Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, jij trekt mijn eerste post uit context:Hooli-gan schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:34:
[...]
Ja![]()
![]()
Je spreekt jezelf lekker tegen zo. Maar goed, zal er wel verder niet meer op reageren.
Dáár reageerde ik op. Feral druids hebben geen rotations maar een prioriteitenlijst van skills als ze DPSen. Als jij dan vervolgens laconiek reageert om te zeggen dat ik het toch wel echt heel erg fout heb terwijl je niet de moeite neemt om de context erbij te lezen, dan ga ik laconiek terug doen hoor.Wootlock schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:10:
[...]
Rotaties zijn sinds TBC gone, enige classes die nog een rotatie hanteren zijn Rogues en Feral Drewids.
Rest rust op prio's.
Is dot 1 up, zorg dan je cast 2 gebruikt die laat dot 2 achter wat de dmg van cast 3 weer groter maakt
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Met iedere prof is behoorlijk wat gold te verdienen, zelf heb ik met tailoring heb ik al een kleine 10k verdient.
En toen je Crusader orbs voor Triumphs kon halen heb ik ook flink wat gold verdient (3k per orb
Binnenkort een groot deel van me goldsupply eens opmaken aan een Ulduar10 Boost run zodat ik die Rusted drake krijg
"Don't let your dreams be memes"
Je moet ergens je gold aan kwijt heWootlock schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:48:
Even inhaken op de golddiscussie:
Met iedere prof is behoorlijk wat gold te verdienen, zelf heb ik met tailoring heb ik al een kleine 10k verdient.
En toen je Crusader orbs voor Triumphs kon halen heb ik ook flink wat gold verdient (3k per orb)
Binnenkort een groot deel van me goldsupply eens opmaken aan een Ulduar10 Boost run zodat ik die Rusted drake krijg
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Dat laatste was eigenlijk onvermijdelijk na de badge change dat je gewoon een "lagere versie" van de huidige tier-set kan krijgen via dailies/super easy instances (triumph van VoA/Heroic daily/onyxia10/25/toc10). Vrij logisch dat ze nu ook scrubs de optie geven om ook PvP gear op die manier te krijgen.Mektheb schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:34:
[...]
Niks zeg ik dat dan ? waarom quote je mij ? terwijl ik antwoord geef op wat hij zegt
/confused
En nee het hoeft van mij niet onmogelijk te zijn, maar begin het spelen met mensen die niet weten wat een dispell is of een mind control en als mage zijnde AG gems hebben behoorlijk te vervelen
En ik noob ook genoeg rond hoor daar niet van, maar tis toch wel erg als je iemand met greens en blue's ziet rondlopen met een T9 shoulder piece die uit de welfare pot VoA komt..
Eerlijk gewonnen natuurlijk dus ja ofc neem je het dan, maar tis van de zotten dat je het zo makkelijk krijgt.
verder zoals al vaker gezegt, lichking mag snel voorbij zijn dan krijgen we weer een leuke theme en kwa de kijk op de game verandert het constant en is het altijd anders, bv de daily pvp krijg je vanaf 3.3 ook ARENA points omg get the pvp QQ out..
Vroeg me eigenlijk al af wanneer dat eens zou komen
Waarom worden de mensen die niet alle tijd van de wereld hebben om te raiden "scrubs" genoemd?Inferno schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:54:
[...]
Dat laatste was eigenlijk onvermijdelijk na de badge change dat je gewoon een "lagere versie" van de huidige tier-set kan krijgen via dailies/super easy instances (triumph van VoA/Heroic daily/onyxia10/25/toc10). Vrij logisch dat ze nu ook scrubs de optie geven om ook PvP gear op die manier te geven.
Vroeg me eigenlijk al af wanneer dat eens zou komen
Mag ik dan de elitaire raidnerds dan Korstenkoppies noemen?
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Van mij mag je.SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:56:
[...]
Waarom worden de mensen die niet alle tijd van de wereld hebben om te raiden "scrubs" genoemd?
Maar serieus, als je geen tijd hebt voor 10 arena games in de week... hoeveel tijd heb je dan wel om te spelen?
SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:56:
Waarom worden de mensen die niet alle tijd van de wereld hebben om te raiden "scrubs" genoemd?

Wacht maar tot de triumphs inderdaad in HC's komen, dan wordt het pas leuk
Je speelt hunter bijvoorbeeld?Inferno schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:57:
Van mij mag je.
Maar serieus, als je geen tijd hebt voor 10 arena games in de week... hoeveel tijd heb je dan wel om te spelen?
[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 05-11-2009 13:58 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Niet altijd, onze Guildmaster is tevens de Maintank die wil je niet als laatste gearenZjanzjak schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:08:
[...]
Nooit over nagedacht maar mijn gm is vaak een van de laatsten die overgaat naar de nieuwe tier of nieuwe spullen, en inderdaad een hele goede leider.
Spec BM en team up met een Enchancement shaman.
Beastial wrath + heroism pewpew.
Als je dat niet kan facerollen kan je beter patience gaan spelen
Wie zegt uberhaupt dat ik arena WIL spelenInferno schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:57:
[...]
Van mij mag je.
Arena is nooit leuk geweest, en word ook niet leuk.
Ja, ik speel hunter. En toen? Dat voorkomt niet dat ik 10 arena games kan spelen hoor. Winnen of verliezen, je krijgt gegarandeerd 300+ arena points per week.SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:58:
[...]
![]()
![]()
Wacht maar tot de triumphs inderdaad in HC's komen, dan wordt het pas leuk
[...]
Je speelt hunter bijvoorbeeld?
Ja ok, dus dan heb je ook geen arena gear nodig toch?SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:00:
[...]
Wie zegt uberhaupt dat ik arena WIL spelendat is je eigen conclusie.
[ Voor 26% gewijzigd door Inferno op 05-11-2009 14:00 ]
Verwijderd
Ik heb geen idee eigenlijk waarom dat zo is, ik wijs wel mensen naar ditSpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:56:
[...]
isclaimer : This is going to be a some what long post and if your atention span is of 2 minutes, this post might seem overwhelming to you so stop reading now.
This is also my opinion about certain aspects of the game and you may not agree with it, but it is still my opinion.
Here goes
Ever been kicked out from a pug or didn't get loot because your dps wasn't good enough?
Ever got laughed at when you applied for a guild because you didn't had your gear enchanted properly?
Ever got kicked from a raid and called a scrub because you stood in an eye beam and died even if the raid killed the boss anyway?
People who do that are just elitists with no life right? Not really if you look at it from their perspective.
First off wow is a team game, you need 24 other people to do pretty much anything. Yet if one of those people isn't doing his job, then the 24 other people in the raid need to do a bit extra in order to cover for the person who is not doing what he is supposed to.
You might find it wrong that you get kicked from a pug because "Your dps wasn't good enough" but you don't realise that because your dps was behind the tank basicly every one else had to do more dps to cover for you.
Its not about people beeing elitist but its about people not liking to have an extra weight on their shoulders when they can replace that weight with another player who does his job properly and actually helps the raid.
I also see alot of people that are upset when they are asked for an achievment before joining a pug. Personally I also think that is a bit lame as a person who never done an instance before can be quite skilled as to do it. But then again I also find it lame when a nax 10 man geared player wants to join a 25 man TOC pug.
It is quite obvious he does not have the required gear for that instance and he won't be able to compete with 25 man geared players, yet that guy still wants to join the pug. If such people wouldn't exist then "lfm link states and ashvmhunt" would also be obsolete.
As for beeing called a scrub when you fail at something easy as to "move away from fire" I can see that guys point of view. For instance I have been a raid leader in a sunwell guild. There were bosses that required me to watch out for 5 different things at a time while keeping up a steady dps rotation in order to provide the maximum dps from my class AND on top of that raid lead at the same time. So yes I don't understand how a person can die on kologram three times in a row due to eye beams or due to moving next to the adds when he is a mele and was toled not to.
How ever I am a calm person and wouldn't insult some one over this but I can see why other people would.
I also don't understand the "I just play for fun excuse" from people that are in hardcore raiding guilds.
If you just play for fun that is fine, but please do it with people that are like minded and also play just for fun. Don't do it with people that play for the competition because then you will ruin their fun.
All in all you need to understand that the elitist players prefer to play with other players of his skill. Wow is a very easy game and wotlk made it even easyer so its no excuse to be a carying stone for other people wether it is in a pug, 5 mans or guilds. Because if you will become one the people who notice you aren't carying your weight are going to flame you for it
Daarnaast wil ik nog even de opmerking plaatsen dat je echt geen no-lifer hoeft te zijn om te raiden in de huidige raids... instances zijn zo leeg, een TOC clear doe je binnen het uur.
[ Voor 74% gewijzigd door Inferno op 05-11-2009 14:08 ]
Verwijderd
Uhm Je heb onmogelijke boss fights zoals de meeste in Swp en naxx 40, maar BT was gewoon moeilijk, maar als je goed kon samenwerken zou je ze kunnen downen, en dat niet iedereen zin heeft om een paar dagen te wipen op deze fights Ga dan weg.Sommige mensen willen gewoon het gevoel krijgen dat ze iets bereikt hebben, weetje wat voor gevoel ik kreeg toen Yogg down ging " was dat het ".SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:29:
[...]
Wat had je dan verwacht? Voor die 10% 'elitair' select groepje een (voor anderen) onmogelijke boss neerzetten?
Toen ik Vasj / Kealthas kilde had ik wel een heel anders gevoel omdat het moeilijk omdat ik het gevoel had dat je moest samenwerken. Yogg fight begrijp ik nog niet maar ik heb hem wel gekilled.
Ik wil geen encounters die gewoon niet te doen zijn behalve voor de 10% maar mag wel hopen dat het niet zoeen grap word als Toc normal. Misschien heb ik wel ongelijk, ik hoop dat ik ongelijk heb.
Ben gewoon bang als ICC niet word wat mensen verwachten en het makkelijk word dat ik geen hoop meer heb voor Cataclysm.
Maarja iemand op de PTR ICC gedaan en weet wat meer hierover?
Rotface en Marrojaw gepugged. Allebei 10m versieVerwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:14:
[...]
Maarja iemand op de PTR ICC gedaan en weet wat meer hierover?
Marrowjaw: 3 shot
Rotface: Niet down gekregen beste poging 66%
Kitties hebben géén rotatie. Er is al eerder opgemerkt dat er wellicht wat spraakverwarring is omtrent rotatie vs. priority list, dus bij dezen verdere toelichting.
Voor max dps zal een kitty altijd meerdere zaken in overweging moeten nemen:
- Zit er een mangle debuff op het target
- Hoeveel combo points heb je tot je beschikking
- Is berserk en/of TF beschikbaar (danwel: wanneer komt deze weer beschikbaar)
- etc.
Die zaken bepalen welke ability je als eerste "moet" gebruiken om max dps te halen. Meest duidelijke voorbeeld;
Stel:
- Jij bent de enige druid
- Er zijn geen warriors aanwezig
- De debuff van mangle is net uitgewerkt
dan: doe je dus niet shred, maar mangle.
Dit bovenstaande is je "priority-based" selectie. Een rotatie (voor zover die uberhaupt nog bestaan in wotlk) is een rigide, van tevoren vastgestelde, volgorde van abilities die zichzelf herhaalt. Denk b.v. aan de easymode huntermacro die in TBC populair was etc.
b.v.
- Doe 6 keer achter elkaar steady shot
- Doe serpent sting
- Doe een dansje
- Begin weer van boven
Dus.... lang verhaal; korte conclusie: géén rotaties voor kitties.
Plaatje zegt meer dan duizend posts: Kitty dps flowchart
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
True, die van ons is rogue. ;-)Maranno schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:58:
[...]
Niet altijd, onze Guildmaster is tevens de Maintank die wil je niet als laatste gearen
Jouw mening is niet iedereens mening.SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:00:
[...]
Ik vind er ook geen ruk aan maar dat wil niet zeggen dat dan zo ook maar is.
Ik antwoordde al ergens anders op een uitspraak van jou met, 'ieder zijn meug'.
Geldt hier ook, ieder zijn meug.
Klopt, maar er word wel naar de mijne gevraagdZjanzjak schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:21:
[...]
True, die van ons is rogue. ;-)
[...]
Jouw mening is niet iedereens mening.
s2 / s3 waren in arena echt geweldigZjanzjak schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:21:
[...]
True, die van ons is rogue. ;-)
[...]
Jouw mening is niet iedereens mening.
Verder was onze gm een hunter haha
Heb je hem door?Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:14:
Uhm Je heb had onmogelijke boss fights zoals de meeste in Swp en naxx 40,
Ergens snap ik het gezeik niet over de 'casual' richting.
De een haal conqeust uit naxx, de ander uit HC's. De een haal triumphs uit dailies, de ander uit ToC25. Al het gezeik over 'het is niet eerlijk!!!' is pure jaloerzie, de kift dat jij zonodig als haantje de voorste als eerste door een instance heen wil banjeren (en daarna zeuren dat het zo makkelijk is) en uiteindelijk de 'rest' ook gewoon met meer tijd het uiteindelijk ook haalt. De een heeft geluk van een guild, de ander qua tijd, nog een ander heeft vriendjes hier en daar, en weer iemand.. heeft helemaal niets. Wat doet hij jou nu aan als hij via andere wegen alsnog zijn 'beoogde' gear haalt? De een gaat via HC's naar raid naar end content voor zij gear, de andere wordt in blue/green door z'n guild door ulduar gegooid.
Einde van de dag log jij gelukkig uit, log ik gelukkig uit, iedereen happy. En toch staan de wow forums nog vol van deze onzin
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 05-11-2009 14:30 ]
Niets mis mee, maar jij verkondigt jouw mening als het ware (en enige) woord.SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:22:
[...]
Klopt, maar er word wel naar de mijne gevraagd
Mensen in hun waarde laten is ook een vak, als iemand het wel leuk vindt om
arena te spelen wie zijn wij (jij en ik, want allebei spelen we geen arena om
bepaalde redenen) dan om te zeggen dat dat dan niet leuk is?
Dat VINDEN wij, dat is heel wat anders dan dat het zo IS.
En in dat laatste woordje zit 'em nou net dat verschil temeer omdat je zo stellig
bent in je uitspraken waarin je zegt dat het zo is.
Inderdaad gaan die maar lekker in naxx greenies rondlopen terwijl de "pro 's" de bij behorende mounts titels en gear hebben, zodat de beginers kunnen kwijlen ! zo was het toch altijd waarom nu niet meerSinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:28:
[...]
Heb je hem door?
De een haal conqeust uit naxx, de ander uit HC's. De een haal triumphs uit dailies, de ander uit ToC25. Al het gezeik over 'het is niet eerlijk!!!' is pure jaloerzie, de kift dat jij zonodig als haantje de voorste als eerste door een instance heen wil banjeren (en daarna zeuren dat het zo makkelijk is) en uiteindelijk de 'rest' ook gewoon met meer tijd het uiteindelijk ook haalt. De een heeft geluk van een guild, de ander qua tijd, nog een ander heeft vriendjes hier en daar, en weer iemand.. heeft helemaal niets. Wat doet hij jou nu aan als hij via andere wegen alsnog zijn 'beoogde' gear haalt? De een gaat via HC's naar raid naar end content voor zij gear, de andere wordt in blue/green door z'n guild door ulduar gegooid.
Einde van de dag log jij gelukkig uit, log ik gelukkig uit, iedereen happy. En toch staan de wow forums nog vol van deze onzin
[ Voor 0% gewijzigd door Mektheb op 05-11-2009 14:35 . Reden: sarcasm amaright ]
Voordeel is nu wel dat als ik moet recruiten, ik meer keus heb dan alleen spelers van de guilds met vergelijkbare progression. Iemand die gewoon goed is maar later is begonnen of een lange break heeft gehad of iets dergelijks loopt niet meer 3 tiers achter en kan binnen no-time gegeared worden om volledig mee te doen. Daarnaast is het leuk om met m'n alt de makkelijkere raids te kunnen doen en wat gear te verzamelen
Het enige waar ik me erg aan stoor in het huidige raid-klimaat is de giga sprong van de laatste normal mode boss naar de eerste hardmode boss. Die progressie moet vloeiender zijn. Heroic Beasts een stapje boven normal Anub'arak, Heroic Lord J weer een stapje hoger, enz... De ene boss one-shotten en op de volgende in de progressie-lijn 2 weken wipen is geen vloeiende overgang.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat was in classic ook niet anders hoor :-). De twins was echt een wipefest voor je dat onder controle had.Species5618 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:40:
De ene boss one-shotten en op de volgende in de progressie-lijn 2 weken wipen is geen vloeiende overgang.
Alsof Huhuran een push-over was... inclusief bijbehorende Maraudon farmbertjeee schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:45:
[...]
Dat was in classic ook niet anders hoor :-). De twins was echt een wipefest voor je dat onder controle had.
Ik heb toch al een aantal recepies uit Totc als blacksmith nu die aardig gewild zijn. kan die voor mensen craften voor wat gold, anders craft ik ze zelfs en gooi ze op AH. Maar ook heb ik nog regelmatig mensen langskomen die voor hun 5e altje snel wat blauwe gear gecraft willen hebben. ook die betalen gauw 50 gold voor een volledige blauwe set (en leveren mats aan)SpoTs schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:24:
[...]
Vroeger werkte dit idd goed, tegenwoordig duikt men Totc norm in voor epics. Easy upgrade en geen cost's.
Oke, niet iedere boss zal precies x% moeilijker zijn geweest dan de vorige, maar er zat wel een duidelijke lijn in. Lucifron was erg simpel, Majordomo / Rag vereisten flink wat oefenen.bertjeee schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:45:
[...]
Dat was in classic ook niet anders hoor :-). De twins was echt een wipefest voor je dat onder controle had.
Skeram was vrij simpel, C'thun was echt tricky. Enzovoort.
Nu met ToC heb je dat normal mode een complete faceroll is. Mijn guild is zeker niet de beste qua raiding, maar we hebben alle normals geoneshot zonder een echt merkbare variate in moeilijkheid. Zodra je dan bij heroic aankomt is het meteen een heel ander verhaal. Beasts is meteen redelijk pittig.
Ik denk dat er best veel guilds zijn die qua niveau precies in dat grote gat tussen normal en heroic inzitten. Normal doen ze zonder veel moeite, maar heroic is te hoog gegrepen. Met een vloeiendere toename in moeilijkheid kan zo'n guild veel beter groeien en beter worden ipv de hele tijd tegen een muur aan te lopen.
Eensch.. Hoe je het ook went of keert, het verschil tussen casuals en hardcore is er nog steeds, alleen misschien kleiner dan in TBC bijv. De een fietst er inderdaad gemakkelijk doorheen, de ander een stuk moeilijker. Ik ben sinds een maand ofzo guildloos en volledig afhankelijk van pugs. Oftewel, ik zie de 'zwaardere' content echt niet. ToGC wordt wel gepugged, maar daar moet je minimaal 3 bosskills op heroic laten zien wil je een invite krijgen. Op 10m kan ik alleen Beasts en Jaraxxus laten zien, waar de 1e een guildkill was, de andere in een pug die strandde op Champions. Ik heb de keuze gemaakt om voorlopig ook guildloos te blijven. Dit heeft als gevolg dat ik alleen die raids kan doen die gepugged worden en ja, dat houdt ook in dat ik zaken als een Ulduar HM of zelfs een YS niet of nooit zal zien/doen. Ik ben in zowel 10 als 25m volgens mij gestrand op YS. Jammer, maar helaas. Gelukkig kan ik door de pugs en door de emblems redelijk bij blijven qua gear, maar zal ik altijd achter blijven lopen. Gear wordt pas later toegankelijk danwel door raids die gepugged kunnen worden, danwel door de verandering van emblems.SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:28:
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Straks staan we allemaal weer op lvl 78-80 mobs te hakken in Cata om lvl 85 te worden. De nieuwe raid instances in te duiken, nieuwe epics te krijgen en een jaar later horen we van Blizz dat expansion 4 er aan komt.
