Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 47 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 19:01
kronolith schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 22:10:
Handig plaatje voor jullie ;)

[afbeelding]

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met wetsanden van de gehele auto? Heb nu al een aantal keer foto's gezien van auto's die compleet gewetsand zijn en het resultaat is verbluffend. Ik wil dit eigenlijk ook wel eens uitproberen van de zomer maar kan bijna geen info vinden hierover.
Waarom zou je je complete auto willen wetsanden? Als jij de schade die je hebt kan oplossen met gewoon polijsten wat is dan het nu om je hele auto te wetsanden? Mijns inziens gewoon weghalen van heel veel blanke lak voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
voor niets? Je krijgt echt een ongeëvenaarde glans voor terug!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Glans is leuk, maar blanke lak is echte bescherming.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt machinaal minimale lakdikte weg met grit 1500, en dus alle krasjes die je niet kan weg polijsten. Daarna polijsten en je auto is als nieuw mits je het goed doet. Gaat het matteren, want dat is het, verkeerd dan kan je polijsten tot je een ons weegt want dat komt niet meer goed.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LVGH schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 19:22:
Over wax opvreten gesproken.. bestaan er wasstraten waar je alleen de onderkant kunt schoonmaken? Er ligt nu al overal pekelzooi dus ik wil wel af en toe de onderkant schoonmaken, maar de buitenkant verder gewoon met de hand blijven doen..
Kärcher accessoires:
Flexibele lans 1050 mm
Lans voor bodemwassen

LinkedIn WoT Cash Converter

• dangerpaki
Rainesh schreef op woensdag 10 december 2014 @ 22:11:
voor niets? Je krijgt echt een ongeëvenaarde glans voor terug!
Goed polijsten scheelt je heel veel blanke lak vergeleken met wetsanden en hou je ook erg mooie glans over. Wil je orange peel aanpakken dan kan je nog altijd met de nieuwe denim pads proberen het nog strakker te krijgen. Maar wetsanden is toch wel erg rigoreus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:46

Tomatoman

Fulltime prutser

Een tijdje geleden heb ik mijn wintervelgen grondig schoongemaakt (o.a. IronX) en er nieuwe winterbanden op laten zetten. Morgen gaan ze op mijn auto. Wat kan ik op de velgen smeren om vuil en die zwarte troep die van de remmen komt wat gemakkelijker van mijn velgen te krijgen? Ik heb wel het een en ander aan middeltjes in huis, maar zeker geen compleet detailing-arsenaal.

De winterwielen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CwK4bTq9IdIprNzMxUmyp4dG/full.jpg

Die schoonmaakactie staat me trouwens ook te wachten voor de zomerwielen en ook nog een keer voor de wielen van mijn vrouws auto. Daarom zou ik graag iets niet al te arbeidsintensiefs willen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tomatoman op 13-12-2014 10:04 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je een wax hebt, dan minimaal 2 laagjes wax. Wel tussen de lagen door even uitpoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik zie dat ik een ongeopende fles Poorboy's EX-P sealant heb. Volstaat dat ook? Bij de in huis aanwezige wax ben ik aangewezen op l'Oréal :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou niet weten of EX-P zou helpen. Wat heb je allemaal staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:21
Rimwax, ik heb hem van Smartwax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb 3 laagjes Collinite 845 op mijn velgen recent gezet en remstof blijft zitten, maar achteraf eventjes met hogedruk en het is eraf :)
Maar gezien het een hybride is, heb ik toch nooit al te vuile velgen. Na een maand gebruik zijn ze nauwelijks grijs zelfs O-)

BTW: mooie kleur van die BMW, spijtig voor die gigantische bluts :( (of is dat een funky reflectie?)

[ Voor 46% gewijzigd door Dima_2005 op 13-12-2014 16:18 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Je kan op de velgen in een wheel wax, sealent of coating. Kijk hier even.

Ik zou zeggen als je goed schoon hebt gemaakt, hebt gekleid en hebt gecleaned dan zou ik er een coating op zetten. Een beetje goede coating die goed is aangebracht gaat bijna een jaar mee.

Heb zelf laatst m'n wintervelgen ook gedaan voor ze erop gingen. Helaas te weinig tijd om dat allemaal mooi te doen. Dus zijn er nu zo op gegaan. Zijn sowieso toe aan wat reparatie. Maar ik ga binnenkort eens m'n zomervelgen en banden alvast doen en klaar leggen.

[ Voor 27% gewijzigd door dangerpaki op 13-12-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Die speciale wheel sealants en dergelijke kende ik niet. Dit is wat ik morgen aan detailingmidelen tot mijn beschikking heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LUjguEEVqEcdOX7nkv55krpk/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GadXJCcjAXZaIwDKDayyUBhy/full.jpg

En tot slot nog deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jIDmrdsEy0XthmDjNp3jpAcq/full.jpg
:+

En die lichtblauwe 'vlek' is puur het flitslicht, met de lak is gelukkig niets aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hi guys, ik heb een maandje of drie-ish geleden m'n eerste auto (gebruikt) gekocht, een Toyota IQtje. De eerste twee maanden wist ik bijna niets van detailen maar ik wil 'm toch zo goed mogelijk onderhouden. Ik ben geen ultra neat freak maar het is toch wel leuk als hij er mooi bij staat. Ook is de glans er een beetje af volgens mij. Ben geen expert nog dus ik weet niet of dit zo hoor of dat er nog een hoop potentie in zit. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken als het niet zo regent.

In de afgelopen maand heb ik beetje bij beetje meer info over het detailen vergaard en het wassen gaat me nu redelijk goed af. Heb al één keertje staan kleien maar waxen heb ik nog niet echt gedaan. Ik wil m'n vierwieler binnenkort eens goed aanpakken maar het weer helpt niet echt mee.
Hoe gaan jullie om met het detailen tijdens deze koude maanden?

Oh ja, ik heb nu net m'n detailing producten geupgrade van shell shampo en shell wax (van m'n zus gekregen omdat ze net d'r auto heeft weggedaan) naar een hoop Meguiars producten. Gesponsord door de Halfords faillissements uitverkoop :p dus dat moet wel goed komen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tijdens koude maanden is detailen natuurlijk geen pretje. Gezien je het goed wilt onderhouden, zou ik bij de eerste redelijke temperatuur toch even wassen, kleien en waxen... In de lente kun je dan volledige stappenplan doorlopen.

Collinite 845 gaat er redelijk goed op bij 7°C (spreek uit ervaring)... Ik vond het zelfs aangenamer omdat ik eerst ingesmeerd had en tegen ik helemaal rond was, kon ik het erafboenen (soms beetje detailerspray om doek te bevochtigen als het niet llukt).
Tip :zorg dat je goede microvezeldoeken hebt! Verschil is gigantisch tussen pak maar Peluche Verde van Monello en een microvezeldoek van de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Thanks voor de tips. Ik heb al verschillende microvezel doekjes liggen die ik gebruikte voor de lenzen van m'n paintball masker maar ik heb gemerkt dat er inderdaad verschillende kwaliteiten zijn die wel werken voor doel x en niet voor doel y.

Bij m'n Meguiars producten zit ook al één of twee doekjes en ik heb nog wat premium doekjes van de action liggen. De premium (licht blauw met een gele rand) doekjes van de action vind ik zelf best goed. De andere doekjes van de action heb ik ook geprobeerd maar die zijn drie keer niks voor het autowassen. Ik zal ook een kijken of ik zo'n Monello ergens kan oppikken.

Hopelijk is het weer morgen goed. M'n IQtje ziet er vies uit nu. Witte auto dus dat is al best snel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou de doekjes van de action gebruiken voor het vuile werk, zoals uitlaat, deursponningen, velgen etc. Voor je lak echt kwaliteit doekjes gebruiken en zoals eerder gezegd Monello doeken zijn heel betaalbaar en erg goed. Je kunt een zooi spullen bij Carclean.nl vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds jaar en dag de microvezeldoekjes van de Action. Is helemaal niets mee en nog cheap ook. Ze hebben daar ook een grote microvezeldoek, een dweil van 50x50, welke een blauwe kleur heeft. Ideaal om je auto mee te drogen.

Nu heb ik ook via mijn leverancier wat prof. microvezeldoekjes gekregen maar verschil is er niet. Beiden zijn zacht van structuur en krassen niet, nemen zat vocht op en vuil. Dus waarom zeg drie euro voor een doekje betalen als je bij de Action drie koopt voor anderhalve euro.

Als het wat kouder is kan je ook de Fleetwax van Collinite gebruiken. Die kan je makkelijk opbrengen en uitpoetsen bij lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ok, natuurlijk zijn microvezeldoekjes van Action best ok. Ik gebruik ze ook voor vuil werk en interieur... Ook die grote doeken gebruik ik om te drogen, niks mis mee...

Probleem is, mij is het niet gelukt om met die doekjes vd action de wax gemakkelijk uit te poetsen eens die wat harder is. Iets wat met die Monello doek in 1-2-3 lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen moeite mee in ieder geval, en ik gebruik een aantal waxsoorten, en dat al jaren. Ik vind ze bij mijn leverancier te duur voor wat ze kunnen. Ik gebruik de doekjes dan ook beperkt. Vies = weg. Ik kan bij mijn klanten niet aankomen met smerige doekjes.Heb dan ook een tas vol en vul regelmatig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Het is eindelijk weer eens mooi weer! Ik ga zo maar even de vierwieler onder handen nemen.

Thanks voor de input guys. Ik ga zo even kijken hoe het gaat met het uitpoetsen van het wax. Als dat voor geen meter gaat dan ga even even op carclean kijken en wat anders proberen.

Ik ga gelijk ook maar even kijken of ik wat foto's kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Gewassen en voor het eerst waxed. Ging prima met de action "premium microfiber" doekje.
Ik heb 'm een week of drie geleden al een keer geclayed en het was best koud dus heb ik dat overgeslagen.

Afgezien van de dak (moet 'm nog kleien) is de vierwieler super super smooth nu. Alles vliegt er vanaf zo glad en schoon is het hahaha

Ik heb helaas ook last van water spots, zie dit niet echt als het niet nat is maar als het regent of ik ben aan het wassen dan is het vrij duidelijk. Nog tips wat hiervoor te gebruiken??
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10624763_10204595752829642_2739052430321914106_n.jpg?oh=7be673e6ddc26acabf2cf894cb6819dd&oe=54FD9CBD&__gda__=1430409432_11de8714754d84a8faee9e8bd1df3374
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10670272_10204595752669638_510046807714221545_n.jpg?oh=807e1ba189d66ec8f9f3c49e547f6c88&oe=54FDEE3C
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/10431526_10204595752909644_7910746940353954130_n.jpg?oh=ef3de91b08e0bbf4f2bbc189da4fcf7f&oe=554466A8&__gda__=1425773773_fd0c71bda7bde25dc755c841dd149376
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10347628_10204595753669663_1032667899404379939_n.jpg?oh=081e2bafb79448bb7c67fc2c1a8f70ee&oe=54FA8941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Water spots --> beter drogen en detailer spray gebruiken na het drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Vanmiddag de koplampen van m'n Toyota Yaris uit 2001 even snel een beetje gepolijst. Had al langer plannen om ze te polijsten, en was van plan om ze volgend jaar (voorjaar/zomer) echt goed aan te pakken (wetsanden korrel 1000 t/m 3000 en daarna nog polijsten).

Vanmiddag bij het wassen begon het echter te kriebelen, dus toen maar ff de excenter eroverheen gehaald :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tHsj2DuxNtDfpSncowakHYLx/full.jpg
Zijn twee verschillende koplampen, maar beiden zagen er zo verweerd uit

Dit was met een oranje pad en SSR 3 > 2 > 1. Heb nog geen UV-sealant, dus voor nu zit er maar even Collinite 845 wax op om iig de viezigheid af te stoten

Ben niet ontevreden, ben er misschien 45 min. mee bezig geweest (voor beide koplampen samen). Als je echt goed ermee bezig gaat is nog wel beter resultaat te verkrijgen: Forum Carclean.nl: [Koplampen] Toyota Yaris '99

Moet zeggen dat zoiets voor het algehele uiterlijk een groot verschil maakt, auto lijkt een stuk jonger erdoor.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Collnite 845 heeft anders ook gewoon bescherming tegen UV hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Mooi resultaat. Maar even een coating van gyeon op de kop tikken is wel handig. Ik ben huiverig om de mijne aan te pakken omdat ik zoiets heb dat je dan om de zoveel tijd weer coating erop moet smeren. En ik weet van mezelf dat ik dat niet goed bij ga kunnen houden ivm drukte. Nou zijn m'n koplampen niet heel erg verweerd. Maar als ik dit zo zie denk ik dat er bij mij ook zeker winst te behalen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Laatst de a4 voorzien van een laagje SPN (sonax polymer netshield). Echt geweldig spul, maakt wel je auto een tint donkerder maar beading en sheeting is waanzinnig. Omdat er al een laag C.Quartz UK erop zit, verwacht ik een lange standtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Vandaag weer het een en ander gekocht aan detail-spullen. Een en ander omdat het op was maar ook wat nieuwe dingen om te proberen. Zo ook Gyeon Wetcoat, iemand hier al goede resultaten mee behaald?

Ik las dat je het niet op moet laten drogen omdat je anders vlekken krijgt. Paneel per paneel doen, en vrijwel direct met HD afspuiten. Doe je dit krijg je goede resultaten. De reviews zijn in ieder geval veel belovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

maikel_rox schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 05:27:
Vandaag weer het een en ander gekocht aan detail-spullen. Een en ander omdat het op was maar ook wat nieuwe dingen om te proberen. Zo ook Gyeon Wetcoat, iemand hier al goede resultaten mee behaald?

Ik las dat je het niet op moet laten drogen omdat je anders vlekken krijgt. Paneel per paneel doen, en vrijwel direct met HD afspuiten. Doe je dit krijg je goede resultaten. De reviews zijn in ieder geval veel belovend!
Ik gebruik het hier ook. Werkt echt perfect. Even opsprayen en afspoelen met de HD. Standtijd is ongeveer een week tot 6. Op mijn motor zelfs iets langer, heb vaak nog een mooie beeding na een week of 8. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:35

kronolith

[EDIT]

Heb nog geen ervaring met Gyeon producten, maar er staat hier al wel een bus CanCoat klaar om aankomende zomer te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 20:15
Mijn auto staat nu 7 maanden in de Qyeon Q2 Prime met daarover nog een laag Cancoat. Fantastisch spul, zit er nog steeds erg goed op. Zou een goed jaar vol moeten houden. Afspuiten met de HD is in meeste gevallen voldoende om al het vuil eraf te krijgen.

Dit voorjaar opnieuw maar dan met de hardste coating, de Q2 mohs. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Iemand een goede methode om steenslag aan te pakken? Of een goed adresje? :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Vissa66 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:32:
Iemand een goede methode om steenslag aan te pakken? Of een goed adresje? :)
Goed schoonmaken, opvullen met verf (met behulp van bijvoorbeeld zoiets), goed laten uitharden, wetsanden (grit 2000 en 2500), daarna polijsten. Zo heb ik al een aantal keer steenslag behoorlijk goed weg weten te krijgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Vissa66 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:29:
Mijn auto staat nu 7 maanden in de Qyeon Q2 Prime met daarover nog een laag Cancoat. Fantastisch spul, zit er nog steeds erg goed op. Zou een goed jaar vol moeten houden. Afspuiten met de HD is in meeste gevallen voldoende om al het vuil eraf te krijgen.

Dit voorjaar opnieuw maar dan met de hardste coating, de Q2 mohs. :)
Een collega attendeerde mij op CanCoat en dat klinkt erg interessant zeg!

http://forum.carclean.nl/...ngen-met-gyeon-q2-cancoat

Wel erg prijzig, maar als het het waard is?! Scheelt weer glazen en waxen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:39

McBoom

Broem

Even dit topic een schop geven :P

Mijn auto heeft een behoorlijke poos stil gestaan en nu zijn de lak en de rubbers voorzien van een mooi groen laagje die er natuurlijk af moet. Waarmee kan ik dat het beste doen? De auto is nu geschorst, dus naar een wasbox rijden is geen optie en ik heb (nog) niet de makkelijke mogelijkheid om zelf ergens een hogedrukreiniger aan te sluiten. Misschien kan het wel vanuit de keuken, maar makkelijk zal het niet gaan...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
APC erop spuiten en met een kwastje schoonmaken. Vervolgens met water weer afnemen en het is weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Rainesh schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:34:
APC erop spuiten en met een kwastje schoonmaken. Vervolgens met water weer afnemen en het is weer schoon.
APC? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

APC = All Purpose Cleaner

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Werkt dat ook voor de rubbers of alleen voor de lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 19:05

vhal

ಠ_ಠ

McBoom schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:46:
Werkt dat ook voor de rubbers of alleen voor de lak?
Het werkt prima voor mijn oven, fornuis en andere zut

Ik zou zeggen van wel ja :+ Misschien wel iets verdunnen zodat het wat minder agressief wordt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Zou Dasty werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dasty vrat de velgen van mijn broertje aan, ik betwijfel of je dat voor je auto wil gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

DaMarcus schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:22:
Dasty vrat de velgen van mijn broertje aan, ik betwijfel of je dat voor je auto wil gebruiken :P
Duidelijk :) Wat is een voorbeeld (merk?) van APC wat ik ervoor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Poorboys APC (waar ook de kreet APC weer vandaan komt)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gewoon dure allesreiniger. :P

Je kunt het op de lak gebruiken, maar het ontvet meestal wel. Dus ik weet niet of je nog een waxlaag over houdt als je fanatiek aan de gang gaat. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
McBoom schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:26:
[...]

Duidelijk :) Wat is een voorbeeld (merk?) van APC wat ik ervoor kan gebruiken?
http://www.carclean.nl/pr...ser_946ml_PB_APC32_100712

Ga deze binnenkort ook bestellen, vorig week nog een bestelling bij Carclean gedaan maar deze vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Gonadan schreef op woensdag 01 april 2015 @ 10:44:
Gewoon dure allesreiniger. :P

Je kunt het op de lak gebruiken, maar het ontvet meestal wel. Dus ik weet niet of je nog een waxlaag over houdt als je fanatiek aan de gang gaat. ;)
De prioriteit is eerst die groene laag er vanaf te krijgen, zodat ze in elk geval weer toonbaar wordt :) Dan technisch weer op de poten te krijgen. Er moet een nieuwe accu in en de APK is verlopen, dus ik ben nog wel even bezig. Zo is het ook een trieste aanblik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Bestel dan ook gelijk deze borstels mee. Superhandig!

http://www.carclean.nl/pr...Brushes_2st_156200_100580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Een verfkwast voldoet ook wel, dat gebruiken de meeste :P
Met die borstel moet je toch iets meer oppassen dan met een zachte kwast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als APC, inderdaad een allesreiniger maar dan duur, kan je ook Blue Wonder ophalen. Kost je een derde van de prijs en het werkt als een tiet.

