Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Ik zit echt met smart uit te kijken naar de release van Lucid, want dan komt er ook meteen een Lubuntu stable *O*
Da's nog eens iets voor mijn pc!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
thijsje66 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:57:
Ik zit echt met smart uit te kijken naar de release van Lucid, want dan komt er ook meteen een Lubuntu stable *O*
Da's nog eens iets voor mijn pc!
Wat is Lubuntu? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

iMars

Full time prutser

http://lmgtfy.com/?q=lubuntu
lubuntu is a faster, more lightweight and energy saving variant of Ubuntu using LXDE, the Lightweight X11 Desktop Environment.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
Mensen, ik ziet hier te klote met men Ubuntu 10.04 installatie icm men Ati 4670. Als ik een verse installatie uitvoer (die verder prima gaat) kan ik alles doen en werkt alles naar behoren. Maar bij de installatie van de ati stuurprogramma's gaat het fout. Hij download en installeert ze, start opnieuw op en vervolgens is het beeld zwaar verziekt. De resolutie is te laag, overal kleuren en strepen door het beeld en alleen het verwijderen van de zojuist geïnstalleerde 'drivers' lost het probleem op. Heb Ubuntu al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maat het blijft gebeuren/terug komen. Iemand een idee wat dit veroorzaakt of is dit gewoon een mankementje vanwege de beta vorm.

Verder ben ik zeer te spreken over 10.04. Nieuwe thema staat me erg aan en het start lekker vlot en ook tijdens het werken blijft de snelheid er flink in! Moet ook zeggen dat ik de laatste meer en meer aan het werk ben ik Linux (welke distro dan ook) dan dat ik in W7 werk. Vond Windows altijd een stuk gebruiksvriendelijker maar begin hier langzamerhand meer op terug te komen :*)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
MsG schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:53:
Werkt bij jullie met 10.04 two finger scrolling eigenlijk? Op mijn E1315 is de betreffende optie "greyed out".
In alpha3 werkte dat bij mij ja.

Heeft er al iemand spannende verhalen over Suspend/Hybernate? Wil dat een beetje?

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 04-04-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mcDavid schreef op zondag 04 april 2010 @ 16:33:
[...]

In alpha3 werkte dat bij mij ja.

Heeft er al iemand spannende verhalen over Suspend/Hybernate? Wil dat een beetje?
Hybernate ja. Erg goed zelfs... Op Gwibber na die elke keer op zijn bek gaat blijkbaar :+ Steeds meer users met dezelfde bug...

Suspend is erg afhankelijk van je laptop volgens mij... Mijn laptop doet het nog steeds niet goed. Maar het schijnt te liggen aan de bios van Acer die niet goed communiceert met Ubuntu... Heb al eens een bugreport erover gedaan maar heeft tot op heden niet mogen baten...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
JKratos schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:16:
Mensen, ik ziet hier te klote met men Ubuntu 10.04 installatie icm men Ati 4670. Als ik een verse installatie uitvoer (die verder prima gaat) kan ik alles doen en werkt alles naar behoren. Maar bij de installatie van de ati stuurprogramma's gaat het fout. Hij download en installeert ze, start opnieuw op en vervolgens is het beeld zwaar verziekt. De resolutie is te laag, overal kleuren en strepen door het beeld en alleen het verwijderen van de zojuist geïnstalleerde 'drivers' lost het probleem op. Heb Ubuntu al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maat het blijft gebeuren/terug komen. Iemand een idee wat dit veroorzaakt of is dit gewoon een mankementje vanwege de beta vorm.
The fglrx binary driver for ATI video chipsets does not yet support the X server in Lucid. As a workaround, users should use the open source -ati driver instead. (494699)
https://wiki.ubuntu.com/L...alOverview#Known%20issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Hibernate ging hier prima op
een E1315 en een 1001HA. Nog nooit problemen mee gehad. Het is alleen minder snel dan de Windows hibernate en je krijgt geen visuele feedback als hij de inhoud wegschrijft wat ik zeer slecht vind. Mensen kunnen al half bezig zijn met inpakken terwijl de laptop dan nog best even aan kan staan en dan te warm wordt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt, dat is een beetje balen. Maar je kunt als je wilt de versie installeren die nu in ontwikkeling is bij AMD. Download de binaries van deze pagina: https://launchpad.net/ubuntu/lucid/+source/fglrx-installer

Heb zelf mijn HD5850 nu zonder problemen draaien in Lucid (met 3D dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Ik zoek een simpel gnome-panel appletje. Namelijk een todolist. Waar je nieuwe taken aan toe kan voegen en die gewoon simpel in de applet weergeeft hoeveel taken er nog openstaan.
Iemand ideeen? Ik heb de twee standaard apps al geprobeerd en daarnaast gtodo en tasque, maar die hebben beide geen gnomepanel applets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben nou een desktopje dat ik heb ingeruild aan het klaarmaken voor de verkoop, en wilde er een leuke eyecather van maken voor weinig geld, dus een KDE omgeving. Wat ik echter tegenkom met Kubuntu (en ik schijn volgens google niet de enige te zijn) is dat meerdere systemen die ik geprobeerd heb (dit desktopje en mijn eigen systeem) het splash screen gaat 'loopen'. Hij geeft de eerste 2 iconen weer, scherm gaat op zwart (soms niet, maar dan gewoon direct weer het splash screen) en dan weer de eerste 2.

Zo blijft hij gerust oneindig in een loop, totdat ik het zat ben en hem uitzet :P

Ben nu OpenSuse aan het downloaden om te kijken of die het ook heeft want dan is het gewoon een KDE issue, weet alleen niet waarmee, de systemen hebben onderling niks gemeen.

