Dankje, even terugkomend op dat verhaal, kreeg nog een reactie op een ander forum:
There is a big difference between AC and DC. Putting AC into a device expecting DC can permanently damage it. 10v "should" work, but I do not recommend the extra voltage as it will create additional heat in the unit which can eventually lead to failures. I assume you are in a PAL territory since you said Megadrive, so I'm not sure what system would have the proper power adapter. In North America the Sega Genesis Model 1 power adapter outputs 9v DC at 1.2amps.
If possible you should find a power adapter that will output 9v DC at atleast 850ma. If I'm mistaken and you are in North America, get a Sega Genesis model 1 power adapter. I just recommend it for use with copiers because its 9 volts, DC, and plenty of amperage to power most things.
Nu vraag ik mij weer af in hoeverre hij gelijk heeft...
Aanvullend, deze link. Dus ik zal mijn AC adapter er toch maar niet instoppen dan..
EDIT: Achterop mijn Game Gear (waar die adapter ook in kan) staat DC 9v, dus volgens mij vormt die adapter het om van AC naar DC. Om die reden heb ik het toch maar gedaan net, maar hij doet het niet..

Ik hoor wel dat de floppydrive de diskette pakt, dus er komt wel stroom op, maar hij geeft geen beeld.. Nu heb ik geen reet verstand van die dingen, dus hoop dat iemand hier weet wat ik verkeerd doe. Heb het contact al schoongemaakt, dat was het niet. Dacht, misschien heeft dat ding perse een game nodig bovenin, dat was het ook niet. Verder weet ik eigenlijk niets te verzinnen..
Iemand anders misschien?!
EDIT: zal misschien toch de adapter niet goed zijn... ik hoor een heel zacht geluidje vanuit de floppydrive, maar het lampje brandt niet. In een artikel wat je
hier kunt vinden zie je op de 1e foto dat het lampje wel hoort te branden en volgens mij gaan die dingen zelden of nooit stuk. 10v 1.2a zou toch voldoende moeten zijn neem ik aan of zit ik in de verkeerde richting te zoeken...
[
Voor 36% gewijzigd door
Sp33dFr34k op 12-02-2010 22:55
]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40