Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.263 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

koendt schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:32:
Inmiddels heb ik de overstap genomen naar Ubuntu 9.10, heb wel een Win7 achter de hand, mocht ik iets verprutsen.. Maar sinds de installatie van Ubuntu (vrijdag) is het nog niet nodig om weer naar Windows over te schakelen. Moet wel zeggen dat ik Crossover gebruik voor Word, Excel 2007 en Photoshop.

Maar... ja een kleine maar. Ik zoek een muziek programma dat, net als in foobar, mijn muziekcollectie niet op ID3tag oid sorteerd, maar op mappen structuur. Kan iemand hier mij helpen?
Amarok.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:11
't is ze toch gelukt, in iets meer dan twee en half uur. Nog snel eigenlijk op deze manier.

[ Voor 3% gewijzigd door mcDavid op 01-12-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

knakworst schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat ze de updates op een stick hebben. Verder is het een server, zal geen 80386 processor inzitten. Maar wel erg merkwaardig dat ze niet van LTS naar LTS gaan.

Edit: Domme opmerking van mij. Je hebt in een datacenter natuurlijk niet een ADSL-lijntje 8)7
O jah, servers hebben meer rekenkracht, dan zal het upgraden wel sneller gaan ja vergeleken met een simpel desktop pc-tje / laptop.

Maar dan nog, 5 upgrades achter elkaar? Dat dat werkt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 01:17

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

mcDavid schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:33:

Ik zou zeggen, neem ook even de tijd om te wennen aan OpenOffice.org en GIMP. Zul je zien dat dat toch ook allemaal wel prima functioneert ;)
Tenzij je bijv. professioneel veel met photoshop bezig bent, maar dan zou ik liever een dual boot houden zodat je dat programma gewoon op het native-OS kunt gebruiken.
Ik moet zeggen dat na 3 kwartier pielen met Gimp samen met Gimp for Dummies het gros van de problemen en ergernissen weg was.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Thanks. Helaas speelde Amarok niks af en vond het laden net tikje te lang duren. Maar bij het zoeken naar een oplossing kwam ik Exaile tegen, en die voldoet goed aan mijn eis.
[...]

Ik zou zeggen, neem ook even de tijd om te wennen aan OpenOffice.org en GIMP. Zul je zien dat dat toch ook allemaal wel prima functioneert ;)
Tenzij je bijv. professioneel veel met photoshop bezig bent, maar dan zou ik liever een dual boot houden zodat je dat programma gewoon op het native-OS kunt gebruiken.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling om zonder Crossover te werken, maar voorlopig maakt het de overgang wat soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zo, net ook overgestapt op Ubuntu 9.10 op mn werkpc. Had er 9.04 opstaan. Ervoor gekozen een fresh install te doen. Weliswaar met behoud van /home, maar heb wel alle .config bestandjes en mappen gebackupped naar een aparte map en vervolgens in mn home directory verwijderd. Leek me wel eens tijd om dat op te ruimen. Installatie duurde denk ik nog geen 10 minuten, ben nu beetje bezig thema weer goed te zetten, en wat extra programma's te installeren.
Heb gisteren ook 9.10 op laptop van mn vriendin gezet, bevalt dr goed, behalve het wireless op de universiteit; Ze gebruiken daar dynamisch wep met eap-ttls en pap. Krijgt wel verbinding als ie ingesteld staat volgens handleiding SNT (studenten net twente) maar verbinding wordt steeds verbroken. Straks maar eens ndiswrapper installeren..
Maar 9.10 bevalt tot nu toe nog goed, mooier splash screen, andere (windows) pc's in het netwerk hier zijn meteen bereikbaar met hun computernaam ipv alleen ip-adres.

Nog een tip voor 9.10:
http://www.gnome-look.org...ontent=114984&forumpage=0
Wallpaper daemon die automatisch de achtergrond van GDM en xsplash (die met de bruinige en die spotlight) vervangt met je huidige wallpaper!
Vergeet alleen niet imagemagick te installeren. Dat staat er wel bij, maar niet bij de installatieuitleg.

Edit:
Nog een handige tip; Ik gebruik het programma Winefish om te LaTeX'en, en installeer altijd de laatste TeXLive distro, buiten aptitude om dus. Nu installeert Winefish automatisch de oude versie mee. Met het pakket equivs kan je een soort dummy-packages installleren, zodat apt denkt dat die oude versie er daadwerkelijk op staat.
http://ubuntuforums.org/s...php?p=1256039&postcount=9
Dit gaat over Kile en tetex, dat eerst de standaard tex-distro was in Ubuntu. Vervang de tetex packages door wat je dan ook als dummy wil installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door MaximusTG op 02-12-2009 21:32 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Ik heb prima wireless op de UT met Ubuntu 9.10. Gewoon stabiel ook. Vraag me af of kloten met ndiswrapper de situatie gaat verbeteren. Normaliter wordt het hier alleen maar erger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik ben overgegaan van Ubuntu 9.10 naar Linux Mint. Ik vind het net nog even wat handiger werken. Zal ook wel komen omdat ik Windows gewend ben :) Al met al moet ik zeggen dat het me allemaal goed bevalt. Dat kon ik bij mijn eerdere experimenten met Linux (eerst Red Hat, toen een paar Knoppix versies, vroegere versie van Ubuntu) niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 289377 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:33:
Ik heb prima wireless op de UT met Ubuntu 9.10. Gewoon stabiel ook. Vraag me af of kloten met ndiswrapper de situatie gaat verbeteren. Normaliter wordt het hier alleen maar erger van.
Hmm, ja met mijn eigen laptop heb ik ook geen probleem, het is volgens mij sterk afhankelijk met welke wireless chip je te maken hebt. Mijn eee 901 doet het bv ook niet, met dezelfde instellingen. Maar dat is een bekend probleem met de RT2860 die daarin zit. Die van mn vriendin heeft geloof ik een Atheros chip. Maar heb je jouw wireless ook volgens deze:
http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/101
handleiding ingesteld dan? Zo nee, zou je jouw instellingen kunnen geven, en zo ja, welke chipset gebruik jij?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MaximusTG schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:58:
[...]

Hmm, ja met mijn eigen laptop heb ik ook geen probleem, het is volgens mij sterk afhankelijk met welke wireless chip je te maken hebt. Mijn eee 901 doet het bv ook niet, met dezelfde instellingen. Maar dat is een bekend probleem met de RT2860 die daarin zit. Die van mn vriendin heeft geloof ik een Atheros chip. Maar heb je jouw wireless ook volgens deze:
http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/1/101
handleiding ingesteld dan? Zo nee, zou je jouw instellingen kunnen geven, en zo ja, welke chipset gebruik jij?
Ik heb er ook last van, met een atheros AR9285. Heb wel een keer geprobeerd Ndiswrapper te gebruiken met de drivers die ik in de vista installatie vond. Dat wou niet lukken en verder heb ik het toen maar even opgegeven.

Als je succes hebt, laat het dan alsjeblieft even weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nou, ndiswrapper wordt dus ook niks, kan alleen antieke windows drivers vinden voor wireless kaartje, dus blijf nog maar ff bij ath5k. Heb nu andere instellingen in network-manager gezet, PEAP met MSCHAPv2, dezelfde instellingen die de SNT voor Windows 7 opgeeft. (Zo irritant, voor bijna elk besturingssysteem hebben ze andere instellingen). Hoop dat het nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak gebruik van Tunneled TLS met PAP. Dit met een Intel 3945 kaartje. Maak anders even een bug report aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MaximusTG schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:44:
Nou, ndiswrapper wordt dus ook niks, kan alleen antieke windows drivers vinden voor wireless kaartje, dus blijf nog maar ff bij ath5k. Heb nu andere instellingen in network-manager gezet, PEAP met MSCHAPv2, dezelfde instellingen die de SNT voor Windows 7 opgeeft. (Zo irritant, voor bijna elk besturingssysteem hebben ze andere instellingen). Hoop dat het nu wel werkt.
Welke chip heb jij?

Die van mij is sowieso nogal instabiel... vooral als je flink aan het down/uploaden bent, dan valt de verbinding om de haverklap weg. Alleen met dynamisch wep is het dubbel irritant omdat 'ie dan ook gelijk disconnect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 20:58
mcDavid schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:07:
[...]

Welke chip heb jij?

Die van mij is sowieso nogal instabiel... vooral als je flink aan het down/uploaden bent, dan valt de verbinding om de haverklap weg. Alleen met dynamisch wep is het dubbel irritant omdat 'ie dan ook gelijk disconnect...
Ik heb dat ook gehad. Tegenwoordig valt de verbinding nog weleens weg, maar het zijn drops van slechts 1,2 seconden ipv halve minuten die ik moest wachten. Ik heb mijn probleem opgelost naar aanleiding van http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1309605

Het probleem met Xubuntu en de niet-verschijnende xfwm4 heb ik opgelost door een herinstallatie, waarna alles werkt zoals het hoort. Aanrader voor netbooks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had met mijn ath9k driver ook last van instabiliteit, i.c.m. gnome-network-manager. Bij dataverkeer viel de verbinding meestal even weg. In de logs was dit ook terug te vinden. Met Knetworkmanager hetzelfde verhaal.

Nu ik wicd heb geinstalleerd werkt het perfect. Ik heb geen idee waarom, maar wicd + ath9k = erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 05:06
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=81930&p=3

Hier worden zo een beetje alle mogelijkheden met de ath drivers wel besproken. Uiteraard soms wel erg Arch-gericht..

Ik draai overigens op mijn netboek asus1005ha-h wel gewoon ndiswrapper Geeft mij een betere verbinding dan de ath9k. Weet ff niet welke atheros-chip daar inzit.
Anyway, in dat topic staat een link ergens naar een goede windows-driver voor ath.chippies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, iig zijn er meer mensen met hetzelfde probleem (maar goed, dat wist ik al, dit probleem bestaat al heeeeeel lang). De laptop van mn vriendin heeft een AR5001X chipset, gebruikt de ath5k driver. Heb al gelezen dat de ath_pci driver misschien een oplossing is, of de wireless backports installeren. Mn eigen laptop heeft een bcm4318 broadcom chip. Die doet het tegenwoordig dus wel, maar dat was vroeger ook wel anders. Probleem is gewoon dat ik een keer met dr mee moet/dr laptop ff lenen, en op de UT zelf aan het klooien gaan. Zelf kan ze dat toch niet. Hoewel ze vanochtend wel heel trots zei dat ze helemaal zelf een java-plugin voor Firefox had geinstalleerd! Had ze me gemaild met 'Help hij doet het niet'. Maar tegen de tijd dat ik dat zag had ze zelf al bedacht dat ze firefox misschien opnieuw moest opstarten. Verder is ze heel blij met Ubuntu. Windows liep echt voor geen meter meer op deze laptop. (Paradigit Rocksolid 9160). Nu zelfs met Office 2007 onder Wine. Onder de laatste Wine heb je daar geen overrides meer voor nodig om te installeren, alleen service packs krijg je niet geinstalleerd. Heb daarom maar een geslipstreamde versie van het net gehaald, en geinstalleerd met de officiele licentiecode van de UT. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

[...]

Ze gaan upgraden omdat ze op dit moment (sinds de verhuizing) bijna dagelijks een kernel-panic hebben. Opzich niet onverstandig dus. "if it aint broken don't fix it", maar in dit geval is het duidelijk wél broken.

En ja ik heb ook het idee dat die updates erg snel gaan... zo snel is het mij nog niet vaak gelukt.

[...]

Ik vind zelf Office 2007 eigenlijk beter dan openoffice :X . Daarnaast snap ik niet helemaal waarom FOK niet gewoon data back up'd en dan herinstalleerd.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:04
jelly schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:38:
[...]

Ik vind zelf Office 2007 eigenlijk beter dan openoffice :X . Daarnaast snap ik niet helemaal waarom FOK niet gewoon data back up'd en dan herinstalleerd.
Ze dachten met herinstalleren + configgen meer tijd kwijt de zijn dan met de upgrades. Bovendien hadden ze het ook erover dat herinstalleren niet remote kan itt tot upgrades.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
woei, McD nog een fok!kert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 22:52
jelly schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:38:
[...]

Ik kan ook maar niet wennen aan OO.org3. Ik blijf dus ook lekker Word en Powerpoint gebruiken, puur omdat ik die 2 programmas beter vind. Spreadsheet gebruik ik wel. Mijn redenen zijn dat powerpoint mooiere templates heeft en over het algemeen fijner werkt. Voor word geldt dat alleen met MS word reference manager werkt als plugin, en die heb ik gewoon nodig. Ook weet ik zeker dat bestanden die ik maak 'universeel' goed geopend worden. Als ik een .odt maak, en die omzet naar .doc voor de mensen die dat willen lezen, is de layout fucked (daar kwam ik achter toen ik mijn CV had gemaakt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MoiZie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:47:
[...]

Ik kan ook maar niet wennen aan OO.org3. Ik blijf dus ook lekker Word en Powerpoint gebruiken, puur omdat ik die 2 programmas beter vind. Spreadsheet gebruik ik wel. Mijn redenen zijn dat powerpoint mooiere templates heeft en over het algemeen fijner werkt. Voor word geldt dat alleen met MS word reference manager werkt als plugin, en die heb ik gewoon nodig. Ook weet ik zeker dat bestanden die ik maak 'universeel' goed geopend worden. Als ik een .odt maak, en die omzet naar .doc voor de mensen die dat willen lezen, is de layout fucked (daar kwam ik achter toen ik mijn CV had gemaakt...).
Als je zeker wilt weten dat de layout goed blijft moet je een pdfje maken. Iets anders brengt altijd risico op veranderingen met zich mee.

Ik had eerst ook reference manager in combinatie met word, en ik vond het een erg vervelend programma. Nu heb ik open office, jabref als bibtex reference manager, en een jabref-openoffice plugin. En die combinatie werkt vrij aardig, buiten dat ik nu het meeste met referenties in latex schrijf.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:28
Mijn internet is thuis wel altijd stabiel maar op school (Tunneled TLS met PAP) is de verbinding vaak heel bagger. Ik wil best wel een bug report doen maar heb totaal geen idee wat hierin te vermelden qua logs enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Sallin schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:35:
[...]

Als je zeker wilt weten dat de layout goed blijft moet je een pdfje maken. Iets anders brengt altijd risico op veranderingen met zich mee.

Ik had eerst ook reference manager in combinatie met word, en ik vond het een erg vervelend programma. Nu heb ik open office, jabref als bibtex reference manager, en een jabref-openoffice plugin. En die combinatie werkt vrij aardig, buiten dat ik nu het meeste met referenties in latex schrijf.
Waarbij mijn nadeel is dat ik dat wel wil, maar niet kan. Ik werk ook nogal eens op de universiteit in de bibliotheek, of achter een computer in de een of andere assistenten-kamer. Daar staat gewoon word en reference manager op. Ook heb ik bibtex nog nooit goed werkende gekregen met pubmed, en de verschillende layouts voor artikelen voor de (vele) verschillende vakbladen.

Nu draait alles nog in een aparte windows 7 installatie, maar ik wil dat ooit verplaatsen naar een virtualbox in linux, en hopelijk zelfs gewoon via wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
MoiZie schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:28:
[...]

Waarbij mijn nadeel is dat ik dat wel wil, maar niet kan. Ik werk ook nogal eens op de universiteit in de bibliotheek, of achter een computer in de een of andere assistenten-kamer. Daar staat gewoon word en reference manager op. Ook heb ik bibtex nog nooit goed werkende gekregen met pubmed, en de verschillende layouts voor artikelen voor de (vele) verschillende vakbladen.

Nu draait alles nog in een aparte windows 7 installatie, maar ik wil dat ooit verplaatsen naar een virtualbox in linux, en hopelijk zelfs gewoon via wine.
Zelf had ik met reference manager al layoutproblemen voor de verschillende journals. Dan wordt er een profiel op internet gezet welke niet aan de eigen richtlijnen voldoet. Via de jabref/openoffice plugin kan ik vrij gemakkelijk die profielen aanpassen (wat ik by refman ook een crime vond). Jabref ondersteunt ook zoeken in medline of andere databases. Verder kan jabref vrij goed niet-bibtex formats importeren. Sterker nog, ik d/l meestal iets in endnote of ris format en importeer dat in jabref, in plaats van bibtex importeren in jabref. Verder vind ik het een voordeel van bibtex dat je "database" gewoon een textfile is en niet een custom databasestructuur welke moeilijk met andere programma's te bewerken is.

Maar ja, als je achter verschillende computers moet zitten wordt het inderdaad een stuk lastiger om "afwijkend" te zijn.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Quincy5 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:57:
[...]

Ze dachten met herinstalleren + configgen meer tijd kwijt de zijn dan met de upgrades. Bovendien hadden ze het ook erover dat herinstalleren niet remote kan itt tot upgrades.
Als ik zoiets zou gaan doen met een server zou ik er toch wel fisiek bij aanwezig willen zijn denk ik. Gewoon net even teveel kans dat er iets gebeurd waardoor je toch even op de power-knop moet drukken... Maargoed linksom of rechtsom, ze zijn weer in de lucht en die kernel-panics lijken over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

MaximusTG schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:45:
Heb gisteren ook 9.10 op laptop van mn vriendin gezet, bevalt dr goed, behalve het wireless op de universiteit; Ze gebruiken daar dynamisch wep met eap-ttls en pap. Krijgt wel verbinding als ie ingesteld staat volgens handleiding SNT (studenten net twente) maar verbinding wordt steeds verbroken. Straks maar eens ndiswrapper installeren..
Ik had eerder hetzelfde probleem op de UT, maar heb daar vervolgens omheen gewerkt door te verbinden met het netwerk 'GUEST' in plaats van het normale netwerk, dat gebruik maakt van WEP. Als je met GUEST verbonden bent, kun je in een browser authenticeren en vervolgens heb je gewoon een normale verbinding :). Overigens is GUEST volgens mij standaard niet zichtbaar, dus je moet de naam even handmatig als netwerknaam opgeven.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MaximusTG schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:09:
Nu zelfs met Office 2007 onder Wine. Onder de laatste Wine heb je daar geen overrides meer voor nodig om te installeren, alleen service packs krijg je niet geinstalleerd. Heb daarom maar een geslipstreamde versie van het net gehaald, en geinstalleerd met de officiele licentiecode van de UT. Werkt super.
MS Office onder Wine :D Geniaal...

Ben het er wel mee eens dat Office 2007 een beter pakket is dan OOo. Maar met OOo kan ik ook méér dan prima uit de voeten. En als je er een poosje mee werkt, dan merk je dat het ook wel bepaalde voordelen heeft t.o.v. MS Office. Plus het is gratis. Plus geen gedoe met wine. Van mij hoeft MS Office dus niet meer.
Frank-NL schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:37:
Ik had met mijn ath9k driver ook last van instabiliteit, i.c.m. gnome-network-manager. Bij dataverkeer viel de verbinding meestal even weg. In de logs was dit ook terug te vinden. Met Knetworkmanager hetzelfde verhaal.

Nu ik wicd heb geinstalleerd werkt het perfect. Ik heb geen idee waarom, maar wicd + ath9k = erg fijn :)
Hmm er zijn dus wel opties zie ik. Ga er toch nog maar weer eens mee aan de slag dan!

-edit-
Nou, WICD geinstalleerd. Bestandsoverdracht over het netwerk (3,3MB/s) ging een minuutje goed, maar daarna klapte hij er toch uit. Maar ik ben nu van internet wat aan het downloaden (2MB/s), en dat gaat geheel vlekkeloos, zonder onderbrekingen! Als dat zo blijft is het al een hele vooruitgang!

[ Voor 37% gewijzigd door mcDavid op 04-12-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

Gisteren een paar updates binnengehaald en jawel: de boel was om zeep. Wireless lan werkte gelijk niet goed meer :( af en toe wel verbinding, dan weer niet. Om gek van te worden |:( Bovendien had ik ineens weer grub1 ofzo erop staan :o ?? 8)7 ik weet niet wat ze allemaal aan het knoeien zijn bij Canonical de laatste tijd maar het 9.10 vind ik echt een ENORM buggy versie. Zag ook dat er kernel 2.6.32.15 geinstalleerd werd met de update, is een oneven kernel niet een unstabel release?

Nu maar over op linux mint 8, weliswaar ook gebasseerd op ubuntu 9.10 maar het voelt wat meer 'af' in een hoop opzichten.

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 04-12-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:09

knakworst

Get more sats!

Metro2002 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:37:
Gisteren een paar updates binnengehaald en jawel: de boel was om zeep. Wireless lan werkte gelijk niet goed meer :( af en toe wel verbinding, dan weer niet. Om gek van te worden |:( Bovendien had ik ineens weer grub1 ofzo erop staan :o ?? 8)7 ik weet niet wat ze allemaal aan het knoeien zijn bij Canonical de laatste tijd maar het 9.10 vind ik echt een ENORM buggy versie. Zag ook dat er kernel 2.6.32.15 geinstalleerd werd met de update, is een oneven kernel niet een unstabel release?

Nu maar over op linux mint 8, weliswaar ook gebasseerd op ubuntu 9.10 maar het voelt wat meer 'af' in een hoop opzichten.
- Grub 1.97 is grub 2
- 2.6.32.15 moet zijn kernel 2.6.31.15 en is een update van 2.6.31.14 en zou prima moeten werken.

Maar ik ben met je eens dat het allemaal snel-snel-snel moet bij Canonical om de 6-maanden release schedule te halen, wat de kwaliteit niet altijd ten goede komt. Maar sinds de final draait het gelukkig toch stabiel bij mij, ook de updates hebben totnutoe niets om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

knakworst schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:58:
[...]

- Grub 1.97 is grub 2
- 2.6.32.15 moet zijn kernel 2.6.31.15 en is een update van 2.6.31.14 en zou prima moeten werken.
Maar is 2.6.31.15 geen unstable release dan? (had de versie even niet bij de hand, zit op mijn werk :@ )
En grub2 werkt toch met configuratiebestand /etc/default/grub , deze is nu ineens weer verdwenen en nu staat het weer op /boot/grub/menu.lst 8)7 lekker verwarrend, bovendien heeft de updater de nieuwe kernel er niet automatisch bijgezet.
Maar ik ben met je eens dat het allemaal snel-snel-snel moet bij Canonical om de 6-maanden release schedule te halen, wat de kwaliteit niet altijd ten goede komt. Maar sinds de final draait het gelukkig toch stabiel bij mij, ook de updates hebben totnutoe niets om zeep geholpen.
Bij mij al meerdere malen gebeurd dat er dankzij een update de boel weer om zeep was. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij Gnome zijn oneven releases unstable, bij Linux Kernels niet. Bij jou lijkt het inderdaad of je weer de oude grub hebt ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53

MsG

Forumzwerver

Even een update op onze slome celeron PC van laatst. Een goede kennis heeft er een 2,4 Ghz Pentium IV in geschroeft en we hebben er zelf maar een GeForce 2 ingeschroeft zodat we drivers hadden. Nu werkt het systeem prima, ik denk vooral door de GeForce, en qua kracht wat meer door de Pentium. Afsluiten is lekker snel. Echter nog wel wat dingetjes: We zaten eerst op een 1280 * 1024 scherm, maar daarna op een 1024 * 768. Hij snapt dat na wat gekloot wel, maar bij het afsluiten krijg je zo'n wit ubuntu icoon die dan dimt, en daar ging hij alsnog out of range. Nu hebben we de 1280 * 1024 er weer tussen, maar hoe zou je zoiets kunnen veranderen als we ooit weer kleiner gaan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MaximusTG schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:09:
Nu zelfs met Office 2007 onder Wine. Onder de laatste Wine heb je daar geen overrides meer voor nodig om te installeren, alleen service packs krijg je niet geinstalleerd. Heb daarom maar een geslipstreamde versie van het net gehaald, en geinstalleerd met de officiele licentiecode van de UT. Werkt super.
offtopic:
Office 2007 met geslipstreamed SP? Updates/SP's kunnen voor zover ik weet niet geslipstreamed worden... Of bedoel je dat ze in de update map staan? Dat is toch geen slipstreamen te noemen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Raven schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:23:
[...]

offtopic:
Office 2007 met geslipstreamed SP? Updates/SP's kunnen voor zover ik weet niet geslipstreamed worden... Of bedoel je dat ze in de update map staan? Dat is toch geen slipstreamen te noemen :/
kan wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Blijkbaar niet, heb al meerdere malen gezocht met die zoektermen, en telkens wordt ik verwezen naar de update map op de cd en dat noem ik NIET slipstreamen.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik heb Ubuntu weer van mijn laatste PC gegooid.... het was een leuke tijd weer heerlijk pielen met een nieuw OS, maar uiteindelijk zat ik iedere keer weer te rebooten om spellen te kunnen spelen, Photoshop te kunnen draaien, en ik kreeg mijn printer ook niet goed gedeeld zodat mijn vrouw vanaf haar laptop direct kan printen.

Ik zit dus weer volledig in de Windows wereld, inclusief mijn Windows 2008 Servertje.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

maartena schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:28:
Ik heb Ubuntu weer van mijn laatste PC gegooid.... het was een leuke tijd weer heerlijk pielen met een nieuw OS, maar uiteindelijk zat ik iedere keer weer te rebooten om spellen te kunnen spelen, Photoshop te kunnen draaien, en ik kreeg mijn printer ook niet goed gedeeld zodat mijn vrouw vanaf haar laptop direct kan printen.

Ik zit dus weer volledig in de Windows wereld, inclusief mijn Windows 2008 Servertje.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/windows_7.png

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Net een update geinstalleerd... ureadahead zou het opstarten sneller moeten maken vanaf HDD's, en dat lijkt idd best te werken. Vond het al jammer dat Karmic er zoveel langer over doet om op te starten, maar volgens mij gaat het nu weer bijna even snel als met Jaunty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 11:38
Ik heb op dit moment Windows 7, Ubuntu en Kubuntu op één PC draaien en gaat allemaal prima. Nu wil Kubuntu er af krijgen omdat ik dat niet fijn vind werken en W7 en Ubuntu wel dus die wil ik houden. kan ik dan gewoon in W7 de partitie van Kubuntu formatteren of krijg ik dan gedonder in Grub dat die niet meer wil booten en dergelijke?

Of moet ik het op een andere manier doen?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

JKratos schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:13:
Ik heb op dit moment Windows 7, Ubuntu en Kubuntu op één PC draaien en gaat allemaal prima. Nu wil Kubuntu er af krijgen omdat ik dat niet fijn vind werken en W7 en Ubuntu wel dus die wil ik houden. kan ik dan gewoon in W7 de partitie van Kubuntu formatteren of krijg ik dan gedonder in Grub dat die niet meer wil booten en dergelijke?

Of moet ik het op een andere manier doen?
Ligt eraan waar je GRUB hebt geinstalled. Als je Ubuntu als laatste geinstalled hebt kan je gewoon met W7, of in Ubuntu gewoon de kubuntu partities formatteren inderdaad, dan zou ik booten naar ubuntu, en (omdat je als het goed is GRUB 2 hebt) even in terminal intypen "sudo update-grub" , en done :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
afraca schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:35:
[...]

Ligt eraan waar je GRUB hebt geinstalled. Als je Ubuntu als laatste geinstalled hebt kan je gewoon met W7, of in Ubuntu gewoon de kubuntu partities formatteren inderdaad, dan zou ik booten naar ubuntu, en (omdat je als het goed is GRUB 2 hebt) even in terminal intypen "sudo update-grub" , en done :)
ik heb als eerste W7 geïnstalleerd, daarna Ubuntu en als laatste Kubuntu om te kijken of het wat is. Ik heb Grub 1.73 beta 4 volgens mij omdat bij het update iets niet goed ging. Maar Kubuntu partitie kan ik nu dus niet verwijderen omdat ik die als laatste geïnstalleerd heb?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt eraan of je tijdens de Kubuntu installatie ook GRUB opnieuw hebt geïnstalleerd. Zoja dan moet je eerst vanuit Ubuntu GRUB opnieuw installeren zodat hij de boot partitie van Ubuntu gebruikt. Daarna kun je Kubuntu rustig verwijderen.

Mag ik vragen waarom je zowel Kubuntu als Ubuntu hebt geïnstalleerd? Je kunt prima zowel GNOME als KDE op 1 installatie hebben namelijk, hiervoor heb je niet meerder installaties nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Anoniem: 289377 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:55:
Ligt eraan of je tijdens de Kubuntu installatie ook GRUB opnieuw hebt geïnstalleerd. Zoja dan moet je eerst vanuit Ubuntu GRUB opnieuw installeren zodat hij de boot partitie van Ubuntu gebruikt. Daarna kun je Kubuntu rustig verwijderen.

Mag ik vragen waarom je zowel Kubuntu als Ubuntu hebt geïnstalleerd? Je kunt prima zowel GNOME als KDE op 1 installatie hebben namelijk, hiervoor heb je niet meerder installaties nodig.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of die Grub opnieuw heeft geïnstalleerd (ik dacht van wel maar weet absoluut niet zeker.) Hoe installeer ik Grub opnieuw vanuit Ubuntu?

Ik wist (tot nu) niet dat je Gnome en KDE op één installatie kno hebben. Als ik dat wist had ik dat gedaan uiteraard. Dan had ik Kubuntu niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik draai nu 5 dagen zonder Windows en het gaat me prima af. Hiervoor al een aantal pogingen gedaan maar dat ging nooit langer dan 2 dagen goed. Ik krijg toch een wat meer volwassen gevoel.
Bevindingen tot nu toe: STABILITEIT. Wauw. Geen enkele crash gehad van welk programma dan ook.
-Afsluiten gaat rap, evenals opstarten.
Wat ik nog een klein beetje mis: frisse interface. Windows 'spat' toch net wat meer van je scherm, ziet er fris uit. Niet de effecten ofzo hoor, compiz doet het prima, maar gewoon het uiterlijk. Ubuntu komt wat grauw over.

Gebruiksvriendelijkheid vind ik ook prima. In het begin schrik je van de terminal, maar het went echt en werkt eigenlijk best fijn. Ik had problemen met GRUB2, maar na (veel) lezen werd duidelijk hoe het bedoeld is/hoe het werkt en dan werkt het ook gewoon goed.

[ Voor 19% gewijzigd door stijnos1991 op 06-12-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:23

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

maartena schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:28:

Hm :)

1. ik weet niet welk spel jij speelt dat niet draait, maar met wine is tegenwoordig het merendeel prima speelbaar in Ubuntu. Toegegeven; niet alles maar continu rebooten is er toch echt niet bij hier.
2. Ik vind Gimp een prima vervanger van photoshop.. je moet er idd ff tijd in steken omdat het weer anders werkt, maar zodra je het in de vingers hebt werkt het toch echt prima.
3. Nog nooit printer problemen hier gehad. Het werkt zelfs wireless naar de windows xp computer waarop de printer geïnstalleerd staat hier.

Verder pielen? ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

stijnos1991 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:15:
Ik draai nu 5 dagen zonder Windows en het gaat me prima af. Hiervoor al een aantal pogingen gedaan maar dat ging nooit langer dan 2 dagen goed. Ik krijg toch een wat meer volwassen gevoel.
Bevindingen tot nu toe: STABILITEIT. Wauw. Geen enkele crash gehad van welk programma dan ook.
-Afsluiten gaat rap, evenals opstarten.
Wat ik nog een klein beetje mis: frisse interface. Windows 'spat' toch net wat meer van je scherm, ziet er fris uit. Niet de effecten ofzo hoor, compiz doet het prima, maar gewoon het uiterlijk. Ubuntu komt wat grauw over.

Gebruiksvriendelijkheid vind ik ook prima. In het begin schrik je van de terminal, maar het went echt en werkt eigenlijk best fijn. Ik had problemen met GRUB2, maar na (veel) lezen werd duidelijk hoe het bedoeld is/hoe het werkt en dan werkt het ook gewoon goed.
Toen ik GRUB2 voor me kreeg had ik totaal geen problemen, zelfs Windows 7 en XP later toevoegen ging uitstekend en met maar 2 commando's :) .

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Jup, GRUB 2 is pretty awesome, en is heel eenvoudig te tweaken.
JKratos schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:00:
[...]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of die Grub opnieuw heeft geïnstalleerd (ik dacht van wel maar weet absoluut niet zeker.) Hoe installeer ik Grub opnieuw vanuit Ubuntu?

Ik wist (tot nu) niet dat je Gnome en KDE op één installatie kno hebben. Als ik dat wist had ik dat gedaan uiteraard. Dan had ik Kubuntu niet geïnstalleerd.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1195275

Dus gewoon de kubuntu partities eraf knikkeren, krijg je daarna problemen met je bootloader, volg je even stappenplannetje bij kopje 12 van die post op ubuntu forum en dan is het zo gefixed. Toevallig net zelf gedaan, no problem at all :)

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
stijnos1991 schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:15:

Wat dat betreft zou je Xubuntu eens moeten proberen... Qua usability haalt het het niet bij gnome, maar de theme is echt geweldig! boot-scherm en default achtergrond zijn echt een stuk moderner!

-edit-
Ik breng mezelf op ideeën.. Heb zojuist met synaptic het pakket xubuntu-gdm-theme geinstalleerd. Dan krijg je de xubuntu opstartanimatie O+

[ Voor 47% gewijzigd door mcDavid op 06-12-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
heb ook xubuntu op mn server, wel leuke rechtermuis opties, meteen terminal in geclickte directory openen.
Voor frisheid zou je kde ook wel kunnen nemen, al kan gnome net zo 'spattend' gecustomized worden met emerald themas.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Het enige wat me tegenvalt is gamen onder Linux (Mint 8 ). Alle 3D games lopen vroeg of laat vast, zijn traag, of ze starten helemaal niet op, of, in het ergste geval, laten heel Linux crashen. Dat terwijl dezelfde games op dezelfde laptop onder Windows als een speer gaan. Dan heb ik het bijvoorbeeld over supertux of supertuxkart. De compiz effecten werken wel goed en soepel. De grafische kaart is een ATI Radeon 9600.
Voor de rest ben ik wel helemaal tevreden :)

[ Voor 12% gewijzigd door matel op 07-12-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:20

Theimon

Snapte!?

Laat je Compiz aan staan als je een game start?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ja, dat doe ik immers bij Vista ook ;) Maar dat zou het dus kunnen zijn? Misschien toch eens zonder compiz proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
matel schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:02:
Ja, dat doe ik immers bij Vista ook ;) Maar dat zou het dus kunnen zijn? Misschien toch eens zonder compiz proberen dan.
Gewoon doen. In Win7 moet ik bij veel games de grafische interface niet laden want dit scheelt mij al snel 10 tot 20 FPS In Linux speel ik nauwelijks games, maar als hij iets grafische moet doen dan zet ik wel eventjes snel de compiz uit. Scheelt echt gigantisch veel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
hoe zet je die ff snel uit dan?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
'metacity --replace'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
of installeer in synaptic fusion-icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Daarmee kan je alleen window manager switchen? Dat is toch niet tzelfde als compiz uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:21
jayvol09 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:00:
Daarmee kan je alleen window manager switchen? Dat is toch niet tzelfde als compiz uitzetten?
Weet je wat Compiz is? Een Window manager! :+
Met het commando
metacity --replace

wordt je huidige wm (bijv. Compiz) in je sessie vervangen door Metacity.
Als je Compiz in het geheel uit wil zetten (niet meer laten laden bij starten), dan kan je dat gewoon aangeven bij de Appearance settings.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:04:

Met het commando
metacity --replace
Dit brengt mij (als n00b :9) ook op een idee.
Voordat ik XBMC start wil ik eigenlijk dat dit commando wordt uitgevoerd
en dat het volume gezet wordt.
(dit laatste commando stond ook al ergens hier op het forum)

Maar hoe kan ik hier in Ubuntu een batch (in windows .bat) maken. En dat
het liefst ook zo dat compiz weer aangezet wordt als ik XBMC afsluit?

edit: Mag ik echt in het Grote Ubuntu Forum geen vragen stellen!?? :?

[ Voor 5% gewijzigd door FiVAL op 08-12-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt ongeveer hier op neer:

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/bash
metacity --replace
<volume command>
xbmc (of hoe de executable van xbmc ook maar heet)
compiz-manager && exit

Vervolgens dat saven op een willekeurige locatie (normaliter hebben bash scripts de extensie .sh). Vervolgens moet je hem nog executable maken:

$ chmod +x ~/xbmc.sh
$ ~/xbmc.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
En moet je hem nog even aanroepen tijdens het bootproces door hem op te nemen in bijv. rc.local.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Kamose en GertvanDijk bedankt!
Ik zal er vanavond gelijk weer mee aan de gang...
(Ubuntu is verslavend... 7(8)7 )

Ondertussen loop ik ook nog tegen een ander probleem aan.
Deze computer heeft enkel mijn TV (via DVI -> HDMI) als monitor.

Bij het opstarten van mijn systeem snapt de "bootsplash" niet
dat mijn TV meer dan 256 kleuren kan weergeven. Een paar
seconden later zit ik in Gnome en is alles oke.

Waar kan dit aan liggen? In de documentatie van Grup2 vind ik
alleen informatie om de resolutie te wijzigen. Dit is niet wat ik
zoek. (dit werkte overigens ook niet)

Is dat wel Grup? (zit ik op de goede weg)
Of is deze bootsplash nog iets anders?

(met bootsplash bedoel ik het Ubuntu logo in de bruine spotlight
met de progress bar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
FiVAL schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:57:
Bij het opstarten van mijn systeem snapt de "bootsplash" niet
dat mijn TV meer dan 256 kleuren kan weergeven. Een paar
seconden later zit ik in Gnome en is alles oke.
[...]
(met bootsplash bedoel ik het Ubuntu logo in de bruine spotlight
met de progress bar)
Dat is wel erg raar, aangezien die 'bootsplash' animatie ook al in X is. Kan je eens uitloggen als gebruiker en kijken wat je dan ziet? Dat is namelijk eenzelfde omgeving (GDM greeter) als waarin de bootsplash draait.

Ooh en het is GRUB en niet Grup.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 08-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:04:
[...]

Met het commando
metacity --replace

wordt je huidige wm (bijv. Compiz) in je sessie vervangen door Metacity.
Als je Compiz in het geheel uit wil zetten (niet meer laten laden bij starten), dan kan je dat gewoon aangeven bij de Appearance settings.
Ok was ik een beetje in de war door emerald. Bij mn fusion icon kan ik namelijk alleen switchen tussen emerald en metacity, nergens staat compiz. en emerald --replace command bestaat ook. Maar emerald is dan geen window manager terwijl het wel uitwisselbaar is met de optie metacity :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
jayvol09 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:13:
Ok was ik een beetje in de war door emerald. Bij mn fusion icon kan ik namelijk alleen switchen tussen emerald en metacity, nergens staat compiz. en emerald --replace command bestaat ook. Maar emerald is dan geen window manager terwijl het wel uitwisselbaar is met de optie metacity :S
Weet je ook wat Emerald dan wel is?
Kortgezegd: een aangepaste window decorator voor Compiz. Feitelijk wissel je dus tussen metacity en compiz+emerald met die switch, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Touchdomex schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:05:
[...]

Gewoon doen. In Win7 moet ik bij veel games de grafische interface niet laden want dit scheelt mij al snel 10 tot 20 FPS In Linux speel ik nauwelijks games, maar als hij iets grafische moet doen dan zet ik wel eventjes snel de compiz uit. Scheelt echt gigantisch veel
Helaas heeft het niet geholpen. Ik heb Metacity gekozen m.b.v. Fusion-icon, maar games draaien nog steeds net zo slecht. Supertux start helemaal niet, Supertux2 wel, maar is zeer traag in het menu en in sommige levels. In andere levels speelt het wel soepel.. Supertuxkart is ook traag en geeft tevens problemen met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Wat is Docky geweldig :) Had ik maar eerder geweten dat dit zo kon... (onderdeel van Gnome Do voor wie het ook wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RetroTycoon schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:10:
Wat is Docky geweldig :) Had ik maar eerder geweten dat dit zo kon... (onderdeel van Gnome Do voor wie het ook wil)
Misschien wist je het nog niet maar Docky is afgesplitst van Do. Kan er persoonlijk niet veel om rouwen, naar mijn mening was docky te groot om als onderdeel aangeboden te worden. Vond nog wel een grappige interview met een docky ontwikkelaar hierover:
linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
rockmanz schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:41:
[...]

Misschien wist je het nog niet maar Docky is afgesplitst van Do. Kan er persoonlijk niet veel om rouwen, naar mijn mening was docky te groot om als onderdeel aangeboden te worden. Vond nog wel een grappige interview met een docky ontwikkelaar hierover:
linkje
Moet ik daar nog wat mee doen? Want in mijn repos vind ik nog geen docky... Don't fix... (...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
De enige versie die ze momenteel leveren is volgens mij nog geen eens alpha maar ik draai het al een weekje en heb er eigenlijk geen problemen mee gehad: Docky PPA
Nadeel is wel (naja, nadeel, ik vind het persoonlijk niet erg) dat Do niet meer geintegreerd is in docky maar ik kan nu wel aan elke rand van het scherm een dock plaatsen :) Ook is er een extra optie om te hiden en kan je er ipv een dock ook een panel van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hmm wel jammer, gebruikte docky juist als do, maar ook weer als docky. Nu kan je dus niet meer CTRL SPATIE doen voor zo'n dock wat omhoog schuift om je DO commando's in te voeren?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 09 december 2009 @ 09:43:
Hmm wel jammer, gebruikte docky juist als do, maar ook weer als docky. Nu kan je dus niet meer CTRL SPATIE doen voor zo'n dock wat omhoog schuift om je DO commando's in te voeren?
Dat zou een enorm gemis zijn.... ;( Moet ik Docky en DO installeren om de volledige functionaliteit te gebruiken :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Als ik dat interview las was dat niet de planning... verkeerd gelezen, of komt het nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Docky is leuk, maar ik vind het toch praktischer om gewoon mijn gnome-panel met vensterlijst onderin te hebben. Alle programma's zitten toch al binnen handbereik in het menu, en de meestgebruikte als quickstarter op het bovenpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Daar ben ik het helemaal mee eens. Docky vind ik meer voor mensen die Apple leuk vinden, maar het praktische nut ontgaat mij. Ik heb mijn favoriete applicaties als firefox, thunderbird, FTD en Pan onder de snelstarters staan en de rest start ik vanuit het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
knakworst schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:11:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Docky vind ik meer voor mensen die Apple leuk vinden, maar het praktische nut ontgaat mij. Ik heb mijn favoriete applicaties als firefox, thunderbird, FTD en Pan onder de snelstarters staan en de rest start ik vanuit het menu.
Zelf gebruik ik Docky sinds de eerste dag dat ik het heb ontdekt en ik zie wel degelijk praktisch nut (anders gebruikte ik het niet). Het houdt je handen zoveel mogelijk op het toetsenbord voor snelheid (typ wat je wil en druk op enter). Groeperen van vensters van eenzelfde applicatie is fijn. Denk aan een gemiddelde van zes terminals die bij mij open staan en een paar browservensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam gnome of kde gebruiken als je met xfce of openbox ook programma's kan draaien om maar te zwijgen over ftd als je gewoon yabse of binsearch hebt :+ Ik snap je punt maar persoonlijk vind ik een dock aesthetisch gezien mooier en heeft tenminste intellihide, zodat hij alleen verdwijnt wanneer een venster eroverheen komt. En verder is een dock aan de zijkant voor snel wat folders bezoeken altijd handig (en weer kost dit minder schermruimte), gooi er nog wat applets bij en dan heb je ongeveer mijn motivatie gevonden. Ik denk dat dit gewoon voorkeur is, ik vind het zo praktischer en ben er in ieder geval content mee maar jou ding zal voor jou weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Komisch, net GNOME Do even geprobeerd, en het is echt awesome :D (waarom ben ik altijd te lui om dat soort awesome dingen te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja voor netbooks e.d. scheelt alle ruimte wel. De meerwaarde behalve esthetische meerwaarde van een docky of een normale panel op autohide + Gnome Do is er denk ik ook niet, alleen vond ik Docky er wel leuk uit zien, en ik zocht al een poos nadat ik de teleurstellende gedrochten AWN en Cairodock had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Hey Ubunters :P
Hoe is ubuntu 9.10 eigenlijk opgedroogt, ik heb een tijdje weer op windows gezeten :(.
En ik wil weer terug naar ubuntu, maar ondertussen is karmic uitgekomen. Alleen volgens sommige reviews is karmic echt een epic fail. Zijn al die bugs en glitches ondertussen opgelost of is jaunty nog steeds the way to go. Vooral nu ik lees dat docky goed verder uitgewerkt is begin ik weer lekker te kwijlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik hierdoor mijn handen zoveel mogelijk op het toetsenbord kan houden (werk het meeste met terminals). Verder kan ik met GNOME-Do/Docky super snel een mailtje opstellen naar een contact persoon, mijn bestanden beheren en plaatjes uploaden naar imageshack etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 23:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Icyzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:04:
Hey Ubunters :P
Hoe is ubuntu 9.10 eigenlijk opgedroogt, ik heb een tijdje weer op windows gezeten :(.
En ik wil weer terug naar ubuntu, maar ondertussen is karmic uitgekomen. Alleen volgens sommige reviews is karmic echt een epic fail. Zijn al die bugs en glitches ondertussen opgelost of is jaunty nog steeds the way to go. Vooral nu ik lees dat docky goed verder uitgewerkt is begin ik weer lekker te kwijlen :P
Persoonlijk heb ik totaal geen problemen gehad en om te zien hoe het voor jou zou werken moet je het gewoon eens proberen, maar gezien de hoeveelheid fixes die kort na de release kwamen en het feit dat die stroom nu nagenoeg is opgedroogd, vermoed ik dat de meeste problemen nu wel weg zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Morgen de alpha van lucid lynx! Eindelijk upgraden! Dat karmic is alweer zo oud!

* MoiZie heeft inmiddels al Ubuntu voorzien van kernel 2.6.32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

MoiZie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:29:
Morgen de alpha van lucid lynx! Eindelijk upgraden! Dat karmic is alweer zo oud!

De daily builds zijn al redelijk stabiel. Maar aangezien morgen niet ver weg is, kun je beter wachten inderdaad.

Aan 2.6.32 merk ik op zich niet veel, behalve dan dat fglrx niet meer build vanwege de veranderingen aan kernel mode-setting en Mesa. Uiteindelijk komt dat vanzelf wel goed neem ik aan.
Empathy heeft eindelijk audio/video support! Nu nog Thunderbird 3 in de repo's en support voor de e-mail notifier/bar en ik ben helemaal heppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 09:19
rockmanz schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:41:
[...]

linkje
Toch wordt er nog steeds ontwikkeld aan do + docky. Toevallig heb ik vandaag een nieuwe bugfix-release gedownload, die gister gereleased is. zie: https://launchpad.net/do/0.8/0.8.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

2.6.32 komt vanzelf ook wel met een update meevliegen neem ik aan? Deed hij in ieder geval wel vrolijk met 2.6.31.15

Ze moeten met Lucid Lynx een stabiele LTS afleveren, betekent dus dat het wat betreft nieuwe features weinig gaat worden (neutrale uitspraak). Maar Karmic heeft al zoveel harde kritiek gekregen, dat ik denk dat ze er verstandig aan doen een soort Karmic stable te maken, al vind ik dat Karmic onterecht zoveel kritiek heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Wat staat er op het programma voor Lucid Lynx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

afraca schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:31:
[...]

al vind ik dat Karmic onterecht zoveel kritiek heeft gekregen.
Ben ik met je eens, hoewel de opstarttijd bij mij drastisch omhoog gegaan is is de betrouwbaarheid dat ook. Ik had met Jaunty regelmatig een vastloper en moet zeggen dat Karmic bij mij rockstable is :)

Dat op zich is toch wel prettig :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Klinkt mooi mensen :P Misschien toch maar even een isotje downloadne :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
[...]

2.6.32 komt vanzelf ook wel met een update meevliegen neem ik aan? Deed hij in ieder geval wel vrolijk met 2.6.31.15

Ze moeten met Lucid Lynx een stabiele LTS afleveren, betekent dus dat het wat betreft nieuwe features weinig gaat worden (neutrale uitspraak). Maar Karmic heeft al zoveel harde kritiek gekregen, dat ik denk dat ze er verstandig aan doen een soort Karmic stable te maken, al vind ik dat Karmic onterecht zoveel kritiek heeft gekregen.
Nee, een release blijft bij een kernel. 2.6.31 is dus voor karmic de kernel.

moizie@lucidtestbak:~$ uname -a
Linux lucidtestbak 2.6.32.7-generic #10-Ubuntu SMP Sun Dec 6 13:54:12 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux

Draait prima :) Nu nog in virtualbox, maar als het goed loopt straks ook in het 'eggie' op de test-laptop. De desktop blijft voorlopig (tot ik upgrade-geil word) nog op stable-karmic.

edit: Lol, in 15 seconden zit ik op een bruikbare desktop. Dat is best strak! Vanaf GRUB gemeten natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door MoiZie op 09-12-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Daar ben ik het helemaal mee eens. Docky vind ik meer voor mensen die Apple leuk vinden, maar het praktische nut ontgaat mij.
Als je nou een starter maakt die "TURBO TURBO" heet en daarmee "vuur op het scherm tekenen" start...
:') sorry
[...]

Maar Karmic heeft al zoveel harde kritiek gekregen, dat ik denk dat ze er verstandig aan doen een soort Karmic stable te maken, al vind ik dat Karmic onterecht zoveel kritiek heeft gekregen.
Dat zou dan alleen een symbolische herdistributie zijn van de huidige Karmic incl. updates lijkt me. Ik heb zeker na de laatste update echt weinig klachten meer over karmic. Grooste ergernis was voor mij de regressie in opstarttijd maar dat is volledig gefixt nu.

Héél soms blijft'ie nog even hangen (als in: freeze voor ~20/30 sec, daarna gaat alles weer door), maar ik weet nog niet helemaal of ik nou Karmic of Firefox 3.5 daarvan de schuld moet geven... 't gebeurt te zelden om "eventjes te proberen hoe het met een andere browser gaat"

[ Voor 54% gewijzigd door mcDavid op 09-12-2009 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Ik ben nooit zoon fan van awn geweest maar dit ziet er veel belovend uit zeg: http://www.omgubuntu.co.u...ew-features-download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Wat er allemaal in alpha 1 komt:

What's Coming In Alpha 1?
The short answer is nothing that exciting that you'll notice.

* Plymouth will be included, replacing the initial USplash boot.
* AppArmor developments
* New Default Applications - we'll see PiTiVi included and The GIMP gone.
* A New Kernel - Kernel 2.6.32 has been chosen for Lucid
* Default Filesystem will be ext4 for Lucid
* Default Bootloader will remain grub2
* CheckBox may perform performance tests to see if the system is running OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Jeessh, men live cd doet het niet :( stomme windows 7

edit: ik ben ook echte een eerste klas josti zeg, men download van de torrent was pas op 60% :/

[ Voor 48% gewijzigd door Icyzer op 09-12-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Serieus, what the f*ck heeft Evolution mij aangedaan.........

Even m'n hotmail account ingesteld, begon hij vrolijk te fetchen. Aangezien het 2700 berichten waren, en het internet hier verre van geweldig is maar nachtje laten draaien, heel prima. Nu dacht ik vandaag, laat ik even op hotmail zelf kijken of daar nog leuke dingetjes in m'n junk staan en dergelijke. Ik werd angsvallig stil bij m'n lege inbox..........

Hmmm, ik probeer er niet aan te denken, maar als het waar is wat daar in mijn andere tabje open staat slaap ik vannacht niet zo goed.......

* afraca moet positief denken, weer een reden minder om hotmail (en dus Microsoft) te hebben, als ik snel beslis kan nog overstappen op een uber-ander mail iets. Alleen wil ik geen gmail..... :/ Iemand leuke ideeën?

Trouwens, waarom doen ze zo "grappig" en vergeten ze bij de alpha even GRUB 2 themes erin te bouwen! Stonden wat awesome dingetjes te wachten. Komt bij dat ik met instellen van m'n grub 2 background het een beetje verkloot heb ^^

En natuurlijk morgen even uitvogelen hoe we die 2.6.32 tevoorschijn toveren.

• gertvdijk
afraca schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:14:
Serieus, what the f*ck heeft Evolution mij aangedaan.........
Je hebt denk ik het default vinkje (delete message after download) laten staan bij je POP instellingen. Is ook een normale default instelling, zo werkt POP nou eenmaal. Hotmail zou IMAP moeten aanbieden, zoals GMail dat netjes doet en dan bereik je wat jij had verwacht te bereiken.

Met POP kan je ook niet de andere kant op (terugkopiëren) dus je gaat je mailtjes nooit meer kunnen lezen in via de weblogin. Enige wat ik me kan bedenken is ze allemaal weer aan jezelf forwarden vanuit Evolution.

Waarom geen GMail eigenlijk? Werkt goed (draait tenminste een fatsoenlijke SMTPS server op een poort die bereikbaar is met Nederlandse ISPs), is veilig (als je wil volledig SSL: HTTPS, IMAPS, SMTPS) en vooral snel. Wat wil je nog meer? Dat "Google is evil" is geen argument als je Microsoft ermee vergelijkt (Hotmail, Bing etc.)
Icyzer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:22:
Ik ben nooit zoon fan van awn geweest maar dit ziet er veel belovend uit zeg: http://www.omgubuntu.co.u...ew-features-download.html
Helemaal mee eens! Gelukkig verbergen ze niet dat veel is geïnspireerd op Gnome Do-docky.

[ Voor 33% gewijzigd door gertvdijk op 10-12-2009 01:38 ]

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

gertvdijk schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:34:
Helemaal mee eens! Gelukkig verbergen ze niet dat veel is geïnspireerd op Gnome Do-docky.
Wat is er zo op docky gebaseerd dan? Ik had altijd het idee docky=stabiel en awn=uitgebreid, maar wat heeft awn nu van docky over genomen? Nofi hoor maar vraag het me gewoon af wat je bedoelt :P

• afraca

afraca

Open Source!

gertvdijk schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:34:
[...]

Je hebt denk ik het default vinkje (delete message after download) laten staan bij je POP instellingen. Is ook een normale default instelling, zo werkt POP nou eenmaal. Hotmail zou IMAP moeten aanbieden, zoals GMail dat netjes doet en dan bereik je wat jij had verwacht te bereiken.

Met POP kan je ook niet de andere kant op (terugkopiëren) dus je gaat je mailtjes nooit meer kunnen lezen in via de weblogin. Enige wat ik me kan bedenken is ze allemaal weer aan jezelf forwarden vanuit Evolution.

Waarom geen GMail eigenlijk? Werkt goed (draait tenminste een fatsoenlijke SMTPS server op een poort die bereikbaar is met Nederlandse ISPs), is veilig (als je wil volledig SSL: HTTPS, IMAPS, SMTPS) en vooral snel. Wat wil je nog meer? Dat "Google is evil" is geen argument als je Microsoft ermee vergelijkt (Hotmail, Bing etc.)
Dat van dat vinkje was ik inderdaad achter :/ Ik was echter van mening dat dit default úit stond, dat was tenminste mijn ervaring met thunderbird.......

Ik ben het zeker met je eens dat hotmail normaal IMAP zou moeten aanbieden, was ik al ook een tijdje naar op zoek of dat via een omweg kon, maar dat ging niet helemaal lukken.

Denk dat ik me er dan maar gewoon bij neerleg....... Even kijken of ik de emails in Evolution kan backuppen naar een bestand, mocht ik ooit de moeite nemen wel (een gedeelte) door te sturen naar nieuwe email. (Weet niet of dat gaat lukken, zelfs als ik het weet op te ruimen zijn het er 1000 ....... )

GMail zal het waarschijnlijk worden. Zoals je zelf opnoemt kent het vele voordelen, veilig, IMAP, en veel dingen die ik nog vergeet. Het enige wat mij inderdaad nog een béétje tegenzit is inderdaad dat "Google is evil", maar ook dat is in vergelijking met Microsoft geen goed argument meer.

* afraca gaat "even" z'n hele leven omzetten van hotmail naar gmail, gelukkig heb ik vandaag m'n planning ruim ingedeeld.

Edit:
Voor mensen die nog willen lachen...... Wilde even hotmail alle email laten forwarden naar gmail, wat zomer 2008 nog geen probleem was, krijg ik de melding:
You're only able to forward mail to a custom domain or an e-mail address that ends in hotmail.com, msn.com, or live.com. Please try again.
|:(
(pretty awesome van gmail, kan gewoon instellen dat hij mail van hotmail ook gaat fetchen en gelijk labelen :) )

[ Voor 9% gewijzigd door afraca op 10-12-2009 10:05 ]

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-07 12:53

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik weet niet of je hotmail ook via IMAP kan benaderen (meen ik van wel), maar dan kun je gewoon alle lokale mails selecteren en slepen naar je IMAP Inbox folder.

Is bij jullie het Ubuntu forum ook al een tijdje down?

[ Voor 15% gewijzigd door zAo op 10-12-2009 10:31 . Reden: Forum down? ]

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!