Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

djcasl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:18:
Heb inmiddels deze info van het forum van Xtreamer:

The current Realtec 1186DD chip shall support just up to 11MBps (88Mbps) transfer speed in GBit-LAN environment.

Dus het is geen Windows probleem, de chipset wil niet sneller. Waarom er dan Gigabit op zit is mij een raadsel aangezien 100Mbit nog niet bereikt wordt.
Marketing, of een GBit aansluiting is tegenwoordig makkelijker (lees: goedkoper) te verkrijgen dan een 100Mbit aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door Tukk op 04-01-2012 11:58 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 12:24

MikeWazowski

Look into my eye

Ik zie dat v3 van de firmware al beschikbaar is, maar niet voor de MK1/Pro - komt deze nog en wil ik dat eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:41

Cyphax

Moderator LNX
MikeWazowski schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:49:
Ik zie dat v3 van de firmware al beschikbaar is, maar niet voor de MK1/Pro - komt deze nog en wil ik dat eigenlijk wel?
Nou, ik wel. Als het niets is flash je 'm gewoon terug naar een oudere versie.
De flexibiliteit van deze apparatent op dit punt is wel prettig! :D

Aan de andere kant: als er geen v3 komt, dan heb ik nog steeds een apparaat dat prima z'n werk doet. Ik heb eigenlijk geen klachten over mijn Xtreamer. De ventilator is wel bijna aan het eind van z'n latijn maar dat is alleen bij het opstarten van het apparaat te horen (hij klinkt alsof ie een ernstige astma-aanval krijgt dan)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyphax schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:56:
[...]

Nou, ik wel. Als het niets is flash je 'm gewoon terug naar een oudere versie.
De flexibiliteit van deze apparatent op dit punt is wel prettig! :D

Aan de andere kant: als er geen v3 komt, dan heb ik nog steeds een apparaat dat prima z'n werk doet. Ik heb eigenlijk geen klachten over mijn Xtreamer. De ventilator is wel bijna aan het eind van z'n latijn maar dat is alleen bij het opstarten van het apparaat te horen (hij klinkt alsof ie een ernstige astma-aanval krijgt dan)
Ik heb deze er uit gehaald, op youtube was een filmpje waarin dat begrijpbaar voor mij werd voor gedaan. je mist er niets aan, het luchtgat is wat groter en nu is hij echt stil.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Cyphax schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:56:
[...]
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens - een prima apparaat met een in het begin wat luidruchtige fan. Ik heb er 2 vanaf vrijwel het begin van release en ze doen nog steeds goed wat ze moeten doen: streamen.

Het enige probleem wat ik heb is dat hij af en toe vastloopt, maar dat lijkt me eerder een probleem met mijn Win7 netwerk dan met de Xtreamer (ik kan alleen het probleem niet achterhalen...).

De manier van het benaderen van shares vind ik wel wat omslachtig: media library - net - my shortcuts - ip-adres:inlog - en dan pas kom ik bij mijn mappen.Dat zou direct in de favorites moeten, maar daar kan je dan weer geen username/wachtwoord instellen. Ik heb de SMB-files gevonden in /usr/local/etc/NetShareSave maar ze zijn leeg, dus kan ik deze aanpassen dat ze wel werken?

Ik vroeg me alleen af of v3 nog iets extras toevoegd wat we nu niet hebben maar wat je mogelijk wel gaat gebruiken. Ik ben dus 99% van de tijd een streamer en gebruik zelfs de internetopties niet, maar als het menu ipv via mappen via afbeeldingen gaat dan vind ik dat mooier.... en natuurlijk een snellere benadering van de mappen!

[ Voor 3% gewijzigd door MikeWazowski op 05-01-2012 13:01 . Reden: SMB-bestanden gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 15:17
Dat vastlopen heb ik ook af en toe. Al een tijdje draai ik hem nu zonder USB stick er in en dat lijkt te helpen.

Voor de mooiere GUI kan je wellicht ook overstappen op de firmware van de xtreamer pro (zie http://tinyurl.com/7k3xonb). Dit ga ik vanavond ook proberen, met name het laden van mappen zou hiermee sneller zijn.

Overigens je hebt het erover dat je bij favorieten geen links naar smb / nfs shares kan maken welke alleen benaderbaar zijn met user/password. Dat lijkt me niet correct; bij mij heb ik dat namelijk wel zo werkend. Ik begrijp je punt wellicht niet helemaal goed. Kan je dit nog beter uitleggen?

edit:

Gisteravond idd de pro-firmware er in gezet. Draait als een zonnetje! Ziet er veel beter uit, moeite van het proberen waard!

[ Voor 19% gewijzigd door ahendriks op 06-01-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
Announcment about 2012 :

http://www.xtreamer.net/2012/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 16:35
ok..sidewinder 2 is nog niet eens zo lang uit en nu in feb al sidewinder 3.
Wat me trouwens stoort aan xtreamer nu is dat firmware 4 alleen voor de nieuwe modellen is...hoezo je klant uitmelken met een product dat nog geen half jaar oud is.

Trouwe xtreamer fan word nu toch minder trouw.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
amdboy1983 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:28:
Trouwe xtreamer fan word nu toch minder trouw.
Euh... ja... maar die conclussie heeft de rest van de wereld toch al enige tijd getrokken...
leuke apparaten maar een waardeloze support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 22:08
Ik gebruikte al jaren (met volle tevredenheid) een xtreamer mk1 met mijn oude crt beeldbuis.
Sinds een paar weken heb ik echter een panasonic 50vt30 tv die rechtstreeks via hdmi met de xtreamer verbonden is.
Mijn probleem is dat zodra ik de xtreamer op 1080p zet, dat dan het geluid 0,5 a 1 seconde achter loopt.
Bij 1080i loopt het geluid wel synchroon.
Ik kan bij zowel de panasonic als de xtreamer geen instelmogelijkheden vinden.
Ik las op internet dat meer mensen dit probleem hadden, maar ik vind nergens een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oneiltje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09-2022
jenk schreef op zondag 08 januari 2012 @ 19:25:
Ik gebruikte al jaren (met volle tevredenheid) een xtreamer mk1 met mijn oude crt beeldbuis.
Sinds een paar weken heb ik echter een panasonic 50vt30 tv die rechtstreeks via hdmi met de xtreamer verbonden is.
Mijn probleem is dat zodra ik de xtreamer op 1080p zet, dat dan het geluid 0,5 a 1 seconde achter loopt.
Bij 1080i loopt het geluid wel synchroon.
Ik kan bij zowel de panasonic als de xtreamer geen instelmogelijkheden vinden.
Ik las op internet dat meer mensen dit probleem hadden, maar ik vind nergens een oplossing?
Heb ik in het begin ook gehad op mijn philips tv. Had te maken met een instelliing van de TV om het beeld te upscalen en te verbeteren (berekeningen duren even). Hierdoor kwam het beeld wat later door dan het geluid. Veronderstel dat de panasonic iets gelijkaardig doet. Gewoon uitzetten en probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
zie hieronder

[ Voor 75% gewijzigd door jenk op 09-01-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
oneiltje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:31:
[...]

Heb ik in het begin ook gehad op mijn philips tv. Had te maken met een instelliing van de TV om het beeld te upscalen en te verbeteren (berekeningen duren even). Hierdoor kwam het beeld wat later door dan het geluid. Veronderstel dat de panasonic iets gelijkaardig doet. Gewoon uitzetten en probleem was opgelost.
Bij mij komt het geluid dus LATER dan het beeld i.p.v. andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:28
Ziet er leuk uit de nieuwe Prodigy black incl.DVB-T tuner. Alleen kan hier volgens mij helaas geen smartcard in? Waardoor je alleen ned 1,2 en 3 bekijken. Dus dan is de meerwaarde eigenlijk nihil, afgezien van het design lijkt mij de Sidewinder 3 dan een betere keus.

Of mis ik essentiële verschillen?
Any Customer who want to upgrade his Xtreamer Sidewinder 2 to any of our other newer models is asked to contact us by mail and we will issue him a special 30% voucher to be used in our shops once new order will be made.
Iemand toevallig een voucher over, die niet wil upgraden? :*)

[ Voor 24% gewijzigd door Morpheusk op 09-01-2012 23:07 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103703

Hoi,

mijn excuses als volgend probleem al is aangekaart, ik kon er niet dadelijk wat over vinden:
Ik heb een iXtreamer. Dit is mijn setup:
-TV: Sony Bravia KDL-46EX720
-HDMI1 : DigitalTV Receiver
-HDMI2: Playstation 3
-HDMI4: iXtreamer

Zodra ik mijn digitaleTV receiver aanschakel dan schakelt mijn tv ook aan, hetzelfde met mijn PS3. (CEC support). Dit alles werkt prima TOT ik de iXtreamer aansluit. De iXtreamer knijpt het CEC signaal precies de strot dicht :o .

iemand enig idee wat te doen? Is het op de één of andere manier mogelijk om CEC uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-06 22:34
Morpheusk schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:53:
[...]

Ziet er leuk uit de nieuwe Prodigy black incl.DVB-T tuner. Alleen kan hier volgens mij helaas geen smartcard in? Waardoor je alleen ned 1,2 en 3 bekijken. Dus dan is de meerwaarde eigenlijk nihil, afgezien van het design lijkt mij de Sidewinder 3 dan een betere keus.

Of mis ik essentiële verschillen?

[...]

Iemand toevallig een voucher over, die niet wil upgraden? :*)
Er staat dat je moet mailen voor een voucher :). Of heb je zelf geen Sidewinder 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
L0we schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Er staat dat je moet mailen voor een voucher :). Of heb je zelf geen Sidewinder 2?
Inderdaad ik heb er geen ;) Ik dacht is wel interessant als straks die .eu shop er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:36
Haha zo'n voucher wil ik ook wel :) Ben wel blij dat ik zo lang getwijfeld heb over de Sidewinder 2. Nu kan ik nog wel ff wachten op de Sw3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

ahendriks schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:28:
Overigens je hebt het erover dat je bij favorieten geen links naar smb / nfs shares kan maken welke alleen benaderbaar zijn met user/password. Dat lijkt me niet correct; bij mij heb ik dat namelijk wel zo werkend. Ik begrijp je punt wellicht niet helemaal goed. Kan je dit nog beter uitleggen?
Ok, het lukt me nu wel. Voorheen had ik bij het selecteren van een aangemaakte Favorite (vanuit de Net Shares aangemaakt) een lege map. Ik ben er nu achter dat dat komt doordat ik bij de Net Shares nog niet een user/pass had ingevuld. Nu heb ik dat wel gedaan, zijn deze onthouden en krijg ik netjes een lijst bij elke Favorite - en merk je wanneer je weer op Return drukt dat je gewoon in het Net Shares menu zit. Een favorite is dus niets meer dan een snelkoppeling zoals in Windows. Mooi, dat versnelt de zaak flink!

Kan ik deze namen nu ook nog aanpassen, want met die "(computernaam:IP-adres).smb" toevoeging is het niet echt overzichtelijk? Via 8 lijkt het niet te lukken, misschien wel via telnet? Aanpassen van de .smb namen in /usr/local/etc/NetShareSave werkt in ieder geval niet....

[ Voor 26% gewijzigd door MikeWazowski op 10-01-2012 21:21 . Reden: De precieze fout opgeschreven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
@MikeWazowsk; ik heb een paar mapjes van mijn NAS als favoriet ingesteld. De favorieten krijgen de naam van de mapjes. Bij mij is dat: films / series / foto's / muziek

De servernaam staat er niet bij, alleen als ik er op ga staan zie ik onderin het scherm de locatie staan waar hij naar toe verwijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

ahendriks schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:56:
@MikeWazowsk; ik heb een paar mapjes van mijn NAS als favoriet ingesteld. De favorieten krijgen de naam van de mapjes. Bij mij is dat: films / series / foto's / muziek

De servernaam staat er niet bij, alleen als ik er op ga staan zie ik onderin het scherm de locatie staan waar hij naar toe verwijst...
Kan je mij aangeven hoe je die favorieten dan gemaakt hebt? Wanneer ik bij de net shares kijk zie ik de mapnaam + de servernaam en IP staan. Bij mij gaat het overigens om een Windows7 server, dus geen Unix (of derivative) zoals bij een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-06 23:13
Hoi, ik ben ook in het bezit van de eerste xtreamer en heb al tijden bij het afspelen van mp3-tjes dat de eerste 2 seconden worden overgeslagen voordat een nummer begint. Zeker bij een live-album is dit erg hinderlijk. Ik hoop al tijden dat dit met een toekomstige update verholpen zou worden, maar tot op heden is het dus nog niet opgelost.

Ik heb even snel dit forum doorzocht, maar kan geen soortgelijke klachten vinden. Hebben andere xtreamer mk 1 gebruikers hier geen last van of ervaring mee? Of is het een instelling die bij mij niet goed staat? Ik speel al mijn muziek (en films) bedraad over het netwerk af via mijn ReadyNAS Duo en heb daarom geen ingebouwde 2,5" hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

Open beta 3.03 voor de Prodigy is vrijgegeven. O.a. Airplay support en de subtitle browser. Zie forum Xtreamer.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Arie Atari schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:31:
Hoi, ik ben ook in het bezit van de eerste xtreamer en heb al tijden bij het afspelen van mp3-tjes dat de eerste 2 seconden worden overgeslagen voordat een nummer begint. Zeker bij een live-album is dit erg hinderlijk. Ik hoop al tijden dat dit met een toekomstige update verholpen zou worden, maar tot op heden is het dus nog niet opgelost.
Ik speel geen MP3's af, maar er schiet me wel ietst te binnen: heb je de Xtreamer met SPDIF aangesloten op je versterker? Daar zit soms nog wel eens vertraging op bij het herkennen van de stream door de versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
MikeWazowski schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:27:
[...]

Ik speel geen MP3's af, maar er schiet me wel ietst te binnen: heb je de Xtreamer met SPDIF aangesloten op je versterker? Daar zit soms nog wel eens vertraging op bij het herkennen van de stream door de versterker...
Nee ik heb hem met HDMI op mijn tv aangesloten en mijn tv is via tulp op mijn versterker aangesloten. Maar mijn vorige tv had ik met scart aangesloten en toen trad dit probleem ook al op.

Ik weet dat dit probleem een aantal versies terug geïntroduceerd is (rond v2.0 als ik me niet vergis). Toen heb ik daar een aantal klachten van op het officiële xtreamer forum gelezen. Ik kan nu echter helemaal niets meer terugvinden hiervan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440661

Zelf heb ik nog een ander probleem die ik niet kon vinden in deze topic. Maar wellicht kan ik deze er wel voor gebruiken. Voor het luisteren en afspelen van muziek 'mp3, flac etc' gebruik ik mijn Xtreamer - de eerste versie met de nieuwste firmware. Maar bij sommige MP3 loopt mijn Xtreamer vast. Ik kan dan een nummer luisteren voor een seconde of 20 a 30 maar daarna loopt zij vast en start opnieuw op. En dit is niet bij alle MP3.

Heeft iemand een idee waar het zou aan kunnen liggen?

Gr

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 440661 op 14-01-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440661

Arie Atari schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:27:
[...]

Nee ik heb hem met HDMI op mijn tv aangesloten en mijn tv is via tulp op mijn versterker aangesloten. Maar mijn vorige tv had ik met scart aangesloten en toen trad dit probleem ook al op.

Ik weet dat dit probleem een aantal versies terug geïntroduceerd is (rond v2.0 als ik me niet vergis). Toen heb ik daar een aantal klachten van op het officiële xtreamer forum gelezen. Ik kan nu echter helemaal niets meer terugvinden hiervan....
Hey Ari, volgens mij ligt de vertraging in dat je het digitaal heb aangesloten. Je gebruikt nu ook een digitale aansluiting 'HDMI'. Je gebruikt de omzetting DAC nu van je tv of die van je versterker en niet die van de Xtreamer zelf, daar kan de vertraging misschien inzitten.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
Ok, ik zal eens proberen de xtreamer rechtstreeks met tulp op mijn versterker aan te sluiten. Bedankt voor de tip, ik laat weten of dat de veroorzaker is.

Voor jouw probleem: MikeWazowski gaf aan dat dat veroorzaakt zou kunnen worden door de combo xtreamer - win7.

[ Voor 26% gewijzigd door Arie Atari op 15-01-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Ik ga mijn Xtreamer Sidewinder 2 vandaag terugsturen. Ik kan er maar niet aan wennen... Hij werkt traag, het toevoegen van favorieten van mijn netwerkshares (zonder wachtwoord) werkt niet, hij loopt om de haverklap vast. Ik heb dr genoeg van!

Van het weekend wat hardware bij mekaar gesprokkeld, en een XBMC mediacenter in mekaar gezet, dat werkt tot nu toe stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:46
L0we schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:55:
Ik ga mijn Xtreamer Sidewinder 2 vandaag terugsturen. Ik kan er maar niet aan wennen... Hij werkt traag, het toevoegen van favorieten van mijn netwerkshares (zonder wachtwoord) werkt niet, hij loopt om de haverklap vast. Ik heb dr genoeg van!

Van het weekend wat hardware bij mekaar gesprokkeld, en een XBMC mediacenter in mekaar gezet, dat werkt tot nu toe stukken beter!
Is het niet goedkoper om hem op marktplaats of hier in de V&A te zetten? Heb in het verleden veel slechte verhalen gehoord over de RMA procedures bij Xtreamer. Daarnaast zit je natuurlijk met de verzendkosten naar Azïe neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:59
Ik zag vandaag een Xtreamer Sidewinder (1ste gen.) 2dehands te koop staan, ik heb al enkele reviews gelezen en meestal staat er dat het wel goed werkt maar ik kom ook regelmatig tegen dat hij veel vast loopt?

Iemand die met de Xtreamer Sidewinder (1ste gen.) ervaringen heeft of beter een andere kopen?

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Floris-K schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:03:
[...]

Is het niet goedkoper om hem op marktplaats of hier in de V&A te zetten? Heb in het verleden veel slechte verhalen gehoord over de RMA procedures bij Xtreamer. Daarnaast zit je natuurlijk met de verzendkosten naar Azïe neem ik aan?
Ik had hem besteld bij bol.com. Retourneren kost me helemaal niets, ik zit nog binnen de bedenktijd van 7 dagen, en daarnaast kan ik hem terugsturen naar een antwoordnummer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 12:18
vanpeers schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:15:
Ik zag vandaag een Xtreamer Sidewinder (1ste gen.) 2dehands te koop staan, ik heb al enkele reviews gelezen en meestal staat er dat het wel goed werkt maar ik kom ook regelmatig tegen dat hij veel vast loopt?

Iemand die met de Xtreamer Sidewinder (1ste gen.) ervaringen heeft of beter een andere kopen?
Ik heb een gewone MK1 en een sidewinder 1st gen, werken allebei prima. Ik zou niet zonder kunnen. De sidewinder is nog niet vastgelopen, vrijwel elke dag in gebruik, speelt van alles af. Nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 22:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Laatst online: 04-06 17:16
Ik wil op mijn Sidewinder 2 een toetsenbord aansluiten. Nou heb ik een gewoon USB toetsenbord geprobeerd, maar dat werkte niet. Deze is natuurlijk te krijgen:

http://www.hdsupplies.nl/nl/xtreamer-mini-keyboard-mouse.html

Maar ik vind hem wat duur. Heeft iemand een ander toetsenbord werken op de Sidewinder 2?

Zoiets bijvoorbeeld:

http://www.logitech.com/n...rds/keyboard/devices/3848

Nog duurder, maar deze heb ik toevallig al een tijd in de lade liggen (ben helaas de lader kwijt, dus kan hem niet testen :? ).

[ Voor 22% gewijzigd door PMarcus op 17-01-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
@PMarcus,

Ik heb zelf een Prodigy, en maak gebruik van pricewatch: Rapoo Keyboard E2700

Heel klein, en met een mousepad.
Werkt prima, en cheap !

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMarcus
  • Laatst online: 04-06 17:16
Backstage schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:20:
@PMarcus,

Ik heb zelf een Prodigy, en maak gebruik van pricewatch: Rapoo Keyboard E2700

Heel klein, en met een mousepad.
Werkt prima, en cheap !
Ja, maar daar zit Android op zie ik, is dus hele andere software. Volgens mij kan ik dat niet gebruiken als garantie voor werking op mijn SideWinder2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik zat even in dit topic te lezen en op de site van Xtreamer.

Maar wat is het verschil, behalve de prijs, tussen de Prodigy en de aangekondigde Sidewinder 3? Het verschil in prijs is nogal fors en ik zie weinig tot geen verschil tussen die 2 apparaten (behalve dat je er geen DVB-T tuner in kunt zetten, geen HDMI kabel erbij krijgt en geen WiFI heeft, wat ik alle 3 niet nodig hebt).

Is er trouwens een mogelijkheid om mp3's af te spelen en dit te bedienen met je telefoon i.p.v. je tv aan te hoeven zetten?

[ Voor 8% gewijzigd door jongetje op 26-01-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168864

Heb via Mplaats een (denk ik) goede Xtreamer gekocht. Firmware 2.7.0. Ik heb de volgende problemen:
- JPG bestanden op de HD op mijn PC worden gezien als corrupt files
- Als ik een DVD afspeel (VTS Video) dan kan ik geen ondertitels selecteren en DVD menu werkt niet.
Wie kan mij tips geven. Bij andere topics vond ik helaas geen antwoorden. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 20:47
Anoniem: 168864 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:00:
Heb via Mplaats een (denk ik) goede Xtreamer gekocht. Firmware 2.7.0. Ik heb de volgende problemen:
- JPG bestanden op de HD op mijn PC worden gezien als corrupt files
- Als ik een DVD afspeel (VTS Video) dan kan ik geen ondertitels selecteren en DVD menu werkt niet.
Wie kan mij tips geven. Bij andere topics vond ik helaas geen antwoorden. Wie kan mij helpen?
Als je browsed naar de locatie van de Video_TS folder zal je Extremer een menu weergeven met "Play Folder / Browse Folder" (Kies voor play, hij speelt dan de DVD af zoals je ook verwacht als je de disc in een speler stopt), enige wat ik dan kan bedenken is dat er geen menu is of dat de film automatisch start zonder menu.

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168864

HoefMeistert schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 09:15:
[...]

Als je browsed naar de locatie van de Video_TS folder zal je Extremer een menu weergeven met "Play Folder / Browse Folder" (Kies voor play, hij speelt dan de DVD af zoals je ook verwacht als je de disc in een speler stopt), enige wat ik dan kan bedenken is dat er geen menu is of dat de film automatisch start zonder menu.
Bedankt voor je moeite!
Heb na lang zoeken een oplossing voor alle problemen gevonden; de firmwareupdate via de emergencyfirmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
De Sidewinder 3 is inmiddels bestelbaar op de website van Xtreamer. Nu nog even wachten tot deze beschikbaar is in NL en dan hoef ik denk ik geen prodigy te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Morpheusk schreef op maandag 30 januari 2012 @ 19:59:
De Sidewinder 3 is inmiddels bestelbaar op de website van Xtreamer. Nu nog even wachten tot deze beschikbaar is in NL en dan hoef ik denk ik geen prodigy te kopen. :)
Moest je daarvoor het topic kicken? Blijf bij Xtreamer weg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:59
n0elite schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:12:
[...]

Moest je daarvoor het topic kicken? Blijf bij Xtreamer weg. :')
Welke merken raad je dan aan?
Was van plan om er 1 te bestellen... :P

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 21:46

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Luister vooral niet naar hem, de apparaten zijn uitstekend. Alleen de support van Xtreamer laat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Laatst online: 16:39
Ik heb ook besloten om mijn sidewinder2 terug te sturen. Het is echt een waardeloos product in vergelijking met de Xtreamer classic. Mega trage gui, vastlopers, netwerk dat niet goed werkt, etc.
Ik ben erg teleurgesteld. Ik heb een paar dagen gelden ook een (overigens zeer nette) post gemaakt in het xtreamer forum, maar dat hele topic (het was een bestaand topic) is verwijderd.(geen pm of iets gehad)

Xtreamer focust zich momenteel alleen maar op het zo snel mogelijk uitbrengen van zoveel mogelijk nieuwe producten, en de support (firmware updates) blijft steken.

Ze begonnen zo goed daar, de Xtreamer classic was echt een goed product. Zeer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

@onok: er is dus in alle tijd niet zo veel veranderd bij Xtreamer hoor ik.

Mijn 2 MK1's doen nog steeds wat ze moeten doen: videobestanden via het netwerk afspelen. Verder gebruik ik hem nergens voor. Ik heb geen ervaring met andere spelers, dus ik heb geen vergelijk of er iets "beters" is. Dus voor mij voldoen ze, al lopen ze af en toe vast... Naar nieuwere kijken zal ik dus niet zo snel doen. En nieuwere firmware is dus voor mij ook niet interessant. Daarom: een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ztitz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 12:59
Ik heb mijn MK1 ook met de pro versie geflashed, hij is inderdaad veel sneller, maar waar ik gehoopt had is dat er iets met die jukebox gebeurd zou zijn,ziet er wel mooi uit maar zoooo traag , super irritant! is er alternatieve firmware waarmee je wel snel naar en door een videowall kunt bladeren? en hoe kan ik de achtergrond wijzigen van de pro firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie Atari
Anoniem: 440661 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Hey Ari, volgens mij ligt de vertraging in dat je het digitaal heb aangesloten. Je gebruikt nu ook een digitale aansluiting 'HDMI'. Je gebruikt de omzetting DAC nu van je tv of die van je versterker en niet die van de Xtreamer zelf, daar kan de vertraging misschien inzitten.

Gr

Ok, ik zal eens proberen de xtreamer rechtstreeks met tulp op mijn versterker aan te sluiten. Bedankt voor de tip, ik laat weten of dat de veroorzaker is.
@Jansse3k
Dit bleek inderdaad het euvel te zijn: rechtstreeks met tulp op de versterker aansluiten geeft de vertraging niet. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

(de digitale vertraging bedoelde ik ook met SPDIF, maar dat is natuurlijk een oudere standaard die meer vervangen wordt door HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Wil versie 3 ook halen. Ben in het bezit van 2 xtreamers eerste gen. Werken nog steeds perfect.
Zit te wachten op een review voor de derde gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:25
Sinds vandaag in bezit van een Prodigy. Voornaamste reden was dat ik de ondertiteling goed wil hebben. Maar tot mijn groote schrik wil hij tot nu toe geen enkele ondertiteling pakken. Hij geeft aan dat er geen ondertiteling beschikbaar is...
Ik heb gewoon .sub\idx bestanden in dezelfde map staan als waar de MKV staat... Bij de instellingen heb ik de tekstcodering al op UTF-8 staan... wat doe ik verkeerd?

Edit: als ik een ondertiteling via mkvmerge in de MKV plaats, dan wordt hij wel herkend. Maar bij de eerste test laat hij de ondertiteling vaker niet dan wel zien... Morgen maar verder met testen...

[ Voor 19% gewijzigd door kw_nl op 14-02-2012 23:03 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heb je de laatste beta? De eerste originele firmware had nog geen ondertiteling browser. De beta is van de site van Xtreamer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:25
Inmiddels wel, maar dat bleek niet de oplossing te zijn. Het kwam door me Nero DLNA software te komen. Die ondersteund een hoop bestanden niet. Via een netwerkshare gaat het wel goed. Alleen nu heb ik weer last van vastlopers. De film speelt wel door, maar de speler reageert nergens meer op. Incl de ondertiteling die er mee stopt... al met al wil het nog niet echt lukken :'(

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• intraxi
  • Laatst online: 08-05 10:51
Is er iemand, die de Xtreamer Mk1 aan de praat heeft gekregen met Android iMediashare app (streamen via UPnP/DLNA) ? Ik krijg geen verbinding ! "Xtreamer" maar streamen, ho maar.... :(

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

kw_nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:38:
Inmiddels wel, maar dat bleek niet de oplossing te zijn. Het kwam door me Nero DLNA software te komen. Die ondersteund een hoop bestanden niet. Via een netwerkshare gaat het wel goed. Alleen nu heb ik weer last van vastlopers. De film speelt wel door, maar de speler reageert nergens meer op. Incl de ondertiteling die er mee stopt... al met al wil het nog niet echt lukken :'(
Ik gebruik NFS in plaats van SMB shares (of DLNA). Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241800

intraxi schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 02:33:
Is er iemand, die de Xtreamer Mk1 aan de praat heeft gekregen met Android iMediashare app (streamen via UPnP/DLNA) ? Ik krijg geen verbinding ! "Xtreamer" maar streamen, ho maar.... :(
Nope, hier lukt het ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

intraxi schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 02:33:
Voor Xtreamer Pro is een nieuwe Firmware 2.71. Deze versie heeft airplay support en draait ook op de MK1.
Nu werkt IMediashare wel, maar ik moet nog verder testen.......

Gr. Yammax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241800 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Voor Xtreamer Pro is een nieuwe Firmware 2.71. Deze versie heeft airplay support en draait ook op de MK1.

Gr. Yammax
Werkt nog niet helemaal lekker. De Xtreamer begint de track pas af te spelen zodra ik op m'n telefoon iMediashareLite verlaat.... :?

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Anoniem: 241800 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:56:
[...]

Gr. Yammax
Hoe krijg je die op de MK1?

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Wanneer je met Pro en Firmware had gezocht in dit topic had je dit gevonden
thisegzz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:07:
Download de firmware op http://www.xtreamer.net/d...pro/firmware/ver-2-7.aspx en volg de Emergeny Installation instructies. Het enige wat je anders moet doen is de install_pro.img wijzigen naar install.img.
Dit is dan natuurlijk wel voor v2.7.0....

[ Voor 13% gewijzigd door MikeWazowski op 23-02-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
MikeWazowski schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:48:

[...]

Bedankt voor de tip , want de xtreamer werkt naar mijn gevoel 2 x zo snel.

Alleen de airplay functie werkt niet echt lekker. Een filmpje van Youtube en Gamekings werkt perfect , maar Spotify , uitzending gemist en tunein radio werken helemaal niet ?

Heeft iemand een idee wat dat kan zijn ? Is het een instelling ergens of komt het gewoon omdat de Mk1 er eigenlijk niet voor gemaakt is ? Op de zaak speel ik altijd Spotify af via airplay en dat is eigenlijk de enige reden dat ik airplay wil gebruiken :) Zodra ik echter de xtreamer selecteer op de iphone stopt Spotify er mee. Hij slaat niet vast , maar het balkje loopt niet meer door.

Op internet heb ik ook wat gezien over een mirroring optie ,maar die kan ik nergens vinden ?

Edit : Real racing 2 werkt ook niet vanaf mijn iphone 4s. Werkt het op de nieuwe modellen van Xtreamer wel goed ?

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 26-02-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 11:39
Beakzz schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:30:
[...]

Alleen de airplay functie werkt niet echt lekker. Een filmpje van Youtube en Gamekings werkt perfect , maar Spotify , uitzending gemist en tunein radio werken helemaal niet ?
Uitzending gemist op xtreamer:
http://forum.xtreamer.net...31-for-xtreamer-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Ja dank je , maar wist al dat dit kon :) Het gaat er dan ook niet om dat ik via de Iphone uitzending gemist wil kijken, maar meer als vb. wat niet kan. Als je me een link geeft dat Spotify het op welke manier dan ook doet (behalve van een pc streamen) maak je me wel heeeeel blij ;)

Itunes doet het trouwens ook niet (stopt gelijk met spelen zodra ik de xtreamer selecteer) dus ik denk dat je dan gewoon een airplay chip mist ofzo , want de optie mirror is ook niet te vinden onder de optie Xtreamer op mijn Iphone 4s. Jammer , want nu is alleen de optie foto's kijken op de tv leuk terwijl ik had gehoopt eindelijk Spotify op de xtreamer te hebben |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Beakzz op 27-02-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 11:14
Waar ik niets over kan vinden: is de webbrowser (na portforwarding) van de Xtreamer Prodigy ook vanaf internet te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

@Quaff2, alle 'paginas' van de Xtreamer welke je thuis via het netwerk kan benaderen met je webbrowser, kan je ook vanaf internet (ofwel buiten je netwerk) benaderen zodra de juiste poorten zijn geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb even een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen .

IK heb een xtreamer prodigy .
Via het netwerk heb ik gisteren films gekopieerd naar de interne schijf.
Zodra de films klaar zijn met kopieeren heb ik de xtreamer uitgezet.
Als ik daarna de xtreamer weer aan zet zijn de gekopieerde mappen weg!!.

Dit heb ik meerdere malen geprobeerd en alles is spoorloos verdwenen wat ik zojuist gekopieerd heb.
Ik heb voor de zekerheid nog even de beta 3.0.5 er opgezet maar ik houd het zelfde probleem.

Er staan nu veel films op maar alles wat nu gekopieerd wordt verdwijnd spoorloos.

( update )

Ik verwijder een map ( genaamd series ) zet daarna de xtreamer weer aan en uit , en hoppakee de map is gewoon weer terug met de series er in. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door sonyfreakje op 04-03-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

SeatRider

Hips don't lie

MikeWazowski schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 08:48:

[...]

Lachen. Ik heb dit echt zo vaak geprobeerd, lukte nooit. Nu de emergency gedownload voor de 2.7.1, en nu lukte het in 1x! Hij staat nu te installeren :)

Spannunt.

Edit: het werkt! Niet het idee dat ie sneller is overigens, maar het ziet er wel fris uit allemaal. Staat nu ook te installeren op de Xtr op de slaapkamer (die zat nog op 2.5!)

Edit2: wel irritant dat de fan nu niet meer uit kan. manual en dan op 100 is het langzaamste... even in de gaten houden, en als het irritant wordt dan trek ik de fan wel los :)

[ Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 04-03-2012 11:50 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Al iemand ervaring met de Sidewinder 3 ( of een review gevonden ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Pre-order mogelijk! http://www.xtreamer.net/ultra2/

Toevallig (weer) op zoek naar zoiets dus ja ik heb hem gepre-ordered, ben over de allereerste xtreamer nog steeds tevreden. Simpel gewoon films/muziek afspelen van shares haha
(Is dit nu de huidige MK1? It's been a while hehe, en zie dat ik mijn firmware nodig moet updaten lol)

Nu dus (weer) een volledige HTPC met in mijn beleving alles wat er nu nodig is voor een 3D/HD mediacenter/player.

[ Voor 2% gewijzigd door MrBaaco op 06-03-2012 08:42 . Reden: typo ]

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 23:15
Afgelopen weekend heb ik mijn AC Ryan HD 1 vervangen voor de xtreamer Prodigy, wat een verademing. De Prodigy werkt veel sneller dan mn oude AC Ryan 1 en nu kan ik zelfs vanaf mijn synology full bluerays streamen. Kortom, erg tevreden

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Beakzz schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:32:
Al iemand ervaring met de Sidewinder 3 ( of een review gevonden ?)
Heb 1 gebruikerservaring gevonden op Amazon.de:

http://www.amazon.de/product-reviews/B007CZG0UU

Sidewinder komt er slecht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 15:10
Jammer, brakke firmware dus nog. Ik ga wel voor de Eminent 7280. Dan maar wat minder customization mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wat ik me afvraag nu ik mijn Xtr mk1 met Pro firmware heb geflashed, denkt ie vanaf nu dat ie de Pro is, met andere woorden, kan ik vervolgupdates van de Pro firmware gewoon op de normale manier laden, of moet ik het altijd via de emergency procedure doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SeatRider schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:43:
Wat ik me afvraag nu ik mijn Xtr mk1 met Pro firmware heb geflashed, denkt ie vanaf nu dat ie de Pro is, met andere woorden, kan ik vervolgupdates van de Pro firmware gewoon op de normale manier laden, of moet ik het altijd via de emergency procedure doen?
Ik ben benieuwd naar je gebruikerservaring van een oude mk1 met de pro-software?

Heb je voordelen/nadelen ondervonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Azqi schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:56:
[...]

Heb 1 gebruikerservaring gevonden op Amazon.de:

http://www.amazon.de/product-reviews/B007CZG0UU

Sidewinder komt er slecht af.
Xtreamer moet zich eens wat meer gaan focussen op spelers goed krijgen ipv elke keer een nieuw product uitbrengen. Nummertje 1 was zo goed dat ik eigenlijk al blind de Sidewinder 2 had besteld om er toen achter te komen dat de Fw niet in orde was en nu flikken ze het alweer :+

Maarja om nou te zeggen dat er zulke goede alternatieven zijn :? (in de categorie alleskunner en prijsklasse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Tukk schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Ik ben benieuwd naar je gebruikerservaring van een oude mk1 met de pro-software?

Heb je voordelen/nadelen ondervonden?
Voordeel: ik vind de interface lekker fris (blauw ipv rood), hij lijkt toch iets sneller door de menu's te navigeren
Nadeel: fan kan niet meer helemaal uit (100 is het langzaamst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik moet zeggen dat ik over de prodigy zeer tevreden ben. Ik mis alleen de optie om de blauwe led rond de draaiknop permanent uit te zetten. Dit kun je wel na het opstarten handmatig doen via de AB, maar bij een reboot is hij weer aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SeatRider schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:49:
[...]

Voordeel: ik vind de interface lekker fris (blauw ipv rood), hij lijkt toch iets sneller door de menu's te navigeren
Ok, dan ga ik die firmware ook eens proberen.

Die fan zit al niet meer in de case bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:43
SeatRider schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:49:
[...]
Bij mij ging hij op 100 wel uit. Alleen na opnieuw opstarten stond hij weer aan.
Verder werkte 1080 materiaal niet goed.
Ik ben inmiddels weer terug op de originele firmware.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Ik heb op mijn xtreamer mk1 de amp_r8 firmware geinstalleerd van moservices.org en dat draait super snel, ook dsapac tv werkt naar behoren met ntv (o.a. uitzending gemist). Nu zou ik nog graag een squeezeslave pkg installeren om de xtreamer als client/speler voor een squeezebox server (nas) te gebruiken. Weet iemand hoe dat kan en of er een mipsel pakket beschikbaar is voor xtreamer met audio output via hdmi of audio out ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
intraxi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:33:
Ik heb op mijn xtreamer mk1 de amp_r8 firmware geinstalleerd van moservices.org en dat draait super snel, ook dsapac tv werkt naar behoren met ntv (o.a. uitzending gemist). Nu zou ik nog graag een squeezeslave pkg installeren om de xtreamer als client/speler voor een squeezebox server (nas) te gebruiken. Weet iemand hoe dat kan en of er een mipsel pakket beschikbaar is voor xtreamer met audio output via hdmi of audio out ?
Waarom zou ik deze FW willen installeren? Ik draai nu 2.7.0 zonder problemen. Het enige dat ik mis is UZG of RTLXL (hebben het ooit wel gedaan, maar nu niet meer...)
Kan je een paar voordelen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
skulldigger schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:02:
[...]
Waarom zou ik deze FW willen installeren? Ik draai nu 2.7.0 zonder problemen. Het enige dat ik mis is UZG of RTLXL (hebben het ooit wel gedaan, maar nu niet meer...)
Kan je een paar voordelen noemen?
Is 10x sneller dan de xtreamer 2.7.0 firmware :P en je kunt via moservices plugins installeren. Kijk op forum van http://www.moservices.org. UZG en RTLXL werken pima ! 8)

Heeft iemand een Squeezeslave 1.2-311 http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeSlave voor xtreamer gecompileerd ?
edit: blijkt niet mogelijk ivm ontbreken ALSA support kernel... now you know why to pay more ! :(

[ Voor 21% gewijzigd door intraxi op 22-03-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
thisegzz schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 16:38:
Luister vooral niet naar hem, de apparaten zijn uitstekend. Alleen de support van Xtreamer laat te wensen over.
Support? Welke support!?

Ik heb sinds gisteren een iXtreamer. Wat een dramatisch stuk verdriet zeg!

Op zich het afspelen van video/audio doet ie prima hoor. Maar dan kom je bij de extra features zoals Youtube enzo. Dat bevindt zich in Xtreamering, een soort van applicatie waar weer applicaties onder hangen. Daar begint het feest. Die moet geinstalleerd worden maar dat werkt dus alleen als je een HD geplaatst hebt of een USB memorystick. (dat laatste kan ik overigens niet met 100% zekerheid zeggen. Maar na installatie deed Xtreamering het dus nog niet. Na uren rotzooien met firmware up/downgraden en over fora bladeren bleek dat de installatie wordt gedaan in /sda1/scripts in plaats van in /sda1. Als je de directories /sda1/scripts/scripts en /sda1/scripts/perl verplaatst naar /sda1/ dan werkt Xtreamering wel. Dat was middag 1.

Nu middag 2: In Xtreamering vind je een hele berg applicaties met sub-applicaties. Geen idee wat het allemaal doet, aangezien de meesten 404- of 503-errors geven. Van de applicaties die geen errors geven, loopt de helft vast. De applicaties die dán nog overblijven, hebben de meesten eigenlijk dermate weinig nut dat ze amper bruikbaar zijn. Om aan dat doolhof een einde te maken, heb ik geprobeerd alles wat onbruikbaar is, uit het beeld te laten verdwijnen. Het doolhof is dermate complex dat dat alleen al voldoende reden is om die paar enigszins bruikbare apps maar niet te gebruiken.

Hiervoor heb ik een topic geopend op het forum van Xtreamer. Eén van de opperhoofden aldaar kwam met de reactie "je moet bestanden aanpassen en weggooien wat je niet nodig hebt" zonder verder enige uitleg. Altijd handig, ongedocumenteerde bestanden bewerken zonder zelfs te weten om wélke bestanden het gaat. Dat was dus ook mijn vervolgvraag. Daarop werd geantwoord dat ik "menu.rss" moet aanpassen.

Inmiddels heb ik een betere oplossing gevonden: Het stukje ellende terug in de doos stoppen en terug naar iBood sturen. Immers, ook al was ie bijna 50% goedkoper dan in de winkel, hij werkt nog minder!

Ik snap werkelijk niet dat je jezelf serieus neemt als je een apparaat als dit gewoon aan consumenten durft te verkopen. In het betreffende topic wordt mij verweten dat ik, als *NIX/Linux-gebruiker, klaag over het bewerken van bestanden. Maar mijn vader is geen *NIX/Linux-gebruiker, mijn overbuurman ook niet, mijn nichtje ook niet, mijn collega ook niet. Moeten zij dan eerst een 10 jaar werkervaring opdoen voor zij het apparaat voor meer dan 20% kunnen gebruiken!?

Ik heb heel wat meegemaakt op het gebied van gebruikersondersteuning, maar dit is echt te idioot voor woorden! Het is immers geen rasperry pi waarvan je vooraf ongeveer weet, of op zijn minst moet kunnen vermoeden, waar je aan begint. Het is een apparaat die vanuit de doos moet werken. Misschien bij de eerste opstart eerst wat updates e.d. doorlopen, maar dat moet het dan zijn. Geen gelul met bestandjes heen en weer verplaatsen, textbestanden bewerken en noem het maar op...

Een oud-collega van me was helemaal wild van Xtreamer, maar ik heb werkelijk geen enkel idee waarom. Ik word er echt moedeloos van...

Ik hoop dan ook van ganser harte dat Xtreamer zichzelf heel snel verbetert of heel snel opdoekt.

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
tERRiON schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Support? Welke support!?

Ik heb sinds gisteren een iXtreamer. Wat een dramatisch stuk verdriet zeg!

Ik hoop dan ook van ganser harte dat Xtreamer zichzelf heel snel verbetert of heel snel opdoekt.
Voor even dan... met leedwezen heetten wij u van harte 'welcome to the club' !

De hoop op verbetering van Xtreamer heb ik al lang opgegeven en ik denk, dat het bedrijf niet lang meer zal overleven in deze vechtmarkt.

Zelf ben ik in het bezit (nog even) van de Xtreamer mk1, sinds het ding uitkwam en dat apparaat doet wel wat het moet doen vids streamen, maar zodra je iets bijzonders wil, zoals ik mijn geval muziek streamen naar mijn stereo via sqeezebox/slave houdt het op (gewoon mp3's streamen is geen probleem) en van het bedrijf Xtreamer hoef je niks te verwachten dat is alleen maar een marketing organisatie en doet slechts loze beloftes en verwijderd alle kritische posts van hun forum dus ik geef je wat dat betreft gelijk, maar als je je een middagje voor je aankoop had ingelezen op internet, dan zou je dat geweten hebben... ;) De community op het Xtreamer forum heeft nog wel een aantal mooie add-ons ontwikkeld (o.a. Xtreamering is een community development).

De hele MM-speler markt heeft zich razendsnel ontwikkeld en wat 3 jaar geleden top was (Xtreamer) is nu nop. Het lijkt erop, dat je elke 6 maanden een nieuwe speler moet kopen om up-to-date te blijven, maar daar pas ik voor al is dat natuurlijk wel wat een bedrijf als Xtreamer graag wil. Daarom besteden zij ook weinig aandacht meer aan hun reeds uitgebrachte produkten, want dat levert in hun ogen niks meer op, terwijl veel produkten overhaast en met slecht funktionerende firmware op de markt worden gebracht. Juist dan is produkt support essentieel. Nu is dat niet alleen policy bij Xtreamer, maar je kunt alle hardware producenten wel dit verwijt maken al zijn er toch wel duidelijke verschillen. Xtreamer zit echt aan de verkeerde kant imo.

Ik kijk nu naar de AppleTV3 en wacht op een jailbreak daarvoor... dat lijkt mij momenteel kwa prijs.prestatie een mooi aanbod... my 2cents

[ Voor 5% gewijzigd door intraxi op 28-03-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
... en verwijderd alle kritische posts van hun forum dus ik geef je wat dat betreft gelijk, maar als je je een middagje voor je aankoop had ingelezen op internet, dan zou je dat geweten hebben... ;)
Nou, dan ben ik benieuwd hoe lang mijn posts er op staan. Mijn relaas is hier te vinden. (op dit moment, althans ;))

En wat betreft dat middagje: Dit prulletje werd aangeboden op zo'n iBood dump. Dus ik had misschien net een halve minuut om te beslissen. En aangezien een oud-collega van me helemaal wild was van Xtreamer, ik op zoek ben naar een opvolger van mijn Eminent EM7080 én ik 80 euro best een heel schappelijk bedrag vond, was de aankoop ook snel rond.

En op zich, de basisfuncties zoals muziek en video's afspelen zijn prima. Maar het leek me wel handig om bijvoorbeeld ook Youtube (HD) op TV te hebben. Dat staat op de website en op de doos, maar zonder Xtreamering functioneert dat niet. (ook mét Xtreamering functioneert het overigens maar heel beperkt) En nu heb ik het dan toevallig voor elkaar gekregen om het aan de praat te krijgen omdat ik niet bang ben om "vieze handjes" te krijgen en mezelf toch wel boven het niveau van een willekeurige consument inschaal. Maar zou mijn vader deze gekocht hebben dan zou die na een half uur gillend gek worden.

Goed, ik kom van een Eminent EM7080. Ten opzichte daarvan is vrijwel alles een verbetering. Maar mijn Xtreamer gaat weer terug! Dan maar weer terug naar de Eminent. Kwalitatief minder, maar het kwaliteitsverschil is mij in elk geval geen 86 euro waard.

Overigens lees ik net een waarschuwing:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een ander topic.
Mijn ervaring is enkel en alleen problematisch. Moet ik daar toch een ander topic openen? :+

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Ik heb je draadje op het Xtreamer forum gelezen en moet wel zeggen, het klopt, dat Xtreamering een community projekt is en dat het niet (juist) werken daarvan niet als probleem van het iXtreamer produkt an sich, zoals het standaard wordt geleverd, gezien kan worden. Het is een community extra, maar beinvloedt wel je ervaring als gebruiker als het niet funktioneert. Dat Xtreamer daar met handige marketing op inspeelt en het op de doos vermeldt kun je ze wel aanrekenen.
tERRiON schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 21:44:
[...]
Mijn ervaring is enkel en alleen problematisch. Moet ik daar toch een ander topic openen? :+
Ik zou het maar niet doen, laat ze daar maar lekker in hun sopje gaar koken... >:) en zoals gezegd negatieve posts worden daar toch verwijderd...

edit: typos

[ Voor 10% gewijzigd door intraxi op 29-03-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42

iChaos

It's Lupus.

De Xtreamer MK1 Sidewinder draait nog altijd op mijn kamer, en ben er nog steeds heel blij mee! Xtreamer Pro firmware erop, en hij beschikt over een NAS Mode met o.a. SMB/UPnp/FTP, en het CPU gebruik wordt dan idle gereduceerd naar 2%. Werkt prima, films streamen naar de AppleTV in de woonkamer gaat ook lekker, niks te klagen dus.

Als een spartaanse NAS voor media, of als een apparaat dat gewoon Full HD moet kunnen afspelen en meer ook niet is het een goed ding, maar meer dan dat is het ook niet. Iig gaat hij voorlopig nog zeker niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

iChaos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:42:
De Xtreamer MK1 Sidewinder draait nog altijd op mijn kamer, en ben er nog steeds heel blij mee! Xtreamer Pro firmware erop, en hij beschikt over een NAS Mode met o.a. SMB/UPnp/FTP, en het CPU gebruik wordt dan idle gereduceerd naar 2%. Werkt prima, films streamen naar de AppleTV in de woonkamer gaat ook lekker, niks te klagen dus.

Als een spartaanse NAS voor media, of als een apparaat dat gewoon Full HD moet kunnen afspelen en meer ook niet is het een goed ding, maar meer dan dat is het ook niet. Iig gaat hij voorlopig nog zeker niet weg :)
Draait op de MK1 met Pro firmware bij jou het 1080p-materiaal vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

iChaos schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:42:

Helemaal mee eens! Je moet er niet te veel mee spelen, gewoon streamen en klaar. En dat doet ie prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42

iChaos

It's Lupus.

Tukk schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:33:
[...]

Draait op de MK1 met Pro firmware bij jou het 1080p-materiaal vloeiend?
Ik heb op mijn kamer een TV staan zonder HDMI (wel component), en ik stream meestal alle zaken naar beneden. Wanneer ik een film kijk op de Xtreamer is dat meestal een DivXje, dus ik kan je er niet mee helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137382

intraxi schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:17:
[...]

Is 10x sneller dan de xtreamer 2.7.0 firmware :P en je kunt via moservices plugins installeren. Kijk op forum van http://www.moservices.org. UZG en RTLXL werken pima ! 8)

Heeft iemand een Squeezeslave 1.2-311 http://wiki.slimdevices.com/index.php/SqueezeSlave voor xtreamer gecompileerd ?
edit: blijkt niet mogelijk ivm ontbreken ALSA support kernel... now you know why to pay more ! :(
Werkt de afstandbediening van de Xtreamer ook met die firmware?
Zit het te overwegen voor m'n Xtreamer Pro maar vind dat forum van http://www.moservices.org/ een beetje onduidelijk met wat je nou precies moet doen en welke versie firmware voor de XPRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Ja hoor de afstandbediening werkt.Goed lezen op moservices.org dan is het fluitje cent ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137382

intraxi schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:35:
Ja hoor de afstandbediening werkt.Goed lezen op moservices.org dan is het fluitje cent ! 8)
Fluitje van een cent?
En wat als je de Russiche taal niet machtig bent?
In het Engelstalige deel van het forum wordt de Xpro eigenlijk niet besproken.
In dat geval hou ik het wel bij de originele firmware.
Wou eigenlijk af van het gezeik met het wegvallende geluid bij bluray-films (DTS-HDMA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
Goed nieuws voor de Prodigy gebruikers, inmiddels is firmware v3.5 te downloaden.
http://www.xtreamer.net/ver3.5/
Op de foto's en het filmpje ziet het er gelikt uit moet ik zeggen. Ik ben benieuwd hoe dit in de praktijk is.

Helaas nog even afwachten voor mij, want ik heb zelf een Sidewinder 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ben nu de nieuwe update aan het installeren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Anoniem: 137382 schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:47:
[...]
In het Engelstalige deel van het forum wordt de Xpro eigenlijk niet besproken.
Wordt in het Engelstalige deel wel degelijk besproken, maar ja zoeken is ook een kunst... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114278

Hopelijk is het een verbetering..

update helaas geen verbetering.

Ik was net bij mijn oom op visite, die zijn Prodigy staat nu al een uur te "upgraden"

no space for YAFFS2 image in beeld.

ziet er naar uit dat alleen een emergency recovery met downgrade nog kan helpen

Google search levert op dat meerdere gebruikers dit ervaren.

Bezint dus eer ge begint!

UPDATE:

Mijn Oom een technisch man heeft wat uitleg er is geen ruimte voor het image file als je de prodigy boot en via firmware upgrade vanuit het setup menu de upgrade tracht te doen ongeacht of je nu wel of niet Android mee boot.

In het zip file van Xtreamer is geen enkele how to aanwezig een duidelijke tekortkoming.

De oplossing is de update uit te voeren via de noodprocedure.

power van het apparaat af en aan / uit knop knop ingedrukt houden:stroom er op en wachten terwijl je de aan/uit knop ingedrukt houdt. De setup start dan laat de knop los,met wat geduld loopt alles dan zoals het behoord en hoef je je niet op het Xtreamer Forum te begeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Laatst online: 23:15
Firmware 3.5. RC loopt hier als een trein en voelt stabiel aan. Nieuwe Jukebox functie is leuk maar zal ik niet veel gebruiken. Verder een bijzonderheden....

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De jukebox functie is niet fijn bruikbaar. Als je eenmaal een folder hebt aangewezen, kun je geen items meer verwijderen uit je lijst. Ze zijn snel bezig met een update die in een paar dagen uitkomt. Hierbij kun je wel items excluden. Nu kun je alleen de hele database weggooien en dan opnieuw beginnen. Niet echt praktisch.

Ik moet wel zeggen dat het er leuk uitziet.

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.