Heb je een oude tandenborstel over? Mooi, dan kan je die gebruiken voor de rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Leuk trouwens zo'n topic, ik heb laatst ook even m'n 206 onder handen genomen, want dit was echt hard nodig

Laten we beginnen met een foto zoals hij was:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04278_zpszwf4dyk6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04275_zpsif01lckt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04277_zpsajmcxhfz.jpg

Velgen in de non ferro gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04281_zpsvuvioxvy.jpg

Auto ook maar in de non ferro gezet na het wassen, viel me mee hoeveel er nog vanaf kwam:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04283_zpsw9uxxpcw.jpg

Meteen maar die logo's rondom van de auto gehaald, zitten toch maar in de weg elke keer:
van:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04285_zpshqbvvqgp.jpg
naar:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04286_zpsug6rsgkr.jpg
Uiteraard moesten hier de lijmresten nog weg gehaald worden en gepolijst worden

Na het wassen en kleien kwam swirlhalla pas echt naar voren, polijsten was dus echt nodig:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04287_zpsuez1kuci.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04288_zpsmoppbpju.jpg

En dan maar de foto's toen ik klaar was:

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04291_zpsmtlolnck.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04292_zps8sae03df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04295_zps3ilpwszu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04293_zps4icxaeiz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04299_zpsftwh896u.jpg

De stappen:
  • Auto wassen volgens 2 emmer methode en drogen
  • Auto en velgen in de Monello Non Ferro, afspuiten en drogen
  • Rondom kleien met Meguiars klei en quick detail
  • Rondom polijsten met oranje pad op DAP900 en Monello Mezzo
  • Auto in de was gezet met Meguiars Liquid Wax
  • Interieur stofzuigen (stoelen heb ik niet lang geleden nog aangepakt dus hoefde niet)
De 206 heeft helaas lakschades op verschillende plekken, die zijn alleen op te lossen door te laten spuiten, maar de auto is toch een stuk netter geworden zo :)
Daarnaast is deze auto maar tijdelijk, dus wil hem nu netjes hebben maar zonder al te veel kosten

Binnenkort ga ik nog een keer de velgen helemaal aanpakken (ook binnenzijde) en de remklauwen weer opnieuw zwart (of zilver) maken

Maar weer een bestelling bij Carclean doen:
  • Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
  • Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
  • Carclean.nl - Dressing Applicator - Rond
  • Poorboys World - Glass Cleaner
  • Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel
  • Monello - Non-Ferro (is alweer op :X )
Nu alleen nog een goede wax die een beetje lang blijft zitten, die Liquid Wax is meer een Glaze dus blijft maar heel even zitten, ik zit te denken aan Cancoat?

Ik ben overigens nog een beginner hoor, dus mocht iemand tips hebben hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Ik hoor alleen maar goede dingen over Cancoat, weet alleen niet hoe lang dat blijft zitten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:34:
Als APC, inderdaad een allesreiniger maar dan duur, kan je ook Blue Wonder ophalen. Kost je een derde van de prijs en het werkt als een tiet.
Ik ga er niet mee akkoord! APC is goedkoop aangezien je die moet verdunnen. Ik gebruik mijn APC (Meg's 3L fles) meestal 1:10 en het komt echt goedkoop uit. Veel goedkoper dan huishoudelijke allesreinigers. Maar kwaliteit is geniaal!
Arfman schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:48:
Ik hoor alleen maar goede dingen over Cancoat, weet alleen niet hoe lang dat blijft zitten.
Die blijft redelijk lang zitten (een maandje), maar ik heb liever toch een wax zoals de 845 van Collinite.
Cancoat op regelmatige basis kopen kan een dure grap worden. Akkoord: het is ERG gemakkelijk en heeft mooie beading. Maar ik heb liever 1-malig iets meer werk met een wax dan Cancoat (jaja, coating en wax zijn niet hetzelfde)

[ Voor 35% gewijzigd door Dima_2005 op 01-04-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve schat, Blue Wonder dien je ook te verdunnen. Een dopje op 5 liter en de kwaliteit van Blue Wonder is gewoon goed. Is niets mis mee en heb in al de jaren dat ik ermee werk nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:56:
Lieve schat, Blue Wonder dien je ook te verdunnen. Een dopje op 5 liter en de kwaliteit van Blue Wonder is gewoon goed. Is niets mis mee en heb in al de jaren dat ik ermee werk nog geen problemen mee gehad.
Njah, ik ken Blue Wonder eigenlijk niet. Maar de APC van Megs is geniaal. 1000x beter en 4x goedkoper dan pak maar Mr. Proper.
Ik weet ook niet of die Blue Wonder zomaar overal te gebruiken is? APC is toch redelijk veilig voor lak ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Wonder kan je gerust gebruiken, heb er tot nu toe nog niets mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
FabianGTI schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:11:
Een verfkwast voldoet ook wel, dat gebruiken de meeste :P
Met die borstel moet je toch iets meer oppassen dan met een zachte kwast
Mwoah, die borstels zijn ook niet echt hard. Tenzij je als een lompe tokkie gaat staan raggen zal het wel los lopen.
Dima_2005 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:52:
Ik ga er niet mee akkoord! APC is goedkoop aangezien je die moet verdunnen. Ik gebruik mijn APC (Meg's 3L fles) meestal 1:10 en het komt echt goedkoop uit. Veel goedkoper dan huishoudelijke allesreinigers. Maar kwaliteit is geniaal!
Ook huishoudelijke allesreiniger hoor je te verdunnen, dus die blijft oneindig veel goedkoper. Feit is wel dat APC gewoon beter werkt en sowieso geschikt is voor de auto. Zo gebruik ik dus vaker automiddeltjes voor het huishouden dan andersom. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Binnenkort maar eens de grijze Ford Fiesta van mijn vrouw onder handen nemen, ik heb gehoord dat deze ooit wit was. We zullen het zien. Schijnt na het weekend prima weer te worden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Onlangs bij Bart van http://www.time2shine.info/ geweest, en zoals andere die daar geweest zijn kan ook ik hem erg aanraden! _/-\o_

Nu weer zelf netjes bijhouden :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Nu het weer steeds beter wordt begint het te kriebelen! Het detailing seizoen is aangebroken heren! Haha :+

Binnenkort neem ik een vrijdag vrij, zodat ik het hele weekend tijd heb om mijn huidige auto (BMW 3 e90) aan een full detail te onderwerpen. Zin in! :)

De voorraad aan spulletjes is inmiddels al aangevuld O-)

[ Voor 10% gewijzigd door kronolith op 17-04-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Familie weekendje in de belgische ardennen, en had al mijzelf voorgenomen in de sparetime de auto eens flink onder handen te nemen.

