Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Weet iemand of het, met DD-WRT of OpenWRT, mogelijk is om een server in je interne netwerk in te stellen als 1 van de DNS servers op de router?

Router geeft 192.168.1.* adressen uit.
DNS server zit op 192.168.1.10

Nu wil ik op de router de volgende DNS servers instellen: 192.168.1.10, 8.8.8.8(, 8.8.4.4)
Doel is dat client die via DHCP een adres krijgen, automatisch bovenstaande DNS servers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
OpenWrt is beschikbaar voor de v1 en de v2 versie.
Information on the factory-standard NETGEAR firmware

The stock firmware is actually a modified version of an older OpenWRT release. NETGEAR has provided partial sources, but the firmware can be tricky to build.
TFTP met een 3700(v2) is ook erg makkelijk:

Je hebt 1 cmd scherm en een tftp client nodig.

Voorbereidingen:

Stel je ip in op 192.168.1.1 en heb subnet op 255.255.255.0 (als dit het ip/subnet van je router is..), de rest laat je leeg (gateway en dns).
Rename je image file naar een kleinere naam bvb firmware.img

Open de tfpt client, vul het juiste ip in, pass laat je leeg en browse naar je image file.
Retry zet je op tussen de 1 en 20x.

Open 1 CMD window en ping je router met
code:
1
ping -t 192.168.1.1 -t

Nu wordt er constant gepingt, en de volgende stap is dat er in tftp mode geboot worden.

Dit gaat alsvolgt:

1. Stroom eraf. Pingen in CMD stopt nu.
2. Terwijl stroof eraf is, reset knop indrukken.
3. Reset ingedrukt houden terwijl je de stroom weer aansluit.
4. Power LED gaat groen knipperen. Pingen in CMD gaat zo weer beginnen. Reset laat je los.

Bij het eerste antwoord wat je ziet verschijnen in je cmd window, druk je op upgrade in de tftp client.

Nu gaat die client zoeken naar het punt waarop geflashed kan worden..

Als het flashen goed is gegaan, zul je dat herkennen aan het balkje wat vol is gelopen. Hierna reboot je router automatisch, en kun je na enkele minuten via telnet het standaard wachtwoord in gaan stellen.
gertjuhh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:06:
Weet iemand of het, met DD-WRT of OpenWRT, mogelijk is om een server in je interne netwerk in te stellen als 1 van de DNS servers op de router?

Router geeft 192.168.1.* adressen uit.
DNS server zit op 192.168.1.10

Nu wil ik op de router de volgende DNS servers instellen: 192.168.1.10, 8.8.8.8(, 8.8.4.4)
Doel is dat client die via DHCP een adres krijgen, automatisch bovenstaande DNS servers gebruiken.
http://wiki.openwrt.org/d...smasq#add.a.secondary.dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
DD-WRT:

3 zelf in te stellen static DNS servers die meegegeven worden met DHCP

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2nkuwye.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
DNS server instellen kan ook met de stock firmware.
De vraag is echter of een interne DNS gebruikt kan worden.
Dit werkt namelijk niet met de stock firmware.
Als ik het goed begrijp zou het met OpenWRT dus moeten werken, thanks.

[ Voor 44% gewijzigd door gertjuhh op 02-02-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
gertjuhh schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:44:
DNS server instellen kan ook met de stock firmware.
De vraag is echter of een interne DNS gebruikt kan worden.
Dit werkt namelijk niet met de stock firmware.

[...]

Als ik het goed begrijp zou het met OpenWRT dus moeten werken, thanks.
De static DNS servers hoeven niet per definitie extern te zijn?
Als je daar 192.168.1.10 invult werkt het zoals je vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
Grootstyr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:19:
[...]

De static DNS servers hoeven niet per definitie extern te zijn?
Als je daar 192.168.1.10 invult werkt het zoals je vroeg.
i.c.m. de stock firmware werkte dit dus niet bij mij.
Kon wel interne DNS server instellen op de router, echter gingen requests van de clients dan nog niet via de ingestelde server(s).

[ Voor 17% gewijzigd door gertjuhh op 03-02-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heeft er iemand ervaring met FON hotspots te laten lopen op deze router??? (eventueel met OpenWRT/DD-WRT)
Het zou toch moeten lukken, is toch gewoon een guest-network, niet?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand een idee waarom mijn router niet verbindt op 1gbps met laptop nic intel 82579LM ? Kabel cat5e is 50 cm lang, dezelfde rol als de kabel wat wel werkt en exact hetzelfde geknepen?

De verbinding met de pc is wel oranje dus gbit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

@Tibor: tja...met deze info...wat denk je zelf!?
  • Staat je nic geforceerd op 100Mbps?
  • Heb je je aan de kleurcodering gehouden?
  • Harde/zachter kern kabel?
  • Welk type RJ45?
  • Hoe stel je vast dat het geen Gbit is?
  • Weet je zeker dat oranje Gbit is (OpenWRT gebruikt bijvoorbeeld groen)?
  • Werkt hetzelfde kabeltje wel op een andere pc op Gbit?

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 05-02-2012 16:12 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:12:
@Tibor: tja...met deze info...wat denk je zelf!?
  • Staat je nic geforceerd op 100Mbps? nee, wel geprobeerd op forced 1Gbps
  • Heb je je aan de kleurcodering gehouden? Ja, andere kabel met zelfde codering werkt wel
  • Harde/zachter kern kabel? Wat bedoel je hiermee?
  • Welk type RJ45? Geen idee, ik wist niet dat daar verschil in zou zitten.
  • Hoe stel je vast dat het geen Gbit is? overdrachtssnelheid van max 10MB
  • Weet je zeker dat oranje Gbit is (OpenWRT gebruikt bijvoorbeeld groen)? Jep, andere poort wel oranje, originele firmware
  • Werkt hetzelfde kabeltje wel op een andere pc op Gbit? nvt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Staat je nic geforceerd op 100Mbps? nee, wel geprobeerd op forced 1Gbps
-> En...? Heb je dan verbinding? Krijg je een foutmelding?
Heb je je aan de kleurcodering gehouden? Ja, andere kabel met zelfde codering werkt wel
-> Kleurcodering (stap 1)
Harde/zachter kern kabel? Wat bedoel je hiermee?
-> Is het kabel met één kern of met meerdere aders?
Welk type RJ45? Geen idee, ik wist niet dat daar verschil in zou zitten.

Hoe stel je vast dat het geen Gbit is? overdrachtssnelheid van max 10MB
-> Welke snelheid geeft je OS aan? Is de 10MB niet een beperking van een ander onderdeel? Van waar naar waar test je? Max van 100Mbps zou hoger dan 10MB moeten zijn? Hoe test je?
Weet je zeker dat oranje Gbit is (OpenWRT gebruikt bijvoorbeeld groen)? Jep, andere poort wel oranje, originele firmware
-> Andere poort...waar is die op aangesloten?
Werkt hetzelfde kabeltje wel op een andere pc op Gbit? nvt
-> Maar een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

En met een andere kabel werkt hij dus wel op 1Gbps? Dan lijkt het probleem me duidelijk? De kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verbinding waarbij deze in widows zegt dat ie op 1 Gbps staat.
De kabel is geknepen met de codering in de link. Ik heb nog een zelfde kabel gemaakt uit de zelfde rol draad met dezelfde connectors. Die werkt volgens de router wel op 1 Gbps (oranje led). Wisselen van poorten heeft geen effect.
Het is geen shielded pair kabel.

Ik test van de laptop naar de pc middels het overzetten van een MKV van 10GB.

Ik heb meer het vermoeden dat het aan de laptop ligt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Tibor:
In tegenstelling tot "remaining time issues" is Windows prima in staat om te vertellen met welke snelheid hij verbonden is met een netwerk.

En hoe (WiFi of bedraad) en met welke snelheid is je laptop verbonden?
Wat is de snelheid van laptop naar pc versus de snelheid van pc naar laptop?

Waarom post je eigenlijk in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:57:
Ik heb een verbinding waarbij deze in widows zegt dat ie op 1 Gbps staat.
De kabel is geknepen met de codering in de link. Ik heb nog een zelfde kabel gemaakt uit de zelfde rol draad met dezelfde connectors. Die werkt volgens de router wel op 1 Gbps (oranje led). Wisselen van poorten heeft geen effect.
Het is geen shielded pair kabel.

Ik test van de laptop naar de pc middels het overzetten van een MKV van 10GB.

Ik heb meer het vermoeden dat het aan de laptop ligt.....
Ten eerste is het van belang hoe de overdrachtssnelheid van max 10MB getest is. Is dit met iperf of met een willekeurige file-transfer?

Als je het met een andere kabel probeert en hij werkt wel op 1 Gigabit dan ligt het aan de kabel. Dus ik zou eens een andere kabel proberen. Dat de kleurcode juist is is al een begin, maar ook het knijpen van de kabel kan fout gegaan zijn o.i.d.

Ik zou eens testen met een andere kabel en dan iperf gebruiken. En deze kabel testen met iperf, als dat nog niet gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was een willekeurige file transfer.

ga ik doen met iperf en kabel uit de winkel, bedankt zo ver

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie zelf weleens gebeuren dat er een of enkele aders niet diep genoeg in de stekker zitten.Ik zou de beide stekkers er nog eens aan krimpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb iets vreemds, denk dat het op één of andere manier aan DD-WRT gerelateerd is. Ik heb vaak last van zeer traag HTTP verkeer, en daar is alles mee gezegd. Dit alleen via mijn laptop(s), en niet bedraad. Het maakt niet uit of ik op 5 of 2,4 GHz connecteer, ik kom niet boven de 1 tot 3 Mbit. Bedraad 120, op een G router die ik nog heb staan een Mbit of 20, zoals het hoort.

Speedtest toont dan ook 1 tot 3 Mbit, upload wel 8 tot 10. Gekke is dat wireless data-transfers wel gewoon met 9 tot 11 MB/sec gaan. Ga sowieso eens op zoek naar een andere router, ben na al die jaren wel wat uitgekeken op deze, maar vind de E4200 (bijv.) niet gek veel beter uit de test komen dat ik een aankoop kan verantwoorden voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wat heeft eigenlijk het beste performance (wireless): stock, DD-WRT of OpenWRT? (2.4Ghz vooral)

En nog eens vragen: ervaringen met FON hotspots en chillispot o.d.???

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Exorcist: keertje OpenWRT proberen?
@Dima_2005: wat ik erover gelezen heb doet OpenWRT niet (veel) onder voor stock, mijn ervaring is dat OpenWRT wel super stabiel is :) (geen ervaring met hotspots...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

lier schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:55:
@Exorcist: keertje OpenWRT proberen?
@Dima_2005: wat ik erover gelezen heb doet OpenWRT niet (veel) onder voor stock, mijn ervaring is dat OpenWRT wel super stabiel is :) (geen ervaring met hotspots...)
Ga ik eens proberen ja. Kijken of ik er wat verbetering mee kan uitslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 08:48
Ik heb problemen met mijn doorvoersnelheid, deze zakt na 1 a 2 dagen in.
De pc is verbonden met de router via een Linksys WMP600N kaartje, en ik gebruik de 5GHz band (ongeveer 30% bereik).
Als ik een speedtest uitvoer, haal ik gewoon de 40Mbit (Ziggo Alles-in-1 plus). Maximale snelheid dus.
Echter na 1 a 2 dagen, zakt de snelheid in, en haal ik nog maar 20 tot 30Mbit.
Als ik de router reset (software- of hardware-matig maakt geen verschil) is de snelheid weer terug op 40Mbit.
Ik moet dit dus echter om de zoveel dagen blijven herhalen.

Zijn er meerdere die dit probleem ondervinden, of eventueel een oplossing hiervoor hebben?
Is OpenWRT of DD-WRT firmware wat dit betreft stabieler?

