Laatst iets vreemds gehad met Ubuntu.
Neef heeft netbookje van Medion, type weet ik zo niet uit het hoofd.
9.04 werkt daarop perfect, tijdje gedraait, daarna weer (even) terug naar XP.
Nu 9.10, niet werkend te krijgen. Met clean install that is...
Voordat de daadwerkelijke installatie gestart is gooit Ubuntu 9.10 een flinke lading squashfs errors op het scherm. The usual suspects, RAM & installatiebron, zijn uitgesloten als oorzaak.
Na wat gegoogle: ide=nodma helpt niet en acpi=off ook niet.
Nu the weird part: 9.04 installeren en die laten upgraden naar 9.10 resulteert in een wérkende 9.10.
Mocht iemand de oorzaak weten, please do tell, maar aangezien het werkt (via een omweg) is dat niet echt nodig...
matel schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:09:
Sinds lange tijd toch weer eens Linux proberen. Ik heb ook ununtu 9.10 geinstalleerd op m'n NC6000 laptop en ... alles werkt direct!

Heb ook nog KDE geinstalleerd met aptitude.
Lekker snel en simpel, maar dan is het alleen nog jammer dat m'n wireless niet werkt onder KDE en wel onder Gnome.. Ik zou toch verwachten dat het niets uit zou mogen maken. Maar ik vind Gnome er toch rustiger en overzichtelijker uit zien, dus zo'n groot probleem is dat ook weer niet.
Denk dat ik weet waarom.
De wireless manager in 9.10 is gemaakt voor gnome, aldus de beschrijving in de packetmanager.
Ik heb 'm helaas ook niet werkend, met een clean kubuntu 9.10 install.
However, op mijn laptop (kubuntu 9.04 -> 9.10 upgrade,
Raven in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 10") is knetwork manager nog te vinden en die werkt wél, maar die kan ik bij de clean install niet vinden....
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde