Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lijkt me eerder een probleem van je router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:03

HellBeast

Oh My GoT!

Jewest schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:32:
Ik ben sinds een paar dagen achter een probleem met de xtreamer.
als ik de xtreamer aanzet, gaat mijn el cheapo wifi router over de scheef.
Dit is dus niet als ik een HD film zit te kijken want dan is het te verklaren. gewoon aanzetten veroorzaakt al dat de router niet meer functioneerd. zijn er meer mensen met dit probleem? (versie 2.1.3)
De xtreamer wordt gebruikt zonder HD, het probleem komt al bij booten.
Zit er uPNP op die router? Probeer die eens uit te zetten.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik heb sinds het ontvangen van mijn Xtreamer het apparaat per hdmi 1.3 kabel aangesloten op de hdmi 3 aansluiting van mijn 46" Samsung Full HD tv, deze bevind zich op de zijkant. Alleen wanneer ik 1080p instel als uitvoer dan knippert het beeld, met Xtreamer beeld, een aantal keer en tussendoor geeft hij de melding: 'zoeken naar signaal'. Dit gaat constant zo door, maar wanneer ik hem instel op 1080i 60Hz is er helemaal niets aan de hand.

Is dit het bekende handshake probleem?
Is het verstandig om een achterste hdmi poort te proberen of zal dit weinig uitmaken? De tv (46") moet dan namelijk in zijn geheel van de tv.

FW: 2.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn tv. Bij de aanschaf van de Xtreamer had ibood/1dayfly een aanbieiding van 'gold plated' super kwaliteit HDMI 1.3 kabels van 50 euro voor 10 euro. Ik dacht er goed aan te doen om deze kabels direct bij te bestellen. Echter had ik problemen met het geluid en een knipperend beeld.

Inmiddels mijn 'oude' HDMI 1.2 kabel er weer tussen gehangen en dit werkt vlekkeloos. Nou weet ik zelf niet of dit het verschil zit tussen de 1.2 en 1.3 of dat die kabels gewoon slecht zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: Heb je het al eens geprobeerd met een andere kabel en een andere HDMI ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16
[...]

Om een lang verhaal kort te maken: Heb je het al eens geprobeerd met een andere kabel en een andere HDMI ingang?
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, omdat voor een andere ingang de hele tv eerst van de muur af moet. Opzich niet z'n probleem, de kabel wil ik toch naar achter hebben, maar als het dalijk wel de kabel is. Dan moet ik hele geintje weer opnieuw doen.
Een andere kabel moet ik testen, maar die heb ik niet. Die ga ik eerst eens ergens vandaan plukken!

Ik dacht er ook gelijk goed aan te doen een 1.3 kabel te halen o.a. voor het geluid. Het werkt perfect, maar dan op 1080i en geen 1080p!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een weekje de Xtreamer in huis. Bij Bol.com besteld en binnen 48 uur in huis. FW versie 2.0.1 staat er op.
Binnen 10 minuten had ik 'm aangezet, met een 8 GB USB stickje erin. De fan klinkt bij mij niet storend gelukkig. Ik hoor 'm wel maar zacht genoeg. Bovendien had ik begrepen dat hij zonder interne HDD zelfs uitgezet kan worden. Vooralsnog laat ik 'm aan staan. Niet veel last van dus :)
Ik heb vandaag net een WD My Book Essential 1,5 TB binnen gekregen. Had 'm speciaal besteld om films en muziek op kwijt te kunnen voor de Xtreamer.
Voorlopig gebruik ik 'm nog niet (draadloos) in een netwerk, maar dat heeft niet zo'n haast. Heb wel alvast de WIFI antenne erbij genomen.
Eén ding waar ik tegen aan loop is dat als ik mp3's afspeel die naadloos op elkaar overlopen (mix cd's dus) heb ik 2 a 3 sec pauze tussen de nummers. Kan dat uitgezet worden? Of is dat inherent aan mp3's dat er altijd wat pauze tussen zit?

Verder ben ik tevreden met het apparaatje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:42:
Eén ding waar ik tegen aan loop is dat als ik mp3's afspeel die naadloos op elkaar overlopen (mix cd's dus) heb ik 2 a 3 sec pauze tussen de nummers. Kan dat uitgezet worden? Of is dat inherent aan mp3's dat er altijd wat pauze tussen zit?
Ik ben nog nooit een mp3 speler of iets dergelijks tegengekomen die dat kan. Een pc kan het en een ipod schijnt het ook te kunnen maar mijn autoradio, dvdspeler en cheape mp3 speler kunnen het allemaal niet.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteeringWheel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:52:
[...]

Ik ben nog nooit een mp3 speler of iets dergelijks tegengekomen die dat kan. Een pc kan het en een ipod schijnt het ook te kunnen maar mijn autoradio, dvdspeler en cheape mp3 speler kunnen het allemaal niet.
Ja dat dacht ik dus ook al. Mediaplayer op de pc speelt ze vrijwel naadloos af (nou ja misschien 0.2 sec maar daar valt mee te leven) en mijn oude mp3 speler (geen IPod) doet hetzelfde, ongeveer 0.2 sec.
Er zijn inderdaad ook spelers die dus langer nodig hebben, maar 2 a 3 sec vind ik wel aan de lange kant.

Het zou mooi zijn als er in een nieuwe firmware een soort van look-ahead functie komt voor het eerstvolgende nummer in de lijst die dan meteen na de vorige begint. Technisch is het dus wel mogelijk, bewijst Mediaplayer, IPod en andere mp'3 spelers..

Het is geen showstopper ofzo, maar mij viel het wel meteen op, gezien ik veel mix cd's in mp3 format heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
HellBeast schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:13:
[...]

Zit er uPNP op die router? Probeer die eens uit te zetten.
Yep, Dit uitzetten werkt! Thx.

[ Voor 2% gewijzigd door Jewest op 08-01-2010 12:21 . Reden: Typo ]

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Jewest schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Yep, Dit uitzetten werkt! Thx.
Mooi zo, het was maar een wilde gok eigenlijk. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

HellBeast schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 16:26:
[...]

