Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Misschien heeft iemand van het testteam de ROM geupload. Dan zal het wel zonder hardSPL te flashen zijn maar betekent dat nog niet dat hij ook officieel is. We zien het vanzelf wel. Hier werkt het zoals gezegd vrij aardig dus flashen ga ik sowieso niet doen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
kheb hem weer opnieuw geflashed, want dit word een beetje irritant.. vanochtend ging me wekker niet :S dus uur te laat op werk.. :S reset ik hem op het werk, leg hem op bureau 10 minuten later wil ik hem gebruiken gaat hij niet aan :S

ga der dit keer niet zoveel tweaks opzetten kijken hoe hij dan reageert..

heb er nu:

Tomtom
Coreplayer
manilla fix VGA 2.5
nld taskmanager
NoData
NETCF 3.5
Nopush internet
Synchrotime
Total Commander

[ Voor 18% gewijzigd door Rohit op 24-02-2010 11:48 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-09 15:47
De nieuwe rom geïnstalleerd en bevalt goed.
Opvallende dingen:
Ingebouwde twitter client
Geen taskmanger boven in.
Quicklinks onder de flipclock.

Bevalt goed, maar blijft zeker jammer van de taskmanger, maar goed die is te vervangen. de twitter client van htc werkt vrij goed. is alleen soms wat trager dan een moTweets. en heeft ook een stuk minder functies.

Voor de rest werkt het goed. bereik is vrij goed, batterijgebruik ook nog wel mits je de twitter client uitzet maar dat was met motweets ook al zo.

Geen last gehad van de sms-lag ofzo, eerst even wel maar even laten werken en het is daarna vlot.

Als ik nog rare dingen vind meld ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
vandaag mijn pro2 binnen gekregen! eerste indruk is dat hij erg snel en fijn werkt.

in tegenstelling van de touch daimond kan ik geen echte instellingsgedeelte vinden dan alleen die op de tabblad.
bestaat dit nog wel? }:O al gevonden, heb er overheen gekeken :+

[ Voor 9% gewijzigd door rinusnl op 24-02-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

Slurpie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:00:
de twitter client van htc werkt vrij goed. is alleen soms wat trager dan een moTweets. en heeft ook een stuk minder functies.
Kan HTC's Twitter client om met retweets? De huidige client die ik nu gebruik op m'n TP2 (PockeTwit) geeft die niet weer.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-09 08:23

timovd

Voorsprong door techniek

Wat iig niet fijn werkt is het uploaden naar TwitPic. Er wordt een verkorte link (TinyURL, oid) gemaakt ipv een TwitPic link. Bovendien wordt de tekst niet bij de foto gezet, maar alleen bij je tweet.
Ik gebruik nu dus de mailfunctie voor het uploaden naar TwitPic.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 05:03
Onderbouwde info over ROMbakkers. Ik heb die van Aruppenthal, NRG, Joshkoss, Agent_47 en Sergio geprobeerd. Vast nog wel meer en sommige namen niet helemaal goed geschreven. NRG valt voor mij af (en een paar anderen zoals hij). Hij maakte voor de TP goede ROM's, maar sinds de TP2 vind ik het bagger. Komt er een nieuwe build, dan komt hij met een nieuwe ROM. Maar hij fixed weinig. Ik patch tot in het oneindige. En elke nieuwe ROM vind ik na 2 of 3 dagen wel iets nieuws. Voordeel van NRG is dat hij -tig apllicaties inbakt. Persoonlijk ga ik wel voor stabiliteit zonder al teveel fouten. Als ik een advies moet geven dan hou ik het op Agent_47 en Sergio. Die gasten proberen tenminste nog iets te fixen en doen dat ook redelijk snel. Als er überhaupt iets gefixed moet worden. Ik gebruik nu LEO Cell Evo 4 van Sergio. Ik heb nog geen fout kunnen ontdekken. Behalve MSN, maar dat ligt aan MSN 10.7, heeft elke ROM last van. Echt, als ik MSN even kon wijzigen, dan zou ik over een half jaar ofzo wel eens een keertje kijken of er iets "nieuws" is waardoor ik zou willen upgraden. Upgraden met elke nieuwe build deed ik met plezier, sinds 2003 ofzo. Maar nu heb ik het wel een beetje gehad, voornamelijk door een zekere ROMbakker. Gelukkig brengt Sergio niet elke week een andere ROM uit, dus misschien ga ik dan wel weer wat vaker flashen. Maar nogmaals, momenteel heb ik echt geen reden om dat te doen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-09 07:41
Die Bruine, bedoel je daar deze versie mee: Leo_Cell_Evo_V4_(23529)?

Want anders zit er ook over na te denken om deze te nemen. Heb momenteel nog steeds de originele rom en zou dan ook nog hardspl nodig hebben. Of kan ik beter bij de originele blijven?

Edit:

Waarom gebruik je eigenlijk de Evo en niet de Pro?
Waarom niet de nieuwste versie van de Evo: Cell_Evo_V6_23518?

[ Voor 19% gewijzigd door NineTailedFox op 24-02-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:55
5V1NA70G schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:37:
na al een tijdje met wat epic fail pixels te hebben rondgelopen heb ik toch maar besloten het toestel naar htc te sturen.
Want ik heb nu ook zo'n olievlek onder het scherm en ook kleine pixelvlekjes.

Het valt onder de garantie volgens htc, dus ik ben benieuwd.

Hebben mensen hier al ervaring met HTC ivm reparaties? Gaat het een beetje snel, of was je je toestel 3 maanden kwijt?
Hoe is het bij jou afgelopen? Ik heb nu ook een olievlek, bijna het hele scherm, tot aan een cm van de kant aan alle kanten. Touch werkt ook niet meer. Maar es T-Mobile inschakelen, heb de MDA V namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
RayNbow schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:17:
[...]

Kan HTC's Twitter client om met retweets? De huidige client die ik nu gebruik op m'n TP2 (PockeTwit) geeft die niet weer.
Nee merk net dat hij deze niet weer geeft.. ben nu aan het kijken of ik htc peep kan vervangen door motweets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Ik ben trouwens, op aanraden van Die_Bruine gaan rondlezen op XDA over de Leo Cell series. Ik ga sowieso dan op de Pro over, aangezien ik WM6.5.3 uber lelijk vind.
Op XDA zie ik in de changelog alleen Leo Cell Pro 1&2 staan, maar als ik onder downloads kijk, zie ik er gelijk tientallen! Welke moet ik hebben? En moet je bij deze Rom verplicht een bepaalde Radio hebben? Ik zie 't er hier niet tussen staan... Beetje onoverzichtelijk in vergelijking met de oude Touch Cruise Rom development :P
jopie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:02:
[...]

Hoe is het bij jou afgelopen? Ik heb nu ook een olievlek, bijna het hele scherm, tot aan een cm van de kant aan alle kanten. Touch werkt ook niet meer. Maar es T-Mobile inschakelen, heb de MDA V namelijk.
Mijn ervaring met klanten is in ieder geval het een naam te geven. Als je zegt dat 't een newtonvlek is, weet HTC dat 't een fabricagefout is. Deze komt uit de doos mee (afwerking is dan iets minder o.i.d) en kan groeien. Als je zegt dat 't niks is, heb ik het ook wel eens meegemaakt dat 't verhaalt wordt onder val/stoot schade.

