Icekiller2k6 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:35:
ik heb gisteren een deal gedaan voor een ps2 devkit, nu nog opzoek naar een xbox1 devkit..
ook nog een goedkope saturn boxed voor 20euro gekocht vanuit engeland, verzending was duurder als het ding zelf..
En heb een Megacd boxed vanuit japan besteld ^^ hopelijk is het in heel goede staat zodra ik het allemaal binnen heb post ik foto's ^^
@Sp33dFr34k; Dit is wel een aardige supergun, maar niet echt een aardige prijs 
Volgens mij is er geen Arcade hal meer in Nederland te vinden, of in iedergeval mogen ze het van mij niet zo noemen. De kasten worden dus steeds schaarser en moeilijker te vinden. Wij kennen voornamelijk de houten kasten, maar in Japan hebben ze de "plastic" kasten.
Via Nozomi (website) kan je meer over die Japanse kasten vinden en eventueel in contact komen met verkopers. De houten kasten (zoals die van mij) zijn wat lastiger en heb ik toevallig op Marktplaats gevonden toen.
Volgens mij is er geen Arcade hal meer in Nederland te vinden, of in iedergeval mogen ze het van mij niet zo noemen. De kasten worden dus steeds schaarser en moeilijker te vinden. Wij kennen voornamelijk de houten kasten, maar in Japan hebben ze de "plastic" kasten.
Via Nozomi (website) kan je meer over die Japanse kasten vinden en eventueel in contact komen met verkopers. De houten kasten (zoals die van mij) zijn wat lastiger en heb ik toevallig op Marktplaats gevonden toen.
The Legend Will Never Die
De front loader? NiceIcekiller2k6 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:35:
ik heb gisteren een deal gedaan voor een ps2 devkit, nu nog opzoek naar een xbox1 devkit..
ook nog een goedkope saturn boxed voor 20euro gekocht vanuit engeland, verzending was duurder als het ding zelf..
En heb een Megacd boxed vanuit japan besteld ^^ hopelijk is het in heel goede staat zodra ik het allemaal binnen heb post ik foto's ^^
PSN: Bellerophon-
Verwijderd
Een ps2 TOOL of gewoon een debugger? En wat zoek je, een XDK of een debug xbox? Ik heb ze zelf ook gehad, maar de TOOL is een beetje erg ingewikkeld voor thuisgebruik.Icekiller2k6 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:35:
Ik heb nog wel een TEST Ps2 liggen waar ik geen hol meer mee doe, helaas heeft de lens zn beste tijd gehad dus niemand moet dat ding nog
Tower Of Terror @ Disneyland Parijs Of Disney World te Orlando, Florida USA 
de 32x is leuk hoor, heb m zelf ook als SEGA liefhebber, maar tis jammer dat er slecht aan spellen te komen valt, zelfs dat kleine beetje wat er uitgekomen is voor dat ding
de 32x is leuk hoor, heb m zelf ook als SEGA liefhebber, maar tis jammer dat er slecht aan spellen te komen valt, zelfs dat kleine beetje wat er uitgekomen is voor dat ding
Verwijderd
Vandaag een mooie slag geslagen voor mijn N64-verzameling. Lylat Wars (big box), Castlevania, Yoshi's Story, Revolt, Quake II en Tom and Jerry Fists of Furry gekocht voor een nette prijs en allemaal compleet en in goede staat. Over Yoshi's Story had ik van tevoren slechte verhalen gehoord, maar na het gespeeld te hebben op de virtual console ben ik best verslaafd aan die game.
Nu alleen nog Castlevania Legacy of Darkness en dan heb ik alle spellen voor de N64 die ik per se wilde hebben. Het blijkt alleen niet makkelijk om een compleet exemplaar van die game te vinden voor een redelijke prijs
Mijn volgende doel wordt een bescheiden Snes of Nes verzameling. Als ik aan Nes begin wil ik echter wel een toploader en die dingen zijn alleen in Amerika en Japan uitgebracht geloof ik. Iemand ervaring met het importeren van zo'n ding en het spelen erop?
Nu alleen nog Castlevania Legacy of Darkness en dan heb ik alle spellen voor de N64 die ik per se wilde hebben. Het blijkt alleen niet makkelijk om een compleet exemplaar van die game te vinden voor een redelijke prijs
Mijn volgende doel wordt een bescheiden Snes of Nes verzameling. Als ik aan Nes begin wil ik echter wel een toploader en die dingen zijn alleen in Amerika en Japan uitgebracht geloof ik. Iemand ervaring met het importeren van zo'n ding en het spelen erop?
Leuk ding inderdaad, maar ook aardig aan de prijs. Zo'n kast heeft toch wat meer qua gevoel vind ik, heb er geen haast mee, maar als ik een leuke tegenkom koop ik hem waarschijnlijk ook welGOUDSBS schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:51:
@Sp33dFr34k; Dit is wel een aardige supergun, maar niet echt een aardige prijs
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Mits een beetje redelijk betaalbaar, zeker doen. Prachtige machine voor zijn tijd en een hele vracht aan unieke games. Lees je wel even in in de verschillende types en uitbreidingen die beschikbaar zijn.Dark0z schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:12:
Ik zit te twijfelen om een Amiga te kopen.... wat zeggen jullie, doen of neit?
kan de 500 en 2000 krijgen, denken dat deze twee wel genoeg moeten zijn voorlopiggravitone schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:17:
[...]
Mits een beetje redelijk betaalbaar, zeker doen. Prachtige machine voor zijn tijd en een hele vracht aan unieke games. Lees je wel even in in de verschillende types en uitbreidingen die beschikbaar zijn.
De toploader gaf (dacht ik eens ergens gelezen te hebben) meer problemen met de games dan de frontloaderVerwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:50:
Vandaag een mooie slag geslagen voor mijn N64-verzameling. Lylat Wars (big box), Castlevania, Yoshi's Story, Revolt, Quake II en Tom and Jerry Fists of Furry gekocht voor een nette prijs en allemaal compleet en in goede staat. Over Yoshi's Story had ik van tevoren slechte verhalen gehoord, maar na het gespeeld te hebben op de virtual console ben ik best verslaafd aan die game.