Mooi zo, het was maar een wilde gok eigenlijk. :>
Nooit toegeven, gewoon doen of super slim bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ray-zor schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:26:
[...]

Nooit toegeven, gewoon doen of super slim bent. ;)
Het was ook maar 2% wilde gok en 98% zeker weten he? :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:24

Yuco

Womanizer!

Wordt een antenne voor wireless altijd meegeleverd of krijg je die er alleen bij als je via de xtramer site zelf besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Yuco schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:02:
Wordt een antenne voor wireless altijd meegeleverd of krijg je die er alleen bij als je via de xtramer site zelf besteld?
Het is een optie. Volgens mij is het idd wel zo dat je hem er nog steeds bij krijgt als je via de site van Xtreamer bestelt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
Yuco schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:02:
Toen ik hem via bol.com bestelde zat deze niet inbegrepen dus heb ik hem erbij gekocht.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
SteeringWheel schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:30:
[...]
Met wat aanpassingen in de config van nzbget haal ik nu zo'n 1100kbps, ik zal het nog eens uitzoeken welke dat ook alweer zijn.
[...]
Ha,
weet jij toevallig nog welke settings / parameters jij in NZBget hebt aangepast om die snelheid te halen met downloaden via de Xtreamer?
Bedankt trouwens voor je uitleg van installatie op het XT-forum vwb NZBGet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Als je een harddisk in de Xtreamer (onderdeel van een netwerk) plaatst hoe kun je de mappen hierop beheren. Komt deze schijf dan beschikbaar via deze computer en kun je hem dan beheren zoals dat binnen Windows normaal gaat, of kun je de schijf alleen beheren vanuit de Xtreamer omgeving zelf?

Moet de te plaatsen harddisk reeds geformatteerd zijn of kan de Xtreamer dat zelf?

Kun je ergens op de doos zien van welke fabricagedatum de Xtreamer is?

[ Voor 21% gewijzigd door Yuco op 11-01-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

Yuco schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:48:
Als je een harddisk in de Xtreamer (onderdeel van een netwerk) plaatst hoe kun je de mappen hierop beheren. Komt deze schijf dan beschikbaar via deze computer en kun je hem dan beheren zoals dat binnen Windows normaal gaat, of kun je de schijf alleen beheren vanuit de Xtreamer omgeving zelf?
Moet de te plaatsen harddisk reeds geformatteerd zijn of kan de Xtreamer dat zelf?
http://www.xtreamer.nl/do...amer-Snelstartgids-NL.pdf
Pagina 9

Zelf niet geprobeerd, kan zijn dat de naam VENUS niet klopt...

[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 11-01-2010 22:13 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ja dat werkt gewoon.
Harde schijf erin, dan formatteren en de NAS mode aan zeten (staat meestal al aan).
Xtreamer is dan gewoon beschikbaar onder "mijn netwerklocaties" in je windows verkenner, waarna je sleur-en-pleur kan toepassen.

De naam VENUS is volgens mij default [url="http://MYXTREAMER"]MYXTREAMER[/url] (bij mij iig).

[ Voor 4% gewijzigd door AlexR op 12-01-2010 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
AlexR schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:30:
De naam VENUS is volgens mij default [url="http://MYXTREAMER"]MYXTREAMER[/url] (bij mij iig).
Voor firmware v 2 was het venus, vanaf v 2 is het myxtreamer. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:42:
[...]
Voor firmware v 2 was het venus, vanaf v 2 is het myxtreamer. :Y)
En die naam is aanpasbaar (in elk geval in de laatste firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Het is alweer een tijdje stil op het firmware front... kan ik aannemen, dat de laatste firmware 2.1.3 redelijk werkt? Ik draai nog 2.0.1 maar wilde niet meteen updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ja, 2.1.3 is stabiel en doet het bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wireless is nog steeds klote, krijg geen fatsoenlijke verbinding, drie verschillende accesspoints geprobeerd (zelfs een professionele EnGenius) maar bij allemaal vaak de melding DHCP not ready of zeer trage verbinding.
Maar goed, het Xtreamer forum staat vol met dit probleem, er gebeurt alleen weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Crusader schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:54:
Wireless is nog steeds klote, krijg geen fatsoenlijke verbinding, drie verschillende accesspoints geprobeerd (zelfs een professionele EnGenius) maar bij allemaal vaak de melding DHCP not ready of zeer trage verbinding.
Maar goed, het Xtreamer forum staat vol met dit probleem, er gebeurt alleen weinig mee.
Zijn dit problemen met een bepaalde firmware versie?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nee, dit is bij alle firmwares zo geweest. Full HD wireless streamen is tot nu toe gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HellBeast schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:21:
Nee, dit is bij alle firmwares zo geweest. Full HD wireless streamen is tot nu toe gewoon niet mogelijk.
Niets is bij m'n ouders te streamen. Testje gedaan met kopieren van bestanden naar Xtreamer over wireless: met horten en stoten gemiddeld 54 kB/s.

4 meter tussen accesspoint en Xtreamer. 802.11N accesspoint.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 12-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
AlexR schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:05:
weet jij toevallig nog welke settings / parameters jij in NZBget hebt aangepast om die snelheid te halen met downloaden via de Xtreamer?
Ik weet het niet precies meer, zie http://forum.xtreamer.net...=11&t=4061&p=79456#p79456 :)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Full HD heb ik niet geprobeerd, maar 720 lukt bij mij gewoon goed. Werkt dat bij jou wel?

* Tukk heeft wel die tweak gebruikt met een usb-kabel tussen de atenne en de xt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Dank je... ik ga eens even prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Voor diegene die reeds de passieve koeler op de Xtreamer hebben zitten, kun je de staander die bij de Xtreamer wordt geleverd dan nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, je vervangt alleen de zijkant, heeft verder geen invloed op het voetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Yuco schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:41:
Voor diegene die reeds de passieve koeler op de Xtreamer hebben zitten, kun je de staander die bij de Xtreamer wordt geleverd dan nog gebruiken?
Jupz, geen probleem, hij staat nog stevig genoeg en is STIL O-)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal. Ik ben ook een trotse bezitter van dit mooie apparaatje. Ik heb tot nu toe nog alles af kunnen spelen zonder problemen. Ik maak nu gebruik van een WD Passport maar wil toch een interne HDD in gaan bouwen.

Ik ben alleen bang dat die harddeschijven veel herrie gaan maken. Daarom vraag ik me af wie goede ervaringen heeft met bepaalde schijven die lekker stil zijn. Ik heb de lijst al gezien van goed werkende schijven alleen ik hoor daar niemand over de geluidsproductie... :(

Kan iemand me een goede tip geven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Ik heb mijn harde schijf nog nooit gehoord.
Met het afspelen van een film(720p/1080p mkv) wordt een HDD volgens mij ook nooit zoveel belast als bijv. met het kopieren van een film. Ook met kopieren heb ik de HDD nog nooit gehoord.

@Yuco
Ik heb die cooler ook erop zitten en werkt perfect.
Geen last meer van vastlopers enz en staat gewoon op het voetje.
Voor mij heeft het de Xtreamer echt compleet gemaakt.
Enige nadeel: als hij via USB aan de pc hangt dan gaat de fan wel draaien(piepen).

[ Voor 36% gewijzigd door AndereKoekoek op 14-01-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris-K schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:41:
Ik heb mijn harde schijf nog nooit gehoord.
Met het afspelen van een film(720p/1080p mkv) wordt een HDD volgens mij ook nooit zoveel belast als bijv. met het kopieren van een film. Ook met kopieren heb ik de HDD nog nooit gehoord.
Hey die Floris-K.

En dan hebben we het hier over een interne schijf neem ik aan he?
Mag ik vragen welk merk jij erin hebt hangen, misschien ook het type :)

Kijk want ik wil dus ook zo'n XSC gaan halen maar dan moet de HDD ook wel stil zijn natuurlijk, anders heeft het weinig zin om een side cooler te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Ik heb de Scoprio Blue 500GB 5400rpm pricewatch: Western Digital Scorpio Blue WD5000BEVT, 500GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Denk ook niet dat er mensen hier zijn die ervaring hebben met een HDD die lawaai maakt tijdens het afspelen van een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 18-09 08:02
Ik kijk met mijn DIR-655 router regelmatig naar 1080p mkv files van een +/- 8 tot 10 gigabyte. Gaat niet altijd goed, maar meestal haal ik het zonder een hikje. Alleen komt bij mij nooit vanzelf het wireless op, ik moet altijd op 'refresh' of op test 'connection' drukken om wireless aan te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

pipo1000 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:54:
[...]Ik kijk met mijn DIR-655 router regelmatig naar 1080p mkv files van een +/- 8 tot 10 gigabyte. Gaat niet altijd goed, maar meestal haal ik het zonder een hikje. Alleen komt bij mij nooit vanzelf het wireless op, ik moet altijd op 'refresh' of op test 'connection' drukken om wireless aan te krijgen.
Die router heb ik ook en ik heb mijn antenne met een USB-kabel verlengd. Bij mij draait alles prima (v2.0.2 standaard zo gekregen). Gisteren Planet Earth 1080p AVHCD gekeken en ik weet nu eindelijk wat iedereen bedoelt met de hick-ups bij de vogelscene, maar dat is dan ook pas de 2e keer dat ik de xtreamer heb zien stotteren. De eerste keer was met Sin City, een MKV van ongeveer 18Gb - maar die lukt ook niet goed met mijn HTPC. Ik ben dus erg blij en blijf zeker ook met mijn handjes van de settings/firmware af :P. Ook al wordt het IP-adres niet altijd weergegeven, het netwerk vindt hij toch ongeveer 1 minuut na aanzetten - dat vind ik heel acceptabel (kan ik even een zak chips en wat cola pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodero
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02-2022
AlexR,

Ik heb hetzelfde probleem als jij met de Freecom Harddisc, ik heb zelf de 400GB uitvoering.

Is het je al gelukt om de security te omzeilen/invoeren? Zo ja, ben ik erg benieuwd hoe je het voor elkaar heb gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
heb ook een xtreamer, en bevalt tot nu toe zeer goed.
bij mij zit er een intere hard disk in van 500 gb en gebruik firmware 2.13

wel heb ik een vraagje voer de ervaringen van snelheid van overzetten bestanden via samba.
deze zijn bij mijn 7,9 mb donw en 4,8 mb up met bedraad netwerk
En via wireless is zowel up als down rond de 2,8 mb.
is dit redelijk of kan het veel sneller?
Heb een netgear wireles N router.

FTP werkt bij mij nu nog niet lekker, kan wel verbinding maken, maar bestanden over zetten groter dan 10 Mb is een crash van de xtreamer, iemand dit ook ? gebruik als ftp programma leetch ftp.

Verder wil ik ook via de xtreamer NZB downloaden, heb een topic gevonden op het xtreamer forum, echter daar staan geen wachtwoorden bij voor sysman of root, weet iemand deze wachtwoorden?
Want ik zou graag nzb erop geinstalleerd zien, als iemand tips heeft let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
opgelost**

[ Voor 135% gewijzigd door Soullancer op 22-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:49

Pieroman

/me

Vraagje omdat ik het niet in de topics kan vinden of zo op internet. Werkt de Xtreamer ook met een andere antenne/dongle of niet? Bij de webshop hier in de buurt hebben ze hem namelijk op voorraad voor €99,- maar dan zonder de antenne en deze zit ook niet los in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Ik heb met de Xtreamer soms dat hij hapert bij het aspelen van 1080p MKV's van rond de 15GB. Ik heb 1GB netwerk liggen dus daar kan het niet aan liggen. Het vreemde is dat als ik dezelfde MKV's stream naar mijn PS3 hij op die zelfde stukken niet hapert... Zou er een software update van de Xtreamer nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
S1W schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:37:
Ik heb met de Xtreamer soms dat hij hapert bij het aspelen van 1080p MKV's van rond de 15GB. Ik heb 1GB netwerk liggen dus daar kan het niet aan liggen. Het vreemde is dat als ik dezelfde MKV's stream naar mijn PS3 hij op die zelfde stukken niet hapert... Zou er een software update van de Xtreamer nodig zijn?
PS3 heeft 1gigabit ethernet en de Xtreamer 100mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

witteveder schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:50:
Het is alweer een tijdje stil op het firmware front... kan ik aannemen, dat de laatste firmware 2.1.3 redelijk werkt? Ik draai nog 2.0.1 maar wilde niet meteen updaten...
Ik lees net op het forum dat ze zelf over enkele weken firmware v3 verwachten. Realtek heeft net een nieuwe SDK beschikbaar gesteld en daar zitten nogal wat nieuwe coole dingetjes in.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
SeatRider schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Ik lees net op het forum dat ze zelf over enkele weken firmware v3 verwachten. Realtek heeft net een nieuwe SDK beschikbaar gesteld en daar zitten nogal wat nieuwe coole dingetjes in.
Aha, dat is interessant nieuws, zal mij benieuwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ik heb ook een Xtreamer met een usb wifi antenne sinds een maand of anderhalf.
Hij werd geleverd met firmware 2.0.1.
Nu ben ik aan het upgraden naar 2.1.3 vanaf een usb stick, maar hij blijft op het opstart scherm staan (ondertussen al een half uur zowat).

Het is wel een xrt file van 156MB (uitgepakt).
Ik update vanuit het menu en dan usb.
Dan reboot hij en gaat de nieuwe firmware laden van usb neem ik aan, maar moet dat zolang duren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel72
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-04 12:21
Hallo,

Ik ben ook van plan zo'n extramer aan te schaffen.
ik heb hier al het topic doorgespit, maar heb helaas geen antwoord gevonden.
Daarom maar de vraag in dit topis. (als het mag)

Hoe is het bereik van de afstandsbediening ?
Is het mogelijk om de Xtreamer in een kast te zetten en bijv een verlengkabeltje aan te sluiten t.b.v. de afstandbediening ? Ik wil het ding niet in het zicht hebben staan.

P.s. zou dit aparaat ook in een auto kunnen werken (m.u.v internet e.d.).
Ik heb gelezen dat de voeding 12 V is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Giel72 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:43:
Hallo,

P.s. zou dit aparaat ook in een auto kunnen werken (m.u.v internet e.d.).
Ik heb gelezen dat de voeding 12 V is.
Output van de adapter is 12V 2Ampere, dus in de auto gaat dat wel werken.
+ op de pin en - op de buitenkant van de plug.

[ Voor 7% gewijzigd door MarElo op 17-01-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
MarElo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:35:
Ik heb ook een Xtreamer met een usb wifi antenne sinds een maand of anderhalf.
Hij werd geleverd met firmware 2.0.1.
Nu ben ik aan het upgraden naar 2.1.3 vanaf een usb stick, maar hij blijft op het opstart scherm staan (ondertussen al een half uur zowat).

Het is wel een xrt file van 156MB (uitgepakt).
Ik update vanuit het menu en dan usb.
Dan reboot hij en gaat de nieuwe firmware laden van usb neem ik aan, maar moet dat zolang duren ?
Dan is het denk ik niet goed gegaan. Dat heb ik ook meegemaakt namelijk.

Ik heb sinds een week ook een Xtreamer en ik kreeg in eerste instantie m'n NFS-shares niet gemount. Hij gaf een foutmelding, maar geen reden ofzo verder (jammergenoeg). Ik heb toen besloten dat het aan de firmware lag (2.0.2) en die willen updaten. Nadat ik het bestand uit de zipfile op USB had gezet en vanuit het menu dat bestand heb geselecteerd ging ie rebooten en na een half uur, of 3 kwartier heb ik de stroom eraf gehaald. Na de stroom er weer op te hebben gezet stond de oude firmware er nog gewoon op.

Ik heb toen een andere USB-stick gepakt en het daarmee nog eens geprobeerd, en toen ging het wel goed.
Ik heb het idee dat het dus aan de stick ligt, en hij 'm bij het booten op de een of andere manier niet goed pakt.

De NFS-shares kon ik deze keer ook goed mounten omdat ik zelf eerder blijkbaar een fout had gemaakt. De webinterface had een fout in de weergave waardoor ik niet in de gaten had dat in de regel waar je de opties zet (geweldig dat ie dat zo toelaat trouwens!), die voorafgaan door "-o", die -o er NIET bij moest zetten. Ik heb m'n firmware dus voor niets geupdate, ik had het dan met 2.0.2 ook wel gered.

Niet dat dat verder erg is want het apparaat doet z'n werk erg goed. Ik heb geen luidruchtige fan en de speed staat op medium. Na een film van 8GB (mkv) te hebben gekeken was het ding ook niet warm. Letterlijk, niet warm. Erg netjes dus. Ik ben erg blij met het ding. Het enige wat iets minder handig is, in mijn geval, is dat ie op een oude 24" CRT-TV aangesloten zit en de teksten zijn niet zo heel makkelijk te lezen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Dan probeer ik het nog een keer met een andere usb stick of anders zet ik de file wel even op de interne hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
MarElo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:35:
Gisteren ook gedaan; het duurt een paar minuten, geen half uur.
De voortgang is te zien op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Spanning eraf gehaald en de xtreamer dmv usb even aan de pc gehangen, en de .xrt file op de interne hdd gezet.
Maar elke keer als ik er spanning op zet gaat het lampje oranje knipperen :?

Ook als ik de interne hdd eruit haal en dan de xtreamer weer voorzie van stroom gaat deze meteen oranje knipperen.

Op de afstandbediening reageert ie ook niet.

Hoe nu verder ?

[ Voor 6% gewijzigd door MarElo op 17-01-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
MarElo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:29:
Spanning eraf gehaald en de xtreamer dmv usb even aan de pc gehangen, en de .xrt file op de interne hdd gezet.
Maar elke keer als ik er spanning op zet gaat het lampje oranje knipperen :?

Ook als ik de interne hdd eruit haal en dan de xtreamer weer voorzie van stroom gaat deze meteen oranje knipperen.

Op de afstandbediening reageert ie ook niet.

Hoe nu verder ?
misschien helpen de instructies van de emergency firmware procedure?

http://www.xtreamer.net/d...procedure-ver--2-1-1.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu iets aparts. Ik heb een nieuwe beamer (EPSON TW2900), en op de een of andere manier is het geluid niet meer lipsync. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het beeld wat achterblijft door een lange kabel ofzo, maar het probleem is juist dat het geluid 100 of 200msec achterloopt!

Ik heb wel vandaag 2.1.3 geflashed, maar daarvoor (met 2.1.1) deed ie hetzelfde. Op mijn vorige beamer (Pana PT-100AX) had ik hier geen last van. Kan ik ergens iets instellen?

Xtr is via optisch aangesloten op receiver en via HDMI (switch + 10m kabel) op de beamer. Zelf vermoed ik dat de auto lipsync van HDMI 1.3 roet in het eten gooit. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Laat me raden, stream is DTS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Neen, gewoon Dolby Digital 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Rodero schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:34:
AlexR,

Ik heb hetzelfde probleem als jij met de Freecom Harddisc, ik heb zelf de 400GB uitvoering.

Is het je al gelukt om de security te omzeilen/invoeren? Zo ja, ben ik erg benieuwd hoe je het voor elkaar heb gekregen!
Nee dat werkt (nog?) niet, maar er is een topic van op het XT forum.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=69&t=2539
Dit lijkt er ook op: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=69&t=6955

Ik heb er maar een interne harde schijf in gezet en laat de XT via NZBGet zelf films (die vrij zijn van auteursrechten uiteraard!) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SeatRider schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:01:
Ik heb nu iets aparts. Ik heb een nieuwe beamer (EPSON TW2900), en op de een of andere manier is het geluid niet meer lipsync. Ik zou me nog kunnen voorstellen dat het beeld wat achterblijft door een lange kabel ofzo, maar het probleem is juist dat het geluid 100 of 200msec achterloopt!

Ik heb wel vandaag 2.1.3 geflashed, maar daarvoor (met 2.1.1) deed ie hetzelfde. Op mijn vorige beamer (Pana PT-100AX) had ik hier geen last van. Kan ik ergens iets instellen?

Xtr is via optisch aangesloten op receiver en via HDMI (switch + 10m kabel) op de beamer. Zelf vermoed ik dat de auto lipsync van HDMI 1.3 roet in het eten gooit. Kan dat?
Die lange kabel stelt natuurlijk niets voor, gezien de snelheid die het signaal heeft. De vetraging komt door je beamer, die heeft waarschijnlijk het een en ander aan beeldverwerking/verbetering waardoor het even duurt voordat het beeld 'er is'. Probeer daar maar eens mee te spelen, zul je zien dat het minder wordt.

Een echte oplossing is overigens lastig, beeldverbetering uitzetten noem ik immers geen oplossing. En de player kent geen delay sound optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

IJsbeer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:19:
[...]

Die lange kabel stelt natuurlijk niets voor, gezien de snelheid die het signaal heeft. De vetraging komt door je beamer, die heeft waarschijnlijk het een en ander aan beeldverwerking/verbetering waardoor het even duurt voordat het beeld 'er is'. Probeer daar maar eens mee te spelen, zul je zien dat het minder wordt.

Een echte oplossing is overigens lastig, beeldverbetering uitzetten noem ik immers geen oplossing. En de player kent geen delay sound optie :(
Het interessante is dus dat er delay zit IN HET GELUID. Dus: Deur valt dicht op het scherm, 0,5 sec later hoor ik 'm dichtvallen op de audio. Dus de enige optie die ik heb is alle beeldverbeteraars aanzetten, en hopen dat dat 500 msec kost :D.

En dan nog speelt het probleem alleen maar vanaf Xtreamer. HD DVD en UPC doos hebben geen delays.Ik zal vanavond eens de Xtr van mijn slaapkamer proberen - misschien is deze gewoon gaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodero
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-02-2022
AlexR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:11:
[...]

Nee dat werkt (nog?) niet, maar er is een topic van op het XT forum.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=69&t=2539
Dit lijkt er ook op: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=69&t=6955

Ik heb er maar een interne harde schijf in gezet en laat de XT via NZBGet zelf films (die vrij zijn van auteursrechten uiteraard!) downloaden.
Juist.. Dat is ook een oplossing.

Ik had eerste dat topic inderdaad al gevonden, maar Xtreamer zelf lijkt niet echt actief op het forum.

Ik heb afgelopen vrijdag contact gehad met Freecom en die persoon vertelde me dat hij al eerder die week iemand met hetzelfde probleem had gehad. Dus hij was nu wel benieuwd hoe het ermee zat en zou erachter aan gaan. Ik wacht nog steeds op z'n mail..

Maar jammer dat er nog geen oplossing is. Hoop dat ze met de volgende firmware update wat kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Laatst online: 18-09 08:02
pipo1000 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:54:
[...]

Ik kijk met mijn DIR-655 router regelmatig naar 1080p mkv files van een +/- 8 tot 10 gigabyte. Gaat niet altijd goed, maar meestal haal ik het zonder een hikje. Alleen komt bij mij nooit vanzelf het wireless op, ik moet altijd op 'refresh' of op test 'connection' drukken om wireless aan te krijgen.
O Ja, ik stream mijn films vanaf een Linux NFS server (OpenSUSE 11.1) naar de Xtreamer. Het streamer vanaf een Windows pc schijnt minder goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Mijn Xtreamer heb ik aangesloten op mijn router, in het menu wordt het ip adres weergegeven. Als ik dit nr probeer te benaderen om vanuit Windows gedeelde mappen aan te zetten lukt dit niet. Hoe nu verder?

Ik heb al gekeken in de manual, maar kom niet echt verder. Ik gebruik firmware 2.1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb je geprobeerd om \\myxtreamer te benaderen? De Xtreamer registreert zichzelf voor mijn gevoel wat raar in een netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuco schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:36:
Mijn Xtreamer heb ik aangesloten op mijn router, in het menu wordt het ip adres weergegeven. Als ik dit nr probeer te benaderen om vanuit Windows gedeelde mappen aan te zetten lukt dit niet. Hoe nu verder?

Ik heb al gekeken in de manual, maar kom niet echt verder. Ik gebruik firmware 2.1.3.
Als je vanuit windows je xtreamer probeert te benaderen moet je ook de NAS functie op je xtreamer aanzetten.
Als je bedoelt dat je vanaf je xtreamer een share op je windows bak probeert te benaderen, moet je niet het ip adres van de xtreamer gebruiken maar de netbios naam/ip van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WMV-HD bestanden geeft ie ook 5.1 door? zoals op de xbox of word het omgezet naar 2.0 stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Pieroman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:48:
Vraagje omdat ik het niet in de topics kan vinden of zo op internet. Werkt de Xtreamer ook met een andere antenne/dongle of niet? Bij de webshop hier in de buurt hebben ze hem namelijk op voorraad voor €99,- maar dan zonder de antenne en deze zit ook niet los in het assortiment.
Daar hebben we Vraag & Aanbod voor :>

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 19-01-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

witteveder schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:03:
[...]

misschien helpen de instructies van de emergency firmware procedure?

http://www.xtreamer.net/d...procedure-ver--2-1-1.aspx
Dat heeft inderdaad geholpen, en daarna 2.1.3 erop gezet dmv usbstick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Iemand een idee wanneer firmware 3.0 uitkomt?
Ik ben namelijk nog altijd aan het wachte op de volledige ondersteuning voor hd audioformaten.
De xtreamer kan namelijk alleen dolby truehd downmixe naar stereo. |:( Bij de xtreamer werd altijd gezegd dat hij volledige ondersteuning zou hebben, terwijl ik al meer als 6 maanden op die ondersteuning aan het wachte ben. |:(
Misschien moet ik eens iets poste op het xtreamerforum ipv mijn frustratie hier te verwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleh
  • Laatst online: 09-09-2024
Zonet de Xtreamer uitvoerig getest. Zalig toestelletje.
De passieve koeling was zeker zijn geld waard :-)

ik raad het toestel allesinds aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Wharfedale schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:50:
Iemand een idee wanneer firmware 3.0 uitkomt?
Ik ben namelijk nog altijd aan het wachte op de volledige ondersteuning voor hd audioformaten.
Ik ben bang dat ook 3.0 dit niet oplost. Het lijkt meer een licentie kwestie. Het idiote is dat het inderdaad wel zo geadverteerd wordt 8)7 Zijn al enige discussies over geweest op het xtreamer forum, zie oa http://forum.xtreamer.net...php?f=104&t=10108&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Ik zie een aantal verontrustende berichten op MPC club die ik potentiële kopers niet wil besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
MrX_Cuci schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:02:
Ik zie een aantal verontrustende berichten op MPC club die ik potentiële kopers niet wil besparen.
Die mpcclub is ook een beetje doorgeslagen 8)7 . Als 'onafhankelijke' website kan ik ze in ieder geval niet meer serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:37:
[...]

Als je vanuit windows je xtreamer probeert te benaderen moet je ook de NAS functie op je xtreamer aanzetten.
Als je bedoelt dat je vanaf je xtreamer een share op je windows bak probeert te benaderen, moet je niet het ip adres van de xtreamer gebruiken maar de netbios naam/ip van je pc.
Inmiddels is het me gelukt om vanuit mijn Xtreamer gedeelde mappen op mijn laptop te kunnen benaderen. De snelheid waarmee ik door de verschillende mappen kan bladeren is prima.

De weg omgekeerd is een heel ander verhaal. In mijn Xtreamer zit dus een harde schijf, de Xtreamer is als netwerklocatie beschikbaar binnen Windows. De snelheid waarmee ik de inhoud van de schijf kan bekijken is om te huilen, nog vaker lukt het niet om de inhoud van een map te zien.

Iets anders wat ik niet krijg opgelost is dat ik maar niet in het configuratiescherm van de Xtreamer zelf kan komen dmv het invoeren van zijn ip adres. Ik gebruik het ip adres wat de Xtreamer zelf aangeeft op het scherm.

Mijn Xtreamer is aangesloten met draad op mijn router, mijn laptop maakt wireless verbinding met de router en dus Xtreamer. De firewall in mijn router heb ik uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
SteeringWheel schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:15:
[...]

Die mpcclub is ook een beetje doorgeslagen 8)7 . Als 'onafhankelijke' website kan ik ze in ieder geval niet meer serieus nemen.
Xtreamer maakt ontevreden klanten monddood door iedereen met kritiek op hun forum te bannen, zonder pardon. Vervolgens zoeken die mensen hun heil ergens anders, zoals bij MPCC.

MPCC komt met een goed onderbouwd verhaal waarom ze het niet meer de moeite waard vinden Xtreamer nog aandacht te schenken omdat Xtreamer zelf ook geen aandacht heeft voor kritieken.

En dat vind jij doorgeslagen :/

Volgens mij werkt MPCC met sponsored reviews dus dat is sowieso niet erg onafhankelijk.

Ik vind het in ieder geval de wereld op z'n kop dat MPCC nu kritiek krijgt hier en Xtreamer buiten schot blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Yuco schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:36:

Heb je de web server aangezet in de settings van de xtreamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Frank-NL schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:35:
[...]

Xtreamer maakt ontevreden klanten monddood door iedereen met kritiek op hun forum te bannen, zonder pardon. Vervolgens zoeken die mensen hun heil ergens anders, zoals bij MPCC.

MPCC komt met een goed onderbouwd verhaal waarom ze het niet meer de moeite waard vinden Xtreamer nog aandacht te schenken omdat Xtreamer zelf ook geen aandacht heeft voor kritieken.

En dat vind jij doorgeslagen :/

Volgens mij werkt MPCC met sponsored reviews dus dat is sowieso niet erg onafhankelijk.

Ik vind het in ieder geval de wereld op z'n kop dat MPCC nu kritiek krijgt hier en Xtreamer buiten schot blijft.
Ik heb MPCC verder nooit bezocht, maar ik sta helemaal achter hun argumenten. De verkooppraatjes van Xtreamer hebben nog niet alle beloftes waargemaakt. Als je er naar vraagt hoor je niets. Ik ben als betatester verwijderd, zonder opgaaf van reden. Nou kan ik wel raden waarom, ik deed er niets meer aan. Ze nemen betatesters ook niet serieus dus had ik geen behoefte meer daar energie in te steken. Maar ze hadden wel even mogen laten weten hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
SteeringWheel schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 20:15:
[...]

Ik ben bang dat ook 3.0 dit niet oplost. Het lijkt meer een licentie kwestie. Het idiote is dat het inderdaad wel zo geadverteerd wordt 8)7 Zijn al enige discussies over geweest op het xtreamer forum, zie oa http://forum.xtreamer.net...php?f=104&t=10108&start=0
Wat ik van de ACRyan's forums heb begrepen is dat Realtek helemaal geen licentie heeft voor die HD audio spullen. Men claimt er wel mee bezig te zijn bij Realtek, maar ondertussen loopt dit al maanden en komt er geen update over. Dus ik zou het voorlopig niet verwachten.
Het zit in ieder geval niet in de 3.0 firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Masimo schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:51:
[...]

Heb je de web server aangezet in de settings van de xtreamer?
Yep, staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 20:24
Ik zal het nog een paar weke laten maar dan ga ik gewoon over op één van de meer gerenommeerde merken à la popcornhour.
Het is was natuurlijk te verwachte voor de lage prijs.
Verder ben ik wel tevreden over het product. Ze hadden(/moeten) gewoon niet adverteren dat het de hd audioformaten aankan als dit niet zo is.
Kromme vergelijking natuurlijk maar het is als een auto geadverteerd met turbo kopen terwijl de turbo ooit of mss niet zal worden geunlockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Zit nou een beetje te spelen met de tutorial om nzbget te installeren, maar ik kan de software al niet eens downloaden. :)

Nu ken ik dat drop.io niet echt, maar volgens mij is dat bestand niet meer aanwezig. Iemand hier die wat meer info kan geven?

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Probeer het eens met Internet Explorer, drop.io geeft bij mij in Chrome altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Had het al geprobeerd. Krijg de melding dat de drop empty is, dus er zal wel niks meer staan. :)

Probleem is alleen dat ik geen verdere verwijzingen naar dat bestand kan vinden. :(

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Vandaag weer een Xtreamer binnengekregen, die fan is wel superstil zeg, dat hebben ze blijkbaar wel verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Jopster schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:28:
Had het al geprobeerd. Krijg de melding dat de drop empty is, dus er zal wel niks meer staan. :)

Probleem is alleen dat ik geen verdere verwijzingen naar dat bestand kan vinden. :(
Staat er weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Nog bedankt voor je info mbt de NZBget - settings. Ik haal nu op de XT bijna dezelfde download snelheid als op PC. Werkt echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Crusader schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:59:
Vandaag weer een Xtreamer binnengekregen, die fan is wel superstil zeg, dat hebben ze blijkbaar wel verbeterd.
Bij mijn fan lijkt het altijd nog alsof er iets tussen zit zoveel herrie komt er vanaf :/, helaas zit er niets tussen anders was het makkelijk te repareren.
Heel internet afgezocht of er iemand was die al iets gevonden had hoe je dit kon repareren, maar op de skyte cooler mods etc nog niks gevonden om de fan zelf te fixen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

In een andere Xtreamer is bij mij die fan ook verschrikkelijk veel herrie gaan maken, de lagers zijn naar de kl*te.
Maar goed, ik ga spoedig zo'n passieve koelplaat monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Ben ook aan het kijken voor een Mediaspeler rond de €100,0- om een filmpje af te spelen e.d. alleen vraag ik mij af of dit een goede koop zal zijn.
Hiervoor de Popcorn Hour A-110 gehad maar die vond ik te langzaam en de helft van de features gebruikte ik niet. Daarom opzoek naar een speler van ongeveer de helft van de prijs.

Echter lees ik _heel_ veel negatief nieuws de laatste tijd, met name over hun support/(after)service.

(bijvoorbeeld een reactie op teveel afgeschreven geld: )
dear Sir
It seems you are the kind of client can never be satisfied nor can be happy.
The more we answer you, the more you escalate things.
Please do whatever you think you need to do.
We did our best effort to investigate to the root of this issue and gave your clear answers that there was a system bug in the payment gateway systems, not ours. .
As of now we got clear instruction to ignore all your correspondence until you will get your money within 8 days time.
Your case will be referred to our company lawyer and we will instruct our forum admin to ban you from our community.
you are more than welcome to return your device to us for a full refund. We don't want any business with you.
have a good life!
bron: Nick39 in 'productreview: Xtreamer eTRAYz review door Except'

Heb enkele pagina's door gelezen en de post op MPCC gelezen maar wat zijn jullie meningen betreft de service?
Of is een apparaat als de WDLive2 oid. meer aan te raden?

Dan betaal ik liever wat meer om zodoende 'normale' service te krijgen wanneer er problemen zijn.
< Lees ook dat er dagelijks topics worden verwijderd op hun forum als er iets negatiefs in staat en dat er niet gereageerd wordt op email-contact, klopt dit?

Mvg.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 22-01-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Crusader schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:40:
In een andere Xtreamer is bij mij die fan ook verschrikkelijk veel herrie gaan maken, de lagers zijn naar de kl*te.
Maar goed, ik ga spoedig zo'n passieve koelplaat monteren.
Ja las dat er al mensen met siliconenspray aan de gang waren, maar of dat nou bevordelijk is voor je hardware :9

@Frank-nl

Ik heb nog geen slechte ervaringen gehad met de support?

Als je er aan twijfelt, Denk er anders aan om de kast hier in Nederland te kopen, heb je volgens mij ook prima support via de winkel en Nederlandse importeur, die kerel is redelijk actief overal. Misschien is dat een betere optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Op hun forum worden per dag meer mensen gebanned dan op fok en tweakers in een heel jaar. Ja, zolang je roept dat het een fantastisch apparaat is en je daarna je vraag stelt op een manier die ze niet voor het hoofd stoot kan je antwoord krijgen.

Uit het antwoord zal in eerste instantie blijken dat je zelf iets fout doet, dat het de schuld van Realtek is of dat het door verhoogde zonneactiviteit fout is gegaan. Zelf valt ze in ieder geval niets te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
http://www.xtreamer.net/accessories/sidewinder.aspx

Sidewinder is here!

30 euro inc shipping
Dubbelsided cooler

http://shop.xtreamer.net/...2d-Sidewinder-Cooler.html

[ Voor 82% gewijzigd door Soullancer op 22-01-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Frank-NL schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:51:
Op hun forum worden per dag meer mensen gebanned dan op fok en tweakers in een heel jaar. Ja, zolang je roept dat het een fantastisch apparaat is en je daarna je vraag stelt op een manier die ze niet voor het hoofd stoot kan je antwoord krijgen.

Uit het antwoord zal in eerste instantie blijken dat je zelf iets fout doet, dat het de schuld van Realtek is of dat het door verhoogde zonneactiviteit fout is gegaan. Zelf valt ze in ieder geval niets te verwijten.
Zijn dat je eigen ervaringen of wat je van andere hoort?

Want ik zie ook zat reacties waar mensen balen schijten van iets wat niet werkt, en dat gewoon verholpen wordt op het forum (Hdmi handshake bijv).
Maar mijn ervaring is vooral dat sommige mensen ergens zo de pest in hebben en dan ook de hakken volledig in het zand gooien en dan ook met zand gaan smijten e.d. en die zie je overal.

Maar oke, dat is de een tegen de ander zijn woord denk ik dan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
StormingSoul schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:25:
[...]

Zijn dat je eigen ervaringen of wat je van andere hoort?

Want ik zie ook zat reacties waar mensen balen schijten van iets wat niet werkt, en dat gewoon verholpen wordt op het forum (Hdmi handshake bijv).
Maar mijn ervaring is vooral dat sommige mensen ergens zo de pest in hebben en dan ook de hakken volledig in het zand gooien en dan ook met zand gaan smijten e.d. en die zie je overal.

Maar oke, dat is de een tegen de ander zijn woord denk ik dan daar.
Mijn eigen ervaringen, en door gewoon rond te kijken op hun forum. Ja, mijn post was cynisch maar het is wel hoe ik het zie.

Vraag: hoe bijzonder is het eigenlijk dat bugs worden verholpen die om te beginnen al niet in het product moeten zitten? Moet je daar, als betalende klant, dankbaar voor zijn? Het is geen vrijwilligerswerk, het gaat hier gewoon om een commercieel produkt.

Maargoed, ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken want ik sta nu waarschijnlijk al bekend als die user die geen goed woord over heeft voor de praktijken van Xtreamer. Ik gebruik 'm nog wel dagelijks met de 2.1.3 firmware, voor 100 euro levert het een redelijke prestatie. Het geheelplaatje (product, sales, aftersales, support) is bij mij echter allang verziekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank-NL op 22-01-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Frank-NL schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Mijn eigen ervaringen, en door gewoon rond te kijken op hun forum. Ja, mijn post was cynisch maar het is wel hoe ik het zie.

Vraag: hoe bijzonder is het eigenlijk dat bugs worden verholpen die om te beginnen al niet in het product moeten zitten? Moet je daar, als betalende klant, dankbaar voor zijn? Het is geen vrijwilligerswerk, het gaat hier gewoon om een commercieel produkt.

Maargoed, ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken want ik sta nu waarschijnlijk al bekend als die user die geen goed woord over heeft voor de praktijken van Xtreamer. Ik gebruik 'm nog wel dagelijks met de 2.1.3 firmware, voor 100 euro levert het een redelijke prestatie. Het geheelplaatje (product, sales, aftersales, support) is bij mij echter allang verziekt.
Frank je hebt ook medestanders hoor ! Ik ben het met je eens ;)

Xtreamer maakt erg veel marketing kabaal, maar maakt daar tot nu toe erg weinig van waar en het hele gebeuren op het forum komt uiterst inkompetent en onprofessioneel over...

mijn2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Waar ik wel van baal is, wanneer ik beide (Cooler en Xtreamer zelf) in de winkelwagen plaats ik gewoonweg voor €30,- aan verzendkosten mag betalen. (€10,- voor cooler, €20,- voor Xtreamer).

Lijkt me dat ze dat in hetzelfde doosje gooien..

Moet voor €20,- ook kunnen dunkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 23-01-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat is, onder ideale omstandigheden, de maximale snelheid die ik via het N-netwerk richting de Xtreamer kan halen? Is dat 300Mbit of wat minder ivm het antenne-tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 15-09 16:02
150 Mbit, het is een enkel kanaals antenne. Ik moet je de bron even schuldig blijven, zal even kijken of ik die nog kan vinden.

Ok, staat zelfs op de productpage: http://shop.xtreamer.net/products/WIFI-USB-Antenna.html

[ Voor 27% gewijzigd door BartV op 23-01-2010 12:31 . Reden: Bron toegevoegd ]

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ah ... :$ ... Dank! :)

Aldaar lees ik ook dat het blijkbaar mogelijk moet zijn om een 'dedicated VPN' op te zetten tussen de Xtreamer en een andere N-antenne, ik zal daar eens naar gaan kijken.

[ Voor 79% gewijzigd door pven op 23-01-2010 12:36 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.