Netgear WNDR3700: afp/smb werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 21:52
Situatie:
  • Een Netgear Router (standaard firmware versie V1.0.0.32), deze broadcasts een wifi netwerk voor de 2.5ghz en 5ghz.
  • Direct (via een kabel) verbonden met de router een Synology Nas, hoofdzakelijk voor backup en filestorage.
  • Op het wifi netwerk bevinden zich 2 laptops, 1 op MacOS Lion & 1 op MacOS Mountain Lion, beide laptops maken gebruik van het 5ghz netwerk
Waarom ik denk dat dit een netwerk probleem is, is omdat dit probleem vlak na de update van de WNDR3700 is ontstaan.

Nu ben ik gewend dat computers die een share hebben, standaard zichtbaar zijn in de MacOS finder, ook al zijn ze niet verbonden. Alleen is dit niet standaard het geval.

Op beide laptops:
Op dit moment zie ik geen shared devices in de finder, wel kan ik via "connect to server" verbinding maken op basis van ip met de NAS. Ook is de webinterface bereikbaar op basis van ip. Op het moment dat ik verbinding probeer te maken op basis van naam, krijg ik de popup: "there was a problem connecting to the server".
there was a problem

Wissel ik van wifi-n naar wifi-g, dan wordt de nas share plotseling zichtbaar (1 van de 2 schijven), maar de andere laptop niet. Het is dan ook mogelijk te verbinden met de nas.

shared

Wissel ik op de andere laptop van wifi-n naar wifi-g, dan kunnen beide laptops elkaar ook weer zien.

Wissel ik de andere laptop weer naar wifi-n, dan verdwijnen alle shared devices op die laptop, maar op mijn laptop kan ik de andere laptop nog zien (en verbinden).

Gisteren ook de SMB share aangezet op de nas, om te kijken of hij zo wel vindbaar was, maar het probleem bleef hetzelfde.

Hoe kan ik dit oplossen?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-07 21:52
Het probleem kwam terug na een paar dagen, daarop maar contact opgenomen met Netgear. Het blijkt om een probleem in de firmware te gaan.

Bij deze deel ik de response met jullie en de eventuele "oplossing".
Good morning,

Thank you for contacting Netgear.

We're already aware of the issues occuring after the latest update and we're working on a new update which which this problem will hopefully be fixed. Please downgrade to the previous version until the new update is out.

If you have any further questions, don't hesitate to contact me.

Looking forward to hearing from you.

Kind regards,
Gergana Tomova
Netgear Technical Support
gergana.tomova@netgear-support.com
Tel: 0207219080

[ Voor 94% gewijzigd door joint_me op 26-11-2012 14:04 . Reden: Probleem was terug, response van Netgear! ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-06 21:27
Heya..

Ik heb precies hetzelfde probleem... erg fijn dat jij ooit dit topic hebt geplaatst en een reactie van Netgear hebt gekregen..

Ik heb overigens een WNDR3800.. heb de firmware teruggezet van 44 naar 34.. eens kijken of dat werkt!

[ Voor 24% gewijzigd door EvtK op 14-03-2013 23:06 ]