[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ligt eraan wat voor taal ;) (dus Brits of Amerikaans, de Britten hebben dezelfde methode voor grote getallen als wij, als ik me niet vergis. In ieder geval worden er in het engels beide methoden gebruikt)

Oke, in dit geval is het gewoon miljard, maar toch. :P

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 26-10-2009 21:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

bwerg schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:19:
Oke, in dit geval is het gewoon miljard, maar toch. :P
Dat was allemaal al bekend toch? 40% meer transistoren dan RV870 op 60% meer oppervlak.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

nVidia's marktaandeel zakt langzaam in.
What about growth for each company? Intel and AMD look like the winners there. Compared to the previous quarter, Intel enjoyed 25.2% growth in shipments, AMD saw 30.2%, and Nvidia just 3.3%. Compared to the same quarter a year before, JPR registered growth of 14.6% for Intel, 3.1% for AMD, and -4% for Nvidia (yep, that's a minus sign).
AMD is now approaching the 20% mark for the first time in ages, with 19.8% of all units shipped. 19.8% market share makes up for 23.65 million units, a 3.1% growth over last year. The biggest loser among the big three is nVidia, who currently occupies 24.9% of the market, a 4% drop from 2008. In 2Q 2009, nVidia took 29.2% of the market
http://www.brightsideofne...ive-21225-in-3q-2009.aspx
http://techreport.com/discussions.x/17834

[ Voor 35% gewijzigd door neliz op 27-10-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Dat is goed nieuws voor de PC gamer in het algemeen. Met de stijging van het marktaandeel van AMD/ATi, dienen de gamedevs meer rekening te houden met de consumenten die AMD/ATi GPU's in hun bak hebben zitten.
Dus ook minder kans op fratsen zoals het opzettelijk benadelen van een gedeelte van de PC gamers markt
(lees: Assassins Creed disablen van DX10.1 en Batman:AA disablen AA op niet nVidia hardware)

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kijkt wel of er van genoten word dat het zo slecht met nvidia gaat maar goed je lacht dan wel om latere problemen met hogere prijzen als dit aan houd :> . Ze moeten echt hun best doen om concurentie te laten blijven want zonder concurentie stranden wij straks bij hoog geprijsde kaarten van alleen ati.
Daar zitten wij dus echt niet op te wachten ales eenigste gamers kaarten.
Laat ze maar ophouden met het maken van die domme physx gevallen want daar zitten wij ook niet op te wachten.

Ik wil van nvidia minimaal een serie kaarten zien die kan concureren met de hd5800 series qwa snelheid en dx11
Pas dan vind ik dat er voor ieder wat is en kunnen de prijzen ook laag blijven wat het belangrijste is

Edit
is er bewijs dat nvidia game makers dingen laat doen zodat ati er gedonder mee krijgt?
Zoals hier boven word beweerd, dat mag toch helemaal niet lijkt mij?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nv heeft physx ontwikkeld, en zodra er geen nv kaart aanwezig is en het op de cpu gaat draaien draait het gewoon super slecht. Totaal niet door ontwikkeld (tja, waarom zouden ze, koop gewoon een nv kaart als je physx wil?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Die golfbewegingen hou je toch imho.

Als ze straks met een Fermi komen die iedereen wil, EN ze kunnen snelle en goedkope mid end kaarten produceren, dan pakken ze wel wat terug.

En wat Luppie zegt ben ik het helemaal mee eens; zonder concurrentie hebben wij als consument een probleem. Als de Fermi er nu was geweest had je misschien Radeon HD5870's kunnen kopen voor 250 euro. Nu betaal je 350.

De situatie zoals die nu is is slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 27-10-2009 15:14 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
De situatie is in mijn ogen nu een stuk beter dan 1.5 jaar geleden toen je nog €650 moest betalen voor de snelste single GPU kaart. Nu betaal je €293 voor de goedkoopste HD5870, terwijl die wel een stuk sneller is en veel meer features heeft. En de HD5850 is al te krijgen voor minder dan €200... Zelfs €350 is nog een koopje als je het vergelijkt met de oude highend prijzen die iedereen tot juni 2008 als 'normaal' beschouwde.

Als Fermi er nu was geweest dan had het nog niet veel uitgemaakt voor de prijzen. Denk je echt dat NV de kaart met GPU die 70% groter is en 50% meer transistoren heeft voor €300 gaat lanceren zodat de prijs van de HD5870 naar €250 gaat? Want zo veel moet-ie ongeveer kosten als je kijkt naar het te verwachten performance verschil van 20%... En tegen de tijd dat Fermi er is, kan je waarschijnlijk die HD5870 inderdaad al voor €250 kopen.

De situatie nu is, zoals ik het zie wat betreft prijzen, dus in tijden niet zo goed geweest voor de consument. Dat er minder keuze is, is een andere zaak, maar doet nog steeds niet af aan het feit dat je nu zo veel meer waar voor je geld krijgt dan een jaar geleden.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.goodgearguide.com.au/article/323713

Asustek teams with Nvidia on 1.1 Teraflop supercomputer
Asustek Computer unveiled its first supercomputer on Monday, the desktop computer-sized ESC 1000, which uses Nvidia graphics processors to attain speeds up to 1.1 teraflops.

One teraflop is one trillion flops (floating point operations per second), a measure of computing speed. Computers able to perform at such high speeds can be used in a variety of ways, including scientific research, image manipulation, engineering modeling or for medical purposes.

Asus's ESC 1000 comes with a 3.33GHz Intel LGA1366 Xeon W3580 microprocessor designed for servers, along with 960 graphics processing cores from Nvidia inside three Tesla c1060 Computing Processors and one Quadro FX5800., according to a spec sheet from Asustek.

The c1060 is a dual-slot PCI card with no graphics ports on the back.

Nvidia has promoted its graphics cores as an alternative to microprocessors to build speedier computers that require less electricity.

The ESC 1000 is made for 64-bit computing and carries 24GB of DDR3 (double data rate, third generation) 1333MHz DRAM.

The chassis on the supercomputer is 445 millimeters by 217.5 mm by 545 mm.

The ESC 1000 has a 500GB SATA II hard drive on board and its power supply is rated for 1100 watts.

A note in Asustek's literature said the ESC 1000 has a cost structure in software and hardware of US$14,519 over five years, but an Asustek representative declined to give a per-unit price or when the ESC 1000 would be available globally.

The supercomputers are ready to ship, he said.

The ESC 1000 is the result of collaboration between Asustek, Nvidia and Taiwan's National Chao Tung University.

En voor dat er een boel gebash komt
Dit is voor de industie, wetenschap enzv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Laatst online: 08-09 19:35
Heh, lees ik nu zo scheef, of staat daar 1.1Teraflops voor een computer met 4 GT200 cores.
Zoja doen ze iets verkeerd, want ik gok dat 80% van onze tweakers in dit topic meer dan 1.1Teraflop onder de motorkap heeft.

Een losse Tesla c1060 hoort al 1TF te halen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
CJ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:44:
De situatie is in mijn ogen nu een stuk beter dan 1.5 jaar geleden toen je nog €650 moest betalen voor de snelste single GPU kaart. Nu betaal je €293 voor de goedkoopste HD5870, terwijl die wel een stuk sneller is en veel meer features heeft. En de HD5850 is al te krijgen voor minder dan €200... Zelfs €350 is nog een koopje als je het vergelijkt met de oude highend prijzen die iedereen tot juni 2008 als 'normaal' beschouwde.

Als Fermi er nu was geweest dan had het nog niet veel uitgemaakt voor de prijzen. Denk je echt dat NV de kaart met GPU die 70% groter is en 50% meer transistoren heeft voor €300 gaat lanceren zodat de prijs van de HD5870 naar €250 gaat? Want zo veel moet-ie ongeveer kosten als je kijkt naar het te verwachten performance verschil van 20%... En tegen de tijd dat Fermi er is, kan je waarschijnlijk die HD5870 inderdaad al voor €250 kopen.

De situatie nu is, zoals ik het zie wat betreft prijzen, dus in tijden niet zo goed geweest voor de consument. Dat er minder keuze is, is een andere zaak, maar doet nog steeds niet af aan het feit dat je nu zo veel meer waar voor je geld krijgt dan een jaar geleden.
Kijk aan, CJ snapt het tenminste d:)b

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:27:
Heh, lees ik nu zo scheef, of staat daar 1.1Teraflops voor een computer met 4 GT200 cores.
Zoja doen ze iets verkeerd, want ik gok dat 80% van onze tweakers in dit topic meer dan 1.1Teraflop onder de motorkap heeft.

Vraag ik mij ook af, ik denk dat het een grove spel fout is.
Maar het gaat hier om andere prestaties dan wat met gamen nodig is. Dus mischien kan het
ook wel kloppen?

Edit mischien bedoelen ze wel 1000 TF

Ik heb geloof ik 2,2TF onder mijn kapje liggen >:)
StefanvanGelder schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:29:
[...]

Kijk aan, CJ snapt het tenminste d:)b
Jeps zo werkt het nu ook nog wel
Maar niet als nvidia zeg maar nix meer in heeft te brengen op de gaming markt.
Dan gaan de prijzen van ati gewoon weer omhoog. Ik weet verder zeker dat de scip bakker
dan meer gaat vragen voor zijn chippies ;)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:13:
The ESC 1000 has a 500GB SATA II hard drive on board
Eh, lol. Niet eens SAS schijven. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is net zo iets geloof ik

Core i7 X58 SuperComputer demo
http://www.youtube.com/wa...7a6P0-Xjw&feature=related

Edit

hierboven
Het is maar een test systeempje ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Mijn 4850 doet al 1tflop... ;)

Een 4870 zelfs al 1.2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Denk dat ze eerder 11TF bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:44:
Komt door concurrentie.
Wat die zou kosten zou niet eens zo heel veel uitmaken. Elke kaart die nV verkoopt wordt namelijk niet aan ATi verkocht. En dát is waar het om gaat. Klanten afpakken. Concurreren.
Het gaat om het feit dat er geen concurrentie voor de HD5870 is. Dat kaarten van ATi goedkoper in de markt worden gezet dan "vroeger" is toe te juichen, maar idd, zoals Luppie al zegt, zonder concurrentie zal ook ATi haar klanten uitmelken. Dat doet ELK bedrijf. Daarvoor bestaan ze namelijk. Geld verdienen.

Ook drivers bijvoorbeeld, zouden, let wel ik zeg ZOUDEN slechter kunnen worden zonder concurrentie van nV. Puur omdat de HD5870 alleenheerser is tot nader order. Als hij dit zou blijven, en nVidia zou niet snel terug komen, dan is dit gewoon zeer slecht voor consumenten. Dan kan ATi namelijk doen en laten wat ze willen, zonder dat ze er problemen door krijgen. En wat maakt die paar procent extra performance van drivers uit als je toch het snelst bent? ;)

En je zegt 293 voor de goedkoopste HD5870; dat is gewoon BS. De goedkoopst LEVERBARE HD5870 is 350+, en dat is al bijna 3 weken zo. Een zéér klein aantal mensen heeft geluk dat ze ze goedkoper hebben kunnen krijgen, maar de meeste winkels die ze op voorraad hebben verkopen de kaarten gewoon boven de 350 omdat ze heel duur moeten inkopen. -Die goedkope shops hebben het wel op hun site staan, maar leveren ho maar. ;) ) Als de Fermi er al was geweest was de Fermi vast concurrerend (iig qua performance, you know what I mean) in de markt gezet, en dan verkopen ze weer als warme broodjes. Als gevolg hiervan had ATi de prijs echt wel verder laten zakken, zodat vervolgens nV dat weer zou doen, en wij zouden er met z'n allen vrolijk en beter van worden. En daar komt bij; zonder concurrent heb je verder ook geen kéus. Als klant dan. Dat is ook niet zo fijn.

-Qua prijs is het misschien nooit zo goed geweest, maar met concurrentie was ie beter geweest. En vergeet niet dat 350 euro ook gewoon 770 gulden is/was. En dat een dollar €1,50 is, waardoor de kaarten hier goedkoper (zouden kunnen/moeten) zijn, die koers is héél gunstig voor Europa. In Amerika kost een HD5870 ook 380 dollar, wat best veel is als je de Amerikanen op fora mag geloven. Gewoon een keer zo duur als een HD4890. En maar een tientje goedkoper dan een GTX295.

Ik blijf erbij dat concurrentie in alle opzichten goed is voor consumenten. En dat zal nooit anders zijn.

-Ik vind 350 euro wel goed, maar vind 250 beter. En 200 nóg beter. Maar zolang er geen concurrentie is, is er geen énkele reden voor ATi om de prijs te laten zakken. Sterker nog, ze kunnen de prijzen wel verhógen.

Nogmaals; geen concurrentie is slecht.

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 27-10-2009 18:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
11TF haalt dat systeem zeer zeker niet. De GTX285 waar deze Tesla's op gebasseerd zijn, haalt ~1.1TF single precision (1062.720 GF om precies te zijn), dus de vier in dat systeem hebben samen ~4.4TF single precision rekenkracht.

Nu zegt dat alleen verder niet zo heel veel natuurlijk. Belangrijk zijn ook de ondersteuning om die kracht om te zetten in prestaties.

Verder is wat ik regelmatig terug heb gelezen eigenlijk vooral de Double Precision rekenkracht erg belangrijk bij wetenschappelijke berekeningen. Helaas schiet de GT200 hierin nog altijd ernstig tekort, aangezien deze chip maar met 30 double precision shaderunits is uitgerust.

@luppie

Ik dacht dat je 2 HD5870's in crossfire had staan. Die kaarten samen hebben een potentiele rekenkracht van 5.4TF, dus wel iets meer dan je zelf stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:02:
Het kijkt wel of er van genoten word dat het zo slecht met nvidia gaat ......
Ik denk dat het meer zo zit:

Zowel ATI als nVidia doen dingen die consumenten niet als sjiek worden ervaren. Alleen, er zijn inmiddels toch wel een hoop mensen die vinden dat nVidia dat wel een beetje heel veel en op een erg flauwe vervelende manier doet.
Daarom genieten zij er, naar mijn inschatting, idd wel een beetje van dat ze nu eens een keer het deksel op hun neus krijgen.

Dat een markt zonder concurrentie niet gezond is dat snapt iedereen die wel eens een economieboekje open heeft geslagen. Denk daarom dat er maar weinig gamers zijn die hopen dat nVidia niet snel terugkomt met een aantrekkelijk produkt.

Verder kunnen we wel over allerlei dingen gaan speculeren maar voor mij is het een feit dat het ATI was die met de komst vd HD4xxx series, GPU's met High End prestaties voor een significant lagere prijs dan voorheen op de markt heeft gezet en daarmee die markt heeft opengebroken.

O.a. daarom ben ik sinds de HD4870, ondanks de iets hoger dan verwachte prijs voor de HD5xxx serie, blijer met ATI dan met nVidia. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het natuurlijk helemaal waar dat het ontbreken van concurrentie slecht zou zijn, alleen wat we nu zien is juist goed. ATi heeft het een paar jaar slecht gedaan, als ze het nu niet goed zouden doen zou de balans weg zijn en nVidia permanent de boventoon voeren, en dus de concurrentie aangetast worden. Bij de CPU's zie je dat gebeuren nu AMD al een paar jaar niet op performance kan concurreren, de i7 is op het goedkoopste model na bijna onbetaalbaar. Als we het nou toch over concurrentie hebben lijkt me dat niet iets wat we in de videokaartenmarkt ook willen, en dus is het goed dat het nu eens ATi is dat de boventoon voert.

Het grappige is trouwens wel dat toen nVidia de markt domineerde en ATi achter liep niemand het er over had hoe slecht dat voor de concurrentie was, maar nu het omgekeerd is wordt dat wel overal geroepen. Ik wil niemand van fanboyisme beschuldigen, flamen laat ik vandaag eens achterwege. ;) Maar ik vind het toch een interessant gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niet echt heet van de naald, maar wel gevalletje Jen-Hsun in de bocht:
http://www.xbitlabs.com/n...Are_Software_Company.html

Wat me vooral opvalt is de vergelijking met Apple. De conclusie die ik iig voorlopig trek, is dat NV doelbewust mikt op de ontwikkeling van proprietaire apps. Als je dus een mening over PhysX hebt, dan zul je jezelf nog wel een paar keer mogen herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Ik vraag me af welke coders in godsnaam in physx gaat schrijven als OpenCL een veel grotere doelgroep is?
Snapt nv dat nou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

spNk schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:00:
Ik vraag me af welke coders in godsnaam in physx gaat schrijven als OpenCL een veel grotere doelgroep is?
Snapt nv dat nou niet?
De coder die gesponsord wordt door nVidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik denk dat je dat "software bedrijf" idee ook meer richting bedrijven dan consumenten moet zien. Bij bedrijven is het heel gebruikelijk dat er met propriëtaire apps wordt gewerkt zoals een ERP pakket, server software etc. Maar dit kan ook software zijn die gebruikt gaat maken van de CUDA mogelijkheden voor wetenschappelijk onderzoek, kansberekeningen voor beleggers etc. Er is zoveel mee mogelijk en dat ziet nvidia ook. Vanuit een bedrijfskundige oogpunt is het zeer logisch dat ze dan een graantje van mee willen pikken met hun propriëtaire apps. Als je de bedrijfswereld aan je weet te binden is dat heel moeilijk om te doorbreken voor concurrenten. Een bedrijf gaat namelijk niet zomaar overstappen op een ander systeem/software omdat dat erg veel kosten met zich mee brengt. Een consument heeft alleen zichzelf en kan dus veel makkelijker wisselen. Ook is hij minder snel geneigd om een premium te betalen dan een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:27:

Ik ben er al achter, het staat er trouwens ook bij. Het is een WERKELIJKE 1.1 TF
Ikkan mischien wel veel meer hebben met mijn gaming kaarten maar die maken en niet WERKELIJK gebruik van ofzo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:49:
Op zich is het natuurlijk helemaal waar dat het ontbreken van concurrentie slecht zou zijn, alleen wat we nu zien is juist goed. ATi heeft het een paar jaar slecht gedaan, als ze het nu niet goed zouden doen zou de balans weg zijn en nVidia permanent de boventoon voeren, en dus de concurrentie aangetast worden. Bij de CPU's zie je dat gebeuren nu AMD al een paar jaar niet op performance kan concurreren, de i7 is op het goedkoopste model na bijna onbetaalbaar. Als we het nou toch over concurrentie hebben lijkt me dat niet iets wat we in de videokaartenmarkt ook willen, en dus is het goed dat het nu eens ATi is dat de boventoon voert.

Het grappige is trouwens wel dat toen nVidia de markt domineerde en ATi achter liep niemand het er over had hoe slecht dat voor de concurrentie was, maar nu het omgekeerd is wordt dat wel overal geroepen. Ik wil niemand van fanboyisme beschuldigen, flamen laat ik vandaag eens achterwege. ;) Maar ik vind het toch een interessant gegeven. :)
Klopt. Maar is is ook zo wat een ander roept springt de rest er wel achteraan zoals hiero veel gebeurd, zonder te weten waar het over gaat. Ik baal ook hier enorm van want dat is slecht voor zo'n goed forum.
Neem een voobeeld aan HWI die kijkt niet zo naar één kant, teminste het publiek op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:52:
[...]

Ik ben er al achter, het staat er trouwens ook bij. Het is een WERKELIJKE 1.1 TF
Ikkan mischien wel veel meer hebben met mijn gaming kaarten maar die maken en niet WERKELIJK gebruik van ofzo????
Wel, maar het zou in het feit kunnen liggen dat in Single Point Precision berekeningen de HD5870 2.72Tf kan berekenen, maar de prestatie in Dubble Point Precision(of hoe het ook heet) totaal inzakt, terwijl Nvidia zich hierop gefocust heeft, en dus minder last heeft van de overgang naar DPP van SPP. DPP is veel zwaarder dan SPP, dus daarom heeft 4x2000GT maar 1.1 TFlop :)

Ik heb trouwens 3 Tflop hier :+

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:01:
[...]

Wel, maar het zou in het feit kunnen liggen dat in Single Point Precision berekeningen de HD5870 2.72Tf kan berekenen, maar de prestatie in Dubble Point Precision(of hoe het ook heet) totaal inzakt, terwijl Nvidia zich hierop gefocust heeft, en dus minder last heeft van de overgang naar DPP van SPP. DPP is veel zwaarder dan SPP, dus daarom heeft 4x2000GT maar 1.1 TFlop :)

Ik heb trouwens 3 Tflop hier :+
Ik schijn 5,4 TF te hebben maar goed, ik zie het niet erg snel trug in de prestaties lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:05:
Ik schijn 5,4 TF te hebben maar goed, ik zie het niet erg snel trug in de prestaties lol.
En dat komt omdat jij zo'n enorm goede programmeur bent die zelf een applicatie kan schrijven waar je theoretische snelheden kunt meten?

Gelukkig hebben anderen dat al voor je gedaan
Probeer het eens met deze:
http://users.skynet.be/fquake/MandelDX11.zip
Één HD5870 haalt daar meer dan 1.9TF aan berekeningen. GTX280 haalt ongeveer 600GF in die benchmark. Dit betekend op beide kaarten meer dan 90% belasting en dus een hele goede indicatie van de kracht van je GPU. Dit is een echte GPU benchmark waar je mee mag pochen.

Als je OUDE games/benchmarks bedoelt, zul je toch echt moeten wachten op versies die ook ontwikkeld zijn met de mogelijkheden van de huidige generatie kaarten. In het vervolg kun je met je geklaag bij ontwikkelaars terecht omdat zij zich niet inzetten om het onderste uit jouw HD5870 kan(nen) te halen. tot die tijd, mondje dicht.

Deze zijn ook heel netjes trouwens:
http://users.skynet.be/fquake/QJulia4D.zip
http://users.skynet.be/fquake/Waves3D.zip

Echte DX11 Benchmarks. (GTX280 draait de DX11->DX10 variant http://users.skynet.be/fquake/MandelDX11_10.zip) Over het algemeen is een HD5870 4x sneller dan een GTX280 onder deze benchmarks terwijl de man die ze schreef een redelijke nvidia fan is.

[ Voor 18% gewijzigd door neliz op 28-10-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Over double-precision versus single precision:

HD4870
single precision: 1.2 Tflop
double precision: 240 Gflop

HD5870
single precision: 2.72 Tflop
double precision: 544 Gflop

GT2xx schijnt de double precision 1/8e van de snelheid van single precision te zijn (dus als de GTX285 1.1 Tflop single precision doet, dan doet hij ~133Gflop double precision).
bron

Met Fermi zal double precision op de helft van de snelheid van single precision draaien.

Overigens is dit voor ons gamers volgens mij helemaal niet interessant (physics die met single precision berekend worden zijn goed genoeg om realistich op ons over te komen). Maar voor gpgpu is het juist weer cruciaal (als je een zware natuurkundige simulatie draait, dan wil je toch wel graag wat meer precisie).

[ Voor 4% gewijzigd door The Flying Dutchman op 28-10-2009 09:34 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:
[...]

En dat komt omdat jij zo'n enorm goede programmeur bent die zelf een applicatie kan schrijven waar je theoretische snelheden kunt meten?

Gelukkig hebben anderen dat al voor je gedaan
Probeer het eens met deze:
http://users.skynet.be/fquake/MandelDX11.zip
Één HD5870 haalt daar meer dan 1.9TF aan berekeningen. GTX280 haalt ongeveer 600GF in die benchmark. Dit betekend op beide kaarten meer dan 90% belasting en dus een hele goede indicatie van de kracht van je GPU. Dit is een echte GPU benchmark waar je mee mag pochen.

Als je OUDE games/benchmarks bedoelt, zul je toch echt moeten wachten op versies die ook ontwikkeld zijn met de mogelijkheden van de huidige generatie kaarten. In het vervolg kun je met je geklaag bij ontwikkelaars terecht omdat zij zich niet inzetten om het onderste uit jouw HD5870 kan(nen) te halen. tot die tijd, mondje dicht.

Deze zijn ook heel netjes trouwens:
http://users.skynet.be/fquake/QJulia4D.zip
http://users.skynet.be/fquake/Waves3D.zip

Echte DX11 Benchmarks. (GTX280 draait de DX11->DX10 variant http://users.skynet.be/fquake/MandelDX11_10.zip) Over het algemeen is een HD5870 4x sneller dan een GTX280 onder deze benchmarks terwijl de man die ze schreef een redelijke nvidia fan is.
Thnx. Ik zal deze benchmark progamma's zo straks ook eens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:58:
[...]

Klopt. Maar is is ook zo wat een ander roept springt de rest er wel achteraan zoals hiero veel gebeurd, zonder te weten waar het over gaat. Ik baal ook hier enorm van want dat is slecht voor zo'n goed forum.
Neem een voobeeld aan HWI die kijkt niet zo naar één kant, teminste het publiek op het forum.
offtopic:
Kom alsjeblieft niet aanzetten met het forum van HWI.
Ten eerste: Als er ergens heel veel napraters rondlopen is het wel op het Videokaartenforum van HWI.
Ten tweede: Hier loopt toch echt veel meer kennis rond.

In mijn perceptie was tot voor kort (vóór de introductie van de HD58xx reeks) de algemene gedachtegang op het Videokaarten forum: ATi maakt slechte/instabiele drivers, nVidia komt altijd met de snelste kaarten, enzovoorts. nVidia werd door het leeuwendeel zowat heilig verklaard daar.

Nee, op het forum van HWI lopen relatief toch echt véél meer kuddedieren rond dan hier. :+

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
http://www.fudzilla.com/content/view/16185/1/

Fuad is nog altijd vol vertrouwen dat de nieuwe op Fermi gebaseerde videokaarten eind november (of iets waarschijnlijker, begin december) gelanceerd zullen worden.

Fermi, Nvidia's GF100 40nm DirectX 11 chip is selling great even though Nvidia still has to officially launch it.

Op zich niet zo gek natuurlijk, als de andere topchips praktisch onleverbaar zijn geworden voor de AIB's. Ze zullen maar al te graag zoveel mogelijk Fermi's binnen halen om in ieder geval iets te kunnen verkopen.

The server market will be prioritized as Nvidia can make more money on the same chip.

Dit vind ik nog wel het meest interessante stukje uit de tekst. De aanname die hier gemaakt wordt, zou kunnen betekenen dat beschikbaarheid van game-kaarten (vooral aan het begin) nog wel eens erg laag zullen zijn omdat, zoals ook in de tekst gesteld, nVidia logischerwijs meer geld kan verdienen in de profesionele wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

Het betekend in ieder geval dat er weinig beschikbaar zal zijn. Het klinkt als een goed excuus om uberhaupt niet veel te leveren.

edit: of gaat er echt zoveel naar de server markt?

[ Voor 17% gewijzigd door superwashandje op 29-10-2009 19:56 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
superwashandje schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:55:
edit: of gaat er echt zoveel naar de server markt?
Ik denk dat de afzetmarkt aan het begin nog wel even erg beperkt blijft. Afgezien van wat techdemo's heeft nVidia nog niet echt werkende kaarten getoond. Aangezien het ontwerp toch wel wat afwijkt van de GT200 kun je ook niet simpel stellen dat de techniek zichzelf al bewezen heeft. Als de zaken als OpenCL en Cuda goed draaien (bewezen) en er dus een degelijke ondersteuning mogelijk is, dan zal de afzetmarkt behoorlijk kunnen groeien. Maar dan moet de stabiliteit dus wel eerst gegarandeerd kunnen worden, aangezien de profesionele markt echt niet op rendering-foutmeldingen of crashes zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 09:32
Ik heb mij de pleuris gezocht naar een antwoord op een forum maar helaas tevergeefs.

Ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet

CPU i7 860
MB Asus P7P55D
Mem DD3 1600 Mhz
Videokaart : ENGTX295/2DI/1792MD3/A
Beeldscherm : LG 245WP-BN

OS: Vista Ultimate 64 en Windows 7 64 bit (beide zelfde probleem)

Probleem: Wanneer ik geen drivers heb geinstalleerd voor mijn videokaart kan hij de resolutie 1900x1200 op een normale manier weergeven. Echter wanneer ik de nieuwste drivers installeer en heb verschillende geprobeerd dan verschuift mijn bureaublad als het ware voor een deel uit beeld. Aan de rechterkant van mijn scherm is dat een dikke zwarte balk waar mijn bureaublad ook ophoud en de startknop is niet meer in beeld.

Ik heb de pc via een hdmi kabel aangesloten en het kan niet aan mijn beeldscherm liggen aangezien mijn oude pc met een 8800 GTX die ook met een hdmi kabel aangesloten was dit probleem niet heeft. (Op mijn oude staat ook windows vista ultimate 64 bit).

Ik heb in Nvidia control centre de optie uitgezet dat hij 2 processoren tegelijk gebruikt. Ik had ergens gelezen dat dit een probleem was en rare dingen kon veroorzaken maar het probleem is er nog steeds. De enige resolutie dat mijn desktop volledig in beeld is is met de resolutie van Nvidia centre 720 x 664 (heel vreemd en oer lelijk op een 24 inch scherm)

Wie o wie kan mij hierbij helpen ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen

(Ik heb dit bericht ook perongeluk in een oudere nVidia discussie topic gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Werkt het niet om na install drivers je monitor te calibreren, auto ajust?
Ik heb hetzelfde gehad met het bios scherm, monitor automatisch laten aanpassen en klaar. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

HDMI is normaal gezien een DVI-link + audio, en voor zover ik weet is auto-positionering (en tevens manuele) van het beeld op een tft-panel uitgeschakeld bij het gebruik van een digitale link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzio
  • Laatst online: 15-05 09:32
Jep ik kan niet auto ajust doen heb ik natuurlijk naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hanzio schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:12:
Jep ik kan niet auto ajust doen heb ik natuurlijk naar gekeken
Maar wie zegt dat je voor jouw probleem hier moet zijn?

* Jejking wijst naar de topictitel: [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40...

Ik zou even een eigen draadje openen voor je probleem, dan kunnen we hier weer ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeForce Fermi GF100 GPU Launches Early December
By Hilbert Hagedoorn, October 30, 2009 - 9:09 PM

http://www.guru3d.com/new...-launches-early-december/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Lol, die beste man zegt er zelf al bij dat het gerucht met een beetje zout moet worden genomen, en AIB's kunnen al wel GF100's bestellen, maar de launchdatum weet Nvidia zelf nog niet :P Lijkt er gewoon op dat Nvidia in het nieuws wil blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem het ook maar allemaal met een korreltje zout tot ik wat met eigen okgen kan zien
werkende en door nvidia zelf. Ik hoop iig niet dat ik een slecht aankoop heb gedaan
omdat ik zo lang moet wachten op nvidia. Had gewoon geen zin om op iets te wachten wat niet zeker is waneer
het uit komt want dan kan ik wel blijven wachten en niet alleen ik maar iedereen die up to date wil blijven.
Hij mag van mij part sneller zijn maar ik denk niet zo snel als 2hd5870 qwa prijs prestatie

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 12-09 21:38
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:10:
Hij mag van mij part sneller zijn maar ik denk niet zo snel als 2hd5870 qwa prijs prestatie
Maak je daar maar niet al te druk over... De kans dat ie meer dan 2x zo snel is als een GTX285, is behoorlijk klein.... (zou wel leuk zijn, maar de kans is zeer klein ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Is leuk, maar als er niet bekend is of het real time is of niet zegt het natuurlijk nog steeds geen drol, deze beeld kwaliteit leveren kan elke moderne kaart natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 14:18
Fermi ... ik ben 't wachten best wel zat (m'n 8800GTX is nu echt wel eens aan vervanging toe ... 5870 lokt ... alhoewel die erg slecht leverbaar is op dit moment en ik liever voor een Vapor-X of 2GB versie ga). Ben echter wel erg benieuwd wat Fermi gaat brengen (en of die nu daadwerklijk ook eind nov/begin dec gaat komen en uberhaupt beschikbaar komt).
Iemand idee wat de TDP van Fermi gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Late reactie, maar moet dit nog effe kwijt =>
lightdestroyer schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:11:Maw nVidia ziet weinig toekomst meer in igp chipsets (oa omdat ze bij Intel in een juridisch dispuut zijn en ook de onderhandelingen met AMD verlopen als de geruchten juist zijn alles behalve vlot, ook biedt de nVidia chipsets totaal geen meerwaare tegenover de standaard intel/AMD chipsets dus waarom zou men deze willen kopen als eindgebruiker? )
maar zet voluit in op platforms zoals ion en tegra.
En toch hoop ik dat nVidia tenminste nog met AMD een deal kan sluiten :

- De IGP mogelijkheden vind ik beter dan die van ATI.
- Er zijn nog steeds mensen die een PATA Optical of HDD hebben en die willen meenemen. nVidia hoeft geen rare JMicron controllers hiervoor te gebruiken zoals ATI/Intel.
- Mijn nForce4 SLI moederbord heeft geen bandbreedte issues zoals de gloednieuwe ATI/Intel Chipsets >:)
En dan wil ik nog niet eens beginnen over USB en IDE problemen die ATI heeft gehad en nog steeds heeft.
OK, OK, nVidia ook wel wat IDE issues, maar die zijn/worden opgelost tenminste !!
- Native SLI draaien in plaats van een aparte "SLI Bridge" is toch wel beter en geeft een wat beter gevoel voor de meesten denk ik.
- ION + Low Power AMD CPU lijkt me een geweldig product voor HTPC's :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Ik weet niet of het voor nVidia nog veel zin heeft om te gaan investeren in ontwikkeling & licenties voor chipsets. Veel taken van de chipset zijn of gaan naar de cpu (memory controller, IGP, pci-e controller) waardoor de chip(set) weinig meer dan een usb/sata/legacy meuk controller wordt. En dan is het een simpel chipje die goedkoop is en dus ook weinig aan te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

nero355 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:47:
/Late reactie, maar moet dit nog effe kwijt =>

[...]

En toch hoop ik dat nVidia tenminste nog met AMD een deal kan sluiten :

- De IGP mogelijkheden vind ik beter dan die van ATI.
- Er zijn nog steeds mensen die een PATA Optical of HDD hebben en die willen meenemen. nVidia hoeft geen rare JMicron controllers hiervoor te gebruiken zoals ATI/Intel.
- Mijn nForce4 SLI moederbord heeft geen bandbreedte issues zoals de gloednieuwe ATI/Intel Chipsets >:)
En dan wil ik nog niet eens beginnen over USB en IDE problemen die ATI heeft gehad en nog steeds heeft.
OK, OK, nVidia ook wel wat IDE issues, maar die zijn/worden opgelost tenminste !!
- Native SLI draaien in plaats van een aparte "SLI Bridge" is toch wel beter en geeft een wat beter gevoel voor de meesten denk ik.
- ION + Low Power AMD CPU lijkt me een geweldig product voor HTPC's :)
Ah? Ik heb geen kennis van enkele van je punten, kan je die allemaal uitleggen op een meer uitgebreide manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:47:
Weer één die in de marketing trapt...
Een Intel/AMD chipset kan net zo goed SLi draaien als een nVidia chipset, alleen had nVidia dit dus eerst liever niet aangezien men anders geen nVidia chipsets bleef kopen. Tegenwoordig is het op P55/X58 chipsets gewoon mogelijk om SLi te draaien zonder extra chip. Al was die in het begin wel nodig volgens nVidia hij is er alleen nooit in gekomen. Een AMD chipset kan overigens net zo goed SLi draaien, alleen je hebt hacks nodig om de drivers te laten denken dat je een modern Intel chipset hebt (P55/X58).

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
lol die plaatjes komen uit een nederlandse trailer

En hier "the making of"

Vette trailer btw

[ Voor 16% gewijzigd door Blastpe op 30-10-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blastpe schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:42:
[...]

lol die plaatjes komen uit een nederlandse trailer

En hier "the making of"
_O-

Iemand die dat hier wil plaatsen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 30-10-2009 21:53 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Nvidia's Geforce GT 240 launches November 17th

Fermi comes later

Nvidia's next upcoming card unfortunately won't be Fermi. On November 17th, Nvidia plans to officially introduce the Geforce GT 240.

The card is targeting the mainstream market and it supports DirectX 10.1, not DirectX 11. We suspect that it should do well for itself in this market segment. The plan is to replace the aging Geforce 9600GSO / GT cards with this new 40nm refresh.

The card features 96 cores and naturally supports PhysX. On another note, the GDDR3 version will run at 900MHz and this indicates that there might also be room for a version that supports some other memory interface, most likely GDDR5.

The card should made available in the Geforce 9600GSO / GT price range and should make use as a good PhysX solution for the enthusiast crowd.

Geforce 195.39 beta released, supports OpenCL 1.0

Includes over two hundred bug fixes

Nvidia recently released its first desktop drivers to support the OpenCL standard, beginning with Geforce 195.39 beta. These drivers are dated October 27, 2009 and feature improved SLI and multi-GPU support for several recent popular titles and include over 200 various bug fixes.

In particular, the drivers add support for the OpenCL 1.0 specification on all Geforce 8-series or later GPUs supporting CUDA. The drivers also add support for CUDA Toolkit 3.0, which will be made available to developers sometime within the next few weeks.

Nvidia has officially included SLI support for Borderlands, Cloudy with a Chance of Meatballs, G-Force, FIFA Soccer 2010, League of Legends: Clash of Fates, NHL 2009, Order of War, Pro Evolution Soccer 2010, Race On, and Star Trek: D-A-C. In addition, it somehow increases SLI performance in Champions Online and Dragon-Age: Origins.

We should point out that Nvidia has already released an SLI support update for all of the aforementioned titles in its SLI Profile Update 3 back on October 15th. This latest driver release will not change anything for those users who have already applied the patch and is merely a way of distributing the SLI support to a broader audience.

The latest drivers also introduce a plethora of around 200 various bug fixes between operating systems. After a brief skim through the release notes, some of the more significant ones include addressing a bug with the Geforce G210 switching to 4-bit color mode, Battlefield Heroes freezing on the Geforce GTX 280, missing lighting in Assassin’s Creed on the Geforce GTX 285, frequent BSOD crashes when exiting Far Cry 2 on the Geforce 9800GX2, and Quad-SLI not being available on the Geforce 7950GX2 when the NV Control Panel is maximized.

Nvidia’s full release notes for Geforce 195.39 beta are made available separately for Windows XP, Windows Vista and Windows 7.

The drivers can be downloaded here:

Geforce 195.39 beta – Windows XP 32-bit

Geforce 195.39 beta – Windows XP 64-bit

Geforce 195.39 beta – Windows 7 / Vista 32-bit

Geforce 195.39 beta – Windows 7 / Vista 64-bit

DirectX 10 can be unlocked on ION LE

Cripple no more

Nvidia's ION has been around for a while now, and it was recently joined by an inbred, crippled version dubbed ION LE.

The main difference between the two is the lack of DirectX 10 support on the LE version. However, it seems that it's possible to tweak vendor drivers and unlock DirectX 10 support on the LE.

According to SlashGear, the hack was successfully employed by a bloke on his HP Mini. The process is rather simple. You apparently just need to ad a proper device ID to the driver INF file, and voila, you've got DirectX 10.

Of course, the hack only makes sense if you're running Vista SP2 or Win 7, which isn't the case with most netbook/nettop users. XP lacks DirectX 10 support, so there's no point in unlocking it on XP systems.

More here.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermi komt december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het is waar

Report: Fermi-based GPU will debut 'by early December'

http://techreport.com/discussions.x/17860

Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/gt300-4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/fermi_1.PNG

Report: Fermi-based GPU will debut 'by early December'
by Cyril Kowaliski — 2:58 PM on October 29, 2009

As AMD continues to have trouble meeting demand for Radeon HD 5800-series graphics cards, Nvidia is hard at work on a competing product based on the Fermi architecture. Fudzilla has now learned from its sources that Nvidia has started taking pre-orders for that product (code-named GF100) and it's aiming for a launch in a little over a month.

Reportedly, Nvidia is "taking pre-orders like there is no tomorrow" despite providing no guarantee of an availability date. Even so, Fudzilla says "everyone" is bracing for shortages after the official launch, and Nvidia could choose to prioritize the more lucrative high-performance computing market with early batches of Fermi-based GPUs. Nvidia has certainly pitched Fermi as a formidable solution for HPC applications.

High-end DirectX 11 GPUs may remain a rarity for a while longer yet, though, unless AMD manages to ramp up Radeon HD 5850 and 5870 production before Fermi sees the light of day. This holiday season's desktop GPU battle royale might end up taking place chiefly in the sub-$200 arena, with Radeon HD 5700-series cards pitted against Nvidia's existing 55-nm and 40-nm GeForces.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah en? Daarom kan het nog wel waar zijn ook al wil jij het liever niet?
En het is niet alleen F die het nu zecht dus dit belooft wel wat geloof ik.
Ik heb eer iig wel vertrouwen in nu. Stilte voor de storm whahaha

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:09:
Omdat ze zelfs op Fud al terug beginnen te krabbelen. En een paar weken geleden konden ze nog niet eens Fermi laten zien, dan lijkt het mij gewoon onmogelijk om dit jaar nog Fermi nog leverbaar te kunnen krijgen.
Nee ze praten elkaar precies na dat zegt idd heel veel. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt gewoon dit jaar nog denk ik. Ik heb er iig wel vertrouwen in.
Het is gewoon stilte voor de storm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is niet alleen Fud die het zegt, maar de rest die het zegt basseren zich dus wel volledig op Fud, waardoor het dus eigenlijk weer terug komt op dat het Fud is die het zegt. In het artikel van Fud staat dat het waarschijnlijk begin december zal zijn, maar mogenlijk nog altijd later. Boven alles stelt Fuad dat nVidia zich vooral op de profesionele compute-markt zal richten, omdat die meer wil betalen per GPU. De vraag die uit die opmerking dan ook naar voren komt, zoals ik eerder uitte in het Fud-bericht dat ik daarbij gepost had, is hoezeer de GF100 kaarten beschikbaar zullen komen voor het gamers-publiek, en wat voor prijskaart je daar dan bij mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:18:
Het is gewoon stilte voor de storm
Het is niet nVidia eigen om stilte voor de storm te houden.
Zou ook heel vreemd zijn als ze dat wel zouden doen, aangezien iedereen dan denkt dan koop ik toch wel een ATi DX11 kaart. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia heeft geen enkele reden om nog iets stil te houden want ze verliezen elke dag klanten aan ATI... de reden waarom het nog stil is => de chip is nog altijd niet af...

Het stomste wat ze kunnen doen is het stil houden voor een hardlaunch, als die chip af is zal ze onmiddelijk een paperlaunch krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar ik denk dat nvidia wel dit jaar nog wat testjes zullen laten zien.
En nvidia raakt mischien wel klanten kwijt maar dat maakt vrij weinig uit want ze verkopen nog voldoende.
En er blijven natuurlijk altijd nog vaste klanten. Er zijn zat klanten die wachten op de fermi en geen ati kaart daarom willen aanschaffen omdat de huidige kaarten nog voldoende prestaties leveren voor deze tijd

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:24:
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar ik denk dat nvidia wel dit jaar nog wat testjes zullen laten zien.
En nvidia raakt mischien wel klanten kwijt maar dat maakt vrij weinig uit want ze verkopen nog voldoende.
En er blijven natuurlijk altijd nog vaste klanten
Door jouw reacties in dit topic heb ik het vermoeden dat ze jou nog niet kwijt zijn als vaste klant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt en er zijn nog wel veel en veel meer die nvidia nog niet kwijt zijn.
Ik ben trouwens klant van bijde bedrijven

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik zou maar niet al te veel rekenen op beschikbaarheid. Ga toch maar uit van volgend jaar. :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar het is al voldoende om een werkende kaart te tonen om klanten te behouden.
Ik denk dat het hun wel lukt hoor. 1. Een bedrijft kan nooit duimen gaan zitten draaien, dan maken ze verlies. 2. Verlies gebeurd bij afname klanten en dus ook hun inkomsten. 3. Aangezien nvidia zo`n bedrijf is die met een zak geld een(meerdere eigenlijk) (daarom games met nvidia reclame) gamesontwikkelaar ermee kan binden, lijkt het me niet gek dat als ze er nog een zak geld tegen aan gooien bij de chipmaker dat het ineens allemaal sneller geproduceerd kan worden. Zolang je geld hebt ben je gewoon koning..
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:47:
Ik denk wel dat een groot deel van die klanten eens naar de hd 5970 gaan kijken
9 van de 10 klanten doen dat niet hoor. Ik kan het weten want ben zelf een klant

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk wel dat een groot deel van die klanten eens naar de hd 5970 gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over een Nvdia laptop kaart. In een nieuwe laptop (Asus Nv61vg-Jx006v) die ik wil bestellen zit een NVIDIA GeForce GT 220M 1G Specs. Volgens notebookcheck heeft die gddr2 of 3 geheugen.
Dit wilde ik even checken op de Asus site , daar zag ik staan dat die 1gb Vram heeft, voor de rest staat er niets anders bij..

Dit kan een heel domme vraag zijn, maar ik heb wat zitten googlen, en begreep het verschil niet echt. Heeft Gddr2 of 3 en vram uberhaupt wat met elkaar te maken (in de zin dat ze elkaar vervangen, dus dat bijv. vram minder is..)? Want ik vroeg me gewoon af of de kaart die notebook check getest heeft, wel dezelfde was als in de Asus zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:49:
Dit kan een heel domme vraag zijn, maar ik heb wat zitten googlen, en begreep het verschil niet echt. Heeft Gddr2 of 3 en vram uberhaupt wat met elkaar te maken (in de zin dat ze elkaar vervangen, dus dat bijv. vram minder is..)? Want ik vroeg me gewoon af of de kaart die notebook check getest heeft, wel dezelfde was als in de Asus zit.
Met vram bedoelen ze gewoon videokaargebonden geheugen. Dit kan (g)DDR2/3/4/5 zijn. Het verschil tussen DDR2, 3 en 4 is met name de snelheid die de verschillende types kunnen halen.

Verder staat op de site van Asus zelf (de link die je gaf, bij de overview-tab) dat ze er DDR2 bij de videokaart gebruiken.

Unbridled Multitasking and Graphics Performance Speeds with NVIDIA®

The ASUS N61Vg is equipped with an NVIDIA® GeForce® GT 220M graphics card with 1GB DDR2 VRAM. This produces a 3D mark score 5596, it brings users true-to-life images for games, movies and videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dahakon schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:01:
[...]

Met vram bedoelen ze gewoon videokaargebonden geheugen. Dit kan (g)DDR2/3/4/5 zijn. Het verschil tussen DDR2, 3 en 4 is met name de snelheid die de verschillende types kunnen halen.

Verder staat op de site van Asus zelf (de link die je gaf, bij de overview-tab) dat ze er DDR2 bij de videokaart gebruiken.

Unbridled Multitasking and Graphics Performance Speeds with NVIDIA®

The ASUS N61Vg is equipped with an NVIDIA® GeForce® GT 220M graphics card with 1GB DDR2 VRAM. This produces a 3D mark score 5596, it brings users true-to-life images for games, movies and videos.
Helemaal overheen gekeken, hehe. Goed ik weet in ieder geval genoeg dan, dank je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:43:
9 van de 10 klanten doen dat niet hoor. Ik kan het weten want ben zelf een klant
Oh ja, natuurlijk... Jij bent representatief voor de wereldwijde markt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:43:
zijt ge dan zo anti-prijsbewust dat je niet eens naar de concurrentie kijkt -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

CJ schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

Ik zou maar niet al te veel rekenen op beschikbaarheid. Ga toch maar uit van volgend jaar. :+
Inderdaad, als AMD problemen heeft met 40nm yields dan zal nVidia die ook wel hebben. Sterker nog, hun chip is een heel stuk groter en daardoor is de kans op defecten nog groter. Tegen de tijd dat Fermi het op kan nemen tegen AMD's DX11 generatie is die laatste al goed verkrijgbaar. nVidia moet dan wel een heel interessante prijs bieden of uitzonderlijke performance willen ze voorkomen dat men HD5870's uit voorraad gaat kopen.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Oh ja, natuurlijk... Jij bent representatief voor de wereldwijde markt ;)
Jeps :>

Een bedrijft kan nooit duimen gaan zitten draaien, dan maken ze verlies. 2. Verlies gebeurd bij afname klanten en dus ook hun inkomsten. 3. Aangezien nvidia zo`n bedrijf is die met een zak geld een(meerdere eigenlijk) (daarom games met nvidia reclame) gamesontwikkelaar ermee kan binden, lijkt het me niet gek dat als ze er nog een zak geld tegen aan gooien bij de chipmaker dat het ineens allemaal sneller geproduceerd kan worden. Zolang je geld hebt ben je gewoon koning..

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:51:
[...]

Jeps :>

Een bedrijft kan nooit duimen gaan zitten draaien, dan maken ze verlies. 2. Verlies gebeurd bij afname klanten en dus ook hun inkomsten. 3. Aangezien nvidia zo`n bedrijf is die met een zak geld een(meerdere eigenlijk) (daarom games met nvidia reclame) gamesontwikkelaar ermee kan binden, lijkt het me niet gek dat als ze er nog een zak geld tegen aan gooien bij de chipmaker dat het ineens allemaal sneller geproduceerd kan worden. Zolang je geld hebt ben je gewoon koning..
Rechtstreeks overgenomen van iemand op HWI, of ben jij die persoon?

http://www.hardware.info/...hp?p=1781681&postcount=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk dat hij die persoon er ergens boven is, maar idd zag het ook al...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-The_Mask- schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:41:
offtopic:
http://www.hardware.info/forum/search.php?searchid=1782534
Duidelijk herkenbaar door de manier van typen op een forum ;).
Aan testjes heb je niet veel ben ik bang...
De 5870 ligt dan al 3 maanden in de winkel en nVidia heeft alleen wat benchmarks om de consument bezig te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
  • Laatst online: 03-08 22:21
Het valt nog maar te bezien of de ''Fermi'' echt waar voor zijn geld blijkt te zijnn. De eerste kaarten zullen waarschijnlijk de top modellen zijn, en misschien zijn deze dan ook net wat sneller dan de HD5850/HD5870 maar is het wel waar voor je geld? Nvidia kennende zal het topmodel minimaal tussen de 400-500 euro komen te liggen, wat dus betekend dat de kaart meer dan twee maal zo snel als een HD5850 moet zijn om een beetje waar voor het geld te zijn. En dan betwijfel ik ook of die net zo goed overklokt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:44:
[...]

offtopic:
http://www.hardware.info/forum/search.php?searchid=1782534
Duidelijk herkenbaar door de manier van typen op een forum ;).

[...]

Aan testjes heb je niet veel ben ik bang...
De 5870 ligt dan al 3 maanden in de winkel en nVidia heeft alleen wat benchmarks om de consument bezig te houden.
Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.
Ben ik dus duidelijk niet he. Aan testjes heb je genoeg om klanten op gedachten te brengen.
Er zijn natuurlijk mensen die dan als nog niet over gaan op een nvidia kaart. Maar er zijn ook mensen die dan gaan wachten met kopen van een kaart door die testjes. Ik ben daar zelf gelukkig niet één van.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:38:
[...]

Rechtstreeks overgenomen van iemand op HWI, of ben jij die persoon?

http://www.hardware.info/...hp?p=1781681&postcount=15
-The_Mask- schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:41:
[...]

Niet oftopic gaan jongens

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videokaartbouwer EVGA heeft vandaag zijn dual-GPU videokaart geïntroduceerd. De kaart bestaat uit een GeForce GTX 275 en een GTS 250.

EVGA heeft zijn nieuwe product gedoopt tot Geforce GTX 275 CO-OP PhysX Edition. Op het PCB zijn twee GPU's geplaatst: een GTX 275 werkend op 633 Mhz met 1280 MB geheugen en een GTS 250, werkend op 738 MHz en met 448 MB geheugen ter beschikking. De GTX 275 is met zijn 240 shaders het kloppend hart van de kaart, terwijl de GTS 250 met 128 shaders primair bedoeld is voor physics berekeningen. Door de combinatie van twee GPU's is het stroomverbruik niet mals: het bedrijf raadt minimaal een 680 watt voeding aan.

De GTX 275 PhysX Edition kan via de website van EVGA besteld worden voor 349,99 dollar. Het is nog niet duidelijk of de videokaart ook door Nederlandse winkels verkocht zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 18:56:
Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.
Ben ik dus duidelijk niet he.
Nee en nee ;)
Nouuuu.... spelbreker :( -O- *kuch* ;(

Verder zijn er wel mensen die wachten na het zien van zo'n test, maar dat zijn dan toch al weer meer dan 4 maanden wachten, wat best lang is natuurlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Paprika op 31-10-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedzo >:)
Dat is veel te lang wachten. Mij te lang iig zo lang kan ik namelijk niet wachten op leuk speelgoed om te testen.
Meer doe ik er verder toch niet mee lol

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CJ schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:24:
Gerucht: Fermi wordt eerst in de professionele markt gepositioneerd.
Waarheidsfactor: 100%. Eerst komen professionele oplossingen uit. Pas vanaf media Februari 2010 zullen er waarschijnlijk consumercards uit komen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Dat is al een stuk logischer dan naïef liggen wezen en hopen dat ie met sinterklaas in de schappen ligt.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar tegen die tijd is er lang geen schaarste meer aan 5000 serie kaarten en heeft AMD er dus al 1 verkocht aan elke early DX11 adopter. dit is goed nieuws want AMD heeft het al een tijdje zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Says who?

[ Voor 26% gewijzigd door Jejking op 31-10-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat komt gewoon omdat nVidia met een "the way its meant 2 be played"-achtige zak geld naar TSMC is gegaan zodat de TSMC 'per ongeluk' problemen krijgt met hun 40nm chips.. dat is natuurlijk gewoon omdat nvidia ziet dat AMD veel kaarten verkoopt en daarom geven ze die zak met geld weg zodat ze minder kaarten verkoopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:22:
Ja dat komt gewoon omdat nVidia met een "the way its meant 2 be played"-achtige zak geld naar TSMC is gegaan zodat de TSMC 'per ongeluk' problemen krijgt met hun 40nm chips.. dat is natuurlijk gewoon omdat nvidia ziet dat AMD veel kaarten verkoopt en daarom geven ze die zak met geld weg zodat ze minder kaarten verkoopt!
Ja, want Nivida koopt geen 40nm bij TSMC en heeft er dus geen last van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Jij ziet ze echt vliegen.... :>
Discussieren doen we met argumenten. Ook met rescuesmiley is dit gewoon als flame te bestempelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 31-10-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol dit is wat charlie erover zegt.
A few bits of info here. First, Digitimes can serve as a mouthpiece for the Tiawanese semi industry at times, they use it as an unofficial PR tool. I suspect that this time, we are seeing it function like that.

At this point, you have to ask who seeded the story, and why. Given that it popped up on pro-NV sites very quickly, that should give you a hint. They also only mention GPUs, so that narrows it down to two....

The next thing is that the yield #s are bull. If you don't say die size and frequency, it is totally meaningless. If you don't talk about redundancy and other chip design items to mitigate the problems, then it is just mostly meaningless.

It says, "During TSMC's July 2009 investors conference, Chang revealed that yield rates for 40nm processes had improved to 60%, up from as low as 20-30% in the second quarter of 2009." ATI launched 4770 at commercially viable yields in Q1. I know what the yields were, and no matter what Theo and Fudo are fed, the numbers for that run, the largest in Q1 or Q2 on 40nm from what I understand, was well above those numbers. Way up. Basically, I am saying anyone who quotes those numbers with respect to ATI is full of it, has ulterior motives, is a moron, or a combination of the three.

Now, if ATI was well above that number in Q1, and TSMC vastly improved since then, well, do the math. I mean that. 140mm^2 chips should have 3x or more the yields of a 330mm^2 Cypress on the same process. If RV740 had a 33% yield, and things didn't improve since then, Cypress would have a yield of 0 +/- single digit percentages.

ATI fed the RV740 learning back into Cypress, and it paid off. I have not heard of any yields problems with Cypress, but that isn't to say there are none, but if there were bad ones, I would likely have heard.

Now on the flip side, NV was supposed to have the 40nm parts out in Nov 2008. They got a syphilitic trickle out in August, and 'real' release quantities in October, almost exactly a year late. They can't make a chip >100mm^2 on the process, but that will change in a few days. Not by much though.

So, if you are NV, what do you do? They look like idiots because they can't engineer their way out of a paper bag. They have no competitive products, no competititve 40nm products, their new architecture is way late and looking very un-manufacturable, and there is no hope until May or so. How do you spin this so Dear Leader doesn't look even dumber?

Easy, you blame TSMC. They are under NV's thumb, and won't contradict anything NV says, so you heap your own problems on their PR department.

TSMC may have issues on 40. ATI knows those issues and has engineered around them. Nvidia is pretty obviously clueless and lost, just look at the products they have for sale.

If you want an interesting data point, think about this, if you know who planted those rumors, you might be able to read THEIR current situation into it. Anyone want to guess NV's 40nm yields?

-Charlie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar charlie is anti nvidia en ik ben gewoon objectief.
er zullen mensen zijn die noemen me gek maar ondertussen is het toch eerder gebeurd
kijk maar naar call of duty. daar was ook een voorstuk je te vinden van "NVIDIA THE WAY ITS MEANT TO BE PLAYED" maar ondertussen denk ik dat NVIDIA hen gewoon heeft betaald om dat erin te stoppen, dus ondertussen draaide het minstens net zo goed op ATi kaarten
nvidia zijn omkopers, dat hebben ze al bewezen
waarom dan niet met de tsmc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32841089

Als we CJ's betrouwbare bron mogen geloven, dan zullen de AMD-kaarten wel goed leverbaar zijn binnenkort. Is dat het geval, dan weten we ook dat TSMC niet direct een probleem meer heeft met 40nm, maar dat het inderdaad ligt aan de ontwerpen die geen rekening houden met specifieke issues op dat proces. In ieder geval blijft een 'early december' launch van Fermi erg ongeloofwaardig zolang er geen echte hardware is getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:32:
kijk maar naar call of duty. daar was ook een voorstuk je te vinden van "NVIDIA C" maar ondertussen denk ik dat NVIDIA hen gewoon heeft betaald om dat erin te stoppen, dus ondertussen draaide het minstens net zo goed op ATi kaarten
Dat staat wel vast. Een gamedev heeft geen enkele incentive om dat logo in zijn spel te stoppen anders dan geld. Dat wordt betaald uit het TWIMPTBP prgramma. ATi had ook zoiets, maar dat is geflopt.
nvidia zijn omkopers, dat hebben ze al bewezen
Alleen middels bovengenoemde programma, of doel jij nog ergens anders op?
waarom dan niet met de tsmc?
Nee, de uitleg van dahakon zegt het beter. '40nm yields' is te algemeen. Het gaat namelijk om de yield per geproduceerd ontwerp. Zo kunnen de yields van merk A een stuk hoger liggen dan merk B, terwijl ze beide op 40nm zijn gemaakt.
Zoals ik de berichten nu lees, zou het dalen van de algemene 40nm yield best eens kunnen komen doordat NV GT100 in productie heeft genomen. Als bij dat ontwerp de yields tegen vallen, dan zorgt dat voor een daling over de gehele lijn. [/speculatie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

eVGA releases GTX 275 Co-OP PhysX

Performance
• NVIDIA GTX 275+GTS 250
• 633+738 MHz GPU
• 240+128 Processing Cores
• 400 MHz RAMDAC
Memory
• 1280 MB, 448+192 bit DDR3
• 2268+2200 MHz (effective)
• 127.0+52.8 GB/s Memory Bandwidth

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BZz1aCTtN80LLIsuRotffhDz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hnTwSSvwRYC3x7CRDT8kxeaE/full.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoRRel82
  • Laatst online: 23-05-2020

BoRRel82

Eat, sleep, game, repeat!

Sorry als het dubbel is, maar is deze techniek sneller dan de originele kaart..
Worden die fysics daadwerkelijk goed gebruikt bij spellen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De volledige lijst met GPUPhysX titels staat vast wel ergens online, maar voorlopig is het aantal interessante titels beperkt tot Batman:AA en Mirror's Edge.
In alle andere titels is deze kaart geen klap sneller dan een willekeurige GTX275.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd de discussie open en eerlijk. Overtuigen doen we met argumenten. Voor ATi vs. NVidia flamewars is hier geen plaats. Voor het gebruik van termen als 'fanboy' en aanverwante zaken is er geen tolerantie!