Vandaag ook even mijn nieuwe auto onder handen genomen.
Lak was toch vrij verwaarloosd en op veel plaatsen ingebeten vogel💩.
Zelf ga ik niet aan wetsanden beginnen.
Heb de auto dus gewoon zo goed mogelijk proberen te doen in 1 stap polieren vooral vanwege tijdsgebrek.
Auto eerst gewassen en ingespoten met tar/x en iron/x
Vervolgens auto volledig geclayt.
Auto nog eens afgespoten en afgedroogd.
Uiteindelijk begonnen met DAP 900 en uitgekomen op gele hexlogic pad met een v34 polish CG bleek een goede combi te zijn om dit 1 staps aan te pakken.
Helaas geen 50/50 fotos gemaakt.
Was om 8 begonnen en uiteindelijk klaar om 14u klaar met polijsten.
Vervolgens begonnen met een lichte laag gyeon prep voor het residu van polijstmiddel weg te werken.
Vervolgens een laagje gyeon cancoat gebruikt (eerste keer).
Heb slecht 1 laag gedaan momenteel heb nog zen halve can over om eventueel morgen een tweede laag aan te brengen.
Velgen nog niet onder handen genomen ( als de wintervelgen opgelegd zullen worden dan worden deze ook met iron/x ingespoten gepoetst en voorzien worden van gyeon rimcoat ).
Vervolgens begonnen met een deepcleaning van het leer met gliptone leather cleaner en conditioner.
Interieur verder gepoetst met nanolex interior cleaner en vervolgens afgewerkt met een spraygeur vanille air freshener.
Normaal gezien doe ik dit op 2/3 dagen.
Maar omdat mijn zoontje dit weekend zijn verjaardagsfeestje gaat krijgen en het weekend erna vertrekken we op vakantie dus dit wou ik nog zeker doen voor we gingen dat er toch een beschermlaag opzat al.
Vooral het polieren kon een stuk beter maar daar had ik niet genoeg tijd voor om dit allemaal grondig te doen.
Al bij al blij met het resultaat en de auto blinkt alweer een stuk harder dan ervoor 👌👍
Hierbij enkele fotos.