Het gaat overigens om een WNDR3700 v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Foutjuh schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:13:
Wat houdt je tegen om het te proberen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foutjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-06 08:48
Dat ik de router misschien 'brick' en er niets meer mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Foutjuh schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:17:
Dat ik de router misschien 'brick' en er niets meer mee kan.
Was ik ook bang voor...maar ook een gebrickte router kan je weer flashen met TFTP (meeste problemen waren vooral in het begin van de alternatieve firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 18:37
Hoe is het met jumbo frames tegenwoordig? Ik moest een tijd terug één of andere bleeding edge release downloaden om jumbo frames werkend te krijgen, zelfs openwrt 10.03.1 had de ondersteuning nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat lijkt me vreemd. De Realtek switch ondersteunt jumbo frames vziw, en ook onder OpenWrt is dat geen probleem.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 18:37
Ja, de switch ondersteund het ook wel, maar de driver is pas laat echt goed geintroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Kan iemand mij even helpen, want ik zit mij even kapot te staren. Gisteren een Netgear 3700 ontvangen en ik wil deze tussen mijn Tele2 router en mijn netwerk hebben.

De ideale situatie is dat de Netgear de hoofd router wordt en de Tele2 router (Davolink 2020) een bridge tussen het internet en het thuisnetwerk. Eerste probleem wat ik tegen kom is dat de Davolink niet de mogelijkheid heeft om de DHCP uit te zetten, dus deze zal altijd aan blijven staan.

probeersel één Netgear router als switch
Op het moment staat de davolink op de volgende instellingen: IP: 192.168.1.1 (subnet: 255.255.255.0) DHCP pool (192.168.1.10 - 192.168.1.100).

Nu heb ik de Davolink verbonden met LAN poort 1 van de Netgear, om even te kijken of hij dan als switch werkt, maar dit gaat nog niet echt. In de Netgear router heb ik het volgende ingesteld. Onder advanced settings -> Lan setup: 192.168.1.2.
Mijn computer (via switch) zit op LAN poort 2 van de Netgear router, maar ik krijg geen IP van de DHCP server. Als ik 192.168.1.3 instel dan kan ik wel de Netgear router benaderen, maar ik kan geen verbinding krijgen met de Davolink. Wat ik even niet begrijp, want alles zit in de zelfde subnet. Alsof de Netgear ergens toch iets tegenhoudt.

Probeersel twee: Davolink in de WAN poort.
De Davolink (lan poort 1) zit nu aangesloten op Netgear WAN poort. Als ik de WAN poort wil instellen (setup -> basic settings) dan probeer ik het volgende:
IP adres: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway adres: 192.168.1.1

Lan ip adres wordt automatisch naar 10.0.0.1 gezet met als subnet 255.255.255.0. Als ik op de computer dan 10.0.0.2 instel dan kan ik zonder problemen de Netgear router benaderen. (side note: bij heractiveren van de DHCP geeft Netgear aan dat 10.0.0.1 ineens een invalid address is 10.0.0.2 is geen probleem, wtf), computer is nu naar 10.0.0.10 gegaan dankzij de DHCP. Router opnieuw opgestart.

Resultaat: router kan ik nog gewoon benaderen, maar verder het internet op gaan lukt niet.

Wat doe ik verkeerd? Ergens tussen de Davolink en de Netgear ligt het probleem, maar het slaat mij nu even blank wat nou het probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je de netgear als switch gebruikt, heb je dan wel DHCP uitgezet op de netgear?

Maar dan nog, het blijft vreemd dat je de davolink niet kan benaderen in deze opstelling. Misschien even die extra switch er tussenuit halen om die uit te kunnen sluiten van het probleem?

samengevat: davolink op lan1, computer op lan2. Dan zou je altijd de davolink moeten kunnen bereiken natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door woekele op 10-02-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
woekele schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:46:
Als je de netgear als switch gebruikt, heb je dan wel DHCP uitgezet op de netgear?

Maar dan nog, het blijft vreemd dat je de davolink niet kan benaderen in deze opstelling. Misschien even die extra switch er tussenuit halen om die uit te kunnen sluiten van het probleem?
Ja die had ik toen uitgezet. Vanavond zal ik er even verder mee spelen en dan switch er tussen uithalen. Dan wil ik de kabel die erbij heb gekregen ook even veranderen, zodat ik weet dat dat het probleem ook niet is.

[ Voor 18% gewijzigd door 4Real op 10-02-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Zo zou het aangesloten moeten worden. Zo heb ik het op 3 netwerken ingericht, maar dit was dan wel met een ziggo modem/router.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/53489289/netwerk.PNG

Als je gebruik maakt van de WAN poort op de router, zou je in een compleet andere IP range zitten en de Tele2 router dus niet kunnen benaderen. Gezien deze geen optie heeft om de Router functie uit te zetten, is het niet handig wel te gebruiken.

Ik kan me wel voorstellen dat de Tele2 router niet overweg kan met een patch of crosslink kabel?
Gigabit apparaten maakt het meestal niet uit, die slikken beide kabels wel. Ik sluit tegenwoordig alles aan met patch.

Wat ook kan is ddwrt installeren en dan op het screenshot van Grootstyr in plaats van DHCP server, DHCP router kiezen, maar normaliter is het niet nodig.

Het kan ook zijn dat de firewall van de netgear het DHCP signaal niet doorlaat!

[ Voor 18% gewijzigd door FunFair op 10-02-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Zoals jij zegt, heeft hij het al aangesloten. Dat is juist het vreemde. En de firewall zou niks moeten doen binnen het switch-gedeelte van de WNDR3700, maar wie weet.... Ik heb het zelf ook zo aangesloten gehad met de WNDR3700, maar dan met een Telfort-modem/router en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Zenix

BOE!

