[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:27:

eVGA releases GTX 275 Co-OP PhysX

Performance
• NVIDIA GTX 275+GTS 250
• 633+738 MHz GPU
• 240+128 Processing Cores
• 400 MHz RAMDAC
Memory
• 1280 MB, 448+192 bit DDR3
• 2268+2200 MHz (effective)
• 127.0+52.8 GB/s Memory Bandwidth

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit is natuurlijk helemaal fantastisch. Een videokaart die ongeveer even duur is als de HD5870, die niet meer dan twee schermen kan aansturen, die door het gebruik van twee GPU's meer stroom vreet en die ook nog eens geen DX11 of zelfs DX10.1 kan draaien. Vraag me af of je een collectors item als deze uberhaupt wilt hebben :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:26
Edmin schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:56:
De volledige lijst met GPUPhysX titels staat vast wel ergens online, maar voorlopig is het aantal interessante titels beperkt tot Batman:AA en Mirror's Edge.
In alle andere titels is deze kaart geen klap sneller dan een willekeurige GTX275.
Lijst met games released met gpu acc. physx
nvidia's lijst met games released and upcoming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263719

Als je een apparte GPU nodig hebt om PhysX te berekenen hoeft het voor mij niet hoor, fail voor Nvidia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Er zijn toch wel zat mensen die het wel willen hebben. Nvidia heeft trouwens niets te maken met de
gtx275 en gtx250 physx gpu kaart te maken. Deze is ontworpen door evga.
Dan nog is physx niet meer alleen vn nvidia geloof ik zins de dx11 kaarten er zijn.
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:27:

eVGA releases GTX 275 Co-OP PhysX

Performance
• NVIDIA GTX 275+GTS 250
• 633+738 MHz GPU
• 240+128 Processing Cores
• 400 MHz RAMDAC
Memory
• 1280 MB, 448+192 bit DDR3
• 2268+2200 MHz (effective)
• 127.0+52.8 GB/s Memory Bandwidth

[afbeelding]

[afbeelding]
Oud nieuws had ik 2 paginas trug al gepost

edit

Ik bedoel 1

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De kaart van EVGA is inderdaad een product van EVGA, maar reken maar dat er ook flink wat NV engineers meegeholpen hebben met het design.

GPU PhysX is nog altijd NV only. CPU PhysX (wat nog altijd vele malen beter verspreid is dan GPU PhysX) werkt op alle platformen (wat ook logisch is aangezien het op de CPU gebeurt). De komst van DX11 kaarten van AMD verandert niets aan het feit dat GPU PhysX nog altijd alleen op GeForces werkt.

Graag geen verkeerde informatie verspreiden. :+

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 02-11-2009 12:13 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 304087 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:06:
Er zijn toch wel zat mensen die het wel willen hebben. Nvidia heeft trouwens niets te maken met de
gtx275 en gtx250 physx gpu kaart te maken. Deze is ontworpen door evga.
Er staat toch ook eVGA releases?
Oud nieuws had ik 2 paginas trug al gepost
Geen plaatje van jouw gezien anders...
Dat die er aan kwam was allang bekend ver voordat jij ermee kwam was het al door iemand anders geplaatst.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmm ik meende gelezen te hebben dat physx gewwoon straks via open gl
te draaien is met de nieuwe dx11 kaarten? Was dus blijkbaar onzin ?
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:15:
[...]
Er staat toch ook eVGA releases?
[...]

Jah maar ik zeg het maar even voor nvidia weer tegen zijn schenen aan word geschopt

Geen plaatje van jouw gezien anders...
Dat die er aan kwam was allang bekend ver voordat jij ermee kwam was het al door iemand anders geplaatst.
Jah maar ik zeg het maar even voor nvidia weer tegen zijn schenen aan word geschopt
Toch had ik heter al neer gezet.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ver voordat jij het geplaatst had was het al langs gekomen hoor, je was niet de eerste. ;)
Ik wou gewoon de lezers de plaatjes niet onthouden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Ik vind de kaart een leuk idee voor de toekomst.

Ik vind het wel meerwaarde hebben, en vind het wel leuk.

Alleen is het moment waarop deze EVGA uitkomt wat kansloos.

Een Fermi kaart met een (energiezuinige) dedicated PhysX PPU er bij op lijkt me wel geinig eigenlijk. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:18:
[...]

Ver voordat jij het geplaatst had was het al langs gekomen hoor, je was niet de eerste. ;)
Ik wou gewoon de lezers de plaatjes niet onthouden.
Dat zeg ik ook helemaal nergens dat ik de eerste was of de laatste :>

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:20:

Een Fermi kaart met een (energiezuinige) dedicated PhysX PPU er bij op lijkt me wel geinig eigenlijk. :)
Zou idd leuk zijn.Ik zou graag willen dat nvidia zoeits ook aan ati wil verkopen om het te kunnen toepassen op ati kaarten. Of ruilen met ati eyefinity zodat nvidia ook meerdere schermen kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:20:

Ja, een leuk idee totdat ATI ook weer een proprietaire feature inbouwt en microsoft ook weer wat restricties inbouwt voor bepaalde systemen en dat game developers hun games ook gaan zitten optimaliseren voor bepaalde processorarchitecturen. Juist de open standaarden hebben de hardware en software groot gemaakt en van proprietaire standaarden krijg je juist meer inefficientie, een onoverzichtelijke markt en slechte compatibiliteit.

Je mag dan voor elke game weer een aparte videokaart, PPU, APU, whatever-PU, CPU hebben om het leuk te kunnen spelen. :X

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:12
Anoniem: 304087 schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:15:
Mmm ik meende gelezen te hebben dat physx gewwoon straks via open gl
te draaien is met de nieuwe dx11 kaarten? Was dus blijkbaar onzin ?

[...]

Toch had ik heter al neer gezet.
Physx = Ageia = nVidia.
Wat OpenCL kan doen is Physics

Doet het zelfde werkt alleen net wat anders. En is een open standaard waar dat van nVidia gesloten is.

Met DX11 kun je ook Physics doen volgens mij via de compute shaders.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slecht nieuws als het waar is

AMD: 'nVidia niet meer gericht op gamen'
De development manager van AMD, Richard Huddy heeft vertelt dat nVidia volgens hem zich niet meer focust op gamers. Volgens Huddy laat nVidia de gaming markt enigszins los.

Hij vertelde ook dat de nadruk van nVidia op het recente GTC nVidia evenement volledig op supercomputers en GPGPU computers voor academische doeleinden lag. Dit zou een volledige omkeer zijn, aangezien nVidia zich vorig jaar volledig richtte op de gaming markt.

Huddy ontkende ook niet dat AMD bezig is met de mogelijkheden van GPU's voor het oplossen van enkele problemen in de wereld. Toch voegde hij daar aan toe dat dit niet is gereserveerd voor de GPU's van nVidia en dat AMD ook al betrokken is geweest bij supercomputers.

AMD heeft zich voornamelijk gericht op de CPU's, wat niet wil betekenen volgens Huddy dat AMD niets te bieden heeft op het gebied van GPU's. Volgens hem stopt AMD veel werk in het verbeteren van de GPU's. Hij vertelde dat nVidia niet het voorrecht heeft deze mensen te vertellen wat ze moeten kopen.

http://www.techzine.nl/ni...eer-gericht-op-gamen.html

En dit is dus precies wat ik al weken in het achterhoofd had zitten. Ik wist ergens al dat
nvidia meer de prof kant op gaat. Laat ons gamers aub niet in de steek nvidia want zonder concurentie
zal de pc gaming te duur worden en dus later niet meer veel word toegepast

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

frankknopers schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:50:
[...]

Ja, een leuk idee totdat ATI ook weer een proprietaire feature inbouwt en microsoft ook weer wat restricties inbouwt voor bepaalde systemen en dat game developers hun games ook gaan zitten optimaliseren voor bepaalde processorarchitecturen. Juist de open standaarden hebben de hardware en software groot gemaakt en van proprietaire standaarden krijg je juist meer inefficientie, een onoverzichtelijke markt en slechte compatibiliteit.

Je mag dan voor elke game weer een aparte videokaart, PPU, APU, whatever-PU, CPU hebben om het leuk te kunnen spelen. :X
Juist!

De PC markt moet als platform concurreren met de Xbox en PS3 platforms en is derhalve volstrekt niet gebaat bij allerlei proprietary lock-in onzin.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06
Anoniem: 304087 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:08:
Slecht nieuws als het waar is

AMD: 'nVidia niet meer gericht op gamen'

...

En dit is dus precies wat ik al weken in het achterhoofd had zitten. Ik wist ergens al dat
nvidia meer de prof kant op gaat
Je weet dat dit bericht uit het AMD marketing departement komt? Ik bedoel maar te zeggen, je gaat als AMD geen complimentjes geven aan je concurrent, je probeert ze eerder pootje te lichten met FUD. Als nVidia niet meer is gericht op gamen, waarom investeren ze dan nog steeds zoveel geld in The Way It Is Meant To Be Played?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeps maar het baat wel zorgen bij mij iig. Straks is amd/ati alleen over voor de high end gaming markt.
Ik denk persoonlijk dat AMD wel klantvriendelijk blijft als het zo zou zijn. Als dat het geval is vind ik het niet erg

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 02-11-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tuurlijk niet!

Mar-ke-ting!

Lees het zo: koop nu een ATi kaart, want op ATi kaarten kan je beter gamen dan op de toekomstige nVidia kaarten. :O

-Ik denk eerder dat het andersom is. Die nieuwe nV kaart wordt gewoon een gaming monster. Zoals altijd. Daar ben ik van overtuigd. Ik kan iig niet wachten om er 1 te kopen, want van wat ik nu heb word ik niet bepaald vrolijk. :/ Maar dat kan de komende maanden nog veranderen natuurlijk.
Mr.Chinchilla schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
Als nVidia niet meer is gericht op gamen, waarom investeren ze dan nog steeds zoveel geld in The Way It Is Meant To Be Played?
Idd. Al die TWIMTBP games draaien zo'n beetje beter op nV hardware dan op ATi. Dat is mij al wel duidelijk.
frankknopers schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:50:

PhysX is niets nieuws toch? Ik begrijp dan ook niet dat je ineens over proprietairy features begint. Die EVGA kaart is gewoon een nV only ding. Net zoals elke EVGA kaart dat is.

En game developers optimaliseren hun games nu al beter voor nV dan voor ATi volgens mij. Iig de meeste game developers.

Maar misschien dat de eerste DX11 games beter draaien op ATi.

[ Voor 104% gewijzigd door Format-C op 02-11-2009 14:43 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:52
RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:27:
-Ik denk eerder dat het andersom is. Die nieuwe nV kaart wordt gewoon een gaming monster.
Natuurlijk, ze kunnen eigenlijk ook niet anders... De 2e plaats zitten ze altijd heel erg mee, ATi niet... daar zie je eigenlijk zelden single-GPU kaarten zoals een 8800GTX Ultra, GTX 285 etc. de laatste jaartjes.
Ik kan iig niet wachten om er 1 te kopen, want van wat ik nu heb word ik niet bepaald vrolijk.
Dat moet toch echt óf aan net díé spellen liggen die je speelt, of een foute instelling ergens liggen, maar dat kan gebeuren natuurlijk.

Wie weet wat Cat 9.12 gaat doet.... misschien is het wel een redding voor sommige van die games. :)

Het zou i.i.g. leuk zijn als Fermi ook de iets meer budget vlakken zou kunnen bedienen in 't vroege stadium (zeg 200-300 euro ergens, en niet meteen beginnen met 400+)... Een "groene" kaart is niks mis mee, met een "rode" ook niet. Feit is dat niet iedereen de prijzen van de top-of-de-line kan betalen en daar deed ATi het gewoon prijs/performance net iets beter bij de meeste games, zeker toen de drivers beter werden... echter als je bv een Batman freak bent, dan is een nVidia kaart natuurlijk wel een must. :P
Idd. Al die TWIMTBP games draaien zo'n beetje beter op nV hardware dan op ATi. Dat is mij al wel duidelijk.
In het begin wel... na een tijd(je) niet meer. Zie bv Crysis benchmarks met kaarten als een 4870, 4890, 4870X2 in de vroege driver stadia en nu. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 02-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, ik vind het een beetje jammer dat nV nu overal de grond in gestampt wordt, met alles wat ze doen. Nu is het weer die EVGA kaart die een beetje lacherig ontvangen wordt, terwijl EVGA een nV only partner is. Nogal logisch dat zij met het PhysX gebeuren vooraan willen lopen. En ik blijf het een leuk idee vinden, een "PPU" bij een GPU op 1 PCB.

Misschien dat dit zelfs zou kunnen bij een open standaard. Een dedicated PPU. Dit geldt voor zowel ATi als nV.

Ja. Ze (nV) hebben dingen fout gedaan, dat is zo, maar dit wil imho niet zeggen dat ze "slecht" zijn. En dat is wel de tendens die je her en der leest. Een beetje meeloopgedrag vind ik.

nV's drivers zijn goed, ondersteuning met updates vlak na de release van games is goed, mogelijkheden in Control Panel zijn uitmuntend, IQ is goed. Enzovoorts.

Ja, ze zij duurder dan ATi, ja ATi is momenteel sneller en heeft meer features, maar schrijf nV niet te snel af.

Vroeg of laat slaan ze terug.
Paprika schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:42:

Wie weet wat Cat 9.12 gaat doet.... misschien is het wel een redding voor sommige van die games. :)
Tuurlijk. ATi is ook goed in optimaliseren. ATi kaarten zijn als wijn; hoe ouder ze worden, hoe beter ze performen. Laten we het daar maar op houden. :) Het is ook niet zo dat ik ATi slecht vind ofzo, maar ik vind nV ook niet zo slecht als velen ineens vinden. En dan niet hier, maar op vele andere fora.

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 02-11-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Er is een tijd geweest dat TWIMTBP games beter liepen op ATI Radeons. Dat was ten tijde van de lancering van DX9.... er is een kans dat dit weer gaat gebeuren met DX11. Er zijn meer dan 20 titels in ontwikkeling die gebruik maken van DX11... alle DX11 games worden nu ontwikkeld op AMD hardware... Als je kijkt naar het groter geheel, dan zou het prima passen in de golfbeweging dat het nu tijd is voor AMD om weer te gaan schitteren in toekomstige games...
Maar misschien dat de eerste DX11 games beter draaien op ATi.
Dit dus. Games die nu ontwikkeld worden, worden voornamelijk gemaakt op Radeons. AMD heeft al van voor de zomer videokaarten gebaseerd op Juniper aan developers zitten uit delen zodat ze alvast gewend kunnen raken aan DX11. Dat ga je vroeger of later ook in de benchmarks terug zien. Dat heeft het verleden al aangetoond (ook met DX10 vs DX9 waar NV er eerder bij was).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
offtopic:
Begrijp me niet verkeerd... ik zie niets liever dan dat (en liever nu dan morgen, laat staan 2010). Feit blijft dat ik met geen enkele nVidia kaart (of ATi) problemen heb gehad (sowieso nooit een RMA of iets dergelijks nodig gehad van beide kanten).... alleen die *#*&%* 9800GTX was nouja, waardeloos.... (voor iemand die een 8800GTS 640MB & 8800GT had). Als de 9800GTX gewoon de naam 8900GTX had gekregen, dan was dat al een stuk logischer geweest.

Stel dat Fermi nu een GTX 285 was met een voltmod,
core 648 -> 750MHz, geheugen 1224 -> GDDR 5 @ 1200MHz, shaders 1476 -> 1600MHz & 40nm.

Dan zou je een snellere kaart hebben dan de huidige GTX 285, maar een upgrade zou moeilijk te waarborgen zijn (voor de meeste).

En meer features daar ben ik nog niet zo zeker van. Ze hebben DirectX 11, wat vast wel meer future-proof is dan Physx bv, maar voor Eyefinity zijn er mensen die de 3D brilletjes belangrijker vinden (ik vind ze waardeloos en irritant spelen, maar dat is een mening natuurlijk, scherm randen hebben ook nog altijd een nadeel). Dus als Fermi er is, dan zou een nVidia meer features hebben dan de beste ATi kaart (waarschijnlijk!), maar de vraag is: hoe bruikbaar zijn deze features.

[ Voor 15% gewijzigd door Paprika op 02-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:51:
Mja, ik vind het een beetje jammer dat nV nu overal de grond in gestampt wordt, met alles wat ze doen.
Kan aan mij liggen maar dat zie ik niet.
Ik zie alleen dat bij sommige dingen (dode GPU's, PhysX, uitschakelen van PhysX bij detectie van andere videokaart dan nVidia, Renamen en vast nog wel een paar dingen) worden afgekraakt lang niet alles iig.
Ik heb het gevoel alleen dat sommige mensen zich aangesproken voelen als het over nVidia gaat en dat vind ik raar, want niemand hier werkt bij nVidia. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:59:

Dit dus. Games die nu ontwikkeld worden, worden voornamelijk gemaakt op Radeons. AMD heeft al van voor de zomer videokaarten gebaseerd op Juniper aan developers zitten uit delen zodat ze alvast gewend kunnen raken aan DX11. Dat ga je vroeger of later ook in de benchmarks terug zien. Dat heeft het verleden al aangetoond (ook met DX10 vs DX9 waar NV er eerder bij was).
Ik vraag me eigenlijk af hóeveel DX11 games er nu in ontwikkeling zijn. Ik heb er geen idee van.

Dat ATi straks een voordeel heeft, iig een paar maanden, dat staat buiten kijf. Alleen ben ik best benieuwd hoe nV dat gaat oppakken. Vooral qua drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wikipedia: List of games with DirectX 11 support
Daar is meestal wel wat te vinden.
(Wikipedia: List of games with DirectX 10 support voor de lulz)
superwashandje schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:41:
in dezelfde post die je quote staat ook al een antwoord (20) hoewel vipeax natuurlijk een wat uitgebreider antwoord geeft.
Hier staan dan wel ook alleen de games die al officieel bekend zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Paprika op 02-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:51:
Mja, ik vind het een beetje jammer dat nV nu overal de grond in gestampt wordt, met alles wat ze doen. Nu is het weer die EVGA kaart die een beetje lacherig ontvangen wordt, terwijl EVGA een nV only partner is. Nogal logisch dat zij met het PhysX gebeuren vooraan willen lopen. En ik blijf het een leuk idee vinden, een "PPU" bij een GPU op 1 PCB.
Modbreak:Ik heb geen zin in die metadiscussie. Uithuilen doen we maar in een ander topic.

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 02-11-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-06 18:19

superwashandje

grofheid alom

RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:10:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af hóeveel DX11 games er nu in ontwikkeling zijn. Ik heb er geen idee van.
in dezelfde post die je quote staat ook al een antwoord (20) hoewel vipeax natuurlijk een wat uitgebreider antwoord geeft.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Euhm. Even over die EVGA kaart.

Waarom zit daar 512MB geheugen @ 256-bit op, voor die G92 core :/ . Ik heb er geen cijfers van, maar ik denk dat het zeer aannemelijk is dat PhysX in de huidige implementatie (dus niet CUDA) nooit meer dan 128MB geheugen nodig zal hebben. Sowieso lijkt mij geheugen bandbreedte bij zulke 'eenvoudige' berekeningen (als in: korte, realtime, berekeningen) absoluut niet relevant en is dit gewoon zonde van het geld.

Zouden ze die G92 128MB geheugen geven, met een 128-bit geheugenbus en de shader clocks wat opgepompt, dan had ik inderdaad gedacht "dit is voor PhysX ontwikkeld", maar wat het nu is, is gewoon een rare combinatie van 2 verschillende videokaarten.

En zeg nou zelf, op het moment dat je voor PhysX, een losse kaart nodig heb, met dezelfde kracht als een GTS250, doen de gamedevelopers iets grandioos verkeerd.
Hell, ik denk dat de meeste mensen al blij zijn met een GTS250 enkel voor graphics.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eens een GeForce GT 130(9600GSO of 8800GS allemaal hetzelfde dacht ik) zou ook moeten voldoen en die is een stuk zuiniger.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RappieRappie schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:10:
[...]

AMD zegt zelf dat er zo'n 20 DX11 games in ontwikkeling zijn. Aangezien dit rechtstreeks van dev-rel komt, neem ik aan dat ze inderdaad met redelijk wat developers samenwerken om DX11 te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323633

die evga kaart is echt de meest kansloze kaart ever dat ik vind in mijn persoonlijke mening dat ik zelf mee heb gemaakt, persoonlijk dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 17:01
Volgens nvidia is de Femi 20% sneller dan de 5870 dus wordt dit zeker wel een leuke single gpu kaart.
Maar dat ze de december maand nu missen lijkt me geen goede zet van nvidia omdat juist in deze maand veel verkocht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

fanta22 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:09:
Volgens nvidia is de Femi 20% sneller dan de 5870 dus wordt dit zeker wel een leuke single gpu kaart.
Maar dat ze de december maand nu missen lijkt me geen goede zet van nvidia omdat juist in deze maand veel verkocht kan worden.
En zelfs als de Fermi er eindelijk is is het nog maar de vraag of deze potten kan breken. Het is een echte high-end kaart en er is nog geen enkel spoor van een midrange en budget derivaat van deze DX11 chip. Het is naïef om te denken dat nVidia de Fermi voor een spotprijs is de markt gaat zetten, aangezien de productiekosten van hun videokaart veel hoger zal zijn dan die van de HD5800 modellen. En ook al maakt ie gehakt van de HD5870, vraag is hoeveel klanten ze ermee gaan trekken. De grootste markt zit volgens mij in het segment van 100 tot 250 dollar, dus de userbase van mensen met NV DX11 hardware zal het komende halfjaar en misschien nog wel langer erg klein blijven.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA CEO: We Don’t Make Money Cannon Like Intel

NVIDIA has recently held the “CUDA Center of Excellence Award Ceremony and CUDA Future Star Award Ceremony” in Beijing, China, and the company’s CEO Jen-Hsun Huang said at the event that they had a totally different marketing strategy from Intel when asked why NVIDIA doesn’t adopt the advertising method like Intel’s well-known “Intel Inside”.

“‘Intel inside’ is a lot of money. When people say ‘Intel inside’, there is a picture of a big cannon with lots of money inside - ‘bang’, money comes out, and ‘bang’, money comes out. It’s called a money cannon. Of course Intel is a giant company with a lot of power, so they have a lot of money to put in the money cannon.”

NVIDIA’s strategy, however, “is to take all of that money and put them in R&D. NVIDIA’s R&D project is increasing every year, and NVIDIA’s R&D project is the highest dedicated to one thing in the world - visual computing, parallel computing. We invest more in visual computing and parallel computing than anybody else in the world, and that’s why we’re able to invent technologies like CUDA. It’s not easy to invent something like CUDA, and it’s not inexpensive, so our focus is to take all the resources we have and to be dedicated to fundamental investments in the R&D and fundamental investments of technology - that’s our first primary focus.”

“Of course by building great products, experience and benefits to the user, it’s so delightful that everyone in the computing market in China knows GeForce and NVIDIA. No marketing, no advertisement, no money cannon… We believe if we build products that deliver our promise of greatest experiences, and we do it over and over and over and over and over again, over the course of many years, the consumers will come to trust us, and the consumers will come to love our products. That’s our strategy.”

I guess most of you have been kind of tired of such oral fights, and I always believe that, the best weapon to win is delivering products of best cost performance, instead of having a glib tongue.

@ jouw: Ik zie dat je wat wil zeggen, dus gooi het er maar uit. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

@mij? Ik gooi het er maar niet uit want dat wordt waarschijnlijk als trollen gezien :P Maar goed, pure marketingpraat kan je in een nieuwstopic maar beter negeren denk ik... het voegt weinig toe (tenminste, zolang er zò weinig inhoud in zit...)

Al is het grappig om te lezen :+

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 02-11-2009 17:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:08:
[...]

AMD zegt zelf dat er zo'n 20 DX11 games in ontwikkeling zijn. Aangezien dit rechtstreeks van dev-rel komt, neem ik aan dat ze inderdaad met redelijk wat developers samenwerken om DX11 te implementeren.
Ik vind 20 behoorlijk veel eigenlijk. Als je in al die 20 blistering performance hebt ben ik blij. :D
Paprika schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:15:
Wikipedia: List of games with DirectX 11 support
Daar is meestal wel wat te vinden.
(Wikipedia: List of games with DirectX 10 support voor de lulz)

[...]

Hier staan dan wel ook alleen de games die al officieel bekend zijn.
Bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door Format-C op 02-11-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58
Nvidia finally gets Fermi A2 taped out

Charlie is weer bezig
Anyway, if all goes perfectly, we are looking at February for the start of real quantities. There will be A2 silicon before that, but nothing in real quantities. Anyone who says otherwise has ulterior motives or doesn't understand how the industry works.
http://www.semiaccurate.c...-gets-fermi-a2-taped-out/

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 23:35
Nouja veel berichten moet je niet meteen direct nemen, maar elk bericht van elke site kan iets van waarheid hebben, ookal is het onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ah mooi om toch weer wat nieuws van een betrouwbare bron waar te nemen. :)

Verder mag die GT240 wel eens komen, zodat die GT220 naar zijn natuurlijke habitat van ~40 Euro kan zakken. Tenminste ik mag toch hopen dat dat de bedoeling is.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SirNobax schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:18:
Verder mag die GT240 wel eens komen
~2 weekjes wachten.
zodat die GT220 naar zijn natuurlijke habitat van ~40 Euro kan zakken. Tenminste ik mag toch hopen dat dat de bedoeling is.
De sarcasme druipt eraf. :>

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Fermi Working Samples for CES?

As the Consumer Electronics Show grows near, NVIDIA partners are having to get their ducks in line for the upcoming show in the second week of January. However many are asking, why exactly they should be there spending hard earned money with nothing to show off except rebadged parts from generations past? Certainly the 8800 GTX / GTS 250 has seen many CES presentations before. We have word from several different sources that NVIDIA is doing its best to have "working" Fermi-based video cards to show off for CES. We are unsure as to what level they will be shown working, if at all, but for all you NVIDIA fans, this is certainly something good to hear.

Even given a best case scenario for NVIDIA, we here at HardOCP.com find it hard to believe that NVIDIA will get any "real" amount of product to market by March of next year. Worth mentioning also NVIDIA has yet to speak one word to us about the gaming abilities of the Fermi GPU. It makes us think that NVIDIA does not even know yet.

Nu is het dus Charlie&HardOCP vs Fud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Toen Ageia met die PhysX kaart kwam, dacht ik: 'waarom kan de videokaart dat niet doen?' En nu komt EVGA met dit interessante speeltje aan. Ik vraag me wel een beetje af waarom de GPU niet PhysX èn Beeld tegelijk kan accelereren (alsin: zelfde GPU core gebruiken of misschien zelfs dual GPU core bouwen), of ben ik nu gek? Leuk voor als je geen dual pci-e mobo hebt denk ik wel. :) Heeft iemand eigenlijk al benchmarks van dat ding gevonden?

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ummm die GT240 gaat ongeveer de 4770 bevechten, maar de specs van de GT240 zijn niet erg veelbelovend en ik denk dat de 4770 betere prestaties en prijs/ prestatie zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
RmanX schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:39:
Ik vraag me wel een beetje af waarom de GPU niet PhysX èn Beeld tegelijk kan accelereren (alsin: zelfde GPU core gebruiken of misschien zelfs dual GPU core bouwen),
Dat kunnen kaarten vanaf de 8800GTS 640MB tot heden van nVidia (bijna) allemaal ;). Denk aan kaarten als de 8800GT, 8800GTS, 8800GTX, 9600GT, 9600GTS, GTX 260, GTX 280 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 323633 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:42:
Maar ummm die GT240 gaat ongeveer de 4770 bevechten, maar de specs van de GT240 zijn niet erg veelbelovend en ik denk dat de 4770 betere prestaties en prijs/ prestatie zal leveren.
De 4770 gaat EOL. GT240 zal het moeten opnemen tegen de langzaamste variant van Juniper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar die zal het toch ook afleggen tegen de 5750?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CJ schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:50:
[...]

De 4770 gaat EOL. GT240 zal het moeten opnemen tegen de langzaamste variant van Juniper...
Lijkt mij niet, of mis ik iets?
Een GT240 zal volgens mij een lager prijskaartje krijgen.
Anoniem: 323633 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:55:
maar die zal het toch ook afleggen tegen de 5750?
Een GT240 heeft geen kans...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:02:
[...]

Gezien de specs van de GT240 (zoals ze nu bekend zijn) vergeleken met de specs van de GT220, welke voor een prijs van ~60 euro te koop is, mag je verwachten dat de GT240 eerst wel rond de 100 euro of meer geplaatst wordt. Dan heb je voor een heel klein beetje meer dus de HD5750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
-The_Mask- schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:02:
[...]

[...]

Een GT240 heeft geen kans...
Wat mis je precies? En wat is het prijskaartje die je voor de GeForce GT240 verwacht? G210 gaat voor zo'n E40 over de toonbank. GT220 moet zo'n E65 opbrengen. GTS250 kost nu zo'n E90. HD5750 is nu zo'n E115. Prop daar nog ergens GT240 tussen...

De HD4770 heeft z'n EOL bereikt. De GT240 zal het de eerste 2 maanden tegen het restant van de HD4770 en HD4850 moeten opnemen... en als die voorraad op is dan is het de langzaamste Junipervariant die overblijft. Redwood XT (~P4500) is namelijk volgens verwachtingen net niet snel genoeg om het tegen de GDDR5 versie op te nemen van GT240 en zelfs de GDDR3 versie wordt moeilijk. Aangezien er niks tussen Redwood en Juniper ligt, is het logisch dat Juniper het tegen GT240 gaat opnemen. In welke vorm? Misschien de HD5750 die in prijs omlaag gaat... of misschien in de vorm van een HD5730 of HD5690 met bv 640 SPs en 32 TMUs zou prima kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het feit dat die dingen met zo'n prijs totaal niet te verkopen zijn.
Het schijnt dat de eerste beschikbare GT240's (die over zo'n 2 weken komen dus) beschikken over 128bits bus met GDDR3 of te wel als die tegenover een HD5750 gaat staan wordt die gewoon weggeblazen.
En dan is de GT240 ook nog maar een DX10.1 kaart terwijl de ATi een DX11 kaart is.

Heb even gekeken naar de prijzen van de GT220 en die is toch wel dollar = euro. Dus verwacht dat die nog wel omlaag gaat zo na de 50 in plaats van de 60 minimaal nu. GT240 (GDDR3 dus) zo rond de 75 euro. Prestatie vergelijkbaar met de 9600GT. Waarschijnlijk later dan nog een GT240 met GDDR5, performance net onder de GTS 250 dus 8800GTS 512MB. HD5750 tegenhanger dus voor zo'n 100 euro.

[ Voor 28% gewijzigd door -The_Mask- op 03-11-2009 00:16 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
GT220 is nu minimaal ~E65. HD4670 is minimaal ~E55 en ook nog eens zuiniger en veel sneller... en al een jaar op de markt. De conclusies over die kaart waren "too little, too late". Ik heb een beetje hetzelfde gevoel bij de GT240... en eigenlijk alle DX10.1 kaarten die er de laatste tijd zijn uitgekomen en nog uit moeten komen. Ik kijk dus absoluut niet op van veel te hoge prijzen. Misschien gaat nV er van uit dat hun 'naam' genoeg is om te verkopen?

GT240 met GDDR5 zal de performance misschien met amper 800 punten in Vantage omhoog krikken... het verschil met de GDDR3 versie is niet erg groot.... Dus in de buurt van de GTS250 komt-ie zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CJ schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 00:58:
Misschien gaat nV er van uit dat hun 'naam' genoeg is om te verkopen?
En eerlijk is eerlijk, dat is ook zo ;) bijna iedereen die hier, zonder veel kennis van graka's, om aanschaftips vraagt geeft aan liever een NVidia te willen zonder daar een reden voor te weten. Misschien dat nu de verkopen teruglopen met x% maar goed verkopen doen ze toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Paprika schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:35:

Fermi Working Samples for CES?

As the Consumer Electronics Show grows near, NVIDIA partners are having to get their ducks in line for the upcoming show in the second week of January. However many are asking, why exactly they should be there spending hard earned money with nothing to show off except rebadged parts from generations past? Certainly the 8800 GTX / GTS 250 has seen many CES presentations before. We have word from several different sources that NVIDIA is doing its best to have "working" Fermi-based video cards to show off for CES. We are unsure as to what level they will be shown working, if at all, but for all you NVIDIA fans, this is certainly something good to hear.

Even given a best case scenario for NVIDIA, we here at HardOCP.com find it hard to believe that NVIDIA will get any "real" amount of product to market by March of next year. Worth mentioning also NVIDIA has yet to speak one word to us about the gaming abilities of the Fermi GPU. It makes us think that NVIDIA does not even know yet.

Nu is het dus Charlie&HardOCP vs Fud...
Tja die fud vertrouw ik niet zo. Vooral niet over nVidia en ATi geruchten. nVidia geruchten zijn altijd positief en ookal is er positief ATi nieuws dan geeft i er wel een draai aan dat er toch uiteindelijk weer wat negatiefs over te lezen is.

We zullen het wel zien maar ik heb het nooit gelooft dat Fermi/GT300/GF100 dit jaar goed beschikbaar zou zijn voor ons de consument.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:52
Astennu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:18:
[...]

Tja die fud vertrouw ik niet zo. Vooral niet over nVidia en ATi geruchten. nVidia geruchten zijn altijd positief en ookal is er positief ATi nieuws dan geeft i er wel een draai aan dat er toch uiteindelijk weer wat negatiefs over te lezen is.
Dit bericht komt dus niet van Fud maar van HardOCP. En op het laatst geven ze er toch een aardig negatieve slinger aan (van NV kant bekeken). Dus volgens mij heb je het bericht verkeerd gelezen, of ik heb jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd, in dat geval heb ik niks gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bwerg schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:04:
[...]

En eerlijk is eerlijk, dat is ook zo ;) bijna iedereen die hier, zonder veel kennis van graka's, om aanschaftips vraagt geeft aan liever een NVidia te willen zonder daar een reden voor te weten. Misschien dat nu de verkopen teruglopen met x% maar goed verkopen doen ze toch wel.
Klopt zo wekt het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Alleen zo lullig als ze over een maand (of twee, drie?) een high end "supersnelle, geld speelt geen rol" videokaart willen kopen, om thuis te komen met een GTS250 en 'slechts' 85 Euro armer.
Maarja, ignorance is bliss :> .

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 03-11-2009 12:48 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de koper zijn eigen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Snorro schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:53:
[...]

Dit bericht komt dus niet van Fud maar van HardOCP. En op het laatst geven ze er toch een aardig negatieve slinger aan (van NV kant bekeken). Dus volgens mij heb je het bericht verkeerd gelezen, of ik heb jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd, in dat geval heb ik niks gezegd ;)
Je leest die van mij verkeerd. Ik had die van HardOCP en van SemiA gezien. Dat lag wel in de lijn van mijn verwachting. Fud blijft maar melden dat de kaarten dit jaar gelanceerd worden en beschikbaar zullen zijn. Ik denk dat het echt een paper launch wordt alla 7800 GTX 512.

+ dat ze maar negatief blijven doen over de HD5xxx serie. Ze blijven gewoon zoeken naar dingen om die kaarten af te kraken. Bij nVidia doen ze precies het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja en nee. De pc-wereld is voor de leek niet echt lekker inzichtelijk. De meeste consumenten vertrouwen op de kennis van de verkoper om een goed advies te krijgen, maar dan komen ze van een koude kermis thuis. In hun ogen lijken de praatjes van de gemiddelde winkelmedewerker behoorlijk intelligent, maar inmiddels weten de meesten onder ons tweakers wel beter.
Het is dus imho lang niet altijd de schuld van de klant.
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Laatst online: 22-06 23:44
Astennu schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:59:
[...]

+ dat ze maar negatief blijven doen over de HD5xxx serie. Ze blijven gewoon zoeken naar dingen om die kaarten af te kraken. Bij nVidia doen ze precies het omgekeerde.
Tja, Charlie/SemiA doet in de regel precies hetzelfde maar dan andersom en in de overtreffende trap (hij probeert niet eens de schijn van objectiviteit op te houden, haast lachwekkend) dus dan moet je die ook niet als bron aanhalen...ook omdat Charlie genoeg onzin heeft uitgekraamd in het verleden.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
Edmin schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:39:
[...]

Ja en nee. De pc-wereld is voor de leek niet echt lekker inzichtelijk. De meeste consumenten vertrouwen op de kennis van de verkoper om een goed advies te krijgen, maar dan komen ze van een koude kermis thuis. In hun ogen lijken de praatjes van de gemiddelde winkelmedewerker behoorlijk intelligent, maar inmiddels weten de meesten onder ons tweakers wel beter.
Het is dus imho lang niet altijd de schuld van de klant.
[/offtopic]
Tsja dat is heel vaak zo, als je de media markt binnen stapt, en je vraagt: Welke camera is beter: de 8 mp met speciale lens (carl zeiss ofzoiets) of de 12 mp van een onbekend merk, dan zal de winkelmedewerker bijna altijd zeggen, dat de 12 megapixel beter is, omdat het meer megapixels heeft, terwijl je de 12 megapixels toch nooit zal gaan gebruiken.

Verder zijn zulke begrippen ingeburgerd: hoe groter hoe beter, met megapixels, geheugen van videokaarten etc. Een gemiddelde consument zou eerder een GT210 met 1Gb nemen, dan een hd 4870 met 512 mb (voorbeeld, weet niet of dit zo is, maar ik had dat iniedergeval wel gedaan, toen ik nog niks er vanaf wist), en meneer mediamarkt maakt er ook goed gebruik van (een computer in de folder, staat dan bij nVidia Geforce GT210 1024 Mb geheugen!)

Maar verder, ik denk dat niemand tegen een launch van fermi moet zijn, ik bedoel ati bepaald nu de prijzen, niks kan tegen de 5870 op, op dit moment (hij is zuiniger, goedkoper, eyefinity en Dx11, dus min of meer ook beter dan GTX 295 en 4870x2), dus ik denk dat Ati momenteel even cashed (niet zoveel als nVidia met de 8000, 9000 series), en als nVidia met een tegen reactie komt, dan dalen de prijzen, tenzij de kaarten zó duur zijn, en helemaal niet zo goed.
anathema schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:53:
[...]

Tja, Charlie/SemiA doet in de regel precies hetzelfde maar dan andersom en in de overtreffende trap (hij probeert niet eens de schijn van objectiviteit op te houden, haast lachwekkend) dus dan moet je die ook niet als bron aanhalen...ook omdat Charlie genoeg onzin heeft uitgekraamd in het verleden.
Ja dat klopt, Charlie neemt geen moeite om cynisme weg te werken, wat fudzilla wel doet, maar in beide berichten, als je ze goed leest dan lees je wel dat ze duidelijk 1 richting aanwijzen, misschien bij de een wat beter gecamofleerd dan bij de ander.

[ Voor 15% gewijzigd door M4gick op 03-11-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
anathema schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:53:
[...]
ook omdat Charlie genoeg onzin heeft uitgekraamd in het verleden.
Niet omdat ik enorm pro-Charlie ben ofzo, maar heb je een paar voorbeelden? Net even gekeken, maar wat ik terug heb kunnen vinden klopt behoorlijk en datgeen is bovendien al meerdere dagen online voordat de andere nieuwssites hun nieuwsberichten publiceren.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Het is niet zo dat Charlie geen moeite doet om het cynisme weg te werken. Hij doet juist erg veel moeite om het erin te krijgen, iets wat met geschreven woorden soms nog wel eens lastig kan zijn. Toch is zijn cynische ondertoon geen reden om zijn bronnen te wantrouwen.

Zolang nVidia geen 'echte' samples toont van hun Fermi/GF100 kaart, kun je er gewoon van uit gaan dat ze er ook niet zijn, de engineering-boards die ze gebruiken om te testen daargelaten. Vooralsnog lijkt het er op dat mensen die nVidia-kaarten willen kopen aangewezen zijn op de GT200 varianten (voor zover leverbaar) of de low-budget/midrange DX10.1-capable g210/gt220 kaarten en wellicht binnenkort de midrange gt240.

Ik ben er verder vrij sterk van overtuigd dat Charlie al dat cynisme juist toe voegt om de echte diehard nVidia fans te klieren, aangezien die over het algemeen direct als een gebeten hond reageren dat hij er compleet naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
dahakon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:08:
Het is niet zo dat Charlie geen moeite doet om het cynisme weg te werken. Hij doet juist erg veel moeite om het erin te krijgen, iets wat met geschreven woorden soms nog wel eens lastig kan zijn. Toch is zijn cynische ondertoon geen reden om zijn bronnen te wantrouwen.

Zolang nVidia geen 'echte' samples toont van hun Fermi/GF100 kaart, kun je er gewoon van uit gaan dat ze er ook niet zijn, de engineering-boards die ze gebruiken om te testen daargelaten. Vooralsnog lijkt het er op dat mensen die nVidia-kaarten willen kopen aangewezen zijn op de GT200 varianten (voor zover leverbaar) of de low-budget/midrange DX10.1-capable g210/gt220 kaarten en wellicht binnenkort de midrange gt240.

Ik ben er verder vrij sterk van overtuigd dat Charlie al dat cynisme juist toe voegt om de echte diehard nVidia fans te klieren, aangezien die over het algemeen direct als een gebeten hond reageren dat hij er compleet naast zit.
Dat is optie 2 ja, maar cynisme in teksten stoppen heeft nooit bijgedragen aan objectievere teksten, misschien wel grappigere :+ Ik lees zijn stukken dan ook altijd, verder heeft hij wel een punt. Welke idioot zou zijn videokaart die werkt niet laten zien, dat zou de enorm grote (als ik alles zie) PR afdeling meteen aanraden; Laat zien dat wij een kaart hebben, minder aandacht op Ati meer op ons! Zijn teksten kloppen dus hoogstwaarschijnlijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

M4gick schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:29:
[...]

Dat is optie 2 ja, maar cynisme in teksten stoppen heeft nooit bijgedragen aan objectievere teksten, misschien wel grappigere :+
Inderdaad, objectiviteit is ook niet per sè nodig. Als het maar kloppende feiten zijn. Charlie liep te bashen dat Fermi niet echt was, iedereen liep te zeuren dat Charlie zich aanstelde maar hij had gelijk. Charlie zei dat de yields van TSMC bij de nieuwe NVidia-chips laag lagen, anderen ontkenden dat maar nu blijkt dat toch weer zo te zijn.

Kortom: prik door zijn cynisme heen en er staan echt wel nuttige feiten in. Dat nu elk artikeltje doet overkomen alsof NVidia er niks meer van kan is dan ook niet gek, het loopt er ook gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Stel als ik nu zo'n nieuwe Fermi vga kaart koop he, kan ik dan mijn huidige GTX 260 gebruiken bv als Physics kaart? Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ummm ja maar dat is juist waar de fermi in uitblinkt, dat soort applicaties.. lijkt me nog practischer om je fermi voor physics te gebruiken en je 260 voor de graphics ... maarja fermi kost 500 euro dus ik hoop maar dat hij alles kan, en snel ook want hij wordt 2x zo duur als een 5870 .. geen reden behalve wanneer je een opgekochte (met TWIMTBP) nvidia slaaf bent om de fermi aan te schaffen lijkt me zo ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Ow lol ik dacht net het tegenovergestelde :)

Merci voor de snelle reactie ubertweakotine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 323633 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:36:
lijkt me nog practischer om je fermi voor physics te gebruiken en je 260 voor de graphics
Fermi en een GTX260 zijn alle twee overdreven voor PhysX, de Physics in de huidige games kun je net zo goed laten doen door een budget/mainstream videokaartje. Je hebt iig (nog) niks aan een stroom slurpende high-end kaart voor PhysX. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou persoonlik helemaal niets extra's voor physx kopen. Ik heb namelijk altijd 2 gtx280 gpu's gehad en kan er uiteindelijk net zo veel mee als de 1 enkele hd5870. Mischien op een paar games na maar daar voor is het niet voldoende om een extra kaart er voor aan te moeten schaffen.
Ik speel nu UT3 en je kunt HWmatig physx aanvinken maar dat kan ook met 1 enkele hd5870 en het kost geen fps
geloof ik want haal op 1920x1200 ziek hoge fps van rond de 350-400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door Edmin op 03-11-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 17:07

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 323633 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:14:
gozer je zegt 2x 280 maar ondertussen staat in je onderschrift 5870 dus je valt flink door de mand...
Hij zegt ook 'gehad'. Verleden tijd?

@ luppie
HD5870 is inderdaad een mooie kaart. Ben je nog van plan een 2de erbij te plaatsen :)? Of laat je het deze keer bij één?

[ Voor 19% gewijzigd door Bolletje op 03-11-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Gozer hij had dit voordat hij zn crossfire hd5870 kreeg..
Mensen lief.. Je zit hier op een forum dus gedraag je een beetje beschaafd AJB.. Je voegt namelijk geen bal toe aan heel dit forum niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 03-11-2009 22:45 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bolletje92 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:17:
@ luppie
HD5870 is inderdaad een mooie kaart. Ben je nog van plan een 2de erbij te plaatsen :)? Of laat je het deze keer bij één?
1tje is RMA, anders had ie er nu 2.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lekker lullig zo'n RMA .. dan gaat Luppie een kaart krijgen uit RMA die anders naar een lang wachtende klant zou zijn gegaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 323633 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:26:
lekker lullig zo'n RMA .. dan gaat Luppie een kaart krijgen uit RMA die anders naar een lang wachtende klant zou zijn gegaan :/
:?

Oh, wacht zo'n klant die voor minder dan een duppie op de eerste rij is gaan zitten en verwacht dat ie als een god behandeld gaat worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 323633 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:26:
Dit komt omdat hij al een product had. Als deze defect is krijgt hij dus voorrang. Niks lulligs aan zou je het liefst zelf ook willen.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
SirNobax schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:03:
[...]

Niet omdat ik enorm pro-Charlie ben ofzo, maar heb je een paar voorbeelden? Net even gekeken, maar wat ik terug heb kunnen vinden klopt behoorlijk en datgeen is bovendien al meerdere dagen online voordat de andere nieuwssites hun nieuwsberichten publiceren.
GTX275 zou nooit verkrijgbaar zijn en slecht een papieren lapmiddel, zelfde verhaal voor de 8800GT als ik me goed herinner. Laten net nou 2 van de succesvolste prijs-kwaliteitskaarten zijn van de laatste jaren.
Zal vast nog wel meer zijn en inderdaad ook vast genoeg dingen die wel kloppen, maar ik vind een bron die het een doel op zich maakt een bedrijf de grond in te boren niet echt serieus te nemen... die zal namelijk alleen dingen posten die gunstig voor ATI zijn, die dan ook allicht wel kloppen, maar ik zie het liever van beide kanten belicht.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42
anathema schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:11:
[...]

GTX275 zou nooit verkrijgbaar zijn en slecht een papieren lapmiddel, zelfde verhaal voor de 8800GT als ik me goed herinner. Laten net nou 2 van de succesvolste prijs-kwaliteitskaarten zijn van de laatste jaren.
Zal vast nog wel meer zijn en inderdaad ook vast genoeg dingen die wel kloppen, maar ik vind een bron die het een doel op zich maakt een bedrijf de grond in te boren niet echt serieus te nemen... die zal namelijk alleen dingen posten die gunstig voor ATI zijn, die dan ook allicht wel kloppen, maar ik zie het liever van beide kanten belicht.
Je moet ook door het cynisme heen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Laten net nou 2 van de succesvolste prijs-kwaliteitskaarten zijn van de laatste jaren.
8800GT: Ja
GTX 275: Nee

Kan even de link niet vinden... morgen is een nieuwe dag. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:19:
[...]

Je moet ook door het cynisme heen kijken :)
OK, maar laten we dan ook niet zeuren als fud zn voorkeur wat laat doorschemeren..
?
Die is toch kwa prijs en performance vergelijkbaar met de HD4890 en die staat nou niet zo slecht bekend dacht ik...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
[...]

GTX275 zou nooit verkrijgbaar zijn en slecht een papieren lapmiddel, zelfde verhaal voor de 8800GT als ik me goed herinner.
Absoluut niet lullig bedoeld, maar heb je een linkje? Op Semi-accurate kan ik het niet vinden.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
anathema schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:39:
Die is toch kwa prijs en performance vergelijkbaar met de HD4890 en die staat nou niet zo slecht bekend dacht ik...
prijs-kwaliteitskaarten kun je beter iets lager zoeken dan de GTX 275 tijdens zijn "hoog seizoon". Denk eerder aan een GTX 260 216 of 4870 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
SirNobax schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:39:
[...]

Absoluut niet lullig bedoeld, maar heb je een linkje? Op Semi-accurate kan ik het niet vinden.
Dat was uit de inquirer periode, ik kan het niet meer in exact die bewoordingen vinden, ze zullen het wel aangepast hebben. Ik denk dat we allemaal ook wel weten als hoe "betrouwbaar" the inquirer bekend stond...

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Charlie heeft geen 1 goed woord over voor NV en is puur PRO-ATI.
Kan me herinneren dat er zelfde berichten kwamen van zijn kant over de 88xx serie.

En dat hebben we gemerkt, waarschijnlijk de beste serie ooit geweest van NV.

Daarnaast komen berichten uit "betrouwbare bronnen" dat Fermi 20-30% sneller is dan een HD5870.
Of dat waar is tjah, dat zullen we pas weten als er meer info is.

Charlie kan vanalles gaan roepen maar zolang er geen daadwerkelijke feiten zijn is het nutteloze speculatie.
Mocht het zo zijn dat Fermi daadwerkelijk 30% sneller is zullen veel mensen deze kaart gaan halen en zullen ook mensen zijn die hun hd5870 weer gaan verkopen.
( mits er een juiste prijs aan de Fermi wordt gehangen ofc )

Let wel als de Fermi 30% sneller is zullen alle buget varianten ook 30% sneller zijn.

Maargoed ik vind alle nieuwssite's zonder echte bronnen maar een beetje speculeren in het donker.
En het gebeurt elk jaar weer.
Enige manier om er achter te komen is dat de kaart daadwerkelijk uitkomt en ga dan vergelijkingen doen.

Vraag me ook af hoe groot de markt is voor de HD5870 en de rest van de serie.
Hoeveel mensen kopen daadwerkelijk deze kaart ?
Wacht dan even op de resultaten\prijs van Fermi en koop dan een nieuwe kaart, tenminste dat ga ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
biggydeen2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:25:
Charlie kan vanalles gaan roepen maar zolang er geen daadwerkelijke feiten zijn is het nutteloze speculatie.
Charlie heeft natuurlijk een nogal beladen geschiedenis. Maar de laatste tijd heeft hij het erg vaak bij het juiste eind. Ik verdenk hem er zelfs van dezelfde bronnen als mij te gebruiken. :+
Mocht het zo zijn dat Fermi daadwerkelijk 30% sneller is zullen veel mensen deze kaart gaan halen en zullen ook mensen zijn die hun hd5870 weer gaan verkopen.
( mits er een juiste prijs aan de Fermi wordt gehangen ofc )
Deze aanname is helaas niet helemaal correct. Hogere performance is leuk, maar net zo belangrijk is de timing van de lancering. Een product die nu gelanceerd wordt en 30% sneller is dan een HD5870, zal een compleet andere impact hebben als een product die over 6 maanden pas goed beschikbaar zal zijn en 30% sneller is dan de HD5870. Het landschap verandert continue en daar waar Fermi nu op dit moment een concurrent zou zijn van de Cypress, zal deze het straks op moeten nemen tegen Hemlock bij lancering.

AMD heeft in het verleden precies hetzelfde mee gemaakt met de R520. Het was de bedoeling dat deze voor de 7800GTX gelanceerd zou worden. Maar door de third party library problemen kwam deze pas een half jaar later. De markt kende de 7800GTX al en de impact van de X1800XT was een stuk kleiner dan wat het had kunnen hebben als het wel op tijd was gelanceerd.
Let wel als de Fermi 30% sneller is zullen alle buget varianten ook 30% sneller zijn.
Dat werkt helaas niet zo op die manier... Er zijn te veel factoren in het spel, zoals verschillen in kloksnelheid, configuratie van streamprocessoren, TMUs, geheugeninterface, gebruikte type geheugen waardoor je niet zo maar kan zeggen dat budgetvarianten ook gelijk 30% sneller zijn dan de opvolger. Het kan een richtdoel zijn van een IHV, maar het is absoluut geen factor die zeker is.
Wacht dan even op de resultaten\prijs van Fermi en koop dan een nieuwe kaart, tenminste dat ga ik doen :)
De markt voor de HD5870 is op dit moment enorm. De vraag is heel erg groot. Alles wat er gemaakt wordt kan verkocht worden. Probleem is echter dat er niet aan de vraag voldaan kan worden. Dit zou echter snel opgelost moeten zijn.

Wachten... je kan blijven wachten. Er komt altijd wat leukers aan. Grote kans dat Fermi het moet opnemen tegen de refresh van de HD5870. Blijf je daar dan ook op wachten? Op een gegeven moment zal je een beslissing moeten nemen, anders zou je nu nog met een GeForce 4200 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben hetmet CJ eens. Leuk dat Fermi 30% sneller wordt. Maar de prijs is ook belangrijk. Je gaat geen 600 euro neer leggen voor een kaart die maar 30% sneller is en wel bijna 2x zo duur is. 500 is dan zelfs te veel als je naar prijs prestatie kijkt.

+ We weten niets over de performance van Fermi. Clocks zijn ook nog niet bekend. Al is 30% wel aanemelijk anders zou het een behoorlijke strop worden voor nVidia. Aangezien de core veel groter is dan die van AMD. En de kaart dus veel duurder is om te maken.

Daarnaast zijn features ook belangrijk. Zoals Eyefinity en Physx. En dan heb je ook nog DX11 performance. De vraag is of het verschil daar ook nog zo groot is. Er gingen namelijk geruchten dat Fermi tesselation gaat doen op de shaders ipv dedicated hardware. In dat geval zou er nog wel eens een grotere performance hit kunnen zijn ten opzichte van de HD5870.

+ was CJ zegt de timing. Als de kaart volgend jaar april er pas is.... tja leuk maar Hemlock is er dan al en die zal een 60%-70% sneller zijn dan de HD5870 (als niet iets meer). + dan een eventuele refresh.

nVidia moet gewoon opschieten en de prijs redelijk maken wil de GT300 nog een succes worden.

De Markt voor de HD58xx kaarten is in ieder geval groter dan die van de Fermi omdat die in een lager budget classe zitten. (uitgaand van een 500 euro voor de GT300. De classe waarin Hemlock ook komt te zitten).

De grootste groep zal voor de kaartjes van 50-100 euro gaan. En die van 100-200 zullen ook wel redelijk populair zijn dus HD57xx en helemaal boven in de goedkoopste 5850.

nVidia heeft daar op dit moment nog niets voor te bieden. En het is ook nog maar de vraag wanneer ze met mid range DX11 kaarten komen.

Het lijkt een beetje op wat AMD had met de X1800. Dat was een soort gelijk dilemma. Daar hebben ze een behoorlijke klap van gehad. De X1900 maakte dat wel goed maar de HD2xxx was weer een ramp. De GF8 presteerde daarintegen super goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Astennu op 04-11-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

biggydeen2 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:25:
De vraag is natuurlijk hoe hard je een nieuwe kaart nodig hebt.

Wat vast staat is dat de HD5870 een topkaart is tegen een vrij redelijke prijs. Grosso modo net zo snel als mijn vorige SLI 280GTX Super OC setup en veel zuiniger in gebruik.

Zelf verwacht ik deat de Fermi een prima kaart zal zijn en sneller dan een 5870 alleen alles wijst er nu eenmaal op dat ie:
a) pas verkrijgbaar zal zijn voor consumenten ergens in 10Q1
b) een stuk duurder moet zijn dan de 5870

ps
Zelf game ik het meest in het winterseizoen dus wat dat betreft vind ik oktober toch wel een mooi moment om een nieuwe kaart te kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 04-11-2009 10:54 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
De Fermi is niet alleen veel groter, maar ook veel complexer dan de chip van de 5870. Dit kan de prijs ook aardig opdrijven, zeker als nVidia ook problemen heeft met het verkrijgen van 40nm chips...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292676

in het ergste geval brengt ATI een performance driver uit die alles 20% sneller maakt net voor fermi uitkomt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:06

AMD and NVIDIA in Batman Arkham Asylum AA fiasco - who's telling the truth?

The entire episode can be viewed one of two ways. On the one hand, NVIDIA's spent money and resources in enabling AA for an engine - Unreal Engine 3.5 - that doesn't natively support it, so why should AMD be given the code, gratis, to enable AA on its hardware? The counterpoint, as AMD may well argue, is that the company is (at a later stage than NVIDIA) prepared to put in the legwork but is apparently claiming it isn't being given an opportunity of doing so.

Een goede samenvatting van het Batman AA verhaal (wel het hele artike lezen, 2 pagina's!). De linkerhand weet niet altijd wat de rechterhand doet... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik begrijp al die heisa over die AA in BAA niet. En ik vind het ook geen fiasco. AA werkt gewoon op Radeons. Dus wat is het probleem? Dat je het via CCC in moet stellen? Lekker belangrijk.

-> nVidia geeft zowieso al veel meer games die AA supporten via CP dan ATi via CCC.

GTA 4
Bioshock
Unreal 3
STALKER
Wolverine
enz
enz

In veel games waarin je in-game geen AA kan instellen kan je het bij ATi ook niet forceren, en bij nV wel.

En nu maakt iedereen zich druk om Batman's AA. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
RappieRappie schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:55:
Ik begrijp al die heisa over die AA in BAA niet. En ik vind het ook geen fiasco. AA werkt gewoon op Radeons. Dus wat is het probleem? Dat je het via CCC in moet stellen? Lekker belangrijk.
AA forceren via het CCC zorgt er voor dat op alles AA wordt toegepast en de performancehit dus erg groot is... groter dan wanneer er ingame AA wordt toegepast zoals op NV kaarten. Nu is het dus mogelijk om via een thirdparty programma, de game-engine voor de gek te houden en een Radeon als GeForce te laten herkennen. Dan werkt AA ineens zonder problemen op ATI Radeons en zonder de grote performancehit die je wel hebt met geforceerd AA.

Dat lijkt me toch best belangrijk...
-> nVidia geeft zowieso al veel meer games die AA supporten via CP dan ATi via CCC.

GTA 4
Bioshock
Unreal 3
STALKER
Wolverine
enz
enz

In veel games waarin je in-game geen AA kan instellen kan je het bij ATi ook niet forceren, en bij nV wel.

En nu maakt iedereen zich druk om Batman's AA. :O
Heb je de mail uitwisseling ook gelezen op de twee pagina? De mailuitwisseling waaruit blijkt dat AMD wel bereid was om AA aan de gang te krijgen, maar dat ze continue werden tegengewerkt door de legal department omdat NV niet wilde dat bepaalde dingen in de code aangepast werden... Dat is waar iedereen zich druk om maakt... dat er dus blijkbaar met opzet voor gezorgd wordt dat een groot gedeelte van de targetaudience niet ten volste kan genieten van een game (lees: Alle Radeon bezitters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:04:

AA forceren via het CCC zorgt er voor dat op alles AA wordt toegepast en de performancehit dus erg groot is... groter dan wanneer er ingame AA wordt toegepast zoals op NV kaarten. Nu is het dus mogelijk om via een thirdparty programma, de game-engine voor de gek te houden en een Radeon als GeForce te laten herkennen. Dan werkt AA ineens zonder problemen op ATI Radeons en zonder de grote performancehit die je wel hebt met geforceerd AA.

Dat lijkt me toch best belangrijk...
De performancehit zal groter zijn, maar de IQ ook beter. Dus ik begrijp het geklaag nog steeds niet.

Hoe meer AA wordt toegepast hoe beter toch? 8)7
Heb je de mail uitwisseling ook gelezen op de twee pagina? De mailuitwisseling waaruit blijkt dat AMD wel bereid was om AA aan de gang te krijgen, maar dat ze continue werden tegengewerkt door de legal department omdat NV niet wilde dat bepaalde dingen in de code aangepast werden... Dat is waar iedereen zich druk om maakt... dat er dus blijkbaar met opzet voor gezorgd wordt dat een groot gedeelte van de targetaudience niet ten volste kan genieten van een game (lees: Alle Radeon bezitters).
Tuurlijk wil AMD dat. nVidia betaalt EIDOS (wie weet hoeveel ton of hoeveel miljoen ze erin gepompt hebben), en AMD begint te klagen dat ze worden tegengewerkt.

Vreemd.... Of toch niet? :?

nVidia pompt geld in games met TWIMTBP, en ATi maar klagen dat dit of dat niet goed draait. Ze kunnen zelf ook wat meer gaan samenwerken met gamedevs en er wat meer geld insteken ipv van een ander mee te profiteren. Of achteraf gaan lopen huilen. Zo zie ik het.

Ik vind het allemaal heel logisch. Als je ergens voor betaalt mag je eisen stellen, en dat doet nV. En de gamedevs werken er zelf ook aan mee. Niet alleen nV moet in dit geval "worden aangekeken" op dit soort dingen.

-Als ik iets uitvind en er veel geld in steek, of meehelp aan de ontwikkeling van iets, dan sta ik ook niet toe dat een ander ermee aan de haal gaat. En dat geldt ook voor bedrijven. Dat weet iedereen. ;) Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.

[ Voor 51% gewijzigd door Format-C op 04-11-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Rappie, het gaat er niet om dat nVidia hun AA-code moet geven aan ATi, maar dat als de .exe een GPU ID zoals je die in GPU-Z vindt herkend als ATi.... je AA niet kunt instellen.

In plaats van:
code:
1
If ID = nVidia { aa = 1 }

staat er:
code:
1
if ID = ATi { aa = 0 }

ATi mag wel willen van hun kant... maar ze mogen door legal-issues bij EIDOS, door dat stukje, er niet eens aan beginnen (door nVidia).

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 04-11-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:01

Darkasantion

Just keep swimming!

RappieRappie schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:09:
[...]

Tuurlijk wil AMD dat. nVidia betaalt EIDOS, en AMD begint te klagen dat ze worden tegengewerkt.

Vreemd.... Of toch niet? :?

nVidia pompt geld in games met TWIMTBP, en ATi maar klagen dat dit of dat niet goed draait. Ze kunnen zelf ook wat meer gaan samenwerken met gamedevs en er wat meer geld insteken ipv van een ander mee te profiteren. Of achteraf gaan lopen huilen. Zo zie ik het.

Ik vind het allemaal heel logisch. Als je ergens voor betaalt mag je eisen stellen, en dat doet nV. En de gamedevs werken er zelf ook aan mee. Niet alleen nV moet in dit geval "worden aangekeken" op dit soort dingen.

-Als ik iets uitvind en er veel geld in steek, of meehelp aan de ontwikkeling van iets, dan sta ik ook niet toe dat een ander ermee aan de haal gaat. En dat geldt ook voor bedrijven. Dat weet iedereen. ;) Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar.
Het is niet zo dat AMD niks wil doen, en achteraf van het harde werk van Nvidia wil profiteren.
Feit is dat:
Ja, Nvidia was eerder bij Eidos met hulp bij het ontwikkelen van de code(TWIMTBP-programma)
Ja, zij hebben dan recht op het alleenrecht op AA in die game, als alleen Nvidia geholpen heeft met die AA-code.
MAAR, AMD wou Eidos ook helpen met ontwikkelen van de code, zij het iets later dan Nvidia, echter mochten zij niet komen helpen van Eidos, omdat Nvidia dit verboden heeft.
Dus ja Nvidia heeft als enigste AA erin gezet, maar AMD wou ook wel, maar wordt tegengewerkt door Nvidia(indirect). Dus is het dan raar dat AMD klaagt? Zou wouden ook tijd/geld erin stoppen net zoals Nvidia, maar worden gewoon geblokkerd door Nvidia....

Dus niks profiteren van AMD, nee gewoon blokkeren van Nvidia.... En dan gaat Nvidia ook nog roepen dat zij de beste IQ willen, en de PC-gaming industry redden :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

RappieRappie schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:09:
Als je het zo ziet heb je dat hele artikel niet gelezen ;) Ze vroegen eidos namelijk of ze een stukje voor hun AA mochten inbouwen maar Eidos gaf aan dat dat niet mocht van NVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

nVidia had misschien al miljoenen in die game zitten, en vervolgens komt AMD zich melden dat ze ook graag mee willen doen. Mja, lekker handig.

Nogal logisch dat je dan te laat bent. nVidia heeft die game gewoon gekocht. Zo simpel is het. En ze hebben alles contractueel laten vastleggen. Ook logisch. En de gamedev werkt eraan mee. Want die bespaart een hoop geld.

Jammer dan voor AMD. Achteraf zeuren is altijd lekker makkelijk.

Als ik een huis bouw om te verhuren, dan sta ik toch ook niet toe dat iemand anders 1 steen in een muur metselt en de helft van de huur krijgt?
bwerg schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:42:

Als je het zo ziet heb je dat hele artikel niet gelezen ;) Ze vroegen eidos namelijk of ze een stukje voor hun AA mochten inbouwen maar Eidos gaf aan dat dat niet mocht van NVidia.
Dan lag dat contractueel vast, en staat nVidia erbuiten. EIDOS heeft het geld en het alleenrecht op die AA van nV geaccepteerd, niet nV. nVidia heeft alleen betaald en eisen gesteld.Dit is toch allemaal heel logisc"? Of ben ik nou de enige die dit ziet en vindt? |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 04-11-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

bwerg schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:42:
[...]

Ja dit komt dus omdat Nvidia veel geld in die engine gepompt heeft zodat AA wel kon werken. En da is het natuurlijk makkelijk om AA op ATI kaarten ook te laten werken dit kost dan bijna niks.. Nvidia investeert ergens in en daar profiteren ze van. ATI steekt er geen geld in en probeert ook te profiteren dan is het toch logisch dat Nvidia dit niet wil?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd de discussie open en eerlijk. Overtuigen doen we met argumenten. Voor ATi vs. NVidia flamewars is hier geen plaats. Voor het gebruik van termen als 'fanboy' en aanverwante zaken is er geen tolerantie!