Maar goed de terugweg fijn weer veel doden te betreuren op mijn ruit en bumper en vroeg mij af of er niet middelen zijn of schoonmaak methodes om dit te minimalizeren. Want om nu na elke rit de gehele voorkant weer schoon te maken zie ik niet zo zitten.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Zorgen dat je lak goed in de wax staat dit zorgt ervoor dat je insectenlijkjes ed makkelijker kan verwijderen. Is het echt een groot kerkhof, dan zou je ook 's avonds een natte handdoek over je motorkap/bumper kunnen leggen en de volgende ochtend haal je alles vrij eenvoudig weg.

Wat betreft je voorruit, bij mij werkt rain-x (of soortgelijkproduct) ook erg goed bij het verwijderen van insectenlijkjes. Vorige zomer had ik een rit naar Zuid-Frankrijk en halverwege was er bijna niks meer door de voorruit te zien. Bij het pompstation even een trekker met water eroverheen en ik haalde bijna instant alles er vanaf. Degene naast mij was hevig aan het boenen en snapte er niks van dat ik het zo kon verwijderen :)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
renzo4000 schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:59:
Zorgen dat je lak goed in de wax staat dit zorgt ervoor dat je insectenlijkjes ed makkelijker kan verwijderen. Is het echt een groot kerkhof, dan zou je ook 's avonds een natte handdoek over je motorkap/bumper kunnen leggen en de volgende ochtend haal je alles vrij eenvoudig weg.

Wat betreft je voorruit, bij mij werkt rain-x (of soortgelijkproduct) ook erg goed bij het verwijderen van insectenlijkjes. Vorige zomer had ik een rit naar Zuid-Frankrijk en halverwege was er bijna niks meer door de voorruit te zien. Bij het pompstation even een trekker met water eroverheen en ik haalde bijna instant alles er vanaf. Degene naast mij was hevig aan het boenen en snapte er niks van dat ik het zo kon verwijderen :)
Heb de auto met Sonax Polymer Netshield behandeld, dus wax/beschermlaag zit wel goed. Zal eens kijken of ik ze kan weken met iets. Eventueel nog wat nalopen met een detailer spray misschien?

Rain-X moet ik maar eens bestellen, al wat vaker van gehoord dat dit uitstekend werkt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Rain-X is voor mij echt achterhaald.
Prima product, jaren lang gebruikt met goed effect. Het nadeel is dat het effect na een aantal weken begint af te nemen, dan moet je het opnieuw doen.

Ik gebruik tegenwoordig Gyeon Q² View: http://www.carclean.nl/pr...ml_kit_Q2_View_KIT_102614

Doet hetzelfde als Rain-X, echter alleen veel beter. De druppels vallen nog veel makkelijker van de ruit en minder waas waar Rain-X wel om bekend staat.

Bij mij bleef het een jaar werken, tussen door alleen de auto gewassen.
Na een jaar omdat de winter weer voor de deur stond de behandeling opnieuw gedaan, niet omdat het niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
kronolith schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 19:49:
Nu het weer steeds beter wordt begint het te kriebelen! Het detailing seizoen is aangebroken heren! Haha :+

Binnenkort neem ik een vrijdag vrij, zodat ik het hele weekend tijd heb om mijn huidige auto (BMW 3 e90) aan een full detail te onderwerpen. Zin in! :)

De voorraad aan spulletjes is inmiddels al aangevuld O-)
Bij mij was het seizoen alweer begonnen, heb laatst nog weer de volgende spullen gekocht:
  • Nilfisk E 145.3-10 H X-TRA Hogedrukreiniger
  • Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
  • Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
  • Poorboys World - Glass Cleaner
  • Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
  • Monello - Non-Ferro
  • Dodo Juice - Supernatural Merino Wheel Mitt
  • Monello - Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto
  • Monello - Artico Magico Snow Foam - 1000ml
  • Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm
  • Monello - Disco Duo applicator pad
  • Gyeon CanCoat
Was een bestelling om alles weer aan te vullen en de collectie uit te breidden :D
Heb bijvoorbeeld ook nog een DAP900 V3 (compleet pakket van Carclean met Monello spullen), Klei en 8 liter aan Quickdetailer, een hele berg aan doeken en ga zo maar door

Kan nu eigenlijk wel alles verzorgen aan de auto :P
Binnenkort spreek ik nog een keer af met een bevriende detailer die me gaat helpen alles naar een hoger niveau te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vandaag de punto van mijn vrouw een detail beurt gegeven... Ziet er imho weer puik uit ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/JHt89W1.jpegAfbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/zjwqgk0.jpeg

[ Voor 16% gewijzigd door renzo4000 op 20-04-2015 21:15 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Dat ziet erg goed uit ja! Veel werk om aan te brengen? En doe je met een zo'n kit al je ramen?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Het is wel wat meer werk dan Rain-X.

Wat ik doe, en dat is een persoonlijke keuze, eerst even de ramen kleien. (na het wassen van de auto uiteraard).

Daarna de stappen volgen die in de gebruiksaanwijzing staan.
Je doet eerst stap 1, en haalt de resten van het raam af.
Stap 2 eigenlijk hetzelfde maar dan met flesje 2.

Volgens de beschrijving is er genoeg voor 1 behandeling van het voorraam en de 2 voorste deuren.

Wat ik heb gedaan:
De hele auto, voorruit, voordeuren, achterruiten zijkant en het achterraam. Toen had ik nog over.
1 jaar later het hele setje weer gedaan!

Er is nog wat over, maar of dat genoeg is voor een volledige behandeling weet ik niet.

In mijn geval is dus dat setje ruim voldoende voor 2 behandeling van de hele auto, oftewel 2 jaar lang plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Na een aantal jaar een lease-auto gereden te hebben, ben ik sinds een aantal weken voor het eerst in het bezit van een eigen auto. Nu het mooie weer eraan komt (al weet je dat in Nederland natuurlijk nooit zeker) wil ik natuurlijk graag dat mijn bolide er dag in dag uit goed uitziet.

Nu heb ik dit forum al meerdere malen doorgespit en ook op andere websites veel gelezen, maar ik zie door de bomen het bos der detailing niet meer. Graag hoor ik van jullie wat een mooie (en niet al te dure) set is om mee te beginnen in de wondere wereld van het poetsen. Hiernaast zijn alle tips welke een eerste poetsbeurt tot een succes laten komen natuurlijk van harte welkom.

Zelf zat ik te denken aan een starters pakket van Meguiars icm BP Natural Look voor het interieur om mee te beginnen.

Kunnen jullie een enthousiaste beginneling welke afhankelijk is van de voorzieningen in een wasbox op de goede weg helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door drBunhead op 21-04-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

drBunhead schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:03:
Na een aantal jaar een lease-auto gereden te hebben, ben ik sinds een aantal weken voor het eerst in het bezit van een eigen auto. Nu het mooie weer eraan komt (al weet je dat in Nederland natuurlijk nooit zeker) wil ik natuurlijk graag dat mijn bolide er dag in dag uit goed uitziet.

Nu heb ik dit forum al meerdere malen doorgespit en ook op andere websites veel gelezen, maar ik zie door de bomen het bos der detailing niet meer. Graag hoor ik van jullie wat een mooie (en niet al te dure) set is om mee te beginnen in de wondere wereld van het poetsen. Hiernaast zijn alle tips welke een eerste poetsbeurt tot een succes laten komen natuurlijk van harte welkom.

Zelf zat ik te denken aan een starters pakket van Meguiars icm BP Natural Look voor het interieur om mee te beginnen.

Kunnen jullie een enthousiaste beginneling welke afhankelijk is van de voorzieningen in een wasbox op de goede weg helpen?
De vraag is natuurlijk, wat wil je allemaal "poetsen"?

Als het alleen om het juist wassen van de auto gaat, heb je het volgende nodig: shampoo, washmitt(carroserie), washsmitt/spons(velgen), emmers(2-emmer methode) en een droogdoek.
Zelf gebruik ik producten van Meguiar's, Poorboy, Chemical Guys, CarPro noem maar op. Allen hebben zij voor- en nadelen en dat uitzoeken hoort voor mij al een beetje bij de voorpret. Tevens doe je op deze wijze ook de nodige kennis op! Voor mij nu: Meguiar's washmitt, Chemical Guys Mr Pink shampoo, Monello Senza Aqua betreft het wassen.

Een redelijk begin is dit topic op het forum van Carclean. Onthoud hier echter wel dat er meerdere producten bestaan, Carclean zelf ook verkoopt en ook producent is van Monello ;)

Zelf ga ik graag bij Waxworld langs wat niet al te ver rijden is voor mij. Onder het genot van een kop koffie kun je daar gezellig praten over de laatste veranderingen in de detailing wereld. En nog belangrijker, krijg je er altijd een onafhankelijk en eerlijk advies :)

Als je na het wassen verder wilt gaan moet je denken aan klei, paintcleaners, polishers en waxen. Maar bedenk dus eerst goed wat je wilt en hoeveel je er aan wilt besteden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:07
renzo4000 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:14:
Vandaag de punto van mijn vrouw een detail beurt gegeven... Ziet er imho weer puik uit ;)
[afbeelding][afbeelding]
Mooi resultaat en goed in beeld gebracht. :)

Wat heb je precies gedaan?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bedankt :)

Het was een kleine klus. Wassen conform twee emmer systeem, kleien, afspoelen, collinite 845 en interieur met diverse producten aangepakt waaronder pb natural look. Polijsten was nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
cooolkast schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 15:43:
[...]

De vraag is natuurlijk, wat wil je allemaal "poetsen"?

Als het alleen om het juist wassen van de auto gaat, heb je het volgende nodig: shampoo, washmitt(carroserie), washsmitt/spons(velgen), emmers(2-emmer methode) en een droogdoek.
Zelf gebruik ik producten van Meguiar's, Poorboy, Chemical Guys, CarPro noem maar op. Allen hebben zij voor- en nadelen en dat uitzoeken hoort voor mij al een beetje bij de voorpret. Tevens doe je op deze wijze ook de nodige kennis op! Voor mij nu: Meguiar's washmitt, Chemical Guys Mr Pink shampoo, Monello Senza Aqua betreft het wassen.

Een redelijk begin is dit topic op het forum van Carclean. Onthoud hier echter wel dat er meerdere producten bestaan, Carclean zelf ook verkoopt en ook producent is van Monello ;)

Zelf ga ik graag bij Waxworld langs wat niet al te ver rijden is voor mij. Onder het genot van een kop koffie kun je daar gezellig praten over de laatste veranderingen in de detailing wereld. En nog belangrijker, krijg je er altijd een onafhankelijk en eerlijk advies :)

Als je na het wassen verder wilt gaan moet je denken aan klei, paintcleaners, polishers en waxen. Maar bedenk dus eerst goed wat je wilt en hoeveel je er aan wilt besteden ;)
Wat ik zelf in mijn hoofd had om te doen is inderdaad beginnen met het juist wassen van een auto icm het waxen van de lak voor het extra stukje glans. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het interieur er goed uitblijft zien, dus het leer en de kunstofdelen zullen ook hun treatment moeten krijgen (neem ik aan). Om dit proces dan naar verloop van tijd uit te breiden naar enkele keren per jaar full-detail incl. kleien, polijsten, extra aandacht voor de velgen, etc etc.

Helaas is waxworld voor mij aan de andere kant van het land :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:53
Binnenkort 1 dag de tijd om mijn auto netjes te maken.
Ik heb een kast vol spullen om te wassen ( 2 emmer methode ) en wax, paintclainer, polish, klei.
Ga sowieso een nieuwe fles apc halen deze is op.

Zat er aan te denken de dag ervoor de auto al een beetje af te spuiten in een wasbox.
Op de dag zelf heb ik eindelijk ruimte om een dag aan mijn auto te werken.

1. wassen met 2 emmer methode en apc voor de velgen/vieze plekken
2. kleien
3. wax

Denk namelijk niet dat ik tijd heb voor een polish / paintcleaner.
Heb alle spullen van meguiars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Gebruiken jullie geen Prep voordat je de waxlaag aanbrengt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

drBunhead schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
[...]

Wat ik zelf in mijn hoofd had om te doen is inderdaad beginnen met het juist wassen van een auto icm het waxen van de lak voor het extra stukje glans. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat het interieur er goed uitblijft zien, dus het leer en de kunstofdelen zullen ook hun treatment moeten krijgen (neem ik aan). Om dit proces dan naar verloop van tijd uit te breiden naar enkele keren per jaar full-detail incl. kleien, polijsten, extra aandacht voor de velgen, etc etc.

Helaas is waxworld voor mij aan de andere kant van het land :/
Wat betreft waxen voor extra glans, kan je daar beter direct in het diepe duiken. Na het wassen is het namelijk het kleien welke de originele glans van de lak weer terug brengt. Vervolgens rond je af met een glaze en wax waardoor er weer een echte showroom glans ontstaat. Dit is natuurlijk wel een behoorlijke investering als je kijkt wat je per stap nodig hebt en het kost extra tijd.

Voor het interieur is een leather cleaner + conditioner geschikt voor je leder. Voor overig kunststof heb je specifieke interieur middelen maar kan ook een all purpose cleaner(apc) worden gebruikt.

Bij het detailen is het toch wel een nadeel dat als je het eenmaal goed wilt doen, je zo weer een paar producten en middagen verder bent. Ik heb voor mijzelf nu de volgende indeling:

Wassen: 2 emmer methode wassen (~3 weken)
Beschermen: kleien, glaze, wax (3-6 maanden, probeer alleen wax bij te houden)
Velgen beschermen: velgen wax / glascoat (1x per seizoen)
Overig: interieur, rubbers, kunststof (~3 weken)

Hierbij ben ik begonnen met eerst alleen wassen, vervolgens een keer velgenwax aangeschaft, weer later klei/glaze/wax etc. Vergeet ook niet dat er de nodige losse accessoires bij komen zoals microvezeldoeken, applicatorpads, washmit, borstels etc.

Bij de aanschaf van mijn producten kijk ik meestal naar de prijs en de verwerkbaarheid. De wax welke ik gebruik is de Surf City Garage Barrier Reef Carnauba Paste Wax. Deze wax is qua prijs/kwaliteit goed en echt ontzettend makkelijk te verwerken. Je smeert 'm er als boter zo dun mogelijk op, even laten staan en vervolgens eenvoudig te buffen.

PS: polijsten is ook nog iets wat voor mijn nieuwe auto op de lijst staat, hoop dat een keer met vrienden te kunnen doen welke een DAP bezitten

[ Voor 3% gewijzigd door cooolkast op 22-04-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Mijn advies zou zijn om eens te beginnen met goed wassen en waxen. En dan jezelf afvragen of het wel voor jou is om een hele dag/middag bezig te zijn met wassen. Zo ja, verder gaan met alle fancy stuff.

Kijk je kunt alles meteen aanschaffen en een hoop geld uitgeven maar het kost gewoon erg veel tijd. Mijn 3 serie kost me echt zo goed als de hele middag om te wassen, glaze en wax aan te brengen. Ga je nog polijsten en kleien dan wordt het gewoon de hele dag. Gewoon rustig opbouwen voordat je geld gaat uitgeven.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
cooolkast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:33:
[...]

...

Wassen: 2 emmer methode wassen (~3 weken)
Beschermen: kleien, glaze, wax (3-6 maanden, probeer alleen wax bij te houden)
Velgen beschermen: velgen wax / glascoat (1x per seizoen)
Overig: interieur, rubbers, kunststof (~3 weken)

Hierbij ben ik begonnen met eerst alleen wassen, vervolgens een keer velgenwax aangeschaft, weer later klei/glaze/wax etc. Vergeet ook niet dat er de nodige losse accessoires bij komen zoals microvezeldoeken, applicatorpads, washmit, borstels etc.

...
MrFl0ppY schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:39:
Mijn advies zou zijn om eens te beginnen met goed wassen en waxen. En dan jezelf afvragen of het wel voor jou is om een hele dag/middag bezig te zijn met wassen. Zo ja, verder gaan met alle fancy stuff.

...
Hieruit snelle conclusie trekkend... Laat ik maar bij het begin beginnen voor ik mij weer eens vergaloppeer. Eerste aanschaf zal zijn ten behoeve van het wassen van de auto.

Lijstje wat ik vooralsnog heb samengesteld bij Carclean:

Monello Wash Mitt - krijgt goede reviews en is niet al te duur
Monello Piccolo Nero - Doekje om de velgen etc mee af te nemen
Monello Sensa Aqua - Twijfel nog tussen de grote en de kleine om de auto mee te drogen
Monello Lavare Shampoo - Wordt aangeraden in het topic waar hiervoor naar gelinkt werd als tip

En hiernaast nog 2 emmers van de bouwmarkt. Ik weiger om 10 a 15 euro uit te geven aan een emmer als ik ook met een enkele euro terecht kan.

Denk dat dit wel een prima start is om mee te beginnen, maar hoor graag of het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

drBunhead schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:56:
[...]

[...]

Hieruit snelle conclusie trekkend... Laat ik maar bij het begin beginnen voor ik mij weer eens vergaloppeer. Eerste aanschaf zal zijn ten behoeve van het wassen van de auto.

Lijstje wat ik vooralsnog heb samengesteld bij Carclean:

Monello Wash Mitt - krijgt goede reviews en is niet al te duur
Monello Piccolo Nero - Doekje om de velgen etc mee af te nemen
Monello Sensa Aqua - Twijfel nog tussen de grote en de kleine om de auto mee te drogen
Monello Lavare Shampoo - Wordt aangeraden in het topic waar hiervoor naar gelinkt werd als tip

En hiernaast nog 2 emmers van de bouwmarkt. Ik weiger om 10 a 15 euro uit te geven aan een emmer als ik ook met een enkele euro terecht kan.

Denk dat dit wel een prima start is om mee te beginnen, maar hoor graag of het beter kan.
Goede idee om zo te beginnen! De rest komt vanzelf wel.

Mijn aanvullingen:

Monello Wash Mitt - Vind zelf de Meguair's bijzonder goed, maar dit ziet er qua prijs wel interessant uit
Monello Piccolo Nero - Voor velgen zou ik een aparte goedkope(Action etc) microvezel gebruiken
Monello Sensa Aqua - Koop sowieso de grote variant. De kleine is makkelijker in gebruik maar voor mij te klein om de auto helemaal droog te krijgen. De CSF Delirium is ook erg goed.
Monello Lavare Shampoo - Ben zelf wel fan van Poorboys Super Slick & Suds. Wast erg goed en zuinig en je doet heel erg lang met zo'n fles van bijna 1L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
cooolkast schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:26:Ben zelf wel fan van Poorboys Super Slick & Suds. Wast erg goed en zuinig en je doet heel erg lang met zo'n fles van bijna 1L.
Zo'n fles gaat zeker enorm lang mee. Wel even maat bekertje erbij nemen, anders doe je al snel (veel) teveel in een emmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Auto'tje terug van de detailer. Hij staat in meerdere lagen Qyeon MOHS met daarop de nieuwe Qyeon Booster. Machtig spul, beeding/sheeting is echt insane. Hydrofobisch als de pest!

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i7setl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/291nmea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34guhqb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Vissa66 op 24-04-2015 07:19 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Waar heb je dit laten doen?

Carclean doet toch ook auto's voor klanten detailen? Ik kan alleen nergens vinden waar.
Ik heb wel eens begrepen onder een andere naam, maar wat daar van waar is...

Ziet er goed uit met die druppels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
dude88 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:39:
Waar heb je dit laten doen?

Carclean doet toch ook auto's voor klanten detailen? Ik kan alleen nergens vinden waar.
Ik heb wel eens begrepen onder een andere naam, maar wat daar van waar is...

Ziet er goed uit met die druppels!
Jup, Carclean werkt onder de naam Diventa Bella

Hier een hele lijst met (leerzame) projecten van hun:
http://forum.carclean.nl/...eo-gedeelte/diventa-bella

Over die Astra OPC, wat een pareltje is dat toch, woensdag nog even in gezeten op de AutoRAI, voorlopig alleen nog maar even dromen vrees ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thanks!

Alleen op http://www.diventabella.nl/ zelf staat geen info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Hij is bij Jimmy's Carcleaning geweest in Hoek van Holland! :) Top gozer!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Wat kost zoiets? Kan mij voorstellen dat een professionele detail op dat niveau aardig prijzig kan worden. Zie dat het bij Jimmy vanaf 175,- is, maar tot waar kan het gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot zover jij wilt. Er is een basisprijs verschillend per auto en klasse. Die prijs bestaat in basis uit wassen, kleien, polijsten, wax en het interieur dat schoongemaakt wordt. Dat kost bijvoorbeeld 175,00 euro. Wil jij bijvoorbeeld ook dat je laklaag een coating krijgt van merk x komt daar bijv. 150,00 bij. Wil jij je leder ook behandeld hebben met merk x dan komt er bijv. 75,00 bij.

Zo moet je het een beetje zien. Er is dus een basisprijs waar een aantal zaken inzitten, wil je meer betaal je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Al met al zeer logisch :P maar zie het alweer, zoiets wordt al snel heel duur.

Mijn eerste pakketje van carclean is in ieder geval binnen, hopelijk van het weekend nog een paar dagen goed weer en dan ga ik eens kijken wat dit mij brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja wat is duur? Gaat meestal een bak met tijd in zitten. Iets even snel toonbaar maken kan iedereen wel, maar iets voor langere tijd goed krijgen en beschermen of echte lakdefecten aanpakken (en ook goed), is echt een ander verhaal. Ik ben mijn auto toen een dag of 3 kwijtgeweest en met wat vriendenkorting en zonder btw een 5/550 euro zo ergens. Dan heb je hem echt beter als showroomconditie en dat zie je alleen bij de duurdere auto's eigenlijk. Voor de gene die hem kennen: www.customcarcleaning.nl

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jimmy is er 7 dagen mee bezig geweest. Alles is gedaan en alles staat in de Qyeon coatings / producten. Van binnen tot buiten.

Ja dat is een prijzige opgave maar deze coating houdt minimaal 30 maanden standtijd dus ik ben klaar voor de aankomende 2.5 jaar. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mits goed onderhoud edg en juiste shampoo. Maar zo een coating is echt super ja, scheelt een hoop ellende en zeker als je al een zachte en gevoelige lak hebt, is het echt het overwegen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Dat zeker! Maar hij wordt door mij ook net zo vertroeteld met de goede producten dus dat komt wel goed! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik kan nog maar weinig adressen vinden waar ze de Qyeon producten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Vissa66 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 05:24:
Auto'tje terug van de detailer. Hij staat in meerdere lagen Qyeon MOHS met daarop de nieuwe Qyeon Booster. Machtig spul, beeding/sheeting is echt insane. Hydrofobisch als de pest!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
<3 <3 <3 <3
Dikke bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Mooie OPC hoor! Kun je tenminste aan zien dat het een speciale uitvoering is, en sowieso is de GTC al de mooiste driedeurs hatchback in het C segment. Lijkt op de foto wel of er wat kleurverschil is tussen de bumpers en het plaatwerk. Dit zie je sowieso heel veel bij moderne auto's. Kijk maar eens naar zo'n rode Mazda, is echt lelijk dat kleurverschil. Op de AutoRai ook bij vele andere merken gezien (metallic kleuren). Wat me daar trouwens ook opviel waren de vele auto's met swirls op bijv. de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Komt denk ik omdat het zonnetje erop staat dat de kleuren lijken te verschillen. Irl zie je geen verschil, alleen de grille is later gespoten, dat zie je wel als je er goed naar kijkt / je het weet. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kunstof en metaal lijkt sowieso verschillend met sommige lichtinvallen, daar kun je helemaal niks aan doen. Bij jou valt het nog behoorlijk mee, bij sommige merken is het echt heel erg..

Maar nette beading zeg! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe breng je het beste vloeibare wax op? Ik heb een flesje turtlewax en daar staat als aanwijzing om het met een vochtige doek aan te brengen, even laten opdrogen en dan uitwrijven.
Dat gaf gemengde resultaten. Soms kwam de wax er tijdens het opbrengen netjes op, soms lag het er een beetje in strepen op. Tijdens het uitwrijven zag je dan dat de wax harder werd en deels in tot korreltjes/stof verging.
En wat voor doek is het beste? Ik heb nu een doek van een oud laken gebruikt. Is een wat vezeligere doek (zo'n Action poetsdoekje) beter?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Gewoon een microfiber of zachte foam applicator gebruiken.
Hoeft niet perse vochtig gemaakt te worden maar kan wel.

En dun aanbrengen, alles wat teveel is aangebracht gooi je in feite weer weg.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Pagina: 1 ... 47 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.