Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd hier, maar ik wilde naar aanleiding van de recente Mega-CD discussie toch mijn laatste aanwinst laten zien voor de Mega-CD:
Ik heb hem al een tijdje liggen, dus ik weet niet meer precies hoeveel ik er voor neer heb gelegd, maar ik dacht een € of 20...
Ik heb hem ook gespeeld van het weekend en ik moet zeggen dat ik het een leuk spel vind, maar ik vind de besturing in chopper mode zeer lastig. Space-ship mode is goed te doen en ik moet Mech-mode nog tegen komen.
***SPOILER***
Ik weet niet of iemand hier dit spel ook al een keer gespeeld heeft, maar Ik had al moeite om langs de eerste 'baas' te komen, die mainframe in de warpship. Had ik die mainframe eindelijk dood, ging ik dood voordat ik de 2 'warp pylons' had vrij gemaakt en weg kon warpen(easy mode uiteraard

) Binnen kort maar weer eens proberen.
maar goed, zo kan je zien dat gameplay door de jaren heen veranderd, nu zou een spel als dit eerder uit komen op de PC of speelbaar zijn met een analoge stick. Maar aangezien deze(De analoge sticks) er nog niet waren in 1994!
grafisch vind ik hem wel heel goed, zeker omdat hij gebruik maakt van de hardware scaling en rotating die de Mega-CD ook in gebouwd heeft, het is dus niet alleen een 'domme' CD add-on, er zit zeker hardware extra bij in om de Mega Drive wat extra kracht te geven.
Dit was trouwens een nachtmerrie voor de programmeurs van die tijd. Een volledige 'tower of power/horror' heeft 8! processoren:
3 in de 32X: 2x 32bit RISC(SH2) en 1 custom 32X VDP(Video Diplay Processor)
3 in de Megadrive: 1 16bit Motorola 68000, 1 8bit Z80(I/O proc in MD modes, main proc in MS modes) en een VDP
en 2 in de Mega-CD: 1 16bit Motorola 68000 en 1 custom ASIC Hardware scaling en rotating.
Dan zit er ook nog 1 geluids chip in de MD en voegt de Mega-CD er nog 8 extra geluids kanalen aan de MD toe.
Best wel complex en dus ook een reden waarom de 32X geflopt is.
Maar goed, tot zover de geschiedenis les...
ps Speedfreak: Ik heb ook Final Fight CD, die word gezien als de beste (near-arcade) conversie, maar de mijne is niet zo mint als de jouwne. Heel netjes!
[
Voor 8% gewijzigd door
Vuikie op 25-02-2010 23:20
. Reden: Analoge Sticks waren er nog niet in 1994! ]