Nu alleen nog Castlevania Legacy of Darkness en dan heb ik alle spellen voor de N64 die ik per se wilde hebben. Het blijkt alleen niet makkelijk om een compleet exemplaar van die game te vinden voor een redelijke prijs![]()
Je moet natuurlijk nooit voor een spel een systeem kopen. Maar ik heb 'back in the day' voornamelijk voor super cars 2 een amiga gekocht. En wat een fantastisch spel was het. Goed in sp, Briljant in mp (helaas maar 2 personen). Later kwamen er nog super veel andere spelen die erg leuk waren. Dus je hebt er sowieso een goede koop aan (neem aan dat het je niet al te veel gaat kosten).Dark0z schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:12:
Ik zit te twijfelen om een Amiga te kopen.... wat zeggen jullie, doen of neit?
Euh ok verstrikt geraakt in mijn eigen nostalgie was dit niet helemaal de post die ik voor ogen had
10 second ninja DONE
Over de NES/Famicom/Toploader/Frontloader etc. let even op het volgende;
AV OUTPUT (die Tulp stekkers), je wilt namelijk echt niet RF hebben!
Dus als ik mijn mening mag geven; koop een Twin Famicom; FDS, AV, Famicom, NES met een converter, (en Turbo controllers, bij het juiste model)!
Dus als ik mijn mening mag geven; koop een Twin Famicom; FDS, AV, Famicom, NES met een converter, (en Turbo controllers, bij het juiste model)!
[ Voor 8% gewijzigd door DLX op 27-01-2010 12:02 ]
Wat kosten die dingen dan in het algemeen?GOUDSBS schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:54:
Verwijderd
Is bij de Europese versie van Bionic Commando (nes) het extreeem bloederige einde intact?
@Bellerophon; Ik denk tussen de 75 en 150 euro met een werkende Disk Drive.
@Cpt. Bennet; Ik heb het spel zelf, maar is iets te moeilijk voor mij, dus het einde heb ik niet gehaald. Maar gezien de sensuur in conversies van Japanse games naar de Amerikaanse tak, denk ik van niet. blijkbaar wel
Edit: Ik kan alle Nintendo NES/Famicom/FDS spellen spelen er op, inclusief VRC chips etc. US/EU NES spellen met converter, Famicom/FDS direct op de console.
Edit 2: zelfs een GameGenie werkt met mijn converter erop!
@Cpt. Bennet; Ik heb het spel zelf, maar is iets te moeilijk voor mij, dus het einde heb ik niet gehaald. Maar gezien de sensuur in conversies van Japanse games naar de Amerikaanse tak, denk ik van niet. blijkbaar wel
Edit: Ik kan alle Nintendo NES/Famicom/FDS spellen spelen er op, inclusief VRC chips etc. US/EU NES spellen met converter, Famicom/FDS direct op de console.
Edit 2: zelfs een GameGenie werkt met mijn converter erop!
[ Voor 30% gewijzigd door DLX op 27-01-2010 14:43 ]
Maar kan je op die alleen NTSC JP spelen of ook de Amerikaanse?GOUDSBS schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:05:
@Bellerophon; Ik denk tussen de 75 en 150 euro met een werkende Disk Drive.
@Cpt. Bennet; Ik heb het spel zelf, maar is iets te moeilijk voor mij, dus het einde heb ik niet gehaald. Maar gezien de sensuur in conversies van Japanse games naar de Amerikaanse tak, denk ik van niet.
Volgens wikipedia wel:Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:34:
Is bij de Europese versie van Bionic Commando (nes) het extreeem bloederige einde intact?
Wikipedia:
There is a notably gory ending sequence in which Hitler's face explodes, which was kept intact in the English version.
Verwijderd
Bedankt voor de reacties GOUDSBS en Bellerophon.GOUDSBS schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:54:
Mijn vrees bij de normale NES is dat ik van veel mensen heb gehoord dat de 'lade' (waarop je het spel plaatst) op een gegeven moment lam wordt en dat de NES daardoor spellen niet goed meer pakt. En na vijftien/ twintig jaar zal zo'n ding zo langzamerhand wel aardig lam worden lijkt me
Overigens wil ik de SNES en NES gewoon op een oude beeldbuis aansluiten die ik hier nog heb staan. Een klein tv'tje dat overeen komt met het soort tv waarop ik die spellen jaren geleden ook speelde.
Jammer genoeg heeft die tv alleen een RF-aansluiting, maar dat maakt niet zo veel uit. Ik heb de spellen toen ook alleen via RF gespeeld....zo staan ze op m'n netvlies gebrand en zo mogen ze er nu ook weer uitzien van mij
Een tijdje geleden had ik nog een nieuwe NES te koop, jammer dat je die hebt gemist dan.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:11:
[...]
Bedankt voor de reacties GOUDSBS en Bellerophon.
Mijn vrees bij de normale NES is dat ik van veel mensen heb gehoord dat de 'lade' (waarop je het spel plaatst) op een gegeven moment lam wordt en dat de NES daardoor spellen niet goed meer pakt. En na vijftien/ twintig jaar zal zo'n ding zo langzamerhand wel aardig lam worden lijkt me![]()
Overigens wil ik de SNES en NES gewoon op een oude beeldbuis aansluiten die ik hier nog heb staan. Een klein tv'tje dat overeen komt met het soort tv waarop ik die spellen jaren geleden ook speelde.
Jammer genoeg heeft die tv alleen een RF-aansluiting, maar dat maakt niet zo veel uit. Ik heb de spellen toen ook alleen via RF gespeeld....zo staan ze op m'n netvlies gebrand en zo mogen ze er nu ook weer uitzien van mij
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat probleem met de NES is echt gemakkelijk op te lossen. Het makkelijkste is om via Ebay een nieuwe connector voor in je NES te kopen. Hierna doet hij het gewoon weer zonder problemen. Ik zou me er echt geen zorgen om maken.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:11:
[...]
Bedankt voor de reacties GOUDSBS en Bellerophon.
Mijn vrees bij de normale NES is dat ik van veel mensen heb gehoord dat de 'lade' (waarop je het spel plaatst) op een gegeven moment lam wordt en dat de NES daardoor spellen niet goed meer pakt. En na vijftien/ twintig jaar zal zo'n ding zo langzamerhand wel aardig lam worden lijkt me![]()
open schroeven en die pinnetjes van die lade terugbuigen. goed schoonmaken en je kan weer een tijdje.Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:11:
[...]
Mijn vrees bij de normale NES is dat ik van veel mensen heb gehoord dat de 'lade' (waarop je het spel plaatst) op een gegeven moment lam wordt en dat de NES daardoor spellen niet goed meer pakt. En na vijftien/ twintig jaar zal zo'n ding zo langzamerhand wel aardig lam worden lijkt me
Ik kan overigens nog aan 2 nieuwe NESen komen.
Mocht je daar gebruik van willen maken moet je maar even PMen. 
Ik zat laatst te kijken naar de Nintendo Mini Classics, Game&watch sleutelhangers.. Nu heb ik er zelf al 3 die Frans/Nederlands zijn (teksten op de achterkant).
Nu kom ik er net 2 tegen die ik zelf ook heb, maar die hebben Frans / Nederlands / Duitse teksten op de achterkant? Weet iemand hoe dat precies zit? Ik snap er niets meer van.
Ik zat laatst te kijken naar de Nintendo Mini Classics, Game&watch sleutelhangers.. Nu heb ik er zelf al 3 die Frans/Nederlands zijn (teksten op de achterkant).
Nu kom ik er net 2 tegen die ik zelf ook heb, maar die hebben Frans / Nederlands / Duitse teksten op de achterkant? Weet iemand hoe dat precies zit? Ik snap er niets meer van.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Waarom bouw je er zelf geen een?Sp33dFr34k schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:09:
[...]
Leuk ding inderdaad, maar ook aardig aan de prijs. Zo'n kast heeft toch wat meer qua gevoel vind ik, heb er geen haast mee, maar als ik een leuke tegenkom koop ik hem waarschijnlijk ook welKwam nog zo'n Jamma Asterix kast tegen, nou vond ik die er supertof uitzien en hij vroeg maar €250 ofzo, maar helaas was die 2 dagen geleden verkocht... Anyways, bedankt voor de tips, ik zal Marktplaats etc in de gaten houden
Ik denk dat je ...Waarom bouw je er zelf geen een?
1. niet 2 linker handen moet hebben.
2. je verkijkt op de kosten voor losse onderdelen.
3. als je geen kaas hebt gegeten van de JAMMA interface, RGB monitor, etc. het "lastig" is om het alles te verbinden.
4. veel vrije tijd nodig hebt.
5. kast niet te vergelijken is met een originele/dedicated cabinet.
Maar wie ben ik
Haha ja daar zit wat inGOUDSBS schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat je ...
3. als je geen kaas hebt gegeten van de JAMMA interface, RGB monitor, etc. het "lastig" is om het alles te verbinden.
Maar wie ben ik
Zo d8 ik een jaar geleden ook totdat ik er een moest hebben. Ik ben toch erg blij dat ik het heb gedaan. Ik gebruik dan geen JAMMA maar een pc voor MAME, maar laten we daar maar niet te diep op in gaan
Je kan trouwens heel veel side arts, marquees enz kopen. Het wordt uiteindelijk nooit een orginele kast inderdaad.
Ik zal er ook niet diep op in gaan, want daar hebben we het MAME topic voor hier op tweakers. Ik heb zelf ook een PC met een J-PAC dus weet hoe het in elkaar steekt 
Maar goed ik zal heel eerlijk zijn en vroeg me in het begin af of ik wel JAMMA dingen wilde posten hier in dit topic, omdat het over (retro) consoles gaat. Nu moet ik zeggen dat ikzelf het wel leuk vind om af en toe van die exotische dingen te zien als Game & Watch en de Virtual Boy bijvoorbeeld. Dit zijn in mijn ogen geen consoles, maar wel retro! Zelfde geld voor mijn JAMMA spul...
Maar goed ik zal heel eerlijk zijn en vroeg me in het begin af of ik wel JAMMA dingen wilde posten hier in dit topic, omdat het over (retro) consoles gaat. Nu moet ik zeggen dat ikzelf het wel leuk vind om af en toe van die exotische dingen te zien als Game & Watch en de Virtual Boy bijvoorbeeld. Dit zijn in mijn ogen geen consoles, maar wel retro! Zelfde geld voor mijn JAMMA spul...
Ik ben denk ik al een beetje aangestoken door jou GOUDSBSGOUDSBS schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat je ...
Maar wie ben ik
Heb al veel afgespeurd naar zo'n kast met JAMMA aansluiting. Toch wel erg leuk spul. En het is niet dat ik niet handig ben, of dat ik geen tijd heb (zojuist afgestudeerd, 2 uurtjes geleden
GOUDSBS, vind je het goed als ik jou ooit nog eens hierover DM/mail oid? Vind het toch wel erg leuk en wil binnenkort wat serieuzer gaan kijken naar zo'n kast. Zag op een forum nog een Sega Aero City (zit)kast, dat blijkt wel de shit te zijn als ik de reacties mag geloven, maar deze heeft wel 'maar' 3 knoppen per persoon wat weer limitaties met zich meebrengt wat betreft sommige games... Maargoed, mijn vraag is dus eigenlijk, mocht ik een leuke aanbieding zien, mag ik dan gebruik maken van jouw expertise?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Altijd, ik heb nu genoeg ervaring en heb al wat redelijk verschillende systemen (CPS2, System 246, Multiboards, JAMMA, PC met J-PAC, etc) om jou hierbij te helpen!Maargoed, mijn vraag is dus eigenlijk, mocht ik een leuke aanbieding zien, mag ik dan gebruik maken van jouw expertise?Alsook jouw mening over die Japanse Sega kast?
Ontopic; binnenkort ga ik maar even een fotocamera lenen (ja ik heb geen goede (lees:geen
Dat soort cabinets worden Candy Cabs genoemd. Dat je controle paneel maar 3 knoppen heeft is niet zo'n probleem want je kan ook van die panelen kopen voor 6 knoppen en als je helemaal gek wil doen een complete mahjong besturing.Sp33dFr34k schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Zag op een forum nog een Sega Aero City (zit)kast, dat blijkt wel de shit te zijn als ik de reacties mag geloven,
De kasten met 6 knoppen maken trouwens allemaal gebruik van een kickharness, om de extra knoppen aan te sluiten. Met een JAMMA connector kan je er maximaal 5 en ook dat is allemaal afhankelijk van je spel print
Verwijderd
Iemand nog een goed adres voor een flipperkast? Neem aan dat dat ook onder retro consoles valt.
Njay in "Goeie oude (retro) consoles deel 8"Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:27:
Iemand nog een goed adres voor een flipperkast? Neem aan dat dat ook onder retro consoles valt.
En dan iets verder lezen naar mijn reactie. Heb redelijk veel kennis dus roep maar raak
20*350ZO45°
Ik heb hier een Neogeo staan met 4 knoppen per speler. Het is wel heel erg tof, maar de moederborden zijn wel vrij brak, althans ik heb al 2 met kuren. Ik ga hem dan ook verMAME-en, maar dat is voor een leek als mij nog best een klus.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik meld mij hierbij aan..Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:27:
Mijn pa is/was altijd dol geweest op flipperen. Uren bij de kermis gestaan - game-hallen en later via windows pinball
Owja: Zaterdag een Amiga2000 en 500 ophalen
[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 29-01-2010 15:21 ]
Had Philips vroegâg niet zo'n flipperkast add-on voor de pc?
Als ik het mij goed herinner, had je dan eenrechthoekige (roodkleurig?) bak met aan weerszijden de knoppen voor de flippers en aan de voorkant de trigger.
Ik ga eens ff zoeken in wat oude Power Unlimiteds
Edit: Google gaat toch sneller
Deze dus!
Als ik het mij goed herinner, had je dan eenrechthoekige (roodkleurig?) bak met aan weerszijden de knoppen voor de flippers en aan de voorkant de trigger.
Edit: Google gaat toch sneller
Deze dus!
[ Voor 20% gewijzigd door Magic6399 op 29-01-2010 16:57 ]
Heel gaaf ding! Iemand die m ook daadwerkelijk heeft en gebruikt?
Thanks GOUDSBS en Viperke 
Ik zal binnenkort eens rond gaan loeren en dan horen jullie het wel
OT: Wel grappig, wij schelen maar 1 dag qua leeftijd Viperke
Ik zal binnenkort eens rond gaan loeren en dan horen jullie het wel
OT: Wel grappig, wij schelen maar 1 dag qua leeftijd Viperke
Vandaag twee Game & Watch binnen gekregen die ik via Ebay heb gekocht.
Donkey Kong 3 en Snoopy (Panorama).
Het ging me voornamelijk om Snoopy, die had ik als kind en is toen er iemand tegen me aan liep op de basisschool op de grond gevallen en gebarsten.
Mooi staaltje jeugdsentiment. Donkey Kong 3 was relatief goedkoop, van dezelfde verkoper en liep een paar minuten daarna af, die heb ik er dus maar bij gedaan (hoewel ik meer heb met DK2 en JR).
Nu nog batterijen vinden!
Het ging me voornamelijk om Snoopy, die had ik als kind en is toen er iemand tegen me aan liep op de basisschool op de grond gevallen en gebarsten.
Mooi staaltje jeugdsentiment. Donkey Kong 3 was relatief goedkoop, van dezelfde verkoper en liep een paar minuten daarna af, die heb ik er dus maar bij gedaan (hoewel ik meer heb met DK2 en JR).
DK Jr. is best wel vet, athans ik heb de new wide screen tenminste.walterg schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:54:
Vandaag twee Game & Watch binnen gekregen die ik via Ebay heb gekocht.
Wat kosten LR44 bat's eigenlijk tegenwoordig?
[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 29-01-2010 23:31 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Geen idee. Ik laat het je morgen hopelijk weten
Hm.... DK Jr... mijn allereerste Nintendo ooit. Vanaf daar is 't mis gegaan. Heb 'm overigens nog steeds.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Heb ik ook gedaandanielkraak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:24:
[...]
Dat probleem met de NES is echt gemakkelijk op te lossen. Het makkelijkste is om via Ebay een nieuwe connector voor in je NES te kopen. Hierna doet hij het gewoon weer zonder problemen. Ik zou me er echt geen zorgen om maken.
Er staan op internet truckjes om goedkoop aan lr44 (dacht ik) batterijen te komen.MrJey schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:30:
[...]
DK Jr. is best wel vet, athans ik heb de new wide screen tenminste.
Volgens mij koop je dan een (in eerste instantie) dure penline/blokbatterij, welke je vervolgens openwikkelt om 6 tot 10 lr-batterijen eruit te krijgen.. Het blijkt dat ze gewoon veel van die kleintjes in een grote batterij stoppen..
Zoiets dus:
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
IK ga nu een AA open pellen.
Ik heb overigens mijn post vanuit America binnen gekregen:
Konami Gradius LCD gameheld:

(ben te lui om nu fotos te maken)
Maar deze zit helemaal dicht en ik wil dit spel zo graag spelen, iemand een idee of het legaal is om te vragen waar je een ROM van dit spel kunt vinden en zo ja....waar?
PS: iemand nog interesse in PSP/PS3 nylon hoezen?
zie ook: linkje
Ik heb overigens mijn post vanuit America binnen gekregen:
Konami Gradius LCD gameheld:

(ben te lui om nu fotos te maken)
Maar deze zit helemaal dicht en ik wil dit spel zo graag spelen, iemand een idee of het legaal is om te vragen waar je een ROM van dit spel kunt vinden en zo ja....waar?
PS: iemand nog interesse in PSP/PS3 nylon hoezen?
zie ook: linkje
[ Voor 29% gewijzigd door Zakkenwasser op 30-01-2010 22:52 ]
Succes er meeMrJey schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 21:39:
IK ga nu een AA open pellen.
Als je het filmpje had bekeken had je kunnen zien dat je een 12 volt A23 batterij moet hebben en niet een 1,5 volt AA......
ROM moet jezelf dumpen, dan is het pas legaal. Dus ik denk dat je hem toch maar moet open makenMaar deze zit helemaal dicht en ik wil dit spel zo graag spelen, iemand een idee of het legaal is om te vragen waar je een ROM van dit spel kunt vinden en zo ja....waar?
En ik denk niet dat er een emulator is voor deze. Er zijn wel simulators!
Er valt niets te dumpen bij soort games. Er zit geen CPU in, geen geheugen, geen grafiche processor, etc. Het is allemaal simpele discrete logica in een enkele zeer eenvoudige chip. De figuurtjes op het "Scherm" zijn niets meer dan lampjes die aan of uit kunnen, het is natuurlijk wel mogelijk om het gedrag van deze schakelingen na te bootsen in software. De meeste van deze games zijn zo makkelijk dat je slechts enkele 100en lijntjes code hoeft te schrijven om een werkend resultaat te produceren.GOUDSBS schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:35:
[...]
ROM moet jezelf dumpen, dan is het pas legaal. Dus ik denk dat je hem toch maar moet open maken
GOUDSBS schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:35:
[...]
ROM moet jezelf dumpen, dan is het pas legaal. Dus ik denk dat je hem toch maar moet open maken
Helaas nog geen sim kunnen vinden.
Waarschijnlijk is deze game alleen voor sommige die dit gespeeld hebben een stuk jeugd sentiment dan een schat zoals de game and watch.
[ Voor 26% gewijzigd door Zakkenwasser op 31-01-2010 20:57 ]
6 stuks voor 1,50 bij de BlokkerMrJey schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:30:
[...]
DK Jr. is best wel vet, athans ik heb de new wide screen tenminste.
amiga 500 en 2000 binnen
is wel weer pittig uitdokteren hoe het werkt... Met die A500 lukt het me niet om een spel op te starten. Die externe diskette pakt hij niet lekker. Iemand hier meer verstand van
? En moet je die workbench diskette ten alle tijden in je drive houden?
Als de diskdrive hapert zul je hem waarschijnlijk moeten openschroeven en de aandrijfriem moeten vervangen.Dark0z schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:53:
amiga 500 en 2000 binnenis wel weer pittig uitdokteren hoe het werkt... Met die A500 lukt het me niet om een spel op te starten. Die externe diskette pakt hij niet lekker. Iemand hier meer verstand van
? En moet je die workbench diskette ten alle tijden in je drive houden?
Verwijderd
Daar heb ik wel eens op gespeeld. Leuk ding.Magic6399 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:55:
Had Philips vroegâg niet zo'n flipperkast add-on voor de pc?
Edit: Google gaat toch sneller![]()
Deze dus!
Moet zeggen dat van de echte consoles de VB wel erg dicht in de buurt komt bij het echte flippergevoel met Galactic Pinball.
Ik heb vandaag eens mijn Master System II die ik meer dan 10 jaar niet heb aangeraakt eens aangesloten en vond het toch weer leuk om Sonic the Hedgehog te spelen. Alleen mijn controller werkt niet helemaal goed meer, dus ik ga opzoek naar een andere.
Nou zit ik erover te denken om een Mega Drive te kopen (toch leuk om de originele Sonic games te hebben ipv de compilatie), maar zit er veel verschil tussen de twee versies? (Mega Drive of Mega Drive II?)
Nou zit ik erover te denken om een Mega Drive te kopen (toch leuk om de originele Sonic games te hebben ipv de compilatie), maar zit er veel verschil tussen de twee versies? (Mega Drive of Mega Drive II?)
open schroeven, schoonmaken e.d. doet ook wel eens wonderenZidane007nl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:41:
Ik heb vandaag eens mijn Master System II die ik meer dan 10 jaar niet heb aangeraakt eens aangesloten en vond het toch weer leuk om Sonic the Hedgehog te spelen. Alleen mijn controller werkt niet helemaal goed meer, dus ik ga opzoek naar een andere.
Sega maakt(e) zeker mooie consoles, ik zou zeggen dat het de moeite zeker is om een Megadrive aan te schaffen. Er zit niet zo gek veel verschil tussen, volgens mij kun je de 1e versie niet zo makkelijk composiet aansluiten, kan ik me vaag iets van herinneren en ik vind persoonlijk de 2 een stuk mooier. Daarnaast heeft de 1 een hoofdtelefoon uitgang en een schuifje op de console om het volume aan te passen (Zidane007nl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:41:
De Megadrive heeft overigens ook wat leuke (helaas niet erg geslaagde) add-ons uitgebracht zoals de mastersystem converter, de mega-cd, de 32x expansion enz. (kijk maar eens op de megadrive wiki). Heb onlangs zo'n mega-cd kunnen bemachtigen waarmee ik erg blij ben, maar die games kosten een rib uit je lijf
De physics zijn wel vrij slecht. Je kan ook achter elkaar pixel precies in dezelfde ramp knallen. Wel een erg leuke game.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:47:
[...]
Daar heb ik wel eens op gespeeld. Leuk ding.
Moet zeggen dat van de echte consoles de VB wel erg dicht in de buurt komt bij het echte flippergevoel met Galactic Pinball.
Mega-CD spellen zijn zo duur niet. Sega 32x games wel, en nog moeilijk te krijgen ook! Mega-CD kan je bij Retrogamefreak vrij makkelijk krijgen en niet echt megaduur ofzo.Sp33dFr34k schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:48:
[...]
Sega maakt(e) zeker mooie consoles, ik zou zeggen dat het de moeite zeker is om een Megadrive aan te schaffen. Er zit niet zo gek veel verschil tussen, volgens mij kun je de 1e versie niet zo makkelijk composiet aansluiten, kan ik me vaag iets van herinneren en ik vind persoonlijk de 2 een stuk mooier. Daarnaast heeft de 1 een hoofdtelefoon uitgang en een schuifje op de console om het volume aan te passen (). Ook schijnt het geluid van de laatste versies wat erger te zijn dan het geluid van de 1e lichting.
De Megadrive heeft overigens ook wat leuke (helaas niet erg geslaagde) add-ons uitgebracht zoals de mastersystem converter, de mega-cd, de 32x expansion enz. (kijk maar eens op de megadrive wiki). Heb onlangs zo'n mega-cd kunnen bemachtigen waarmee ik erg blij ben, maar die games kosten een rib uit je lijf
Voor diegenen die nog niet op de frontpage zijn geweest:
sega lanceert medio 2010 nieuwe console
Jammer dat er geen andere spellen ingeladen kunnen worden...
[ Voor 9% gewijzigd door Magic6399 op 02-02-2010 11:31 ]
Nou, heb ze toch voor meer dan €30 weg zien gaan op eBay, maar dat was dan wel Sonic & Final Fight, die zijn wat zeldzamer.Lampuhkap schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:52:
[...]