Ik vind het jammer dat ik nog zoveel gedoe heb hiermee en met Phonon, want ik vind KDE een mooiere omgeving dan Gnome :P maar ik wil mijn WoW houden onder Wine en dat is onder Gnome toch een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 06:32
Of je boot in safe mode, waarin je kan zien wat er gebeurt? Daarbij; als opensuse werkt, dan is het KDE? Beetje kort door de bocht dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 15:17
rob1n schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:17:
[...]

Klopt, dat is een beetje balen. Maar je kunt als je wilt de versie installeren die nu in ontwikkeling is bij AMD. Download de binaries van deze pagina: https://launchpad.net/ubuntu/lucid/+source/fglrx-installer

Heb zelf mijn HD5850 nu zonder problemen draaien in Lucid (met 3D dus).
Ik heb het bestand gedownload en uitgepakt maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik nu verder moet..

Ik ben nog behoorlijk nieuw in het linux/Ubuntu gebeuren dus vandaar deze misschien wat simpele vraag :X

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In dat geval kun je beter op zoek gaan naar de binaries. i386 builds en amd64 builds

Kijk welke van de twee je nodig hebt en download alle .deb-bestanden van die versie, zet ze samen in een directory en installeer ze allemaal tegelijkertijd met sudo dpkg -i *.deb

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En als je er dan nog niet uitkomt, maak even een apart topicje aangezien deze draad niet voor vragen is ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Volg dit topic al een tijdje en reeds twee maal eerder op punt gestaan na een format Ubuntu te installeren ipv XP. Bottlenecks tot nu toe:
- Office
- Windows Mobile PDAfoon

Office is te vervangen door OpenOffice met Thunderbird icm Lightning.
Thunderbird is slechts een mailclient, Outlook is meer dan dat...

Hoe kan ik mijn WM toestel syncen met Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutrrr
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 23:51
Het syncen van een WM toestel is nog niet gelukt bij mij. Hoe ik het heb opgelost is gebruik maken van de exchange service van google en daarmee synchroniseren. Vervolgens synchroniseer ik daar weer mee met mijn computer. Op die manier kun je toch mail, contacten en je agenda syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zelf sta ik te popelen om de nieuwe distro van Ubuntu te downloaden zodra die officieel uit komt eind deze maand.

Ik heb overigens een vraagje. Ik gebruik desklets voor het weergeven van een transparant weer te geven, maar is er ook een manier om deze desklet automatisch te laten opstarten ipv het losse programma te moten gebruiken??

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Mini Poeper schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 00:24:
Volg dit topic al een tijdje en reeds twee maal eerder op punt gestaan na een format Ubuntu te installeren ipv XP. Bottlenecks tot nu toe:
- Office
- Windows Mobile PDAfoon

Om een WM telefoon te syncen met thunderbird kun je finchsync proberen. Dit werkt vrij eenvouding. Ik geloof dat er voor evolution meer mogelijk is, maar dat gebruik ik niet.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Auredium schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 09:09:
Zelf sta ik te popelen om de nieuwe distro van Ubuntu te downloaden zodra die officieel uit komt eind deze maand.

Ik heb overigens een vraagje. Ik gebruik desklets voor het weergeven van een transparant weer te geven, maar is er ook een manier om deze desklet automatisch te laten opstarten ipv het losse programma te moten gebruiken??
gewoon toevoegen aan de opstart-toepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

mcDavid schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:05:
[...]

gewoon toevoegen aan de opstart-toepassingen?
Hmm, ik zal eens kijken. Ben alleen bang dat zich dan het hele gdesklet gebeuren zich doet opstarten maar misschien weet ik het zo in elkaar te timmeren dat dat weer net niet gebeurd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Office
- Windows Mobile PDAfoon

Ik vind het zonde om over te stappen op openoffice. Zelf heb ik office 2007 draaien in wine en ook de .doc/docx/xls etc... geassocieerd met de betreffende programma's. Qua performance merk ik geen of weinig verschil met windows 7. Licentie van office had ik toch al liggen, dus zonde om het dan ineens niet meer te gebruiken. Vind het toch het fijnste office-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
- Office
- Windows Mobile PDAfoon

http://www.synce.org/moin/

Werkt prima in combinatie met mijn windows mobile 6.1 en evolution. Niet al te lastig in te stellen, gewoon de site goed volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Nieuw deel?

Met een groot deel van de TS over WINE?
Ik wil hem wel maken. Dit is dus vooral @TouchDomex
Maar ook wel naar @de rest, om te kijken of er animo voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
thijsje66 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:43:
Nieuw deel?

Met een groot deel van de TS over WINE?
Ik wil hem wel maken. Dit is dus vooral @TouchDomex
Maar ook wel naar @de rest, om te kijken of er animo voor is.
Waarom Wine? Imho is de TS alleen maar handig voor de standaard info van Ubuntu :) Dus informatie die niet bij de eerste of de beste release van een nieuw programma volledig outdated is :) Tenzij jij dagelijks wil controleren of er iets veranderd is. Zo ja wat er is veranderd en zo nodig het aanpast in de TS ;)

Standaard stukje over WINE kan altijd :) Roep maar hoeveel je ervoor wilt doen en ik maak je dan direct mede auteur(voor de nieuwe TS that is ;) ). Maar ik denk dat een WINE FAQ in het algemeen velen malen nuttiger is voor mensen die aan Linux/Ubuntu beginnen. Hoe algemener jij hem schrijft hoe bruikbaarder hij is buiten Ubuntu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Daar is het wellicht nog wat te vroeg voor. We zitten nog maar op de 61 pagina's, en de TS stamt ook nog "maar" uit oktober 2009. Sure, het is nog geen perfecte TS (niet verkeerd bedoeld meneertje Groningen ;) ), maar voldoet nog. Daar komt bij dat dan de "eeuwige" discussie van "nieuwe-ubuntu-versie=nieuw-topic-deel" weer omhoogkomt....

