Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54
ben ook maar weer overgestapt naar custom roms vanwege alle ellende met de officiele

anyhow, NRG is wat sneller, SMS applicatie beter, ziet er goed uit maar ook weer vastlopers en freezes af en toe. En sync met google agenda krijg ik ook niet (meer) voor elkaar

zit serieus over de iphone na te denken. De lol is er een beetje af, wil nu ook weleens gewoon iets hebben wat het lekker vlot doet out of the box. Soms moet een gadget ook gewoon zijn basisfuncties doen en verder niet

eigenlijk was ik gelukkiger met mijn Kaiser (hoewel scherm en toetsenbord weer erg verbeterd zijn sindsdien)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:55:
ben ook maar weer overgestapt naar custom roms vanwege alle ellende met de officiele

anyhow, NRG is wat sneller, SMS applicatie beter, ziet er goed uit maar ook weer vastlopers en freezes af en toe. En sync met google agenda krijg ik ook niet (meer) voor elkaar

zit serieus over de iphone na te denken. De lol is er een beetje af, wil nu ook weleens gewoon iets hebben wat het lekker vlot doet out of the box. Soms moet een gadget ook gewoon zijn basisfuncties doen en verder niet

eigenlijk was ik gelukkiger met mijn Kaiser (hoewel scherm en toetsenbord weer erg verbeterd zijn sindsdien)
Kijk dat ben ik nu helemaal met u eens!! het leuke is er zo wel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Voor de derde keer dan maar weer. Probeer eens Sergio_76's Pro 9.1. Ik ben benieuwd of jullie dan nog te klagen hebben over stabiliteit en snelheid. Ik draai nu Pro 2.0 met 1 kleine bug (voorzover ik heb kunnen ontdekken). Bij mij geen klachten hoor. Pro 9.1 draaide supersnel en stabiel. Ik gebruikte ook nog eens de No HTC SMS client dus helemaal feest. NRG maakt gewoon crap IMO. Leuk voor het oog, maar verder ook niets.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
ben die van Segio aan het d/l

ik begin inmiddels ook last te krijgen van die oliekringen (newton rings?) in mijn scherm, het hele product irriteert me op het moment een beetje |:(

maar het gras is aan de overkant niet groener; Android heeft potentie, maar ook google is niet heilig meer. En dat geldt natuurlijk voor apple ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik wacht op de Milestone 2. En waarom, gamen, daarom. Die GPU is retesnel. Maarrrrr, zolang er geen behoorlijke simpele synchronisatie tussen Outlook en Android mogelijk is stap ik alsnog niet over. Nu moet je meerder tussenstappen maken. Dat gaat natuurlijk nergens over.

Maar goed, dankzij Sergio kan ik nog wel ff vooruit. Misschien zit ik dit gehele jaar nog wel uit op mijn Rhodium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik zit te wachten op een goede telefoon met android. Gras is altijd groener idd. Maarja. Welke rom van sergio gebruiken jullie"?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
kzat precies het zelfde te bedenken,
overigens (nog) geen last van die SOD of sms gedoe (T-mobile rom)
Vele willen wel het uiterlijk van de Iphone en dan ook het vloeiende nog eens.

ben nu stiekem na de tytn2 teleur gesteld in het toestel, uiterlijk is mooi, innerlijk is... kan veel beter.
niet dat de Iphone alles heeft hoor.

Alles wat HTC in sponsoring stop, komt niet in de telefoon terecht, beste reclame is altijd nog een perfect werkend toestel ;)
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:34:
[...]
Kijk dat ben ik nu helemaal met u eens!! het leuke is er zo wel af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
Escrimador schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:46:
ik begin inmiddels ook last te krijgen van die oliekringen (newton rings?) in mijn scherm, het hele product irriteert me op het moment een beetje |:(
Dat is gewoon een garantiekwestie (bij mij althans). Even bellen met HTC. Koerier haalt toestel op en na 1,5 week had ik em weer terug met een nieuwe scherm

[ Voor 0% gewijzigd door Master FX op 13-07-2010 14:26 . Reden: typo ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
Milestone is van motorola en dat houd me wel een beetje tegen, hoewel de droid wel een goede schijnt te zijn

ik heb nu de 2.1 rom van sergio erop, maar ben nog niet lyrisch. Afgezien van hoe het oogt (brr) is het bij mij ook tragig, ging het configureren van mijn provider niet goed (vastloper) en nog wat kleinere ongemakken. En dat terwijl ik wel eerst een Task29 had gedaan

maargoed, het aantrekkelijke van de iphone is echt de snelheid.. heel de community enzo hoeft er van mij niet bij ;)
ijsbeer910 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 13:52:
ben nu stiekem na de tytn2 teleur gesteld in het toestel, uiterlijk is mooi, innerlijk is... kan veel beter.
niet dat de Iphone alles heeft hoor.
[...]
volgens mij is de hardware ook wel prima, maar de ROMs gewoon (nog) niet. Maar het valt mij ook tegen na de kaiser
Master FX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:24:
[...]Dat is gewoon een garantiekwestie (bij mij althans). Even bellen met HTC. Koerier haalt toestel op en na 1,5 week had ik em weer terug met een nieuwe scherm
hoelang heb je garantie?

[ Voor 42% gewijzigd door Escrimador op 13-07-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Jammer dat ik zoveel verhalen lees van ontevreden gebruikers over slechte ROMs/schermen/performance. Zelf heb ik de TP2 nu al meer dan een jaar en ben nog steeds erg tevreden.

Ik draai:
  • WM 6.1 (nee, heb niet geupgrade en ga dat ook zeker voorlopig niet doen)
  • Spb Pocket Plus 4 (heb meteen die HTC touch user interface uitgezet, niet flexibel genoeg voor mij)
De enige problemen waar ik regelmatig 'last' van heb zijn:
  • Bluetooth disconnected melding die niet weg te klikken is met "ignore" nadat de verbinding is gestopt tussen de Parrot carkit en mijn TP2. Heb een registry aanpassing hiervoor doorgevoerd (XDA) maar deze werkt niet bij mij.
  • Tomtom die af en toe (vaak net wanneer je TT het hardst nodig hebt |:( ) geen GPS signaal ontvangt. De enige oplossing die bij mij hiervoor werkt is een soft reset.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:03
Zijn er nog mensen die last hebben van een spatiebalk die af en toe hapert?
Ik moet tegenwoordig veel harder drukken om deze knop te laten werken. Kan ik de gsm daar gewoon voor terug brengen naar de winkel? (Ook als hij voorzien is van een custom rom?) Hij is nu ongeveer een jaar oud. (En aangekocht in de mediamarkt...)

[ Voor 5% gewijzigd door NjitsSs op 13-07-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Snelste Sergio ROM tot nu toe IMO is Cell Pro 9.1. Ik draai nu 2.0 btw en altijd Pro. Heb diverse Evo's geprobeerd maar die ROM is nog steeds experimenteel en IMO dus ongeschikt. Wat dat betreft ook hier geen klachten hoor. Ben op het gewicht/formaat na heel blij met de telefoon. Ik heb de telefoon blindelings besteld omdat ik de Raphael een beetje zat was (accuduur).

BT en GPS problemen? Hard-SPL en radio .77 erop zetten (de laatste). Dat je niet wil flashen ok, maar een radio moet toch wel kunnen?

Spatiebalk gewoon ff melden idd. Ik had een S toets die niet goed reageerde. Opgestuurd en gerepareerd terug gekregen. Je krijgt een ander moederbord want het toetsenbord zit geïntegreerd. Dus ook een ander IMEI nummer met een brief erbij dat het door een HTC reparatie komt. Twee jaar garantie btw.

[ Voor 14% gewijzigd door Die Bruine op 13-07-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Energy van 8 Juli is weer redelijk van niveau vergeleken met zijn voorgaande baksels. Accuduur is netjes voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
waar ik op het moment helemaal geschiffeld van word is de melding dat data verkeer in het buitenland duur is
iets in die trend,meerdere malen perminuut soms.
op het moment ben ik dus in het buitenland en heb maar beperkte verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm vraagie, heeft iemand last van zwarte vlekken in beeld?
en dat mijn telefoon gewoon begint te begeven :S geluid komt niet goed door heb de oude rom dr op gezet om te kijken of dat beter werkt!!

maar helaas of mijn telefoon begin last te krijgen van de warmte (wat ik wel denk) of hij begint het op te geven naar alweer 1 jaar :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Warmte zou het best kunnen zijn. Het ding reageerde hier ook wat raar terwijl hij toen warm was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
die 2.1 ROM van sergio76 kan ik trouwens afraden.

Batterij wordt verslonden (vergeleken met de originele ROM). Verder krijg ik waarschuwingen dat mijn accuspanning te laag is om bepaalde applicaties uit te voeren? Zit echter nog op 41%

ik krijg ook de luxeflex achter de klok niet weg, maar dat zal mijn onhandigheid wel zijn

@gidoni
je mag de mijn wel overnemen hoor O-) ik neig naar een overstap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
ik zit met een probleem, heb het voor elkaar gekregen om mijn toetsenbord engels tekrijgen, waardoor mijn vraagteken etc verkeerd staan.. iemand een idee om dit teverhelpen?
ik weet het niet meer namelijk heb al verschillende dingen gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Moet via Advanced Config (Schaps) wel kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Escrimador
Ik ga denk ik voor de Iphone aankomend jaar!
heb het persoonlijk gehad met de Windows phone, en aangezien ik zeer veel Mac spul heb en er ook mee werk, is het wel wat logischer! denk ik:p
dus maar van ruile komt huile:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Update omtrent mn reparatie bij HTC.
Ik had dus een zogenaamde Newton Ring en besloten om hem ter reparatie aan te bieden bij HTC.
Het aanmeldings process was op zich snel genoeg gedaan, maar de kerel aan de andere kant was duidelijk niet nederlands ingesteld. Na mijn naam en email adres 3 keer gespeld te hebben had hij het nog verkeerd. Dit bleek uit het feit dat de telefoon de eerste keer niet werd opgehaald, waarna ik weer ben gaan bellen.

Nadat die misverstanden waren opgehelderd werd hij de volgende dag opgehaald en was ik hem een kleine week kwijt.
De track en trace van HTC is mager maar opzich voldoende om een algemeen beeld te krijgen. Uiteindelijk zag ik dat ze hem terug aan het sturen waren, met daarbij de melding dat het gemelde defect niet geconstateerd kon worden. 8)7

Dus ik zat mezelf al helemaal op te fokken bij de gedachte dat ik straks weer een halfgare telefoon terug zou krijgen..... :/

Gelukkig viel het uiteindelijk wel mee. Het pakketje waarin de telefoon zat kwam met een begeleidende brief waarin stond beschreven wat ze hadden gedaan. In mijn geval, scherm vervangen, en het viel geheel onder garantie _/-\o_

Enigste nadeel is dat er nu een scheur in de hoek van het toetsenbord zit. Hij begint aan de buitenrand en verdwijnt dan naar binnen, deze loopt door tot aan een van de schroef gaten. Dus daar hebben ze gewoon de schroef te hard aangedraaid. Ben nog aan het dubben of ik er achterheen ga of niet. Heb er niet zo zin in om mijn toestel weer een week kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Mijn toestel ging perfect heen en kwam gehavend terug. Belachelijk hoe ze het toetsenbord openhalen. Ik heb zelf reparaties uitgevoerd en dit is echt niet nodig. Ik vind het echt lelijk, die hele hoek is verpest. Ik troost me met de gedachte dat het mijn "werk" mobiel is. Over twee jaar vervang ik 'm. Maar netjes is het zeker niet. Een reparatie mag nooit meer schade opleveren, hoe klein het ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Master FX schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Dat is gewoon een garantiekwestie (bij mij althans). Even bellen met HTC. Koerier haalt toestel op en na 1,5 week had ik em weer terug met een nieuwe scherm
Het ligt eraan hoe het gevormd is. Bij veel toestellen is het een perfect vierkant stuk. Bij mij bijvoorbeeld is 't echt een vlek die in het midden van m'n toestel is. Als 't zo'n vierkant stuk is, is het een garantiekwestie. Zo'n vlek wordt vaak gezien als drukschade. Geef iig bij het aanmelden van het toestel bij de reparatie aan dat het een newtonvlek is en dus fabrieksgarantie. Dat kan een hoop schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
iemand anders ook ontvangstproblemen (gehad)? Ik heb out of the blue op mijn werk 0 signaal. Thuis 100% had eerst op werk altijd ontvangst + bereik, internet doet het wel. Snap er van, ik denk zelf een software bug. :@

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 16-07-2010 13:33 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 19:19

SkyStreaker

Move on up!

Ik ga eens kijken of ik kan flashen op mijn HTC TP2 - ik mag graag alles wat ik gebruik direct op mijn homescreen hebben, gebruik mijn telefoon extreem veel als mp3 speler, volg veel op dailymotion/youtube. Leuk voor mij is -> gewoon stabiel, SOD's zo min mogelijk (pleur heel weinig apps d'r op - paar spellen en coreplayer) en zoveel mogelijk batterijbesparing.

Ik zit te denken aan de 23569 Energy Build (Energy.RHODIUM.23569.Titanium.Jul.14.7z)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hoe krijg ik nou mijn smalle fonts hier aan.... Op klein gezet, maar... de pop-up menus zijn nog levensgroot...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Heb je Evo / 6.5.3 geïnstalleerd? Zo ja dan good luck, die is juist vingervriendelijk ontworpen.... Groot enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat ook wel jammer is aan deze telefoon dat als hij valt op een harde ondergrond, of misschien erger, een ruwe ondergrond de stukken verf er werkelijk af spatten. Vorige week gooide iemand ermee, daar werd ik al niet blij van. Gister viel die bij een beweging naast mij weg op beton, en vervolgen nog een 30 cm op beton laag 2. :/
Van 'nieuw' naar oud in 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupke
  • Laatst online: 19-08 20:25
Afgelopen week ook het mail account probleem gehad. Had nog wel de 3 accounts in TF3D maar kon ze niet meer wijzigen bij "Accounts".
Vervolgens het mailAccountRepair tooltje gedraaid op target en alles was weer gefixed!

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:14:
Wat ook wel jammer is aan deze telefoon dat als hij valt op een harde ondergrond, of misschien erger, een ruwe ondergrond de stukken verf er werkelijk af spatten. Vorige week gooide iemand ermee, daar werd ik al niet blij van. Gister viel die bij een beweging naast mij weg op beton, en vervolgen nog een 30 cm op beton laag 2. :/
Van 'nieuw' naar oud in 7 dagen.
hmm wellicht de telefoon inhet bijgeleverde hoesje doen? een optie? of gewoon zorgen dat niemand met jou spul gaat gooien? logies dat er verf afspringt als het valt.!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mwa, klopt wel wat je zegt maar bij andere moddelen heb je dat naar mijn idee toch minder. Deukjes enzo ok, maar hier kan je bijna met je nagel erachter om laagjes zilver verf eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Die Bruine schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:06:
Heb je Evo / 6.5.3 geïnstalleerd? Zo ja dan good luck, die is juist vingervriendelijk ontworpen.... Groot enzo ;)
Nee, ik ben allang weer terug naar shipped, cooked roms voor de snap vond ik beter, imho.

Het probleem is, is dat ik in shipped hier nu alle lettertype groottes naar extra klein heb gezet, maar keuzemenus hebben nog steeds koeieletters. Ik wordt er gallisch van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat zijn die door HTC bewerkte menu's om ze touch proof te maken. Uit te zetten met register edit dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Rhodium fans,

ik heb een vraagje mijn telefoon gaat niet verder dan de begin text Touch Pro 2, en daar blijft het toestel op staan.! ik had een costum rom dr op gezet ivm de prut van HTc! en daarna Task29 gedaan, en de officieele Rom van de site afeghaald de oude, en die dr op gezet maar nu staat hij vast, vanalles al geprobeerd en de pc vind het toestel ook niet meer!

weet iemand wat te doen,? want mjin garantie is verlopen. van het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Het ding blijft ook echt op de minst handige momenten helemaal vasthangen, en dan moet de accu er weer uit :X

Komt er hier nog een oplossing voor? Ik kan dit toestel aan niemand aanbevelen: sms'jes waar hij geen geluid voor maakt, random vast blijven hangen en dus onbereikbaar zijn..... :{

Toch maar downgraden naar WM6.1-ROM? :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:55:
Het ding blijft ook echt op de minst handige momenten helemaal vasthangen, en dan moet de accu er weer uit :X

Komt er hier nog een oplossing voor? Ik kan dit toestel aan niemand aanbevelen: sms'jes waar hij geen geluid voor maakt, random vast blijven hangen en dus onbereikbaar zijn..... :{

Toch maar downgraden naar WM6.1-ROM? :+
lol dan moet je niet de sjit hebben as ik dat die totaal foetsie leef is:p ken er niets meer mee, helaas voor mij geen HTc weer :'( vanaf de S750 HTc gehad de pro 1 en nu de pr2 maar die is FuBaR!!
sinds uiteraard de laatste Rom update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:22:
[...]

lol dan moet je niet de sjit hebben as ik dat die totaal foetsie leef is:p ken er niets meer mee, helaas voor mij geen HTc weer :'( vanaf de S750 HTc gehad de pro 1 en nu de pr2 maar die is FuBaR!!
sinds uiteraard de laatste Rom update :(
Mja, maar jij hebt er niet-officiële meuk op gezet. Ik vind gewoon dat (zoals je ook zegt) de standaard ROM fatsoenlijk moet werken. Zeker bij een zakelijke foon als deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:24:
[...]

Mja, maar jij hebt er niet-officiële meuk op gezet. Ik vind gewoon dat (zoals je ook zegt) de standaard ROM fatsoenlijk moet werken. Zeker bij een zakelijke foon als deze!
hmm, ik heb heel lang getwijfeld om on officieele meuk dr op te zetten.! maar jammer genoeg zet dat geen zode aan de dijken! want hij doet het gewoon niet meer het is schandelijk, dat je antwoord krijgt van HTc, dat het in behandeling is genomen de klacht, en later te horen krijgt dat er niks gemeld is over dergelijke problemen, vr groeten HTC, en dat mijn garantie vervallen is en alles zelf moet benokke!

SCHANDE!! voor iemand die er toch meer dan 2000 euries in gepompt heeft!aan de kosten van al die phones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

HTC heeft me teruggemaild:
• ze weten niet wanneer er een nieuwe ROM is (ik moet de site maar in de gaten houden)
• ze ontkennen niet dat de huidige ROM zuigt :P

Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd toch een nieuwe ROM waarbij de 2 grote bugs (vasthangen + geen-geluid-bij-sms) worden opgelost O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:55:
HTC heeft me teruggemaild:
• ze weten niet wanneer er een nieuwe ROM is (ik moet de site maar in de gaten houden)
• ze ontkennen niet dat de huidige ROM zuigt :P

Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd toch een nieuwe ROM waarbij de 2 grote bugs (vasthangen + geen-geluid-bij-sms) worden opgelost O+
Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Laatste ROM, TouchFlow uitgezet en HTC sms shell uitgezet. Dus puur Windows Mobile 6.5. Niet de handigste interface maar het doet wat het moet doen en geen SOD's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Ik heb eigenlijk nergens meer last van. Laatste ROM, TouchFlow uitgezet en HTC sms shell uitgezet. Dus puur Windows Mobile 6.5. Niet de handigste interface maar het doet wat het moet doen en geen SOD's meer.
w8 maar af met een aantal dagen gaat het weer zwaar kloten!!

trouwens mijn HTC is helemaal uit de tijd 8)7 DooD!

gaat niet verder dan de welkkomst tekst Touch Pro 2 daar houdt het op!
dus kortom voor mijg een Htc meer :( ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb mijn toestel ingeleverd voor reparatie, met talloze klachten. Maar ze kunnen het waarschijnlijk niet fixen, omdat die ROM gewoon erg slecht is.

Wat kan ik doen als ik het toestel terug krijg, en de problemen bestaan nog steeds? En het is dus niet te repareren? Kan ik dan van KPN een ander (nieuw) toestel eisen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Gaat het om het standby-of-death-probleem en evt. de trage interfeest? Of nog om andere dingen?
Ik zou daarna het toestel nog een keer ter reparatie aanbieden zodat ze zelf ook inzien dat ze het niet kunnen fixen. Daarna eisen; dan sta je sterk.

Bij mij valt het nog wel mee... lijkt vooral te gebeuren als het toestel lang aanstaat en als het geheugen vol is (laatst @ ff standby tijdens gebruik google maps bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:37:
[...]

w8 maar af met een aantal dagen gaat het weer zwaar kloten!!

trouwens mijn HTC is helemaal uit de tijd 8)7 DooD!

gaat niet verder dan de welkkomst tekst Touch Pro 2 daar houdt het op!
dus kortom voor mijg een Htc meer :( ;w
Ik betwijfel het want draai al een maand of 2 zo en hij doet het nog prima. Wel minder dat jouw Pro 2 kapot is maar om nou meteen HTC af te schrijven. De Android toestellen van HTC zijn naar mijn mening prima. Stuk stabieler dan die WM meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Unixor schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:00:
[...]

Hoe kun je die sms shell uitzetten? Als ik TouchFlow uitzet dan kan ik niet meer smssen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:39:
[...]

Ik betwijfel het want draai al een maand of 2 zo en hij doet het nog prima. Wel minder dat jouw Pro 2 kapot is maar om nou meteen HTC af te schrijven. De Android toestellen van HTC zijn naar mijn mening prima. Stuk stabieler dan die WM meuk.
Ik ben persoonlijk echt wel een WM Fan geweest de HTC S710 heb ik heel lang gehad daarna Diamand 1 & 2 gehad, daarna Tp2,.. Diamand 2 niet lang gehad denk 2 maandjes toen door verkocht,!

maar HTC was eerst een stuk vriendelijker,!! mijn eerdere ervaringen, die zijn nu toch wel achteruit gegaan slechte info geven weten nie3t zo super veel geloof ik daaro, op vragen.!!

maar goed ik ben mischien ook toe aan wat nieuws,.. :o ik zit stiekum tekijken naar de nieuwe Iphone :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds november 2009 heb ik naar volle tevredenheid de HTC Touch Pro 2. Inderdaad ook last gehad van het "olievlek" beeldscherm maar deze is keurig gerepareerd. Nu heb ik sinds 14 dagen een nieuwe Volkswagen Polo met telefoonvoorbereiding en een Bluetooth Touch adapter. Dit apparaat wil met verschillende telefoons pairen zoals een Nokia E65, een HTC TynII en een Blackberry maar NOT met mijn HTC. Volgens de HTC kan dat kloppen, hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen of omzeilen? Mijn HTC vind de Touch adapter wel maar het pairen lukt niet. Het betreft een Touch adpater met HW versie 0008 en een SW versie 0124.De HTC heeft Bluetooth 2.1 en draait op ROM 2.07.404.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Iemand die weet of een Touch Pro 2 gaat werken in combinatie met een Kenwood Bluetooth autoradio (KDC-BT60U)?

Ik heb die radio vanmiddag besteld, maar ik was de compatibiliteit vergeten te checken. 8)7
Nu wel gecontrolleert en ik kwam de volgende tabel tegen:

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/7227/screenhunter02aug050049.gif

Dat "Telefoonverbinding vanaf KENWOOD Bluetooth-model - Nee" vind ik een beetje zorgelijk. Iemand die mij gerust kan stellen? :)

Voor de Touch HD staat er op die plek wel "Ja", terwijl dat toch een ouder toestel is. Vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 05-08-2010 00:58 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Laatst online: 15-09 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 22:35:
Sinds november 2009 heb ik naar volle tevredenheid de HTC Touch Pro 2. Inderdaad ook last gehad van het "olievlek" beeldscherm maar deze is keurig gerepareerd. Nu heb ik sinds 14 dagen een nieuwe Volkswagen Polo met telefoonvoorbereiding en een Bluetooth Touch adapter. Dit apparaat wil met verschillende telefoons pairen zoals een Nokia E65, een HTC TynII en een Blackberry maar NOT met mijn HTC. Volgens de HTC kan dat kloppen, hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen of omzeilen? Mijn HTC vind de Touch adapter wel maar het pairen lukt niet. Het betreft een Touch adpater met HW versie 0008 en een SW versie 0124.De HTC heeft Bluetooth 2.1 en draait op ROM 2.07.404.1
Ik rijd een Touran uit 2010 en ik heb het nooit werkend gekregen, niet met de normale pairing adapter en niet met de touch adapter. Ik zou de proberen of ze de touch adapter willen terugnemen (was bij mijn dealer geen probleem). Uiteindelijk heb ik een Fiscon laten plaatsen en de ingebouwde carkit uitgeschakeld. De Fiscon wordt aangesloten op de can-bus en werkt, in mijn geval, beter en mooier als de standaard carkit.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:38

Shiro

Serenity

Zucht, altijd een tevreden gebruiker geweest, totdat ik de laatste rom erop had gezet.

De eerste officiële 6.5 rom was wel aardig, behalve dat de telefoon erg traag wordt als je 500+ smsjes hebt... Hopen dat ze het gefix hebben heb ik de rom uit maart maar geïnstalleerd. Ziet er leuker uit, maar zoals anderen ook al hebben gemeld, random vastlopers... erg sloom... en vaak een vastloper tijdens/na smsen. Ik heb sinds kort een Energy rom erop staan, echter loopt deze ook regelmatig vast, zou zowat denken dat het door de nieuwe Manilla of Sense komt... Ik heb ondertussen Touch Flo 3D op home scherm uitgezet, alles loopt wel beter :D

Maar kan iemand mij een rom aanraden die wel stabiel is? zonder random crashes? Misschien 1 van voor de nieuwe sense 2.5. Op XDA kan ik alleen recente roms vinden, lastig om de oudere versies te vinden. Of gewoon officiele rom maar dan zonder HTC meuk?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:14
Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:52:
Hallo Rhodium fans,

ik heb een vraagje mijn telefoon gaat niet verder dan de begin text Touch Pro 2, en daar blijft het toestel op staan.! ik had een costum rom dr op gezet ivm de prut van HTc! en daarna Task29 gedaan, en de officieele Rom van de site afeghaald de oude, en die dr op gezet maar nu staat hij vast, vanalles al geprobeerd en de pc vind het toestel ook niet meer!

weet iemand wat te doen,? want mjin garantie is verlopen. van het toestel!
Als je een custom ROM erop hebt gezet, heb je HardSPL erop, correct? Dacht dat je daarmee ook vanaf SD een ROM kunt flashen. Kijk even op XDA Developers voor instructies, maar ik dacht dat het TP2 logo pas komt ná de bootloader. (kan het verkeerd hebben overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik heb een Kenwood KDC-BT60U receiver in mijn auto en het handsfree bellen via dit apparaat werkt prima. Het enige dat niet blijkt te lukken is het dowloaden van mijn contacten naar de radio. Zodra er verbinding tussen beide apparaten tot stand komt, begint ie (iets) te downloaden, maar dit gaat oneindig door. Als ik dan in "phonebook" kijk binnen de receiver, dan staat er altijd "no data". Vreemd.

Iemand hier die een soortgelijk probleem heeft gehad en weet of er iets aan te doen is? Helaas is er nog geen firmware update voor deze receiver beschikbaar.

Het zou volgens een post op een ander forum te maken kunnen hebben met een foutief (corrupt) contactpersoon in de lijst, maar hoe kom ik er achter welke dat is, als er uberhaupt een in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:36:
Gaat het om het standby-of-death-probleem en evt. de trage interfeest? Of nog om andere dingen?
Ik zou daarna het toestel nog een keer ter reparatie aanbieden zodat ze zelf ook inzien dat ze het niet kunnen fixen. Daarna eisen; dan sta je sterk.

Bij mij valt het nog wel mee... lijkt vooral te gebeuren als het toestel lang aanstaat en als het geheugen vol is (laatst @ ff standby tijdens gebruik google maps bijv.)
- De telefoon is erg sloom. Zeker als ik Opera een keer heb opgestart.
- Hij schakelt constant tussen 3G / HSDPA.
- Batterijduur is ongeveer gehalveerd.
- Bij uitklappen toetsenbord duurt het soms 10 seconden of langer voor het beeldscherm kantelt. Soms doet ie dat helemaal niet.
- SMS'jes bekijken of maken gaat tergend langzaam.
- Een foto openen in mijn camera album laat die applicatie crashen. Oplossing: killen via taakbeheer.
- Soms als ik het scherm aanzet staat er een ander scherm / applicatie open. Random. Terwijl het scherm dus uitstaat.
- Ik hoor lang niet altijd de telefoon overgaan, of het riedeltje als ik een sms krijg.
- Ik zie ook niet altijd een notificatie van binnenkomende sms. Het lampje knippert dan ook niet.

En zo ben ik vast nog dingen vergeten. Een bijna compleet onwerkbaar toestel.
Bovenstaande punten neem ik mee bij het ophalen van mijn toestel, en ga ze direct testen.
Als de boel nog steeds brak is, dan komen ze maar met een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

jagermeister schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 00:24:
Ik heb een Kenwood KDC-BT60U receiver in mijn auto en het handsfree bellen via dit apparaat werkt prima. Het enige dat niet blijkt te lukken is het dowloaden van mijn contacten naar de radio. Zodra er verbinding tussen beide apparaten tot stand komt, begint ie (iets) te downloaden, maar dit gaat oneindig door. Als ik dan in "phonebook" kijk binnen de receiver, dan staat er altijd "no data". Vreemd.

Iemand hier die een soortgelijk probleem heeft gehad en weet of er iets aan te doen is? Helaas is er nog geen firmware update voor deze receiver beschikbaar.

Het zou volgens een post op een ander forum te maken kunnen hebben met een foutief (corrupt) contactpersoon in de lijst, maar hoe kom ik er achter welke dat is, als er uberhaupt een in zit?
Dit is inmiddels opgelost. Het blijkt dat de radio zowel de contacten van SIM als vanuit mijn telefoon zelf wilde downloaden. Dit waren gewoon veel te veel contacten bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat een vaag ding is het ook. Eergister wilde ik nog posten dat hij sinds ik Energy van 8 juli draai prima stabiel is en de snelheid ok is...echter, sinds gister beginnen er weer bugs op te duiken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Laatst online: 07:03
Bij mij valt het ook op dat een verse rom prima werkt, maar na een tijdje begint hij vreemd te doen... Ik ben pas 2 weken op vakantie geweest, en tegen het einde van de vakantie kreeg ik Sense niet meer gestart... (Ik draaide Energyrom)

Hierbij ook even een oproep aan alle Energyrom gebruikers hier om op het XDA forum te stemmen voor een Nederlandstalige Energy! :D
jagermeister schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:19:
[...]
Doe dan ff een linkje... wel zo makkelijk ;)
Geen idee of dat mag... Volgens de regels mag je niet linken naar een custom rom... Mocht een modje er toch iets op tegen hebben, mag dit in de prullenbak verdwijnen: Klik

[ Voor 35% gewijzigd door NjitsSs op 19-08-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

NjitsSs schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:10:
Bij mij valt het ook op dat een verse rom prima werkt, maar na een tijdje begint hij vreemd te doen... Ik ben pas 2 weken op vakantie geweest, en tegen het einde van de vakantie kreeg ik Sense niet meer gestart... (Ik draaide Energyrom)

Hierbij ook even een oproep aan alle Energyrom gebruikers hier om op het XDA forum te stemmen voor een Nederlandstalige Energy! :D
Doe dan ff een linkje... wel zo makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Damnit. Die telefoon is blijkbaar unlockt in me broek en heeft iets van 15x gebeld. Gelukkig maar 2x een correct nummer dus veel btg is er niet weg maar het vertrouwen ben ik dus wel weer mooi kwijt want dit was de 2e keer deze week. Zou er geen workaround/fix zijn? Dat je de standby knop 3 sec moet indrukken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als IT-er van een klein bedrijf heb ik 4 tp2's in het veld. 1 op de 6.1 rom, 1 op de eerste 6.5 en 2 op de laatste update en degene die klagen zijn de laatste 2. Degene met 6.1 is eigenlijk best happy.

Nu is er 1 precies recht op het scherm gevallen, mooie ster in het scherm. Maar lcd is nog heel en touchscreen werkt ook nog, ook op de ster. Is er dan een tussenlaag kapot? Of moet toch het hele lcd scherm + touchscreen vervangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21
Saturnus schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:02:
Damnit. Die telefoon is blijkbaar unlockt in me broek en heeft iets van 15x gebeld. Gelukkig maar 2x een correct nummer dus veel btg is er niet weg maar het vertrouwen ben ik dus wel weer mooi kwijt want dit was de 2e keer deze week. Zou er geen workaround/fix zijn? Dat je de standby knop 3 sec moet indrukken ofzo...
Smartlock gebruiken. Powerknop 1x indrukken en hij wordt automatisch gelocked.

Na installatie te configureren door naar : Instellingen, (Menu), Meer, Systeem, Smart Lock te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door BlueFlame op 23-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat gebeurt ookal door CHT. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Quantor schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:50:
Als IT-er van een klein bedrijf heb ik 4 tp2's in het veld. 1 op de 6.1 rom, 1 op de eerste 6.5 en 2 op de laatste update en degene die klagen zijn de laatste 2. Degene met 6.1 is eigenlijk best happy.

Nu is er 1 precies recht op het scherm gevallen, mooie ster in het scherm. Maar lcd is nog heel en touchscreen werkt ook nog, ook op de ster. Is er dan een tussenlaag kapot? Of moet toch het hele lcd scherm + touchscreen vervangen worden?
Vervang heel het scherm Alleen het LCD of de Digitizer ga je zo ongelukkig van worden trust me. Dan moet je eerst met een föhn aan de slag om ze van elkaar los te krijgen. Daarna moet je de nieuwe natuurlijk weer netjes lijmen. Ik neem aan dat deze korte instructie je heeft doen besluiten een kant-en-klaar-LCD aan te schaffen op Ebya ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
Nou, niet erg goed dan als je hem al twee keer unlocked in je broek had :P

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Na een reparatie heb ik het toestel weer een week in bezit. En ja hoor... na een dag of 2 waren alle voorgaande problemen weer terug. Ik heb het toestel serieus bijna door de kamer gesmeten.
Morgen ga ik terug naar KPN, en een volledig werkend toestel eisen. Anders wil ik gewoon een ander merk hebben! Ik ben het ding gewoon spuugzat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

De nieuwste ROM-update is van de HTC-site gehaald... ze zien hopelijk in dat het crap is. Als ze nu geen nieuwe meer online zetten ga ik waarschijnlijk als volgende telefoon sowieso voor een ander merk. Heb hiervoor altijd met tevredenheid bij Nokia gezeten. Misschien ietsjes minder features, maar het werkt wel altijd en het is stabiel...

Laten we hopen dat er gauw een update komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Dit ligt niet aan het merk hoor. Ligt aan Windows. Als je zelf iets meer onderzoek doet dan zul je dat dus ook terugvinden. Het probleem met Microsoft toestellen is dat er geen controle op de build (OS) is. Daarnaast worden de applicaties die voor Windows toestellen gemaakt worden nergens getoetst. Met andere woorden als jij niets installeert op een Windows telefoon zal deze vrij stabiel draaien. Zodra je ook maar iets anders installeert heeft dit ontzetten veel gevolgen voor de stabiliteit van het OS. Jammer maar helaas. Dit zal altijd zo blijven met Windows 6.x. Vandaar dat ze het met W7 over een ander boeg gooien. Vroeger zou niemand het geaccepteerd hebben. Maar als Apple het kan, Nokia en Android. Dan zal Microsoft dat systeem ook wel (moeten) hanteren. Dit heeft weinig met HTC te maken. Een Tweaker koopt HTC vanwege XDA, is mijn mening. Als je stock wilt draaien had je echt geen HTC moeten kopen die op Windows draait. Mijn toestel heeft nog geen minuut origineel gedraaid :)

Probeer eens een Android van HTC. Wedden dat die bevalt. Die software wordt tenminste gechecked. Loopt er iets vast, dan is het 29/30x de applicatie en niet heel je telefoon, zoals nu het geval is. Ik heb nu een Nova 845 gekocht om te experimenteren. Maar kan je nu al zeggen, mijn volgende telefoon wordt een Android 2 versie van HTC (Motorola's geen root). Groot, heel plat, snel en een heeeeele mooie GPU 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

Sorcerer8472 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 03:47:
De nieuwste ROM-update is van de HTC-site gehaald... ze zien hopelijk in dat het crap is. Als ze nu geen nieuwe meer online zetten ga ik waarschijnlijk als volgende telefoon sowieso voor een ander merk. Heb hiervoor altijd met tevredenheid bij Nokia gezeten. Misschien ietsjes minder features, maar het werkt wel altijd en het is stabiel...

Laten we hopen dat er gauw een update komt!
Over welke ROM heb je het dan?
Ik kan nog steeds de (in mijn ogen) meest recente ROM downloaden van 18-03-2010. Bestandsnaam: RUU_Rhodium_S2_HTC_NLD_2.07.404.1_Radio_Rhodium_4.49.25.91_Signed_Ship.exe

Dat is die ROM waarbij mijn telefoon echt tyf*s traag draait. Ik ga vandaag weer downgraden (iets wat ik van mijn leven nog nooit gedaan heb met een apparaat) naar de ROM versie van 09-11-2009. Te belachelijk voor woorden! Ik zou het wel willen, maar eigenlijk geen zin om al die custom roms af te gaan om te bepalen welke het lekkerst loopt. Ik weet dat ik met de vorige ROM in ieder geval veeeel minder problemen had dan met de 2.07.404.1. Sowieso is het raar dat je je telefoon elke dag met cleanRAM moet opschonen omdat deze anders 40% trager loopt dan aan het begin van de dag!
't is dat ik Windows Mobile moet gebruiken voor bepaalde zakelijke applicaties die ik draai, maar anders had ik ook veel liever een IPhone genomen.
Dat loopt wel:

soepel (bn): gemakkelijk, meegaand, plooibaar, toegeeflijk, vloeiend
soepel (bn): beweeglijk, buigzaam, flexibel, lenig, slap, smedig
soepel (bw): gemakkelijk, gesmeerd, moeiteloos, op rolletjes, vlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Heb m'n Touch Pro II gedowngrade. Nu loop ik tegen een probleem aan.
Wanneer ik http://mobiel.nu.nl/ bezoek via de ingebakken versie van opera (9.5 volgens mij) moet ik altijd net een klein stukje naar rechts scrollen om de hele zin te lezen. Dit was met de nieuwe ROM van HTC opgelost.
Ik veel gevonden met betrekking tot Adaptive Zoom: 225 Default Zoom: 100 en Virtual Screen Width:800 via opera:config (in adresbalk) Welke combinaties ik ook probeer, ik moet steeds naar rechts scrollen of de letter zijn veel te groot. Ik heb zelfs de opera 9.7 en opera 10 geprobeerd.

Edit: ik heb het voornamelijk over het browsen in landscape modus.

Heeft iemand dit irritante probleempje opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door intermusic op 29-08-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Downgraden :|

Van die vorige rom werd ik ook niet heel erg vrolijk. Traagheid troef. Windows Mobile is gewoon pure bagger!

En dit valt HTC zeker aan te rekenen, want zij pleuren het op de markt! Dit was mijn eerste HTC toestel, en wel meteen een erg slechte ervaring. Ik schrijf HTC niet gelijk af, maar ik zal nooit weer een toestel kopen dat net op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
intermusic schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:04:
Wanneer ik http://mobiel.nu.nl/ bezoek via de ingebakken versie van opera (9.5 volgens mij) moet ik altijd net een klein stukje naar rechts scrollen om de hele zin te lezen. Dit was met de nieuwe ROM van HTC opgelost.
Ik veel gevonden met betrekking tot Adaptive Zoom: 225 Default Zoom: 100 en Virtual Screen Width:800 via opera:config (in adresbalk) Welke combinaties ik ook probeer, ik moet steeds naar rechts scrollen of de letter zijn veel te groot. Ik heb zelfs de opera 9.7 en opera 10 geprobeerd.

Edit: ik heb het voornamelijk over het browsen in landscape modus.

Je kan ook altijd de nu.nl applicatie erop zetten. Is nog wel beta, maar draait goed, alleen landscape werkt niet zoals 't moet, maar ik heb dit liever dan de mobiele site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFlame
intermusic schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:04:

.....

Ja, Upgraden naar de laatste rom :+ >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

@Die Bruine: ik mag hopen dat HTC zelf in staat is om hun eigen basisinterface(!) enigszins normaal te laten functioneren.

Trouwens, nu ik m'n telefoon (op vakantie) nauwelijks gebruikt staat hij na 3 dagen nog steeds op 90% accu, en dat op de nieuwste rom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Welke ROM is die "nieuwste" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
You assume too much :P

Verwijderd

Nieuwe firmware voor AT&T Tilt2 (touch pro 2 in the USA) nu beschikbaar

'The official update includes Sense 2.5, the ability to format the SD Card from the phone, and an assortment of hotfixes. The official version of the updated ROM is 2.10.502.4.'
( via: http://www.wmexperts.com/att-tilt2-official-update-available)

• mike123
  • Laatst online: 07:37
Ik heb ook een HTC TP2 en die bevalt goed.
Ik heb er sinds een paar weken een Valkyrie Rom op/in zitten.
Gaat ook goed.
Alleen gisteravond een paar programmatjes geinstalleerd via de Market
en wifi verbinding. Batterij stond op ongeveer 60%.
Na installatie van het laatste programma start de telefoon opnieuw op,
vul mijn pincode in, telefoon start helemaal op en is klaar.
Zet hem in standby met aan/uit knop. Wil hem weer aanzetten maar gaat niet aan.
Het was om 2:30 uur dus toch eerst slapen. Druk vanmorgen de telefoon aan,
start weer op, (was helemaal uit), krijg het HTC logo met rom versie in beeld, het
opstarten gaat verder en de telefoon gaat weer uit.
Aan de lader gelegd, telefoon gaat vanzelf weer opstarten en gaat daarna gewoon weer uit.
Zonder helemaal opgestart te zijn. Dit blijft zich gewoon herhalen.
Ik laat hem nu eerst maar even een tijdje liggen met het laadsnoer en de batterij
eruit. Kijken wat er dan gebeurd. (met het snoer en batterij eruit niks natuurlijk, maar als
ik het na een uurtje weer aansluit) ;)

Iemand verder een idee wat er aan de hand is?

EDIT 03-09 1:13

De telefoon werkt nu weer naar behoren.
Tijdje de batterij en laadsnoer eraf gelaten.
Batterij erin, laadsnoer aansluiten, half uur ongeveer laten laden, telefoon start weer normaal op.
Misschien accu toch helemaal leeg gehad. Tijdens installatie van de programma's toch nog
60% vol.

We wachten wel weer af hoe het gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door mike123 op 03-09-2010 01:16 ]

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

SdR

Nou nou wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt:

1 HTC Touch Pro II kwam klem te zitten tussen mijn been, een ladder en een dakrand (don't ask iets met storm en feesttent opbouwen). Helaas Touch + LCD scherm defect, geen verzekering (kreeg nog coulancevergoeding van inboedelverzekering). Onderdelen besteld echter telefoon niet meer werkend gekregen.

Uiteindelijk is het bovenstaande model als DEFECT op marktplaats gegaan en voor een vriendelijk prijsje van eigenaar gewisseld.

1 HTC Touch Pro II tweedehands gekocht via MP was een jaar oud welke binnen 2 weken Newton rings heeft en dus voor garatie terug gaat naar HTC (Dynafix) in dit geval.

Telefoon komt terug en vertoond de volgende kuren:
- Reset bij aanraken touchscreen aan rechter zeide
- Reset bij openschuiven
- Reset bij drukken op achterzijde
- Reset bij opklappen scherm
- Telefoon laad niet op \ dan weer wel
- Zijkant van behuizing van het toetsenbord zat niet vast (onder het scharnierpunt), niet goed dichtgemaakt dus, echter bleek dichtklikken de klacht alleen maar erger te maken
- Geen screenprotector bij het nieuw geplaatste Touchscreen wat wel extra is aangegeven (wat overigens wel weer netjes is gezien men het hele voorfront incl LCD, Touchscreen en Voorfront is vernieuwd).

Opnieuw een call aangemaakt bij HTC en telefoon wordt weer opgehaald. Dezelfde courier en hij moest al lachen en zei dat hij meestal 2 tot 3 keer bij de mensen kwam vanwege de belabberde reparatie service. Hij vertelde dat zijn eigen telefoon ook was opgehaald door een collega omdat hij hem zelf dus niet mag binnenbrengen gezien hij in een andere regio woont en dit allemaal weer via HTC moet. Hoe krom zit de wereld in elkaar.

Verder valt mij op dat je beld met HTC, wordt doorgeschakeld naar personen in UK die in het slecht Nederlands je proberen te helpen en vervolgens de probleemomschrijving weer moeten vertalen in slecht Engels om de call door te sturen naar een Nederlands bedrijf Dynafix in Nuth. Lekker verwarrend zo allemaal. Kreeg ook het advies om een brief met de complete omschrijving van de klacht erbij te doen zodat men zeker weet wat het probleem is.

Don't Speak, Just Think

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Direct deze nieuwe ROM uit de US geïnstalleerd op mijn secundaire Touch Pro II (ja ik heb er twee, zodat ik met één kan stunten ;-))

All punten hier beneden vergelijk ik met de laatste officiële Nederlandse ROM van HTC uit april (HTC Touch Pro 2 ROM Update 2.07.404.1 | 18-03-2010, hierna te noemen Nederlandse ROM).
Deze ROM is in eerste opzicht uitgebreider (ook wel logisch), dus in ieder geval heeft deze ROM alles wat de Nederlandse ROM ook heeft.
- In het engels natuurlijk.
- Loopt soepel. Op dit moment soepeler dan de Nederlandse ROM (zie hierboven). Vooral het naar links en rechts gaan over de icoontjes. Dit kan echter ook komen omdat het net een verse "installatie" is.
- Het opstarten van Opera duurt alsnog redelijk lang, maar gaat wel iets sneller.
- Cijfers op fysieke toetsenbord (bij openklappen dus) geven andere tekens aan. 1, 2, 3, 4 = @, _, !, (
Waarschijnlijk niet moeilijk om op te lossen.
- Nieuw menu in scrollbalk van AT&T zelf, met allemaal programma's zoals Mobile Web, AppCenter, AT&T Music enz...
- Startmenu heeft 4 icoontjes naast elkaar (in normale modus, niet landscape dus)
- SMS en Agenda functies zien er precies hetzelfde uit.

Later post ik nog wellicht meer...

Als er vragen zijn... Stel ze!

Vergelijking:
HTC Tilt 2 (AT&T) ROM Update 2.10.502.4 | 30-08-2010 ( hier te verkrijgen )HTC Touch Pro 2 ROM Update 2.07.404.1 | 18-03-2010 ( hier te verkrijgen )
OS version: 5.2.21887
Manila version: 2.5.20133329.2
ROM version: 2.10.502.4 (93577) WWE
ROM date: 06/29/10
Radio version: 4.49.25.95
Opera versie: 9.7 Build 35961
OS version: 5.2.21887
Manila version: 2.5.20121225.0
ROM version: 2.07.404.1 (80303) NLD
ROM date: 02/04/10 (4 februari dus)
Radio version: 4.49.25.91
Opera versie: 9.7 Build 35758

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Komt er dan toch een nieuwe ROM? Ik realiseerde me niet dat ik al een half jaar met deze prutsrom rondloop :+

Ben benieuwd of de Nederlandse non-branded ook goed gaat werken :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sorcerer8472 op 02-09-2010 19:03 ]

• Saturnus
  • Niet online
intermusic schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:37:
- Cijfers op fysieke toetsenbord (bij openklappen dus) geven andere tekens aan. 1, 2, 3, 4 = @, _, !, (
Waarschijnlijk niet moeilijk om op te lossen.
Schaps Advanced Config. :P

• Die Bruine
Of je vraagt op XDA even naar keyboard selector. Volgens mij is daar ook een CAB voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Schaps heeft zo te zien ook een soort Paint. Freeware. Leuk spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Ik kom nog even terug op die ROM van AT&T ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34624703 )
Ik heb em er weer af geknikkerd. Deze ROM is net zo sloom als de laatste Nederlandse ROM. Daarnaast kreeg ik 3G of E (Edge? of HSDPA) niet werkend en op de een of andere manier was het geblokkeerd om het handmatig in te stellen. AT&T wil dat waarschijnlijk niet.

Nu heb ik oude officiele ROM er weer opgezet (1.88.404.3 van november 2009), gedowngrade dus en loop er nu ongeveer een dag mee. Een verademing! Alles loopt soepel, Opera start snel op, smsen gaat 10 keer sneller. Mijn keuze is gemaakt: I stick to this ROM... for now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Da's minder nieuws...
Woon je in de VS trouwens? Toestellen daar hebben UMTS op 850 en 1900 MHz, wij op 900 en 2100. De oude HTC TyTn kon wel op het Amerikaanse UMTS, maar de TP2 niet meer (hardware ontbreekt in de Europese versie).

Als je nu in Nederland zit met die Amerikaanse ROM dan is het mogelijk dat de logica/code voor 900/2100 er gewoonweg niet (meer) in zit omdat de telefoons daar de Europese frequenties weer niet ondersteunen. Ik gok dat dat het probleem is...

Misschien moet ik de oude ook maar eens downloaden (geen marketplace etc. meer dan hè), hoewel het de laatste tijd wel soepel werkt. Heb het idee dat het nogal veel uitmaakt of je veel surft... als je memory snel vol zit dan is de kans dat hij crasht veel gorter.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 04-09-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Mijn huis staat gewoon in Nederland :-p
Je kan altijd omarket installeren. Kun je ook allerlei applicaties downloaden (MohrHuhn is grappig).
Ik heb ook echt het idee dat door Opera het geheugen in 1 sessie al vol zit. Kun je CleanRAM wel gaan draaien, maar uiteindelijk moet dat ook niet zovaak hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:03:
Misschien moet ik de oude ook maar eens downloaden (geen marketplace etc. meer dan hè), hoewel het de laatste tijd wel soepel werkt. Heb het idee dat het nogal veel uitmaakt of je veel surft... als je memory snel vol zit dan is de kans dat hij crasht veel gorter.
Marketplace kwam toch ook beschikbaar voor WinMo6.1 ? Ik denk er sterk over na om van mn blackberry terug te gaan naar mijn tp2 (met originele 6.1 rom). Sinds ik die er weer op heb staan, weet ik weer waarom ik toen erg blij was met het toestel (en weet ik ook weer waarom ik hem vervloekte met die tweede winmo 6.5 update!)

edit: waar ik nog wel steeds van baal is het feit dat er geen 3.5mm poort op zit. Ik ben echt muziek verslaafd en reis veel op een dag!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:49:
[...]
edit: waar ik nog wel steeds van baal is het feit dat er geen 3.5mm poort op zit. Ik ben echt muziek verslaafd en reis veel op een dag!
Iets als dit het overwegen waard? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet dat er van die verlengkabeltjes zijn. Thanks voor de link! Maar wat denk je/jullie: blackberry de deur uit en WinMo weer in de hand nemen? Push email schijnt nu/wordt nu ondersteund door Hotmail, right :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Voor de liefhebber...Rhodium Service Manual.
Mocht je je TouchPro 2 uit en weeer in mekaar willen zetten...

Sorry als deze al ergens gepost is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
Bij mijn vrouw loopt haar TP2 regelmatig vast of heel traag.
Ze heeft nog de oudere 6.5 (niet die met de trage sms, maar de eerdere nog).

Ik moet zeggen dat hij wel regelmatig mail e.d. binnenhaald, maar het zou toch niet moeten kunnen.
Ze zet hem wel 's avonds uit en 's ochtends weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesvts schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:30:
Voor de liefhebber...Rhodium Service Manual.
Mocht je je TouchPro 2 uit en weeer in mekaar willen zetten...

Sorry als deze al ergens gepost is..
Wow! Zie je wat op pagina 5 staat?
Platform: Windows Mobile 6.1 Professional [Windows Mobile 7, when available]

Zal een foutje zijn neem ik aan? Of doelen ze op WinMo 6.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Ik kan mij niet voorstellen dat er een Windows Phone 7 voor dit apparaat uitkomt. Is natuurlijk wel erg leuk. Ik hoop iig op nog een update die sneller/stabieler is en een update heeft voor HTC Peep.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
No way dat 7 naar de TP2 komt. HD2 is al twijfelachtig. XDA mag je op gaan hopen en dan is nog maar de vraag of je dat uberhaupt wil...je telefoon wordt waarschijnlijk een iPhone achtig iets wat dus betekent dat je alleen maar kan 'wat iedereen er mee' kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar goed. Ik twijfel dus nog over het terugswitchen naar mijn TP2. Ik heb een Blackberry Eindeloos online bundel op mijn telefoon zitten. Werkt dat ook op de TP2 of is dat misschien nog aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
De TP2 gaat mij prima af dus als dat bij jou ook zo is kan je het proberen. Het is vrij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb gisteravond weer even flink zitten huilen over m'n TP2 die vast bleef hangen bij het naar landscape gaan bij sms typen... Belachelijk dat dat zo slecht werkt, zo'n basic gsm-functie :')

Verder allemaal leuk dat 'Mijn locatie', alleen past hij de tijdzones dus niet goed aan als je reist. Hij vond dat Amsterdam in dezelfde tijdzone lag als Londen. Beetje gemiste kans dat het maar half werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Mja, leuk ding.. maar absoluut niet af inderdaad. Vooral dat Windows niet. Nog minder dan een jaar gelukkig, kan ik een Android dan wel andere Linux smaak telefoon aanschaffen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 08-09-2010 11:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

TommyGun schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:56:
Mja, leuk ding.. maar absoluut niet af inderdaad. Vooral dat Windows niet. Nog minder dan een jaar gelukkig, kan ik een Android dan wel andere Linux smaak telefoon aanschaffen ;)
Zelfde geldt voor mij. Moet wel nog even flink nadenken over of ik wel weer een HTC wil. Bij een Nokia heb je wat minder features, wat anders uitgewerkt, maar het werkte wel altijd. Dit is al de 2e HTC-telefoon (beide wel Windows) die eigenlijk hoe langer ik hem heb langzaam steeds meer teleurstelt...

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

SdR

SdR schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:52:
Nou nou wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt:

1 HTC Touch Pro II kwam klem te zitten tussen mijn been, een ladder en een dakrand (don't ask iets met storm en feesttent opbouwen). Helaas Touch + LCD scherm defect, geen verzekering (kreeg nog coulancevergoeding van inboedelverzekering). Onderdelen besteld echter telefoon niet meer werkend gekregen.

Uiteindelijk is het bovenstaande model als DEFECT op marktplaats gegaan en voor een vriendelijk prijsje van eigenaar gewisseld.

1 HTC Touch Pro II tweedehands gekocht via MP was een jaar oud welke binnen 2 weken Newton rings heeft en dus voor garatie terug gaat naar HTC (Dynafix) in dit geval.

Telefoon komt terug en vertoond de volgende kuren:
- Reset bij aanraken touchscreen aan rechter zeide
- Reset bij openschuiven
- Reset bij drukken op achterzijde
- Reset bij opklappen scherm
- Telefoon laad niet op \ dan weer wel
- Zijkant van behuizing van het toetsenbord zat niet vast (onder het scharnierpunt), niet goed dichtgemaakt dus, echter bleek dichtklikken de klacht alleen maar erger te maken
- Geen screenprotector bij het nieuw geplaatste Touchscreen wat wel extra is aangegeven (wat overigens wel weer netjes is gezien men het hele voorfront incl LCD, Touchscreen en Voorfront is vernieuwd).

Opnieuw een call aangemaakt bij HTC en telefoon wordt weer opgehaald. Dezelfde courier en hij moest al lachen en zei dat hij meestal 2 tot 3 keer bij de mensen kwam vanwege de belabberde reparatie service. Hij vertelde dat zijn eigen telefoon ook was opgehaald door een collega omdat hij hem zelf dus niet mag binnenbrengen gezien hij in een andere regio woont en dit allemaal weer via HTC moet. Hoe krom zit de wereld in elkaar.

Verder valt mij op dat je beld met HTC, wordt doorgeschakeld naar personen in UK die in het slecht Nederlands je proberen te helpen en vervolgens de probleemomschrijving weer moeten vertalen in slecht Engels om de call door te sturen naar een Nederlands bedrijf Dynafix in Nuth. Lekker verwarrend zo allemaal. Kreeg ook het advies om een brief met de complete omschrijving van de klacht erbij te doen zodat men zeker weet wat het probleem is.
Update,

Gisteren mijn HTC terug gehad waarbij het moederbord is vervangen (dus ander s\n en IMEI) maar het probleem bestaat nog steeds. Dus nu maar een vervangend toestel geeist bij HTC, deze procedure duurt ook nog een week tot max 2 weken.

Don't Speak, Just Think

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste