Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 19:56:
Desondanks ben ik nog een beetje 'bang' om ubuntu in een aparte partitie te zetten (gedoe?). Ik las in de OP dat dit nog wat performancewinst zou opleveren. Hoe merkbaar zal dat zijn denk je? Daarnaast zou natuurlijk nog de hibernate functie erbij komen, wat ook wel fijn is.
Met gparted kan een ntfs partitie niet verkleind worden, las ik ergens. Iemand een idee waar dit makkelijk wel mee kan? Partition magic las ik maar is er niet een fijn gratis linux alternatief?
Waarom zou je daar bang voor zijn? De installatie is heel makkelijk, Ubuntu maakt zelf de windows-partitie kleiner, installeert ubuntu ernaast, en maakt een mooi bootmenu waarmee je beiden kunt opstarten.

De performancewinst is geen wereld van verschil, maar je harde schijf wordt wel een stukje sneller met het ext4 bestandssysteem. Dat merk je bijv. met opstarten en het openen van programma's enzo.

Dat Gparted geen NTFS-partities kan aanpassen is onzin, geen idee waar je dat gelezen hebt maar ik zou er wat van zeggen.
-edit-
Hoewel het bij mij met Gparted nog nooit fout gegaan is, toch eens met MsG, ALTIJD eerst backups maken (als je die nog niet had) voordat je met partities gaat klooien.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 23-03-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Touchdomex schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:56:
[...]

Ubuntu is anders compleet imho. Dat merk je vooral wanneer je het gaat gebruiken. Het verschilt echt ondertussen een hoop.
ja precies!
Ubuntu is grafisch echt een stuk verder dan Debian :S

Debian boot nog in text modus, en dat is ansich prima, maar ondanks dat ik tweaker ben wil ik toch graag een grafisch verandwoord systeem :P

splashy, usplash.. op mijn Aspire One heb ik er allebei problemen mee, terwijl Ubuntu gewoon netjes door boot vanuit de bios tot aan je desktop geen enkel zwart schermpje!
echt jammer dat Debian nog niet zo ver is :(
Mijn thema sluit bijv. totaal niet aan bij mijn inlogscherm, die in alle kleuren weer verschilt van mn bootsplash!
en dat is thuis natuurlijk niet erg, daar ben je tweaker voor!
Maar ik zit ook vaak op locatie bij klanten, en dan is het natuurlijk wel heel mooi als je ze ziet kijken naar het mooie grafische spectakel dat linux heet :) (Ubuntu,. in dat geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

Maar ik heb het idee dat Ubuntu nu een beetje doorslaat. Ik heb een netbook met een simpele Intel GMA chipset. En omdat ik blijkbaar een te zwakke chipset oid heb, krijg ik maar helemaal geen bootscreen? Ik zie 4 laad stipjes met een tekstfout er in, terwijl ik op de andere ietwat krachtigere netbook (Ati X1250 mobile) gewoon een splash krijg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 21:45:
Maar ik heb het idee dat Ubuntu nu een beetje doorslaat. Ik heb een netbook met een simpele Intel GMA chipset. En omdat ik blijkbaar een te zwakke chipset oid heb, krijg ik maar helemaal geen bootscreen? Ik zie 4 laad stipjes met een tekstfout er in, terwijl ik op de andere ietwat krachtigere netbook (Ati X1250 mobile) gewoon een splash krijg.
Wat voor intel GMA? Hier doet hij het prima? Welke versie van de CD gebruik je?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

10.04 beta 1. Ik bedoel gewoon het booten van de Ubuntu zelf, dus zonder CD gewoon. De bootUSB-stick doet het prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 22:03:
10.04 beta 1. Ik bedoel gewoon het booten van de Ubuntu zelf, dus zonder CD gewoon. De bootUSB-stick doet het prima.
Die werkt hier ook prima ;) GMA4500 that is. Maar lijkt mij dat een 950 niet veel trager is afaik...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het komt denk ik omdat ik vanaf 9.10 naar 10.04 ben gegaan. Als alles final is doe ik wel even een clean install.

Is er trouwens een handig drag en drop tooltje om makkelijk weer config files terug te zetten? Ik doe altijd een clean install, maar zou het principe van de config files wel aan willen wennen, maar sommige locaties en benamingen zijn zo cryptisch. Zo is 'purple' Pidgin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
ik had bij mijn eerste reboot ook een laadscherm met 4 stipjes en een of andere vage foutmelding (heb me er toch maar aan gewaagd.. Ubuntu...)

alleen nu wil Ubuntu niet meer doorstarten, tenzij ik in de kernel lijn noacpi zet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MsG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 23:07:
Het komt denk ik omdat ik vanaf 9.10 naar 10.04 ben gegaan. Als alles final is doe ik wel even een clean install.

Is er trouwens een handig drag en drop tooltje om makkelijk weer config files terug te zetten? Ik doe altijd een clean install, maar zou het principe van de config files wel aan willen wennen, maar sommige locaties en benamingen zijn zo cryptisch. Zo is 'purple' Pidgin.
Die configs staan toch gewoon in je /home partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 06:32
En anders gooi je de map .gconf weg, dan heb je alle configuratie weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, zo niet dan hoor ik het wel. Sinds een week ofzo heb ik Ubuntu 9.10 x64 op mijn laptop staan. Dat bevalt mij eigenlijk prima op een ergernis na die iemand hier misschien wel heeft opgelost. Ik zou graag kunnen printen op mijn laptop op het netwerk van de TU in Delft. Is er iemand hier die dat werkend heeft en zo ja hoe precies?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

mcDavid schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:13:
[...]

Die configs staan toch gewoon in je /home partitie?
Ja uiteraard, maar stel je wilt niet alles zomaar zonder meer terugzetten, dan moet je handmatig checken wat nou voor wat staat. En die cryptische naamgevingen en locaties helpen daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

boaty schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:41:
Ik weet niet of ik deze vraag hier kan stellen, zo niet dan hoor ik het wel. Sinds een week ofzo heb ik Ubuntu 9.10 x64 op mijn laptop staan. Dat bevalt mij eigenlijk prima op een ergernis na die iemand hier misschien wel heeft opgelost. Ik zou graag kunnen printen op mijn laptop op het netwerk van de TU in Delft. Is er iemand hier die dat werkend heeft en zo ja hoe precies?
Ja ik heb dit werkend. Deze handleiding heb ik gevolgd. Probeer het ook. Mocht het niet lukken kun je het altijd vragen.

ps. Je gaat geen terugkoppeling krijgen over je printopdrachten. CUPS geeft niet terug of je printopdracht succesvol is geweest.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Pfff nou, het aangifteprogramma van de belastingdienst is er ook niet sneller op geworden :z
Maar! Er is iig. een programma voor aangifte doen, dus dat zet dat dan weer een beetje recht wat mij betreft ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 22:11
DutchNutcase schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 17:55:
[...]

Ja ik heb dit werkend. Deze handleiding heb ik gevolgd. Probeer het ook. Mocht het niet lukken kun je het altijd vragen.

ps. Je gaat geen terugkoppeling krijgen over je printopdrachten. CUPS geeft niet terug of je printopdracht succesvol is geweest.
Dat ga ik zo eens proberen. Het is zo frustrerend als het niet werkt, dan blijf je er mee bezig (ik wel tenminste). Als het maar werkt dan ben ik al blij. Die terugkoppeling vind ik niet zo heel erg belangrijk.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op mijn vorige probleem (geen beeld sinds Xorg update vanaf alpha 3): de standaard live omgeving van beta1 heeft hetzelfde euvel. Ergens toch een rotte driver vermoed ik, hoewel ik in de logs weinig raars kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zojuist ook de Beta1 geïnstalleerd. Het werkt prima!
Het thema is een heel stuk verbeterd, wifi lijkt ook een stuk sneller te connecten.

Persoonlijk vind ik echter nog steeds de knoppen langs de andere kant een grote misser.
Ben nu updates aan het downloaden. Nooit gedacht dat er al zo massaal veel updates zouden zijn :P

Ondertussen echter ook al een paar irritantigheden gevonden. Zo heeft "Appearances" blijkbaar opeens geen optie meer voor om alle menu-icons toch te laten zien (de hele tab is weg) en begin ik nu de optie te missen om de hoogte van de systeembelastingsmeter-applet aan te passen.

[ Voor 30% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-03-2010 20:47 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Elke dag wel zo'n 50 tot 150 mb... Gaat heel hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Petervanakelyen schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:42:
Zojuist ook de Beta1 geïnstalleerd. Het werkt prima!
Het thema is een heel stuk verbeterd, wifi lijkt ook een stuk sneller te connecten.

Persoonlijk vind ik echter nog steeds de knoppen langs de andere kant een grote misser.
Ben nu updates aan het downloaden. Nooit gedacht dat er al zo massaal veel updates zouden zijn :P

Ondertussen echter ook al een paar irritantigheden gevonden. Zo heeft "Appearances" blijkbaar opeens geen optie meer voor om alle menu-icons toch te laten zien (de hele tab is weg) en begin ik nu de optie te missen om de hoogte van de systeembelastingsmeter-applet aan te passen.
Klopt die iconen instellingen is gewoon compleet geditcht. Dat is wel lelijk en draaft een beetje door in less is more etc. Hoewel ik de logica wel beter vind zonder iconen in die andere menu's. Snap de beweegredenen van het uitschakelen toentertijd nu wel. Echter willen sommige mensen het wél.

Knoppen veranderen moet echt instelbaar worden, anders lopen mensen massaal weg. En nee mensen, met instelbaar bedoel ik een menu voor normale gebruikers, dus niet "ja oma, dan start u gconf-editor".

Vind het nieuwe wifi-connect icoon wel leuk. Al ben ik het eens met de mensen die vinden dat Ubuntu wat ver-mac'd.

[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 24-03-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Dat soort dingen zijn de reden dat ik weggestapt ben van Ubuntu en nu al een jaartje in Arch zit. Ze beginnen teveel voor de gebruiker te beslissen. Extra functionaliteiten toevoegen is nog wel fijn, maar nu beginnen ze functies weg te slopen die in een standaard Gnome desktop geleverd worden. Misschien is dat de weg naar meer gebruikersgemak, maar ik vind het toch wat afwijken van de vrijheid die men verwacht bij een Linux systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel juist hetgeen wat Ubuntu onderscheidt van andere distro's. Uiteraard is dat zowel een sterk als een zwak punt. Als je het niets vindt neem je een andere (zoals jij deed) en anders ben je er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:20:
Dat is wel juist hetgeen wat Ubuntu onderscheidt van andere distro's. Uiteraard is dat zowel een sterk als een zwak punt. Als je het niets vindt neem je een andere (zoals jij deed) en anders ben je er wel blij mee.
Vind het een zwak punt. Aangezien je het niet makkelijk kan veranderen.... Ik vind het prima in de omgang. Maar ik het wel jammer dat het niet KAN veranderd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Firestone schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:14:
Dat soort dingen zijn de reden dat ik weggestapt ben van Ubuntu en nu al een jaartje in Arch zit. Ze beginnen teveel voor de gebruiker te beslissen. Extra functionaliteiten toevoegen is nog wel fijn, maar nu beginnen ze functies weg te slopen die in een standaard Gnome desktop geleverd worden. Misschien is dat de weg naar meer gebruikersgemak, maar ik vind het toch wat afwijken van de vrijheid die men verwacht bij een Linux systeem.
Het weghalen van de Interface tab bij Appearance is een upstream beslissing geweest.
Discussed many times. We should remove the interface tab. Basically everthing
there is a user experience design cop-out. It only belongs in a tweak UI tool
- but only if someone cares enough to write one.
https://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=592756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knoppen veranderen vond ik hier trouwens. Kan het alleen niet zelf proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Touchdomex schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 21:22:
[...]

