Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 10:09
Ik heb ook de PRO firmware erop gezet en het gaat echt veel sneller allemaal.
Met name het navigeren op de hdd gaat echt stukken sneller! Inmiddels 3 films gekeken en nog geen niks tegen gekomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olii1507
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-09 11:05
Heb de pro fw er ook op geplaatst. Direct de achtergronden gewijzigd en dat voelt toch veel aangenamer. :)
Is toen wel even blijven hangen, maar voor de rest heb ik geen problemen ondervonden.

In afwachting tot v3 (hopelijk) is dit toch voor even weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
Waarom is er niets te vinden over de Xstreamer Prodigy die ergens in november uitkomt?

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Faberge schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:25:
Waarom is er niets te vinden over de Xstreamer Prodigy die ergens in november uitkomt?
Stond op 24 okt, maar nu op 18 nov

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:27
Pimmetje651 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

Dat wist ik, maar wat ik bedoel is dat er ook geen discussie over te vinden is op tweakers. Terwijl dit volgens mij wel een kwalitatieve en toegankelijke streamer gaat worden.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_1976
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
olii1507 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:45:
Heb de pro fw er ook op geplaatst. Direct de achtergronden gewijzigd en dat voelt toch veel aangenamer. :)
Is toen wel even blijven hangen, maar voor de rest heb ik geen problemen ondervonden.

In afwachting tot v3 (hopelijk) is dit toch voor even weer iets anders.
Werkt bij jullie na installatie van de pro FW het Youtube gebeuren nog wel in Xtreamering? Ik krijg daar geen filmpje meer aan de praat na installatie pro FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Dat ligt niet aan de Pro firmware maar aan YouTube, en het probleem is al langer bekend (lees stukje terug hierboven). In firmware 3.0 is het waarschijnlijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
Mijn Xtreamer is deze week gevallen en nou werkt de mini USB niet meer :'(
Heb de emergency firmware er al op gegooid, maar het helpt helaas niet...

Als ik de mini-USB erin steek dan lijkt het net alsof ie op gang wilt komen, maar uiteindelijk wordt afgekapt. Hij maakt dus een soort van zoemend/roterend geluid. Terwijl het afspelen van films wel zonder rare geluiden enz gaat. Kan er online ook niks over vinden.. Alleen die 2 USB aansluitingen bovenin icm wifi.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Floris-K schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:11:
Mijn Xtreamer is deze week gevallen en nou werkt de mini USB niet meer :'(
Heb de emergency firmware er al op gegooid, maar het helpt helaas niet...

Als ik de mini-USB erin steek dan lijkt het net alsof ie op gang wilt komen, maar uiteindelijk wordt afgekapt. Hij maakt dus een soort van zoemend/roterend geluid. Terwijl het afspelen van films wel zonder rare geluiden enz gaat. Kan er online ook niks over vinden.. Alleen die 2 USB aansluitingen bovenin icm wifi.

Iemand nog ideeën?
Doet de harde schijf het nog wel als je `m aan een pc knoopt? Of doet een andere harde schijf het wel in je xtreamer? Denk eerder dat de schijf in je streamer een opdonder heeft gehad..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 00:46
Wanneer komt firmware versie 3.0 nu???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:02
Xtreamer kennende? 2015

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
thisegzz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:07:
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar het is hoe dan ook het vermelden waard:

De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker. Ook een paar bugs die ik eerst had heb ik niet meer in de Pro firmware. Absoluut het proberen waard (je kunt ieder moment weer terug naar de originele firmware)!
(gaat om oude versie 2.0 dus er zitten kleine verschillen in)

Download de firmware op http://www.xtreamer.net/d...pro/firmware/ver-2-7.aspx en volg de Emergeny Installation instructies. Het enige wat je anders moet doen is de install_pro.img wijzigen naar install.img.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ;)
Werkt prettig, alleen de achtergronden vind ik niet zo aantrekkelijk.

En alles is nu mooi blauw ... zeker aan te raden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik zie staan dat als je emergency recovery gebruikt dat je dan moet werken met av kabels en niet met hdmi. Nu heeft mijn tv deze ingang niet (en ik heb geen zin om een aparte kabel te halen). Doen jullie dit altijd met av kabels of werkt hdmi ook wel?

Nvrmind, het werkt

[ Voor 5% gewijzigd door Slaapje op 03-11-2011 14:19 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

De Prodigy kan een goed produkt worden. Alleen is de vraag of hij dat bij de lancering al is. De Xtreamer MK1 vind ik echt een topprodukt. Ik gebruik hem elke dag. Maar het duurde wel +-15 firmware updates totdat het ding de meeste bugs eruit had en hij echt bruikbaar werd.

Ik hoop dat ze daar van geleerd hebben en niet de klant laten Beta-testen, zoals gebruikelijk bij Xtreamer produkten.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ach, je kunt inderdaad niet veel zeggen over de mk1. Het is nu gewoon best een goed product. Alleen blijft het bedrijf erachter gewoon slecht imo. Slechte communicatie, mensen bannen die kritiek leveren, eeuwig uitstellen.

Ook al ben ik erg tevreden over de mk1, ik koop zeker nooit meer een xtreamer product.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Na 2 jaar trouwe dienst is mijn Xtreamer Mk1 naar de slaapkamer verhuisd. Hij heeft waar ik hem voor gebruik (films afspelen) altijd prima gefunctioneerd. Heb in de woonkamer eindelijk een Led gekocht en was van mening dat Blu-ray toch beter weergegeven moest kunnen. Heb in Nederland een sidewinder 2 gekocht en out of the box een prima beeld. De techniek staat niet stil. De overige functies van de Sidewinder 2 interesseren mij weinig die kan ik ook met de tv of iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 08:10

SeatRider

Hips don't lie

thisegzz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:07:
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar het is hoe dan ook het vermelden waard:

De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker. Ook een paar bugs die ik eerst had heb ik niet meer in de Pro firmware. Absoluut het proberen waard (je kunt ieder moment weer terug naar de originele firmware)!

De layout van de interface van de Pro firmware: [afbeelding] (gaat om oude versie 2.0 dus er zitten kleine verschillen in)

Download de firmware op http://www.xtreamer.net/d...pro/firmware/ver-2-7.aspx en volg de Emergeny Installation instructies. Het enige wat je anders moet doen is de install_pro.img wijzigen naar install.img.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ;)
Ik wil dit best ook wel even proberen, maar blijven dan de settings die ik al gedaan heb (netwerkshares, favorieten) behouden? Heb niet veel zin om dat allemaal opnieuw te doen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nee, na een emergency firmware moet je alles opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

OK. De firmware gedownload, gerenamed naar install.img, op USB gezet, met Home - 3 - Power opgestart, hij staat nu al 5 minuten op het bootscherm, met de powerled rood knipperend. Ik zie dus niks op het scherm dat emergency recovery impliceert.

Gaat het wel goed? :)

Edit: na 15 minuten maar eens gereboot, start nog gewoon in 2.6 standaard FW op. Lijkt dus vooralsnog niets gedaan te hebben. Nu maar eens proberen de XTR inderdaad even van het lichtnet te halen zoals ze aanraadden.

[ Voor 29% gewijzigd door SeatRider op 06-11-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Mijn Xtreamer is het aan het begeven. De optische audio aansluiting maakt geen goede verbinding meer dus het geluid hapert of valt weg..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kareem
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Kareem

Ferdinand Lewis Alcindor

delyver schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:07:
Werkt Uitzendinggemist en rtlgemist echt goed op de xtreamer?
Goede vraag, iemand die dit weet?

Kareem Abdul-Jabbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

SeatRider schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:27:
OK. De firmware gedownload, gerenamed naar install.img, op USB gezet, met Home - 3 - Power opgestart, hij staat nu al 5 minuten op het bootscherm, met de powerled rood knipperend. Ik zie dus niks op het scherm dat emergency recovery impliceert.

Gaat het wel goed? :)

Edit: na 15 minuten maar eens gereboot, start nog gewoon in 2.6 standaard FW op. Lijkt dus vooralsnog niets gedaan te hebben. Nu maar eens proberen de XTR inderdaad even van het lichtnet te halen zoals ze aanraadden.
Volg precies de instructies, dus inderdaad eerst even van de stroom af. Je hoort trouwens ook beeld te krijgen als de Xtreamer bezig is met de emergency firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Ik heb voor de Xtreamer een app gemaakt die alle toppers van Dumpert laat zien.

Mogelijkheden:
  • filmpjes afspelen
  • comments bekijken
  • kudo - en + geven aan een filmpje
Het script en de instructies zijn te downloaden op http://dl.dropbox.com/u/65187/dumpert.zip. In leesmij.txt staat alles dat je moet weten.

Screenshot van de app in actie:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/65187/dumpert.png

Hopelijk kan ik er iemand blij mee maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

thisegzz schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:50:
[...]

Volg precies de instructies, dus inderdaad eerst even van de stroom af. Je hoort trouwens ook beeld te krijgen als de Xtreamer bezig is met de emergency firmware.
Hij is net een paar uur van de stroom af geweest. Heb het ook al met 3 verschillende USB sticks geprobeerd. Steeds hetzelfde, hij blijft op het bootscherm hangen met knipperende power led :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Gebruik je wel de kleurenkabels in plaats van HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:51:
[...]

Ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd. Oorspronkelijke verzenddatum stond op begin september. Als ik nu al zie dat het richting eind november gaat, heb ik er goed aan gedaan de boel te annuleren. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

thisegzz schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:26:
Gebruik je wel de kleurenkabels in plaats van HDMI?
Om eerlijk te zijn niet, maar dat zou toch niet uit mogen maken, hij geeft wel gewoon beeld bij booten, hij lijkt alleen niet aan de flash te willen beginnen. Of zou dat komen doordat ie HDMI detecteert? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik heb het ook gedaan met HDMI en werkte vlekkeloos.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Slaapje schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:09:
Ik heb het ook gedaan met HDMI en werkte vlekkeloos.
Gelijk de eerste keer, of heb jij het vaak moeten proberen voordat ie zeg maar "doorstartte"?

Ik vind die procedure ook wel vaag. Met een beetje fantasie lees je dat je de home knop ingedrukt moet houden, dan de 3, dan power. Ik doe nu de knoppen gewoon achter elkaar, kort indrukken met steeds een seconde pauze.

[ Voor 30% gewijzigd door SeatRider op 07-11-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Hoeft zeker geen seconden tussen te zitten, gewoon indrukken en loslaten en doorgaan naar de volgende. Ja bij mij werkte het wel meteen de eerste keer. Maar zoals ik hierboven schreef is mijn optische geluidsuitgang kapot, dus ben net overgestapt op de Boxee Box. Wat een verademing :)

Maar succes, misschien je usb stick even op ntfs/fat32/etc. proberen?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:15:
[...]
Ik heb mijn bestelling inmiddels geannuleerd. Oorspronkelijke verzenddatum stond op begin september. Als ik nu al zie dat het richting eind november gaat, heb ik er goed aan gedaan de boel te annuleren. Schandalig.
Ze worden verzonden as we speak. De eerste mensen hebben ze al binnen. Ik kan ook niet wachten op mijn speeltje, full hd 3D testen, Android en uiteraard Airplay.

Wat mij betreft het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Was airplay er niet uitgehaald vanwege licentie issues met Apple? zoiets las ik op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog, alle modellen krijgen Airplay in de nieuwe firmware update. De sidewinder 2 en de Ixtreamer hebben het al. Net als de nieuwe prodigy... de Pro etc krijgen het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47
Cyphax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:31:
Naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarbij smb-shares (van Windows) ineens niet meer werken. Bij mij werkt dat van de een op de andere dag niet meer. Ik kan de computer nog vinden, erop inloggen mag ook nog, maar de shares zelf geeft ie niet meer weer. Het is alsof de PC geen shares meer heeft. De toegangsrechten van die shares zijn niet veranderd. En de nfs-shares blijven gewoon prima werken.
Cyphax, hoe heb jij dit destijds opgelost (als je het al opgelost hebt...)

Ik heb hier precies hetzelfde probleem.
Zelfs na meerdere firmware restores en updates krijg ik geen gedeelde shares te zien van mijn home server.
Of ik nou naar netwerk of gedeelde mappen ga ik krijg "logon succesfull" te zien maar geen gedeelde mappen van mijn home server.
Toen ik de xtreamer net had, had ik het probleem dat ik elke keer het user en wachtwoord van mijn server in moest vullen maar nu vraagt hij er nooit meer om.

Iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Lijkt erop dat de Xtreamer op het verkeerde account inlogt. Heb je toevallig een gast-account op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand met wat voor stekker de Sidewinder 2 wordt geleverd? Als ik hem bij een NL webshop bestel is dit dan alleen een europese stekker of zit hier ook een UK stekker bij? (die heb ik namelijk nodig).

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:47
thisegzz schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:02:
Lijkt erop dat de Xtreamer op het verkeerde account inlogt. Heb je toevallig een gast-account op je PC?
Thanks!!!!
Dit was idd het probleem. Waarschijnlijk in het verleden een keer met de gast acount ingelogd en deze heeft nu geen rechten meer tot de gedeelde mappen.
Wel vreemd dat ook na een firmware update (of restore) dit nog steeds een probleem geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Bij Bobshop hebben ze de Prodigy al op voorraad, voor de mensen die erom verlegen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Iemand al een review of gebruikers ervaringen gevonden van de Prodigy ? Zit zelf te twijfelen tussen de prodigy en de Sidewinder 2. Vind de 179 van Bobshop wel meevallen , want bij Xtreamer zelf is hij 149 en dan moet hij nog door de douane heen ook dus het zal elkaar niet ver mislopen denk ik ?

Baal van de support die dit bedrijf geeft , maar de sidewinder werkte wel super en de prijs is ook redelijk dus toch maar weer voor Xtreamer. Al is het alleen al voor de Airplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
rsvmark schreef op zondag 13 november 2011 @ 11:26:
[...]

Cyphax, hoe heb jij dit destijds opgelost (als je het al opgelost hebt...)
Het probleem zat, en zit, in de PC zelf; ook vanaf mijn laptop (Ubuntu toen) ging het niet goed.
Ik heb het nooit op weten te lossen maar intussen draait op die bak ook geen Windows meer. Maar als je exact hetzelfe probleem hebt zou ik dus ook even goed kijken naar de machine waar de shares op staan.

[edit]
oh je had het al opgelost, daar had ik overheen gelezen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 18-11-2011 17:54 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Beakzz schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:49:
Iemand al een review of gebruikers ervaringen gevonden van de Prodigy ? Zit zelf te twijfelen tussen de prodigy en de Sidewinder 2. Vind de 179 van Bobshop wel meevallen , want bij Xtreamer zelf is hij 149 en dan moet hij nog door de douane heen ook dus het zal elkaar niet ver mislopen denk ik ?

Baal van de support die dit bedrijf geeft , maar de sidewinder werkte wel super en de prijs is ook redelijk dus toch maar weer voor Xtreamer. Al is het alleen al voor de Airplay :)
Een paar zaken...

1. Je vergeet de verzendkosten vanuit Xtreamer mee te rekenen. De eerste batch is vanuit Europa verzonden, dus die mensen hadden geen invoerkosten. De volgende batch...wie weet?

2. Geen Airplay support op de Prodigy. (zie forum Xtreamer)

3. Verwacht geen bug-vrije speler. Het duurt bij Xtreamer altijd een paar firmware updates voordat het apparaat echt goed wordt. Dus of even geduld hebben, of leven met de bugs totdat er updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
Ik heb sinds 2 weken een sidewinder 2. In NL aangeschaft voor uitendelijk € 140. Had hiervoor de Xtreamer Mk1. Je kunt wel zien dat de (chip) tijd niet stil heeft gestaan. Beeld is een stuk strakker en de kleuren zijn "dieper". Contrast is veel beter.De reactietijd bij springen naar volgende scene is sneller. Gebruik de speler eigenlijk alleen voor het afspelen van films. Draadloos gaat een dvd9 nog goed meer doorvoer levert problemen op maar ik heb geen optimaal draadloos netwerk. Laptop-router-sidewinder alles draadloos. Rest speel ik van een losse Hd.
!080p gaat prima maar wil je 24p erbij dan stottert de film regelmatig een beetje. Heb inmiddels begrepen dat dit voor veel mediaspelrs een probleem is. Geluid is fantastisch.

[ Voor 10% gewijzigd door lantaarn op 19-11-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:49

MikeWazowski

Look into my eye

lantaarn schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:50:
Ik heb sinds 2 weken een sidewinder 2. In NL aangeschaft voor uitendelijk € 140. Had hiervoor de Xtreamer Mk1. Je kunt wel zien dat de (chip) tijd niet stil heeft gestaan. Gebruik de speler eigenlijk alleen voor het afspelen van films. Draadloos gaat een dvd9 nog goed meer doorvoer levert problemen op maar ik heb geen optimaal draadloos netwerk. Laptop-router-sidewinder alles draadloos. Rest speel ik van een losse Hd.
!080p gaat prima maar wil je 24p erbij dan stottert de film regelmatig een beetje. Heb inmiddels begrepen dat dit voor veel mediaspelrs een probleem is. Geluid is fantastisch.
Ik begrijp niet helemaal waarom je nu zegt dat de (chip)tijd niet heeft stil gestaan. Want wat is er nu beter dan, je noemt alleen dingen op die niet bijzonder beter werken muv misschien het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
MikeWazowski schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 10:05:
[...]

Ik begrijp niet helemaal waarom je nu zegt dat de (chip)tijd niet heeft stil gestaan. Want wat is er nu beter dan, je noemt alleen dingen op die niet bijzonder beter werken muv misschien het geluid?
Bericht aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
HellBeast schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:17:
[...]

Een paar zaken...

1. Je vergeet de verzendkosten vanuit Xtreamer mee te rekenen. De eerste batch is vanuit Europa verzonden, dus die mensen hadden geen invoerkosten. De volgende batch...wie weet?

2. Geen Airplay support op de Prodigy. (zie forum Xtreamer)

3. Verwacht geen bug-vrije speler. Het duurt bij Xtreamer altijd een paar firmware updates voordat het apparaat echt goed wordt. Dus of even geduld hebben, of leven met de bugs totdat er updates komen.
1. Dus gewoon in Nederland bestellen :)
2. Die had ik dus echt niet mee gekregen. Zag juist meerdere berichten op het forum dat ze juist de Prodigy hadden besteld voor de airplay functie en dat alle spelers door een update die functie kregen.
3. Ik had inderdaad al berichten gevonden dat ze haperen en eigenlijk nog slechter functioneren dan de standaard Sidewinder. Dat zal wel opgelost worden , maar nu dus nog niet kopen.

Kom ik toch op de Sidewinder 2 uit denk ik. Weet ook niet wat ik nou nodig heb wat de Prodigy wel heeft en de Sidewinder 2 niet. Het hele android verhaal is leuk , maar of het nu echt wat toevoegt ?
De Sidewinder is ook voor € 129,- te krijgen en dat is wel een lekker bedrag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie als het mogelijk is om Spotify te luisteren via de X-treamer?
Ik vond dit maar zag niet direct een oplossing...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Beakzz schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 11:35:
[...]
3. Ik had inderdaad al berichten gevonden dat ze haperen en eigenlijk nog slechter functioneren dan de standaard Sidewinder. Dat zal wel opgelost worden , maar nu dus nog niet kopen.
Heb een speler (Himedia HD900B) die gebaseerd is op dezelfde Realtek chipset maar ondervind geen haperingen. Heb de speler vooral Blu-Ray iso's gevoed en redelijk grote MKV's, de hoge bitrate was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker."

Inderdaad. ik heb deze nu ook op de Xtreamer MK1 draaien en start 2x sneller op. Ben er in inder gaval happy mee.
Nu nog de Xtreamering v10.5 erop zien te krijgen. Deze update krijg ik niet over de v10.0 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:01:
"De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker."

Inderdaad. ik heb deze nu ook op de Xtreamer MK1 draaien en start 2x sneller op. Ben er in inder gaval happy mee.
Nu nog de Xtreamering v10.5 erop zien te krijgen. Deze update krijg ik niet over de v10.0 geinstalleerd.
Hoi hoi,

Ik wil ook graag de PRO firmware op m'n Sidewinder.
Moet ik de "normale" firmware voor de PRO downloaden of de emergency-versie?

Thanx.

Yammax

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Zie thisegzz in "[Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2" voor mijn oorspronkelijke bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. Ik had niet goed gelezen. Had alleen de link gevolgd en zag aan de rechterkant óók de normale firmware. Had niet gelezen dat ik de Emergency versie moest downloaden.
Ga morgen proberen.

Yammax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Even een vraagje over de Sidewinder 2 . Er staat in de firmware " airplay met ios 5 beschikbaar "

Nu weet ik alleen niet of het nu ook werkt met een ios 4 firmware. Zit er niet echt op te wachten om mijn iphone 3GS naar Ios 5 te updaten , want ik vind hem nu al niet snel :)

Maar het is wel 1 van de redenen om de Sidewinder te kopen dus als iemand het toevallig getest heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 14:31
Gisteren mn MK1 omgewisseld voor een Sidewinder2. Ziet er allemaal wat gelikter uit, SD kaart lezer, stil. Ik was tot nu toe erg blij. Toen ik echter wat oude avi's wilde afspelen (waarschijnlijk DiVX) kreeg ik alleen wat gekraak en gescrambled beeld (felle kleuren en vierkante hokjes). En bij het starten van de videos krijg ik links boven een melding 'Unknown Start Code'. Ze gaven op de MK1 geen enkel probleem.
1080p mkv's gaan prima en ik heb ook al een firmware update gedaan, heeft helaas niet geholpen...
Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
Ergens hier http://forum.xtreamer.net...idewinder-2-video-issues/ staat er een stukje over. Misschien kun je er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aFin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb Xtreamer MK 1 en dus de Xtreamer Pro firmware erop gezet,maar nu speelt ie sommige 1080p films niet die eerst wel op de originele firmware liep.
ook is het beeld minder crisp.
Wat ook niet klopt is ,dat je nu Dolby True HD kunt selecteren op de optische uitgang.Dit werkt niet natuurlijk.
Xtreamer MK1 heeft geen passtrough vooor Dolby True HD
Ik raad mensen aan om NIET de Pro-firmware op Xtreamer MKI te zetten,daar is het niet voor bedoeld
(ook heb je geen garantie meer,als je hem/haar flashed met niet compatible firmware)
-----------------
nog efkens wat anders:
wat ik lees op het forum van xtreamer is,dat er nooit een versie 3 firmware voor XTR MK1 komt.
Omdat Realtek geen support meer geeft voor deze chip,komt er ook geen versie 3SDK meer (SDKv3)
Xtreamer lult dus maar wat om de meute rustig te houden(ze liegen)
Het 24p probleem zal nooit opgelost worden/bah..bah

[ Voor 32% gewijzigd door aFin op 02-12-2011 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

@aFin: Kun je een linkje geven waar dat staat op het forum? Ik heb er niks van gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

aFin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 06:43:
[..]

wat ik lees op het forum van xtreamer is,dat er nooit een versie 3 firmware voor XTR MK1 komt.
Omdat Realtek geen support meer geeft voor deze chip,komt er ook geen versie 3SDK meer (SDKv3)
Xtreamer lult dus maar wat om de meute rustig te houden(ze liegen)
Het 24p probleem zal nooit opgelost worden/bah..bah
Des te meer reden om de Pro firmware te installeren!
Van de problemen die je noemde heb ik trouwens nog geen last gehad, dus ik laat 'm er lekker op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Het enige waar ik "last" van had, was dat er geen optie in de Pro firmware zit om de fan totaal uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aFin
HellBeast schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:37:
@aFin: Kun je een linkje geven waar dat staat op het forum? Ik heb er niks van gelezen?
link:
http://forum.xtreamer.net...freeze-after-playing-mkv/

moderator zegt:
This is a already reported and known issue that unfortunately can not be fixed with the current fw2 SDK.
As there is no longer support from Realtek for this chip, there will not be a new SDK and therefore this issue will probably never get fixed.

trek je conclusies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
HellBeast schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:54:
Het enige waar ik "last" van had, was dat er geen optie in de Pro firmware zit om de fan totaal uit te schakelen.
+1

Verder loopt echt alles gesmeerd! De herkenning van de HDD gaat veel sneller en ook wisselen van mappen gaat super snel. Verder ziet het er allemaal net iets gelikter uit. Ik kijk zelf eigenlijk alleen .mkv films in 720 of 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 15:51
ik ben nieuw met de xtreamer en heb de eerste versie. Heb nu wel de pro firmware erop gezet. ziet er goed uit

[ Voor 54% gewijzigd door ebaikema op 02-12-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
Hoe kan je met de Sidewinder2 een subtitle bestand laden die niet op de HDD staat? Ik klik op de subtitle knop op de afstandsbediening, en ga vervolgens naar 'browse'. En dan zie ik alleen HDD. Mijn subs staan allemaal op mijn gesharede harddisks in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Je kunt het beste de subtitles in hetzelfde mapje als waar je de film hebt bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
HellBeast schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:21:
Je kunt het beste de subtitles in hetzelfde mapje als waar je de film hebt bewaren.
alleen werkt dat afaik niet via upnp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
HellBeast schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:21:
Dat heb ik ook wel maar toch wordt ie dan niet getoond in de subtitle browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ebaikema schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:59:
ik ben nieuw met de xtreamer en heb de eerste versie. Heb nu wel de pro firmware erop gezet. ziet er goed uit
Ik heb 'm er net ook maar eens opgezet, ik was toch wel nieuwsgierig en voor een nieuwe interface kun je me altijd wakkermaken. :+
Maar naast het home-menu en de andere kleur zie ik niet echt verschil. Misschien in snelheid maar daar heb ik nooit te klagen over gehad dus in eerste instantie viel me dat niet op. :P
Ze hebben duidelijk dezelfde basis gebruikt, ik had stiekem een beetje verwacht dat de interface wat meer op de schop ging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zijn er mensen die een xtreamer (type maakt me niet uit ik moet hem nog kopen) gebruiken icm 3d MKV en Idx/sub subs ?

Ik kan er op de website van Xstreamer weinig over vinden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHuybrighs
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-04-2024
Ik heb enkele dagen geleden een Xtreamer Prodigy gekocht en ben aan het bekijken hoe ik vanuit bvb. een Android App op mijn smartphone de Prodigy kan controleren: media starten, pauseren, stoppen e.d.
Ik vind de IR remote control niet echt goed en zoek een oplossing om bvb muziek af te spelen zonder de TV op te moeten zetten.
Er is een android app 'Xtreamote' die dit zou kunnen, maar de app werkt niet met de Prodigy (wel met andere Xtreamer players).
Ik ben zelf een ICT ontwerper en ben graag bereid iets dergelijks te ontwikkelen als er geen alternatief is voor Xtreamote. Om me op weg te helpen had ik graag geweten of er een API, protocol of interface is die bereikbaar is via het netwerk en langswaar de player kan gestuurd worden.

Bedankt voor alle feedback hieromtrent.

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

JHuybrighs schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 22:24:

Ik ben zelf een ICT ontwerper en ben graag bereid iets dergelijks te ontwikkelen als er geen alternatief is voor Xtreamote. Om me op weg te helpen had ik graag geweten of er een API, protocol of interface is die bereikbaar is via het netwerk en langswaar de player kan gestuurd worden.

Jos
Ik zou zeggen, registreer je op het Xtreamer forum en richt je tot de mods/admins daar. Die kunnen deze vragen denk ik wel beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
Ik heb enkele dagen geleden een Xtreamer Prodigy gekocht en ben aan het bekijken hoe ik vanuit bvb. een Android App op mijn smartphone de Prodigy kan controleren: media starten, pauseren, stoppen e.d.
Ik vind de IR remote control niet echt goed en zoek een oplossing om bvb muziek af te spelen zonder de TV op te moeten zetten.
Er is een android app 'Xtreamote' die dit zou kunnen, maar de app werkt niet met de Prodigy (wel met andere Xtreamer players).

Jos
via webinterface? zo gebruik ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Om me op weg te helpen had ik graag geweten of er een API, protocol of interface is die bereikbaar is via het netwerk en langswaar de player kan gestuurd worden.
Dit is hoe op de MK1 de afstandsbediening knoppen werken, wellicht geldt dat voor de nieuwe Xtreamer ook.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
<? 
if ($_POST['power']){
    exec("echo -n O > /tmp/ir");
}else if ($_POST['subt']){
    exec("echo -n '!s ' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['home']){
    exec("echo -n '!' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['1']){
    exec("echo -n a > /tmp/ir");
}else if ($_POST['2']){
    exec("echo -n e > /tmp/ir");
}else if ($_POST['3']){
    exec("echo -n d > /tmp/ir");
}else if ($_POST['4']){
    exec("echo -n z > /tmp/ir");
}else if ($_POST['5']){
    exec("echo -n g > /tmp/ir");
}else if ($_POST['6']){
    exec("echo -n m > /tmp/ir");
}else if ($_POST['7']){
    exec("echo -n s > /tmp/ir");
}else if ($_POST['8']){
    exec("echo -n f > /tmp/ir");
}else if ($_POST['9']){
    exec("echo -n t > /tmp/ir");
}else if ($_POST['info']){
    exec("echo -n i > /tmp/ir");
}else if ($_POST['0']){
    exec("echo -n v > /tmp/ir");
}else if ($_POST['return']){
    exec("echo -n r > /tmp/ir");
}else if ($_POST['up']){
    exec("echo -n k > /tmp/ir");
}else if ($_POST['left']){
    exec("echo -n h > /tmp/ir");
}else if ($_POST['enter']){
    exec("echo -n ' ' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['right']){
    exec("echo -n l > /tmp/ir");
}else if ($_POST['down']){
    exec("echo -n j > /tmp/ir");

}else if ($_POST['play_pause']){
    exec("echo -n p > /tmp/ir");
}else if ($_POST['stop']){
    exec("echo -n S > /tmp/ir");
}else if ($_POST['pgup']){
    exec("echo -n '{' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['pgdn']){
    exec("echo -n '}' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['FF']){
    exec("echo -n '>' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['FB']){
    exec("echo -n '<' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['vol_up']){
    exec("echo -n '+' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['vol_down']){
    exec("echo -n '-' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['audio']){
    exec("echo -n A > /tmp/ir");
}else if ($_POST['a-b']){
    exec("echo -n '@' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['repeat']){
    exec("echo -n '&' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['shufl']){
    exec('echo -n u > /tmp/ir');
}else if ($_POST['mute']){
    exec("echo -n M > /tmp/ir");
}else if ($_POST['subtitle']){
    exec("echo -n T > /tmp/ir");
}else if ($_POST['sync_left']){
    exec("echo -n '.' > /tmp/ir");
}else if ($_POST['sync_right']){
    exec("echo -n '/' > /tmp/ir");

}else if ($_POST['search']){
    $command=$_POST['command'];
    $fp=fopen('/tmp/netkey.data', 'w');
    fwrite($fp, $command);
    fclose($fp);
    exec("echo -n r > /tmp/ir");

}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebaikema
HellBeast schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:54:
iemand al een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
ebaikema schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:13:
[...]

iemand al een oplossing hiervoor
Openschroeven en fan connector los maken.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:26
Heb zelf ook de Pro versie geinstalleerd maar ga hem weer terugflashen naar de normale firmware. Het booten en toegang tot media gaat vele malen sneller dan met de MK1 firmware.

Alleen bij veel x.264 bestanden krijg je de ondertitels niet geselecteerd of ze komen kris kras in allerlei vreemde formaten door het beeld scrollen.

Kortom je hebt er niets aan naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisegzz

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Borne schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:53:
Alleen bij veel x.264 bestanden krijg je de ondertitels niet geselecteerd of ze komen kris kras in allerlei vreemde formaten door het beeld scrollen.
Bij mij is het juist andersom; bij de originele firmware waren de ondertitels onleesbaar, bij de Pro firmware gaat alles goed.
Lijkt toch per apparaat te verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Laatst online: 16-09 21:29
Jullie moeten maar eens hier kijken voor een alternatieve oplossing.
http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Denk dat het je zal verbazen hoever we al zijn met "eigen" firmware ;)
Farvoice van moServices is nu bezig met het Repository idee van Boxee te implementeren.
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Goedemorgen,

Heb vorige week zaterdag mijn xtreamer sidewinder 2 ontvangen.
hd ingebouwd + alle extra's erop gezet(xtreaming)

Ik zit momenteel alleen met een probleem..ik heb een externe usb aangesloten hierop een map gemaakt met films.
Daaronder een aantal mappen met films(map naam = filmnaam)alleen wil de scraper voor de coversheets etc niet goed werken hij scant en ziet de films maar zet er vervolgens geen info en cover bij.

Weet iemand hoe dat zit? of eventueel een alternatieve scraper weet(die ook moviemeter doet)waardoor ik toch eenvoudig een videowall kan krijgen op m'n xtreamer met film info en cover?

Thx

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:13
Waarschijnlijk swap file niet aangemaakt, zie http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__200309
tweakradje schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:45:
Grappig, ben wel benieuwd naar een nieuwere sdk firmware op de xt.

[ Voor 46% gewijzigd door SteeringWheel op 09-12-2011 12:30 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aFin
ik heb deze alternatieve firmware er nu op staan
(install_r6_amp_pohd_Xtreamer.zip)
maar bij werkt de fan nu niet,en ook hoe files worden weergegeven zint mij niet...(geen list)
ook subtitles zien er raar uit
heeft iemand hier een handleiding voor?

[ Voor 6% gewijzigd door aFin op 10-12-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Ik heb hem zelf voor de xtreamer aangepast. Wat wil je weten? De fan staat default op low omdat ik er geen hdd in heb. Lekker stil dus. Als je hem wilt aanpassen kan dat. De list weergave kan je makkelijk aanpassen met de 6 toets. Met de 2 toets kan je files bewerken. Je kan alle toetsen zelf instellen. Ga met je pc/internetbrowser naar het ip nummer van je xtreamer. Kilk op "IR Fake RC" en Settings. Zie daar alle afstandsbediening knoppen.
Voor de fan moet je telnetten naar je xtreamer (user root). Dan /usr/local/etc/rc.init/S01Power editten.
code:
1
2
3
# FAN to low
        echo -en '\xfe\x34\x00\x78\xff' >/dev/tts/1
sleep 1

Staat allemaal op eerder genoemd forum! Gewoon even aandachtig lezen ;)
Font van subtitles etc kan je allemaal in de DvdPlayer aanpassen in settings. Maak een submap op je usbstick of hdd aan die "Resource" (hoofdlettergevoelig) heet en gooi daar een font in.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aFin
bedankt voor de info

[ Voor 42% gewijzigd door aFin op 14-12-2011 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op maandag 05 december 2011 @ 20:45:
http://www.iboum.com/pr/XTREAMER.php
Denk dat het je zal verbazen hoever we al zijn met "eigen" firmware ;)
Farvoice van moServices is nu bezig met het Repository idee van Boxee te implementeren.
Groet
Ik krijg helaas hdmi handshake problemen met deze firmware in combinatie met mijn Onkyo versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,weet iemand waar de internet radio app van de sidewinder 2 te vinden is??????alles al afgezocht,firmware 3.0.11 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Welke firmware moet ik op een xtreamer sidewinder installeren? Is er een speciale versie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:18:
[...]

Ik krijg helaas hdmi handshake problemen met deze firmware in combinatie met mijn Onkyo versterker.
HDMI stop je toch in je TV? Heb zelf audio met TOSLink (optical/SPDIF) aangesloten. Alleen AAC 5.1 komt niet door. AAC 7.1 weer wel.
Het grote voordeel van deze firmware is het onafhankelijk zijn van de GUI/DvdPlayer app. IMS services zijn vanuit de MOS repository (wordt straks zeer uitgebreid en door andere tweakers ook ondersteund) makkelijk erbij te stoppen of te verwijderen. Zo indersteunt playon!x ze nu ook (http://playon.unixstorm.org/about.php)
Hier staan alvast wat nieuwe plugins/apps: http://moservices.org/forum/viewforum.php?f=11 zoals google maps en ntv (met RTL-XL).

Nu ik hem al een paar maanden gebruik zou ik nooit meer terug willen. Zelfs WLAN streamen van 720p gaat prima. 23.9 fps zit alleen af en toe nog een schokje in. Zeer goed te doen.
Als je hem op een Mk1 gebruikt (128 Mb RAM) moet je de ramzippedswap module installeren en hij is super stabiel. Met 256 Mb RAM hoeft dat natuurlijk niet.

Kortom, de nieuwe toekomst voor je "oude" Realtek player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik wil die xtreamer prodigy aanschaffen, maar hier en daar lees ik verhalen dat het streamen van 3d blu ray iso's via het netwerk (vanaf een qnap nas) nogal stotterend werkt.

Is dat inderdaad zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakradje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:51:
[...]
HDMI stop je toch in je TV? Heb zelf audio met TOSLink (optical/SPDIF) aangesloten. Alleen AAC 5.1 komt niet door. AAC 7.1 weer wel.
Voor HD geluid heb je echt een hdmi verbinding met je versterker nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
airplay added in 2.7.1 firmware.

maar hoe stream ik nu vanaf de ipad naar de xtreamer ?
ik zie in m'n ipad de optie om xtreamer als target op te geven, dat doe ik, maar er gebeurt niets.

wat doe ik fout ?

edit: ah...ok...het werkt alleen voor youtube, niet voor muziek van m'n nas helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door mcetweaker op 24-12-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiluTe
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Heeft iemand ervaring met een gigabit adapter via USB? Aangezien USB2.0 max 480Mbit is, zal dat gegarandeerd meer snelheid opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Heeft iemand nog de Xtreamer pro firmware die op de Xtreamer mk1 werkt? Volgens mij hebben ze een niet compatibele versie er nu bij Xtreamer opgezet. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
HellBeast schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:11:
Heeft iemand nog de Xtreamer pro firmware die op de Xtreamer mk1 werkt? Volgens mij hebben ze een niet compatibele versie er nu bij Xtreamer opgezet. Alvast bedankt!
Ik kon in ieder geval gewoon upgraden naar 2.7.1.
Voor de eerste keer naar de pro versie heb je de emergency versie nodig afaik en die was er een paar dagen geleden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:02:
[...]

Voor HD geluid heb je echt een hdmi verbinding met je versterker nodig.
Da's niet waar ! Voor DTS HD wel ja, maar voor normaal DTS5.1 of Dolby kan dat gewoon via toshlink of coax

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HellBeast schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:11:
Ik heb deze draaien en die werkt helemaal goed op mijn mk1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Pimmetje651 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:50:
[...]

Da's niet waar ! Voor DTS HD wel ja, maar voor normaal DTS5.1 of Dolby kan dat gewoon via toshlink of coax
kan de mk1 dan ook via coax ? zo ja, dan zou dat een uitkomst zijn, want ik kom toslink ingangen te kort op m'n receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:25
mcetweaker schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:09:
[...]
kan de mk1 dan ook via coax ? zo ja, dan zou dat een uitkomst zijn, want ik kom toslink ingangen te kort op m'n receiver.
Misschien is een toslink splitter of switch een optie?
Of als je nog een coaxiaal ingang hebt dan de omzetter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
fotojunk schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:15:
[...]

Misschien is een toslink splitter of switch een optie?
Of als je nog een coaxiaal ingang hebt dan de omzetter gebruiken.
denk dat de converter de beste optie is totdat ik een hdmi/airplay receiver aanschaf. helaas kost het me wel weer een extra stroomaansluiting, naast de zojuist aangeschafte airport express waar ook een toslink poort voor nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
mcetweaker schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:56:
airplay added in 2.7.1 firmware.

maar hoe stream ik nu vanaf de ipad naar de xtreamer ?
ik zie in m'n ipad de optie om xtreamer als target op te geven, dat doe ik, maar er gebeurt niets.

wat doe ik fout ?

edit: ah...ok...het werkt alleen voor youtube, niet voor muziek van m'n nas helaas.
Alleen voor de nieuwe systeempjes zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 09:50:
[...]

Als je mijn opmerking nog eens leest zie je dat ik het over HD (dus DTS-MA en DD-TrueHD) geluid heb en niet over normaal DTS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik heb de Xtreamer prodigy, heb gigabit LAN door het hele huis, maar ik kom met upload tot max 11MByte. Zou toch grotere doorvoer moeten aankunnen.

Moet wel zeggen dat op Google als je zoekt op Win7 met gigabit wat traag reageert zie je ook allerlei manieren om het op te lossen. Dat helpt in ieder geval niets bij mij. Maar hoop dat mensen hier roepen oh ik haal goeie upload bij de Prodigy dan weet ik dat ik het elders moet zoeken.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Heb inmiddels deze info van het forum van Xtreamer:

The current Realtec 1186DD chip shall support just up to 11MBps (88Mbps) transfer speed in GBit-LAN environment.

Dus het is geen Windows probleem, de chipset wil niet sneller. Waarom er dan Gigabit op zit is mij een raadsel aangezien 100Mbit nog niet bereikt wordt.

There is no knowledge, that is not Power!

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.