Ik heb een VPN server ingesteld op 2008 R2, maar ik krijg de PPTP passtrough maar niet goed aan het werk.
Heeft iemand anders dit ook en aan de praat gekregen? Met OpenWRT

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 12-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je een server lokaal hebt draaien lijkt me toch dat het geen passthrough is, maar een server? Port-forwarden dus? En dan met een machine van buiten je netwerk teste of de forward + server werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

woekele schreef op maandag 13 februari 2012 @ 06:33:
Als je een server lokaal hebt draaien lijkt me toch dat het geen passthrough is, maar een server? Port-forwarden dus? En dan met een machine van buiten je netwerk teste of de forward + server werkt.
Werkt niet. Heb ook al wat dingen geprobeerd die op wiki staan van openwrt en google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zenix schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:46:
Werkt niet. Heb ook al wat dingen geprobeerd die op wiki staan van openwrt en google.
Wat heb je precies geprobeerd?
Werkt VPN op je lokale netwerk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 23:45
Foutjuh schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:13:
Ik heb problemen met mijn doorvoersnelheid, deze zakt na 1 a 2 dagen in.
De pc is verbonden met de router via een Linksys WMP600N kaartje, en ik gebruik de 5GHz band (ongeveer 30% bereik).
Als ik een speedtest uitvoer, haal ik gewoon de 40Mbit (Ziggo Alles-in-1 plus). Maximale snelheid dus.
Echter na 1 a 2 dagen, zakt de snelheid in, en haal ik nog maar 20 tot 30Mbit.
Als ik de router reset (software- of hardware-matig maakt geen verschil) is de snelheid weer terug op 40Mbit.
Ik moet dit dus echter om de zoveel dagen blijven herhalen.

Zijn er meerdere die dit probleem ondervinden, of eventueel een oplossing hiervoor hebben?

Het gaat overigens om een WNDR3700 v1.
Deze firmware: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392&p=1
En dan met een Atheros 9280 kaartje in je laptop.
ik heb hiermee 13-14 mbyte /sec gehaald over draadloos, al zit ik er niet zo ver vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier een Netgear WNDR3700 staan met OpenWrt Backfire 10.03.1.

Nu hebben wij hier een Xbox 360 staan en deze wil ik voorrang geven wat betreft traffic, nu kan ik hier QoS voor gebruiken alleen ik heb geen idee hoe dit moet.

Iemand die dit zou kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je al gezocht op iets of totaal nog geen moeite gedaan :) ? Makkelijkste is om achter het MAC adres van jouw xbox te komen (maybe op een sticker op de xbox of de doos van de xbox), daarna in de WNDR dat mac adres invullen en hoogste prio geven (highest).

Ik heb echter geen ervaring met OpenWRT, gebruik zelf de stock firmware.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:22

Ankh

|true

Gister had ik toch een raar probleem, ik heb een UPC verbinding. UPC had een andere modem een tijdje afgestuurd (Thompson), met wifi. Maar dat werkte echt gruwelijk slecht, dus heb ik me Netgear er weer tussen gezet :). Maar dat werkte weer slecht met de modem, dus heb ik sinds gister weer me Cisco modem.

Enkel wilde me netgear geen dhcp meer pikken, bleeding edge firmware wilde ook niet werken.
Dus via via maar de backfire gedownload en via tftp erop gezet. Maar wat een gekloot zeg..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Heeft iemand ervaring met dd-wrt of openwrt met printerserver functie? Zal een Hp photosmart2410 erop werken?

Ik heb wndr3700 v1 en v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55
Ik zit wat te pielen met de QoS functionaliteit op OpenWrt Backfire 10.03.1 LuCi, met als bedoeling om een bepaald host1 een lage prioriteit te geven in het internetverkeer. Zo wil ik bereiken dat de downloads van/naar host1 niet in de weg gaan zitten wanneer er iemand anders die bandbreedte nodig heeft.

Dit lijkt echter nog niet goed te werken, want tijdens het testen weigert host1 z'n downloadsnelheid in te leveren wanneer ik op host2 een flink testbestand ga downloaden bij m'n provider.

In onderstaand screenshot mijn QoS setup:
Afbeeldingslocatie: http://api2.ge.tt/0/9n4ySwD/0/blob/scale/x860

Aanvullende info:
192.168.1.252 = host1. Deze zit samen met alle andere hosts via LAN poorten op router WNDR3700=192.168.1.253. Aan WNDR3700 zit via een LAN poort ook het modem met IP=192.168.1.254.

zijn er mensen die wel iets dergelijks werkend hebben? Ik heb al flink gegoogled, maar begrijpelijke HOWTO's heb ik nog niet kunnen ontdekken helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik meende begrepen te hebben dat QoS alleen werkt voor uitgaand verkeer, niet voor inkomend.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@rintje: als ik het goed lees heb je je router nu ingesteld als AccessPoint/switch. QoS werkt alleen (voor zover ik dat weet) alleen tussen WAN en LAN en zal dus niet invloed hebben op je huidige opstelling.

Kan je je modem eventueel bridgen en je router als "echte" router inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Router functioneert inderdaad als Wifi access point en switch. Bridgen gaat helaas hiet vanwege Telfort VOIP.

Dus als je de WAN poort op de router niet gebruikt dan gaat QoS nooit werken?

[ Voor 27% gewijzigd door rintje op 22-02-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Ik heb voor iemand een WDNR3700V2 gekocht en gebruiks klaar gemaakt nieuwe firmware erop 10.0.0.12
alles gaat prima behalve als ik een netwerk wifi op 300 Mbps dan krijg m'n laptop geen IP maak ik een 2e netwerk op 130Mbps werkt alles naar behoren.

maar op mijn werk hebben we deze router ook alleen nog niet met die 10.0.0.12 en daar kan ik wel zonder problemen op 300Mbps verbinden...

wat kan ik er aan doen ?

niet gehindert door enige vorm van inzicht

• rintje
Ik zit voor toepassing van QoS te kijken naar Gargoyle. Dit is een variant van OpenWrt met een gebruiksvriendelijke GUI en herschreven QoS functionaliteit. Volgens de makers heeft toepassing van deze QoS functionaliteit slechts een performance penalty van 5%.

Zijn er mensen die hier gebruik van maken? Zo ja, is het stabiel te noemen op de WNDR3700?

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb sinds kort het probleem dat Wifi-N op mijn stock wndr3700 v2 niet (meer) werkt. Ook toen het wel werkte was de reikwijdte maar een paar meter. De router is al een paar keer van de stroom afgehaald maar dat mocht het werken van de Wifi-N niet oplossen. Instellingen van de router zijn wel goed (=Wifi-N staat aan). Iemand een suggestie ?

[ Voor 3% gewijzigd door Rincewind op 23-02-2012 15:15 . Reden: typo ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kunt een reset doen (met dat kleine knopje in het gaat). Als het dan nog niet fatsoenlijk werkt, lijkt het me een garantiekwestie.

