Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopyfreak
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-03-2021
Via de tv rechtstreeks werkt het geluid, maar via optisch en coaxial niet. Dit voor alle mp4 bestanden. Zelfs als ik de optische kabel aansluit op de tv en het geluid van de xtreamer via hdmi naar de tv en dan optisch, werkt niet. Dan begint surround te flippen. Al de rest werkt wel gewoon via coax en optisch (mkv, dvd, bluray,...). Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zeker raar. Of allemaal een bepaald type mp4 bestanden (probeer de 2.1 setting) of de receiver begrijpt het niet. Al eens de SPDIF out op 2.1 channel gezet in de audio settings van de xtreamer? Gewoon om te testen. HDMI werkt hier altijd. SPDIF dus op voorwaarde dat ik de juiste instelling kies afhankelijk van de bron, 2.1 of 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de sidewinder 3 binnen, alles aangesloten maar hij leest mijn externe harde schijf niet ? wel mijn usb. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:05
lennox-06 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:24:
Ik heb sinds vandaag de sidewinder 3 binnen, alles aangesloten maar hij leest mijn externe harde schijf niet ? wel mijn usb. Hoe los ik dit op?
Beginnen met meer informatie geven... hoe is de schijf geformatteerd, wat voor USB device doet het wel, wat bedoel je met niet lezen(wordt ie niet herkent of kan je niks afspelen). Krijg je een foutmelding? Welke firmware draai je.

Heeft de schijf misschien meer power nodig? 2,5" op enkele USB werkt niet altijd..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb geen verstand van termen maar ik zal mijn best doen.

- usb externe harde schijf van toshiba (1tb) word niet gezien in het menu.
-mijn usb van kingston (8gb) word meteen gezien en ik kan erin bladeren.

ik snap niet wat je bedoelt met 'hoe is de schijf geformatteerd' ik heb net firmware 4.0.2 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Is het een HDD met een losse stroom adapter of zonder? Indien zonder,.hoor je de schijf draaien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zonder stroom adapter, en ja ik hoor de schijf draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bedankt voor de moeite, maar ik ga dit morgen retourneren. Het ding heeft spontaan vanzelf een paar keer opnieuw gestart. Ik vind het een onbetrouwbaar product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Lennox, om dat te verhelpen moet je de hem een harde reset geven, daarna blijft ie niet meer rebooten. Volgens mij is dat een kwestie van de knop voorop een X aantal seconden ingedrukt houden en dan wachten tot het ledje uit gaat, knop loslaten. Als je meteen de nieuwste firmware op een USB stick kopieert kun je dan in een moeite door ook de firmware updaten. ;)

Anoniem: 497815

Ik heb een SW3, en wanneer ik een film via optical naar mijn AV laat gaan heb ik mijn geluid dolby 5.1 niet sychroom lopen met het beeld (3D), wanneer ik dit beeld naar 2D zet loopt dit wel goed.
Mijn tv op HDMI, AV op optical omdat er geen HDMI is... Kan op AV geen geluidsvertaging instellen:(

Kan je op SW3 de optical out een delay instellen?

Tips zeker welkom

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Anoniem: 497815 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:59:
Ik heb een SW3, en wanneer ik een film via optical naar mijn AV laat gaan heb ik mijn geluid dolby 5.1 niet sychroom lopen met het beeld (3D), wanneer ik dit beeld naar 2D zet loopt dit wel goed.
Mijn tv op HDMI, AV op optical omdat er geen HDMI is... Kan op AV geen geluidsvertaging instellen:(

Kan je op SW3 de optical out een delay instellen?

Tips zeker welkom
Misschien een stomme vraag, maar welk type hdmi gebruik je, 1.3 of 1.4? Je zegt namelijk dat je het probleem alleen hebt met 3D en vaak voor 3D word 1.4 aangeraden.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 15:54
Er is een nieuwe NTV uit!
Dus wil je Uitzendiggemist, RTL Gemist, dumpert etc op je xtreamer, check http://playon.unixstorm.org/ntv.php
en
http://forum.xtreamer.net...40-for-xtreamer-released/

Ik weet zelf NIET welke xtreamer's dit allemaal kunnen, sowieso de oudere types kunnen het aan.

Anoniem: 497815

MissShadows schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar welk type hdmi gebruik je, 1.3 of 1.4? Je zegt namelijk dat je het probleem alleen hebt met 3D en vaak voor 3D word 1.4 aangeraden.
Ik gebruik 1.4 kabel.

• Prulleman
elpino.rv schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:39:
Er is een nieuwe NTV uit!
Dus wil je Uitzendiggemist, RTL Gemist, dumpert etc op je xtreamer, check http://playon.unixstorm.org/ntv.php
en
http://forum.xtreamer.net...40-for-xtreamer-released/

Ik weet zelf NIET welke xtreamer's dit allemaal kunnen, sowieso de oudere types kunnen het aan.
heb em aan de praat om mijn SW3 met FW4.0.1, alleen deze link doet het niet bij mij:
http://<xtreamer ip>/xtreamer/media/sda1/scripts/xlive/NTV/setpaths.php
maar ik heb die stap overgeslagen en gewoon menu item toegevoegd, maar dan op een andere manier:

code:
1
2
3
4
5
<item>
<title>NTV</title>
<link>http://uzg.elpino.nl/menu.php</link>
<itemid>0</itemid>
</item>

(itemid 0 betekend vooraan in de lijst, ik heb de default eerste gewoon overschreven, dat was toch buitenlandse rommel, zoals ie in de link stond werkte ie niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik heb weer de sidewinder 3, maar hij leest nogmaals mijn usb externe hdd niet, ik moet deze formatteren of waarschijnlijk een andere bestandsindeling geven, hoe doe ik dit ? mijn usb stick leest hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Naar het Setup menu gaan en dan naar Systeem Configuratie en HDD formatteren kiezen. Volgens maakt ie er een Linux ext3 file system van.