Ik maak me daarom niet druk op BiS, rank zoveel en zoveel op de ranksites.. Ik kijk wel hoe ver ik kom totdat Cata in de winkels ligt en speel lekker met zoveel mogelijk chars. Doe zowel PvE als PvP omdat het in het spel zit. Aan mounts/pets doe ik zelf niet.. en ben pas begonnen om met mijn main (paladin) aan de 4k achievement points te geraken.
En ben nu ook samen met wat vrienden een Naxx/Ulduar10 guild begonnen. Gewoon van het begin weer. De gear is stukken beter dan bij het begin van WotlK maar veel missen de raid ervaring en skills nog. Ik ga soms mee met een bevriende raid community mee naar Ulduar25 of TotC25. Nee ik vermaak me wel op me eigen manier..
Ook mee eens.. volgens mij zitten we redelijk op de zelfde golflengte..SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:28:
<snip>
@Mik, ja de kloof is minder nu. Ik weet goed dat er in TBC veel minder gepugged wordt dan nu het geval is. Zeker bij ons op de server. Ik zie daarom ook veel mensen in Casual guilds die zelf 10 man doen en de 25 man puggen. (doe ik ook, zie boven). Er zijn daarom ook flink wat guilds ingekrompen, en alleen de succesvolle gaan nog lekker door.
[ Voor 28% gewijzigd door junglebeast op 05-11-2009 15:31 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Heh, ik weet nog goed de eerste keer naar Molten Core met het gilde. Iedereen in blauwe en groene gear en geen idee wat ons te wachten stond. Niemand in de raid had ooit een raid instance gedaan. Het duurde vier uur om vanaf het begin van de instance naar Lucifron te komen. Ik weet niet eens meer of we Lucifron wel plat kregen die avond. Maar we hadden wel de grootste lol.Species5618 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:14:
[...]
Oke, niet iedere boss zal precies x% moeilijker zijn geweest dan de vorige, maar er zat wel een duidelijke lijn in. Lucifron was erg simpel, Majordomo / Rag vereisten flink wat oefenen.
Ja inderdaadRyackWerk schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:28:
[...]
Heh, ik weet nog goed de eerste keer naar Molten Core met het gilde. Iedereen in blauwe en groene gear en geen idee wat ons te wachten stond. Niemand in de raid had ooit een raid instance gedaan. Het duurde vier uur om vanaf het begin van de instance naar Lucifron te komen. Ik weet niet eens meer of we Lucifron wel plat kregen die avond. Maar we hadden wel de grootste lol.
Vanavond maar weer eens naar de Core om Raggy te soloen. How times have changed...
Verwijderd

Raiden in EverQuest was ook een uitdaging op zich... De raids duurde ook soms meer dan 8 uur. (weekends).RyackWerk schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:28:
[...]
Heh, ik weet nog goed de eerste keer naar Molten Core met het gilde. Iedereen in blauwe en groene gear en geen idee wat ons te wachten stond. Niemand in de raid had ooit een raid instance gedaan. Het duurde vier uur om vanaf het begin van de instance naar Lucifron te komen. Ik weet niet eens meer of we Lucifron wel plat kregen die avond. Maar we hadden wel de grootste lol.
De healers hadden Greater Heal rotaties met elkander en de tanks moesten steeds de mobs taunten.. (geen omen
Naxx was in dat geval een stuk vriendelijker... Maar dat komt ook omdat de heroics niet al te moeilijk zijn en je op die manier betere gear kon krijgen..
In TBC kon iedereen ook al mooie epics craften.junglebeast schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:37:
[...]
Raiden in EverQuest was ook een uitdaging op zich... De raids duurde ook soms meer dan 8 uur. (weekends).
De healers hadden Greater Heal rotaties met elkander en de tanks moesten steeds de mobs taunten.. (geen omen) Ik heb zelf maar een klein deel in BWL gezeten pre-TBC, maar die guild was al wat ervaren en heb toen mee kunnen leechen. De echte opbouw raid die ik tegen kwam was Karazhan. Daar hebben we ook weken in gezeten om voorbij Curator te komen. Tja dat was ook in greens en blue's..
Naxx was in dat geval een stuk vriendelijker... Maar dat komt ook omdat de heroics niet al te moeilijk zijn en je op die manier betere gear kon krijgen..
Dus om in green en blues naar kara te gaan vind ik dan een slecht excuus.
Neemt niet weg dat kara een stuk moeilijker was dan naxx
Even voor de duidelijkheid
Casual =/= Bad players
Laat mij maar lekker spelen in mijn Casual 10man only Guild met 2 raid avonden.
Geen gezeik van die QQ elitisten over makkelijke emblems en content.
Zie iemand hier zeuren over makkelijke content maar zelf nog geen hardmodes gedaan heeft.
Hardmodes zijn daar met een reden, vind het idee juist goed normal modes zodat iedereen Lich King te zien krijgt. Daar spelen we toch ook voor (tenzij je alleen PvP bent
Anders speel je WoW zoals het hoort zonder BigWigs/DBM met timers die aangeven wanneer Anub ondergaat wanneer er een Wave komt in OS wanneer er een special ability komt bij twins in ToC wanneer Jaxx zijn nether buff heeft zodat mages hem kunnen stealen.
Speel zonder deze add-on's en wedden dat het een stuk lastiger wordt op normal mode's
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
En bad zeker =/= Casual.Derr_Hans schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:04:
Dat gezeur over Casual players.
Even voor de duidelijkheid
Casual =/= Bad players
Gewoon het oude gear systeem terug, dan had je of geen leven of was je goed als je goede gear had. Nu wil zelfs dat niks meer zeggen.
Ik ben trouwens gestopt om deze rede, elke halve zool kreeg zo goed als gratis gear. Geef mij maar wow 1 (vanilla).
iedereen (nou ja veel) wil dat maar bliz dwaalt steeds verder af...
En ow ja, hardmode vs normal mode is helemaal niks. ja iedereen heeft de content gezien, maar niemand heeft genoten.
Ik ga wel weer spelen als ze hard en normal mode afschaffen. Dus maar één mode, hard mode. Nerf de instance zodra de volgende uit is. Dan lopen de goede voor op de andere.
Droprate van tier items kan makkelijk naar één token (vroeger was het één of twee items(geen token)). Met daarbij één ander item.
geen badges.
Arena lijkt redelijk goed te gaan nu, echter moeten de oude items goedkoper worden, maar niet minder rating benodigd hebben.
Je bereikt zo twee dingen.
1. niet iedereen is meteen epic+ gegeared
2. instances gaan langer mee
3. het loont om echt te raiden en progress te maken als een van de eerste
qua 10 en 25 man instances vind ik het makkelijk, gewoon zoals ZG dus full epic in 25 man en 5/8 in 10 man, maar sommige items zijn wel beter.
[ Voor 44% gewijzigd door Kevinp op 05-11-2009 16:13 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Toen wij de eerste boss MC deden was er ook geen Omen of threat meter hoor. Kan het me niet goed meer herinneren maar DACHT dat we ook Vael nog zonder deden (en dat was wel eens irritant)!junglebeast schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:37:
[...]
Raiden in EverQuest was ook een uitdaging op zich... De raids duurde ook soms meer dan 8 uur. (weekends).
De healers hadden Greater Heal rotaties met elkander en de tanks moesten steeds de mobs taunten.. (geen omen) Ik heb zelf maar een klein deel in BWL gezeten pre-TBC, maar die guild was al wat ervaren en heb toen mee kunnen leechen. De echte opbouw raid die ik tegen kwam was Karazhan. Daar hebben we ook weken in gezeten om voorbij Curator te komen. Tja dat was ook in greens en blue's..
Daar komen die "give the tank 5 sunders for threat guys" quotes vandaan
Bnet pindle#2913
Ja serious.Hooli-gan schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:10:
[...]
LOLOLOLOL dude. Serious? Wil je beetje meekomen met dps als feral heb je toch wel een goede rotatie nodig.
Denk dat jij feral tank bedoelt.
Een feral heeft geen rotation.
Je hebt niet, 11231123112351123 of iets in die geest. Dat is een rotation. Cat heeft een prio system.
blup
Ik had destijds alleen de Spellfire set aan. Rest was toch echt blauw en een groene ofzo. En voor heroics moest je ook rep hebben die je vaak nog niet had in het begin. En dat nog de Kara key quest. Nee instappen ging niet zoals nu.Ossi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:44:
[...]
In TBC kon iedereen ook al mooie epics craften.
Dus om in green en blues naar kara te gaan vind ik dan een slecht excuus.
Neemt niet weg dat kara een stuk moeilijker was dan naxx
Succes met huhuran/vaelastraz.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:37:
Vind het echt zonde dat ik nooit op 60 heb kunnen raiden, toen me eersste char 48 was. Werd tbc al gelaunched en daarom heb ik nooit Vanilla content kunnen doen, en denk dat we nooit level 60 servers krijgen zou dat zo graag willen. wil geen flamewars starten over wel of geen 60 server tis gewoon mijn mening dat het me wel leuk lijkt om een keer 40men content te doen zonder de buffs die we allemaal hebben gekregen sinds tbc en Wrath.
Vael dan ook doen zonder dbm/omen/threatmeters/dmgmeters
DitDerr_Hans schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:04:
Anders speel je WoW zoals het hoort zonder BigWigs/DBM met timers die aangeven wanneer Anub ondergaat wanneer er een Wave komt in OS wanneer er een special ability komt bij twins in ToC wanneer Jaxx zijn nether buff heeft zodat mages hem kunnen stealen.
* SinergyX speelt nog steeds erg 'kaal'.
Ja hoe zat dat ook alweer.junglebeast schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:14:
[...]
Ik had destijds alleen de Spellfire set aan. Rest was toch echt blauw en een groene ofzo. En voor heroics moest je ook rep hebben die je vaak nog niet had in het begin. En dat nog de Kara key quest. Nee instappen ging niet zoals nu.
Steamvaults, Shadowlabs, Mechanar? Voor fragments.
Daarna Old Hillsbrad Foothills om de instance Black Morass te unlocken.
Dat moest ook allemaal op heroic toch? Dus dan was je al een heel eind met rep, want in het begin moest je revered zijn voor de sleutels.
Ik ben groot voorstander van attunements
Ik niet, ik ben voorstander van het feit dat je in normale instances gear kan halen voor instap raid instances. En als je dat niet doet dat je dan faalt.Ossi schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:27:
[...]
Ja hoe zat dat ook alweer.
Steamvaults, Shadowlabs, Mechanar? Voor fragments.
Daarna Old Hillsbrad Foothills om de instance Black Morass te unlocken.
Dat moest ook allemaal op heroic toch? Dus dan was je al een heel eind met rep, want in het begin moest je revered zijn voor de sleutels.
Ik ben groot voorstander van attunementsErg leuk en je komt nog eens ergens!
Om een boel gezeur te voorkomen zou Blizzard kunnen kiezen voor een nieuwe ‘kleur’ items. Nu is paars zo normaal dat het niet echt epic meer is. Allicht is het een idee om bijvoorbeeld rode items toe te voegen die weer echt alleen in de 85 raid instances te verkrijgen zijn, en niet via badges of heroics/ dailies.
Ik zelf vind het ‘iedereen loopt met paarse items’ verhaal niet zo een probleem, ik selecteer op skill en sociale vaardigheden. Ken zat mensen die vol in de epix zitten en laatste 2 niet hebben. Ook binnen mijn guild in zekere mate.
Soms lijkt het inderdaad of iedereen dat terug wil. Bedenk alleen wel dat van de 11 miljoen (?) spelers een minimale fractie actief op internetfora is. De rest van de mensen speelt zo nu en dan een beetje en meer niet. Dus al die posts hier en op de officiele fora? Die zijn niet representatief.Kevinp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:08:
Ik ben trouwens gestopt om deze rede, elke halve zool kreeg zo goed als gratis gear. Geef mij maar wow 1 (vanilla).
iedereen (nou ja veel) wil dat maar bliz dwaalt steeds verder af...
Blizzard catert gewoon voor de grote getallen en terecht, anders was het spel nooit zo'n succes geworden.
Ik zou graag attunements weer terug zien, maar dan per guild. Dus als je als guild hebt bewezen een bepaalde baas te kunnen killen, dan mag je als guild door naar de volgende, ongeacht of iedereen die naar de nieuwe baas wil ook bij de kill van die andere baas aanwezig was.hulkie schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:36:
Ik ben ook voorstander van attunements (mits ze redelijk zijn). En vooral een voorstander van meerdere raid instances die tegelijk gespeeld kunnen worden.
De attunements moet goed over worden nagedacht, geen makkelijke taak lijkt me.
Wat ik trouwens ook terug zou willen zien is inderdaad een betere opbouw van normale 5mans naar de 5mans heroics. Op dit moment slaat iedereen de normale 5mans gewoon over, dat kan nooit de bedoeling zijn geweest.
Klopt, maar dat zijn wel de active spelers, daar moet je naar luisteren vind ik.mtsr schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:43:
[...]
Soms lijkt het inderdaad of iedereen dat terug wil. Bedenk alleen wel dat van de 11 miljoen (?) spelers een minimale fractie actief op internetfora is. De rest van de mensen speelt zo nu en dan een beetje en meer niet. Dus al die posts hier en op de officiele fora? Die zijn niet representatief.
Blizzard catert gewoon voor de grote getallen en terecht, anders was het spel nooit zo'n succes geworden.
Voor degene die gewoon een beetje spelen maakt he niks uit namelijk. die spelen wanneer ze zin hebben en hebben toch wel plezier.
Epic maakt op zich niet zoveel uit, maar wel dat iedereen bijna even goede gear heeft. het is nu niet meer skill maar meer tijd (tijd was het altijd al, maar dat eerste is nu bijna weg gevallen).
Er hoeft geen nieuwe kleur bij in de expansion. Je kan gewoon huidige items niet meer equipeble maken vanaf lvl 81 (uitgezonderd grote steden). Waar je een mooie blue set voor terug krijgt.
Deze blue set is een lvl 81 blue set, ongeveer gelijk aan de hoogste tier die er uit was voor de expansion. (iedereen dus gelijk). en zelfs dat hoeft niet immers is iedereen gelijk.
het zou trouwens ook groen / blauw kunnen zijn.
Daarna ga je instances runnen om blue items te krijgen/zoeken. Waarbij deze niet zo makkelijk te vinden zijn als eerst. En als je je blue dungeon set (ofzo) hebt dan ga je raiden.
Heroic instances zijn nooit mijn ding geweest, misschien is scaling naar itemlevel wel leuk, maar dat moet niet perse gelden voor de items die droppen(anders kunnen slecht gegearde niet mee).
voor guilds zou ik een bind on guild maken, items die je dus alleen in die guild aan kan. Dus als je ver bent met raiden kan je mensen 4 goede items geven om toch mee te kunnen raiden (maar wel iets minder dan de items die droppen).
Inderdaad dat klinkt wel erg niceNMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:47:
[...]
Ik zou graag attunements weer terug zien, maar dan per guild. Dus als je als guild hebt bewezen een bepaalde baas te kunnen killen, dan mag je als guild door naar de volgende, ongeacht of iedereen die naar de nieuwe baas wil ook bij de kill van die andere baas aanwezig was.
En ja er zijn zat mensen die zeuren over hardmodes of normals, zelf heb ik ook niet veel hardmodes op me main gedaan maar de meeste op me alts
Heb op het moment teveel accounts in bezit en poppetjes om mee te spelen vanwege het hele Aion gebeuren zijn veel vrienden gekapt en heb ik hun account gekaapt ghehe
Hear hear!!mtsr schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:43:
[...]
Soms lijkt het inderdaad of iedereen dat terug wil. Bedenk alleen wel dat van de 11 miljoen (?) spelers een minimale fractie actief op internetfora is. De rest van de mensen speelt zo nu en dan een beetje en meer niet. Dus al die posts hier en op de officiele fora? Die zijn niet representatief.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Dat heb je toch nu ook gewoon...Mektheb schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:56:
[...]
Inderdaad dat klinkt wel erg nice![]()
En ja er zijn zat mensen die zeuren over hardmodes of normals, zelf heb ik ook niet veel hardmodes op me main gedaan maar de meeste op me alts
Heb op het moment teveel accounts in bezit en poppetjes om mee te spelen vanwege het hele Aion gebeuren zijn veel vrienden gekapt en heb ik hun account gekaapt ghehe
Key to Malygos (van sart 10 man) en heroic key to malygos (sart 25 man)
Key to algalon (Ulduar hard mode achievements)
Je mag Totc raid niet in totdat je iig champion bent met 1 faction, je mag aan de heroic versie niet beginnen als je niet eerst de normal hebt gecleared.
Het is in ieder geval niet zo uitgebreid meer als de atunements van voorheen, al viel dat ook wel mee, alleen de keys halen duurde langer, maar daar had je er dan ook maar weer 1 nodig voor je hele guild, tegenover de attunements die je per persoon nodig had.
True maar heb liever de individu de quest line en alles moet doen om hem te krijgen aka ony achievment of bwl of moltencore of dat iedereen de vials moet voor black templeDrFlash schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:05:
[...]
Dat heb je toch nu ook gewoon...
Key to Malygos (van sart 10 man) en heroic key to malygos (sart 25 man)
Key to algalon (Ulduar hard mode achievements)
Je mag Totc raid niet in totdat je iig champion bent met 1 faction, je mag aan de heroic versie niet beginnen als je niet eerst de normal hebt gecleared.
Het is in ieder geval niet zo uitgebreid meer als de atunements van voorheen, al viel dat ook wel mee, alleen de keys halen duurde langer, maar daar had je er dan ook maar weer 1 nodig voor je hele guild, tegenover de attunements die je per persoon nodig had.
Snap je punt en is ook zo, alleen de geen die moeite waard is is foor alagon
Je mag er gewoon in hoor, ik ben Valiant (heet het geloof ik?) en ik heb toc10 en 25 gewoon mee kunnen doen.DrFlash schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:05:
[...]
I have ADOHLAS syndrom : Attention Deficit Oh Hey Look A Squirrel! Tappie#1541
Ze luisteren ook, de spelers gaan echter verder en rammen er een compleet 'easy mode' pakket aan addon's bij.Kevinp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:51:
Klopt, maar dat zijn wel de active spelers, daar moet je naar luisteren vind ik.
Stel dat een raid moeilijkheidsgraad 8 heeft, gooi er een baggervloot aan addons tegen + voorgekauwde tactieken, is het nog maar een 'mager' 5je. Mensen die amper addons gebruiken blijven dus aanhikken tegen die moeilijkheid, zou je natuurlijk kunnen zeggen.. watjes, ga addons gebruiken! Faceroll mode!
Ga nu eens voor de grap een raid healen _zonder_ enkele heal addon. Geen grid, healbot, whatever, gewoon macro's en de UI van blizzard zelf. DAT is hoe blizzard het spel heeft bedoeld, dat is hoe zij de 'moeilijkheidsgraad' neerzetten. Dan kan je niet de schuld bij blizzard neerleggen dat het 'easy mode' is, want zij kunnen jou het met 1 klik bizar moeilijk maken: addons volledig uitschakelen.
Het lijkt misschien wel zo dat dat de actieve spelers zijn, maar als je de totale speeluren van alle spelers gaat turven weet ik vrij zeker dat de casual spelers vele malen meer uren maken tesamen dan de hardcore spelers (of hoe je dat ook wil noemen).Kevinp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:51:
Klopt, maar dat zijn wel de active spelers, daar moet je naar luisteren vind ik.
Voor degene die gewoon een beetje spelen maakt he niks uit namelijk. die spelen wanneer ze zin hebben en hebben toch wel plezier.
Epic maakt op zich niet zoveel uit, maar wel dat iedereen bijna even goede gear heeft. het is nu niet meer skill maar meer tijd (tijd was het altijd al, maar dat eerste is nu bijna weg gevallen).
Er hoeft geen nieuwe kleur bij in de expansion. Je kan gewoon huidige items niet meer equipeble maken vanaf lvl 81 (uitgezonderd grote steden). Waar je een mooie blue set voor terug krijgt.
Deze blue set is een lvl 81 blue set, ongeveer gelijk aan de hoogste tier die er uit was voor de expansion. (iedereen dus gelijk). en zelfs dat hoeft niet immers is iedereen gelijk.
het zou trouwens ook groen / blauw kunnen zijn.
Daarna ga je instances runnen om blue items te krijgen/zoeken. Waarbij deze niet zo makkelijk te vinden zijn als eerst. En als je je blue dungeon set (ofzo) hebt dan ga je raiden.
Heroic instances zijn nooit mijn ding geweest, misschien is scaling naar itemlevel wel leuk, maar dat moet niet perse gelden voor de items die droppen(anders kunnen slecht gegearde niet mee).
voor guilds zou ik een bind on guild maken, items die je dus alleen in die guild aan kan. Dus als je ver bent met raiden kan je mensen 4 goede items geven om toch mee te kunnen raiden (maar wel iets minder dan de items die droppen).
Bovendien klagen deze zelfde hardcore spelers nu steen en been dat hun gear niet meer bijzonder is, maar stel jij zelfs voor om 98% van de spelers van hun enkele purple gear te beroven? Als ik Blizzard was zou ik het wel weten, laat die 2% hardcore spelers maar een ander spel zoeken, als de rest maar braaf abonne blijft. Of beter nog, zoals nu, net genoeg interessants voor de hardcore spelers en verder het spel zo groot, populair en toegankelijk mogelijk maken.
Ik denk dat de hardcore spelers hier zich moeten realiseren dat Blizzard een naar verhouding enorme hoeveelheid tijd en moeite steekt in het verzorgen van uitdagingen voor een betrekkelijk kleine groep spelers. Wees daar nou toch gewoon blij mee en roep niet steeds om zaken die het spel voor de rest van de spelers zouden verzieken.
Verwijderd
ik vind dat blizzard het wel een beetje te partijdig heeft gemaakt sinds wotlk...
wat een aantal al aangaven in tbc had je duidelijk attunements die een guild lieten progressen naar een bepaald gebied, je hebt de 3 shards nodig uit hc instance a,b,c, en daarna naar hc bm om het event af te maken waar je dus hc hillsbrad voor nodig hebt anders ben je niet "attuned"
dit verplicht je dus om
A meer waarde te hechten aan alle content ipv direct door te stomen naar de hoogst mogelijke raid en te zeggen ik ben imba en doe 170000k dps...
B je leert je character kennen... vooral in tbc(of met het leuk vinden of niet) werd er veel meer gebruik gemaakt van vaardigheden... met name cc(iets wat ik in wotlk eigenlijk alleen heb gezien bij 5 groepen voor je bij vezax komt)
Wotlk is meer ik MOET maximaal veel dps kunnen geven... ik speel zelf destro warlock en het enige "moeilijke" daaraan is het rideltje van de rotatie uit je hoofd kennen....
het gezeur met link achievement is ook vermoeiend....
de gene die daarmee begonnen is moeten ze afschieten, want het slaat als een "mannelijker geslachtsdeel" op een drumstel, zat pugs gezien waar mensen half groen/blauw en toc epics(nog een mix van melee plate en tank plate) aan gear, geen gems, enchants, nog niet eens de wintergrasp shoulder enchant een toc25 achievement linken en mensen die wel wat aan hun gear hebben gedaan buiten worden gelaten omdat ze een simpel dingetje niet kunnen linken, achievements zeggen niets, iig niet de "simpele clear achievements"
ik ben uit mijn vorige guild gestapt omdat ze " progress" wilde maken maar niets deden aan mensen die er zoals boven beschreven bij liepen en dan ook maar een flask, food, enchant, gem bij zich hadden en dan mensen die er wat van zeiden als arrogant beschreven en dat ze te weinig gold hadden(goh 24 uur online zijn op 10 verschillende alts en geen goud hebben, maar wel willen raiden)
wat mij betreft mag wow weer terug naar het tbc systeem... al is het alleen maar dat mensen meer waardering voor het spel krijgen, maar ja blizzard wil zieltjes winnen en behouden...
Zit in full totc gear 10 en 25.
Lekker zijn is een gave :)
Heb dus totaal geen idee hoe het oude raid/gear systeem was.
Verwijderd
Onyxia was een chain die je door ubrs heen haalde
bwl was het ubrs doen waar je weer een key uit lbrs moest halen(geen idee of een rogue toen die deur al kon lockpicken)
Naxx was een simpele item en cash attunement
AQ40 en 20 hadden geen attunement nodig volgens mij
in tbc kon je instances doen voor rep, als je (revered?) een bepaald niveau haalde met een fractie kon je een sleutel kopen die de hc unlockte
karazhan(eerste 10man) was een erg lange quest chain die je in iedergeval door 1 instance en 4 hc's haalde
Gruuls lair(25man) was volgens mij "vrij" (kan het mis hebben)
Ssc(25man) was chain uit een hc dat je nightbane en gruul moest slopen
The Eye was ook een key voor.... al ben ik de chain vergeten
Maggy(25man) geen attunement benodigd
Mount hyjal(25 man) was een quest waarbij je de eindbazen van ssc en the eye moest slopen
Black temple(25man) was een erg lange chain die je ook door 1 of 2 hc's heen moest doen en een aantal bazen in ssc en the eye
Sunwell was geen attunement maar was gewoon moeilijk:P
maar ze hebben al die attunements in de laatste patches van tbc ook verwijderd om iedereen de kans te geven daarheen te gaan
DitSinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:18:
[...]
Ze luisteren ook, de spelers gaan echter verder en rammen er een compleet 'easy mode' pakket aan addon's bij.
Stel dat een raid moeilijkheidsgraad 8 heeft, gooi er een baggervloot aan addons tegen + voorgekauwde tactieken, is het nog maar een 'mager' 5je. Mensen die amper addons gebruiken blijven dus aanhikken tegen die moeilijkheid, zou je natuurlijk kunnen zeggen.. watjes, ga addons gebruiken! Faceroll mode!
Ga nu eens voor de grap een raid healen _zonder_ enkele heal addon. Geen grid, healbot, whatever, gewoon macro's en de UI van blizzard zelf. DAT is hoe blizzard het spel heeft bedoeld, dat is hoe zij de 'moeilijkheidsgraad' neerzetten. Dan kan je niet de schuld bij blizzard neerleggen dat het 'easy mode' is, want zij kunnen jou het met 1 klik bizar moeilijk maken: addons volledig uitschakelen.
Ik gebruik met m'n shammy healer ook geen enkele addon. Addons hebben het hele spel voor mij verpest.
Waar is die goeie ouwe tijd waar je nog gewoon hard moest zoeken om een quest te voltooien?
Tegenwoordig een simple addon als Questhelper/Carbonite inschakelen, bah bah

Hoe dan ook, ik gebruik geen enkele addon = veel meer challenge en daar gaat het om.
Edit; Thrillseeka; je moet voor de gein eens de oude patchnotes checken van de oude wow
Zul je zien wat voor moois je allemaal hebt moeten missen (en ik nu nog steeds mis)
[ Voor 7% gewijzigd door PcManiaxx op 05-11-2009 18:40 ]
Lekker zijn is een gave :)
Eerst nog eens twee keer door BRD.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 18:08:
Onyxia was een chain die je door ubrs heen haalde
Je hoefde toch niks in LBRS te doen om BWL in te kunnen? Ik ken wel de BWL attunement, maar dat was gewoon een orb gebruiken achter Drakki.bwl was het ubrs doen waar je weer een key uit lbrs moest halen(geen idee of een rogue toen die deur al kon lockpicken)
Vergeet de rep niet.Naxx was een simpele item en cash attunement
AQ40 had wel die epic openingsquest natuurlijk, maar dat hoefde maar één iemand per server te doen.AQ40 en 20 hadden geen attunement nodig volgens mij
Briljante chain.karazhan(eerste 10man) was een erg lange quest chain die je in iedergeval door 1 instance en 4 hc's haalde
En Maggy, toch?Ssc(25man) was chain uit een hc dat je nightbane en gruul moest slopen
TK kon je voor zover ik weet gewoon in, toch?The Eye was ook een key voor.... al ben ik de chain vergeten
Briljant concept was dat.Mount hyjal(25 man) was een quest waarbij je de eindbazen van ssc en the eye moest slopen
Die questlijn was ook geweldig.Black temple(25man) was een erg lange chain die je ook door 1 of 2 hc's heen moest doen en een aantal bazen in ssc en the eye
Wel een soort van attunement, je moest eerst de poorten open krijgen per baas.Sunwell was geen attunement maar was gewoon moeilijk:P
Verwijderd
echter om ubrs in te komen heeft toch iemand een sleutel nodig en die kwam uit lbrs;)
puntje bij paaltje.. de oude content van wow maakte gewoon veel meer gebruik van het spel en vooral in tbc leerde je class kennen
alleen tier1 en 2 dropte " zo" tier 3 en die sets uit aq40 moest je ook moeite voor doen qua rep en items ophalen...
daar moet ik wel van zeggen dat voordat je volledig t1/2/3 was je maanden verder was, in tbc was je ook wel een tijd bezig maar had je geen 40 monden te voeren en het risico dat bij een drop een tier stuk niet naar 1 klasse maar 3 klasses eruit kan kunnen kiezen
the eye attunement gevonden:P
/quote
1. Attunement
Though the attunement is no longer required, the quests still remain in-game and can still be completed if desired. The player title of "Champion of the Naaru" was achieved by those that completed the attunement quest chain. The title is no longer available.
The quests to complete the attunement for The Eye are given by A'dal in Shattrath City after successful completion of [70g5] The Cipher of Damnation questlines in Shadowmoon Valley. It begins with [70] The Hand of Gul'dan.
/unquote
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 20:10 ]
Overromantiseren imho, al het oude lijkt beter.Edit; Thrillseeka; je moet voor de gein eens de oude patchnotes checken van de oude wow
Zul je zien wat voor moois je allemaal hebt moeten missen (en ik nu nog steeds mis)
Het enige wat me eigenlijk tegenvalt is de snelheid waarmee ze instances nerfen, verder kijk ik wel uit naar de revamp in cataclysm.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Levelen gaat wel aardig momenteel gelukkig, was een paar levels geleden stukken minder. Zal wel iets te maken hebben met daggers inruilen voor swords
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Verwijderd
de snelheid waarop de "nieuwste" emblems te halen zijn met steeds makkelijk wordende content is vermoeiend.... de beste gear halen aan het einde van een patch kan er dus weer voor zorgen dat je een week later door jan en allemaal bent ingehaald... ok klinkt leuk en uitdagend maar uiteindelijk word dat toch erg vervelend en vermoeiend om lui rond te zien rennen in dezelfde gear waar jij hard voor hebt moeten knokken... tis alsof je een olympische medaille haalt en een week later ze die medaille geven voor veterstrikkenblouweKip schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:15:
[...]
Overromantiseren imho, al het oude lijkt beter.
Het enige wat me eigenlijk tegenvalt is de snelheid waarmee ze instances nerfen, verder kijk ik wel uit naar de revamp in cataclysm.
ben iig wel blij dat ze bepaalde titels content only hebben gemaakt zoals champion of the naaru en hand of adal
En nieuwe badges, al twee keer toe, en de emblem of frost wordt de derde keer. In TBC had je toch alleen de badge of Justice en meer niet? Nu hebben we al heroism, conquest, triumph, en dan nog frost.
Ik ben nu wekenlang triumph aan het sparen voor een nieuw item, na de nieuwe patch heb je hetzelfde resultaat in een HC rondje. Aan de ene kant wel leuk (ook voor je offspec/alts), maar aan de andere kant voelt alle moeite die je hiervoor hebt gedaan dan voor niks.
OMG OMG! Je bent een meisje? Can I touch you?!-Trouble- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:29:
*zucht* Waarom zijn er nog altijd wanhopige WoW'ers die per se contact moeten hebben als ze een meisje ingame ontmoeten dat echt een meisje is?
Nee, niet op die manier, viezerds.
Serieus though: fanatieke WoW-spelers hebben geen tijd voor vriendinnen. Zonder dollen ken ik een jongen op Doomhammer die eens gezegd heeft "aan zijn trekken te komen" door vrouwelijke night elf spelers te betalen voor een "striptease". Ik dacht nog dat 'ie een geintje maakte, maar toen ik begon te lachen was 'ie beledigd.

* NMe is blij dat het spel me niet zó erg in zijn greep heeft.

Doomhammer heeft maar één koosnaampje en da's niet Craphammer! We noemen het altijd liefkozend Laghammer.Thrillseeka schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:48:
iemand nog een shadow priest of holy priest nodig in een raiding guild? begin namelijk een beetje moe te worden van me huidige guild en op craphammer zijn nou niet echt goede andere guilds te vinden.
Speel je alliance of horde?
Hoezo trouwens, er zijn geen goeie andere guilds te vinden? Eternal Gathering en Inevitable zijn respectievelijk voor alliance en horde goed bezig. Iets lager op de lijst heb je Aquamarine en Quelm. Daaronder heb je voornamelijk alliance guilds in de rankings; Atlas Shrugged, Vigilantes, Company of Heroes, Jotunheim...enz. Zat keus op zich hoor, 't zijn allemaal geen slechte guilds. Al zou ik in geen van de top-5 guilds willen zitten, die zijn me net iets té fanatiek, ook met de verplichte PTR-raids. Die mensen zijn al uitgekeken op ICC voordat het uitkomt.

[ Voor 41% gewijzigd door NMe op 05-11-2009 23:22 ]
NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:17:
[...]
OMG OMG! Je bent een meisje? Can I touch you?!
Nee, niet op die manier, viezerds.
Omg dan ben je er wel een beetje té veel mee bezig in mijn ogenSerieus though: fanatieke WoW-spelers hebben geen tijd voor vriendinnen. Zonder dollen ken ik een jongen op Doomhammer die eens gezegd heeft "aan zijn trekken te komen" door vrouwelijke night elf spelers te betalen voor een "striptease". Ik dacht nog dat 'ie een geintje maakte, maar toen ik begon te lachen was 'ie beledigd.
* NMe is blij dat het spel me niet zó erg in zijn greep heeft.
Deze gast vroeg om m'n echte naam (geef ik niet), m'n msn (gebruik ik nauwelijks en geef ik ook niet) en toen m'n facebook (wat ik niet heb). Hij zou me wel opzoeken ofzo, heb 'm veel succes gewenst
Ik ben weer op zo'n punt beland dat ik steeds dood ga
Mja. Ik speel nu zelf pas 2½ jaar ofzo en ik heb het op bepaalde momenten best fanatiek gedaan. Momenteel stop ik er meer tijd in dan ik graag zou willen; als officer/raid leader kun je het niet maken teveel afwezig te zijn, en de guild is pas net bijgekomen van de vorige lading officers die is opgestapt, dus daar ga ik me niet schuldig aan maken.-Trouble- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:24:
[...]
Omg dan ben je er wel een beetje té veel mee bezig in mijn ogen
Deze gast vroeg om m'n echte naam (geef ik niet), m'n msn (gebruik ik nauwelijks en geef ik ook niet) en toen m'n facebook (wat ik niet heb). Hij zou me wel opzoeken ofzo, heb 'm veel succes gewenst
Ikzelf vraag eigenlijk niemand ingame om dingen uit hun echte leven, met uitzondering van mijn mede-officers, en da's meer praktisch omdat ik echt bizar veel met hun omga.
Wat overigens niet betekent dat ik mensen die wat over zichzelf vertellen tegen zal houden overigens. Maar ik zou er dus nooit naar vragen.
Op welk level zit je, en met welke class? En waar ben je aan 't questen? Zit je niet tegen mobs met een te hoog level aan te meppen?Ik ben weer op zo'n punt beland dat ik steeds dood gauitermate vervelend, maar moet maar even doorbijten.
Verwijderd
Verder kan ik geen groups voor dungeons meer joinen hoe kan dat? Sinds ik lvl 25 ben kan ik geen Deadmines meer in...
Duskwood, Wetlands, Hillsbrad Foothills, zouden allemaal goed moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:31:
Gasten ik ben een lvl 26 Paladin waar kan ik nu trainen? Ik heb alle quests in lakeshire gedaan.
Nogal logisch, de Deadmines zijn nogal onder je level. Je zou nu naar Blackfathom Deeps of eventueel Gnomeregan moeten gaan op jouw level.Verder kan ik geen groups voor dungeons meer joinen hoe kan dat? Sinds ik lvl 25 ben kan ik geen Deadmines meer in...
Een van de redenen dat ik absoluut geen officer/guild leader hoef te zijnNMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:31:
[...]
Mja. Ik speel nu zelf pas 2½ jaar ofzo en ik heb het op bepaalde momenten best fanatiek gedaan. Momenteel stop ik er meer tijd in dan ik graag zou willen; als officer/raid leader kun je het niet maken teveel afwezig te zijn, en de guild is pas net bijgekomen van de vorige lading officers die is opgestapt, dus daar ga ik me niet schuldig aan maken.Ik wacht wel tot ICC plat geraid is en mensen weer beginnen te slacken voordat de nieuwe expansion uitkomt, dan kan ik dan even een sabbatical nemen zonder me schuldig te voelen.
Als hij over zichzelf was begonnen had ik vast wel gezellig meegekletst, maar ik zit er inderdaad niet op te wachten om irl-connecties aan te gaan
Ikzelf vraag eigenlijk niemand ingame om dingen uit hun echte leven, met uitzondering van mijn mede-officers, en da's meer praktisch omdat ik echt bizar veel met hun omga.Ik vind dat het spel niet meer moet zijn dan dat en dat je vooral niet teveel over je echte leven moet lullen. WoW is escapisme, en dat faalt nogal als je vervolgens over het echte leven gaat praten.
Wat overigens niet betekent dat ik mensen die wat over zichzelf vertellen tegen zal houden overigens. Maar ik zou er dus nooit naar vragen.
Ik ben een Blood Elf Rogue, zit nu in The Ghostlands. Quests zijn mooi mijn level, maar tegen 3 mobs tegelijk wordt een beetje lastigOp welk level zit je, en met welke class? En waar ben je aan 't questen? Zit je niet tegen mobs met een te hoog level aan te meppen?
Verkijk je daar niet op.-Trouble- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:44:
[...]
Een van de redenen dat ik absoluut geen officer/guild leader hoef te zijnOf het moet bij een guild zijn die casual speelt, net zoals ik

Als hij over zichzelf was begonnen had ik vast wel gezellig meegekletst, maar ik zit er inderdaad niet op te wachten om irl-connecties aan te gaan
Rogues zijn inderdaad niet zo heel erg handig tegen meerdere mobs heb ik begrepen, in elk geval niet op lagere levels. Ik heb zelf ook een rogue, maar da's eigenlijk alleen mijn bank char, nooit echt op gespeeld, maar wat ik ervan begrepen heb is dat je als rogue nogal squishy bent tijdens het questen; gaat goed zolang alles volgens plan gaat, maar je moet niet per ongeluk extra mobs gaan pullen.Ik ben een Blood Elf Rogue, zit nu in The Ghostlands. Quests zijn mooi mijn level, maar tegen 3 mobs tegelijk wordt een beetje lastigHeb genoeg andere quests liggen, dus heb The Twin Ziggurats maar even links laten liggen. Ben nu een fijn Rogue questje aan het doen
FijnNMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:11:
[...]
Verkijk je daar niet op.Ook het casual gedeelte van de guild kost veel tijd. Sterker nog, juist dat gedeelte. Als mensen met random mensen uit andere guilds gaan samenspelen en de loot moeten gaan verdelen, dan begint het drama pas.
Heb een keer 2 uur lang met 10 verschillende mensen gepraat over een guildgenoot van me die loot geninjad zou hebben.

Heb gisteravond nog veel lol gehad om een chat in Silvermoon, er was een Mage die blijkbaar geld had gevraagd aan mensen die transported wilden worden, nu weet ik niet zeker of dat wel of niet na een raid oid gebeurde maar hij werd helemaal afgemaakt in de chat, was erg vermakelijk om te lezen
Dat is inderdaad het probeem waar ik nu nog mee zit, ben level 18 en tot level 20 ga je domweg vaak dood als Rogue zijnde. Nu boeite me dat relatief weinig, vooral omdat ik het een heerlijke class vind om te spelen, maar het is soms frustrerend[...]
Rogues zijn inderdaad niet zo heel erg handig tegen meerdere mobs heb ik begrepen, in elk geval niet op lagere levels. Ik heb zelf ook een rogue, maar da's eigenlijk alleen mijn bank char, nooit echt op gespeeld, maar wat ik ervan begrepen heb is dat je als rogue nogal squishy bent tijdens het questen; gaat goed zolang alles volgens plan gaat, maar je moet niet per ongeluk extra mobs gaan pullen.
Ik ook.-Trouble- schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:17:
[...]
FijnDan word ik maar geen Guild leader
Dat zijn echt dingen waar ik niet op zit te wachten namelijk
Ik wil spelen, levelen, plezier hebben
Heb gisteravond nog veel lol gehad om een chat in Silvermoon, er was een Mage die blijkbaar geld had gevraagd aan mensen die transported wilden worden, nu weet ik niet zeker of dat wel of niet na een raid oid gebeurde maar hij werd helemaal afgemaakt in de chat, was erg vermakelijk om te lezen

Tips vragen voor het maken van portals is normaal...maar niet na een instance.
Je hebt nog 62 frustrerende levels voor je.Dat is inderdaad het probeem waar ik nu nog mee zit, ben level 18 en tot level 20 ga je domweg vaak dood als Rogue zijnde. Nu boeite me dat relatief weinig, vooral omdat ik het een heerlijke class vind om te spelen, maar het is soms frustrerend
Verwijderd
Oke maar groepen vinden die naar Deadmines gingen ging veel makkelijker dan naar die andere, eigenlijk vind ik helemaal geen groep die daar heen gaat...Tips?NMe schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:35:
[...]
Duskwood, Wetlands, Hillsbrad Foothills, zouden allemaal goed moeten zijn.
[...]
Oke dank je wel!
Nogal logisch, de Deadmines zijn nogal onder je level. Je zou nu naar Blackfathom Deeps of eventueel Gnomeregan moeten gaan op jouw level.
Dat kan ik me ook wel weer voorstellen inderdaad, vooral als je al erg lang bij de guild zit, dan is zoiets gewoonweg zondeNMe schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:21:
[...]
Ik ook.Hoe ik officer ben geworden is een lang verhaal maar in het kort: het was officer worden of de guild uit elkaar zien vallen. Dat laatste wilde ik niet.
Dat lijkt mij ook niet nee, en ik neem aan dat iedereen daarom zo boos op 'm was. Het boeide hem geen barst geloof ik, hij had iets van 'waarom zou ik portals móéten doen, alleen omdat ik het kán'. Begon de rest meteen dat ze dan in vervolg voor hun unieke abilities ook geld zouden gaan vragen
Tips vragen voor het maken van portals is normaal...maar niet na een instance.
Nee joh, ik heb nog 62 levels voor me waarin ik ga genieten van stealthen, poisons, lockpicking, levelen en pickpocketenJe hebt nog 62 frustrerende levels voor je.
Niet echt. In de volgende patch wordt het wel makkelijker om groepen te vinden omdat je dan cross-realm instances kan doen. Je kan dan groups vormen met mensen op andere servers. Op die manier kun je vast wel meer mensen vinden die naar Gnomeregan willen. Overigens levelt het veel sneller buiten instances.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:30:
[...]
Oke maar groepen vinden die naar Deadmines gingen ging veel makkelijker dan naar die andere, eigenlijk vind ik helemaal geen groep die daar heen gaat...Tips?
Inderdaad.-Trouble- schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:31:
[...]
Dat kan ik me ook wel weer voorstellen inderdaad, vooral als je al erg lang bij de guild zit, dan is zoiets gewoonweg zonde
En nu loopt het wel lekker.
Beetje een lullige vergelijking alleen aangezien zo'n Rune of Portals geld kost, en een Ritual of Summoning voor warlocks bijvoorbeeld alleen maar een soul shard die je gratis kan farmen.Dat lijkt mij ook niet nee, en ik neem aan dat iedereen daarom zo boos op 'm was. Het boeide hem geen barst geloof ik, hij had iets van 'waarom zou ik portals móéten doen, alleen omdat ik het kán'. Begon de rest meteen dat ze dan in vervolg voor hun unieke abilities ook geld zouden gaan vragen
Nee joh, ik heb nog 62 levels voor me waarin ik ga genieten van stealthen, poisons, lockpicking, levelen en pickpocketen
Verwijderd
dan je zonder te inspecten,gewoon aan de looks zag hoe imba iemand wel niet was en of ie pvp of pve was en hoe vet de gear sets er wel niet uitzagen..
hoe ruk het behalen van die ubrs key wel niet was omdat die bepaalde gem/stone die je nog nodig had nooit dropte in lbrs,dat er in ubrs altijd een bepaald iemand door die orc met knockback naar beneden werd gekicked tussen de eieren haha,toen leeroy nog gewoon leeroy was
de eerste keer dat ik tegenover de princess in maraudon stond en voorheen alleen haar naam had gehoord en dacht dat het een of ander lekker elf achtig mokkel was en ik een gat in de lucgt sprong toen de Thrash blade dropte
zo kan ik ook nog wel uren door gaan maar ik realiseer me ook dat de dingen heel erg veranderd zijn en we daar niks aan kunnen doen,wow is en blijft een enorme geldboom voor blizzard en begrijp me niet verkeerd hoor mensen als Chris Metzen die vanaf warcraft2 al bij de warcraft serie betrokken was(als tekenaar toen) houden ook echt van de warcraft serie maar het is en blijft helaas een product en producten moeten verkopen..ik heb halverwege tbc al de raid handdoek in de ring gegooid en behoor nu ook tot de ehh Scrubs (leuke serie trouwens) maar dat maakt me niks uit,ik doe lekker mn pvp ding en help af en toe wat met healen in de 10 mans en heroics op mn offspec en mensen gearen en ik geniet gewoon van de game op mijn manier..
maar die goede oude tijd krijgen we helaas niet meer terug,maar de herinneringen blijven en niet allleen de herinneringen van de gameplay ook die van oude guildies/wow-maatjes die ons al lang geleden verlaten hebben..en nu moet ik echt nokken want ik begin aparte melodramatische rommel uit te kramen haha voel me nu net zo'n opa die aan de klaverjas tafel weer eens verteld hoe veel beter vroeger alles wel niet was haha

[ Voor 54% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2009 08:06 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Content is echt niet makkelijker geworden, gear verkrijgen wel, maar je moet ook niet voor gear/patservalue spelen, dan zul je het idd vervelend vinden dat iedereen ongeveer gelijk gegeared kan zijn tegenwoordig.de snelheid waarop de "nieuwste" emblems te halen zijn met steeds makkelijk wordende content is vermoeiend.... de beste gear halen aan het einde van een patch kan er dus weer voor zorgen dat je een week later door jan en allemaal bent ingehaald... ok klinkt leuk en uitdagend maar uiteindelijk word dat toch erg vervelend en vermoeiend om lui rond te zien rennen in dezelfde gear waar jij hard voor hebt moeten knokken... tis alsof je een olympische medaille haalt en een week later ze die medaille geven voor veterstrikken
Gear is slechts een tool voor progressie, ik snap niet eens waarom mensen gear willen hebben als ze er niets mee doen...
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Verwijderd
Toch klopt dit ook niet helemaal.SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:18:
[...]
je natuurlijk kunnen zeggen.. watjes, ga addons gebruiken! Faceroll mode!
Denk niet dat het zo veel moelijker wordt zonder Addons. Als ik al mijn addons uit zou zetten wordt het naar mijn mening voor mij niets moelijker. Het enigste wat ik niet zou kunnen missen zijn mijn raid frames , puur omdat die van bliz bagger zijn. Wat btw ook al meerder malen door bleu's is bevestigd. geloof dat GC zelf al eens heeft aangegeven grid te gebruiken omdat de bliz raidframes gewoon niet duidelijk zijn.
Verder zijn al veel Addons in bliz default ui gebouwd. Zoals outfitter. Dbm ( in iedergeval sommige raidwarnings). geloof dat ze met de next patch iets met quest tracking gaan doen en zo zullen er nog veel dingen gaan volgen.
Kon ik ook weer eens mee met een "officiele" guild raid. Nu voor het eerst als druid mee om te healen. Zoals gebruikelijk in mijn guild hadden we weer een puist paladins bij ons (4 paladins). In totaal hadden we 4 paladins, 2 mages, een hunter een warrior en een druid. Bij gebrek aan een priest nam ik maar de inscription scrolls mee die raidwaide een +165 STA buff geven.
Uiteindelijk 2 wipes gehad. Waarna we Ony neerkregen. Drops waren 1-handed axe, priest head en mage head. Ik won de roll op het backpack.
Wat add-ons betreft: Ik had gister voor de raid grid geïnstalleerd, maar merkte dat ik nog moet wennen aan grid (Ik keek vooral op de standaard raidframes).
[ Voor 0% gewijzigd door _Peter2_ op 06-11-2009 09:41 . Reden: priests geven sta buff ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Verplichte specs voor hybrids omdat de andere specs niet raidwaardig waren. Farmen van je fire, nature, shadow en soms nog wel een frost resist set. Het farmen voor je consumables. Want ja, gold verdienen ging toen niet zo hard. Het was praktischer om geen baan te hebben zodat je voldoende tijd had elke dag voor de raid om je consumables en mats voor je resist sets te farmen.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 07:05:
maar die goede oude tijd krijgen we helaas niet meer terug,maar de herinneringen blijven en niet allleen de herinneringen van de gameplay ook die van oude guildies/wow-maatjes die ons al lang geleden verlaten hebben..en nu moet ik echt nokken want ik begin aparte melodramatische rommel uit te kramen haha voel me nu net zo'n opa die aan de klaverjas tafel weer eens verteld hoe veel beter vroeger alles wel niet was haha
Ja, erg goede oude tijd...
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de content in vanilla erg leuk en omdat het best nieuw was was het wellicht spannender, maar de vereisten om endgame raiding te kunnen doen waren slecht. Wat dat betreft vind ik TBC en WoTLK kwa opzet veel beter geregeld.
Ik weet nog dat ik die key had op mijn warrior en gewoon geld kreeg van parties om de deur naar UBRS open te doenVerwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 07:05:
hoe ruk het behalen van die ubrs key wel niet was omdat die bepaalde gem/stone die je nog nodig had nooit dropte in lbrs,dat er in ubrs altijd een bepaald iemand door die orc met knockback naar beneden werd gekicked tussen de eieren haha,toen leeroy nog gewoon leeroy was
Thrash blade was een quest reward voor het killen van die 'princess' </muggenziften>de eerste keer dat ik tegenover de princess in maraudon stond en voorheen alleen haar naam had gehoord en dacht dat het een of ander lekker elf achtig mokkel was en ik een gat in de lucgt sprong toen de Thrash blade dropte
Ik weet nog hoe ik een keertje voor de lol met dat zwaard instances heb getanked... thrash blade + hand of justice trinket + sword spec (warrior arms) + shaman WF totem = fcking veel extra swings
Sluit ik mij bij aan. Ik heb vroeger met veel plezier gespeeld, maar ik durf best toegeven dat het niet altijd beter was toen.Kaap schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:02:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de content in vanilla erg leuk en omdat het best nieuw was was het wellicht spannender, maar de vereisten om endgame raiding te kunnen doen waren slecht. Wat dat betreft vind ik TBC en WoTLK kwa opzet veel beter geregeld.
[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 06-11-2009 09:07 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Verwijderd
oow verek je hebt helemaal gelijk haha sorry maar lellijk was/is ze wel haha ennuh die key was wel een money maker idd je hoefde alleen maar naast te deur staan en een keer wat te roepen en je werd gelijk platgewhispered..Kapoen schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:05:
Ik weet nog dat ik die key had op mijn warrior en gewoon geld kreeg van parties om de deur naar UBRS open te doen
[...]
Thrash blade was een quest reward voor het killen van die 'princess' </muggenziften>
Ik weet nog hoe ik een keertje voor de lol met dat zwaard instances heb getanked... thrash blade + hand of justice trinket + sword spec (warrior arms) + shaman WF totem = fcking veel extra swings
.......toen shamans nog horde only waren & pallies alliance hahaha
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 09:19 ]
Nieuwe items:
Badge belt van Emblems of Conquest
Tier 9 Shoulders van Triumph's.
Ben weer een blij orcje.
En dat was briljant, maarja.. helaas is dat er niet meer.. zo onderscheidde de horde/ally zich nog wat van elkaar. Daarna had iedereen dezelfde looks e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:17:
[...]
.......toen shamans nog horde only waren & pallies alliance hahaha
[ Voor 44% gewijzigd door Dakreal op 06-11-2009 09:34 ]
Eergisteren met de guild hadden we wat volk te kort voor een 25 man ony dus gingen we 2x 10.SpoTs schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:32:
Gisteren met m'n huntard ff naar Ony 25 geweest. Gelukkig Ninjalootte de raidleader alels. dus hoefte me ook niet zorgen te maken of ik te laag rollde. Daarna nog ff Daily HC gedaanging wel lekker.
Dropt toch wel 4x de warlock helm zeker? En raad eens welke klasse er in geen van de twee raids zat...

Clowns to the left of me, Jokers to the right
Met 10 man zorg je toch voor class runs?Kapoen schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:33:
[...]
Eergisteren met de guild hadden we wat volk te kort voor een 25 man ony dus gingen we 2x 10.
Dropt toch wel 4x de warlock helm zeker? En raad eens welke klasse er in geen van de twee raids zat...
Ik neem aan dat je daar Priest bedoelt?_Peter2_ schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:49:
Kon ik ook weer eens mee met een "officiele" guild raid. Nu voor het eerst als druid mee om te healen. Zoals gebruikelijk in mijn guild hadden we weer een puist paladins bij ons (4 paladins). In totaal hadden we 4 paladins, 2 mages, een hunter een warrior en een druid. Bij gebrek aan een mage nam ik maar de inscription scrolls mee die raidwaide een +165 STA buff geven.
Goede leer voor de volgende keer...eerst een volledige kop koffie drinken voor je een post maakt. Inderdaad, geen priest
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Stop nooit met deze discussie. WoW is een volwassener spel geworden, met een ervarener playerbase dan 4 jaar geleden. Toch is het belangrijk dat de mensen bij Blizzard ook horen wat er toen zo leuk was, en wat er nu zo leuk is. Discusieren hierover kan het spel alleen maar verbeteren in het algemeen.Mik! schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:35:
Ik word sowieso een beetje moe van de eeuwige discussie. Om de zoveel tijd maakt iemand weer de opmerking 'vroegah was alles beter' en dan begint de discussie weer opnieuw. Maar vroegah is vroegah. Blizz zal z'n redenen hebben om deze kant op te gaan en blijkbaar werkt het, want bijna iedereen speelt nog. Je bent niet verplicht om te blijven spelen als het je niet bevalt. Maar als je wel blijft spelen, zou het dan niet een keer tijd worden om deze discussie eens niet te voeren? Vanilla en TBC zijn geweest, we zijn inmiddels alweer bijna een jaar bezig met WotLK en Cataclysm zit er aan te komen. Mocht het je nog steeds erg dwars zitten: je kunt je abo opzeggen, je kunt eens kijken naar de mogelijkheid om een TBC- of Vanillaguild te starten en je xp vast te zetten. Mochten dit geen opties zijn, slik dan gewoon de veranderingen die Blizz heeft doorgevoerd, maar stop gewoon met deze discussie.
Het onderwerp is echter wel hetzelfde: de splitsing tussen een casual en een hardcore speler en de beloningsgraad die daar bij hoort. Gear is minder een uiting van dit verschil geworden, wat mensen toch betreuren, maar wat onvermijdelijk is in een spel waarin stats progressen en gearlevel alleen maar stijgt. Blijkbaar zoekt men toch een manier om zichzelf te onderscheiden, en voldoet een achievement daar niet voor. Sterker nog, je ziet dat het achievement systeem welliswaar wordt gebruikt om de skills van een speler in te schatten, maar dat natuurlijk volledig faalt.
Hoe moet het dan wel? Dat is de vraag die men bij Blizzard natuurlijk ook probeert aan te pakken. Op dit moment is dat ilevel 258 gear voor de HC speler, het probleem is dat gear vergankelijk is, want over 6 maanden lopen alle spelers in ilevel 258 gear. Ik vindt de ZA bear een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Maak in Cataclysm meer tijdsgebonden beloningen waarmee mensen zich kunnen onderscheiden. Dat zal nooit met gear kunnen, dus moet je dat doen met eenmalige achievements, pets en mounts, en unieke gear. Ik vermoed dat dat nog veel meer zal worden uitgewerkt.
Paling Terran & Shaman
Sorry hoor, maar die epic fever die jij beschrijft is natuurlijk onzin. Mensen die zich willen onderscheiden van de rest door dingen te krijgen waar de normale speler geen toegang toe heeft -_-mdmeijer schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 09:42:
[...]
Stop nooit met deze discussie. WoW is een volwassener spel geworden, met een ervarener playerbase dan 4 jaar geleden. Toch is het belangrijk dat de mensen bij Blizzard ook horen wat er toen zo leuk was, en wat er nu zo leuk is. Discusieren hierover kan het spel alleen maar verbeteren in het algemeen.
Het onderwerp is echter wel hetzelfde: de splitsing tussen een casual en een hardcore speler en de beloningsgraad die daar bij hoort. Gear is minder een uiting van dit verschil geworden, wat mensen toch betreuren, maar wat onvermijdelijk is in een spel waarin stats progressen en gearlevel alleen maar stijgt. Blijkbaar zoekt men toch een manier om zichzelf te onderscheiden, en voldoet een achievement daar niet voor. Sterker nog, je ziet dat het achievement systeem welliswaar wordt gebruikt om de skills van een speler in te schatten, maar dat natuurlijk volledig faalt.
Hoe moet het dan wel? Dat is de vraag die men bij Blizzard natuurlijk ook probeert aan te pakken. Op dit moment is dat ilevel 258 gear voor de HC speler, het probleem is dat gear vergankelijk is, want over 6 maanden lopen alle spelers in ilevel 258 gear. Ik vindt de ZA bear een mooi voorbeeld hoe het zou kunnen. Maak in Cataclysm meer tijdsgebonden beloningen waarmee mensen zich kunnen onderscheiden. Dat zal nooit met gear kunnen, dus moet je dat doen met eenmalige achievements, pets en mounts, en unieke gear. Ik vermoed dat dat nog veel meer zal worden uitgewerkt.
Je raid om te raiden, voor de ervaring van het raiden en voor het ontwikkelen in de encounters en die leren. Als je dat niet doet, en je raid voor items.. moet je niet huilen.
Pimpen met gear zit er niet meer in, en gear is een middel geworden. Ik hoop niet dat ze dergelijke dingen gaan inbouwen, want dan zou hun hele opzet falen.
Dit topic is gesloten.