To dare is to do
O ja, mijn Xtreamer is verbonden d.m.v. een optische kabel!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Nog even een klein kickje hoor, heeft iemand dit voor elkaar of is het gewoon niet mogelijk?Slaapje schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:01:
Heeft iemand hier een Spotify stream draaien? Ik heb dit wel gevolgd, maar de xtreamer wil het niet afspelen jammer genoeg.
To dare is to do
Ik heb dat niet met mijn receiver. Weet je zeker dat het aan de xtreamer ligt?Willybubba schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:54:
Vraagje... Zo gauw als ik bijvoorbeeld een film op pauze zet, of als een nummer is afgelopen, dan verliest mijn Xtreamer connectie met mijn receiver. En zodra er dan weer een nieuw nummer begint, of de film van pauze af gehaald wordt, dan wordt er een nieuwe connectie gelegd. Dit resulteert in een kort stukje niks tussen nummers in, en nu geef ik zaterdag een feestje. Dus dat stukje niks wil ik graag weg hebben. Iemand tips?
O ja, mijn Xtreamer is verbonden d.m.v. een optische kabel!
Saved by the buoyancy of citrus
Hier geen problemen.Cyphax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:31:
Naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarbij smb-shares (van Windows) ineens niet meer werken. Bij mij werkt dat van de een op de andere dag niet meer. Ik kan de computer nog vinden, erop inloggen mag ook nog, maar de shares zelf geeft ie niet meer weer. Het is alsof de PC geen shares meer heeft. De toegangsrechten van die shares zijn niet veranderd. En de nfs-shares blijven gewoon prima werken.
Maar hoe ga je ernaar toe? Via Netwerk zeker? Ik ga altijd via Gedeelde Netwerkmappen. Heb daar nog nooit echt problemen mee gehad.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Herken ik, als ik dan de links opnieuw aanmaak in de Xtreamer werkt het weer. Gebeurd soms, en niet voorspelbaar.Cyphax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:31:
Naar aanleiding van een ander topic ben ik benieuwd of er meer mensen zijn waarbij smb-shares (van Windows) ineens niet meer werken. Bij mij werkt dat van de een op de andere dag niet meer. Ik kan de computer nog vinden, erop inloggen mag ook nog, maar de shares zelf geeft ie niet meer weer. Het is alsof de PC geen shares meer heeft. De toegangsrechten van die shares zijn niet veranderd. En de nfs-shares blijven gewoon prima werken.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Eh, de shares stonden eerst onder Favorites (geloof ik),daar zijn ze ineens uit verdwenen. En nooit meer teruggekomen. Daarna ben ik inderdaad via Network gegaan. De computer staat er ook wel tussen, en ik kan erop inloggen (hij meldt dan Logon successful) maar dan houdt het gelijk op.SteeringWheel schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:00:
[...]
Hier geen problemen.
Maar hoe ga je ernaar toe? Via Netwerk zeker? Ik ga altijd via Gedeelde Netwerkmappen. Heb daar nog nooit echt problemen mee gehad.
De links?Tukk schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:11:
[...]
Herken ik, als ik dan de links opnieuw aanmaak in de Xtreamer werkt het weer. Gebeurd soms, en niet voorspelbaar.
Je kan alleen wat aan je Favorieten toevoegen als je de shares opent via Gedeelde Netwerkmappen. Zie je ze daar er wel bij staan?Cyphax schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:43:
[...]
Eh, de shares stonden eerst onder Favorites (geloof ik),daar zijn ze ineens uit verdwenen. En nooit meer teruggekomen. Daarna ben ik inderdaad via Network gegaan. De computer staat er ook wel tussen, en ik kan erop inloggen (hij meldt dan Logon successful) maar dan houdt het gelijk op.
[...]
En als je geen opties meer hebt is misschien een emergency restore nog te proberen.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Verwijderd
Heb 2.7 op een USB gezet ,in de extreamer gedaan downloaden van af de USB gestart,maar hij blijft op zo,n 10% van de installatie hangen ,lampje voorzijde knippert maar verder gebeurt er niets , nog een keer dezelfde procedure gedaan maar het zelfde resultaat .
ik heb een USB FAT 32 geformatteerd ,nu de emergengy procedure 2.7 er op gezet , USB in de stroomloze Extreamer , aangezet , krijg het logo wel inbeeld ,lampje voorzijde knippert , verder lijkt er niet te gebeuren .
Hoort het zo te gaan , doe ik iets fout , hoe lang duurt het voor dat zo,n emergengy procedure is overgezet ?
Hij doet nu ook na uit halen van USB en opnieuw opstarten niets meer alleen blijft het lampje aan de voorzijde nu knipperen , gaat alleen nog uit als ik de spanning er af haal .
Verwijderd
Ik heb nu een jaar de Xtreamer.Maar sinds een maand of 3 geleden begon hij steeds meer herrie te maken bij het opstarten en hij liep ook regelmatig vast.
Daarom heb ik een week geleden een sidecooler geïnstalleerd de fan maakt nu een stuk minder herrie, maar als ik nu een film wil kijken vanaf de pc of die op de HD staat krijg ik naar een paar seconde zwart beeld en de melding dat de verbinding verbroken is.
Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd en ook gewoon via tulp alles aangesloten.
Ook heb ik al verschillende beeld instelling geprobeerd maar ik blijf het probleem houden.
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen want ik heb altijd veel plezier gehad van het apparaat.
Thanks!
Het nieuwe model heeft als naam xtreamer sidewinder waar deze extra koeling al standaard op zit en nog wat verbeteringen heeft.
Bovenaan deze pagina zie je de twee verschillende xtreamers staan.
[ Voor 67% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 11-06-2011 17:52 ]
Ligt aan het typeSpeedy_Gonzalez schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:52:
Weet iemand of een gedownloadde 3D film op de xtreamer af te spelen is en dat het 3D beeld dan behouden blijft ?
Ik heb al eens dei "rood-groene" rommel en de "geel-witte" geprobeert, en het 'werkt'
Of de huidige 3d standaard ondersteunt wordt kan ik je niet vertellen
Dan kan ik vast beginnen met wat 3d films te downloaden.
Verwijderd
Ik heb hier even dit forum doorzocht maar zit met nog een vraagje.
Ik overweeg een X-treamer aan te schaffen, maar heb een belangrijke eis waaraan hij moet voldoen.
Ik zou de xtremer willen plaatsen in de woonkamer bij de TV en aansluiten via HDMI. Tot daar geen probleem, echter heb ik ook een TV in de slaapkamer, deze heeft een netwerkaansluiting en is aangesloten op de router.
Kan ik nu films streamen over het netwerk van de xtreamer in de woonkamer naar de TV in de slaapkamer.
Ik weet dat ik via iphone de xtreamer kan bedienen, dus geen afstandbediening nodig.
Iemand enige ervaring met mijn opstelling of een antwoord of dit mogelijk is?
Of mss wel met een andere mediaplayer?
Alvast bedankt!
lijkt me dat als jouw tv een netwerk aansluiting heeft dat deze mogelijk ook een mediaplayer in zich heeft en dat je dan vanaf de xtreamer kunt streamen maar gebruikmakend van de player in de tv. De player van de xtreamer werkt niet via het netwerk afaik.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:48:
Hallo allen,
Ik heb hier even dit forum doorzocht maar zit met nog een vraagje.
Ik overweeg een X-treamer aan te schaffen, maar heb een belangrijke eis waaraan hij moet voldoen.
Ik zou de xtremer willen plaatsen in de woonkamer bij de TV en aansluiten via HDMI. Tot daar geen probleem, echter heb ik ook een TV in de slaapkamer, deze heeft een netwerkaansluiting en is aangesloten op de router.
Kan ik nu films streamen over het netwerk van de xtreamer in de woonkamer naar de TV in de slaapkamer.
Ik weet dat ik via iphone de xtreamer kan bedienen, dus geen afstandbediening nodig.
Iemand enige ervaring met mijn opstelling of een antwoord of dit mogelijk is?
Of mss wel met een andere mediaplayer?
Alvast bedankt!
volgens mij kon dat met de oude firmware ook al, je kunt een afstandsbediening openen in een browser met een scherm afdruk, maar echt lekker werkt het wat mij betreft niet...maar het kan wel.Retir schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:16:
Een vraag: kan de Xtreamer mediaplayer met de nieuwe firmware nu via een webbrowser mp3 bestanden afspelen zonder tussenkomst van de tv? Dus kan ik een mp3 bestand die op de hd van de Xtreamer staat starten via de browser zodat die te horen is op de stereoset?
De ultieme moderatie?intraxi schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:07:
kan niet meer op het xtreamer forum komen...waarom is dat down ??
Ik zie een mededeling dat er morgen iets geweldigs komt. Waar heb ik dat eerder gehoord

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
1. Ze hebben een tweede versie van de Xtreamer Sidewinder uitgebracht met een nieuwe chipset, meer geheugen, een 1 Gbit netwerkaansluiting (wat vast geen zin heeft omdat de processor dat niet aankan), een cardreader, meer aansluitingen voor video en een cardreader. Ook heeft de player een andere vormgeving. http://www.xtreamer.net/xtreamer-sidewinder2/

2. De Prodigy is geupgrade met een nieuwe chipset en nu geschikt voor afspelen van 3D
http://www.xtreamer.net/xtreamer-prodigy-upgraded/
Heb je een linkje naar de informatie dat de chipset geen gigabit aankan?
De vorige 1185 chipset kan dat namelijk wel aan volgens mij:
http://www.realtek.com.tw...Level=3&Conn=2&ProdID=286
Thanks,
Michael
[ Voor 42% gewijzigd door Michael van S op 22-06-2011 12:25 ]
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoel niet dat de chipset geen Gigabit ondersteund, maar meer dat de chipset niet snel genoeg is om meer dan 12 MB/s door de lijn te pompen. De Xtreamer 1 komt niet verder dan ongeveer 4MB/s met een 400 MHz processor, en dat doet bij mij het vermoeden rijzen dat de Xtreamer 2 wel sneller zal zijn met z'n 500 MHz processor, maar dan snelheden > 100 Mbit toch te hoog gegrepen zijn. De Gbit verbinding is dan alleen maar een marketing tool dan dat deze ook daadwerkelijk nut heeft.Michael van S schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:18:
Beste Jaap,
Heb je een linkje naar de informatie dat de chipset geen gigabit aankan?
De vorige 1185 chipset kan dat namelijk wel aan volgens mij:
http://www.realtek.com.tw...Level=3&Conn=2&ProdID=286
Thanks,
Michael
Ik heb nog geen metingen gezien dus bovenstaand is puur speculatief.
Wellicht wel nuttig als je regelmatig films/muziek kopieert naar de harddisk van de Xtreamer.Jape schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:36:
[...]
[..knipje..]De Gbit verbinding is dan alleen maar een marketing tool dan dat deze ook daadwerkelijk nut heeft.
Ik heb nog geen metingen gezien dus bovenstaand is puur speculatief.
Nou bevalt dat sidewindel deel mij wel en wil ik alsnog die ribben aanschaffen voor mijn gewone xtreamer. Weet iemand nog een betrouwbare NL webshop waar deze te krijgen is? Het ding is nergens meer leverbaar, lijkt het

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Hopelijk wel, maar ik heb het sterke vermoeden dat de snelheid niet over de 100 Mbit heen gaat, dus een 1 Gbit verbinding is dan nutteloos versus de 100 Mbit verbinding in de huidige mediaplayers van Xtreamer.Ray-zor schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:59:
[...]
Wellicht wel nuttig als je regelmatig films/muziek kopieert naar de harddisk van de Xtreamer.
Misschien dat ze hem hier nog kunnen leveren?Michael Knight schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 23:35:
Nou bevalt dat sidewindel deel mij wel en wil ik alsnog die ribben aanschaffen voor mijn gewone xtreamer. Weet iemand nog een betrouwbare NL webshop waar deze te krijgen is? Het ding is nergens meer leverbaar, lijkt het
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Bedankt voor de uitleg, maar toch vind ik het heel onnatuurlijk als ze zo bij xtreamer te werk zouden gaan
Echter als ik een HD film (1080P) 1:1 kopie, stream over een bedraad netwerk, komt dat boven de 12MB/sec uit lijkt me zo, en dat gaat toch wel prima? (niet ge test zelf, maar wel mensen gehoord die dat deden en geen problemen ondervonden)
Mike
Ik denk dat er hier een verwarring is tussen MB/s en Mbit (factor 8 verschil). Een HD 1080P van 20GB (2 uur) levert een continue stream op van 3 MB/s (24 Mbit), en dat is ruim lager dan een 100 Mbit verbinding, laat staan een Gbit verbinding.Michael van S schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:24:
Bedankt voor de uitleg, maar toch vind ik het heel onnatuurlijk als ze zo bij xtreamer te werk zouden gaanen erg teleurstellend.
Echter als ik een HD film (1080P) 1:1 kopie, stream over een bedraad netwerk, komt dat boven de 12MB/sec uit lijkt me zo, en dat gaat toch wel prima? (niet ge test zelf, maar wel mensen gehoord die dat deden en geen problemen ondervonden)
Voor zover ik begrepen heb op het Xtreamer forum kan de processor van de Xtreamer een HD film tot ongeveer 40 Mbit decoden, dus als de snelheid hoger moet worden trekt de processor het niet. De processor van de Xtreamer 2 is natuurlijk wel een stukje sneller, dus misschien dat die tot 50 à 60 Mbit komt, maar dat is nog steeds minder dan 100 Mbit.
Ik ben geheel met je eens dat het apart is van Xtreamer om zo te werk te gaan, maar wie weet valt het mee en gaat de mediaplayer wel iets boven de 100 Mbit halen.
Offtopic: Je mag de groet en aanhef weglaten op het forum, dat gaat hier automatisch
[ Voor 10% gewijzigd door Jape op 23-06-2011 22:43 ]
Alright, het kan dus kloppen dat ik bij mij bluray speler, 50mbit video kan hebben en 10mbit geluid? Totaal 60Mbit, want dat zie ik op het display staan als ik het oproep.
Dus de snelheid van die chip maakt erg veel uit, ik heb het zelf net ook gezien op verschillende fora.
Ik heb zelf gisteren de xtreamer prodigy besteld, en die is 750mhz, dus dat zal ook wel een paar mbit schelen
En ik maar kijken naar een hardeschijf met een gemiddelde doorvoer van 100mb/s haha
Dat kan zeker wel kloppen jaMichael van S schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:23:
Oke ik zal het weglaten
Alright, het kan dus kloppen dat ik bij mij bluray speler, 50mbit video kan hebben en 10mbit geluid? Totaal 60Mbit, want dat zie ik op het display staan als ik het oproep.
Dus de snelheid van die chip maakt erg veel uit, ik heb het zelf net ook gezien op verschillende fora.
Ik heb zelf gisteren de xtreamer prodigy besteld, en die is 750mhz, dus dat zal ook wel een paar mbit schelen
En ik maar kijken naar een hardeschijf met een gemiddelde doorvoer van 100mb/s haha
Xtreamer Prodigy staat nog wel op mijn wishlist, maar de Xtreamer 1 draait verder prima.
Met de Prodigy zou je wel over de 100 Mbit heen moeten kunnen komen, die processor is echt een stuk sneller.
Verder overal gigabit routers en switches staan en cat5e en cat6 kabels.
Als de prodigy eindelijk mijn huis bereikt zal ik laten weten hoe hij draait, ik ben benieuwd, ik heb er hoge verwachtingen van.
Heb ook gelezen dat firmware 3.0 op de prodigy word geleverd, en dat deze ook te instaleren is op de xtreamer 1. Ik hoop dat deze de doorvoersnelheid weer een beetje ophoogt. En zo niet, dan ziet de U.I er in ieder geval beter uit!
Mooie producten maken ze bij xtreamer!
- Ik heb m'n Xtreamer via HDMI aangesloten op m'n nieuwe Samsung LED TV. De audio output van de TV gaat over optical naar de receiver. Helaas is de audio out of sync in alle films, ongeacht type bestand. De audio loopt achter in plaats van voor; dus vertraging van de audio op de TV heeft geen zin. Het vreemde is dat zowel m'n PS3 als XBOX als TV signaal geen vertraging hebben van audio signaal. Deze zijn op dezelfde manier aangesloten (HDMI --> TV --> Optical audio --> Receiver). Iemand een idee?
- De analoge audio (tulp) op de Xtreamer geeft geen signaal. Werkt analoog audio soms niet als HDMI verbonden is? Ik wilde analoog eens testen of de vertraging dan wel weg is...
Als ik een xtreamer wil kopen dan kan ik volgens mij het beste even wachten op de Sidewinder 2?
Werkt Uitzendinggemist en rtlgemist echt goed op de xtreamer?
Audi A8 W12 6.0
Dear Valued Customer,
Thank you for your order and payment for Xtreamer Prodigy.
As our pre-buyer customer you will receive a free mini keyboard with your purchase.
We will process your order for shipment from Hong Kong within EXPECTED release date, on September 15th, 2011. Delivery will take few working days after and will be handled with Courier Company.
We will notify you with #tracking number once we are ready for shipment.
We cannot promise Delivery date as this matter is out of our control and handled by third party.
Verwijderd
Het hoeft niet exact of qua inhoud te zijn, 'op dat moment werd gedurende zoveel minuten een .avi afgespeeld' is voldoende.
[ Voor 26% gewijzigd door Tarin op 04-07-2011 20:00 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik draai 2.7 maar merk dat het afspelen van films (HD) de film om de x aantal seconde stottert.
Ook de Jukebox is traag met het scrollen door films.
Welke firmware adviseren jullie ? Bijv. met firmware 2.x is de jukebox en het afspelen beter.
Of is er een snellere/alternatieve programma van de jukebox ergens te verkrijgen ?
Overigens heb ik ook een eminent mediaplayer en daar heb ik geen problemen met films.
Verwijderd
Heb vandaag een xtreamer sidewinder mediaspeler gekocht, alles werkt naar behoren...heb alleen groen paars beeld op mijn philips lcd? Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Als ik mijn laptop aansluit via hdmi kleurt het beeld ook groen paars na een 10 tal minuten...
Mvg
Andere HDMI kabel proberen?Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:55:
Hallo,
Heb vandaag een xtreamer sidewinder mediaspeler gekocht, alles werkt naar behoren...heb alleen groen paars beeld op mijn philips lcd? Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Als ik mijn laptop aansluit via hdmi kleurt het beeld ook groen paars na een 10 tal minuten...
Mvg
PS: Ze zijn vertaalbestanden aan het verzamelen. Dat betekent dat het gaat komen, maar het betekent ook dat ze nog niet helemaal klaar zijn...
[ Voor 26% gewijzigd door Bolukan op 04-08-2011 22:50 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Configureren met ip, username en password (laatste 2 bij mij leeg).
Er zit een ongelooflijk groot logo bovenaan in beeld. Je kunt de befaamde printscreen zien, maar voor navigatie gebruik je een eigen menu-structuur (wel zo handig). Je ziet niet goed wat ie doet (als je op een nummer clickt, zou ie van kleur moeten veranderen). Als je opnieuw start heeft ie onthouden waar je was.
Wat ik ook hier mis is feedback over de status (play, welk nummer, etc), maar dit mist de webserver meestal ook.
Ik krijg veel "Could not conect to xTreamer. Check IP in settings". Kan aan mijn wifi/LAN liggen, geen idee.
Had je deze al gezien ? YouTube: Xtreamer_SW2_Demo_RAW - YouTubeBolukan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 22:42:
Heeft iemand (beta) v3 al gezien. Ik word niet veel wijs van xtreamer.net, terwijl ik vorige week daar opmaakte, dat per 1 augustus een beta zou verschijnen. (Nu zegt planning van xtreamer niet alles ...)
PS: Ze zijn vertaalbestanden aan het verzamelen. Dat betekent dat het gaat komen, maar het betekent ook dat ze nog niet helemaal klaar zijn...
De app vervangt inderdaad de link. Bij mij is het alleen zo als ik die link gebruik op mijn telefoon dan kan ik niet scrollen (misschien browser probleempje) en dat is wel mogelijk met xtreamote, plus dat ik daarin ook niet de hele tijd pinch en zoom moet gebruiken. Ik heb geen last van disconnects dat gebeurt pas als ik met twee telefoons de xtreamer ga besturen.Bolukan schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:20:
Xtreamote (als vervanger van http://x.x.x.x/audiolist....yshare/music(x.x.x.x).nfs)
Configureren met ip, username en password (laatste 2 bij mij leeg).
Er zit een ongelooflijk groot logo bovenaan in beeld. Je kunt de befaamde printscreen zien, maar voor navigatie gebruik je een eigen menu-structuur (wel zo handig). Je ziet niet goed wat ie doet (als je op een nummer clickt, zou ie van kleur moeten veranderen). Als je opnieuw start heeft ie onthouden waar je was.
Wat ik ook hier mis is feedback over de status (play, welk nummer, etc), maar dit mist de webserver meestal ook.
Ik krijg veel "Could not conect to xTreamer. Check IP in settings". Kan aan mijn wifi/LAN liggen, geen idee.
Als je graag veranderingen ziet in de remote dan raad ik aan om dit even door te geven aan de ontwikkelaar. Ik heb in de review aangegeven dat ondersteuning voor mp3 browsen echt super zou zijn en hiermee is hij onlangs ook geupdate.
Dat is jammergenoeg een beslissing van YouTube geweest. Moeten we voor bij Google zijn, helaas...kardox schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 14:12:
Ik heb een Xtreamer met een 2,5 inch hdd daarin. Media speler is voorzien van firmware 2.7.0. vandaag wou ik op youtube gaan maar het viel me op dat ik geen videos van youtube meer kan afspelen. ik kan ze wel zoeken maar openen gaat het niet meer. Ligt dit aan mijn mediaspeler.of.is dit een.algemene probleem?
Ik vond dat ook een hele leuke feature die ik nog regelmatig gebruikte.
Het is me even niet duidelijk hoe dat zit met die versie 3 van de firmware: zou dat op mijn klassieke Xtreamer kunnen gaan draaien? Dan wil ik het gerust proberen namelijk. Of is het voor nieuwere Xtreamers alleen?
[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 09-08-2011 11:44 ]
Verwijderd
3.0 is voor alle Xtreamers, ook de oude. Alleen bestaat de kans dat voor de oude enkele features disabled zijn. Hoewel ik in het promotiefilmpje nu niet direct zaken zag die de oude Xtreamer niet zou moeten kunnen.Cyphax schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:40:
[...]
Het is me even niet duidelijk hoe dat zit met die versie 3 van de firmware: zou dat op mijn klassieke Xtreamer kunnen gaan draaien? Dan wil ik het gerust proberen namelijk. Of is het voor nieuwere Xtreamers alleen?
Wanneer 3.0 uitkomt.... sja... altijd raadselachtig bij Xtreamer. Voorlopig moet de eerste beta nog naar de vaste groep betatesters gaan, dus het kan nog wel een paar maandjes duren, vrees ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 15:37 ]
Ik kwam er dit weekend ook achter dat YouTube niet meer werkte. Heeeel lang niet meer gebruikt en nu blijkt toevallig een paar dagen geleden door youtube iets gewijzigd te zijn waardoor de xtremaer dat niet meer kan afspelen (wel zoeken). Nu meende ik wel op het xtreamer forum gelezen te hebben dat het met firmware 3.0 opgelost zou moeten zijn.Cyphax schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:40:
[...]
Dat is jammergenoeg een beslissing van YouTube geweest. Moeten we voor bij Google zijn, helaas...
Ik vond dat ook een hele leuke feature die ik nog regelmatig gebruikte.
Dit werkt helaas niet, in ieder geval niet met de huidige firmware.Eperium schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:39:
Iemand ervaring met iXtreamer en Airplay?
Ok, leek wel te werken op de iXtreamer maar dus niet. JammerWBT schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Dit werkt helaas niet, in ieder geval niet met de huidige firmware.
Paar dagen geleden? Ik heb het niet bijgehouden, het is al heel lang geleden dat het stopte met werken, sindsdien heb ik het niet in de gaten gehouden.Ray-zor schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 16:00:
[...]
Ik kwam er dit weekend ook achter dat YouTube niet meer werkte. Heeeel lang niet meer gebruikt en nu blijkt toevallig een paar dagen geleden door youtube iets gewijzigd te zijn waardoor de xtremaer dat niet meer kan afspelen (wel zoeken). Nu meende ik wel op het xtreamer forum gelezen te hebben dat het met firmware 3.0 opgelost zou moeten zijn.
Ik gebruik 'm ook maar weinig omdat we meestal de laptop in de slaapkamer aanzetten.
Dat is iets waar de admin's op xtreamer forum goed in zijn - aangevend dat het opgelost wordt ....Ray-zor schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:17:
Dat is wat ik begrijp uit het topic op xtreamer forum; dat youtube het sinds zeer recent (weer) niet doet. Veel mensen dachten dan ook dat het door fw2.7 kwam, maar het blijkt youtube zelf te zijn. Hier trouwens een link naar de post van een admin die zegt dat het in versie 3 is opgelost.
Alleen komen ze vaak op hun woorden terug, met verwijderen van (eigen) uitspraken "dat is nooit zo gezegd"
* FreshMaker heeft geen vertrouwen in de forumadmin's daar ... en blijft op 2.3 firmware -( voor mij de beste )
waarom is dat (voor jou) de beste ?FreshMaker schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:23:
[...]
en blijft op 2.3 firmware -( voor mij de beste )
Bij afspelen van meerdere bestanden in één map, gaat de xtreamer door met de volgende file
in de nieuwere moet je dit doen dmv play te drukken op de map zelf, maar dan moet je elke file die je al gehad hebt doorskippen, als je met afl. 15 verder wil gaan, is het niet zo 'ergonomisch'
Ik heb maar Cross-Flashing toegepast, en heb nu de firmware van de Mede8er 500 op de Xtreamer gezet: en wat een verademing! Alles gaat naar mijn idee veel soepeler, de interface bevalt me net wat beter, etc.. Ik moet nog kijken naar de webinterface e.d., maar tot nu toe ben ik al zeer tevereden
Enige nadeel is dat het uitzetten met de afstandsbediening niet werkt (het scherm gaat wel uit, maar op het apparaat blijft de LED gewoon knipperen), en dan moet je dus even de stroom er af halen om hem echt uit te zetten. Klein nadeel, maar niet iets waar ik wakker van lig.
Als de Xtreamer 3.0 firmware beschikbaar is zal ik het weer een kans geven, maar voorlopig ga ik niet meer terug naar de 2.X reeks.
Het zou helemaal geweldig zijn als de nieuwe firmware van de AC!Ryan Playon HD2 beschikbaar was voor de Xtreamer, want die ziet er echt geniaal uit
De link naar het forum doet het niet. Kun je vertellen hoe je dit gedaan hebt?SteeringWheel schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:54:
Nu ook RTL, SBS, Veronica, NET5, NOS gemist en nog een paar dingetjes op de xt met dank aan http://playon.unixstorm.org/ntv.php. Zie http://forum.xtreamer.net...view__findpost__p__197594
Hoe heb je dit gedaan? Mijn xtreamer loopt al maanden stof te happen.iChaos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:55:
Ik heb het inmiddels wel gehad met die originele firmware. Het kwam al iets te gelimiteerd op me over, en de HDD die na een week intern gemonteerd te zijn corrupt raakte was de druppel.
Ik heb maar Cross-Flashing toegepast, en heb nu de firmware van de Mede8er 500 op de Xtreamer gezet: en wat een verademing! Alles gaat naar mijn idee veel soepeler, de interface bevalt me net wat beter, etc.. Ik moet nog kijken naar de webinterface e.d., maar tot nu toe ben ik al zeer tevereden
Enige nadeel is dat het uitzetten met de afstandsbediening niet werkt (het scherm gaat wel uit, maar op het apparaat blijft de LED gewoon knipperen), en dan moet je dus even de stroom er af halen om hem echt uit te zetten. Klein nadeel, maar niet iets waar ik wakker van lig.
Als de Xtreamer 3.0 firmware beschikbaar is zal ik het weer een kans geven, maar voorlopig ga ik niet meer terug naar de 2.X reeks.
Het zou helemaal geweldig zijn als de nieuwe firmware van de AC!Ryan Playon HD2 beschikbaar was voor de Xtreamer, want die ziet er echt geniaal uit
Morgen upload ik hem wel even voor je, zit nu bij een vriend waar ik niet bij het bestand kan, dus morgenavond kan je hier waarschijnlijk een linkje vinden
Verwijderd
Als gewone mediaplayer doet hij het best.
Waar ik hem eigenlijk voor aangeschaft heb funcioneert niet.
YouTube speelt niet af maar ik begreep uit dit forum dat dit sinds kort aan Youtube ligt.
Maar wat vooral jammer is dat hij met m'n ipod touch (laatste generatie) geen beeld geeft.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
de ixtreamer is inniddels geupdatet naar 2.7
http://www.megaupload.com/?d=Q503IXI6
Wachtwoord voor het pakket is 'nuisdextreamernuttig', er zit een handleiding bij zodat ook beginners de firmware kunnen flashen. Er zit ook een EXPERIMENTEEL-map bij, met daarin POD en een 'reconstruct'-map.
Deze functionaliteit van IPKs werkten wat tegen bij mij, maar ik heb het er toch maar in gezet. Als je wil weten hoe je er mee om moet gaan, zoek dan even op internet naar POD, en volg gewoon de stappen die je krijgt voor de Mede8er. Als je terug wil naar de originele firmware van de Xtreamer, installeer dan de 2.4.2 Emergency Firmware op dezelfde manier als dat je deze FW installeerde, en update daarna met een .XTR naar 2.7.
Oh, overigens heeft ook deze Mede8er FW nog last van HDD corruptie
En alle eer voor de aangepaste IMG gaat naar 'tweakradje', ik heb er alleen even een handleiding voor geschreven.
[ Voor 5% gewijzigd door iChaos op 21-08-2011 14:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik kom er niet uit, en ik kom er niet achter.....
mijn vraag;
is het nu mogelijk om met behulp van de sidewinder een op mijn PC afgespeelde live stream (bijv. via soundcloud, mixcrate of andere embedded player) over mijn versterker af te spelen?
heb ik een extra programma op mn pc nodig, of iets op de sidewinder?
of moet ik daarvoor heeel iets anders hebben en kan deze dus op marktplaats
alvast thanx voor het verlossende antwoord.
mvg,
jaap
De link in onderstaande tutorial is offline:
http://shop.xtreamer.net/...ons/727/Installing+NZBGet
Ik twijfel ook nog tussen de Xtreamer iXtreamer of de Xtreamer Pro, wat zouden jullie doen?
Aan 1 interne HD slot heb ik voldoende.
Ik ben over dat toestel HEEL tevreden, doet perfect wat ik wil (buiten de wireless maar die gebruik ik dan ook niet meer).
Nu heb ik toch 1 ergernis: ik kan dat toestel niet opzetten zonder de afstandsbediening. Ik heb al geprobeerd via de iphone remote http://ip van xtreamer/rc maar dat ding moet daar voor al op staan.
Via webinterface gaat dat ook niet..
Dus is er een mogelijkheid de xtreamer op te krijgen ZONDER remote?
Never ever financial advice...
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Ik heb een Ixtreamer en ben de jukebox helemaal vol aan het zetten met films. Nu heb ik een film van mijn Ixtreamer verwijderd, maar blijft deze in mijn jukebox staan. Als ik op verwijderen druk blijft de cover er maar tussen staan. Het is de film 'The Rite' 2011 met Anthony Hopkins. Heel mijn jukebox heb ik handmatig naar mijn smaak ingedeeld qua fanart, eigen covers enz. Enige smetje is dat ik deze film niet kan verwijderen uit de jukebox, terwijl de film allang verwijderd is van mijn interne 2TB Samsung schijf.
Kan iemand mij aub helpen?
Moet je deze niet opnieuw scrapen. Anders even de database verwijderen en opnieuw scrapen. Op het forum van XTreamer staan de locaties van bv de database fileVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:17:
Mijn eerste berichtje op dit forum.
Ik heb een Ixtreamer en ben de jukebox helemaal vol aan het zetten met films. Nu heb ik een film van mijn Ixtreamer verwijderd, maar blijft deze in mijn jukebox staan. Als ik op verwijderen druk blijft de cover er maar tussen staan. Het is de film 'The Rite' 2011 met Anthony Hopkins. Heel mijn jukebox heb ik handmatig naar mijn smaak ingedeeld qua fanart, eigen covers enz. Enige smetje is dat ik deze film niet kan verwijderen uit de jukebox, terwijl de film allang verwijderd is van mijn interne 2TB Samsung schijf.
Kan iemand mij aub helpen?
PSNID : HoefMeistert
Heb dit ook al gedaan tijd terug, echter 1 probleem wat voor mij toch relevant is: bij het toevoegen van een nfs-share dient de MENU knop ingedrukt te worden, deze is op de Xtreamer remote helaas niet geprogrammeerd oid,... Heb jij enig idee wat te doen?iChaos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:55:
Ik heb het inmiddels wel gehad met die originele firmware. Het kwam al iets te gelimiteerd op me over, en de HDD die na een week intern gemonteerd te zijn corrupt raakte was de druppel.
Ik heb maar Cross-Flashing toegepast, en .......................................................Als de Xtreamer 3.0 firmware beschikbaar is zal ik het weer een kans geven, maar voorlopig ga ik niet meer terug naar de 2.X reeks.
Als ik de resolutie op PAL of 576 zet dan is alles goed in beeld, maar klein en enigszins korrelig. Hij heeft zo'n extreem dure Loewe en dus ook gewoon Full HD. Zet ik de instelling echter op 720 of 1080 (beiden 50hz en zowel de interlaced als progressive) dan krijg je dus een opgeblazen menu te zien waarbij aan alle kanten alles buiten beeld valt. Oftewel de Sidewinder lijkt de resolutie inderdaad wel op te blazen, maar de tv krijgt het niet 'passend'.
Is dit een gevolg van het hdmi handshake probleem waarover in het OT melding wordt gemaakt?
Nee, ik zit hier ook nog steeds mee, en zelf miste ik dus ook diverse functies in de Mede8er firmware omdat de remote niet goed gemapt was. Daarnaast trad de HDD corruptie ook met die FW op (dus zou het dieper zitten dan de firmware?), en het ding was niet fatsoenlijk af te sluiten omdat de power-button hem niet echt uitzet, en iedere keer de stekker uit de Xtreamer halen is ook niet makkelijk, dus ik heb toch maar weer de originele firmware erop gezet.steef84 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:26:
[...]
Heb dit ook al gedaan tijd terug, echter 1 probleem wat voor mij toch relevant is: bij het toevoegen van een nfs-share dient de MENU knop ingedrukt te worden, deze is op de Xtreamer remote helaas niet geprogrammeerd oid,... Heb jij enig idee wat te doen?
Er is een oplossing voor de youtube functionaliteit, zie http://forum.xtreamer.net/topic/24396-myxlive/Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:06:
Tot nu toe heb ik altijd gebruik kunnen maken van de youtube functie, maar na de update 2.7 werkt youtube niet meer. Bestaat er een oplossing waardoor youtube weer werkend te krijgen is ?
De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker. Ook een paar bugs die ik eerst had heb ik niet meer in de Pro firmware. Absoluut het proberen waard (je kunt ieder moment weer terug naar de originele firmware)!
De layout van de interface van de Pro firmware:

Download de firmware op http://www.xtreamer.net/d...pro/firmware/ver-2-7.aspx en volg de Emergeny Installation instructies. Het enige wat je anders moet doen is de install_pro.img wijzigen naar install.img.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn
[ Voor 25% gewijzigd door thisegzz op 16-10-2011 02:10 ]
Ik ben ook geïnteresseerd, maar kan dit topic niet lezen, misschien even control-c, control-v hier naar toe doen?TrendKiller schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:56:
[...]
Er is een oplossing voor de youtube functionaliteit, zie http://forum.xtreamer.net/topic/24396-myxlive/
De maker heeft gisteren besloten om te stoppen en heeft de link weggehaald. Einde oplossing dus.witteveder schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:49:
[...]
Ik ben ook geïnteresseerd, maar kan dit topic niet lezen, misschien even control-c, control-v hier naar toe doen?
[ Voor 55% gewijzigd door thisegzz op 16-10-2011 18:19 ]
heb het geprobeerd en werkt inderdaad. op het eerste gezicht lijkt het eigenlijk alleen een andere kleur en theme.thisegzz schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 02:07:
Ik weet niet of dit al gezegd is, maar het is hoe dan ook het vermelden waard:
De firmware voor de Xtreamer Pro draait op de Xtreamer MK1 (de oude versie) ook uitstekend, bij mij zelfs beter! Hij is minstens twee keer zo snel en de interface is veel mooier en overzichtelijker. Ook een paar bugs die ik eerst had heb ik niet meer in de Pro firmware. Absoluut het proberen waard (je kunt ieder moment weer terug naar de originele firmware)!
De layout van de interface van de Pro firmware: [afbeelding] (gaat om oude versie 2.0 dus er zitten kleine verschillen in)
Download de firmware op http://www.xtreamer.net/d...pro/firmware/ver-2-7.aspx en volg de Emergeny Installation instructies. Het enige wat je anders moet doen is de install_pro.img wijzigen naar install.img.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn
Dit zijn zogenaamde advanced format schijven. Op m'n pc draai ik XP
Op het eerste gezicht inderdaad, maar als je er wat langer mee werkt zul je zien dat het ook sneller en beter ismcetweaker schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 07:40:
[...]
heb het geprobeerd en werkt inderdaad. op het eerste gezicht lijkt het eigenlijk alleen een andere kleur en theme.
gauw terug weer...
edit: nu werkt het weer
[ Voor 4% gewijzigd door witteveder op 17-10-2011 14:26 ]
Heb je de Xtreamer MK1?
ja een MK1, al een paar jaar oud.thisegzz schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:42:
Vreemd, ik kan bluray gewoon afspelen en heb dat van het Xtreamer logo ook niet.
Heb je de Xtreamer MK1?
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.