Overigens zou ik ervoor kiezen een interne 2.5" HDD te gebruiken, werkt veel sneller en betrouwbaarder, veel minder kans op haperingen bij hoge bitrates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
heb ik gedaan, maar er staat 'empty'. dit komt omdat hij de externe usb hdd niet leest denk ik. hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Werkt dat formatteren vanuit de sw3 niet alleen bij een interne schijf?
Hoe is de schijf nu geformatteerd en doet ie het op een PC wel?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ja hij werkt wel op een pc, het was een ntfs ik heb een daarna op de pc exfat formateerd maar lukt nog steeds niet

net een 320gb externe usb hdd van mn buurman geprobeerd die leest hij wel, maar mijn 1tb toshiba niet. zou het met de grootte te maken hebben ?

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 23-02-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Misschien levert de sw3 niet genoeg stroom... Dacht dat dan de schijf niet zou spinnen, maar dat zou het toch kunnen zijn..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
kan je trouwens maar tot 1tb interne hdd inzetten ? en niet meer?

en hoe doe ik na het voor-achteruit spelen weer op play drukken welke is de play knop ?

[ Voor 118% gewijzigd door Farabi op 23-02-2013 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:17
dezelfde als waarmee je pauzeert. (linksonder de ronde knoppen in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
oke bedankt,Ik heb een bluray iso bestand, met welke knop krijg ik de orginele film menu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Niet, je kan wel bd lite menu aanzetten. Lees anders ook eens de handleiding, we zijn hier geen helpdesk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unbrained
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-12-2023
Na een klein weekje de Xtreamer Sidewinder 3 SE (FW 4.0) in mijn bezit te hebben wordt het maar eens tijd voor mijn ervaringen mbt. het apparaat.

Achtergrondje; Ik heb nu een klein jaartje een AC ryan Playon HD2 Mini, topdingetje qua afspelen, nooit problemen gehad met mijn gebruik. alleen weinig opties en de automatische Movie Jukebox sprak mij toch wel aan, en de andere extra opties en eventuele snellere interface waren ook mooi meegenomen.

Ik heb de SW3 ICM een 750gb seagate schijf gekocht. Installatie van het apparaat zowel als de HDD was een eitje. Na wat rondgespeeld te hebben met de interface en aansluiten op het netwerk een eerste filmpje afgespeeld, niks bijzonders, 720p mkvtje. Wat me meteen opviel is dat het geluid echt uberzacht staat. Nu zit er op de SW3 zelf ook nog volumeknop, maar ook als het volume op de SW3 zelf op max staat komt er nog steeds weinig geluid uit. Rondgespeeld met de geluidsinstellingen, maar niks mocht baten, ik moet mn receiver twee keer zo hard zetten ivm de gewone tv en de oude mediabox. Daarnaast is het beeld out of the box onwijs flets. als alles op de standaardwaarden staat is het beeld gewoon lelijk. Na wat spelen met de videoinstellingen (brightness, contrast etc) is het wel okee, maar nog steeds niet zo fijn. de ACRyan was out od the box gewoon goed.

Dan komen we bij een van de voornaamste redenen dat ik dit apparaat heb aangeschaft, de Jukebox. Na met de USB3.0 wat films over te hebben gezet heb ik na wat kloten met waar de films nou precies moesten (root of nieuwe map, wordt nergens aangegeven) het voor elkaar gekregen de filminfo op te halen van het web. TMBD dus neit IMDB, ook geen optie om dat om te zetten. Werkte nagenoeg vlekkeloos, echter vind hij rare bestandsnamen niet en maakt hij apparte entries voor samples aan.

De info zelf klopte ook niet helemaal, de Runtime staat er nooit bij (schijnt een voorkomend probleem te zijn) maar wat ik echt kwalijk vind is dat elke keer dat de SW3 opnieuw word gestart of gereboot de Jukebox weer helemaal leeg is, en opnieuw de info moet worden opgehaald. Schijf if geformateerd via het apparaat zelf, nog niks raars gedaan, maar dat doet t gewoon niet. Dit is jammer, aangezien ik hem zo'n beetje hier voor gekocht heb.

De "NAS" functinaliteit met windows 8 is ook niet wat je zegt gemakkelijk. Standaard herkend windows 8 'm niet. Na het draaien van een aantal extra dingen en veel gedoe eindelijk zichtbaar als netwerkschijf, maar zeker niet iets wat de "leek" voor elkaar zou krijgen.

Al met al dus aardig teleurgesteld over het apparaat. Jammer, aangezien hij vaak goed uit tests en reviews komt. Heb ik gewoon een crapversie gekregen? Ik ga in iedergeval weer kijken naar een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Nee hoor, denk niet dat je een crapversie hebt. Zoiets als verschillend volume kan gebeuren, heb zelf geen vergelijkingsmateriaal maar ik vind hem niet te zacht klinken. Net zo hard als de Eminent die ik hiervoor had, en niet duidelijk zachter dan mijn Blu-ray speler ofzo. Jukebox gebruik ik (nog) niet. De NAS wil nog wel een spontaan verdwijnen merk ik, waar andere netwerkschijven hier geen probleem geven (alles bedraad aangesloten en met fixed IP adressen overigens).

Het is een "sommige dingen werken gewoon niet of je moet net zo lang resetten / klooien totdat ie het opeens wel doet" product. Bij mij werkt ie nu voor zover ik de functies gebruik, dus afspelen vanaf de interne HDD of vanaf mijn NAS via het standaard mediabronnen menu, en hij pakt alle formaten die ik hem toegooi, 2D of 3D, dus ik ben "tevreden". Verder zoveel mogelijk de ongebruikte systeem services uitgezet (autoplay / airplay / android / dlna dmr / transmissie / etc etc) ivm alleen maar meer mogelijkheden tot vastlopen / traagheid / bugs. Maar zodra ik andere functies / mogelijkheden ga proberen dan loop ik ongetwijfeld weer tegen problemen aan. :)

PS onwijs flets beeld kan niet kloppen, tenminste niet als het om HDMI gaat. Staat alles neutraal dan geeft ie het beeld ook neutraal door. Heb ik zelf nagemeten met kalibratiesoftware + meter (heb ik gedaan voor zowel de mediaspeler, blu-ray speler, interne tv mediaspeler als de tv uitzendingen, dus ik kan het goed vergelijken :)). Dus gaat het bij jou om de HDMI aansluiting dan is of je apparaat toch wel brak, of je of je oude mediaspeler gaf juist het beeld te opgepompt door en vervolgens heb je gecorrigeerd met je tv instellingen, waardoor het nu te flets lijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 25-02-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronjossch
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05-2020
Met usb stick vol films nooit meer een vastloper gehad.....via Externe HD continue reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Yep... advies van mij is altijd een interne HDD gebruiken, desnoods een USB stick (trager) of ook desnoods via DLNA je NAS aanspreken. Externe schijven werken bij de realtek apparaten gewoon bagger. Geloof me, ik heb alles geprobeerd en dat bij realtek-based apparaten van verschillende merken, dus USB2.0, USB3.0, e-SATA interfaces, verschillende schijven van de snelste soort, opnieuw formatteren etc etc. Externe harde schijven zijn in combinatie met deze apparaten gewoon buggy en vooral traaggggg... kijk je echt een knappe blu-ray ISO met een hele vette bitrate dan is het wachten op gestotter...

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 26-02-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Als ik eerst de film info's deed ophalen met imdb, bleven ze opgeslagen. Maar als ik mijn xtreamer uit en weer aanzet verdwijnt deze informatie weer ? hoe komt dit ? hoe zorg ik ervoor dat dit blijft staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 08:17
Even een klein vraagje welke ik niet dmv google heb kunnen vinden.
De realtek xx86DD chipset kon maar 11mBit transferrate aan op de netwerkpoort (aldus Google).

Ik kan alleen nergens vinden of de huidige prodigy's ook daadwerkelijk gigabit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 22:08

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Voor de bezitters van een Xtreamer TV, er is vandaag een nieuwe firmware uitgekomen:
XtreamerTV ver. 1.2.00281 Release

Release Log

= New Features =

* Added File Management function
- User can manage the files by pressing 'Menu' button in Files Browser(Folder View)

* Added HDD format menu function
- HDD initialization function (Format Disk) is in 'Settings' menu

= Enhancements =

1. Support Sub/Idx subtitle for Mpeg transport streams
2. Added Polish/Greek/Traditional Chinese languages
3. Support TIFF images

= Bug fixes =

1. Manual Sub/Idx subtitle doesn't need player restart anymore
2. UI misalignment fixes
3. Various crash fixes
4. File copying speed improved
Hopelijk brengt dit wat verbetering met zich mee. Afgelopen zaterdag heb ik dit apparaatje aangesloten als vervanger van zowel mijn Xtreamer MK1 als mijn Apple TV, maar tot zover lijkt me dit absoluut geen waardige vervanger.

Hoewel het aansturen van dit apparaatje via een iOS-app prima werkt, verloopt de bediening met de meegeleverde afstandsbediening niet erg soepel. Zodra je deze afstandsbediening vervangt met een afstandsbediening als de XSight Touch wordt het er ook niet beter op. Browsen door menu's gaat langzaam, één klikje op de afstandsbediening is één file/folder verder. Ingedrukt houden blijkt niet mogelijk, wat erg vervelend is als je 100+ files/folders in een map hebt staan.

Ook het streamen van audio via AirPlay naar de XTV, welke overigens gewoon wired is aangesloten, is voor verbetering vatbaar. Geluid hapert eigenlijk elke minuut wel een keer, waar de Apple TV dit moeiteloos blijft streamen zonder ook maar ooit één onderbeking gehoord te hebben. En geloof me, er is al voor aardig wat dagen aan audio gestreamd ;) Video streamen via AirPlay is nog in ontwikkeling en kan nog niet gebruikt worden.

Verder zit ik met smart te wachten op het automatisch binnenhalen van subtitles. Ook dit is een feature welke wél in de specs staan vermeld, maar nog niet beschikbaar is.

-edit:
Oja, verder kwam ik ook nog wat problemen tegen met het benaderen van shared folders op een (Synology-)NAS. Het gebruikte protocol werkte niet; er kon geen gedeelde map worden gevonden. Uiteindelijk heb ik op advies van een Xtreamer-forumuser NFS enabled waarna het wel weer werkte. Mijn oude Xtreamer MK1 had echter geen problemen. Ook is de afstandsbedieningen niet compatible met beide producten. Jammer... De oude Xtreamer wilde ik naar de slaapkamer verhuizen, maar daarvan was de afstandsbediening zoek ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Sm0keZ op 04-03-2013 18:14 ]

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Als klap op de vuurpijl bleek gisteren dat de update niet automatisch werd gedetecteerd en opgehaald. Vanmiddag maar even met een USB-stick pielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 02-05 08:17
Kan iemand een screenshot oid posten van hoe zo'n BD-Lite menu eruit ziet bij Xtreamer? Ik heb een aantal reviews relezen, veel gegoogled naar welke mediaspeler voor mij het beste is en ik kom eigenlijk telkens op de Prodigy uit. Nu vond ik het wel een nadeel dat Blu-Ray menu's niet goed ondersteund worden (BD-Lite), maar heb geen idee wat ik mij er bij moet voorstellen.

Googlen leverde mij ook niets op, alsmede youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
RedHat schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:34:
Kan iemand een screenshot oid posten van hoe zo'n BD-Lite menu eruit ziet bij Xtreamer? Ik heb een aantal reviews relezen, veel gegoogled naar welke mediaspeler voor mij het beste is en ik kom eigenlijk telkens op de Prodigy uit. Nu vond ik het wel een nadeel dat Blu-Ray menu's niet goed ondersteund worden (BD-Lite), maar heb geen idee wat ik mij er bij moet voorstellen.

Googlen leverde mij ook niets op, alsmede youtube.
Volgens deze info: http://homehdmediaplayer.com/?p=308
is BD-lite geen menu. Het zal in veel gevallen gewoon de film afspelen.
Op mijn SW3 speelt hij ook gewoon de film direct af als ik een bly-ray afspeel.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Heb de xtreamer tv nu een paar dagen in gebruik en moet zeggen bevalt zeer goed...
Wel natuurlijk meteen de nieuwe firmware erop gezet...
Film info haald hij zelf dus dat is al een plus, hoef je zelf niet te klooien.
Zit een sigma chipset in dus de beeldkwaleitijd is super.
Verder kun je trailers kijken , je gmail lezen youtube top 100 muziek.
Uitzending gemist zit er ook op..
Sharen met een pc werkt prima en met de afstandsbediening heb ik geen problemen zoals eerder vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Theodor op 18-03-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisPochenk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-01-2022
Dag jongens en meisjes,
Ik ben ook in het bezit van een Sidewinder 3, bijna een jaar geleden aangeschaft en nooit de moeite genomen de firmware te updaten, de interne schijf werkt opzich beter dan in de mk1 want die werd vaak te warm.
Ik heb er nu geen inzitten maar dat is meer om een andere rede:
Die 2,5" schijven zijn vaak voor laptops en hebben allerlij besparende features omtrent het gebruik, als ik die HDD een half uur niet gebruik slaat hij op standby en de Xtreamer firmware heeft nog geen idee hoe hij daarmee om moet gaan, daarom zie je zo'n leeg scherm terwijl je hem wel hoort opstarten.. Op het moment dat je een HDD wilt lezen zou hij bv. zo'n 5 seconde na het aanklikken het scherm kunnen verversen zoals je PC ook doet.
Ook ligt het aan de controller die op je HDD staat, ik had een Mybook (WD) die zichzelf op standby gooide, uit huisje gesloopt en in een 10 euro Sharknoon behuizing gedaan, dat probleem is nu over :)
En alles draaide prima tot ik vorige week een paar filmpjes overzette van mijn XP laptop naar de Xtreamer hardeschijven, toen kwam hij niet meer verder dan het bootscreen, van 3.0,1 geupdate naar 4.0.0, leuk, hij deed het weer, maar toen viel hij elke 20 minuten uit, 4.0.2 geprobeerd en geen veranderingen (terwijl dat in 4.0.1 zou zijn aangepakt).
Toen terug gegaan naar 3.0.0 en dat werkte alleen op S-Video en kreeg een groene sneeuw scherm als ik hem opstartte met HDMI, Ook als ik hem op S-Video startte met HDMI ingeplugd :/
Liefste wil ik dat weer gaan draaien omdat dat een jaar goed ging maar mijn vraag is nu vooral: Hoe?
De Firmware van de SideWinder en de Prodigy is overigens nagenoeg hetzelfde, in de Sidewinder 3 zitten exact dezelfde componenten als in de Prodigy, alleen de Prodigy past een 3,5" schijf in terwijl de Sidewinder maar een 2,5" slikt.
Persoonlijk vond ik de mk1 ook de meest geweldige en hij is nog in leven, staat bij mn ouders omdat ik daar aan mn limieten kwam en ik een iets grotere wilde. Die ga ik dus binnekort eens omruilen :P
Overigens mijn ervaring is: XtreamerLive NIET installeren.. Bij de mk1 was het te zwaar en dat ze hem bij de 3 ook niet meteen hadden toegevoegd had vast dezelfde rede.. Ik had het geprobeert en het reageerde traag, een hoop was outdated en nadat hij uitviel en opnieuw opstartte zei hij dat ik Xlive weer moest installeren, ga je naar System, daar stond hij aan, terug naar menu en weer proberen. moet Xlive installeren.. :/
FW3.0.0 had overigens een 7.1 audio ondersteuning die bij de 3.5.2 al verdwenen was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Wat een verhaal , snap er geen hol van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Theodor schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:42:
Heb de xtreamer tv nu een paar dagen in gebruik en moet zeggen bevalt zeer goed...
Wel natuurlijk meteen de nieuwe firmware erop gezet...
Film info haald hij zelf dus dat is al een plus, hoef je zelf niet te klooien.
Zit een sigma chipset in dus de beeldkwaleitijd is super.
Verder kun je trailers kijken , je gmail lezen youtube top 100 muziek.
Uitzending gemist zit er ook op..
Sharen met een pc werkt prima en met de afstandsbediening heb ik geen problemen zoals eerder vermeld.
Nu ben ik even benieuwd, hoe ben je bij Uitzending Gemist terechtgekomen? Ik heb hem zelf nog niet kunnen vinden... Moet ik daarvoor ergens ingelogd zijn om de app te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gewoon bij online content , maar op het moment werkt youtube niet meer.
Raar forum hebben die gasten , schreef dat er niet veel meer overbleef van het geadverteerde nu youtube niet meer werkt.
Word gewoon gewist......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ze zeggen toch ook dat het 1) niet hun schuld is, want YouTube heeft de API veranderd en 2) dat ze er aan gaan werken. Waarom zou je dan zeggen dat er 'niet veel meer overbleef van het geadverteerde'? Ze werken er toch aan, geef ze de kans.

Daarnaast adverteren ze met gigantisch veel eigenschappen van het apparaat, YouTube is daar maar een klein onderdeel van. Of is nu alles stuk, nu YouTube niet meer werkt, gezien je zegt dat er "niet veel mer overblijft"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Nou het zou nu weer aan hun eigen server liggen dat youtube niet meer werkt.
Facebook is er vanaf en volgens alles zou hij ook auto subs downloaden en nog meet van die dingen die ze wel adverteren maar er niet inzitten...
Dus ik koop een auto die geadverteerd word met airco maar er niet inzit , nou als jij dat normaal vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166304

Het lukt me niet om met de SW 3 via wifi verbinding te maken. Heb de nieuwste firmware geinstalleerd en naar fabrieksinstellingen teruggezet. Als ik dan Draadloos netwerk->infrastructure(AP) selecteer dan vind ik mijn thuisnetwerk wel, maar in het menu waar je het wachtwoord moet invullen staat geen OK knop. Terwijl dat volgens de handleiding wel zo zou moeten zijn. Ik zie alleen DHCP-Fix IP-Cancel als opties staan.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Verbinding maken met een UTP-kabel lukt overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 21:52
Anoniem: 166304 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:15:
Het lukt me niet om met de SW 3 via wifi verbinding te maken. Heb de nieuwste firmware geinstalleerd en naar fabrieksinstellingen teruggezet. Als ik dan Draadloos netwerk->infrastructure(AP) selecteer dan vind ik mijn thuisnetwerk wel, maar in het menu waar je het wachtwoord moet invullen staat geen OK knop. Terwijl dat volgens de handleiding wel zo zou moeten zijn. Ik zie alleen DHCP-Fix IP-Cancel als opties staan.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Verbinding maken met een UTP-kabel lukt overigens wel.
Je moet daar gewoon DHCP of Fix-IP kiezen, afhankelijk van of je een dhcp of vast ip adres in wil geven.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FatalError schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:23:
[...]

Je moet daar gewoon DHCP of Fix-IP kiezen, afhankelijk van of je een dhcp of vast ip adres in wil geven.
inderdaad, thanks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500350 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:07:
[...]

Ja, mijn hd is geformateerd.
maar nog steeds verdwijnen mijn films uit de movie jukebox, wanneer de sidewinder opnieuw wordt opgestart.

Ook heb ik regelmatig dat de sidewinder mijn thuis netwerk niet vindt.

Heeft iemand oplossing voor deze problemen?
Ik heb hier ook last van. Kan er niet veel over vinden. Zie wel dat de Xtreamer prodigy vorig jaar een firmware update heeft gehad om precies ditzelfde probleem op te lossen.

Jukebox database is gone after reboot. - We changed the way and timing the engine write the database file. We hope this is solved and over. We are monitoring this issue.

Dus denk dat we wat betreft de sidewinder 3 moeten hopen op een bugfix in de nieuwe firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik heb het probleem dat mijn SW3 mijn NAS niet kan vinden. Of hij vind eerst de werkgroep niet, en als hij deze eindelijk heeft gevonden kan hij niet inloggen op mijn NAS.
Rete irritant. Want dat betekent dat ik elke keer moet klooien tot hij mijn NAS na een paar minuten wel opeens vind.

Heeft iemand anders dit probleem ook? en weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

(mijn nas bestaat uit een USB harde schijf die verbonden is met mij Fritzbox router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb even een vraag. Ik heb een xtreamertv aan geschaafd en gelijk de nieuwe firmware erop gezet maar nu zijn al mijn apps weg behalve YouTube. Verder moet ik zeggen het is een wereld apparaat. Veel meer mogelijk heden dan een apple tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 09:26

Wvr

pieter01 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:33:
Heb even een vraag. Ik heb een xtreamertv aan geschaafd en gelijk de nieuwe firmware erop gezet maar nu zijn al mijn apps weg behalve YouTube. Verder moet ik zeggen het is een wereld apparaat. Veel meer mogelijk heden dan een apple tv.
en de vraag is......... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511793

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een Xtreamer Sidewinder 3 met Firmware 4.
Werkt goed. Films spelen goed af, heeft leuke features. Ik ben er wel over te spreken :)

Alleen over de Movie Jukebox heb ik nog wat vragen;
- Hoe kan ik films uit de Jukebox verwijderen, zonder ze echt te deleten van de harddisk?
De Jukebox heeft ook mijn 'series' directory doorlopen. Nu staan er 44 afleveringen van "Pinguins of Madagascar" tussen al m'n films in de Movie Jukebox :(
- Hoe kan ik de scraper Filmmeter.nl toevoegen? Zodat ook m'n Nederlandse films worden herkend?

Alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Je kunt het antwoord gewoon vinden in de handleiding: http://download.xtreamer....20User%20Guide%20ver4.pdf Het verwijderen van items uit de jukebox staat op pagina 42.

Welke Nederlandse film wordt dan niet standaard herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Hoi iedereen,
ik heb momenteel een Sidewinder1 in gebruik.
Het enige wat ik er mee doe is mkv's mee bekijken, aangesloten op een Marantz SR5004 AV-receiver en een 2D Panasonic plasma TV.
Loont het voor mij om eventueel dan te upgraden naar een SW3 ?
Ik moet zeggen, de huidige doet het nog steeds prima. Alles wat ik er heen stream verslindt ie nog steeds met gemak, 1080p DTS ... noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik heb sinds een tijdje een synology nas en zoek nu een mediaplayer om films af te spelen.
Ik hecht nogal wat belang aan een mooie 'bibliotheek'. Ik merk dat veel mediaspelers enkel een bibliotheek functie hebben als de data lokaal staat ipv op een NAS.

Hoe zit het met de xtreamer TV ? Kan ik een mooie bibliotheek met DVD titles krijgen wanneer de films zelf op een NAS staan ? Hoe kan de xtreamer trouwens de NAS bereiken ? via DLNA of een mount ?

En hoe zit het met Episodes of series ? Komen die ook in een bibliotheek terecht ?

[ Voor 8% gewijzigd door Dieter op 17-05-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
Anoniem: 104097 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:30:
Hoi iedereen,
ik heb momenteel een Sidewinder1 in gebruik.
Het enige wat ik er mee doe is mkv's mee bekijken, aangesloten op een Marantz SR5004 AV-receiver en een 2D Panasonic plasma TV.
Loont het voor mij om eventueel dan te upgraden naar een SW3 ?
Ik moet zeggen, de huidige doet het nog steeds prima. Alles wat ik er heen stream verslindt ie nog steeds met gemak, 1080p DTS ... noem maar op.
Als je huidige Sidewinder1 het nog prima doet, waarom zou je eze willen vervangen?
Ikzelf heb de de Sidewiner3 en die doet bij mij iig wat hij moet doen. Deze speelt alles prima af. geen problemen gehad iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Wvr schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:26:
[...]

en de vraag is......... 8)7
Ik denk dat ie wil weten waarom de apps weg zijn die er nog op stonden toen ie m had aangeschaafd ;)

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Laat maar zitten heb de xtreamer tv omgeruild voor de sidewinder3. Deze bevalt me veeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 09:26

Wvr

ik heb een vraagje we hebben hier een pc en een laptop, het probleem doet zich voor alleen bij de laptop.

dat als ik iets upload naar de xtreamer pro dan val de verbind weg (zowel draadloos als bedraad)
hier heb ik bij de pc geen last van.

weet iemand hoe ik dit probleem kan op lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-05 21:52
Ik zag zojuist dat versie 4.1 uit is. Heeft iemand hier al ervaringen ermee?

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
FatalError schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:56:
Ik zag zojuist dat versie 4.1 uit is. Heeft iemand hier al ervaringen ermee?
hmm binnenkort er snel opzetten, zat me al te storen aan het feit dat ik geen ondertitels van mijn NAS kon selecteren, nu is er deze functie bij gekomen:
- Support for subtitles on network shares

Verder doet ie met de huidige firmware nog prima wat ie moet doen, Ik gebruik em vooral om films van mijn NAS te spelen, en doe verder niet echt aan meta data, gewoon via favorieten naar het juiste mapje en play :)

Wat betreft de muziek player, hier mis ik wel echt een bibliotheek, heb zelfs voor dit doel een oude HDD erin gezet, maar ook dan heb je niet een muziek player waarmee je op artist en genre kan zoeken.. dat is eigenlijk het enige wat me nog tegenvalt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik ga hem er vanavond gelijk opzetten.

Edit: 4.1 werkt niet lekker bij mij. Het beeld hapert om de zoveel tijd tijdens het afspelen van een serie.
Ik ga weer even terug naar 4.02.

[ Voor 189% gewijzigd door _MB_ op 03-06-2013 19:15 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 16:04

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

_MB_ schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:35:
Ik ga hem er vanavond gelijk opzetten.

Edit: 4.1 werkt niet lekker bij mij. Het beeld hapert om de zoveel tijd tijdens het afspelen van een serie.
Ik ga weer even terug naar 4.02.
power off / on wil nog wel eens helpen...

Zelfs met 4.0.1 had ik dat dit wel eens gebeurde.
Nooit moeite genomen om uit te zoeken waar dat aan lag.
( Ik vermoed quickpar / uitpakken van content op NAS ook invloed op stream heeft :+ )

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
geintje schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:13:
[...]

power off / on wil nog wel eens helpen...

Zelfs met 4.0.1 had ik dat dit wel eens gebeurde.
Nooit moeite genomen om uit te zoeken waar dat aan lag.
( Ik vermoed quickpar / uitpakken van content op NAS ook invloed op stream heeft :+ )
Het was niet echt de hapering die ik krijg als ik bijv iets ga kopiëren tijdens het afspelen. Het was meer alsof je tijdens bepaalde scenes maar 15fps had. Het geluid ging wel gewoon goed.

Had na de update wel een factory reset gedaan en alles opnieuw ingesteld.
Zal later nog eens proberen te updaten naar 4.1. Zou toch gewoon moeten kunnen werken lijkt mij.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
* BDMV files navigation support added
DVD, BluRay, BDMV - new popup on entering the folder (play or browse)

houd dit in dat we orginele bluray menu's krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij niet.... "Navigatie door bestanden" als ik het zo vertaal... ander had er 'BD ISO Menu support' ofzo gestaan. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Als je in de mediabrowser op een BDMV folder staat en je drukt op play dan speelt ie hem meteen af. Verder nog geen last van stotteren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
net de nieuwe firmare geprobeerd. Bij mij blijft hij haken als ik chapter oversla of doorspoel, en inderdaad nog geen orginele bluray menu's. Ga nu weer 4.02 opzetten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Gaat ook niet gebeuren, originele blu-ray menu's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337854

Worden ook old scool dvd menu's ondersteund met subs (video_ts) ?
En zit er DTS downmixing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dvd menu's werken gewoon, en sommige dingen zijn heeeeeel makkelijk te vinden:
http://www.xtreamer.net/xtreamer-sidewinder3.aspx
Audio Output Supported
  • Stereo
  • Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
  • Dolby Digital Plus 7.1 (passthrough)
  • Dolby TrueHD 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
  • DTS Digital Surround 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
  • AAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
  • FLAC

