i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
De not-supported list valt nogal mee als je die optionele chip laat steken vind ik. Voor die paar games die niet werken maar mij wel interesseren gebruik ik m'n originele game dan wel... (Stunt Race FX!
Wat betreft de max. capaciteit kan je wel gelijk hebben, aangezien hij max. 4GB aanbied lijkt het mij logisch dat dat de max. capaciteit is die ondersteund wordt. Geen idee trouwens hoe groot de volledige NES of Snes collectie is (in MB/GB)...
Dan doe ik meeBruiser schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:27:
Powerpack voor NES & Snes komen samen op een 200 Euro... (met de optionele chip geïnstalleerd in de snes card maar zonder CF card of card reader), toch wel vrij kostelijk. Misschien een IA organiseren voor de geïnteresseerden hier?
De not-supported list valt nogal mee als je die optionele chip laat steken vind ik. Voor die paar games die niet werken maar mij wel interesseren gebruik ik m'n originele game dan wel... (Stunt Race FX!)
Wat betreft de max. capaciteit kan je wel gelijk hebben, aangezien hij max. 4GB aanbied lijkt het mij logisch dat dat de max. capaciteit is die ondersteund wordt. Geen idee trouwens hoe groot de volledige NES of Snes collectie is (in MB/GB)...

PSN: Bellerophon-
Als de prijs echt gunstig is ben ik ook geïnteresseerd.Bruiser schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:27:
Powerpack voor NES & Snes komen samen op een 200 Euro... (met de optionele chip geïnstalleerd in de snes card maar zonder CF card of card reader), toch wel vrij kostelijk. Misschien een IA organiseren voor de geïnteresseerden hier?
De not-supported list valt nogal mee als je die optionele chip laat steken vind ik. Voor die paar games die niet werken maar mij wel interesseren gebruik ik m'n originele game dan wel... (Stunt Race FX!)
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Ik vind het jammer dat ze geen Super FX ondersteuning hebben. Ik zou deze kaart zo aanschaffen voor Starfox 2, maar zo te lezen gaat dat hem nooit worden.De not-supported list valt nogal mee als je die optionele chip laat steken vind ik.
Wel vreemd dat ze alleen de DSP1 ondersteunen. Ik geloof dat je ook Copyboxes hebt, die FX ondersteuning hebben.
De NES versie van de PowerPak emuleert ook de mappers, dus ik zou niet weten waarom de SNES PowerPak de FX bijvoorbeeld niet emuleert...
The Legend Will Never Die
Net weer wat Mega CD spellen gekocht
Ik heb overigens nog 2 vragen betreft Megadrive spullen:
- Heb hier nog een Mega CD 2 liggen die stuk is. Hij werkt nog op het gedeelte wat de cd rond moet spinnen na. Volgens mij is dit maar een klein probleempje, maar weet niet of het makkelijk te fixen is?
- Is er een losse 32x kabel verkrijgbaar voor naar de MD2? Ik vind op eBay alleen maar kabeltjes die aan te sluiten zijn op de MD1 helaas...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Sonic heb ik al, ik zoek Earthworm Jim nogSp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:40:
Ik heb eventueel ook wel interesse, ligt eraan of ik die copybox ooit eens werkend krijgDat weet ik hopelijk deze week nog (als die CIC niet werkt wil ik nog die cap solderen).
Net weer wat Mega CD spellen gekochtHelaas is Sonic en Earthworm Jim te duur voor mij, die had ik er graag bij gehad...
![]()
Ik heb overigens nog 2 vragen betreft Megadrive spullen:
- Heb hier nog een Mega CD 2 liggen die stuk is. Hij werkt nog op het gedeelte wat de cd rond moet spinnen na. Volgens mij is dit maar een klein probleempje, maar weet niet of het makkelijk te fixen is?
- Is er een losse 32x kabel verkrijgbaar voor naar de MD2? Ik vind op eBay alleen maar kabeltjes die aan te sluiten zijn op de MD1 helaas...
Welke games heb je nu dan voor de Mega CD?
Ik heb nu "gewonnen" op eBay: SoulStar, Prince of Persia, Night trap en Lethal Enforcers 1 + 2 (in het doosje van 2, dus 1 zonder hoesje en manual). Het ging me eigenlijk om SoulStar, die is echt gaaf, de rest was meer een bonus, lage prijs + gecombineerde verzending
Allemaal pal?!?Sp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:56:
Sonic is inderdaad wat gangbaarder, Earthworm Jim vind je bijna niet! Maarja, om daar nu €30+ voor te gaan betalen, en hij was niet eens in goede staat...
Ik heb nu "gewonnen" op eBay: SoulStar, Prince of Persia, Night trap en Lethal Enforcers 1 + 2 (in het doosje van 2, dus 1 zonder hoesje en manual). Het ging me eigenlijk om SoulStar, die is echt gaaf, de rest was meer een bonus, lage prijs + gecombineerde verzending
Worms 1 is inderdaad altijd goed
Hoe kan mijn PAL Megadrive 2 eigenlijk standaard Genesis spellen spelen vraag ik me af... hoort dat zo?
Athans, tot zover mijn kennis gaat wel iig. En volgens mij, zijn die converters ook niet makkelijk te krijgen
(ik heb er overigens wel 1. Goudkleurig van Honeybee)
[ Voor 15% gewijzigd door Lampuhkap op 15-02-2010 14:16 ]
Heb maar 2 Genesis games, maar die kan ik allebei zonder problemen spelen... misschien heeft iemand liggen klooien met dat ding? Of het zijn gewoon 2 games die toevallig wel werken..?
[ Voor 10% gewijzigd door Sp33dFr34k op 15-02-2010 14:23 ]
Dat valt op zich nog meeSp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:09:
Yep, allemaal PAL
Worms 1 is inderdaad altijd goedIemand op MP verkoopt ook nog Lost Vikings II voor de Saturn, die vond ik wel interessant, maar wel iets duur voor €20..
Hoe kan mijn PAL Megadrive 2 eigenlijk standaard Genesis spellen spelen vraag ik me af... hoort dat zo?
Heb mogelijk een copybox voor 20 euro gekocht, weet niet of hij werkt (dat is dan wel een nadeel)
€20 is wel nice, welke copybox en heb jij de adapter er wél bij hoop ik?
Universele adapter krijg ik erbijSp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:35:
Lost Vikings valt mee voor die prijs bedoel je? Is ook wel, maar ik had/heb andere prioriteiten helaas, anders had ik 'm wel gekocht. Ben nu aan het onderhandelen voor een 32X, om mijn MD compleet te maken
€20 is wel nice, welke copybox en heb jij de adapter er wél bij hoop ik?
Een 32X moet ik ook nog steeds kopen
Jep, mijn Megadrive 2 (beetje het cartridge slot gemod) speelt ook JAP games af en vertaalt Bare Knuckle 2 naar Street of Rage 2!Hoe kan mijn PAL Megadrive 2 eigenlijk standaard Genesis spellen spelen vraag ik me af... hoort dat zo?
Oh ja, "latere" spellen doen het niet!
SweetGOUDSBS schreef op maandag 15 februari 2010 @ 15:01:
[...]
Jep, mijn Megadrive 2 (beetje het cartridge slot gemod) speelt ook JAP games af en vertaalt Bare Knuckle 2 naar Street of Rage 2!
Oh ja, "latere" spellen doen het niet!
Maar apart dat latere spellen het dan weer niet doen
Nou heb ik sowieso alleen maar PAL games hier op 1 Outrun na. Ik heb verder nooit bij genesis stil gestaan tot ik de converter had. Sommige games zijn NTSC makkelijker te krijgen, maar probeer eerst maar eens een goeie converter te vinden, kan ook lastige opgave zijn!
Je kan gewoon de MegaDrive open schroeven, dan hoef je niets te modden met betrekking tot het cartridge slot. Ook kan je een mod toepassen, zodat je de regio + hertz kan instellen, zie link.
Converters voor de MegaDrive zijn eigenlijk niet nodig en een soort zelfde truck kan je toepassen op een USA SNES (kan je vrij universeel maken).
[ Voor 7% gewijzigd door DLX op 15-02-2010 16:44 ]
De oudere spellen met een klein logo van de Genesis werken wel gewoon in de Europese Mega Drive.
Deze spellen werden vroeger ook gewoon verkocht bij de Bart Smit etc. Ik kom er namelijk regelmatig 1 tegen.
Zojuist de betaling in orde gemaakt :-)theforce81 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:40:
Voor de geinteresseerden, iemand verkoopt zijn Flashboy en deze zijn op het moment erg lastig aan te komen!
http://www.vr32.de/modules/catads/adsitem.php?ads_id=150
Een beetje dezelfde prijs als dat je hem van de maker zelf zou kopen.
Super! Blij iemand hiermee geholpen te hebben, had het eerlijk gezegd niet verwacht lol. Waren de verzendkosten een beetje redelijk?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Was in totaal 112€ ervoor kwijt, iets meer dan de normale prijs maar goed. Had ook al met de maker aan het emailen geweest en hij verwacht ten vroegste de laatste helft v/h jaar een nieuwe batch... en aangezien ik niet graag wacht kwam dit mooi uit
Nette prijs hoor! Dat gaat lang duren zeg, de nieuwe batch, blij dat ik er al een heb!!Bruiser schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:30:
Ik was eigenlijk zelf al op het zoekertje terecht gekomen... maar evengoed bedankt ;-)
Was in totaal 112€ ervoor kwijt, iets meer dan de normale prijs maar goed. Had ook al met de maker aan het emailen geweest en hij verwacht ten vroegste de laatste helft v/h jaar een nieuwe batch... en aangezien ik niet graag wacht kwam dit mooi uit
Vrij universeel maken? Hoe dat dan?GOUDSBS schreef op maandag 15 februari 2010 @ 16:40:
Apart is het niet echt; de eerdere games keken niet naar regio + hertz.
Je kan gewoon de MegaDrive open schroeven, dan hoef je niets te modden met betrekking tot het cartridge slot. Ook kan je een mod toepassen, zodat je de regio + hertz kan instellen, zie link.
Converters voor de MegaDrive zijn eigenlijk niet nodig en een soort zelfde truck kan je toepassen op een USA SNES (kan je vrij universeel maken).
Of het aan de CIC ligt is onbekend. Door het afwijkende typenummer is het lastig te bepalen of hij werkt als PAL of NTSC CIC. Je kan er wel vanuit gaan dat in een cartridge de CIC niet in een voetje zit, dat wordt dus solderen.Sp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 01:00:
Hmmz, hij is er wel makkelijk uit te halen door dat voetje ja, maar denk je dat het daaraan ligt..? Heb nog nooit een spel opengemaakt trouwens, zitten die CIC's daar ook in een voetje?![]()
Zal eens zo'n speciale schroevendraaier daarvoor bestellen en dan probeer ik het gewoon uit.
Volgens een gastje op het Tototek forum (die dezelfde box heeft) mist er een cap, die hebben de vorige eigenaren waarschijnlijk opgeblazen door een verkeerde voeding () en hij denkt dat het daaraan ligt. Zal ook sowieso die cap proberen te krijgen, hopelijk hebben ze zo'n 16V1000uF bij de lokale elektroboer, een google search levert niet zoveel op..
In ieder geval dank!
Oow en hier het Tototek thread linkje
Of er op die lege plek ooit een cap heeft gezeten kan je makkelijk zien aan de onderkant van de print aan eventuele soldeerresten, beschadigingen etc. Als je bijvoorbeeld kijkt naar deze foto van een UFO, dan zie je dat het weliswaar een andere pcb revisie is, maar er op die positie maar 1 cap zit.
Ik zou zelf denken dat als iemand de moeite neemt om die cap te verwijderen, hij (of zij) dan ook de moeite neemt er een andere in te solderen? Probeer iig bij het los solderen van die CIC de pennetjes zo kort mogelijk te verhitten, en probeer met een tinzuiger te werken.
Boh ik een n64 te veeladdictive schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:57:
vandaag mijn N64 weer eens tevoorschijn getoverd. Morgen maar eens Mario 64 gaan spelen
En dan heb ik nog een stuk of 6 losse n64's liggen ook :-p
Wat is dat in die kast rechts, tweede plank van boven?Bruiser schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:05:
Lol... ik wou dat ik die van mij ook kon weg- en terug tevoorschijn toveren, hij neemt namelijk nogal wat plek in:
[afbeelding]
En dan heb ik nog een stuk of 6 losse n64's liggen ook :-p
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik geloof dat ik een stuk of 6 N64's heb.Bellerophon schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:01:
[...]
Boh ik een n64 te veelMisschien moet ik die maar eens op marktplaats gaan zetten
Moah ik vind 1 meer dan genoegdanielkraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:07:
[...]
Ik geloof dat ik een stuk of 6 N64's heb.Maar is ook wel mijn favo console.
Werkt bij mij ook gewoon, dus ik denk dat dat standaard "works as designed" is. M'n JAP strategy game (ben even vergeten hoe ie heet) doet het zonder problemen in m'n EUR megadrive.Sp33dFr34k schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:20:
Ik heb een converter gekocht, maar tot mijn verbazing speelt dat ding ze ook zo af, vreemd...
Heb maar 2 Genesis games, maar die kan ik allebei zonder problemen spelen... misschien heeft iemand liggen klooien met dat ding? Of het zijn gewoon 2 games die toevallig wel werken..?
EDIT:
Ah, Aero gaf meteen de verklaring al... Sorry
[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 16-02-2010 11:21 ]
Liege, liege, liegebeest!
PSN id: PENo1
Ik heb zelf een AV switch van deal extreme gehaald, namelijk deze. En voor mijn megadrive een RCA kabeltje besteld bij Racketboy. Niet zo goed als RGB, maar wel een stuk betaalbaarder en sowieso een stuk beter beeld dan via de RF.P.E.No.1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:57:
Laatst mijn Megadrive van zolder gehaald en bij mijn zoontje op de kamer gezet. Hij kreeg een NES van mijn vrouw (overgenomen van een vriendin van haar) omdat ie zo gek van Mario is. TV'tje op zijn kamer gezet en de NES aangesloten. Dus ik dacht dan moet ik mijn Megadrive daar ook neerzetten. Prachtig allemaal, mijn zoontje is gelijk ook gek van Sonic (papa kan je voor mij cheaten dat je supersonic bent?) Maar wat een geouwehoer om telkens die boel om te zetten want je hebt maar 1 analoge aansluiting op de tv. bestaat er ook een hubje voor oid? ik kan natuurlijk ook een scart voor mijn Megadrive halen maar dan moet ik een bestellen via internet en dat lijkt me wat teveel moeite en zijn ze ook nog best duur. Ik heb wel al geprobeerd om de NES aan te sluiten op de RF switch van de Megadrive maar dan is het beeld brak. Of ligt dat aan een brakke RF-switch? Mijn zoontje heeft geen kabel op de kamer dus het gaat puur om het aansluiten van die twee consoles.... Nu ben ik trouwens wel van plan om er strax nog een SNES neer te zetten maar dat is een vraag voor later
Hoop dat je er wat aan hebt
Bummer, ik zie net dat bij racketboy zo'n beetje alles uitverkocht is...
Cartridge slot modden, zodat USA en JAP/PAL games erin passen. Lockout chip uitschakelen, voor PAL ondersteuning. En je hebt een vrij universele SNES en kan bijna alles spelen op wat spellen na als SMRPG of SFA2.Bellerophon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:53:
Vrij universeel maken? Hoe dat dan?
Als je een schakelaar maakt bij je lockout chip, dus dat je deze weer in kan schakelen, dan werkt SMRPG wel gewoon weer!
Linkje!
[ Voor 6% gewijzigd door DLX op 16-02-2010 14:20 ]
Heb je daar een tutorial van?GOUDSBS schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:57:
[...]
Cartridge slot modden, zodat USA en JAP/PAL games erin passen. Lockout chip uitschakelen, voor PAL ondersteuning. En je hebt een vrij universele SNES en kan bijna alles spelen op wat spellen na als SMRPG of SFA2.
Als je een schakelaar maakt bij je lockout chip, dus dat je deze weer in kan schakelen, dan werkt SMRPG wel gewoon weer!
@Krueger: Lol, opscheppert..
@Viper: die scart adapter van het plaatje sucked. Heb er in het verleden al vaker van die dingen geprobeerd, maar er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in die dingen. Op dit moment gebruik ik er overigens eentje met een switch in.
Ik wil het via EMS doen, maar begrijp nu niet precies waarom hij dit schrijft.Yes, it is including plastic baggie. It's brandnew item. Battery is not including. Original battery was very old so that we throw it away trash.
By the way, Can we write real item value on the custom form for full insurance coverage of your item? You may be charged a custom tax(10-30%??) from the custom office in your country???....Please let me know if you like to avoid a custom tax. Otherwise we will write real items value for your full insurance. Thank you very much! : ))
en waarom zouden ze extra belasting willen vragen ervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-02-2010 15:13 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Ik heb de keuze: lage waarde, niet volledige verzekering.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:13:
Wat snap je er niet aan?!
echte waarde, volledig verzekerd maar kans op 19% btw
Betekend dat dan dat ik langer moet wachten als er BTW oer berekend gaat worden?
[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 16-02-2010 15:19 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
De eerste link die je me gaf is niet van toepassing omdat ik alleen de analoge aansluiting heb voor de Megadrive en de tweede (racketboy link) is alleen voor de Megadrive 2 (en 3 maar wist niet dat die bestondCharly schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:41:
[...]
Ik heb zelf een AV switch van deal extreme gehaald, namelijk deze. En voor mijn megadrive een RCA kabeltje besteld bij Racketboy. Niet zo goed als RGB, maar wel een stuk betaalbaarder en sowieso een stuk beter beeld dan via de RF.
Hoop dat je er wat aan hebt
Bummer, ik zie net dat bij racketboy zo'n beetje alles uitverkocht is...
Dat gaat over de Genesis, en die hebben wel 3 modellen...P.E.No.1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:49:
[...]
De eerste link die je me gaf is niet van toepassing omdat ik alleen de analoge aansluiting heb voor de Megadrive en de tweede (racketboy link) is alleen voor de Megadrive 2 (en 3 maar wist niet dat die bestond)
Als je de Megadrive 1 hebt, heb je niet zoveel keuze als voor de Megadrive 2. Scart voor de 1 is verrekkes duur altijd, check dit.
Je had toch scart? Dan kun je daar toch zo'n AV switch achter hangen? Voor de megadrive 1 kon je meen ik trouwens ook makkelijker zelf een scart of AV kabel maken dan voor de latere modellen, omdat de eerste een (meer) gangbare DIN stekker gebruikt.P.E.No.1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:49:
[...]
De eerste link die je me gaf is niet van toepassing omdat ik alleen de analoge aansluiting heb voor de Megadrive en de tweede (racketboy link) is alleen voor de Megadrive 2 (en 3 maar wist niet dat die bestond)
Als je inderdaad echt alleen RF in op je TV hebt zou ik proberen ergens een ander TVtje vandaan te halen voor gratis of bijna gratis. Zeker als je met splitters etc. in de weer gaat wordt RF vrij snel vrij dramatisch qua beeld en geluid.
En volgens mij kon je ook nog ergens RGB (voor scart oid.) aftappen door het RF kastje open te slopen en daar een extra uitgang aan te solderen.
[ Voor 47% gewijzigd door Charly op 16-02-2010 16:06 ]
Daarnaast heeft hij deze kabels ook voor NES, SNES, N64, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 16-02-2010 16:26 ]
Helemaal leuk om later aan de AV receiver aan te sluiten als ie ook nog eens een christelijke upscaling processor heeft
Probleem is dat mijn receiver helaas geen scart aansluiting heeft, alleen maar composiet.. maargoed de retro consoles staan toch in een andere ruimte waar geen receiver aanwezig is.. en ze hangen aan een oldskool 50hz 4:3 CRT TV zoals het hoort..
Zojuist m'n snes nog eens aangezet, Donkey Kong Country is en blijft de beste game ooit :-)
Die tutorials kun vinden op Internet.Bruiser schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:16:
Mr. VB :-) heb je daar een tutorial (met foto's) voor?
Zojuist m'n snes nog eens aangezet, Donkey Kong Country is en blijft de beste game ooit :-)
http://www.virtual-boy.org/fixvblineserror.htm bijvoorbeeld, al is die niet heel specifiek beschreven.
Ook gebruiken ze hier wel eens een oven voor om die kabels als het ware weer vast te smelten.
Ik heb er geluk mee dat bij mij vreemd genoeg de cartridgepoort kapot was en dit veroorzaakte ook rare problemen in het beeld. (pinnen waren omgebogen). Maar ik heb er destijds ook veel over gezocht op Internet. Ook wel eens gelezen dat iemand het gerepareerd had door zo'n papierklem binnenin over die kabel heen te klemmen. (Was schijnbaar net genoeg ruimte voor, en dat werkte ook).
Hier een link naar de thread waarin een filmpje en goede uitleg staat http://www.vr32.de/module...php?topic_id=3630&forum=1Bruiser schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:16:
Als reactie op Crystalviris
Die oven manier is niet echt de beste, vaak komen de problemen dan terug. Het solderen is een permanente fix, eenmaal toegepast zit het gewoon goed vast! In de oven kan ook de Flex Cable wegsmelten en zit je met een groter probleem. Ach ja, iedereen zijn manier denk ik dan maar
En ook al heb je geen strepen of noise op je schermen, zal de helderheid waarschijnlijk wel zijn afgenomen, als je het dan soldeert of in de oven doet
[ Voor 45% gewijzigd door Koldur op 16-02-2010 19:04 ]
Als we het dan weer over Virtual Boys hebben. Deze komen mijn kant op. Ik hoop dat eentje ervan werkt. En als ze niet werken, dat ze makkelijk te fixen zijn.theforce81 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:02:
Zo, hier meneer Virtual Boy weer. Vandaag even bezig geweest met het solderen van het andere scherm. Ik moet zeggen dat het er nu echt veel beter uitziet, morgen maar ook even de schermen van mijn reserve VB solderen. Veel helderder! Het schijnt dat eigenlijk alle VB's hier last van hebben, de Flex Cable zit als het ware vast geplakt aan de connector op het board van de schermpjes. Dit komt gedeeltelijk los waardoor de problemen ontstaan, als je het vast soldeert dan is de connectie 100% en zal de licht opbrengst hoger zijn en krijg je geen strepen of noise problemen. Maar vooral het feit dat het allemaal een stuk lichter is nu vind ik erg prettig. Veel lekkerder spelen nu! Een aanrader voor alle VB spelers hier
Er zitten helaas geen adapters bij, maar ik heb nog wel een universele liggen.
[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 16-02-2010 19:14 ]
Je kan toch ook gewoon heel gemakkelijk de NES aansluiten op de SCART? Gewoon een kabel met 2 tulp verbindingen halen en een SCART blokje en klaar ben je. Dan heb je de NES op SCART en de Megadrive gewoon op de kabelaansluiting.P.E.No.1 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:57:
Laatst mijn Megadrive van zolder gehaald en bij mijn zoontje op de kamer gezet. Hij kreeg een NES van mijn vrouw (overgenomen van een vriendin van haar) omdat ie zo gek van Mario is. TV'tje op zijn kamer gezet en de NES aangesloten. Dus ik dacht dan moet ik mijn Megadrive daar ook neerzetten. Prachtig allemaal, mijn zoontje is gelijk ook gek van Sonic (papa kan je voor mij cheaten dat je supersonic bent?) Maar wat een geouwehoer om telkens die boel om te zetten want je hebt maar 1 analoge aansluiting op de tv. bestaat er ook een hubje voor oid? ik kan natuurlijk ook een scart voor mijn Megadrive halen maar dan moet ik een bestellen via internet en dat lijkt me wat teveel moeite en zijn ze ook nog best duur. Ik heb wel al geprobeerd om de NES aan te sluiten op de RF switch van de Megadrive maar dan is het beeld brak. Of ligt dat aan een brakke RF-switch? Mijn zoontje heeft geen kabel op de kamer dus het gaat puur om het aansluiten van die twee consoles.... Nu ben ik trouwens wel van plan om er strax nog een SNES neer te zetten maar dat is een vraag voor later
(al moet ik zeggen dat je beter ook de Mega Drive op SCART moet gaan doen, want het beeld is meteen 10x beter/scherper)
[ Voor 4% gewijzigd door Aero op 16-02-2010 19:31 ]
Ja precies. Ook op Marktplaats moet er per see honderd euro voor gevraagd worden, ook al zit er niks bij.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:31:
Inderdaad best een koopje, en dan nog incl. 2 games. Ik heb een vriend in Amerika gevraagd of ie wil opletten voor zo'n ding en een USA snes. Als je ze in Europa wilt komen ben je veel teveel geld kwijt, zijn veelal Duitsers die makkelijk geld proberen te verdienen aan dat spul..
Nou weet ik natuurlijk niet of ze werken, maar ik ben op zich best bedreven met elektronica, dus ik denk dat dat wel moet lukken. Volgens mij zijn er ook niet heel veel problemen met de Virtual boy, op de glitchy LCD's na.
Voor de mensen die een custom adapter op hun Virtual Boy willen aansluiten: een adapter van 6 Volt -13 Volt werkt. Ik heb zelf alleen geen enkel idee welke connector er nou op die controller zit en of die los te koop zijn, dus dat wordt openschroeven en hardwiren ben ik bang.
