Oke mooiMoi_in_actie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:28:
[...]
Naja, het verschilt echt van pc tot pc. Zelfs 2 pc's met 100% identieke hardware (mobo/cpu/ram/voeding/koeling) kan er nog verschil zijn in wat je kunt halen. Heb zelf ook een i5 750 alleen op een ander moederbord en ik denk iets beter geheugen. Zo te zien heb jij Kingston ValueRam (gezien het op 9-9-9-24 draait bij 1333Mhz), of is het toch HyperX? Je zult met overclocken (als je gaat klooien met de baseclock) op moeten letten dat je geheugen niet tegen gaat werken. Misschien dat een baseclock van 180 je geheugen zo omhoog schroeft dat deze het niet aan kan, terwijl je CPU tegelijk met de bijbehorende frequentie nog totaal geen problemen heeft.
Je zult voornamelijk moeten letten op de temperatuur. Afhankelijk van hoe de airflow in je pc is + je CPU koeler kunnen hier nogal wat verschillen ontstaan. Naar mijn ervaring wil een i5 750 best wel flink overclocken, de mijne draait nu 24/7 op 4.0Ghz (222 bclk x 18), met het geheugen op 2220Mhz (9-11-10-28). Tijdens Prime95 wordt hij (naar mijn inziens) best warm, met temperaturen van 75+. Tijdens normaal intensief gebruik onder gaming etc. komt hij echter niet boven de 65 graden uit, wat prima is. Volgende week vervang ik mijn Scythe Mugen 2 rev. B door een Corsair H100 setje, dan zal de temperatuur waarschijnlijk wel ietsjes lager zijn.
Ik zou zeggen probeer gewoon eens wat uit, 3.2-3.5Ghz moet in principe makkelijk haalbaar zijn, zelfs zonder al teveel voltage verhoging. Verder is het gewoon veel proberen, hier en daar een tweakje maken, paar Mhz erbij of eraf, een setting aan-/uitzetten en veel rebooten.

Ik ga even proberen wat jij zegt, dan kom ik later deze avond (of morgen) wel terug met de resultaten.
Edit:
Ik weet niet welk geheugen ik heb. Is er een tooltje waarmee ik dat zo kan uitlezen? SIW (System Information for Windows) mischien?
[Voor 3% gewijzigd door highmastdon op 03-05-2012 19:39]
Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.