Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

@Rincewind:

Hoe benader je de router (welke URL gebruik je)?
Krijg je een connectie als je een telnet sessie start naar de router op poort 80/443 (obv naam of obv IP adres)?
Is er een andere bekabelde pc waarmee je kan testen?

Ik heb niet de mogelijkheid terug kunnen vinden om de admin pagina te disablen aan de LAN kant, alleen de optie aan de WAN kant.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07
PageFault schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:12:
Is er iemand die met succes een harddisk aan deze router heeft gehangen? Ik probeer een 2.5" Samsung schijf van 1 TB eraan te hangen, hij displayt ook correct het type (kan hem ook ontkoppelen via de web interface), maar alle knoppen om shares en zo te maken, blijven grijs (dus niet in te drukken). Ik kan geen "readyshare" aanmaken.
Ja bekijk even mijn post in de nt kroeg.

Werkte in een keer eigenlijk.. Hij deed alleen een beetje moeilijk de eerste keer ik had hem NAS genoemd.. Blijkbaar vondtie de hoofdletter niet fijn .. Veranderd naar nas en reboot toen werkte alles.

Oja ik heb een wd mybook mirror edition 1 tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

lier schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:26:
Hoe benader je de router (welke URL gebruik je)?
Krijg je een connectie als je een telnet sessie start naar de router op poort 80/443 (obv naam of obv IP adres)?
Is er een andere bekabelde pc waarmee je kan testen?
Ik heb geprobeerd via zowel ip (192.168.1.1) als www.routerlogin.net. Beiden werkten niet. Ja, ik kreeg wel een login-pagina maar als ik daar de goede waardes invul gebeurt er niets. Ik heb ook verschillende browsers gebruikt maar dat maakte ook niets uit. Andere bekabelde pc's werken ook niet.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
MaChOmIdGeT schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:39:
[...]

Ja bekijk even mijn post in de nt kroeg.

Werkte in een keer eigenlijk.. Hij deed alleen een beetje moeilijk de eerste keer ik had hem NAS genoemd.. Blijkbaar vondtie de hoofdletter niet fijn .. Veranderd naar nas en reboot toen werkte alles.

Oja ik heb een wd mybook mirror edition 1 tb
Bedankt voor je antwoord. Heb je de naam van de harddisk NAS gegeven in de properties in Windows of heet je router zo? Welke file systeem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Rincewind schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:41:
[...]
Ik heb geprobeerd via zowel ip (192.168.1.1) als www.routerlogin.net. Beiden werkten niet. Ja, ik kreeg wel een login-pagina maar als ik daar de goede waardes invul gebeurt er niets. Ik heb ook verschillende browsers gebruikt maar dat maakte ook niets uit. Andere bekabelde pc's werken ook niet.
Kan ook zijn dat je draadloos nog ingelogd bent en je dus niet nog een keer kunt inloggen. Vaak staat de timeout op een minuut of 10, maar je kan hem ook naar 'geen timeout' gezet hebben. Dan moet je dus eerst het modem herstarten. Of netjes uitloggen alsnog via draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
PageFault schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Heb je de naam van de harddisk NAS gegeven in de properties in Windows of heet je router zo? Welke file systeem gebruik je?
In de router zelf heb ik hem nas genoemd, en hij is gewoon ntfs..

Oja wat wel raar is dat hij niet in de werkgroep verscheen maar kom hem wel benaderen via \\nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 19:28

Rincewind

Take me in your arms tonight

woekele schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:53:
[...]

Kan ook zijn dat je draadloos nog ingelogd bent en je dus niet nog een keer kunt inloggen. Vaak staat de timeout op een minuut of 10, maar je kan hem ook naar 'geen timeout' gezet hebben. Dan moet je dus eerst het modem herstarten. Of netjes uitloggen alsnog via draadloos.
ope. Net geprobeerd. Ik kom er gewoon niet in vanaf mijn vaste pc.. |:(

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Iemand een idee waarom mijn signaalsterkte 3/5 is terwijl ik 5 meter van de router af zit(4/5 als ik er rechtsonder op click). Er zit maar een muur tussen. :S Is het daarnaast slimmer om het gastnetwerk uit te zetten? Er zit niemand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Net mijn 2 stuks 3700 binnen van Ibood. Ik heb een BBOX (wifi disabled wegens aan de muur in schuur) hangen met daaraan een 3700 naar mijn Bed & Breakfast, zodat mijn klanten op internet kunnen.

De andere Lan van mijn BBOX gaat naar mijn 3700 die in mijn bureau staat.

Nu zoek ik al gans de avond waar ik zou kunnen mijn PPPoE aanpassen voor de 3700 in mijn bureau. Op die manier kan niemand in de B&B aan mijn privé netwerk mocht er een kerel zich verbinden met LAN ipv met WIFI-guest-account.

Ik heb een search gedaan op het forum, maar nergens gevonden waar ik het kan aanzetten. Mocht ik dit niet kunnen instellen, gaat hij terug naar Ibood.

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

maxibaut schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:45:
Net mijn 2 stuks 3700 binnen van Ibood. Ik heb een BBOX (wifi disabled wegens aan de muur in schuur) hangen met daaraan een 3700 naar mijn Bed & Breakfast, zodat mijn klanten op internet kunnen.

De andere Lan van mijn BBOX gaat naar mijn 3700 die in mijn bureau staat.

Nu zoek ik al gans de avond waar ik zou kunnen mijn PPPoE aanpassen voor de 3700 in mijn bureau. Op die manier kan niemand in de B&B aan mijn privé netwerk mocht er een kerel zich verbinden met LAN ipv met WIFI-guest-account.

Ik heb een search gedaan op het forum, maar nergens gevonden waar ik het kan aanzetten. Mocht ik dit niet kunnen instellen, gaat hij terug naar Ibood.
Gewoon onder Basisinstellingen aangeven dat je je dient aan te melden voor je internetverbinding. Vervolgens zal de pagina herladen waarna je PPPoE naar wens kan instellen.

• maxibaut
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
fanatic_david schreef op donderdag 22 december 2011 @ 01:46:
[...]

Gewoon onder Basisinstellingen aangeven dat je je dient aan te melden voor je internetverbinding. Vervolgens zal de pagina herladen waarna je PPPoE naar wens kan instellen.
Thx,
skynet user en paswoord ingeven en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:43
Heeft iemand ervaringen met een Atheros AR5B97 draadloze netwerk kaart een de WNDR3700? De netwerkkaart ziet de N netwerken niet (zou wel moeten) en kan alleen connecten met WPA-PSK [TKIP] beveiligde netwerken (B/G). Na eerst wat google werk te hebben uitgevoerd hebben verscheidene mensen ook dit probleem, alleen een update van de Atheros AR5B97 drivers biedt helaas geen oplossing. De router geeft aan dat er geen nieuwe firmware versie aanwezig is. Hopelijk is er iemand die het probleem herkend en mij verder kan helpen! Alvast bedankt.

Huidige versie:
Hardware Version WNDR3700
Firmware Version V1.0.7.98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welk OS?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Kan iemand mij vertellen of deze router voor en/of nadelen heeft vergeleken met de D-LINK DIR-825 als ik toch van plan ben DD-WRT er op te draaien?
Wat ik tot nu toe gevonden heb kunnen ze beide dual-band doen, hebben ze alle twee 64MB RAM, 8MB Flash en een Artheros AR7161 CPU @ 680MHz. Ben namelijk op zoek naar een router om te gebruiken voor IPTV en daar zou DD-WRT geschikt voor moeten zijn, dit lijken de twee aantrekkelijkste routers te zijn die bol.com verkoopt (moet van mijn cadeaubol af ;)).

In de pricewatch kan ik mooi de WNDR3700N tegenover de DIR-825 zetten maar ook dan zie ik nauwlijks verschillen (prijs doet elkaar ook nagenoeg niks), de Netgear heeft wel wel een veelvoud aan reviews. Waar zit het grote verschil in dat deze zoveel populairder is?

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Xthemes.us schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 15:50:
Kan iemand mij vertellen of deze router voor en/of nadelen heeft vergeleken met de D-LINK DIR-825 als ik toch van plan ben DD-WRT er op te draaien?
Wat ik tot nu toe gevonden heb kunnen ze beide dual-band doen, hebben ze alle twee 64MB RAM, 8MB Flash en een Artheros AR7161 CPU @ 680MHz. Ben namelijk op zoek naar een router om te gebruiken voor IPTV en daar zou DD-WRT geschikt voor moeten zijn, dit lijken de twee aantrekkelijkste routers te zijn die bol.com verkoopt (moet van mijn cadeaubol af ;)).

In de pricewatch kan ik mooi de WNDR3700N tegenover de DIR-825 zetten maar ook dan zie ik nauwlijks verschillen (prijs doet elkaar ook nagenoeg niks), de Netgear heeft wel wel een veelvoud aan reviews. Waar zit het grote verschil in dat deze zoveel populairder is?
Waarom DD-WRT? Heb je al gekenen naar OpenWRT, die vind ik een stuk beter dan DD-WRT, en je wilt waarschijnlijk gaan werken met VLANs voor IPTV neem ik aan?

En waarom dat zo is, geen idee er zit sowieso natuurlijk verschil als je kijkt naar stock firmware. Misschien is bevoorbeeld de stock van netgear beter dan die van D-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
DD-WRT op deze router is een heel slecht plan. Dewifi verbinding valt elke paar uur weg en zelfs een cron job die de wifi aan en uit zet is geen goede oplossing. Uiteindelijk eindig je alsnog zonder WIFI. OpenWRT daarintegen werkt perfect. Het is even rommelen om het werkend te krijgen maar als het eenmaal werkt dat is het rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:49
Zou iemand ook een paar screenshots van de traffic meter willen laten zien? Ik ben benieuwd hoe dit er uit ziet en of hij per aangesloten device het verbruik laat zien.

Wordt die trouwens ook opgeslagen in een file die je van buiten kan benaderen zodat je er ook zelf mee kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Ben zeer sterk aan het overwegen om deze router te kopen, maar ik heb nog wel een vraag: is het met dual radio-dual band zo, dat je in feite 2 300Mbit-netwerken tot je beschikking hebt? Als ik het goed heb betekent het ook dat de apparaten die op de 5GHz-band zitten, op volle snelheid kunnen blijven opereren, ook al zitten er b/g-client op de 2,4-band toch? En gaat de performance van de hele 5GHz-band ook naar beneden als je een 802.11a-client aansluit, net als b/g dit doet met 2,4N?

Dan nog een vraag specifiek over deze Netgear: volgens mij wil ik het niet ivm vertragingsverschijnselen door backward compatibility, maar kun je met deze router ook hetzelfde SSID hanteren, waardoor client die beide bands ondersteunen automatisch het best bereikbare netwerk kiezen en dynamisch kunnen 'roamen' tussen beide netwerken? Of kun je sowieso wel dynamisch roamen, ook al is het SSID niet hetzelfde?

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-12-2011 01:55 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja op je eerste vraag, de WNDR3700 heeft op beide banden twee (of drie) antennes voor Tx/Rx, dus je kan officieel op beide frequenties de nominale 300 Mbps halen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En op je vraag over dynamisch roamen. Ja dat gaat zonder dezelfde ssid. Mijn laptop pakt vrijwel altijd de 5 Ghz. band, maar op zolder, waar de ontvangst van die band slecht is, springt hij over naar de 2,4 Ghz. band.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 22:16
Iemand hier met OpenWRT Backfire op zijn WNDR3700?
Ik probeer voor de 2.4 Ghz radio 40 MHz in te schakelen maar dit lukt niet. Hierdoor haal ik op 2.4 GHz max 130 mbps.

Met de 5 GHz radio kan ik wel 40 Mhz gebruiken en worden netjes 2 kanalen gebruikt en zie ik in Windows ook dat ik 300 Mbps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@Flapie: Ik heb hier (ook) problemen mee gehad. Uiteindelijk heb ik en vast kanaal gekozen in combinatie met 40 MHz. Daarnaast moet je dan ook nog aan geven of het extra kanaal onder of boven je ingestelde kanaal moet zitten. Dit laatste zorgde ervoor dat het bij verkeerd instellen niet en bij goed instellen wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
lier schreef op woensdag 28 december 2011 @ 08:28:
@Flapie: Ik heb hier (ook) problemen mee gehad. Uiteindelijk heb ik en vast kanaal gekozen in combinatie met 40 MHz. Daarnaast moet je dan ook nog aan geven of het extra kanaal onder of boven je ingestelde kanaal moet zitten. Dit laatste zorgde ervoor dat het bij verkeerd instellen niet en bij goed instellen wel werkte.
Thx. Nu werkt het inderdaad. Op het kanaal "auto" werkt het niet.
Handmatig kanaal 1 gekozen en dat werkte ook niet. Nu kanaal 6 en met een tooltje (inSSIDer) gezien dat nu kanaal 6 + 10 wordt gebruikt. Ik had gehoopt dat dat wat extra performance zou geven maar dat valt wel tegen. Op 2.4 Ghz haal ik maar 6 an 7 MB/sec. Op 5 GHz op kanaal 36+40 haal ik 13 MB/sec en dat is dan wel weer een lekker snelheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 10:22
Ik heb een probleem waar ik nu wel een beetje klaar mee ben. Sinds 2 weken is het wireless signaal waardeloos. Nu is 3 meter de maximale afstand geworden, heb de router al een factory reset gegeven terug gegaan naar oudere versies maar niks helpt helaas.

Op internet kan ik eigenlijk niemand vinden die ditzelfde probleem heeft.

Weet iemand hier nog misschien iets?

Gr,

Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Andere kanalen geprobeerd? 2.4GHz of 5Ghz? Anders toch maar aanmelden voor reparatie...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer een formware installa gedaan via recovery mode?

Handelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 10:22
aramdin schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:34:
Andere kanalen geprobeerd? 2.4GHz of 5Ghz? Anders toch maar aanmelden voor reparatie...
Jep helaas op 2,4 en 5 GHz. Wat is de garantie termijn eigenlijk?
lier schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:36:
Heb je al een keer een formware installa gedaan via recovery mode?

Handelingen
Jep ook nog gedaan nadat een firmware van ddwrt de router brickte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Re-Activity schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:19:
Ik heb een probleem waar ik nu wel een beetje klaar mee ben. Sinds 2 weken is het wireless signaal waardeloos. Nu is 3 meter de maximale afstand geworden, heb de router al een factory reset gegeven terug gegaan naar oudere versies maar niks helpt helaas.

Op internet kan ik eigenlijk niemand vinden die ditzelfde probleem heeft.

Weet iemand hier nog misschien iets?

Gr,

Robert
Hebben de buren toevallig een nieuw modem of wifi-router die op hetzelfde kanaal zit?
Ik heb ooit hetzelfde gehad toen er een bedrijf naast me introk. Die hadden professionele wifi-routers die op hetzelfde kanaal zaten als mijn eigen netwerk. Mijn netwerk werdt volledig weggedrukt en geen enkele PC kreeg nog verbinding. Heeft even geduurd voordat ik de oorzaak vond. Daarna afspraken gemaakt over wie welk kanaal gebruikt. Daarna nog een aantal buurtbewoners erbij betrokken. Iedereen weer fatsoenlijk werkend internet en tevreden.

Doe eens een scan met InSSIDer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Goede tip hierboven, zelf al vergeten maar was bij mij ook een issue (met de buurvrouw). Kanalen gescanned met Wifi Analyzer op mn iPhone en die recommendation opgevolgd.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort het probleem dat ik mijn 5G niet meer zie. Moet wel zeggen dat ik een nieuwe pc heb.
Zou het kunnen dat mijn nieuwe netwerkkaart 5G niet ziet?
Ik heb een Atheros AR9285 802.11b/g/n WiFi Adapter.

Geavanceerde draadloze instellingen (5GHz a/n)
Radio van draadloze router inschakelen: ingeschakeld

Draadloos netwerk (5GHz a/n)
SSID-uitzending inschakelen: ingeschakeld

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Hij ondersteunt geen 5GHz.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

En met 'hij' bedoel je dan die netwerkkaart neem ik aan :) Dat zou kunnen inderdaad.

http://www.atheros.com/media/product/product_79_file1.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door woekele op 08-01-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Qualcomm is er redelijk expliciet over, alleen 2,4 GHz:

Afbeeldingslocatie: http://www.qca.qualcomm.com/media/product/product_79_file0.jpg

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge en mijn oude dell van 5 jaar oud ondersteunt het gewoon.......
Misschien dat ik die netwerkkaart wel over zet. dat kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het draadloze gedeelte van mijn ADSL-modem (Zyxell P-2601HN-F1) niet voldoet, wil ik mijn WNDR3700 als accesspoint gebruiken.

Het werkt helaas niet goed. Na enkele uren kunnen nieuwe apparaten geen verbinding meer maken met de WNDR3700. Bestaande sessies, zoals mijn iPhone, blijven wel verbonden. Ik kan de WNDR3700 wel pingen, het SSID zendt ook uit, maar de webinterface laadt niet. Als ik de WNDR3700 uit en aanzet met de knop op de achterkant, werkt alles weer voor een paar uur goed. Daarna begint het weer opnieuw.

Ik heb firmware versie 1.0.14.98 en 1.0.16.98 geprobeerd, beide geven hetzelfde probleem. Verbinding met het ADSL-modem via LAN en WAN poort op de Netgear geprobeerd, dit maakt ook niet uit. Iemand een idee wat dit kan zijn en waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:28:
Omdat het draadloze gedeelte van mijn ADSL-modem (Zyxell P-2601HN-F1) niet voldoet, wil ik mijn WNDR3700 als accesspoint gebruiken.

Het werkt helaas niet goed. Na enkele uren kunnen nieuwe apparaten geen verbinding meer maken met de WNDR3700. Bestaande sessies, zoals mijn iPhone, blijven wel verbonden. Ik kan de WNDR3700 wel pingen, het SSID zendt ook uit, maar de webinterface laadt niet. Als ik de WNDR3700 uit en aanzet met de knop op de achterkant, werkt alles weer voor een paar uur goed. Daarna begint het weer opnieuw.

Ik heb firmware versie 1.0.14.98 en 1.0.16.98 geprobeerd, beide geven hetzelfde probleem. Verbinding met het ADSL-modem via LAN en WAN poort op de Netgear geprobeerd, dit maakt ook niet uit. Iemand een idee wat dit kan zijn en waar het aan kan liggen?
Ik zie dat je firmware 1.0.16.98 hebt gebruikt, dan gok ik dat het een WNDR3700 versie 1 is. Die heb ik ook (met die firmware) en die draait al zeker een half jaar onafgebroken als wireless access point voor 2.5 en 5GHz wireless LAN. LAN-poort router verbonden met een LAN poort van de WNDR3700.

Kan het zijn dat je van de WNDR3700 de DHCP server bent vergeten uit te zetten? Of heb je de 3700 een IP adres gegeven dat in de DHCP-range van je modem/router zit?
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 15:24:
Tjonge en mijn oude dell van 5 jaar oud ondersteunt het gewoon.......
Misschien dat ik die netwerkkaart wel over zet. dat kan toch?
Ja, waarschijnlijk wel, maar je zegt verder niet wat voor kaarten het zijn, dus moeilijk te zeggen. Als het een PCI of PCIe kaart is en je hebt zo'n slot vrij, dan zou dat gewoon moeten kunnen. Enige wat misschien nog mis zou kunnen gaan is als die oude kaart alleen maar Windows-XP drivers heeft, maar dat moet je zelf even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Ik zie dat je firmware 1.0.16.98 hebt gebruikt, dan gok ik dat het een WNDR3700 versie 1 is. Die heb ik ook (met die firmware) en die draait al zeker een half jaar onafgebroken als wireless access point voor 2.5 en 5GHz wireless LAN. LAN-poort router verbonden met een LAN poort van de WNDR3700.

Kan het zijn dat je van de WNDR3700 de DHCP server bent vergeten uit te zetten? Of heb je de 3700 een IP adres gegeven dat in de DHCP-range van je modem/router zit?
Ik heb inderdaad een versie 1. De DHCP-server staat uit. Hij krijgt wel een IP-in de DHCP-range van het modem, maar dat heeft het modem zelf uitgedeeld. Ik zal nu proberen wat het doet als ik een IP buiten de DHCP-range toewijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010
Ha mensen, ik heb een netgear wndr 3700 router. hier had ik met de standaard firmware een schijf aan hangen en dat werkte perfect ..

Nu ben ik weer terug op dd wrt firmware en heb ik wat probleempjes..

Hoe kan ik verbinden met de schijf ?
Onder het kopje usb staat :

--- /dev/discs/disc0/disc
Block device, size 931.5 GiB (1000207286272 bytes)
DOS/MBR partition map
Partition 1: 931.5 GiB (1000194048000 bytes, 1953504000 sectors from 16065)
Type 0x0F (Win95 Ext'd (LBA))
Partition 5: 931.5 GiB (1000194015744 bytes, 1953503937 sectors from 16065+63)
Type 0x83 (Linux)
Ext3 file system
UUID F0EF919E-D1CB-CC01-E02E-919ED1CBCC01 (Reserved)
Volume size 931.5 GiB (1000190509056 bytes, 244187136 blocks of 4 KiB)
Status: Mounted on /mnt

Dus dat moet goed zijn, maar hoe benader ik hem dan ? 192.168.1.1/mnt werkt niet ...

Snap t nie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MaChOmIdGeT schreef op zondag 08 januari 2012 @ 17:24:

Dus dat moet goed zijn, maar hoe benader ik hem dan ? 192.168.1.1/mnt werkt niet ...

Snap t nie :?
en 192.168.1.1 \ mnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchelll010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 16:05:
[...]

Ik heb inderdaad een versie 1. De DHCP-server staat uit. Hij krijgt wel een IP-in de DHCP-range van het modem, maar dat heeft het modem zelf uitgedeeld. Ik zal nu proberen wat het doet als ik een IP buiten de DHCP-range toewijs :)
Helaas heeft het niet geholpen. Heb nu een IP toegewezen buiten de range van de DHCP-server maar helaas: alweer kunnen er geen nieuwe verbindingen worden gemaakt. Op mijn iMac krijg ik deze melding:

"Er heeft zich een time-out met de verbinding voorgedaan."

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de WNDR3700 als router aangesloten op mijn ADSL-modem/router. Nu gaat het wel goed. Kennelijk is AP mode buggy? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als je hem in layer-2 mode draait, laat je de WAN-poort dan wel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:35:
Als je hem in layer-2 mode draait, laat je de WAN-poort dan wel leeg?
Stel je die vraag aan mij en zo ja, wat is layer-2 mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:40:
[...]

Stel je die vraag aan mij en zo ja, wat is layer-2 mode?
Ja, en dat je de router alleen gebruikt als switch en AP. Dus geen DHCP, firewall of routing.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-01-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:48:
[...]

Ja, en dat je de router alleen gebruikt als switch en AP.
Aha oké :) Met zowel WAN als LAN poort geprobeerd, omdat het via LAN niet goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je moet sowieso de LAN-poort gebruiken (dus LAN naar LAN) en DHCP en routing uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:00:
Je moet sowieso de LAN-poort gebruiken (dus LAN naar LAN) en DHCP en routing uitzetten.
Dat is me inderdaad duidelijk, maar het werkt dus niet. Althans, het werkt wel maar slechts zeer korte tijd en daarna is het nodig dat ding uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Wat gaat er dan precies mis? Het is momenteel nogal vaag vind ik. Je zegt dat bestaande sessies het nog blijven doen, maar nieuwe sessies niet meer. Ook zeg je dat de webinterface niet meer bereikbaar is. Aantal vragen:

Die nieuwe 'sessies'/devices, kunnen die niet meer associaten of kunnen ze wel associaten, maar niet op het internet? Kunnen ze wel op het LAN? En de webinterface die niet beschikbaar meer is, geldt dat alleen voor devices die ook al geen internet hebben, alleen voor wiresless devices of voor alles?

Kijk ook even in de webinterface van je modem om te zien welke apparaten een IP krijgen en welke niet. Overigens moet je de interface van de Netgear eigenlijk wel benaderen wat je onder het kopje LAN setup hebt ingesteld; niet die je eventueel van de DHCP van je modem hebt gehad, want die zou kunnen veranderen.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-01-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Heb de v2 versie afgelopen zondag aangeschaft. Meteen WRT-DD erop gezet. Tot gister werkte draadloos heel goed maar sinds vannacht niet meer. Waar ik eerst full bereik had heb ik nu maar 1 blokje zeer slecht bereik. Factory reset gedaan maar helaas niet geholpen. Nu wil ik de netgear firmware erop gooien maar krijg een "De Upgrade is mislukt." melding.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
MrJames schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:12:
Heb de v2 versie afgelopen zondag aangeschaft. Meteen WRT-DD erop gezet. Tot gister werkte draadloos heel goed maar sinds vannacht niet meer. Waar ik eerst full bereik had heb ik nu maar 1 blokje zeer slecht bereik. Factory reset gedaan maar helaas niet geholpen. Nu wil ik de netgear firmware erop gooien maar krijg een "De Upgrade is mislukt." melding.

Weet iemand hiervoor een oplossing?
Firmware opnieuw flashen via TFTP dan :)

First of all, You must download the file tftp.exe from:
http://www.tftp-server.com/tftp-download.html
(92 kB version - second link)

Second, download the file with WNDR3700_xxx.img original firmware from:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12863
(ex.)

Place both files in the same directory ex. c:\WNDR

Than:
- plug the PC into LAN port 1
- set the pc to a static IP of 192.168.1.2
- power on the router
- press and hold the RESET button as soon as the switch LEDs light up.
- keep holding RESET until the power LED begins to flash orange and then green.
- only the power LED is flashing green (and of course port 1), release RESET and than

Run cmd on PC and go to c:\WNDR and type this code:

tftp -i -v 192.168.1.1 PUT <filename>

(replacing <filename> with your firmware image, of course.)

The TFTP transfer will happen VERY quickly. This is because the image is stored in RAM before flashing. Unless you can access the serial console, the router gives no indication it is now writing the image. What you can do is try to TFTP it again. If TFTP now fails, that's good, the router is busy flashing the image. If TFTP works, the router refused to flash the previous image.

After a good 5 minutes (or less), the power light will turn solid orange. The router should now be booting into the image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Wat is jullie ervaringen met de snelheden op de verschillende frequenties trouwens?
Ik heb een HP EliteBook 8560w met een Intel Centrino Advanced-N 6205 netwerkkaart.

Als ik een MKV-tje over het netwerk kopieer haal ik op 5 GHz ongeveer 10 MB/sec en op 2.4 GHz wel 18 MB/sec ! Ik dacht dat 5 GHz sneller zou zijn! Ik zit ongeveer 3 meter van de router af, deze zit achter de vitrage. Windows geeft in beide gevallen aan een netwerk verbinding van van 300 Mbps te hebben.

Ben benieuwd wat hier zo gemiddels gehaald wordt. Ik heb trouwens een WNDR3700v1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op een goeie locatie (één snelbouwstenen muur ertussen) haal ik zo'n 15 MBps, als ik mijn laptop op 'm bureau plaats (rondom muur + kasten) dan is dat een stuk lager.

Ik gebruik alleen het 5 GHz-netwerk. Er zitten me iets teveel 2,4 GHz-netwerken in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Flappie schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:19:
[...]

Firmware opnieuw flashen via TFTP dan :)

First of all, You must download the file tftp.exe from:
http://www.tftp-server.com/tftp-download.html
(92 kB version - second link)

Second, download the file with WNDR3700_xxx.img original firmware from:
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12863
(ex.)

Place both files in the same directory ex. c:\WNDR

Than:
- plug the PC into LAN port 1
- set the pc to a static IP of 192.168.1.2
- power on the router
- press and hold the RESET button as soon as the switch LEDs light up.
- keep holding RESET until the power LED begins to flash orange and then green.
- only the power LED is flashing green (and of course port 1), release RESET and than

Run cmd on PC and go to c:\WNDR and type this code:

tftp -i -v 192.168.1.1 PUT <filename>

(replacing <filename> with your firmware image, of course.)

The TFTP transfer will happen VERY quickly. This is because the image is stored in RAM before flashing. Unless you can access the serial console, the router gives no indication it is now writing the image. What you can do is try to TFTP it again. If TFTP now fails, that's good, the router is busy flashing the image. If TFTP works, the router refused to flash the previous image.

After a good 5 minutes (or less), the power light will turn solid orange. The router should now be booting into the image.
Als response krijg ik:

C:\WNDR>tftp.exe -i -v 192.168.1.1 PUT "WNDR3700v2-V1.0.0.10.img"

WinAgents TFTP Client version 2.0b Copyright (c) 2004-2011 by Tandem Systems, L

d.

http://www.winagents.com - Software for network administrators

Transfering file WNDR3700v2-V1.0.0.10.img to server in octet mode...
Transferring data from 192.168.1.1...
Packet will be sent. len=70, opcode=2
Error occurred during the file transfer (Error code = 0):
Timeout expired. Retries expired.

Heb de stappen uitgoevoerd die hier boven staan maar toch gaat er wat verkkeerd.

HEt is me gelukt Had wat geduld moeten hebben met het resetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Ik heb eergister de router helemaal gereset, maar ik kan een van de twee signalen niet zien via mijn laptop(dacht 2.4GHz). De gene die bovenaan staat bij naam instellen via cdrom installatie. Hoe kan dat, terwijl die wel aan staat? Via mijn telefoon zie ik die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Michielodc schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:58:
Ik heb eergister de router helemaal gereset, maar ik kan een van de twee signalen niet zien via mijn laptop(dacht 2.4GHz). De gene die bovenaan staat bij naam instellen via cdrom installatie. Hoe kan dat, terwijl die wel aan staat? Via mijn telefoon zie ik die ook niet.
Hidden SSID?
Wat is jouw definitie van "helemaal gereset"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Via dat kleine knopje onder de router. Heb die voor 20seconde ingehouden met een tandenstoker. En heb alleen de basisinstellingen gedaan, dus naamgeven en wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou je een screenshot willen maken van de instellingen van de router en dat wat je te zien krijgt op je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Zal ik doen als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
lier schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:14:
Zou je een screenshot willen maken van de instellingen van de router en dat wat je te zien krijgt op je laptop?
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimage.org/kr1ym1n37/Router_Instellingen.png

Het is allemaal gewoon basic. Het 5GHz netwerk zie ik dus niet. Bij het 2.4GHz netwerk heb ik _R2 extra er achter gezet. Het kanaal staat wel vast bij het 5GHz netwerk. Misschien dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Michielodc schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:18:
Het is allemaal gewoon basic. Het 5GHz netwerk zie ik dus niet. Bij het 2.4GHz netwerk heb ik _R2 extra er achter gezet. Het kanaal staat wel vast bij het 5GHz netwerk. Misschien dat het daaraan ligt.
Netwerkkaartje in je laptop? Dat je hem niet "ziet" kan er mee te maken hebben dat je hem helemaal niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
Nivk schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:29:
[...]

Netwerkkaartje in je laptop? Dat je hem niet "ziet" kan er mee te maken hebben dat je hem helemaal niet kan zien.
atheros ar9002wb-1ng

Heb de netwerkkaart nooit handmatig een update gegeven,maar een andere laptop en een desktop met usb stick voor draadloze connectie zien 5GHz ook niet. Dan is het zeker beter om 5GHz uit te zetten?

Edit: iemand zei op een forum dat deze alleen 2.4GHz kan zien. Ik ga 5GHz dan maar uitzetten. Dacht dat het wel standaard zou zijn dat een netwerkkaart beide kon zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Michielodc op 16-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Michielodc schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:34:
[...]

atheros ar9002wb-1ng

Heb de netwerkkaart nooit handmatig een update gegeven,maar een andere laptop en een desktop met usb stick voor draadloze connectie zien 5GHz ook niet. Dan is het zeker beter om 5GHz uit te zetten?

Edit: iemand zei op een forum dat deze alleen 2.4GHz kan zien. Ik ga 5GHz dan maar uitzetten. Dacht dat het wel standaard zou zijn dat een netwerkkaart beide kon zien.
Die kaart ondersteund geen 5Ghz, alleen 2.4Ghz: http://www.qca.qualcomm.c...gy.php?nav1=47&product=75

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Michielodc schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:34:
[...]

atheros ar9002wb-1ng

Ik heb exact hetzelfde probleem... mijn kaart is de Atheros AR5B97 waarmee B/G/N netwerk geadverteerd is. Staat een N netwerk gelijk aan een 5Ghz netwerk?

[ Voor 9% gewijzigd door Djie op 17-01-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Vuistregels:
  • Iets dat alleen b, g en n ondersteunt zal zeer waarschijnlijk geen 5GHz ondersteunen;
  • Iets dat a, b, g en n ondersteunt zal zeer waarschijnlijk wel 5GHz ondersteunen.
Reden: 802.11a is een protocol dat de 5GHz band nodig heeft. 802.11n is een protocol dat 2.5 of 5GHz band kan gebruiken. Iets dat 'a' doet heeft dus een radio aan boord die op 5GHz kan praten, kans is dan groot dat 802.11n dan ook op 5GHz kan werken.

Edit: bold & onderstreept voor de slechte lezers toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 17-01-2012 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
vanaalten schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:44:
Vuistregels:
  • Iets dat alleen b, g en n ondersteunt zal zeer waarschijnlijk geen 5GHz ondersteunen;
  • Iets dat a, b, g en n ondersteunt zal zeer waarschijnlijk wel 5GHz ondersteunen.
Reden: 802.11a is een protocol dat de 5GHz band nodig heeft. 802.11n is een protocol dat 2.5 of 5GHz band kan gebruiken. Iets dat 'a' doet heeft dus een radio aan boord die op 5GHz kan praten, kans is dan groot dat 802.11n dan ook op 5GHz kan werken.
Daarom kan mijn laptop dus alleen b, g en n. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Weer wat geleerd, was in de waan dat N altijd op 5Ghz kan werken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:10
Iemand al ervaring met firmware 1.0.16.98 beta op een v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 09:46
Masimo schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:14:
Iets met een dns fix.

Ik probeer hem nu te downloaden maar zo te zien ligt de download website plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 09:14
Ja, draai al een tijdje stabiel met V1.0.16.98-dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

elsinga

=8-)

Ik draai deze al sinds'ie uit is en geen problemen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 23:49
Ja de stabielste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist geprobeerd op mijn beide routers; beiden gecrashed... Terug naar de laatste stable met tftp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb gister een WNDR3700 gekocht om mijn Experiabox van KPN Glas te vervangen.

OpenWRT op gezet, en met de network file van Herman van Drie werkt het naar behoren.

Alleen waar ik niet uit kom is het volgende;

De router heeft als ip 10.0.1.1, subnet 255.0.0.0. Als ik via DHCP een ip adres toe krijg gewezen, is het een 10.0.0.x adres.

Ben de hele avond al aan het zoeken hoe ik dit aan kan passen, iemand die mij hier op kan wijzen ?

[ Voor 10% gewijzigd door ihre op 28-01-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Er is volgens nog steeds niet op de markt wat de WNDR3700 écht goed verslaat volgens mij. De Linksys E4200 is al wat beter, aldus tests, maar het verschil is te miniem om een andere aan te schaffen. Als router-enthousiast ben ik altijd nieuwsgierig naar nieuwe en betere routers, maar dan moet ik wel verschil gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 21:24
Ik heb met mijn Netgear WNDR3700 v1 (firmware 1.0.7.98) last van een langzame of/en stotterende wifi verbinding over zowel het 2.4GHz als 5GHz netwerk.
Dit is zowel verbinding richting het internet van UPC als verbinding in huis tussen computers en de NAS (Synology DS212+) als de computers onderling (windows 7, Mac OSX 10.7).

Heb op de router de 3-R regel al toegepast (reboot, reset, reinstall). Maar helaas helpt dit ook maar voor een zeer korte tijd van ongeveer 2 a 3 dagen tot de verbinding weer erg langzaam is.
Voor een website als tweakers staat de browser nu een aantal seconde te wachten, maar ook een film streamen vanaf me DS212+ naar me mac mini gaat nu erg langzaam hij staat elke keer te bufferen op een zeer klein bestand.

Nu vroeg ik me af of de router nu al dood aan het gaan of is er nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

ihre schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:
De router heeft als ip 10.0.1.1, subnet 255.0.0.0. Als ik via DHCP een ip adres toe krijg gewezen, is het een 10.0.0.x adres.

Ben de hele avond al aan het zoeken hoe ik dit aan kan passen, iemand die mij hier op kan wijzen ?
Je kunt dit gewoon via OpenWRT's webinterface instellen. Bij mij staat het onder Network > Interfaces > LAN, maar het kan zijn dat je even moet zoeken als je een andere versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het zou me verbazen dat de router 10.0.1.1 is, en je IP in de 10.0.0.x range zit. Dat zou namelijk betekenen dat je op een ander subnet zit dan je eigen DHCP server. Of is dat een tikfout?

Is je subnetmasker echt 255.0.0.0.? Of vergis je je en is het 255.255.255.0? Dat eerste is namelijk geen subnetmasker voor een LAN...

Misschien mis ik iets, maar in dat configuratiebestand staat het LAN gedefinieerd als 192.168.1.x.

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 29-01-2012 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:37

Zenix

BOE!

Krijg mijn wifi maar niet aan de gang op 5GHz
Openwrt zegt dat alles werkt en led brand ook gewoon blauw.

Dit is mijn config.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
config 'wifi-device' 'radio0'
    option 'type' 'mac80211'
    option 'macaddr' '00:26:f2:a1:4a:xx'
    option 'hwmode' '11ng'
    list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
    list 'ht_capab' 'TX-STBC'
    list 'ht_capab' 'RX-STBC1'
    list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
    option 'txpower' '17'
    option 'country' 'NL'
    option 'htmode' 'HT20'
    option 'channel' '1'

config 'wifi-iface'
    option 'device' 'radio0'
    option 'network' 'lan'
    option 'mode' 'ap'
    option 'encryption' 'psk2'
    option 'wps_pushbutton' '1'
    option 'ssid' 'xxx'
    option 'key' 'xxx'

config 'wifi-device' 'radio1'
    option 'type' 'mac80211'
    option 'macaddr' '00:26:f2:a1:4a:xx'
    option 'hwmode' '11na'
    list 'ht_capab' 'SHORT-GI-40'
    list 'ht_capab' 'TX-STBC'
    list 'ht_capab' 'RX-STBC1'
    list 'ht_capab' 'DSSS_CCK-40'
    option 'country' 'NL'
    option 'txpower' '17'
    option 'channel' 'auto'
    option 'htmode' 'HT40+'

config 'wifi-iface'
    option 'device' 'radio1'
    option 'network' 'lan'
    option 'mode' 'ap'
    option 'encryption' 'psk2'
    option 'wps_pushbutton' '1'
    option 'key' 'xxx'
    option 'ssid' 'xxx'

Iemand enig idee waar fout gaat? Heb verschillende channels gebruikt ook met 40Mhz signaal zitten spelen allemaal geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Borromini schreef op zondag 29 januari 2012 @ 08:10:
Het zou me verbazen dat de router 10.0.1.1 is, en je IP in de 10.0.0.x range zit. Dat zou namelijk betekenen dat je op een ander subnet zit dan je eigen DHCP server. Of is dat een tikfout?

Is je subnetmasker echt 255.0.0.0.? Of vergis je je en is het 255.255.255.0? Dat eerste is namelijk geen subnetmasker voor een LAN...

Misschien mis ik iets, maar in dat configuratiebestand staat het LAN gedefinieerd als 192.168.1.x.
Dat is juist precies wat subnetmasker betekent, 10.0.1.1/255.0.0.0 betekent 10.x.x.x en 10.0.1.1/255.255.255.0 betekent 10.0.1.x, zijn IP zit dus wel degelijk in hetzelfde subnet.

Ook is 255.255.255.0 natuurlijk niet het enige subnetmasker voor LANs want dat zou betekenen dat je nooit een netwerk met meer dan 255 IP adressen op zou kunnen zetten.

Maar je hebt gelijk dat dat configuratiebestand niet overeenkomt met wat hij vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad... Ik was duidelijk even in de war :). De meeste private LANs zijn gewoon 255.255.255.0 :/. Het houdt weinig steek om je hostmask zo wijd open te zetten, tenzij je een bedrijfsnetwerk ofzo hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Borromini op 29-01-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
... of omdat ik liever 10.0.1.1 typ ipv 192.168.1.1.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
config 'dnsmasq'
    option 'domainneeded' '1'
    option 'boguspriv' '1'
    option 'filterwin2k' '0'
    option 'localise_queries' '1'
    option 'rebind_protection' '1'
    option 'rebind_localhost' '1'
    option 'local' '/lan/'
    option 'domain' 'lan'
    option 'expandhosts' '1'
    option 'nonegcache' '0'
    option 'authoritative' '1'
    option 'readethers' '1'
    option 'leasefile' '/tmp/dhcp.leases'
    option 'resolvfile' '/tmp/resolv.conf.auto'

config 'dhcp' 'lan'
    option 'interface' 'lan'
    option 'start' '10'
    option 'limit' '50'
    option 'leasetime' '12h'

config 'dhcp' 'wan'
    option 'interface' 'wan'
    option 'ignore' '1'

en het stukkie lan interface uit de network file
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
config 'interface' 'lan'
    option 'ifname' 'eth0.1'
    option 'type' 'bridge'
    option 'proto' 'static'
    option 'stp' '1'
    option 'defaultroute' '0'
    option 'peerdns' '0'
    option 'ipaddr' '10.0.1.1'
    option 'netmask' '255.0.0.0'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

Wat is je vraag dan? Daar gewoon veranderen wat je wil?

Edit: oh ik zie al wat je bedoelt, je wil dat de DHCP server adressen in 10.0.1.x uitgeeft? Dan moet je start veranderen in 257 dan is het eerste adres wat wordt uitgedeeld 10.0.1.2 (10.0.0.0 + 257 = 10.0.1.2). Maar gewoon 10.0.0.1 als router adres nemen en 255.255.255.0 als subnetmask is in mijn ogen een stuk cleaner, ben het dus eens met Borromini hieronder.

[ Voor 88% gewijzigd door R_W op 29-01-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je 't simpel wil houden kan je ook 10.0.0.1 nemen in plaats van 10.0.1.1.

Vergeet niet dat je die instelling niet alleen in je netwerkinstellingen dient te veranderen, OpenWrt hanteert het IP van de router in nog andere configuratiebestanden. Die dien je ook aan te passen.

Je subnetmasker staat compleet los van het de IP-range van je netwerk. Als jij graag 10.0.1.x hebt als LAN stel je gewoon 10.0.1.1 in als adres van je router en 255.255.255.0 als subnetmasker. Je bent op geen enkele manier verplicht om de subnetmaskers te hanteren die de IP specificatie voorschrijft - zolang je maar strengere subnetmaskers toepast.

Wikipedia: IP address

Er zijn twee manieren om je pool te beperken: je vertelt dnsmasq tot welk IP-adres ie adressen mag uitdelen, of je geeft het standaard subnetmasker op voor een LAN. Dat laatste beperkt je effectief tot de 10.0.1.x range en 253 beschikbare adressen.

Een voorbeeldje van mijn config:

code:
1
2
3
4
config 'interface' 'lan'
    [...]
    option 'ipaddr' '10.0.0.1'
    option 'netmask' '255.255.255.0'

Ende

code:
1
2
3
4
5
config 'dhcp' 'lan'
    option 'interface' 'lan'
    option 'start' '2'
    option 'limit' '14'
    option 'leasetime' '12h'

Alles vanaf 10.0.0.15 hier thuis is volledig statisch, de DHCP-pool is beperkt tot 10.0.0.14.

[ Voor 45% gewijzigd door Borromini op 29-01-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vandaag nog een keer de nieuwste firmware gedownload, en nu lukte de update wel...
Waarschijnlijk iets mis gegaan met downloaden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Bedankt voor de uitleg, ik heb enkele malen een firstboot via telnet uit moeten voeren dus op dit moment heb ik het nog even op standaardinstellingen staan. Met deze info kom ik er ongetwijfeld uit.

edit: tijdens het zoeken naar hoe usb support kwam ik op deze pagina uit; https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722. Een handige build die vrijwel alle potentie uit de 3700 haalt.

[ Voor 32% gewijzigd door ihre op 30-01-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds gisteren een wndr3700v2, nu wil ik een port translation erin zetten.

bvb extern listen port 443 naar 5389 intern

weet iemand hoe dat moet of al eens gedaan? Deze optie staat niet in het menu, alleen maar triggering en forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:25:
ik heb sinds gisteren een wndr3700v2, nu wil ik een port translation erin zetten.

weet iemand hoe dat moet of al eens gedaan? Deze optie staat niet in het menu, alleen maar triggering en forwarding
Dat is gewoon port forwarding, maar dan met een andere destination port. Is dat niet gewoon in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-08 19:40
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:25:

Ik weet niet of je al DD-WRT er op heb staan en of je dit erop wilt zetten.
Hier zit het in ieder geval standaard in de port-forwarding sectie.

Los daarvan ook nog tienduizend-en-een andere instellingen die je wellicht wilt aanpassen voor beter bereik e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:46:
[...]

Dat is gewoon port forwarding, maar dan met een andere destination port. Is dat niet gewoon in te stellen?
nee source en destination ip zitten er niet in.

ik heb zeker al aan dd-wrt gedacht maar ik lees op dd wrt forum allerlei enge verhalen icm met deze router waardoor je deze zou kunnen softbricken en je via tftp allerlei zaken moet gaan herstellen of zelfs je radio slopen in enkele gevallen.
Als je gewoon kon upgraden via de webinterface zonder al te veel verwachte problemen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear customer,

No, unfortunately this is not possible. Only some professional routers with very high specifications can do that. You can check which models do that in Google, if you write port translation and than the router model or just pro-routers.

Kind regards,
Boncho Bonev
Netgear Technical Support

-----------------------------------------------------------------------------------------

op mijn oude router linksys wrt120n zat dit gewoon :X , en zoals ik kan vinden op internet is dit niets iets heel vreemds geloof...

wat is het risico als ik port 443 forward naar een pc voor remotely anywhere? in remotely anywhere is het alleen mogelijk om aan te loggen via ssl

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:22:
[...]

nee source en destination ip zitten er niet in.

ik heb zeker al aan dd-wrt gedacht maar ik lees op dd wrt forum allerlei enge verhalen icm met deze router waardoor je deze zou kunnen softbricken en je via tftp allerlei zaken moet gaan herstellen of zelfs je radio slopen in enkele gevallen.
Als je gewoon kon upgraden via de webinterface zonder al te veel verwachte problemen....
Gewoon de guide volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb daar al een heel aantal topics doorlopen.... hoe groot is het risico dat het fout gaat?

wat mij opvalt is dat 'peacock' thread en deze wiki niet overeenkomen.
in de wiki flash je gelijk naar de rom waarnaar ze verwijzen en in het 'peacock' forum moet je eerst een 30/30/30 reset doen.

1. DO A HARD RESET *BEFORE AND AFTER* YOU FLASH FIRMWARE. ???

een ander vewijst weer naar een andere methode http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=148949

als er nou eenzijdige informatie voorhanden was dan was ik er minder bang voor, nu weet ik niet wat ik moet verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Ik heb de guide gevolgd zoals hij op de wiki staat en het is probleem loos verlopen. Ik heb hem zelfs twee keer uitgevoerd omdat ik hem een keer terug geflasht heb naar het organel om het bereik daarmee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootstyr schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:04:
Ik heb de guide gevolgd zoals hij op de wiki staat en het is probleem loos verlopen. Ik heb hem zelfs twee keer uitgevoerd omdat ik hem een keer terug geflasht heb naar het organel om het bereik daarmee te testen.
heb jij ook een v2?

kun je de stock firmware weer gewoon terug flashen via de web interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:11:
heb jij ook een v2?

TFTP is echt niet zo heel spannend (als je een command in durft te typen en in staat bent een vast IP adres op je pc in te stellen).

Geen idee of OpenWRT ook voor de V2 beschikbaar is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grootstyr
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:11:
[...]

heb jij ook een v2?

Ja ik heb ook een v2, ik weet niet meer hoe ik hem terug heb gebracht naar stock. Het zou ook kunnen dat ik m tftp gebruikt heb.

Trouwens: ik ben niet verantwoordelijk als je je router brickt, ik zeg alleen maar dat het bij die van mij gewerkt heeft op deze manier.

Maar als je het meeste uit je router wilt halen, en allerlei geavanceerdere functionaliteiten wilt gebruiken heb je weinig keus. De stock-firmware is gewoon gelimiteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Grootstyr op 02-02-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt zover

ga eens kijken vanavond... :)
Pagina: 1 ... 33 ... 41 Laatste