Goeie oude (retro) consoles deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 60.423 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bonus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:59:
Ben ook nog steeds gek met me Atari Lynx 2. Nu ondertussen 23 games voor dus keuze genoeg. Iedere keer als ik wat voorbij zie komen kan ik het niet laten het erbij te kopen. Gewoon voor de fun :)

Over ondertussen me Atari verzameling maar niet eens te praten, alleen een VCS console heb ik niet want dat vind ik dan net ff te retro ;)

Valt Xbox 1 ook al onder retro ? :)
De meeste mensen gaan met retro tot de 64bit`s consoles..N64 dus.
Uiteraard hangt het ook een beetje af van je eigen leeftijd. Ben je 15, dan kan een PS2 van 10 jaar geleden hartstikke retro zijn voor je, maar die wordt ook nog steeds verkocht in de winkel.. de xb1 is er al een tijdje uit, maar kijk dan eens naar de titels op het systeem. Denk je dan aan retro? ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ja toch wel al. Voor de Xbox 1 komen toch geen nieuwe titels mee uit, dus dan is het eigenlijk al retro.
Of ik moet me vergissen :)

Nou zelf zit ik ook richting de retro (40+) :) dus dan valt al gauw iets hieronder...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

bonus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:04:
Ja toch wel al. Voor de Xbox 1 komen toch geen nieuwe titels mee uit, dus dan is het eigenlijk al retro.
Of ik moet me vergissen :)

Nou zelf zit ik ook richting de retro (40+) :) dus dan valt al gauw iets hieronder...
Nou bedoelde juist "nog niet" bij de xb1... denk aan titels als Halo, King Kong, Fable, Burnout Revenge... daar heeft volgens mij niemand een 'retro-gevoel' bij... nog veel te nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Voor mij is alles tot en met 16 bit retro, daarboven vindt ik eigenlijk al geen retro meer temeer omdat daar ook de 3D spelen mainstream beginnen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Schweino schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:43:
Voor mij is alles tot en met 16 bit retro, daarboven vindt ik eigenlijk al geen retro meer temeer omdat daar ook de 3D spelen mainstream beginnen te worden.
eens, ik vind alles na de super nintendo niet meer retro.

na de cd/dvd console's vind ik ze toch wat verder in de techniek staan,

Mijn eerste spelcomputer was de Atari Lynx, toen ik mijn zwemdiploma haalde en mijn vader me in de auto naar huis bracht had hij een grote doos met daarin de Lynx + california games.
Ik kan de chloor nog steeds ruiken als ik de Lynx weer in mijn handen heb, zoveel mee gespeeld.

Kwam er altijd met volle trots mee naar school terwijl de meeste klasgenootjes met gameboys zaten te spelen, zat ik als enige met echt kleur te spelen.

Met kerst kreeg ik er Slime world en Robotron 2084 bij. Ik was met die spellen zolang zoet.

[ Voor 39% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-01-2010 11:52 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb het zelf bij de Saturn... daar ligt mijn grens, denk ik (vroeg kopje onder gegaan en in de vergetelheid geraakt...echt een 'schat' ). De PS1 is nog tot in 2003-2004 verkocht, dus die kan ik moeilijk retro noemen.

Ik ben zelf 25 en opgegroeid met de NES... meestal denken mensen bij mij aan de SNES/N64, maar aangezien de meeste vriendjes op de basisschool oudere broers en zussen hadden, stond er 'nog' een NES.
De SNES vond ik daarna ook een prachtig en bruut apparaat, maar meer om de graphics. Op de NES werd ik verliefd op de gameplay...en dat gevoel heb ik nog steeds als ik bepaalde carts vastpak. Dat is mijn 'retrogevoel'.. :) (pinkt traantje weg..)

Atari 2600 en de Master System (en nog een shitload) heb ik ook staan, maar meer om het 'vintage' verzamelgevoel.. Is uiteraard ook retro, maar dan zonder 'het gevoel van je eerste videogame' erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Bij mij is alles < 3D retro. Ik zie het een beetje los van consoles opzich maar 3D van 10 jaar oud is nu lelijk, maar het is nog hetzelfde. Dat is minder zo met 2D, dat is min of meer wel een beetje doodgegaan op PC en consoles. Maar je ziet het nu juist op apparaten die vroeger incapabel waren, zoals een telefoon oid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Richard schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:54:
[...]

Ooit een sean kelly cart besteld, nooit mogen ontvangen en Sean Kelly is inmiddels nergens meer in de Vectrex scene te vinden terwijl het echt een gerenomeerd persoon was/is.

Later goedkope duitse multicards gekocht, maar dat vond ik toch nix (losse prints) dan ziet dit er inderdaad beter uit.
Altijd jammer als je iets besteld en betaald maar niet aankomt, kan natuurlijk ook ergens in de post 'kwijt' geraakt zijn. Ik heb de vecflash 2/3 maanden geleden besteld en kwam keurig binnen 1 week aan, dus de verkoper lijkt wel betrouwbaar te zijn.

Ik heb alleen nog geen tijd gehad om hem te testen, ik heb een amerikaanse vectrex en dus moet ik mijn 220=>110v converter eerst zien te vinden :)

Misschien leuk voor je om te zien in welk gezelschap de famicom AV verkeert :9

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/afb000.jpg

Van links naar rechts; nes top loader (USA), famicom av (JPN), classic nes (EUR).
En nog een gba sp nes editie natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

DCFreak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:51:
[...]

Altijd jammer als je iets besteld en betaald maar niet aankomt, kan natuurlijk ook ergens in de post 'kwijt' geraakt zijn. Ik heb de vecflash 2/3 maanden geleden besteld en kwam keurig binnen 1 week aan, dus de verkoper lijkt wel betrouwbaar te zijn.

Ik heb alleen nog geen tijd gehad om hem te testen, ik heb een amerikaanse vectrex en dus moet ik mijn 220=>110v converter eerst zien te vinden :)

[afbeelding]

Van links naar rechts; nes top loader (USA), famicom av (JPN), classic nes (EUR).
Leuke foto! Heb jij toevallig ook games die gebruik maken van de speciale VRC-chips in combinatie met die japansie Famicom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Michael Knight schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Leuke foto! Heb jij toevallig ook games die gebruik maken van de speciale VRC-chips in combinatie met die japansie Famicom?
Ik heb op dit moment 1 Famicom titel en dat is Gryzor/Contra, toevallig idd een cartridge die een VRC chip bevat. Of het correct werkt icm die Famicom AV heb ik nog niet getest.

http://www.arcade-renaiss...micom-gameplay-video.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:51:
[...]

[afbeelding]

Arggghhhh, heb je 'm nu uit zijn doosje gehaald? Godslaster!

Maaruh tja die Vectrex cart werd door SK gemaakt, en hij liep vet achter met die dingen, dus netjes betaald in October 2003 ofzo, netjes mail gehad dat het wat langer ging duren, uiteindelijk tot december contact met 'm gehad. Echt zo'n antwoord van, "Hij zal wel verscheept zijn, want ik ben nu bij tot datum X". Maanden later contact proberen te zoeken per mail, en toen nooit meer antwoord mogen krijgen BOEHOE. Gaat me niet om het geld, maar wilde die cart zo graag.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Hier nog een mooi overzicht van alle consoles die zijn uitgekomen!

http://consollection.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Richard schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:55:
[...]

Arggghhhh, heb je 'm nu uit zijn doosje gehaald? Godslaster!

Maaruh tja die Vectrex cart werd door SK gemaakt, en hij liep vet achter met die dingen, dus netjes betaald in October 2003 ofzo, netjes mail gehad dat het wat langer ging duren, uiteindelijk tot december contact met 'm gehad. Echt zo'n antwoord van, "Hij zal wel verscheept zijn, want ik ben nu bij tot datum X". Maanden later contact proberen te zoeken per mail, en toen nooit meer antwoord mogen krijgen BOEHOE. Gaat me niet om het geld, maar wilde die cart zo graag.
Haha.. geloof mij, hij voelt zich veel beter buiten zijn doosje naast zijn vriendjes :+
Toen ik begon met verzamelen heb ik mezelf beloofd om er geen stapel dozen van te maken, maar duidelijk herkenbare console's die eventueel snel aan te sluiten zijn om te kunnen spelen.

Nouja, dat laatste (het spelen) is een beetje de klad in gekomen door tijdgebrek enzo, maar het gaat om het principe. Overigens heb ik hier wel het eea aan factory sealed hardware staan, maar dat is omdat ik simpelweg geen ruimte meer heb om de inhoud neer te zetten :'(

Wat dacht je van deze?
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/baart201/afb002a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
DCFreak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:47:
[...]
Overigens heb ik hier wel het eea aan factory sealed hardware staan, maar dat is omdat ik simpelweg geen ruimte meer heb om de inhoud neer te zetten :'(

Wat dacht je van deze?
[afbeelding]
Wat wordt ik ook altijd nieuwsgierig als ik een doos zie die nog factory sealed is. :D
Grappig ding.
http://driph.com/words/20...-divers-2000-series-cx-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
RollieBollie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:30:
[...]

Wat wordt ik ook altijd nieuwsgierig als ik een doos zie die nog factory sealed is. :D
Grappig ding.
http://driph.com/words/20...-divers-2000-series-cx-1/
Nu herken ik hem! Lelijke doos, maar zeker een zeldzaam object.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain N schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:48:
[...]

Je kunt idd losse schermpjes kopen, die zijn wel te vinden op Ebay.
Cool, zijn die dan ook makkelijk te vervangen of heb je ingewikkeld gereedschap nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

danielkraak schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:35:
[...]

Nu herken ik hem! Lelijke doos, maar zeker een zeldzaam object.
Tja dat is nu juist het probleem, er is laatst een heel magazijn (of in ieder geval een zeecontainer) met deze opgedoken, opzich niet moeilijk om aan een ongeopende te komen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Even een vraagje, kan Megaman X voor de snes krijgen voor 25 euro. Doen of niet doen? Is dit een goede prijs? Heb even op ebay zitten te kijken maar vind alleen X2/3 NTSC. Hij is Cart-Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Richard schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:54:
[...]

Tja dat is nu juist het probleem, er is laatst een heel magazijn (of in ieder geval een zeecontainer) met deze opgedoken, opzich niet moeilijk om aan een ongeopende te komen.
Dan zou ik er een paar meer opkopen als ik jou was en op Ebay zetten aangezien er daar één voor $1800,- op staat......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Gaat meestal voor rond de €35,-.(PAL versie..).

Ik snap trouwens niet dat de MegaManX games voor de snes zo 'duur/zeldzaam' zijn... ik kan me niet herinneren dat ze minder verkocht/verkrijgbaar waren.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 18-01-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Michael Knight schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:13:
Gaat meestal voor rond de €35,-.(PAL versie..).

Ik snap trouwens niet dat de MegaManX games voor de snes zo 'duur/zeldzaam' zijn... ik kan me niet herinneren dat ze minder verkocht/verkrijgbaar waren.
Nee inderdaad, ik stond er ook van te kijken! Heb Megaman X maar laten schieten en heb Terranigma en Pocky & Rocky 2 voor 23 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een leuke deal. Heb al drie PS1's,maar zocht nog wat games. Heb er nu eentje inc. 18 originele games waaronder:

Rainbox six
Porsch challenge
Rayman rush
Donald duck
Cold blood
Touring car
Hercules
Tekken 3 namco
Fiva football 2004
Soviet strike
Civilization 2

Zitten goede titels tussen voor dat geld :), 20 Euro ex. verzenden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dat is zeker een goedkoop ;) Waar heb je dit opgeduikelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:42:
Dat is zeker een goedkoop ;) Waar heb je dit opgeduikelt?
Marktplaats, soms zoek ik de rubrieken wat af voor consoles met veel spellen, mensen zijn geneigd die sneller weg te doen voor een lager bedrag ipv. spel voor spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik heb vandaag een Audio Sonic PP-800 gevonden in een kringloop winkel bij mij in de buurt voor €3,50 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.pong-picture-page.de/catalog/images/Audio%20Sonic%20PP-800%20white_www.JPG

Er zit een aansluiting op voor een AV adapter alleen zat deze er helaas niet bij.
Er moeten/kunnen 6 batterijen in. ik ga ervan uit dat je kan kiezen of je een adapter of batterijen gebruikt.

Hij is nu aangesloten op mijn tv (TV RF output) maar ik krijg alleen geen beeld. Hij geeft wel geluid als ik hem aanzet en verschillende knoppen indruk. Iemand een idee op welk kanaal ik mijn tv moet zetten?

Op de achterkant zit een schakelaar met daaronder een sticker CH 3 <-> CH 4 en daaronder C.C.I.R. system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik wil graag een Amiga kopen om die klassieke games weer eens te spelen :), maar welke Amiga kan ik daarvoor het beste kopen? Er zijn zoveel verschillende versies. Het gaat mij erom dat ik zoveel mogelijk games kan spelen die voor de Amiga zijn uitgekomen.

Ik weet dat er verschillende kickstart roms zijn uitgekomen, maar wat is het voornaamste verschil hiertussen? Heeft het betrekking op welke games je kan spelen?

[ Voor 44% gewijzigd door AOC op 20-01-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ideaal is dan een 1200 met harde schijf om laad tijden te beperken en dan ook met cd rom unit voor de cd(32) games. Maar er zullen vast wel wat games zijn die alleen op een amiga 500, of 1000 werken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Je hebt voor de A1200 ook een ReloKick diskette (vast nog wel ergens te vinden) zodat je terugkan naar Kickstart 1.3 (waar de meeste oude OCS/ECS games wel onder werken).
Maar sommige games zijn gewoon zo geprogrammeerd dat ze perse 512 MB chip en 512 fast mem nodig hebben.

Maar al met al zou ik ook voor een A1200 gaan ;) Je kan makkelijk een 2,5 inch HDD inbouwen en voor veel games is een HD loader te vinden.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Pfoe, lastig... Kan op het moment een A500 krijgen met zootje diskettes die tevens aan te sluiten is op een scherm met scart :p

vraag me af op welke amiga ik vroeger lotus 1,2,3, gods, alien breed 1/2, crashtest dummies, Mortal Kombat e.d. speelde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Waarom is G&W zo verschrikkenlijk duur?

Balloon fight, Mario the juggler, Super mario bros en Flagman zijn per stuk al $1999.--

:X :X :X

Ben al blij dat ik Dk jr. heb, en die is best wel schaars op de manier waarin ik hem heb.

Begint een beetje verslavend te worden om te jagen naar G&W, als ik die doosjes zo zie denk ik weer aan die tijd dat ik als klein jochie in de V&D stond naar al die spelcomputertjes te kijken.

Nog steeds zo onbereikbaar als vroeger.

[ Voor 66% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-01-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@MrJey;

ahum 2000 dollar voor een Balloon Fight?

http://cgi.ebay.nl/Game-and-watch-BALLOON-FIGHT-nintendo-game-BOXED-RARE_W0QQitemZ230425662582QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_123?hash=item35a6709476

Scheelt weer wat euros ;) en naar de rest heb ik niet gezocht.

En een hele mooie database met alles over Game & Watch;

http://www.gameandwatch.ch/en/game-a-watch-database.html

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 13-09 16:21
Ja je kunt deze discussie natuurlijk hebben over alle retro games, maar is game and watch niet TE primitief?
Ik had vroeger zelf maar een paar shooters en hoewel dat toen leuk was (vooral in lange autoritten, god wat was ik blij :P ) kan ik dat nu echt niet meer spelen, geld ook voor space invaders of galaxians op me 2600......maar dingen als zeda/mario/megaman/solar jetman en wsl Sonic (die game heb ik nooit goed 'gesnapt'en daardoor dus leuk gevonden) zijn imho zelfs in crappy 8 bits tijdloos.......

@amiga
Volgens mij kan je op de amiga 500 (de ik dus zelf ook nog heb) vrijwel alle games die jij noemt spelen. De enige die ik zelf noot aan de praat kreeg was alien breed, die speelde ik altijd bij mijn neef op zijn 1200. Maar ik moet er gelijk bij zeggen dat ik op mijn amiga misschien 5 legale spellen had, en alien breed 1&2 hoorden daar niet bij O-)

Oh en mortal kombat moet je NIET op de amiga spelen, gfx en sound zijn misschien net iets beter dan bv de snes versie, maar de controls zijn hopeloos! Ga dan voor de arcade rom, of een van de vele andere console versies (let op, snes heeft geen bloed :P )

[ Voor 14% gewijzigd door Sagat op 21-01-2010 10:04 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Sagat; Game & Watch is primitief inderdaad, al kan ik me er best mee vermaken. Ik heb van het weekend Life Boat gespeeld op een Game & Watch die iemand nog op zolder had liggen en was eigenlijk wel aardig.

Zelf zou ik nog een Zelda Game & Watch willen, omdat deze vrij "uitgebreid" is en ik een (Famicom) Zelda Fan ben (tot en met Ocarina of Time).

Het is wel zo dat ik er na een half uurtje en een biertje op dat moment klaar mee was, terwijl ik met oude 8 bit games wat langer speel (dagen soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Sagat schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:

@amiga
Volgens mij kan je op de amiga 500 (de ik dus zelf ook nog heb) vrijwel alle games die jij noemt spelen. De enige die ik zelf noot aan de praat kreeg was alien breed, die speelde ik altijd bij mijn neef op zijn 1200. Maar ik moet er gelijk bij zeggen dat ik op mijn amiga misschien 5 legale spellen had, en alien breed 1&2 hoorden daar niet bij O-)
Op wikipedia zie ik dat Alien breed games 1mb geheugen moet hebben. De amiga 500 (enkel de PLUS versies) heeft dit niet. De 1200 heeft 2mb :p dus ik denk dat ik hierop vroeger voornamelijk heb gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Dark0z schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:29:
[...]

Op wikipedia zie ik dat Alien breed games 1mb geheugen moet hebben. De amiga 500 (enkel de PLUS versies) heeft dit niet. De 1200 heeft 2mb :p dus ik denk dat ik hierop vroeger voornamelijk heb gespeeld
ik kan het verkeerd hebben maar naar mijn weten heb ik als klein ventje ooit eens een geheugen uitbreiding gekocht voor mn A500...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Donnie Darko schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:36:
[...]

ik kan het verkeerd hebben maar naar mijn weten heb ik als klein ventje ooit eens een geheugen uitbreiding gekocht voor mn A500...?
Klopt inderdaad. Aldus wiki: The Chip RAM can be upgraded to 1 MB directly on the motherboard.

Maar ik heb dit al opgelost. Heb iemand gevonden die van zn amiga 500 + 1200 afmoet... Moet wel oppassen dat ik mijn hand op m'n portomonee houdt, want er staat veel te veel leuk spul op e-bay :D... dat wordt mooi Mk1,2 en Lotus,1,2,3, alien breed, en gods spelen :D

[ Voor 26% gewijzigd door AOC op 21-01-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

A500 met 512 KB chip uitbreiding draait allemaal de games die Dark0z wil spelen.
Aan de onderzijde van een A500 vind je de zogenaamde trapdoor expension port.
Hierin kan een uitbreidingskaart met 512KB geplaatst worden (meestal inclusief klok :P)

Dit was toendertijd zo gangbaar (veel OCS/ECS games hadden 1 MB nodig) dat denk ik bijna elke A500 die je tweedehands vind zo'n uitbreiding heeft.
A500 + zou ik niet aan beginnen, veel oude games willen perse kickstart 1.3 en een 500+ heeft 2.0.
Hierdoor draaien sommige oudere spellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@GoudSBS:

Er zijn 2 versies van deze G&W:

De Crystal screen en de Wide screen.
De Crystal screen is wat duurder dan 99E.

Wide screen is minder populair en daardoor ook wat goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ricost schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:22:
A500 met 512 KB chip uitbreiding draait allemaal de games die Dark0z wil spelen.
Aan de onderzijde van een A500 vind je de zogenaamde trapdoor expension port.
Hierin kan een uitbreidingskaart met 512KB geplaatst worden (meestal inclusief klok :P)

Dit was toendertijd zo gangbaar (veel OCS/ECS games hadden 1 MB nodig) dat denk ik bijna elke A500 die je tweedehands vind zo'n uitbreiding heeft.
A500 + zou ik niet aan beginnen, veel oude games willen perse kickstart 1.3 en een 500+ heeft 2.0.
Hierdoor draaien sommige oudere spellen niet.
Ok :) dankje. Na gelukkig kan ik beide Amiga's krijgen. De 500 en 1200. Maar hoe zit het met kickstart 3.0? Want op Ebay lees ik vaak dat alien breed een Amiga 1200 nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Van Alien Breed zijn meerdere versies;
Alien Breed 1 & 2 zijn ECS versies (Amiga 500 met 1MB) en van het derde deel Alien Breed Tower Assault zijn AGA (A1200) en CD32 versies (geen ECS versie meer). De CD32 versie is kwa game gelijk aan de A1200 versie maar heeft een FMV introfilmpje.
Alien Breed 2 is er ook in een AGA versie.

Dan heb je ook nog Alien Breed 3D (AGA) maar da's meer een slechte Doom clone en heeft eigenlijk niks meer met het hele Alien Breed te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door ricost op 21-01-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Sagat schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:40:
Oh en mortal kombat moet je NIET op de amiga spelen, gfx en sound zijn misschien net iets beter dan bv de snes versie, maar de controls zijn hopeloos! Ga dan voor de arcade rom, of een van de vele andere console versies (let op, snes heeft geen bloed :P )
Of neem de PC versie ("The Ultimate Arcade Translation").. die heb ik hier origineel liggen. In 1997 bij Dixons gekocht voor fl.99,-. MK3 was 30 euro duurder....die heb ik twee jaar later in de budgetbak voor enkele tientjes gekocht...

MK2 op de pc met controller speelt heerlijk en is inclusief bloed en al die gein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Mortal Kombat op de PC met Gravis Controller. De goede oude tijd! Kon toen een stick op de d-pad schroeven, wat een systeem :)

Mortal Kombat 1 op de PC had volgens mij ook bloed, al weet ik niet of je dat via de DIP code moest activeren.

@MrJey; Ja inderdaad die Crystal Screen versies zijn nogal een stukkie duurder, zo niet de duurste van alle Game & Watch! Ik vind 2000 dollar wel veel geld voor zo'n apparaat. Maak maar foto's als ie binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Gravis GamePad en de Gravis GamePad Pro :D
beide gehad, superdingen destijds! tis jammer dat gravis ze niet op USB heeft, want t waren leuke dingen.

Jazz Jackrabbit 1 was 1 van de eersten die die dingen goed ondersteunde. Ook Wolfenstein 3D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Speedlink schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:32:
beide gehad, superdingen destijds! tis jammer dat gravis ze niet op USB heeft, want t waren leuke dingen.

Jazz Jackrabbit 1 was 1 van de eersten die die dingen goed ondersteunde. Ook Wolfenstein 3D!
Nu vond ik Jazz Jackrabbit 1 niet zo`n geweldige game, maar deel 2 was echt dé perfecte pc platformer. "Prachtige graphics" en uren speelplezier. Die heb ik nog ergens liggen...misschien eens installeren..
Zelfs het introfilmpje was vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik had ze beide origineel :D Wolfenstein 3D ook :P dus geen van BBS afgetrokken spul (wat ook nog steeds leuke dingen oproept, BBS)

Ik heb heel veel Apogee titels waar ik gewoon veel plezier aan gehad heb. Iemand die hier ook goed bekend is met hun line-up?

Earthworm Jim was ook een leuke platformer al zeg ik t zelf :D Heb op bijna alle systemen wel wat ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik zat even op Gravis Gamepad te zoeken. Uiteindelijk kwam ik deze tegen, waarbij stond:
Unbekannt
Afbeeldingslocatie: http://www.thosewerethedays.de/items/joysticks/unknown03.jpg

Ik heb daar zelfs de doos nog van :{
Rockfire QF-81 :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn oudste pc-gamepad is deze:
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/23tpjbo.jpg
Denk niet dat ik de doos nog heb. Verder ist een pure kopie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Die ziet er aardig bespeeld uit! Hoe oud issie al? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Speedlink schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:10:
Die ziet er aardig bespeeld uit! Hoe oud issie al? :+
Heb 'm volgens mij in 1993 gekregen voor sinterklaas :P Toen was ik 6 :P

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2010 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:O Das best, oud :P hehe :P Das retro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:07

Kvn

Speedlink schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:32:

Die zijn er wel, ik heb er namelijk 1 hier... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Gamepad of Gamepad Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De pro, ik heb er ook een. Zijn nog gewoon te verkrijgen op ebay/amazon/etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
even uit elkaar schroeven en de plastic onderdelen van de controller even een rondje in de vaatwasser doen lijkt me wel gepast.

Ik ben trouwens helemaal begonnen met een retro PC revival. 486 VLB moederbord is onderweg. K6-III+ systeem met voodoo2 sli en diamond monstersound staat al klaar om mijn win98 games te spelen.

Ik heb hier trouwens nog een mooi gravis GriP multiport incl. 4 controllers liggen mocht er iemand interesse in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Voor diegene die in Noord Brabant woont.

Een Gravis Gamepad Pro met doosje is €5
http://link.marktplaats.nl/307830294

Heb zelf nog een mooie 80486DX4 staan. 100Mhz, 16MB intern, Creative geluidskaart, videokaart is een hele lange vesa. Weet niet meer welk type..

Mja, het ding moet even weer een keer opstarten. Wss is de hdd kapot, en moet zelf nog even uitzoeken hoe ik alles moet invoeren bij een andere HDD van 500MB ofzo..

[ Voor 56% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

gravitone schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:44:
even uit elkaar schroeven en de plastic onderdelen van de controller even een rondje in de vaatwasser doen lijkt me wel gepast.

Ik ben trouwens helemaal begonnen met een retro PC revival. 486 VLB moederbord is onderweg. K6-III+ systeem met voodoo2 sli en diamond monstersound staat al klaar om mijn win98 games te spelen.

Ik heb hier trouwens nog een mooi gravis GriP multiport incl. 4 controllers liggen mocht er iemand interesse in hebben.
heb tevens ook nog een retro pc met voodoo SLI staan ;) binnenkort alles even testen, formatten en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik ben op het AtariAge forum in discussie over het moeilijkste level van Slime world voor de Atari Lynx, het viel mij en ook vooral andere op dat niemand echt duidelijk heid kan geven over hoe dit level in elkaar zit.

Er zitten nogal wat mysteries in dit spel die nog nooit in kaart zijn gebracht, vooral bij het level 6.

Ik heb de programmeur hierover ge-emailt, en dit wist hij te vertellen:
Hi Jey,

Thank you for being a fan after all this time - I really appreciate it. As far as the level map is concerned, I've just looked through my oldest archive looking for anything on Slime World, and I really have nothing. The original work was done using Apple ]['s and Amigas so it didn't tend to make it over to the PC world. I think a lot of it was lost in the Bay Bridge earthquake - Epyx was in shambles and their documentation room was totally bounced around - everything was on the floor. I did manage to save some of the orginal stuff, but when the remains of Epyx was bought by Bridgestone Media Group, it all went into inactive storage and I think it was eventually thrown away - sigh. I can tell you this: once to get to the end of level 6 and are standing below the exit, shoot to the right and it will open up another huge (and very hard) room. Get to the end of that room and shoot at that wall. This goes on for several large and very very hard rooms. By the way, I can't say much, but I 'm currently working on a project that involves maggots ;-)

Peter Engelbrite
Dus de drang heerst om me een clubje Atari liefhebbers de boel in volle detail vast te gaan leggen om hiermee de community en de game ervaring te versterken.

Iemand zin om mee te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je vaak met zulke dingen, de hele basis weg... Echt zonde. Wel leuk dat hij je nog die tip geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Blaze Megadrive die vorig jaar zou uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 07:11:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Blaze Megadrive die vorig jaar zou uitkomen?
Hij is toch ook uitgekomen? http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

[ Voor 55% gewijzigd door souljah1h op 22-01-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hij zit al in je winkelwagen? ;)

Edit: deze dus

[ Voor 56% gewijzigd door Magic6399 op 22-01-2010 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Huh :p wat bruut die clone van de sega.... WErken die controllers ook op je oude console ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Magic6399 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:04:
[...]

Hij zit al in je winkelwagen? ;)

Edit: deze dus
Ik had nog helemaal niks in me winkelwagen :P maar hij zegt van wel.. vreemd

@Dark0z volgens mij moet dat gewoon werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
jammer dat de beeldkwaliteit dus niet zoals de originele megadrive's is.... anders was het een leuke koop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Nu weet ik dat de beste manier om atari te spelen is op een originele console, maar omdat ik binnenkort volledige levels will capturen vroeg ik me af of er een betere manier is om kamer voor kamer met screenprint te dumpen in photoshop.

Een manier zodat ik niet honderden fotos hoef uit te snijden en eigenlijk alleen nog maar bij elkaar kan plakken om daar dan een volledige map van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
souljah1h schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:20:
[...]

Ik had nog helemaal niks in me winkelwagen :P maar hij zegt van wel.. vreemd

@Dark0z volgens mij moet dat gewoon werken!
Bij mij komt ie (via m'n eigen link) nu ook in de winkelwagen, direct link werkt dus blijkbaar niet zo goed als je al eerder op de site bent geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Whoohoo, gister avond via het Segaforum een bijna niet gebruikte GBA Micro gekocht. Vond m'n DS en PSP niet zo heel handig voor kleine stukjes in de bus.
Ook is de gba nog niet echt heel erg retro, maar nieuw in de winkel word soms toch wel al zoeken.

Weet iemand btw waar ze goedkope gba games verkopen?

[ Voor 10% gewijzigd door Chaos-Zero op 22-01-2010 14:02 ]

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Retrogamefreak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ebay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos-Zero schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:02:
Whoohoo, gister avond via het Segaforum een bijna niet gebruikte GBA Micro gekocht. Vond m'n DS en PSP niet zo heel handig voor kleine stukjes in de bus.
Ook is de gba nog niet echt heel erg retro, maar nieuw in de winkel word soms toch wel al zoeken.

Weet iemand btw waar ze goedkope gba games verkopen?
Probeer nedgame.nl of retrogamewinkel.nl eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Donnie Darko schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:27:
jammer dat de beeldkwaliteit dus niet zoals de originele megadrive's is.... anders was het een leuke koop geweest.
Voor dat geld kun je ook een echte (welliswaar 2ehands) Megadrive kopen... wat natuurlijk dan altijd nog vetter is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Ben niet zo van Ebay. Zeker met Gameboy spellen zijn daar nogal wat bootlegs in omgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ebay gaat prima hoor en anders Marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Pff ey, ben net klaar met het maken van de map van level 6 van Slime world.

Voor de liefhebbers:

http://www.purelabs.nl/ol...ri/slimeworld_adv6map.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-01-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
vanaf wanneer is een handheld 'retro'?
En zijn er geen actieve handheld retro fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
MrJey schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:16:
Pff ey, ben net klaar met het maken van de map van level 6 van Slime world.

Voor de liefhebbers:

http://www.purelabs.nl/ol...ri/slimeworld_adv6map.jpg
Héél jammer dat je zoiets doet en het dan in jpg opslaat...

Ga dit eens lezen: http://articles.sitepoint...-jpg-png-whats-difference

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
@l0c4lh0st

Ik ga em vanavond wel omzetten naar .png. ;) heb de PSD gewoon bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diamondback schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:09:
vanaf wanneer is een handheld 'retro'?
En zijn er geen actieve handheld retro fora?
In mijn ogen tot de GBA, laatstgenoemde twijfelgeval. Dus eerder de Lynx, Gameboy (Color) en GameGear.

En er lopen "Grote" topics over de DS en PSP hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
ja, dat klopt, maar de DS en PSP zijn geen retro handhelds, hé ;)
ik ben eerder opzoek naar iets zoals dit topic, maar dan meer op handhelds toegepast.
fora waar ze retro consoles bespreken zijn er genoeg te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Gister 3 GBA games kunnen vinden bij de Expert; Dynasty Warriors, CastleVania (nes editie) en Fzero, allen voor 3 euro per stuk! Wist totaal niet wat DW was, maar dacht ach, voor die 3 euro, maar het is nog echt een hele leuke game ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diamondback schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:59:
ja, dat klopt, maar de DS en PSP zijn geen retro handhelds, hé ;)
ik ben eerder opzoek naar iets zoals dit topic, maar dan meer op handhelds toegepast.
fora waar ze retro consoles bespreken zijn er genoeg te vinden...
Had over het woord retro gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
:o http://cgi.ebay.nl/Donkey...n_146?hash=item3a56e04885

Waar zou ik Donkey Kong Country 2 en Donkey Kong Country 1 player's guide kunnen vinden? sealed, of in ieder geval nieuw?

Oh hij heeft ook nog een nieuwe Super Game Boy :o http://cgi.ebay.nl/Super-...n_146?hash=item3a56e0deaf

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Die player's guide is nog veelvuldig te koop voor 5 euro nieuw :).
bestaan 1 en 2 wel? Die heb ik nog nooit gezien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:31:
Die player's guide is nog veelvuldig te koop voor 5 euro nieuw :).
bestaan 1 en 2 wel? Die heb ik nog nooit gezien.
Nedgame heeft ze nog voor 10 euro :o + 2,50 verzendkosten..

En op eBay staan ze in Canada en zo, katsjing hoop verzendkosten.

Maar DKC 1 en 2 hebben ook een guide, moet toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Overigens heb ik een Nickchange ondergaan, van Speedlink naar Lampuhkap!

Hier de foto van t nieuwe spul

http://i48.tinypic.com/fdd7v9.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Lampuhkap op 23-01-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
l0c4lh0st schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:09:
[...]

Héél jammer dat je zoiets doet en het dan in jpg opslaat...

Ga dit eens lezen: http://articles.sitepoint...-jpg-png-whats-difference
Nu in PNG

http://www.purelabs.nl/oldschool/atari/slimeworld_map6.png

Ik wil vanavond nog een map doen, iemand een idee welke wereld vet genoeg is om in kaart te brengen?

Update:
Vandaag 3 G&W opgehaald die in mint status verkeren.
Omdat ik ze alle drie heb gekocht was de per stuk prijs 116Eu.

Wie zegt daar nou nee tegen :P

Zelda:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8UbzbcHMvpHLLs3jwuLvZXNo/full.jpg

Oilpanic:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BpE8gs5Ik5HXHYR0U7BnKwfo/full.jpg

Safebuster:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BorF8XjDPwH2WZJpkAIrKIIm/full.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Zakkenwasser op 24-01-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend de GB "games" 32 in 1 en 23 in 1 gekocht voor 3 p/stuk. Zijn volgens mij vrij zeldzaam. Ze zijn sowieso misleidend want bij die 32 in 1 heb je bijvoorbeeld de games
  • Mario land
  • Mario bros
  • Mario world
  • Ufo Mario
welken allen Mario Land 1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@MrJey; Mooie Zelda Game & Watch, erg leuk! Heb je er al op gespeeld of zijn ze voor de show?

@Cpt. Bennet; de meeste games op een NES/Famicom/GB in 1 zijn niet uniek. Ik heb ook nogwat 99999999 in 1 liggen, waar soms maar 4 spellen op staan :)

Heb zelf gisteren een glazen vitrinekast gehaald, maar moet hem nu nog even inrichten met mijn spulletjes. Is niet het makkelijkste om deze goed in te richten, met lichtval, kijkhoek etc...

Ook nog een Battletoads PCB gekocht. Niet voor de beste prijs, maar omdat deze niet echt heel common zijn toch maar aangeschaft!

Ook moet de postbode zo aan de deur staan met Tekken 4 + Dongle + Marquee voor mijn System 246.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
De Zelda G&W is idd erg nice.

@ Goudsbs: Battletoads PCB voor? Systeem?Prijs? Heb hier van Battletoads diverse dingen op diverse consoles, NES, SNES, GB :P Ik vond die kikkers wel zo vet he :P Naja, vroeger iig :P
De spellen zijn leuk, sommige dingen echt megamoeilijk. Maar daardoor niet minder uitdagend. Zeker de moeite waard iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Lampuhkap; Battletoads voor de Arcade, JAMMA kast zeg maar. Niet voor een console, maar in mijn ogen wel retro :) 125 dollar, wat ik zeg niet goedkoop. Maar ik had niet echt zin om weer te wachten, totdat deze op eBay langs kwam. Het is de versie voor volwassen mensen zeg maar :) Kijk maar even op Youtube ofzo! Deze versie is makkelijker dan de Nintendo versies, bloed!, en te spelen met 3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ Goudsbs:
Das nice, zeker nice. 125 dollar, mja, als je er maar plezier aan hebt toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Gaaf, wist niet dat je die dingen los als PCB kon kopen, je hebt zelf zo'n kast staan dan neem ik aan of hoe werkt dat precies?

Wat is er anders aan de arcade versie, ik zie op youtube deze arcade video staan:

EDIT: heb je dit er ook bijgekocht? :P

[ Voor 27% gewijzigd door Sp33dFr34k op 25-01-2010 16:22 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hijs echt vet :D hehehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb nog een leuk winkeltje gevonden voor goedkope retro games. Niet allemaal compleet helaas.

http://www.moovies.nl/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
GOUDSBS schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:24:
@MrJey; Mooie Zelda Game & Watch, erg leuk! Heb je er al op gespeeld of zijn ze voor de show?
Eigenlijk voor allebei, ik vind de game and watch moeilijker in het begin en aangezien ik nog geen volle LR44 batterijen in huis heb (vergeet het iedere keer), durf ik het nog niet aan om het spel verder te spelen uit angst dat de batterijen op zijn en ik weer op nieuw moet beginnen.

Wat me opvalt op marktplaats is dat er veel G&W kaal wordt verkocht en de verkoper eigenlijk al erbij zegt dat de echte verzamelaar wel weet wat het waard is.

Zo ook met Popey, die is los zonder doosje en handleiding misschien 24Eu waard, daar kan je toch echt geen 120Eu voor verwachten.

Ik weet waar ik alles moet nakijken, en weet wat het werkelijk waard is, en dat ze nog van geluk mogen spreken als ze er toch meer voor krijgen.

:)

[ Voor 31% gewijzigd door Zakkenwasser op 25-01-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Sp33dFr34k; Ik heb een Arcade Kast (zo'n ding uit die speelhallen van vroeger), die een JAMMA connector (soort van universele interface voor Arcade moederborden) heeft. Standaard heeft mijn kast Killer Instinct 2 (is ook een dedicated KI2 kast) op de JAMMA connector aangesloten. Als ik deze loshaal en op een ander moederbord prik, in dit geval Battletoads, dan kan ik deze gewoon spelen met 2 spelers.

Dat kabeltje is een "3P" harness en moet aangesloten worden voor speler 3. Nu is mijn kast 2 spelers, maar in theorie kan ik zonder al te veel moeite die 3e speler ook aansluiten.

Voor mensen die niet zo'n kast hebben/willen is er een supergun. Dit is een apparaat waarmee je een JAMMA moederbord op je TV kan aansluiten. Ook kan je hier custom made controllers op aansluiten. Een supergun is dus een "mooie", compacte oplossing voor thuisgebruik van die oude arcade spellen (JAMMA moederborden).

Dat fimpje is dus exact de versie die ik bedoel! Deze is dus "iets anders" dan de Nintendo varianten (gameplay niet natuurlijk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:38
ik heb gisteren een deal gedaan voor een ps2 devkit :D, nu nog opzoek naar een xbox1 devkit..

ook nog een goedkope saturn boxed voor 20euro gekocht vanuit engeland, verzending was duurder als het ding zelf..

En heb een Megacd boxed vanuit japan besteld ^^ hopelijk is het in heel goede staat zodra ik het allemaal binnen heb post ik foto's ^^

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Icekiller2k6 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:35:
ik heb gisteren een deal gedaan voor een ps2 devkit :D, nu nog opzoek naar een xbox1 devkit..

ook nog een goedkope saturn boxed voor 20euro gekocht vanuit engeland, verzending was duurder als het ding zelf..

En heb een Megacd boxed vanuit japan besteld ^^ hopelijk is het in heel goede staat zodra ik het allemaal binnen heb post ik foto's ^^
MegaCD 1? Vet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Supervet, ik vind het wel leuk om zoiets te weten, bedankt voor het informatieve stukje :)

Ik zie zo'n supergun op eBay staan inderdaad, nu heb ik daar ook een idee van. Het is zeg maar een controller en console in een wat je aansluit op je tv. Dat is inderdaad handig voor als je weinig plaats zou hebben... Ik zie echter nergens een leuke arcade kast staan, zijn die zo zeldzaam of zoek ik verkeerd?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.