Ik dacht dat RTL gemist in dat xLive zat?
Ik heb onlangs een sidewinder3 gekocht om media vanaf mijn NAS af te spelen. FW 3.5RC10 erop en op zich werkt het wel aardig.
Moest de sidewinder op NL taal zetten zodat hij vanzelf NLsubs en NLaudio speelt bij een film.
Heel soms zit er in een film een korte pauze waarbij alles zo'n 5 sec stil staat om vervolgens weer verder te gaan. (Dit ligt niet aan mijn netwerk of NAS).
Ik geen films in de media jukebox. En slaat hij geen movie info op. Hij vind wel coverart ed. maar het lijkt wel of hij het nergens kan opslaan. Ik heb daarom een HDD erin gezet en geformatteerd maar dit geeft geen oplossing. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik ga nu vanuit favorites naar de NAS en selecteer daar gewoon films ed.
Zijn er meer mensen die de SW3 zonder interne opslag gebruiken? En hoe speel jij je films af?
Moest de sidewinder op NL taal zetten zodat hij vanzelf NLsubs en NLaudio speelt bij een film.
Heel soms zit er in een film een korte pauze waarbij alles zo'n 5 sec stil staat om vervolgens weer verder te gaan. (Dit ligt niet aan mijn netwerk of NAS).
Ik geen films in de media jukebox. En slaat hij geen movie info op. Hij vind wel coverart ed. maar het lijkt wel of hij het nergens kan opslaan. Ik heb daarom een HDD erin gezet en geformatteerd maar dit geeft geen oplossing. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Zijn er meer mensen die de SW3 zonder interne opslag gebruiken? En hoe speel jij je films af?
Eigenlijk doe ik hetzelfde,SSoaker schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:44:
Ik heb onlangs een sidewinder3 gekocht om media vanaf mijn NAS af te spelen. FW 3.5RC10 erop en op zich werkt het wel aardig.
heb ok geen interne HD en gebruik gewoon de NAS.
Speel films af via favorites en dat gaat als een trein (wel bedraad en niet via WiFi). De rest maakt mij niet zoveel uit. Wil gewoon dat hij de film (alle films dus ook de 3D) goed afspeeld en zover ik kan zien doet hij dat.
Rest van de features gebruik ik niet (zowieso niet het android gedeelte en dat wordt ook afgeraden) en heb me daar ook niet zo in verdiept.
Vlgs mij werkt jukebox pas als de films op de interne HD staat.
je kan dat een search doen en dan gaat hij de interne HD scannen.
Voor zover ik weet doet hij geen search op je NAS en dus de jukebox wordt niet gevuld met hetgeen op je NAS staat.
misschien kunnen ze je hier verder helpen http://forum.xtreamer.net/forum/570-xtreamer-sidewinder-1-3/
Nou, die spullen werken niet in Xlive omdat we nu RC10 hebben. Zijn er nog andere opties? Wie weet hoe uitzendinggemist en rtlxl op de Xtreamer Prodigy zijn te krijgen?HuHu schreef op zondag 11 november 2012 @ 14:32:
Ik dacht dat RTL gemist in dat xLive zat?

Mary had a crypto key...
*knip*
[ Voor 106% gewijzigd door AndereKoekoek op 16-11-2012 21:25 ]
Wat is er volgens jou beter aan FW versie 4 ?
Ik heb met RC10 geen problemen met afspelen van films en dat is het enige waar ik de Sidewinder voor gebruik. Ik wacht daarom denk ik op een officiele release.
Ik heb met RC10 geen problemen met afspelen van films en dat is het enige waar ik de Sidewinder voor gebruik. Ik wacht daarom denk ik op een officiele release.
Mijn SW3 maakte steeds een reboot na 10-15 minuten in de film.SSoaker schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 19:59:
Wat is er volgens jou beter aan FW versie 4 ?
Kon het niet verhelpen. Complete formats gedaan etc... Bleef rebooten.
Nu niet meer
....... ?Floris-K schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:05:
Kreeg daarna de beta van 4.0 binnen.
Draai na enkele avonturen met .3 en .5rc alles t/m10 nu maar weer op stock 3.0
Zo draait hij tenminste gewoon .mkv af zonder ellende, maar wel met vele andere bugs, kan hem bv
nooit uit doen met de afstandsbediening, loopt ie vast...en dat is maar 1 punt van een lange lijst met ellende..
Heb hem toentertijd gekocht omdat hij als een van den eersten Full 3D content kon afspelen, maar als ik alles geweten had...
..........
[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 17-11-2012 13:40 ]
Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎
Aangezien het geen officiele release is, gaan we geen uitwisseling van beta`s starten via het forum. Via google kun je alsnog de beta zo vinden... moet je wel ff zelf doen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik ben in tegen stelling tot andere hier wel redelijk tevreden over de laatste release van de firmware 3.5 RC 10. Aan het begin liep hij wel vaak vast maar daar heb ik nu geen last meer van na een factory reset!
Veder heb ik nog nooit You tube clips kunnen afspelen op mijn Sidewinder 3. Hebben andere hier ook problemen mee?
Als andere het is gelukt om apps uit de Google App store er op te zetten zou ik ook graag weten hoe dat moet want ik mis echt " Tunein". Die build-in radio speler is echt flut.
Veder heb ik nog nooit You tube clips kunnen afspelen op mijn Sidewinder 3. Hebben andere hier ook problemen mee?
Als andere het is gelukt om apps uit de Google App store er op te zetten zou ik ook graag weten hoe dat moet want ik mis echt " Tunein". Die build-in radio speler is echt flut.
Ook ik ben echt wel tevreden over de laatste firmware, draait als een tierelierBoudewijnD schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:21:
Ik ben in tegen stelling tot andere hier wel redelijk tevreden over de laatste release van de firmware 3.5 RC 10. Aan het begin liep hij wel vaak vast maar daar heb ik nu geen last meer van na een factory reset!
Youtube gebruik ik niet, kan je veel beter een tablet of pc nemen (intikken gaat een heel stuk beter)
Andoid grbruik ik sowieso niet en wordt ook op het forum van de sidewinder niet echt gepromoot (understatement). Zelf vind ik ook dat je zo'n apparaat moet ontwikkelen cq waar hij voor bedoeld is en geen overige ballast aan toe moet gaan voegen. Dus wat mij betreft dit soort zaken eruitslopen en de overige houden en daar waar nodig verbeteren (bv de mp3 mediaplayer, speeld alles perfect af, maar ziet er niet ui)
Ik lees dat mensen hier al FW4 hebben. is die niet ergens online te krijgen?
Ik wordt namelijk ziek van de spontate reboots die mijn SW3 heeft..
De oude xtreamer werkte idd prima.
Ik heb de xtreamer silver besteld voor mijn zwager. De speler bleef maar reboots geven na 15 min. Gebeld met de leverancier en die stuurde mij een usb stick met 4.0. Ook dit hielp niet, ik stond op het punt de unit te ruilen. Toch heb ik een nieuwe schijf in de ms gedaan, die daar geformatteerd. Hierna via de pc wat films over gezet van mijn schijf naar de nieuwe.DarkSim1986 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:22:
Ik lees dat mensen hier al FW4 hebben. is die niet ergens online te krijgen?
Geen enkele reboot gehad...
Volgens mij lag het niet aan de fw, maar aan het vooraf formatteren van de schijf in de xtreamer zelf.....
Verwijderd
Ik zoek een mediaplayer die online streams zoals justin.tv, ustream of dacast kan weergeven op een TV.
Deze mediaplayer lijkt me als enige in aanmerking te komen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Kunnen jullie bv. deze stream afspelen? Op een volledig scherm? http://viewer.dacast.com/broadcaster/3008/f/43056
Deze mediaplayer lijkt me als enige in aanmerking te komen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Kunnen jullie bv. deze stream afspelen? Op een volledig scherm? http://viewer.dacast.com/broadcaster/3008/f/43056
Wat ik wel vaker lees is dat je de firmware soms wel 2 tot 3 maal moet installeren voordat het goed werkt.Oban606 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 22:26:
[...]
Ik heb de xtreamer silver besteld voor mijn zwager. De speler bleef maar reboots geven na 15 min. Gebeld met de leverancier en die stuurde mij een usb stick met 4.0. Ook dit hielp niet, ik stond op het punt de unit te ruilen. Toch heb ik een nieuwe schijf in de ms gedaan, die daar geformatteerd. Hierna via de pc wat films over gezet van mijn schijf naar de nieuwe.
Geen enkele reboot gehad...
Volgens mij lag het niet aan de fw, maar aan het vooraf formatteren van de schijf in de xtreamer zelf.....
Op een of andere manier blijft er wel eens wat oude meuk hangen, waardoor de MP buggy wordt.
ook van belang is dat je exact volgt wat omschreven is om de firmware te installeren.
vergeet geen enkele stap, hoe onzinnig deze ook lijkt.
Gewoon ter info.....

Is er al een plek waar de 4.0 FW is te downloaden?
Hoe is de App o.i.d. van RTLXL en Uitzendinggemist te installeren?
Hoe is de App o.i.d. van RTLXL en Uitzendinggemist te installeren?

Mary had a crypto key...
Ik vind dat het allemaal wat lang duurt. Ik heb veel geduld gehad al met deze speler, en op zich doet hij zijn werk prima. Ik kan alles deftig afspelen via netwerk of USB, maar eens ik de interne schijf wil gebruiken loopt het serieus verkeerd. Helaas... 
Ook loopt het ding regelmatig eens vast, of spontane reboots. Ik heb het er bijna mee gehad, de nieuwe FW is mijn laatste hoop. Nadien gaat hij terug naar de winkel en hoop ik op een ruil met iets anders.
Ik hoop dan ook dat FW 4.0 betere resultaten brengt dan de huidige RC's. Ook heb ik al in contact proberen komen met iemand van Xtreamer om een vroege versie te bemachtigen, maar helaas.
Ook loopt het ding regelmatig eens vast, of spontane reboots. Ik heb het er bijna mee gehad, de nieuwe FW is mijn laatste hoop. Nadien gaat hij terug naar de winkel en hoop ik op een ruil met iets anders.
Ik hoop dan ook dat FW 4.0 betere resultaten brengt dan de huidige RC's. Ook heb ik al in contact proberen komen met iemand van Xtreamer om een vroege versie te bemachtigen, maar helaas.
[ Voor 18% gewijzigd door PuijkeN op 12-12-2012 12:08 ]
Misschien hier je vraag eens posten. Is ook een forum maar misschien kunnen ze je daar op weg helpen.PuijkeN schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:07:
Ik vind dat het allemaal wat lang duurt. Ik heb veel geduld gehad al met deze speler, en op zich doet hij zijn werk prima. Ik kan alles deftig afspelen via netwerk of USB, maar eens ik de interne schijf wil gebruiken loopt het serieus verkeerd. Helaas...
http://forum.xtreamer.net/forum/570-xtreamer-sidewinder-1-3/
suc6
Firmware 4.0 (r9681) voor de XTreamer Prodigy 3d staat online sinds 13 dec op usenet!
Hier de instructie: http://youtu.be/3yDIGVilKRw
Werkt stabiel!
Hier de instructie: http://youtu.be/3yDIGVilKRw
Werkt stabiel!
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 14-12-2012 14:33 . Reden: typo ]
Mary had a crypto key...
Hmmm usenet, de enige plaats waar ik nog niet gekeken had. Thx voor de info.. om heel correct te zijn is het versie r9681.
Misschien al een update of een typo van jou?
Heb hem net gedownload en is nu aan het installeren!
Misschien al een update of een typo van jou?
Heb hem net gedownload en is nu aan het installeren!
Net geïnstalleerd en alles lijkt wel wat vlotter te gaan. Helaas had ik nog altijd dezelfde problemen.. Na controle van de harde schijf in een PC bleek dan wel dat deze aan het overlijden is.
Net een andere HD geplaatst en alles lijkt wel correct te werken. Maar ik weet dus niet of die problemen lagen in de firmware of in de defecte HD. Toen de problemen begonnen had ik de harde schijf nog eens in een pc getest en toen vertoonde deze nog geen kuren.
Maar goed, ik ben voorlopig tevreden, hopelijk blijven de reboots en andere problemen nu uit !
Net een andere HD geplaatst en alles lijkt wel correct te werken. Maar ik weet dus niet of die problemen lagen in de firmware of in de defecte HD. Toen de problemen begonnen had ik de harde schijf nog eens in een pc getest en toen vertoonde deze nog geen kuren.
Maar goed, ik ben voorlopig tevreden, hopelijk blijven de reboots en andere problemen nu uit !
Kun je eigenlijk de Prodigy werkend krijgen met bijvoorbeeld bierdopje? zomaar een vraag die ik op google niet kon vinden
Ik kreeg zojuist deze mail:
Dear Joey ,
Please note that we will release full Version 4.0 within 24hours
And it will be publish it at our official website .you will enjoy our new advanced version .
Your patience is highly appreciated ,
Best regards ,
Xtreamer Sales Team
Heb gelijk even gevraagd naar nieuwe functies in 4.0, en daar komen ze als goed is nog op terug, ik laat het weten
Dear Joey ,
Please note that we will release full Version 4.0 within 24hours
And it will be publish it at our official website .you will enjoy our new advanced version .
Your patience is highly appreciated ,
Best regards ,
Xtreamer Sales Team
Heb gelijk even gevraagd naar nieuwe functies in 4.0, en daar komen ze als goed is nog op terug, ik laat het weten
[ Voor 17% gewijzigd door DarkElement op 17-12-2012 11:09 ]
Goed nieuws
, die 24 uur kan ik wel wachten hoor.
Ik hoop alleen dat het 24 uur op mijn klok is en niet volgens de xtreamer jaartelling, want dan kan het nog wel eens wat langer duren

Ik hoop alleen dat het 24 uur op mijn klok is en niet volgens de xtreamer jaartelling, want dan kan het nog wel eens wat langer duren
Ben benieuwd met welke verbeteringen ze gaan komen.
Moet zeggen dat ik met de 3,5RC10 eigenlijk geen problemen heb.
Gebruik de SW3 dan ook alleen om films en muziek af te spelen en alle overige belast gebruik ik niet
Moet zeggen dat ik met de 3,5RC10 eigenlijk geen problemen heb.
Gebruik de SW3 dan ook alleen om films en muziek af te spelen en alle overige belast gebruik ik niet
Ik heb ook nagenoeg geen problemen met mijn SW3 op RC10. Draait erg stabiel en speelt alles netjes vanaf mijn synology en vanaf de interne HDD. Alleen het gebruiken van de zoom bij files met hoge bitrate is een uitdaging. Erg trage reacties op de knoppen.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Dear Joey ,
In our 4th firmware generation, we've challenged the accepted way of doing things by introducing new features that change the way you use your media streamer.
With over 20 new features, and total make over for improved overall functionality, we aim to change your digital media experience entirely.
Best regards ,
Xtreamer Sales Team
In our 4th firmware generation, we've challenged the accepted way of doing things by introducing new features that change the way you use your media streamer.
With over 20 new features, and total make over for improved overall functionality, we aim to change your digital media experience entirely.
Best regards ,
Xtreamer Sales Team
Ben benieuwd wat dit allemaal gaat inhouden en welke features ze gaan aanbieden.
Hoop dat dit soort features niet te koste gaat van hetgeen waar dit apparaat voor is ontwikkeld.
Het stabiel en zonder problemen kunnen afspelen van media (film muziek en foto's).
Features zijn leuk maar mogen niet de overhand krijgen.
Zit niet te wachtend op een andoid systeem met allerlei onhandige dingen.
Dan had ik wel een pc gekocht....
Hoop dat dit soort features niet te koste gaat van hetgeen waar dit apparaat voor is ontwikkeld.
Het stabiel en zonder problemen kunnen afspelen van media (film muziek en foto's).
Features zijn leuk maar mogen niet de overhand krijgen.
Zit niet te wachtend op een andoid systeem met allerlei onhandige dingen.
Dan had ik wel een pc gekocht....
Je hoeft niet te upgraden. Je kan zelfs downgraden als de nieuwe firmware je niet bevalt. Win-Win dus :-)
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik overweeg een Xtreamer Sidewinder 3, maar ben er nog niet achter hoe de 3D SBS/OU ondersteuning is mbt ondertitels.
Als er een normale SRT in dezelfde folder als de MKV staat, splitst de xtreamer de zin dan zelf over 2 schermen?
Bij XBMC is het nl. een groot gemis dat subs niet automatisch naar 3D omgezet worden.
Iemand die hier antwoord op kan geven voor mij?
Als er een normale SRT in dezelfde folder als de MKV staat, splitst de xtreamer de zin dan zelf over 2 schermen?
Bij XBMC is het nl. een groot gemis dat subs niet automatisch naar 3D omgezet worden.
Iemand die hier antwoord op kan geven voor mij?
Tijd voor een nieuwe sig..
Je kan de Srts optioneel aan en uit zetten, het menu zal als je losse SRT bestanden hebt bij een MKV-file waar al ondertitels inzitten gewoon alle ondertitels weergeven in het menu (zowel van in als buiten de mkv)
[ Voor 67% gewijzigd door DarkElement op 17-12-2012 18:39 ]
Dat snap ik, maar hoe gaat hij met die ondertitels om als het een 3D film is?DarkElement schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:32:
Je kan de Srts optioneel aan en uit zetten, het menu zal als je losse SRT bestanden hebt bij een MKV-file waar al ondertitels inzitten gewoon alle ondertitels weergeven in het menu (zowel van in als buiten de mkv)
De complete ondertiteling word dan naar links of rechts geplaatst maar dit is eenvoudig aan te passen met een druk op de subtitles knop, dan kan je ze zelf uitlijnen in het midden.
Heb dit trouwens alleen kunnen testen met een 3d bluray ISO (die overigens prima afspeelde), wie weet word dit in de nieuwe firmware opgelost, deze zou vanochtend binnen 24 uur komen, dus ik denk rond 0:00 een beschikbare update te vinden op hun site.
Heb dit trouwens alleen kunnen testen met een 3d bluray ISO (die overigens prima afspeelde), wie weet word dit in de nieuwe firmware opgelost, deze zou vanochtend binnen 24 uur komen, dus ik denk rond 0:00 een beschikbare update te vinden op hun site.
[ Voor 42% gewijzigd door DarkElement op 17-12-2012 18:46 ]
Dus een SBS die door mijn TV als 3D wordt weergegeven geeft dan leesbare ondertitels, ondanks dat deze niet per definitie voor 3D gemaakt zijn?
Dat zou namelijk een dikke plus zijn tov XBMC
Als je een .srt toevoegd aan een mkv of deze er los bij zet wordt hij bij Sbs 3D gewoon goed weergegeven. :-)
Soms is de ondertiteling in de container: onjuist, onprettig, verkeerde taal enz.
DarkElement schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:50:
Wat ik niet snap is waarom je een extra ondertitel wil gebruiken als ze al in de MKV-container zitten.
Soms zit de sub er los bij, soms ingebakken.DarkElement schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:50:
Wat ik niet snap is waarom je een extra ondertitel wil gebruiken als ze al in de MKV-container zitten.
Vooral bij losse SRT's krijg je dan dit:

Of dat met ingebakken subs ook zo is durf ik even niet te zeggen.
De nieuwe firmware lijkt er dus eindelijk echt aan te komenXtreamerAdmin, on 18 December 2012 - 09:12, said:
We are about to release to you all.
Het is dat ik erg tevreden ben met mijn xtreamers maar communicatie en verwachtingsmanagement blijft toch altijd een lastig puntje bij die jongens. Die 24 uur van gisteren zijn imniddels ruimschoots voorbijHuHu schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:59:
[...]
De nieuwe firmware lijkt er dus eindelijk echt aan te komen.

Het is dan ook nog lang geen april.he3763 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:49:
[...]
Het is dat ik erg tevreden ben met mijn xtreamers maar communicatie en verwachtingsmanagement blijft toch altijd een lastig puntje bij die jongens. Die 24 uur van gisteren zijn imniddels ruimschoots voorbij

Welkom in de wereld van de Xtreamer.... Dit is al zo sinds de MK1 waarvan ik er nog 2 naar tevredenheid heb draaien volgens wat ze moeten doen: films afspelen via het bedrade netwerk.DarkElement schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:16:
Nou ik kreeg via de mail gisteren bevestiging dat ie binnen 24 uur zou worden released, het is 31 uur geleden en ik zie nog geen update, ik hoop voor vannacht nog.
Nou daar is ie dan
http://www.xtreamer.net/ver4/
Hier nog maar even de link naar het nederlandse Xtreamer forum;
http://forum.xtreamer.net/forum/232-xtreamer-netherlands/
Wel even inloggen of een account maken.
En vergeet na het updaten niet eerst een factory-reset te doen vóór je hem verder instelt.
En vergeet na het updaten niet eerst een factory-reset te doen vóór je hem verder instelt.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik krijg altijd de melding: [#2000] You are not allowed to visit this forum.Teijgetje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 05:04:
Hier nog maar even de link naar het nederlandse Xtreamer forum;
Geen idee waarom. Ik kan ook niet inloggen.
Vanavond maar even de nieuwe update installeren. De beta van 4.0 werkte niet helemaal lekker. Hopelijk deze wel.
[ Voor 10% gewijzigd door _MB_ op 19-12-2012 11:33 ]
Canon Digital Ixus V2
FW4 draait aardig. Favorites doen het alleen niet. Airplay ook niet. voor de rest is hij een stukje sneller. Geen revolutionair verschil.
Beauty is in the eye of the beerholder
Met de Beta had ik dit probleem:HellBeast schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:21:
FW4 draait aardig. Favorites doen het alleen niet. Airplay ook niet. voor de rest is hij een stukje sneller. Geen revolutionair verschil.
code:
1
2
3
4
5
6
| Wanneer ik een share in mijn favorieten zet moet deze minimaal de 2e folder vanaf mijn share zijn. Dus: PC -> Films -> 1080p. Werkt. PC -> Series. Werkt niet. |
Heb jij hetzelfde probleem nu?
Canon Digital Ixus V2
Dat heb ik ook ja, tenminste voor de films niet, maar voor foto en mp3 wel_MB_ schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:25:
[...]
Met de Beta had ik dit probleem:
code:
1 2 3 4 5 6 Wanneer ik een share in mijn favorieten zet moet deze minimaal de 2e folder vanaf mijn share zijn. Dus: PC -> Films -> 1080p. Werkt. PC -> Series. Werkt niet.
Heb jij hetzelfde probleem nu?
Ik vind het raar dat mijn netwerklokaties niet in de nieuwe Music Player worden weergegeven, ik zie alleen "HDD (D:)"
Als je handmatig via je hardeschijf een mp3 opstart gaat hij vanzelf naar de oude Music Player.
Heb trouwens geen last gehad van crashes tot nu toe, heb flink zitten kloten met ondertitels en ophalen van film info, hier crashte hij normaal al snel.
Als je handmatig via je hardeschijf een mp3 opstart gaat hij vanzelf naar de oude Music Player.
Heb trouwens geen last gehad van crashes tot nu toe, heb flink zitten kloten met ondertitels en ophalen van film info, hier crashte hij normaal al snel.
Wil je bugs melden aan de Xtreamer zelf dan kan dat hier http://forum.xtreamer.net/topic/32280-40-issues
Verwijderd
Een klein vraagje is het mogelijk om vanuit mijn nas te streamen naar xtreamer met USB 3.0 ? Zo ja hoe ? want wanneer ik usb aansluit krijg ik de melding er is een usb aangesloten wilt u naar pc mode overgaan ?
Als ik ja klik zie de start logo van xtreamer en blijft maar hangen.. Als ik nee selecteer dan gebeurt er ook niks zie ook geen USB connectie.. Het blijft grijs (niet aanklikbaar)
Als ik ja klik zie de start logo van xtreamer en blijft maar hangen.. Als ik nee selecteer dan gebeurt er ook niks zie ook geen USB connectie.. Het blijft grijs (niet aanklikbaar)
Zojuist nog even met de firmware geflashed via de officiële bron; is precies dezelfde build. Dus opnieuw flashen hiermee biedt geen extra's.
Movie wall doet het niet, heb wel een mapje Movies met tien folders met films gemaakt in de root van hdd. Zie niks daar via Movie jukebox.
Ach ja, blijft beetje vreemd apparaat eerlijk gezegd. Veel opties, veel vreemde acties (zojuist opeens reboot), veel dingen die het niet of niet lekker doen. Films afspelen doet die heel goed, misschien verder maar niet teveel zeuren dan...
Movie wall doet het niet, heb wel een mapje Movies met tien folders met films gemaakt in de root van hdd. Zie niks daar via Movie jukebox.
Ach ja, blijft beetje vreemd apparaat eerlijk gezegd. Veel opties, veel vreemde acties (zojuist opeens reboot), veel dingen die het niet of niet lekker doen. Films afspelen doet die heel goed, misschien verder maar niet teveel zeuren dan...
[ Voor 4% gewijzigd door SpeedersPeugeot op 19-12-2012 22:33 ]
Mary had a crypto key...
Tot nu toe ben ik erg tevreden met de nieuwe firmware. Menu lijkt sneller, vooral het browsen door je bestanden. Ik heb ook nog geen vastlopers gehad.
If it ain't broken, tweak it!
De ondertiteling met behulp van SRT bestanden werkt bij de Prodigy in ieder geval probleem bij SBS films. Ik voeg een standaard SRT file toe en krijg zelfs in 3D geen dubbele ondertitelsKoffie schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:46:
Dus een SBS die door mijn TV als 3D wordt weergegeven geeft dan leesbare ondertitels, ondanks dat deze niet per definitie voor 3D gemaakt zijn?
Zodra je in je normale HDD map de movie info gaat ophalen ([6] in drukken Get/Fetch movie info) verschijnen ze ook in de Movie Jukebox, zo heb ik het althans opgelost.SpeedersPeugeot schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:32:
Zojuist nog even met de firmware geflashed via de officiële bron; is precies dezelfde build. Dus opnieuw flashen hiermee biedt geen extra's.
De usb3 verbinding is alleen slave, daarvoor moet je de usb2 connectie gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:36:
Een klein vraagje is het mogelijk om vanuit mijn nas te streamen naar xtreamer met USB 3.0 ? Zo ja hoe ? want wanneer ik usb aansluit krijg ik de melding er is een usb aangesloten wilt u naar pc mode overgaan ?
(wat je nu probeert is twee externe schijven op elkaar aan te sluiten)
Fijn om te horenPuijkeN schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:14:
[...]
De ondertiteling met behulp van SRT bestanden werkt bij de Prodigy in ieder geval probleem bij SBS films. Ik voeg een standaard SRT file toe en krijg zelfs in 3D geen dubbele ondertitels
Kun je mij vertellen welke (exacte) film met SRT je getest hebt, dan kan ik dubbelchecken hoe die bij mij met XBMC er mee om gaat.
Met nieuwe FW kan ik vanuit favorites niet meer browsen op me NAS.
Dit vond ik juist een handige manier om snel de juiste film te starten
Dit is een bekend probleem dat ik al vaker voorbij zag komen op het Xtreamer Forum, volgens mij wordt hieraan gewerktSSoaker schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:55:
Verwijderd
bedankt voor je info.MyrddinLXXIIX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 02:52:
[...]
De usb3 verbinding is alleen slave, daarvoor moet je de usb2 connectie gebruiken.
(wat je nu probeert is twee externe schijven op elkaar aan te sluiten)
Nog een vraagje.. Ik heb nu nzbget geinstalleerd vanuit appinstaller alleen zou iemand weten hoe ik het moet benaderen vanuit mijn laptop ?
http://ddns:6789 werkt niet
http://ddns/nzbgetweb werkt ook niet.
alvast bedankt voor je reactie
Je moet de ip van je xtreamer gebruiken, die kan je bovenin beeld lezen op je tv als je hem hebt opgestart dus als dat bijvoorbeeld 192.168.2.2 is dan typ je op je pc: 192.168.2.2:6789 of 192.168.2.2/nzbgetweb.Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:36:
[...]
bedankt voor je info.
Nog een vraagje.. Ik heb nu nzbget geinstalleerd vanuit appinstaller alleen zou iemand weten hoe ik het moet benaderen vanuit mijn laptop ?
http://ddns:6789 werkt niet
http://ddns/nzbgetweb werkt ook niet.
alvast bedankt voor je reactie
Ik gebruik echter een andere grabber voor nieuwsgroepen, namelijk 'sabnzbd'. Deze vind ik zelf wat gebruiksvriendelijker en was in 1 minuut klaar met installeren in tegenstelling tot het niet werkend krijgen van NZBGet
Ben zelf ook meer van van de PHP omgeving van de appinstaller (http://forum.xtreamer.net...p-installer-php-gui-v252/) want vanaf daar kan je automatisch de APPS launchen en testen vanaf je laptop.
Werkt ook super trouwens
[ Voor 11% gewijzigd door DarkElement op 20-12-2012 16:55 ]
Verwijderd
Local ip werkt ook niet..DarkElement schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:49:
[...]
Je moet de ip van je xtreamer gebruiken, die kan je bovenin beeld lezen op je tv als je hem hebt opgestart dus als dat bijvoorbeeld 192.168.2.2 is dan typ je op je pc: 192.168.2.2:6789 of 192.168.2.2/nzbgetweb.
Ik gebruik echter een andere grabber voor nieuwsgroepen, namelijk 'sabnzbd'. Deze vind ik zelf wat gebruiksvriendelijker en was in 1 minuut klaar met installeren in tegenstelling tot het niet werkend krijgen van NZBGet
Ben zelf ook meer van van de PHP omgeving van de appinstaller (http://forum.xtreamer.net...p-installer-php-gui-v252/) want vanaf daar kan je automatisch de APPS launchen en testen vanaf je laptop.
Werkt ook super trouwens
Terwijl sabnzbd & transmission wel werkt..
Ik moet NZB Get starten via: http://<ipadres xtreamer>/epkg/nzbgetweb/ dus denk dat je dat ook even moet proberen (/epkg/ ertussen
), heb je de php omgeving al geinstalleerd? is echt veel handiger dan alles via de tv doen vind ik zelf.
[ Voor 55% gewijzigd door DarkElement op 20-12-2012 18:52 ]
Verwijderd
Ik zal het proberen tnxDarkElement schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:50:
Ik moet NZB Get starten via: http://<ipadres xtreamer>/epkg/nzbgetweb/ dus denk dat je dat ook even moet proberen (/epkg/ ertussen), heb je de php omgeving al geinstalleerd? is echt veel handiger dan alles via de tv doen vind ik zelf.
update: hij werkt TOP!!!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 14:26 ]
Verwijderd
Weet er iemand hoe de sleep timer te activeren op een Sidewinder 3 met firmware 4.0 ?
Ik heb al meermaals op de knop zitten duwen, maar er gebeurt niets.
Nu nog sickbeard erbij, En we hebben een standalone downloadstationDarkElement schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:49:
[...]
Je moet de ip van je xtreamer gebruiken, die kan je bovenin beeld lezen op je tv als je hem hebt opgestart dus als dat bijvoorbeeld 192.168.2.2 is dan typ je op je pc: 192.168.2.2:6789 of 192.168.2.2/nzbgetweb.
Werkt ook super trouwens
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Zal het straks ook eens testen en anders meld ik het op het forum van Xtreamer.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 08:48:
Weet er iemand hoe de sleep timer te activeren op een Sidewinder 3 met firmware 4.0 ?
-edit-
Zelfde probleem hier. Heb het gemeld
[ Voor 7% gewijzigd door DarkElement op 21-12-2012 13:00 ]
Verwijderd
laatste vraag..hoe komt het dat nzbget te langzaam download ? ik download nu met 300 kb terwijl ik 7,5mb zou moeten behalen..
7,5MB volgens wat? Je internet abonnement?
Houd er rekening mee dat een Xtreamer geen volwaardige pc is.
Vergelijk het maar met een pc van 10 jaar geleden
edit: even opgezocht en de Sidewinder3/Prodigy draaien op 750Mhz
[ Voor 18% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-12-2012 14:38 ]
Inmiddels op Xtreamer forum deze oplossing/work-around gevonden (nog niet kunnen controleren):Ikzelf schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:55:
Heb ik ook gehad. Als ik de map waarvan ik een favoriet wil hebben eerst leeg maak, dan in de map ga (lijst is dan dus leeg), dan een favoriet aan maak, gaat het wel goed... Beetje raar, maar hoeft maar 1 keer.
Verwijderd
Issue is opgelost download nu met 2.5 mb maar ik had het eerlijk gezegd wel sneller verwacht.Floris-K schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:37:
7,5MB volgens wat? Je internet abonnement?
NFS werkt hier prima. Niet via Hanewin, maar gewoon via NFS welke bij Fedora 17 linux zit.DarkElement schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:28:
Heeft iemand NFS shares al werkend via Hanewin op FW4 en Sidewinder3?
En heb je de client aangemaakt op de Sidewinder zelf via de tv of op je pc via de WEB gui?
Ik zal later vandaag eens screenshots plaatsen van wat ik invul, misschien dat iemand hier er meer verstand van heeft en mij kan zeggen wat ik fout doe. Tutorials zeggen ook iets over een 'Browse'-knop in de WEB-gui maar die zie ik dus nergens.
Mijn interne ip van mijn pc: 192.168.2.4
Mijn exports
http://i50.tinypic.com/28cde9v.png
Gegevens in de WEB GUI
http://i49.tinypic.com/2ikz8ls.png
Combinaties die ik bij Remote Mount Point heb geprobeert:
http://i46.tinypic.com/eb6byw.png
Alles wordt beloond met "Mount failed! please check remote server or net connection."
p.s. Ik heb er echt de ballen verstand van.
Ik zal later vandaag eens screenshots plaatsen van wat ik invul, misschien dat iemand hier er meer verstand van heeft en mij kan zeggen wat ik fout doe. Tutorials zeggen ook iets over een 'Browse'-knop in de WEB-gui maar die zie ik dus nergens.
Mijn exports
Gegevens in de WEB GUI
Alles wordt beloond met "Mount failed! please check remote server or net connection."
[ Voor 93% gewijzigd door DarkElement op 22-12-2012 13:10 ]
http://www.xtreamer.net/xtreamer-sidewinder3.aspx
Image Formats Supported
JPEG, HD JPEG, BMP, GIF, TIF, PNG
Topic gaat btw niet over 1 vaste speler
Image Formats Supported
[ Voor 17% gewijzigd door DarkElement op 22-12-2012 13:34 ]
Heb je deze gevolgd? : http://forum.xtreamer.net...FS+Mounting+%28ver+2.0%29DarkElement schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:53:
En heb je de client aangemaakt op de Sidewinder zelf via de tv of op je pc via de WEB gui?
Mijn exports
Gegevens in de WEB GUI
Ook, en de videotutorial ook, heb intussen reactie van het Xtreamer forum dat de GUI Client in FW4 niet werkt zoals het moet dus dat ik het beter via de tv zelf kan proberen, dat ga ik straks maar eens doen.
You can not add a NFS mount using the WebUI as the WebUI is only partly functional as stated many times before already.
You can only add a NFS mount from "Mediasources" => "Network" => NFS => press #6 button on the remote.
Ik heb hem inderdaad via de GUI op de TV aangemaakt. Ik wist niet eens dat dat ding een webinterface had
Verwijderd
DarkElement schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 13:31:
Image Formats Supported
Dat is mooi, dan zet ik RAW om naar PNG.
Je hebt gelijk, was dat even vergeten.
Nu welFatalError schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:10:
Ik heb hem inderdaad via de GUI op de TV aangemaakt. Ik wist niet eens dat dat ding een webinterface had
Heb ip 192.168.2.4 ingevoerd en folder "video" (videos ook geprobeert maar werkt ook niet)
en /video ?DarkElement schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:52:
[...]
Nu welMaar ik krijg via de TV GUI ook een fail.
Heb ip 192.168.2.4 ingevoerd en folder "video" (videos ook geprobeert maar werkt ook niet)
Verwijderd
Weet er iemand of het mogelijk is films per genre op te zoeken met de FW 4.0 ? film informatie werd automatisch bijgevoegd.
Ik heb vanmorgen ook de nieuwe firmware getest, maar het nieuwe onderdeel Music Player loopt erg vaak vast en daardoor onbruikbaar. Je muziekbestanden zijn op de reguliere manier (Media Libary --> Media Sources) wel gewoon zonder problemen afspeelbaar. Beetje vreemd allemaal.
Meten = Weten = Denken = Doen
Ik heb hier een xtreamer prodigy 3 met FW3.5 om het e.e.a. te testen.
Het valt mij op dat ondanks dat het apparaat op 1080P uitzend, hij bij MKV's die fulle HD 1080 zijn, toch zwarte balken weergeeft.
Ik heb een aantal MKV's die de volledige 1080 x 1920 resolutie aan beeld hebben. Onder XBMC spelen die op mijn HD TV dan ook volledig beeldvullend af.
Wanneer ik onscreen info van die MKV in XBMC aan zet zie ik ook dat het bestand de volledige resolutie uitzend.
Speel ik hetzelfde bestand met de xtreamer uit, dan geeft de knop info ook 1080 x 1920 aan, maar heb ik toch boven en onder een stukje zwarte balken.
Is dit een instelling of een onhebbelijkheid van xtreamer?
Het valt mij op dat ondanks dat het apparaat op 1080P uitzend, hij bij MKV's die fulle HD 1080 zijn, toch zwarte balken weergeeft.
Ik heb een aantal MKV's die de volledige 1080 x 1920 resolutie aan beeld hebben. Onder XBMC spelen die op mijn HD TV dan ook volledig beeldvullend af.
Wanneer ik onscreen info van die MKV in XBMC aan zet zie ik ook dat het bestand de volledige resolutie uitzend.
Speel ik hetzelfde bestand met de xtreamer uit, dan geeft de knop info ook 1080 x 1920 aan, maar heb ik toch boven en onder een stukje zwarte balken.
Is dit een instelling of een onhebbelijkheid van xtreamer?
De zwarte balken zou je kunnen oplossen door je beeldscherm goed in te stellen via "Systeem Configuratie -> Schermgrootte", je moet hier dan een tijdje het pijltje ingedrukt houden waar een "min"-teken bij staat zodat je de rode border om het scherm net ziet, en dan de beeldverhouding zelf instellen via de "16:9"-knop op je afstandsbediening of vanuit de Setup (Video->Beeldverhouding)
Heb er zelf namelijk geen last van
[ Voor 19% gewijzigd door DarkElement op 25-12-2012 15:56 ]
Dit waren geen zwarte balken omdat het net niet past, dit waren behoorlijk dikke randen.DarkElement schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:55:
De zwarte balken zou je kunnen oplossen door je beeldscherm goed in te stellen via "Systeem Configuratie -> Schermgrootte", je moet hier dan een tijdje het pijltje ingedrukt houden waar een "min"-teken bij staat zodat je de rode border om het scherm net ziet, en dan de beeldverhouding zelf instellen via de "16:9"-knop op je afstandsbediening of vanuit de Setup (Video->Beeldverhouding)
Zal het volgende keer nog eens testen.
Het ging mij vandaag vooral om het 3D gedeelte, en ik moet toegeven dat de xtreamer dat uitermate goed opgelost heeft.
Door zelf het 3D output gedeelte op zich te nemen, kan hij prima alle subs er overheen zetten zonder dat dit mis gaat. Dat is zeker een dikke plus tov XBMC.
Ik had vanavond een 3D bluray iso film opgezet, maar ergens tegen het einde begon het enorm te stotteren.
Toen maar weer eens SMB gebruikt in plaats van NFS en het probleem was gelijk over.
Blijkbaar is de NFS implementatie van xtreamer niet zo best, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar eerder problemen mee heb gehad.
Toen maar weer eens SMB gebruikt in plaats van NFS en het probleem was gelijk over.
Blijkbaar is de NFS implementatie van xtreamer niet zo best, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar eerder problemen mee heb gehad.
Ik heb de Sidewinder 3 twee maanden geleden gekocht maar ik zou willen dat ik deze nooit had gekocht.
Netwerk streaming werkt sporadisch, de xtreamer kan steeds de gedeelde mappen niet vinden ondanks dat deze hard gelinkt staat naar het juiste IP.
FAIL, LOGON? wtf er staat helemaal geen wachtwoord op op de share map!
Dan maar een NFS proberen... FAIL wtf?
Andere netwerk kabels, firmware nog maar eens geflashed... het helpt allemaal niets.
Internet radio werk wel... dus de NIC werkt...
Even de PCH C200 bij mijn ouders opgehaald en hierop meteen de netwerk shares en kijken maar.
Shares zijn ook gewoon beschikbaar vanaf andere PC's dus het ligt echt aan de Xtremer.
Firmware gaat ook nog steeds helemaal nergens over.
Morgen ga ik terug naar de mycom en dan geven ze maar gewoon mijn geld terug, kan ik mooi een andere PCH of Popbox kopen.
Netwerk streaming werkt sporadisch, de xtreamer kan steeds de gedeelde mappen niet vinden ondanks dat deze hard gelinkt staat naar het juiste IP.
FAIL, LOGON? wtf er staat helemaal geen wachtwoord op op de share map!
Dan maar een NFS proberen... FAIL wtf?
Andere netwerk kabels, firmware nog maar eens geflashed... het helpt allemaal niets.
Internet radio werk wel... dus de NIC werkt...
Even de PCH C200 bij mijn ouders opgehaald en hierop meteen de netwerk shares en kijken maar.
Shares zijn ook gewoon beschikbaar vanaf andere PC's dus het ligt echt aan de Xtremer.
Firmware gaat ook nog steeds helemaal nergens over.
Morgen ga ik terug naar de mycom en dan geven ze maar gewoon mijn geld terug, kan ik mooi een andere PCH of Popbox kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 27-12-2012 02:19 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.