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Jullie hebben idd wel een punt. Misschien met de release van Lucid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
afraca schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:49:
Daar is het wellicht nog wat te vroeg voor. We zitten nog maar op de 61 pagina's, en de TS stamt ook nog "maar" uit oktober 2009. Sure, het is nog geen perfecte TS (niet verkeerd bedoeld meneertje Groningen ;) ), maar voldoet nog. Daar komt bij dat dan de "eeuwige" discussie van "nieuwe-ubuntu-versie=nieuw-topic-deel" weer omhoogkomt....
Imho wel leuk om dat te doen. Kleine dingen en dan vooral met betrekking tot veranderingen in deze release. Aangezien het weer een LTS is en veel dingen dus vernieuwd zijn maar ook voor 100% werken uiteindelijk :) Korte intro in het tweede stuk met de info wat er nieuw is voegt imho nog wel wat toe :+ ja deze keer vergeten...

Maar als men het niet nodig vind :) Als het goed is staat alle algemene informatie erin dus hij voldoet inderdaad nog aan een juiste TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ach, leuk is het zeker :) Daar komt bij dat 62 ook al weer een eindje op weg betekend, dus Touchdomex, if you can spare the time ;) En als we er zeker van zijn dat we bij masturbating monkey maverick meerkat weer nieuwe kunnen maken, kunnen we release-specific dingen ook opnemen in TS.

Als je wilt kan je mij bij mede-auteurs zetten, knutselen we gezellig saampjes (dat was on-purpose-nichterig-klinken, don't worry ;) ) aan iets moois.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
afraca schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 20:05:
Ach, leuk is het zeker :) Daar komt bij dat 62 ook al weer een eindje op weg betekend, dus Touchdomex, if you can spare the time ;) En als we er zeker van zijn dat we bij masturbating monkey maverick meerkat weer nieuwe kunnen maken, kunnen we release-specific dingen ook opnemen in TS.

Als je wilt kan je mij bij mede-auteurs zetten, knutselen we gezellig saampjes (dat was on-purpose-nichterig-klinken, don't worry ;) ) aan iets moois.
Ja hoor schat! :>

Maar imho is release specifieke dingen gewoon handig voor mensen om snel door te nemen wat bied deze Ubuntu nou mij boven een andere versie.

Maar volgens mij kunnen wij samen er wel een mooie TS van maken :) stuur maar een DM met eventueel ideeen die je zelf al had voor stukjes tekst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 12:34:
[...]

Ik vind het zonde om over te stappen op openoffice. Zelf heb ik office 2007 draaien in wine en ook de .doc/docx/xls etc... geassocieerd met de betreffende programma's. Qua performance merk ik geen of weinig verschil met windows 7. Licentie van office had ik toch al liggen, dus zonde om het dan ineens niet meer te gebruiken. Vind het toch het fijnste office-pakket.
Ta, ik twijfel nu wel heel erg tussen OpenOffice met Thunderbird en Office/Outlook...
Als je het nooit gaat gebruiken zul je het nooit weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Misschien wat verder uitweiden over Kubuntu/Xubuntu/Lubuntu/Edubuntu?
Ik gooi maar wat in de kring, je weet nooit wat eruit komt :)
Ik doe het WINE-stukje wel, daar ben ik zelf ook in geinteresseerd, ook al zit ik nu op Debian. Als Lubuntu uitkomt stap ik daar sowieso op over, en heel misschien toch nog op Ubuntu, ik heb nu toch 1GB RAM *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zijn ze een beetje aan het testen wat het meest prettig werkt? Ik heb het idee dat die close en minimize volgorde weer is veranderd, gister of vandaag.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
MsG schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 22:25:
Zijn ze een beetje aan het testen wat het meest prettig werkt? Ik heb het idee dat die close en minimize volgorde weer is veranderd, gister of vandaag.
Deze volgorde is definitief aldus Mark Shuttleworth

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Oke, dus ook mac-style is definitief. Jammer, had van een dergelijk Open gemeenschap verwacht dat mensen het makkelijk kunnen instellen bij het opstarten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
XP is eraf, systeem geformatteerd; draait nu op Ubuntu 9.10

[ Voor 146% gewijzigd door Mini Poeper op 07-04-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Scheelt dat het heel eenvoudig aan te passen is. Kan niet wennen aan de nieuwe plek van de knoppen, dus maar weer op hun 'normale' plek en volgorde gezet .

Nu alleen het muziek syncen met de iphone nog goed aan de praat krijgen en Windows kan er wat mij betreft af 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

pjlgt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:50:
[...]

Scheelt dat het heel eenvoudig aan te passen is. Kan niet wennen aan de nieuwe plek van de knoppen, dus maar weer op hun 'normale' plek en volgorde gezet .

Nu alleen het muziek syncen met de iphone nog goed aan de praat krijgen en Windows kan er wat mij betreft af 8)
Kan je ook zeggen hoe? Ik heb al wel eens gezien dat verschillende themes de knoppen op verschillende plekken hebben zitten, maar kan je de posities van de knoppen binnen een thema ook veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
gconf-editor starten, dan apps -> metacity -> general -> button_layout

Hier kun je de volgorde aanpassen van de knoppen. Heb het nu ingesteld als: menu:minimize,maximize,close

Alles voor de dubbele punt staat links en erna staat rechts. De volgorde van de knoppen kun je verder zelf bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Mini Poeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 00:18:
XP is eraf, systeem geformatteerd; draait nu op Ubuntu 9.10

Edit: al wat in rond gesnuffeld. Lukt mij niet om programma's te installeren.
Heb op Mozilla site nieuwste FF en TB gedownload, maar krijg ze niet geïnstalleerd. Programma pakt ze slechts uit. Vervolgens OpenOffice geprobeerd, lukt ook niet.
Kaspersky Anti Virus voor Linux Workstation wel gelukt, maar kan deze niet terugvinden.
he verdorie, kijk nou eerst eens bij het Ubuntu Software Center (applications --> helemaal onderaan) en installeer programma's zo. Nieuwste dingen installeren kan wel natuurlijk, maar dat maakt het er misschien wel een stuk minder duidelijk op als je net voor het eerst Ubuntu binnen stapt. Laat de windows gedachte varen en lees je in hoe het werkt met Repositories.
edit: dat is niet de meest duidelijke link, maar lmgtfy

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Had ik al gekeken, maar daar staan niet de nieuwste versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dan zoek je de de ppa's met de laatste versies op. Van dergelijke populaire programma's zijn die eenvoudig te vinden. En lees je in. Linux is geen windows en Ubuntu geen rolling distro.

Een hint: als je eenvoudig iets wil installeren in Ubuntu heb je .deb-bestanden nodig. De .tar bestanden die je overal vindt zijn universeler, maar veel minder makkelijk te gebruiken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Dirk schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:35:
Dan zoek je de de ppa's met de laatste versies op. Van dergelijke populaire programma's zijn die eenvoudig te vinden. En lees je in. Linux is geen windows en Ubuntu geen rolling distro.
Zal me zeker inlezen, gaat wat makkelijker als er reeds een machine erop draait. Kun je anders bijna geen voorstelling van maken. Echter... het gewone leven gaat ook door.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mini Poeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:27:
Had ik al gekeken, maar daar staan niet de nieuwste versies...
Ja, dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mini Poeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:46:
[...]

Zal me zeker inlezen, gaat wat makkelijker als er reeds een machine erop draait. Kun je anders bijna geen voorstelling van maken. Echter... het gewone leven gaat ook door.

Bedankt voor de tip!
Niet om mezelf op de borst te kloppen, maar ik denk dat je hier redelijk wat aan gaat hebben:

\[Ubuntu-Project] 40 dagen zonder Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Goed topic! Zeker de moeite waard om door te lezen!
Ben er even snel koppen snellend doorheen gebladerd, maar deze tekst viel mij op:
Dutchmega schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:11:
Een kleine tip: probeer het niet te moeilijk maken voor je zelf. Ik zie bijv. veel mensen ontzettend veel moeite doen om bijv nvidia drivers te installeren door te Googlen, allerlei tutorials te volgen etc, terwijl Ubuntu zelfs de drivers aanbiedt en eenvoudig te installeren zijn met een paar klikjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mini Poeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:07:
Goed topic! Zeker de moeite waard om door te lezen!
Ben er even snel koppen snellend doorheen gebladerd, maar deze tekst viel mij op:

[...]
Alhoewel het principe is dat alles 'open source' moet zijn, wat zoveel betekent dat de software 'publiek eigendom' is, kun je soms niet om bepaalde zaken heen. Nvidia maakt hele goeie linux drivers voor hun kaarten, maar stellen de broncode niet beschikbaar voor het publiek. Je kunt ze wél gratis gebruiken, en dat noemen ze dan 'restricted software'.

Ubuntu heeft onder het kopje 'hardware drivers' standaard de optie om die aan te zetten voor Nvidia.

Aangaande andere software: Een fabrikant die voor windows schrijft, heeft het relatief makkelijk. Hij hoeft de software maar op 1 of 2 systemen te ontwikkelen en de massa kan ermee aan de slag. Als je voor linux een stuk software wilt schrijven zijn er tientallen distributies waar je uit kunt kiezen.

Daarom word software vaak voor een bepaalde distributie geschreven, en ga je niet 'het web' op om software te zoeken, maar zoek je binnen de bibliotheek die bij die distributie hoort. De meesten hebben daartoe een applicatie die daar doorheen kan bladeren, bij Ubuntu is dat het 'software center' onder 'applications'. Daar vind je duizenden titels die 100% voor Ubuntu gemaakt zijn, en voor elk pakket meestal wel 2 of 3 alternatieven.

OpenOffice word overigens standaard meegeleverd, evenals een msn client, emailprogramma, video/muziekspeler, etc etc. Installeren van niet-standaard software kan heel lastig zijn en de werkwijze voor 1 softwarepakket kan verschillen voor elke distributie waar je het op wilt draaien. Begin dus maar met de makkelijke manier :)

[ Voor 42% gewijzigd door HTT-Thalan op 07-04-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

HTT-Thalan schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:18:
[...]
Daar vind je duizenden titels die 100% voor Ubuntu gemaakt zijn,
Lijkt me niet. Veel van die pakketten worden alleen GETEST op Ubuntu, maar werken toch echt ook gewoon op andere distro's.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
In de tussentijd is het me gelukt om de nieuwste FF te installeren, ben nu bezig met nieuwste Thunderbird.
http://ubuntuzilla.wiki.sourceforge.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vicarious schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:29:
[...]

Lijkt me niet. Veel van die pakketten worden alleen GETEST op Ubuntu, maar werken toch echt ook gewoon op andere distro's.
Het gaat erom dat hij snapt wat ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mini Poeper schreef op woensdag 07 april 2010 @ 11:33:
In de tussentijd is het me gelukt om de nieuwste FF te installeren, ben nu bezig met nieuwste Thunderbird.
http://ubuntuzilla.wiki.sourceforge.net ;)
Waarom in hemelsnaam zoveel moeite doen als over 3 weken Lucid uitkomt waar het allemaal standaard in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

mcDavid schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:15:
[...]

