Na de goede verhalen gehoord te hebben over deze router m.b.t bereik stabiliteit etc ben ik overgegaan tot aanschaf van deze router.. Installatie leek op het eerste oog makkelijk maar had een paar foutjes gemaakt verkeerde SSID naam etc. (dat denk ik opgelost te hebben) echter zie ik niet 2 verschillende netwerken(2,4 en 5) Dit kan aan mijn internetadapater liggen maar dat weet ik dus niet. dit is een WUSB100 van Cisco/Linksys
De situatie is als volgt. versimpelde plattegrond van de bovenverdieping
waarbij 1 de plaats van de router ( begane grond staat )
en 2 is de plaats van de computer.
De router moet dus signaal naar boven uitzenden. Dit is vooral houten plafonds, echter de kamer rechts naast de plaats van de computer betreft beton. de muren zijn van steen.
Ik krijg in deze kamer 3-4 streepjes bereik van de router echter is de snelheid tussen de 2 Mbps- 13,5 Mpbs. met af en toe een uitschieter naar 40 Mbps maar dat is kort en zelden.
Hiervoor heb ik een WRT120N gehad van Cisco/Linksys waarbij ik het zelfde probleem een beetje had met weinig bereik etc, maar opzich een goede snelheid van 58,5Mpbs tot 65Mpbs. Reden voor vervanging was de hoop op een betere reikweidte maar bovenal een stabiltiere connectie die cisco viel er om de haveklap uit.
Ik heb het signaal in de router config al op 100% gezet. en meerdere posities voor de router geprobeerd. Hij kan verder niet verplaatst worden alleen nog naar achter wat het signaal niet ten goede komt.
Kunnen jullie mij helpen hoe ik een verbeterd signaal/snelheid kan krijgen. Zelf geen held met routers, dus custom firmware wordt misschien al wat te moeilijk. Tenzij dit de oplossing is dan ben ik bereid dit te proberen. maar ik kan me niet voorstellen dat deze router zulke slechte prestaties levert.
Tevens duurt het ook behoorlijk lang voordat hij het netwerk vindt. dan is hij identifiying en zie ik hem rechtsonder rond draaien. maar ik kan wel al gewoon op internet, terwijl die aangeeft dat er nog geen verbinding is.
bedankt
[
Voor 5% gewijzigd door
jantje 2 op 02-06-2012 16:11
]