Vind het een zwak punt. Aangezien je het niet makkelijk kan veranderen.... Ik vind het prima in de omgang. Maar ik het wel jammer dat het niet KAN veranderd worden...
Als je kijkt naar de allergrootste desktop-OS-lijn, en de grootste van de rest, dan moet je haast wel concluderen dat het voor de grote massa een winning concept is.
En ik kan dat zelf ook niet ontkennen. Na mijn eerste ubuntu-installatie, ging ik gelijk vanalles aanpassen. Maar tegenwoordig heb ik meer zoiets van "t is wel best zo". Enerzijds omdat de default themes bestwel vooruit gegaan zijn, anderzijds omdat ik simpelweg geen zin heb om alles aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mwoah, ik ging ook een beetje naar open source omdat dingen minder hardcoded aangenomen worden. Maar die kant gaat Ubuntu juist weer wel op. Wat maakt het voor Piet Snot minder usable als er wél mogelijkheden inzitten voor users die niet alles default laten?

Dat hele gebruikersvriendelijkheid en human technology hype van de afgelopen decennia richt zich alleen op Oma Jenny maar niet op poweruser Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:32:
Mwoah, ik ging ook een beetje naar open source omdat dingen minder hardcoded aangenomen worden. Maar die kant gaat Ubuntu juist weer wel op. Wat maakt het voor Piet Snot minder usable als er wél mogelijkheden inzitten voor users die niet alles default laten?

Dat hele gebruikersvriendelijkheid en human technology hype van de afgelopen decennia richt zich alleen op Oma Jenny maar niet op poweruser Bert.
Voor actieve powerusers is Ubuntu mijn inziens ook niet geschikt. Dan heb je nog de luiwammesen en die lukt het op hun gemak nog wel om het gewoon aan te passen zonder al teveel moeite. En Oma Jenny is gewoon tevreden, want ze kan mailen met de kleinkinderen. Ik zie niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik wel. Waarom worden opties er uitgegooid waar oma Jenny geen last van heeft, maar Bert wel voordeel van heeft? Ubuntu heeft gewoon een hele grote en actieve community, dat hebben de andere gewoon niet. Ook vind ik de ontwikkelingen van Ubuntu interessant. Ik zie mezelf dan ook meer als een PC power user en in Linux nog niet echt power user, maar ik ben niet vies van dingen instellen. Dat wordt echter nu ontzegt via de normale manier, en dat vind ik een stap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:43:
Ik wel. Waarom worden opties er uitgegooid waar oma Jenny geen last van heeft, maar Bert wel voordeel van heeft? Ubuntu heeft gewoon een hele grote en actieve community, dat hebben de andere gewoon niet. Ook vind ik de ontwikkelingen van Ubuntu interessant. Ik zie mezelf dan ook meer als een PC power user en in Linux nog niet echt power user, maar ik ben niet vies van dingen instellen. Dat wordt echter nu ontzegt via de normale manier, en dat vind ik een stap achteruit.
En dat is het nou juist. Een overvloed aan opties heeft oma Jenny dus WEL last van. Zeker met d'r, niet al te recente, niet meer helemaal op juiste sterkte leesbril wil ze er nog weleens naast klikken en opeens staan dingen op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:50:
[...]

En dat is het nou juist. Een overvloed aan opties heeft oma Jenny dus WEL last van. Zeker met d'r, niet al te recente, niet meer helemaal op juiste sterkte leesbril wil ze er nog weleens naast klikken en opeens staan dingen op een andere plek.
Geef dan op zijn minst de TOOLS! om het normaal te doen. Ook bij het installeren. Gewoon een screenshot met 2 schermen en daar mag je er 1 van de 2 van uitkiezen. Orientatie rechts of links. Daarna kun je nog in een powermenu alles instellen. Niet meer moeite. Wel meer genot voor ook de poweruser.

Het begint wel een beetje op OSX te lijken zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:06:
[...]

Geef dan op zijn minst de TOOLS! om het normaal te doen. Ook bij het installeren. Gewoon een screenshot met 2 schermen en daar mag je er 1 van de 2 van uitkiezen. Orientatie rechts of links. Daarna kun je nog in een powermenu alles instellen. Niet meer moeite. Wel meer genot voor ook de poweruser.

Het begint wel een beetje op OSX te lijken zo :X
Waar jij nu mee bezig bent is juist het tegenovergesteld van de doelstelling van Ubuntu. Minder schermen, minder opties en een vrij standaard systeem wat out of the box gewoon werkt.
Als je dingen wilt veranderen zijn er tooltjes voor te installeren, zodat je zelf weer meer opties hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:40:
Voor actieve powerusers is Ubuntu mijn inziens ook niet geschikt.
Blijft over je voorstel om een powermenu standaard mee te leveren, maar dan zijn alle opties alsnog te direct beschikbaar. Klikt oma een keer verkeerd raakt ze alsnog in paniek van al die toeters en bellen op het scherm, iets wat Ubuntu graag wil voorkomen.

Conclusie moet denk ik zijn dat jouw verwachting van een OS niet strookt met de doelstelling van Ubuntu en deze distro daarom voor jou totaal ongeschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 00:22:
[...]
Waar jij nu mee bezig bent is juist het tegenovergesteld van de doelstelling van Ubuntu. Minder schermen, minder opties en een vrij standaard systeem wat out of the box gewoon werkt.
Als je dingen wilt veranderen zijn er tooltjes voor te installeren, zodat je zelf weer meer opties hebt.
Lever dan in ieder geval in het OS zelf de tools om het normaal in te stellen. Desnoods een klein vinkje bij het instellen van het uiterlijk voor de oriëntatie van de knoppen. Er zijn nu genoeg gebruikers die misschien niet durven over te stappen omdat de knoppen orientatie voor hun doen fout zit. Dan kun je wel zeggen dan ben je geen linux materiaal. Maar als je wilt dat je OS groter word in de markt moet je imho voor een groot publiek houden. Dus de fusie tussen gemak en instelbaarheid.

Zet dus standaard! in ubuntu een knopje of een vinkje erbij zodat het op zijn minst voor iedereen instelbaar is. Ook voor mensen die voor het eerst het OS aanpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Weet iemand trouwens welke Ati driver versie er in lucid gaat komen? Er staat vooralsnog namelijk nog dit:
The fglrx binary driver for ATI video chipsets does not yet support the X server in Lucid. As a workaround, users should use the open source -ati driver instead.
bij de Known Issues. En zonder goed werkende 3D versnelling word ik niet heel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even op het poweruser verhaal terug te komen. De meeste Linux/Unix sysadmins die ik ken gebruiken Ubuntu of een andere klik-klak-klaar distro op hun desktop. En waarom dan wel: juist omdat ze nauwelijks iets in hoeven te stellen. Ik denk dat Ubuntu de juiste weg heeft ingeslagen juist met name voor de powerusers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
3D werkt prima met de OS driver. Lucid krijgt weer een aparte driver vlak voor de release van ATI, omdat ze graag achter de feiten aan blijven lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:13:
3D werkt prima met de OS driver. Lucid krijgt weer een aparte driver vlak voor de release van ATI, omdat ze graag achter de feiten aan blijven lopen.
Ik krijg niet eens 2D met OS drivers (totaal geen beeld dus) op Lucid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Frank-NL schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:13:
Dus omdat Ati nog steeds niet de laatste X Server ondersteund, ook niet met de nieuwste driver, wil het dus gewoon niet werken in Lucid en wordt er een speciale Ati Proprietaire driver voor Lucid gemaakt die wel werkt met de laatste X server versie.. of snap ik het nou niet?

Bij mij werken desktop effecten e.d. soms wel soms niet met de open source driver, laat staan 3D games, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:47
Ben ik toch blij dat ik onlangs een nieuwe laptop gekocht heb met een NVIDIA grafische kaart in plaats van ATI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zo goed doet de Nvidia driver het hier echter ook niet. Heb alles nu wel geconfigureerd gekregen, maar heb last van deze bug: https://bugs.launchpad.ne...idia-settings/+bug/523108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Ik heb zelf een half jaar Ubuntu 9.04 gebruikt, superfijn systeem, maar helaas zit ik vaak in de war met de compatibiliteit. Voor school moet ik vaak werkstukken openen van andere in .doc(x) formaat, waarbij OO dan alles over het hele document verspreid.
Verder is het best irritant dat iPods niet fatsoenlijk kunnen syncen met Ubuntu. Uiteraard niet de schuld van Ubuntu, maar toch vervelend.
Ik ben nu naar Mac OS X overgestapt, simpelweg doordat er betere programma's voor geschreven zijn en het een betere interface heeft. Ondanks dat gebruik ik Ubuntu nog wel om mee te kloten, ik draai dan ook altijd onstabiele (Alpha en Beta) releases.
Naar mijn inzien ontbreekt er toch nog iets aan het default thema van Ubuntu. Ik weet niet wat, maar het ziet er gewoon vreselijk ouderwets uit. Tuurlijk, dit is te customizen, maar dit ouderwets uiterlijk blijft aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 23:26
wees blij, het nieuwe lucid thema is een stuk beter als human. (zag er nogal xp achtig uit met een ander kleurtje) en natuurlijk is het allemaal aan te passen met verschillde window manager endergelijke. maar voor oma jenny is het wel prettig dat het nu een unieke look heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Kees Kluskens schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:27:
Naar mijn inzien ontbreekt er toch nog iets aan het default thema van Ubuntu. Ik weet niet wat, maar het ziet er gewoon vreselijk ouderwets uit. Tuurlijk, dit is te customizen, maar dit ouderwets uiterlijk blijft aanhouden.
Hopelijk komen die RGBA themes in Masturbating Monkey (of hoe 10.10 ook mag gaan heten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:50:
[...]

Hopelijk komen die RGBA themes in Masturbating Monkey (of hoe 10.10 ook mag gaan heten :P)
Dat is gewoon DE naam die ze moeten aanhouden :D AWSOME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Ubuntu#Relesae_Names Hier staan nog een paar ideetjes voor de komende versies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Jammer dat we nog zo lang op de Wasted Wombat moeten wachten ;(

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb na veel gedonder met de RTL8912SE het maar via ndiswrapper gedaan. En voila ik kan normaal draadloos surfen.

Ze zouden eigenlijk een ndiswrapper moeten maken voor alle hardware, ipv alleen wifi. Voor niet-ondersteunende apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar tegenwoordig heb ik meer zoiets van "t is wel best zo". Enerzijds omdat de default themes bestwel vooruit gegaan zijn, anderzijds omdat ik simpelweg geen zin heb om alles aan te passen.
Alles wat ik verander of aan breng in binnen gnome zet ik in ~/.theme/MyTheme
skins
icons
fonts
pictures voor mijn desktop

Binnen gnome verwijs ik alles naar deze dir

Het voordeel van deze manier is dat je na een installatie alleen maar de dir MyTheme hoeft terug te plaatsen en binnen gnome appearances MyTheme selecteerd. Binnen 1 min heb je weer je oude vertrouwde theme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Hehe lache die site. Zinedine Zidane :-D
Ubuntu (also known as Windows Linux Edition) is a distribution of Linux, initiated when Mark Shuttleworth fired an inverse tachyon beam at Debian, causing an overload in the primary EPS conduit, and starting a feedback loop in the tertiary adjunct, also brought to you by the color brown, it was rewritten mainly in LOLcode to encourage more community involvement in the development process.
Zo leer je nog eens wat over die Shuttleworth met zijn mooie praatjes... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
The word Ubuntu is an old South African saying that seems to mean "We are what we are thanks to Mark Shuttleworth's money"; in some dialects it also translates as "We are what we are because of the pile of packages we ripped from Debian." According to Cthulhu Shuttleworth, the term came about as an Unintentional Uttering by Nelson Mandela. Some people also suggest that "Ubuntu" is an African word meaning "Have fun trying to install tar.gz files!"
Is ook mooi :P
Ik meende ook ooit ergens te hebben gelezen dat Ubuntu en oud Afrikaans woord is voor "I'm too stupid to install Gentoo" ofzo... De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:35:
[...]

Is ook mooi :P
Ik meende ook ooit ergens te hebben gelezen dat Ubuntu en oud Afrikaans woord is voor "I'm too stupid to install Gentoo" ofzo... De werkelijkheid zal wel ergens in het midden liggen :7
OUD Afrikaans voor zo'n zin? uhu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je bedoeld deze :)

"Ubuntu is an ancient African word, meaning: "Can't configure Debian" :') ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het algemeen zijn alle distro's makkelijk om te installeren van Gentoo tot LFS. Het is meeste is keurig voorgekauwd en geautomatisseerd. Je zult echter alleen wat documentatie moeten lezen. Deze discussies zijn daarom zinloos. Overigens is het nogal apart om een derivaat af te kraken laat staan een andere distro. Het is in de kern nog steeds Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees Kluskens schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:27:
Ik heb zelf een half jaar Ubuntu 9.04 gebruikt, superfijn systeem, maar helaas zit ik vaak in de war met de compatibiliteit. Voor school moet ik vaak werkstukken openen van andere in .doc(x) formaat, waarbij OO dan alles over het hele document verspreid.
Verder is het best irritant dat iPods niet fatsoenlijk kunnen syncen met Ubuntu. Uiteraard niet de schuld van Ubuntu, maar toch vervelend.
Ik ben nu naar Mac OS X overgestapt, simpelweg doordat er betere programma's voor geschreven zijn en het een betere interface heeft. Ondanks dat gebruik ik Ubuntu nog wel om mee te kloten, ik draai dan ook altijd onstabiele (Alpha en Beta) releases.
Je bent dus weer gezwicht voor vendor-lockin. ;) Om het office probleem op te lossen kan je het beste VirtualBox draaien met XP+Office 2010 eventueel in seamless mode. Met de non-open VirtualBox is het in iedergeval mogelijk om via USB en iTunes je vendor-lockin device te benaderen. Ik heb bijvoorbeeld altijd een VM openstaan in een workspace. Enfin, er zijn zat mogelijkheden, om dit zo comfortabel mogelijk te maken. Er zijn overigens zat themes die dit ouderwetse uiterlijk totaal niet meer onderwets maken. Je kan ook nog KDE 4.1.x proberen, dat is echt niet ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Unified Theme
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_FJH0hYZmVtc/S6NqOU7C1nI/AAAAAAAAGsc/mkzCWTc3oX0/image_thumb%5B2%5D.png?imgmax=800

Heb vandaag een mooi nieuw theme gevonden. Heel clean, misschien een beetje osx rip-off maar, in defense, geen blauwe scrollbars of groene min-max knopjes. :) Het is echt zehr relax, maar je moet wel even de Murrine theme engine installeren. Het beste gaat dat nu via een apart launchpad rep.

Links:
Unified theme - link
gtk2-engines-murrine - launchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als jullie op zoek zijn naar thema's kan ik deze site wel aanraden: http://www.ubuntugeek.com...tu-9-10-karmic-users.html

Erg complete thema's met icoontjes en al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke pakketten moet je eigenlijk weggooien om de gehele nvidia drivers weg te gooien?

Ik heb namelijk 10.04, en na de installatie van de closed source hardware drivers kom ik niet meer met beeld in GDM. Ik krijg een zwart beeld. Kan via recovery alleen nog in de commandline komen.

Had trouwens ook dat hij grub op /dev/sda zette ipv /dev/sdb waardoor ik een grub error kreeg, maar heb het toen maar opnieuw geinstalleerd. Jammer dat je niet kan kiezen wat je main schijf is, behalve dan via die device map file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:18:
Welke pakketten moet je eigenlijk weggooien om de gehele nvidia drivers weg te gooien?

Ik heb namelijk 10.04, en na de installatie van de closed source hardware drivers kom ik niet meer met beeld in GDM. Ik krijg een zwart beeld. Kan via recovery alleen nog in de commandline komen.

Had trouwens ook dat hij grub op /dev/sda zette ipv /dev/sdb waardoor ik een grub error kreeg, maar heb het toen maar opnieuw geinstalleerd. Jammer dat je niet kan kiezen wat je main schijf is, behalve dan via die device map file.
Alles wat begint met fglrxAti fail, my bad

Of je kunt ze uitzetten met jockey-text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

MsG schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:18:

sudo aptitude search nvidia-glx
Staat er een i voor dan is dat package installed.

man aptitude
voor al uw aptitude plezier ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ik had via aptitude reeds nvidia-common gevonden en verwijderd. Maar dat was het blijkbaar niet :).

Vind aptitude wel een irritante bediening hebben, moet er nog even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

MsG schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:40:
ik had via aptitude reeds nvidia-common gevonden en verwijderd. Maar dat was het blijkbaar niet :).

Vind aptitude wel een irritante bediening hebben, moet er nog even aan wennen.
Aptitude is voor de basic commands best wel intuitief te noemen eigenlijk. Search, install, remove, et cetera. Maar de manpage is er niet voor niks natuurlijk :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Vicarious schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:12:
Als jullie op zoek zijn naar thema's kan ik deze site wel aanraden: http://www.ubuntugeek.com...tu-9-10-karmic-users.html

Erg complete thema's met icoontjes en al.
Wow bedankt man, super mooie thema's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik ben een Ubuntu installatie aan het tweaken.
Nu heb ik een dock geinstalleerd waarin ik zie wat er open staat.
Zijn er ook tools waarmee ik een quick launch bar kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DJ-Promo schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:54:
Ik ben een Ubuntu installatie aan het tweaken.
Nu heb ik een dock geinstalleerd waarin ik zie wat er open staat.
Zijn er ook tools waarmee ik een quick launch bar kan maken?
Welke dock heb je geïnstalleerd? De meeste docks ondersteunen wel het aanmaken van shortcuts..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er een snelle manier om de harde schijf elke xxx opstart keren uit te schakelen? Mijne faalt elke keer namelijk, ook als ik esc druk. Normaal kon je dan met ctrl-d er gewoon "doorheen", maar vanochtend ging dat ook niet meer. Moest drie keer "fsck" doen, en toen lukte het uiteindelijk (heb meteen alle belangrijke nieuwe dingen gebackupt).
Ben het helemaal zat, en er is niets mis met mijn hdd, dus ik wil het risico nemen. Ik vind het risico dat hij door die check niet meer opstart namelijk groter dan dat hij niet meer start door een falende HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
/etc/fstab aan passen..

Van 0 1 naar 0 0

Linke soep echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Waarom zo link als ik vragen mag, uitgezonderd uiteraard dat als er écht fouten zijn hij het niet meer meld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is het niet een beter idee om op zoek te gaan naar de oorzaak van het probleem? Er hoeft niets mis te zijn met je schijf, fsck kijkt namelijk alleen naar je filesystem en ik denk dat een tool die voor dat doel geprogd is, beter weet of er iets mis is met je fs dan jij zelf...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Ik kreeg het idee dat er niets mis was omdat:
Dit al maanden (wellicht al sinds de installatie van 9.10) aan de gang is, maar ik nooit ook maar een probleem hiermee heb gehad. Ook mijn windows partitie doet alles zonder problemen (dus geen fysieke problemen met de schijf), en na wat googlen kwam ik erachter dat vrij veel mensen dit hadden sinds 9.10 (alleen geen oplossing). Het lijkt me dus een foutje ergens in de check zelf, en niet mijn HDD.

Maar wat is de makkelijkste manier om te checken wat er precies fout moet zijn? Ik ben nog niet echt (echt niet eerder) thuis in de terminal, dus als je een duidelijke uitleg kunt geven zou ik dat zeer op prijs stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Demoniac schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:09:
[...]
Welke dock heb je geïnstalleerd? De meeste docks ondersteunen wel het aanmaken van shortcuts..
Ik had er verschillende geinstalleerd staan.
Heb nu de Cairo-dock geinstalleerd. Is erg mooi _/-\o_ draai het alleen nog in een virtual machine waarin de schaduw en effecten niet mooi zijn. Dit is vast wel goed als ik het native op me pc draai met de juiste videokaart drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb met 10.04 na elke nvidia-driver install dat ik niet meer met beeld in GDM kom. Zit dus nu nog even met de stock drivers, waardoor transparantie enzo niet kan, maar vind het wel prima totdat het werkt. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Orian schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:34:
Ik kreeg het idee dat er niets mis was omdat:
Dit al maanden (wellicht al sinds de installatie van 9.10) aan de gang is, maar ik nooit ook maar een probleem hiermee heb gehad. Ook mijn windows partitie doet alles zonder problemen (dus geen fysieke problemen met de schijf), en na wat googlen kwam ik erachter dat vrij veel mensen dit hadden sinds 9.10 (alleen geen oplossing). Het lijkt me dus een foutje ergens in de check zelf, en niet mijn HDD.
ik heb het gevoel dat als ik iets met Wine gedaan heb, dat ie daarna structureel een diskcheck doet. Escape werkt dan trouwens pirma om het te skippen, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Mensen? Hoe kan je een suggestie plaatsen voor Ubuntu?
Iemand wees mij op dit filmpje:

Dit zou toch perfect zijn voor background images op dual monitors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Djees wat is het linuxbelastingaangifte programma traag zeg... Ik zag al eerder dat bericht hier voorbij komen maar man... het is nog trager dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Icyzer schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:05:
Mensen? Hoe kan je een suggestie plaatsen voor Ubuntu?
Iemand wees mij op dit filmpje:
[video]
Dit zou toch perfect zijn voor background images op dual monitors
Dat kan al jaren in het tekenprogramma The Gimp. Zou niet weten waarom zo'n geavanceerd iets in een background-insteller zou moeten :). Lijkt me eerder dat als je een dergelijke afbeelding wil hebben je het vergroot met The Gimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

knakworst

Get more sats!

Mar2zz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:15:
Djees wat is het linuxbelastingaangifte programma traag zeg... Ik zag al eerder dat bericht hier voorbij komen maar man... het is nog trager dan ik had verwacht.
Ja het is echt geduld hebben. Ook werkt het automatisch voorinvullen niet goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
iBurger schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:42:
Unified Theme
[afbeelding]

Heb vandaag een mooi nieuw theme gevonden. Heel clean, misschien een beetje osx rip-off maar, in defense, geen blauwe scrollbars of groene min-max knopjes. :) Het is echt zehr relax, maar je moet wel even de Murrine theme engine installeren. Het beste gaat dat nu via een apart launchpad rep.

Links:
Unified theme - link
gtk2-engines-murrine - launchpad
Ik heb deze theme geinstalleerd, maar t valt me op dat mijn systeem er erg traag van wordt. Althans, de grafische capaciteiten. Mijn Smooth Scrolling in firefox werkt bijv. voor geen meter meer.
Ook zijn de menubalken enzo wat breder, dat kost pixels in de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
knakworst schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:14:
[...]

Ja het is echt geduld hebben. Ook werkt het automatisch voorinvullen niet goed :(
dat deed het bij wel, maar niet zoals het hoort. ik moest de file opslaan en daarna openen met other program met dat ib2009ux geval en toen zat het erin, duurde minuut of 5 voordat ie alle gegevens had ingeladen. maar goed hij is weg, mooi centjes binnen een maand of 2 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mar2zz schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:18:
[...]

dat deed het bij wel, maar niet zoals het hoort. ik moest de file opslaan en daarna openen met other program met dat ib2009ux geval en toen zat het erin, duurde minuut of 5 voordat ie alle gegevens had ingeladen. maar goed hij is weg, mooi centjes binnen een maand of 2 ;-)
Net op tijd dan. Als het goed is heb je het dan voor 1 juni binnen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zijn er meer mensen die de laatste paar dagen ontzettend "last" hebben van bugs? :X

Ik doe de ene bugreport na de andere... Lijkt alsof de laatste updates van Ubuntu niet vlekkeloos gaan op een vrij standaard met intelchips.... Maar ik krijg echt de ene na de andere en telkens om een random reden :X

Beta 10.04 that is :+

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 30-03-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hier ook de hele tijd. Echter gaat er niet ineens wat stuk zeg maar. Ik zie een foutmelding, maar ik zie dan niet een afgesloten programma.

Telepathy service ofzo knalt er hier vaak uit. Gwibber soms. In het begin voor het opstarten krijg ik een plymouth fout, etc. Maar dat is met elke beta zo, al die fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MsG schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:05:
Hier ook de hele tijd. Echter gaat er niet ineens wat stuk zeg maar. Ik zie een foutmelding, maar ik zie dan niet een afgesloten programma.

Telepathy service ofzo knalt er hier vaak uit. Gwibber soms. In het begin voor het opstarten krijg ik een plymouth fout, etc. Maar dat is met elke beta zo, al die fouten.
Ik heb inderdaad ook die fouten... Maar ook dat er niets merkbaar uitknalt.... Behalve vandaag dat ik niet een msnscherm met telepathy geopend kreeg... Ook maar een bugreport van aangemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Nu online

Theimon

Snapte!?

mcDavid schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:14:
[...]

Ik heb deze theme geinstalleerd, maar t valt me op dat mijn systeem er erg traag van wordt. Althans, de grafische capaciteiten. Mijn Smooth Scrolling in firefox werkt bijv. voor geen meter meer.
Ook zijn de menubalken enzo wat breder, dat kost pixels in de hoogte...
Met gtkperf kan je eenvoudig checken wat de theoretische performance is van een theme, makkelijk om themes een beetje te vergelijken.

Hoogte van menubalken kan je aanpassen in de properties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

MsG schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:00:
[...]

Dat kan al jaren in het tekenprogramma The Gimp. Zou niet weten waarom zo'n geavanceerd iets in een background-insteller zou moeten :). Lijkt me eerder dat als je een dergelijke afbeelding wil hebben je het vergroot met The Gimp.
Meen je dat? Ik gebruik gimp nooit :P
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Touchdomex schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:08:
[...]

Ik heb inderdaad ook die fouten... Maar ook dat er niets merkbaar uitknalt.... Behalve vandaag dat ik niet een msnscherm met telepathy geopend kreeg... Ook maar een bugreport van aangemaakt!
Ben tot nu toe slechts één bug tegengekomen met de Beta. Alles draait hier zelfs beter dan Karmic op deze exotische hardware. Op een standaard Intel 945-laptop crasht alles daarentegen voortdurend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja crasht alles. Ik krijg alleen crashes te zien, maar verder merk ik weinig slechts. Hibernate enzo werkt allemaal prima.

Wel kan ik niet multi touch scrollen wat ik toch wel heel erg mis. Alle tutorials gaan van HAL uit, maar dat schijnt weggedaan te zijn. Hoop dat er in Ubuntu nog een keer stevig wordt gewerkt aan goede touchpad support. Want de rotatie-gestures ontbreken nog steeds in Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 21-09 00:00
Er is nog wel even te gaan voor een stable van lucid tbh, bij iedere update die ik doe breekt er wel iets (nu werkt mn bluetooth keyboard ineens niet meer, een bug van 2 jaar oud die weer terug is), epiphany is verder onstabiel, na hibernation regelmatig een kernel panic, mousepointer themes die randomly wel, niet of half werken, programma's die niet werken in de repos (gthumb > segfault al sinds een tijdje met de versie die nu in de repos zit)
Verder wel tevreden maar beta betekend bij ubuntu ook echt beta heb ik gemerkt (ben gentoo gewend, daar is de unstable variant stabieler dan een LTS versie van ubuntu)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sinds de update van gister is mijn touchpad te gevoelig en werkt drukken niet meer op het touchpad. Ook pakt hij mijn USB muis niet. maar vind beta's altijd het leukste omdat je dan dingen gefixt ziet worden, terwijl ik het gebruik van een gelanceerd systeem redelijk saai vind qua updates e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hmm gekkigheid... Beta1 loopt vast in de installer terwijl Alpha3 het prima deed...
Als ik de iso opnieuw download, heb ik dan een daily build of moet ik die specifiek ergens vandaan halen?
-edit-
sorry heb het al gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 31-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MsG schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:03:
Sinds de update van gister is mijn touchpad te gevoelig en werkt drukken niet meer op het touchpad. Ook pakt hij mijn USB muis niet. maar vind beta's altijd het leukste omdat je dan dingen gefixt ziet worden, terwijl ik het gebruik van een gelanceerd systeem redelijk saai vind qua updates e.d.
Ja dat heb ik ook. Na elke reboot na een update heb ik telkens iets van "wat gaat er nu weer mislopen" :P
Maar dat vind ik ook leuk, ik zit dan weer even uit te zoeken hoe ik het weer werkend kan krijgen, wat een zeer entertaining en leerrijk proces is :) En als ik lui ben wacht ik wel tot de volgende update die het in de meeste gevallen wel weer fixt :+

Nog steeds een goede quote dit:
<jamesd> "... being a Linux user is sort of like living in a house inhabited by a large family of carpenters and architects. Every morning when you wake up, the house is a little different. Maybe there is a new turret, or some walls have moved. Or perhaps someone has temporarily removed the floor under your bed."
<sheenmaster> jamesd: being an OpenServer or UNIXWare user is like living in a house that hasn't been touched by a carpenter or inspected by an architect in years. Every morning when you wake up, the neighbor's house is a little better. You are just thankful that the floor hasn't fallen out from beneath your bed, cause you know it'll be half a decade before its fixed.
<sheenmaster> jamesd: being a Windows user is like living in a cheap vegas hotel. Every morning, you wake up with a new disease. The floor beneath your bed is likely to fall through at any time, but at least you can burn the hotel down and rebuild it or move to another room.
mcDavid schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:29:
Hmm gekkigheid... Beta1 loopt vast in de installer terwijl Alpha3 het prima deed...
Als ik de iso opnieuw download, heb ik dan een daily build of moet ik die specifiek ergens vandaan halen?
Ik had juist het omgekeerde. Hier kan je daily vinden: http://cdimage.ubuntu.com/daily/current/

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 31-03-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik bespaar mij de installatie, maar iedere keer dat ik de live usb probeer is het allemaal wel erg instabiel. Het voelt toch wel weer allemaal last-minute werk aan met nog 30 dagen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Ik heb een netbook Medion E1315 netbook met ubuntu 9.10 en windows 7 (windows 7 start als eerste op). Dit werkte tot voor kort prima, maar nu niet meer. Na het opstarten van Ubuntu krijg ik een zwart scherm. Boven het scherm krijg ik de mededeling VGA 795 is decrepated of zo iets (het beeld gaat te vlug op zwart voor ik het kan lezen).
Het probleem is gekomen nadat ik het netbookje op een beamer heb aangesloten. Met de de beamer in de vga start hij wel op. Als ik de resolutie dan op het scherm verander (resolutie van 1280 x 720 beeldpunten) en start hem opnieuw op blijft hij weer op zwart met mededeling. De resolutie van van het netbook 1366 x 768 beeldpunten staat er niet bij.
Hij start wel op met de beamer uit en de vga sterker er nog in (resolutie 800-600 van de beamer).
FN f2 werkt ook niet (op extern beeldscherm instellen). Werkte uberhaupt niet op ubuntu.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat als je recovery modus uit grub selecteert en dan de root terminal pakt en de xorg.conf backupt en delete?

Heb overigens dezelfde netbook met 10.04. Werkt ook al best goed, alleen multitouch werkt niet meer en wifi alleen via ndiswrapper. Hoe heb jij de wifi op 9.10 voor elkaar? Gewoon de standaard drivers of moest je ook moeilijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb ook de akoya. Onder 9.10 heb ik het hiermee opgelost:

https://bugs.launchpad.ne.../+bug/401126?comments=all

Onder 10.04 lijkt hij wel de hardware te herkennen maar het werkt helaas nog niet out-of-the-box.

Onder 10.04 zou je dit kunnen proberen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=9001184

[ Voor 19% gewijzigd door knakworst op 03-04-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Onder 10.04 gebruik ik NDISWRAPPER met een Win2K driver.

offtopic:
Heb jij de exacte E1315 Akoya? Zo ja, heb je de recovery images nog die op de schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Voor de FP-skippers/GoT bookmarkers:
nieuws: Ubuntu 10.10 gaat Maverick Meerkat heten

Hopen dat ze in 30 dagen nog flink wat werk kunnen verzetten. De daily van 28 maart (om en nabij) was ook nog niet erg lekker te noemen.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
10.04 geinstalleerd omdat daar (eindelijk) iphone support in zou zitten, maar helaas. Of moet ik toch eerst nog wat zaken apt-getten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Misschien dat het nog komt, het is nu nog maar bèta 2 he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

MsG, daar maak je een klein foutje:
https://wiki.ubuntu.com/LucidReleaseSchedule

8 april is de beta 2 release.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Al gelukt. Enkel toestel unlocken door de pin in te voeren en voilà. Muziek afspelen werkt. Foto's bekijken etc ook. Nu alleen muziek erop zetten nog even een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Werkt bij jullie met 10.04 two finger scrolling eigenlijk? Op mijn E1315 is de betreffende optie "greyed out".

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!