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaanb_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Mijn xtreamer prodigy heeft een AirPlay functie maar het is mij nog niet gelukt om vanaf mijn iPhone of Ipad beelden van bijv. YouTube of muziek van de muziek app op mijn tv te krijgen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik moet om de 4 weken mijn batterijen vervangen van mijn xtreamer afstandbediening. ik gebruik duracell procell batterijen. En ik gebruik het apparaat niet al te vaak. Hebben jullie dit ook of is dit alleen bij mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb een xtreamertv aangesloten op mijn Synology nas nfs..
Nu komt het bij elke film wel voor dat het beeld stopt dan na 10 sec snel voorruit gaat en dan weer normaal speelt.
Post dit hier omdat op het officieele xtreamer forum je professor moet zijn om iets goed te posten.
De waarschuwingen vliegen je om de oren , zo wil je echt als kant behandeld worden.
Trouwens het promotie filmpje beloofd van alles , maar het meeste hebben ze eruit gesloopt..
Rare firma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
lennox-06 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:25:
Ik moet om de 4 weken mijn batterijen vervangen van mijn xtreamer afstandbediening. ik gebruik duracell procell batterijen. En ik gebruik het apparaat niet al te vaak. Hebben jullie dit ook of is dit alleen bij mij ?
Bij mij doet de ab het gewoon meerdere maanden (zowel mk1als sw3). 4 weken is echt niet ok, misschien blijft er iets hangen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb nu firmware 4.1 nogmaals geflashed en nu werkt alles wel goed.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Leuk hoor: bij 4.2 hebben ze de Airplay service verwijderd. Op zich niet erg want het werkte toch vaker niet dan wel, maar vermeld het dan even in het changelog... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
nu aan het flashen, benieuwd naar de nieuwe youtube app, vond die op mijn sony tv altijd een stuk beter, daar is nu ook een 2e youtube app bijgekomen met dezelfde connect functies, maar niet heel stabiel en snel. vaak verbinding kwijt.

Ben benieuwd of deze beter is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
Heeft iemand de Andriod apps kunnen downloaden , lijkt mij wel handig om rtlxl als app op de sw3 te hebben. Weet iemand hoe ik dat doe ben al de heleavond aan het zoeken en proberen maar lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216320

Ik zit er aan te denken om de XS3 te kopen, omdat mijn blurayspeler op dit moment niet de bestanden ondersteunt die ik wil afspelen (vooral video_ts met menu's). Hoe sluit je de XS3 nou precies aan? Dit is mij niet helemaal duidelijk na een zoektocht op internet.

XS3 apart aan stroom en vervolgens een HDMI kabel naar de TV? En eventueel via een externe harde schijf zou ik bestanden op de XS3 kunnen zetten via een usb-kabel? Zou het dan lukken om het geluid wel gewoon via mijn blurayspeler te laten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 22:08
SW3 heeft een eigen voeding en een HMDI-kabel voor naar de tv.

Methodes om bestanden af te spelen via de SW3:
- 2.5" HDD inbouwe (Meer erin klikken)
- Via USB een externe HDD koppelen
- Via netwerk streamen vanaf gedeelde map (Bedraad en draadloos)

Het geluid kun je via HDMI, optisch en tulp kabel laten verlopen. Ik heb de SW3 aangesloten met een optische kabel en HDMI aan mijn bluray home cinema set. Vanuit daar loopt een HDMI kabel richting de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris-K schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:29:
Het geluid kun je via HDMI, optisch en tulp kabel laten verlopen. Ik heb de SW3 aangesloten met een optische kabel en HDMI aan mijn bluray home cinema set. Vanuit daar loopt een HDMI kabel richting de tv.
Even kijken of ik dit snap.

SW3 <--> TV (HDMI)
SW3 <--> Bluray home cinema set (optische kabel of tulp kabel)
Bluray home cinema set <--> TV (HDMI)

Klopt-ie zo?
Dan zou ik dus alleen een extra HDMI-kabel moeten hebben?

Sorry voor de extra vraag, maar ik ben echt een leek hierbij en heb ondertussen al zoveel draden lopen (interactieve tv-kastje, digitenne-kastje...).

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 216320 op 02-07-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als alles juist is aangesloten bij een SW3, dan hoor je bij een wifi-verbinding toch in het menu de gedeelde mappen van een computer te zien? Ik zie dat namelijk niet, terwijl ik geen enkel probleem heb als ik een harde schijf via usb verbindt. Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb de SW3 wel aangesloten op het netwerk en er staat ook dat de 'test = okay' is na het aanmelden op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 02-05 22:08
SW3 -> Home cinema --> TV

Zo heb ik het inderdaad aangesloten. Waarbij van de SW3 zowel een optische kabel als een hdmi kabel loopt. Maar je kan ook alleen één hdmi gebruiken voor geluid en beeld.

Je zou even moeten kijken of je SW3 in dezelfde werkgroep zit. Standaard staat deze op WORKGROUP in Windows. Te zien door op 'Deze computer' op je pc rechts te klikken en naar eigenschappen te gaan. Onderaan staat de werkgroep.

In de SW3 weet ik niet uit mijn hoofd waar je dat in kunt stellen. Het zou iig wel zo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
@RayMania: Ik weet niet of je eerder via je netwerk video's hebt afgespeeld op een mediaplayer, maar als dat niet zo is zou je op je je pc eens naar je netwerkcentrum kunnen gaan en dan naar Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.

En dan Netwerkdetectie inschakelen en indien nodig 'met wachtwoord beveiligen' ook uitschakelen.

En als dat niet lukt dan kun je ook proberen een snelkoppeling te maken naar de desgewenste schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:17
Ik zit eraan te denken om deze mediaspeler te kopen maar ik kan niet vinden of deze speler ook rechtstreeks van usenet kan downloaden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-04 22:51
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:25:
Ik zit eraan te denken om deze mediaspeler te kopen maar ik kan niet vinden of deze speler ook rechtstreeks van usenet kan downloaden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat kan die zeker! :)

Snap er niks van, heb me nu al 3 keer aangemeld op het xtreamer forum, maar alle drie keer verbannen omdat ik het forum niet mag inzien :/ terwijl ik nog niets heb gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ik heb gisteren de nieuwste FW geinstalleerd. Zat daarvoor nog op versie 4.0.2.

Ik vind die nieuwe youtube applicatie een mooie vooruitgang. Het is wel jammer dat de applicatie heel langzaam is, maar dat wordt ruimschoots goed gemaakt doordat je de app kunt pairen met je telefoon.
Gewoon op je telefoon uitzoeken welke videos je wilt bekijken en dan start het automagisch op je tv!

Anoniem: 112355

I

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 112355 op 05-09-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 10:04

Speedmaster

Make my day...

BliXem schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:46:
[...]

Dat kan die zeker! :)

Snap er niks van, heb me nu al 3 keer aangemeld op het xtreamer forum, maar alle drie keer verbannen omdat ik het forum niet mag inzien :/ terwijl ik nog niets heb gepost.
Loop hier ook tegenaan, wil namelijk graag weten hoe ik news groepen in kan stellen op de Xtreamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:14
en ook hier is in de tussentijd een nieuwe firmware versie van gekomen. Versie 4.2.2 die hier te downloaden is.

Al zijn de bugfixes klein de update instructie is behoorlijk uitgebreid!
Ik durf het in ieder geval (nog?) niet aan.

• Speedmaster
  • Laatst online: 10:04

Speedmaster

Make my day...

Hier gewoon uitgevoerd, bestand downloaden en op een USB stick of drive zetten.
Netwerkkabel etc loskoppelen, alleen HDMI en power aangesloten laten.
Via het menu de update uitvoeren is een eitje.

Had in eerste instantie de netwerkkabel eraan gelaten maar kreeg promt een foutmelding.
Uit gezet en opnieuw gestart en update opnieuw nu zonder netwerkkabel uitgevoerd.
Totale tijd een minuut of 5.

• Cap
  • Niet online
updaten naar 4.2.2 gaat op precies dezelfde manier als de vorige versies, USB stickje met firmware erop aansluiten op het apparaat, knop 10 seconden ingedrukt houden en loslaten en je beeldscherm in de gaten houden, niks moeilijks aan.

• lazaroj32
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-02 17:24
heeft iemand al netflix werkend gekregen op de SW3, en zoja, welke APK?

• Prulleman
lazaroj32 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:30:
heeft iemand al netflix werkend gekregen op de SW3, en zoja, welke APK?
bedoel je met APK dat je het binnen android wilt draaien?
nou had ik al geen hoge verwachtingen van de virtuele android omgeving, maar daar kan je echt niks mee... zou het zeker niet gebruiken om video te streamen..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454507

ik heb de firmware 4.2.2 vier maal geflashed. factory reset gedaan, maar blijkt nu dat ik geen film informatie via TMDB meer kan downloaden, enige ervaring met de 4.2.2 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
De API van TMDB is aangepast en daardoor kan er geen informatie meer worden opgehaald. Dat zal wel gefixed worden in een volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544952

Dit zal wel heel basic zijn maar,..
ik heb zoals vele van jullie een xtreamer gekocht, maar volgensmij is dit het standaard model (99,00 euro)
alleen nu willen mijn films nietmeer afspelen en mijn youtube filmpjes en muziek ook niet meer.
het enige wat nog wel wil afspelen zijn mijn series,..

dan leek het me logisch om de filmware te updaten.
maar hij pakt de bestanden niet op mijn xtreamer?

heeft iemand ervaring met dit probleem want ik erger me kapot.
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Welke xstreamer, welke update, welke bestanden, welke update methode. En heel klein beetje zinnige info en we kunnen je misschien helpen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Precies en vanaf welke schijf, intern, extern via usb, of netwerk. En hoe heb je de schijf geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 02-05 17:07
Sinds enkele dagen een Xtreamer TV in bezit. Mijn films staan voorlopig nog op een PC, een vertrek verderop. Eerste indruk is goed, al merk ik behoorlijk wat verschil in Wifi verbinding afhankelijk van de lokatie waar ik 'm neerzet. In de open TV kast hapert het beeld tot en met, zet ik de Xtreamer bovenop de TV kast dan gaat het stukken beter.

Wat ik me afvroeg is wat de beeldresolutieinstelling in het menu nou precies doet. Als die op 720p60 staat, is er dan minder dataoverdracht dan wanneer deze op 1080p60 staat? Of gaat dat echt alleen over afspeelresolutie en kan ik de hoeveelheid dataoverdracht die nodig is alleen maar aanpassen door een ander bestand te downloaden?

Verder heb ik nog wat gezeik om hem bedraad op mijn netwerk te krijgen. Om de een of andere reden lijkt het of de Xtreamer geen IP adres krijgt toegewezen, dit terwijl al mijn andere apparaten in huis gewoon wel bedraad werken. Statisch heeft hier geen zin, OnsBrabantNet schijnt nogal eens te wisselen is me verteld.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten. Open daarvoor een apart topic. Ook hoef je hier niet te melden dat je het ding besteld hebt, dat je er nog op zit te wachten, dat ie onderweg is, of andere zaken die met je bestelling te maken hebben.