[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 16-02-2010 19:38 ]
Tja, als het je nou echt niet mag lukken om die schermen zelf te maken, kan ik het wel voor je doen, voor een tientje per twee schermen lijkt me erg redelijk en levert mij eigenlijk niets op gezien het wel even een werkje is (dus valt niet onder handel toch!?).danielkraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:12:
[...]
Als we het dan weer over Virtual Boys hebben. Deze komen mijn kant op. Ik hoop dat eentje ervan werkt. En als ze niet werken, dat ze makkelijk te fixen zijn.
Er zitten helaas geen adapters bij, maar ik heb nog wel een universele liggen.
Zonder adapter en stand is het niet echt handig, maar als je al een stand of iets in die geest hebt, dan heb je in ieder geval twee reserve VB's voor het geval je originele het mag begeven.
Ik heb die connector bij een elektronica zaakje bij mij in de buurt gekocht voor 1,50 en deze gesoldeerd op een universele adapter. Beter dan hardwiren, tenzij je natuurlijk geen adapter tap set hebt, dan is hardwiren je beste optie. Voor het geld wat je ervoor neergelegd hebt niet eens zo verkeerd, je hebt toch twee controllers!danielkraak schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:37:
[...]
Ja precies. Ook op Marktplaats moet er per see honderd euro voor gevraagd worden, ook al zit er niks bij.
Nou weet ik natuurlijk niet of ze werken, maar ik ben op zich best bedreven met elektronica, dus ik denk dat dat wel moet lukken. Volgens mij zijn er ook niet heel veel problemen met de Virtual boy, op de glitchy LCD's na.
Voor de mensen die een custom adapter op hun Virtual Boy willen aansluiten: een adapter van 6 Volt -13 Volt werkt. Ik heb zelf alleen geen enkel idee welke connector er nou op die controller zit en of die los te koop zijn, dus dat wordt openschroeven en hardwiren ben ik bang.
Ja inderdaad. Als het niet werkt, dan kan ik altijd nog wat dingen verkopen, of goedkoop een head system regelen. Maar de Ebayer van wie ik het heb gekocht lijkt me een eerlijk persoon en ik denk dat ik sowieso één van de twee nog wel werkend zou moeten krijgen.theforce81 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:44:
[...]
Ik heb die connector bij een elektronica zaakje bij mij in de buurt gekocht voor 1,50 en deze gesoldeerd op een universele adapter. Beter dan hardwiren, tenzij je natuurlijk geen adapter tap set hebt, dan is hardwiren je beste optie. Voor het geld wat je ervoor neergelegd hebt niet eens zo verkeerd, je hebt toch twee controllers!
Het was trouwens 60 euro incl.
@Krueger F: Ik had hem gemaild om te vragen of die erbij zaten, maar nog geen reactie op helaas. Maar als die ontbreken, dan vind ik daar wel iets op.
[ Voor 11% gewijzigd door danielkraak op 16-02-2010 20:38 ]
Niet iedereen kan of wil solderen dan zou je die opties kunnen overwegen. Die van mij doet het goed geen probleem met de helderheid of iets dergelijks krijgt er koppijn genoeg vantheforce81 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:56:
[...]
Als reactie op Crystalviris
Die oven manier is niet echt de beste, vaak komen de problemen dan terug. Het solderen is een permanente fix, eenmaal toegepast zit het gewoon goed vast! In de oven kan ook de Flex Cable wegsmelten en zit je met een groter probleem. Ach ja, iedereen zijn manier denk ik dan maar
En ook al heb je geen strepen of noise op je schermen, zal de helderheid waarschijnlijk wel zijn afgenomen, als je het dan soldeert of in de oven doetdan zal je er wel baat bij hebben. Ik heb het verschil gezien met mijn tweede VB, deze heeft geen strepen of noise, maar wel veeeel minder helderheid.
Misschien toch meer last van de helderheid dan je denkt en daardoor koppijn krijgtCrystalViriS schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 23:39:
[...]
Niet iedereen kan of wil solderen dan zou je die opties kunnen overwegen. Die van mij doet het goed geen probleem met de helderheid of iets dergelijks krijgt er koppijn genoeg van![]()
Alleen krijg je na het spelen dat al het licht enorm fel is. Ongeveer hetzelfde effect als wanneer je wakker wordt.
Batman Arkham Asylum Collectors Edition
Wilde deze al sinds de release hebben, en viste achter t net
http://i50.tinypic.com/2em3hbo.jpg
http://i46.tinypic.com/33z9o51.jpg
http://i45.tinypic.com/ev1h1d.jpg
http://i46.tinypic.com/2u5cj1x.jpg
http://i48.tinypic.com/wuhr7q.jpg
http://i46.tinypic.com/jb1tn9.jpg
http://i47.tinypic.com/2i7agj7.jpg
http://i46.tinypic.com/5nj141.jpg
Doet me denken aan:
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHehe, inderdaad niet bepaald retro. M'n vriend heeft em ook (wel al sinds de release). Ik vind dat die batarang er in de doos mooier uitziet als wanneer je hem eruit haalt.Lampuhkap schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:04:
Ook niet helemaal retro, maar wel echt mooi in de verzameling:
Batman Arkham Asylum Collectors Edition
Wilde deze al sinds de release hebben, en viste achter t netna lang zoeken toch nog een gloedjenieuwe gevonden bij 12game
http://i50.tinypic.com/2em3hbo.jpg
http://i46.tinypic.com/33z9o51.jpg
http://i45.tinypic.com/ev1h1d.jpg
http://i46.tinypic.com/2u5cj1x.jpg
http://i48.tinypic.com/wuhr7q.jpg
http://i46.tinypic.com/jb1tn9.jpg
http://i47.tinypic.com/2i7agj7.jpg
http://i46.tinypic.com/5nj141.jpg
@souljah1h:
Haha, altijd wel grappige filmpjes heeft die gast. Zijn hoogstwaarschijnlijk nog wel meer van dat soort titels te vinden op de SNES kan er zo even geen bedenken. Al hoewel die frustratie doet me even denken aan the Lion king (op SNES en Megadrive) het level waar je overhoop gelopen wordt door die kudde in de kloof telkens weer ook zo frusterend..
Laatst zitten retro gamen en met z'n drieeen tekens daar gameover gegaan

[ Voor 23% gewijzigd door CrystalViriS op 17-02-2010 19:51 ]
Hier staan er een hoop tussen: http://www.digitpress.com...ve/index.php/t-15456.htmlsouljah1h schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 17:41:
Weet iemand nog 'moeilijke' spellen voor de SNES, dus moeilijk uitspeelbaar, dingen die bijna onmogelijk zijn om te halen etc? Ik hou wel van een uitdaging
Doet me denken aan:
[video]
Twee bizar moeilijke spellen uit die lijst:danielkraak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:01:
[...]
Hier staan er een hoop tussen: http://www.digitpress.com...ve/index.php/t-15456.html
Bart's Nightmare en Super Ghouls 'n Ghosts
Hoe herkenbaar! hehe ik had dat op de PC, daar speelde ik m op. Ik ehb m voor de SNES en de MD en de GameGear ook hoorCrystalViriS schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:43:
[...]
Hehe, inderdaad niet bepaald retro. M'n vriend heeft em ook (wel al sinds de release). Ik vind dat die batarang er in de doos mooier uitziet als wanneer je hem eruit haalt.
@souljah1h:
Haha, altijd wel grappige filmpjes heeft die gast. Zijn hoogstwaarschijnlijk nog wel meer van dat soort titels te vinden op de SNES kan er zo even geen bedenken. Al hoewel die frustratie doet me even denken aan the Lion king (op SNES en Megadrive) het level waar je overhoop gelopen wordt door die kudde in de kloof telkens weer ook zo frusterend..
Laatst zitten retro gamen en met z'n drieeen tekens daar gameover gegaan. Terwijl ik het eerder gehaald heb.
Earthworm Jim heb ik voor bijna alle systemen trouwens
Anoniem: 319008

Alle info en meer foto's staan hier, in het kort staat het hieronder:
The R10 - 9012 Color TV Sports by the producer R10 - sometimes called A10 - made in Hong Kong. The console includes the four classic Pong games and two shooting games. Like for the TG-621 the controllers could be stored in a special chamber in the rear of the console. A very realistic looking pistol was included in the version we own, there is a placeholder for the pistol in the box styrofoam and it is shown on the original box.
Eventuele eigen foto's zijn mogelijk, maar heb ik nog niet..
Alles werkt perfect, is nog in goede staat, het zit nog in de doos, handleiding zit erbij, garantiebewijs uit '78 oid. zit er ook nog bij (De garantie is helaas verlopen..
Nu is alleen het geval, dat dit ding hier staat te verstoffen en ik wil hem dus verkopen of doneren aan een museum of iets dergelijks.
Google levert akelig weinig hits op, als je de naam van dit apparaat invoert en ik heb zelf ook geen idee waar je een dergelijk apparaat te koop aan kan bieden, er van uit gaande dat er verzamelaars zijn die dit willen hebben.
Ga je met zoiets gewoon naar Marktplaats, Ebay? Iemand enig idee? Iemand zelf interesse? Welk gaming / console forum zou ik kunnen proberen?
En als ik het hier op GoT wél ergens zou willen aanbieden, waar zou ik dan heen moeten? Ik begrijp dat dit niet het goede topic is, maar waar ik dan wel heenmoet weet ik ook niet..
http://www.bonami-spelcomputer-museum.nl/index.htm
Ach, hij probeert het in ieder geval op de goede manier te doendanielkraak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:11:
Blijkbaar heb je de topicwaarschuwing wel gelezen. Wat ik dan niet snap, is dat je naast het verhaal dat je niet weet waar je het moet posten ook per see de advertentie erbij moet doen. Niet echt slim of wel soms?
Vandaag dus mijn andere VB ook de schermen gesoldeerd, echt een verbetering! Echt, voor de VB eigenaren en soldeer behendigen, pas het toe en je zal er geen spijt van hebben!
Anoniem: 319008
Thanks, hier heb ik wat aan!Lampuhkap schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:04:
Naar Vraag en Aanbod. En er is een museumpje voor dat soort spul ja.
http://www.bonami-spelcomputer-museum.nl/index.htm
Advertentiedanielkraak schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:11:
Blijkbaar heb je de topicwaarschuwing wel gelezen. Wat ik dan niet snap, is dat je naast het verhaal dat je niet weet waar je het moet posten ook per see de advertentie erbij moet doen. Niet echt slim of wel soms?
Als ik hem hier had willen verkopen had ik er wel een vraagprijs bij gezet.
En nee, ik had echt geen idee waar ik heen moest, als je mijn post history bekijkt zal je zien dat ik amper op GoT zit..
Iemand hier die een Neo Geo Pocket Color of een Neo Geo CD heeft trouwens?? Dat gaat waarschijnlijk de volgende hunt worden na de VB..
Neo Geo CD is geniaalSp33dFr34k schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:27:
Crap, bijna een VB te pakken voor nog geen €50 ex. verzending... Naja, morgen weer een dag..
Iemand hier die een Neo Geo Pocket Color of een Neo Geo CD heeft trouwens?? Dat gaat waarschijnlijk de volgende hunt worden na de VB..
Anoniem: 185891
De 'onderwater' muziek van DKC is wat mij betreft samen met de 'winterwereld' muziek van Secret of Mana de mooiste gamemuziek ooit.Bruiser schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:16:
Super Ghouls 'n Ghosts is echt peanuts. De voorganger Ghosts 'n Ghoblins op de NES daarentegen...Bellerophon schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:15:
Twee bizar moeilijke spellen uit die lijst:
Bart's Nightmare en Super Ghouls 'n Ghosts
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Anoniem: 340927
Bart's Nightmare valt ook wel mee, op de Indiana Jones-minigame na die meer geluk dan wijsheid is.Captain N schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:22:
[...]
Super Ghouls 'n Ghosts is echt peanuts. De voorganger Ghosts 'n Ghoblins op de NES daarentegen...
KloptAnoniem: 340927 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:32:
[...]
Bart's Nightmare valt ook wel mee, op de Indiana Jones-minigame na die meer geluk dan wijsheid is.
Jammer van de VB, maar het gaat je lukken!Sp33dFr34k schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:27:
Crap, bijna een VB te pakken voor nog geen €50 ex. verzending... Naja, morgen weer een dag..
Retrogamer had het over Last Action Hero. Niet te doen volgens hun.
Wordt niets over genoemd in de advertentie?danielkraak schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:13:
Ik zag zojuist Deze advertentie op Ebay. Volgens mij zit er een Flash Boy bij, als je goed naar het plaatje kijkt. Misschien geinteresseerde hierin?
Anoniem: 340927
Maar volgens heb je het al gehaald als je 3 minigames haalt, dan is de familie lichtelijk tevree. Itchy & Scratchy, het zwemspel met de bacterieen en Bartzilla zijn redelijk simpel dus is te doen.Bellerophon schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:34:
[...]
KloptEn een A+ halen is gewoon erg lastig
Op zich wel een geinige game.
Die kabel is alleen voor MD2 toch? Ik wil graag mijn MD 1 op scart hebben. Is dit mogelijk denk je? Ik kan er niets over vinden. Vind telkens alleen maar voor de MD2.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:20:
Hmm, nu we het over een MD kabel hebben, ik zie een (uiteraard stereo) RGB kabel op eBay staan, mooie vervanging voor mijn mono composietkabel voor dat geld denk ik... wellicht ook interessant voor iemand anders hier?
Daarnaast heeft hij deze kabels ook voor NES, SNES, N64, etc.
Ik heb trouwens nog een Atari Jaguar staan maar dat is niet wat ik ervan verwacht had. Heb hem ooit eens gekregen met een aantal spellen erbij (o.a. Alien vs Predator; dit schijnt een redelijk zeldzaam spel te zijn volgens Ebay, Rayman,Dragon, Kasumi Ninja,Doom etc.) maar zijn eigenlijk allemaal baggerspellen vind ik. Ik denk dat ik deze ga ruilen tegen een SNES ofzo....
Die had ik volgens mij al ergens genoemd, check dit. Prima verkoper, heb er inmiddels al flink wat mee geluldP.E.No.1 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:28:
[...]
Die kabel is alleen voor MD2 toch? Ik wil graag mijn MD 1 op scart hebben. Is dit mogelijk denk je? Ik kan er niets over vinden. Vind telkens alleen maar voor de MD2.
Ik heb trouwens nog een Atari Jaguar staan maar dat is niet wat ik ervan verwacht had. Heb hem ooit eens gekregen met een aantal spellen erbij (o.a. Alien vs Predator; dit schijnt een redelijk zeldzaam spel te zijn volgens Ebay, Rayman,Dragon, Kasumi Ninja,Doom etc.) maar zijn eigenlijk allemaal baggerspellen vind ik. Ik denk dat ik deze ga ruilen tegen een SNES ofzo....
En als je die Atari kwijt wil, ik heb 'm nog niet..

@Bellerophon: Dat zag ik al op Joetoep inderdaad, maar hij is wel aardig aan de prijs zeg!
Eh .... wat bedoel je ?
Was zeker een leuk spelAnoniem: 340927 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:18:
[...]
Maar volgens heb je het al gehaald als je 3 minigames haalt, dan is de familie lichtelijk tevree. Itchy & Scratchy, het zwemspel met de bacterieen en Bartzilla zijn redelijk simpel dus is te doen.
Op zich wel een geinige game.
Helaas heb ik Virtual Bart nooit gespeeld
Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.