Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 99.354 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 16:39

MsG

Forumzwerver

Ik draai nu door een foutje op een andere netbook al 10.04. Ziet er goed uit! Ik hoop niet dat het weer hardware gaat mollen :p. Ik vind de knoppen links een beetje lelijk. Ben het niet eens met de filosofie dat je vaker op de linkerhelft van het scherm zit met je muis. Ook zullen denk ik meer Windows users Ubuntu gebruiken dan mac users. Wat mij betreft mag er na een installatie een eenmalige instelwizard komen voor dergelijke dingen ipv dat verwacht wordt in gconf te zitten pielen. Vind het start en afsluitsfcherm wel erg mooi. Wel crashen nog veel van die triviale programma's waarbij ik me afvraag of het überhaupt vernieuwd is. Ben benieuwd of ze het redden. Het voelt elke keer een beetje als een rush.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
MsG schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:14:
Ik draai nu door een foutje op een andere netbook al 10.04. Ziet er goed uit! Ik hoop niet dat het weer hardware gaat mollen :p. Ik vind de knoppen links een beetje lelijk. Ben het niet eens met de filosofie dat je vaker op de linkerhelft van het scherm zit met je muis. Ook zullen denk ik meer Windows users Ubuntu gebruiken dan mac users. Wat mij betreft mag er na een installatie een eenmalige instelwizard komen voor dergelijke dingen ipv dat verwacht wordt in gconf te zitten pielen. Vind het start en afsluitsfcherm wel erg mooi. Wel crashen nog veel van die triviale programma's waarbij ik me afvraag of het überhaupt vernieuwd is. Ben benieuwd of ze het redden. Het voelt elke keer een beetje als een rush.
Goede reden om keyboard shortcuts te gaan leren (alt-f4 enz.) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@MsG:

Ik heb toevallig vorige week ubuntu netbook remix(9.10) geinstalleerd op een acer netbook(van mijn vriendin).
Kale XP installatie op dat ding en nog steeds hapert het geluid / beeld (is daarvoor ook al 2x bij ACER terug geweest).

Ik vind het wel het ultieme besturingsysteem voor netbooks.
Qua opzet is het gewoon veel beter , mijn vriendin die nog nooit niks met linux gewerkt heeft kan gelijk alles uitvoeren.
Hij bevat ook alles wat je(iig mijn vriendin) met een netbook doet(beetje surfen,mailen,facebook/twitteren,muziek luisteren,msn'en).
Geen gekloot met wlan drivertjes of vga driverts , alles werkt prima na install.

Ik heb ook nog geen last gehad van crashes sinds netbook draait.
Heb ook niet echt een idee dat het een rush is , dit OS is hier echt voor gemaakt(in tegenstelling tot een XP die op die kleine apparaatjes gezet word).
Zelfs interface ben ik heel goed over te spreken(ik vind het wel fijn dat die balk links staat , lijkt me ook logischer dan rechts nl.(ondanks dat onderzoek uitwijst dat we meer rechts kijken))

Zo werkt die voorheen brakke XP netbook nu wel lekker :P

[ Voor 19% gewijzigd door degroot op 14-03-2010 15:28 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

@MsG:

Anderen waren ook van mening dat je daarvoor niet je config files voor door moet gaan werken. Iemand had er een python scriptje voor geschreven, ergens hier gevonden: http://www.omgubuntu.co.uk/search/label/lucid
Maar op 1 of andere vreemde manier kan ik hem nu niet meer terugvinden. Kreeg je een leuke window met drie opties, left, right en custom. En je kon ook nog de volgorde aanpassen van de buttons :)

edit:

Ik wacht tot de 18de op de beta, dan ga ik waarschijnlijk flink genieten van 10.04 :*)

[ Voor 10% gewijzigd door afraca op 14-03-2010 16:18 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mar2zz schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:43:
[...]

dat is ook wel easy idd. maar een eigen install cd is net zo makkelijk toch?
Volgens mij heb je nu al aardig wat uurtjes in het zoeken van een install cd gestoken en als er weer een nieuwe distro uitkomt begint het weer van voren af aan. Met de-installeren was je met een half uurtje max. klaargeweest.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het voordeel aan knopjes links zal vooral blijken bij kleine resoluties. Het scherm dat zich opent past dan niet altijd helemaal op het scherm waardoor de sluitknop erbuiten valt. Dan meot je hem dus eerst verplaatsen voor je hem kan sluiten. Toch zal het wel erg wennen zijn, denk dat ik ze toch ook liever gewoon rechts heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar hoeveel schermen hebben een te lage breedteresolutie? Zelfs mijn 1024 * 600 netbook had dat niet. Hoogte was wél een probleem daarentegen. Het python scriptje is leuk maar ik doelde meer op dat canonical dat zelf mooi fixt in hun Ubuntu. Ik heb het zelf al via gconf gefixt. Vind de looks van 10.04 erg mooi. Vind het alleen een beetje raar dat elke keer de themes worden veranderd terwijl ze de zelfde naam houden. Doe het dan als nieuwe skin, zodat je ook nog de oudere versie van een skin kan mocht je dat willen.

Helaas heb ik dus wél wifi problemen, en dat vind ik erg jammer, want ik heb eindelijk een netbook waarbij Ubuntu wél redelijk snel is.

Dingen die ik nog even moet fixen op mijn netbook:
- Touchpad 2 vingerig zoomen
- Wifi

De wifi connect helemaal en lijkt prima te werken. Ik krijg echter gewoon geen websites ervoor. Ook het IP van de router in tikken geeft een 404.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een 404 krijgt werkt je wifi prima, 404 is iets wat de server roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Vicarious schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:17:
[...]
Volgens mij heb je nu al aardig wat uurtjes in het zoeken van een install cd gestoken en als er weer een nieuwe distro uitkomt begint het weer van voren af aan. Met de-installeren was je met een half uurtje max. klaargeweest.
Klopt helemaal. daarom ga ik de switch maken naar Arch ;-). Ik zoek vooral omdat ik dan snel leer en weet wat er te halen valt. ik ben zo iemand die van fouten leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
@msg, watvoor wifi-chip heb je?

zoomen doe ik trouwens altijd gewoon met ctrl-scroll, multitouch scrollen gaat als een malle namelijk :9 Veel relaxter ook dan in windows. (met één of ander speciaal asus-programmatje omdat windows anders uberhaupt geen multitouch snapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

blaataaps schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:46:
Als je een 404 krijgt werkt je wifi prima, 404 is iets wat de server roept.
Dat snap ik ook, maar ik heb wel verbinding met mn draadloos hier, maar als ik naar mn router wil gaan krijg ik ook een 404. Oftewel, fysiek heb ik verbinding, maar blijkbaar verder niet.

EDIT: ik snap je nu. Ik zeg het verkeerd, ik krijg zo'n firefox timeout. Ik zei idd 404, foutje.

Chipset post ik zsm even. Het was een realtek nogwat :P.

EDIT: RTL8192SE chipset
mcDavid schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:55:
@msg, watvoor wifi-chip heb je?

zoomen doe ik trouwens altijd gewoon met ctrl-scroll, multitouch scrollen gaat als een malle namelijk :9 Veel relaxter ook dan in windows. (met één of ander speciaal asus-programmatje omdat windows anders uberhaupt geen multitouch snapt)
Maar op een laptop op mn schoot zit ik met 1 hand lekker op het touchpad, dan wil ik niet een tweede hand hoeven gebruiken als dat niet hoeft. In Windows kan ik alles op het touchpad qua lurk-surfen: zoomen, rechtermuisknop, linkermuisknop, vorige, volgende, roteren, etc. In Ubuntu helaas nog niet.
Mar2zz schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:54:
[...]

Klopt helemaal. daarom ga ik de switch maken naar Arch ;-). Ik zoek vooral omdat ik dan snel leer en weet wat er te halen valt. ik ben zo iemand die van fouten leert.
Misschien leuk om je stappen te beschrijven in een bepaald topic? Om van te leren.

[ Voor 62% gewijzigd door MsG op 15-03-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
MsG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:08:
[...]Chipset post ik zsm even. Het was een realtek nogwat :P.

Ook niks in de logs (dmesg)? Krijg je wel iets in de arp-tabel, of laat tcpdump wel wat verkeer zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/7603/snapshot1z.png

Eindelijk heb ik de perfecte Linux gevonden voor mijn laptop.
Linux Mint 8 KDE 32-bit.
Ik heb al een aantal Linux distro's geprobeerd maar dit vindt ik tot nu toe de beste.
Ik heb Ubuntu en Linux Mint 8 zonder KDE al geprobeerd.
Tips voor nog betere versies welkom.
De 64-bit versies van deze zijn een beetje met fouten hier en daar.

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img686.imageshack.us/img686/7214/snapshot2.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

[...]

Dat snap ik ook, maar ik heb wel verbinding met mn draadloos hier, maar als ik naar mn router wil gaan krijg ik ook een 404. Oftewel, fysiek heb ik verbinding, maar blijkbaar verder niet.

EDIT: ik snap je nu. Ik zeg het verkeerd, ik krijg zo'n firefox timeout. Ik zei idd 404, foutje.

Chipset post ik zsm even. Het was een realtek nogwat :P.

Voor die chipset kan je op de website van realtek de meest recente driver downloaden, en compileren. Zorg wel dat de package build-essential geinstalleerd staat. Verder heb ik zelf in de Makefiles (4 in totaal) alle regels met 'DENABLE_LPS' verwijderd, en dit loste voor mij het probleem op dat mijn wifi elke 2 uur wegviel.

Dus:
-download driver van www.realtek.com
-pak uit
-verwijder alle 'DENABLE_LPS' regels uit de Makefile's
-sudo -s
-make
-make install
-reboot

:)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:12

Theimon

Snapte!?

In de kernel release 2.6.32 zitten de 8192SU en 8192E drivers in de staging drivers sectie. Misschien een idee om daar even naar te kijken?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Mijn wifi "werkt" ook gewoon en maakt ook verbinding, maar daadwerkelijke transfer blijft uit. Ik zal even die commando's hierboven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 21:45
MsG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:05:
Mijn wifi "werkt" ook gewoon en maakt ook verbinding, maar daadwerkelijke transfer blijft uit. Ik zal even die commando's hierboven proberen.
Voordat je je ubuntu door realtek laat verprutsen: check mainline kernel ppa. Vaak kun je met sudo dpkg -i *.deb de van daar gedownloade kernel installeren. Dan kun je direct naar 2.6.32 of .33 gaan met meer recente drivers.
Soms wil grafisch niet altijd meewerken, maar dan kun je met een reboot zo terug.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Ik ben voor de zaak een pc aan het installeren.
dit omdat in die pc zeer regelmatig geheugenkaarten van klanten geplaatst worden, wordt deze nu met Ubuntu geinstalleerd zodat we minder kas op virussen hebben.
Ik kan alleen geen echte goede software vinden om afbeeldingen te recoveren.
wij gebruiken nu -> Filerecovery

Het enige alternatief wat ik hiervoor kan vinden onder Linux is Photorec of Testdisk (via http://www.linux.com/archive/feed/56588)
Helaas is dit volledig commandline based en aangezien iedereen ermee moet kunnen werken is dat niet echt een optie.

Heeft iemand nog een alternatief hiervoor ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Op https://help.ubuntu.com/community/DataRecovery hebben ze het over gddrescue, welke gewoon in de repo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Loekie schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:23:
[...]

Voordat je je ubuntu door realtek laat verprutsen: check mainline kernel ppa. Vaak kun je met sudo dpkg -i *.deb de van daar gedownloade kernel installeren. Dan kun je direct naar 2.6.32 of .33 gaan met meer recente drivers.
Soms wil grafisch niet altijd meewerken, maar dan kun je met een reboot zo terug.
Lol in de nieuwe kernel is de support er blijkbaar uitgegooid. Heb nu alleen nog maar wired :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:14

knakworst

Get more sats!

[...]

Ik heb dezelfde. Je zult moeten compileren. Meer info hier:
https://bugs.launchpad.ne.../+bug/401126?comments=all
en het bestand:
http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Download het bestand en pak het uit. Open een terminal en voer uit.
cd rtl8192se_linux_2.6.0015.0127.2010
make
sudo su
enter password
make
make install
exit

Als je in de batterijstand wifiproblemen hebt, moet je nog doen wat er hier staat:
https://bugs.launchpad.ne.../+bug/401126/comments/159

Succes!

edit: Whieee had al een soortgelijk antwoord gegeven :+

Anyway, in 2.6.32/2.6.33 is de SE-driver nog niet aanbeland. Dus je zult moeten compileren.
MsG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:05:
Ik heb ook een daily live van 10.04 geprobeerd, hij ziet mijn wifi wel maar er gebeurt nog niets. Waarschijnlijk als je de firmware uit de driver naar de juiste plek kopieert, werkt het ook. Dan hoef je niet bij elke kernel te compilen.

[ Voor 29% gewijzigd door knakworst op 15-03-2010 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik moest vandaag een formulier inscannen en kwam zo (in Ubuntu 10.04) Simple Scan tegen. Dit tooltje is gemaakt door Canonical en werkte verrassend goed, je kunt ook meerdere pagina's scannen en vervolgens opslaan als PDF.

Ik scan zelden iets in, maar XSane kwam altijd vrij ingewikkeld over, met al die vensters en knoppen. Canonical is weleens verweten zelf niets te ontwikkelen, maar vond dit toch een leuke feature :)

[ Voor 8% gewijzigd door user109731 op 15-03-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

knakworst schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:13:
[...]

Ik heb dezelfde. Je zult moeten compileren. Meer info hier:
https://bugs.launchpad.ne.../+bug/401126?comments=all
en het bestand:
http://www.realtek.com.tw...Down=false&Downloads=true

Download het bestand en pak het uit. Open een terminal en voer uit.
cd rtl8192se_linux_2.6.0015.0127.2010
make
sudo su
enter password
make
make install
exit

Als je in de batterijstand wifiproblemen hebt, moet je nog doen wat er hier staat:
https://bugs.launchpad.ne.../+bug/401126/comments/159

Succes!

edit: Whieee had al een soortgelijk antwoord gegeven :+

Anyway, in 2.6.32/2.6.33 is de SE-driver nog niet aanbeland. Dus je zult moeten compileren.

[...]

Ik heb ook een daily live van 10.04 geprobeerd, hij ziet mijn wifi wel maar er gebeurt nog niets. Waarschijnlijk als je de firmware uit de driver naar de juiste plek kopieert, werkt het ook. Dan hoef je niet bij elke kernel te compilen.
Gedaan, maar helaas werkte nog steeds niet. Bij mij vond hij (10.04) hem sowieso al, maar dus geen verbinding verder, behalve een connectie met de router. Na het compilen verandert hier niets aan helaas. In de router staat wel het mac-adres, maar hij krijgt op een of andere manier geen IP. Als ik die manueel ingeef werkt het ook niet. En soms haalt hij alleen even snel de titel van een pagina op.

Moet ik in 10.04 niet iets zeggen van, gooi de default wifi weg en daarna pas compilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Wat staat er in je logs?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Zijn er hier nog meer mensen die bij hun 32bit versie van ubuntu ook een pae kernel hebben geinstalleerd.
Ik heb het toevallig gister gedaan en het viel me mee hoe ontzettend makkelijk dat was! Nu heb ik er toch weer 1 GB ram bij :Y)

Ik wil ook nog een keer vragen:

Ik gebruik een dualmonitor setup met mijn laptop (nvidia twinview). Werkt allemaal prima hier, maar ik vroeg me af of er een simpel command is om te checken of de tweede monitor is ingeplugt (enzoja die aan te zetten). Anders moet ik namelijk steeds in en uitloggen.
Of een scriptje dat ik kan gebruiken om externe monitor aan/uit te zetten. Want nu moet ik steeds voor het aansluiten x opnieuw opstarten.

Echt koekjes voor een antwoord :P, of is deze vraag een eigen thread waard?

[ Voor 52% gewijzigd door Icyzer op 16-03-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Icyzer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:33:
Zijn er hier nog meer mensen die bij hun 32bit versie van ubuntu ook een pae kernel hebben geinstalleerd.
Ik heb het toevallig gister gedaan en het viel me mee hoe ontzettend makkelijk dat was! Nu heb ik er toch weer 1 GB ram bij :Y)

Ik wil ook nog een keer vragen:

Ik gebruik een dualmonitor setup met mijn laptop (nvidia twinview). Werkt allemaal prima hier, maar ik vroeg me af of er een simpel command is om te checken of de tweede monitor is ingeplugt (enzoja die aan te zetten). Anders moet ik namelijk steeds in en uitloggen.
Of een scriptje dat ik kan gebruiken om externe monitor aan/uit te zetten. Want nu moet ik steeds voor het aansluiten x opnieuw opstarten.

Echt koekjes voor een antwoord :P, of is deze vraag een eigen thread waard?
Misschien een stomme suggestie, maar zit er geen switch monitor knop op je laptop? Op mijn laptop (Lenovo T60p) switch je van beeldscherm met Fn+F7. Hiermee switch ik tussen alléén Laptopscherm, alléén extern scherm, of 'twinview'. Ik gebruik de open source ATI driver, dus bij jou is het misschien anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Icyzer schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:33:
Dat deedtie bij mij automatisch! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

mcDavid schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Linux mint zeker :P?
Crackh34d schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:15:
[...]

Misschien een stomme suggestie, maar zit er geen switch monitor knop op je laptop? Op mijn laptop (Lenovo T60p) switch je van beeldscherm met Fn+F7. Hiermee switch ik tussen alléén Laptopscherm, alléén extern scherm, of 'twinview'. Ik gebruik de open source ATI driver, dus bij jou is het misschien anders.
Die switch knop werkt niet :(
Ik ben het nu hiermee aan het proberen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/bash
#set -x
echo " * Killing docky"
killall docky
#echo " * metacity --replace"
#nohup metacity --replace > /dev/null & sleep 5
#gnome-display-properties; sleep 1
echo " * Determining time and season..."
export season=`xrandr | grep VGA | cut -c16-19`
echo " * The season is" $season
echo " * Setting screen resolution"
if [ "$season" == '280x' ]; then
echo " * Going home"
xrandr --output VGA --off
else
echo " * Going big"
xrandr --output VGA --mode 1280x1024 --right-of LVDS --pos 0x1280
fi
#echo " * compiz --replace"
#nohup compiz --replace > /dev/null & sleep 5
sleep 2
echo " * Starting awn"
nohup docky > /dev/null &

komt van ubuntu forums, even aanpassen en hopen dat het werkt :P

Nu bluetooth internet nog met men phone (nokia 5800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik heb gisteren nog lekker kunnen werken op mijn laptop met Min 8. Ik heb wat recommended updates geïnstalleerd en heb toen mijn laptop uit gezet.

Vandaag start ik mijn laptop op en ik kan geen verbinding meer maken met mijn wireless netwerk. Omdat ik gisteren als laatste die updates geïnstalleerd heb, heb ik ee live cd gedownload en geprobeerd of het daarmee wel werkt, maar ook niets. De laptop van mijn vriendin werkt gewoon prima met windows vista.

Ik kan wel wireless netwerken vinden, maar het connecten gaat fout. Is er nog iets wat ik kan proberen, of is mijn wireless kaduuk?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
mcDavid schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 18:35:
[...]

Gewoon Ubuntu 9.10 in mijn geval. :)
Het was overigens een update en ik had eerder al de server-kernel geïnstalleerd staan, maar hij deed het netjes :) Maar een andere kernel installeren is inderdaad heel simpel, gewoon even de juiste kernel aanvinken in Synaptic, herstarten en daar is hij al. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

The_Fes schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:01:
Ik heb gisteren nog lekker kunnen werken op mijn laptop met Min 8. Ik heb wat recommended updates geïnstalleerd en heb toen mijn laptop uit gezet.

Vandaag start ik mijn laptop op en ik kan geen verbinding meer maken met mijn wireless netwerk. Omdat ik gisteren als laatste die updates geïnstalleerd heb, heb ik ee live cd gedownload en geprobeerd of het daarmee wel werkt, maar ook niets. De laptop van mijn vriendin werkt gewoon prima met windows vista.

Ik kan wel wireless netwerken vinden, maar het connecten gaat fout. Is er nog iets wat ik kan proberen, of is mijn wireless kaduuk?
Wireless-knopje toevallig uitgeschakeld? Linuxen doen soms raar met die knopjes die op je laptop zitten buiten je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 22:10
Vicarious schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:39:
[...]

Wireless-knopje toevallig uitgeschakeld? Linuxen doen soms raar met die knopjes die op je laptop zitten buiten je toetsenbord.
Nee, het was de router. Die had ik uitgesloten omdat de laptop van mijn vriendin wel werkte, en mijn laptop bedraad ook werkte. Maar na het opnieuw opstarten van de router deed hij het weer gewoon.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 11:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heeft er trouwens iemand ervaring met het wireless netwerk in de Openbare bieb in Amsterdam? Je krijgt er wel een briefje bij met de uitleg hoe je moet connecten in Ubuntu 9.04, maar ik krijg de boel met geen mogelijkheid aan de praat. Niemand hier snapt iets van computers en iets anders dan behulpzaamheid en of je vista of 7 gebruikt.. (zit nu via de bt van mijn telefoon, maar ik doe het toch liever met een iets sneller netwerk)
deze site:
http://uwstopia.nl/blog/2...-amsterdam-public-library
laat wel zien hoe het zou moeten, maar dat geeft alsnog geen sjoege. :|

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe kan ik van dergelijke regels een deb krijgen: https://launchpad.net/~markus-tisoft/+archive/rt3090

Ik zit op Luzie Nogwat en deze is voor Karameliserende Koala, maar wil hem toch installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MsG schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:45:
Hoe kan ik van dergelijke regels een deb krijgen: https://launchpad.net/~markus-tisoft/+archive/rt3090

Ik zit op Luzie Nogwat en deze is voor Karameliserende Koala, maar wil hem toch installeren.
Je had ook daar op het vraagtekentje kunnen klikken?
Adding the PPA to Ubuntu 9.10 (Karmic) and later

If you're using the most recent version of Ubuntu (or any version from Ubuntu 9.10 onwards), you can add a PPA to your system with a single line in your terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En als je hiervoor geen repostery wil toevoegen kun via 'package details' en een paar keer doorklikken ook eenvoudig rechtstreeks de .deb downloaden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sorry ik wist niet dat ik daar door kon klikken. Bedankt jongens :).

Hoe gaat het trouwens in zn werk altijd bij bijv 9.10 naar 10.04. De gehele sourceslijst wordt gewoon gekopiëerd en alleen de packages die anders zijn in een nieuwere versie worden veranderd? Dus random package X is in 9.10 hetzelfde als in 10.04 tenzij er dus wat geüpdate is in tussentijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik ga even uit mijn duim zuigen, dus...
Ik denk dat het verschil in kernelversie belangrijker is dan de ubuntuversie en dat veel packages rollende release hebben, en niet echt rekening houden met waar Ubuntu nou gebleven is, tenzij het uit de canonical-stal komt. De packages zouden ook geschikt moeten zijn voor andere debian-distro's, en de software in de .deb zou ook geschikt moeten zijn voor alle distro's, mits er niet een hele nieuwe kernelspecifieke routine in zit?

De meeste software zal toch automatisch al zijn dependencies meegeven zodat die ook op je systeem komen. maar als er een achter blijft omdat de versie niet up2date is (omdat je bijvoorbeeld alleen de default ubuntu source hebt die alleen stables doet) dan gaat het niet werken, maar dan loopt het stuk op het behoudende beleid qua sources. Volgens mij zou je zelfs kunnen stellen dat je al voor 90% op lucid zit met je karmic systeem als je al je packages update uit andere sources die nieuwe / experimentele versies van de software gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Oeh, exciting! Volgens de Lucid Lynx roadmap komt vandaag beta 1 uit! (let op, link dood @ 17:11). Heb helaas pas zaterdag zondag de mogelijkheid te installen ;(

[ Voor 3% gewijzigd door afraca op 18-03-2010 17:14 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik ga denk ik eens kijken of ik 'm dualboot kan installeren met dezelfde /home partitie... Kan ik mooi op mijn gemakje overschakelen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben met 2 netbooks al over. Maar snap niet waarom het altijd zo'n crashfeest is. Zeker nu ze nog maar even hebben. Of allemaal van die design foutjes. Om die minimize en maximize iconen zit een soort vlak. Als je de knoppen dus niet links hebt ziet het er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sja, hopen dat dat in de Beta wat beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Overigens kun je in plaats van de beta net zo goed de laatste nightly pakken. De beta is gewoon een nightly waarvan ze getest hebben dat de belangrijkste functionaliteit werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

afraca schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:12:
Oeh, exciting! Volgens de Lucid Lynx roadmap komt vandaag beta 1 uit! (let op, link dood @ 17:11). Heb helaas pas zaterdag zondag de mogelijkheid te installen ;(
Je zal nog een dag je extra moeten wachten, hoewel voor jou nu niks uitmaakt. :D Er zijn nog wat problemen met de beta1

Zie dit bericht

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
  • Laatst online: 12-09 09:33
Als je geïnteresseerd bent in de status van de iso's voor beta1: hier zie je de status van beta iso.
Ook handig als je tegen problemen aanloopt met het testen van de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Hoofdpiet schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:26:
Als je geïnteresseerd bent in de status van de iso's voor beta1: hier zie je de status van beta iso.
Ook handig als je tegen problemen aanloopt met het testen van de beta.
Hmm vandaag zijn er alleen maar kevertjes bijgekomen zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Krijg net een mailtje via ubuntu-announce: https://lists.ubuntu.com/...ce/2010-March/000129.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Mar2zz schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 21:21:
volgens mij heb ik mijn nlite voor ubuntu gevonden: Reconstructor. eens kijken wat dat allemaal kan.

Ik heb overigens vanmiddag een debian netinstall gedaan. inderdaad zonder desktop, en daarna xfce geinstalled. verschilt weinig van kale xubuntu die ik vanaf mini ubuntu had geinstalled.

Reconstructor is een live-cd builder waarmee je debian of ubuntu als basis pakt, vervolgens uitkleed/aankleed/customized/themed etc en dan je eigen live-cd / install cd bouwt. tijd voor een Mar2zzuntu
ben er ook al mee bezig..
wellicht een ideetje voor een nieuwe topic?
het ziet er wel goed uit namelijk!
maar zoals gewoonlijk, snap ik er weinig van ;) dus ik ben maar wat aant modderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Yonah schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:30:
[...]

ben er ook al mee bezig..
wellicht een ideetje voor een nieuwe topic?
het ziet er wel goed uit namelijk!
maar zoals gewoonlijk, snap ik er weinig van ;) dus ik ben maar wat aant modderen
Volgens mij is dat niet handig om dat voor in de TS..... Aangezien het te snel wijzigt en op die manier de TS constant aan onderhoud nodig heeft terwijl volgens mij weinig mensen die echt uitgebreid doorlopen....

Het is denk ik handiger om er een minifaq van te maken zodat mensen het gemakkelijk kunnen nalezen.

Zondag eens de beta installeren! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 19-03-2010 19:40 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Oeh, plannen iets veranderd dit weekend en had vrije tijd van 18:00 tot 21:00 (nee, niet om ubuntu beta :P ), even snel geinstalleerd. Alleen thema was nog volledig afwezig, dat ging niet helemaal goed ;) Moet ik later nog even naar kijken. En wireless kaart werd iets over gezegd in dialog box die gelijk weer wegging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Touchdomex schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 19:39:
[...]

Volgens mij is dat niet handig om dat voor in de TS..... Aangezien het te snel wijzigt en op die manier de TS constant aan onderhoud nodig heeft terwijl volgens mij weinig mensen die echt uitgebreid doorlopen....

Het is denk ik handiger om er een minifaq van te maken zodat mensen het gemakkelijk kunnen nalezen.

Zondag eens de beta installeren! :D
installeren?
het is een website, waar je gewoon online je iso in elkaar knutseld, en dan krijg je een mailtje dat je de iso kan downloaden :D

Het enige waar Ubuntu het voor mij op zou winnen, is de vormgeving..
in Debian loop ik nog steeds tegen het probleem aan dat mijn bootsplash niet werkt, en alles zit net eventjes minder lekker in elkaar.
Verder hou ik het lekker bij Debian, en installer ik Ubuntu bij klanten die met linux aan de gang willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Hehe, ik kan heel wat hebben wat betreft bugs en dergelijke, maar de beta van 10.04 is wat te gek voor mij. Misschien heb ik wel bijzondere case hoor, maar bij mij is default (nieuwe) theme dus halfdood (niet werkend), booten duurt 6 uur (ok, overdreven, maar vanaf GRUB naar inlogscherm is toch wel 2x zo lang als 9.10 ) en dialog boxjes doen gek. Net bij inloggen ging hij klagen over dat power manager afgesloten moest worden voordat ik kon uitloggen, vanuit het niets, en toen ik daar cancel koos was m'n inlogscherm onbruikbaar (soort grayed out zegmaar).....

Still, ik heb enorm zin in 10.04 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lol dat is een stuk erger dan mij.

2 netbooks hier. Eentje heeft rare splash met groen wat transparant hoort te zijn ofzo.

Beide regelmatig wat gnome panel object crashes

Theme werkt wel prima. Alles is wat verpaarst. Maar ziet er wel leuk uit. Ik installeer altijd heel snel de nieuwe versies omdat ik een beetje feature honger ben en ik zo jammer vind dat het elke keer een half jaar stil ligt. In de beta zie je meteen nog dingetjes veranderen. Dat geeft me
een beetje het XBMC gevoel waar je elke 3 week wel weer iets nieuws had.

Ik hoop nog steeds op een soort lopende cycle ooit.

Nieuw pakket aangekondigd.
Pakket wordt alvast gebruikt door een paar 100 test users
pakket wordt goed bevonden
pakket kan in de release waarbij je dan keuze hebt om de huidige versie gewoon te houden

het hele conservatieve idee slaat meer op security imo wat ook goed is. Maar men hoeft toch geen half jaar te wachten met dingen als Firefox 3.6 om vervolgens weer achter te lopen na een half jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor de dingen die ik up-to-date wil houden gebruik ik gewoon PPA's :) Dat geeft me het nieuwste van het nieuwste waar ik dat hebben wil en houdt de rest op een stabiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

MsG schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:28:
Lol dat is een stuk erger dan mij.

2 netbooks hier. Eentje heeft rare splash met groen wat transparant hoort te zijn ofzo.

Beide regelmatig wat gnome panel object crashes

Theme werkt wel prima. Alles is wat verpaarst. Maar ziet er wel leuk uit. Ik installeer altijd heel snel de nieuwe versies omdat ik een beetje feature honger ben en ik zo jammer vind dat het elke keer een half jaar stil ligt. In de beta zie je meteen nog dingetjes veranderen. Dat geeft me
een beetje het XBMC gevoel waar je elke 3 week wel weer iets nieuws had.

Ik hoop nog steeds op een soort lopende cycle ooit.

Nieuw pakket aangekondigd.
Pakket wordt alvast gebruikt door een paar 100 test users
pakket wordt goed bevonden
pakket kan in de release waarbij je dan keuze hebt om de huidige versie gewoon te houden

het hele conservatieve idee slaat meer op security imo wat ook goed is. Maar men hoeft toch geen half jaar te wachten met dingen als Firefox 3.6 om vervolgens weer achter te lopen na een half jaar?
Misschien is Gentoo of Arch unstable iets voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Qua release-cycles en uitgave van programma's zou het mogelijk beter zijn. Maar nergens vind je zo'n actieve community als bij Ubuntu. Ook hun filosofie dat Piet Hoekstra het ook moet snappen vind je minder bij andere distro's imo. Ik blijf dus het liefst gewoon in Ubuntu. Maar zal inderdaad eens kijken naar die eigen PPA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dirk schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:14:
Voor de dingen die ik up-to-date wil houden gebruik ik gewoon PPA's :) Dat geeft me het nieuwste van het nieuwste waar ik dat hebben wil en houdt de rest op een stabiele versie.
Same here, en dan gebruik ik die PPA's ook nog eens vrijwel niet. Een keertje bij Kubuntu gedaan omdat ik wilde weten of in de laatste KDE al die probleempjes die ik met X had opgelost waren, maar dat was ijdele hoop achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben veel aan het klooien geweest met Linux op de ps3.
Ik heb Ubuntu ,Kubuntu ,Xubuntu geprobeerd ,
maar die gaven allemaal problemen.
Uiteindelijk heb ik yellow Dog 6.2 geprobeerd en
tot nu toe vindt ik die het beste.
Kun je ergens zien wanneer de nieuwe versie van Yellow Dog uitkomt?
Wanneer werkt youtube eens een keer standaard in Yellow Dog?

Ik typ dit nu op de ps3 in Yellow Dog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik denk op www.yellowdoglinux.com ?
Maar wat heeft een RedHat based distro voor PPC in een ubuntu topic te zoeken?

@hieronder: ja je meldt even dat je ubuntu NIET gebruikt...

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 21-03-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:01:
Ik denk op www.yellowdoglinux.com ?
Maar wat heeft een RedHat based distro voor PPC in een ubuntu topic te zoeken?
Ik heb het ook over Ubuntu in mijn post hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:05:
[...]

Ik heb het ook over Ubuntu in mijn post hoor.
Ja maar daar gaat niet je hoofdvraag over ;)

Voor dit soort dingen kun je beter of een nieuw topic aanmaken of in de NOS kroeg zitten. Dit topic is toch echt voor Ubuntu :>

Zo de beta is geïnstalleerd! Eindelijk kan ik de 64 bits normaal installeren en dat heb ik gedaan! :9~ Lekker draaiend op mijn laptop voor op school. Morgen eens uitgebreid testen wat allemaal nog moet worden aangepast. Maar zoals het er nu uitziet dan valt heel erg mee en ga ik vermoedelijk meer 64 bits ubuntu's gebruiken!

Ik kan daarna weer lekker beziggaan met nieuwe ubuntutopicje bouwen. De nieuwe logo's en kleuren toevoegen :D _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Touchdomex op 21-03-2010 15:42 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is nou echt het voordeel van 64 bits spul? Significant sneller is het volgens mij niet eens. Uiteindelijk gaan we er wel naar toe met zn allen, maar ik heb nog altijd de 32 bits ubuntu op mn 64 bits PC. Misschien ook eens proberen ooit. Al zie ik nog niet echt directe meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Het is wel degelijk significant sneller. Ik moet even zoeken, maar ik kan mij een test herinneren waarin de 64 bits ubuntu veel sneller was dan een 32 bits ubuntu en een 32 bits ubuntu met PAE in de kernel. En dat terwijl PAE niet echt uitmaakte. Ik zou even moeten zoeken naar die test, maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:14

knakworst

Get more sats!

Voor sommige tests inderdaad significant sneller. Ik vraag mij wel af of het voor de thuisgebruiker relevant is.

http://www.phoronix.com/s...&item=ubuntu_32_pae&num=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
knakworst schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:27:
Voor sommige tests inderdaad significant sneller. Ik vraag mij wel af of het voor de thuisgebruiker relevant is.

http://www.phoronix.com/s...&item=ubuntu_32_pae&num=1
Sja maar als het soms sneller is, dan is dat toch genoeg? Het is niet dat het geld kost ofzo.

Enige wat het "kost" is dat flash nóg kutter werkt onder 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
ik zou me eigenlijk eens na moeten laten kijken :P

Ubuntu is een Debian afgeleide, toch blijf ik halsstarrig vast houden aan Debian, terwijl Ubuntu veel meer "af" is :S
in termen van gebruikersinterface enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

mcDavid schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:45:
[...]

Sja maar als het soms sneller is, dan is dat toch genoeg? Het is niet dat het geld kost ofzo.

Enige wat het "kost" is dat flash nóg kutter werkt onder 64 bit.
En da's voor mij wel direct een groot nadeel. Pas als je met die zooi opgescheept zit merk je pas hoe vaak je het eigenlijk gebruikt. Bovendien zijn nog niet alle applicaties beschikbaar in 64-bits en kwam ik nog wel meer bugjes tegen in de 64-bits versie. Vooralsnog is het mij het gekloot nog niet waard in ieder geval en blijf ik ook nog even bij 32 bits hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik heb op mijn laptop gewoon Ubuntu 32-bits gegooid, omdat 64-bits nergens voor nodig is (2GB RAM). Op mijn pc staat echter Gentoo ~AMD64 vanwege 4GB RAM. Alle software werkt naar behoren zowel op de ~x86 die ik eerder draaide, als op de ~AMD64 versie.
Flash liep/loopt op beide versies te kloten. Firefox lijkt te vergeten waar de plugin staat. Gentoo smijt de plugin in /opt en maakt een symlink naar /usr/lib64. Daar heb ik nu de 64-bits .so van Adobe direct ingezet. Kijken of dat beter blijft werken.

In principe kan je er ook van uit gaan dat alle 32-bits software op 64-bits werkt, dus of dat nu een reden is om persé 32-bits te draaien. Voor de snelheid hoef je het niet te doen, het is puur voor de manier waarop het systeem het RAM aanspreekt.Heb je minder dan 4GB RAM, pak dan 32-bits. Alles daarboven --> 64-bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoofdpiet
  • Laatst online: 12-09 09:33
MsG schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:17:
Wat is nou echt het voordeel van 64 bits spul? Significant sneller is het volgens mij niet eens. Uiteindelijk gaan we er wel naar toe met zn allen, maar ik heb nog altijd de 32 bits ubuntu op mn 64 bits PC. Misschien ook eens proberen ooit. Al zie ik nog niet echt directe meerwaarde.
volgens ubuntu website kun je het beste de 64 bit gebruiken.

Ik heb zelfs op een laptop met 2GB beide versies geprobeerd. Op allebei de versies af toe wat gedoe met flash, maar verder geen problemen ondervonden waar ik in het forum geen antwoord op kon vinden.
Nu draait er een maand of 5 de 64bit versie en die laat ik voorlopig nog wel even staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Net even 10.4 geinstalleerd onder VMware, dat werkt allemaal lekker.
Ik heb pas een Intel X-25M SSD in mn laptopje gedrukt en wilde eigenlijk met 10.4 wel helemaal overgaan naar Ubuntu, ik vond helaas dat TRIM nog niet ondersteund wordt en dat met alignment ook geen rekening word gehouden.
Een cleanup scriptje draaien voor het trimmen is met sommige SSD's wel mogelijk.

Iemand ervaring met SSD's onder Ubuntu op de langere termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonah schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:15:

Ubuntu is een Debian afgeleide, toch blijf ik halsstarrig vast houden aan Debian, terwijl Ubuntu veel meer "af" is :S
Ach als je wil klooien en configureren dan moet je lekker debian pakken. wil je gewoon geen gezeur en gewoon gaan met die banaan na een standaard installatie dan kies je voor ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:14:
Net even 10.4 geinstalleerd onder VMware, dat werkt allemaal lekker.
Ik heb pas een Intel X-25M SSD in mn laptopje gedrukt en wilde eigenlijk met 10.4 wel helemaal overgaan naar Ubuntu, ik vond helaas dat TRIM nog niet ondersteund wordt en dat met alignment ook geen rekening word gehouden.
Een cleanup scriptje draaien voor het trimmen is met sommige SSD's wel mogelijk.

Iemand ervaring met SSD's onder Ubuntu op de langere termijn?
De laatste versie van hdparm ondersteund trim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:18:
[...]

De laatste versie van hdparm ondersteund trim ;)
Helaas zit er nog een antieke versie (9.15 is van april 2009) in Lucid Lynx :/

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
DutchNutcase schreef op zondag 21 maart 2010 @ 21:20:
Het is wel degelijk significant sneller. Ik moet even zoeken, maar ik kan mij een test herinneren waarin de 64 bits ubuntu veel sneller was dan een 32 bits ubuntu en een 32 bits ubuntu met PAE in de kernel. En dat terwijl PAE niet echt uitmaakte. Ik zou even moeten zoeken naar die test, maar daar heb ik nu geen tijd voor.
64-bits programma's kunnen sneller zijn omdat de processor in 64-bits modus (long mode) o.a. meer registers tot z'n beschikking heeft, waardoor de compiler bijv. data gewoon in een register kan laten staan en een tweede register kan gebruiken voor iets, ipv. dat ie eerst de data uit het eerste register even moet saven (op de stack ofzo) en daarna weer terug moet zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door onox op 22-03-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Lucid in dualboot was zeker geen succes met kapotte theme. Toen maar even in Virtualbox geprobeerd, ging probleemloos. Echter, na installeren van guest additions ging X een beetje dood.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
afraca schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:17:
Lucid in dualboot was zeker geen succes met kapotte theme. Toen maar even in Virtualbox geprobeerd, ging probleemloos. Echter, na installeren van guest additions ging X een beetje dood.... :P
Bekend probleem met de nieuwe kernel (niet ubuntu specifiek). Fix staat op linkje.

edit: zit er sinds vandaag ook mee te spelen maar ik krijg de muis niet normaal werkend. Eerst werkt hij alleen door de muis te locken in de VM en na wat pielen werkt de muis zonder locken maar herkent hij alleen nog maar muis knopjes en beweegt de pointer zelf niet meer

[ Voor 22% gewijzigd door rockmanz op 22-03-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Klopt het dat je niet meer door een menu kunt scrollen en de focus erafhalen zonder dat het menu terugsprint in Lucid? Erg nare bug iig :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

@ rockmanz
Ubuntu 10.04 Beta 1 includes the 2.6.32-16.25 kernel based on 2.6.32.9.
Beta 2 gaat shippen met 2.6.32-??.?? based on 2.6.32.10 ? Hopen dat het daar gefixed word. Voor nu voldoet ondanks mijn lage verwachtingen beta1 niet.

@t.coenraad:
Scrollen door menu gaat prima, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met focus eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 11:24

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Erg vervelend dat MessagingMenu nog steeds Thunderbird niet ondersteunt. Evolution vind ik zo'n verschrikkelijke mail client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja erg jammer dat het geen universele applet is. Net als de kalender. Terwijl de status-applicatie wel gewoon universeel werkt voor zowel pidgin als diverse andere IM-clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de Alpha, 3 en Beta 1 geprobeerd. De alpha deden het bij mij prima, totdat ik op alpha 3 ging updaten. Een Xorg update geeft bij mij geen beeld meer. De beta heeft dit probleem out of the box al. Misschien dat mijn 5870 niet helemaal compatible is met de laatste xorg-ati drive. Ik hoop dat de nog uit te komen fglrx het een en ander kan verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ergens een manier of link om XBMC 9.11 op ubuntu 10.04 beta1 te installeren Na het toe voegen van de ppa die wat te vinden is op de site van xbmc en het updaten en upgraden van het systeem kan ik met sudo apt-get install xbmc niets vinden om te installeren.

Is het dan bv mogelijk om via SVN te installeren of ergens een deb pakketje te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer

Icyzer

Goudvis

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:24:
Weet iemand ergens een manier of link om XBMC 9.11 op ubuntu 10.04 beta1 te installeren Na het toe voegen van de ppa die wat te vinden is op de site van xbmc en het updaten en upgraden van het systeem kan ik met sudo apt-get install xbmc niets vinden om te installeren.

Is het dan bv mogelijk om via SVN te installeren of ergens een deb pakketje te downloaden?
kan je hem ook niet vinden in synaptic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:24:
[...]

kan je hem ook niet vinden in synaptic?
Nee daar is ook niks terug te te vinden. XBMC staat wel bij de ppa source lijst. en updaten lukt ook. Maar XBM zoeken om te installeren werkt niet

Is het iemand al gelukt om xbmc 9.11 op 10.04 beta1 te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Nee daar is ook niks terug te te vinden. XBMC staat wel bij de ppa source lijst. en updaten lukt ook. Maar XBM zoeken om te installeren werkt niet

Is het iemand al gelukt om xbmc 9.11 op 10.04 beta1 te installeren?
Google -> XBMC forum -> binaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De music store doet het! Vanmorgen kon ik opeens door al het aanbod bladeren en previews luisteren. Werkt best makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binaries the magic word :S Had al gezocht maar niks echt kunnen vinden. iig dank je wel voor de hint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Vicarious schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:34:
[...]

nouja, toen ik 64 bits ubuntu had had ik ook een probleem met de functionaliteit, want de knoppen werkten bij mij dus niet. Ik moest eerst met de rechtermuisknop ergens op klikken en dan pas kon ik met d elinkermuisknop een knop bedienen. En toen ik Compiz uitschakelde werkte het wel gewoon. Roep dus niet te hard dat Compiz niets te maken heeft met de functionaliteit van die flashplayers :P
ok, heeeeele late reactie ;) maar eh.. je had toch gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

letatcest schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:14:
[...]

ok, heeeeele late reactie ;) maar eh.. je had toch gelijk...
8)

Wel jammer dat flash nog steeds zo brak werkt onder linux. Wordt tijd dat Adobe daar eens wat meer effort in gaat stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:50:
[...]

8)

Wel jammer dat flash nog steeds zo brak werkt onder linux. Wordt tijd dat Adobe daar eens wat meer effort in gaat stoppen.
Ik heb flash wel werkende :D In firefox... Maar ik ben sinds kort chrome gebruiker dus dan faalt het nog steeds :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Yonah schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:15:

gnome is ook redelijk compleet?

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
thijsje66 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:54:
[...]

gnome is ook redelijk compleet?
Ubuntu is anders compleet imho. Dat merk je vooral wanneer je het gaat gebruiken. Het verschilt echt ondertussen een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
ik heb kort xubuntu gebruikt, en zit nou op debian, maar ik vind het allebei prima eigenlijk...
Maar Xubuntu was dan ook echt kort gebruikt door mij.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

voor mijn gevoel is xfce soms zelfs nog zwaarder dan gnome, had op een oud bakkie xubuntu staan, maar draai daar nu toch gewoon weer gnome op. Als Lucid uit beta is, dan wil ik Lubuntu daar graag op proberen, had het al eens geprobeerd, maar was nog erg buggy.

@touchdomex: volgens mij installeert flash tegenwoordig in een shared items dir. als je het via de repo's doet en dan ziet chrome(ium) hem standaard ook gewoon. Moonlight is zelfs aan de praat te krijgen, al werkt het wel een stuk slechter dan in firefox. Mjaaaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
letatcest schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:10:
voor mijn gevoel is xfce soms zelfs nog zwaarder dan gnome, had op een oud bakkie xubuntu staan, maar draai daar nu toch gewoon weer gnome op. Als Lucid uit beta is, dan wil ik Lubuntu daar graag op proberen, had het al eens geprobeerd, maar was nog erg buggy.

@touchdomex: volgens mij installeert flash tegenwoordig in een shared items dir. als je het via de repo's doet en dan ziet chrome(ium) hem standaard ook gewoon. Moonlight is zelfs aan de praat te krijgen, al werkt het wel een stuk slechter dan in firefox. Mjaaaa...
Ben er nog niet uitgebreid mee bezig gegaan. Maar vond eht wel jammer dat hij hem niet out of the box goed deed... Zal wel aan 64 bits liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
afraca schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:26:
@ rockmanz

[...]

Beta 2 gaat shippen met 2.6.32-??.?? based on 2.6.32.10 ? Hopen dat het daar gefixed word. Voor nu voldoet ondanks mijn lage verwachtingen beta1 niet.

@t.coenraad:
Scrollen door menu gaat prima, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met focus eraf halen.
Ik bedoel dat als je een menu als Beheer of Voorkeuren hebt (en je zit op een netbook ;)) dat je dan naar beneden moet scrollen voor de onderste opties, maar dat je, wanneer je dan zo'n optie aan de onderkant kiest, hij terugspringt naar de beginstand (en dat is dus bovenin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 21:45
Erhnam schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:15:
[...]

Dit is XBMC svn, geen 9.11
Ik denk dat je daar op dit moment nog even niet omheen kunt totdat alles wat stabieler is....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij dit topic ben ik achter het bestaan van wubi gekomen. Eigenlijk ben ik meteen verkocht aan ubuntu. Wat een verschil met alle windows versies. Op mijn laptop (MSI megabook s262 YA, de blauwe) loopt ubuntu ongelofelijk soepel en snel. Binnen 1 minuut opgestart en ook alle eyecandy loopt soepel (waar windows zeurt over een index dat aan moet geven of je hardware wel goed genoeg is, blijkt dit in ubuntu 9.10 geen rol te spelen - ik ben nog lang niet aan een hardware-update toe, zo blijkt)
Zelfs office 2007, wat ik toch wel een fijn pakket vind, werkt prima via wine.

Desondanks ben ik nog een beetje 'bang' om ubuntu in een aparte partitie te zetten (gedoe?). Ik las in de OP dat dit nog wat performancewinst zou opleveren. Hoe merkbaar zal dat zijn denk je? Daarnaast zou natuurlijk nog de hibernate functie erbij komen, wat ook wel fijn is.
Met gparted kan een ntfs partitie niet verkleind worden, las ik ergens. Iemand een idee waar dit makkelijk wel mee kan? Partition magic las ik maar is er niet een fijn gratis linux alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Met Gparted lukt het hier anders prima. Echter kunnen verkleiningen altijd fout gaan. Backup dus eerst maar je data voordat je het overweegt.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!