Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 44 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nope, is echt een tak. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
damn! Dat is wel balen zeg pff. Zou me lazerus schrikken:|

Mijn lijstje voor zaterdag: :D Zal de Monello Sponge gelijk aan mijn schoonvader doneren....die gebruikt nog zo een grote gele spons 8)7

Omschrijving Prijs Korting
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 15,99 € 12,79
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99 € 14,39
Poorboys World - Bug Squash - 946ml € 17,99 € 14,39
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White € 2,99 € 2,39
Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml € 14,49 € 13,04
Monello - Wash Mitt + Sponge € 12,99 € 12,99
Auto Finesse - Rejuvenate Pre Wax Cleanser - 250ml € 17,49 € 15,74
Monello - Lege fles met verdeling en sprayer 700ml - 3-pack € 12,99 € 10,39
Scholl Concepts - White Paint Puck € 6,99 € 6,29
Scholl Concepts - Black Applicator Puck € 6,99 € 6,29
Carclean.nl - Dressing Applicator - Rond - 10cm € 1,99 € 1,79
Subtotaal: € 128,89 € 110,51

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

PcDealer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:27:
[...]

Volgens mij mag je daar max 80 of niet?
100.
Rainesh schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:23:
damn! Dat is wel balen zeg pff. Zou me lazerus schrikken:|
Mja, ik zag 'm aankomen dus schrok niet. Ontwijken had geen zin (en is veelal onveiliger).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
TommyGun schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:17:
[...]
Mja, ik zag 'm aankomen dus schrok niet. Ontwijken had geen zin (en is veelal onveiliger).
Dat dus. Er lag een keer een lap schuim (leek wel van die ondervloer voor laminaat) op de snelweg na een tunnel (en voor de afrit die ik moest hebben). Hoe idioot kunnen mensen dan reageren, minimaal 3 bijna-ongelukken gezien 8)7

Vervolgens reed ik er wel mee op de motorkap, dat dan weer wel :9 maar omdat ik de afrit toch moest hebben ben ik bij het stoplicht van mijn motorkap getrokken en achterin gegooid om het bij thuiskomst in de container de gooien. Een beter milieu begint bij jezelf toch 8)

Ontopic: wat is het beste middel om kunststof delen van je exterieur aan te pakken? Het spul dat de garage gebruikt heeft is er na alle regen van de afgelopen tijd wel weer af, en aangezien mijn bak zwart is zou ik deze graag weer een nieuwe behandeling geven. Ik weet dat je ook de halfords of de bouwmarkt in kunt lopen en daar het eerste de beste van de plank kunt trekken, maar het lijkt me dat er hier wel mensen zijn die daar iets beter zicht op hebben.

Is het mogelijk om daar een meer permanente oplossing voor te gebruiken?

[ Voor 27% gewijzigd door toimoi op 06-08-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Eerst goed reinigen, dat kan gewoon met een lauw sopje en een heel klein beetje APC. Daarna lekker behandelen met Poorboys natural look ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
toimoi schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:12:
[...]

Dat dus. Er lag een keer een lap schuim (leek wel van die ondervloer voor laminaat) op de snelweg na een tunnel (en voor de afrit die ik moest hebben). Hoe idioot kunnen mensen dan reageren, minimaal 3 bijna-ongelukken gezien 8)7

Vervolgens reed ik er wel mee op de motorkap, dat dan weer wel :9 maar omdat ik de afrit toch moest hebben ben ik bij het stoplicht van mijn motorkap getrokken en achterin gegooid om het bij thuiskomst in de container de gooien. Een beter milieu begint bij jezelf toch 8)

Ontopic: wat is het beste middel om kunststof delen van je exterieur aan te pakken? Het spul dat de garage gebruikt heeft is er na alle regen van de afgelopen tijd wel weer af, en aangezien mijn bak zwart is zou ik deze graag weer een nieuwe behandeling geven. Ik weet dat je ook de halfords of de bouwmarkt in kunt lopen en daar het eerste de beste van de plank kunt trekken, maar het lijkt me dat er hier wel mensen zijn die daar iets beter zicht op hebben.

Is het mogelijk om daar een meer permanente oplossing voor te gebruiken?
dit niks: http://www.carclean.nl/pr...ssing_250ml_RVT250_102143
ga ik in de sale ook bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Inderdaad eerst goed wassen met een sopje en APC (1:10), laten intrekken en ff borstelen en dan afspoelen. Vervolgens met PB Trim Restorer of AF Revive trim dressing. Natural Look zou ik niet gebruiken omdat zodra er water op komt het gaat vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Eind juli heb ik mijn auto gekleid, gepolijst en gewaxed. Dit met een tevreden resultaat, alleen ben ik al aan het kijken hoe ik de volgende keer het ga aanpakken qua waxen.

Omdat ik de auto al heb gepolijst en dit op zijn zachtst gezegd een kwalitatief uitermate teleurstellende klus is, laat ik dit achterwege. Ik wil de auto behandelen met Monello Non Ferro om vervolgens de auto te pre-wax cleanen met Collinite No. 840. Vervolgens wil ik kleien om daarna over te gaan op Collinite No. 845 om het vervolgens af te maken met Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915.

Mijn vraag is, kan ik beter eerst kleien en daarna de pre-wax cleaner of toch de huidige volgorde aanhouden? Last but not least, ik heb nog Collinite 845 in huis en Collinite 915 is de betere wax. Heeft het zin om deze twee verschillende waxen over elkaar heen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Welke kleur is je auto? Want de pre-wax cleaner van collinite kun je het beste alleen op licht-kleurige auto's gebruiken.

- Wassen
- Kleien
- Cleanen
- 2 laagjes 915 of 845 of 1 laagje van ieder. Het maakt eigenlijk niet uit. Ik zou voor 915 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Mijn auto is hoogglans wit, dat vormt geen probleem. Ik ben tevreden over 845, alleen wil ik 'm nog harder laten glimmen. Vandaar de vraag of het zin heeft om 845 met 915 te combineren. Dit omdat ik 845 toch al in huis heb.

[ Voor 14% gewijzigd door DaMarcus op 11-08-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Kan je overigens na de 845, de auto even snel behandelen met PB QD+? Of breng je dan de laag 845 om zeep?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Glans wordt voor 95% bepaald door je voorbereiding (polijsten, cleanen etc), door een goede voorbereiding blijft je wax ook veel langer zitten. Zowel de 845 en 915 hebben een mooie glans. Ik denk dat de 915 een mooiere warmere glans zal hebben door de hoge carnauba gehalte.

Wat ik zou doen? 2 laagjes 915.

Als je klaar bent dan is QD+ echt niet nodig, alleen na een wasbeurt ofzo om glans weer op te peppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

De auto is 2 keer gepolijst met Mezzo Polish en daarna een keer met Raffini Finale.

Dank voor je tips, binnenkort ga ik aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb een auto met "Waxguard". Als ik dan met Iron X/ Monello Non-ferro erover heen ga en of kleien, ben ik dan die Waxguard kwijt? Zo ja, wat is dan een goed alternatief om die sealant te behouden?

Wat ik al reeds heb gedaan (gelijk na levering) is alleen wassen, goed drogen en daarna 1 laagje Collinite 915 erover. Aan het einde van de zomer verwacht ik dat er meer gedaan moet worden. Vandaar deze vraag.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Als je gaat kleien dan tast je je waxguard aan.....iron-x/non-ferro zijn ph-neutraal en tasten waxen/sealants etc niet aan.

Wat betreft waxguard, gewoon eraf halen...goed wassen, kleien, polijsten, cleanen, voeden (blackhole etc) en dan waxen. De 915 is een mooie wax om je auto goed te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vanochtend heb ik de witte Ford Fiesta van mijn vrouw in de 845 gezet die ik tijdens de summersale had gekocht voor een zacht prijsje. Normaal gebruik ik de PB Natty Blue maar deze vond ik toch wel een stuk fijner om te verwerken. Glans lijkt goed te zijn al blijft het geklooi om een witte auto goed dekkend in de wax te zetten. :X Halverwege kreeg ik ook nog een regenbui in mijn nek. :( Gelukkig waren de motorkap en het dak al klaar en was er al een nette beading zichtbaar. Een half uur later was het weer droog en kon ik de rest afhandelen.

Al met al een fijne wax. d:)b Ik ben wel benieuwd naar de standtijd.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

In ieder geval 3 weken :P vanochtend heb ik mijn auto gewassen en vervolgens nagepoetst met een detailer, de auto glimt weer zo als deze moet glimmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Welke detailer heb je gebruikt?

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Even een vraag aan de experts hier. Morgen haal ik m'n nieuwe auto (2007) op, en de lak heeft betere tijden gezien. Sommige krassen zullen weg te werken zijn, sommige ook niet (wit is zichtbaar). Wat is een manier voor een beginner om zelf zoveel mogelijk krassen weg te werken?

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
eisen dat ze de auto grondig wassen voor aflevering ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand zijn fiets wel eens in de was gezet? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rainesh
1) ZELF goed wassen en kleien, niet laten doen.
2) potje verf met je lakkleur meevragen
3) heel dun penseeltje kopen en alles opvullen. Desnoods paar keer opvullen, zodat er teveel verf in zit (!)
4) heel lichtjes schuren met nat schuurpapier (korrel 1000/2000 etc)
5) Bijkomen van hartverzwakking omdat je lak helemaal dof geslagen is. :D
6) Polijsten, polijsten en nog eens polijsten.
7) Afmaken met een glaze/wax/sealant.
8) Enjoy with a beer:)

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
HyperTrophy schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:50:
eisen dat ze de auto grondig wassen voor aflevering ;)
Hahaha, dat doen ze :D Maar daarna is er zeker nog wel het één en ander zichtbaar. Zijn lakstiften aan te raden bijvoorbeeld, of andere middelen die een flinke verbetering bieden.. verder dan de wasstraat ben ik nog nooit gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er gewoon nanocoating op de markt voor op de auto ?
Al jaren kijk ik naar verlekkerde filmpjes zoals deze:
YouTube: using Nanotechnology to coat objects

Dan denk ik steeds. Kunnen we dit ook niet gewoon toepassen op onze lak? WHY NOT ?
Ik hoor graag jullie mening. Misschien is er al een product op de markt voor op auto lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gyeon heeft wel zoiets maar of dit net zo goed is als in het filmpje...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dit is al eens eerder besproken, dergelijke nano coatings zijn niet echt geschikt voor op een autolak aangezien dit de kleurechtheid en glans negatief zal beïnvloeden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Na het lezen van deze topic heb ik ook eens goesting om mijn auto eens goed aan te pakken. Ook een goede sealant en wax nemen zodat die de winter goed zou overleven. (als ik dat pak maar in november er op doe)

Hoe zit het eigenlijk met hardheid van clay bars? Ik lees telkens dat er zacht/medium en hard is. Moet ik daar rekening mee houden? Zijn er valkuilen?
Ik begrijp dat hard voor zware verontreiniging is. Maar betekent dat je eerst met hard erover moet gaan en daarna met medium/zacht nogmaals?

EDIT: heb voor de gein die van BangGood gekocht voor 2.50€. Zal het op een klein stukje vd auto testen (de binnenkant van een deurpaneel fzo). Zal kijken wat daarmee het resultaat is. :+
Die kost 20x minder dan de merk-dingen. Dus als die zelfs 5x minder lang meegaat, is het nog steeds een goeie deal.

[ Voor 23% gewijzigd door Dima_2005 op 24-08-2014 15:23 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die chinese klei geeft krassen/marring (bij mijn auto iig).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Die chinese klei zou ik niet vertrouwen, als het te diepe krassen/marring geeft dan heb je meer werk. En wel voldoende lube gebruiken he, geen water/sop of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, njah, het was een gokje. Ik zal het daarom eerst op een onzichtbare deel vd auto testen. Als het resultaat goed is, zal ik verdergaan. Anders koop ik me wel deftig gerief :+

EDIT: volgens een forum dat ik tegenkwam, zijn meeste mensen daar tevreden over. Ze zeggen dat het niet even goed kuist als merkproducten, maar nergens lees ik problemen met krassen.

Ik moet niet per se een super-glanzende auto te hebben hoor, maar na 3 jaar verwaarlozing (eens per maand naar carwash), denk ik dat het tijd wordt om eens 1 goede wasbeurt te geven. Het lak ziet er nog goed uit hoor (behalve natuurlijk swirls, maar deze zijn niet echt storend).

Ik zal erover nadenken... Op zich moet je echt veel spullen hebben om het echt goed te doen (shampoo heb ik, maar klei, wax, glaze, sealant,...) en heb geen zin om 120€ daaraan uit te geven om eerlijk te zijn. En een machine om goed te polieren heb ik ook niet, dus het resultaat zal nog steeds niet ideaal zijn. Misschien eens wachten tot de volgende promo bij carclean.

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 24-08-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoi. Na een jaar of 4 in m'n schuur te hebben gestaan is de toen nieuwe laklaag inmiddels behoorlijk stoffig geworden.
Ook zit er wat overspray op van andere projecten. Heb bewust de auto nooit gewassen om krassen en dergelijke te voorkomen, maar nu is het toch wel tijd om er aan te beginnen (en te rijden :)).

Hoe kan ik het beste beginnen? Is er een shampoo die ook daadwerkelijk het vuil goed kan losweken alvorens ik 'm met een spons onder handen neem?

Heb 't topic wel wat doorgelezen, maar 87 pagina's :X en niet echt hetzelfde schuitje als ik.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Iets anders maar dit mag toch ook wel?... Wordt elke week schoongemaakt met de karcher eerst afspuiten zodat als er zand op zit dat er afgaat daarna zo een automatische borstel die draait met autozeep van de auto 5 verdund met 50% water, daarna afgespoten met de hoge druk spuit wel niet van te dicht bij want dan kan er op sommige plekjes een heel klein beetje verf afgaan. Als hij echt heel vuil dan doe ik vaak na het zan er afgespoten de onder kant met zo een dikke spons en dan met de hand er af, wordt niet met de hand gedroogt gewoon "natuurlijk"

Afbeeldingslocatie: http://www.stephex.com/userfiles/image/image.php?src=/dsc1720.JPG&w=300&h=215&zc=1

[ Voor 15% gewijzigd door thibautb op 24-08-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Wok

Dakloos...

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 20:59:
Hoi. Na een jaar of 4 in m'n schuur te hebben gestaan is de toen nieuwe laklaag inmiddels behoorlijk stoffig geworden.
Ook zit er wat overspray op van andere projecten. Heb bewust de auto nooit gewassen om krassen en dergelijke te voorkomen, maar nu is het toch wel tijd om er aan te beginnen (en te rijden :)).

Hoe kan ik het beste beginnen? Is er een shampoo die ook daadwerkelijk het vuil goed kan losweken alvorens ik 'm met een spons onder handen neem?

Heb 't topic wel wat doorgelezen, maar 87 pagina's :X en niet echt hetzelfde schuitje als ik.
Forst of all: Geen spons gebruiken! Een microvezelspons kan nog, maar zeker geen huis-tuin-en-keukenspons.

Globaal stappenplan:
1) Een flinke schuim-/foamlaag aangbrengen en 10-15 minuten laten inwerken.
2) Afspoelen met een zachte waterstraal (dus geen hogedruk) om het schuim/de ergste vervuiling af te spoelen.
3) Wassen/afspoelen met hogedruk
4) Wassen volgens de twee-emmer-methode (gebruik een goede washandschoen!)
5) Afspoelen
6) Kleien (wellicht een hardere klei gebruiken vanwege de genoemde overspray)
7) Polijsten
8) Glaze/sealeant/wax aanbrengen

Mocht je geen foamlans tot je beschikking hebben, dankun je beginnen met stap 2.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ha Wok, thanks voor de snelle reply :) Is er een specifieke shampoo/foam aan te bevelen?
Ik zie wel 'ns foto's voorbij komen van auto's die in een 10cm dikke laag zijn gehuld, ik kan me voorstellen dat het goede spul toch wat meer doet dan de Shell foamlans (die ik overigens sowieso mijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Wok

Dakloos...

De Monello-lijn van CarClean biedt over het algemeen goede producten aan over de hele linie. Natuurlijk zijn er (betere) alternatieven, maar dan heb je een beetje een idee van de mogelijkheden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ben er al 'n hele op aan 't rondkijken, wat een opties :P
Heb nu een winkelmandje vol foam, washmitt, shampoo, kleikit, etc. Nog tips mbt wax applicator/uitpoetsdoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Wax: Collinite 845, heeft een lange standtijd en is makkelijk te gebruiken.
Voor de wax zou ik een zwarte finishing handpad applicator gebruiken. http://www.carclean.nl/pr...and_Pad_Black_MHPB_101164

En gewoon een paar MF doeken in verschillende maten.

Misschien is deze bundel wat voor je: http://www.carclean.nl/pr...fiber_bundel_Unico_102096
Zit van alles in inclusief spons, droogdoek.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Vandaag m'n maat ze auto onderhanden genomen

Tijdje terug had ik met Ruud afgesproken dat we binnenkort mijn auto kunnen behandelen als hij tijd heeft. vandaag waren we lekker vrij en begonnen met de auto.

Wat hebben we gedaan??

1- Auto goed wassen en drogen.
2- Kleien en drogen.
3- Polish Intense met de polijst machine gedaan en afgenomen.
4- Polish Finish met de polijst machine gedaan en afgenomen.
5- Hele auto in wax gezet.

hieronder de foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/rN8B_7c1ce/1__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/0MCj_to1ba/2__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/0F2nDAVCba/3__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/dJ52nRPOce/4__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/6-gRKUwEce/5__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/KwgBAUYBce/6__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/YutZQX4pce/7__1_.jpg?lgfp=3000

Afbeeldingslocatie: http://www.4shared.com/download/VYG4afAfce/8__1_.jpg?lgfp=3000

wassen smart carwash
velgen diablo wheel gel
kleien gloss it green clay bar
i.c.m. magicone 500 spray
instant gloss

polijsten
pcw polish intense
pcw polish soft
wax pro yellow wax
ruiten pcw glass sealant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
Welke wax zou ik het beste voor deze kleur kunnen gebruiken om de winter door te komen?
Zit zelf aan de Collonite 845 te denken van wege de lange standtijd

Tevens zit er een mat chromen dakrails op, die ik maar niet mooi krijg, wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xZVguSG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Voor de chromen dakrails, probeer Mothers Mag & Alu Polish. Hiermee krijg ik mijn chromen sierdingen makkelijk schoon en ook mijn uitlaat :)

http://www.carclean.nl/pr...Polish_140gr_05100_100201

2 laagjes collinite 845 zal prima zijn om de winter mee door te komen. Ik ga het zelf ook gebruiken voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 22-09 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Maandag 7 aanbiedingen bij carclean omdat ze 7 jaar bestaan. De collinite 4nogwat is dan oa. in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Coenen schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:24:
Maandag 7 aanbiedingen bij carclean omdat ze 7 jaar bestaan. De collinite 4nogwat is dan oa. in de aanbieding.
Ergens een linkje naar de promo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Carclean heeft nog een andere leuke actie:

Van hun facebook:
Met de code Trustpilot1000* ontvang je eenmalig bij je volgende bestelling (vanaf € 25,-) een Monello Sponge t.w.v. € 7,49 cadeau.

*Wel geldig in combinatie met andere aanbiedingen, acties of bundels. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname. Actiecode geldig t/m september 2014.

[ Voor 28% gewijzigd door hostler op 30-08-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 22-09 16:59

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Dima_2005, ik had een email van ze gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:33
Boinkie schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 22:18:
Vandaag m'n maat ze auto onderhanden genomen

Tijdje terug had ik met Ruud afgesproken dat we binnenkort mijn auto kunnen behandelen als hij tijd heeft. vandaag waren we lekker vrij en begonnen met de auto.

Wat hebben we gedaan??

1- Auto goed wassen en drogen.
2- Kleien en drogen.
3- Polish Intense met de polijst machine gedaan en afgenomen.
4- Polish Finish met de polijst machine gedaan en afgenomen.
5- Hele auto in wax gezet.
Mooi resultaat! :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Vandaag Poor Boys Natural Look bunnen gebruikt en Auto Finesse Revive vor buiten, erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Vandaag Poor Boys Natural Look bunnen gebruikt en Auto Finesse Revive vor buiten, erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 15:05
Voor mijn nieuwe auto wil ik graag de staat van het exterieur/interieur goed gaan bijhouden. Ik heb geen tijd om iedere week de auto grondig te behandelen met alle producten die ik in dit topic voorbij zie komen.

Wel ben ik dus opzoek naar een maximaal resultaat met minimale inzet door een aantal handelingen te verrichten voor, na en tijdens een bezoek aan de wasbox of wasstraat (osmose water). Kunnen jullie mij een aantal producten en werkwijzes aanraden? De tip van Rainesh voor aliminium delen heb ik al genoteerd.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
0) NOOIT door de wasstraat heen
1) altijd met de hand wassen, gebruik emmers en een washandschoen.
2) zorg dat er altijd een waxlaag op je auto zit. Wax met lange standtijd is denk ik wat je zoekt, dus Collinite 845 of 915. Een waxlaag, zorgt ervoor dat je heel makkelijk vuil eraf kunt halen. 1 goede regenbui en je auto is "schoon" :)
3) Goede droogdoek/shampoo/washandschoen
4) klein spul, zoals velgenreiniger, spray&wipe (multi-functional spray) en een zooi doeken.

Voordat je een waxlaag aanbrengt je lak goed cleanen, dus kleien en cleanen. Dit doe je alleen als je gaat waxen, dus als je een wax hebt met een standtijd van 6maanden dan hoef je dit maar 1x per 6 maanden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 15:05
Bedankt voor de tips!

Wasstraat doe ik dan niet. Stel ik hou de wax laag bij (te herkennen aan "beading"?) dan zou onderstaand ritueel voldoende kunnen zijn:

1) Velgen reiniger in laten werken
2) Insecten resten in spuiten (welk product werkt hier echt goed voor?)
3) Hoge druk erop
4) Uitzuigen en microvezel doek over delen interieur
5) Glas reinigen (kan dat met dat spray en wipe?)
6) Droog rijden (mits osmose water z'n ding doet)

Wat zou een aanbevolen werkwijze met bijbehorende producten zijn voor wax vernieuwen/aanbrengen? (van maximaal 2 uur)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rainesh schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:54:
Een waxlaag, zorgt ervoor dat je heel makkelijk vuil eraf kunt halen. 1 goede regenbui en je auto is "schoon" :)
Was het maar waar, als er een dikke laag stof op zit heeft het uiteindelijk toch een handschoentje nodig om er knap af te komen. Het duurt wel veel langer voordat hij echt vies is inderdaad. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Beading is niet de beste indicator voor de aanwezigheid vd waxlaag. In de eerste weken zal de beading zeer goed aanwezig zijn, daarna wordt dit minder maar dat wil niet zeggen dat wax niet meer aanwezig is. Ik merk het zelf beter aan de hand van de sheeting en het gemak waarmee het vuil van de auto te verwijderen is.

Velgenreiniger zou ik spaarzaam mee omgaan, indien jij je velgen bijhoudt heb je dit niet echt nodig. Zorg ervoor dat je ze in de wheelwax (of colli) zet, dan is schoonmaken een peulenschil.

Insectenreiniger idem, alleen als het echt niet kan want je stript hiermee je waxlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Beading komt vaak gewoon weer terug als je de auto goed gewassen hebt is mijn ervaring.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb een maandje of wat geleden nog de gehele auto onder handen genomen (foam, wassen, kleien, glazen, waxen), dus deze keer maar 'gewoon' wassen. Wat is wijsheid? Geen foam neem ik aan? Wel met de HD aan de slag en dan gewoon een licht sopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Sowieso geen foam, want foam stript je wax. Inderdaad gewoon HD en sopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is foam nou echt zo'n wonderspul? Zelf spuit ik de auto gewoon af met de tuinslang op een soort brede, platte straal. Ik ben bang dat het er met foam wel erg chemisch uit gaat zien, het loopt namelijk via de stoep allemaal keurig de straat op en naar de put. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Het weekt het ergste vuil los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja dat is de werking, maar dat doet water ook. In hoeverre merk je nu echt groot verschil met schuim? Of is het meer besteed aan de echte detailers?

Zelf sta ik namelijk ook niet te polijsten, ik vind de glans van een goed stappenplan al mooi zat. Daarom twijfel ik aan de meerwaarde voor mijzelf. De auto zit dan ook vast onder de swirls van de vorige eigenaar en steenslag heb ik zelf al wel ontdekt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nou ja, foam blijft aan het vuil hechten en vervolgens spuit je de foam met vuil en al (deels) er af.

Alleen water weekt echt niet zomaar vuil los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Water weekt vuil niet goed los, foam wel en het vuil gaat IN je foam zitten waardoor het niet langs/over je lak schuurt/glijdt maar veilig met in het foam zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Mede dankzij dit topic begrijp ik dat een gedegen stappenplan er voor de lak ongeveer zo uit ziet:
  • Wassen (shampoo, al dan niet vooraf gegaan door een foam)
  • Drogen
  • Kleien
  • Polijsten
  • Voeden
  • Waxen
Kan ik dit als luie beginner (met een donkerblauwe auto met slechts 10k op de teller, dus geen al te grote narigheid) terugbrengen tot:
  • Wassen (shampoo, al dan niet vooraf gegaan door een foam)
  • Drogen
  • Kleien
  • Polijsten
  • Voeden
  • Waxen
Of heeft bijvoorbeeld voeden (glaze) en waxen totaal geen zin als je kleien en polijsten overslaat?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik zou zeer zeker kleien. Mijn a1 is pas 1,5jaar oud en toch kwam er aardig wat vuil van af door het kleien. Ipv polijsten zou ik wel cleanen met bijv Professional Polish van poorboys of Rejuvenate van Auto Finesse. Je wax blijft op een schone lak ook veel langer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Rainesh schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:49:
Water weekt vuil niet goed los, foam wel en het vuil gaat IN je foam zitten waardoor het niet langs/over je lak schuurt/glijdt maar veilig met in het foam zit.
Maar in hoeverre heeft dat zin als je lak toch al niet spatzuiver is? ;)
JaymzHetfield schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:10:
Of heeft bijvoorbeeld voeden (glaze) en waxen totaal geen zin als je kleien en polijsten overslaat?
Zelf doe ik dat plan maar dan zonder polijsten en met sealen. Kleien vind ik wel veel toevoegen, dat moet je sowieso elk jaar doen want je merkt veel vervuiling. Het voeden/glazen en cleanen ben ik onderhand minder van gecharmeerd, ik vraag me af of het wel zin heeft of dat ik niet gewoon met bezigheidstherapie aan de gang ben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Helaas geen foto van gemaakt, maar ik had laatst de a1 een full detail gegeven (wassen/kleien/cleanen/glazen/waxen) en een vriend van mij had die van hem alleen gewassen. Wij hebben exact dezelfde auto (daytona grijs) en je zag duidelijk dat ik een veel diepere/donkere kleur had. Een glaze helpt zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mijn auto is zwart, ik heb zelf niet echt het gevoel dat ik er wat van zie. Dat kan ook gewoon aan mijzelf liggen hoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:47
Rainesh schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:39:
Sowieso geen foam, want foam stript je wax. Inderdaad gewoon HD en sopje.
Sinds wanneer dat?

Ik foam onze auto's altijd, dit stript niet je wax. Sheeting en beading zijn meteen terug na het foamen. Toevallig vandaag nog de 106 gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/10p7cxi.jpg

Gister ook de ander gewassen. Me loves Collinite

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/335465l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2e5m5qf.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik dacht altijd dat foam juist waxt stript of is dat alleen bij een extreme verhouding? Ik durf bij de wasbox juist nooit te foamen...bang dat mn harde werk opeens foetsie is:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
De foam bij de wasbox is dan ook anders dan die je thuis gebruikt ;) Bij een wasbox heb je dus wel kans op een verdwenen wax laag, maar dat hoeft ook niet altijd. Heb zelf gewoon een foam lans en werkt fantastisch. Weekt veel beter los dan ff afspuiten. Zeker als je veel sheeting hebt, blijft de foam langer zitten. :p

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vroeger had ik een foamlans (zo'n autobrite ding). Was wel leuk enzo maar het algemeen nut om elke maand je auto te foamen ontging mij even. Om nou te zeggen dat het veel verschil met zich bracht. Het vuil weekt los maar het was m.i. geen wondermiddel. Echt vuil waren de auto's niet.

Uiteindelijk heb ik hem maar verkocht.

Uit den ouden doosch

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5vHYSCXbOZh4ufC7bLfi5173/full.jpg

Strava

• renzo4000
Ik vind dat foamen alleen wat toevoegt als je auto echt vuil is. Houd je de auto goed bij dan is dit echt niet nodig.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Onlangs het foamen geprobeerd. Ik werd er niet warm of koud van, de naakte tuinslang had meer effect om vuil weg te spoelen.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Straks eens mijn eerste keer detailen :+
Heb wat spulletjes gekocht bij carclean:
* Kleikit van Monello
* Monello finishing polish (met een Monello oranje spons)
* PB Black Hole
* Collinite 845
Heb ook de gratis Monello spons en Monello applicator pad gratis gekregen :)

De Chinese klei zal ik op de velgen gebruiken (zelfs beste wheelcleaner krijgt ingebrande remstof niet uit, klei wel). Heb die getest, die laat geen krassen na, maar het is nogal rubberachtig en stroef. Werkt wel best ok (van het klein deeltje dat ik getest had)...

Straks ook eens wat foto's maken van mijn werk ^^
Ben echt benieuwd naar het resultaat. Intussen aanzie de before met swirls van 3 jaar lang naar de carwash te gaan, waar ze met de hand nadrogen met microvezel doekjes (in het echt is het niet zo opvallend, camera wou gewoon wat dramatisch doen :+)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ta55xcE.jpg
Large: http://i.imgur.com/GwiOidb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Dima_2005 op 04-09-2014 10:01 ]

• Rainesh
Welk merk is je auto? Duitse auto's hebben harde lakken, met de hand krijg je het moeilijk eruit.

Je kunt Monello Non-Ferro proberen voor ingebrand remstof....werkt echt subliem! Ff sprayen, in laten trekken, daarna ff met sponsje erover en dan weer wachten en dan afspoelen.

Wat ga je als glijmiddel voor je klei gebruiken?

Tip: Collinite echt zo dun mogelijk erop smeren, zo dun dat je amper wat ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 04-09-2014 10:01 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rainesh schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:00:
Welk merk is je auto? Duitse auto's hebben harde lakken, met de hand krijg je het moeilijk eruit.

Je kunt Monello Non-Ferro proberen voor ingebrand remstof....werkt echt subliem! Ff sprayen, in laten trekken, daarna ff met sponsje erover en dan weer wachten en dan afspoelen.

Dr staat Lexus op het raampje. Die lakken zijn over het algemeen niet extreem hard. Al heb ik de nieuwe modellen nog nooit iets gedaan, dus weet niet of ze veranderd zijn.

Elke wax moet je overigens zo dun mogelijk aanbrengen. Dik aanbrengen is alleen maar zonde van het product en meer werk om uit te wrijven ;)

No signature required.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rainesh schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:00:

Het gaat om een Lexus RX450h, dus een middelmatige lak (denk ik). In ieder geval heb ik gisteren op een diepe kras waar ik touch-up paint gisteren opgezet heb, ook een stuk gepolierd en daar gingen de waskrassen weg zonder problemen :)
Goede tip ivm non-ferro... Zal bij mijn volgende bestelling eens kopen. ;)
Als glijmiddel zal ik gewoon de spray gebruiken die bij de Monello kleikit zat. Die is toch goed?

Voor Collinite ga ik een ander trucje toepassen die ik al paar keer tegengekomen ben op het internet:sprayflesje gebruiken om paneel te bemisten, dan gewoon verspreiden met de applicator pad en laten hazen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dima_2005 op 04-09-2014 10:06 ]

• Gonadan

Gonadan

Rainesh schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:08:
Ik dacht altijd dat foam juist waxt stript of is dat alleen bij een extreme verhouding? Ik durf bij de wasbox juist nooit te foamen...bang dat mn harde werk opeens foetsie is:D
Ik dacht dat het afhing van het gebruikte sop. Sommigen foamden dan gewoon met Dodospul dan zal je was wel blijven zitten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gonadan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:07:
[...]

Ik dacht dat het afhing van het gebruikte sop. Sommigen foamden dan gewoon met Dodospul dan zal je was wel blijven zitten.
Dat klopt. Als je gewoon een PH neutrale foam gebruikt gaat het gewoon goed (extreme verhouding niet altijd). De autobrite die veel mensen hebben was dat inderdaad niet. Monello foam of CG Honeydew zijn dat weer wel :)

No signature required.

• Rainesh
Ah duidelijk verhaal! Misschien tijd voor een foam-lans.

Uiteraard moeten alle waxen zo dun mogelijk erop. Maar bij de collinite moet het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel dun. Ik zou je collinite eerst in een teiltje met warm water leggen zodat ie vloeibaar wordt. Ik gebruik zelf 1 druppel per kwart/halve paneel.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Wow, detailen is vermoeiend (pauze!). Heb net 2 uur zitten wassen en kleien. De 1/4 vd klei die ik afgesneden heb (50gr), is er volledig door gegaan. Je kan het helemaal niet meer kneden zodat er nog propere stukjes overbleven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vu5PMvx.jpg
Large: http://i.imgur.com/dOAFJWk.jpg

En autolak voelt zooo zacht aan nu. Tegelijkertijd is ook een heel groot deel van de swirls eigenlijk verdwenen na het kleien. Interessant, maar minder werk voor mij ^^
Heb ook mijn ruiten gekleid, en dat was duidelijk helemaal geen slecht idee. Daar is ook een hele boel vuiligheid vanaf gegaan...

Ik heb niet alles met klei kunnen wegkrijgen (vogelpoepresten, sommige insectjes die gewoon IN het lak zitten, ...). Ook is me opgevallen hoeveel steenslag putjes ik wel niet heb op de auto. Zal nog een keer met touch-up paint mogen spelen.

Hoe krijg je eigenlijk die dingen zoals vogelpoepresten en diepe insectjes weg? Speciale insectenspons had ook niet geholpen tijdens het wassen.

Op naar de volgende stap: polishen, glazen en waxen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dima_2005 op 04-09-2014 16:27 ]

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 13:51
Dima_2005 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:23:
Wow, detailen is vermoeiend (pauze!). Heb net 2 uur zitten wassen en kleien. De 1/4 vd klei die ik afgesneden heb (50gr), is er volledig door gegaan. Je kan het helemaal niet meer kneden zodat er nog propere stukjes overbleven.

[afbeelding]
Large: http://i.imgur.com/dOAFJWk.jpg

En autolak voelt zooo zacht aan nu. Tegelijkertijd is ook een heel groot deel van de swirls eigenlijk verdwenen na het kleien. Interessant, maar minder werk voor mij ^^
Heb ook mijn ruiten gekleid, en dat was duidelijk helemaal geen slecht idee. Daar is ook een hele boel vuiligheid vanaf gegaan...

Ik heb niet alles met klei kunnen wegkrijgen (vogelpoepresten, sommige insectjes die gewoon IN het lak zitten, ...). Ook is me opgevallen hoeveel steenslag putjes ik wel niet heb op de auto. Zal nog een keer met touch-up paint mogen spelen.

Hoe krijg je eigenlijk die dingen zoals vogelpoepresten en diepe insectjes weg? Speciale insectenspons had ook niet geholpen tijdens het wassen.

Op naar de volgende stap: polishen, glazen en waxen.
Je kan proberen om een warme doek eerst op de plek te leggen van de vogelpoep/insecten en daarna een panty/kous van je vriendin/zusje te pakken en deze om een spons te doen.
Je zou zelfs ook nog WD-40 er eerst op spuiten. (daarna wel goed schoonmaken)

• Rainesh
Diepe insectenrestjes gaan weg bij het polijsten, daar had ik namelijk ook last van. Vogelpoepresten is wat lastiger, die heb ik zelf niet eruit gekregen maar ik had geen oranjepad.

Resultaat ziet er goed uit! Ben benieuwd als je helemaal klaar bent.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Thanks voor de tips. Zal het volgende keer eens testen (samen met met touch-up paint amuseren)
Na het polijsten is zeer veel uitgegaan. Nu valt het al bij al mee. Het is er nog steeds, maar valt eigenlijk niet op (alleen te zien onder lamp).

In het algemeen tevreden over mijn eerste detail-job. Alles is vlot verlopen, alleen veeeel tijd eraan gespendeerd en ben kapotmoe. Die auto is te groot om met de hand te doen...

Zal morgen resultaten posten. Het was al te donker om foto's te nemen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Rainesh schreef op donderdag 04 september 2014 @ 19:02:
Diepe insectenrestjes gaan weg bij het polijsten, daar had ik namelijk ook last van. Vogelpoepresten is wat lastiger, die heb ik zelf niet eruit gekregen maar ik had geen oranjepad.

Resultaat ziet er goed uit! Ben benieuwd als je helemaal klaar bent.
Vogelpoep moet je ook direct met een quick detailer/bird sh#t remover/lauw water eraf halen, tast je blanke lak aan en dat krijg je nooit 100% eraf.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rainesh
Ik zit te denken om collinite 915 via ebay te kopen, omdat ze in nederland alleen de "oude" potten hebben. De nieuwe heeft een grotere opening, dus je kunt makkelijker wax eruit halen. Of kent iemand een zaak in NL die de nieuwe versie verkoopt? CC heeft enkel de oude.

Afbeeldingslocatie: http://www.collinite.com/assets/Uploads/915site.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Afbeeldingen alleen waarschijnlijk? Voorraad gaat toch vrij hard daar. Je kan anders eens Kaj van waxon mailen of hij ze al heeft...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Rainesh
Volgens CC kunnen zij alleen de oude versie leveren. Ik zal eens contact opnemen met waxon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, eindelijk eens geen ragbak maar een nette auto en heb een vraagje: is dit topic alleen bedoeld om detailen als hobby te bespreken of zijn ervaringen met detailers (al dan niet bedrijven) ook toegestaan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, in het algemeen is de glans op de foto na alles net zoals die foto na het kleien. Maar hier is een close-up van before and after, dat spreekt boekdelen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cKmtSgT.jpg

Voor de liefhebbers van beading foto's, hier heb je eentje van mijn hand :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cYIq6yW.jpg
Volgende keer maar handschoenen gebruiken? :X

EDIT: Kon niet wachten op regen, dus dan maar zelf wat water over gegoten
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WQioEss.jpg
Large: http://i.imgur.com/xxoVxTF.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Dima_2005 op 05-09-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Rainesh schreef op donderdag 04 september 2014 @ 23:56:
Volgens CC kunnen zij alleen de oude versie leveren. Ik zal eens contact opnemen met waxon.
Ik ook alleen de oude dit moment.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Dima,

wat een verschil! Echt geweldig! Kun je wat totaal plaatjes maken? Hehe, beading op je hand krijg je makkelijk weg met dreft :p

Trouwens die "swirls/krassen" op je eerste foto lijken op bal-afdrukken.....dat er een bal langs/tegen aan gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Rainesh schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:49:
@Dima,

wat een verschil! Echt geweldig! Kun je wat totaal plaatjes maken? Hehe, beading op je hand krijg je makkelijk weg met dreft :p

Trouwens die "swirls/krassen" op je eerste foto lijken op bal-afdrukken.....dat er een bal langs/tegen aan gekomen is.
Spijtig genoeg geen totaalplaatjes voor, maar wel hier een na:
http://imgur.com/a/UlTIr
Dankzij de foto's zie ik nu dat ik eens de sensors mag uitkuisen. :+
Dat zijn geen bal-afdrukken, maar gewoonweg carwash die met de hand nadroogt met een vuile microvezel doek. Waarschijnlijk daar wat meer druk gezet? Het was zo dramatisch vooral omdat er veel zon was en wat stof in de swirls.
Maar in ieder geval, zijn nu geen swirls te zien. Tenzij onder een 3000lm lamp, en dan nog moet je bijna met een vergrootglas beginnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat een verschil! Zou mijn Seat echt eens zo'n beurt moeten geven... Aantal zweetplekken in de lak. Gelukkig verder geen problemen, maar heb het idee dat de lak een stuk donkerder kan.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ziet er top uit! Vind het niet gek dat je uren bezig was....was een grote bak haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
The Executer schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:04:
Wat een verschil! Zou mijn Seat echt eens zo'n beurt moeten geven... Aantal zweetplekken in de lak. Gelukkig verder geen problemen, maar heb het idee dat de lak een stuk donkerder kan.
Om je te motiveren, hier een aantal voor en na foto's van de auto's\etc die ik onder handen genomen heb (sorry voor de vele foto's :+):
Winterbanden voor:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2vjbdbt.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/15qulut.jpg

Volkswagen Golf 6, alleen goede Wetlook na foto:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2mfhvmg.jpg

Land Rover Discovery 3:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/zwc39v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/34rxe90.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/anosbd.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/27zfbpi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/a5b3ti.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/j6ssj4.jpg

Volvo V50 voor:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15zzag.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2n0jvaw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/oqc2lj.jpg

Mitsubishi ASX en Outlander:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/23svdyh.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2jd55kk.jpg
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/8wk1tg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/14kz75v.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/16lwojt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/3451qj7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2yn1cly.jpg

Daihatsu Cuore:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/308xfl3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/n6z0r8.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/117wm80.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/9hpdky.jpg

En de reden dat we twee emmers gebruiken:
Wasemmer:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15gtm39.jpg
Spoelemmer:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/mkjfja.jpg
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
sig69 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:12:
Ik heb sinds kort een nieuwe auto, eindelijk eens geen ragbak maar een nette auto en heb een vraagje: is dit topic alleen bedoeld om detailen als hobby te bespreken of zijn ervaringen met detailers (al dan niet bedrijven) ook toegestaan?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Woon in een appartement zonder auto-wasruimte (tja bij mijn oma was die er wel, ik weet niet hoe normaal dat is) dus ben aangewezen op wassen in een washok, en die kun je nu eenmaal niet al te lang bezet houden. Aan de straat zie ik met dat heen en weer gaan met de lift ook niet echt zitten. En om heel eerlijk te zijn, ik vind het ook prima om iemand ervoor te betalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Wauw welke beun heeft die banden erop gelegd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Geen idee ;) Die velgen heb ik zo overgenomen, dienen nu als wintervelgen.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2uj3tah.jpg
Achter zomervelgen, voor wintervelgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

toimoi schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:16:
[...]

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Woon in een appartement zonder auto-wasruimte (tja bij mijn oma was die er wel, ik weet niet hoe normaal dat is) dus ben aangewezen op wassen in een washok, en die kun je nu eenmaal niet al te lang bezet houden. Aan de straat zie ik met dat heen en weer gaan met de lift ook niet echt zitten. En om heel eerlijk te zijn, ik vind het ook prima om iemand ervoor te betalen :+
Naar washok om te wassen, de rest kun je gerust op straat/parking doen? Gewoon al je spullen meenemen in een bak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Ophidian schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:52:
[...]

Om je te motiveren, hier een aantal voor en na foto's van de auto's\etc die ik onder handen genomen heb (sorry voor de vele foto's :+):<knip>
>:)
Het is dat je niet in de buurt woont.... anders was je de klos :9

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dude88 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:16:
[...]

Wauw welke beun heeft die banden erop gelegd :F
Doel je ergens specifiek op? Ik mis waarschijnlijk iets. :D

* Gonadan kijkt nóg intenser naar de foto

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 44 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.