Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 00:15
Sinds gisteren 150 Mbit abb van Ziggo.
Had hiervoor een 60 Mbit abb en haalde netjes ook draadloos de gewenste snelheid.
Bedraad haal ik nu wel bijna de volle 150Mbit maar draadloos blijft deze hangen rond de 80Mb.... teleurstellend vind ikzelf. Had wel iets minder dan 150 verwacht maar dit is wel een heel stuk minder.
Dit is trouwens op 5ghz en vlakbij de router in de buurt.
Op 2,4 GHz is het helemaal huilen.
Gaat trouwens om de 3700V2
Is dit normaal of heeft iemand tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:52
Voor jullie allebei: Wat voor netwerkkaart heeft jullie computer? Als dat een of ander cheapo Realtek / Broadcom ding is dan kan het daaraan liggen. Met een Intel kaart en 40Mhz kanaalbreedte moet je toch een heel eind komen lijkt mij. Die 40Mhz kanaalbreedte lukt echter alleen als er weinig andere netwerken in de buurt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ik heb in de laptop de Qualcomm Artheros AR9485WB-EG wifikaart zitten. Maar de snelheid is het probleem niet, de verbinding is 150 Mbps op 2.4 Ghz (tenminste dat geeft het Netwerkcentrum van Win 8 aan). Bij mij is het probleem dat de laptop niet wil connecten als ik deze uit de slaapstand haal. Handmatig connecten is dan de enige mogelijkheid.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is dan eerder een driverprobleem van Windows 8. Even bij Atheros (Niet Artheros ;) ) kijken of er een nieuwere driver beschikbaar is?

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02
Dat de verbinding 150Mbps is betekent helaas niet dat dat er ook echt doorheen komt. Dat zegt praktisch niets. Vooral als er ook echt data doorgestuurd wordt dan kan de kaart zich anders gaan gedragen en Intel heeft daar in veel gevallen een super goede reputatie in, andere een stuk minder zoals eerder aangegeven.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:03
Vergeet ook niet dat je op WiFi minstens 30% overhead moet rekenen. In het meest gunstige geval kun je dus op 150Mbps maar 105Mbps throughput halen. Ik zou zeggen dat 80Mbps realistischer is.
Alleen als je op 300Mbps connect kun je een hogere throughput halen. Controleer dat eerst eens zou ik zeggen. Probeer ook een filetransfers naar een PC/NAS en kijk of dat niet sneller gaat.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Brabso
Overhead snap ik maar dit is wel heel triest.
Haalde bij mijn 60 Mbit abb draadloos ook deze snelheid en nu van 60 Mbit naar 150 Mbit haal ik dus draadloos 80 Mbit, met deze router en op 5ghz had ik toch wel minimaal 130 Mbit verwacht.
Ps ik heb een Intel 6205 netwerkkaart.

• Joop_Klepzeiker
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:37:
Dat is dan eerder een driverprobleem van Windows 8. Even bij Atheros (Niet Artheros ;) ) kijken of er een nieuwere driver beschikbaar is?
Nieuwste drivers erop gezet, helpt niets ..... :(

Is die laptop nu te nieuw of die router al te oud 8)7

• Die Bruine
Dan moet je goed naar de instellingen kijken. Een 6205 kan op 300Mbps connecten. Als je niet hoger dan 150 komt denk ik dat jouw kaart in Windows toch op 20MHz staat in plaats van auto of 40MHz. Op 20MHz ga je voor zover ik weet niet hoger dan 150Mbps. En controleer ook voor de zekerheid of je settings in de WNDR3700 ook wel op 300Mbps staan. Ik weet niet meer waardoor, maar is een handeling waarbij de maximumsnelheid teruggezet wordt naar 150Mbps.

Als je de status bekijkt onder Windows, op hoeveel Mbps heb je een verbinding? Maximaal bereik betekent niet dat je ook 300Mbps hebt. Soms heb ik vier streepjes op 80Mbps bijvoorbeeld. En zoals ik al zei, op 20MHz kom ik nooit hoger dan een 150Mbps verbinding.

[ Voor 22% gewijzigd door Die Bruine op 26-09-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:19
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:28:
[...]

Nieuwste drivers erop gezet, helpt niets ..... :(

Is die laptop nu te nieuw of die router al te oud 8)7
Toch even de geavanceerde instellingen van die Atheros wifi-kaart doorspitten.
Geef even het exacte typenummer.

Verder kan het zijn dat Asus in het kader van besparing een wifi-kaartje met een maximale doorvoer van 150 Mbits in de laptop heeft gebouwd. Met een Tx x Rx van 1x1 zoals dat heet, ofwel met slechts 1 antenne. Dat valt ook onder de wifi-n specificatie, maar is helaas beperkt in doorvoersnelheid.

Voor 300 Mbits heb je een 2x2 wifi-kaartje (2 antennes), of voor 450 Mits een 3x3 (3 antennes)

Na wat slechte ervaringen met Ralink en Atheros kaartjes in verschillende laptops heb ik nu in de meeste laptops een Intel Ultimate-N 6300 ingebouwd. Ik heb nog 1 HP i5 laptop en die vreet geen andere wifi kaartjes omdat HP dat blokkeert in de BIOS. Daar blijf ik ook steken op max. 150 Mbits met een cheapy Atheros based kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Masimo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 00:09:
[...]

Toch even de geavanceerde instellingen van die Atheros wifi-kaart doorspitten.
Geef even het exacte typenummer.
Het is de Atheros AR9485WB-EG, maar zoals het er nu uitziet heb ik het probleem opgelost. :9~
Gisteren via google ergens een website gevonden met iemand die precies hetzelfde probleem had.
Wat hij uiteindelijk gedaan heeft, was de netwerkkaart verwijderen uit apparaatbeheer en de PC herstarten.
Ik heb dat gisterenavond dus ook maar gedaan. Na opstarten herkende de laptop het netwerk (natuurlijk) niet meer en werd de de kaart opnieuw geinstalleerd. Na invoer van WPA2 wachtwoord werd wifi direct verbonden en na diverse hibernate standen kwam wifi direct terug. Kortom het lijkt erop dat het probleem verholpen is :)
Zal het scherp in de gaten houden en als het probleem toch weer terugkomt, meld ik me hier weer.

Allemaal bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
ik gebruik sinds enige tijd de wndr3700V2 en met veel plezier. volop stabiel. wilde ik eens wat gaan spelen maar twijfel tussen dd-wrt en openwrt. wat is nu het beste of het handigste?

ik ben bekabeld aangesloten voor het grote download werk. wat internet op de laptop en verschillende smartphones gaat via de lucht.

trouwens best lastig uit te vogelen wat nu de beste of leukste versie of je apparaat is.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Ik heb dd-wrt een tijdje gebruikt en ben toen overgestapt op openwrt. Van wat ik zo zie lijkt openwrt veel meer mogelijkheden te hebben, maar is wat minder laagdrempelig.

Zie het zo:
dd-wrt is bedoeld als volwaardige vervanging van de standaard firmware en doet z'n best gebruiksvriendelijk te zijn, een GUI te bieden waar je alles mee kan wat je daarvoor ook al kon - en meer.

OpenWRT maakt van je 3700 een mini-PC met standaard wat routerfunctionaliteit, maar compleet modulair uitbreidbaar met diverse packages om er een webserver, FTP server, wat dan ook van te maken. Maar: veel minder gebruiksvriendelijk, basis Linux kennis en geen angst voor de terminal zijn eigenlijk wel vereist.

Stabiliteit zal bij beide wel goed zitten. Uptime hier met OpenWRT: 136 dagen, wegens een verbouwing in mei. Maar ongetwijfeld dat dat met DD-WRT ook haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
vanaalten schreef op maandag 30 september 2013 @ 07:38:
Ik heb dd-wrt een tijdje gebruikt en ben toen overgestapt op openwrt. Van wat ik zo zie lijkt openwrt veel meer mogelijkheden te hebben, maar is wat minder laagdrempelig.

Zie het zo:
dd-wrt is bedoeld als volwaardige vervanging van de standaard firmware en doet z'n best gebruiksvriendelijk te zijn, een GUI te bieden waar je alles mee kan wat je daarvoor ook al kon - en meer.

OpenWRT maakt van je 3700 een mini-PC met standaard wat routerfunctionaliteit, maar compleet modulair uitbreidbaar met diverse packages om er een webserver, FTP server, wat dan ook van te maken. Maar: veel minder gebruiksvriendelijk, basis Linux kennis en geen angst voor de terminal zijn eigenlijk wel vereist.

Stabiliteit zal bij beide wel goed zitten. Uptime hier met OpenWRT: 136 dagen, wegens een verbouwing in mei. Maar ongetwijfeld dat dat met DD-WRT ook haalbaar is.
Dit is het hele verhaal inderdaad, ik heb DD-WRT en OpenWRT op mijn router gehad, wilde er graag een bittorrent client van maken. Met DD-WRT kan dat helaas niet en ben een jaar of twee geleden overgegaan op OpenWRT wat eerst een hel leek (omdat ik niet zoveel Linux kennis had) maar nadat ik mijzelf wat meer had ingelezen en met een hoop trial and error geklooi is OpenWRT er daarna opgebleven en doet mijn WNDR3700v1 dienst als een torrent client, NAS (Samba en NFS) en wi-fi router. Je kan hem ook als Usenet downloader gebruiken, mogelijkheden zijn praktisch eindeloos.
DD-WRT is een erg mooie FW als je de router alleen als router en AP wil gebruiken en is heel simpel te doen, zeker in vergelijking met OpenWRT is het verschil dag en nacht.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Koldur schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:37:
[...]

Dit is het hele verhaal inderdaad, ik heb DD-WRT en OpenWRT op mijn router gehad, wilde er graag een bittorrent client van maken. Met DD-WRT kan dat helaas niet en ben een jaar of twee geleden overgegaan op OpenWRT wat eerst een hel leek (omdat ik niet zoveel Linux kennis had) maar nadat ik mijzelf wat meer had ingelezen en met een hoop trial and error geklooi is OpenWRT er daarna opgebleven en doet mijn WNDR3700v1 dienst als een torrent client, NAS (Samba en NFS) en wi-fi router. Je kan hem ook als Usenet downloader gebruiken, mogelijkheden zijn praktisch eindeloos.
DD-WRT is een erg mooie FW als je de router alleen als router en AP wil gebruiken en is heel simpel te doen, zeker in vergelijking met OpenWRT is het verschil dag en nacht.
dus met dd-wrt geen usenet downloader van te maken? dan ga ik gelijk door naar openwrt. dit weekdn goed inlezen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
raydekok schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

dus met dd-wrt geen usenet downloader van te maken? dan ga ik gelijk door naar openwrt. dit weekdn goed inlezen.
Dat klopt inderdaad, daarvoor moet je echt bij OpenWRT zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Kun je dat soort dingen niet beter door een NAS laten doen? Denk dat je je router volledig door z'n knieën laat gaan met het downloaden van torrents :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
ThinkPadd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:07:
Kun je dat soort dingen niet beter door een NAS laten doen? Denk dat je je router volledig door z'n knieën laat gaan met het downloaden van torrents :X
Is totaal geen probleem hoor, gebruik mijn router al bijna twee jaar op die manier. Enige waar je rekening mee moet houden is dat je de maximale connecties limiteert tot 40, anders gaat je router inderdaad moeilijk doen. Maar dat drukt de pret niet, download alles gewoon met 3MB/s als de uploader(s) dat redden ;)
Hoef ik geen NAS te kopen die, dus extra kost, meer stroom verbruikt en een ethernet poort afsnoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Heb de router inmiddels een factory reset gegeven en een andere firmware geprobeerd, helaas biedt dit geen verbetering... het zij een beetje snelheid winst.
Haal nu 90 Mbit in het gunstigste geval op het 5GHZ kanaal, en bedraad 145 Mbit.
Bij mijn oude abbonement van 60 Mbit haald ik deze zowel bedraad als draadloos.
Als het zo blijft ga ik gewoon weer terug naar mijn 60 Mbit abbonement.
Welke snelheden halen jullie met deze router draadloos met een 150 Mbit abbo. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 21:43
Ik heb een WNDR3700v1 met firmware versie V1.0.7.98.
Als ik hiervan de DHCP server wil uitzetten blijft hij hangen op 'een ogenblik geduld'.
As ik na 20 minuten refresh kan ik weer opnieuw inloggen en zie ik dat DHCP is uitgezet.