Mega-CD spellen zijn zo duur niet. Sega 32x games wel, en nog moeilijk te krijgen ook! Mega-CD kan je bij Retrogamefreak vrij makkelijk krijgen en niet echt megaduur ofzo.
Ik ben bekend met die webshop, maar kan geen mega-cd's vinden... Nou is het ook niet de beste webshopsoftware die er bestaat, maar het zou toch zo moeilijk moeten zijn..
Mega-cd zonder streepje als zoekwoord werkt beter
[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 02-02-2010 12:50 ]
Maar dat zijn dan zeker NTSC spellen? Of ook PAL?Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:47:
[...]
Nou, heb ze toch voor meer dan €30 weg zien gaan op eBay, maar dat was dan wel Sonic & Final Fight, die zijn wat zeldzamer.
Ik ben bekend met die webshop, maar kan geen mega-cd's vinden... Nou is het ook niet de beste webshopsoftware die er bestaat, maar het zou toch zo moeilijk moeten zijn..
Mega-cd zonder streepje als zoekwoord werkt beter
PAL, maar er zit voor mij niets interessants tussen...
Ebay heeft best wat, diverse retrogamewinkels ook. Ik geloof dat l0c4lh0st een goeie winkel in Frankrijk wist met spul, maar daar ben ik de naam van kwijt
OK, ik houd mij aanbevolen 
Heeft iemand overigens ervaring met nedgame.nl? Ik zie daar wel leuke DC games tussen staan, zelfs nieuw...
Heeft iemand overigens ervaring met nedgame.nl? Ik zie daar wel leuke DC games tussen staan, zelfs nieuw...
Nedgame is in mijn ogen echt een van de beste game winkels van Nederland. Ik kan mezelf altijd wel een tijd vermaken in de winkels zelf en ze zijn altijd erg aardig. Wat mij betreft raad ik je deze winkel zeker aan!Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:19:
Overigens vandaag Donkey Kong Country 1 en 2 binnen gekregen voor de GBA via retrogamewinkel.nl. Thanks voor de mensen die deze tip gaven
[ Voor 13% gewijzigd door Chaos-Zero op 02-02-2010 21:56 ]
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Bij NEDgame kocht ik ooit mijn eerste console (mid-`90s en heb ik zelfs mijn PS2 nog gekocht...).Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:19:
Tegenwoordig zijn er ook wel goedkopere winkels, echter is de service bij NEDgame altijd goed geweest...dan kom ik toch sneller daar terug. Sowieso is het altijd ff gezellig babbelen in de winkel
Overigens zitten er soms verschillen in de prijzen tussen de verschillende winkels. Goed in de gaten houden dus!
Die dreamcastgames zijn gewoon echt nieuw daar... in Arnhem en Nijmegen ligt een shitload aan nieuwe DC games (gewoon in de winkel in de vitrine...).
Pas wel op, want zelfs door naar een DC doosje te kijekn kan ie barsten... (grap voor de DC kenners
Haha okeej, goeie winkel dus, ik kende de winkel eigenlijk helemaal niet, vandaar mijn vraag 
Ze liggen overigens beide (ze hebben 2 9 filialen toch?) niet echt in de buurt, maar zag op hun site dat ze wel mooie prijzen hebben voor die DC games. Als ik alles optel kom ik toch aan bijna €100 uit, damn..
Zelfs op eBay staan sommige prijzen nog duurder 2ehands, dan dat zij ze nieuw hebben, mooie deal dan toch
En over die laatste opmerking, lol inderdaad die doosjes zijn echt brak, hoewel PS1 doosjes er dicht bij in de buurt komen...
EDIT: @hieronder: aangepast
Ze liggen overigens beide (ze hebben 2 9 filialen toch?) niet echt in de buurt, maar zag op hun site dat ze wel mooie prijzen hebben voor die DC games. Als ik alles optel kom ik toch aan bijna €100 uit, damn..
Zelfs op eBay staan sommige prijzen nog duurder 2ehands, dan dat zij ze nieuw hebben, mooie deal dan toch
En over die laatste opmerking, lol inderdaad die doosjes zijn echt brak, hoewel PS1 doosjes er dicht bij in de buurt komen...
EDIT: @hieronder: aangepast
[ Voor 16% gewijzigd door Sp33dFr34k op 03-02-2010 00:02 ]
Nedgame heeft veel spellen gewoon in het folie zitten. Echt geweldig. En vaak ook nog voor een schappelijke prijs.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:19:
Verwijderd
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.60
voor $4.85 voor 50
Een nieuwe sega console kan ik het niet noemen. Toen ik het bericht las dacht ik voor een moment even aan een next-gen console. Ik heb ook begrepen op de frontpage dat het niet daadwerkelijk door Sega uitgebracht wordt, maar door een andere firma. Sega zal dan wel de 30 (?) overige spellen die op het systeem moeten draaien moeten maken geloof ik.Magic6399 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:30:
Doodzonde... ik hoopte dat ze daadwerkelijk met een nieuwe console zouden komen.
Dat dacht ik ook toen ik het zag. Maar het is eigenlijk een 13-in-een-dozijn computer die volgens mij al lange tijd op de Beverwijkse Bazaar te verkrijgen is
[ Voor 17% gewijzigd door Magic6399 op 03-02-2010 12:15 ]
Misschien OT, maar ik heb deze enkele dagen terug besteld: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-8y-49-en-70-3ijj.htmlMagic6399 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:30:
Schijnt een prima handheld te zijn. Accu opladen via usb, 20 spellen ingebouwd en je kan ook roms van een sd-kaartje inladen
Voor mensen die hun eigen spellen willen dumpen komt er binnenkort een nieuw apparaatje op de markt: http://www.retrode.org/wordpress/ Hiermee kan je SNES en Mega Drive / Genesis cartridges via de usb poort binnenhalen. Die staat iig ook op mijn verlanglijstje.
En voor mensen die op zoek zijn naar een goede SNES handheld (jawel hoor die bestaat ook al), google maar eens naar de FC 16 GO. Het bedrijf dat deze maakt (Yobo) komt binnenkort ook nog met een wat compactere versie. In tegenstelling tot de Gopher die ik hierboven heb gelinkt werkt deze wel met originele cartridges en niet met een SD kaartje.
[ Voor 23% gewijzigd door Cooler_King op 03-02-2010 12:48 ]
Inderdaad, erg jammer dat Sega zich 'weer'(?) leent voor dit soort crapconsoles waarvan er bij de Intertoys 10 verschillende liggen...Magic6399 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:15:
Dat dacht ik ook toen ik het zag. Maar het is eigenlijk een 13-in-een-dozijn computer die volgens mij al lange tijd op de Beverwijkse Bazaar te verkrijgen is
Waarom jammer? Wat moeten ze anders met hun 16 bit games en techniek? Dan maar uitlenen aan anderen.
Bovendien zijn dit soort consoles vooral voor landen bedoeld waar ze geen geld hebben om een FullHD tv te kopen en een bijpassende PS3 van 300 euro. Die kunnen dan gewoon wat leuke games spelen voor een paar tientjes.
Ik zou zelf ook liever de Dreamcast 2 hebben met Shenmue 3, maar dat zit er niet in
Bovendien zijn dit soort consoles vooral voor landen bedoeld waar ze geen geld hebben om een FullHD tv te kopen en een bijpassende PS3 van 300 euro. Die kunnen dan gewoon wat leuke games spelen voor een paar tientjes.
Ik zou zelf ook liever de Dreamcast 2 hebben met Shenmue 3, maar dat zit er niet in
[ Voor 12% gewijzigd door BarôZZa op 03-02-2010 12:57 ]
Hopelijk ooit wel ...BarôZZa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:56:
Waarom jammer? Wat moeten ze anders met hun 16 bit games en techniek? Dan maar uitlenen aan anderen.
Het blijft een geweldige console de dreamcast
Zeker weten, een van mijn favo's, nog steeds 
Ik heb een vraagje, vandaag mijn megacd 2 binnengekregen met megadrive 1 erop, maar wil nu mijn eigen megadrive 2 erop zetten. Ik krijg dat ding echter met geen mogelijkheid los, weet iemand hoe ik die er vanaf kan krijgen??
Ik heb een vraagje, vandaag mijn megacd 2 binnengekregen met megadrive 1 erop, maar wil nu mijn eigen megadrive 2 erop zetten. Ik krijg dat ding echter met geen mogelijkheid los, weet iemand hoe ik die er vanaf kan krijgen??
de MD1 is erop geschoven neem ik aan? of hij zit vast met een klemmetje
of zit geschroefd
of zit geschroefd
Ik heb alle schroeven al los, het enige wat ik los krijg is dat houdertje zeg maar. De andere schroeven zijn van de mega cd zelf, maar de megadrive wil er nog niet vanaf. Heb hem al alle kanten op geschoven... Durf er ook niet echt hard aan te trekken oid, bang dat ik 'm sloop.. *zucht*
Als ik hem naar boven trek lijkt het inderdaad alsof hij met zo'n beugeltjes vastzit, maar hoe krijg ik 'm dan los? Ik zie het ff niet...
EDIT: heb het al, flink eraan trekken en dan schiet hij eraf, weten we dat ook weer
Als ik hem naar boven trek lijkt het inderdaad alsof hij met zo'n beugeltjes vastzit, maar hoe krijg ik 'm dan los? Ik zie het ff niet...

EDIT: heb het al, flink eraan trekken en dan schiet hij eraf, weten we dat ook weer
[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 03-02-2010 14:57 ]
Hahaha echt he, hoe gemakkelijk gaat dat, en geen schroeven nodig én dat plastic ding niet nodig, woehoe
Goh wat een leuk topic. Ik heb zelf nog een Philips Telespiel, en van de week een Audio Sonic console in doos binnen gekregen. En uiteraard nog wat ander minder bijzonder spul (2x Atari 2600, Sega Megadrive, Commadore 64)
Waarom zo'n hoop moeite doen om een boxed spel in een zo weinig mogelijk gebruikte staat te krijgen om het vervolgens zelf te gaan gebruiken?GOUDSBS schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:00:
....en Battletoads is binnenVanavond maar even knallen!
Omdat gamen ook gewoon leuk is? Ik doe dat zelf ook. Ik ben gewoon zuinig op m'n spulletjes en ben ook weer niet zo overdreven para dat ieder miniscuul gebruiksspoor een ramp is.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Hear Hear!Captain N schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:22:
Omdat gamen ook gewoon leuk is? Ik doe dat zelf ook. Ik ben gewoon zuinig op m'n spulletjes en ben ook weer niet zo overdreven para dat ieder miniscuul gebruiksspoor een ramp is.
Afgelopen weekend nog Pilot Wings gespeeld op de SNES, blijft een super spel
Snap je reactie niet helemaal, maar goedl0c4lh0st schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:40:
[...]
Waarom zo'n hoop moeite doen om een boxed spel in een zo weinig mogelijk gebruikte staat te krijgen om het vervolgens zelf te gaan gebruiken?
En ik heb zelfs spellen New In Box gehad, gesealed en al, die ik gewoon zonder problemen open maak. Sommige mensen zullen dat zonde vinden, maar ik verzamel om te gamen, en ook een beetje om naar te kijken
Ik zou het dan in eerste instantie nooit boxed en sealed gekocht hebben. Door het openmaken verminder je de waarde van het product zowat met 30-50%, afhankelijk van zeldzaamheid. Dat is in principe gewoon kapitaalvernietiging. Koop het dan gewoon zonder al deze "extra's"GOUDSBS schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:18:
[...]
Snap je reactie niet helemaal, maar goedHet is een PCB voor de arcade dus boxed wordt sowieso al lastig!
En ik heb zelfs spellen New In Box gehad, gesealed en al, die ik gewoon zonder problemen open maak. Sommige mensen zullen dat zonde vinden, maar ik verzamel om te gamen, en ook een beetje om naar te kijken
Sommige mensen willen gewoon een bepaalde game die ze leuk vinden om te spelen, en daarnaast het liefst in zo goed mogelijke staat. Ze bestaan echt.
Zo'n doosje staat gewoon leuk in de kast (indien in goede staat), maar een leuk spel laten verstoffen is ook zo zonde.
Mijn foto's op Flickr.
Achja, ieder z'n ding, is verder weinig over te discussiëren lijkt me? 
Als ik voor een leuke prijs een game compleet krijg koop ik 'm ook. Een gesealde game zal ik niet zo snel openmaken, dat vind ik zonde. Tegenwoordig houd ik ook de cartridges apart, is toch wat makkelijker als je er eentje wil spelen zo. Anders moest ik telkens de doosjes voorzichtig open liggen friemelen. Maar zoals gezegd, iedereen denkt er anders over.
Ik heb gisteren nog een oude 4:3 50hz crt tv opgehaald in de buurt, voor de retro consoles aan te hangen, heeft toch wat meer als op mijn full hd lcd
En last, but not least, alle guns werken erop
Eindelijk weer eens duckhunt doen, geweldig
Als ik voor een leuke prijs een game compleet krijg koop ik 'm ook. Een gesealde game zal ik niet zo snel openmaken, dat vind ik zonde. Tegenwoordig houd ik ook de cartridges apart, is toch wat makkelijker als je er eentje wil spelen zo. Anders moest ik telkens de doosjes voorzichtig open liggen friemelen. Maar zoals gezegd, iedereen denkt er anders over.
Ik heb gisteren nog een oude 4:3 50hz crt tv opgehaald in de buurt, voor de retro consoles aan te hangen, heeft toch wat meer als op mijn full hd lcd
[ Voor 14% gewijzigd door Sp33dFr34k op 04-02-2010 18:43 ]
Als ik games voor minder geld kan kopen ook al zijn deze sealed, dan doe ik dat. Laatst had ik een stuk of 6 Famicom Disk System games die nog dicht zaten voor een prikkie per stuk kunnen kopen. Je denkt dan toch niet dat ik de "duurdere" geopende games ga kopen!Viperke schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:18:
Ik zou het dan in eerste instantie nooit boxed en sealed gekocht hebben. Door het openmaken verminder je de waarde van het product zowat met 30-50%, afhankelijk van zeldzaamheid. Dat is in principe gewoon kapitaalvernietiging. Koop het dan gewoon zonder al deze "extra's"
Wat ik zeg ik verzamel om te gamen, niet om door te verkopen, winst te maken, of naar gesealde doosjes te kijken
Ieder zijn ding!, maar ik ga weer even knallen met Battletoads, want hij is moeilijk (maar wel leuk)!
Edit @Viperke onderaan: Dit is het laatste wat ik er over zeg, maar wat jij zegt slaat nergens op.
1) Ik gooi geen doosjes weg.
2) Ik geef juist geen extra geld uit aan gesealde games, om ze vervolgens te openen.
3) En economisch verantwoorden
Oh ja ik verbreek soms wel eens een zegel, of maak ik netjes het gesealde hoesje open!
[ Voor 18% gewijzigd door DLX op 05-02-2010 08:20 ]
Niks mis met verzamelen om te gamen, want dat doe ik ook. Het gaat om het economisch verantwoorden. Als je geld als water hebt, is dit natuurlijk allemaal irrelevant en moet je gewoon Tetris kopen voor de Mega-Drive a 16000 dollar en vervolgens het doosje weggooien en de cart houden. Heeft het voor jezelf geen meerwaarde zou ik alleen geen 100 euro voor een spel extra uitgeven zodat hij sealed is, om hem vervolgens uit te pakken. Dat is mijn puntGOUDSBS schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:00:
[...]
Als ik games voor minder geld kan kopen ook al zijn deze sealed, dan doe ik dat. Laatst had ik een stuk of 6 Famicom Disk System games die nog dicht zaten voor een prikkie per stuk kunnen kopen. Je denkt dan toch niet dat ik de "duurdere" geopende games ga kopen!
Wat ik zeg ik verzamel om te gamen, niet om door te verkopen, winst te maken, of naar gesealde doosjes te kijkenIn complete goede staat is meer dan voldoende (voor mij).
Ieder zijn ding!, maar ik ga weer even knallen met Battletoads, want hij is moeilijk (maar wel leuk)!
Ik heb een aantal cardriges (NES, enz) die viezig zijn bij de contactpuntjes onderop.
Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Wattestaafje en alcohol 96% (ik heb ook 70%)?
Of maken jullie op een andere manier de boel schoon?
Hoe kan ik die het beste schoonmaken? Wattestaafje en alcohol 96% (ik heb ook 70%)?
Ik gebruik altijd contact spray op een wattenstaafje, zie je gelijk hoeveel rotzooi er nog achter blijft! Is het meest veilig, wel altijd even droog maken achteraf.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Kijk achterop je cart... geen alcohol gebruikenPlakjekaas schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:58:
Ik heb een aantal cardriges (NES, enz) die viezig zijn bij de contactpuntjes onderop.
Heb overigens nog nooit negatieve verhalen gehoord over reiniging met alcohol. Kan me wel voorstellen, dat een brakke carts met slechte connectors 'doorvreten'...
Contactspray heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Ik heb al mijn eigen carts ook behandeld met siliconengel, waardoor de connectors niet kunnen 'rotten'
Contacspray is dan ook een siliconenspray, gewoon dat je het weetMichael Knight schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:47:
[...]
Kijk achterop je cart... geen alcohol gebruiken
Heb overigens nog nooit negatieve verhalen gehoord over reiniging met alcohol. Kan me wel voorstellen, dat een brakke carts met slechte connectors 'doorvreten'...
Contactspray heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Ik heb al mijn eigen carts ook behandeld met siliconengel, waardoor de connectors niet kunnen 'rotten'
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik heb het toch echt over gel.. extra dus.theforce81 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 16:18:
[...]
Contacspray is dan ook een siliconenspray, gewoon dat je het weet
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...geName=ADME:B:WNA:NL:1123 
Waarom zou iemand dit verkopen? Mij lijkt het een beetje een bullshit verhaaltje, want waarom zou je dit ding verkopen als je 'm zelf hebt gekregen voor je werk etc? Ik zie ook geen handtekeningen.. Kans is groot dat ie gewoon iets heeft geprint of een foto of zo heeft ingelijst? haha
Waarom zou iemand dit verkopen? Mij lijkt het een beetje een bullshit verhaaltje, want waarom zou je dit ding verkopen als je 'm zelf hebt gekregen voor je werk etc? Ik zie ook geen handtekeningen.. Kans is groot dat ie gewoon iets heeft geprint of een foto of zo heeft ingelijst? haha
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.