• Rincewind

Rincewind

woekele schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:24:
Je kunt een reset doen (met dat kleine knopje in het gaat). Als het dan nog niet fatsoenlijk werkt, lijkt het me een garantiekwestie.
Reset heb ik al gedaan en dat leverde ook niets op. Qua garantie: ik heb de router 2e hands gekocht dus dat wordt wat lastig :-) Ik zal eens zien of een andere FW misschien wat oplevert: Gargoyle lijkt me een goede kandidaat.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zoals ik je bericht lees lijkt het alsof je denkt dat de 5GHz alleen Wifi-N is? Dat is natuurlijk niet waar. De apparaten "zien" hem niet eens meer uitzenden op allebei de frequenties? Met in je achterhoofd dat de meeste apparaten niet eens de 5GHz kunnen "zien".

[ Voor 10% gewijzigd door Nivk op 23-02-2012 15:58 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

2e hands heb je ook gewoon garantie, als je het bonnetje hebt. Of je kunt direct bij netgear aankloppen, grote kans dat zij niet eens om het bonnetje vragen.

@hieronder: technische gezien is het 5GHz-netwerk en 2.4GHz-netwerk. Of het N of niet is hangt dat strikt genomen niet van af :P (kan ook A zijn bijvoorbeeld.)

[ Voor 34% gewijzigd door woekele op 23-02-2012 16:08 ]

• Rincewind

Rincewind

Nivk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:57:
[...]Zoals ik je bericht lees lijkt het alsof je denkt dat de 5GHz alleen Wifi-N is? Dat is natuurlijk niet waar. De apparaten "zien" hem niet eens meer uitzenden op allebei de frequenties?
Ik heb een Wifi-N kaart in mijn laptop die voorheen wel mijn 'Routernaam-N'-netwerk zag naast mijn 'Routernaam-G' netwerk. Dat N-netwerk is verdwenen en alleen de G-versie is nog bereikbaar. Vandaar mijn conclusie over het wegvallen van mijn N-netwerk.

• Nivk
Een Wifi-N kaart wil niet gelijk zeggen dat je de 5GHz kan zien, maar aangezien je hem eerst wel zag... Is het een Intel kaartje? Al eens met inSSIDer gekeken of je de 5GHz wel ziet zo, terwijl je kortbij genoeg bent? Kanaal dat je gebruikt is toegestaan in de VS en Europa?
Tenzij je Routernaam-G netwerk ingesteld staat op "up to 54Mbps" is het geen 802.11g maar 2,4GHz 802.11n.

• Rincewind

Rincewind

Nivk schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:29:Tenzij je Routernaam-G netwerk ingesteld staat op "up to 54Mbps" is het geen 802.11g maar 2,4GHz 802.11n.
Ik zit nu hemelsbreed zo'n 4 meter van de router (wel een etage hoger) en ik zie wel de Routernaam-N maar erg zwak. En ik kan wel verbinding maken dus het werkt wel. Wat bedoel je trouwens met '2.4Ghz 802.11n' ? Ik zal eens gaan neuzen in de config.

Het volgende heb ik gevonden: Klikkerdeklik Is dat ok ?

[ Voor 12% gewijzigd door Rincewind op 23-02-2012 22:17 ]

• Nivk
Rincewind schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:08:
[...]
Ik zit nu hemelsbreed zo'n 4 meter van de router (wel een etage hoger) en ik zie wel de Routernaam-N maar erg zwak. En ik kan wel verbinding maken dus het werkt wel. Wat bedoel je trouwens met '2.4Ghz 802.11n' ? Ik zal eens gaan neuzen in de config.

Het volgende heb ik gevonden: Klikkerdeklik Is dat ok ?
Ja hoor die staat dus op Wifi-N gebruik makende van de 2,4GHz frequentie. Wireless N of 802.11n kan gebruikt worden in de 2,4GHz of 5GHz frequentie. Vandaar de Dual-Band, Dual-N zou naar mijn mening veel passender zijn. In tegenstelling tot het aantal GHz bij een processor of dergelijke maakt de frequentie voor de theoretisch snelheid niets uit (het aantal antennes en datastreams wel). De praktijk is echter iets anders vanwege de verschillen tussen de frequenties, vergelijkbaar met hoge toon/lage toon (2,4GHz "reikt" dus verder). Daarnaast bestrijkt de 2,4GHz ook nog eens een ~7x kleiner frequentiegebied in vergelijking met de 5GHz en is ook nog eens veel drukker door b/g apparaten.

Kan zijn dat er iets mis is met je 5GHz radio, maar dat is lastig te zeggen. Helemaal als je hem wel nog ziet, al eens een lager kanaal gekozen? 36 of 52 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook een WNDR3700 maar heb nauwelijks tot geen bereik op de 1e verdieping en geen verbinding op de zolder. Heeft Netgear een repeater om wel verbinding op zolder te krijgen of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:26:
ik heb hier ook een WNDR3700 maar heb nauwelijks tot geen bereik op de 1e verdieping en geen verbinding op de zolder. Heeft Netgear een repeater om wel verbinding op zolder te krijgen of is er een andere oplossing?
Dat kon je echt niet vinden?

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=netgear+repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of is er een andere oplossing?

En dit heb je niet gelezen?
Misschien ligt het aan de instellingen?

Niet meteen beginnen te zeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan best de huisregels van GoT es doornemen, inzet wordt zeer gewaardeerd.

Daaronder valt vermelden wat je zelf al geprobeert hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Laatst online: 23-07 12:21
Je kan een 2e WNDR3700 kopen en die als repeater gebruiken, gaat redelijk hier, krijg alleen geen beveiling werkend.
Je zou alleen WEB kunnen gebruiken volgens de handleiding, maar ik kan dat niet vinden. Gelukkig maakt dat hier niet uit, het huis heeft geen buren, en staat ver genoeg van de weg af om daar geen bereik te hebben, maar vind het toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heb een vreemd probleem met mijn WNDR3700 in combinatie met OpenWRT. Werkte tijden perfect maar sindskort verliest hij meestal 1x per dag de totale internetverbinding, reconnecten via openwrt maakt niks uit. De router is ook gewoon te bereiken dus het is niet zo dat die vastloopt.