Maar als ik nu het LAN ip adres verander dan gebeurt het zelfde (blijft hangen) totdat ik wil inloggen met het nieuwe ip adres. Ik kom er gewoon niet in. Ook met het oude ip adres kan ik geen toegang meer krijgen tot de router. Het lijkt ook wel of de router helemaal niet opnieuw opstart na het veranderen van het ip adres, iets wat wel moet gebeuren lijkt mij.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is, maar beter nog hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Als je DHCP uitzet, moet je wel zorgen dat er een andere DHCP server aanwezig is (van een andere router of kabelmodem oid) , anders gaat het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassie90
  • Laatst online: 01-10 21:43
Die is aanwezig in de vorm van modem/router upc, daar staat DHCP aan vandaar dat ik deze uit wil zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Bassie90 op 04-10-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bassie90 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:23:
Die is aanwezig in de vorm van modem/router upc, daar staat DHCP aan vandaar dat ik deze uit wil zetten.
Installeer dan DD-WRT, makkelijkere interface en stabielere firmware voor je WNDR3700. Dat moet je problemen verhelpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 05-10-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Brabso schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:04:
Heb de router inmiddels een factory reset gegeven en een andere firmware geprobeerd, helaas biedt dit geen verbetering... het zij een beetje snelheid winst.
Haal nu 90 Mbit in het gunstigste geval op het 5GHZ kanaal, en bedraad 145 Mbit.
Bij mijn oude abbonement van 60 Mbit haald ik deze zowel bedraad als draadloos.
Als het zo blijft ga ik gewoon weer terug naar mijn 60 Mbit abbonement.
Welke snelheden halen jullie met deze router draadloos met een 150 Mbit abbo. ?
Ik heb net even voor je getest op 5GHz. Ik haal een maximale kopieersnelheid draadloos van 17,1 MB/sec (=136 Mbits) naar mijn Synology NAS. Windows geeft 300 Mbits snelheid aan, maar dat is slechts een kwalitatieve indicatie.
Als ik dezelfde exercitie bekabeld uitvoer (gigabit netwerk) is dat 23,5 MB/sec (=188 Mbit/sec), waarbij de transfersnelheid beperkt wordt door de NAS.

Ik haal die max. wifi snelheid van 136 Mbit/sec als ik op 1 meter van de router zit. Ga ik naar de kamer ernaast dan zakt het al in tot ongeveer 100 Mbits/sec.
Feit is dat je wifi de beperkende factor vormt in je netwerk bij hoge snelheids abonnementen. Wil je de volle 150 Mbit snelheid uit je abonnement halen, zul je je hardware waarschijnlijk moeten upgraden naar wifi-ac of bekabeld werken. Mijn abo is 60 Mbits, dus de "installatie" hier trekt dat wèl. Een overstap naar 120 of 150 Mbits abo zou voor mijn wifi apparatuur dus al te veel worden, als ik op volle snelheid over wifi zou willen downloaden. Het voordeel van een sneller abonnement is natuurlijk wel dat de gemiddelde snelheid per client hoger wordt omdat er meer bandbreedte is.

Wat je nog kan proberen om de snelheid een beetje op te krikken is de router in te stellen op USA (Wireless settings, Region selection).
Volgens de experts is dan de uitzendsterkte van de router iets hoger en kan je een hoger 5GHz kanaal kiezen (149 - 161). Ik werk op 157.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik zit ook op USA ja. In de USA mogen ze ook iets meer vermogen gebruiken, dus het zou zomaar daaraan kunnen liggen.

Maar 23,5MB bedraad via NAS met een bv een 10GB mkv? Toevallig de kabels zelf geknepen? Zo ja, even aanknijpen. Dat zou echt hoger moeten liggen. Als ik naar USB2 wegschrijf via GB netwerk vanaf Synology haal ik 30MB en via USB3 50MB. En uiteraard minimaal naar de interne disk. Die 17MB over 5GHz klinkt dan wel bekend. Daarom gebruik ik bijna overal maar 2,4GHz. Vrijwel alles zit op meer dan 1m afstand en dan is 2,4GHz duidelijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik heb een "oudje", de DS210j. Die zit met die ongeveer 24 MB/sec volgens mij toch redelijk aan zijn limiet. Schrijftest naar de NAS overigens uitgevoerd vanaf mijn laptop met SSD, dus die zal echt niet de beperkende factor zijn.
Kabels zijn trouwens allemaal cat6. Pas geleden verbouwd en alle bestaande bekabeling vervangen. Alles kant en klare standaard lengtes met de stekkertjes er al aan.

Snelheid op 2,4GHz is inderdaad gemiddeld hoger, plus dat het signaal een stuk verder reikt. Maar feit blijft dat de maximale wifi-snelheid van een WNDR3700 misschien net de maximale snelheid van een 150 Mbits internet abonnement kan halen. Maar dan wel de router midden in de kamer en op een meter afstand er vanaf gaan zitten. Lijkt me wat onpraktisch.
Desalniettemin ben ik nog steeds een tevreden WNDR3700 gebruiker.

[ Voor 37% gewijzigd door Masimo op 08-10-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ah, dat is wel een verschil ja. Op wat WiFi issues na ben ik ook nog steeds tevreden. Soms heb ik serieuze WiFi problemen qua performance. Maar ja, als ik scan vind ik ook zomaar 10 signalen van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Bassie90 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:34:
Ik heb een WNDR3700v1 met firmware versie V1.0.7.98.
Als ik hiervan de DHCP server wil uitzetten blijft hij hangen op 'een ogenblik geduld'.
As ik na 20 minuten refresh kan ik weer opnieuw inloggen en zie ik dat DHCP is uitgezet.

Maar als ik nu het LAN ip adres verander dan gebeurt het zelfde (blijft hangen) totdat ik wil inloggen met het nieuwe ip adres. Ik kom er gewoon niet in. Ook met het oude ip adres kan ik geen toegang meer krijgen tot de router. Het lijkt ook wel of de router helemaal niet opnieuw opstart na het veranderen van het ip adres, iets wat wel moet gebeuren lijkt mij.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is, maar beter nog hoe dit op te lossen is?
Dit probleem herken ik. Zelfde misère toen ik bij Ziggo kwam. Voorheen had ik ADSL en was de Netgear de DHCP server in het netwerk. Bij Ziggo laat ik de DHCP over aan de Ziggo modem. DHCP moest dus uit op de Netgear. Hij verslikte zich dan iedere keer heftig en bleef hangen, precies zoals jij beschrijft.
Ik vermoed dat het te maken heeft met dat er nog actieve IP leases zijn, die blijkbaar niet zomaar gedeactiveerd kunnen worden.
Het enige dat toen bij mij hielp, was een reset naar fabrieksinstellingen en vanaf scratch opnieuw instellen.
Rechtstreeks bekabeld (!) aan een PC/laptop. En die PC geen verder geen andere (wifi) verbindingen. Dan zaken zoals DHCP uit, vast IP, eventueel accesspoint modus, wifi, etc. alvast instellen.
Als dat gebeurd is pas in je netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bij Ziggo kun je je modemrouter waarschijnlijk wel in bridge laten zetten, en hem dus alleen als modem gebruiken. Routerfuncties laat je dan weer door je WNDR3700 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Yep, is een optie. Hoeft niet en het hangt af van je netwerklayout.
Ik heb het Ziggomodem in originele toestand gelaten, om juist de routerfunktie te kunnen blijven gebruiken. Hij staat namelijk kort bij TV en mediaplayer, zodat die bekabeld in het netwerk hangen. In mijn geval dus Ziggomodem als DHCP-server, de Netgear voorziet de wifi-clients van verbinding. Niet in Accesspoint modus, maar wél DHCP uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Masimo schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 23:29:
Yep, is een optie. Hoeft niet en het hangt af van je netwerklayout.
Ik heb het Ziggomodem in originele toestand gelaten, om juist de routerfunktie te kunnen blijven gebruiken. Hij staat namelijk kort bij TV en mediaplayer, zodat die bekabeld in het netwerk hangen. In mijn geval dus Ziggomodem als DHCP-server, de Netgear voorziet de wifi-clients van verbinding. Niet in Accesspoint modus, maar wél DHCP uit.
Ik weet niet of je op het Ziggomodem alleen de DHCP server uit kan zetten, als dat zou kunnen dan kan je op die manier het modem evengoed als router laten fungeren, maar de Netgear alleen als DHCP server laten gebruiken. Kan je voor de rest het systeem gewoon zo laten en kost het geen snelheid of verplaatsing van apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
DHCP uit op het Ziggomodem kan ook, dus mogelijkheden zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 16:14
Na steeds meer last te hebben van een wegvallend signaal ben ik gaan kijken of ik met firmware nog iets kan verbeteren aan mijn WNDR3700. Alleen kom ik er niet achter welke versie ik heb. Mag je er vanuit gaan als er geen versienummer achterstaat je de v1 hebt? Is het hier nog uit af te leiden:
Hardwareversie WNDR3700
Firmwareversie V1.0.16.98
Taalversie interface V1.0.0.64

---edit ---
You may have noticed that the lack of a v1 marking makes it a v1 router and the addition of the v2 makes it a v2 router. This same information is printed on the bottom of the router.

Dat is dus duidelijk blijft mijn 2e vraag over.

Vroeger had ik nog bereik in de tuin maar dat is nu ook afgelopen. Zou het kunnen dat door de ouderdom het signaal zwakker word?

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoINC08 op 21-10-2013 14:47 ]

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik denk dat het probleem ligt aan al je buren die hun kanaalkeuze op automatisch hebben staan. Check eens met Inssider of er meer gebruikers zijn op jouw kanaal. En dan gewoon spelen met kanalen. Een vrij kanaal is namelijk niet altijd de beste oplossing.

Regio op USA zetten geeft je ook iets meer zendkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Die Bruine schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:15:
Ik denk dat het probleem ligt aan al je buren die hun kanaalkeuze op automatisch hebben staan. Check eens met Inssider of er meer gebruikers zijn op jouw kanaal. En dan gewoon spelen met kanalen. Een vrij kanaal is namelijk niet altijd de beste oplossing.

Regio op USA zetten geeft je ook iets meer zendkracht.
Klopt, alleen het USA gebeuren blijkt onzin, dacht dit ook altijd, maar na vele metingen van de OpenWRT'ers blijkt het totale onzin te zijn. Wat je met USA wel hebt, is dat je twee extra kanalen die EU routers niet kunnen gebruiken, kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb 'm op Canada staan. Maar goed, heb het ding sinds 2010 en ben er nog steeds tevreden over. Haal 15 tot 20 MB/sec. draadloos, en heb vrijwel overal wel bereik. Enige wat lastig is, is de zolder. Heb een Linksys als repeater geplaatst een tijd terug, en dat gaat goed. Jammer dat je twee apparaten nodig hebt om signaal te hebben, maar met betonnen vloeren ook niet al te verwonderlijk (zeker niet op 5 GHz).

Verder is het ding prima. Wil t.z.t. een router met meer mogelijkheden (af-fabriek), maar dat is meer omdat ik het leuk vind om statistieken e.d. op te vragen, dat is nu vrij beperkt. Met DD-WRT of Gargoyle kun je al een stuk meer, maar dan heb ik maar 10 tot 14 MB/sec overdracht op 5 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Koldur schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:01:
[...]

Klopt, alleen het USA gebeuren blijkt onzin, dacht dit ook altijd, maar na vele metingen van de OpenWRT'ers blijkt het totale onzin te zijn. Wat je met USA wel hebt, is dat je twee extra kanalen die EU routers niet kunnen gebruiken, kan gebruiken.
Ik heb het zelf niet gemeten, maar ik heb wel degleijk meetrapporten gezien op het Netgear forum en nog een andere site waar ik zo niet even op kan komen. Van het Netgear forum kan ik mij nog wel herinneren dat het een tweetal militairen waren die het hadden gemeten. Stock US firmware welteverstaan en geen DDWRT of OPENWRT variant.

Ook ik heb geen meetapparatuur, maar in mijn 8 jaar oude vol-betonnen-huis heb ik wel degelijk beter ontvangst op USA en Canada (stock firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik heb ook een vraag over het gebruik van deze router. Ik wil veilig toegang krijgen via het internet op mijn NAS. Deze hangt met een vast ip-adress aan de Netgear. Naar mijn idee kan dat het beste via een VPN-verbinding. Om dit voor elkaar te krijgen kan ik OpenVPN op mijn NAS installeren (dat is lastig voor mij) of wellicht iets aanpassen in de config van de netgear. Ik heb gisteravond dus de config doorgespit en kon nergens iets vinden hoe ik VPN kan/moet enablen op deze router terwijl er in dit topic wel eerder is gezegd dat VPN was opengezet door andere gebruikers.

Mijn vraag: kan ik VPN 'aanzetten' op deze router of werkt het dan alleen via VPN-Passthrough ? Iemand nog andere suggesties om veilig mijn NAS te benaderen m.b.v. deze router ?

(ja, ik weet dat ik users/password op mijn NAS kan zetten maar ik zoek een iets veiliger manier :-)

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

De stock firmware bevat geen VPN server, je zal dus iets in het netwerk als VPN server moeten laten optreden of een alternatieve firmware moeten installeren (bijvoorbeeld OpenWRT, heb ik hele goede ervaringen mee).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

lier schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:25:
De stock firmware bevat geen VPN server, je zal dus iets in het netwerk als VPN server moeten laten optreden of een alternatieve firmware moeten installeren (bijvoorbeeld OpenWRT, heb ik hele goede ervaringen mee).
Ah. Duidelijk antwoord. Dat verklaart waarom ik de VPN niet kon vinden in de config. Ik zal vanavond eens duiken in de OpenWRT-variant voor mijn netgear. In het verleden al wel ervaring gehad met DDWRT op de Linksys WRT54g dus dat zou moeten lukken denk ik. Voor alle zekerheid: OpenWRT bevat dus zelf een VPN server ? Nevermind: al gevonden: OpenVPN on OpenWRT. Is dit echt zo simpel als het daar staat of zijn er nog tips/tricks ? Wat zijn de (overige) voordelen van OpenWRT t.o.v. de stock firmware ?

Nadeel van deze CFW is wel dat ik de 'parental controls' die nu op de router in gebruik zijn ga verliezen...

[ Voor 3% gewijzigd door Rincewind op 22-10-2013 10:52 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:29
Nieuw lek in Netgear WNDR3700-router geeft admintoegang

oud nieuws? redelijk verontrustend dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

En niet verrassend

Als ik zie hoe de GUI van de firmware er uit ziet, de frequentie waarop firmware uitkomt en het feit dat ik met versie 32 niet meer kan upgraden door een fout in de firmware verbaast me dit soort dingen niets meer.

Bij de volgende router zal ik zeker letten op een betere Firmware en ik heb een groot vermoeden dat het geen Netgear wordt.

DD-wrt en op Openwrt zijn voor mij geen alternatieven, ik wil een simpele GUI, deze Firmwares hebben voor mij te veel opties waardoor ik OF veel tijd kwijt ben met uitzoeken OF gaten zelf openzet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat valt met DD-WRT wel mee hoor. Je hebt in principe dezelfde schermen en alles staat uit. Wil je iets speciaals, dan moet je het aanzetten.
Dus als je voor andere software wil kiezen die enigzins laagdrempelig is, dan zou ik zeggen probeer DD-WRT eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Is een WNDR3700V1 met UPNP en remote web access uitgeschakeld nu eigenlijk nog veilig, of niet? Want al die lekken die gevonden worden zitten telkens in UPNP en de webserver lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Mijn vraag is misschien al eerder gesteld maar ik kon het niet zo snel vinden. Wat is 'beter' (c.q stabieler): DD-WRT of OpenWRT ? OpenWRT voor de Netgear is al sinds 2011 niet aangepast terwijl de laatste versie van DD-WRT is van 23 april 2013..

Wel is er een issue met mijn V2 i.c.m. DD-WRT: "To date (1-1-2013) This only affects the WNDR3700v2. You must have no later than 1.0.0.12 of the netgear factory firmware in order to flash dd-wrt to this unit."

Iemand ervaring met DD-WRT en OpenVPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
Rincewind schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:54:
Mijn vraag is misschien al eerder gesteld maar ik kon het niet zo snel vinden. Wat is 'beter' (c.q stabieler): DD-WRT of OpenWRT ? OpenWRT voor de Netgear is al sinds 2011 niet aangepast terwijl de laatste versie van DD-WRT is van 23 april 2013..
OpenWRT v12.09 final: 25th April 2013. En daar is een WNDR3700v2 versie voor te downloaden.

Stabiliteit:
root@OpenWrt:~# uptime
13:19:55 up 160 days, 21:53, load average: 0.00, 0.01, 0.04
... en dat was omdat de spanning er af ging, voor langer dan dat de UPS het aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

vanaalten schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

OpenWRT v12.09 final: 25th April 2013. En daar is een WNDR3700v2 versie voor te downloaden.
Huh 8)7 Als ik de officiële OpenWRT pagina's/links volg kom ik uit bij deze link. Zijn er ergens details te vinden van die release ?

Dan nog blijft mijn vraag: waarom zou ik OpenWRT nemen i.p.v. DD-WRT ? Ik lees vooral wisselende ervaring wat betreft wireless bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je de officiële OpenWrt-site raadpleegt dan is het tweede artikel daar de release van 12.09.

Onderaan staat deze link: http://downloads.openwrt.org/attitude_adjustment/12.09/

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Borromini schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:05:
Als je de officiële OpenWrt-site raadpleegt dan is het tweede artikel daar de release van 12.09.

Onderaan staat deze link: http://downloads.openwrt.org/attitude_adjustment/12.09/
|:( daar heb ik straal overheen gelezen. Ik heb op die pagina gelijk 'supported devices' geklikt en dan kom je uiteindelijk bij die oudere versie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
  • Laatst online: 05-10 20:39
Al enige jaren een tevreden gebruiker van deze router, al die tijd zonder problemen kunnen gebruiken.

Pas geleden begonnen de problemen dat ik wel internet op de MacBooks maar op iphones niet als die in een andere kamer gebruikt werden (Appartement, max 7 meter verderop met 1 muur ertussen). Dit is dus dichtbij en zou zonder problemen moeten werken zoals het altijd gedaan had. Internet deed heel traag of niet, internet op de iphone uit een aanzetten werkte soms. Dit probleem evolueerde ook naar de MacBooks zelfs op het moment dat je op maximaal 2 meter van de router af zit. Vol bereik maar geen internet. Resetten van router lost probleem tijdelijk op.

Via insidder erachter gekomen dat kanaal 6 of 11 de beste zijn, deze afwisselend geprobeerd zonder resultaat. Staat overigens op VS ingesteld, 5G uitgeschakeld.

Bekabeld (naar windows 8 downloadserver achtige computer) werkt zonder problemen met goede snelheid.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of nog beter hoe dit op te lossen? Was al aan het denken custos firmware te installeren als het probleem niet opgelost werd. Maja het werkte allemaal zo goed. Wil eigenlijk niet veranderen.

Router naar fabrieksinstellingen terugzetten mogelijk optie?

Stats router
Hardwareversie WNDR3700
Firmwareversie V1.0.7.98
Taalversie interface V1.0.0.64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan me niet voorstellen dat het iets met je Mac/iPhone te maken heeft. Maak hier gebruik van een mixed omgeving (Canada, 5G ingeschakeld) en mijn 4s doet het prima. Ook de iPhones van vrienden (van 4 tot 5s) doen het goed zonder dat de rest instort. Een gast neemt nog wel 's zijn Macbook mee en dat werkt ook feilloos.

Als je met inSSIDer kijkt, hoe druk is het dan en op welk kanaal is het het minst bezet? 6 of 11 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
Het is best druk, ik denk dat er wel 10-15 wifi netwerken zijn. Maja heeft altijd zonder problemen gewerkt. Kanaal 6 en 11 geven afwisselend de beste keus en dus ook het minste bezet. Kies ik 6 adviseert inSSIDer kanaal 11 en vice versa.

Het lijkt meer alsof de router vast loopt.

Enige wat in de tussentijd is veranderd is dat een xbox is aangesloten via de netwerkkabel. Echter op momenten dat de router 'vast loopt' staat de xbox uit. Weet dus niet of deze veroorzaker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Denneke,,! schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:56:
Het is best druk, ik denk dat er wel 10-15 wifi netwerken zijn. Maja heeft altijd zonder problemen gewerkt. Kanaal 6 en 11 geven afwisselend de beste keus en dus ook het minste bezet. Kies ik 6 adviseert inSSIDer kanaal 11 en vice versa.

Het lijkt meer alsof de router vast loopt.

Enige wat in de tussentijd is veranderd is dat een xbox is aangesloten via de netwerkkabel. Echter op momenten dat de router 'vast loopt' staat de xbox uit. Weet dus niet of deze veroorzaker is.
Lijkt me ook niet dat dit de oorzaak is, maar hoeveel moeite is het om het even te testen en de netwerkkabel er tijdelijk uit te halen? Ookal staat de XBOX uit, staat er wel stroom op de XBOX en als er enige vorm van storing inzit kan dit in een extreem geval invloed hebben. Testen en je weet het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denneke,,!
XBOX ligt er sinds gister uit, ook vandaag hing de router weer vast. Geen internet op zowel twee iphones als twee MacBooks. WIFI bereik op dat moment volledig.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
Sinds vandaag krijg ik op mijn WNDR3700v2 op de basis pagina een foutmelding "FOUT niet verbonden" bij mijn internet vakje links bovenin. Ik las op internet (netgear) dat meer mensen hier opeens last van hebben. Het gaat om een valse melding, want ik heb gewoon internet, maar het is wel irritant. Meer mensen hier last van. Ik heb geen firmware upgrade gehad de laatste weken, dus dat kan het niet zijn denk ik.

Klik op plaatje voor groot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lZzANmks.jpg?2

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 10-11-2013 21:48 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:31

NSG

Je weet niks!

Ik vind het al bizar dat je v1.0.0.36 hebt draaien, mijn WNDR3700v2 werd er hartstikke instabiel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:32
Ik deel de mening van Enes_81. Mijn advies: terugflashen naar .12
Bij ons heeft .36 nog geen 24 uur gedraaid. Alleen maar ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
DavidZH schreef op maandag 11 november 2013 @ 18:21:
Ik deel de mening van Enes_81. Mijn advies: terugflashen naar .12
Bij ons heeft .36 nog geen 24 uur gedraaid. Alleen maar ellende.
Ik heb totaal geen problemen met deze firmware die ik al pak weg een half jaar erop heb. Alles draaid perfect hier, heb dus alleen een error bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12

OMX2000

By any means necessary...

Welke OpenWRT versie zouden jullie NU installeren? Is die van Arokh nog steeds het meest geschikt?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
OMX2000 schreef op maandag 11 november 2013 @ 20:04:
Welke OpenWRT versie zouden jullie NU installeren? Is die van Arokh nog steeds het meest geschikt?
Persoonlijk zou ik de officiële Attitude Adjustment build gebruiken, of de trunkbuild van hnyman: https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28392

Attitude Adjustment = stable
Trunk (ook wel Barrier Breaker) = unstable

Trunkbuilds zijn vrij irritant als je daadwerkelijk packages wilt gaan installeren, die standaard niet in de build zitten. OpenWrt trunk wordt dagelijks bijgewerkt, en als je 's ochtends een build compiled, kan het zijn dat je 's avonds al weer achterloopt (de trunk repository is dan in de tussentijd bijgewerkt waardoor je geen packages meer kunt installeren).

[ Voor 38% gewijzigd door ihre op 11-11-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kecnme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb een WNDR3700v2 met v1.0.0.12 en sinds kort ziet de iPhone 4 de 2.4 ghz band niet meer.
Ook heb ik sinds kort vaak last van ping spikes op mijn Macbook waardoor mijn ping boven de 1000ms schiet.

Ik heb geen aanpassingen gedaan aan de router, komt dit dan misschien door defecte hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
Ik zou eerder kijken naar andere draadloze netwerken die ongeveer hetzelfde kanaal gebruiken.

http://www.metageek.net/products/inssider/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kecnme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Kanaal 1,6 en 11 zijn erg druk, ik zit nu op kanaal 12.

Maar het probleem met ping spikes doet zich ook voort op het 5ghz netwerk, terwijl er geen andere 5ghz netwerken in de omgeving zijn volgens Chanalyzer.

Bedraad met de UPC modem doet alles het wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Ik vermoed eerder dat er een bugje in IOS7 geslopen is. Sinds de update naar IOS7 van iPhone 5 en iPad3, klaagt kamp Noord hier in huis (vrouw en dochter) over de volgende dingen:
  • Geen wifi-netwerk te zien
  • Verbinding verbroken
  • Geen Internet terwijl ze toch met het wifi-netwerk verbonden zijn
Kamp Zuid (mijn zoon en ik) heeft geen vergelijkbare problemen met Android phones en Windows computers.

WNDR3700v1 trouwens, al jaren niks veranderd aan de firmware (V1.0.14.98) en set-up.

[ Voor 24% gewijzigd door Masimo op 05-12-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nieuwe firmware voor de WNDR3700v2 http://forum1.netgear.com/showthread.php?p=463778
Kreeg hem al binnen via mijn router, en de oude interface is weer terug. Iets wat ik wel jammer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik heb openwrt op m'n v1 gezet. lijkt allemaal prima te werken.
enige verschil dat ik nu met m'n stock firmware zie is dat wanneer ik shields up van grc.com gebruik dat alle poorten op stealth staan (nadat ik van reject naar drop configureerde) behalve 135, 137 en 445.
In m'n portforwards staat niks. Ik heb upnp niet aangezet.

wat zou dit kunnen zijn ? iemand dit eerder gezien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Kort vraagje, morgen krijg ik een nieuwe router, en wil ik mijn "oude" WNDR3700 als switch gaan gebruiken. Wat moet ik daarvoor allemaal doen?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36

lier

MikroTik nerd

Robin198 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:31:
Wat moet ik daarvoor allemaal doen?
DHCP uit...klaar.
Eventueel kan je nog wel het draadloze deel gebruiken en als je de GUI van de Netgear wil kunnen gebruiken moet je nog even een vast IP adres instellen (in hetzelfde netwerksegment, buiten je DHCP scope).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
lier schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:32:
[...]

DHCP uit...klaar.
Eventueel kan je nog wel het draadloze deel gebruiken en als je de GUI van de Netgear wil kunnen gebruiken moet je nog even een vast IP adres instellen (in hetzelfde netwerksegment, buiten je DHCP scope).
Zodra het een switch is hoef ik de interface niet meer in. Waarom zou ik. En anders gooi ik er wel een kabeltje in indoen nodig.

Maar DHCP uitzetten is alles?

En dan gewoon 1 kabeltje van de UIT van mijn nieuwe router naar de IN van mijn oude router, en dan heb ik 4 werkende poorten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:14
Robin198 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 17:41:
[...]

Zodra het een switch is hoef ik de interface niet meer in. Waarom zou ik. En anders gooi ik er wel een kabeltje in indoen nodig.

Maar DHCP uitzetten is alles?

En dan gewoon 1 kabeltje van de UIT van mijn nieuwe router naar de IN van mijn oude router, en dan heb ik 4 werkende poorten toch?
Dan ga je NAT'en tussen beide netwerk segmenten denk ik :X
Ik weet niet of je de WAN poort zonder OpenWRT als gewone LAN port kunt gebruiken.
Anders gewoon in één van de normale porten prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Gister de laatste openwrt trunk van hnyman geïnstalleerd. Router werkt super. Wireless heeft het nog niet eerder zo goed gedaan op mn v1 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19
Ik heb een Netgear Wndr3700v2 router met software versie 1.0.0.32.

Apparaten verdwijnen na een tijdje uit attached devices waardoor volgens mij m'n Sonos en AppleTV niet meer te vinden is op m'n devices.
Het leek mij een goed idee om de firmware te upgraden zodat dit probleem hopelijk verholpen wordt.

Na automatische firmware upgrade 100% krijg ik de foutmelding dat de firmware file incorrect is en ik het handmatig moet doen. Wanneer ik het handmatig doe krijg ik dezelfde fout.
Heeft iemand anders deze fout ook gehad en hoe is het nu mogelijk voor mij de firmware te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
mcetweaker schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:20:
ik heb openwrt op m'n v1 gezet. lijkt allemaal prima te werken.
enige verschil dat ik nu met m'n stock firmware zie is dat wanneer ik shields up van grc.com gebruik dat alle poorten op stealth staan (nadat ik van reject naar drop configureerde) behalve 135, 137 en 445.
In m'n portforwards staat niks. Ik heb upnp niet aangezet.

wat zou dit kunnen zijn ? iemand dit eerder gezien ?
Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb alleen geen openwrt er op, maar stock firmware. Vroeger waren deze poorten wel gesloten. Heb wel eens openwrt er op gezet, maar daarna weer stock (met de reset manieren van het netgear forum). Heb je al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
fb_slim schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:13:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb alleen geen openwrt er op, maar stock firmware. Vroeger waren deze poorten wel gesloten. Heb wel eens openwrt er op gezet, maar daarna weer stock (met de reset manieren van het netgear forum). Heb je al een oplossing hiervoor?
nee, niks kunnen vinden. misschien heeft grc.com iets aan z'n detectie manier gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Laatst online: 06-10 22:07

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik probeer een OpenVPN server op de 3700 (DD-WRT) op te zetten.

Ziet er niet al te moeilijk uit, maar het maken van de certificaten lukt me niet. Iemand die dat toevallig al eens gedaan heeft?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:46
Vandaag, na het overlijden van mijn TP-Link TL-WR1043ND, een netgear WNDR3700 gekocht aangezien hier ook DD-WRT/OPEN-WRT (Gargoyle) beschikbaar is. Althans dat dacht ik. De router die ik nu heb is V4, waarvoor geen OPEN-WRT voor beschikbaar.

Dan maar de normale firmware, maar daar loop ik meteen tegen een probleem aan. De webinterface werkt niet goed (alleen platte tekst en geen scroll) op de PC, op tablet wel. Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem?

Toen er DD-WRT erop gezet, maar hier werkt 5GHz niet en is de maximale snelheid 70mbit terwijl ik een 100mbit glasvezel verbinding heb. Tijdelijk natuurlijk prima, maar niet ideal

@joepla
Geen openVPN, maar wel een PPTP server
Via tutorial van DD-WRT site

[ Voor 5% gewijzigd door Volotactus op 31-05-2014 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Bij mij werkt 5GHz prima op de v4 met ddwrt.

Versie DD-WRT v24-sp2 (06/08/12) std

[ Voor 31% gewijzigd door EWK op 31-05-2014 23:39 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
Die maar eens proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien dat OpenWrt trunk ondertussen wel werkt. Het probleem was het flashgeheugen, dat zo gefikst moeten zijn (ook andere modellen hadden er last van).

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=41094&p=11

Ik denk datvde meeste mensen hier openwrt zullen aanraden als je de keuze tussen beiden hebt. Heb zelf een v1 dus geen idee hoe volledig/stabiel de v4 builds zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Borromini op 01-06-2014 00:39 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Volotactus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:34:
Vandaag, na het overlijden van mijn TP-Link TL-WR1043ND, een netgear WNDR3700 gekocht aangezien hier ook DD-WRT/OPEN-WRT (Gargoyle) beschikbaar is. Althans dat dacht ik. De router die ik nu heb is V4, waarvoor geen OPEN-WRT voor beschikbaar.

Dan maar de normale firmware, maar daar loop ik meteen tegen een probleem aan. De webinterface werkt niet goed (alleen platte tekst en geen scroll) op de PC, op tablet wel. Zijn er hier mensen met hetzelfde probleem?

Toen er DD-WRT erop gezet, maar hier werkt 5GHz niet en is de maximale snelheid 70mbit terwijl ik een 100mbit glasvezel verbinding heb. Tijdelijk natuurlijk prima, maar niet ideal

@joepla
Ter referentie, ik heb hier twee WNDR3700 routers. Een V1 en een V2, beiden Gargoyle (WDS). Gaat hier prima op alle vlakken, met overdrachtssnelheden van 17 MB/sec tot 20 MB/sec,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
Daar had ik ook op gehoopt, maar had niet in de gaten dat er een V4 was ondertussen. En daarvoor is geen Gargoyle.

Vandaag de router geupdate naar de laatste DD-WRT en nu haal ik de volledige snelheid. Alleen nog altijd geen 5 Ghz :(

[ Voor 34% gewijzigd door Volotactus op 01-06-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 16:09
Modbreak:Daarvoor hebben we nou net http://tweakers.net/aanbod :)

[ Voor 76% gewijzigd door Equator op 02-06-2014 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Volotactus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:34:
Inderdaad, die gebruik ik al een tijd. Maar PPTP is qua beveiliging/encryptie nogal achterhaald, vandaar de wens voor openVPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Heb nu net glasvezel(200Mbit up/down) Zonder router haal ik dit natuurlijk, maar met de WNDR3700v2 er tussen haal ik ergens in de 20/30Mbit up/down bij speedtest.net. Heb de nieuwste firmware erop gezet, maar dat is van Netgear zelf. Zal openwrt of DD-WRT dit fixen als firmware? Of moet ik het kanaal aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

Michielodc schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:27:
Heb nu net glasvezel(200Mbit up/down) Zonder router haal ik dit natuurlijk, maar met de WNDR3700v2 er tussen haal ik ergens in de 20/30Mbit up/down bij speedtest.net. Heb de nieuwste firmware erop gezet, maar dat is van Netgear zelf. Zal openwrt of DD-WRT dit fixen als firmware? Of moet ik het kanaal aanpassen?
Zijn de situaties vergelijkbaar met elkaar?
Dus bijvoorbeeld (1) direct op het modem met netwerkkabel en (2) met router met netwerkkabel?
Of test je de een met kabel en de ander met wifi (aangezien je het over kanaal hebt)?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben momenteel wat foto's over aan het zetten van mijn Laptop naar mijn nas, en loop intussen wel erg tegen de beperkingen van mijn dell 1395 kaartje aan.
Iemand een aanrader voor een vervangend kaartje wat een beetje fatsoenlijk werkt samen met de wndr3700?

Mini cards zijn niet echt gemeengoed meer geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
fmb schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:41:
[...]

Zijn de situaties vergelijkbaar met elkaar?
Dus bijvoorbeeld (1) direct op het modem met netwerkkabel en (2) met router met netwerkkabel?
Of test je de een met kabel en de ander met wifi (aangezien je het over kanaal hebt)?
Eerst had ik direct op het modem getest en toen kreeg ik 200 up/down. Daarna router er tussen gezet en draadloos kreeg ik 20 a 30 up/down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Michielodc schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:59:
[...]

Eerst had ik direct op het modem getest en toen kreeg ik 200 up/down. Daarna router er tussen gezet en draadloos kreeg ik 20 a 30 up/down.
Draadloos is wel redelijk hoor. Ligt namelijk ook erg aan de ontvanger hoe snel iets gaat.

Dus de snelheden worden wel behaald lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
MikeyMan schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:50:
Ben momenteel wat foto's over aan het zetten van mijn Laptop naar mijn nas, en loop intussen wel erg tegen de beperkingen van mijn dell 1395 kaartje aan.
Iemand een aanrader voor een vervangend kaartje wat een beetje fatsoenlijk werkt samen met de wndr3700?

Mini cards zijn niet echt gemeengoed meer geloof ik?
Een Intel Centrino Ultimate-N 6300. Is een 450 Mbits wifi kaartje. I.c.m. met de Netgear zul je dan netto zo'n 90 - 110 Mbits doorvoersnelheid kunnen halen (=eigen ervaring!)

Let wel, het kan zijn dat je laptop geen andere hardware accepteert als Dell e.e.a. aan de BIOS heeft gesleuteld. Dan kan er alleen hardware van een bepaald merk en/of type ingebouwd worden.

Verder is de Intel 6300 maar half zo hoog als je huidige kaartje en zul je een adaptertje nodig hebben.

Wellicht is in jou geval een 300 Mbit USB wifi dongle de veiligste optie. Keuze genoeg.
Feit is wel dat je met je WNDR3700 nooit via wifi de 200 Mbits van je internet verbinding zal gaan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 21-06-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adapter? Korter zou toch geen kwaad moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
MikeyMan schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:45:
Adapter? Korter zou toch geen kwaad moeten kunnen?
Nou, er moet vaak wel een schroefje in om hem op z'n plek te houden, en als die hoger/lager zit dan gaat dat niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
Ugh, ik heb mijn Experia v8 vervangen voor mijn Netgear 3700v2. Het probleem is echter dat de WAN to LAN throughput van de 3700 te laag is om volledig gebruik te maken van mijn verbinding.

Wanneer ik de Experia gebruik, haal ik met gemak de 500+ MBit, maar via mijn WNDR3700 haalt hij maar maximaal 200 ~ 250 MBit.

De WNDR3700 draait op 1 van de laatste versies van OpenWRT, zou dit nog een probleem kunnen zijn? Ik zou het liefst OpenWRT blijven gebruiken namelijk, in verband met de VLANs die ik instel voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
De 3700v2 zou ongeveer ~430 mbps WAN -> LAN moeten kunnen halen: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2

Om uit te sluiten of het aan de laatste versie van OpenWRT ligt, zou je een Attitude Adjustment 12.09 build kunnen installeren (stable versie van OpenWRT, 03-Apr-2013 08:15): http://downloads.openwrt....2-squashfs-sysupgrade.bin

[ Voor 18% gewijzigd door ihre op 23-06-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:14
OpenWRT ondersteunt geen hardware NAT waardoor de throughput aardig daalt.
Zie dit OpenWRT ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
tweak_dude schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:51:
OpenWRT ondersteunt geen hardware NAT waardoor de throughput aardig daalt.
Zie dit OpenWRT ticket.
De 3700v2 heeft sowieso geen ondersteuning voor hardware NAT, dat kan geen oorzaak zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:21
ihre schreef op maandag 23 juni 2014 @ 09:47:
De 3700v2 zou ongeveer ~430 mbps WAN -> LAN moeten kunnen halen: http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2

Om uit te sluiten of het aan de laatste versie van OpenWRT ligt, zou je een Attitude Adjustment 12.09 build kunnen installeren (stable versie van OpenWRT, 03-Apr-2013 08:15): http://downloads.openwrt....2-squashfs-sysupgrade.bin
Na deze gebruikt te hebben is mijn snelheid iets gestegen, van ±200MBit naar ±300MBit. Wel jammer van de overige 200MBit die nog over is natuurlijk.

Ik ga maar even op zoek naar een andere router die VLAN ondersteund en een betere WAN-LAN throughput heeft.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
De vraag is misschien wat "algemeen" maar ik stel hem toch maar: ik heb in het verleden een WNDR3700 v1 gehad en zit nu te denken aan aanschaf van het v4-model. Wat ik me afvroeg: zijn er duidelijke verschillen in de prestaties en betrouwbaarheid van die nieuwe revisie tegenover het eerste model? M'n v1 was super betrouwbaar maar ik zie dat er voor v4 "onder de motorkap" wel een hoop is veranderd. Merk je dat in het gebruik?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

OM daarop aan te haken; zijn er intussen geen goede opvolgers te krijgen?
Het lijkt erop dat mijn twee 3700's wat beginnen te haperen af en toe.

• Joepla

Joepla

Ook hier af en toe kleine stabiliteitsproblemen... Nu zijn er in de loop der jaren vele, vele GB's (waarschijnlijk TB's) doorheen gejast via een 100/100 Mbps verbinding. Ook erg veel apparaten geconnect, ca. 35 continu, zowel bedraad als via wifi. Dus ik klaag niet :)

Tips over evt.opvolgers (bij voorkeur weer Netgear) ook hier welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
MikeyMan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:08:
OM daarop aan te haken; zijn er intussen geen goede opvolgers te krijgen?
Het lijkt erop dat mijn twee 3700's wat beginnen te haperen af en toe.
De routers van ASUS lijken goede opvolgers. Mijn v1 WNDR3700 heb ik destijds vervangen door een RT-N66U en daar was ik heel tevreden over. Betrouwbaar, snel, veel mogelijkheden, Tomato kunnen installeren etc.

Momenteel ben ik alleen opzoek naar een router die wat minder verbruikt en de v4 WNDR3700 doet een-derde van het stroomverbruik van de RT-N66U. Dus keer ik toch weer terug naar m'n 'oude liefde'. :)
Pagina: 1 ... 39 ... 41 Laatste