Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.432 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Valt verder weinig aan toe te voegen,volgens mij is dit de enige juiste manier.

@wildhagen:
Jammer dat je iemand niet wilt belonen voor het corrigeren, je kunt een fipo niet vergelijken met een post als deze.
Het signaal wat je hiermee afgeeft aan de rest van de moderators is nmm niet de juiste.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:31
wildhagen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:31:
Wat vinden jullie van deze reactie?

Sowieso is de 1e regel een troll richting tweakers.net en een klacht over het nieuwsbeleid.

Dan continue 'microzacht' ipf 'microsoft', wat ook trollerig genoemd kan worden.

En de laatste regel is nou ook niet wat je noemt een toonbeeld van vriendelijkheid of normaal discussieren, hoewel dit van alle bezwaren hierboven wel de minst ernstige is.

Een +2 of zelfs +3 lijkt me dan ook wel een beetje te hoog.
Vanwege onderstaande zin heeft hij van mij een -1 gekregen. Totaal overbodig om dat soort woorden te gebruiken om een discussie mee te voeren.
MS daarentegen heeft Open source tot de grootste kanker uitgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jammer dat je iemand niet wilt belonen voor het corrigeren, je kunt een fipo niet vergelijken met een post als deze.
Maar als een fipo verbeterd/bij-geëdit word, zou je dat dan toch ook moeten belonen? Anders loop je met twee maten te meten en geef je toch echt een verkeerd signaal af imho, dan moet je ook één lijn trekken en niet selectief de één upmodden, en de andere niet.
Het signaal wat je hiermee afgeeft aan de rest van de moderators is nmm niet de juiste.
Oneens, als hij een goede score wil hebben had hij hem maar meteen normaal moeten schrijven. Dit heeft hij in het verleden namelijk wel vaker gedaan.

En vergeet niet dat er nog steeds een trollerig toontje hangt, zoals bijvoorbeeld de 1e regel, of nog steeds die een-na-laatste regel. Selectief zijn reactie aanpassne, noemen we dat.

Ik mod een reactie zoals hij is op het moment dat ik hem zie, en daar houd ik het bij.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 11-12-2009 20:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Rave17 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:53:
[...]

Vanwege onderstaande zin heeft hij van mij een -1 gekregen. Totaal overbodig om dat soort woorden te gebruiken om een discussie mee te voeren.

[...]
Is dan niet door de uitspraak "Opensource is a cancer" ooit. Komt me bekend voor iig.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Kixtart schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:05:
[...]

Is dan niet door de uitspraak "Opensource is a cancer" ooit. Komt me bekend voor iig.
Als er gerefereerd wordt aan een uitspraak van Ballmer, dan is dat uit zijn verband gerukt en komt het totaal niet over. Vind het daarom ook beledigend en niet thuishoren op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

wildhagen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:56:

Maar als een fipo verbeterd/bij-geëdit word, zou je dat dan toch ook moeten belonen? Anders loop je met twee maten te meten en geef je toch echt een verkeerd signaal af imho, dan moet je ook één lijn trekken en niet selectief de één upmodden, en de andere niet.
Een fipo is nu eenmaal altijd uit te leggen als een fipo,ook al zou er de mooiste post uit voortkomen na een aanpassing. Dat is nu eenmaal de pech die iemand heeft en denkt op deze manier de eerste plaats te moeten reserveren.
Oneens, als hij een goede score wil hebben had hij hem maar meteen normaal moeten schrijven. Dit heeft hij in het verleden namelijk wel vaker gedaan.
Het enige wat voor mij telt is dat de poster zijn post heeft aangepast, nieuwe ronde nieuwe kansen. Zijn verleden boeit mij verder niet, ik doe mijn uiterste best om objectief te blijven.
Zoals jij dat stelt zou ik ook reacties lager moeten gaan waarderen omdat alles eerder al een keer gezegt is in soortgelijke nieuwsartikelen, en dat is ook niet de bedoeling.
En vergeet niet dat er nog steeds een trollerig toontje hangt, zoals bijvoorbeeld de 1e regel, of nog steeds die een-na-laatste regel. Selectief zijn reactie aanpassne, noemen we dat.

Ik mod een reactie zoals hij is op het moment dat ik hem zie, en daar houd ik het bij.
Het gaat me niet zozeer om deze aangepaste reactie,maar meer in het algemeen.
Iemand die openlijk toegeeft zijn moderatie niet te willen bijstellen, nadat een post aangepast en hier onder de aandacht gebracht is en daardoor een hogere score verdiend dan voorheen, zie ik net zo goed als mismodder.
Dit is mijn mening hier over. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 16:57
Rave17 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:09:
[...]

Als er gerefereerd wordt aan een uitspraak van Ballmer, dan is dat uit zijn verband gerukt en komt het totaal niet over. Vind het daarom ook beledigend en niet thuishoren op de FP.
Beledigend? Volgens mij is er hier eerder sprake van het gegeven dat het gros van de Nederlanders ontzettend op tilt slaat bij het slechts zien of horen van het woord 'kanker', in welke betekenis dan ook, omdat een stel verwarde hippies het nodig vond om er de laatste jaren een enorm groot taboe van te maken. 'Alles met kanker is beledigend en kwetsend voor mensen die het gehad hebben en ook voor hun nabestaanden'

Ik ben ontzettend benieuwd wie er beledigd is en waarom dan wel - het is immers niet als bijvoegelijk naamwoord gebruikt. Vertel het eens zou ik zeggen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik houd er niet van om rechts-extremist te worden genoemd, dat noemen we flamen. Ook met de nazi's c.q. de heer Hitler wens ik niet te worden vergeleken.

Als je wil discussieren, prima, maar kan het misschien op een iets volwassener en inhoudelijker niveau?

Verder lijkt een -1 voor deze reactie me toch wel meningmodden, vind hem een keurige +2 waard.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 12-12-2009 09:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Boxman schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:04:
[...]

Beledigend? Volgens mij is er hier eerder sprake van het gegeven dat het gros van de Nederlanders ontzettend op tilt slaat bij het slechts zien of horen van het woord 'kanker', in welke betekenis dan ook, omdat een stel verwarde hippies het nodig vond om er de laatste jaren een enorm groot taboe van te maken. 'Alles met kanker is beledigend en kwetsend voor mensen die het gehad hebben en ook voor hun nabestaanden'

Ik ben ontzettend benieuwd wie er beledigd is en waarom dan wel - het is immers niet als bijvoegelijk naamwoord gebruikt. Vertel het eens zou ik zeggen.
Mocht je het nog niet weten: kanker is een ziekte waar mensen dood aan gaan. Een reactie die dan Open Source vergelijkt met deze ziekte, vind ik ronduit beledigend voor iedereen die dan ook op enige manier in zijn leven daarmee te maken heeft gehad. Dit valt namelijk niet te vergelijken en het is totaal onnodig om dat soort woorden aan te halen in een discussie.

Zie trouwens ook de actie Kanker verziekt je taal. Het is een kleine moeite om het woord niet te gebruiken.

Onderstaande 3 reacties vind ik trouwens allemaal geen +2 waard:
Afvalzak in 'reviews: Samsungs X420: thin & light'
Crakie in 'reviews: Samsungs X420: thin & light'
tokko1 in 'reviews: Samsungs X420: thin & light'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Rave17 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:21:
[...]

Mocht je het nog niet weten: kanker is een ziekte waar mensen dood aan gaan. Een reactie die dan Open Source vergelijkt met deze ziekte, vind ik ronduit beledigend voor iedereen die dan ook op enige manier in zijn leven daarmee te maken heeft gehad. Dit valt namelijk niet te vergelijken en het is totaal onnodig om dat soort woorden aan te halen in een discussie.

Zie trouwens ook de actie Kanker verziekt je taal. Het is een kleine moeite om het woord niet te gebruiken.

Dat is dan precies wat ik aankaartte; je hoeft het woord in wat voor context dan ook maar te fluisteren, en er zijn al mensen die huilie huilie doen omdat ze niet tegen het woord kunnen. Het is maar een woord, een benaming voor een medisch verschijnsel! Griep is ook een ziekte waar mensen aan dood zijn gegaan, nog veel meer dan aan kanker. Zo ook tering, cholera, en nog een hoop meer rotzooi. Maar als ik zeg dat open source de griep van de software is, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Als ik een analogie wil maken aan een kwade cel die zich snel verspreid en moeilijk te stoppen is, dan ga ik toch niet loos om het woord kanker heen draaien omdat er evt. mensen zijn die een zenuwinzinking krijgen bij het zien van dat woord?

Het probleem is dat een stel hippies een media-offensief tegen het woord kanker zijn begonnen (zie ook die site van jou). Het liefst zouden ze het woord uit het woordenboek laten schrappen, bij wijze van spreken. Het is bullshit, als mensen er niet tegen kunnen dat het woord 'kanker' zo nu en dan gezegd wordt, is dat m.i. een zwaktebod van hun zelf. Het is voor hun natuurlijk ook een kleine moeite om er gewoon geen aanstoot aan te nemen - als je rekening zou moeten houden met alles wat net zo indirect beledigend zou kunnen zijn voor welke vreemdeling dan ook als kanker, kun je maar beter voor de rest van je leven zwijgen.

Je hoeft niet overal aanstoot aan te nemen, wat mij betreft is het je eigen keus of je je ergens beledigd door voelt of niet. "Kankerjong" kan ik snappen, maar een analogie aan de ziekte zonder dat te richten aan een persoon en zonder het te gebruiken in een persoonlijke context... Nee sorry, daar schiet mijn inlevingsvermogen dan blijkbaar tekort. Het offensief is ZWAAR doorgeslagen.

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Boxman schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:38:
[...]

Dat is dan precies wat ik aankaartte; je hoeft het woord in wat voor context dan ook maar te fluisteren, en er zijn al mensen die huilie huilie doen omdat ze niet tegen het woord kunnen. Het is maar een woord, een benaming voor een medisch verschijnsel! Griep is ook een ziekte waar mensen aan dood zijn gegaan, nog veel meer dan aan kanker. Zo ook tering, cholera, en nog een hoop meer rotzooi. Maar als ik zeg dat open source de griep van de software is, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Als ik een analogie wil maken aan een kwade cel die zich snel verspreid en moeilijk te stoppen is, dan ga ik toch niet loos om het woord kanker heen draaien omdat er evt. mensen zijn die een zenuwinzinking krijgen bij het zien van dat woord?

Het probleem is dat een stel hippies een media-offensief tegen het woord kanker zijn begonnen (zie ook die site van jou). Het liefst zouden ze het woord uit het woordenboek laten schrappen, bij wijze van spreken. Het is bullshit, als mensen er niet tegen kunnen dat het woord 'kanker' zo nu en dan gezegd wordt, is dat m.i. een zwaktebod van hun zelf. Het is voor hun natuurlijk ook een kleine moeite om er gewoon geen aanstoot aan te nemen - als je rekening zou moeten houden met alles wat net zo indirect beledigend zou kunnen zijn voor welke vreemdeling dan ook als kanker, kun je maar beter voor de rest van je leven zwijgen.

Je hoeft niet overal aanstoot aan te nemen, wat mij betreft is het je eigen keus of je je ergens beledigd door voelt of niet. "Kankerjong" kan ik snappen, maar een analogie aan de ziekte zonder dat te richten aan een persoon en zonder het te gebruiken in een persoonlijke context... Nee sorry, daar schiet mijn inlevingsvermogen dan blijkbaar tekort. Het offensief is ZWAAR doorgeslagen.
Mag ik dan vragen waarom jij je zo ergert aan het "offensief" tegen het onnodig gebruiken van het woord? Daarnaast probeer jij mij ook nog eens in het hokje hippies te stoppen, iets waar ik mijzelf absoluut niet mee vergeleken wil worden. Het enige dat ik zeg is dat ik het onnodig vind om een discussie te voeren met dat soort woorden. Het geef namelijk blijk van dat je bepaalde "schokkende" woorden zoekt om te gebruiken, omdat je discussiepunt waarschijnlijk zelf niet genoeg diepgang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Rave17 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:21:
[...]

Mocht je het niet weten: Kanker kan ook gebruikt worden als een werkwoord. Dan betekent het o.a. woekeren. Hiervan is dus ook de naam voor de ziekte kanker afgeleid. Als ik dus zou zeggen: "Hou nou eens op met dat gekanker", dan zeg ik niet dat iemand moet stoppen met de ziekte te hebben maar dat iemand moet stoppen met zeuren en schelden.
Je kan ook overdrijven in het politiek correct zijn.
De uitlating dat Open Source is als kanker is gewoon een verkeerde vertaling. In het Engels is "a cancer" niet meer dan een gezwel en als zodanig is dit dus ook gebruikt door Steve Balmer, de baas van Microsoft. Effectief gezien is het dus zo dat MS beweert dat OS een gezwel is wat moet worden weggesneden.

Ik heb best begrip voor mensen die zich aangevallen voelen door mensen die het K woord te veel gebruiken, ik heb zelf ook diverse familieleden verloren aan die ziekte (groep van ziekten), maar je kan het ook overdrijven. Dan krijg je dezelfde effecten als iemand die de naam Negerzoen gaat laten verbieden of Sinterklaas racistisch vindt!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Rave17 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 10:49:
[...]

Mag ik dan vragen waarom jij je zo ergert aan het "offensief" tegen het onnodig gebruiken van het woord? Daarnaast probeer jij mij ook nog eens in het hokje hippies te stoppen, iets waar ik mijzelf absoluut niet mee vergeleken wil worden. Het enige dat ik zeg is dat ik het onnodig vind om een discussie te voeren met dat soort woorden. Het geef namelijk blijk van dat je bepaalde "schokkende" woorden zoekt om te gebruiken, omdat je discussiepunt waarschijnlijk zelf niet genoeg diepgang heeft.
Omdat ik me erger aan mensen die vinden dat anderen extensieve zelfcensuur moeten toepassen, omdat zij er zelf blijkbaar niet tegen kunnen als een bepaald volkomen normaal Nederlands woord wordt gebruikt..

[ Voor 4% gewijzigd door Boxman op 12-12-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
k1n8fisher schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:04:
[...]

Mocht je het niet weten: Kanker kan ook gebruikt worden als een werkwoord. Dan betekent het o.a. woekeren. Hiervan is dus ook de naam voor de ziekte kanker afgeleid. Als ik dus zou zeggen: "Hou nou eens op met dat gekanker", dan zeg ik niet dat iemand moet stoppen met de ziekte te hebben maar dat iemand moet stoppen met zeuren en schelden.
Je kan ook overdrijven in het politiek correct zijn.
De uitlating dat Open Source is als kanker is gewoon een verkeerde vertaling. In het Engels is "a cancer" niet meer dan een gezwel en als zodanig is dit dus ook gebruikt door Steve Balmer, de baas van Microsoft. Effectief gezien is het dus zo dat MS beweert dat OS een gezwel is wat moet worden weggesneden.

Ik heb best begrip voor mensen die zich aangevallen voelen door mensen die het K woord te veel gebruiken, ik heb zelf ook diverse familieleden verloren aan die ziekte (groep van ziekten), maar je kan het ook overdrijven. Dan krijg je dezelfde effecten als iemand die de naam Negerzoen gaat laten verbieden of Sinterklaas racistisch vindt!
Met die laatste regel ben ik het ook geheel met je eens, alleen bij dat soort woorden weet je waar het over gaat. Hetzelfde geldt voor het woord kanker, waarbij iedereen de associatie zal hebben van de ziekte. Dan vind ik niet dat je ineens een andere betekenis eraan moet geven, omdat het je discussiepunt dan sappiger maakt. Gebruik dan gewoon een ander woord en laten we zoenen gewoon weer omvormen in negerzoenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boxman schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:11:
[...]

Omdat ik me erger aan mensen die vinden dat anderen extensieve zelfcensuur moeten toepassen, omdat zij er zelf blijkbaar niet tegen kunnen.
Dat heet niet zo zeer censuur, maar "goed fatsoen", en "respect voor andere mensen tonen", dat je niet te pas en te onpas kanker gaat roepen, terwijl ter tig betere en meer normale wororden zijn.

Als iemand zijn punt alleen kan maken door te smijten met ziektes als kanker, tering, tyfus etc, is dat punt kennelijk helemaal niet zo sterk als men denkt. Als dat wel zo zou zijn, zou men het namelijk op de inhoud wel winnen, en niet met dit soort woorden hoeven te smijten.

Iemand die met die woorden smijt zou dus mijns inziens eens moeten nadenken of hij niet beter helemaal niet kan posten, als hij toch niet zonder die woorden kan posten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
wildhagen schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:14:
[...]

Dat heet niet zo zeer censuur, maar "goed fatsoen", en "respect voor andere mensen tonen", dat je niet te pas en te onpas kanker gaat roepen, terwijl ter tig betere en meer normale wororden zijn.

Als iemand zijn punt alleen kan maken door te smijten met ziektes als kanker, tering, tyfus etc, is dat punt kennelijk helemaal niet zo sterk als men denkt. Als dat wel zo zou zijn, zou men het namelijk op de inhoud wel winnen, en niet met dit soort woorden hoeven te smijten.

Iemand die met die woorden smijt zou dus mijns inziens eens moeten nadenken of hij niet beter helemaal niet kan posten, als hij toch niet zonder die woorden kan posten...
Dank, jij begrijpt het tenminste _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

_/-\o_ Totally agree :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Rave17 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:17:
[...]

Dank, jij begrijpt het tenminste _/-\o_
Nice, omdat ik een ander standpunt heb, begrijp ik er natuurlijk niks van :)

@ Wildhagen: Dus in die post en die context, vind je het al gebrek aan goed fatsoen dat hij het woord kanker in de mond heeft durven nemen?

Overigens heb ik ook totaal andere standpunten wat betreft 'respect' voor onbekenden, maargoed dat is weer een andere discussie, laten we die maar niet voeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Boxman op 12-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 21:22

Electrowolf

Mod met Liefde!

Alleen de 1e is geen +2, de andere voegen zeker wat toe.

@hierboven: in de context van "loop niet zo te kankeren" kan het wel toegepast worden, het is imho een hardere/extremere variant van "zijken" en niet beledigend bedoeld. (al denk ik niet dat deze discussie door iemand wordt "gewonnen" ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Electrowolf op 12-12-2009 11:51 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Rave17 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:53:
[...]

[...]
Zonder in te willen gaan op het ethische aspect van het gebruik van het woord 'kanker', zo'n actie vind ik veel te zwaar. Om 3 punten af te trekken voor een enkel zinnetje moet deze wel heel ver over de schreef gaan en hoeveel waarde je ook aan het (niet) gebruiken van het woord 'kanker' hecht, dat zie ik hier niet gebeuren. Dit is een sterke reactie die als geheel een +2 zou kunnen krijgen, wil je om zo'n zin punten aftrekken dan maak je er een +1 van, geen -1.
Electrowolf schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:46:
[...]

Alleen de 1e is geen +2, de andere voegen zeker wat toe.
Inderdaad, zo heb ik ook gemod.
De door jou genoemde foute scores zijn al niet meer zichtbaar... Blijkbaar heeft de mod in kwestie je reactie hier gelezen. In ieder geval, fixed.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
[...]

Op zich kan ik mij daar in vinden, maar in de huidige context is dit wel heel erg uit zijn verband gerukt. In de gehele post staat een enkele keer
MS daarentegen heeft Open source tot de grootste kanker uitgeroepen.
wat gezien de uitspraak "linux is a cancer"op zijn hoogst een foute vertaling is. Dat heeft niks meer te maken met het alleen gebruiken van die uitspraak omdat het argument te zwak zou zijn. We zitten hier op een redelijk vrije website, niet op het forum van Staphorst waar "jeetje" uit het woordenboek zou moeten. Het woord kanker in deze context is wat mij betreft misschien overtrokken, maar niet dodelijk voor de discussie of enkel gebruikt om te shokkeren. En ja, ook ik ken mensen die kanker hebben gehad en die hier nog steeds de gevolgen van ondervinden, maar twijfel ten zeerste of ze zich in deze context zo beledigd zullen voelen.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arne schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:35:
[...]

Op zich kan ik mij daar in vinden, maar in de huidige context is dit wel heel erg uit zijn verband gerukt. In de gehele post staat een enkele keer
Even voor alle duidelijkheid, om verwarring te voorkomen: ik bedoelde het dus in zijn algemeenheid, niet specifiek naar deze post.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dirk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:34:
[...]

Zonder in te willen gaan op het ethische aspect van het gebruik van het woord 'kanker', zo'n actie vind ik veel te zwaar. Om 3 punten af te trekken voor een enkel zinnetje moet deze wel heel ver over de schreef gaan en hoeveel waarde je ook aan het (niet) gebruiken van het woord 'kanker' hecht, dat zie ik hier niet gebeuren. Dit is een sterke reactie die als geheel een +2 zou kunnen krijgen, wil je om zo'n zin punten aftrekken dan maak je er een +1 van, geen -1.

[...]

Inderdaad, zo heb ik ook gemod.

[...]

De door jou genoemde foute scores zijn al niet meer zichtbaar... Blijkbaar heeft de mod in kwestie je reactie hier gelezen. In ieder geval, fixed.
In mijn optiek valt het gebruik van het woord op deze manier in hetzelfde rijtje als dingen als microschoft, etc. Die modden we ook meteen naar ongewenst, dus ik deze ook :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, dergelijke reacties vaak toch al zwak en eindigen daarom meestal wel op -1, maar ook dergelijke reacties horen niet per definitie op -1. Afhankelijk van hoe vaak zulk taalgebruik voorkomt en hoe een groot deel het uitmaakt van de reactie trek je 1 of 2 punten af. Veel reacties eindigen daarmee dan al wel op -1, maar deze echt niet. Het woord 'kanker' komt maar een keer voor, en daar kun je, zeker op zo'n reactie, niet meer dan 1 punt voor aftrekken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dirk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:06:
Nee, dergelijke reacties vaak toch al zwak en eindigen daarom meestal wel op -1, maar ook dergelijke reacties horen niet per definitie op -1. Afhankelijk van hoe vaak zulk taalgebruik voorkomt en hoe een groot deel het uitmaakt van de reactie trek je 1 of 2 punten af. Veel reacties eindigen daarmee dan al wel op -1, maar deze echt niet. Het woord 'kanker' komt maar een keer voor, en daar kun je, zeker op zo'n reactie, niet meer dan 1 punt aftrekken.
Maar je moet niet vergeten dat de reactie al eerder rammelde ;) En dan krijgen we dus weer de discussie: wijzig je een moderatie nadat de reactie is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor reacties die aangepast zijn naar aanleiding van kritiek: ja. Fipo's, nee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dirk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:11:
Voor reacties die aangepast zijn naar aanleiding van kritiek: ja. Fipo's, nee,
Nou als hij hem dan aanpast n.a.v. mijn kritiek, dan pas ik ook mijn moderatie aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is al gebeurd. Het enige kritiekpuntje wat nog openstaat is het woordje 'kanker' en dat is lang niet voldoende voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 13:31
Een simpele +1 krijgt hier een +2 toegewezen. Dat is imo een meningmod: Anders in 'nieuws: Thuisbezorgd.nl ontwikkelt bestelsysteem met gps-tracking'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind het wel een behoorlijk steekhoudende post om het hele privacyverhaal de grond in te drukken anders. Je krijgt al redelijk snel GPS = privacyschending, hij geeft keurig beknopt aan waarom dat hier niet op gaat.
* Arne gooit er nog een, misschien hoog gewaardeerde, +2 tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@arne:
Ik weet dat je graag meer +2 wilt zien net als ik, maar toch vind ik de post mager die jij naar de +2 wilt tillen. Ik heb er toch maar een +1 van gemaakt. Is volgens mij ook een moeilijke opgave om in 2 een half regel iets interessants te melden.

Deze van 10 minuten daarvoor mag dan ook zeker naar de +2, Atomsk in 'nieuws: Thuisbezorgd.nl ontwikkelt bestelsysteem met gps-tracking'

[ Voor 37% gewijzigd door pcgek op 12-12-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie niet gewoon een -1, ipv een +1?

Eerste die troll over 'reserve-Nederlanders', en dan nog agenten die hun werk doen vergelijken met nazi's...

Verder ook geen inhoud, dus meer dan een -1 kan ik er persoonlijk niet van maken, bovenstaande in acht nemend.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is het 'reserve nederlanders' dan niet vriendelijk bedoeld? Maargoed, dat andere gedeelte is dan sowieso ongewenst. Toch maar voor een -1 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-08-2024
Had die inderdaad ook al op -1 gemod. Als het reserve nederlanders er niet tussen had gestaan was hij heel misschien nog een 0 waard. Maar uiteindelijk zitten er hier ook tamelijk veel belgen en vond het nogal beledigend over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3559124
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3559125
Beide moeten volgens mij -1 zijn of valt dit niet onder spellingsfout/typfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is er +2 aan deze reactie tuXzero in 'nieuws: Microsoft introduceert licentiemodel voor exfat-bestandssysteem' ?
Eerste alinea betreffen what if's en aannames zonder te weten of willen uitzoeken hoe het werkelijk is.

Alinea 2 compatibiliteits problemen. Dat soort zaken blijf je houden. Maar om dan te beginnen over een oud bestandssysteem die antitrust problemen zou opleveren?

In de rest vind ik niet veel wat een +2 moet opleveren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01-2020
spijt me zeer maar deze:

Anoniem: 34296 in 'nieuws: Apple sleept Nokia voor de rechter vanwege patentschendingen'

is echt geen +3 waard. +1 is het uiterste, deze kerel heeft duidelijk geen kaas gegeten van patentwetgeving en blaat maar wat uit zijn nek. Auteursrecht heeft niets met het onderwerp te maken, en zomaar hebzucht beschuldigingen in het rond smijten al helemaal niet. De relevante dingen zouden ook prima in 1 paragraaf kunnen.

overigens weer prachtig voorbeeld van: lange post -> veel punten.

Kunnen jullie zien wie wat modereerd? Als het een paar supermods zijn die deze post +3 gegeven hebben zou ik ze een keer een mailtje sturen ofzo want dit loopt de spuigaten uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Garma op 13-12-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is idd wat ranterig opgesteld ja, en ook nogal onvriendelijk van toon, door mensen of patenten waar hij het niet mee eens is 'infantiel' te noemen, dat kan ook op een meer volwassen (en vooral: onderbouwde) manier.

En hij valt idd een paar keer fors in de 'herhaal'-stand.

Een +3 kan ik er daarom ook niet in zien nee...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ik heb hem en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3558645 een +3 gegeven omdat de discussie er altijd over gevoerd wordt, en je als je deze 2 reacties leest eigenlijk de volledige discussie "kort" samengevat krijgt... Normaal krijg je beide standpunten op 101 verschillende manieren voorgeschoteld maar zij 2 verwoorden samen de volledige discussie . Verder heb ik dan ook bijna alles wat verder op hun inging wat lager gemod omdat het maar herkauwen was wat die andere dan deden.

En inderdaad de relevante dingen kunnen in 1 paragraaf maar als ik zijn reactie las had ik wel zoiet van oké alles is al eens gezegd geweest maar als iedereen deze reactie en de andere leest dan hoeft er voor de rest geen discussie meer gevoerd worden over het al dan niet nut hebben van dat soort patenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Garma schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:31:
spijt me zeer maar deze:

Anoniem: 34296 in 'nieuws: Apple sleept Nokia voor de rechter vanwege patentschendingen'

is echt geen +3 waard. +1 is het uiterste, deze kerel heeft duidelijk geen kaas gegeten van patentwetgeving en blaat maar wat uit zijn nek. Auteursrecht heeft niets met het onderwerp te maken, en zomaar hebzucht beschuldigingen in het rond smijten al helemaal niet. De relevante dingen zouden ook prima in 1 paragraaf kunnen.

Kunnen jullie zien wie wat modereerd? Als het een paar supermods zijn die deze post +3 gegeven hebben zou ik ze een keer een mailtje sturen ofzo want dit loopt de spuigaten uit.
Heb niet zoveel kaas gegeten van het onderwerp,maar als lezer eis ik dat mij dit minimaal als zijnde interessant word voorgeschoteld ;)
Een +1 is veel te laag,er is nmm niet zoveel mis met deze post. Hij wijkt dan soms wat af van het onderwerp maar komt er ook weer op terug. Je zou wat aftrek kunnen geven voor hetgene 'wildhagen' aanhaalt,maar een +2 vind ik hem zeker waard. :) Wmb is het iig niet nodig de +3 gevers een mailtje te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 13-12-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een opmerking richting de redactie op een nette toon wil ik niet direct een -1 geven. Een 0 wegens offtopic is het wel.
PcDealer schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:21:
Wat is er +2 aan deze reactie tuXzero in 'nieuws: Microsoft introduceert licentiemodel voor exfat-bestandssysteem' ?
Eerste alinea betreffen what if's en aannames zonder te weten of willen uitzoeken hoe het werkelijk is.

Alinea 2 compatibiliteits problemen. Dat soort zaken blijf je houden. Maar om dan te beginnen over een oud bestandssysteem die antitrust problemen zou opleveren?

In de rest vind ik niet veel wat een +2 moet opleveren.
Moah, het is een redelijke reactie, zo gek vind ik het niet wanneer mensen hem een +2 geven, maar een +1 is beter inderdaad.
Garma schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:31:
spijt me zeer maar deze:

pcgek schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:52:
[...]

Heb niet zoveel kaas gegeten van het onderwerp,maar als lezer eis ik dat mij dit minimaal als zijnde interessant word voorgeschoteld ;)
Een +1 is veel te laag,er is nmm niet zoveel mis met deze post. Hij wijkt dan soms wat af van het onderwerp maar komt er ook weer op terug. Je zou wat aftrek kunnen geven voor hetgene 'wildhagen' aanhaalt,maar een +2 vind ik hem zeker waard. :) Wmb is het iig niet nodig de +3 gevers een mailtje te sturen.
Hierin ben ik het met pcgek eens. Een +3 is overdreven, maar een +2 mag best.
PietrKempy schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:32:
Ik heb hem en http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3558645 een +3 gegeven omdat de discussie er altijd over gevoerd wordt, en je als je deze 2 reacties leest eigenlijk de volledige discussie "kort" samengevat krijgt... Normaal krijg je beide standpunten op 101 verschillende manieren voorgeschoteld maar zij 2 verwoorden samen de volledige discussie . Verder heb ik dan ook bijna alles wat verder op hun inging wat lager gemod omdat het maar herkauwen was wat die andere dan deden.

En inderdaad de relevante dingen kunnen in 1 paragraaf maar als ik zijn reactie las had ik wel zoiet van oké alles is al eens gezegd geweest maar als iedereen deze reactie en de andere leest dan hoeft er voor de rest geen discussie meer gevoerd worden over het al dan niet nut hebben van dat soort patenten.
Een +3, waardevolle informatie, ook voor experts, zie ik hier niet. Wel een +2, waardevolle informatie voor de gemiddelde lezer. Dat heb ik dus ook gegeven.

Oh, en gooi je linkjes naar fp reacties hier eens neer zonder de [url]-tags, dan worden ze netjes automatisch geparsed naar de nette linkjes die je iedereen hier ziet gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Laatst online: 10-04 12:43
Een beetje triest dat dit:
ProfPi in 'reviews: Rogue Warrior'
ogenschijnlijk door twee supermods als irrelevant wordt weggezet. Het is m.i. een onderbouwde kritiek op een review, maar kennelijk is dat not done. Preken voor eigen parochie?

Ik had een objectievere (althans objectiever ogende) review verwacht. De schrijver heeft het zelf over te hoge cijfers van veel games maar maakt er zelf dus ook een karikatuur van. Dit is naar mijn mening zeker niet off-topic om naar voren te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Niet als irrelevant, maar als offtopic. Je spreekt hier de redactie aan, dat kan in Geachte Redactie. Dan weet je zeker dat het ook gelezen wordt door de juiste personen. Want de redactie leest echt niet alle reacties onder elk artikel, terwijl in GR wel alles gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dirk schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:11:
Niet als irrelevant, maar als offtopic. Je spreekt hier de redactie aan, dat kan in Geachte Redactie. Dan weet je zeker dat het ook gelezen wordt door de juiste personen. Want de redactie leest echt niet alle reacties onder elk artikel, terwijl in GR wel alles gelezen wordt.
Nou ik ga in zijn punt mee en vind dat dit soort reacties ook wel eens op de FP mogen staan. Het is het grijze gebied van niet op de FP mogen praten over de review zelf, maar alleen over de inhoud (met de vele off-topic wegen die daar dan eigenlijk besproken worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik vind de post van ProfPi ook wel kunnen op de FP eigenlijk. Als je strict naar de post kijkt zou hij het beste in GR geplaatst kunnen worden maar inhoudelijk is de post gewoon goed en het gaat over de betreffende review zonder daarbij te vervallen in " wat is de nieuwswaarde " en andere dooddoeners. Ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven en beloond met een +1 alhoewel ik het wel jammer vind hoe de post hier onder de aandacht word gebracht (Een beetje triest dat..).

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 13-12-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Mag deze even omhoog:
Anoniem: 80466 in 'nieuws: Google erkent bestaan 'Google Phone', eerste foto's duiken op'
was blijkbaar omlaaggemod tijdens een mislukte edit van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 13:43
eerlijk gezegd vind ik die reactie een 0 waard omdat het nieuwstopic gaat over een googlephone en jij het in je post alleen maar hebt over apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ik heb de reactie van ProfPi op 0 gemod vooral omdat ik zijn reactie heel negatief getind vond aan het adres van de reviewer vooral van de zin
Zoals ik het lees is daar dus een verband tussen het gratis verkrijgen van de games en de hoge cijfers.
vond ik dat ze er echt niet had hoeven te staan. Hij heeft inderdaad een punt maar had dit op een andere manier moeten uiten (en dat is toch waar er op gemod word)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
dragontje124 schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:09:
[...]

eerlijk gezegd vind ik die reactie een 0 waard omdat het nieuwstopic gaat over een googlephone en jij het in je post alleen maar hebt over apple.
Maar we modderen nu eenmaal reacties op inhoud, waarbij een reactie toch een +1 waard mag zijn binnen de gegeven discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Rave17 schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:25:
[...]

Maar we modderen nu eenmaal reacties op inhoud, waarbij een reactie toch een +1 waard mag zijn binnen de gegeven discussie.
Om die reden ook een +1 gegeven.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Kixtart schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:32:
[...]

Om die reden ook een +1 gegeven.
Met ^ en ^^

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idem, vind het wel een +1 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Rave17 schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:25:
[...]

Ja op inhoud maar de inhoud moet wel betrekking hebben op het artikel. Deze reactie had misschien beter gestaan in het artikel Apple vs Nokia. In een ander artikel misschien zelf een +2 maar hier een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb bij Torrentus in 'nieuws: Google erkent bestaan 'Google Phone', eerste foto's duiken op' een beetje scherp geuit. Het kan uiteraard ook een gewone vraag zijn. Of nog beter: dit had ook gemeld kunnen worden in GR en dan zou het onder de noemer offtopic kunnen. De +2 zit mij dus niet helemaal lekker. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Regeneration schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:28:
Ik heb bij Torrentus in 'nieuws: Google erkent bestaan 'Google Phone', eerste foto's duiken op' een beetje scherp geuit. Het kan uiteraard ook een gewone vraag zijn. Of nog beter: dit had ook gemeld kunnen worden in GR en dan zou het onder de noemer offtopic kunnen. De +2 zit mij dus niet helemaal lekker. Wat denken jullie?
Ik vond vooral het linkje heel informatief. En dat verdient dan volgens mij ook een +2 ookal is het misschien tamelijk critisch geuit richting de schrijver van het artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
PietrKempy schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:14:
[...]

Ik vond vooral het linkje heel informatief. En dat verdient dan volgens mij ook een +2 ookal is het misschien tamelijk critisch geuit richting de schrijver van het artikel
daar ben ik het mee eens, daarom ook +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:41

Matis

Rubber Rocket

We.are.cake in 'nieuws: Fastra II-pc weet met 13 gpu's 12 teraflops te behalen'

Dit is toch geen 0 waardig, eerder -1 IMO

Het heeft weinig te maken met het onderwerp en totaal geen inhoudelijke toegevoegde waarde

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Matis schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:50:

Het heeft weinig te maken met het onderwerp en totaal geen inhoudelijke toegevoegde waarde
Moah, het is een nogal mislukt geintje, moet nog net kunnen.
Dat is een duidelijke ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Als je de grap er van in kunt zien geef je een 0. Als je hem wilt bestraffen voor het bezetten van de eerste plaats hiermee geef je -1. Als hij de smiley niet zou hebben gebruikt kun je er ook nog een serieuze vraag in zien ;) Ik geef er een 0 voor :)
Begrijp niet eens waar hij het over heeft,ik geef een -1 voor onleesbaarheid ;)

edit: Al meer mensen wakker zo te zien.

[ Voor 3% gewijzigd door pcgek op 14-12-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy

Zou hem ook een -1 geven. kan er niet echt een reden op plakken maar mijn buikgevoel zecht gewoon -1. En inderdaad zonder de smiley misschien een 0. Maar ik heb het niet zo voor de flauwe grapjes
wildhagen schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:51:
Shift in 'nieuws: Microsoft plant eerste mobieltjes met Windows Mobile 7 voor eind 2010'

Lijk me een -1 wegens trollen
Komt inderdaad nogal fanboyachtig over heb een -1 gegeven

Beide reacties lijken mij nogal last te hebben van papegaaien en/of meningmodden

[ Voor 7% gewijzigd door PietrKempy op 14-12-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ok, bedankt voor de toelichting. Ikzelf kon de grap er niet echt van inzien, leek me meer een loze FiPo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze vergelijking met WO2, waar moderators voor nazi worden uitgemaakt, lijkt me toch wel een -1 + modbreak waard: 108886 in 'nieuws: Belgische kansspelcommissie wil websites op EU-niveau blokkeren'

Waarom die dan toch nog zoveel nullen krijgt weet ik niet, maar het riekt naar papegaai-mods (en ja, die 0-en zijn van ná zijn edit).

Edit: en zojuist een +1 erbij, dat is echt een meningmodder die nagekeken zou mogen worden!

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 14-12-2009 12:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wildhagen schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:19:
Deze vergelijking met WO2, waar moderators voor nazi worden uitgemaakt, lijkt me toch wel een -1 + modbreak waard: 108886 in 'nieuws: Belgische kansspelcommissie wil websites op EU-niveau blokkeren'

Waarom die dan toch nog zoveel nullen krijgt weet ik niet, maar het riekt naar papegaai-mods (en ja, die 0-en zijn van ná zijn edit).

Edit: en zojuist een +1 erbij, dat is echt een meningmodder die nagekeken zou mogen worden!
Hmm, papegaai-moderaties zijn helaas helemaal hot op de FP.

@edit; +1 geven is toch niet per definitie strafbaar / reden tot natrekken?

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 14-12-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@edit; +1 geven is toch niet per definitie strafbaar / reden tot natrekken?
Niet per definitie nee. Maar als je een post waarin nota bene mensen voor nazi worden uitgemaakt, een +1 geeft is dat wel het natrekken waard lijkt me. Want ik denk dat we het er toch allemaal wel over eens zijn dat zo'n vergelijking extreem ongewenst is, en dus geen +1 verdient, zelfs geen 0.

Degene die die +1 gaf weet waarschijnlijk niet eens wat de nazi's waren, of wat die gedaan hebben, vermoed ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

hellbringer in 'meuk: MozBackup 1.4.10 final'

On-topic vind ik het zeker niet, ik vraag me trouwens af waarom iemand zich zou verwarren, de site waar hij naar linkt heeft niets te maken met Firefox / Thunderbird maar is een betaalde dienst voor online backups van je documenten. Een 0 of zelfs -1 is hier meer op zijn plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Anoniem: 93798 schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:47:

On-topic vind ik het zeker niet, ik vraag me trouwens af waarom iemand zich zou verwarren, de site waar hij naar linkt heeft niets te maken met Firefox / Thunderbird maar is een betaalde dienst voor online backups van je documenten. Een 0 of zelfs -1 is hier meer op zijn plaats?
Ah een -1 is het niet waard, dan zou het echt SPAM moeten zijn. Een 0 is beter op zijn plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy

inderdaad nogal heel off-topic. zo off-topic dat hij inderdaad wel een -1 waard is. Over een 0 kan gediscusieerd worden. Maar dan kunnen we bij alle topics zo'n reacties krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 19:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Hanzio in 'nieuws: Fastra II-pc weet met 13 gpu's 12 teraflops te behalen' Deze mag ook wel op -1 gemod worden vind ik. Behalve om de grap maar hier vind ik nou niet veel grappig aan en zeker al niet origineel.

edit: dat knippen en plakken lukt precies niet zo goed op een maandag

[ Voor 38% gewijzigd door PietrKempy op 14-12-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
1* ergens kanker bij betrekken is inderdaad nog al gevaarlijk. En kan heel kwetsend overkomen. Daarom ook op -1 gemod
2* Heb ik zelf getwijfeld om hem op -1 te modden komt volgens mij echt aanvallend over
3* Is grappig bedoeld denk ik en nu niet zo typisch dus misschien toch maar een 0
4* Inderdaad een twijfelgeval zou echt niet weten wat ik er mee moet doen +1/0 dus ga ik maar voor een 0. aangezien hij niet echt on-topic reageert maar het toch probeert.

[ Voor 55% gewijzigd door PietrKempy op 14-12-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Anoniem: 235502 in 'nieuws: Centrum Rotterdam krijgt gratis wifi-hotspot met advertenties'
MelodyDeluxe in 'nieuws: Centrum Rotterdam krijgt gratis wifi-hotspot met advertenties'
Papa Roach in 'nieuws: Centrum Rotterdam krijgt gratis wifi-hotspot met advertenties'
alle 3 offtopic

inmiddels is die effectief naar -1 getrokken

[ Voor 35% gewijzigd door SRich op 14-12-2009 16:03 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Inderdaad de 1e zijn linkje is goed geprobeert maar het gaat hier echt niet over. De 2e is geprobeerd grappig maar vind ik echt maar flauw (grapjes zoiezo op -1/0 voor mij) en aangezie hij toch niet zo standaard is een 0. De 3e is gewoon off-topic :) zal wel een geval van papegaaimodden geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit'

lijkt wel of er een stel fanboys/pappegaaimodders bezig zijn

sacaji in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
voegt niks toe
skelleniels in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
irrelevant
PeterBezemer in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
geeft aan door zijn reactie dat ie het nieuwsbericht niet leest -1 derhalve
Rudie_V in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
slordige en onbegrijpelijke reactie, 0 dus
jporter in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
wie die +2 heeft gegeven mag wel ff nagekeken worden

[ Voor 9% gewijzigd door SRich op 14-12-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Deze zijn inderdaad gewoon off-topic.
PeterBezemer in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
geeft aan door zijn reactie dat ie het nieuwsbericht niet leest -1 derhalve
Gewoon een +1 waard hoor, want on-topic.
Rudie_V in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
slordige en onbegrijpelijke reactie, 0 dus
Best begrijpelijk reactie die gewoon een +1 waard is.
jporter in 'nieuws: 'Intels hexacore komt al in maart 2010 uit''
wie die +2 heeft gegeven mag wel ff nagekeken worden
Wat is er off-topic aan? Het artikel waarnaar verwezen wordt bevat juist meer informatie dan het nieuwsbericht zelf. Daarom van mij juist een +2!

[ Voor 62% gewijzigd door Robino op 14-12-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Rave17 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:25:
[...]

Wat is er off-topic aan? Het artikel waarnaar verwezen wordt bevat juist meer informatie dan het nieuwsbericht zelf. Daarom van mij juist een +2!
Alleen de hoeveelheid text is een beetje klein
een linkje neerplempen kan iedereen
met de toevoeging: hier kan je meer info vinden
dus hooguit +1 voor de moeite
maar +2 is ontrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Rave17 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:25:
[...]

Edit: ik ben het echt oneens met al jou voorgestelde moderaties!
Ben ik het volledig mee eens
SRich schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:28:
[...]

Alleen de hoeveelheid text is een beetje klein
een linkje neerplempen kan iedereen
met de toevoeging: hier kan je meer info vinden
dus hooguit +1 voor de moeite
maar +2 is ontrecht
Een reactie hoeft niet lang te zijn om een +2 te verdienen. Misschien had hij kort wat informatie moeten geven maar dan kon hij even goed een +3 worden.

[ Voor 38% gewijzigd door PietrKempy op 14-12-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Er hebben er 2 nog een klein tikje nodig en zijn inderdaad alllemaal een 0. Behalve je laatste (zie andere post). De rest heeft inderdaad wat last van papegaai/fanboy gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
PietrKempy schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:28:
[...]

Ben ik het volledig mee eens

[...]

Een reactie hoeft niet lang te zijn om een +2 te verdienen. Misschien had hij kort wat informatie moeten geven maar dan kon hij even goed een +3 worden.
reviews: Tweakers.net moderatie faq

+2: Informatief

Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken en waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel. De reactie is echter niet zo bijzonder dat een +3 gerechtvaardigd is. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.

Dus hieruit blijkt dat een +2 te veel is
Want de post heefft geen inhoud.

+1: On-topic

Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.

+1 is dus goed. maar om de zin
" Hier staat ook nog wat informatie:"
krijgt ie een 0
Hij geeft een link maar vertelt niet wat je er achter kan vinden
Als hij/zij ff wat moeite gedaan had om een deel van de info te kopieren had het waarschijnlijk een +3 geworden. :) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
SRich schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:43:
*knip*
+1 is dus goed. maar om de zin
" Hier staat ook nog wat informatie:"
krijgt ie een 0
Hij geeft een link maar vertelt niet wat je er achter kan vinden
Als hij/zij ff wat moeite gedaan had om een deel van de info te kopieren had het waarschijnlijk een +3 geworden. :) |:(
mee eens, een 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Van mij hoeft er echt geen langere tekst te zijn, maar voor een +2 zou hij wel aan mogen geven wat er te vinden is. Bijvoorbeeld aangeven dat het om een review gaat. Een +1 lijkt mij dan weer niet meer dan terecht, aangezien het wel offtopic, zelfs aanvullende, informatie is.

[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 14-12-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
arne schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:49:
Van mij hoeft er echt geen langere tekst te zijn, maar voor een +2 zou hij wel aan mogen geven wat er te vinden is. Bijvoorbeeld aangeven dat het om een review gaat. Een +1 lijkt mij dan weer niet meer dan terecht, aangezien het wel offtopic, zelfs aanvullende, informatie is.
Aangezien er dus gediscusieerd kan worden tussen 0 en 2+ breng ik hem ook terug naar +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat te doen met BAS80 in 'nieuws: Belgische kansspelcommissie wil websites op EU-niveau blokkeren'?

Die laatste alinea, waar de EU vergeleken word met Hitlers Derde Rijk, en de concentratiekamp-tatoeages lijken me toch best onwenselijk, of zie ik het hier verkeerd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
wildhagen schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:28:
Wat te doen met BAS80 in 'nieuws: Belgische kansspelcommissie wil websites op EU-niveau blokkeren'?

Die laatste alinea, waar de EU vergeleken word met Hitlers Derde Rijk, en de concentratiekamp-tatoeages lijken me toch best onwenselijk, of zie ik het hier verkeerd?
yup -1, ik vind zowiezo die hele post eigenlijk al een hoop gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:32
Aangezien dit toch een lekker discussietopic is geworden, zal ik weer eens m'n kont tegen de kribbe gooien. Ik snap echt niet wat er mis is met het zinnetje "Wordt de EU het Duitse rijk ofzo?". Ik heb ook liever dat hij wat eloquenter zou zijn en het woordje totalitaire staat (oid) zou gebruiken, maar ik zie in dat zinnetje geen Hitler vergelijking (het is tenslotte een vraag). Voor de 2e zin geldt hetzelfde, hij vergelijkt niet met hitler, maar met een tatoeage folder. Wederom is het zoals gesteld niet van toevoeging aan een discussie, of van veel waarde, maar ik kan echt met m'n beste wil niet boos/gekrenkt/geagiteerd of wat dan ook worden van dit soort taalgebruik.

edit: Gewoon een dikke 0 dus van mij
edit2: Het lijkt af en toe in dit topic wel alsof we erg graag de negativiteit in willen modereren, er zijn altijd wel weer redenen te vinden waarom een +1 een 0 is en een +2 een +1 etc.

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 14-12-2009 17:44 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

dragontje124 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:37:
yup -1, ik vind zowiezo die hele post eigenlijk al een hoop gezeur.
Ik krijg idd de indruk, dat users een grote lap tekst zien, wat bronvermeldingen, een quote; denken, dat moet wel goed zijn en dus +1, degene die de tekst dus echt gelezen hebben, zien dat het inhoudelijke kul is en zelfs nog met de gruweldaden van WO2 wordt vergeleken. -1 van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

edit:. verkeerd gelezen

[ Voor 156% gewijzigd door wildhagen op 14-12-2009 17:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy

Inderdaad een -1. Dit is vandaag niet de eerste keer meer dat er WO2 vergelijkingen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:32
Matis schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:42:
[...]

Ik krijg idd de indruk, dat users een grote lap tekst zien, wat bronvermeldingen, een quote; denken, dat moet wel goed zijn en dus +1, degene die de tekst dus echt gelezen hebben, zien dat het inhoudelijke kul is en zelfs nog met de gruweldaden van WO2 wordt vergeleken. -1 van mij!
Wat noem jij echt lezen? Want het staat er niet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MrAngry schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:45:
[...]

Wat noem jij echt lezen? Want het staat er niet.
Nee hoor, het staat er imho dus wel, de koppeling tussen "Duitse Rijk" en "Holocaust" verwijst natuurlijk nogal redelijk overduidelijk naar Hitler en zijn bende.

Dat de poster het dan zo verkapt opschrijft in de hoop dat het niet opvalt, is natuurlijk geen reden om het dan maar normaal te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich

-1 terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik weet dat het allemaal wat gevoelig ligt, maar om het altijd maar zonder pardon af te straffen?

De poster doet uitspraken gerelateert aan het artikel,op het laatst pakt ie het derde rijk erbij en vraagt zich iets af...... Harde uitpsraken over dat iets hetzelfde is zie ik hem niet doen.
Ik zie de noodzaak er niet van in om de poster hiervoor te bestraffen,durf er wel een 0 aan te wagen, de reactie mag wmb zichtbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zichtbaar blijven heb ik ook niet zo'n probleem mee, maar ik vind een -1 imho toch beter, maar een 0 is niet geheel onverdedigbaar.

Zelf houd ik het echter echt op een -1, ik vind dit soort vergelijkingen gewoon onzinnig en ongewenst, en ook nog eens nergens op slaand.

Die +1 is imho wel veels te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind een -1 daar ook wel terecht. het nieuwe Duitse rijk gaat mij te ver. Uiteindelijk zijn onze regeringen het met zijn allen met deze EU eens, dat was met het Duitse rijk niet echt het geval dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Het mag dan misschien hypocriet zijn om alles dat ook maar een klein beetje te veel verwijst naar hitler op -1 te modden. Maar dit is gewoon iets waarvan ik vind dat ze er niet horen te staan. En dat dit maar een klein deel van de reactie is maakt in mijn ogen niets uit. Net alsof ik een reactie die een +3 verdiend zou afronden met en alle negers moeten dood. en die dan toch nog een +2 zou krijgen

dat van alle negers moeten dood meen ik dus niet

edit:
even voor de duidelijkheid ik heb hem ook op -1 gemod hoor. Het was vooral om te verwoorden dat hij zelf al is zijn reactie van een goed niveau (als hij de laatste alinea achterwege laat) daarvoor op -1 gemod moet worden.

[ Voor 19% gewijzigd door PietrKempy op 14-12-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

PietrKempy schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:53:
Het mag dan misschien hypocriet zijn om alles dat ook maar een klein beetje te veel verwijst naar hitler op -1 te modden. Maar dit is gewoon iets waarvan ik vind dat ze er niet horen te staan. En dat dit maar een klein deel van de reactie is maakt in mijn ogen niets uit. Net alsof ik een reactie die een +3 verdiend zou afronden met en alle negers moeten dood. en die dan toch nog een +2 zou krijgen

Kijk, het is natuurlijk *smaakafhankelijk*. Ik vind racistische opmerkingen sws ongewenst, veelal omdat het 99% van de keren het doel van een artikel mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
PietrKempy schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:53:

kijk, als de rest van de reactie nou wel een beetje op niveau was geweest had ik er nog over nagedacht, maar ik vind deze post gewoon een hoop gezeur, hij slaat gewoon nergens op.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.