• NineTailedFox
brrrt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:28:
Ik ben trouwens, op aanraden van Die_Bruine gaan rondlezen op XDA over de Leo Cell series. Ik ga sowieso dan op de Pro over, aangezien ik WM6.5.3 uber lelijk vind.
Op XDA zie ik in de changelog alleen Leo Cell Pro 1&2 staan, maar als ik onder downloads kijk, zie ik er gelijk tientallen! Welke moet ik hebben? En moet je bij deze Rom verplicht een bepaalde Radio hebben? Ik zie 't er hier niet tussen staan... Beetje onoverzichtelijk in vergelijking met de oude Touch Cruise Rom development :P

[...]
[...]
Sergio heeft nog een topic waarin de change log van de Pro t/m v11 gaat ([ROM][01/FEB/10]CELL PRO SERIES[The Cell Evo V6][Cell Pro V11] AND LITE VERSIONS)
De Pro vind ik ook mooier en het lijkt me dat v11 de meest stabiele versie is en dat je die gewoon moet hebben.

Edit:
Ik zie dat er ook nog verschil zit tussen CELL Rom Series en LEO CELL Rom Series, namelijk:
Cell Roms: 6.1
Leo Cell Roms: 6.5 en 6.5.3

[ Voor 12% gewijzigd door NineTailedFox op 25-02-2010 01:38 ]

• jopie
Mijn ervaring met klanten is in ieder geval het een naam te geven. Als je zegt dat 't een newtonvlek is, weet HTC dat 't een fabricagefout is. Deze komt uit de doos mee (afwerking is dan iets minder o.i.d) en kan groeien. Als je zegt dat 't niks is, heb ik het ook wel eens meegemaakt dat 't verhaalt wordt onder val/stoot schade.
Bedankt, met die omschrijving zie ik op internet precies dezelfde klacht.

Voordat ik reparatie in ga wil ik nog een keer synchroniseren. Het toetsenbord werkt, maar het scherm niet.
Als ik hem met USB aansluit, krijg ik het scherm of ik hem als USB Station wil aansluiten, voor active sync, of als modem, maar hier kan ik geen optie kiezen met het toetsenbord?

Ook lukt het me niet om in de originele windows instellingen te komen, daar zou ik het misschien kunnen aanpassen. Ik draai de Tmobile 6.5 rom, en blijf in Sense hangen.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 10:18
Die van mij ga ik ook teruggeven aan T-Mobile. Paar openstaandje puntjes:
- Die olievlek onder het scherm
- Trilfunctie is erg onder de maat
- Connector voor USB-kabels is erg losjes en kan ieder moment afbreken (ik hoef niet uit te leggen dat dat naadje is :+
- Krassen op de body (Maar daar kan ik tot op zekere hoogte nog mee leven)
- Accuduur van 5 uur. Dat kan beter dacht ik zo

Nou nog even zien dat ik een T-Mobile ROM kan flashen en HardSPL verwijderen. Alleen hoe doe je dat zonder ActiveSync :')

• Die Bruine
Wat de radio betreft zal ik even copy & paste wat ik naar een andere XDA user heb gestuurd...

Wleke radio je moet gebruiken is echt een kwestie van testen. Het hangt namelijk ook echt af van welke provider jij zit, waar je woont/veel vaak bent en wat je veel gebruikt. RadioA kan best sneller een GPS fix krijgen dan RadioB icm met jouw ROM. RadioC kan misschien beter overweg met jouw BT apparatuur. Zoals gezegd draai ik geen 25.88 omdat ik rare problemen kreeg met BT, wat best veroorzaakt kan worden door de ROM die ik draai. Nu draai ik .91 simpelweg omdat deze nieuwer is. Nieuw is vaak net iets beter, maar soms ook niet. .57 vond ik heel goed. .91 test ik nog. Ik draai overigens vrijwel alleen GSM mode, dus hoe deze Radios zich in 3G mode gedragen weet ik niet. .88 vond ik maar niets, verbaast me ook niet. Het is niet de eerste keer dat een radio waar Amerikanen over tevreden zijn niet werkt voor mij. Mijn advies, test elke Radio minstens 34 dagen lang heel goed. Dus regelmatig BT in en uitschakelen. Zomaar ff navigatie opstarten. Regelmatig internetten. Dat soort dingen. Vergeet niet dat na het flashen de accu 1 á 2 ladingen raar doet. Pas de 3e of 4e lading kun je de accuduur testen. Vandaar dat ik zeg 3 á 4 dagen testen per Radio. Hou het maar op .57 en .91 dan zit je wel goed.

Verschil tussen Cell en Leo Cell is Manilla 2.1 en 2.5. Ik heb heel lang gewacht met 2.5 omdat ik full landscape wil. In Leo Cell is dat nu goed genoeg voor mij. Stabiliteit zit echt goed hoor. Bij Sergio is de laatste ROM tot nu toe ook altijd de beste. Mensen draaien wel eens een oudere ROM omdat ze iets gewend zijn, niet omdat die beter of stabieler is. En ik draai Evo omdat ik vrijwel alles met mijn duim doe. Dus dan is het wel handig om de knoppen beneden te hebben in plaats van boven. Wel met mijn maat handen en manier van vasthouden.

Volgens mij kun je alles via de SD card flashen, ook Hard-SPL. Na de flash natuurlijk niet meer ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Die Bruine op 25-02-2010 10:53 . Reden: Toevoeging.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Ben toch maar even aan 't terugflashen, even snel voor 't werk. ;)
Ik was de constante vastlopers en weinig tot geen verbinding met ActiveSync zat. Nu maar wachten tot 'ie officieel uitkomt, en anders een custom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
brrrt schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:07:
Ben toch maar even aan 't terugflashen, even snel voor 't werk. ;)
Ik was de constante vastlopers en weinig tot geen verbinding met ActiveSync zat. Nu maar wachten tot 'ie officieel uitkomt, en anders een custom flashen.
Van de vastlopers heb ik geen last, maar dat het synchronisatiecentrum (windows 7) de verbinding niet altijd ziet heb ik ook last van. Maar dan is het gewoon even kabel eruit/erin en dan doet hij het meestal weer. Anders nog even een keer eruit/erin.

Ik vind de ROM wel erg mooi vergeleken met de laatste officiële ROM van HTC voornamelijk door een andere Today pagina, favoriete contacten en de jaar weergave bij de agenda :)

Voor de mensen die willen weten welke ROM ik gebruik: Leo Cell Pro v4. Als er wat screenshots moeten komen, dan hoor ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Voor problemen met Sync, ff het advanced vinkje weglaten. Daarna mag je volgens mij met geen enkele ROM/OS meer problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Die Bruine schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:31:
Voor problemen met Sync, ff het advanced vinkje weglaten. Daarna mag je volgens mij met geen enkele ROM/OS meer problemen hebben.
Advanced vinkje? Kan dat ook helpen als je uberhaupt niet dat scherm krijgt met een keuze voor verbinding met de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Tha_T schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:40:
[...]

Advanced vinkje? Kan dat ook helpen als je uberhaupt niet dat scherm krijgt met een keuze voor verbinding met de PC?
nee daar is een ander vinkje voor.. altijd vragen welke verbinding ik wil ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
rohit schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:52:
[...]

nee daar is een ander vinkje voor.. altijd vragen welke verbinding ik wil ofzo..
Ja dat vinkje is bekend maar ik wil dat "Advanced-vinkje" hebben :P. Op mijn TP2 komt namelijk niet eens dat "Connect to...."-scherm tevoorschijn. En dan heb ik geen default aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 22:03

Geckoo

Good news, everyone!

waar was ook al weer die cab te vinden voor no data?
ik ga dit weekend naar belgie...

[edit]bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Geckoo op 26-02-2010 14:38 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geckoo schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:10:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Settings -> Connections -> USB daar kun je het instellen. Dat kan volgens mij als sinds 6.1. En anders moet je het even in blokletters spellen want vermoedelijk snap ik je dan niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben na een jaar of twee maar weer eens aan het lezen over flashen en HardSPL. Net vandaag mijn Vario V gekregen van T-Mobile maar het eerste wat me meteen tegenvalt is de Nederlandse taal en daardoor de wazige popup-schermpjes van Engelse applicaties. Moet zeggen; of ik moet meer tijd besteden aan het lezen of het is een stukje moeilijker geworden sinds de laatste keer (met mijn TYTN II net na release geflashed).

Het ROM-overzicht op XDA is ook errug uitgebreid geworden; zie door de bomen het bos niet meer welke ROM nu precies wat kan/doet maar wat ik even niet kon vinden (en hopelijk kan iemand hier me iets vertellen) is hoe ik eerst de originele ROM van T-Mobile kan dumpen om deze op een later tijdstip weer terug te flashen?

Iemand trouwens ervaring met Resco Backup of PIMBackup; beiden krijgen het niet voor elkaar om een goede backup van SD-kaartje terug te zetten naar de SMS-folder van de Rhodium, op de een of andere manier; het gaat trouwens om een backup van 2500+ SMSjes onderverdeeld in ongeveer 15 subfolders?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
Ik adviseer je om eerst even de laatste 3, 4, 5 pagina's van dit topic te lezen. Dan ben je al een heel stuk verder.
Zo niet, lees dan dit hele topic even door en anders ook nog even deel 1 en 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die SMS PIM backup kan je wel vergeten. Ik vraag me af of Rhodium --> Rhodium lekker zal werken maar TyTN --> Rhodium heb ik niet voor elkaar gekregen. Waarschijnlijk zat wel alles in de database maar het sorteren ging helemaal de mist in en de weergave was ook om van te janken. Heb toen maar besloten clean te starten, ik kan dat PIM bestand altijd nog wel openen via PC of ouwe mobiel ofzo.
Resco weet ik niet, zou je kunnen proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net ff bij de lokale gsm-boer een screenprotector gehaald voor nog geen 4 Eurie... Past 99.99% perfect en werkt goed zat voor me. Verder op xda zitten lezen en ik denk dat ik toch maar voor een release van Sergio ga; lees redelijk wat goede verhalen over performance en dat is voor mij toch best belangrijk.

Verder via een bekende *kuch* wat info verder uitgezocht; het enige waar ik dus nog ff op wacht is HardSPL en dan kan het feest beginnen... :) Alleen nog ff uitzoeken hoe ik mijn stock kan backuppen maar dat lukt vast ook wel...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Geckoo schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:10:

[edit]bedankt!
Er is ook een nodata on roaming; dan schakelt ie automatisch aan en uit.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=503131

Nevermind, diezelfde was hierboven ook al gepost

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2010 00:27 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Sjonge wat een problematisch toestel. Gister voor het slapen een cab geinstalleerd en nu loopt hij direct vast bij het starten van Sense...no way dus om die cab te verwijderen. Begin niet meer zo blij van die apparaat te worden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:59

RayNbow

Kirika <3

Saturnus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:34:
Sjonge wat een problematisch toestel. Gister voor het slapen een cab geinstalleerd en nu loopt hij direct vast bij het starten van Sense...no way dus om die cab te verwijderen. Begin niet meer zo blij van die apparaat te worden. :/
Ligt dat aan het apparaat of aan de cab? ;)
no way dus om die cab te verwijderen.
Hard reset.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die cab heeft het jaren gedaan op mijn TyTN, geen bugs enz enz.

Wel een beetje jammer dat met die hard reset ALLES weg is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens naar die LEO CELL ROM's zitten kijken maar het valt me op dat er geen variant 21881 + Sense 2.5 is? Als je Sense 2.5 wil zit je vast aan 23541. Jammer, maar ik wil die knoppen niet onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:40:
Die cab heeft het jaren gedaan op mijn TyTN, geen bugs enz enz.

Wel een beetje jammer dat met die hard reset ALLES weg is... :/
Kun je niet kijken of er door die CAB wat opgestart wordt direct met WM wat ervoor zorgt dat Sense niet meer wil? Dat moet kunnen zonder Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het ding boot tot aan WM, dan zie je soms nog staan: "Launching HTC Sense..." en dan is het freeze. Nergens tijd voor.

ActiveSync verbinding werkt ook niet. Zonder SIM/SD booten verandert ook niets.

Yes na iets van 30 softresets en steeds proberen om het uit te schakelen (start; settings; connections; network plugin; vinkje weg halen) in de seconde die je ervoor krijgt EINDELIJK gelukt. Geen hardreset meer nodig hopelijk. :D *O*

[ Voor 63% gewijzigd door Saturnus op 28-02-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
Ik had de rom update van t-mobile van vorig jaar er nog opstaan en nu begon de telefoon langzamer te reageren bij bepaalde dingen. Bv niet terug roteren na dichtklappen e.d. Uiteindelijk deed ie dat wel maar soms duurde dat echt lang en ik besefte me dat een hard reset of een nieuwere rom noodzakelijk was.

Stoute schoenen aangedaan en geflashed naar:
RUU_Rhodium_S2_HTC_NLD_2.07.404.1_Radio_Rhodium_4.49.25.91_Signed_Ship

Ziet er mooi uit en werkt erg snel maar een aantal dingen die ik veel gebruik zijn anders en zelfs irritant. Bij het smsen met toetsenbord open zie je net 1 regel van wat het vorige bericht was en de rest is helemaal voor je zelf om vol te typen. Dat vind ik niet handig, ik zie graag wat meer. Ook Internet explorer opend steeds zo groot dat ik ieder pagina moet uitzoomen, moet wachten tot ie het beeld weer aangevuld heeft. Ja dat gaat niet snel genoeg naar mijn zin. Met de vorige rom was dat gewoon gelijk goed leesbaar zonder steeds weer te moeten zoomen.

Toen maar geflashed naar:
RUU_Rhodium_S_HTC_NLD_1.88.404.3_Radio_Rhodium_4.49.25.17_Signed_Ship
Ja dat is met smsen weer een stuk fijner. Ook internet is gelijk goed, niet steeds weer zoomen. Ik begrijp dat dit de laatste originele rom is maar ik vind hem tot nu toe gewoon goed werken.

Reden dat ik niet voor een rom met zo'n mooie naam heb gekozen is dat het mij opvalt dat ondanks dat er bijna dagelijks nieuwe roms zijn, er steeds weer wat niet in orde lijkt te zijn. Lijkt mij dat het juist aanpassingen op de originele rom moeten zijn die het geheel nog, mooier, beter en sneller maken. Waarom heeft iedere rom bakker daar moeite mee?

Of lijkt het alleen maar zo omdat we allemaal een stel nederlanders zijn die gewoon iets te zeuren moeten hebben en zijn die roms met die mooie namen toch beter dan het geen ik geflashed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik snap dat ook niet. Hoe moeilijk kan het nou zijn om een 'perfecte' ROM te maken? Pak een stable WM build, een enhanced bug free Manila, wat basis tweaks en programma's en verder de keuze aan de user. In de tijd van de HTC TyTN ging dat naar mijn mening nog prima.

Misschien over een tijdje eens inlezen in ROMs koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Hahahahahaha hoe moeilijk kan dat zijn... Ik zou zeggen probeer het maar. Elke aanpassing die je maakt heeft weer effect op iets anders. Per build verschilt de opbouw. Eerst maar eens in verdiepen. Jij wilt dat je cab uit het jaar kruik nog werkt op 6.5. Zoals ik al zei, per build verschilt het al vaak. Dan heb ik het nog alleen maar over registry settings die verdwenen zijn, laat staan drivers.

JBS, Leo Evo V5 28xxx bestaat altijd al, toch nog eens goed kijken. Ik zie ze gewoon staan onder Hotfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik heb eigenlijk 2 vragen, waarvan ik denk dat ik op allebei misschien het antwoord al weet :P

1) is het mogelijk om de telefoon ook in te stellen dat hij langer dan 5 minuten blijft knipperen bij een nieuw sms'je? (vast niet, zonder nieuwe ROM te installen, of kan dat via registry?)

2) is het mogelijk om ondiepe mini-krasjes nog weg te werken met eoa goedje? Volgens mij komen ze van de stylus; zo zien ze er in ieder geval uit... Kan dit nog weggewerkt worden, en waar zijn goede screenprotectors te krijgen? (want da's blijkbaar wel nodig als het ding zo makkelijk bekrast wordt; ik heb hem namelijk ALTIJD in het bijgeleverde hoesje zitten :{)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
1: Notification LED Enable Options zoeken op xda. Weet niet 100% zeker of het werkt. Het gekke is dat je zelfs in een custom ROM niet alle vrijheid hebt om tot het oneindige te laten knipperen of juist helemaal niet. Deze fix unlockt ook niet alles, maar misschien net die optie die je zoekt.

2: Ik heb hier een van Brando liggen, moet hem er nog steeds opplakken maar ook hier wat krasjes, die heb ik er liever eerst uit. Zou mooi zijn als iemand inderdaad iets weet hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
@ sorcerer8472

@) bij pdashop kan je passende screenprotectors kopen,
http://www.pdashop.nl/acc...touch-pro2-qwerty-nl.html

misschien kan je via google wel wat goedkopere krijgen.
maar daar heb ik niet naar gekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
Wat raden jullie aan als ik een houder zou moeten kopen:

- Brodit
- Carcomm

Waarom Brodit of waarom Carcomm?
En is active handiger dan pasive i.c.m. eigen lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Phantom schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:11:
Wat raden jullie aan als ik een houder zou moeten kopen:

- Brodit
- Carcomm

Waarom Brodit of waarom Carcomm?
En is active handiger dan pasive i.c.m. eigen lader?
ik zou voor brodit gaan, waarom omdat ik daar al ervaring mee heb gehad, maar denk dat carcomm ook wel goed zal zijn.. snap eiglk niet waarom je dat zou gaan vergelijken.. koop het gewoon.. en ik zou voor de actieve gaan tenzij je vriendin ofz een ander telefoon heeft met usb aansluiting, want dan kan je bijvoorbeeld de passieve nemen en hoef je niet perse een ingebouwde oplader te hebben want anders past haar telefoon niet in de houder, en kan je verschillende telefoons opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:45
Bij mijn vrouw staat sind het begin al 6.5 erop. Ze heeft hem eigenlijk gekregen opgestart en daarna geupdate. De klok uiteraard vind ze ondertussen iritant worden. Het 1 uur en 2 minuten "feature".
Ik heb wel al een tijdje gevonden hoe je dit kunt verwijderen, maar nu nog achterhalen welke Sense ze erop heeft staan. Volgens mij 2.1, maar ik kan het dus echt nergens vinden. Bij mijn Winmo 6.1 kan ik het zo vinden, maar bij haar zie ik het nergens staan.

Daarnaast als ze een berichtje krijgt, ligt dat ding echt een aantal seconden te trillen. Begin me af te vragen of het een telefoon is of een vibo. :P
Over de 2e kan ik ook helemaal niets vinden.
Ze begon nu zelf over het nogmaals uitvoeren van de firmware update.

Nu nog kijken waarom de telefoon vaak vastloopt of traag wordt. Ze zegt dat ze het heeft sinds de nieuwe SD kaart. Dus die er ook maar eens uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:07:
Bij mijn vrouw staat sind het begin al 6.5 erop. Ze heeft hem eigenlijk gekregen opgestart en daarna geupdate. De klok uiteraard vind ze ondertussen iritant worden. Het 1 uur en 2 minuten "feature".
Ik heb wel al een tijdje gevonden hoe je dit kunt verwijderen, maar nu nog achterhalen welke Sense ze erop heeft staan. Volgens mij 2.1, maar ik kan het dus echt nergens vinden. Bij mijn Winmo 6.1 kan ik het zo vinden, maar bij haar zie ik het nergens staan.

Daarnaast als ze een berichtje krijgt, ligt dat ding echt een aantal seconden te trillen. Begin me af te vragen of het een telefoon is of een vibo. :P
Over de 2e kan ik ook helemaal niets vinden.
Ze begon nu zelf over het nogmaals uitvoeren van de firmware update.

Nu nog kijken waarom de telefoon vaak vastloopt of traag wordt. Ze zegt dat ze het heeft sinds de nieuwe SD kaart. Dus die er ook maar eens uittrekken.
als je de 1e rom met wm 6.5 hebt dan heb je sense 2.1 als je de nieuwste wm6.5 het dan heb je sense 2.5. voor de fix moet je googlen op manilla fix 2.1.cab ofz.. op xda goed te vinden. eerste zou ik je aanraden om een hard reset te doen, weetje zeker dat daarna alles goed moet gaan.. geen vastlopers etc.. en dat getril kan je daarmee ook wel oplossen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik weet niet welke versie ze nu heeft, maar verwacht eigenlijk de eerste versie van de HTC site.
Ik neem aan dat je het over de originele ROM hebt van HTC zelf en niet over de cooked versies.
Als er een nieuwe versie is, dan ga ik zeker de laatste versie van de site installeren op haar telefoon.
Wellicht dat er gewoon wat probleempjes in de ROM zaten.

Thanks voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:06:
Ik weet niet welke versie ze nu heeft, maar verwacht eigenlijk de eerste versie van de HTC site.
Dan heeft ze de Sense2.1; de versie met Sense2.5 staat nog niet op de HTC-site.

Ik gebruik de laatste versie (2.5) sinds een paar dagen, en ben eigenlijk best tevreden. Daarvoor de cooked roms van Merten (6.5.3/Sense2.5/NLD) die eigenlijk ook wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dus als ze de update nu van de HTC site haalt, dan krijgt ze 2.1.

Dat laatste stukje van jou begrijp ik niet helemaal. Ik ga er vanuit dat je nu 2.5 hebt omdat je een cooked rom gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:57:

Dat laatste stukje van jou begrijp ik niet helemaal. Ik ga er vanuit dat je nu 2.5 hebt omdat je een cooked rom gebruikt?
nee er is een officiele rom uitgekomen op htcpedia, die alleen nog op de nl site moet komen.. in die versie zit 2.5 :) en hij is officieel want je hebt geen hard spl ofzo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
rohit schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:13:
[...]

nee er is een officiele rom uitgekomen op htcpedia, die alleen nog op de nl site moet komen.. in die versie zit 2.5 :) en hij is officieel want je hebt geen hard spl ofzo nodig.
Top thanks!
Die ga ik zo meteen even downloaden voor haar. Even kijken of er een NL taal op zit, anders dan wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:35:
[...]

Top thanks!
Die ga ik zo meteen even downloaden voor haar. Even kijken of er een NL taal op zit, anders dan wacht ik wel even.
ik weet niet of het helpt, maar de 1e keer dat ik hem had geflasht, was hij best gaar.. daarna heb ik hem nog een keer geflasht en nu werkt hij perfect eigenlijk, al de hele week geen 1 keer vastgelopen.. hij is wel iets trager, en sms app is zwaar k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kan het op die HTCpedia site niet vinden. Ga vanavond nog even zoeken.

Ik zal je laatste mededeling zeker in mijn achterhoofd houden.

Er staat op de HTC-site bij NL een update van 9 november.
De eerste was van ergens oktober als ik het goed heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 03-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:42:
Ik kan het op die HTCpedia site niet vinden. Ga vanavond nog even zoeken.

Ik zal je laatste mededeling zeker in mijn achterhoofd houden.

Er staat op de HTC-site bij NL een update van 9 november.
De eerste was van ergens oktober als ik het goed heb.
http://rapidshare.com/fil....49.25.91_Signed_Ship.exe

en nogmaals, dit is een rom van htc en GEEN Custom Rom

[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 03-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat snapte ik ondertussen. Hij is ook NLD, dus dat is helemaal mooi.
Thanks! Kon het echt niet vinden.

Nu snap ik waarom ik hem niet vond. 2.07 dacht ik dat het om een telefoon versie ging en niet om een software versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 03-03-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zie wel dat ik te lang niet hier ben geweest. Ik dacht nog altijd dat Sense niet voor de Pro2 beschikbaar gesteld zou worden.

Heb momenteel de EnergyRom Leo draaien en dat bevalt me prima !
Erg mooie rom en voornamelijk te danken aan Sense 2.5 denk ik.

Net alles draaiende dus denk niet dat ik de officiele op korte termijn zal testen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Floris-K schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 15:37:
Zie wel dat ik te lang niet hier ben geweest. Ik dacht nog altijd dat Sense niet voor de Pro2 beschikbaar gesteld zou worden.

Heb momenteel de EnergyRom Leo draaien en dat bevalt me prima !
Erg mooie rom en voornamelijk te danken aan Sense 2.5 denk ik.

Net alles draaiende dus denk niet dat ik de officiele op korte termijn zal testen. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
de officele rom bevalt mij prima, ik heb de rom die in het link staat een paar post boven deze.
ik vind hem niet langzamer geworden.
alleen werkte de applicatie cleanRAM niet met sence.
jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rinusnl schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 17:19:
[...]alleen werkte de applicatie cleanRAM niet met sence.
jammer :'(
Jawel hoor, zonder problemen. Je hebt wellicht een te oude versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
JBS schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:29:
[...]
Jawel hoor, zonder problemen. Je hebt wellicht een te oude versie?
uhm dan ga ik daar naar kijken.. volgens mij heb ik een nieuwe maar het kan best wat je zegt,
ik de v1.9.5 weet niet wat de nieuwste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
rohit schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 11:39:
[...]

ik weet niet of het helpt, maar de 1e keer dat ik hem had geflasht, was hij best gaar.. daarna heb ik hem nog een keer geflasht en nu werkt hij perfect eigenlijk, al de hele week geen 1 keer vastgelopen.. hij is wel iets trager, en sms app is zwaar k*t
Wat is er zo anders aan de sms app dan?
Smsen is zeg maar 40% van het gebruik van mijn telefoon, dus wel belangrijk om te weten voor ik update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die app is zwaar ofzo. Volledig vanuit Sense.

Weet iemand nog een (cheap) hoesje dat de extUSB niet blokkeert? Tijdens fitness nodig want die 'blote' telefoon krijg zo wel veel vocht langs zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:57:

Ik denk dat je 't antwoord inmiddels al weet; de 'officiële' 2.5 staat nog niet op HTC, maar al wel op diverse hier inmiddels genoemde sites (Rapidshare/HTCpedia/XDA).

Ik gebruik zelf momenteel/nu/op dit moment de 'officiële' 2.5, daarvoor] gebruikte ik de custom rom van Merten3000 (te vinden op XDA).

Meest irritante missers bij de officiële 2.5: geen TaskManager rechtsboven, en batterijverbruik in stappen van 10% ipv 1%, MAAR: eerstens zou je daar infeite niet eens moeilijk over moeten doen, en tweedens is dat met een paar progselswel weer aan te passen, duzzz.....

Aanpassingen tot nu toe:
* TP2-Batt (1% stappen in batterij-verbruik); met TouchX 100% battery for 1.66 ROMS zie je het percentage ook in de system-tray
* Smaberg's TP2 Powerbutton 12 icons actionscreen
* .Net3.5
* Dutty's TaskManager for Leo
* S2U2 natuurlijk
* SSMaHo om standaard Sense-agenda om te leiden naar AgendaOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik heb zojuist mijn TP2 terug gekregen van Solid Vision, en het is afgewimpeld met vochtschade.
Is het mogelijk om de ringen op het scherm te veroorzaken door vocht? Dan kan ik het snappen, maar niet als een defect onder vocht wordt geschaard, wat het niet kan veroorzaken.

Afbeelding van iemand met dezelfde klacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.use.com/media/2010/0224/448833/p_001.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door jopie op 04-03-2010 12:29 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
Als het net zo rechthoek is als op het plaatje, dan lijkt het met onwaarschijnlijk dat het vocht geweest kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Slurpie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:28:
Als het net zo rechthoek is als op het plaatje, dan lijkt het met onwaarschijnlijk dat het vocht geweest kan zijn.
Maar hoe krijg ik nu T-Mobile / Solid Vision zo ver om dat ook te vinden?
Mij lijkt dat je bij een product van 7 maanden oud goede redenen moet hebben om iets niet onder garantie te repareren, en het anders uit coulance te doen. Vochtschade zou verder moeten gaan dan een verkleurd stickertje. Als mijn printplaat verroest is dan snap ik dat ik zonder telefoon had moeten duiken... (slechts als grap, ik duik niet)

[ Voor 0% gewijzigd door jopie op 04-03-2010 15:39 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat lijkt me juist zo'n newtonvlek. Google daar eens op dan kan je hen misschien erop wijzen dat het een productie fout is. Anders zou ik via HTC zelfs proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpie
jopie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:38:
[...]

Maar hoe krijg ik nu T-Mobile / Solid Vision zo ver om dat ook te vinden?
Mij lijkt dat je bij een product van 7 maanden oud goede redenen moet hebben om iets niet onder garantie te repareren, en het anders uit coulance te doen. Vochtschade zou verder moeten gaan dan een verkleurd stickertje. Als mijn printplaat verroest is dan snap ik dat ik zonder telefoon had moeten duiken... (slechts als grap, ik duik niet)
Vochtschade is op zich een hele goede reden maar bij deze niet. Ik zou even een belletje plegen en hun kant van het verhaal aan horen, zodat je hier tegen de bekende argumenten kan gebruiken. Want het is toch echt een newton vlek, vocht schade zou heel ander patroon weergeven.
Op xda staan er ook een hoop topics over en het is een bekend fenomeen bij htc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
jopie schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:16:
[...]

Ik heb zojuist mijn TP2 terug gekregen van Solid Vision, en het is afgewimpeld met vochtschade.
Is het mogelijk om de ringen op het scherm te veroorzaken door vocht? Dan kan ik het snappen, maar niet als een defect onder vocht wordt geschaard, wat het niet kan veroorzaken.

Afbeelding van iemand met dezelfde klacht:
[afbeelding]
Grappig, ik heb mijn TP2 ook weggebracht met zo'n vlek. T-Mobile medewerker zei al "Oeh ik weet neit of dit onder garantie valt hoor want dit is overduidelijk drukschade". Gezellig :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Drukschade precies in zo'n vierkant... Jeej hoe kansloos kunnen ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
helaas, net een mail terug van Solid Vision. Wat de schade ook is, als er een vochtmarker verkleurd is wordt er niets gedaan:
Helaas is de vochtindicator sticker van uw toestel rood verkleurt. Dit betekent dat het toestel in aanraking is geweest met vocht.De newton vlek kan hier los van staan. Echter omdat de sticker rood is mogen wij het toestel van HTC niet meer onder garantie herstellen.
De printplaat is niet meer betrouwbaar. ”display-tekens foutief, verschijnen niet”. is een melding die t-mobile als klacht heeft gemaakt.

Ik ben hier zo teleurgesteld in, ik heb zelf een winkel, en kan me niet voorstellen dat ik alle mogelijke redenen zou aangrijpen om iets maar niet te hoeven repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Haha. "De newton vlek kan hier los van staan." 8)7 Dat is het juist, dat heeft niets te maken met vocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat je 't antwoord inmiddels al weet; de 'officiële' 2.5 staat nog niet op HTC, maar al wel op diverse hier inmiddels genoemde sites (Rapidshare/HTCpedia/XDA).

Ik gebruik zelf momenteel/nu/op dit moment de 'officiële' 2.5, daarvoor] gebruikte ik de custom rom van Merten3000 (te vinden op XDA).

Meest irritante missers bij de officiële 2.5: geen TaskManager rechtsboven, en batterijverbruik in stappen van 10% ipv 1%, MAAR: eerstens zou je daar infeite niet eens moeilijk over moeten doen, en tweedens is dat met een paar progselswel weer aan te passen, duzzz.....

Aanpassingen tot nu toe:
* TP2-Batt (1% stappen in batterij-verbruik); met TouchX 100% battery for 1.66 ROMS zie je het percentage ook in de system-tray
* Smaberg's TP2 Powerbutton 12 icons actionscreen
* .Net3.5
* Dutty's TaskManager for Leo
* S2U2 natuurlijk
* SSMaHo om standaard Sense-agenda om te leiden naar AgendaOne
Net even met mijn vrouw gesproken.
Die 10% interesseerd haar niet. Ik heb die TP2-Batt al gevonden (ze had het over terug gaan naar 6.1, maar dat is in mijn ogen echt een gemis) en die moet zonder problemen en extra zooi geinstalleerd kunnen worden.
Die powerbutton lijkt me niet echt nodig voor haar.
.net3.5 komt wel als ze het nodig zou hebben.
Taskmanager vond ik op XDA die van de 6.1 in hetzelfde topic. Blijkt ook gewoon nog te werken.
S2U2 is voor haar ook niet nodig en SSMaHo lijkt me ook niet nodig.
Of is de Sense agenda niet zoals de "outlook" agenda op Windows mobile?

SMS is blijkbaar heel traag? Denk niet dat ze dat gaat accepteren.
Ze wil hem hoe dan ook opnieuw laten flashen, dus kan het altijd proberen.
Maar waarschijnlijk wordt het een her flash van de standaard 6.5 met Sense 2.1.

[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 04-03-2010 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 22:35
Arunia schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:22:
[...]

Net even met mijn vrouw gesproken.
Die 10% interesseerd haar niet. Ik heb die TP2-Batt al gevonden (ze had het over terug gaan naar 6.1, maar dat is in mijn ogen echt een gemis) en die moet zonder problemen en extra zooi geinstalleerd kunnen worden.
Die powerbutton lijkt me niet echt nodig voor haar.
.net3.5 komt wel als ze het nodig zou hebben.
Taskmanager vond ik op XDA die van de 6.1 in hetzelfde topic. Blijkt ook gewoon nog te werken.

SMS is blijkbaar heel traag? Denk niet dat ze dat gaat accepteren.
Ze wil hem hoe dan ook opnieuw laten flashen, dus kan het altijd proberen.
Maar waarschijnlijk wordt het een her flash van de standaard 6.5 met Sense 2.1.
Als ik op all messages klik dan krijg ik vrij snel mijn smsjes te zien, ook sense 2.5 (wel custom rom). Doorklikken gaat ook prima, misschien bedoeld hij dat de applicatie "sms" zwaar is oid.

Maar ik heb de laatste tijd niet heel veel aandacht meer besteed aan winmobile, android voor de touch pro 2 werkt steeds beter en is nu gewoon bruikbaar als main os. Eenmaal android, nooit meer winmobile, zit te denken aan de htc desire, waarom nou niet die telefoon met tobo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 18:17
meer mensen die al de hele ochtend niet kunnen internetten met t-mobile? Ben eigenlijk bang dat ik weer moet gaan flashen. Een softreset help in ieder geal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
thecompany schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 22:29:
[...]
Maar ik heb de laatste tijd niet heel veel aandacht meer besteed aan winmobile, android voor de touch pro 2 werkt steeds beter en is nu gewoon bruikbaar als main os. Eenmaal android, nooit meer winmobile, zit te denken aan de htc desire, waarom nou niet die telefoon met tobo :|
Oh leg eens uit dan? De laatste versie van android die ik heb (van ca. 2 weken geleden) heeft:

- geen geluid (ringtones, alerts), wel "gespreksgeluid"
- geen gprs
- geen GPS
- geen wifi Lijkt gefixed te zijn sinds eergisteren

Toch wel essentieel voor een telefoon om een dataverbinding en hoorbare ringtones te hebben, maar dat kan aan mij liggen. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 05-03-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Phusebox schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:28:
[...]

Oh leg eens uit dan? De laatste versie van android die ik heb (van ca. 2 weken geleden) heeft:

- geen geluid (ringtones, alerts), wel "gespreksgeluid"
- geen gprs
- geen GPS
- geen wifi Lijkt gefixed te zijn sinds eergisteren

Toch wel essentieel voor een telefoon om een dataverbinding en hoorbare ringtones te hebben, maar dat kan aan mij liggen. 8)7
Mijn telefoon staat constant in trilfunctie dus dat voor mij al geen showstopper zijn ;). Maar GPS en GPRS gebruik ik wel dus als dat ook gefixed is draai ik ook Android. WinMo is goed, absoluut maar ik krijg er een "breekbaar" gevoel bij. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha_T schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:25:
[...]

Mijn telefoon staat constant in trilfunctie dus dat voor mij al geen showstopper zijn ;). Maar GPS en GPRS gebruik ik wel dus als dat ook gefixed is draai ik ook Android. WinMo is goed, absoluut maar ik krijg er een "breekbaar" gevoel bij. ;(
En je start Android dan nog steeds via WinMo of is daar inmiddels ook al wat voor dat je buiten WinMo om Android boot? Kwam o.a. dit tegen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623792 namelijk.

------

Ik heb de CAB ook maar eens geïnstalleerd maar wat ziet dat er goed uit. Werkt erg vlot allemaal, alles voelt een stuk sneller en "smoother" aan dan WinMo eerlijk gezegd. Kan niet wachten op een release waarin "alles" werkt :*)

[ Voor 24% gewijzigd door JBS op 05-03-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* TP2 uitermate geschikt als zakelijk toestel *O*

Een paar dagen in het bezit van de TP2. Prettig toestel, laat zich heel goed met de vinger bedienen. Voelt solide aan en ligt prettig in de hand, minpuntje is het gewicht. Alle ogen zijn nu met name gericht op de HD2 (gebruik ik ook), maar de TP2 scoort naar mijn mening als zakelijk toestel beter mede door het uitschuifbare toetsenbord en de conference mode.
Nadeel is natuurlijk wel dat het plastic scherm wat kwetsbaarder is dan het glazen scherm van de HD2, daarom direct voorzien van een Brando Ultra Clear Screen Protector. Met de huidige software (WM6.5 ROM NLD 2.07) en de nodige tweaks komt de User Interface heel dicht bij die van de HD2. Jammer dat dit forum niet zo levendig is als dat van de HD2. :( De TP2 verdient beter!! O-)

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 16:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

edit:
Ik lees verkeerd, excuus :>

[ Voor 91% gewijzigd door DUX op 05-03-2010 14:27 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn HTC Touch Pro2 krijg ik continue de melding dat ik geheugen vrij moeten maken. Maar ik heb hele maal niks geinstalleerd. En zelfs mijn smsbox is helemaal leeg. Hoe kan ik dit verhelpen ik kan nu helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:22:
[...]

HTC heeft idd een wat vriendelijker agenda geintroduceerd bij in ieder geval Sense2.5 (2.1 weet ik niet), dit is binnen Sense de default agenda. Op zich vind ik 'm er wel leuk uitzien, maar hij mist in ieder geval één ding waar ik veel gebruik van maak: indeling in categorieën. Bij het maken van een afspraak kun je dus geen zelfgekozen categorie opgeven! Daarom gebruik ik een andere agenda (in mijn geval AgendaOne, ThumbCal zou ook kunnen). Om toch de functionaliteit van Sense te kunnen blijven gebruiken gebruik ik SSMaHo om een klik op Agenda in het Home-scherm om te leiden naar AgendaOne ipc Sense-agenda.

Ennuh, hoewel je bij AgendaOne aan kunt geven dat het de default-agenda moet worden, ziet Sense dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
Tha_T schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:38:
Die van mij ga ik ook teruggeven aan T-Mobile. Paar openstaandje puntjes:
- Die olievlek onder het scherm
- Trilfunctie is erg onder de maat
- Connector voor USB-kabels is erg losjes en kan ieder moment afbreken (ik hoef niet uit te leggen dat dat naadje is :+
- Krassen op de body (Maar daar kan ik tot op zekere hoogte nog mee leven)
- Accuduur van 5 uur. Dat kan beter dacht ik zo
Nou de kogel is door de kerk.

Geachte heer/mevrouw,

Het blijkt dat de door u opgegeven klacht een gevolg is van een defect aan het toestel dat niet wordt gedekt door de garantiebepalingen van de fabrikant/importeur.

Het betreft namelijk Val- stoot of klemschade
De reparatiekosten daarvoor bedragen: € 262,63

Dat is dan dat. Ik ga hem waarschijnlijk niet laten repareren en hem dan hier maar ophangen ter nagedachtenis aan crappy HTC-zooi.
Nou nog even zien dat ik een T-Mobile ROM kan flashen en HardSPL verwijderen. Alleen hoe doe je dat zonder ActiveSync :')
Dat is me uiteindelijk gewoon gelukt door een SD-flash te doen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand het voor elkaar om in XDANDROID je dataverbinding werkend te krijgen? Als ik bij de APN's ga kijken is het leeg en heb ik geen mogelijkheid om wat toe te voegen. Ik lees her en der op XDA dat het wel zou moeten werken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

rinusnl schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:05:
@ sorcerer8472

@) bij pdashop kan je passende screenprotectors kopen,
http://www.pdashop.nl/acc...touch-pro2-qwerty-nl.html

misschien kan je via google wel wat goedkopere krijgen.
maar daar heb ik niet naar gekeken ;)
Thx voor de reactie! Is er ook een manier om de bestaande krasjes op te vullen ofzo? (zonder risico)

Het zijn echt kleine krasjes; alsof er een haar op het scherm ligt.. hoop dat het kan :{ Als de protector eenmaal aangebracht is dan is dat natuurlijk niet meer mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 06-03-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:42:
[...]

Thx voor de reactie! Is er ook een manier om de bestaande krasjes op te vullen ofzo? (zonder risico)

Het zijn echt kleine krasjes; alsof er een haar op het scherm ligt.. hoop dat het kan :{ Als de protector eenmaal aangebracht is dan is dat natuurlijk niet meer mogelijk.
ik heb even gegoogled voor je, kwam ik dit tegen:

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/12161

er worden over verschillende producten gesproken. maar of dat dit helpt?
ik weet het niet. ik denk dat het beste is dat je het maar voor lief neemt.
een screenprotector neem ook al krasjes weg, bedoel dat je ze dan minder snel ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zoek hier ook nog steeds naar en kwam een tijdje terug op http://www.displex.nl. Nu staat daar dat het niet geschikt is voor Touchscreens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik ga de tandpasta eens proberen. Ik laat wel even horen of het werkte :P
€ 15 voor protector incl. verzendkosten/btw @ pdashop lijkt me wel een redelijke prijs trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Aardig inderdaad.

Heb je gelezen of tandpasta wel op touchscreen mag? Morgen/straks even xda afzoeken en desnoods een topic maken, die users hebben vast aardige ideeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinusnl
die tandpasta maakt je contact wel wat langzamer las ik ergens, vergeef me maar ik weet niet meer waar.
omdat je natuurlijk een substansie op je beeldscherm aanbreng lijkt me het logisch dat dit gebeurd.
iemand had het gedaan op een ipod touch en het zag er wel beter uit.
mja als het langzamer is, is het ook niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tandpasta is korrelig, dus werkt hetzelfde als Displex.
Met beide beschadig je je touchscreen en dan nog ligt het aan het soort touchscreen of je het wel of niet kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:01
Als je een screenprotector nodig hebt, heb ik goeie ervaringen met http://www.screenguard.nl/categories/Privacy-Guard/HTC/

Hier is die €9,99 incl verzendkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
Sorcerer8472 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:45:
Hmm, ik ga de tandpasta eens proberen. Ik laat wel even horen of het werkte :P
€ 15 voor protector incl. verzendkosten/btw @ pdashop lijkt me wel een redelijke prijs trouwens :)
Als je de Brando ultraclear wilt zou ik die direct bij Brando bestellen, http://shop.brando.com/

$13 incl verzendkosten

Duurt wel 1,5 week voor je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Na wat gespeelt met 3 soorten tandpasta op een oude HTC moest ik concluderen dat het erg weinig hielp. Toen maar met de zachtste korrel op de TP2 aan de slag gegaan. Volgens mij heeft het meer krassen gemaakt dan weggehaald.

Brando Ultra Clear zit erop, maar er is erggg veel stof onder gekomen... :/

[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 08-03-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
McBernie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:56:
[...]

Als je de Brando ultraclear wilt zou ik die direct bij Brando bestellen, http://shop.brando.com/

$13 incl verzendkosten

Ik haal ze tegenwoordig op screenprotector.nl. Betaal je 8 euro (de helft van pdashop) en een keer duurde het bij mij een halve week, en een andere keer had ik ze de volgende dag al in huis. Prima service dus, en stukken goedkoper dan PDAshop (die overigens ook top is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

McBernie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:56:
[...]

$13 incl verzendkosten

Wat je ver haalt is lekker, bij Brando Hongkong heb ik al veel besteld, veel keus, goed en leuke prijzen. :) Sinds kort betaal je 3$ aan verzendkosten. Verzenden duurt lang, laatste keer 20 dagen! Nu bijna voor dezelfde prijs Brando WS Screenprotectors in Nederland. *O*

Ik bestel al jaren bij Screenprotector.nl mijn Brando Screenprotector UltraClear a 9 euro incl. verzenden. Binnen 2 dagen in huis bij vooruitbetaling. Over beide ben ik zeer tevreden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Maak van de TP2 een HD2 mini met uitschuifbaar toetsenbord *O*

Ik heb onlangs de HTC NLD ROM 2.07 WM6.5 gedowload via HTCPedia en geinstalleerd. Het betreft een officiele HTC ROM die nog niet(?) via de HTC site is te verkrijgen.

Het effect is dat de TP2 heel sterk op de HD2 lijkt qua User Interface. Ik heb alle tweaks en progs die ik op de HD2 heb gezet ook ingevoerd op de TP2..... met als resultaat een HD2 mini (wel met WVGA) op TP2 hardware. :Y Alle 'goodies' van de TP2 zijn nog steeds bruikbaar en aanwezig. _/-\o_ Bediening met de hand als met de stylus verloopt heel goed. d:)b Ik heb de indruk dat de TP2 niet onderdoet voor de HD2 qua respons en snelheid. Alleen de GPS met TomTom heeft een beduidend tragere fix. :N
Verder heb ik Cyberon speed dial op de TP2 gezet, dit werkt goed, alleen bij een carkit kan ik deze functie met de call knop vanaf de carkit niet activeren. De BT stack van de TP2 schijnt wat anders te zijn? De BT-verbinding op de TP2 met de carkit is wat sneller opgezet. De gevoeligheid van de radio (telefoon) van de TP2 lijkt wat groter tov de HD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Gisteren maar van mijn Leo Cell Pro rom (vrijdag geflashed) naar de Energy Rom (wm. 6.5 - dus de 21892 versie) van 7 maart.
Na 'm een nachtje te hebben gebruikt, merk ik al de grote vooruitgang. Ik had bij de Leo Cell Pro rom (de nieuwste) veel vastlopers en een slome telefoon. Ik ben niet gewend dit toestel een soft reset te geven, dus raakte over een weekend tijd behoorlijk gefrustreerd. De energy rom is een stuk stabieler, mooier in elkaar gezet (eye candy!) en sneller. Misschien omdat dit de wm6.5 versie is, en niet met die lelijke knoppen onderaan, dat deze versie wel goed is?

Ik kan 'm in ieder geval aan iedereen aanraden. Ook de Cookie's home tab werkt hier prima, geen klachten. Als dit uiteindelijk wel komt, horen jullie 't natuurlijk gelijk van me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
vind het maar nog steeds raar dat de officiele rom nog steeds niet op htc.com te vinden is...
ergens hoop ik dat er een 2e versie van deze rom wordt gemaakt zodat al de bugs er grotendeels uitzijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Ik gebruik al zeker een jaar NRG ROM's. Maar terug gaan doe ik echt niet snel. Doe mij maar LEO Cell Pro. Nadat je een CELL hebt geflashed moet je wel een hard-reset uitvoeren he. Dit kan je ook met de NRG ROM gebeuren (traag, vastlopen etc). Daar is die tweede reset dus voor. Tijdens flashen kan het zijn dat er nog oude meuk achter blijft.

Probeer voor de volledigheid maar eens een CELL Pro (dus neit de LEO). Ik ben toch echt van mening dat die sneller en stabieler is dan die van NRG. Icoontjes zijn inderdaad niet zo mooi als die van NRG. Maar ik heb dan ook liever een telefoon die meteen werkt zoals ik wil en niet na 10 fixes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
natuurlijk heb ik een hard reset uitgevoerd na de flash. Ik heb zelfs een nieuwe radio geflashed (die werd aangeraden) en zoals werd vermeld een soft reset na het instellen van het eerste gebruik. Toch bleven de bugs en wilde ik een mooie LEO rom met wm6.5 (6.5.5 is niet m'n ding).

Na een weekend te ergeren ben ik naar de Energy gegaan (op afraden van die_bruine ;)) en deze loopt prima. De enige bug die ik had was het instellen van de eerste log-in van facebook, youtube en twitter. Toen ik hier de gegevens in ging vullen met het hardware toetsenbord, ging het scherm op zwart. Omdat dit alleen voor het eerste gebruik was, boeit dit me niet.

Ik ben in ieder geval tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoopdoge90
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-09 11:31
JBS schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:32:
Iemand het voor elkaar om in XDANDROID je dataverbinding werkend te krijgen? Als ik bij de APN's ga kijken is het leeg en heb ik geen mogelijkheid om wat toe te voegen. Ik lees her en der op XDA dat het wel zou moeten werken namelijk.
Verschillende oplossingen:

APN's toevoegen doe je door op de home knop te drukken in het juiste menu. Dan kun je een nieuwe APN toevoegen. Ik heb telfort, dus ik hoef slechts:

APN: internet
Gebruikersnaam: telfortnl

toe te voegen.

Ik weet niet welke build je van XDAndroid hebt, maar voor de eclairbuild van 28.02.10 of 01.03.10 (de nieuwste) werkt dataverbinding inderdaad niet.

Je hebt daarvoor de nieuwste rootfs nodig, die van 04.03.10 of nieuwer werkt. Gewoon vervangen met je huidige rootfs. Zoek maar is op 'eclair auto build service', ik heb zo mijn bookmarks niet bij de hand.

Ook is het zo dat de Rhodium pas net toe gevoegd is als device bij het XDAndroid project. Dit heeft als gevolg dat de TP2 nog niet alle functies ondersteund die bijvoorbeeld de Diamond wel ondersteund. Het kan zijn dat dataverbindingen nog niet worden ondersteund, maar dat weet ik zo even niet.
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste