Ik ben weer terug op het nest.
Na een tijdje Aion, Torchlight en vele andere kleine dingen kreeg ik toch steeds meer zin in WoW. Ik had duidelijk even een break nodig

Aion beviel me in het begin erg goed, prachtige graphics, prima gameplay, tot je verder komt. Veel van hetzelfde en gegrind hier en daar, liet bij mij de verveling de overhand nemen. Ik speel het nog wel een maat, die helemaal van WoW afgestapt is.
Torchlight was leuk voor een aantal avonden, maar ik kreeg bijna RSI van het muisklikken. (hack 'n slash)
Tsja, waarom dan weer terug naar WoW? Ik heb er bekenden, ken het speel door en door, en ik hoef tenminste niet weken erin te steken om iets verder te komen. Het opnieuw beginnen in een spel is lastig als je wat anders als backup hebt.
Wat hielp was een idee van me. Dat was het opstarten van een 'groep' die vanilla instances/feeling terug willen. Dat wil zeggen, een character naar level 60 levelen, experience locken en geen enkele functie en/of item van TBC of later gebruiken. Geen Outland items, geen Glyphs, talents max tot de 31.
Tot nu toe zijn er een aantal guildies van me geïnteresseerd, maar niet geweldig veel jammer genoeg. Ik hoop dat ik dit wel kan doorzetten, omdat ik gewoon zin heb om mezelf niet te limiteren tot de heroic instances in WotLK en die ene raid per week.
Op deze manier kan je een level 60 cap server imiteren, met als voordeel dat je een main 80 hebt die gold heeft en je dus niet a-la vanilla dagenlang hoeft te grinden voor een beetje gold of enchants.
Als dit niet lukt bij mij op de server, wil ik het eventueel op een andere server doen. Kent iemand een server waar ze zo'n guild hebben die vanilla instances doen (DM, Strat, Scholo, etc.) en ook wat raids?
Daarnaast heb ik gisteren ook wat op m'n 80's gespeeld. Daily gedaan als tank op m'n nieuwe Druid, ToC5 heroic fail-run op m'n Warrior als tank die we uiteindelijk nog wel gecleared hebben en een fail-raid op Onyxia met m'n Mage.
Natuurlijk werd ik bij de PuGs flink ondervraagd qua achievements en gear. M'n Druid heeft zeer matige gear, maar werd toch geaccepteerd in Azjol'Nerub en ToC5 heroic in eerste instantie. M'n Mage heeft ToC10 gear, maar werd voor Ony in eerste instantie niet geaccepteerd, tot ik vertelde dat ik de level 60 Onyxia gefarmed heb, o.a. als raidleader. Kudo's voor de mensen die zich niet helemaal blind staren op achievements, en uiteindelijk wel toegeven. Snap dat ze mensen met ervaring willen, en dat laat ik ze dan ook zien.
5,5k DPS op de Ony 'trash' lijkt me wel overtuigend