[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nVidia's Fermi architectuur daarentegen betreft geen incrementele stap, maar is volledig vanaf de grond opgebouwd; iets dat de chipfabrikant weer voor het eerst in vier jaar heeft gedaan voor haar nieuwe generatie videokaarten. Mede hierdoor zal Fermi ongekende prestaties weten te realiseren, aldus Huang.
Alsof een volledig nieuwe architectuur een garantie is voor betere, laat staan ongekende, prestaties?

Denk bijvoorbeeld maar eens aan de 2900XT en de FX5900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 02:37
neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:05:
[...]

Ben je de 2900 nu al vergeten?
In welk opzicht ? Want de HD2900 gebruikte GDDR3 gekoppeld aan een 512 Bit bus.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

FX5800 .. de 5900 en 5950 waren "redelijk"

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
neliz schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:45:
FX5800 .. de 5900 en 5950 waren "redelijk"
Typo, moest inderdaad 5800 zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Darkasantion schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:05:
[...]

Oftewel, de finale specs van Fermi zijn nog niet bekend, en gaan ervan afhangen hoeveel prestatie zij eruit kunnen krijgen met hun huidige "problemen" met Fermi :+

[...]

FAIL!
RV870=/RV770......
Waarvij RV770 ook een totale vernieuwing was qua architectuur, en de RV870 hier verder op heeft gebouwd, maar dan wel grondig aangepast en verbeterd is. Want als je RV770 en RV870 gaat vergelijken, moet je op zijn allerminst zeggen dat RV870= ~2xRV770
Mister Huang is dus bezig om alles goed te praten, terwijl er niet veel goeds is :X
Grappig dat hij zo praat over de RV870. En hun idiote acties dan ? 8800 GT = 9800 GTX = 9800 GTX+ = 9800 GT = GTS250 = Allemaal G92 waarvan een op 65nm en een op 55nm.

En dan beginnen hun te zeggen dat de RV870 een RV770 is met DX11 hou toch snel even op zeg :o Er zitten meer vernieuwende dingen in dan hun in hun GT21x chips hebben zitten. Zoals nieuwe UVD en Eyefinity.

En als we zo gaan kijken is RV870 = R600 allemaal dezelfde basis alleen door ontwikkeld. Net zo goed als de GT200 dan gelijk is aan de G80. Hetzelfde met veel tweaks en doorontwikkelingen.

Als ik het goed heb begrepen komt AMD bij de volgende generatie kaarten ook met een nieuwe Architectuur.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Maar vergeet niet dat Nvidia zelf een hele reeks heeft zitten herbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Astennu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:43:
[...]

In welk opzicht ? Want de HD2900 gebruikte GDDR3 gekoppeld aan een 512 Bit bus.
De HD2900XT 1GB was met GDDR4 chips. Verder hadden ook de Radeon X1950XTX, de HD3870 en de HD2600 (speciale versie van Sapphire) GDDR4 geheugen. Ten opzichte van GDDR3 was het wel duurder, maar niet zo veel sneller. De kloksnelheden konden iets hoger, maar eigenlijk niet genoeg om de meerprijs boven GDDR3 te rechtvaardigen. Met GDDR5 is dat wel gelukt..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
*knip*

Mijn diepste excuus aan de moderators als ik regels overtreed.

Ik heb liever dat je je gewoon aan de regels houdt.

[ Voor 62% gewijzigd door Edmin op 11-11-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
frankknopers schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:16:
[...]

De HD2900XT 1GB was met GDDR4 chips. Verder hadden ook de Radeon X1950XTX, de HD3870 en de HD2600 (speciale versie van Sapphire) GDDR4 geheugen. Ten opzichte van GDDR3 was het wel duurder, maar niet zo veel sneller. De kloksnelheden konden iets hoger, maar eigenlijk niet genoeg om de meerprijs boven GDDR3 te rechtvaardigen. Met GDDR5 is dat wel gelukt..
Je hebt gelijk ja. Daar had ik even niet aan gedacht. Die X1950XTX en de 1GB versie van de 2900 had ik moeten weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 09:52
Verder bekende Huang dat concurrent AMD een snelle DirectX 11 chip op de markt heeft weten te brengen, maar relativeerde dit gelijk door te stellen dat deze ook weer niet zó snel is en in feite weinig meer dan een RV770 met DirectX 11 ondersteuning betreft. nVidia's Fermi architectuur daarentegen betreft geen incrementele stap, maar is volledig vanaf de grond opgebouwd; iets dat de chipfabrikant weer voor het eerst in vier jaar heeft gedaan voor haar nieuwe generatie videokaarten. Mede hierdoor zal Fermi ongekende prestaties weten te realiseren, aldus Huang.
Ik sluit me aan bij superwashandje, dit zegt in principe niks.

Slechts een incrementele stap zetten, dat hoeft helemaal niet slecht te zijn. Als het vorige product goed was (en dat was de hd4000 serie toch?) en je weet dit verder te perfectioneren, wat is daar mis mee?

Dat Fermi vanaf de grond opgebouwd is, kan wel grote voordelen opleveren, maar is in zo'n geval vaak op een specifiek punt gericht. Het zou mij niet verbazen als hij 'met ongekende prestaties' de gpgpu of cuda prestaties bedoelt. Als je daar je pijlen op richt bij het vanaf de grond opnieuw opbouwen van je GPU, tja, dan is het logisch dat die prestaties onevenredig veel beter zijn dan de vorige GPU. In dat geval zegt het niet zo veel over de gaming prestaties van die kaart. Maar je hebt ook opnieuw te maken met kinderziektes en andere problemen waar je geen of minder last van hebt als je voortborduurt op een bestaand ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb een nieuwe TS aangemaakt voor deeltje 41:

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 41

Hierin ben ik eindelijk begonnen aan de update van het mobiele gedeelte (moet nog veel bijkomen...)

Hopelijk wordt het een mooi nieuw on-topic deeltje zodat dit topic kan blijven voortbestaan + laten we hopen dat we eens wat positiever nieuws erin gaan krijgen qua nVidia en hun nieuwe gaming GPU's .
(hun website begint zich meer en meer op ander stuff te richten atm heb ik de indruk :/)

Ohja, bijna vergeten, zoals altijd zijn vragen/opmerkingen/correcties steeds meer dan welkom ;)

[ Voor 8% gewijzigd door lightdestroyer op 11-11-2009 17:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 09:52
lightdestroyer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:30:
Ik heb een nieuwe TS aangemaakt voor deeltje 41:

[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 41

Hierin ben ik eindelijk begonnen aan de update van het mobiele gedeelte (moet nog veel bijkomen...)

Hopelijk wordt het een mooi nieuw on-topic deeltje zodat dit topic kan blijven voortbestaan + laten we hopen dat we eens wat positiever nieuws erin gaan krijgen qua nVidia en hun nieuwe gaming GPU's .
(hun website begint zich meer en meer op ander stuff te richten atm heb ik de indruk :/)

Ohja, bijna vergeten, zoals altijd zijn vragen/opmerkingen/correcties steeds meer dan welkom ;)
Bij de toekomstige kaarten: gt300 'midden oktober' gaan ze niet meer halen vrees ik

En voor je mobiele chips, misschien is het wel aardig om ook hier een linkje naartoe te geven zodat je duidelijk kan zien welke chip nou hoe snel ongeveer is:
http://www.notebookcheck....-Graphic-Cards.130.0.html

[ Voor 12% gewijzigd door whiteguy op 11-11-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-06 20:40

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd de discussie open en eerlijk. Overtuigen doen we met argumenten. Voor ATi vs. NVidia flamewars is hier geen plaats. Voor het gebruik van termen als 'fanboy' en aanverwante zaken is er geen tolerantie!