Om te testen of het aan de router lag heb ik mijn ouder router van mijn provider tijdelijk neergezet en het is nu 2 dagen niet uitgevallen. Hebben meer mensen dit soort vage problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Dat ligt toch wel aan je vloeren. Veel wapening?
Ik heb hier een v1 onder de trap naar de kelder staan (= vloernivo begane grond). Mijn laptop maakt op de tweede verdieping (zolder) met aanduiding "uitstekend" op 2.4 gHz en "Goed" op 5 GHz.
Vloeren zijn beton!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 21:16:
[...]

Dat ligt toch wel aan je vloeren. Veel wapening?
Ik heb hier een v1 onder de trap naar de kelder staan (= vloernivo begane grond). Mijn laptop maakt op de tweede verdieping (zolder) met aanduiding "uitstekend" op 2.4 gHz en "Goed" op 5 GHz.
Vloeren zijn beton!
Er zit veel verschil in de routers onderling
Hier een V1, die op 5ghz een goede verbinding kan opbouwen door het huis, en de 2.4ghz komt niet eens buiten de meterkast ( bij wijze van spreken )

Nu als main router een linksys E4200, welke op alle frequenties erg goed werkt, dus de WNDR hangt nu onder de trap, als repeater naar zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zijn er hier mensen die dd-wrt icm met een netgear range extender hebben ivm de slecht wifi ontvangst op de 3700? Zo ja, werkt dit wel goed en is dit handig te configureren? Normaal is het indrukken van de knoppen op beide netgear apparaten al voldoende om dit te bundelen.

De wifi is ronduit k*t op mijn dd-wrt ook met de "beste" wifi instellingen is het bereik lang niet wat het met stock firmware is en ik hoop dat hiermee te verbeteren.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Niemand hier die extra apparatuur heeft aangeschaft ivm de wifi perikelen omtrent dd-wrt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
JB schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:35:
Niemand hier die extra apparatuur heeft aangeschaft ivm de wifi perikelen omtrent dd-wrt?
Heb net mijn wndr3700v2 weer orgineel gemaakt van wegen wifi problemen en ook over mijn lan af en toe een giga hickup zodat ik MW3 niet lekker kon spelen.

Tot nu toe lijkt het te werken.

edit:

Uw huidige bandbreedte is 41.48 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 5.19 MB/sec.

Eerst kwam ik niet boven de 19,5 Mbps

[ Voor 17% gewijzigd door 0Burner0 op 06-03-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

0Burner0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:38:
[...]

Heb net mijn wndr3700v2 weer orgineel gemaakt van wegen wifi problemen en ook over mijn lan af en toe een giga hickup zodat ik MW3 niet lekker kon spelen.

Tot nu toe lijkt het te werken.

edit:

Uw huidige bandbreedte is 41.48 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 5.19 MB/sec.

Eerst kwam ik niet boven de 19,5 Mbps
Dat is mijn vraag toch niet :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
JB schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:43:
[...]

Dat is mijn vraag toch niet :?
Is een verkapt advies om misschien DDRWT te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

0Burner0 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Is een verkapt advies om misschien DDRWT te verwijderen.
De originele firmware biedt bij lange na niet de functionaliteiten die ik zoek.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 06-03-2012 15:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
JB schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:47:
[...]

De originele firmware biedt bij lange na niet de functionaliteiten die ik zoek.
Ik heb ook gespeeld met alternatieve firmwares. Sinds dat ik OpenWRT erop heb staan is het wel beter als met DD-WRT. Maar een WNDR die nog nooit alternatieve firmware heeft gezien is het beste qua wireless bereik.

Je kan je netwerk gewoon uitbreiden met een acces point als je er geld tegenaan wilt gooien. Ik heb gewoon een WRT-54-GL van linksys daarvoor misbruikt. Heb toch alleen maar de behoefte aan een wireless G netwerk.

Aka ik heb het opgegeven om alternatieve firmware EN een goed wireless bereik te hebben met 1 apparaat. Maar de ervaringen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Appel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:52:
[...]

Ik heb ook gespeeld met alternatieve firmwares. Sinds dat ik OpenWRT erop heb staan is het wel beter als met DD-WRT. Maar een WNDR die nog nooit alternatieve firmware heeft gezien is het beste qua wireless bereik.

Je kan je netwerk gewoon uitbreiden met een acces point als je er geld tegenaan wilt gooien. Ik heb gewoon een WRT-54-GL van linksys daarvoor misbruikt. Heb toch alleen maar de behoefte aan een wireless G netwerk.

Aka ik heb het opgegeven om alternatieve firmware EN een goed wireless bereik te hebben met 1 apparaat. Maar de ervaringen zijn goed.
Ja precies! Zelf ben ik aan het kijken of ik de Netgear WN2500RP Universal Dual Band WiFi Range Extender aan zal schaffen, maar ik weet dus niet of dat ook handig te koppelen valt met dd-wrt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ik had de WNDR3700 besteld bij 4launch.nl maar krijg net een WNDR37AV binnen. Is dit dezelfde router met een andere naam of hebben ze me de verkeerde router gestuurd...?

edit: ik lees net in deepbass909's review het volgende:
Een kleine zoektocht op internet leerde al vrij snel dat dit een bekend euvel zou zijn voor de WNDR3700 en daarmee mogelijk ook gelijk de verklaring waarom de op het eerste gezicht zelfde router nu verkocht wordt als WNDR37AV. De WNDR3700 heeft teveel imago-schade opgelopen, dus wordt dezelfde router nu in de markt gezet onder een iets andere naam.
Kan iemand dat bevestigen, of..?

[ Voor 61% gewijzigd door Disfigured op 06-03-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De laatste versie van de WNDR3700 is een Broadcomplatform, geen Atheros. Voor zover ik begrepen heb is dat hele WNDR37AV gedoe vooral marketing van Netgear - wat tweaks om multimediastreaming enzo te verbeteren, LAN-poort met voorrang, blabla.

