Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 108 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-05 15:21
Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 12:01:
[...]

Ik rij dan weer een sportieve auto waarbij redelijk vaak flink geremd wordt en dus veel remstof op mijn velgen zit, was benieuwd of het beter is om een iron remover eerst te gebruiken en afspoelen alvorens je velgen gaat wassen met een borstel en zeep?
Ik zou nooit eerst iron remover gebruiken en daarna wassen, het vuil op de velgen zorgt er voor dat de iron remover ze werk niet goed kan doen.

Wil je iets gebruiken dat reinigt en removed zou ik MWC van koch chemie adviseren, een product dat ik elke 3 maanden 1x gebruik omdat het spul grof is.

Voor vragen met betrekking tot auto detailing kunnen jullie mij altijd een bericht sturen!

Voor veel van mijn klanten maak ik gebruik van P&S en VB van Koch chemie.

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 02-12-2023 19:22 . Reden: Even eigen site weg ivm reclame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
@Xqlus1ve, eens met @Xenosync. Het spul werkt het beste in direct contact, als er vuil over het ijzer zit kan het zijn werk niet goed doen.

Je merkt vrij snel welke interval je moet gebruiken. Als het niet verkleurd reageerde het niet en had je het niet hoeven gebruiken. Met mijn EV doe ik het eens per jaar oid en zelfs dan verkleurd het nagenoeg niet (ymmv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-06 23:55

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Xenosync schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:15:
[...]

Ik zou nooit eerst iron remover gebruiken en daarna wassen, het vuil op de velgen zorgt er voor dat de iron remover ze werk niet goed kan doen.

Wil je iets gebruiken dat reinigt en removed zou ik MWC van koch chemie adviseren, een product dat ik elke 3 maanden 1x gebruik omdat het spul grof is.

Voor vragen met betrekking tot auto detailing kunnen jullie mij altijd een bericht sturen!

Voor veel van mijn klanten maak ik gebruik van P&S en VB van Koch chemie.
Tot heden, enkel velgen HD afgespoten, en dan als laatste ga ik er met de borstel, wheel woolie en kwast door heen, dit levert mij ook altijd schone velgen op. Weet alleen niet of ik dan 'onzichtbaar' vuil laat zitten.

Ik kijk het wel ff aan, heb de auto pas 4 maanden in bezit en ben nogal een poetser geworden erop :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenosync
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-05 15:21
Xqlus1ve schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:54:
[...]

Tot heden, enkel velgen HD afgespoten, en dan als laatste ga ik er met de borstel, wheel woolie en kwast door heen, dit levert mij ook altijd schone velgen op. Weet alleen niet of ik dan 'onzichtbaar' vuil laat zitten.

Ik kijk het wel ff aan, heb de auto pas 4 maanden in bezit en ben nogal een poetser geworden erop :)
Ik was 2x per week mijn auto, ik gebruik daarbij meestal alleen maar P&S Brake buster & Carpro Retyre voor de banden. eens in de 4 maanden gebruik ik een iron remover om het vliegroest dat diep in de velgen zit te verwijderen!

Niet te vaak een iron remover gebruiken en vooral niet op je remklauwen of Keramische remschijven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-06 20:22
Iron Removers zijn ook een van de duurste detailing producten. Chemisch gewoon duur.
Voor reguliere schoonmaak ook wat overdreven imo.
Een P&S Brakebuster (1:5) doet het goed genoeg, of iets vergelijkbaars. En dan elke 3/4maand een rondje iron remover extra.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 19:58

Canon23

>>MY<< world

Wat zijn de betere wasstraten/ boxen in regio Rotterdam?
Tevens welke middelen raden jullie aan voor zelf wassen?
Ik zat te kijken naar bv deze wasset https://www.detailrs.nl/c...lers/products/bucket-deal lekker alles in 1 en goede recensies.

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 23:43
Ophidian schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 23:04:
[...]

Ja, heb hem in gebruik. Foamt top. Icm Nanolex sisplash een gouden combinatie.

[Afbeelding]
Thanks ben echt benieuwd. Jammer dat de echte sneeuw vandaag roet in het eten gooide :+ .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 10:05

PnD

like in Pinda ^_^

-

[ Voor 100% gewijzigd door PnD op 10-12-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Het is al even geleden dat je dit postte. Ben even benieuwd of ze nog steeds bevallen?
Ben hier ook naar op zoek 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Xenosync schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:59:
[...]Ik was 2x per week mijn auto
:o
Card Nox schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:01:
Mijn auto ziet er uit.. Elke keer als ik er voorbij loop moet ik een traantje pinken maar met dit koude weer weinig motivatie er iets aan te doen.
Het weer was vandaag wat beter en er viel iets uit dus even snel gewassen. HD afspuiten, foam, HD afspuiten, 2 bucket was, droogmaken. Niets bijzonders gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEdlcuKj8cDlgG1xiU50BA71tZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hcjeLtyapQjbKylxsXdcF1d.jpg?f=fotoalbum_large

Met wat hulp van mijn kleine vriend
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRI6KjZ32EtdNK4MaQBDNJr3nBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3ZHe9BG9uqwdlDWdBQoqtih.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5UGHY_fqhjshqV2LrUy1AMonA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kcpydaOWWaDX4uPiajWWJ3gD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:36
PnD schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:56:
[...]

Het is al even geleden dat je dit postte. Ben even benieuwd of ze nog steeds bevallen?
Ben hier ook naar op zoek 😬
Ja hoor gebruik ze nog steeds. Werken nog steeds hetzelfde als bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ok top, en dan diegene die je linked. Alleen met het 25’ verloopstukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Vandaag nog even kans gekregen voor de vakantie om de Bearforce te testen in combinatie met de Autoglym Polar blast en de lans van Ali Express. Moet wel zeggen dat het tankje van de foamlans wel snel leeg gaat.

Hier met heet water in de tank en hier met koud water. Met koud water is de foam minder dik zoals je ziet.

4 nadelen die ik ontdekt heb tot zo ver: Het schuim blijft nog uren liggen op de grond, soms gaat de hogedrukspuit aan/uit tijdens het foamen, de maataanduiding op de fles is lastig afleesbaar en de vulopening is wel erg klein. Je moet echt met een trechter het tankje bijvullen. Maar voor nog geen drie tientjes dit materiaal voor een hogedrukspuit is een dikke 9. De lans werkt prima en ook de opzetstukjes.

En ja filmen tijdens het spuiten is lastig, en ik moet wennen van beneden naar boven te werken met de foam :+ .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:39
pretpik schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 22:53:
Vandaag nog even kans gekregen voor de vakantie om de Bearforce te testen in combinatie met de Autoglym Polar blast en de lans van Ali Express. Moet wel zeggen dat het tankje van de foamlans wel snel leeg gaat.
Deze foam lans heb ik ook binnengekregen afgelopen week. Geeft best goede foam trouwens in combinatie met Monello Artico Magico Snow Foam, maar het pulserende gedrag heb ik ook gemerkt.

Ik heb gisteren de nieuwe auto maar eens een grondige wasbeurt gegeven. Ondanks dat hij "gewassen" geleverd was merkte ik dat de bescherming te wensen over liet dus tijd om het zelf maar te doen. Ik heb voor het eerst de Bilt Hamber Touch-Less Snow Foam gebruikt in combinatie met de Monello Lancia 2.0 foam kannon. Deze foam geeft veel minder dik schuim, maar reinigt wel veel beter dan de Monello.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBDUs5BqtMZZccGRqT5J8lEbh4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaCS1tXIk994OWQegYZsAYZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna de velgen gedaan met de-iron en de voorkant van de auto ook met Gyeon Bug and Grim en Gyeon Tar ingespoten. Daarna een handwasje met Gyoen Bathe+ over de hele auto. Daarna afgetopt met Autoglym - Ultra High Definition wax die ik nog had staan en de ruiten behandeld met Rain-X en nieuwe wissers. Hiermee moet de auto maar even overwinteren en volgend jaar kleien, polijsten en in de coating!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GRLAO8ySktPnh5g2aA1f2tBfX7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8HpX9w3qE8Ni8H8FVi6gQddm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbZ8X6DZ1kyy-KrieFufZeEzJ_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AjiMVSRY9AYVjFUHeQaWR5B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URtsrMFpQswMHE_Oqc7OIg8sEcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajcXWDqdywqYqfdYpQLeUStc.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast alles gedaan met het HD pistool van AliExpress. Ook de Lancia 2.0 voorzien van een Quick Release aansluiting. Werkt enorm fijn en lekker handzame combinatie zo t.o.v. de lompe lans van Kärcher.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt5WNRWuB863msiZkCg2zef9Ai0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W6LzRUhyTjeBcK9qZBs5Nf4Z.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Breaker op 18-12-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Breaker schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:22:
[...]

Deze foam lans heb ik ook binnengekregen afgelopen week. Geeft best goede foam trouwens in combinatie met Monello Artico Magico Snow Foam, maar het pulserende gedrag heb ik ook gemerkt.

Ik heb gisteren de nieuwe auto maar eens een grondige wasbeurt gegeven. Ondanks dat hij "gewassen" geleverd was merkte ik dat de bescherming te wensen over liet dus tijd om het zelf maar te doen. Ik heb voor het eerst de Bilt Hamber Touch-Less Snow Foam gebruikt in combinatie met de Monello Lancia 2.0 foam kannon. Deze foam geeft veel minder dik schuim, maar reinigt wel veel beter dan de Monello.

[Afbeelding]

Daarna de velgen gedaan met de-iron en de voorkant van de auto ook met Gyeon Bug and Grim en Gyeon Tar ingespoten. Daarna een handwasje met Gyoen Bathe+ over de hele auto. Daarna afgetopt met Autoglym - Ultra High Definition wax die ik nog had staan en de ruiten behandeld met Rain-X en nieuwe wissers. Hiermee moet de auto maar even overwinteren en volgend jaar kleien, polijsten en in de coating!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnaast alles gedaan met het HD pistool van AliExpress. Ook de Lancia 2.0 voorzien van een Quick Release aansluiting. Werkt enorm fijn en lekker handzame combinatie zo t.o.v. de lompe lans van Kärcher.

[Afbeelding]
Inderdaad wel weinig schuim, de reden dat ik voor Polar Blast gegaan ben is omdat die Bilt Hamber PH waarde van 12 heeft en de lak van raamlijsten kan aantasten. Daarom zal die Bilt Hamber het beter dan doen dan Monello denk ik.

Gisteren was ik aan het fietsen en kwam er zo'n C70 voorbijrijden, wat klinkt die vijfcilinder toch goed :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
pretpik schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:44:
[...]

Inderdaad wel weinig schuim, de reden dat ik voor Polar Blast gegaan ben is omdat die Bilt Hamber PH waarde van 12 heeft en de lak van raamlijsten kan aantasten. Daarom zal die Bilt Hamber het beter dan doen dan Monello denk ik.

Gisteren was ik aan het fietsen en kwam er zo'n C70 voorbijrijden, wat klinkt die vijfcilinder toch goed :) .
Klopt, de 5 cilinder klinkt heerlijk ;)

De wax doet het! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhp0_ZT1C1FQs3ueMPQlrtWSkNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WQMlp6zHZZgg0lTT5B8D3Swx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFDFW3DjUvy4GkjmJR6xU-uZ8MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g69dZQhEVL4Chrp3cIqNleVH.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is stukken beter dan hoe hij er eerder deze week bij stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:11

ChUcKiE

Dus........

Breaker schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft iemand zo een idee of deze E versie van Ali ook op een ware ouder model Kärcher (695)past?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
ChUcKiE schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:22:
[...]

Heeft iemand zo een idee of deze E versie van Ali ook op een ware ouder model Kärcher (695)past?
Voor zover ik kan zien past deze alleen op de Quick Connect van karcher. Deze zijn beschikbaar vanaf de K series. Ik zou dus zeggen dat dit niet gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Voor de geïnteresseerden.

https://www.artandcraft.c...lean-auto-pro-629044.html

[ Voor 43% gewijzigd door Card Nox op 03-01-2024 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 23:04
Is dat schuim enzo nou een beetje milieuvriendelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Ik weet dat de zeeeer goede prewash Touchless van Bilt-hamber biologisch afbreekbaar is. Zo heb ik dat meer gelezen op labels.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Iemand een tip voor een goede budget mitt? Had tips in het topic gevonden bij action en blokker. Waren hier niet te vinden in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat is voor jou budget?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nja, iets wat ik bij een “gangbare” winkel kan kopen bedoel ik meer. En wat ik niet hoef te bestellen en weer verzendkosten moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gamma heeft van Stipt een mitt, geen ervaring mee verder:

https://www.gamma.nl/assortiment/stipt-wool-mitt/p/B247727

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

PnD schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Nja, iets wat ik bij een “gangbare” winkel kan kopen bedoel ik meer. En wat ik niet hoef te bestellen en weer verzendkosten moet betalen.
Ah zo... anders amazon?

Ik zie idd wel eens wat bij de bouwmarkten / action, maar ik bestel idd altijd gewoon, of ik rij langs de bekende shops.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

30 eu. Duur voor een Ali product imho.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:42

spartacusNLD

This is Sparta!!

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33
Anoniem: 1420638 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:23:
[...]

30 eu. Duur voor een Ali product imho.
Ik lees het wel vaker dat hij werkt met Ali producten. Maar vind het zelf nog lastig te matchen om welke producten het dan gaat en hoe groot het prijsverschil dan is.

Dan een hoop spul uit China komt is natuurlijk geen verassing, dat zal bij andere (web)shops niet anders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Geen car detailing, maar een motorfiets met krassen op een zijkoffer.
Op een facebook groepje vroeg iemand advies, voor oppervlakkige krasjes. Dus: "kom maar langs"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6hLxIiSA_3ueavy8l2JmkG30ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6VpP1YTJUV6cFhgEV6cMfDJ.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas geen oppervlakkige krasjes, maar diepe, op sommige stukken letterlijk de topcoat en de basecoat weg. Dus eerst geschuurd met trizac 2000-3000, toen de kras zelf met ultimate compound minder zichtbaar gemaakt. Toen met koch chemie p6.01 en de flex pxe de boel opgefrist, en nog een spritsje bead maker voor de glims en glads.

Dus, minder zichtbaar, maar dit wordt spuiten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PnD schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:55:
[...]

Toch maar bij Amazon gekeken, omdat winkels niks hebben liggen.

Microfiber of 🐑 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L15c6cMpaqkDYPx8EDv4ouPg6-E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b93giYQGfdEZcGhObwjoDQzh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breaker
Ik heb zelf microvezel mitts en die bevallen mij prima. Dit zegt google erover:
In short, microfiber products are softer, absorb more, and stay "clean" for a longer period of time. Now, why would you use a Microfiber Mitt or Pad over a traditional lambs wool product? While lambs wool is very soft, it's more aggressive and potent when it comes to cleaning, but not as gentle.
Schoon wordt je auto toch wel met goed wassen dus ik zou persoonlijk voor de microvezel variant gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Breaker op 13-01-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:38
Hier is geen verkeerde keus. Ik zou zelf de wool pakken. Moet ie iets vaker omspoelen. Maar maakt beter schoon vind het ook iets fijner werken omdat die microvezels vrij snel wat stug worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Arvado schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:17:
Hier is geen verkeerde keus. Ik zou zelf de wool pakken. Moet ie iets vaker omspoelen. Maar maakt beter schoon vind het ook iets fijner werken omdat die microvezels vrij snel wat stug worden.
Stug worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja stug niet helemaal juiste woord maar als ze iets ouder zijn dan draaien die vezels in elkaar en dan wast ie niet top meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Even een vraagje voor de doorgewinterde poetsers hier, de autostoelen van mijn vroeg zijn erg vies, vooral veel vochtplekken, wat is nou de beste manier om dit goed te reiningen?

Zou een stoomreiniger een goede optie zijn? Zo ja, zou je deze ook ergens kunnen huren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22
Danielson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:52:
Even een vraagje voor de doorgewinterde poetsers hier, de autostoelen van mijn vroeg zijn erg vies, vooral veel vochtplekken, wat is nou de beste manier om dit goed te reiningen?

Zou een stoomreiniger een goede optie zijn? Zo ja, zou je deze ook ergens kunnen huren? :)
Lijkt me meer iets voor een Bissel Spotclean, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
reiniero schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:00:
[...]

Lijkt me meer iets voor een Bissel Spotclean, bijvoorbeeld deze.
Dat ziet er goed uit! Maar enig idee of zoiets soorgelijks ook ergens te huur is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:22
Danielson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:12:
[...]

Dat ziet er goed uit! Maar enig idee of zoiets soorgelijks ook ergens te huur is? :)
Geen idee of je ze kan huren. Ik weet wel dat ze af en toe in de aanbieding zijn en dat scheelt een stuk. 1 kopen en na gebruik op marktplaats zetten misschien een idee als huren niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Danielson schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 13:52:
Van stoomreinigers is bekend dat ze het schuim en lijm afbreken ... als ik Car SOS als bron mag aanhalen O+

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
“Sneeuw vlekken”? Deur geopend van een besneeuwde auto en een klont sneeuw naar binnen?
Dit heb ik laatst gefixt bij een Seat Leon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-84h2Z41e4jk2d7LYve_8MqX25w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efUfs6HiJlCPtF0qJsfYyIOl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAdgKabeNc1jWCn06SFHb9Zjp-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkMfs57pnV62QormA6Aa02e0.jpg?f=fotoalbum_tile

De truc is een taptijtreiniger/extractor. Ik heb een van de Lidl, werkt prima. Ondertussen hele huis mee gedaan. Je kan ze ook huren bij verhuurbedrijven zoals Boels, maar ook z’n beetje elke bouwmarkt heeft ze te huur.
Ingesprayed met een textielreiniger van Meguiars, laten inwerken. Net voordat ik los ging met de extractor ingesprayed met een apc 1:15 en ingeborsteld.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:44
Ik gebruik al enkele jaren de Real Effective Cleaner van Stipt met veel plezier maar ik vind de prijs aan de hoge kant. Hebben jullie misschien een gelijk Ali alternatief gevonden dat ook goed werkt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tim.w schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:13:
Ik gebruik al enkele jaren de Real Effective Cleaner van Stipt met veel plezier maar ik vind de prijs aan de hoge kant. Hebben jullie misschien een gelijk Ali alternatief gevonden dat ook goed werkt? :)
Ik ken de producten van Stipt niet goed, maar als alternatief kun je wellicht een non-ferro (bijvoorbeeld Monello) gebruiken. Dit werkt echt super op velgen, maar ik spray het ook wel eens op de ruit of voorzijde als die ernstig vies zijn. Het is PH-neutraal en geschikt voor alle oppervlaktes. Enige nadeel is dat het stinkt, maar na een tijdje went het wel. Kost € 24 i.p.v. € 38 (Stipt) per liter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 21:07
tim.w schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:13:
Hier een link met heel veel aanbevelingen https://forum.carclean.co...-effective-cleaner.25620/

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Waar gebruik je REC voor? Is inmiddels nog niet opgelost?

Een goede APC is een dikke aanrader. APC is bedoeld om te verdunnen om zo voor zn beetje elke toepassing te gebruiken. Ik ben een 5l fles van Bilt Hamber Surfex. Stuk of 6/7 verdunningen mee aangemaakt voor diverse autowas klsujes, interieur, huishouden etc.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:51
Inmiddels gebruik ik al jaren Collinite 845 en overweeg Turtle Wax Hybrid Sealant (Seal and Shine) te gaan gebruiken. Heeft iemand hier beide gebruikt? Zo ja, hoe verhouden de producten zich tot elkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 20:13
TNThomas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 07:25:
Inmiddels gebruik ik al jaren Collinite 845 en overweeg Turtle Wax Hybrid Sealant (Seal and Shine) te gaan gebruiken. Heeft iemand hier beide gebruikt? Zo ja, hoe verhouden de producten zich tot elkaar?
TW is een prima product en is erg makkelijk te verwerken en heeft best goede bescherming (goede sheeting en beading) voor langere tijd (beetje afhankelijk hoe de voorbehandeling is geweest. Maar bij een gemiddeld schone lak houdt ie dat wel 2 maanden vol.

845 is een andere koek, daarvoor is het vaak zo dat je eerst je auto goed aanpakt. Goed reinigen, kleien, ontvetten, wassen (en indien nodig polijsten en weer wassen) en dan pas aanbrengen. Dit aanbrengen is stuk bewerkelijker (al is 845 redelijk makkelijk in gebruik als je het goed toepast). Voordeel hiervan is dat collinite bekend staat om de goede bescherming voor langere tijd (een jaar is zeker mogelijk).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
@renzo4000 Bedankt voor de uitleg! Als ik dit lees, dan lijkt Turtle Wax een goede toevoeging om 'tussendoor' te gebruiken om de 845 bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
De Turtle Wax spray wax is inmiddels binnen en zie nu dat deze ook veilig is voor op ongelakt plastic trim. Kan ik hierdoor mijn trim protectant dus overslaan? Beschermt de spray wax ook op trim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkB
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-06 13:48
Hallo iedereen, ik heb even jullie advies nodig. Laatst heb ik een dap evo polijst machine met menzerna polijstpasta's gekocht. Vandaag ben ik daarmee aan de slag gegaan en heb diverse krassen kunnen wegwerken. Helaas ben ik op een plek iets te enthousiast met de menzerna heavy cut 400 aan de slag geweest ( op een rand van het achterspatbord naast het kofferdeksel zat een kras) en is er een klein dof plekje naast de kras ontstaan. Op die plek is dus de laklaag weg. Mijn vraag is nu: kan ik dit plekje met een spuitbusje blanke lak weer bijspuiten en naderhand weer polijsten? En hoe doe je dat dan, en welke blanke lak is het beste?
Als vast bedankt voor jullie eventuele advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 20:13
TNThomas schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:32:
De Turtle Wax spray wax is inmiddels binnen en zie nu dat deze ook veilig is voor op ongelakt plastic trim. Kan ik hierdoor mijn trim protectant dus overslaan? Beschermt de spray wax ook op trim?
Ja hoor geen probleem. Ik gebruik het overal op, ook op glas en mijn velgen bijvoorbeeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
DurkB schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:37:
Hallo iedereen, ik heb even jullie advies nodig. Laatst heb ik een dap evo polijst machine met menzerna polijstpasta's gekocht. Vandaag ben ik daarmee aan de slag gegaan en heb diverse krassen kunnen wegpoetsen. Helaas ben ik op een plek iets te enthousiast met de menzerna heavy cut 400 geweest ( op een rand van het achterspatbord naast het kofferdeksel zat een kras) en is er een klein dof plekje naast de kras ontstaan. Op die plek is dus de laklaag weg. Mijn vraag is nu: kan ik dit plekje met een spuitbusje blanke lak weer bijspuiten en naderhand weer polijsten? En hoe doe je dat dan, en welke blanke lak is het beste?
Als vast bedankt voor jullie eventuele advies.
Met een DAP door de lak heen? Dat heb ik altijd voor nagenoeg onmogelijk gehouden. Heb je hem volgas een uur lang op dezelfde plek gehad? Heb je geen foto? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Zo is advies geven ook een beetje lastig. Meestal is het geen goed idee om met een spuitbus aan de slag te gaan. Wordt meestal een bende. Ook handig als je vermeld wat voor een auto het is i.v.m het type lak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DurkB
Arvado schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 22:32:
[...]

Met een DAP door de lak heen? Dat heb ik altijd voor nagenoeg onmogelijk gehouden. Heb je hem volgas een uur lang op dezelfde plek gehad? Heb je geen foto? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet. Zo is advies geven ook een beetje lastig. Meestal is het geen goed idee om met een spuitbus aan de slag te gaan. Wordt meestal een bende. Ook handig als je vermeld wat voor een auto het is i.v.m het type lak.
het is gebleken dat het kan, ik heb hem zeker geen uur op die plek gehouden haha, maar misschien was de lak op die plek ook wel dun. Ik heb een Mazda 2 in de kleur Deep crystal blue, en dat is een mica lak. Volgens mij staan japanners wel bekend om hun zachte lak. Bij het minste of geringste zit er al een kras op. Ik zal morgen even een foto maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smotske
Mooie kleur!

Met een Dap op een plastic bumper kan dat zo maar op een hoek of vouw. Heb je een foto?
Van stippen/spuiten/kliederen wordt het vaak niet mooier van.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Hoe krijg je een chromen uitlaat mooi schoon zonder een schuurspons te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smotske
Fijn staalwol met een metal polish. Mijn favoriete combo:
https://www.carclean.com/...per-fijn-zak-16-pads.html met https://www.carclean.com/...luminum-polish-140gr.html

Voor de puntjes op de i een fijne polijstpasta en een MF-doek.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkB
Smotske schreef op zondag 28 januari 2024 @ 12:48:
Mooie kleur!

Met een Dap op een plastic bumper kan dat zo maar op een hoek of vouw. Heb je een foto?
Van stippen/spuiten/kliederen wordt het vaak niet mooier van.
Zie bijgevoegde foto's, er zitten er 2 tussen waarin de doffe plek zichtbaar is. Ik heb de gehele auto vandaag nog even in de Sonax xtreme ceramic ultra slick detailer gezet. De doffe plek voelde eerst stroef, nu met het Sonac spul er overheen voelt deze weer glad, net als de rest van de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTOnevSb3c6wV0n4wx1pgNkQoz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giZRTFBT8t3LhqVfItDNFPzo.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/lv1kxiyPbqTawlmfSh46IpNb8yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GPzxNR89C4OgVKjLd7Ftqf4e.jpg?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cZL7qAdzz6N6nv8292ht2Q5W_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPzxNR89C4OgVKjLd7Ftqf4e.jpg?f=fotoalbum_large[/UR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qroptm4E7Q4eFKUpYC83yWo50WA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4mnRurxtaegyt1Ughpgd2Qog.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door DurkB op 29-01-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Xqlus1ve schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:22:
Hoe krijg je een chromen uitlaat mooi schoon zonder een schuurspons te gebruiken?
Ik heb poor boys metal polish en een polijst cone op een accu schroefmachine. In ongeveer 3 minuten dit resultaat. Als je omgeving Haarlem woont ben je welkom om meer langs te komen.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6L2TvJLwNNZoyf7aOJWTalHDAGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zz1SRrIRLDVGnLDZUYROr7B0.jpg?f=user_large

Na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HgUgH-szO-mPMbHXwXubJMWkJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGTSDMLPormzER0ANDhJPGO1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 07:12
Xqlus1ve schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:22:
Ik gebruik daar 1, hooguit 2 keer per jaar een beetje Belgom Chroom (en een zachte doek) voor. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Droogdoeken… Ik zie door de bomen het bos niet meer. Sommigen raden dure doeken aan, anderen juist Action/AliExpress. Ook zijn veel links naar Action/AliExpress droogdoeken in dit topic inmiddels ‘dood’ helaas.

Mijn vraag is dan ook: zijn duurdere droogdoeken van bekende merken echt beter dan die van Action/AliExpress? Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
TNThomas schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:19:
Droogdoeken… Ik zie door de bomen het bos niet meer. Sommigen raden dure doeken aan, anderen juist Action/AliExpress. Ook zijn veel links naar Action/AliExpress droogdoeken in dit topic inmiddels ‘dood’ helaas.

Mijn vraag is dan ook: zijn duurdere droogdoeken van bekende merken echt beter dan die van Action/AliExpress? Welke raden jullie aan?
Ik heb geen ervaring met de chinese droogdoeken dus kan daar niks positiefs of negatiefs over zeggen. Maar heb wel goede ervaring met de droogdoeken van Gyeon, je hebt er wel 2 voor een normale Sedan nodig dus is wel vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015

Van alles geprobeerd, Begonnen met Deliriums (2 gehad) maar die werden na verloop van tijd wel minder. Toen de Liquid Elements Silverback XL. Hier gaat echt veel water in. Ik heb ook een kleine voor de deur randen etc. Werken na jaren nog steeds prima. Voor de verandering 2 jaar terug een Rag Company Liquid8r gekocht. Tot nu toe mijn favoriet. Droog super, neemt veel op en laat zich mooi over de auto glijden.
Geen ervaring met goedkopere doeken. Deze droogdoeken kosten me 2 a 3 tientjes en gaan jaren mee.

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

g-j-t schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:34:
[...]

Van alles geprobeerd, Begonnen met Deliriums (2 gehad) maar die werden na verloop van tijd wel minder. Toen de Liquid Elements Silverback XL. Hier gaat echt veel water in. Ik heb ook een kleine voor de deur randen etc. Werken na jaren nog steeds prima. Voor de verandering 2 jaar terug een Rag Company Liquid8r gekocht. Tot nu toe mijn favoriet. Droog super neemt veel op en laat zicht mooi over de auto glijden.
Geen ervaring met goedkopere doeken. Deze droogdoeken kosten me 2 a 3 tientjes en gaan jaren mee.
Ik heb ook Rag Company Liquid8r, de grootste (64x92) en de kleinste (41x41). Met de grootste krijg ik mijn hele Stationwagen mee droog, doek wordt wel 3 a 4 keer zo zwaar tijdens het drogen van de auto :P . De kleine gebruik ik daarna voor de puntjes op de i. Deze doek kwam ook in vele reviews naar voren als de beste.

Rag Company Liquid8r Haal ik voor een redelijke prijs bij Nonpaints.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik gebruik een berg van die grijs/gele ali/amazon doekjes in 30x30 voor de vieze klusjes; motorruimte, deurranden, stoelrails, velgen etc. zowel nat als droog. Die vervang ik ook vrij snel.

Daarnaast heb ik een paar monello en rag company droogdoeken, maar ik kies altijd voor wat kleinere: echt grote droogdoeken worden onhandelbaar, slepen over de grond, dus ik heb meerdere 50x70 + 70x80.

Dan ook nog een paar groene monello doeken voor binnenwerk en wax uitwrijven, en wat no name dunne microvezeldoekjes voor algemeen of het levellen van coatings en een glasdoek niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Bedankt voor de reacties! Ik ga de genoemde doeken eens bekijken en weer wat geld uitgeven. ;)
teacher schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:50:
[...]

Ik gebruik een berg van die grijs/gele ali/amazon doekjes in 30x30 voor de vieze klusjes; motorruimte, deurranden, stoelrails, velgen etc. zowel nat als droog. Die vervang ik ook vrij snel.

Daarnaast heb ik een paar monello en rag company droogdoeken, maar ik kies altijd voor wat kleinere: echt grote droogdoeken worden onhandelbaar, slepen over de grond, dus ik heb meerdere 50x70 + 70x80.

Dan ook nog een paar groene monello doeken voor binnenwerk en wax uitwrijven, en wat no name dunne microvezeldoekjes voor algemeen of het levellen van coatings en een glasdoek niet te vergeten.
Ik heb toevallig net voor het eerst een stapel van die geel-grijze AliExpress doekjes besteld voor vieze/simpele klusjes. Zijn ze mogelijk ook geschikt voor het afnemen van wax denk je of dan toch liever een betere doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:47
Droogdoek van de Praxis gaat hier al jaren goed. Red er net een flinke sedan mee :)

Letterlijk deze:

https://www.praxis.nl/tui...ogdoek-xl-64x88cm/5452328

[ Voor 46% gewijzigd door KnoxNL op 02-02-2024 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

TNThomas schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:36:
Bedankt voor de reacties! Ik ga de genoemde doeken eens bekijken en weer wat geld uitgeven. ;)

[...]

Ik heb toevallig net voor het eerst een stapel van die geel-grijze AliExpress doekjes besteld voor vieze/simpele klusjes. Zijn ze mogelijk ook geschikt voor het afnemen van wax denk je of dan toch liever een betere doek?
Kan zeker, maar ik (persoonlijk) doe dat liever met een langharige doek; daar blijft meer overtollig product aan hangen. Daarna nawrijven met kortharige doek :Y

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 02-02-2024 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TNThomas
Bedankt voor de reacties! Zojuist redelijk wat spullen gekocht. Veel doeken waren aan vervanging toe of waren gewoon slechte kwaliteit. Ook was ik toe aan grotere fijne emmers met vuilrooster i.p.v. bouwmarkt emmers.

2x Magic Bucket 20L
2x Magic Bucket deksel
1x Detail Guardz Dirt Lock
1x Detail Guardz Scrub Wall
2x Nuke Guys XL Chenille wash mitt
1x Nuke Guys Gamma Dryer 50x80cm (1400 GSM)
5x ValetPRO Advanced Microfibre Cloth

Daarnaast nog wat spraywax ingeslagen:

3x Turtle Wax Hybrid Sealant Wax (Seal ‘n Shine)

Dan nog op AliExpress wat goedkope doekjes en wat dingen om te testen:

10x grijs-geel microvezeldoekje 30x30cm
1x velgenborstel
1x bandenborstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Nog een vraag voordat mijn nieuwe doeken binnenkomen… Welk wasmiddel gebruiken jullie voor microvezeldoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19
TNThomas schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:12:
Nog een vraag voordat mijn nieuwe doeken binnenkomen… Welk wasmiddel gebruiken jullie voor microvezeldoeken?
Dodojuice Furry Liquid Microfibre Cloth Cleaning Detergent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

TNThomas schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:12:
Apart wassen
Standaard wol- fijnwasmiddel (wij hebben heel braaf ecover).
40 graden
Extra spoelen
Geeeeennnn wasverzachter
1600 toeren
Drogen aan de lucht (lees; aan de rails van de garagedeur)
Daarna per soort in zip-zakje in ikea krat met deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
teacher schreef op zondag 4 februari 2024 @ 22:15:
[...]

Apart wassen
Standaard wol- fijnwasmiddel (wij hebben heel braaf ecover).
40 graden
Extra spoelen
Geeeeennnn wasverzachter
1600 toeren
Drogen aan de lucht (lees; aan de rails van de garagedeur)
Daarna per soort in zip-zakje in ikea krat met deksel.
De Ecover lijkt inderdaad geschikt. Er is zelfs een Zero-versie voor wol en fijnwas zonder parfum en kleurstoffen. Kan alleen niet vinden of er (een beetje) wasverzachter door het wasmiddel zit. Heb jij dat bekeken toevallig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 20:07

Heb die van de action getest en sinds een aantal maanden een van RUSH.
En verschil is zeer groot, met die van rush probleem loos droog. Die droogdoeken kunnen zoveel water opnemen, niet normaal. Ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06 23:38
Weet iemand een goede alternatief voor Monello Acquafobia?
Het is niet dat ik denk dat het niet werkt, maar ik zie dat Monello blijkbaar gewoon een nederlands bedrijf is (ja lekker verwarrend dat italiaanse vlag) en zet mij dus aan denken dat dit spul misschien een rebrand is van iets anders?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
SirLct schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:04:
Het is niet dat ik denk dat het niet werkt, maar ik zie dat Monello blijkbaar gewoon een nederlands bedrijf is (ja lekker verwarrend dat italiaanse vlag) en zet mij dus aan denken dat dit spul misschien een rebrand is van iets anders?
Gyeon wetcoat? Ik heb dat gebruikt voordat ik de auto met CanCoat heb behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Greetoz schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:06:
[...]

Gyeon wetcoat? Ik heb dat gebruikt voordat ik de auto met CanCoat heb behandeld.
Goeie ervaring? Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37
Monello is het huismerk van Carclean. Die gasten weten echt wat ze doen en is minstens zo goed als andere merken, maar vaak goedkoper.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
MasterMaceMichu schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:14:
[...]

Monello is het huismerk van Carclean. Die gasten weten echt wat ze doen en is minstens zo goed als andere merken, maar vaak goedkoper.
Ah oke, dus niet your typical "nederlands" bedrijf wat spullen van china haalt en tegen veels te dure prijs verkopen *kuch* stipt *kuch*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
SirLct schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Goeie ervaring? Ik zie door de bomen het bos niet meer :+
Ja ik heb goede ervaring met alle Gyeon producten (behalve Glass Clean PLUS).

Werkt zo te zien zelfde als het monello spul (waar ik ook producten van heb trouwens).

[ Voor 6% gewijzigd door Greetoz op 08-02-2024 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37
Nee, zeker niet. Is echt hele goede kwaliteit. Half auto detailed Nederland gebruikt bijvoorbeeld hun polijst machines.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 08-06 17:06
Ik heb goede ervaringen met Gyeon Wetcoat, maar ook met Sonax Spray & Seal die een stuk voordeliger is.

Je moet bij dit soort producten wel een beetje opletten niet teveel te gebruiken, en bij Wetcoat zijn er ook wel mensen die melding maken van een vettige waas over de ruiten. Dus beter niet op de voorruit gebruiken en bij gebruik op het dak voor de zekerheid naar achteren afspoelen.

Ik gebruik ook regelmatig Gyeon Bathe+ in de foamlans om op die manier na het wassen een beschermlaag aan te brengen. Dit is kinderlijk eenvoudig en het blijft verrassend lang zitten. Wel behoorlijk prijzig in gebruik (zo'n 50mL per applicatie).

Dit soort producten zijn echt handig:
- snel
- goed resultaat
- je hoeft niet over de lak te wrijven met doeken met het risico op marring (bij gevoelige lakken heb je dit echt snel)
- je kunt het gebruiken als toplaag over een bestaande bescherming
- ideaal voor wielen: maakt producten als een wheelwax o.i.d. overbodig

Onmisbaar producttype in een detailarsenaal vind ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
Ja volgens mij is alles van Monello ge-rebrand. Mja wat maakt het uit als het gewoon goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
LVGH schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:38:
Ik heb goede ervaringen met Gyeon Wetcoat, maar ook met Sonax Spray & Seal die een stuk voordeliger is.

Ik gebruik ook regelmatig Gyeon Bathe+ in de foamlans om op die manier na het wassen een beschermlaag aan te brengen. Dit is kinderlijk eenvoudig en het blijft verrassend lang zitten. Wel behoorlijk prijzig in gebruik (zo'n 50mL per applicatie).
Oh dit is best wel een goed idee. Ga ik ook eens proberen. Ik gebruik eigenlijk geen wetcoat meer na het aanbrengen van CanCoat.

Wat is het voordeel van het in de foamlans doen ipv gewoon je auto wassen met Bathe+?

Mijn routine is meestal:
  • Wielen/Velgen wassen
  • Auto afspuiten met HD
  • Auto Foamen met monello snow foam
  • Auto afspuiten met HD
  • Wassen met Bathe of Bathe+
  • Auto afspuiten met HD
  • Drogen.
En soms nog Gyeon Cure aan het eind.

[ Voor 5% gewijzigd door Greetoz op 08-02-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Laatst online: 08-06 17:06
Greetoz schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:25:
[...]

Oh dit is best wel een goed idee. Ga ik ook eens proberen. Ik gebruik eigenlijk geen wetcoat meer na het aanbrengen van CanCoat.

Wat is het voordeel van het in de foamlans doen ipv gewoon je auto wassen met Bathe+?

Mijn routine is meestal:
  • Wielen/Velgen wassen
  • Auto afspuiten met HD
  • Auto Foamen met monello snow foam
  • Auto afspuiten met HD
  • Wassen met Bathe of Bathe+
  • Auto afspuiten met HD
  • Drogen.
En soms nog Gyeon Cure aan het eind.
De eerste keer afspuiten kun je beter overslaan. De foam blijft beter plakken en is effectiever in het aanpakken van vuil als de auto droog is. Je bespaart ook tijd en water :)

Dit is regelmatig getest, zie bijvoorbeeld deze video:

Ik heb Bathe+ zelf nooit als shampoo gebruikt. Ik geef de voorkeur aan een shampoo zonder additieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
LVGH schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:47:
[...]

De eerste keer afspuiten kun je beter overslaan. De foam blijft beter plakken en is effectiever in het aanpakken van vuil als de auto droog is. Je bespaart ook tijd en water :)

Dit is regelmatig getest, zie bijvoorbeeld deze video:
[YouTube: Why RINSING your car with water first is DUMB]

Ik heb Bathe+ zelf nooit als shampoo gebruikt. Ik geef de voorkeur aan een shampoo zonder additieven.
Ja de meningen daarover blijven verdeeld. Maar zal het eens zonder afspuiten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Het afspuiten voor het foamen kan ook voor krassen zorgen. Zand en troep zit op de auto geplakt en daar spuit je dus overheen met kracht. Hierdoor kan het zand krassen in de lak veroorzaken. Daarom foam ik altijd gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
Arvado schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 17:14:
Het afspuiten voor het foamen kan ook voor krassen zorgen. Zand en troep zit op de auto geplakt en daar spuit je dus overheen met kracht. Hierdoor kan het zand krassen in de lak veroorzaken. Daarom foam ik altijd gelijk.
Ja dit is een beetje een mythe, maar nergens echt bewezen. Het zou ook betekenen dat in de regen rijden je auto zou krassen. Je auto moet wel hele dikke klodders modder erop hebben wil je daarmee de lak krassen door die eraf te spuiten, bij normaal vuil gaat dit nooit een issue zijn. Mijn auto heeft in iedergeval nooit krassen gekregen van het afspuiten voor foamen ;-),

Maar er zit wel wat in dat je foam beter zn werk doet als de auto nog vies is. Dat zelfde is ook waar bij vaatwassers waar je ook niet volledig afgespoelde borden erin moet doen omdat de zeep anders nergens mee kan reageren.

Ik ga het eens testen volgende week.

[ Voor 4% gewijzigd door Greetoz op 08-02-2024 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Die van mij is een leaseauto dus ik ben in principe niet heel erg aan het forceren om 0.0 kras te hebben.
Maar ik ga ook niet naar krasstraat zeg maar.

Mijn volgorde:
- Zonder eerst afspuiten, direct foamen met BH Touchless met IK foam pro (ook de wielen, want EV dus bijna geen brakedust)
- HD afspuiten, dan haal je al 90% van alle vuil (mss zelfs meer, de BH touchless is echt f***ing goed)
- 2 bucket methode met beetje shampoo (als niet te vuil is, doe ik ook 1 bucket methode :+)
- HD afspuiten
- Monello Acquafobia + HD afspuiten
- Glazen afnemen met zo'n blade (want heel de dak is glas, scheelt wel), Panelen met XXL microfiber doek van ali

Alles gewoon binnen halfu ofzo klaar. Voor mij is het meer de gemak dan dat ik tot de puntje toe krassen proberen te vermijden.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 09-02-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:07
@SirLct Is dat altijd je wasroutine?
Bij mij gaat de daily 2-3 keer per jaar in de wax en is dat de tussendoor was routine met een afsluitende Turtle Wax Sealant als onderhoudslaagje, maar met Artico Magico of AF Avalanche ipv BH Touchless en altijd 2 emmer methode. Maar dan moet ik toch echt 3-4 keer per jaar ook de rubbers van de zijramen wat grondiger aanpakken om geen groene aanslag te krijgen daar. Hoe gaat dat bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
DeGroteMuis schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:27:
@SirLct Is dat altijd je wasroutine?
Bij mij gaat de daily 2-3 keer per jaar in de wax en is dat de tussendoor was routine met een afsluitende Turtle Wax Sealant als onderhoudslaagje, maar met Artico Magico of AF Avalanche ipv BH Touchless en altijd 2 emmer methode. Maar dan moet ik toch echt 3-4 keer per jaar ook de rubbers van de zijramen wat grondiger aanpakken om geen groene aanslag te krijgen daar. Hoe gaat dat bij jou?
Yes is mijn standard routine. Bij mij nooit groene aanslag vreemd genoeg. Ik was de auto wel echt minstens 1x per week (want witte auto en 40dkm per jaar). En ik heb zo’n frameless ruiten dus scheelt ook wel. De rubberen gaan sneller droog dan dat ie aanslag zou krijgen. Maar nee ik doe geen speciaal iets voor de rubberen. 1x per jaar met rubberstick en dats it. Wel neem ik ze altijd af tijdens afdrogen met microfiber doek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smotske
Groene aanslag is organisch materiaal. Van bomen en struiken etc. Als ze schoon zijn met een voedend middel insmeren, dan was je het er zo af als het toch weer hecht.

@DetailingBySmotske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:07
De buitenkant van de rubbers blijven ook gewoon mooi en de rubbers in het deurframe zelf blijven ook gewoon strak voor zover ik kan zien, maar het binnenrubber met dat soort wisrandje heeft toch regelmatig wat groen erop. Op dit moment niets te zien, want pas nog gedaan, dus even een plaatje van internet geplukt. Zo erg ziet 't er bij mij niet uit, want ik erger me er kapot aan als het weer een beetje groen wordt, maar hetzelfde idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OSaVRRKso3H5eJr2AyRPSF2G8Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tA7bsWuNfu4d844NMhqaiUNG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 20:37
DeGroteMuis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:37:
De buitenkant van de rubbers blijven ook gewoon mooi en de rubbers in het deurframe zelf blijven ook gewoon strak voor zover ik kan zien, maar het binnenrubber met dat soort wisrandje heeft toch regelmatig wat groen erop. Op dit moment niets te zien, want pas nog gedaan, dus even een plaatje van internet geplukt. Zo erg ziet 't er bij mij niet uit, want ik erger me er kapot aan als het weer een beetje groen wordt, maar hetzelfde idee.

[Afbeelding]
zelf gebruik ik hiervoor Surfex van Bilthamber. Echt een must-have product wat mij betreft. Zelfs verdunbaar tot 1:100 en dan nogsteeds zeer krachtig. Zeker tegen organische vervuiling zoals deze randen.

Deze rand zou ik doen met een oude tandenborstel of ander redelijk stevig borsteltje. Daarna kunststof voeden. Zelf gebruik ik daarvoor altijd 303 aerospace protectant. Dat is echt top spul. Ik gebruik het zelfs om mijn oude ruitenwissers weer te refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
DeGroteMuis schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:37:

[Afbeelding]
Zal straks even kijken hoe het eruit ziet bij mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
Zojuist wat oude flessen detailing spullen gevonden. Ik gok 5-7 jaar oud, maar wel altijd op kamertemperatuur en donker bewaard. Nu vraag ik me af of deze nog te gebruiken zijn…

Wat is jullie ervaring met de houdbaarheid van detailing spullen, zoals shampoos, waxen, leerreinigers of velgenreinigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 20:49
Advies vraag.

Deze ochtend met wat dauw op de auto zag ik waar de transport stickers hebben gezeten. Je weet wel die grote witte stickers op deur panelen.

Ik heb de auto direct na levering bij een detaillering bedrijf gebracht voor een ceramic coat. Ik zou denken dat deze “sticker” laag wel weg zou zijn gepoetst/polijst. Of is het nou eenmaal niet weg te poetsen.

Aardig wat geld betaald voor de ceramic coat behandeling inclusief voorbehandeling etc etc. Full package.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8kVjPDQ2-SuUmh-u1GVMM8dgR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwrpjJRq2OcXlNpOiHCtbqZF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g-j-t
peak schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:33:
Advies vraag.

Deze ochtend met wat dauw op de auto zag ik waar de transport stickers hebben gezeten. Je weet wel die grote witte stickers op deur panelen.

Ik heb de auto direct na levering bij een detaillering bedrijf gebracht voor een ceramic coat. Ik zou denken dat deze “sticker” laag wel weg zou zijn gepoetst/polijst. Of is het nou eenmaal niet weg te poetsen.

Aardig wat geld betaald voor de ceramic coat behandeling inclusief voorbehandeling etc etc. Full package.

[Afbeelding]
Met een goede strip (grondig wassen en ontvetten) daarna een lichte polijstbehandeling, daarna nog een keer ontvettend wassen en als laatste een prep (ontvetten opnieuw, laatste stap voor ceramische coating), zou dit echt wel weg zijn. Een aantal van deze stappen zijn denk ik overgeslagen. Lak zag er prima uit en ze hebben te snel de coating aangebracht.
Let wel, om dit alles goed te doen ben je de auto 2 dagen kwijt als ze het goed doen. Een nieuwe zou in een dag kunnen maar dan moet je flink doorwerken.

Nu heb je een probleem want de coating moet er nu eerst af worden gepolijst. Dit zal op de plekken van de stickers niet al te lastig zijn want daar zal de coating slecht hechten denk ik. Om verschillen te voorkomen zou ik dit helemaal opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
g-j-t schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:48:
[...]

Met een goede strip (grondig wassen en ontvetten) daarna een lichte polijstbehandeling, daarna nog een keer ontvettend wassen en als laatste een prep (ontvetten opnieuw, laatste stap voor ceramische coating), zou dit echt wel weg zijn. Een aantal van deze stappen zijn denk ik overgeslagen. Lak zag er prima uit en ze hebben te snel de coating aangebracht.
Let wel, om dit alles goed te doen ben je de auto 2 dagen kwijt als ze het goed doen. Een nieuwe zou in een dag kunnen maar dan moet je flink doorwerken.

Nu heb je een probleem want de coating moet er nu eerst af worden gepolijst. Dit zal op de plekken van de stickers niet al te lastig zijn want daar zal de coating slecht hechten denk ik. Om verschillen te voorkomen zou ik dit helemaal opnieuw doen.
Thanks.

Ik was de auto 3 dagen kwijt.

Ik ga er werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
peak schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:57:
[...]

Thanks.

Ik was de auto 3 dagen kwijt.

Ik ga er werk van maken.
In 3 dagen kunnen ze alle stappen keurig doorlopen. Heb je ze verteld dat je de auto zo van de dealer hebt gebracht? Dealer heeft hem niet afleverklaar ‘gepoetst’?

Los daarvan zouden de genoemde stappen dit altijd verwijderen. De fabrikanten schrijven daarnaast een voorbehandeling voor die meestal bestaat uit minimaal polijsten en een goede prep. De Gyeon Mohs Evo die ik heb aangebracht schrijft nog meer stappen voor.
Weet je welke coating er op is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peak
g-j-t schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 09:06:
[...]

In 3 dagen kunnen ze alle stappen keurig doorlopen. Heb je ze verteld dat je de auto zo van de dealer hebt gebracht? Dealer heeft hem niet afleverklaar ‘gepoetst’?

Los daarvan zouden de genoemde stappen dit altijd verwijderen. De fabrikanten schrijven daarnaast een voorbehandeling voor die meestal bestaat uit minimaal polijsten en een goede prep. De Gyeon Mohs Evo die ik heb aangebracht schrijft nog meer stappen voor.
Weet je welke coating er op is gekomen?
Yes heb aangegeven dat ik de auto zo van de dealer heb gebracht. Stond bij de dealer en uur later was de auto bij de car detailling. Dealer zal hem ongetwijfeld zelf ook in de wax gezet hebben.

Kenotek is erop aangebracht. De versie met 36 maanden.
Pagina: 1 ... 108 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]