Waarom in hemelsnaam zoveel moeite doen als over 3 weken Lucid uitkomt waar het allemaal standaard in zit?
Dat is een leerproces! Gewoon eerst 100 keer alles fout/raar/etc. doen en daarna... (hoeveel uren heeft men wel niet in Windows zitten?)

Misschien handig om er op te wijzen dat als je alles het verkl**t wat je kunt, dat je heel makkelijk weer ubuntu vers kunt installeren zonder je /home te verwijderen (via advanced tijdens het partitioneren: op / een verse install en dan de /home part. aanklikken en die mounten). 15 minuten later weer vers up and running :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 08:55
mcDavid schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:15:
[...]

Omdat die straks ook weer (hopeloos) achter gaan lopen op de releases? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

letatcest schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:47:
[...]
Dat is een leerproces! Gewoon eerst 100 keer alles fout/raar/etc. doen en daarna... (hoeveel uren heeft men wel niet in Windows zitten?)
Inderdaad van een beetje prutsen kan je heel veel leren. Wel is het verstandig om achteraf te analyseren waarom iets wel of niet goed ging ;)

/me is sinds een aantal maanden flink aan het prutsen met Windows om ook dat OS beter te doorgronden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
letatcest schreef op woensdag 07 april 2010 @ 12:47:
[...]
Precies! ;)

Systeem draait pas een dag... maar ben vanwege het Outlook / telefoon gebeuren nog niet geheel overtuigd...
... ik ben veel onderweg waarbij ik een toestel moet hebben dat als agenda kan funtioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik raad vanaf nu iedereen aan om niet meer de Beta maar zeker voor de Daily builds te gaan.
Zojuist anderhalf uur gewacht tot eindelijk alle updates geïnstalleerd waren, om na een reboot vrolijk de melding te krijgen dat er ondertussen nog meer nieuwe beschikbaar zijn 8)7

Iemand die hier overigens CCSM (CompizConfig Settings Manager) zo ver gekregen heeft om het aantal workspaces naar 4 aan te passen? Ik kan wel 4 kiezen, maar een seconde springt het schuifbalkje netjes terug naar 2...

[ Voor 28% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-04-2010 21:47 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 07 april 2010 @ 21:43:
Ik raad vanaf nu iedereen aan om niet meer de Beta maar zeker voor de Daily builds te gaan.
Zojuist anderhalf uur gewacht tot eindelijk alle updates geïnstalleerd waren, om na een reboot vrolijk de melding te krijgen dat er ondertussen nog meer nieuwe beschikbaar zijn 8)7

Iemand die hier overigens CCSM (CompizConfig Settings Manager) zo ver gekregen heeft om het aantal workspaces naar 4 aan te passen? Ik kan wel 4 kiezen, maar een seconde springt het schuifbalkje netjes terug naar 2...
Het kan nog makkelijker toch? Gewoon in Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Waar? Ik kan er niet direct een optie voor vinden bij Vensters of Uiterlijk.

EDIT: Rechtsklik op workspaces-applet doet blijkbaar wonderen :+

[ Voor 31% gewijzigd door Petervanakelyen op 07-04-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ubuntu 10.04 zal toch Google als default zoekmachine hebben. Wel slim van Canonical, ik vraag me wel af hoeveel dollar dit Google gekost heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
JanDM schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:10:
Ubuntu 10.04 zal toch Google als default zoekmachine hebben. Wel slim van Canonical, ik vraag me wel af hoeveel dollar dit Google gekost heeft :p
Haha dat vind ik helemaal niet erg! Hoewel het me ook niet uitgemaakt hadden als ze met Yahoo doorgegaan waren.
Er zullen inderdaad wel flink wat geiten geboden zijn... misschien heeft Canonical het zelfs wel bewust zo gespeeld. "Jullie willen niet meer betalen? Isgoed doen we Yahoo als default! Bluf zeg je? 't Zit al in de beta! Laatste kans!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

JanDM schreef op woensdag 07 april 2010 @ 23:10:
Uit dat nieuwsbericht...
Each release we determine the best default web browser and the best
default search engine for Ubuntu. When choosing the best default search
provider, we consider factors such as user experience, user preferences,
and costs and benefits for Ubuntu and the browsers and other projects
that make up Ubuntu.
We laten even weg dat we gaan voor de zoekmachine die het meeste geld biedt :z

edit: ok, het zit misschien enigszins verwerkt in "costs and benefits", maar ik betwijfel of de andere factoren in dezelfde orde van grootte meewegen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 08-04-2010 10:16 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 23:56
Ik zag net dat ubuntu 10.04 beta 2 ook uitgekomen is. Hij is hier te downloaden. http://www.ubuntu.com/testing/lucid/beta2.
Weet iemand wat er verbetert is met beta 1 ?

Ik ga hem zo even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:14

xpc

Zo te zien is de beta2 uit van Lucid, van het weekend toch maar eens gaan proberen. Onder 9.10 (Karmic) heb ik nog steeds last van random freezes (dit was overigens bij elke Ubuntu release zo bij mij, behalve bij 9.04), hopelijk is gaat het onder Lucid (weer) wat beter.

edit: :z net te laat

[ Voor 3% gewijzigd door xpc op 08-04-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
pjlgt schreef op woensdag 07 april 2010 @ 09:04:
gconf-editor starten, dan apps -> metacity -> general -> button_layout

Hier kun je de volgorde aanpassen van de knoppen. Heb het nu ingesteld als: menu:minimize,maximize,close

Alles voor de dubbele punt staat links en erna staat rechts. De volgorde van de knoppen kun je verder zelf bepalen.
Of je gebruikt de window button switcher...
http://www.omgubuntu.co.u...-button-switcher-for.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

xpc schreef op donderdag 08 april 2010 @ 21:23:
Zo te zien is de beta2 uit van Lucid, van het weekend toch maar eens gaan proberen. Onder 9.10 (Karmic) heb ik nog steeds last van random freezes (dit was overigens bij elke Ubuntu release zo bij mij, behalve bij 9.04), hopelijk is gaat het onder Lucid (weer) wat beter.

edit: :z net te laat
Ligt dat niet gewoon aan je hardware? Bij mij draaide de daily van gisteren overigens prima, dus het lijkt erop dat er over 20 dagen een stabiele release op stapel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik hoop dat ze intussentijd toch nog het een en ander aan stabiliteit doen. Ik heb de laatste tijd regelmatig last dat programma's er om een willekeurige reden uitknallen.

Aptitude crasht met segmentation faults, Chromium pakt 100% cpu, hangt, en crasht, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmm ik ga het gewoon weer proberen. Hopelijk wil hij nou weer eens installeren, vind het zo zonde om weer de 32-bit versie te moeten pakken terwijl ik nu de 64-bit ook werkend gehad heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

knakworst schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 09:20:
[...]

Ligt dat niet gewoon aan je hardware?
Zou zomaar kunnen, mijn systeem is niet meer de jongste (P4 van 7, 8 jaar oud :o ) Alleen ben ik er nooit achter gekomen waar het aan zou kunnen liggen, en daarbij onder 9.04 had ik er geen last van. Erg vreemd. Maar misschien toch een goed excuus om een nieuw systeem aan te schaffen. Hoe staat het trouwens met SSD ondersteuning onder Lucid ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

xpc schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:51:
[...]

Zou zomaar kunnen, mijn systeem is niet meer de jongste (P4 van 7, 8 jaar oud :o ) Alleen ben ik er nooit achter gekomen waar het aan zou kunnen liggen, en daarbij onder 9.04 had ik er geen last van. Erg vreemd. Maar misschien toch een goed excuus om een nieuw systeem aan te schaffen. Hoe staat het trouwens met SSD ondersteuning onder Lucid ? :P
ssd ondersteuning schijnt aan gewerkt te zijn, althans, herinner ik me van iets wat ik las ergens...

Voor zo'n oud bakkie trouwens, ik ben erg benieuwd naar Lubuntu, want ik wil wat oude laptoppies bij mensen die alleen maar internetten een stevige upgrade geven (10 minuten opstarten XP...), heb het zelf alleen nog niet geprobeerd, laatste keer dat ik het op een oude bak probeerde, werkte het gewoon niet (maandje of anderhalf terug), maar het zou bij de officiele releases van Lucid in zitten, dus.. ik wacht nog even 2 weken (die mensen doen het nu toch al 10 jaar zo, dus die kunnen best even wachten ;) ) en dan eerst even fris testen op een oud bakkie hier en dan daar eens los (xfce voelde soms namelijk zelfs zwaarder aan dan gnome)

edit: zie net dat het niet bij de officiële release van lucid zal zitten, maar pas bij 10.10

[ Voor 9% gewijzigd door letatcest op 09-04-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Ubuntu 10.04 geïnstalleerd, ik moet zeggen dat het snel en fijn werkt. Ik heb er wat probleempjes mee gehad maar die zijn alweer verholpen. Ik kan niet wachten tot de "RC" van 10.04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Hmm, even wat gegoogled en de boot tijd van Lucid met een SSD is best wel OK, klik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Valt me nu eigenlijk pas op dat de batterijduur echt om te janken is onder 10.04. In Windows 7 is het zo'n 2 uur. In Lucid mag ik blijf zijn als ik een uur haal. CPU scaling lijkt wel te werken, maar helpt weinig. Meer mensen met dit probleem?

[ Voor 1% gewijzigd door pjlgt op 10-04-2010 09:09 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
zijn er ook mensen hier die het upgrade -d verhaal hebben gebruikt? dus geen verse install maar vanuit karmic naar lucid. ben benieuwd naar de ervaringen, ben het zelf misschien ook van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Mar2zz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:38:
zijn er ook mensen hier die het upgrade -d verhaal hebben gebruikt? dus geen verse install maar vanuit karmic naar lucid. ben benieuwd naar de ervaringen, ben het zelf misschien ook van plan?
2x update-manager -d zelfs, ik heb alleen een ubuntu 9.04 cd en op niet al mijn pc's bestaat de mogelijkheid om van usb te booten (en dus karmic of de daily te gebruiken). 1 pc had zelfs geen cd drive, maar network-boot is weer een ander verhaal. Werkt prima. Geen enkel probleem mee gehad.
Wat wel zo is; omdat ik 9.04 gebruik, moest ik handmatig grub-pc installeren voor grub2, en plymouth werd geloof ik ook niet automatisch gedaan (maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

pjlgt schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:08:
Valt me nu eigenlijk pas op dat de batterijduur echt om te janken is onder 10.04. In Windows 7 is het zo'n 2 uur. In Lucid mag ik blijf zijn als ik een uur haal. CPU scaling lijkt wel te werken, maar helpt weinig. Meer mensen met dit probleem?
Als je een wat oudere ATI-kaart hebt is dat een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb na de upgrade naar Lucid weer eens KDE geïnstalleerd.. wat een fail-actie was dat zeg :X Morgen weer lekker Gnome er op :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Nou zeg Beta2 wil ook weer niet starten hier. Ik krijg het paarse Ubuntu-scherm, daarna wat rare artifacts en dan gebeurt er niets meer. Alleen op de uit-knop wordt nog gereageerd (hij sluit dan wel "netjes" af).
Zou het een idee zijn om die Alpha3 weer te pakken die het wel wou doen, en dan 8 miljoen updates te installeren?

Ben nu de 32-bit versie maar aan het downloaden om toch even een kijkje te kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 21-09 10:25

Theimon

Snapte!?

mcDavid schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 17:08:
Nou zeg Beta2 wil ook weer niet starten hier. Ik krijg het paarse Ubuntu-scherm, daarna wat rare artifacts en dan gebeurt er niets meer. Alleen op de uit-knop wordt nog gereageerd (hij sluit dan wel "netjes" af).
Zou het een idee zijn om die Alpha3 weer te pakken die het wel wou doen, en dan 8 miljoen updates te installeren?

Ben nu de 32-bit versie maar aan het downloaden om toch even een kijkje te kunnen nemen...
Dus jouw 64bits bak kan geen 64bits draaien? Bizar...

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister Lucid geinstalleerd. Ik had een deadline en mijn toetsenbord werkte niet meer onder Arch Linux na een kernel upgrade naar 2.6.33. Omdat ik nogal haast had dacht ik knal er snel even Lucid op, dan kan ik snel weer aan het werk. Ik kwam er alleen na de installatie achter dat me toetsenbord gewoon adje was :(.

Eerste indruk van Lucid is wel aardig. Alles werkt prima tot op hede. Alleen krijg ik tethering met mijn iPhone via de USB kabel nog niet aan de praat (iemand een idee?). En zijn de prestaties van mijn ATI kaart echt zwaar onder de maat (X1400). Ik gebruik de opensource drivers (altijd gedaan), maar de prestaties waren eerder vele malen beter. Ik heb wel 3d acceleratie. Ik denk dat het komt omdat Ubuntu gebruik maakt van KMS wat ik onder Arch niet gebruikte. Jammer want het is een mooie techniek (X.org hoeft bijvoorbeeld niet meer als root te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Lubuntu zit hier naast me te booten. Eens kijken wat het wordt, maar mijn verwachtingen zijn hooggespannen!

edit: laat maar, hij doet het niet. Toch maar Xubuntu dan...

[ Voor 23% gewijzigd door thijsje66 op 11-04-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier net even 10.04 beta2 in een VM gepropt, maar ik zie gek genoeg niets van het hele window-theme gedoe waar iedereen het over heeft :+ Ik zie hier zoals altijd het Human theme, met de knopjes rechts. Zie ik iets over het hoofd? :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

heb je echt een schone install gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

knakworst schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:40:
ja. Als ik overigens start van de LiveCD heb ik ook geen nieuw theme; gewoon plain old Human.

[ Voor 22% gewijzigd door Whieee op 11-04-2010 20:35 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
knakworst schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:40:
Hij past hem niet toe in alle thema's... Dat kan compleet random zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc

xpc

Na een tijdje gespeeld te hebben met de beta2 van Lucid kan ik niet anders zeggen dat ik onder de indruk ben. Installatie verliep vlekkeloos en alles werkt gewoon, dat is wel eens anders geweest *kuch*Karmic*kuch*. Nog geen freezes of crashes gehad tot nu toe, hopelijk blijft dat zo. _/-\o_

Het nieuwe thema ziet er ook erg gelikt uit, hoewel ik de venster-knopjes wat aan de kleine kant vind. Of ze links of rechts staan maakt me niet zo veel uit (en is makkelijk aan te passen als je zou willen). Het enige wat me opviel dat het geheugengebruik zowat verdubbeld was (ongeveer 320Mb tov 180Mb met Karmic) maar na enkele panel-applets verwijdert te hebben en weer opnieuw te plaatsen was het weer ´normaal´ 180Mb. Een beetje vaag wel.

Hoewel ik nog niet alles geprobeerd heb ben ik tot nu toe erg tevreden, zeker omdat het nog ´maar´ een beta is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heren, ik ben voornemens om voor de zomer genoeg geld bij elkaar gewerkt te hebben voor een nieuw systeem, en ben uiteraard voornemens mijn overstap naar Ubuntu door te zetten. Echter is de ervaring dat ál te nieuwe hardware nog niet ondersteund word of 100% gebruikt kan worden. De printer van mijn vriendin bijvoorbeeld (IP 4700 van Canon) daar zijn nog geen drivers voor.

Heeft het zin om binnen nu en enkele maanden een (Quad)Core i5 systeem te bouwen? Ik zal daar zaken in steken als een uitgebreide kaartlezer, een SSD schijf (het ding moet ook zuinig en stil worden) en misschien wel een Bluray speler of Lightscribe brander. De videokaart word gewoon weer een Nvidia, hoogstwaarschijnlijk de N9600GT 512mb uit mijn huidige pc omdat ik het qua grafische prestaties niet moeilijker ga maken dan nu, WoW moet draaien, plus wat native linux games (hopende dat die grafisch wat indrukwekkender gaan worden dit jaar).

Dingen die voor mij belangrijk gaan worden zijn dus efficiente power management, ondersteuning van nieuwe techniek om deze voor 100% te benutten en quadcore. Ik ga er een high-end grafische omgeving van maken met waarschijnlijk KDE of een andere grafisch hoogwaardige window manager en meerdere multimediazaken simultaan draaien zoals WoW, Blu-ray, GIMP, een kleine Ps3 videoserver, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb reeds een 10.04 installatie. had eerst een videokaart van Nvidia, maar kwam dan met de nvidia drivers niet in GDM. Nu heb ik ondertussen een Ati, en krijg ik weer iets anders; namelijk dat het beeld "hangt". Ik kan wel gewoon afsluiten.

Snapt een Linux installatie wel dat als je eerst product X had, maar daarna Y dat alles van X weg kan e.d. of moet je eigenlijk helemaal opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Weet ik niet, maar als ik een ander systeem bouw ga ik natuurlijk wel een compleet nieuwe installatie doen, het word sowieso al relatief lastig je installatie mee te nemen als je ook de HDD vervangt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
MsG schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:05:
Ik heb reeds een 10.04 installatie. had eerst een videokaart van Nvidia, maar kwam dan met de nvidia drivers niet in GDM. Nu heb ik ondertussen een Ati, en krijg ik weer iets anders; namelijk dat het beeld "hangt". Ik kan wel gewoon afsluiten.

Snapt een Linux installatie wel dat als je eerst product X had, maar daarna Y dat alles van X weg kan e.d. of moet je eigenlijk helemaal opnieuw installeren?
Volgens mij doet Ubuntu (en elke Linux die volgens dit principe werkt) aan automatisch herkenning van alles... Heb hem iig nog nooit drivers voor usb-stick X zien laden, vervolgens Y, dan weer X omdat ik een andere usb-poort gebruikte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
RetroTycoon schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:14:
[...]

Volgens mij doet Ubuntu (en elke Linux die volgens dit principe werkt) aan automatisch herkenning van alles... Heb hem iig nog nooit drivers voor usb-stick X zien laden, vervolgens Y, dan weer X omdat ik een andere usb-poort gebruikte ;)
Ik heb sowieso nooit driver-problemen met Xubuntu.
In tegenstelling tot Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten op Ubuntu 10.04, ik draai al tijden 9.10 en dat draait lekker.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik Lubuntu zal nemen of toch maar Ubuntu, mijn laptop is niet de snelste meer, een 1,6Ghz turion met 2GB geheugen.
Ook ben ik Debian aan het overwegen, Debian heb ik even in Virtualbox geprobeerd en op zich bevalt het mij wel het voelt net even wat sneller allemaal heb ik het gevoel alleen mist het soms het gemak van Ubuntu maar misschien dat Lubuntu daarom wel de oplossing is, de snelheid van Debian en het gebruiksgemak van Ubuntu (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

zoals ik hier al postte: letatcest in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 10" zit Lubuntu niet bij de officiële release cycle van deze keer, pas bij 10.10. Wil niet zeggen dat ik niet graag je ervaringen ervan hoor natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:34:
Kan niet wachten op Ubuntu 10.04, ik draai al tijden 9.10 en dat draait lekker.
Ik zit alleen nog te twijfelen of ik Lubuntu zal nemen of toch maar Ubuntu, mijn laptop is niet de snelste meer, een 1,6Ghz turion met 2GB geheugen.
Ook ben ik Debian aan het overwegen, Debian heb ik even in Virtualbox geprobeerd en op zich bevalt het mij wel het voelt net even wat sneller allemaal heb ik het gevoel alleen mist het soms het gemak van Ubuntu maar misschien dat Lubuntu daarom wel de oplossing is, de snelheid van Debian en het gebruiksgemak van Ubuntu (hoop ik).
Ik zou gaan voor Lubuntu, alhoewel 1,6 GHz op zich nog te doen is, maar ik denk toch dat je meer zal hebben aan Lubuntu. Gewoon sneller e.d.

Debian kan ik je ook aanraden, maar ik zou dan wel xfce erop zetten, GNOME is wel zwaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsje66 schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:14:
[...]

Ik zou gaan voor Lubuntu, alhoewel 1,6 GHz op zich nog te doen is, maar ik denk toch dat je meer zal hebben aan Lubuntu. Gewoon sneller e.d.

Debian kan ik je ook aanraden, maar ik zou dan wel xfce erop zetten, GNOME is wel zwaar...
Het is een Asus A6T die ik ongeveer geleden 4 jaar rond deze tijd heb gekocht, met Windows XP t/m 7 niet vooruit te branden maar met Ubuntu 9.10 mag ik niet klagen en is het goed te doen.
Toch zou een beetje extra snelheid niet verkeerd zijn, ik ga zo gewoon Debian eens proberen even kijken of Gnome lekker draait en anders xfce idd eens proberen, ben het cd'tje aan het branden op het moment, Lubuntu zou ik ook graag willen proberen maar daar moeten we nog een tijdje op wachten. :P
Belangrijkste is dat Netbeans en Open office goed draaien want die heb ik komende periode weer hard nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Debian is natuurlijk wel de basis van Ubuntu, en dus waarschijnlijk erg goed qua compatibiliteit.

Wat voor processor heb je? Ik heb hier nog wel een P4 @ 1,7 GHz liggen, die mag voor 20 euro weg, dus als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz dus dat gaat niet passen, toch bedankt voor het aanbod.
psst we gaan een beetje offtopic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:41:
Het is een AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 GHz dus dat gaat niet passen, toch bedankt voor het aanbod.
psst we gaan een beetje offtopic. ;)
Die zijn nog snel genoeg voor Ubuntu. Zonder twijfel

Ik draai het soepel op een ULV met 1.4 Ghz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:45:
[...]

Ja Ubuntu draait prima ik heb nu alleen me laptop even 2 weken niet nodig dus een mooie gelegenheid om weer wat nieuws uit te proberen.
En ik hou van een snel en minimalistisch systeem, vandaar mijn interesse in lubuntu en debian. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Touchdomex schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:45:
[...]

Hoeveel RAM, want ja, dat maakt ook veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
thijsje66 schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:54:
[...]

Hoeveel RAM, want ja, dat maakt ook veel uit.
Oh ja dat is dan wel 4GB :+

Maar met 2GB en een C2D op 1.86 Ghz draait hij ook perfect.

Wat imho erg veel uitmaakt is of je de grafische versnelling aan hebt staan. Dat is tenminste uit eigen ervaringen!

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 12-04-2010 20:59 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!