i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb vandaag toch nog eens even de boel opnieuw ingesteld (na reset naar defaults) en geoptimaliseerd. Daarbij ook nog de positie van de router in huis veranderd. Ik zit er qua afstand nog even ver vandaan, zelfde obstakels ertussen. De router is alleen een meter of 2 hoger geplaatst. En wat schetst mijn verbazing: doorvoersnelheden van 18-20 MB/sec op beide frequenties. Enorme verbetering en dus zeer tevreden.Masimo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:13:
[...]
......
Sinds gisteren i.c.m. een Intel Ultimate-N 6300 en het ding download een hele nacht stabiel met gemiddeld 13MB/sec (op 5GHz; 14.2MB/sec op 2.4GHz).
........
Staat ergens de optie VPN passthrough?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb in mijn config ondertussen shadow passwords ingeschakeld zoals in dit ticket werd gezegd, maar het maakt geen flikker uit.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Poort 1723, verder zie ik helaas geen opties. Er wordt ook wel tijdelijk een verbinding opgezet en dan krijg ik op android de melding "Server hung up. Username or password incorrect. Try again?"lier schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:55:
Welke poort heb je geforward?
Staat ergens de optie VPN passthrough?
[ Voor 24% gewijzigd door mdcobra op 30-03-2013 23:19 ]
Attitude Adjustment r36088. DD-Wrt had ze wel dus het is geen hardwareprobleem.
Edit: probleem gevonden. ART-partitie werd gewist toen ik DD-Wrt een beetje hardhandig eraf geflikkerd heb blijkbaar
[ Voor 26% gewijzigd door Borromini op 31-03-2013 01:20 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Weet iemand waar je de .12 firmware kan downloaden zonder bij Netgear hele formulieren te moeten invullen?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
ftp://downloads.netgear.com/wndr3700v2/archive/ww/Tukk schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:08:
Ik zit ook klem met de .32 versie voor de WNDR3700V2.
Weet iemand waar je de .12 firmware kan downloaden zonder bij Netgear hele formulieren te moeten invullen?
Testing, one, two ...
Ik had gister echter dat ik met m'n laptop ineens geen internetpagina kon bereiken, hij bleef maar bezig met laden. Ik was op dat moment verbonden met het 5Ghz netwerk van de router. Een
tracert google.nl
Iemand die dit herkent, en weet hoe dit op te lossen valt?
Na de firmware update zou ik de boel eens naar fabrieksinstellingen resetten en vervolgens alles opnieuw instellen.
Tip: Stel je Regio in op United States onder "Wireless Settings", "Region selection". Daarmee krijg je iets meer bereik en groter aantal kanalen op 5GHz.
Regio is ook wel handige tip ja
Edit: Ik zie op de Netgear site dat de 1.0.16.98 variant ook voor alles behalve North America beschikbaar is. Beetje raar dat m'n router bij het inloggen dan geen melding geeft dat er een nieuwe variant beschikbaar is.
Heeft het flashen van de North America variant geen nadelen?
[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2013 21:00 ]
De firmware update functie (en ook de interfacetaal functie) die in de router zit werkt alleen goed als de router direct aan het internet hangt via de WAN-poort en je verbinding maakt via een PPTP of PPPoE verbinding, waarbij de accountgegevens van je ISP in de router worden opgeslagen.
Deze constructie werd jaren geleden bij @Home gebruikt in de tijd van de Motorola modems (of de Aris/Netgear combi's).
Bij Ziggo heb je de router niet nodig om je bij Ziggo aan te melden. Dat regelt het modem, ook in bridge-mode. Hij hangt via een LAN-poort aan je modem. Dus de router is indirect verbonden met het Internet, vandaar dat de update functie niet werkt.
Over het flashen van de USA versie durf ik geen uitspraken te doen. Wellicht dat er dan andere instellingen beschikbaar komen, maar of die dan ook met Europese ISP's werken weet ik niet.
Met de non-USA versie kun je overigens wel de USA regio instellen, met als gevolg de extra kanalen (149, 153, 157 en 161) op 5GHz en het iets sterkere uitzendvermogen.
[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 01-04-2013 23:17 ]
Wat ik trouwens vreemd vind, ik ging net even met inSSIDer for Home kijken welk kanaal ik het beste kan kiezen. Ik heb in de Netgear voor kanaal 7 gekozen voor de G-radio. Bij inSSIDer zie ik dan "Channel 7+3" staan, wat klopt. Maar in de grafiek bestrijkt mijn netwerk kanaal 1 t/m 9 ?? Huh?
Het 5Ghz kanaal van 36 naar 149 veranderen heeft het signaal qua sterkte wel bijna verdubbeld zeg!
Hier staat nog vanalles uitgelegd over de USA vs Europe verschillen: http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=271376
[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 01-04-2013 23:17 ]
Wat wel het geval is dat je de 40MHz bandbreedte benut (ook instellen in je wifi-kaartje voor zowel 2,4 als 5GHz!!!). Daarbij wordt je hoofdkanaal gebundeld met of 4 kanalen terug of 4 kanalen verder. In het geval van kanaal 7 zit je precies in het midden van de schaal en kan er dus twee kanten op gebundeld worden, afhankelijk van waar de meeste vrije kanalen zitten. Kanaal 7+ Kanaal 3 (7+3) of Kanaal 7+ kanaal 11 (7+11).
Ik gebruik kanaal 11 en dan kan alleen gebundeld worden met lagere kanalen (11+7).
Heb je geen N-clients in gebruik, omdat je over G praat?
In het topic waar je naar verwijst wordt gespeculeerd dat je met de USA firmware wellicht de beschikking hebt over hogere output power, maar "I have seen no published information stating that Netgear takes advantage of the higher power limits available for the upper channels".
Het zou een experimentje zijn om dat te bevestigen of te ontkrachten, maar ik durf het niet aan. Ik heb alles stabiel lopen en wil dat graag zo houden.
[ Voor 26% gewijzigd door Masimo op 01-04-2013 23:32 ]
Dat komt omdat er overlap is tussen kanalen. Daarom ook dat hij 7 en 3 selecteert, om geen interferentie tussen beide kanalen te hebben.ThinkPadd schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:13:
Ah op die manier.
Wat ik trouwens vreemd vind, ik ging net even met inSSIDer for Home kijken welk kanaal ik het beste kan kiezen. Ik heb in de Netgear voor kanaal 7 gekozen voor de G-radio. Bij inSSIDer zie ik dan "Channel 7+3" staan, wat klopt. Maar in de grafiek bestrijkt mijn netwerk kanaal 1 t/m 9 ?? Huh?

Dit is wanneer hij in de Netgear staat ingesteld op kanaal 7 (regio: US).
In inSSIDer zie ik dan in het lijstje staan: 7+3
Is toch vreemd?
Jawel, ik heb wel N-clients in gebruik. Maar ik was verward door de snelheden
Wat betreft de extra zendpower, ik zag dus in inSSIDer een verdubbeling (niet screenshot hierboven, dat is op 2.4Ghz) van de signaalsterkte toen ik switchte van kanaal 36 naar 149 voor m'n 5Ghz netwerk. Lijkt me bevestiging genoeg
[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 02-04-2013 09:22 ]
Edit: Nou dit gaat ook niet werken, van een stabiele -50dBm op mijn slaapkamer naar een zeer instabiele -54 tot -65dBm signaal op 2.4GHZ.
Het volgende wat ik ga proberen is weer de oude firmware en vervolgens fabrieksinstellingen.
[ Voor 17% gewijzigd door NSG op 02-04-2013 18:32 ]
Ding staat nu op 40MHz bandbreedte, zet hem eens op 20.ThinkPadd schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:48:
[afbeelding]
Dit is wanneer hij in de Netgear staat ingesteld op kanaal 7 (regio: US).
In inSSIDer zie ik dan in het lijstje staan: 7+3
Is toch vreemd?
Jawel, ik heb wel N-clients in gebruik. Maar ik was verward door de snelhedenEr is dus geen sprake van een G-netwerk
M'n beide zijn N-netwerken, de ene op 2.4Ghz en de andere op 5Ghz
Wat betreft de extra zendpower, ik zag dus in inSSIDer een verdubbeling (niet screenshot hierboven, dat is op 2.4Ghz) van de signaalsterkte toen ik switchte van kanaal 36 naar 149 voor m'n 5Ghz netwerk. Lijkt me bevestiging genoeg
Waarom zou ie dat moeten doen? OP 40Mhz bandbreedte maak je gebruik van kanaalbundeling. Hoe groter de bandbreedte des te groter de doorvoersnelheid.jadjong schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:39:
[...]
Ding staat nu op 40MHz bandbreedte, zet hem eens op 20.
Klopt, maar Frits hierboven vroeg zich af waarom InSSDider zo'n breed ontvangst liet zien.Masimo schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:19:
[...]
Waarom zou ie dat moeten doen? OP 40Mhz bandbreedte maak je gebruik van kanaalbundeling. Hoe groter de bandbreedte des te groter de doorvoersnelheid.
Bij wijze van experiment dus. Ok, I stand corrected. Excuses.jadjong schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:48:
[...]
Klopt, maar Frits hierboven vroeg zich af waarom InSSDider zo'n breed ontvangst liet zien.
Ik zie trouwens net dat InSSiDer hier hetzelfde beeld vertoont. Mijn kanaal staat op 11 ingesteld. Kanaal 7 wordt als tweede kanaal gebundeld en de grafiek reikt van kanaal 5 t/m 13.

Nog even een stukje van het net geplukt over dit onderwerp (bron):
2.4GHz vs. 5GHz en Kanaalbonding
Zonder channel bonding, is 802.11n gehandicapt. Cliënten limiteren tot slechts 20MHz-only is misplaatst en bovendien nadelig voor 802.11n als geheel.
Door het ontbreken van RF controle in de meeste Wi-Fi systemen, zijn 40MHz kanalen enkel effectief in de 5GHz band door de ontelbare niet-overlappende kanalen die binnen dat spectrum beschikbaar zijn.
Binnen de 2.4GHz band, zijn er slechts drie niet-overlappende 20MHz kanalen (1, 6, en 11). Het combineren van twee van deze niet-overlappende kanalen om een breder 40MHz kanaal te verkrijgen, limiteert tot een enkelvoudig niet-overlappend 40MHz kanaal.
In de 5GHz band zijn er 23 niet-overlappende 20MHz kanalen (het juiste aantal is afhankelijk van de reguleringen van het desbetreffende land), en is er dus geen risico verbonden aan het gebruik van 40MHz kanalen.
Een andere misvatting is dat het gebruik van 40MHz kanalen voor meer storingen zou zorgen. 40MHz verbruikt dubbel zoveel bandbreedte, maar de pakketten zijn maar half zo lang (relatief tegenover tijd) waardoor er dus geen verhoging van de storing optreedt.
[ Voor 87% gewijzigd door Masimo op 02-04-2013 22:49 ]
Vooral dat laatste stuk is erg tegenstrijdig, eerst wordt er gezegd dat er binnen de 2,4GHz band slechts drie niet overlappende 20MHz kanalen zijn (wat zorgt voor meer storing bij 40MHz binnen die band) en dan wordt er beweerd dat 40MHz niet voor meer storingen zou zorgen, wat dus wel het geval is.
Als je buren allemaal 40MHz kiezen op 2,4GHz dan ga je echt een hoop meer gezeik krijgen, puur omdat je kanalen elkaar in de weg gaan zitten, beter een vrij kanaal op halve snelheid dan dubbele snelheid en kanalen die elkaar overlappen.
En vergeet niet dat 5GHz een stuk minder bereik heeft, is inherent aan hogere frequenties, 2,4GHz band is voor de meeste mensen de beste band om te gebruiken en zal nog wel even zo blijven. 5GHz is voor een goed alternatief voor producten die relatief dichtbij staan. Eén muur kan vaak nog wel, maar twee is vrij nutteloos op de 5GHz band.
Sowieso, als je snelheid wil, ga dan alsjeblieft een kabel leggen, dat is gewoon het snelst en meest betrouwbaar. Heb zelf net een kabel naar zolder gelegd om daar full HD te kunnen streamen vanaf de HD die ik heb aangesloten aan mijn WNDR3700 v1 (met OpenWRT over NFS en Samba). Draadloos was sowieso niet voldoende, wat ik al vermoedde, en zelfs via het stopcontact wilde net niet helemaal vlekkeloos werken.
Draadloos is leuk, vooral voor tablets, smartphones, netbooks, notebooks en gameconsoles, maar wil je echt bestanden gaan kopiëren of full HD streamen, ga dan lekker voor bekabeld.
Dan is het hele channel bonding en 5 of 2,4GHz verhaal zo goed als niet interessant meer.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat wel waar is dat het gebruik van 40Mhz kanaalbreedte in de 2,4GHz band leidt tot een enkelvoudig niet-overlappend 40MHz kanaal, i.t.t. de drie niet overlappende kanalen met 20Mhz breedte.
Iedereen zit elkaar dan in principe in de weg in 1 breed kanaal. En dat leidt natuurlijk tot storingen.
In de 5GHz band blijf je met 40MHz kanaalbreedte op voldoende afstand van elkaar.
Klopt, alleen is voor mij in veel gevallen de 5GHz band dan weer minder nuttig omdat het bereik ervan zoveel minder is dan de 2,4GHz. Zoals draadloos nu werkt is het gewoon niet ideaal voor hogere snelheden, leuk voor de smartphones e.d. maar naar mijn ervaring gewoon niet betrouwbaar genoeg voor het grotere werk.Masimo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:05:
Volgens mij staat het er toch anders.
Wat wel waar is dat het gebruik van 40Mhz kanaalbreedte in de 2,4GHz band leidt tot een enkelvoudig niet-overlappend 40MHz kanaal, i.t.t. de drie niet overlappende kanalen met 20Mhz breedte.
Iedereen zit elkaar dan in principe in de weg in 1 breed kanaal. En dat leidt natuurlijk tot storingen.
In de 5GHz band blijf je met 40MHz kanaalbreedte op voldoende afstand van elkaar.
Gisteren zei nog iemand tegen me: "Het duurste van draadloos internet is de bekabeling om je router op een goede plek te krijgen. Als je dan toch bezig bent...."
Zie mijn post van 22 feb. Ik had hetzelfde. En ik raad je aan zoals ik in mijn vorige post zei en jij zelf ook al: terug naar .12 en fabrieksinstellingen.Enes_81 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:57:
Enkele weken terug de update naar V1.0.0.36 en binnen 24 uur al problemen...
Dan maar geen mooie interface,WLAN tijdschema's en portforwarding met andere in en uitpoort...
Ik zit nu alweer een tijdje op (.12) , na de update ook nog eens een reset gedaan. Maar nog steeds last van een instabiele verbinding. Ik merk het weleens op mijn iPhone 5 dat pagina's ineens niet meer laden, wanneer ik dat bij wifi verbinding krijg zie ik de melding "niet verbonden". Op mijn laptop heb ik ook om de paar dagen en soms wel meerdere keren per dag dat webpagina's ineens niet meer laden, dit duurt dan een halve minuut o.i.d.DavidZH schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:40:
[...]
Zie mijn post van 22 feb. Ik had hetzelfde. En ik raad je aan zoals ik in mijn vorige post zei en jij zelf ook al: terug naar .12 en fabrieksinstellingen.
Dan maar geen mooie interface,WLAN tijdschema's en portforwarding met andere in en uitpoort...
Iets hardwarematigs misschien ?
Toch vreemd, want dat zou niet zo moeten zijn toch? Heb het eerste model WNDR3700 (dus geen v2 ofzo) met firmware V1.0.16.98
Op de plek waar ik nu zit (eerste verdieping, router staat beneden, denk 6 meter van mij af met vloer ertussen) ontvang ik op 5Ghz alleen m'n eigen netwerk. Komt binnen met -76dBm volgens inSSIDer. M'n netwerkkaart is een Intel 6200AGN
Edit: Kanaal op 44 gezet (eerst ergens in de 100 vanwege region die op US staat), en lijkt nu beter/over te zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door ThinkPad op 25-06-2013 10:37 ]
[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2013 22:47 ]
Ik heb zelf het idee dat mijn router al vanaf dag 1 niet perfect is, lees ook hier en daar op internet over het feit dat er in v1 van de 3700 veel slechte batches zijn geleverd.
De WNDR4300v1 is wel goed verkrijgbaar en goed vergelijkbaar met de WNDR3700 (ddwrt compatible, 128/128MB,prestaties), verschillen zijn:
-iets duurder
-extra antenne 5Ghz
-lagere routingspeed nl 'slechts' 300Mb/s
voor zover ik weet.
Bij Wehkamp stond 128MB bij. Heb hem net besteld. Wel wat duurder dan de anderen.JantjeO schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:55:
Weet iemand waar de WNDR3700v4 (128MB/128MB) te koop is? Paar winkels bekeken maar waren allemaal v3.
De WNDR4300v1 is wel goed verkrijgbaar en goed vergelijkbaar met de WNDR3700 (ddwrt compatible, 128/128MB,prestaties), verschillen zijn:
-iets duurder
-extra antenne 5Ghz
-lagere routingspeed nl 'slechts' 300Mb/s
voor zover ik weet.
[This space is for rent]
Deze module werkt over een hub (verbonden met je router) en een smartphone app (ook verbonden met de router) het probleem wat zich voordoet is dat de telefoon niet kan connecten met de hubbb. Ik kan me niks anders voorstellen dan dat het aan me netgear ligt en dan vooral aan de firmware!. Iemand enig idee hoe ik hem kan downgrade? of andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
[ Voor 45% gewijzigd door hardware-lover op 13-07-2013 11:47 ]
Testing, one, two ...
wat moet ik als eerst doen nadat ik de elementen heb gedownd want snap dit niet zo goed
je zet het IPv 4 op ip adres 192.168.1.2
het subnes 255.255.255.9
en je standaard gateway dan?
verder heb ik het bestand en de firmware op een map genaamd wndr geplaatst op de c: schijf in de map zitten dus de firmware en het tftp. echter als in de cmd c:\wndr opgeef zegt ie c:\wndr wordt niet erkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand
loop dus eigenlijk een beetje vast

[ Voor 62% gewijzigd door wbtje op 13-07-2013 15:14 ]
http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/22688
Ik heb nu de 36 versie erop en alles werkt perfectos!!!!
Maar welk bestand kan ik daarvoor gebruiken? Heb de OpenWRT wiki er al naast liggen: http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3700 Op de wiki verwijzen ze naar de trunk, deze pagina: http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/
Maar daar staan voor de v1 al 3 versies:
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-factory-NA.img
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-factory.img
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-sysupgrade.bin
Klopt mijn gedachtengang? Wil m'n router niet bricken namelijk

Edit: Denk dat ik een van deze erop zet:
IPv6 oriented Openwrt build for WNDR3700/WNDR3800 (by hnyman)
Fully featured OpenWrt build for the WNDR3700 (by arokh)
En dan waarschijnlijk de eerste, omdat de onderste nog allemaal meuk erin heeft zitten die ik toch niet gebruik (DLNA server etc).
[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2013 10:23 ]
Hoi,ThinkPadd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:07:
Ik wil graag OpenWRT op mijn v1 zetten.
Maar welk bestand kan ik daarvoor gebruiken? Heb de OpenWRT wiki er al naast liggen: http://wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr3700 Op de wiki verwijzen ze naar de trunk, deze pagina: http://downloads.openwrt.org/snapshots/trunk/ar71xx/
Maar daar staan voor de v1 al 3 versies:Zelf denk ik de middelste, want de bovenste is voor North America waarschijnlijk, en de onderste is om te upgraden als je er een oudere OpenWRT op hebt staan.
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-factory-NA.img
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-factory.img
- openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-sysupgrade.bin
Klopt mijn gedachtengang? Wil m'n router niet bricken namelijk
[url="IPv6 oriented Openwrt build for WNDR3700/WNDR3800 (by hnyman)"]https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392[/url]
[url="Fully featured OpenWrt build for the WNDR3700 (by arokh)"]https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722[/url]
En dan waarschijnlijk de eerste, omdat de onderste nog allemaal meuk erin heeft zitten die ik toch niet gebruik (DLNA server etc).
Op zich bricken is bijna niet mogelijk met deze units. Er zit een restore functie in, waarbij je via TFTP een image kan terug zetten.
Zelf heb ik tijden die van Arokh gebruikt, helaas update hij de std versie niet meer... Enkel de OC'ed variant, wat wel erg jammer is (want de unit heeft al veel WAN Troughput). Overigens raad ik wel aan om altijd de eerste image er op te zetten via TFTP. In vele gevallen is dat wel de beste optie.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Services die je niet gebruikt kan je uitzetten dus da's het probleem niet.ThinkPadd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:07:
IPv6 oriented Openwrt build for WNDR3700/WNDR3800 (by hnyman)
Fully featured OpenWrt build for the WNDR3700 (by arokh)
Op mijn v2 draai ik al een hele tijd (uptime 150d 20h 35m 43sAnkh schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 10:25:
[...]
Zelf heb ik tijden die van Arokh gebruikt, helaas update hij de std versie niet meer... Enkel de OC'ed variant, wat wel erg jammer is (want de unit heeft al veel WAN Troughput). Overigens raad ik wel aan om altijd de eerste image er op te zetten via TFTP. In vele gevallen is dat wel de beste optie.
http://enduser.subsignal.org/~trondah/builds/normal/r34054/
Heb geen zin om de OC builds te gebruiken en het risico te lopen dat 'ie sneller stuk gaat. Als iemand mij kan uitleggen waarom 'ie geen normal builds meer doet, dan wil ik het graag horen want ik snap arokh niet op dat vlak.
Dan wordt het die van Arokh, die lijkt mij stabieler/sneller dan die van hnyman.
OC hoeft van mij ook niet, dus zal die r34054 erop gooien
Dat probeer ik eerst welFrom stock just flash the factory image through web.
Edit: Staat erop, klaar alweer!
Overigens wel apart, de 2.4Ghz radio staat met die image op 27dBm (500mW) te blazen. Dat lijkt me nogal hoog, heb hem teruggezet naar 17dBm (50mW). Dat is meer de default waarde volgens mij.
[ Voor 63% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2013 11:50 ]
Die genereert nogal veel errors in m'n System Log:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument Aug 7 18:46:55 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2559]: sendto(udp_notify=6, 192.168.1.1): Invalid argument |
Als miniupnpd niet nodig is schakel ik het liever uit, scheelt weer resources.
192.168.1.1 bestaat overigens niet in mijn netwerk, heb alles op 192.168.3.x ingesteld...
Is dat niet je modem? ik zit in de 10.x.x.x reeks, maar als ik 192.168.1.1 doe kom ik in mijn modem terecht.ThinkPadd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:50:
192.168.1.1 bestaat overigens niet in mijn netwerk, heb alles op 192.168.3.x ingesteld...
Elect a clown, expect a circus.
Ik neem aan (althans, dat doet de naam vermoeden) dat het een UPnP daemon is!? Maak je gebruik van UPnP?ThinkPadd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:50:
Wat doet "miniupnpd" in OpenWRT?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Edit: Even op zoek geweest naar de config file van miniupnpd. Die heb ik gevonden in /var/etc/miniupnpd.conf
Die ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| ext_ifname=eth1 listening_ip=192.168.1.1/24 port=5000 enable_natpmp=yes enable_upnp=yes secure_mode=yes system_uptime=yes bitrate_down=8388608 bitrate_up=4194304 uuid=e11bf4f8-98f5-4583-abab-49bb0835a576 allow 1024-65535 0.0.0.0/0 1024-65535 deny 0-65535 0.0.0.0/0 0-65535 |
Daar staat dus dat 192.168.1.1 IP in.... Heb het vervangen door 192.168.3.0/24 , en ik zie nu in ieder geval geen errors meer in System Log. Geen idee of het nu ook gefixt is, want miniupnpd staat ook niet bij de Installed Packages, of bij System > Startup...
Beetje raar. Heb het ook maar ff in de thread van die imagebakker gevraagd (arokh)
[ Voor 95% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2013 12:50 ]
Daarnaast is het mogelijk om de nieuwste firmware erop te zetten voordat ik ga ik overstappen? Ik heb atm Telfort met een modem en router in een en is het dan mogelijk deze router op mijn pc aan te sluiten om de firmware een update te geven? Of moet ik daarmee wachten totdat ik deze router daadwerkelijk als router ga gebruiken als ik ga overstappen?
En updaten kan prima. Gewoon even netwerkkabeltje in je PC drukken, en in een van de LAN poorten van de WNDR3700. Dan krijg je waarschijnlijk een IP-adres via DHCP, en dan kun je ook zien op welk IP-adres de WNDR3700 zit (even ipconfig /all doen). Standaard is het 192.168.1.1 dacht ik.
Als je dan klaar bent met updaten prik je de netwerkkabel van je huidige router er weer in, en klaar. Evt. kan het ook via wifi, maar dat is wat foutgevoeliger, en zou ik voor firmware updates niet aanraden.
Bedankt!ThinkPadd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:35:
Hoe bedoel je je vraag "geschikt voor glasvezel" precies? Volgens mij is de doorvoersnelheid (408Mbps WAN > LAN troughput) van de WNDR3700 nog steeds hoger dan welke glasvezelverbinding ook dus dat moet wel lukken lijkt mij.
En updaten kan prima. Gewoon even netwerkkabeltje in je PC drukken, en in een van de LAN poorten van de WNDR3700. Dan krijg je waarschijnlijk een IP-adres via DHCP, en dan kun je ook zien op welk IP-adres de WNDR3700 zit (even ipconfig /all doen). Standaard is het 192.168.1.1 dacht ik.
Als je dan klaar bent met updaten prik je de netwerkkabel van je huidige router er weer in, en klaar. Evt. kan het ook via wifi, maar dat is wat foutgevoeliger, en zou ik voor firmware updates niet aanraden.
Als ik de router op het modem wil aansluiten, moet ik de instellingen van het modem aanpassen. En geen zin om daarmee te gaan prutsen als ik toch over wil gaan stappen. Ik wacht wel tot ik het gewoon bij de nieuwe provider aansluit en dan doe ik wel even wat updates
Hallo
Wil m'n DNS voor WAN aanpassen (Interfaces > WAN > Advanced settings, "Custom DNS"), maar de waarden die ik daar invul worden na "Save & apply" niet opgeslagen, hij keert dan weer terug naar de waardes die er eerst in stonden.
Handmatig aanpassen van de DNSmasq files met WinSCP lukt ook niet, dan krijg ik een nietszeggende foutmelding (error 4, 'Failure').
Heb het ook al in de thread van arokh z'n build op het OpenWRT forum gepost, maar misschien dat iemand hier een oplossing heeft..
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2013 00:27 ]
Waarom pak je zijn build eigenlijk en niet een stock OpenWRT die ook voor de 3700 beschikbaar is?ThinkPadd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 00:26:
Komt het iemand bekend voor dat sommige settings in de r34054 build van arokh niet opgeslagen worden?
Wil m'n DNS voor WAN aanpassen (Interfaces > WAN > Advanced settings, "Custom DNS"), maar de waarden die ik daar invul worden na "Save & apply" niet opgeslagen, hij keert dan weer terug naar de waardes die er eerst in stonden.
Handmatig aanpassen van de DNSmasq files met WinSCP lukt ook niet, dan krijg ik een nietszeggende foutmelding (error 4, 'Failure').
Heb het ook al in de thread van arokh z'n build op het OpenWRT forum gepost, maar misschien dat iemand hier een oplossing heeft..
Ik draai sinds een paar dagen de stock Attitude Adjustment (versie 12.09) en die doet het, op een enkel hickupje na, prima. Des noods, als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben, zonder zelf de compileren, pak je de trunk. Maar zonder ervaring met OpenWRT zou ik die nog even links laten liggen.
Mijn hickup had overigens te maken met de pivot overlay-functie. Ik ben lekker aan het spelen met extra opties, zoals een lighttp-servertje, met php en mysql en dan is de opslagruimte van een WNDR3700v1 snel te klein om alle software te kunnen installeren. Alleen wou de overlay maar niet activeren, ondanks aan alle voorwaarden voldaan te hebben (en het voorheen onder Backfire wel altijd werkte...) Ik weet dat dit niet de snelste combi is (vooral MySQL is vrij traag), maar het apparaatje staat toch de hele dag aan en het is leuk spelen.
Dit bleek een preinit probleempje te zijn, dat met een simpele aanpassing in een config op te lossen was.
Overigens is het wel een geniale combi, OpenWRT en en de WNDR3700. In feite heb je gewoon een linux-based miniserver waar echt van alles meegedaan kan worden. Via de USB er een harddisk aanhangen, en je krijgt bijna onbeperkte mogelijkheden
Overigens is de OC-versie van arokh ook wel humor. Zonder problemen draait de 3700 dan op 800MHz, ipv de stock 670. De snelheidswinst in rekenkracht is bijna 50%. Ik weet alleen niet hoe het met de levensduur zit, de CPU is bijv. niet gekoeld (geen koelblok, geen ventilator).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Goeie vraag. Heb het idee dat de build van arokh meer geoptimaliseerd is voor de 3700. Maar een normale OpenWRT zal natuurlijk ook wel werken. Zal eens kijken, misschien dat er dan een wat nieuwere build is.deepbass909 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 10:24:
[...]
Waarom pak je zijn build eigenlijk en niet een stock OpenWRT die ook voor de 3700 beschikbaar is?
Ik draai sinds een paar dagen de stock Attitude Adjustment (versie 12.09) en die doet het, op een enkel hickupje na, prima. Des noods, als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben, zonder zelf de compileren, pak je de trunk. Maar zonder ervaring met OpenWRT zou ik die nog even links laten liggen.
Welke heb je gebruikt trouwens SquashFS of JFFS2 ? Ik lees dat je voor de 3700 beter de SquashFS kunt hebben, ivm brick protectie. Denk dat ik 'openwrt-ar71xx-generic-wndr3700-squashfs-sysupgrade.img' er dan maar op zet, uit de map van jouw link.
Komt het iemand bekend voor dat een apparaat nog wel verbonden is met de WNDR3700 (v1 in mijn geval, met OpenWRT), maar dat er geen internet/data wordt verzonden?
Heb soms dat m'n telefoon (Galaxy S2) nog wel verbinding heeft met wifi, maar dat whatsapps e.d. niet meer binnenkomen. Is ook te zien aan wifi symbooltje die dan grijs wordt. Wifi op telefoon even aan/uit en het werkt wel weer.
Lastige is dat ik niet weet of het aan m'n telefoon ligt, of aan m'n WNDR3700 (v1), vandaar dat ik het in dit topic heb gepost, maar ook hier: ThinkPadd in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"
Het komt willekeurig voor, er is niet echt een peil op te trekken voor mij
[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2013 00:58 ]
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 30-08-2013 23:03 ]
Het gebeurt mij namelijk alleen als ik de telefoon uit mijn zak pak. Niet als ik er al mee bezig ben.
Verwijderd
Specs en settings: v1. UPNP etc uit. WIFI: WPA2, CCMP, 2.44Ghz netwerk verbonden. 5G aan maar gebruik ik niet op de meeste apparaten. Ch. 11. US. 27dBm. g+n 40mhz forced. 40mhz second channel below.
Geen bijzondere instellingen op clients.
Ik draai overigens de Arokh versie r33315
[ Voor 17% gewijzigd door Koldur op 31-08-2013 10:36 ]
Enige wat ik in de logs kan herleiden is:
1
2
| Aug 31 12:20:44 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 78:d6:f0:xxxxxxxx IEEE 802.11: disassociated Aug 31 12:20:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 78:d6:f0:xxxxx IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE) |
En dat lijkt wel op dit probleem:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27953
Daar hebben ze als oplossing om WMM uit te schakelen. Ben ik niet echt blij mee, want daardoor beperk je de verbinding gelijk tot 54Mbit/s. Maar misschien helpt het.
[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2013 12:28 ]
En als je een apart virtuele SSID aanmaakt met WMM disabled? Wireless voor je telefoon boven 54Mbit/s is bij de meeste mensen meer dan genoeg, als je wil streamen vanaf je S2 gaat het natuurlijk niet.ThinkPadd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:22:
Gisteravond AA 12.09 erop gezet, maar zojuist alweer hetzelfde probleem... Probleem ligt dus toch waarschijnlijk ergens in OpenWRT
Enige wat ik in de logs kan herleiden is:
code:
1 2 Aug 31 12:20:44 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 78:d6:f0:xxxxxxxx IEEE 802.11: disassociated Aug 31 12:20:45 OpenWrt daemon.info hostapd: wlan0: STA 78:d6:f0:xxxxx IEEE 802.11: deauthenticated due to inactivity (timer DEAUTH/REMOVE)
En dat lijkt wel op dit probleem:
https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27953
Daar hebben ze als oplossing om WMM uit te schakelen. Ben ik niet echt blij mee, want daardoor beperk je de verbinding gelijk tot 54Mbit/s. Maar misschien helpt het.
54Mbit is voor telefoon genoeg, maar laptops e.d. zitten er ook op natuurlijk.
Enige wat je nog wel even moet testen is het volgende, als je telefoon aan je wifi zit en je ook met je laptop op wifi zit of het ook daadwerkelijk werkt. Ik weet dat in sommige gevallen je op één draadloze router niet twee verschillende snelheden kan hebben.config wifi-device 'radio0'
option type 'mac80211'
option channel '3'
option macaddr 'xx:xx:xx:xx:xx:xx'
option hwmode '11ng'
option htmode 'HT20'
list ht_capab 'SHORT-GI-40'
list ht_capab 'TX-STBC'
list ht_capab 'RX-STBC1'
list ht_capab 'DSSS_CCK-40'
option txpower '27'
option country 'US'
config wifi-iface
option device 'radio0'
option network 'lan'
option mode 'ap'
option ssid 'wifi1'
option key 'wachtwoord'
option wps_pushbutton '0'
option encryption 'psk2+ccmp'
config wifi-iface
option device 'radio0'
option ssid 'wifi2'
option network 'lan'
option mode 'ap'
option key 'wachtwoord'
option wps_pushbutton '0'
option encryption 'psk2+ccmp'
Eén ding wil ik nog weten, heb je "Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand" op altijd staan op je S2? Dit kan je probleem misschien ook nog oplossen en je batterijduur van je S2 opschroeven.
[ Voor 18% gewijzigd door Koldur op 31-08-2013 14:33 ]
Zal er binnenkort even mee gaan pielen, bedankt
[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 31-08-2013 15:33 ]
Maar ik heb nog een tweede router in gebruik als accespoint (achterin het huis zodat ik in de tuin ook nog bereik heb). Die heb ik nu ingesteld op G, met WMM uit. Die komt ook nog wel ver genoeg voor mijn telefoon.
Ben benieuwd of dat helpt.
Het blijft fysiek nog steeds één radio, ook je hoofdnetwerk schakelt terug naar 802.11g als er een 802.11g-client met je 802.11n-netwerk verbindt. Het tweede AP dat je aanmaakt op de radio is puur softwarematig.ThinkPadd schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:54:
Ben er nog even mee bezig geweest. Heb in luci een 2e netwerk aangemaakt op m'n 2.4Ghz radio, en die gewoon op G gezet ipv B/G/N. Helaas gaat dan de snelheid van m'n hoofdnetwerk ook naar 54Mbit.
Ter info, neem aan dat je het ondertussen al weet
[ Voor 6% gewijzigd door Borromini op 03-09-2013 00:37 ]
Dat een 802.11g je 802.11n netwerk langzamer maakt had ik ook gevonden inderdaad, kwam deze post tegen, daar leggen ze de technische kant er van uit.
Ik laat m'n telefoon nu overigens verbinding maken met een 2e router (ingesteld als accespoint) hier in huis. Op die router heb ik WMM uitgezet, en moet zeggen dat ik tot nu toe nog 0 problemen heb gehad. M'n telefoon lijkt nu prima z'n verbinding vast te houden.
[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 05-09-2013 13:59 ]
Ik basseer mijn builds op de OpenWRT Trunk (Barrier Breaker), waarbij ik probeer een zo compleet mogelijke firmware af te leveren die zo veel mogelijk functionaliteit van de originele firmware bevat .
Nieuwe build: r37919
Wat zit er allemaal in:
- Ath9k driver geforceerd de gebruiker-gedefinieerde region instellingen te gebruiken, dit maakt kanaal 12 en 13 beschikbaar.
- IPv6 ondersteuning
- 3G/UMTS,PPPoA, PPPoE en ATM Bridge (AAL5) support
- QoS
- USB storage (bestandssystemen FAT32, NTFS en ext2/3/4)
- Bestandsdeling over Windows netwerken (Samba)
- Printer support
- 802.11Q VLAN
- UPnP ondersteuning
- Wake-on-LAN instellingen
- DDNS instellingen
- Hd-idle instellingen (kan de 'spin down' tijd van een gekoppelde harde schijf regelen)
- Transmission Bittorrent client
- OpenVPN (alléén via commandline te configureren)
- FTP server (vsftpd, commandline configuratie)
- Luci Bootstrap thema toegevoegd (als default)
Om een upgrade van OpenWRT uit te voeren, kiest men voor de sysupgrade image.
Download link: http://goo.gl/r9heHY (klik op het zwarte pijltje rechtsonder)
Voor de upgraders!!
Als men nog niet op de Barrier Breaker branche zit (dus mijn build nog niet eerder heeft geïnstalleerd) is ten zeerste aanbevolen te upgraden zonder de configuratie te behouden! Dit om de werking van mijn build te garanderen en eventuele compabiliteitsissues met andere branches te voorkomen!
Zit je al wel op een oudere build van mij? Dan is upgraden met configuratie (meestal) geen probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door mk13139 op 10-09-2013 15:23 . Reden: Wijziging host (Google Drive) ]
[edit]
Waarom wel een Bittorrent client, maar geen usenet client? Die mis ik namelijk wel in dit plaatje
[ Voor 25% gewijzigd door Eddos op 08-09-2013 19:28 ]
Wat is het verschil met de jouwe?
Ja de rom kun je gewoon via de GUI installeren.Eddos schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:24:
Dat ziet er wel leuk uit, was net van plan om mijn WNDR3700 weer eens te flashen, dus ga deze wel even proberen. Installeren van de ROM kan gewoon via de GUI?
[edit]
Waarom wel een Bittorrent client, maar geen usenet client? Die mis ik namelijk wel in dit plaatje
Een usenet client zul je zelf even moeten toevoegen, nzbget.
Installeren doe je m.b.v. de commandline:
1
2
| opkg update opkg --force-depends install nzbget |
Mijn versie is simpelweg een meer up-to-date versie, gebasseerd op de BB trunk.Remco Tr schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:05:
Ik gebruik deze al een lange tijd. https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392
Wat is het verschil met de jouwe?
Je kunt dus enige performance en stabiliteitsfixes verwachten.
[ Voor 24% gewijzigd door mk13139 op 08-09-2013 23:27 ]
Oh ja, bedankt! Draai nu nog op een aardig oude build, ga het binnenkort even proberen.
[ Voor 64% gewijzigd door Koldur op 09-09-2013 10:23 ]
Dat klinkt interessant! Ik heb namelijk nu OpenWrt erop draaien met een XS4all 100 Mbit glasvezelverbinding. Ik heb echter last van een bug: mijn verbinding is niet full duplex (zie: https://dev.openwrt.org/ticket/13368 en https://dev.openwrt.org/ticket/13072) met OpenWrt. Ik draai nu OpenWrt Attitude Adjustment 12.09, is er een kans dat jouw build dit probleem oplost? Ik zie dat PPPoE, VLAN's en IPv6 ook in je build zitten, dus verder zou XS4all glas prima moeten werken.mk13139 schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:26:
[...]
Mijn versie is simpelweg een meer up-to-date versie, gebasseerd op de BB trunk.
Link van de post bekeken? (https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392)mk13139 schreef op zondag 08 september 2013 @ 23:26:
[...]
Mijn versie is simpelweg een meer up-to-date versie, gebasseerd op de BB trunk.
Zie ook: http://koti.welho.com/hny.../trunk-r37919-2013-09-08/
Heb je voor de rest een website waar je dit bij houdt? Upgrade zijn dan makkelijker terug te vinden
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Omdat bittorrent naar mijn mening algemeen wat meer gebruikt wordt dan usenet. Maar goed, gelukkig beschikt OpenWRT over een mooi pakketbeheerEddos schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:28:
Ja ik snap dat ik hem zelf kan toevoegen, maar mijn vraag was meer; waarom kies je wel voor het toevoegen van een bittorrent client, maar laat je de usenet client eruit?
Unfs? Een nfs server bedoel je, nee helaasKoldur schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:57:
Zit er ook unfs in? En is het compatible met overlay zodat je meer kan installeren dan de 8MB flash? Heb je ook die CPU optimalisatie verwerkt die Arokh ook heeft toegepast? Ik heb het dan niet over het overklokken, maar de optimalisatie wat echt een aardig stukje snelheidswinst oplevert.
Oh ja, bedankt! Draai nu nog op een aardig oude build, ga het binnenkort even proberen.
Van een CPU optimalisatie heb ik nog niet gehoord. Zal lichtelijk een kernel optimalisatie zijn? Ik draai gewoon de meest recente kernel, versie 3.10.10. Geen optimalisaties of andere poespas
Ik heb geen last het half-duplex probleem wat op de topics beschreven wordt. Het valt me op dat de meeste mensen dit probleem hebben met (het stokoude) Backfire. De trunk is veel recenter, dus ik zou gewoon een trunk build pakken en het uit proberen.Thijs? schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:08:
[...]
Dat klinkt interessant! Ik heb namelijk nu OpenWrt erop draaien met een XS4all 100 Mbit glasvezelverbinding. Ik heb echter last van een bug: mijn verbinding is niet full duplex (zie: https://dev.openwrt.org/ticket/13368 en https://dev.openwrt.org/ticket/13072) met OpenWrt. Ik draai nu OpenWrt Attitude Adjustment 12.09, is er een kans dat jouw build dit probleem oplost? Ik zie dat PPPoE, VLAN's en IPv6 ook in je build zitten, dus verder zou XS4all glas prima moeten werken.
Ik zie het inderdaad net, hnyman1 maakt blijkbaar ook trunk builds. In dat geval verschilt mijn build niet heel veel, op enkele features na.Ankh schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:34:
[...]
Link van de post bekeken? (https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392)
Zie ook: http://koti.welho.com/hny.../trunk-r37919-2013-09-08/
Heb je voor de rest een website waar je dit bij houdt? Upgrade zijn dan makkelijker terug te vinden
Als je op de downloadlink van mijn vorige post klikt, zie je alle builds staan die ik gemaakt heb. Te zijner tijd wordt dit aangevuld met nieuwe builds
Verwijderd
Misschien interessant voor jou, om je firmware NOG beter te maken.mk13139 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:20:
[...]
Unfs? Een nfs server bedoel je, nee helaas. Maar deze is uiteraard zelf eenvoudig toe te voegen.
Van een CPU optimalisatie heb ik nog niet gehoord. Zal lichtelijk een kernel optimalisatie zijn? Ik draai gewoon de meest recente kernel, versie 3.10.10. Geen optimalisaties of andere poespas.
Ik draai hem sinds dat je hem gepost hebt, als opvolger van de IPV6 en arokh firmware die op het OpenWRT forum staat. Hij bevalt goed.
"The config I'm building with is http://enduser.subsignal.org/~trondah/tree/config/release/oc
Copy it to .config and run defconfig, then set CONFIG_TARGET_OPTIMIZATION="-Os -pipe -march=24kc -mtune=24kc -fno-caller-saves" to get the CPU optimization."
Meer informatie staat op/rondom de volgende pagina: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=27722&p=143
Overigens is er enkele maanden geleden nog gevraagd "waarom openwrt op deze router?" Sorry voor het late antwoord, maar dat is: configuratie en mogelijkheden. Ik, als tweaker, hou ervan om veel te kunnen instellen, helemaal naar mijn smaak. Verder vind ik het gewoon stabiel en gebruik ik bepaalde packages die missen op de default firmware.
Hoewel ik verzot ben op mogelijkheden, netwerken en routers heb ik nog steeds geen plannen dit ding de rug toe te keren en dat zegt heel wat. Enige is dat ik boven een Linksys met DD-WRT heb staan om het signaal naar zolder te versterken en in de slaapkamer, zodat de telefoons niet overschakelen op 3G/H op het moment dat het wifi signaal te zwak is.
Ik heb het geprobeerd! Helaas, het mag niet baten. Wellicht ligt het gewoon aan de verbinding zelf, dat die toch niet echt full duplex is. Ik haal met 11 MB/s download maar zo'n 3 MB/s upload. Zonder die download gaat het uploaden ook met 11 MB/s. Toch vreemd dan, zo'n glasvezelverbinding van XS4all. Wellicht maar eens een mailtje aan wagen. Ter info: ook de bijgeleverde router van XS4all vertoond hetzelfde. Het ligt dus zo te zien niet aan de router, maar aan de verbinding.mk13139 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:20:
[...]
Ik heb geen last het half-duplex probleem wat op de topics beschreven wordt. Het valt me op dat de meeste mensen dit probleem hebben met (het stokoude) Backfire. De trunk is veel recenter, dus ik zou gewoon een trunk build pakken en het uit proberen.
[...]
Toch bedankt voor de firmware, hij blijft er lekker opstaan!
Heb je nog een voorkeur voor een bepaalde firmware versie? Qua stabiliteit..Exorcist schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 00:40:
[..]
Uiteindelijk en keer op keer teruggekeerd naar de Netgear firmware omdat deze sneller was op de 5 GHz welke ik het meest gebruik.
[..]
Hier ook een v1, en merkte dat hij met de allernieuwste firmware soms nog wel eens raar deed. Ik had dan wel wifi verbinding, maar geen internet. Een ping gaf niet direct een time-out, maar duurde gewoon extreem lang.
[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2013 12:24 ]
Heb je al geprobeerd de kabel tussen het modem en je router te vervangen?Thijs? schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:19:
[...]
Ik heb het geprobeerd! Helaas, het mag niet baten. Wellicht ligt het gewoon aan de verbinding zelf, dat die toch niet echt full duplex is. Ik haal met 11 MB/s download maar zo'n 3 MB/s upload. Zonder die download gaat het uploaden ook met 11 MB/s. Toch vreemd dan, zo'n glasvezelverbinding van XS4all. Wellicht maar eens een mailtje aan wagen. Ter info: ook de bijgeleverde router van XS4all vertoond hetzelfde. Het ligt dus zo te zien niet aan de router, maar aan de verbinding.
Toch bedankt voor de firmware, hij blijft er lekker opstaan!
Probeer anders eens je laptop/pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Mocht hij dan nog hetzelfde gedrag vertonen is misschien je modem brak.
Nu heb ik er last van dat zo nu en dan de verbinding tussen de router en de modem niet meer werkt.
Dit lijkt torrent gerelateerd. Overigens haalt mijn server de torrents binnen en niet de router.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
het was ook geen kritiek hoor, was gewoon benieuwdmk13139 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:20:
[...]
Omdat bittorrent naar mijn mening algemeen wat meer gebruikt wordt dan usenet. Maar goed, gelukkig beschikt OpenWRT over een mooi pakketbeheer
[...]
Ja, ik had eerst een andere kabel ertussen (toen de router nog op een andere plek stond) en toen had ik hetzelfde probleem. Ik kan de PC niet direct op het modem aansluiten, omdat er geen modem is. Alleen een NTU, maar vanwege de VLAN's heb ik geen idee hoe ik dan internet kan krijgen op bijv. me laptop.mk13139 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:31:
[...]
Heb je al geprobeerd de kabel tussen het modem en je router te vervangen?
Probeer anders eens je laptop/pc rechtstreeks op het modem aan te sluiten. Mocht hij dan nog hetzelfde gedrag vertonen is misschien je modem brak.
Ik kan nu onder het kopje 'Onderhoud>Aangesloten apparaten' geen enkel aangesloten apparaat terugvinden, terwijl er op zijn minst 4 apparaten zijn aangesloten nu. Hoe krijg ik ze nu toch te zien?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 22-09-2013 23:16 ]
Met deze laptop icm de WNDR3700v1 heb ik veel problemen gehad. In het begin wilde deze niet connecten via wifi, maar dat heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen. Het enige probleem dat ik nu nog heb is dat als ik die laptop uit hibernate haal, deze geen connectie met wifi maakt. Ik moet dan handmatig het netwerk selecteren en dan op verbinden klikken. Als ik de laptop normaal opstart gaat het wel goed.
Het ligt m.i. niet echt aan de laptop omdat ik het ook op andere routers bij vrienden getest heb en daar geen problemen heb met reconnecten als die uit HIB komt.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Arriving Somewhere but not here....