Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
Kun je met die jukebox ook een folder op je NAS aanwijzen of alleen op de ingebouwde hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 08:29

HellBeast

Oh My GoT!

Kan ook vanaf je NAS.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33
Morpheusk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:20:
Goed nieuws voor de Prodigy gebruikers, inmiddels is firmware v3.5 te downloaden.
http://www.xtreamer.net/ver3.5/
Op de foto's en het filmpje ziet het er gelikt uit moet ik zeggen. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk is.

Helaas nog even afwachten voor mij, want ik heb zelf een Sidewinder 3.
Oh wat een vreselijk corny filmpje.... ipv dat ze de tijd daaraan besteden kunnen ze beter wat sneller met updates komen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:53
Sluit net mijn Sidewinder aan op de pc via Usb om de schijf even opnieuw te vullen voor het komende weekendje weg en ineens begint hij te piepen (regelmatig om de seconde)

Dus ik sluit hem snel weer aan op de tv (en dus Nas) , maar nu blijft hij piepen tot ik de schijf er uit haal. Heeft iemand dat eerder mee gemaakt en zou nu echt de harddisk gecrasht zijn door hem op de pc aan te sluiten ?

edit : even toevoegen dat ik de HDD verder nooit gebruik dus ik zou een probleem ook niet snel opmerken. Verder heb ik er een maand of 2 geleden de firmware van Xtreamer Po op gezet. Om even volledig te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 11-04-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 17:35
Wanneer komt er nu een firmware update voor mijn Xtreamer DVD??

Het bedrijf Xtreamer is zeer slecht in de ondersteuning en uitbrengen van updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137382

intraxi schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:46:
[...]

Wordt in het Engelstalige deel wel degelijk besproken, maar ja zoeken is ook een kunst... ;)
En ik heb inmiddels al in de gaten dat jij niet bereid bent om een toelichting te geven over het hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 10:51
Anoniem: 137382 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:24:
[...]

En ik heb inmiddels al in de gaten dat jij niet bereid bent om een toelichting te geven over het hoe of wat.
Ach dat zou hier een beetje te lang verhaal worden en niet nodig voor de echte tweaker... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Kan iemand die de pro firmware op de Mk1 heeft gezet mij vertellen of de audio over de rood en witte uitgang nog werkt ? Hdmi werkt prima maar van het weekend ff op een oude beamer getest en daarna op de scart van de tv en totaal geen geluid te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
kan je uitleggen hoe? Als ik hun FAQ volg lijkt het of ik dat film per film moet doen...

_________
PC-free Jukebox setup

Setting up the Xtreamer Ver 3.5 Jukebox is easy:

Select a folder with movies or any movie file on the device TV GUI / Media sources
Press 6 (Menu) to GET MOVIE INFO
Choose a a Plug in scraper and method
Done
Press INFO on a movie folder or a movie file to see the result
Navigate your media on a Jukebox Layout once the folder was scanned and the Info was successfully generated
_________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 08:29

HellBeast

Oh My GoT!

ibizadesire schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:17:
[...]

kan je uitleggen hoe? Als ik hun FAQ volg lijkt het of ik dat film per film moet doen...

_________
PC-free Jukebox setup

Setting up the Xtreamer Ver 3.5 Jukebox is easy:

Select a folder with movies or any movie file on the device TV GUI / Media sources
Press 6 (Menu) to GET MOVIE INFO
Choose a a Plug in scraper and method
Done
Press INFO on a movie folder or a movie file to see the result
Navigate your media on a Jukebox Layout once the folder was scanned and the Info was successfully generated
_________
Je selecteert de map die je wilt toevoegen. drukt op de "6" toets. dan get movie info aankilkken. Als je alle films op de root hebt staan, dan heb je inderdaad een uitdaging en moet je losse mapjes maken.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 01:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik krijg niets meer geshared van mijn OSX computers.
Ik zie ze staan in NET/WORKGROUP en geef de computernaam/passw in maar Login Fail.

Snap er niets van, heeft normaal altijd gewerk. Nu werkt het bij geen enkele mac.
Als ik via shortcuts op 8 druk en eentje toevoeg via IP kom ik op de computer en zie ik alle dirs van de user en de shared dirs. Als ik wil connecten moet ik terug login/pass ingeven en telkens FAIL.

Deze guide volg ik.
http://shop.xtreamer.net/...ing+up+Sharing+for+MAC+OS

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Morpheusk schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 16:20:
Goed nieuws voor de Prodigy gebruikers, inmiddels is firmware v3.5 te downloaden.
http://www.xtreamer.net/ver3.5/
Op de foto's en het filmpje ziet het er gelikt uit moet ik zeggen. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk is.

Helaas nog even afwachten voor mij, want ik heb zelf een Sidewinder 3.
Hij is er toch ook voor de Sidewinder 3 ?!

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01:19
fulgore schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:39:
[...]

Hij is er toch ook voor de Sidewinder 3 ?!
Inmiddels wel, maar toen nog niet.

IK ben vandaag eens aan het spelen gegaan met de firmware 3.5RC6.
Wat ik mij afvraag is hoe ik meerdere films tegelijk kan toevoegen in de jukebox met de bijbehorende film info. Via ''get movie info'' krijg ik het alleen voor elkaar om dit per film te doen. :? Ineens werkt het 8)7

Ter info: Wanneer je NL film info wilt hebben moet je helaas de Menu Language op Nederlands zetten.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:19

Nikeo

Jawelles

Mijn ervaring met mijn eerste mediaspeler, verder niet nieuwswaardig :D

Sinds kort ben ik in het bezit van mijn eerste mediaspeler. Het bevalt erg goed, dat had ik eerder moeten doen! :) Ideale oplossing. Voorheen keek ik altijd lage kwaliteit divx via de USB aansluiting van mijn Phillips DVD-speler. Gebrekkig apparaat en onvriendelijk beperkte speler.

Ik heb in de V&A onlangs goedkoop een Xtreamer Sidewinder Edition 2010 gekocht voor maar 15 euro. Hij werd verkocht als defect op HDMI. Ik ben echter student en heb gewoon een oud 26'' Sony bakbeest zonder digitale input (wel met vlakke beeldbuis) De eigenaar verwachtte wel dat de component uitgang het nog gewoon zou doen. En gelukkig bleek dit ook zo te zijn. Via de gele component + rode en witte aansluiting heb ik hem nu aangesloten op tv en mijn 2.1 Logitech set. In een oude defecte laptop lag nog een 80gb schijfje. Die er in gedaan en via de netwerkaansluiting op het modem gezet.

Voor 15 euro verwachtte ik niets, ook omdat het al een best oude generatie was. Maar het viel alles mee. De speler slikt tot nu toe alles! 1080p files, mkv's. Nog geen problemen gehad. En hij is passief gekoeld dus ook geen lawaai. Dat dit kastje dat kan, mijn oude pc kon dat niet eens.... _/-\o_ Ik download eigenlijk alles nu gewoon in 1080p. Als ik een serie/film kijk met mijn vriendin dan zet ik hem via de LAN gewoon op de speler, en als ze niet meekijkt kijk ik hem zelf wel op mijn 1080p scherm van de laptop. Muziek draai ik ook wel vanaf de mediaspeler, werkt prima. De mediaspeler bevalt zelfs zo goed dat we Digitenne maar hebben opgezegd. Domme onzin op TV, je wordt er niet goed van zeg :'(

Wat echter minder goed werkt zijn die Xlive 'apps'. Daar heb ik me maar een uurtje in verdiept en ik krijg het niet echt aan de praat. Xlive nu zelf wel maar de verschillende softwarepakketten doen het niet. Ik heb ook niet zoveel zin om dat te gaan repareren of uitzoeken. Ik vind het zo wel best. Als zo'n oud ding van 15E het al zo goed doet, wow, dan ben ik echt benieuwd wat een volwaardige courante mediaspeler voor ervaring geeft ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

TF schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:56:
Ligt het nou aan mij of kan ik nergens vinden hoe je die menu.rss kunt vervangen op de xtreamer?
Anoniem: 302490 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:47:
Als het goed is op je de menu.rss zelf op de xtreamer geplaatst in sda1/script
Als dat niet het geval is dan zal hij er ook niet staan,in dat geval moet je die mappen zelf aanmaken.
Ik heb wel een /sda1/scripts folder, waar geen menu.rss in staat.

moet ik daar dan een menu.rss aanmaken met het volgende
code:
1
2
3
4
5
<item>
<title>NTV</title>
<link>/sda1/scripts/xLive/NTV/ntv.rss</link>
<media:thumbnail url="/sda1/scripts/xLive/NTV/image/main_logo.jpg" width="120" height="90" />
</item>

om NTV te laten werken?

EDIT:
Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:34
Gisteren bij de Mycom een Xtreamer Prodigy meegenomen. Ik had een Apple TV3 om in de toekomst te jailbreaken met XMBC, maar om verschillende redenen verkocht en de Xtreamer Prodigy aangeschaft.

Eerste indruk:
Goed ding. Installeren was een fluitje van een cent (zit op LAN), het menu is erg overzichtelijk. Minpuntje is dat de optie firmware upgrade vanuit het menu niet werkt maar dat je dit op een andere manier moet doen.

Verder is het kinderlijk eenvoudig om snelkoppelingen te maken naar de belangrijke mappen op je (in mijn geval) NAS (Synology). De Jukebox ga ik vanavond uitproberen aangezien ik gisteren vooral met oude firmware heb rondgekeken in het menu. Die zou het nog eenvoudiger moeten maken.

De beeldkwaliteit is erg goed, op het eerste gezicht beter dan het beeld via de MBP.

De afstandsbediening is wel wennen, veel knoppen, soort van dubbele functies op veel knoppen. Sommige knoppen ook echt klein (play/pauze & stop), maar dit alles went wel naarmate je de afstandsbediening meer gebruikt.

Zodra ik wat meer tijd heb gehad om de jukebox te bekijken en een stel films / series zal ik een meer uitgebreide review plaatsen, maar vooralsnog is mijn eerste indruk erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 18:37
Hier een review over de Xtreamer SideWinder 3

http://us.digitalversus.c...winder-3-p13231/test.html

Ik ga hem denk ik wel halen om 3D Blu-Ray ISO's af te spelen, prijs valt ook nog mee (€139 Incl) :)

Heeft iemand hem hier al?

[ Voor 25% gewijzigd door WhySoSerious? op 24-05-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
dennisvdweg schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:34:
Hier een review over de Xtreamer SideWinder 3

http://us.digitalversus.c...winder-3-p13231/test.html

Ik ga hem denk ik wel halen om 3D Blu-Ray ISO's af te spelen, prijs valt ook nog mee (€139 Incl) :)

Heeft iemand hem hier al?
Zit zelf heel erg in twijfel tussen deze en de popbox v8.
Nadeel van de popbox is de niet ondersteunde 3d functie (aan de andere kant, hoeveel 3d BR zijn er te verkijgen) aan de andere kant heeft de popbox het voordeel dat nederlandse ondertiteling gedownload kan worden.

Daarnaast is de laatste firmware 3.5RC, deze is dus nog niet uitontwikkeld.

Qua prijs ontlopen ze mekar niet al te veel.
Ben heel nieuwsgierig hoe hij je gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb een vraagje ik hoop dat iemand deze snel kan beandwoorden want de postbode is onderweg met de xtremer prodigy. Zit op de xtremer prodigy Cinavia bevieileging? Want Dan kan ik deze meteen weigeren aan de deur.

Oja het is model van 2012 dus met wifi, zou ik ook kunnen updaten of word dan cinavia gedownload?

[ Voor 19% gewijzigd door Durango op 01-06-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Durango schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:18:
Ik heb een vraagje ik hoop dat iemand deze snel kan beandwoorden want de postbode is onderweg met de xtremer prodigy. Zit op de xtremer prodigy Cinavia bevieileging? Want Dan kan ik deze meteen weigeren aan de deur.

Oja het is model van 2012 dus met wifi, zou ik ook kunnen updaten of word dan cinavia gedownload?
Google sez no...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
Oke, ik heb de winkel ook even gebeld dat was http://www.mediacentershop.nl aardige man aan de telefoon hij wist alleen niet wat cinavia was dus even uitgelegd en zit er inderdaad niet op.

Joepie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440661

Arie Atari schreef op zondag 12 februari 2012 @ 13:33:
[...]

@Jansse3k
Dit bleek inderdaad het euvel te zijn: rechtstreeks met tulp op de versterker aansluiten geeft de vertraging niet. Bedankt voor de tip!
Oke dat is super! Top dat je me het nog even laat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Durango schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:18:
Waarom zoek je dat niet uit voordat je gaat bestellen? Beetje onzinnig om een webshop zo op kosten te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
Omdat ik nog nooit gehoord had van cinavia toen ik hem bestelde ik kwam er pas later achter

p.s. en werkt goed helemaal toppie

[ Voor 17% gewijzigd door Durango op 04-06-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 07:07
Welke poort wordt er gebruikt voor het benaderen van network shares op een Synology NAS?

Ik probeer m'n Xtreamer MK1 te verbinden naar m'n Synology DS211 NAS. Daar krijg ik echter de melding Logon Fail. Als ik de firewall uit zet werkt het wel. Ik heb inmiddels de volgende poorten geprobeerd, zonder resultaat:

- 111
- 548
- 892
- 1048
- 1058
- 2049
- 5005
- 5006
- 7000

Welke poort wordt er wel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 07:50
Hark_k schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:22:
Welke poort wordt er wel gebruikt?
TCP 445

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 22:31
Hallo, gisteren dat ding aangeschaft, alleen die engelse gebruiksaanwijzing..hmm niet mijn ding.
Hoe kan ik via bedraad netwerk bestanden overzetten van mijn pc naar de xtreamer prodigy.
Ik weet dat t via die blauwe bijgeleverde kabel kan, maar moet toch ook via netwerk kunnen..
Ik an wel via t ip adres in de xtreamer komen, maar wat dan te doen..

Ben popcornhour gewend...

alvast bedankt

gr rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Ik zit er heel erg aan te denken om de Xtreamer Prodigy Silver (wifi) aan te schaffen.

Voor mij zijn dit de drie belangrijkste eisen:
- Moet een QWERTY toetsenbord voor zijn (is er van Xtreamers)
- Moet RTLGemist en Uitzendinggemist op kunnen (zou moeten kunnen heb ik me laten vertellen want hij is Android dus je kunt die apps downloaden)
- Moet een hele fijne Winamp achtige app op zitten waarmee ik muziek kan afspelen/playlisten maken en heel makkelijk door m'n muziekcollectie kan zoeken (daar zijn veel apps voor beschikbaar omdat het Android is heb ik me laten vertellen)

Is de Xtreamer Prodigy Silver (wifi) naar jullie mening dan de beste mediaplayer die ik kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:34
Cardinoz schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:35:
Ik zit er heel erg aan te denken om de Xtreamer Prodigy Silver (wifi) aan te schaffen.

Voor mij zijn dit de drie belangrijkste eisen:
- Moet een QWERTY toetsenbord voor zijn (is er van Xtreamers)
- Moet RTLGemist en Uitzendinggemist op kunnen (zou moeten kunnen heb ik me laten vertellen want hij is Android dus je kunt die apps downloaden)
- Moet een hele fijne Winamp achtige app op zitten waarmee ik muziek kan afspelen/playlisten maken en heel makkelijk door m'n muziekcollectie kan zoeken (daar zijn veel apps voor beschikbaar omdat het Android is heb ik me laten vertellen)

Is de Xtreamer Prodigy Silver (wifi) naar jullie mening dan de beste mediaplayer die ik kan kopen?
Ik kan je niet heel veel verder helpen, want ik heb het Adroid gedeelte nog niet uitgeprobeerd. Ik gebruik de Xtreamer meer voor films/series dan muziek (en bevalt mij ERG goed).

Mbt het muziekpunt wil ik je wel meegeven dat je dit goed moet uitzoeken als de muziekspeler belangrijk voor je is, want de standaard muziekspeler vind ik behoorlijk waardeloos. Met afspeellijsten heb ik deze nog niet geprobeerd, maar voor mijn gevoel is de muziekspeler traag / de titels staan niet mooi in beeld / bediening met de pijltjestoetsen blijft een gok. Maar wellicht dat Android daar verbetering in kan brengen door een aparte app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 13:53
Weet iemand misschien een alternatieve manier om de xtreamer aan te zetten? Ik bedoel dan echt op de hardware zelf. Ik neem namelijk altijd de xtreamer mee voor mijn kids op vakantie maar dit jaar ben ik de afstandsbediening vergeten.... :'( ik heb m al open gehaald in de hoop net zoiets te doen alsook bij een pc kan, dwz even met en stukje metaal twee pinnetjes met elkaar verbinden.

Wanneer hij eenmaal aanstaat kan ik m wel bedienen met de afstandbediening via de webinterface... maar het aanzetten........

Iemand een tip, dat zou fantastisch zijn!

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48
Volgens mij niet aan te krijgen. Heb nu een sidewinder3 en daar zit een Power button op oa om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Ik ben er helaas ook bang voor.. ik hoopte dat iemand misschien een truukje op de hardware/"moederbord" wist om e.e.a. werkend te krijgen. Tips blijven welkom! :)

Moeten ze het nu maar even met de tablet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:19

Nikeo

Jawelles

Weet iemand of zo'n alternatieve dongle met dezelfde chipset werkt? In de official wifi antenne zit de RT3070 chipset. Die kost zo'n 25 euro inclusief shipping.

Deze maar 6 euro. Zelfde chipset. Zou dat werken? Betreft de MK1 sidewinder

http://www.ebay.nl/itm/GW...nents&hash=item231d4149f8

EDIT:Gekocht: Getest: werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Nikeo op 16-09-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137382

dezonnebril schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:38:
Weet iemand misschien een alternatieve manier om de xtreamer aan te zetten? Ik bedoel dan echt op de hardware zelf. Ik neem namelijk altijd de xtreamer mee voor mijn kids op vakantie maar dit jaar ben ik de afstandsbediening vergeten.... :'( ik heb m al open gehaald in de hoop net zoiets te doen alsook bij een pc kan, dwz even met en stukje metaal twee pinnetjes met elkaar verbinden.

Wanneer hij eenmaal aanstaat kan ik m wel bedienen met de afstandbediening via de webinterface... maar het aanzetten........

Iemand een tip, dat zou fantastisch zijn!
Universele afstandsbediening zoals de Logitech's er bij aanschaffen.
Hoeft geen topmodel te zijn zolang ze maar te programmeren is via usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 15:40

MikeWazowski

Look into my eye

Maar ook die moet je dan niet vergeten.... (zeg ik die het ook een keer overkomen is, gelukkig had ik mijn laptop nog bij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Ik ben die AB echt zo vaak vergeten en dan heb je er echt helemaal niks aan! 3 weken geleden de sidewinder3 gekocht en vorige week de AB weer eens vergeten bij mijn vriendin.

Power button indrukken en toen via de telefoon bestuurd. Ideaal! :D
Randvoorwaarde is wel dat de ixtreamer al een ip-adres moet hebben of automatisch toegewezen moet krijgen in het netwerk.

Verder mb.t. de sidewinder3:
Mooi apparaatje, geen fan meer aanwezig, dus super stil!
Het nieuwe menu enz ziet er ook erg mooi uit, maar heb wel het idee dat het wat trager werkt dan de mk1.
Er zit ook Android op, maar ze dat staat standaard uit. Vreet resources volgens de documentatie van Xtreamer. Heb het dan ook nog niet geprobeerd! Wel een mooi minikeyboard besteld via dealextreme voor 2 tientjes :)

edit: owja de afstandsbediening werkt een stuk beter!

[ Voor 3% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-07-2012 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
ik had zelf een paar jaar geleden een Xtreamer gekocht en was daar erg blij mee op 1 ding na, waar meerdere mensen last van hadden: Stotteringen en haperingen bij het afspelen van 1080P video materiaal via bedraad netwerk.
Veel gegoogled voor een oplossing, nooit 1 gevonden. Tijd lang niet gebruikt, in de tussentijd gebruikte ik oa de media player van mijn tv en bluray (lastig met dvd's en ondertiteling streamen) en later de PS3 maar die kreeg cinavia protection.
Dus deze week bezig geweest met de Xtreamer en behalve de haperingen had ik ook last van audio synchronisatie en witte puntjes in het beeld (had hem btw aangesloten via receiver) Toen had ik hem rechtstreeks aangesloten op de tv, problemen met sync en puntjes waren weg, maar nog steeds haperingen.
Ik gebruikte toendertijd en deze week het programma Windows Share manager. Voor de PS3 gebruikte ik echter PS3 mediaserver en daar had ik nooit last van haperingen dus aan het netwerk kon het niet liggen. Dus heb ik als test de PS3 media server gebruikt, via upnp een film gestart en geen last van stotteringen tot nu toe (had met 3 films getest een paar minuten en gisteren een film helemaal bekeken)
Ik weet niet of dit al eens eerder was gemeld, maar ik vond het de moeite waard om te melden als mensen er nog steeds last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:18

Mach

[END]Avengers

Bomen en bos verhaal

Bezit al jaren een Xstreamer mk1, maar wil aan een nieuwe...eerste reactie was weer een nieuwe Xtreamer, want mijn mk1 slikt en speelt alles....maar er zijn nu zoveel modellen op de markt dat ik het ff niet meer weet.

Ik dub met name tussen de Sidewinder3 of de prodigy...maar als ik de specs goed lees lijken deze erg veel op elkaar of zit ik nu fout ?

Of moet ik nu, (vloeken in de kerk) overstappen een ander merk ?

Adviezen dus welkom ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Vraag je eens af waarom je nu aan een nieuwe wil, als de mk1 alles al afspeelt (ik zou het eigenlijk niet weten, maar goed :)) - dan weet je ook waar je naar moet kijken bij een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Hey Mach, ouwe gamert!

Ik heb ook bij de release een MK1 aangeschaft, maar mijn MK1 is onlangs deels overleden. De connector waar de voeding in moet heeft een los contact/kabelbreukje of iets in die richting. Voldoende stroom om films af te spelen, maar onvoldoende om via USB de HDD vol te gooien. Na lang wiebelen ging het soms wel weer werken.

Uiteindelijk ervoor gekozen om een nieuwe mediaspeler aan te schaffen en op de Sidewinder3 uitgekomen. Was altijd tevreden over de MK1 en toch vrees om over te stappen. Daarnaast heeft de SW3 ook mogelijkheid voor 3D films, wat bij de meeste players ontbreekt en zeker in deze prijsrange van 139 Euro!

Eerste bevindingen zijn goed. Het opstarten duurt volgens mij wel wat langer, maar de hdd is meteen gemount. Bij de MK1 gebeurde dat volgens mij pas als je naar je hdd bladerde. Het menu etc ziet er echt super uit en oogt wat beter, maar ook wat drukker.

Heb zelf wel het idee dat het beeld en geluid beter is bij de SW3, maar heb niet echt vergelijkingsmateriaal. Wel nu al bij twee film gehad dat de SW3 na een kleine 30-60 secs van de films opnieuw opstartte. Vervolgens een andere versie van de film gedownload (wel beide mkv 1080p) en die werd wel afgespeeld.

Wat ook een verademing is, is de USB3.0 verbinding. USB3-kabel zit in de verpakking van de SW3 erbij. Het overzetten van films gaat via de USB3 kabel ongeveer met 60MB/s. Ik download periodiek films, dus als ik ze over ga zetten dan zijn het er meteen een stuk of 5. Daarnaast heb ik het idee dat de SW3 qua bouwkwaliteit iets beter is. Het erin steken van de HDD gaat wat makkelijker en de SW3 voelt zelf ook wat massiever.

Heb er verder ook nog niet echt goed mee gespeeld. Ben wel een review aan het tikken voor Tweakers, maar moet even tijd zien te vinden om meer features uit te proberen. Denk bijvoorbeeld aan Android, het internet en al die andere opties die erop zitten. Het is allemaal iig veel uitgebreider dan de MK1, maar uiteindelijk zal ik er toch voornamelijk films mee afspelen.

Zelf voor de SW3 gekozen omdat deze fanless is en de Prodigy volgens mij. Zie ook niet echt een meerwaarde van de prodigy tov de SW3. Of je over zou moeten stappen? Ik zat er zelf ook over te twijfelen, maar uiteindelijk gemoeten ipv falen mk1. Denk dat ik het anders waarschijnlijk toch niet had gedaan. Ben tot nu toe iig erg tevreden!

Zijn er bepaalde dingen die je wil weten? OF dingen die ik even kan uitzoeken/nakijken voor je op mijn SW3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Laatst online: 24-05 07:50
passat_v5 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:57:
Ik an wel via t ip adres in de xtreamer komen, maar wat dan te doen..
Start, run, \\ipadres_van_xtreamer en dan enter?
Ik krijg dan een map gezien genaamd "d" en daar kan ik mijn media op kwijt
En even reactie op post hierboven: De Prodigy is fanless

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Laatst online: 28-04 15:45
Heeft iemand al de Android Spotify app geprobeerd op de SideWinder 3 of Prodigy?
Ben erg benieuwd of dat werkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Laatst online: 28-04 15:45
Floris-K schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:45:
Verder mb.t. de sidewinder3:
Mooi apparaatje, geen fan meer aanwezig, dus super stil!
Het nieuwe menu enz ziet er ook erg mooi uit, maar heb wel het idee dat het wat trager werkt dan de mk1.
Er zit ook Android op, maar ze dat staat standaard uit. Vreet resources volgens de documentatie van Xtreamer. Heb het dan ook nog niet geprobeerd! Wel een mooi minikeyboard besteld via dealextreme voor 2 tientjes :)
Welk minikeyboard is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 20:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

MissShadows schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:39:
ik had zelf een paar jaar geleden een Xtreamer gekocht en was daar erg blij mee op 1 ding na, waar meerdere mensen last van hadden: Stotteringen en haperingen bij het afspelen van 1080P video materiaal via bedraad netwerk.
Veel gegoogled voor een oplossing, nooit 1 gevonden. Tijd lang niet gebruikt, in de tussentijd gebruikte ik oa de media player van mijn tv en bluray (lastig met dvd's en ondertiteling streamen) en later de PS3 maar die kreeg cinavia protection.
Dus deze week bezig geweest met de Xtreamer en behalve de haperingen had ik ook last van audio synchronisatie en witte puntjes in het beeld (had hem btw aangesloten via receiver) Toen had ik hem rechtstreeks aangesloten op de tv, problemen met sync en puntjes waren weg, maar nog steeds haperingen.
Ik gebruikte toendertijd en deze week het programma Windows Share manager. Voor de PS3 gebruikte ik echter PS3 mediaserver en daar had ik nooit last van haperingen dus aan het netwerk kon het niet liggen. Dus heb ik als test de PS3 media server gebruikt, via upnp een film gestart en geen last van stotteringen tot nu toe (had met 3 films getest een paar minuten en gisteren een film helemaal bekeken)
Ik weet niet of dit al eens eerder was gemeld, maar ik vond het de moeite waard om te melden als mensen er nog steeds last van hebben.
De MK1 benut niet de volle 100Mbit ethernet (te traag), waardoor films met hogere bitrate 1080p haperingen vertonen. Denk bijvoorbeeld aan 20GB mkv's bij een film van nog geen anderhalf uur. :)

PS3 media server transcode het bestand, waardoor je in feite een standaardbitrate aangeleverd krijgt welke lager is (valt in veel gevallen niet op). Het heren blijft daardoor weg...als PS3MS ook op hogere kwaliteit zou aanleveren, gaat de xtreamer weer haperen.

Enoge 'echte' oplossing om het originele bestand zonder problemen af t e spelen, is om de interne Hd te gebruiken. Deze kan hogere datasnelheden aan. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
The-Force schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:00:
[...]

Welk minikeyboard is dat precies?
Ik heb deze besteld:
http://www.dealextreme.co...mouse-black-70271?item=34

Moet hem alleen nog testen op de Xtreamer. Ga ervan uit dat het wel gewoon werkt, maar kan het vanavond anders wel even testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Michael Knight schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:29:
[...]

De MK1 benut niet de volle 100Mbit ethernet (te traag), waardoor films met hogere bitrate 1080p haperingen vertonen. Denk bijvoorbeeld aan 20GB mkv's bij een film van nog geen anderhalf uur. :)

PS3 media server transcode het bestand, waardoor je in feite een standaardbitrate aangeleverd krijgt welke lager is (valt in veel gevallen niet op). Het heren blijft daardoor weg...als PS3MS ook op hogere kwaliteit zou aanleveren, gaat de xtreamer weer haperen.

Enoge 'echte' oplossing om het originele bestand zonder problemen af t e spelen, is om de interne Hd te gebruiken. Deze kan hogere datasnelheden aan. :)
Oke, bedankt voor de uitleg, dat wist ik dus niet. Dus in principe ligt het wel aan de xtreamer.
Alleen de PS3MS houd het bestand als het ware een beetje tegen zodat hij hem zonder problemen kan afspelen.

Als ik bij wijze van de Prodigy of Sidewinder 3 zou aanschaffen, die zoals ik las een Gb ethernet aansluiting heeft, zou het dan een goed idee zijn om nog steeds PS3MS te gebruiken of kan ik dan beter Windows Share Manager gebruiken zonder problemen?
Met name 3D iso's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 24-05 23:37
MissShadows schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Oke, bedankt voor de uitleg, dat wist ik dus niet. Dus in principe ligt het wel aan de xtreamer.
Alleen de PS3MS houd het bestand als het ware een beetje tegen zodat hij hem zonder problemen kan afspelen.

Als ik bij wijze van de Prodigy of Sidewinder 3 zou aanschaffen, die zoals ik las een Gb ethernet aansluiting heeft, zou het dan een goed idee zijn om nog steeds PS3MS te gebruiken of kan ik dan beter Windows Share Manager gebruiken zonder problemen?
Met name 3D iso's
De chipset van die Mediaplayers kan volgens mij nog geen eens 100mBit aan :F Dus waarom gigaBit weet ik niet. Maar Rauwe 1080p gaat dus niet lukken zonder transcode / remux.

Dit soort mediaspelers zijn alleen leuk met HD (IMHO), de meeste tv's supporten ook DLNA en de meeste streaming software kan de bestanden zo aanleveren dat de TV het begrijpt. Dus voor streamen is het écht geen toevoeging, al helemaal niet met de trage chipset. Ze zoudens eens betaalbare Dualcore's moeten bouwen, zoals in smartphones gebruikt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 01-08-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468122

Weg

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 468122 op 05-08-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJay
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-05 21:09
Heb sinds gister ook de SideWinder 3 aangeschaft van Xtreamer. Alles vlot aan de gang gekregen en films op de interne HDD zetten gaat gelukkig erg gemakkelijk.

Ik zit alleen nog wel met een probleempje:
De mediaspeler herkent mijn videobestanden wel, maar zet ze niet in de mediawall / jukebox. Nou ben ik erachter gekomen dat dit komt omdat de juiste filminformatie (cover, info, trailer etc.) er dan nog niet bij zit. Wanneer ik hem hier naar laat zoeken en het daarna opsla komt het namelijk wel in de mediawall voor.
Het probleem zit hem erin dat het lijkt alsof hij de filminformatie niet opslaat. Nadat ik de SideWinder3 namelijk heb uitgeschakeld en weer aan zet moet ik weer opnieuw filminformatie gaan zoeken.

Heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik dit op kan lossen? Ik heb namelijk weinig zin om telkens weer voor al mijn films handmatig de filminformatie op te gaan zoeken. Zo heeft de mediawall weinig nut natuurlijk.

Heeft dit misschien te maken met de verwerking/organisatie van de mappen en bestandenstructuur? Welke structuur gebruiken jullie??

[ Voor 6% gewijzigd door MJay op 02-08-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik heb ook voor de vriend een goede simpel mediaspeler uitgezocht, dat is Xtreamer Sidewinder3 geworden.
Qua settings en gebruiksmak is echt simpel en het is ook gesloten firmware. (met mijn kennis over XBMC)

Ik heb juist wel nieuwe FW 3.5RC10 (dacht ik) ingestalleerd.
Het werkt heel anders dan eerste firmware die erop zat, zou niet weten welke.

Media Jukebox wordt niet goed weergeven (buiten tv beeld upscalen, ligt misschien aan mijn tv)
Zal dit wss niet gebruiken omdat er al goede videowall aangemaakt is in 'media bronnen/hdd/map x'
En hier slaat hij gewoon alle informaties op met
MAP Hanna of Hanna (2011)
AVI Hanna.mkv of Hanna.2011.mkv

Ik heb ook gekeken naar Xtreamer Live, volgens mij doet de stream niet Hij ziet alle kanalen erin maar laadt/speelt ze niet af. Het zou leuk als het werkt met die sportkanalen, iemand?

Via webinterface zag ik er optie voor FTP, jammer genoeg heb ik alle truuks opgemaakt want ik krijg m niet aan paraat. IP toegewezen, veranderen van poort, regels aangemaakt in firewalls, god mag weten wat ik nog meer gedaan heb, ik vind m niet in ftp client. Wel gemis. Maar de NAS doet prima zn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 13:38
RedHat schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:54:
[...]
Maar Rauwe 1080p gaat dus niet lukken zonder transcode / remux.
Wat bedoel je precies? Ik kan op mijn sidewinder3 untouched blu-rays vanaf het netwerk afspelen (althans een paar geprobeerd tot nu toe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238302

Ik heb sinds een week nu een Xtreamer Prodigy. Gisteren heb ik firmware 3.5 rc10 geinstalleerd.
Ik heb een 2 tal vraagjes waar ik totaal niet uitkom..

1 is als ik een cover wil zoeken van de film bij jukebox dan vindt hij of niks of in een andere taal.
Waar kan ik de covers laten zoeken door middel van gebruik te maken van moviemeter? Ik zie moviemeter namelijk nergens staan..

2 is Xtreamering als, ik dit wil installeren gebeurd er helemaal niks. Ik blijf maar drukken op knop 1 van de afstandsbediening.
Hoe krijg ik dit wel werkend?

Als iemand mij kan helpen hiermee heel graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470296

The-Force schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:57:
Heeft iemand al de Android Spotify app geprobeerd op de SideWinder 3 of Prodigy?
Ben erg benieuwd of dat werkt namelijk.
Ik ben ook erg benieuwd of Spotify (goed) functioneert op de SideWinder 3. Is deze app überhaupt beschikbaar? Hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld de Spotify mogelijkheid op de WD live TV? Wie heeft hier al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosmalentje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-04 17:38
Ik heb vanaf meu de sidewinder 3, maar ik vind de bediening maar lastig hoor.
Ja, hij is niet duur, maar wel makelijk gedacht van extreamer om een mediaplayer in el kaar te flansen en de markt op, en gaanderweg via updates de problemen te fixen.
Waarschijnlijk is dat de manier om hem goedkoop aan te kunnen bieden.
Maar tot de updates er zijn kun je nog steeds de tijd / datum niet instellen.

Voor een simpel apparaatje vindt ik hem vrij complex, ik ben ten slotte geen expert. 8)7

Het ziet er wel leuk uit het xmbd achtige menu, maar als de sidewinder geen info en plaatjes binnen haalt heb je er niets aan, dan is het wel jammer dat je dit niet in kunt stellen, of in een manual kunt lezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-05 09:27
Anoniem: 470296 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd of Spotify (goed) functioneert op de SideWinder 3. Is deze app überhaupt beschikbaar? Hoe is de vergelijking met bijvoorbeeld de Spotify mogelijkheid op de WD live TV? Wie heeft hier al ervaringen mee?
Er zit geen Google Play store app in, dus downloaden en installeren is al erg lastig..
Misschien als je ergens de APK kan vinden van spotify dat het wel gaat.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
rosmalentje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:23:
Ik heb vanaf meu de sidewinder 3, maar ik vind de bediening maar lastig hoor.
Ja, hij is niet duur, maar wel makelijk gedacht van extreamer om een mediaplayer in el kaar te flansen en de markt op, en gaanderweg via updates de problemen te fixen.
Waarschijnlijk is dat de manier om hem goedkoop aan te kunnen bieden.
Maar tot de updates er zijn kun je nog steeds de tijd / datum niet instellen.

Voor een simpel apparaatje vindt ik hem vrij complex, ik ben ten slotte geen expert. 8)7

Het ziet er wel leuk uit het xmbd achtige menu, maar als de sidewinder geen info en plaatjes binnen haalt heb je er niets aan, dan is het wel jammer dat je dit niet in kunt stellen, of in een manual kunt lezen... :X
Ja dit klinkt precies zoals Xtreamer al vanaf het begin werkt. Leer er van en koop nooit iets nieuws van Xtreamer. De problemen van de Sidewinder 2 hebben ze zelfs helemaal nooit opgelost en gewoon de 3 uitgebracht.

Het bedrijf heeft een zwaar vervelende insteling tegenover hun kopers en ik hoop van harte dat ze dat op gaat breken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
rosmalentje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 19:23:
.......
Misschien een domme vraag maar.......... :?
Wat bedoel je hier mee, geen info en plaatjes kunnen worden binnengehaald en dan heb je er niets aan.
Zit nl ook te twijfelen aangaande deze Sidewinder 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Ik heb dus ook een Sidewinder3 gekocht. Eigenlijk enkel om 3D blurays te kunnen spelen. Ik was en ben nog steeds erg tevreden met mijn Popcornhour A200, maar die kan geen 3D blurays afspelen.

Wat ik tot nu toe er van vind:
-Menu ziet er goed uit en werkt vloeiend, maar het kost wat veel stappen om bij je netwerkshare te komen.
-Ik vind het een vrij lelijk kastje
-Een extern toetsenbord/muis werkt prima. Handig met invoeren van langere teksten/namen/adressen/wachtwoorden.
-Bij 3D klopt soms de ondertiteling niet, dan is het even niet te lezen. Even later klopt het wel weer,
-Hoge bitrate films spelen perfect af via netwerk/samba (films van 45 GB)
-Android is compleet nutteloos

Overigens.. Als je een 3D TV of beamer hebt. Overweeg echt een speler die 3D blurays af kan spelen. Dit ziet er enorm veel beter uit dan half-SBS 3D films!

[ Voor 10% gewijzigd door FatalError op 27-08-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosmalentje
in de jukebox kun je door de films scrrollen, je kunt er ook de film info, en afbeeldingen downloaden via de scraper.
De info wordt bijv. van tmbd binnengehaald, net als de plaatjes.
Het belangrijke hieraan is dat je de naam goed formuleerd, met het jaartal van de release.
ik heb van een aaltal films de info en plaatjes kunnen binnenhalen, echter lukt het nu niet meer.
Waar het aan ligt, geen idee...
Wel valt het op dat dit na de laatste update (3,5-10) niet meer werkt.

Mijn broer heeft de grote versie (ultra 2 deluxe) en daar werkt het allemaal wel... maar dan ben je ook €300 armer.
De tijd is ook nog niet goed in te stellen, het menu haalt namelijk ook een gedeelte uit de apps, je kunt via de app ook de tijd aanpassen, maar dit loopt nog niet zoals het hoort.

Het vervelende is dat ze geen gebruik (mogen) maken van de google play appstore, maar een eigen appstore, en dat is toch niet zo fijn als de google store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zit te denken om ook een sidewinder 3 te kopen vanwege 3d content. Momenteel heb ik een Dune, werkt naar volle tevredenheid alleen geen 3d. Hoe is de geluidskwaliteit van deze speler ?
Speelt deze speler echt alle content af, of wil dit nog wel eens mis gaan. De dune speelt alles maar dan ook alles op 3d na af.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosmalentje
Ja, het geluid speelt hij goed af, 3d kan ik niet beoordelen, want ik heb geen 3d tv.

Zeker voor de prijs is dit een super apparaat, aleen ik ben er nog niet zo in thuis, en kan er weinig over vinden op de forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
weet iemand of het mogelijk is om om via dit apparaat subtitels te downloaden (bij bv subtitles.org) en te koppelen aan de desbetreffende film.
Net als de popbox V8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
@Henrickus

Je kunt de ondertitels downloaden en koppelen. Via de subtitle knop kun je bestanden zoeken, maar als je ervoor zorgt dat het bestand van de ondertiteling dezelfde naam heeft, dan zal de Xtreamer dit automatisch oppakken en tonen.

Ik heb trouwens een tijdje gehad dat mijn Xtreamer reboot na 1 minuut film. Kreeg als advies Checkdisk te draaien en een volledige format(de langzame) te doen. Uiteindelijk heeft geen van beide geholpen.
Ben nu terug gegaan naar FW3.5 RC6 en het is opgelost! Kan eindelijk weer films kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosmalentje
je kunt idd film info automatisch binnen halen, echter bij mij werkt dit niet, en hoe dit wel moet staat helaas nergens beschreven:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
film info vind ik niet zo belangrijk
Gaat mij om de ondertitels. Deze moeten te downloaden zijn en dan worden ingeezen in de film zonder al te veel problemen.

Wat je sowieso leest is dat de handleiding nogal brak zijn.

Voor mij is het meest van belang dat hij 3D goed kan afspelen.
Is nl 1 van de weinige die 3D zou kunnen afspelen en is daarnaast ook nog redelijk geprijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
henrickus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 14:10:
film info vind ik niet zo belangrijk
Gaat mij om de ondertitels. Deze moeten te downloaden zijn en dan worden ingeezen in de film zonder al te veel problemen.

Wat je sowieso leest is dat de handleiding nogal brak zijn.

Voor mij is het meest van belang dat hij 3D goed kan afspelen.
Is nl 1 van de weinige die 3D zou kunnen afspelen en is daarnaast ook nog redelijk geprijst
Ik zie in mijn reactie en jouw antwoord dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Het is in ieder geval niet mogelijk om met behulp van welke Xtreamer dan ook ondertitels in een film in te lezen.

Wel kun je door de bestanden dezelfde naam te geven de Xtreamer de ondertitels op het beeld laten vertonen. Bijvoorbeeld:

Film: Bourne.Legacy.QoQ.mkv
Ondertitels: Bourne.Legacy.QoQ.srt

Als je dit doet, dan zal de Xtreamer automatisch de ondertiteling en film matchen en de ondertiteling onderin beeld tonen.

Als je de naam niet gelijk maakt, dan kun je met de knop Subtitle (rechts onder knop om volume zachter te zetten) in een subtitle menu komen. Hier kun je handmatig het juiste bestand selecteren. In dit menu kun je ook de lettergrootte, kleur, positie etc aanpassen en eventueel de timing van de ondertiteling. Als het bestand is geslecteeerd zal de ondertiteling op de gwenste plek getoond worden.

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt :)

• henrickus
Floris-K schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:52:
[...]

.....
Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt :)
Super, daar ik wat mee. Bedankt voor de uitleg _/-\o_ _/-\o_

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 11:27

SeatRider

Hips don't lie

De nieuwste vapourware? http://www.xtreamermobile.com/

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefand28
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik heb ook een sidewinder gekocht en hij werkt prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid via de HTS sync te krijgen. Tussen het geluid van de tv (samsung UE40D7000) en de HTS (philips HTS3270) zit een kleine vertraging, waardoor de HTS dus niet lipsync is. Op de tv zit ARC maar volgens mij helpt dit ook niets. Mijn Sidewinder is met Coax aangesloten op de HTS.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 11:27

SeatRider

Hips don't lie

Stefand28 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 11:29:
Ik heb ook een sidewinder gekocht en hij werkt prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid via de HTS sync te krijgen. Tussen het geluid van de tv (samsung UE40D7000) en de HTS (philips HTS3270) zit een kleine vertraging, waardoor de HTS dus niet lipsync is. Op de tv zit ARC maar volgens mij helpt dit ook niets. Mijn Sidewinder is met Coax aangesloten op de HTS.
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Niet. Ik heb dit probleem ook lang gehad. ARC werkt niet als je de audio via een andere verbinding laat lopen. Het probleem is bij mij opgelost sinds ik alleen nog HDMI gebruik. Dus of een receiver met HDMI doorvoer gebruiken, of de audio van je tv terug naar de receiver.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dingen zoals xLive, kun je die gebruiken als er geen harde schijf in je Prodigy zit? Ik kan dat nergens duidelijk vinden, maar m'n Xtreamer lijkt het niet te willen.

• RedHat
  • Laatst online: 24-05 23:37
Bij MyCom is hij in de aanbieding voor 100 euro (Xtreamer Prodigy). Dus als iemand hem goedkoop wilt, dan kan het.

pricewatch: Xtreamer Prodigy

Ik wil eigenlijk ook een Mediaspeler met 3TB hdd, en kom eigenlijk steeds uit op de Prodigy (3D, Blu-Ray ISO, HDMI 1.4). Alleen ik vind het nogal onduidelijk welke versies er zijn / verkocht worden. Met name omdat er (blijkbaar) verschil zit in de processor (de 1185 en de 1186 processors uit mijn hoofd).

Iemand hier een tabelletje voor?

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 22-09-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

RedHat schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 22:38:
Bij MyCom is hij in de aanbieding voor 100 euro (Xtreamer Prodigy). Dus als iemand hem goedkoop wilt, dan kan het.

pricewatch: Xtreamer Prodigy
Is alleen afhalen in Doetinchem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18
Hebben meer mensen last van een paars scherm na de laatste update (3.5 10)? Mijn hele scherm is paar. Maar het menu van mijn LG TV niet... Lijkt me een HDMI probleem...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar1990
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-01-2021
Goedendag,

Ik heb sinds vorige week een mediaspeler (Xtreamer Sidewinder 3) aangesloten (via HDMI) op mijn Philips 46PFL8007 TV maar ik krijg alleen maar beeld en geen geluid. Als ik de Xtreamer Sidewinder 3 op een andere TV aansluit (via HDMI) heb ik wel beeld en geluid. Als ik een laptop aansluit (via HDMI) op mijn nieuwe TV heb ik ook beeld en geluid. Blijkbaar ergens een probleem in combinatie met elkaar. Iemand toevallig tips?

Ik hoor het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan komt het waarschijnlijk omdat je TV dat geluidssignaal niet kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar1990
Dat is dan mooi .....

Enig optie is dus afwachten op een software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar1990
Ligt het probleem dan bij de mediaspeler of bij de TV, of is dat moeilijk te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:33
Heb je het ook al getest met een andere hdmi kabel? En kijk eens in je menu of audio via hdmi aan staat? Waarschijnlijk wel omdat het op die andere tv ook werkte maar toch.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar1990
Allemaal inderdaad al getest maar mocht niet baten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318238

Iemand al andere firmwares geprobeerd om op de sidewinder 3 te zetten? http://bbs.himedia.com.au...f494ce6b4069&topic=714.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Een Philips TV doet niet aan DTS
Mogelijk probeer je met een DTS film. Probeer eens met een andere film.
Of stuur het geluid direct naar je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259054

Mijn ervaring met Xtreamer sidewinder 3 is dat het streamen naar de tv prima werkt. Helaas stoort er nog het e.e.a. ik heb er een interne schijf in zitten maar als ik daar films op plaats via het netwerk dan is deze na een reboot weer weg. Heeft iemand dezelfde ervaring? en heeft iemand ervaring met de 3.5 RC10 software in combinatie met bovenstaande probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151740

Ik heb ook een sidewinder 3 en heb hetzelfde probleem. Als ik bestanden via het netwerk op de hd plaats, zijn deze verdwenen als ik reboot. Om het probleem te omzeilen heb ik de sidewinder 3 van het netwerk gehaald en pomp ik de films via usb naar de hd. Het is natuurlijk niet de uiteindelijke oplossing, maar ik was het zo zat dat de bestanden iedere keer weer pleite waren.

De 3.5 RC10 software heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Na jaren naar tevredenheid te hebben gestreamd via de Xtreamer MK1, ben ik ook aan het kijken naar een Xtreamer Prodigy of Sidewinder 3. Voor mij is de Search functie een welkome toevoeging.

Weet iemand echter of het ook mogelijk is om deze functie te gebruiken wanneer je media op een NAS staat? Ik lees in de beschrijving dat de search functie alleen voor lokale (ingebouwde) disken te gebruiken is (gemiste kans). Ik kan echter nergens vinden of dit ook uitgebreid gaat worden naar network attached devices, wat imo bijna iedereen heeft tegenwoordig (of een PC waar vanaf gestreamd wordt).

Heeft iemand dit thuis ook/getest?

[ Voor 3% gewijzigd door dezonnebril op 09-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 25-05 12:09
Anoniem: 151740 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:22:
Ik heb ook een sidewinder 3 en heb hetzelfde probleem. Als ik bestanden via het netwerk op de hd plaats, zijn deze verdwenen als ik reboot. Om het probleem te omzeilen heb ik de sidewinder 3 van het netwerk gehaald en pomp ik de films via usb naar de hd. Het is natuurlijk niet de uiteindelijke oplossing, maar ik was het zo zat dat de bestanden iedere keer weer pleite waren.

De 3.5 RC10 software heb ik nog niet geprobeerd.
Anoniem: 259054 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:43:
Mijn ervaring met Xtreamer sidewinder 3 is dat het streamen naar de tv prima werkt. Helaas stoort er nog het e.e.a. ik heb er een interne schijf in zitten maar als ik daar films op plaats via het netwerk dan is deze na een reboot weer weg. Heeft iemand dezelfde ervaring? en heeft iemand ervaring met de 3.5 RC10 software in combinatie met bovenstaande probleem?
Ik heb de mijne afgelopen weekeinde ontvangen. Deze werd geleverd met de 3.5 RC6 erop. Ik heb even wat films en muziek gekopieerd en snel bekeken. Daarna geupgrade naar 3.5 RC10 en nog wat films gekopieerd na het upgraden. Ook na diverse herstarts ben ik nog niets kwijt.
Hebben jullie al eens de standaard settings terug gezet na de firmware upgrade?

Korte update:
Ik draai nu een kleine week maar merk toch dat ik veel crashes heb. Spontaan midden in een film start hij opeens opnieuw op. hebben meer mensen dit met 3.5 RC10 of is dit een bekend probleem wat ik niet kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door sweetdude op 19-10-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
sweetdude schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:58:
[...]
Ik draai nu een kleine week maar merk toch dat ik veel crashes heb. Spontaan midden in een film start hij opeens opnieuw op. hebben meer mensen dit met 3.5 RC10 of is dit een bekend probleem wat ik niet kan vinden.
Ik heb weleens crashes, maar dat is voornamelijk als ik tijdens het film kijken aan de knoppen zit, bijvoorbeeld om info over de speeltijd e.d. te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
De crashes heb ik ook steeds gehad! Iedereen keer na een x aantal minuten liep het vast. De controle van de schijf hielp niks en ben bezig geweest met de crew van Xtreamer zelf.

Resultaat: Ik heb nu firmware 4.0 op mijn Xtreamer staan en het draait bij mij als een zonnetje! Geen haperingen, geen reboots, ondertiteling loopt goed. Hij zal binnenkort vrij worden gegeven voor iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Floris-K schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:
De crashes heb ik ook steeds gehad! Iedereen keer na een x aantal minuten liep het vast. De controle van de schijf hielp niks en ben bezig geweest met de crew van Xtreamer zelf.

Resultaat: Ik heb nu firmware 4.0 op mijn Xtreamer staan en het draait bij mij als een zonnetje! Geen haperingen, geen reboots, ondertiteling loopt goed. Hij zal binnenkort vrij worden gegeven voor iedereen :)
Welke Xtreamer heb jij???
Zelf heb ik een SW3, (nog maar heel kort) maar heb tot op heden geen enkel probleem.
Speelt alles als een tierelier af.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Ik heb zelf ook een Sidewinder 3 en in het begin speelde hij inderdaad ook alles af. Op een gegeven moment ging de Xtreamer rebooten na een minuut of 20 ongeveer.

Van alles nagekeken.. De temperatuur, harde schijf. Vervolgens terug naar fabrieksinstellingen van de Xtreamer. Toen de HDD geformteerd. Uiteindelijk verholpen door firmware 3.5 RC6 te installeren.

Het bleek dat er een bug in de NTFS driver zat van de laatste firmware. Dit is nu volgens mij verholpen met firmware 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Floris-K schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:42:
Ik heb zelf ook een Sidewinder 3 en in het begin speelde hij inderdaad ook alles af. Op een gegeven moment ging de Xtreamer rebooten na een minuut of 20 ongeveer.

Van alles nagekeken.. De temperatuur, harde schijf. Vervolgens terug naar fabrieksinstellingen van de Xtreamer. Toen de HDD geformteerd. Uiteindelijk verholpen door firmware 3.5 RC6 te installeren.

Het bleek dat er een bug in de NTFS driver zat van de laatste firmware. Dit is nu volgens mij verholpen met firmware 4.
Oke, dan kan het kloppen, ik heb er geen HD in zitten. Ik stream alles vanaf mijn NAS en heb daarom wellicht geen problemen.
ZIjn er zover jij kan zien, nog meer punten opgelost?
bv de mediaplayer die er niet uitziet of wellicht andere items. Hoewel ik tot op heden het apparaat zijn werk prima vindt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479014

Hallo,

Ik heb een Xtreamer Sidewinder3 zonder interne schijf.
Geluid Dts Hd Master en Dolby True Hd werkt prima via de Onkyo versterker.

Hoe kun je hier extramer live op installeren. Heb al diverse forums bezocht maar kan geen passend antwoord vinden. Nieuwste firmware heb ik er ook al op staan.Streaming van films en muziek via pc verloopt vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Laatst online: 26-03 14:56
Inmiddels een Xtreamer Prodigy 3d met Wifi aangeschaft. Mooi ding! Wel hobbybob gevalletje, dus ik wil natuurlijk van alles zelf installeren. Maar ik heb het geluk dat ik ooit aan UNIX scripting heb gedaan. Maar dat was vroeger... en ik wil wel graag een iets makkelijker manier om extra zaken te installeren; zoals RTLXL en Uitzending Gemist. Allemachtig was lastig allemaal en dan ook nog af en toe beetje hangen etc. Dus echt lekker gaat het nog niet, maar bepaalde zaken zijn ideaal; meteen bluray files via de Laptop (Wifi) naar de streamer met ondertitels, alles geen probleem. Maar deze stap: http://forum.xtreamer.net...p-installer-php-api-v102/ hij doet het gewoon niet, geen App Installer nog voor mij. Wie weet raad...?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Appinstaller op mijn Prodigy is inmiddels geïnstalleerd... pfew! Het was even nodig om een interne harddisk in te bouwen. Ik had nog een 2.5" liggen, dus ik dacht van ach, wat bob de bouwer kan, kan ik ook! Daarna werkt Appinstaller perfect. Mooi man, een stroef begin van mijn Xtreamer Prodigy tijdperk, maar alle begin is moeilijk ;-) http://forum.xtreamer.net...gopid__249791#entry249791

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 25-05 12:09
FatalError schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:44:
[...]

Ik heb weleens crashes, maar dat is voornamelijk als ik tijdens het film kijken aan de knoppen zit, bijvoorbeeld om info over de speeltijd e.d. te zien.
Inderdaad, als je de info van een MKV bestand wil bekijken onder het spelen dan geeft hij de geest.

Ook valt me op dat na het aanzetten hij op scanning blijft staan. Ik heb wel behoorlijk wat media erop staan voornamelijk muziek maar kan me niet voorstellen dat hij uren nodig heeft om dit te scannen.
Floris-K schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:05:

Fijn om te horen want de 3.5 RC 10 is ook al een lange tijd uit en ik verbaas me er dan ook over dat ze een RC als stabiele firmware beschouwen en uitleveren. Zijn er nog meer zkaen gewijzigd? ik zit zelf echt te wachten op een music juke box net zoals de TV jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:03

PuijkeN

euhm ?

Floris-K schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:42:

Heb je veel moeite moeten doen om die beta firmware te pakken te krijgen ? Ik heb al enige tijd een Xtreamer Prodigy en moet zeggen het gaat de laatste tijd van kwaad naar erger. Spontane reboots, soms wil de speler niet aan (blijft hangen op startscherm), soms wil de speler niet uit. Soms speelt ie gewoon wel goed, maar vaak een ongeplande reboot.

De interne harde schijf is bij mij volledig onbruikerbaar, ik kan er via USB makkelijk dingen opzetten, maar daarna is het gedaan. Vanaf ik iets probeer af te spelen via de Xtreamer van de interne HD heb ik grote problemen.

Ik ga in ieder geval vanavond eens testen met de RC6 firmware, momenteel staat er ook RC10 op bij mij. Echt bagger, ik heb een MK1 gehad die alles perfect deed en verwachtte een upgrade aan te schaffen.. helaas :?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sinds afgelopen dinsdag kan ik niet meer via het netwerk verbinding krijgen met m'n computer om films te streamen. Ik heb RC10 erop staan, geen interne HD, maar het gekke is dat UPnP nog wel werkt. Maar ik wil gewoon kunnen browsen en dat werkt niet meer. Volgens de Windows Share Manager staat alles goed ingesteld. Hebben meer mensen hier last van? Ik probeer nu via NFS wat aan de praat te krijgen middels FreeNFS, maar dat is ook nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
PuijkeN schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:58:
[...]

Heb je veel moeite moeten doen om die beta firmware te pakken te krijgen ? Ik heb al enige tijd een Xtreamer Prodigy en moet zeggen het gaat de laatste tijd van kwaad naar erger. Spontane reboots, soms wil de speler niet aan (blijft hangen op startscherm), soms wil de speler niet uit. Soms speelt ie gewoon wel goed, maar vaak een ongeplande reboot.

De interne harde schijf is bij mij volledig onbruikerbaar, ik kan er via USB makkelijk dingen opzetten, maar daarna is het gedaan. Vanaf ik iets probeer af te spelen via de Xtreamer van de interne HD heb ik grote problemen.

Ik ga in ieder geval vanavond eens testen met de RC6 firmware, momenteel staat er ook RC10 op bij mij. Echt bagger, ik heb een MK1 gehad die alles perfect deed en verwachtte een upgrade aan te schaffen.. helaas :?
Ja ik kom dus ook van de MK1 af en baal echt dat mijn MK1 is overleden. Die deed gewoon alles wat hij moest doen! Films afspelen...

De beta firmware heb ik gekregen n.a.v. een klacht op het forum van Xtreamer. Uitgelegd dat ik van de MK1 kom en met de 3 niet kan wat ik wil: Gewoon films afspelen.

Uiteindelijk wat dingen doorgestuurd naar iemand van Xtreamer voor het debuggen enz. Kreeg daarna de beta van 4.0 binnen.Had eigenlijk wel verwacht dat die inmiddels uit zou zijn gekomen.

Enige dingetje wat ik heb gevonden is als ik in Media Sources naar HDD wil, dan moet ik 5x naar beneden drukken en zie ik pas iets oplichten. Alsof er 4 menu items verborgen zijn, waar je wel doorheen scrollt.

Stuur mij eens een DM, PuijkeN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sutekh82
  • Laatst online: 07-10-2024
SpeedersPeugeot schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:06:
en ik wil wel graag een iets makkelijker manier om extra zaken te installeren; zoals RTLXL en Uitzending Gemist. Allemachtig was lastig allemaal en dan ook nog af en toe beetje hangen etc. Dus echt lekker gaat het nog niet
Begrijp ik het goed dat je uitzendinggemist en rtlgemist via je xtreamer draait? Heb je dit via een app via android, of gewoon in de browser? Ik kan verder niks over een goed werkende manier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Sutekh82 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 15:54:
[...]

Begrijp ik het goed dat je uitzendinggemist en rtlgemist via je xtreamer draait? Heb je dit via een app via android, of gewoon in de browser? Ik kan verder niks over een goed werkende manier vinden.
Nee, helaas; dat was wel één van de redenen waarom ik de Prodigy heb aangeschaft. Maar via een Android App gaat het niet, via de Apps page kan ik niks toevoegen. Via een item op Tweakers over de RC10 software voor de Prodigy werd wel gemeld dat het allemaal kon. Mij is het nog niet gelukt... :X

Mary had a crypto key...

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.