Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dan kan je elke keer uit blijven stellen, aangezien de "updates" elkaar regelmatig opvolgen

De laatste 2 heb ik overgeslagen, ivm missen van de NFS functie.
Deze ga ik op mijn 'test' xtreamer in de hobbykamer zeetten, en kijken of de kids ermee kunnen werken, zonder teveel uitleg

daarna op de 'live' in de huiskamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is precies mijn punt. Ik heb liever dat ze fatsoenlijker gaan testen en minder releases uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Crusader

Arc Nature

theblackhawk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:53:

4. “DELETE(3)” button blocked in “Favorites” menu.
Ja, en niet voor niets. Daarmee delete je dus niet de link uit je favorieten, maar de resource zelf. Weg inhoud dus :+

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Ik update helemaal niks nog. Ik heb nu met veel plezier 2.1.2 draaien en dat werkt goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Welke setting moet je aanzetten zodat de xtreamer de VOLGENDE video begint, ipv weer opnieuw dezelfde af te spelen die net is geeindigd?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:57

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Crusader schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:40:
[...]

Ja, en niet voor niets. Daarmee delete je dus niet de link uit je favorieten, maar de resource zelf. Weg inhoud dus :+
WTF!

Je zal dat maar hebben gemerkt...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

FreshMaker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:26:
Dan kan je elke keer uit blijven stellen, aangezien de "updates" elkaar regelmatig opvolgen

De laatste 2 heb ik overgeslagen, ivm missen van de NFS functie.
Deze ga ik op mijn 'test' xtreamer in de hobbykamer zeetten, en kijken of de kids ermee kunnen werken, zonder teveel uitleg

daarna op de 'live' in de huiskamer
En daarom hoeft Xtreamer dus geen uitgebreide beta testprocedure te hebben, jij hebt zelf een halve OTAP straat thuis ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tukk schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:15:
[...]

WTF!

Je zal dat maar hebben gemerkt...
Geloof me, dat héb ik gemerkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dit is hoe Xtreamer met kritiek omgaat:

http://forum.xtreamer.net....php?author_id=2&sr=posts

sell you device. i am sure you will find more than one potential buyer for it. i am sure your buyer will be not as negative .

reading your post makes me hate the idea of open community.

---

URI and FRANK-NL ----> reading your post by me and many other "xtreamer veterans" in this forum who have the Xt and are using it daily makes me wonder...

what exactly the purpose of your post ?

push us to work more??? to release faster bug fixes ???

we released within the last 5 months since the device was released 6 official FW and 5 patches so far (not to mention the betas). In each we introduced something new and fixed the bugs we could fix at that point .

Your post aim and are making bad influence and contributing nothing . you are just complainers. i have never seen any useful suggestion made by any of you here while other make much effort to help sort and advice on various issues.

The Xtreamer media player is not inferior to any other device in terms of playing 1080p or any other Media Type . Dont through sand into people eyes.

As of now i have instructed our forum GM and Admins to ignore you. You are more than welcome to leave the community at once.

I am personally fed up with this attitude. specially when during the last 2 weeks we released 3 time fw updates and patches.

You are not happy here ! ? go and buy the device that please you with faster updating process . Join other forum and share you insight and knowledgeable persona you made us all "benefit" here by your presence . Just go !

---

by the time this discussion and thread will be over and locked, i will ask the GM to ban you and Uri from this forums. The forums are run by community for the benefit of the community . your post contributes nothing. Go and play this games in other forums . I can give you some links of several forums who would loved to accomodate you and your views about us.

---

Ik moet zeggen ik ben redelijk flabbergasted. Heb er nu wel een beetje spijt van dat ik met die lui in zee ben gegaan.

[ Voor 206% gewijzigd door Frank-NL op 22-12-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Aziaten kunnen alleen ja knikken (no offense) en snappen de Hollandse kritische blik (zeikerds) niet. En die moderators zijn allemaal fanboys geloof ik, alleen die Nederlandse mod Mercury17 vind ik wel ok. Die probeert iedereen zo goed en kwaad als het kan te helpen met vragen en problemen, en dat zijn er nogal wat...

Ik heb zelf ook een aardige tijd lopen klieren met mn eTrayz zondag, uiteindelijk werkte ie 'ineens' wel, terwijl ik dezelfde stappen al tig keer had uitgevoerd. Dit moet echt lachen zijn voor de non-tweakert, ik werk zelf in de IT als consultant en ken ook de basis van het programmeren. Ik vraag me af wat voor rommel code erachter zit. Volgens mij is die Xtreamer firmware een grote spaghetti :P

Ach alles werkt hier nu zo lijkt het. Het is iig een goedkope oplossing om alles eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik geloof absoluut dat er notoire zeikerds tussen zitten die gewoon nooit tevreden zijn, geen opbouwende kritiek leveren maar puur lopen te zaniken en anderen in hun negativiteit meetrekken.

Ja, dan zou ik precies zo reageren als die aziaten die toch echt niet stil zitten en voor een apparaat van 100 euro leveren waar je voor betaald. Als je 100% functionaliteit wilt, ga je toch lekker zelf een HTPC bouwen?

Niet aan jou persoonlijk gericht hoor, want ik ken jouw posts niet, maar in het algemeen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 22-12-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
In mijn geval was de kritiek direct maar zeker wel opbouwend. Naar mijn mening slaat het nergens op iedere dag een firmware te releasen waar weer allemaal nieuwe bugs inzitten en die ervoor zorgen dat basisfuncties opeens niet meer werken. Of een firmware "onder druk van de community" te releasen die niet eens getest is. Als je dat al niet meer mag zeggen is het wel heel treurig met je gesteld als bedrijf.

Jij zou precies zo reageren, dus je betalende klant bannen en daarmee de mond snoeren? Ik hoop dat ik nooit klant word bij je dan :)

En dat argument dat het goedkoop is en dat je daarom maar blij moet zijn met wat je krijgt, voor 100 euro verwacht ik ook geen wereldwonderen maar ik verwacht wel dat ze het gewoon een beetje stabiel houden.

-edit- topic staat hier: http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=167&t=8988

[ Voor 10% gewijzigd door Frank-NL op 22-12-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat topic is zo te zien opgeschoond? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Nee, het is alleen verplaatst naar het niet openbare deel van het forum. Dus je moet wel een accountje hebben. En dat is geen toeval overigens, nadat ik ben gebanned is dat topic opeens achter slot en grendel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ah, ik zat alleen naar pagina 1 te kijken. :X :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Op pagina 1 is het alleen nog hallelujah, daarna gaat het pas los ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Crusader schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:21:
Ik geloof absoluut dat er notoire zeikerds tussen zitten die gewoon nooit tevreden zijn, geen opbouwende kritiek leveren maar puur lopen te zaniken en anderen in hun negativiteit meetrekken.
Die heb ik hier ook voor bij zien komen, de echte azijnzeikerds. Maar als een Xt mijn data van de NAS weggooid nadat ik denk een shortcut te hebben verwijderd, dan kan ik me voorstellen dat ik ontplof. Dat soort 'foutjes' mogen er gewoon niet inkomen, niet eens in een beta...
Ja, dan zou ik precies zo reageren als die aziaten die toch echt niet stil zitten en voor een apparaat van 100 euro leveren waar je voor betaald. Als je 100% functionaliteit wilt, ga je toch lekker zelf een HTPC bouwen?

Niet aan jou persoonlijk gericht hoor, want ik ken jouw posts niet, maar in het algemeen ;)
Klopt, ik heb veel apparatuur, Meizu (ook typisch aziaatisch) bv ook, maar de communicatie en testmethodieken zijn echt amateuritisch bij Xt. Ook al is het een apparaatje van 100 euro. Verder doet het ding het goed.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Frank-NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:28:
In mijn geval was de kritiek direct maar zeker wel opbouwend. Naar mijn mening slaat het nergens op iedere dag een firmware te releasen waar weer allemaal nieuwe bugs inzitten en die ervoor zorgen dat basisfuncties opeens niet meer werken. Of een firmware "onder druk van de community" te releasen die niet eens getest is. Als je dat al niet meer mag zeggen is het wel heel treurig met je gesteld als bedrijf.
Ben ik mee eens, aantal releases gaan tegenwoordig rechtstreeks publiek, zonder eerst te laten testen door de betatesters. Ik ben betatester maar heb maar weinig gezien de laatste tijd.
Jij zou precies zo reageren, dus je betalende klant bannen en daarmee de mond snoeren? Ik hoop dat ik nooit klant word bij je dan :)
Als jij iemand bent bij wie het nooit goed is en alle handreikingen en toenaderingen in het negatieve trekt, dan hoop ik dat jij nooit een klant van me wordt ;)

Ik heb al eens een klant geweigerd om dat ik wist dat het een notoire azijnpissert is...

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 22-12-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:20:
Als jij iemand bent bij wie het nooit goed is en alle handreikingen en toenaderingen in het negatieve trekt, dan hoop ik dat jij nooit een klant van me wordt ;)

Ik heb al eens een klant geweigerd om dat ik wist dat het een notoire azijnpissert is...
Mja, ik vind niet dat dat bij mij het geval is. Ik heb ook meerdere malen gezegd dat het verder een prima werkend apparaat is. Maar blijkbaar kunnen ze geen onderscheid maken in kritiek, ik vraag ook in dat reltopic of die admin even kan aanwijzen waar ik beweer dat het zo'n baggerapparaat is, want dat staat echt nergens.

Ik kan er met m'n pet niet bij dat je een kritische klant gewoonweg de mogelijkheid afneemt iets te zeggen zelfs al vind je de kritiek onterecht. Zal wel een cultuurverschil zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Crusader schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:20:
[...]

Ben ik mee eens, aantal releases gaan tegenwoordig rechtstreeks publiek, zonder eerst te laten testen door de betatesters. Ik ben betatester maar heb maar weinig gezien de laatste tijd.
Ik was betatester maar dat ben ik kwijt geraakt. Als ik XtreamerAdmin een PM stuur dan wordt die ongelezen verwijderd, stuur ik Xtreamer een PM dan komt er taal-noch-teken terug. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Is er geen NL talig gedeelte meer ??

[ Voor 61% gewijzigd door nietes op 22-12-2009 22:15 ]

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Jawel, dat staat ook gewoon op de forumindex. Je moet zelf ff een linkje zoeken want ik heb een ipban :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een (redelijk) goede en niet al te dure mediaspeler.
Nu is het bijna kerst en kan ik deze dus krijgen van m'n ouders (ja, zo is het kerstgevoel er wel een beetje af :P )
In het begin las ik allemaal goede reacties over het product maar de laatste tijd zie ik ook steeds slechtere posts.
Nu is mijn vraag:
Is dit een goede mediaspeler of kan ik beter zelf wat bij het budget mikken en een wat duurdere kopen?

Ja ik heb zelf ook al gezocht maar jullie zijn toch de experts dus vandaar dat ik het hier vraag.

~Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Frank-NL schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:30:
Mja, ik vind niet dat dat bij mij het geval is.
Vind ik wel eigenlijk (niet dat de admins daar goed tegen kritiek kunnen)
pven schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:51:
Ik was betatester maar dat ben ik kwijt geraakt.
Waarom als ik vragen mag?
Xevoo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:44:
Is dit een goede mediaspeler of kan ik beter zelf wat bij het budget mikken en een wat duurdere kopen?
Wat verwacht je ervan, wat verwacht je van ons? Persoonlijk vind ik het een goede mediaspeler maar anderen denken daar heel anders over. Ik denk dat je veilig kunt stellen dat je weinig hoort van mensen die geen problemen hebben maar des te meer van degenen die wél problemen hebben.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
SteeringWheel schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:51:

[...]

Wat verwacht je ervan, wat verwacht je van ons? Persoonlijk vind ik het een goede mediaspeler maar anderen denken daar heel anders over. Ik denk dat je veilig kunt stellen dat je weinig hoort van mensen die geen problemen hebben maar des te meer van degenen die wél problemen hebben.
Tjah, dat is een goede vraag.
Ik wil gewoon weten hoe jullie er nu tegenaan kijken in vergelijking met toen je hem kocht, is je tevredenheid gedaalt of gezakt.

Maarja, het is ook wat je zegt, je hoort vaker wat van ontevreden consumenten dan van tevreden..

Ik ga nog eens wat mediaspelers nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
SteeringWheel schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:51:
[...]

Vind ik wel eigenlijk (niet dat de admins daar goed tegen kritiek kunnen)
Na 30 posts op een forum een notoire zeikerd? Is dat niet een beetje teveel eer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 15-09 16:02
Xevoo schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:04:
[...]
Ik wil gewoon weten hoe jullie er nu tegenaan kijken in vergelijking met toen je hem kocht, is je tevredenheid gedaalt of gezakt.
Ik ben er nog steeds tevreden over. Het voornaamste doel waar ik hem voor gekocht heb is het afspelen van films, en dat doet hij prima, zowel van de HD, als over het netwerk. De rest, muziek, mp3, foto's, internetzaken is allemaal leuk en aardig, maar ik gebruik het zo goed als nooit.

Het eerste exemplaar dat ik ontving was een RMA gevalletje. De connectie met de interne HD viel telkens weg. Afhandeling van de RMA was prima, vrij snel stond er een nieuwe voor de deur. Ze hebben alleen nog steeds de kapotte niet opgehaald.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[...]

Maarja, het is ook wat je zegt, je hoort vaker wat van ontevreden consumenten dan van tevreden..

Ik ga nog eens wat mediaspelers nakijken.
Ik vind het goed werken. Zo goed dat ik er gewoon nog 1 had gekocht voor m'n ouders, omdat het zo simpel te bedienen is.

Ik vind het wel wat minder van de firmwares, maar daarom mount ik dan ook de xtreamer op een read-only account en gebruik ik nieuwe firmwares pas na een week of 3.

Met windows media centre was het ook mogelijk om per ongeluk bestanden en folders weg te gooien :X
Frank-NL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:38:
[...]

Na 30 posts op een forum een notoire zeikerd? Is dat niet een beetje teveel eer?
Ligt aan hoeveel van die 30 posts zeikposts zijn.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Voor mij na een paar weken gebruik:
:) Pluspunt : Wat ie moet doen (het afspelen zelf) doet ie goed voor zover ik het heb kunnen beoordelen met HD en DVD-materiaal. Het beeld is mooi contrastrijk en scherp en de processor lijkt geen moeite te hebben met 1080p/24.
:( Minpunt : Het menu bevalt me niet zo. Het reageert niet erg direct; is vrij technisch dus lastig voor de gezinsleden. Maar ik moet zeggen dat ze het menu wel functioneler hebben gemaakt in vergelijking met enige tijd geleden: wel shortcuts aanmaken, makkelijker zoeken naar netwerkservers, standaard enkele radiostations toegevoegd.
:( Minpunt : De afstandsbediening is een rotding. Erg richtingsgevoelig; onlogisch ingedeeld; onleesbaar met slecht licht. Maar die kun je vervangen door een universele.
:/ Twijfelpunt : Af en toe heb ik geen ondertiteling in een film, maar ik ben er nog niet over uit of dat gewoon een foute rip is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 11:33

HellBeast

Oh My GoT!

atjong schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:44:
[...]

:/ Twijfelpunt : Af en toe heb ik geen ondertiteling in een film, maar ik ben er nog niet over uit of dat gewoon een foute rip is geweest.
Wat ik altijd doe is op de knop subtitle drukken. Dan de ondertitel selecteren. Daarna 2x pijltje omhoog en dan verschijnt opeens magisch de ondertitel keuze. Heel vreemd, maar zo werkt het bij mij wel.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
[...]

Ook al scheldt de persoon jouw uit, toch moet je er niet op ingaan. Zou leuk zijn als iedereen dat deed. Dan had je geen fatsoenlijke persoon meer op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:13
Ok dat is teveel eer. Ik vind alleen dat je posts daar wat constructiever konden zijn. Als je in het dagelijks leven ook zo reageert kom je niet ver volgens mij. En dat toon je ook met je topic op mpc :'(
Is ongeveer wel wat ik er van verwacht had voor dat geld. Het minste vind ik zoals anderen ook zeggen de manier van uitgeven van nieuwe firmwares. Hierin kunnen ze nog veel verbeteren.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

HellBeast schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:50:
Wat ik altijd doe is op de knop subtitle drukken. Dan de ondertitel selecteren. Daarna 2x pijltje omhoog en dan verschijnt opeens magisch de ondertitel keuze. Heel vreemd, maar zo werkt het bij mij wel.
Bij die gevallen waarbij ik geen subs had gaf het subtitlemenu geen opties. Zitten bij een blu-ray schijf de subs in het grote .m2ts bestand of zitten ze ergens los in de mappenstructuur? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Die zitten in het bestand zelf. Je kan wel externe subtitles gebruiken, maar dat zijn aparte losse bestandjes. Het subtitle menu is bij mij soms ook leeg en dan selecteer ik heb toch. als je daarna 2 keer pijltje omhoog doet, dan vind hij opeens de ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

HellBeast schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:23:
Die zitten in het bestand zelf. Je kan wel externe subtitles gebruiken, maar dat zijn aparte losse bestandjes. Het subtitle menu is bij mij soms ook leeg en dan selecteer ik heb toch. als je daarna 2 keer pijltje omhoog doet, dan vind hij opeens de ondertitels.
Externe subtitles zijn idd via dat menu te selecteren, bij mij kwam er dan "(SRT)" achter de gekozen ondertiteling te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
SteeringWheel schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:04:
[...]

Ok dat is teveel eer. Ik vind alleen dat je posts daar wat constructiever konden zijn. Als je in het dagelijks leven ook zo reageert kom je niet ver volgens mij. En dat toon je ook met je topic op mpc :'(
Constructiever, tsja. Dat betreffende topic was niet de eerste keer dat ik opmerkingen had, je moet het ook een beetje zien als "klant wordt steeds bozer na meedere malen niet begrepen te zijn". Als je het topic op zichzelf bekijkt is het inderdaad niet genuanceerd, dat ben ik met je eens. Maar er zijn al de nodige discussies aan vooraf gegaan.

En wat je precies bedoelt met je opmerking over MPC begrijp ik niet, als ik dat wil mag ik toch overal topics openen, ik wil gewoon duidelijk maken aan mensen hoe ze daar denken om te kunnen gaan met klanten.

• Xevoo
Oké, allemaal bedankt voor jullie reacties :)

Heb hem ondertussen besteld (bij bol.com) dus ik wacht wel af wat ik er voor krijg en hoe het gaat werken.
Nu had ik de volgende vraag;
Normaal haal ik met mijn laptop films binnen en kijk ik ze daar op, daarom ook dat ik een mediaspeler wilde zodat ik ze gewoon op m'n tv kan kijken.
Nu vroeg ik me af of ik het best een hdd in de Xtreamer kan zetten of beter kan investeren in een (redelijke / budget) NAS.
Ik ga er vooral gewoon normale films mee kijken, niet eens zoveel HD films waarschijnlijk.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben anders typ ik het morgenvroeg nog eens :)

Groeten,

Ruud

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Xevoo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:28:
Oké, allemaal bedankt voor jullie reacties :)

Heb hem ondertussen besteld (bij bol.com) dus ik wacht wel af wat ik er voor krijg en hoe het gaat werken.
Nu had ik de volgende vraag;
Normaal haal ik met mijn laptop films binnen en kijk ik ze daar op, daarom ook dat ik een mediaspeler wilde zodat ik ze gewoon op m'n tv kan kijken.
Nu vroeg ik me af of ik het best een hdd in de Xtreamer kan zetten of beter kan investeren in een (redelijke / budget) NAS.
Ik ga er vooral gewoon normale films mee kijken, niet eens zoveel HD films waarschijnlijk.

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben anders typ ik het morgenvroeg nog eens :)

Groeten,

Ruud
Als je het mij vraagt is dat zeker niet noodzakelijk, gewoon lekker streamen over het netwerk. SD spul moet absoluut lukken.

• Webgnome
Ik heb nu toch iets vreemds met deze player. Gisteren hebben mijn vriendin en ik een nieuwe tv gekocht voor in de slaapkamer (full HD). Hiervoor hadden we een gewone oude crt tv op de xtreamer aangesloten en kon ik alles afspelen (behalve full hd materiaal natuurlijk) over het draadloos netwerk. Nu echter als ik bijvoorbeeld een dvd wil kijken dan hapert en stottert het als een gek.

Hoe dit kan is mij echt een raadsel want het netwerk is neit veranderd, de snelheid van het draadloos is niet veranderd alleen de de tv zit nu op hdmi ipv composite. Iemand enig idee of hier eits aan te doen is (zit er aan te denken om een dedicated wlan te maken tussen de server en de xtreamer.

Strava | AP | IP | AW

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Webgnome schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:33:
Ik heb nu toch iets vreemds met deze player. Gisteren hebben mijn vriendin en ik een nieuwe tv gekocht voor in de slaapkamer (full HD). Hiervoor hadden we een gewone oude crt tv op de xtreamer aangesloten en kon ik alles afspelen (behalve full hd materiaal natuurlijk) over het draadloos netwerk. Nu echter als ik bijvoorbeeld een dvd wil kijken dan hapert en stottert het als een gek.

Hoe dit kan is mij echt een raadsel want het netwerk is neit veranderd, de snelheid van het draadloos is niet veranderd alleen de de tv zit nu op hdmi ipv composite. Iemand enig idee of hier eits aan te doen is (zit er aan te denken om een dedicated wlan te maken tussen de server en de xtreamer.
Welke FW versie heb je?

• Webgnome
2.1.1

[ Voor 20% gewijzigd door Webgnome op 24-12-2009 09:10 ]

Strava | AP | IP | AW

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12

Ik zou hem toch eerst ff bedraad testen, om uit te sluiten dat het het wireless gedeelte is...

• Webgnome
witteveder schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:12:
[...]

Ik zou hem toch eerst ff bedraad testen, om uit te sluiten dat het het wireless gedeelte is...
Dat heb ik zojuist gedaan en bedraad werkt alles naar behoren. Het is echter onmogelijk om een draadje te leggen naar de slaapkamer dus het MOET draadloos. Nu zit ik me dus af te vragen. Als ik bijvoorbeeld dit op mijn laptop aansluit : http://twk.rs/pU2n en dan een dedicated netwerkje maak dan zou het toch beter moeten gaan lijkt mij?

Ik heb zojuist even de resolutie van de output naar 720 gezet ipv 1080p en dan werkt het ineens allemaal wel..

[ Voor 8% gewijzigd door Webgnome op 24-12-2009 10:39 ]

Strava | AP | IP | AW

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Nu echter als ik bijvoorbeeld een dvd wil kijken dan hapert en stottert het als een gek.

Hoe dit kan is mij echt een raadsel want het netwerk is neit veranderd, de snelheid van het draadloos is niet veranderd alleen de de tv zit nu op hdmi ipv composite.
Je kunt natuurlijk proberen de HD TV aan te sluiten via Scart/composite om te testen of dat iets uitmaakt. Lijkt me niet. Heb je verder al zitten stoeien met de verschillende HDMI-aanstuurmogelijkheden? (HDMI50/60/24). Ik gebruik HDMI-Auto en 24 Hz.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Webgnome schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:40:
[...]

Het is echter onmogelijk om een draadje te leggen naar de slaapkamer dus het MOET draadloos.
Nooit van PowerLAN of dLAN gehoord!!!! Werkt perfect met mijn ACRyan op de slaapkamer.

Arriving Somewhere but not here....

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ik heb sinds fw 2.1.3 dat ik bij sommige MKV's opeens stotterend beeld krijg die hij ervoor zonder enig probleem volledig vloeiend weergaf.
Ook bij 1 MKV een out of sync sound. Door elke keer te wisselen tussen de DTS track en de AC3 (DTS = normale track, AC3 = commentaar) loopt hij weer ongeveer een minuutje sync.

lastig te beoordelen wat de oorzaak kan zijn.
Meer mensen die hetzelfde hebben?

• wimmi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 17:34
Xevoo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 01:28:
Deel je schijf op je laptop via WiFi of netwerkkabel en stel deze op de xtreamer in als favoriet (installeer wel meteen de nieuwste firmware).

Het scheelt je geld, steeds bestanden kopiëren en de xtreamer is veel stiller zonder harde schijf!
De performance-vermindering valt niet echt op, en het is zó comfortabel om direct de films te kunnen kijken. O+

• Webgnome
Unne Offerse schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:43:
[...]

Nooit van PowerLAN of dLAN gehoord!!!! Werkt perfect met mijn ACRyan op de slaapkamer.
Wel van gehoord maar nou niet echt positief. Heb geen zin om ~100 euro uit te geven voor iets waar ik niet 100% zeker van ben dat het gaat werken. Maar ik heb nu de output resolutie naar 720p gezet en nu speelt hij wel alles af.

Strava | AP | IP | AW

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
randje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:46:
Ik heb sinds fw 2.1.3 dat ik bij sommige MKV's opeens stotterend beeld krijg die hij ervoor zonder enig probleem volledig vloeiend weergaf.
Ook bij 1 MKV een out of sync sound. Door elke keer te wisselen tussen de DTS track en de AC3 (DTS = normale track, AC3 = commentaar) loopt hij weer ongeveer een minuutje sync.

lastig te beoordelen wat de oorzaak kan zijn.
Meer mensen die hetzelfde hebben?
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=3&t=1458

Loopt al heel lang een draadje over op xtreamer ;)

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
Ik heb vanochtend de Xtreamer binnen gekregen. Nu is het mij gelukt om de mappen die ik deel tevoorschijn te toveren op de Xtreamer. Echter als ik de map probeer te openen vraagt hij alsnog om een gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb de registry edits gedaan die op het Xtreamer-forum worden geopperd. Daarnaast alle mapsettings zo gezet dat ze niet beveiligd zijn met een wachtwoord oid. Heb de gedeelde mappen dus geprobeerd toe te voegen via NET, My_Shortcuts en dan '8', toevoegen en daar met wachtwoord ingevuld en goede IP adres. Ook heb ik het met guest geprobeerd zonder wachtwoord en goede IP adres, werkt ook --> Logon succesfull, maar als ik dan mij gedeelde map wil openen vraagt hij weer om ID + wachtwoord. Ik ben echt ten einde raad..heeft iemand nog een advies? Bij voorbaat dank!

Edit:
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 32 Bit
Xtreamer Firmware 2.1.3

p.s. Hoop dat het allemaal beetje te volgen, dit ivm allemaal dingen die mij te binnen schoten tijdens het typen, haha

EDIT: okeeeee, was even deel 1 aan het doorlezen en ik heb het gevonden. Het apostrofje bij mijn video's moest even weg en hij doet het! PFIEUW wat fijn zeg! Nu nog mijn broers computer aansluiten op de Xtreamer en ik ben een tevreden kindje :D

[ Voor 15% gewijzigd door Facundo op 24-12-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Voor het streamen van media van mijn Windows 7 PC naar de Xtreamer in mijn slaapkamer maak ik gebruik van NFS (Native File Sharing) i.p.v. standaard Windows Shares. Ik gebruik hiervoor "Hanewin NFS". NFS werkt efficienter als er een Linux-device in het netwerk aanwezig is. In mijn situatie is de Xtreamer het Linux device en het streamen van 720p content over Wireless-N gaat duidelijk beter via NFS dan via Windows Shares.

Op mijn Windows 7 PC heb ik ingesteld dat deze na 30 minuten automatisch in Sleep-Mode gaat. Het is hierbij de bedoeling dat mijn PC automatisch in sleep gaat 30 minuten nadat ik de Xtreamer heb uitgeschakeld en er dus geen content meer gestreamd wordt vanaf de PC (dan hoef ik na het kijken van een film dus niet meer mijn bed uit om de PC uit te schakelen ;)).

Bij gebruik van standaard Windows Shares gaat bovenstaande inderdaad goed. Na het uitschakelen van de Xtreamer wordt de PC idle en na 30 minuten idle gaat deze in sleep mode. Als ik echter gebruik maak van NFS, lijkt het of de PC dit al als idle ziet; na 30 minuten streaming film kijken gaat de pc in sleep mode en kan ik dus alsnog mijn bed uit om het apparaat weer in te schakelen :|. Heeft iemand hier een idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

HellBeast schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:23:
Het subtitle menu is bij mij soms ook leeg en dan selecteer ik heb toch. als je daarna 2 keer pijltje omhoog doet, dan vind hij opeens de ondertitels.
Dat werkt inderdaad als een trein! Goeie tip voor een ieder.
't Is wel $%#^@& dat je het font niet zelf mag bepalen als je op deze manier subs selecteert. Wat het standaard font is veel te dik (fw 2.1.3).
Facundo schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:59:
Het apostrofje bij mijn video's moest even weg en hij doet het!
Yep, heb ik door schade en schande ook ontdekt. Ik kan me voorstellen dat die techneuten bij Xtreamer dit soort fouten niet snel ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

atjong schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:13:
[...]

Dat werkt inderdaad als een trein! Goeie tip voor een ieder.
Ik kwam er bij toeval achter toen ik zeker wist dat er ondertitels bij zaten, maar ik kreeg niks in het menu. Dan ga je maar button bashen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
Anderhalve maand geleden firmware 2.0.0 (of misschien een .1, dat weet ik niet meer) geïnstalleerd: blauw scherm ivm bug in de HDMI handshake.

Nu firmware 2.1.3 geïnstalleerd: blauw scherm opgelost, maar nu wordt de helft van de .flac en .mp3 muziek al stotterend over het netwerk (wireless G) gestreamd.

Iedere keer als ik een firmware installeer komen er nieuwe problemen bij. 8)7

Dus... weer terug naar 1.3. Erg jammer, want de interface is gelikter in 2.x, ik moet de beschikbaarheid van internet radio missen evenals ondersteuning van 1080 24Hz.

Edit: oke, niet meteen opgeven, eerst 2.1.2 nog even proberen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Unomomentodado op 25-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Unomomentodado schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:51:
Anderhalve maand geleden firmware 2.0.0 (of misschien een .1, dat weet ik niet meer) geïnstalleerd: blauw scherm ivm bug in de HDMI handshake.

Nu firmware 2.1.3 geïnstalleerd: blauw scherm opgelost, maar nu wordt de helft van de .flac en .mp3 muziek al stotterend over het netwerk (wireless G) gestreamd.

Iedere keer als ik een firmware installeer komen er nieuwe problemen bij. 8)7

Dus... weer terug naar 1.3. Erg jammer, want de interface is gelikter in 2.x, ik moet de beschikbaarheid van internet radio missen evenals ondersteuning van 1080 24Hz.

Edit: oke, niet meteen opgeven, eerst 2.1.2 nog even proberen. :)
Bij firmware 2.1.2 valt de xtreamer uit , dus die is ook niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unomomentodado
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 23:56
n0elite schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 18:00:
[...]
Bij firmware 2.1.2 valt de xtreamer uit , dus die is ook niet veel soeps.
Bij 2.1.2 ook nog steeds een stottering in het streamen van .mp3 helaas. Net 1.0.3 teruggezet en het streamen werkt weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk vaak naar Freecaster TV en nu wil ik de via de Xtreamer naar mijn TV streamen. Kan dat en hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk bedankt jullie

Mijn XT doet het en ik blijf op mijn huidige versie zitten. In mijn set-up geeft dit, na het verlengen van de usb-aansluiting geen problemen meer.

* Tukk heeft 1 emoticon voor de firmware-ontwikkeling :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar!
Ik overweeg om eerdaags een XT aan te schaffen, maar heb er eerst nog een hele simpele vraag over.
Iets wat ik nergens in de specs of in deze topic kan terugvinden, maar wat ik eigenlijk ook wel belangrijk vind, is of er ook .WAV audiofiles mee afgespeeld kunnen worden?? Wil 'm voornamelijk als muziekspeler gebruiken (en natuurlijk af en toe divx of DVD ISO's afspelen op een nu nog crt tv)

Zou iemand dat kunnen bevestigen? Alvast bedankt. :)

Edit - Laat maar. Het stond toch in de specificaties. Ik las er overheen.Ik vond het al voor de hand liggen. Toch bedankt :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Krijg ik voor Kerst een usb-powered externe harde schijf (Samsung S2), blijkt deze niet te werken met de Xtreamer :( . Leek me namelijk wel handig om verlost te zijn van steeds de spanning van de harde schijf te moeten halen en altijd een adapter in de stekkerdoos te hebben.
Weet iemand welke usb-powered externe harde schijf (500 Gb) wel functioneert of bestaat er misschien een lijst ( ik dacht voor interne wel) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

MikoMission schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:25:
Krijg ik voor Kerst een usb-powered externe harde schijf (Samsung S2), blijkt deze niet te werken met de Xtreamer :( . Leek me namelijk wel handig om verlost te zijn van steeds de spanning van de harde schijf te moeten halen en altijd een adapter in de stekkerdoos te hebben.
Weet iemand welke usb-powered externe harde schijf (500 Gb) wel functioneert of bestaat er misschien een lijst ( ik dacht voor interne wel) ?
Ik heb een Freecom 2,5" 500 GB harddisk die het prima doet. Maar je moet wel een gigantisch kort USB kabeltje gebruiken, anders krijgt ie niet genoeg spanning om op toeren te komen.
Misschien moet jij het ook even met een ander kabeltje proberen. Kan me niet voorstellen dat het niet zou werken. Wees eens iets specifieker, wat gebeurt er wel en niet. Gaat ie bijvoorbeeld wel draaien? Met welk filesystem heb je 'm geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:32
Hier geen problemen met een 2.5" Freecom Mobile Drive XXS van 320GB en die werkt ook met de lange kabel.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 27-12-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Zowel USB stich als SATA extern en PATA extern aangesloten en perfect.

Heb er 1 met koelblok erop. Ga er binnenkort een 160 gig sata in stouwen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Crusader schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:28:
[...]

Ik heb een Freecom 2,5" 500 GB harddisk die het prima doet. Maar je moet wel een gigantisch kort USB kabeltje gebruiken, anders krijgt ie niet genoeg spanning om op toeren te komen.
Misschien moet jij het ook even met een ander kabeltje proberen. Kan me niet voorstellen dat het niet zou werken. Wees eens iets specifieker, wat gebeurt er wel en niet. Gaat ie bijvoorbeeld wel draaien? Met welk filesystem heb je 'm geformatteerd?
Hij ziet hem wel, maar bijvoorbeeld bij de folder.jpg's van de mappen geeft hij al aan "invalid file". Dat doet hij ook bij een aantal videobestanden en bij andere gaat hij weer een hele andere file afspelen dan diegene die ik geselecteerd had en dan ook nog met zwarte verticale balken en stopt er na een tijdje ook mee. Ik heb hem NTFS geformateerd.
Maar als ik de ervaringen lees op de volgende link : http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=71&t=5615 is hij dus gewoon niet compatible ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xtreamer in combinatie met de samsung le32b652 werkt het dus niet met de HDMI aansluiting. iemand toevallig dezelfde ervaring en lijst er een lijst aanwezig welke tv's wel of niet compatible zijn ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om dit apparaat ook aan te schaffen,
wat ik wel nog even wil weten is het volgende,
kan hij ook overweg met video_ts mappen? speelt hij dit af inclusief menu?
of moet je elk tsje appart openen steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@pieterste2 Dit staat notabene in de startpost. Even iets meer moeite doen mag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:51:
De xtreamer in combinatie met de samsung le32b652 werkt het dus niet met de HDMI aansluiting. iemand toevallig dezelfde ervaring en lijst er een lijst aanwezig welke tv's wel of niet compatible zijn ?
Vind ik opvallend omdat de Xtreamer via HDMI wel werkt op mijn LE40A552 TV. Heb je verschillende HDMI-poorten geprobeerd? Heb je het apparaat al wel getest met composiet en/of een andere televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry! gelezen ja.
Helaas kan de 1tb 2.5inch schijf er niet in (te hoog) ... jammer!! gaat over ben ik bang (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

EmilneM schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:29:
[...]

Vind ik opvallend omdat de Xtreamer via HDMI wel werkt op mijn LE40A552 TV. Heb je verschillende HDMI-poorten geprobeerd? Heb je het apparaat al wel getest met composiet en/of een andere televisie?
Op de LE40B750 doet ie het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook andere poorten geprobeerd vond het ook erg vreemd. Heb zelfs de nieuwste firmware 2.1.3 erop gezet maar helaas. Met composiet werkt het wel, maar natuurlijk is dat niet wat je wil... Ik ga nogmaals de hdmi poorten proberen, want naar mijn idee moet het ook gewoon werken erg vreemd..Kan het nog aan andere onderdelen liggen ? moet er nog iets geactiveerd worden in de xtreamer voor hdmi, specifieke kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle hdmi poorten getest, maar tevergeefs. Alleen de melding geen signaal verschijnt erg vreemd. Iemand een idee, de hdmi poorten van mijn tv werken in ieder geval wel, namelijk getest. Ik weet dat de xtreamer met een aantal apparaten wat handshake problemen heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:14:
Heb alle hdmi poorten getest, maar tevergeefs. Alleen de melding geen signaal verschijnt erg vreemd. Iemand een idee, de hdmi poorten van mijn tv werken in ieder geval wel, namelijk getest. Ik weet dat de xtreamer met een aantal apparaten wat handshake problemen heeft..
Ook al eens een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wat een gebrekkige info overal zeg..
Ik heb Windows xp hier, en wil via mijn Xtreamer een share benaderen.

Ik share mijn map, en vervolgens ga ik op de xtreamer erheen maar op die server (een pc waar op een map gedeeld is) daar zie hij geen enkele share staan..

Hoe share ik onder xp zodat de xtreamer hem ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:20:
Hmm wat een gebrekkige info overal zeg..
Ik heb Windows xp hier, en wil via mijn Xtreamer een share benaderen.

Ik share mijn map, en vervolgens ga ik op de xtreamer erheen maar op die server (een pc waar op een map gedeeld is) daar zie hij geen enkele share staan..

Hoe share ik onder xp zodat de xtreamer hem ziet?
En wat is de naam van die share/map?
let erop dat er b.v. geen 's aan vast zit of zoo, dan ziet ie m niet...
Ik moest b.v. video's een andere naam geven, heb ik films van gemaakt en toen zag de xt m wel.
Enne met een beetje zoeken vindt je hier alles over

[ Voor 11% gewijzigd door eddie02 op 30-12-2009 20:34 ]

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27
Ola,
Ik zit al een tijdje dit model te bestuderen.. maar wat ik steeds niet tegenkom of lees is het fenomeen of je de menu kan aanpassen naar zoiets als XMBC. Oftewel is het mogelijk om er een mooiere uitstraling aan te geven?

Waarschijnlijk niet aangezien ik het ook nergens tegenkom... :s maar was toch zeker even benieuwd of ik het gemist heb of niet.

• pven
  • Niet online
Nee, dat zit er allemaal niet in. :)

Verwijderd

Moet je ergens in het menu van de xtreamer een optie aanzetten om het HDMI signaal te activeren ?

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:56:
Moet je ergens in het menu van de xtreamer een optie aanzetten om het HDMI signaal te activeren ?
Bedoel je het audio- of het videosignaal? Audio kan je gewoon bij de instellingen terug vinden, video weet ik niet uit mijn hoofd.

Verwijderd

Het werkt al..
Ik benaderde een share vanuit een domain..

Ik moest de map delen en guest toevoegen,
erna moest ik nog bij permissions, ook guests toevoegen op de map anders zag je geen inhoud.
Vage shit :)

De afstandsbediening is echt een drama!!!
Veelste gevoelig en onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel inderdaad het HDMI video signaal. Het is namelijk zo als ik mij laptop aansluit op de tv met de HDMI kabel dan krijg ik ook de melding "geen signaal", er moet dan eerst wat geconfigureerd worden op de laptop met de beeldscherm configuratie (klonen, dualview ed) voordat ik daadwerkelijk beeld krijg ik dacht dat werkt misschien ook zo bij de xtreamer.

Net een andere lcd tv geprobeerd ik dacht de PS42*** serie van samsung, maar ook die geeft de zelfde melding weer. Daarbij ook een andere HDMI kabel geprobeerd, maar helaas. Had toch echt wel verwacht dat dit zou moeten werken, vandaar dat ik vraag of er instellingen nog nodig zijn voor het video signaal, composiet werkt daar en tegen wel. Zijn er verder nou echt geen andere xtream gebuikers die hier last van hebben, of zou het aan de xtreamer zelf liggen ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nog wel een andere kabel proberen. Heb ongeveer alle topics doorgelezen op xtreamer forum over hdmi problemen en voor een aantal is de oplossing een duurdere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Laatst online: 22:32
In het menu Instellingen, A/V zit de optie voor het instellen van TV-Systeem. Je kunt kiezen uit PAL, NTSC of HDMI Auto.
Ook op de afstandbediening kun je met knopje 9 het TV out signaal regelen.
Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een probleem met de afstandsbediening verder?
Of ben ik de enige ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:13:
Of ben ik de enige ....?
Het is niet de beste die er is, met name respons en bereik is drama. Wat is je probleem? Anders wordt het moeilijk om te zeggen dat ik hetzelfde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ondersteunt de Xtreamer het pauzeren van dvd's (video_ts files), om hierna het apparaat uit te zetten en de volgende keer verder te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Laatst online: 15-09 16:02
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:13:
Of ben ik de enige ....?
Die van mij werkt op zich prima, mits je een beetje mikt. Verder geen problemen met knoppen die niet reageren of dubbel doorkomen etc.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ElementriX schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:44:
Ondersteunt de Xtreamer het pauzeren van dvd's (video_ts files), om hierna het apparaat uit te zetten en de volgende keer verder te kijken?
Werkt bij alle mediabestanden voor zover ik weet. Iig ook bij DVD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
DikkieDik schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:10:
[...]

Die van mij werkt op zich prima, mits je een beetje mikt. Verder geen problemen met knoppen die niet reageren of dubbel doorkomen etc.
Yep heeft een resume functie....Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 17-09 08:03

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

ElementriX schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:44:
Werkt super met alle bestanden, dus ook DVD's

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik overweeg mijn HTPC met mediaportal (altijd wel iets met codecs) de deur uit te doen als de xtreamer bevalt. Na veel gelezen te hebben gelezen kon ik over de volgende punten geen exact uitsluitsel vinden. Hopelijk dat eigenaren een handje kunnen helpen?

- Werkt de resume functie voor alle bestanden (dus niet alleen voor de laatste bekeken file oid)?
- Is er een indicatie dat je een bepaalde file al bekeken hebt (net als in Mediaportal is de titel iets donkerder, erg handig)
- Start hij automatisch weer in de laatstgebruikte folder (films staan op een SMB share) als je hem weer aanzet?
- Heeft het apparaat een standby functie ipv full boot van 25s (aan te sturen via Harmony remote)?
- Kun je IMDB info automatisch ophalen?

Thanks!

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 03-01-2010 11:53 . Reden: Verplaatst naar juiste topic :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer de Music jukebox zijn intrede gaat doen ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

MoonenJH schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:49:
- Werkt de resume functie voor alle bestanden (dus niet alleen voor de laatste bekeken file oid)?
- Is er een indicatie dat je een bepaalde file al bekeken hebt
- Start hij automatisch weer in de laatstgebruikte folder (films staan op een SMB share) als je hem weer aanzet?
- Heeft het apparaat een standby functie ipv full boot van 25s (aan te sturen via Harmony remote)?
- Kun je IMDB info automatisch ophalen?
- Bij mij wel
- Nee
- Nee
- Nee (wel een "NAS" mode, maar dat is geen standby)
- Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietes
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Wat een rot ding eigenlijk he >:)

Echte HD kijk je op een plasma TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

nietes schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:08:
Wat een rot ding eigenlijk he >:)
Ik lees nooit klachten, lees er overheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
gertitombo schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:01:
[...]

Werkt super met alle bestanden, dus ook DVD's
Dit werkt inderdaad erg goed :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miranon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 22:22
Ondersteunt de Xtreamer youtube? Ik heb gehoord dat Google youtube toegang voor mediaspelers paar weken geleden heeft geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
miranon schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:37:
Ondersteunt de Xtreamer youtube? Ik heb gehoord dat Google youtube toegang voor mediaspelers paar weken geleden heeft geblokkeerd.
Youtube wordt ondersteund ("Internet TV")

Ik vind het n heerlijk apparaat, speelt echt alles af wat er te downloaden valt, maar de afstandbediening is zoals hierboven al gezegd echt een drama. Ik moet echt opstaan van de bank en op 2 meter naar dat ding wijzen om n beetje lekker door de menu's te kunnen bladeren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

habermas schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:36:
[...]

Youtube wordt ondersteund ("Internet TV")

Ik vind het n heerlijk apparaat, speelt echt alles af wat er te downloaden valt, maar de afstandbediening is zoals hierboven al gezegd echt een drama. Ik moet echt opstaan van de bank en op 2 meter naar dat ding wijzen om n beetje lekker door de menu's te kunnen bladeren......
Koop anders een Logitech Harmony. Ben je meteen van het gezeik af. Werkt prima icm de xtreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:53
Ik ben sinds een paar dagen achter een probleem met de xtreamer.
als ik de xtreamer aanzet, gaat mijn el cheapo wifi router over de scheef.
Dit is dus niet als ik een HD film zit te kijken want dan is het te verklaren. gewoon aanzetten veroorzaakt al dat de router niet meer functioneerd. zijn er meer mensen met dit probleem? (versie 2.1.3)
De xtreamer wordt gebruikt zonder HD, het probleem komt al bij booten.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Pagina: 1 ... 6 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.