• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
fast-server schreef op woensdag 26 december 2012 @ 22:10:
Ik heb de Sidewinder 3 twee maanden geleden gekocht maar ik zou willen dat ik deze nooit had gekocht.
Netwerk streaming werkt sporadisch, de xtreamer kan steeds de gedeelde mappen niet vinden ondanks dat deze hard gelinkt staat naar het juiste IP.

FAIL, LOGON? wtf er staat helemaal geen wachtwoord op op de share map!
Dan maar een NFS proberen... FAIL wtf?
Andere netwerk kabels, firmware nog maar eens geflashed... het helpt allemaal niets.
Internet radio werk wel... dus de NIC werkt...

Even de PCH C200 bij mijn ouders opgehaald en hierop meteen de netwerk shares en kijken maar.
Shares zijn ook gewoon beschikbaar vanaf andere PC's dus het ligt echt aan de Xtremer.

Firmware gaat ook nog steeds helemaal nergens over.

Morgen ga ik terug naar de mycom en dan geven ze maar gewoon mijn geld terug, kan ik mooi een andere PCH of Popbox kopen.
Moet je vooral doen, Popbox is verouderd en van de PCH's zou ik ook afblijven.

Draai de rollen eens om, dat jij daar een verkoper bent. Krijg je de hele dag mensen over de vloer met allang aangeschafte apparaten die na 2 maanden niet meer bevallen. Wordt dan een beetje een zooitje, niet?

Als ik jou was zou ik meer geld uitgeven en een htpc bouwen.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik neem toch aan dat ik binnen de garantie periode van een product mag verwachten dat het gewoon werkt.

Als dit product een probleem heeft zal dit gewoon opgelost moeten worden, kunnen ze dit niet oplossen dan zullen ze me een gelijkwaardig alternatief moeten geven of mijn geld terug.

Als het gewoon goed zou werken zou ik immers niet terug gaan, het heeft dus niets met "niet meer bevallen" te maken.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Sirius
Heb je op Google gezocht naar mensen met soortgelijke ervaringen? Of op het Xtreamer forum gekeken?

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 10:53
Hier van de week de Sidewinder 3 gekocht. Inloggen op NAS en WiFi zonder problemen. Lukte met de nieuwe firmwae ook om de bibliotheek voor bestanden weer te geven die niet op een interne hdd staan, maar op de NAS.

Stream nu nog van mn NAS, maar met grote bestanden (>5 gig) gaat hij wel haperen. Wellicht binnenkort toch maar even een externe HDD er aan koppelen.

Tot nu toe tevreden.

Handtekening

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Voor Prodigy FW4.0 gemerkt dat wanneer ik een film met ondertitels even op pause zet en na een tijdje verder wil kijken, de ondertitels uitstaan. Dit weer aan te zetten via het subtitlemenu waarna het ongeveer 5 seconden kost deze weer te geven op het beeld.

Mary had a crypto key...

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Net van mycom een andere sidewinder 3 meegekregen om te testen, moest wel eerst de firmware upgraden.

Zelfde resultaat, kan geen shares vinden... het ziet wel de UPNP mediaserver maar meer als een naam ook niet.

Was even aan het zoeken en kwam op avsforum en de amazon reviews veelal de zelfde problemen tegen.
Waardeloos chinees spul dus, als het werkt heb je geluk... werkt het niet verwacht dan ook geen support.
Xtreamer forums worden zwaar gemodereerd, als er ook maar iets negatiefs staat is de post meteen weg en het zelfde geld voor je account.

Update
Ik heb net ook eens naar de dhcp log gekeken, de extremer vraagt wel tot 10 keer per seconde een nieuw IP :|

Met een vast IP blijft hij de router ook flooden met requests of zijn IP nog wel goed is 8)7

Op die manier kun je natuurlijk nooit een netwerk stream vinden of een netwerk zoeken...

Brakke firmware dus.

[ Voor 23% gewijzigd door fast-server op 27-12-2012 19:37 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sidewinder3 met nieuwste fw4....het maakt geen reet uit,want apparaat blijft rebooten bij een willekeurige film. Wat een K.U.T. ding.
Elvira geeft volgens mij nog het beste resultaat....puur films kijken met een externe schijf PUNT :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:09:
Sidewinder3 met nieuwste fw4....het maakt geen reet uit,want apparaat blijft rebooten bij een willekeurige film. Wat een K.U.T. ding.
Elvira geeft volgens mij nog het beste resultaat....puur films kijken met een externe schijf PUNT :(
Gelukkig is de Prodigy dan wel stabiel; films kijken gaat erg goed. De rest van alle opties maar niet teveel over inzitten, want ook daar niet tevreden over. >:)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Mijn SW3 doet het prima... zowel met fw3.5rc10 als ook met fw4....
Er zit geen disk in de SW3 alles speelt vanaf NAS bedraad netwerk en alleen hdmi naar tv.
Heb je wel de juiste procedure gevolgd bij upgraden van de fw?
Ik snap niet waarom het apparaat bij sommige niet goed werkt.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 16:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zojuist mijn Sidewinder 3 binnengekregen :Y)
Wat ik nog niet helemaal snap: ik heb een losse retail verpakking met de USB antenne erbij gekregen, terwijl er op de achterkant van de SW al een vaste antenne op zit :?

Nu updaten naar FW 4 en dan eens lekker ermee spelen.
Is BD Full menu inmiddels wel of niet supported?

edit
AAAARGH!!!
Ik heb update gedaan vanuit het menu, waarna hij ging rebooten installeren.
Nu is de rode voortgangsbalk vol, maar staat er in beeld "No space for yaffs2 image!"
Er zit geen HDD in de xtreamer.

Kort gezegd: HELP!

[ Voor 27% gewijzigd door Koffie op 28-12-2012 15:20 ]

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 15:06

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

No worries, image kopiëren naar een USB-stick en recoveren, wordt hier uitgelegd :)

offtopic:
Beter zoeken jij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Staat er al op ;)
Ik kwam er te laat achter dat je FW4 *niet* via de settings moet updaten maar via recovery methode.
Staat er op, tijd om mee te spelen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

En vergeet na de update niet om een reset naar factory defaults te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond film gekeken via externe HD..liep steeds na ongeveer 18min vast middel reboot....toen na 3e vastloper film op usb stick gezet en geen reboot meer gehad.
Vandaag zelfde film getest met externe HD, maar weer op hetzelfde punt van film een reboot.
Gebeurt niet bij elke film, maar wel gemiddeld 1x op de 3films....wordt er moedeloos van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494547

Ik heb een probleem met de FW4, zojuist heb ik hem geüpload echter wanneer ik nu een youtube XL filmpje wil afspelen zegt hij missing plugin....

Iemand een idee, ik heb het via de browser geprobeerd maar daar zegt hij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoe speel je dat filmpje af? Via de app, de browser, xLive, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alles geprobeerd, via de app (youtube XL) en via de browser krijg overal hetzelfde.
HuHu schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:58:
Hoe speel je dat filmpje af? Via de app, de browser, xLive, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
http://www.xtreamer.net/ver4/

Note 2:
When you get LOAD ERROR on youtube clip please assume this clip is deliberately blocked to be played on our devices due to advertisements of youtube servers or special certification related to content owner.

Even ander filmpje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik heb de Xtreamer Sidewinder 3 nu een aantal weken in gebruik en om eerlijk te zijn heb ik weinigH problemen ermee gehad. Hij doet wat hij moet doen: Streamen via het netwerk en 3D blurays afspelen (daar had ik hem ook voor gekocht) Het enige wat ik wel opmerkte was de ondertiteling bij een dvd, als je deze even op pauze zet, dat deze niet meer aan staat, maar dat is niet echt een probleem om me druk om te maken. Hetgeen waar ik wel op hoopte met de recente firmware was dat er een 'reeds gezien indicator' in het menu zou zitten. Helaas is dit niet het geval. Maar ondanks alles is het een prima mediaspeler. (ook al had ik wel mijn twijfels na de mk1, die via bedraad netwerk geen 1080P zonder stotteren kon afspelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

3D is idd een zeer sterk punt voor de xtreamer, daar heb ik 'm dan ook voor gekocht. Wat 3D betreft kan XBMC nog een hoop leren.
Andersom kan de xtreamer ook een hoop leren van XBMC.
Allemaal kleine dingetjes die in XBMC gewoon zoveel beter zijn dan de xtreamer.
Neem simpelweg het STOP commando tijdens het kijken van een film, hij gaat altijd nog ff door.
Ook het wisselen van subs/audio vind ik onhandig.
Maar goed, op 3D gebeid is het een geweldig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, maakt niet uit bij alle filmpjes zegt hij dat er een plugin mit. ???
Cap schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 22:38:
http://www.xtreamer.net/ver4/

Note 2:
When you get LOAD ERROR on youtube clip please assume this clip is deliberately blocked to be played on our devices due to advertisements of youtube servers or special certification related to content owner.

Even ander filmpje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Koffie schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:34:
3D is idd een zeer sterk punt voor de xtreamer, daar heb ik 'm dan ook voor gekocht. Wat 3D betreft kan XBMC nog een hoop leren.
Andersom kan de xtreamer ook een hoop leren van XBMC.
Allemaal kleine dingetjes die in XBMC gewoon zoveel beter zijn dan de xtreamer.
Neem simpelweg het STOP commando tijdens het kijken van een film, hij gaat altijd nog ff door.
Ook het wisselen van subs/audio vind ik onhandig.
Maar goed, op 3D gebeid is het een geweldig apparaat.
Maar ook allemaal dingetjes die weer handiger zijn dan in XBMC. :) Ik kom zelf van een AppleTV met XBMC en de Xtreamer Sidewinder 3 bevalt me best goed. Het zou mijn voorkeur hebben als ze eerst bestaande bugs / werking / interface verbeteren en soepeler maken (stop commando idd) in plaats van allemaal nieuwe features toevoegen, maar dat zal wel wishful thinking zijn. Het blijft wat dat betreft toch een product met een typisch Chinees stempel. :)

Wat is er mis met het wisselen van subs/audio? Je drukt op het betreffende knopje en je kiest er eentje uit het lijstje in het pop-up menu, hoe wil jij het hebben?

Ik heb ook een Eminent EM7380 met dezelfde RT1186 chipset in gebruik en het valt op dat de spelers ongelofelijk veel gemeen hebben. Je ziet overal in de software dat de werking precies hetzelfde is (neem bijv het tonen van de netwerk throughput speed bij het starten van een film), overal dezelfde opties en pop-up menu's, etc. Het is duidelijk dat alles gebaseerd is op de grondvesten van de Realtek API en dat de custom firmware vooral een schil is over al die functies heen. Dat kan overigens wel veel uitmaken in bedieningsgemak. Ik vind bijvoorbeeld dat Eminent de verschillende settings ongelukkig verspreid heeft over verschillende menu's, bij Xtreamer hebben ze dat beter gedaan. Ook ziet de interface er gelikter uit. Maar bijvoorbeeld juist het gedrag van de stop knop met die korte delay, dat soort dingen zijn precies hetzelfde. Dat soort dingen blijkt toch in de diepere gemeenschappelijke Realtek laag te liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 30-12-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet niemand de oplossing tot het probleem dat FW4 geen films kan afspelen via browser en youtube ??
Anoniem: 494547 schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:30:

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Cap schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:33:
[...]
Wat is er mis met het wisselen van subs/audio? Je drukt op het betreffende knopje en je kiest er eentje uit het lijstje in het pop-up menu, hoe wil jij het hebben?
Net als XBMC en elke andere DVD speler in de wereld: realtime door de lijst heen zappen.
Een popup lijst is leuk, maar ik wil de film helemaal niet pauseren als ik subs enable.
Soweiso onlogisch dat voor subs de film wel wordt gepauzeerd en voor audio niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Yep dat is waar, dat pauzeren is onnodig. Ik heb dit ook bij de Eminent getest en dat is waar die een puntje voor had: geen pauze. Dus het kán wel, ook op het RT1186 platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
[...]
Anoniem: 494547 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 18:58:
Ik heb alles geprobeerd, via de app (youtube XL) en via de browser krijg overal hetzelfde.
[...]
Ligt eraan waar je hem opstart. Je hebt nogal wat verschillende mogelijkheden:

Als ik een random filmpje probeer via
- App > Premium apps > Youtube XL dan speelt ie zonder problemen. Hoezee! Maar dan:
- App > Premium apps > Youtube dan crasht de Xtreamer direct en moet ik hem van de power afhalen om te kunnen herstarten.
- App > Youtube dan crasht de Xtreamer direct en moet ik hem van de power afhalen om te kunnen herstarten.
- App > Web Portal > Youtube XL dan krijg ik de Missing Plugin melding
- App > Web Portal > Browser dan krijg ik de Missing Plugin melding
- App > Web Portal > Direct youtube.com intikken in de URL box dan krijg ik de Missing Plugin melding
- App > Web Browser en URL intikken in een van de schermen dan krijg ik de Missing Plugin melding

En waarschijnlijk heb ik dan nog niet eens alle ingangen in de doolhof gevonden. :D

Met andere woorden, buggy en zeer rommelig ingedeelde software die her en der in de "App" hoek geknald is, zoals te verwachten. Net zo nutteloos als het "Android" hoofdstuk trouwens.

Conclusie: typisch Chinees: heel veel zooi erop plempen in het kader van "features om de features" en dan vrijwel allemaal net niet goed werkend.

Ik blijf weg uit die hoek en gebruik hem voor wat ie wel goed kan: films en muziek afspelen van NAS, schijf, al dan niet via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sutekh82
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10-2024

[...]
Heb je direct na het flashen van nieuwe firmware de usb stick verwijderd? Dus op het moment dat hij aangeeft "complete" te zijn, gelijk uit het apparaat halen. Wanneer je hem laat zitten installeert hij dat gedoe op je usb stick ipv je xtreamer. Dit alles staat uiteraard gewoon beschreven op de pagina van de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat heeft hier volgens mij niks mee te maken, ik houd het gewoon op buggy software.

Stel dat alles per ongeluk op de USB stick geinstalleerd geinstalleerd zou zijn, en je verwijdert die, dan zou er weinig meer werken. Bovendien: bij mij komt er dus dezelfde melding en ik heb de stick direct verwijderd na "complete".

Maar uberhaupt he... die upgrade procedure, hoe kómen ze erop? Dat je snel die USB stick moet verwijderen... dat ze niet ff op gebruikersinput wachten na het completeren van de flash, zodat je daarna rustig de USB stick kan verwijderen en met de powerknop op het apparaat kan herstarten...

...en dat de software überhaupt op de USB stick wil gaan installeren, hoe moeilijk kan het zijn om het installatiescript zo aan te passen dat hij het op de goede plek doet...?

...en als je erover nadenkt, dan heb je een apparaat wat met het internet verbonden is en dan kan je niet via het menu zelf een nieuwe firmware downloaden en flashen...

Dan die tig verschillende manieren om Youtube te starten zoals ik hierboven al aangaf.

Je lacht je toch eigenlijk een breuk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hij installeert de firmware op de interne ROM van de Xtreamer. Daarna (als je de melding Completed ziet), gaat hij aanvullende pakketten zoals xLive en xListPlay installeren. Deze pakketten worden niet op de ROM geïnstalleerd, maar op de eerste interne harde schijf die in je Xtreamer zit. Op het moment dat je je USB stick laat zitten is deze (grote kans) als eerste gemount en worden deze pakketten daarop gezet. Als je de stick eruit haalt zet hij ze op de hdd of als je die niet hebt stopt 'ie.

Het blijft een rare procedure, maar het is niet zo dat als je de stick laat zitten er niets meer werkt. Er wordt alleen wat spul op je stick gekopieerd. De echte firmware staat in het apparaat zelf.

Daarnaast hebben heel veel apparaten zo'n "rare" procedure. Denk aan het installeren van een nieuwe ROM op je Andriod telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Huhu, als het alleen xLive en xListPlay zijn die de mist in gaan dan is dat nog te overzien (onhandig dat Xtreamer dit niet expliciet uitlegt bij de update procedure, zoals het er nu staat word je bang dat het mis gaat). Die zijn standaard ook helemaal niet geinstalleerd, en als je dat wel doet krijg je een grote melding te zien dat het community software is en niet supported door Xtreamer. Dus daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen. Maar als het alleen om die 2 dingen gaat dan verklaart dat het niet werken van YouTube sowieso niet.

Nu heb ik geen Android telefoon, maar een custom ROM op een Android telefoon, dat valt toch onder tweaken? Net als jailbreaken bij een iPhone. Logisch dat je daarbij wat moet prutsen. Maar een standaard firmware upgrade van een iPhone gaat tegenwoordig gewoon vanaf de telefoon zelf over het internet, weet niet hoe dat bij de Android telefoons is. Mijn Panasonic tv doet het ook gewoon over het internet. Mijn Horizon box krijgt ze ook automatisch binnen. Mijn Synology NAS doet het ook over het internet. Mijn Samsung Blu-ray speler ook. Mijn laptop uiteraard ook. Mijn oude Siemens IP telefoon zelfs ook.

Eigenlijk het enige met het netwerk/internet verbonden apparaat dat het niet doet is dus de Xtreamer. Dus voor mij voelt dat natuurlijk achterhaald en onlogisch.

PS Hebben jullie trouwens wel eens via het menu een interne harddisk geprobeerd te formatteren? De dialogen die je dan krijgt zijn werkelijk om je te bescheuren, grote delen van de zinnen ontbreken, andere delen staan weer dubbel, het is de bedoeling om te waarschuwen voor gegevensverlies maar er staan (delen) van andere teksten, niet om aan te zien. :) Vol goede bedoelingen maar oh zo onhandig.

Oh en instellen van het geluid op "Comfort" mode werkt niet, als je terugkomt in het menu dan staat ie weer op de oude stand ("Aan"). Bij de Eminent werkt dat wel. Maar de Eminent die heeft een andere leuke bug: als er bij het starten van een ISO gevraagd wordt of je het BD-lite menu wilt zien en je kiest "Ja" dan krijg je hem niet te zien, kies je "Nee" dan krijg je hem wel te zien. Ook heeft Eminent de Lipsync functie uit de firmware gesloopt, heel irritant.

Al met al bevestigt het mijn indruk van de mediaspelers van de gespecialiseerde, wat kleinere, bedrijven. Popcorn, Xtreamer, Eminent, allemaal propvol "features" maar minstens zoveel bugs en knulligheid. Maar goed, ze doen maar. Ik blijf duimen dat ze de essentiële features - zonder haperen zoveel mogelijk formaten video's afspelen met geluid en ondertiteling naar keuze - niet om zeep helpen bij het introduceren van een nieuwe "feature packed" firmware, dan ben ik al tevreden. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Cap op 31-12-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Koffie schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:09:
Zojuist mijn Sidewinder 3 binnengekregen :Y)
Wat ik nog niet helemaal snap: ik heb een losse retail verpakking met de USB antenne erbij gekregen, terwijl er op de achterkant van de SW al een vaste antenne op zit :?
Dan heb je de nieuwe Sidewinder 3 SE gekregen ;) zelfde als de normale Sidewinder 3 alleen met vaste antenne, net nieuw. Misschien kan je hem terugsturen, of op je pc o.i.d. gebruiken, werkt gewoon prima met de drivers die ze hier aanbieden, doe het zelf ook want ik heb de Xtreamer zelf bedraad aangesloten en de Xtreamer WIFI-stick op mijn pc gebruikt ipv de tragere USB-stick van KPN.

http://xtreamer.net/downl...ons/usb-wifi-drivers.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door DarkElement op 02-01-2013 12:39 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476424

Ik heb al flink wat gebruik gemaakt van mijn Xtreamer PRO de laatste jaren. Ook al is het een wat ouder model, ik ben er nog steeds enorm tevreden mee, maar sinds mijn nieuwe 'omgeving' ervaar ik toch een probleem.

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een Panasonic TX-P50ST50 die zelf in staat is om MKV af te spelen dus het werd tijd om de Xtreamer te verplaatsen naar de slaapkamer. Mijn idee was om alles bekabeld op mijn router aan te sluiten zodat ik vanaf mijn tv de Xtreamer kon benaderen en zo mijn content te streamen naar de Panasonic in de huiskamer.

Helaas is dit mij tot nu toe niet gelukt. Wat ik ook doe, ik zie wel de Xtreamer, mijn PS3 en laptop (onder viera - mediaspeler) maar als ik mijn Xtreamer open dan zie ik alleen de externe 500gb schijf die in de USB ingang van de Xtreamer zit, maar niet de interne 2tb schijf!

Dit lijkt niet aan mijn Panasonic te liggen ,want als ik de mediaspeler functie van mijn PS3 gebuik zie ik ook alleen de externe schijf.

Bijzonder, want als ik op mijn laptop het ipadres van de Xtreamer ingeef dan zie ik zowel de interne als de externe schijf.

Ik was zo enthousiast maar dit is toch wel een domper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
de sidewinder 3 met wifi actie bundel is bij cool blue weer op voorraad, heb er even op zitten wachten, vond het zonde om deze zonder wifi te bestellen.

morgen mee aan de slag, helaas nog even op de slaapkamer want beneden zit ik te wachten op de 55" sony in de ING rentepuntenwinkel

/edit
heb em niet net zoals koffie met dubbele antenne gekregen, of zoals op het plaatje op de site met losse usb plug, maar de hierboven genoemde SE versie is geleverd, met vast antenne op de achterkant

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 10-01-2013 13:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Lekker suf bezig zijn ze dan bij CoolBlue zeg... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 27-07 13:42
Ik ben aan het twijfelen om toch een nieuwe mediaspeler aan te schaffen. Omdat ik graag eens een 3D filmpje kijk, is de sidewinder 3 een optie. Is het probleem met het rebooten inmiddels wel opgelost met de nieuwste firmware want dat lijkt me echt verschrikkelijk irritant?

Ik stream mijn films via mijn NAS naar de mediaspeler. Gaat dat allemaal goed met de sidewinder 3? Full HD, 3d etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Ik gebruik de SW3 ook zonder interne disk.
Alles staat op een NAS. En dat werkt prima.
HD = geen probleem. 3D weet ik niet want dat kijk ik niet.
Wel is alles bekabelt geen wireless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Steefmeister schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:26:
Ik ben aan het twijfelen om toch een nieuwe mediaspeler aan te schaffen. Omdat ik graag eens een 3D filmpje kijk, is de sidewinder 3 een optie. Is het probleem met het rebooten inmiddels wel opgelost met de nieuwste firmware want dat lijkt me echt verschrikkelijk irritant?

Ik stream mijn films via mijn NAS naar de mediaspeler. Gaat dat allemaal goed met de sidewinder 3? Full HD, 3d etc
Als ik bijvoorbeeld een blu-ray rip een paar minuten op een snelle A-B repeat zet of het apparaatje door heel veel functies aanroepen tijdens een blu-ray rip heftig aan het werk zet, dan wil ie nog wel eens opnieuw opstarten. Kijk ik gewoon een film dan gaat dat prima. Ik heb het vermoeden dat de chipset het dan gewoon wat heet onder de voeten wordt. Een koelblokje zo zoiets simpel kunnen oplossen. Maar dat het toch gewoon door brakke firmware komt is zeker niet uit te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 13-01-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
hallo,

Werkt de sidewinder 3 samen met de twonky android app (Twonky beam)? :?

[ Voor 9% gewijzigd door sanderrink op 14-01-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ken de app niet, maar de virtuele android omgeving van de SW3 stelt niet veel voor.. amper bruikbaar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 01:58
Ik wil de SW3 kopen voor m'n pa maar ik had een vraagje mbt het afspelen. Hij heeft nu een WDTV (eerste generatie) maar die speelt vrijwel niks af qua 1080P/DTS etc. Heeft de SW3 hier last van? Hij bekijkt films puur vanaf USB en hij heeft niks met streamen etc. Kan ik gewoon deze voor hem halen of zal ik verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Laatst online: 27-07 13:42
Devrim schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:48:
Ik wil de SW3 kopen voor m'n pa maar ik had een vraagje mbt het afspelen. Hij heeft nu een WDTV (eerste generatie) maar die speelt vrijwel niks af qua 1080P/DTS etc. Heeft de SW3 hier last van? Hij bekijkt films puur vanaf USB en hij heeft niks met streamen etc. Kan ik gewoon deze voor hem halen of zal ik verder zoeken?
Daar kun je zelfs de Asus O!play voor nemen die ik op het moment heb. SW3 zal ook geen problemen hiervoor geven neem ik aan aangezien dit nog een wat krachtigere speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week woensdag de xtreamer sidewinder 3 gehaald bij MyCom. Helaas ook met de problemen dat na 15 - 20 minuten bij het afspelen van een film(welk bestandsformaat maakt niet uit) de sidewinder reboot. Flashen van de firmware(3.x?) naar 4.0 mochten niet baten Vanmiddag in de winkel terug geweest en omgeruild voor een andere. Heel coulant allemaal van de winkel alleen ze konden mij niet vertellen of omruilen nou daadwerkelijk de oplossing was. Zojuist asap nog even getest. Problemen blijven aanhouden met firmware 4.0. Is dit nou zo'n slecht product? of is er inmiddels een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Er zijn een paar stappen die je in ieder geval geprobeerd moet hebben, ook bij een spiksplinternieuw apparaat uit de doos:

1. Reset doen naar de fabrieksinstellingen vanuit het systeemmenu
2. Harde reset: power van het apparaat af en de powerknop op het apparaat ingedrukt houden, stroom er op en wachten terwijl je de aan/uit knop ingedrukt houdt. Als de setup start dan de knop loslaten.
3. Nogmaals reset doen vanuit het systeemmenu

Bij mij herstartte ie nieuw uit de doos ook spontaan op onvoorspelbare momenten, ook na de firmware update, maar na bovenstaande (plus alle opties instellen naar eigen voorkeur) doet ie dat niet meer.

Verder blijft het een apparaat vol Chinese goede bedoelingen maar ook met Chinese kwaliteit in met name de afwerking van de software en documentatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 15-01-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 13:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:06:
Vorige week woensdag de xtreamer sidewinder 3 gehaald bij MyCom. Helaas ook met de problemen dat na 15 - 20 minuten bij het afspelen van een film(welk bestandsformaat maakt niet uit) de sidewinder reboot. Flashen van de firmware(3.x?) naar 4.0 mochten niet baten Vanmiddag in de winkel terug geweest en omgeruild voor een andere. Heel coulant allemaal van de winkel alleen ze konden mij niet vertellen of omruilen nou daadwerkelijk de oplossing was. Zojuist asap nog even getest. Problemen blijven aanhouden met firmware 4.0. Is dit nou zo'n slecht product? of is er inmiddels een oplossing?
Je zou kunnen proberen om je HDD te laten controleren op fouten.
Dus als je je Xtreamer aansluit op je pc in die pop-up kiezen voor controleren.
En anders kun je dat ook via de eigenschappen doen.
(Deze computer -> Xtreamer schijf -> Rechtsklikken - Eigenschappen -> Extra -> Nu Controleren (foutcontrole)

Bij mij zijn de reboots namelijk volledig opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-01-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Over jullie problemen met de Sidewinder3:

Jullie streamen niet vanaf een NAS? Met die combi wil ik nl. gaan werken en daar hoor/lees ik ook bijna geen negatieve verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik stream zowel vanaf een NAS als vanaf een interne 2.5" schijf, gaat in principe prima, zonder reboots of gestotter. Meestal gebruik ik de interne schijf. Betreft een Synology NAS, alles bedraad aangesloten, gigabit netwerkje.

Stotteren:
Als ik een torture test uitvoer wat betreft de doorvoersnelheid (Batman The Dark Knight Blu-ray rip, ontploffingsscene ziekenhuis) dan is het resultaat bij die vreselijk lastige scene, in volgorde van het minst stotteren naar het meest:

2.5" interne SATA600 HDD > NAS UPnP of Samba > NAS NFS > USB3.0 (3.5" SATA600 HDD) > USB2.0 (3.5" SATA600 HDD)

Gek genoeg streamt UPnP en Samba dus beter dan NFS, en ook het relatief slechte streamen van USB3 en USB2 valt me op. Overigens is dit probleem niet zo groot als het nu misschien lijkt, want 99% van het materiaal dat ik kijk gaat zonder schokken. Ook bij TDK is in alle gevallen alleen bij de ziekenhuisontploffingscene geschok te zien, dat is dus gedurende max. een half minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
ik heb 1 keer gehad dat mijn SW3 automatisch begon te rebooten. Ik was toen net over op de nieuwste firmware en speelde een mkv'tje af via USB2. Gedurende die film heeft hij 3 keer reboot.

Meestal speel ik alles af via een windows share, en dat gaat zonder problemen. Ik speel bijna nooit iets af via USB, maar omdat ik dit wel vaker wil gaan doen in te toekomst vrees ik dat ik vaker reboots ga tegenkomen. Maar heb dit dus niet goed genoeg getest nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ok. Thnx voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495825

Ik heb de Sidewinder 3 sinds 14 december, DVD bestanden welke op een externe HD staan ( via USB aangesloten ) speelt hij perfect af, echter HD en 3D stotteren allemaal. Van de week de update naar versie 4 gedaan, helpt niet.
Zou dit een instelling kunnen zijn of een andere oorzaak. Op mijn PC speelt de HD film perfect met de VLC-player.
Gr Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je zou eens kunnen kijken of je dezelfde bestanden wel goed kan streamen, over LAN zijn er weinig problemen bekend.
Als dat wel lukt, dan zit het in USB...

Nog een vraagje van mijn kant, wat is bij jullie de opstart tijd van de SW3? en blijft het beeld ook zo lang zwart na het eerste logo? Had eerst de s-video kabel aangesloten op mijn oude beeldbuis, en zag je gedurende de boot continu beeld. Nu via HDMI op mijn LCD zie ik wel het logo, maar dan 1-3 minuten zwart beeld...

Ben wel van plan om nog een interne HDD erin te stoppen om zo wat beter de muziek functies te kunnen gebruiken. Kan dat nog uitmaken (heb het idee dat ie zaken op het netwerk probeert te doen)
Ik heb automatisch scannen al uitgezet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Probeer ook eens de automatische refresh van de library uit te zetten in de settings. Wellicht staat ie steeds druk te scannen naar wijzigingen als je hem opstart, en dat bevordert het streamen zeker niet.

Maar mij is de USB performance zoals gezegd ook tegengevallen. Intern of via het netwerk gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Snap het niet helemaal maar bij mij performed het best wel goed.
Laatst film via USB drive afgespeeld (BluRay) en zonder problemen.
Ook het streamen via netwerk gaat probleemloos (ben nu wel opzoek naar een stuk blank hout O-) )

Het enige wat ik doe op de SW is films en muziek afspelen (dus waar deze voor bedoeld is mi) alle overige meuk (android youtube etc) is niet actief en gebruik ik niet.

Het opstarten duurt lang bij de SW, maar dat is bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
hedrickus, probeer voor de gein eens een echte torture test, dan ben ik benieuwd wat je USB drive doet.

Neem de ziekenhuisontploffingsscene (rond 1 uur 53 min) van Batman The Dark Knight IMAX, en dan wel een volledige ISO Blu-ray rip he, dus geen gecomprimeerde bdrip ofzo. Bestand zal in de buurt zijn van de 18-20 GB, zit je veel lager dan heb je er eentje waarbij compressie toegepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Zal eens kijken of ik deze kan vinden, hoewel lgs mij een BluRay rond de 40 GB zou moeten zijn. Zeker de IMAX versie.
Ik zelf heb de extended versie van LOTR deel 1 bekeken (volledige BD ongeveer 60 GB ) en dat ging zonder problemen.

ben benieuwd. Als ik 'm kan vinden ga ik het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ja 40GB kan ook, die grootte ligt natuurlijk o.a. aan zaken als hoe lang de film is, en of zaken als menu's, alle ondertiteling, alle audioformaten en extra's (making of, commentaar, etc) meegenomen zijn. Maar 10GB voor een film van 2 uur is in ieder geval onwaarschijnlijk :)

Ik ben benieuwd hoe die scene het bij jou via USB doet, en ook via een interne schijf en/of NAS natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Helaas kan ik de films in IMAX niet vinden, dus kan het helaas niet testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
Je kunt ook zoeken op de beroemde bird scene uit Planet Earth.

google bijv eens op: BBanet.Earth.Bird.Scene.(A.K.A.killa.sampla).x264.34Mbps.High@L.mkv
(zo heet de scene die ik heb gedownload vanaf de piratenbaai)
Middels deze scene krijgt de SW3 het behoorlijk moeilijk, en gaat het beeld goed stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19
avec_style schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:21:
Je kunt ook zoeken op de beroemde bird scene uit Planet Earth.

google bijv eens op: BBanet.Earth.Bird.Scene.(A.K.A.killa.sampla).x264.34Mbps.High@L.mkv
(zo heet de scene die ik heb gedownload vanaf de piratenbaai)
Middels deze scene krijgt de SW3 het behoorlijk moeilijk, en gaat het beeld goed stotteren.
Die bird scene speelt hier prima af hoor. Dat kon mn allereerste Popcorn Hour A110 al. Waarschijnlijk staat er toch een instelling verkeerd (24Hz?) of trekt je netwerk/nas het niet helemaal.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-07 12:53
Ik gebruik nu echt al ongeveer een kwartaal oid de Sidewinder 3, dit bekabeld op een KPN glasvezel netwerk (H220N Experiabox) maar streamen is echt een ramp, dus ik pleur voornamelijk films op de hdd

Gear | Last.fm | twitch.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Waar vandaan stream je (bedoel je streams vanaf het internet of vanaf een NAS), zo ja welke NAS, bij wat voor streams gaat het fout, en gaat het via een gigabit netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat zie je boven in beeld als je een film start vanaf een netwerk locatie?
ik zie hier gemiddeld rond de 55.000 kb/s staan geloof ik (helft van GB netwerk???) en ik stream van een relatief trage NAS (CH3SNAS met 64MB geheugen en een 500mhz arm, welk gb nic)

kan het nu niet checken, dus misschien zit ik er een nulletje naast..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
iemand al ervaringen met de xtreamertv? Krijg de mijne vandaag binnen, besteld bij mycom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:19
Versie 4.0.1 is uit, in ieder geval voor de SW3.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 17:39
Sinds vandaag in het bezit van een Xtreamer Sidewinder 3. Prima apparaat. Helaas is het trekken van kabels niet gelukt, trekveer zat muur en muurvast. Dat betekent dat ik de streamer niet bedraad kan aansluiten :( Nu heb ik wel een goede router (Asus RT-N66U). Zou het lukken om blu-rays te streamen via WiFi van PC naar Mediaspeler via de Asus router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
De kans is klein, maar wifi is erg omgeving afhankelijk.Gewoon proberen, ik kan wel ja zeggen, en iemand anders nee, je weet het pas zeker als je het zelf hebt gedaan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zo... net even 4.0.1 op mijn SW3 gezet en de opstart tijd is van 1:15 naar 0:40 gegaan, dat is wel lekker! verder merk ik niet echt verschil

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Zo, ook net even de nieuwe firmware erop gezet. Wat een prutproducten zijn die mediaspelers toch ook he, niveau lik-me-vesje. :)

1. Er is een mooie menu optie "Firmware Upgrade" gemaakt maar die werkt niet. Neee... je moet de USB stick erin stoppen en de powerknop ingedrukt houden. (Aan de heren ontwikkelaars: HAAL DIE FIRMWARE UPGRADE MENU OPTIE DAN WEG! Grrr...)
2. Je moet nog steeds snel de USB stick eruit trekken als er "update complete" verschijnt, want anders installeert ie een deel van de software op de USB stick. (PAS HET SCRIPT AAN ZODAT IE T GEWOON OP DE GOEDE PLEK NEERZET, OF BOUW EEN PAUZE IN MET EEN DIALOOG als "Please remove USB drive now and press power button to continue". Grrr...)
3. Al je persoonlijke instellingen zijn na de firmware update verdwenen, alle instellingen staan op factory default. Zelfs je favorieten/playlists zijn eruit gepleurd. (Niks anders te zeggen dan grrr...)

Caps intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 08:44
Ik heb de Sidewinder3 afgelopen weekend gekocht als speler voor op de slaapkamer. In het kort: ik vind het een fijne speler maar hij is wel wat "ongepolijst" in het gebruik. Dat probleem (of is het een feature?) met het installeren van data op de verkeerde plek is toch wel heel apart. De webinterface (die ook maar half-half werkt) vind ik ook maar vaag. Wat ie moet doen, het afspelen van media, doet ie wel goed. Maar over sommige features is duidelijk niet al te veel nagedacht.

Het grappige is dat ik juist voor Xtreamer koos omdat ik m'n voorgaande mediaspeler, een Dune HD Lite 53D, een wat 'basic' uitgevoerde speler vond. Echt veel ben ik er niet op vooruit gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Vanavond gaan we de Prodigy upgraden naar 4.0.1 Elke upgrade bij Xtreamer is een kleine stap in de goede richting...
Met 4.0 had ik o.a. het probleem dat ik bij pauze van een ondertitelde film de ondertitels bij play weer kwijt was, die moest dan weer aangezet worden waardoor je circa 5sec van de film mist. Heel lastig bij Scandinavische series... :9

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Weet iemand hoe je een wifi profile verwijderd? Geen knop op mijn afstandbediening lijkt dat te kunnen en online kan ik het antwoord op de vraag ook niet vinden. Het lijkt me een vrij simpele actie maar ik begin te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
en, nog steeds de ellende dat je via 8 delete file, wel kan deleten wat je wilt, alles ook weg is, totdat je opnieuw opgestart hebt, dan is alles weer terug, ik weer terug naar 3.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zijn er plugins om ala XBMC realtime subs bij bijv. bierdopje te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
beantherio schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:29:
Weet iemand hoe je een wifi profile verwijderd? Geen knop op mijn afstandbediening lijkt dat te kunnen en online kan ik het antwoord op de vraag ook niet vinden. Het lijkt me een vrij simpele actie maar ik begin te twijfelen.
Om hier even op terug te komen: via het naar de default brengen van de instellingen van de speler ben ik de door mij ongewenste profiles inmiddels kwijt, maar dat is uiteraard wel een erg radicale oplossing. Voor zover ik kan zien kun je de verbindingsprofiles helaas niet los verwijderen. Het vervelende is dat (in ieder geval bij de SideWinder3) bij het automatisch maken van een verbinding enkel het eerste profile wordt oppakt. Als die onjuist is dan maakt ie niet automatisch verbinding bij het opstarten. Je moet dan iedere keer na het opstarten handmatig het juiste profile kiezen om verbinding te kunnen maken. Het wijzigen of verwijderen van een foutief profile lijkt niet mogelijk te zijn, tenzij je dus alle instellingen van de speler reset. Dit is duidelijk een van de "ruwe randjes" van Xtreamer: uiteindelijk werkt alles maar je moet er wel wat voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Klopt, valt niet te verwijderen. Net zoals 1000 andere dingetjes is de draadloos netwerk functionaliteit net niet af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497815

Vadaag in het bezit van de SW3 deze gelijk ff de nieuwe fw erop gezet... Nou ja ff... Netjes met een srick van 2GB aan de gang gegaan! format FAT32 (zoals dit wordt beschreven) en de procedure gevolgd, spanningsloos, dan met spanning, usb, 10-12 sec. ingedrukt houden.... Wat vervelend, keer op keer blijft het lampje branden en gaat dus niet uit... Uiteindelijk met de powerknop weer uitgezet en weer opnieuw... Dan staat er inmiddels wel al wat op de stick bijgeschreven, dit tuurlijk weer verwijderd. Tot het lumineuze idee gekomen om het eenst met een NTFS te proberen. Niet te geloven, het is gelukt. Nu begrijp ik dat ik een reset van de factory default setting moet doen...? Zie nergens zoiets in het menu staan... Heb de SW al uit gezet en weer aan, alles lijkt goed.
Lijkt mij in eerste instantie @random stabiel... Wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500350

Hallo, ik heb een sidewinder 3 en gebruik firmware 4.0

Als ik via de ingebouwde hardeschijf naar mijn films ga en via knopje 6 op de ab klik, wordt de movie info geladen. Dat werkt prima.

De film wordt automatisch naar de moviejukebox geplaatst.

Als ik dan het systeem afsluit en daarna weer opnieuw opstart, zijn alle films uit de jukebox verdwenen.

Waar kan dat aan liggen en hoe los ik dat?

Ook als ik iets in favorieten plaatst, is het na het opstarten van het systeem verdwenen.

hoe los ik dat op?

gr,
jimmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Is de HDD vanuit de SW 3 geformatteerd? Denk dat ie anders er niet op kan schrijven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
Vraagje. Als ik op mijn SideWinder3 een video stream vanaf mijn NAS dan laat hij aan het begin van de weergave de data rate zien waarmee gestreamt wordt. Na een paar seconden verdwijnt dat getal weer. Is er een mogelijkheid om de data rate permanent in beeld te houden? Ik kan dit niet in de handleiding terugvinden met welke knop of functie dit aangezet zou kunnen worden. Ook een zoekactie via Google leverde geen resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Heeft er iemand ervaring met de Ultra 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:24
Kan de Sidewinder overweg met Adobe Flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
NeutraleTeun schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:18:
Kan de Sidewinder overweg met Adobe Flash?
in de browser bedoel je? nooit getest, maar ik vermoed van niet.. waarom zou je dat willen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor het afspelen van filmpjes via de browser.
Hij kan het ook niet, maar was meer een vraag of het mogelijk was om dat te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Je zou kunnen kijken of het binnen android lukt, maar dat is in de praktijk ook een onwerkbaar stuk software :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500350 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:35:
Hallo, ik heb een sidewinder 3 en gebruik firmware 4.0

Als ik via de ingebouwde hardeschijf naar mijn films ga en via knopje 6 op de ab klik, wordt de movie info geladen. Dat werkt prima.

De film wordt automatisch naar de moviejukebox geplaatst.

Als ik dan het systeem afsluit en daarna weer opnieuw opstart, zijn alle films uit de jukebox verdwenen.

Waar kan dat aan liggen en hoe los ik dat?

Ook als ik iets in favorieten plaatst, is het na het opstarten van het systeem verdwenen.

hoe los ik dat op?

gr,
jimmie
Ja, mijn hd is geformateerd.
maar nog steeds verdwijnen mijn films uit de movie jukebox, wanneer de sidewinder opnieuw wordt opgestart.

Ook heb ik regelmatig dat de sidewinder mijn thuis netwerk niet vindt.

Heeft iemand oplossing voor deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Anoniem: 500350 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:07:
[...]

Ja, mijn hd is geformateerd.
maar nog steeds verdwijnen mijn films uit de movie jukebox, wanneer de sidewinder opnieuw wordt opgestart.

Ook heb ik regelmatig dat de sidewinder mijn thuis netwerk niet vindt.

Heeft iemand oplossing voor deze problemen?
Ja... geformatteerd lijkt me logisch. Maar in mijn reactie vaging het specifiek over formateren vanuit de SideWinder... dus in ext3 (gokje) ipv fat32 of ntfs. Dat lees ik niet terug in je reactie

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prulleman schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:57:
[...]

Ja... geformatteerd lijkt me logisch. Maar in mijn reactie vaging het specifiek over formateren vanuit de SideWinder... dus in ext3 (gokje) ipv fat32 of ntfs. Dat lees ik niet terug in je reactie
Klopt, ik heb de hd ook in de sidewinder geformatteerd. Maar ook dat lost niets op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds vandaag ook een sidewinder 3. Maar het afspelen lukt prima, alleen de ondertitels niet. Ik heb een MKV bestand en een externe ondertiteling maar als ik op subitels druk staat hij niet erbij? hoe kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Volgens mij laat ie niet de bestandsnaam zien, maar subtitle 1 ofzo.
Welke firmware versie heb je

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai de nieuwe firmware, het bestand heeft een engelse sub. maar dat is geen los bestandje die zie ik wel. Verder kan ik dan kiezen tussen browse en uit.
En bij browse kom ik bij mijn usb stick uit, en kan ik niet kiezen voor mijn NAS.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Weet iemand hoe het komt dat als mijn SW3 bij IMDB de film gegevens op pakt er bij RUNTIME MIN komt te staan en geen tijd ?

Hoe kan ik dit oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11-2013
De films haal ik op mijn PC binnen en stream deze vervolgens naar de hdd in de xtreamer. In de SW3 heb ik een WD blue 1Tb mijn netwerk is bekabeld met cat5e de snelheid waarmee ik kan steamen is max 5-6 Mbps. Ik heb mijn router (experiabox) al buiten gesloten en kabels en switshes al kortgesloten echter niks heeft een hogere overdrachtsnelheid als resultaat.

Heb jij een idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Mij lijkt dat het toch sneller moet kunnen.

Met vriendelijke groet en dank,

Terr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Ik denk dat Run time niet aan te passen is dit omdat ik dit bij niemand erbij zie staan.

Andere vraag:

Kan ik in mijn movie jukebox films op alfabetische volgorde zetten ?

Grt,
jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Terrr schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:54:
De films haal ik op mijn PC binnen en stream deze vervolgens naar de hdd in de xtreamer
Je bedoeld kopieren. Streamen is als je de film vanaf je PC kijkt met je xtreamer over je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrr
Klopt idd kopieeren naar de HDD in de speler. Gisteravond was de snelheid teruggelopen naar 2.5-3.5 Mbps :(

Ik heb een losse cat5e kabel getest door te koppelen aan een switch welke direct aan de PC hangt en aan de andere zijde een laptop. de snelheid is dan 50 Mbps en loopt dan terug naar 30 Mbps (de kabel lijkt me dus goed

Heb jij een idee hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je moet natuurlijk wel dezelfde kabel testen, anders kun je nooit definitief uitsluiten natuurlijk.
Dus, hang je laptop aan die kabel van de Xtreamer en kijk dan nog eens.

Lukt het nog steeds niet? Dan ligt het aan de kabel (cq iets ervoor)
Lukt het wel, dan ligt het aan de Xtreamer (of je Blue HDD) ofc.

Probeer het ook eens visa versa, dus van je Xtreamer naar je PC.

[ Voor 12% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopyfreak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb ook een xtreamer sw3, maar het probleem is dat ik mp4 bestanden niet goed kan afspelen! Ik krijg bij mp4 bestanden geen geluid! En... Mijn surround systeem begint ook helemaal te flippen dan, die loopt ook helemaal vast. Eenmaal ik het mp4 bestand stopzet, gaat alles weer vanzelf.. Iemand een idee hoe dit komt en vooral... Hoe ik dit kan oplossen? Geluid is aangesloten via coax, ook optisch heeft hij dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrr
Ik gebruik idd steeds dezelfde kabel, van switch ( naast) pc direct naar de xtreamer sw3 heeft hetzelfde effect nl te lage overdracht snelheid.

Maar zit dan het probleem in de SW3 of de gemonteerde HDD wd blue 1Tb. ik denk zelf nl dat de software van de SW3 te sloom is, kan dat?

gr Terr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Snoopyfreak schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:41:
Ik heb ook een xtreamer sw3, maar het probleem is dat ik mp4 bestanden niet goed kan afspelen! Ik krijg bij mp4 bestanden geen geluid! En... Mijn surround systeem begint ook helemaal te flippen dan, die loopt ook helemaal vast. Eenmaal ik het mp4 bestand stopzet, gaat alles weer vanzelf.. Iemand een idee hoe dit komt en vooral... Hoe ik dit kan oplossen? Geluid is aangesloten via coax, ook optisch heeft hij dit probleem.
welke setting heb in bij audio output staan in het setting menu? en heb je het bij -alle- mp4 bestanden? heb je de laatste firmware?
heb je misschien een voorbeeld mp4 (legaal of course) zodat andere het kunnen testen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Xtreamer Sidewinder 3: check
Laatste firmware: check
mp4 bestand: check (A Serious Man, American Beauty, Incendies, American History X, etc)

Geluid? Yep.

Zowel direct via de tv als via de receiver, of ik nu kies voor HDMI of SPDIF als de ingang. Wat wel uitmaakt is wat voor geluidsformaat de film heeft. Zit ik bijvoorbeeld met 2ch AAC dan gaat het echt niet lukken om dit af te spelen met de 5.1 setting voor SPDIF. De 2.1 setting doet het dan weer wel.

Dus heb je mogelijk te maken met een verkeerde setting van je SPDIF out op de Xtreamer, een brak mp4 bestand, of een brak surround systeem als die begint te flippen en vastloopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 11-02-2013 17:51 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.