Verder bekende Huang dat concurrent AMD een snelle DirectX 11 chip op de markt heeft weten te brengen, maar relativeerde dit gelijk door te stellen dat deze ook weer niet zó snel is en in feite weinig meer dan een RV770 met DirectX 11 ondersteuning betreft. nVidia's Fermi architectuur daarentegen betreft geen incrementele stap, maar is volledig vanaf de grond opgebouwd; iets dat de chipfabrikant weer voor het eerst in vier jaar heeft gedaan voor haar nieuwe generatie videokaarten. Mede hierdoor zal Fermi ongekende prestaties weten te realiseren, aldus Huang.
Ik sluit me aan bij superwashandje, dit zegt in principe niks.
Slechts een incrementele stap zetten, dat hoeft helemaal niet slecht te zijn. Als het vorige product goed was (en dat was de hd4000 serie toch?) en je weet dit verder te perfectioneren, wat is daar mis mee?
Dat Fermi vanaf de grond opgebouwd is, kan wel grote voordelen opleveren, maar is in zo'n geval vaak op een specifiek punt gericht. Het zou mij niet verbazen als hij 'met ongekende prestaties' de gpgpu of cuda prestaties bedoelt. Als je daar je pijlen op richt bij het vanaf de grond opnieuw opbouwen van je GPU, tja, dan is het logisch dat die prestaties onevenredig veel beter zijn dan de vorige GPU. In dat geval zegt het niet zo veel over de gaming prestaties van die kaart. Maar je hebt ook opnieuw te maken met kinderziektes en andere problemen waar je geen of minder last van hebt als je voortborduurt op een bestaand ontwerp.