Kijk liever naar de hardware, want die is met v3 totaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Er staat aan de onderkant van de router inderdaad WNDR3700 v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier kan je zien wat voor aanduidingen Netgear allemaal gebruikt voor de modellen:

http://wiki.openwrt.org/t...dr3700#supported.versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Is er afgezien van het feit dat dit al een 'oud' model router is een reden om deze niet aan te schaffen?

Ben al geruime tijd aan het zoeken naar een fatsoenlijke router voor mijn thuisnetwerk. Aangezien ik een hoop films digitaal ben gaan opslaan op mijn nas en deze ook wil streamen naar mijn tv is de huidige router met zijn 100Mbit redelijk outdated aan het raken. Zeker omdat mijn draadloos netwerk soms kuren heeft.

Gigabit lan is dus een must en fatsoenlijk bereik draadloos uiteraard ook.
Nu loop ik dus zojuist tegen dit model aan en zie dat deze al vanaf 2009 leverbaar is.
Wat ik er van gelezen heb bevalt me wel en zit er dan ook over te denken om deze aan te schaffen. Voorheen altijd Cisco routers gebruikt, maar denk dat ik toch eens wat anders ga proberen.

Iemand ervaring met andere routers die qua prijs/prestatie beter zijn dan de WNDR3700?
Ik zie in de pricewatch dat deze zo'n €69,90 kost. Op zich een schappelijke prijs.

[ Voor 13% gewijzigd door Franko P. op 07-03-2012 19:26 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Asus RT-56/66 zou ook goed zijn blijkbaar, zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb sinds kort -denk ik- een probleem met mijn wndr3700...

Heb sabnzbd draaien op 8080. Dit werkt in mijn netwerk prima... Echter, zodra ik dit van buitenaf probeer te benaderen lukt dit niet. Heb port forwarding aan staan naar het juiste apparaat, en het werkte tot vorige week prima. Hoe kan ik uitvinden waar de bottleneck zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
MikeyMan schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:18:
Heb sinds kort -denk ik- een probleem met mijn wndr3700...

Heb sabnzbd draaien op 8080. Dit werkt in mijn netwerk prima... Echter, zodra ik dit van buitenaf probeer te benaderen lukt dit niet. Heb port forwarding aan staan naar het juiste apparaat, en het werkte tot vorige week prima. Hoe kan ik uitvinden waar de bottleneck zit?
Grote kans dat de modem van je provider extern ook te benaderen is via die poort. Die vangt dan de externe call als eerste op en geeft 'm niet meer door.
Poorten 80 en 8080 zijn vaak de default poorten voor externe toegang tot modems. Probeer eens een andere poortnummer. Sabnzbd gebruikt normaal gesproken default poort 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Net de laatste Arokh openWRT build geinstalleerd op mijn WNDR3700V1 router en ik moet zeggen, DOEN! Ik gebruik hem nu om torrents te downloaden en als NAS met een 12MB/s snelheid over het netwerk. Nog even nagemeten, hij verbruikt maximaal 10W, dus is een erg goede oplossing.
Tevens kan je gast netwerken aanmaken, maar ook andere netwerken zoals jij het wil.
Wel is het belangrijk wat verstand te hebben van Linux. Maar de router wordt op deze manier echt wel een veel beter apparaat! Alles is eigenlijk beter, behalve dan gebruikersvriendelijkheid.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je vergeet het gebruik van de harde schijven aan je NAS even ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-03 21:38
Beste allemaal,

Een maand geleden heb ik een nieuwe WNDR37AV/WNDR3700v2 router gekocht.
Ik heb een 100mbit internetverbinding via een universiteit met static ip.
Wanneer ik in de router de firmware update en de ip-settings invoer kom ik niet boven de 5-600 kb/s uit (auto negotiate).
Echter wanneer de router er tussenuit is en ik voer in de lan verbinding het static ip in met force full duplex 100 mbit heb ik wel de volledige snelheid.
Een vriend (die elders in het gebouw wel 100 mbit heeft) heeft met zijn router dezelfde issues met mijn verbinding.
De huisbaas heeft de verbinding naar de switch getest en kan geen bijzonderheden vinden, evenals de ISP.
De kabels zijn getest en daar lijkt het niet aan te liggen.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
Borromini schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:39:
Je vergeet het gebruik van de harde schijven aan je NAS even ;).
Gebruik in Watts? Dat is inclusief, gebruik een 2,5" HDD welke zijn stroom van de router ontvangt, dus 10W max (meestal 5-7W) in totaal.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dan zwijg ik :P. Dacht dat je een externe 3,5" schijf had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Hoe is de router ingesteld?
Kan je wat IP informatie hier posten?
Zit de WAN kant in een ander netwerksegement als de LAN kant?
Optie om de WNDR3700 als AccessPoint te laten fungeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Masimo schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:25:
[...]

Grote kans dat de modem van je provider extern ook te benaderen is via die poort. Die vangt dan de externe call als eerste op en geeft 'm niet meer door.
Poorten 80 en 8080 zijn vaak de default poorten voor externe toegang tot modems. Probeer eens een andere poortnummer. Sabnzbd gebruikt normaal gesproken default poort 9200.
Helaas, no luck... Heb wat andere poorten gebruikt, werkte allemaal niet...

Zou eigenlijk ook gek zijn; op 8080 deed ie het eerst wel prima... Ik snap er niets van... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan schreef op zondag 18 maart 2012 @ 09:48:
[...]

Helaas, no luck... Heb wat andere poorten gebruikt, werkte allemaal niet...

Zou eigenlijk ook gek zijn; op 8080 deed ie het eerst wel prima... Ik snap er niets van... :X
Een reset van modem en router hebben het probleem verholpen... Blijft vreemd... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Intussen alweer een ruim jaartje een WNDR3700v2 in gebruik.

Daar had ik een hele tijd DD-WRT op draaien, deze bleek op 5Ghz altijd goed te werken, me iPad2 had altijd wel een goede en snelle verbinding. Op mijn Galaxy-S had ik nooit WiFi aan, dus hiervoor nooit echt gebruik gemaakt van de 2.4Ghz WiFi.
Pas overstappen naar een iPhone 4S 'moest' ik WiFi gaan gebruiken (Apple laat je geen store downloads via 3G toe boven de 50MB |:( ) en kwam ik pas echt achter hoe brak de 2.4Ghz werkte inc. met DD-WRT.

Toen overgegaan op Open-WRT, een aantal builds geprobeert, 2.4Ghz bleek daarop prima te werken, maar de WNDR3700 bleek toch wat minder stabiel op te draaien. Zo 1 a 2x in de week raakt ie het WAN ip adres kwijt, en pas na een handmatige renew of reboot komt ie dan weer online.

Via een tip ben ik bij http://www.gargoyle-router.com/ uitgekomen.
Deze op mijn WNDR3700 gezet, intussen zo'n 5 weken draaien, en moet zeggen dat dit voor mij totnutoe de beste alternatieve firmware is die ik heb kunnen vinden. WiFi werkt goed op 2.4 en 5ghz band, WAN connectie is intussen 30dagen up. Firmware heeft hele mooie traffic grafiekjes en monitor tools, de QoS lijkt beter te werken dan welke andere firmware dan ook.

Ik zou zeggen probeer het eens uit, hier pakte het nl. erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madshark schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:08:
[..]

Toen overgegaan op Open-WRT, een aantal builds geprobeert, 2.4Ghz bleek daarop prima te werken, maar de WNDR3700 bleek toch wat minder stabiel op te draaien. Zo 1 a 2x in de week raakt ie het WAN ip adres kwijt, en pas na een handmatige renew of reboot komt ie dan weer online.

Via een tip ben ik bij http://www.gargoyle-router.com/ uitgekomen.
Deze op mijn WNDR3700 gezet, intussen zo'n 5 weken draaien, en moet zeggen dat dit voor mij totnutoe de beste alternatieve firmware is die ik heb kunnen vinden. WiFi werkt goed op 2.4 en 5ghz band, WAN connectie is intussen 30dagen up. Firmware heeft hele mooie traffic grafiekjes en monitor tools, de QoS lijkt beter te werken dan welke andere firmware dan ook.

Ik zou zeggen probeer het eens uit, hier pakte het nl. erg goed uit.
Gargoyle = OpenWRT met een andere front-end, dus dat verhaal is een beetje wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mijn WAN IP wordt ook ergens dagelijks vernieuwd, ik weet niet of dat dat aan de modem of de router ligt, kan goed zijn dat dat een dnsmasq-instelling in OpenWrt zijn.

Ben nog altijd te lui om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Borromini schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:42:
Mijn WAN IP wordt ook ergens dagelijks vernieuwd, ik weet niet of dat dat aan de modem of de router ligt, kan goed zijn dat dat een dnsmasq-instelling in OpenWrt zijn.

Ben nog altijd te lui om het uit te zoeken.
offtopic:
Maar niet te lui om het hier te posten... ;)

Ik denk dat het vooral aan je provider ligt (en de TTL van je DHCP lease).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 16-09 16:06
Ik heb een WNDR3700v2 aangekocht op aanraden van een kennis.

Toestel doet het prima en alles naar wens tot nu toe.

Echter heb ik sinds vandaag de USB poort in gebruik genomen.
Het was de bedoeling mijn 1.5TB Samsung G3 hard disk hierop aan te sluiten en als extra netwerk storage te gebruiken.
Alles goed en wel. Hard disk aangesloten, router herkent em meteen, kan alles raadplegen zonder enige aarzel, kan HD films afspelen zonder enig probleem, alles via de draadloze verbinding.

Echter is bestanden van laptop op HDD zetten een totale ramp. Transfer snelheid ligt gemiddeld op 2,5MB/s. Ik dus effe inloggen op de router en de nieuwe firmware versie V1.0.0.12 gedownload.

Alles herstart zoals het hoort, op aanraden van kennis nog maar eens de router van de stroom halen en opnieuw laten starten, pc herstart en 2de poging.

Resultaat, de bliksemsnelle transfer aan 1,5MB/s...

Ik ben een totale leek op vlak van routers en misschien doe ik iets totaal verkeerd of is er niets anders mogelijk dan deze snelheid met de router...

Maar mocht er toch iemand een oplossing hebben, dan hoop ik dat je deze met mij wil delen...

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwacht geen goede transfer snelheden van/naar een USB disk...daarvoor heb je NASsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Transfersnelheden zullen wel hoger liggen wanneer je EXT3 gebruikt in plaats van NTFS als bestandssysteem. EXT3 wordt immers native ondersteund door Linux, NTFS niet en dus moet de CPU in de router veel harder werken om van dat bestandssysteem te lezen of ernaar te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's het eeuwige liedje - die MIPS CPU is niet vergelijkbaar met een normale desktop-CPU, je moet nog es de vertaalslag naar NTFS maken, dat is allemaal overhead. Als je een HD aan je router hangt dan zijn dit realistische snelheden. Als je echte networked storage wil zet je een servertje neer of schaf je je een NAS aan. Zo'n dingen zijn daarvoor gebouwd, dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 16-09 16:06
fanatic_david schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:30:
Transfersnelheden zullen wel hoger liggen wanneer je EXT3 gebruikt in plaats van NTFS als bestandssysteem. EXT3 wordt immers native ondersteund door Linux, NTFS niet en dus moet de CPU in de router veel harder werken om van dat bestandssysteem te lezen of ernaar te schrijven.
Maar da's volgens mij dan weer niet echt interessant als windows gebruiker... niet ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

PeGys schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:36:
[...]

Maar da's volgens mij dan weer niet echt interessant als windows gebruiker... niet ?
De data wordt aangeboden via een protocol. Wat het onderliggende bestandssysteem is kan Windows gestolen worden, zolang die het protocol maar begrijpt. Wel is het zo dat je de schijf niet zomaar aan een Windows-PC kan hangen als die EXT3-geformateerd is.

[ Voor 12% gewijzigd door fanatic_david op 21-03-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

fanatic_david schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:42:
De data wordt aangeboden via een protocol. Wat het onderliggende bestandssysteem is kan Windows gestolen worden, zolang die het protocol maar begrijpt. Wel is het zo dat je de schijf niet zomaar aan een Windows-PC kan hangen als die EXT3-geformateerd is.
Dit klopt helemaal, maar als je dit installeert werkt het ook onder Windows.
Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste