Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 15:48
pven schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:32:
Ah ... :$ ... Dank! :)

Aldaar lees ik ook dat het blijkbaar mogelijk moet zijn om een 'dedicated VPN' op te zetten tussen de Xtreamer en een andere N-antenne, ik zal daar eens naar gaan kijken.
Als het je gelukt is laat het je dan weten hoe dat in te stellen? Wil het zelf ook gaan doen maar iedereen om mij heen raad dit af omdat het zo'n geklooi is.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 18:33
Heb de xstreamer nu een week in gebruik. Ik hoor/lees veel mensen klagen over de fan en daar heb ik totaal geen last van! Heb heb tot nu toe al aardig wat bestanden fijnloos afgespeeld mp3,jpg, avchd,mkv, dvd etc.
Ben vandaag voor het eerst tegen een een probleem aangelopen het betreft hier een m2ts bestand, deze loopt niet soepel het beeld en geluid hapert nogal (hakketak). Heb de xstreamer aangesloten via de vaste lan aansluiting en heb het m2ts bestand gedeeld op mijn computer. Tijdens het afspelen is de netwerkbelasting zo'n 33%. Voor de rest geen probleem en aangezien ik de xstreamer alleen voor AVCHD 1080p bestanden wil gebruiken is dit voor mij geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Han2 op 23-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Han2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:57:
Heb de xstreamer nu een week in gebruik. Ik hoor/lees veel mensen klagen over de fan en daar heb ik totaal geen last van! Heb heb tot nu toe al aardig wat bestanden fijnloos afgespeeld mp3,jpg, avchd,mkv, dvd etc.
Ben vandaag voor het eerst tegen een een probleem aangelopen het betreft hier een m2ts bestand, deze loopt niet soepel het beeld en geluid hapert nogal (hakketak). Heb de xstreamer aangesloten via de vaste lan aansluiting en heb het m2ts bestand gedeeld op mijn computer. Tijdens het afspelen is de netwerkbelasting zo'n 33%. Voor de rest geen probleem en aangezien ik de xstreamer alleen voor AVCHD 1080p bestanden wil gebruiken is dit voor mij geen probleem.
Folders delen met nfs via udp geeft lagere overhead voor de xtreamer en lost dit in veel gevallen op.

Google maar naar nfs xtreamer, dan kom je er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al ervaring met bediening via iphone?
Kan je nou gewoon door je muziek bladeren zonder dat de tv aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Han2 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:57:
Heb de xstreamer nu een week in gebruik.
Ik wil je geen angst aan praten, maar bij mij ging hij pas na 6 weken lawaai maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

witteveder schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:34:
[...]

Ik wil je geen angst aan praten, maar bij mij ging hij pas na 6 weken lawaai maken...
Bij mij alleen als het ijs en ijs koud is 8)

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:48:
Hebben jullie al ervaring met bediening via iphone?
Kan je nou gewoon door je muziek bladeren zonder dat de tv aanstaat?
Je krijgt geen status of playlist te zien, maar de remote in een mini interface

het is een normale htmlpage waarop ze de AB hebben nagetekend ( in 2 smaken )
rc & rc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Nog even mijn ervaringen op het gebied van de afstandsbediening. Het enige positieve aan de AB van de Xtreamer vond ik zijn kleine handzame formaat. Voor de rest is het een waardeloos ding. Veel te richtingsgevoelig en te zwak. Sinds een week gebruik ik een Harmony 515 universele AB en die werkt 100 keer beter. Met het programmeren ervan zat ik regelmatig op een afstand van 5 meter voor de Xtreamer, onder een hoek van ongeveer 60 graden dus erg scheef en nog kwam 100% van de IR-opdrachten aan. Het idee om het afdekplaatje voor het IR-oog van de Xtreamer weg te halen is dus voor mij niet nodig. De originele afstandsbediening is de boosdoener.

Dat ik nu bijna 4 weken nodig heb gehad om mijn Harmony werkend te krijgen met een relatief simpele hardwareopstelling is weer een ander verhaal dat hier niet thuishoort. Maar zijn 2 IR-ogen verspreiden in ieder geval een ZEE aan IR-licht dat door al mijn apparaten goed wordt begrepen, inclusief de Xtreamer.

De zapsnelheid (traagheid) waar ik ook veel over heb geklaagd hier, is zoals te verwachten een feature van de Xtreamer en niet van de afstandsbediening. Het zijn gewoon die paar tienden van seconden vertraging per toets die het zappen (bladeren door het menu) vrij indirect laten aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Morgen komt mijn XSC Xtreamer Side Cooler binnen. Ik denk er aan om een 2.5" HDD in te bouwen en hoop dat het geheel dan niet te warm wordt. Iemand ervaringen?

Op Youtube staat wel een filmpje van een xtreamer + xsc en de core is na een uur 1080p content afspelen nog maar 41c. Er staat bij yt "with local hdd". Geen idee of hij daarmee intern bedoelde, vandaar.

Ik ga het sowieso gewoon proberen. Het fan gedeelte heb ik inmiddels ook al aangepast, maar die gaat dus uit, blijft kabaal maken wanneer hij in de behuizing zit.
Wanneer ik hem gewoon in mijn hand hou hoor je niks, puur resonatie + luchtstroom langs dat moederbordje (die er nagenoeg tegenaan zit..) dus.

Verder hang ik er nu nog steeds een externe hdd aan, maar dat is ook zo omslachtig 8) Heb de wifi-n antenne + een iMac dus morgen maar eens kijken hoe dat streamen onder osx te realiseren is.

[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 25-01-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Is dat de enkele side cooler of de dubbele? Die dubbele lijkt mij wel interessant omdat ie naast thermisch ook optisch de Xtreamer in evenwicht houdt, maar 30 euro betalen voor optie op een apparaat van 100 euro vind ik weer wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

atjong schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:15:
Is dat de enkele side cooler of de dubbele? Die dubbele lijkt mij wel interessant omdat ie naast thermisch ook optisch de Xtreamer in evenwicht houdt, maar 30 euro betalen voor optie op een apparaat van 100 euro vind ik weer wat veel.
Wat zou er gebeuren als je de zijkanten goed perforeerd of weghaald en dan de fan stil zet?
Mooi zal het niet zijn, maar dat is het apparaat toch al niet en de warmte kan er dan ook uit, daarbij is het 30 euro goedkoper. Iemand die dat al heeft geprobeerd?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 10:24

Yuco

Womanizer!

Ik heb gisteren wat muziek album naar de interne hdd van mijn Xtreamer gepompd. Als ik een album afspeel worden de nummers op volgorde van alfabet afgespreeld ipv tracknr. Kan ik dit ergens aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Ik heb gewoon de fan uitgezet, geen warmteproblemen met HD afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

Yuco schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:58:
Ik heb gisteren wat muziek album naar de interne hdd van mijn Xtreamer gepompd. Als ik een album afspeel worden de nummers op volgorde van alfabet afgespreeld ipv tracknr. Kan ik dit ergens aanpassen?
Ik mis ook sorteeropties. Volgens mij kan het niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XSC is de enkele koeler aan de linker zijkant... Deze maakt direct contact met de chip en je kunt duidelijk voelen dat de hele plaat warm wordt tijdens het afspelen en dus goed zn werk doet.

De dubbele plaat van Xtreamer zelf is wat mij betreft een beetje overdone... Met die enkele + fan helemaal uit +interne harde schijf en dan HD content afspelen blijft de Xtreamer gewoon 'koel'.

Ik zou dan ook geen 30euro hiervoor uitgeven en voor de XSC gaan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
De enkele. Dus de waaiervorm.

Bedankt Mark! Ik hoop dat de post even opschiet.. Besteld bij wf-systems overigens.

[ Voor 24% gewijzigd door Giant87 op 26-01-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alstu, ik heb hem zelf nu een paar maand en bevalt uitstekend.
En monteren is een makkie, even de orginele plaat eraf pulken met een mesje, originele heatsink eruit halen en de nieuwe zijplaat er weer op plakken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Zijn er hier ook mensen die de hele fan eruit gerukt hebben? Zonder hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je de hele fan eruit willen halen? Je kunt hem toch gewoon uitzetten? Zie geen meerwaarde om hem er helemaal uit te halen... Zonder HDD kun je hem gewoon uitzetten, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08-2024
Ervaring: Xtreamer (4 weken in gebruik)

Prima apparaat, voor de amateur-Tweaker (ooit een keer een AMD thunderbird opgevoerd totdat 'ie ging roken) een goede concessie tussen gemak, lees: alle codecs, geen installatie/software moeite, etc.) en prijs.

+
goedkoop
easy to use
klein

-
afstandsbediening (zie topic ;) is brak
Moviejukebox onduidelijk
vooruitzicht op lawaai van de koeler (alhoewel je die op "off"kunt laten als je geen H-schijf gemonteerd hebt

Conclusie
Ben er misschien iets te snel mee geweest omdat ik er nu achter kom dat ik ook wil internetten via TV
(zie topic PCon TV) en dat je met de oplossing hiervoor ook zou kunnen streamen (laptop oid)
Tevens zie ik op korte termijn wel HD receivers vrijkomen die hetzelfde kunnen en je dan weer een kastje + AB minder hebt.

Wat betreft de Moviejukebox: onduidelijk, ze doen er op de site wel dik over, maar als je het wil, beland je op posts op fora waar je niet veel wijzer van wordt, behalve dan dat het niets voor lijkt te stellen. Nu zet ik de films in mapjes en daarbij een afbeelding van de hoes die je "folder.jpg" noemt die dan weergegeven wordt in je lijst.

fuzzy logic, niets is waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
Wacht even tot moviejukebox in de firmware zit gebakken, dat kan elk moment zijn.
Ik vind het ook iets wat onduidelijk namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:32:
Waarom zou je de hele fan eruit willen halen? Je kunt hem toch gewoon uitzetten? Zie geen meerwaarde om hem er helemaal uit te halen... Zonder HDD kun je hem gewoon uitzetten, geen probleem.
Bij mij maakt ie een tering herrie alleen bij het opstarten, duurt zo'n 20 sec. Zodra het menu er is, is ie stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn afstandsbediening werkt prima, doet het vanuit elke hoek en elke afstand.... (Bij allebei mn xtreamers van de 1e batch)

MovieJukeBox komt binnenkort (paar weken??) ingebakken in de firmware, wat stormingsoul al zegt. Aan die onofficiele XMJ zou ik niet beginnen.

Het lawaai van de fan verschilt nogal per xtreamer. De 1 heeft er geen last van en de ander juist wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Bij mij maakt ie een tering herrie alleen bij het opstarten, duurt zo'n 20 sec. Zodra het menu er is, is ie stil.
Op welke instelling heb je hem staan dan? Als je geen hdd hebt zou ik hem gewoon op off zetten. Of maakt ie dan nog lawaai bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Tukk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:49:
Wat zou er gebeuren als je de zijkanten goed perforeerd of weghaald en dan de fan stil zet?
Mooi zal het niet zijn, maar dat is het apparaat toch al niet en de warmte kan er dan ook uit, daarbij is het 30 euro goedkoper. Iemand die dat al heeft geprobeerd?
Stilstaande lucht is de slechtste geleiding die er bestaat. Om hem stil te maken kun je het best het warme oppervlak zo groot mogelijk maken (lees: XSC o.i.d.) en er zoveel mogelijk lucht langs laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Ik moet zeggen dat de Xtreamer mij tot op heden alles behalve goed bevalt, zo slecht zelfs dat ik op het punt sta om hem terug te sturen. Ik heb hem vorige week binnen gekregen en afgelopen week kreeg ik de wireless antenne binnen omdat kabels trekken helaas geen optie is. Voorheen had ik altijd een laptopje naast de tv liggen. Op die manier kon ik altijd zonder problemen draadloos alles bekijken wat er op de server staat.

Ik ben van het weekend een tijdje aan het zwoegen geweest en uiteindelijk was ik zover gekomen dat ik op de Xtreamer de bestanden kon zien die op mijn server staan. Tenminste, alleen MP3's, programma's opgenomen met Media Center blijkt hij helemaal niets mee te kunnen. Mijn probleem is echter dat de Xtreamer binnen lutte seconden nadat ik een MP3tje geopend had de melding gaf dat de verbinding verbroken was (geen van mijn andere machines verloor op dat moment de verbinding met de server, alleen de Xtreamer) waarna de Xtreamer zichzelf ging rebooten. En dit alles nadat ik was begonnen met het updaten naar de nieuwste firmware. Voor mij genoeg reden om serieus te gaan overwegen om de Xtreamer weer in zijn doosje te duwen en terug te sturen. Zonde, het leek zo'n mooie oplossing.
Heb ik pech met het apparaat dat ik ontvangen heb en ben ik de enige die dit probleem heeft? Of zijn er meer die hier last van hebben?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:57:
[...]

Op welke instelling heb je hem staan dan? Als je geen hdd hebt zou ik hem gewoon op off zetten. Of maakt ie dan nog lawaai bij het opstarten?
ik heb hem op instelling laag staan, hij maakt dan geen geluid. Ik zal hem eens op off zetten en dan ook eens testen bij het opstarten. Ik had het idee dat ie bij het opstarten gewoon zo snel mogelijk draait en daarna pas de instellingen 'leest'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
Rupie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:11:
Ik moet zeggen dat de Xtreamer mij tot op heden alles behalve goed bevalt, zo slecht zelfs dat ik op het punt sta om hem terug te sturen. Ik heb hem vorige week binnen gekregen en afgelopen week kreeg ik de wireless antenne binnen omdat kabels trekken helaas geen optie is. Voorheen had ik altijd een laptopje naast de tv liggen. Op die manier kon ik altijd zonder problemen draadloos alles bekijken wat er op de server staat.

Ik ben van het weekend een tijdje aan het zwoegen geweest en uiteindelijk was ik zover gekomen dat ik op de Xtreamer de bestanden kon zien die op mijn server staan. Tenminste, alleen MP3's, programma's opgenomen met Media Center blijkt hij helemaal niets mee te kunnen. Mijn probleem is echter dat de Xtreamer binnen lutte seconden nadat ik een MP3tje geopend had de melding gaf dat de verbinding verbroken was (geen van mijn andere machines verloor op dat moment de verbinding met de server, alleen de Xtreamer) waarna de Xtreamer zichzelf ging rebooten. En dit alles nadat ik was begonnen met het updaten naar de nieuwste firmware. Voor mij genoeg reden om serieus te gaan overwegen om de Xtreamer weer in zijn doosje te duwen en terug te sturen. Zonde, het leek zo'n mooie oplossing.
Heb ik pech met het apparaat dat ik ontvangen heb en ben ik de enige die dit probleem heeft? Of zijn er meer die hier last van hebben?
Ik vermoed wireless problemen...

Edit:
je zou eens een usb verlengkabeltje kunnen gebruiken om de antenna wat verder af te krijgen van het apparaat en alles wat daarbij zit... blijft behelpen natuurlijk... kun je nog een ethernet kabel langs je caox leggen?

[ Voor 7% gewijzigd door witteveder op 26-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witteveder schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:20:
[...]

Ik vermoed wireless problemen...
Eh ja. Vertel eens meer, hoe heb je de handel aangesloten? Afstanden? Wireless beveiliging?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
wat meer info:

ik maak gebruik van een dlink dir-855 beveiligd met wpa2, wireless n op 2,4 ghz. de router staat op zolder, de xtreamer op de begane grond. mijn laptop haalt op dezelfde plek 130 mbps volgens win7. tussen de router en de xtreamer zit in een rechte lijn een meter of 7 denk ik.

ethernet is geen optie omdat het over het huis van mijn ouders gaat ;) ik heb al heel wat uit te leggen als ze terug zijn uit het buitenland, weet niet of dat er nog wel bij kan :p

ik had de xtreamer al ingepakt klaar staan om hem terug te sturen, ik zal zometeen nog eens de oplossing met het usb verlengkabeltje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:59

Roytoch

Nietes

Rupie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:48:
wat meer info:

ik maak gebruik van een dlink dir-855 beveiligd met wpa2, wireless n op 2,4 ghz. de router staat op zolder, de xtreamer op de begane grond. mijn laptop haalt op dezelfde plek 130 mbps volgens win7. tussen de router en de xtreamer zit in een rechte lijn een meter of 7 denk ik.

ethernet is geen optie omdat het over het huis van mijn ouders gaat ;) ik heb al heel wat uit te leggen als ze terug zijn uit het buitenland, weet niet of dat er nog wel bij kan :p

ik had de xtreamer al ingepakt klaar staan om hem terug te sturen, ik zal zometeen nog eens de oplossing met het usb verlengkabeltje proberen.
ALTIJD een usb verlengkabeltje proberen bij ELK wireless probleem met de xtreamer. Niet ideaal, niet helemaal hoe we het het liefst zouden willen zien, maar het lost vaker _wel_ dan niet de problemen op ;) Succes!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Heb de antenne een beetje gericht op mijn iMac en nu werkt de samba share uitstekend. :D Heb alleen max 720p content (hd ready scherm), maar zal later eens een 1080p filmpje testen.

De XSC is vandaag niet gekomen helaas. Morgen hoop ik.

p.s. heb ik het nu juist dat de xtreamer direct met de iMac verbinding zoekt, of gaat het toch nog via de router?

[ Voor 19% gewijzigd door Giant87 op 26-01-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:37

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wie kan me even vertellen wat de nieuwste versie van de hardware is van de xtreamer ?

Ik ga er vanavond een ophalen en wil weten of ik inderdaad dan de meest actuele versie meekrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
roy.ahuis schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:58:
[...]

ALTIJD een usb verlengkabeltje proberen bij ELK wireless probleem met de xtreamer. Niet ideaal, niet helemaal hoe we het het liefst zouden willen zien, maar het lost vaker _wel_ dan niet de problemen op ;) Succes!
bedankt voor de tip. Ik kom echter tot de conclusie dat hij alsnog terug gestuurd gaat worden ivm het ontbreken van support op files die opgenomen zijn door media center (dvr-ms). ik ging er vanuit dat dit apparaat alles afspeelde maar dat valt dus tegen. volgende keer moet ik toch beter opletten.

zo te zien zijn er trouwens niet zoveel spelers die dat formaat afspelen, tot op heden kom ik alleen een Siecom MD-270 tegen die dat zou kunnen. Dan moet het toch maar een mini itx systeem gaan worden ben ik bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ Speedy_Gonzalez

De nieuwste versie van de hardware? 8)7

De nieuwste firmware is 2.1.3, maar dat had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 26-01-2010 17:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

pven schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:50:
@ Speedy_Gonzalez

De nieuwste versie van de hardware? 8)7

De nieuwste firmware is 2.1.3, maar dat had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.
ja dat 2.1.3 de laatste firmware was had ik inderdaad zelf al gevonden, vandaar dat ik vroeg naar de hardware versie van de xtreamer, dus zeg maar het moederbordje dat erin zit.

Of is er tot nu toe maar 1 versie van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:48:
wat meer info:

Dit is niet haalbaar wireless ;) Denk ook niet dat dit met fw update's beter wordt!
Er zit gewoon teveel afstand tussen, en muren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:56:
[...]

Dit is niet haalbaar wireless ;) Denk ook niet dat dit met fw update's beter wordt!
Er zit gewoon teveel afstand tussen, en muren etc.
Dat valt me best wel tegen eigenlijk, ik zit nu met mijn laptop naast de tv en ik heb vol bereik met 130 Mbps. Dan is de ontvangst van het apparaat niet bepaald fantastisch te noemen ;) maar zoals ik al aangaf gaat het apparaat heo dan ook retour ivm het niet afspelen van dvr-ms. Als ik dat toch eerder had gezien had ik 2 weken terug al de onderdelen voor een pctje besteld maar goed, heb dus verziumd om goed te lezen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Rupie op 26-01-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de ontvangst is ook niet geweldig. Ik heb beneden geen problemen en kan dan ook 720p streamen.
Router staat op de begane grond 3 meter van de xtreamer af.
Maar op mijn slaapkamer 1 verdieping hoger vind de xtreamer al geen netwerk meer. Dan is de afstand ong 10 meter schat ik, met een tweetal muren en een vloer ertussen... Laptop heeft dan nog wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:55:
[...]

ja dat 2.1.3 de laatste firmware was had ik inderdaad zelf al gevonden, vandaar dat ik vroeg naar de hardware versie van de xtreamer, dus zeg maar het moederbordje dat erin zit.

Of is er tot nu toe maar 1 versie van ?
Alleen de fannetjes zijn van verschillende merken volgens mij, het mobo niet. Ik heb mijn xtreamer nu een maandje ofzo en daar staat v1.0 op het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Giant87 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:40:
[...]

Alleen de fannetjes zijn van verschillende merken volgens mij, het mobo niet. Ik heb mijn xtreamer nu een maandje ofzo en daar staat v1.0 op het mobo.
Ah oke, ik heb em inmiddels aangesloten en hij staat nu de firmware te updaten naar 2.1.3
Eens ff uitzoeken waar en hoe ik verbinding kan krijgen met de films e.d op m'n nas.

Edit: 2.5 uur later .....

Films hakkelen, hd films zijn net een diashow, en bij een aantal films heb ik geen ondertitels.
Komt iemand dit allemaal bekend voor ?

Ik heb firmware 2.1.3 erop staan

[ Voor 18% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 26-01-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Niet echt, tenzij je 1080p over wifi probeert te streamen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Ah oke, ik heb em inmiddels aangesloten en hij staat nu de firmware te updaten naar 2.1.3
Eens ff uitzoeken waar en hoe ik verbinding kan krijgen met de films e.d op m'n nas.

Films hakkelen, hd films zijn net een diashow, en bij een aantal films heb ik geen ondertitels.

Ik neem aan dat je ze vanaf je NAS speelt... Is alles bekabeld aangesloten of wireless?
Neem aan dat laatste... Dan speelt net als een paar berichten terug de afstand tussen je router en de xtreamer een grote rol.

En misschien een stomme vraag. Je weet dat er een subtitle knop op de rc zit? :+
Bij wat voor films speelt ie geen ondertitels dan? avi? bestanden uit een video_ts map? mkv? m2ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Onlangs heb ik een HD in mijn Xtreamer geplaatst. Nu vraag ik me wel af of er ergens te zien is hoeveel ruimte er nu gebruikt is en nog beschikbaar is. Ik kan nergens in de menu's daar iets over vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
Krivas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:47:
Onlangs heb ik een HD in mijn Xtreamer geplaatst. Nu vraag ik me wel af of er ergens te zien is hoeveel ruimte er nu gebruikt is en nog beschikbaar is. Ik kan nergens in de menu's daar iets over vinden?
Volgens mij kan je dat zien als je je Xtreamer aanzet, vervolgens inlogt op op je Xtreamer via je webbrowers. Dan bij setup op Nas drukken en op Start. Dan kan je op je tv zien hoeveel ruimte er nog over is. Ik dacht dat je het zo kon zien.
Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:20:
[...]

Deze problemen komen mij niet bekend voor. Bij mij hakkelen films nooit. Heb je hem bedraad aangesloten? Draadloos kan je nu eenmaal bijna geen HD content streamen. Als een blueray een bitrate heeft van 40.0Mbps dan gaat dat nu eenmaal niet draadloos met de Xtreamer.

Ook spelen bij mij alle films de ondertitels af. Als je in het subtitle menu zit druk dan eerst eens op enter en dan een beetje spelen met de pijltjes. Als je hem hebt gevonden weer op enter. Dan moet hij de ondertitels afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krivas schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:47:
Je zou hem ook via de slave usb aan kunnen sluiten op je laptop. Dan kun je ook de ruimte bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krivas
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:09:
[...]

Je zou hem ook via de slave usb aan kunnen sluiten op je laptop. Dan kun je ook de ruimte bekijken.
Dan moet je wel een laptop hebben... :) Ik vind het echt raar dat zo'n simpele mogelijkheid er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok. Lenny zei ook nog een optie he:

"Volgens mij kan je dat zien als je je Xtreamer aanzet, vervolgens inlogt op op je Xtreamer via je webbrowers. Dan bij setup op Nas drukken en op Start. Dan kan je op je tv zien hoeveel ruimte er nog over is. Ik dacht dat je het zo kon zien."

Al geprobeerd? Ik weet dat zo niet uit mn hoofd of dat zo kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:45:
[...]

Ik neem aan dat je ze vanaf je NAS speelt... Is alles bekabeld aangesloten of wireless?
Neem aan dat laatste... Dan speelt net als een paar berichten terug de afstand tussen je router en de xtreamer een grote rol.

En misschien een stomme vraag. Je weet dat er een subtitle knop op de rc zit? :+
Bij wat voor films speelt ie geen ondertitels dan? avi? bestanden uit een video_ts map? mkv? m2ts?
Ja ik speel ze vanaf de nas.
Alles is bekabeld aangesloten, geen wifi dus.
Het doet zich voor bij alle soorten formaten, dvd vob files, mkv enz...

De ondertitelknop had ik gevonden :P maar deze gaf bij een paar dvd vob files geen ondertitels terwijl als ik ze afspeel in powerdvd ofzo dat wel hebben.

Het kan natuurlijk nog zo zijn dat na het flashen van nieuwe firmware een soort reset to default ofzoiets moet gebeuren, dat heb ik dan in ieder geval niet gedaan.
Ik ga zometeen ff kijken of daar een optie voor is ergens in de xtreamer.

Edit: optie om te resetten naar default waardes gevonden en uitgevoerd.
Heeft echter niks geholpen, alles filmformaten die ik afspeel via de nas hakkelen en het geluid valt met vlagen dan weg.

Moet ik me al zorgen gaan maken ?

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 27-01-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:19:
Ja ik speel ze vanaf de nas.
Alles is bekabeld aangesloten, geen wifi dus.
Je vergeet te vermelden hoe je streamt (cifs/nfs/upnp). Upnp kun je in ieder geval eerst wel vergeten. De overige twee zouden goed moeten werken als de bitrate niet te hoog wordt.
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:19:
Edit: optie om te resetten naar default waardes gevonden en uitgevoerd.
Heeft echter niks geholpen, alles filmformaten die ik afspeel via de nas hakkelen en het geluid valt met vlagen dan weg.
Het schijnt dat sommigen verbeteringen hebben gehad door de emergency firmware te installeren en daarna te upgraden naar de laatste versie 8)7
En probeer eens een andere netwerkkabel.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, een DVD afspelen doe je dmv de video_ts.ifo file en niet via de .vob file. Je zult zien dat de ondertiteling het dan wel doet.

Met het probleem van je NAS kan ik je niet helpen. Ik heb geen ervaring met die apparaten.
Je hoeft je nog geen zorgen te maken, er zijn zoveel instellingen waar het aan kan liggen.

Ik zou even je situatie uitgebreid beschrijven op het forum van xtreamer zelf: forum.xtreamer.net
Je hebt hier een NL subforum, waar genoeg ervaring zit. Je zou ook even de zoekfunctie kunnen gebruiken, misschien is je probleem al door meerdere gebruikers gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

SteeringWheel schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:03:
[...]

Je vergeet te vermelden hoe je streamt (cifs/nfs/upnp). Upnp kun je in ieder geval eerst wel vergeten. De overige twee zouden goed moeten werken als de bitrate niet te hoog wordt.

[...]

Het schijnt dat sommigen verbeteringen hebben gehad door de emergency firmware te installeren en daarna te upgraden naar de laatste versie 8)7
Kan je dat ergens zien ?
Is dat een instelling ?

Ik ga in de streamer gewoon naar gedeelde drives toe en dan log in in met naam en password op de nas, en vervolgens klik ik de iso of ifo aan en dat begint dan te spelen.

Naja spelen kan je het niet noemen, het begint dan te hakkelen is een beter woord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

SteeringWheel schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:03:
[...]

[...]

Die emergency firmware is nog een optie.
De kabel is zeker weten in orde want vorige week had ik er nog een hdx1000 aan hangen en dat speelde allemaal perfect.

Edit: nog wat dingen geprobeert.

- Fan op max. speed gezet, geen resultaat
- Nas ingesteld op auto negotiation, geen resultaat
- Nas ingesteld op 1000mbit full duplex, geen resultaat
- Een iso van een dvd op usb stick gezet en daarvan afgespeeld, dat lijkt dan wel goed te werken

Misschien zit het in de netwerk settings ?

Ik kan niks raars ontdekken

Edit 2:

- Firmware 2.1.2 erop gezet
Gewone dvd's worden nu goed afgespeeld, hd films hakkelt nog steeds

Zijn er mensen die een nas hebben en daarvan dvd en hdfilms afspelen zonder problemen ?
Welke firmware hebben jullie in gebruik ?

[ Voor 31% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 27-01-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:44
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:25:
[...]

De kabel is zeker weten in orde want vorige week had ik er nog een hdx1000 aan hangen en dat speelde allemaal perfect.

- Een iso van een dvd op usb stick gezet en daarvan afgespeeld, dat lijkt dan wel goed te werken

Edit 2:

Zijn er mensen die een nas hebben en daarvan dvd en hdfilms afspelen zonder problemen ?
2.1.3 Alles speelt vlekkenloos af hier met films op een nas. Wifi alleen 1080p niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
Speedy_Gonzalez schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:25:
[...]

Edit 2:

Wat voor merk nas heb je? Heb je al geprobeerd om gewoon van een pc naar je Xtreamer te streamen? Als je daar geen stotterend beeld hebt weet je ook meteen dat het niet aan je Xtreamer ligt. Probeer ook eens een bestand te kopiëren van je NAS naar je Xtreamer en dan kijken wat de snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
Oeh geniaal, heb even een usb verlengkabel tussen de xtreamer en wifi antenne gezet, nu gaat 720p mkv streamen perfect :D Terwijl ik maar een WRT54GL routertje heb (wifi g dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Lennyz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:31:
[...]

Wat voor merk nas heb je? Heb je al geprobeerd om gewoon van een pc naar je Xtreamer te streamen? Als je daar geen stotterend beeld hebt weet je ook meteen dat het niet aan je Xtreamer ligt. Probeer ook eens een bestand te kopiëren van je NAS naar je Xtreamer en dan kijken wat de snelheid is.
De nas die ik heb is een QNAP TS219P
Als ik een film op een usb stick zet dan gaat dat prima, teminste een normale dvd, hd dvd's weet ik niet.
Vanaf de pc kan ik nog proberen, zal ik dadelijk ens aan beginnen.

Ik lees hier en daar iets van nfs, maar heb verder geen idee waar en hoe in te stellen.

Als ik in de streamer naar de nas ga, dan zie ik wel .smb (samba ???) achter de regel staan
Misschien is dat niet in orde ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je connect nu met Samba, waarschijnlijk doet NFS het wel iets beter. Ik weet niet of je NAS dat ondersteunt maar je moet het eerst op de NAS activeren en vervolgens ga je naar de webinterface van je Xtreamer (http://xtreamer) en stel je het daar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Frank-NL schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:02:
Je connect nu met Samba, waarschijnlijk doet NFS het wel iets beter. Ik weet niet of je NAS dat ondersteunt maar je moet het eerst op de NAS activeren en vervolgens ga je naar de webinterface van je Xtreamer (http://xtreamer) en stel je het daar in.
Ja m'n nas ondersteunt wel NFS, en het staat ook aangevinkt.

Als ik naar de webinterface ga van de xtreamer dan zie ik het volgende:

Local Mount Point: (Network Shares)
Remote Mount Point
Enter Options: -o

Ik heb geen idee wat ik hier dan moet invullen.

Moet ik soms het ip van de nas daar ergens neerzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ongeveer zo:
6. Open up the Xtreamer webpage by entering the IP adress of your Xtreamer in an internet explorer browser. Click settings and NFS Client. There you can type/select this:

Local Mount Point: Click browse and type in the folder you put in Hanewin, in my case "mkv"

Remote Mount Point: 192.168.1.150:/q/mkv <----- Your computer IP, drive and foldername

Enter Options: -o rsize=32768,wsize=32768,tcp <---------- This is needed to have the biggest blocksize. This will optimize streaming.

This should work fine.

When the mount is successfull, it will apear in the above box.

7. Go to the xtreamer and navigate to the NFS shortcut. You should see your folder(s) and files there, just like any other share.
http://shop.xtreamer.net/...6/+NFS+Mounting+(ver+2.0)

Bij remote vul je het IP van je NAS in, niet je computer :)

Op hun forum staat ook nog een howto:

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=28&t=1686

[ Voor 3% gewijzigd door Frank-NL op 29-01-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Frank-NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:14:
Ongeveer zo:

[...]

http://shop.xtreamer.net/...6/+NFS+Mounting+(ver+2.0)

Bij remote vul je het IP van je NAS in, niet je computer :)

Op hun forum staat ook nog een howto:

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=28&t=1686
In die howto gaat het over een programma (hanewin) dat je op de pc moet installeren.
Ik stream echter niks van de pc, het komt allemaal van mijn nas

Nu vul ik dit in in de nfs client setup:

Local Mount Point: QNAP
Remote Mount Point: 192.168.1.108 (Dit is het ip van de nas)
Enter Options: -o rsize=32768,wsize=32768,tcp

Als ik daarna op apply druk krijg ik onderstaande error

Mount failed! Please check remote server or net conection

De nas staat gewoon aan, en nfs is ingeschakeld.
Ook kan ik er met de verkenner gewoon naartoe en in de mappen van de nas kijken

Complex gebeuren dat xtreamer gedeuns, mijn hdx was aansluiten en spelen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Moet je niet een drive invullen na het IP-adres?

Ik volg dit zeer goed, omdat ik straks ook mijn eTRAYz wil koppelen (als de standaard koppeling niet goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Er moet inderdaad nog een mount point na het IP adres van je NAS. Wat voor NFS instellingen heb je op je NAS?

In die howto staat ook zoiets als dit 192.168.1.150:/q/mkv

Als je met je verkenner verbinding maakt gebruik je waarschijnlijk Samba trouwens...

[ Voor 20% gewijzigd door Frank-NL op 29-01-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Frank-NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:06:
Er moet inderdaad nog een mount point na het IP adres van je NAS. Wat voor NFS instellingen heb je op je NAS?

In die howto staat ook zoiets als dit 192.168.1.150:/q/mkv

Als je met je verkenner verbinding maakt gebruik je waarschijnlijk Samba trouwens...
Ik heb net geprobeerd met 192.168.1.108:/Film maar dat geeft dezelfde error.

Mijn instellingen op de nas zijn de nfs service die aanstaat, de gedeelde mappen op de nas, en het nfs access control panel op de nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Als het goed is zou de Xtreamer je NFS shares zelf al moeten vinden (met 2.1.3 iig). Ga naar Media Library > Network Shares en dan staan daar je NFS shares met *.nfs aangegeven.

Overigens zou het samba ook zonder problemen moeten werken, maar er gaat blijkbaar iets mis tussen de Xtreamer en je NAS.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

RedFox schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:20:
Als het goed is zou de Xtreamer je NFS shares zelf al moeten vinden (met 2.1.3 iig). Ga naar Media Library > Network Shares en dan staan daar je NFS shares met *.nfs aangegeven.

Overigens zou het samba ook zonder problemen moeten werken, maar er gaat blijkbaar iets mis tussen de Xtreamer en je NAS.
Ik heb wel versie 2.1.3 erop gezet weer nadat ik een aantal oudere geprobeert heb.
Ik zie nu .smb EN .nfs shares

Als ik nu de .nfs shares kies dan hakkelen de gewone dvd's al een heel stuk minder, maar de hd films blijft een drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:08

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:35:
[...]

Ik heb wel versie 2.1.3 erop gezet weer nadat ik een aantal oudere geprobeert heb.
Ik zie nu .smb EN .nfs shares

Als ik nu de .nfs shares kies dan hakkelen de gewone dvd's al een heel stuk minder, maar de hd films blijft een drama
Ik las dat je al een dvd op een usb-stick geprobeerd had, maar probeer ook is een (stukje van) HD-film. Dan kan je het probleem iets meer isoleren, want nu blijft het heel erg gissen wat het probleem kan zijn.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

RedFox schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:56:
[...]

Ik las dat je al een dvd op een usb-stick geprobeerd had, maar probeer ook is een (stukje van) HD-film. Dan kan je het probleem iets meer isoleren, want nu blijft het heel erg gissen wat het probleem kan zijn.
Via een usb stick werkte dat prima.
Daarna kwam ik er per ongeluk achter dat mijn router (Dlink-DIR825) het veroorzaakte.

Ik heb de router gereboot, en daarna was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han2
  • Laatst online: 15-09 18:33
Bedankt Milenko79. Heb een NFS server geinstalleerd en nu draaien de m2ts bestanden ook soepeltjes over het netwerk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Kan iemand me helpen zonet een xtreamer incl 500gb hdd wil nu films zetten op deze xtreamer dmv downloaden via nzbget nu heb ik de mod pack erop gezet en via de xtreamer/mod pack nzbget geinstaleerd maar kan hem via me pc niet bereiken? iemand een idee...?

Hier even een linkje maar weinig reactie op het xtreamer forum.

http://forum.xtreamer.net...php?f=128&t=11617&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:54

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een externe DVD-speler aan onze xtreamer (firmware 2.1.3) gehangen. DVD's zonder CSS en DVD's met avi's erop speelt hij netjes af, maar als ik een retail DVD pak, blijft het scherm zwart; er verschijnt wel een 'play'-symbooltje rechtsbovenin.

Nu dacht ik dat dit:
5. Not pirated DVD with CSS support.
(firmwareupdates voor 2.1) betekende dat een retail DVD zou moeten werken, maar niet dus?

[ Voor 5% gewijzigd door Tarin op 02-02-2010 16:38 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
Aan onze xtreamer hangt ook een externe dvd speler (pricewatch: Samsung SE-S084B) en daar kan ik alle retail dvd's afspelen die we hebben ( ruim 600 ). Ik heb wel firmware 2.1.3 misschien dat dat nog iets uitmaakt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Hm, raar. Ik heb er momenteel een pricewatch: Samsung Writemaster SE-S224Q aan hangen (geleend van het werk), je zou toch zeggen dat die het ook zou moeten doen dan.

Hij herkent de DVD wel, ik kan kiezen tussen 'Play disc' en 'Browse disc'. Play disc geeft een zwart scherm; Browse disc laat me alle .vob's zien, maar als ik er een aanklik gebeurt er niks.

De Lite-on die ik in eerste instantie aan had geschaft doet helemaal weinig.

[ Voor 40% gewijzigd door Tarin op 02-02-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Tarin schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:52:
Hij herkent de DVD wel, ik kan kiezen tussen 'Play disc' en 'Browse disc'. Play disc geeft een zwart scherm; Browse disc laat me alle .vob's zien, maar als ik er een aanklik gebeurt er niks.
Als die speler een Mediatek GL811 chipset heeft (waar ik met Google niet helemaal uitkom, waarschijnlijk wel een Mediatek chipset) wordt dit zo goed als zeker verholpen met de aankomende firmware release.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Firmware van de Xtreamer? Want als ik op een update van Samsung moet wachten, heb ik er niet vreselijk veel vertrouwen in. De updates van de Xtreamer beginnen binnenkort weer (begreep dat er ivm een nieuwe sdk wat meer tijd voor nodig was)?
Waar ik ook op zit te wachten is de http-remote-functie die het bladeren door en afspelen van muziek zonder de tv aan te hoeven doen mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
Beta firmware release notes http://forum.xtreamer.net/blog.php/?p=367

I New features
1. Blu-ray simple navigation.
a. Chapter navigation.(GOTO or Next button)
b. Audio navigation(AUDIO button)
c. Subtitle navigation(SUBTITLE button)
2. Ken Burns
a. During Photo playback.
b. Setup->Playback-Ken burns.
3. Hue & Saturation
a. Setup->A/V->Hue, Saturation.
4. Multi Audio output.(HDMI only)
a. Output AAC/FLAC/OGG/WAV 5.1 PCM
b. Setup->A/V->Digital output.
5. Wireless network
a. Static IP
b. WPS
6. DVD/Blu-ray folder auto play.
a. If folder is DVD/Blu-ray folder structure, Appear select window of “Browser folder and Play folder”
7. Add 16:10 aspect ratio
a. Setup->A/V -> Aspect Ratio -> 16:10
8. Add Digital Noise Reduction(DNR) function
a. Setup-> A/V -> DNR -> Off or Auto

II Improvement
1. “Return” button operate stop, during video playback
2. Wireless Network performance.
3. e-TRAYz mount option from UDP to TCP
a. Media Library -> e-TRAYz.
4. Add Internet sites
a. Support H.264(mp4) streaming.
5. Internet video playback.
a. Default playback resolution from 320×240 to 640×480
b. Fast forward 1.0x->0.5x->0.8x->1.2x->1.5x->2.0x
6. When Skip button used during video playback, status window display progressive bar, current time and total time.

III Bugs fixed.
1. Official DVD can’t playback used by GL811 chip.
2. MKV+DTS out of sync.
3. External USB HDD detect error.
a. Samsung S1 mini (1.8inch external USB storage)
4. If TS file has internal subtitle, can’t display subtitle.
5. Upload window reload and “Tik-tik” sound while mouse dragging on Upload popup window of Xtreamer web UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand al een bestandsnaam gevonden :)
De Beta's lekken vaak al wel snel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik zie helemaal niets over de Movie Jukebox in bovenstaande firmware notes? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:27:
Ik zie helemaal niets over de Movie Jukebox in bovenstaande firmware notes? :(
Nee deze firmware is nog gebaseerd op de oude SDK, MovieJukeBox wordt verwacht in de firmware gebasseerd op de nieuwe SDK en komt uit medio maart... Nog ff geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
pven schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:35:
[...]

Nog steeds geen ondersteuning voor BluRay-menu's. -O-
Zeer onwaarschijnlijk dat dat er ooit gaat komen. Zijn er al spelers bekend die dat wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
Ja, Popcornhour A-200 en C-200 in ieder geval

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Blu-Ray menu's gaan er niet komen voor de budget Realtek spelers, dat schijnt met licenties te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
SteeringWheel schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:37:

III Bugs fixed.

2. MKV+DTS out of sync.
Als dit waar is :9~ :9~ Heeft wel 8 maanden geduurd maar dan heb je ook wat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Iemand die al de mogelijkheid draaiende heeft om een Magic Packet te versturen naar zijn server zodat deze wakker wordt via WoL zodra je de Xtreamer inschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:03
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:31:
[...]

Nee deze firmware is nog gebaseerd op de oude SDK, MovieJukeBox wordt verwacht in de firmware gebasseerd op de nieuwe SDK en komt uit medio maart... Nog ff geduld dus.
Medio maart is dat bevestigd? Hier zit ik namelijk echt op te wachten. Een beetje eyecandy kan het menu nu wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Once these have been confirmed to work they (R&D) can take this firmware as a base to concentrate on the v3 release which will finally have a jukebox *wiping tears away* and be released to us approximately in March…
Ik ben wel erg benieuwd wanneer de wijzigingen in de huidige beta doorgevoerd worden naar release. Hoeveel tijd zat er normaal gesproken tussen beta en release?

[ Voor 108% gewijzigd door Tarin op 05-02-2010 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
sweeper73 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:37:
Iemand die al de mogelijkheid draaiende heeft om een Magic Packet te versturen naar zijn server zodat deze wakker wordt via WoL zodra je de Xtreamer inschakelt?
Zou redelijk eenvoudig mogelijk moeten zijn middels het Optware package wakelan. Alleen heeft nog niemand dat geprobeerd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaulBloem schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:52:
[...]

Medio maart is dat bevestigd? Hier zit ik namelijk echt op te wachten. Een beetje eyecandy kan het menu nu wel gebruiken.
To avoid misunderstandings: this next BETA release is not the highly anticipated v3 with the integrated jukebox with searching and indexing abilities, nope… it’s a v2.x.x addressing improvements and bugfixes, suggested and reported by the community. Once these have been confirmed to work they (R&D) can take this firmware as a base to concentrate on the v3 release which will finally have a jukebox *wiping tears away* and be released to us approximately in March…

Bron: http://forum.xtreamer.net/blog.php/?p=367

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Ik kick mezelf even, het probleem bestaat nog steeds, ik heb dus het probleem dat, in combi met mijn beamer, er 0,5-1 sec delay in het geluid zit. Ja, het beeld is dus EERDER!
SeatRider schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:05:
[...]

Het interessante is dus dat er delay zit IN HET GELUID. Dus: Deur valt dicht op het scherm, 0,5 sec later hoor ik 'm dichtvallen op de audio. Dus de enige optie die ik heb is alle beeldverbeteraars aanzetten, en hopen dat dat 500 msec kost :D.

En dan nog speelt het probleem alleen maar vanaf Xtreamer. HD DVD en UPC doos hebben geen delays.Ik zal vanavond eens de Xtr van mijn slaapkamer proberen - misschien is deze gewoon gaar :).
Het probleem speelt bij beide Xtreamers, en alleen in de Xtr. De beamer is een Epson EH-TW2900. Ik vermoed dat de HDMI 1.3 handshake (waar een audio delay correctie in zit) roet in het eten gooit.

Iemand enige pointers?

Edit: vanmorgen een kleine twee uur zitten spelen met dit probleem, en tot de volgende post op het Xtr forum gekomen: http://forum.xtreamer.net...71&t=11911&p=87233#p87233. Hopen dat ze er wat mee kunnen. Ik heb in ieder geval zelf een workaround gevonden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door SeatRider op 06-02-2010 10:25 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Tarin schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:30:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd wanneer de wijzigingen in de huidige beta doorgevoerd worden naar release. Hoeveel tijd zat er normaal gesproken tussen beta en release?
Het zal wel maart worden !!!

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb mijn eTrayz maar eens aangesloten en er meteen wat filmpjes e.d. op geplempt. Als ik via wifi (N-netwerk) wil streamen vanaf mijn eTrayz, dan gaat dat erg blokkerig. Zelfs simpele divx-jes worden niet goed afgespeeld. Ik heb het in eerste instantie getest door in het menu dingen af te spelen vanaf de eTrayz, later heb ik het ook nog geprobeerd door een shortcut op de Xtreamer te maken die naar de eTrayz wijst. Helaas blijft het allemaal traag en blokkerig.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demazelen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 15:44
Hoi,

heb vandaag bij BOL.com mijn Xtreamer besteld.
Kan niet w8en tot maandag dus:(

Ga hem gebruiken als streamer vanuit mijn netwerk, en ga een usb driveje erop aansluiten. Dus geen interne harddisk.
Mijn vraag: kan ik dan gewoon de FAN uitzetten?? Wat zijn hier de ervaringen mee, kun je er dan een eitje op bakken of gewoon geen probleem? Zolang je maar geen Interne harddisk erin zet?

Nog een vraag: kan hij ook om met AVCHD?? (MPEG4 HVC), neem aan van wel. Kan de AVCHD niet tussen de specs vinden 8)7 .

Meer ervaringen na a.s maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:20

TF

bla bla

Demazelen schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:22:

Nog een vraag: kan hij ook om met AVCHD?? (MPEG4 HVC), neem aan van wel. Kan de AVCHD niet tussen de specs vinden 8)7 .
Dan zou ik, om teleurstellingen te voorkomen, er vanuit gaan dat hij het NIET kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Om nog meer teleurstellingen te voorkomen kan ik vast zeggen dat de wireless verbinding lang niet optimaal werkt. Ik heb hem sinds vorige week en kan 'onmogelijk' een kabel trekken voor m'n xtreamer, dus ook met wireless antenne besteld. Zonder driver haalde deze een dramatische 40 kb\s, met driver een 200 kb\s over FTP. Zelf downloaden doet de xtreamer nog langzamer zelfs. Youtube filmpjes en internet radio streams bufferen en dat terwijl m'n modem en xtreamer in 1 ruimte staan op pakweg 4-5 meter...

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 11:06

Crusader

Arc Nature

JohnnyBravo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:53:
Om nog meer teleurstellingen te voorkomen kan ik vast zeggen dat de wireless verbinding lang niet optimaal werkt. Ik heb hem sinds vorige week en kan 'onmogelijk' een kabel trekken voor m'n xtreamer, dus ook met wireless antenne besteld. Zonder driver haalde deze een dramatische 40 kb\s, met driver een 200 kb\s over FTP. Zelf downloaden doet de xtreamer nog langzamer zelfs. Youtube filmpjes en internet radio streams bufferen en dat terwijl m'n modem en xtreamer in 1 ruimte staan op pakweg 4-5 meter...
Datzelfde had ik bij m'n ouders. Oplossing: antenne aansluiten via een USB verlengkabel en antenne weghalen bij de Xtreamer. Zelfs een 1080p bestand werd draadloos moeiteloos afgespeeld. Ik stond versteld, had niet verwacht dat ie 1080p content wireless zou kunnen afspelen.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb een probleempje met mijn Xtreamer.

Setup: De xtreamer met hdmi op mijn Sony Bravia (32V4500) en een Onkyo SR503 aangesloten op de Sony met optical. Hierdoor geluid via de reciever van tv en mediaplayer.
Verder nog een Samsung decoder met hdmi op de tv maar die staat uit met streamen.

Alles aan: menu is roze en geen geluid bij afspelen media. Verder werkt alles.
Trek ik nu de hdmi uit de tv en weer erin heb ik wel geluid en menu is normale kleur ! 8)7

Iemand een idee om dit te fixen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vanavond merkte ik iets dat ik al eerder gemerkt had met het afspelen van een .mkv bestand.

Het dolby lampje op de receiver bleef klapperen, het stereo geluid via hdmi was wel goed.
Is dit iets bekends, of heb ik een verrotte .mkv afgespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Alles aan: menu is roze en geen geluid bij afspelen media. Verder werkt alles.
Heb je de nieuwste firmware? Ik had iets soortgelijks, dat is opgelost met de nieuwste firmware (2.1.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
pven schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:58:
[...]

Heb je de nieuwste firmware? Ik had iets soortgelijks, dat is opgelost met de nieuwste firmware (2.1.3).
Nee, dat heb ik niet...dacht 2.02.....als de kleine tukt zal ik eens gaan updaten.

Edit: opgelost met een firmware update _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door zwoelie op 07-02-2010 09:35 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.