Nou, dan meld ik me ook maar eens
Gisteren een systeem met een i5-760 gebouwd, voor de volledige specs zie
mijn inventaris. Kort samen gevat: P55-GD65, 2x2GB 1066 OCZ Low Voltage, Seasonic X-650, Frio als CPU koeler. Nu zit het geheel momenteel wel in een tijdelijke kast, omdat de kast die ik heb besteld (NZXT Phantom) nog niet leverbaar is; eind deze maand pas. De zijkant van de kast heb ik er even af gelaten, maar die wil ik er straks wel weer op zetten. Eerst even gecheckt of het ding bootte, vervolgens uiteraard aan het overclocken geslagen.
Met stock settings draait hij idle zo rond de 30 graden, netjes dus. Vervolgens heb ik hem meteen naar de 4.2 getild; Vcore voor de veiligheid op 1.35 ingesteld in de BIOS (bleek in de praktijk 1.38 te zijn). VTT op 1.2, PLL op 1.8. Als ik ze nu aflees via MSI Control Center blijken die laatste twee respectievelijk 1.195 en 1.810 te zijn. Geheel draaide probleemloos, heb drie kwartier prime gedraaid, en 60 runs Linx laten doen. Nadeel is echter dat alle cores zo tegen de 85 graden aan zitten, dat vond ik toch wel minder
Ik vond het wel goed en ben maar gaan pitten. Zojuist ding weer aangezet en begonnen met lagere voltages te zoeken, zodat ik mooi onder de 80 kan blijven. Momenteel draai ik op 1.33v (1.30 in de BIOS), en het geheel is lijkt steeds stabiel
Load temperatuur is echter amper veranderd, zit een graad of 3-4 in; verschilt beetje per core natuurlijk. Idle temperatuur is wel goed gezakt, van 45 naar 39 gemiddeld
Ik ga eens kijken of dit ding onder de 1.3 ook nog stabiel wilt lopen, dat zou genoeg moeten zijn om me ruim onder de 80 te houden met 100% load, iemand nog tips m.b.t. de andere voltages?
Standaard dingen staan allemaal uit; C1E, Speedstep, RAM MP op de laagste stand (draait nu op 1200), zelfde voor QPI.