Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:45:
De eerste aanwijzingen dat Apple zijn Macbook Pro's gaat vernieuwen heb ik vandaag ontdekt op de mycom site: http://www.mycom.nl/Products/1083.aspx

Oftewel, de categorie end-of-life producten :D
Ik vind je conclusie niet kloppen. MyCom verkoopt de MBP 15" 2.66 tegen de standaard Apple prijs € 1.799,00. Hij is in de pricwatch momenteel voor € 1.669,00 te verkrijgen, dat is € 130,00 minder! De MyCom prijs vind ik niet echt een opruim prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:33:
[...]
Ik vind je conclusie niet kloppen. MyCom verkoopt de MBP 15" 2.66 tegen de standaard Apple prijs € 1.799,00. Hij is in de pricwatch momenteel voor € 1.669,00 te verkrijgen, dat is € 130,00 minder! De MyCom prijs vind ik niet echt een opruim prijs.
Het ging niet om de prijs, maar dat ze bij 'end of life'-producten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:29:
Oow zo... Via Surfspot heb ik al wel meteen 12 procent korting :)

Edit: ik zie dat het 'maar' 8 procent korting is... Zou dit veranderen als ik Apple bel ?
Ligt aan je onderwijsinstelling, zou kunnen :) Vraag even aan je studiegenoten of bel gewoon even op. Zo gebeurd en kan op die grote bedragen gauw de moeite waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilf schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 02:41:
Dat klopt toch ook aardig? Toen: 2.2 GHz tot 2.4 GHz. Nu: 2.26 GHz tot 2.8 GHz.
Hopelijk gaan de nieuwe Intel i3,i5 en i7 processoren voor meer onderscheid zorgen. De eerste resultaten zien er in ieder geval goed uit.
intel bekendmaking core i3 i5 en i7 chip met benchmarks

Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt, nadat Apple bekend maakt dat er een nieuwe versie van de MacBook Pro komt, dat deze daadwerkelijk te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:56:
[...]
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt, nadat Apple bekend maakt dat er een nieuwe versie van de MacBook Pro komt, dat deze daadwerkelijk te koop is?
Over het algemeen direct of erg snel. Enkel CPU/GPU-upgrades e.d. gaan ze sowieso niet ver vooraf aankondigen. Bij grotere redesigns wachten ze ook meestal tot het daadwerkelijk klaar is en mensen het direct kunnen gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Gister 4gb ram gekocht en wd5000bevt bij azerty . Kan niet wachten om te zien wat voor extra prestatie dat met zich meeneemt. Geheugen duurt alleen tergend lang bij azerty, ze hebben al 1 vd 2 bankjes gereserveerd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
Kwam halverwege dit forum wat tegen over OpenFTD en de windows versie. Gebruik momenteel ook OpenFTD en ben daar best tevreden mee, alleen er schort mijn een ding. Als vriend van FTD bestaat er namelijk de mogelijkheid 'online' te zoeken. Dit mis ik wel in OpenFTD. Heeft daar verder niemand problemen mee? Of is het handig een gedownloade database te importeren in OpenFTD, weet namelijk dat dat heel makkelijk gaat in de windows versie maar vraag me af of dat ook bij OpenFTD werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd of ze nu snel met een nieuwe macbook pro lijn zullen komen, nav de nieuwe Intel CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:35

rammes

koekebakker 1e klas

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:54:
Ik ben ook wel benieuwd of ze nu snel met een nieuwe macbook pro lijn zullen komen, nav de nieuwe Intel CPU's
dat zijn we allemaal wel :+

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:15
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:29:
Oow zo... Via Surfspot heb ik al wel meteen 12 procent korting :)

Edit: ik zie dat het 'maar' 8 procent korting is... Zou dit veranderen als ik Apple bel ?
Kijk eens of je via de uni op een "Apple on Campus" website kan komen. Ik heb het voor de TUdelft; het is een kopie van de 'normale' online AppleStore, alleen dan met een TUdelft logotje op de frontpage en 12% van de prijzen weggesnoept :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:35

Releases

Ja maar!

Mijn bluetooth chip word sinds 1 dag niet meer herkent.
Onder de systeem info zie ik hem niet meer staan en rechts boven staat er ook geen bluetooth icoon meer.
Ik kan hem via Systeem voorkeuren -> Netwerk ook niet meer toevoegen.
Iemand enig idee, heb hem pas 3 dagen, ik kan hem zo onder DOA regeling laten vallen indien nodig.

Heb hem ook al meerdere malen gereboot, maar tot op heden geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Releases schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:50:
Mijn bluetooth chip word sinds 1 dag niet meer herkent.
Onder de systeem info zie ik hem niet meer staan en rechts boven staat er ook geen bluetooth icoon meer.
Ik kan hem via Systeem voorkeuren -> Netwerk ook niet meer toevoegen.
Iemand enig idee, heb hem pas 3 dagen, ik kan hem zo onder DOA regeling laten vallen indien nodig.

Heb hem ook al meerdere malen gereboot, maar tot op heden geen effect.
Probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Dit heeft het probleem helaas niet verholpen, PRAM reset ook niet.
Andere suggesties nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Releases schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:17:
Dit heeft het probleem helaas niet verholpen, PRAM reset ook niet.
Andere suggesties nog?
Verwijder deze pref eens: Library > Preferences> com.apple.bluetooth.plist en dan reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

dolby schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:29:
[...]

Verwijder deze pref eens: Library > Preferences> com.apple.bluetooth.plist en dan reboot.
Dat verhelpt het probleem ook helaas niet, heb hem aangemeld als DOA.
Hij maakt een tik bij de DVD speler als ik de laptop aan doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Had ik ook. Mijn backlit keyboard deed het ook niet meer. Mobo bleek kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

--Christiaan-- schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:18:
Had ik ook. Mijn backlit keyboard deed het ook niet meer. Mobo bleek kapot.
[...]
Mijn blacklight is er inderdaad ook mee uitgescheten. Kan gebeuren he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Releases schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:05:
[...]

Mijn blacklight is er inderdaad ook mee uitgescheten. Kan gebeuren he!
_/-\o_

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases

Releases

Ja maar!

Backlight van het toetsenbord bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Releases schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:33:
[...]

...
Hij maakt een tik bij de DVD speler als ik de laptop aan doe.
Dit is normaal voor een Mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
Ik heb gezocht, maar helaas niks gevonden en dit lijkt me het meest relevante topic...

Sinds 2 dagen heb ik een MBP (pre-unibody, 2.4 C2D), maar die kan ik geen verbinding laten maken met mijn 802.11n netwerk. Dit terwijl de MacBook die ernaast staat wèl verbinding heeft met dat N-netwerk. :?

In het systeemprofiel van de MBP staat onder het tabje "Airport" het N-netwerk ook aangegeven, maar hij blijft verbinding maken met het 802.11g netwerk. Uiteraard is de MBP N-enabled.

Het netwerk wordt verzorgd door een Airport Extreme die statische IP-adressen verspreid (de MBP is daar ook al toegevoegd) in 802.11 (b/g/n) modus.

Ik heb al een paar uur gegoogled, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen om de MBP op N te krijgen. 8)7
Heeft iemand hier een goed idee?

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Is er niets van access restrictions ingesteld op je routeR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

MAC filtering op de router misschien?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelST
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-01-2022
dog4life schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:47:
Is er niets van access restrictions ingesteld op je routeR?
Nee, alles en iedereen (met het jusite WPA2 wachtwoord) kan gewoon verbinding maken.

MBP 2.4 C2D / MB 2.0 C2D - iPhone 3G 16 GB - EOS 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:55
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4979

Woei! Eindelijk eens nieuws over de nieuwe MBP's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Intel Promotion Appears to Reveal Forthcoming Core i5-Based MacBook Pro

Spanish site faq-mac.com reports [Google translation] that chipmaker Intel has sent an e-mail to members of its Intel Retail Edge program touting a chance for participants to win one of two MacBook Pro notebooks based on Intel's new Core i5 processors during the month of January. Apple's MacBook Pro line currently utilizes Intel Core 2 Duo processors.

Other sources have confirmed that similar promotional e-mails have gone out to program participants in the United States and United Kingdom. Intel's Retail Edge Program is targeted at employees of retail stores that offer Intel-based products for sale, and offers them training opportunities to increase their knowledge of Intel products as well as contests and special discounts.

Early benchmarks have shown the Core i5 processors to hold significant performance advantages over the Core 2 Duo line, with similar battery life for systems based on the two lines. As noted by our Buyer's Guide, the MacBook Pro is nearing the end of its typical lifecycle, having last been updated in June 2009.

Apple is reportedly scheduled to be holding a media event in San Francisco at the end of this month, where it is widely expected that the company will introduce its long-anticipated tablet device. It is unknown whether Apple would also take that opportunity to introduce revised notebook offerings or if it would do so at a separate time.
http://www.macrumors.com/...ore-i5-based-macbook-pro/

Lijkt er toch sterk op dat er binnenkort een nieuwe macbook komt :)

Edit:
Damnit.. net te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door Marv op 13-01-2010 16:31 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 22:35
Hallo sinds kort is mijn Macbook pro een stuk langzamer geworden. Als ik een nieuw tabblad wil openen in safari krijg ik eerst een tijdje een gekleurd rond draaiend cirkeltje en de pagina met Top Sites die dan geopend wordt komt haperend in beeld. Ook de accuduur is in korte tijd snel minder geworden. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden. Heeft er iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden.
Vooralsnog was ik heel erg te spreken over de MBP, maar dat wordt nu snel minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vetter schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:03:
Hallo sinds kort is mijn Macbook pro een stuk langzamer geworden. Als ik een nieuw tabblad wil openen in safari krijg ik eerst een tijdje een gekleurd rond draaiend cirkeltje en de pagina met Top Sites die dan geopend wordt komt haperend in beeld. Ook de accuduur is in korte tijd snel minder geworden. Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden. Heeft er iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt kan worden.
Vooralsnog was ik heel erg te spreken over de MBP, maar dat wordt nu snel minder :(
Hoe lang duurt dit al voort? Kan je zien welke processen veel CPU vragen in 'Activiteitenweergave'?

Er worden in OS X nogal eens wat dingen op de achtergrond gedraaid. Ik had ooit een enorme bak PDF bestanden naar mijn macbook gekopieerd en die werden op de achtergrond even allemaal geïndexeerd door spotlight... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16
Geruchten over een Intel Core i5 in de nieuwe Mac Book Pro: http://gizmodo.com/544708...ore-i5-macbook-pro-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetter
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 22:35
Hij doet het nu sinds een paard weken. Daarnet heb ik de mac eens helemaal afgesloten en uit gezet. In activiteitenweergave geeft hij bij finder 39% cpu gebruik aan. Deze heb ik nu gesloten.
Op dit moment lijkt hij wel weer een stuk vlotter. Een zien of de accu ook langer mee gaat.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik vraag me af in hoeverre bij dagelijks gebruik je meer aan een SSD hebt dan aan een i5 processor. Ik heb in dagelijks gebruik zelfden 100% CPU Load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

ik heb even een vraagje wellicht dat iemand dit weet op te lossen:

sinds vanavond doet de linkerknop van mijn macbook pro 17" niet meer de klik die het normaal wel deed. Ik kan nog wel tikken om te klikken ook met meerdere vingers werkt alles gewoon maar alleen die kliks werken niet..

Ik heb alles geprobeerd bij voorkeuren en trackpad maar hij blijft het niet doen...

iemand suggesties?

(het kan ook gewoon kapot zijn:P)

[ Voor 4% gewijzigd door LesCacques op 14-01-2010 18:29 ]

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cornelixnootje1 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:17:
Ik vraag me af in hoeverre bij dagelijks gebruik je meer aan een SSD hebt dan aan een i5 processor. Ik heb in dagelijks gebruik zelfden 100% CPU Load.
Met virtualisatie zie ik vrij weinig cpu usage. Veel hoger dan 100% heb ik het nog niet zien komen. En dat met een C2D op 2 GHz. Bij virtualisatie heb ik meer aan geheugen en een snelle schijf zoals een ssd. Die i5 processor is waarschijnlijk op gebied van powermanagement en wat toegevoegde zaken voor virtualisatie prettiger dan zo'n C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, afgelopen kerst was het toch raak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/03zYgDUG3mnpb0yHPbVj18zr/full.jpg

Zo ziet schijnbaar een brakke 8600GT eruit. Model Santa Rosa 2007 (2.2 GHz, 128 Mb Geforce 8600GT). En doordat ik deze pas sinds januari 2008 in bezit heb en geen Applecare erbij gekocht had, was dat bijna einde oefening (geen applecare omdat ik 350 euro extra voor garantie veeeeeeel te duur vindt).

Maar de 8600GT blijkt een extreem brakke serie van nVidia te zijn, de solderpunten van de chips waren fout en zullen op den duur falen (of niet). In plaats van een recall heeft Apple extra garantie voor dit soort falen, zodat men ook buiten garantieperioden de boel kan repareren. http://support.apple.com/kb/TS2377
Het moederbord met grafische chip is vervangen (zou normaal tegen de 850 euro kosten :X) en mijn Macbook Pro draait weer als een zonnetje (en gratis)

Bedankt MacMe Groningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Nu online
Heb vandaag 160gb hdd vervangen door 500gb wd5000bevt, heb benches in schijf vervangen topic gezet. Ook meteen 4gb erin gestopt. Loopt echt heerlijk nu. Kost eigenlijk niet zoveel, dus best waard deze upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
http://www.macrumors.com/...motion-a-marketing-error/
Intel Claims Core i5-Based MacBook Pro Promotion a Marketing Error
Spanish site faq-mac.com, which was first to note an Intel promotion yesterday apparently revealing at least one forthcoming MacBook Pro based on the company's new Core i5 processors, now reports that Intel has revised the promotion to offer HP Envy notebooks instead of MacBook Pros, blaming a marketing error for the incorrect promotional materials.
Intel terug gefloten door Apple? :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Maja, ik kan me heel goed voorstellen dat Apple dit niet echt leuk vind om het zo maar te zeggen :p. Of juist wel.. free advertising..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickalicious schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:56:
[...]

Maja, ik kan me heel goed voorstellen dat Apple dit niet echt leuk vind om het zo maar te zeggen :p. Of juist wel.. free advertising..
Ik gok dat het allemaal bij het Apple-marketing-spelletje hoort ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Laatst online: 17-02 07:48
(jarig!)
Hallo allemaal,

Ik heb sinds ruim een week een MacBook Pro gekocht, ter vervanging van mijn drie jaar oude MacBook.
Ik vind de laptop echt fantastisch; hij werkt snel en is qua design veel mooier dan de witte MacBook.
Echter, iets waar ik wel moeite mee heb is de temperatuur van de CPU als ik een spel speel.
Ik speel wat WoW hier en daar en de CPU loopt dan op tot 85 graden.
Is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:50
Maaikees schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:27:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds ruim een week een MacBook Pro gekocht, ter vervanging van mijn drie jaar oude MacBook.
Ik vind de laptop echt fantastisch; hij werkt snel en is qua design veel mooier dan de witte MacBook.
Echter, iets waar ik wel moeite mee heb is de temperatuur van de CPU als ik een spel speel.
Is dit normaal??
Jazeker, doe ook maar eens een search in dit topic en deel 10 op temperatuur. Is niet ongebruikelijk :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 19:52

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Maaikees schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:27:
Hallo allemaal,

Is dit normaal??
Ja. De Macbook gaat pas heel laat hard blazen. Met SMC Fan control kun je de Macbook wat luidruchtiger en koeler maken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 22:15
Ik heb een MBP late 2006 (2,33Ghz / 2gb). Deze heb ik vorig jaar overgekocht. De lader die erbij zit is nog het oude model. (die grote).

Nu heb ik het idee dat mijn lader het niet eeuwig vol gaat houden, de aansluiting van de adapter zelf naar het snoertje is een beetje aan het loslaten.

Nu bereid ik me alvast voor op de koop van een nieuwe lader, maar de originele apple laders vind ik veeel te duur!

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met third party adapters. Ik had zelf deze al gevonden, maar er staan geen reviews bij.

Roept u maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Een oplader is niet iets om op te gaan besparen imho. Bij DealExtreme krijg je van die goedkope prut. Je hoort veel vervende dingen die met opladers gebeuren dus dit lijkt me niet iets om voor die paar tientjes op te gaan besparen ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
Is dit normaal??
Ja, mijn macbook pro wordt ook ongeveer zo warm, de fans gaan dan ook aardig blazen. De rand tussen het scherm en het toetsenbord wordt dan ook dusdanig warm dat je 'm beter niet kan aanraken.

Binnen WoW kan je je maximum FPS limiten door middel van een /console SET max_fps 40 commando. Dit maakt een wereld van verschil (check ook de WoW fora die specifiek over de mac gaan).

[ Voor 154% gewijzigd door Rokuta op 15-01-2010 15:15 . Reden: Ik reageerde grandioos op de verkeerde pagina *schaam* ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden die macbook pro's echt heet in het algemeen, dus ook tijdens spelletjes?

Ik zit te denken om een macbook pro aan het te schaffen, maar de laptop moet wel stil en koel zijn tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aight! schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:40:
Ik heb trouwens nu ook COD6 op de Mac Pro 15 inch. Gewoon onder OSX, maar daar heeft hij af en toe last van grafisch glitches en wordt rond de 90 graden :P.

Dus ik doe dat maar niet, macbook is niet geschikt om te gamen, alleen om te werken.
Dat is wel wat minder nieuws. Hoop dat de volgende generatie macbook pro's wel gewoon goed zijn, wil namelijk de core i5 aanschaffen als ie komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrumandBass schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:08:
[...]

Ik heb ze langs erkaar gezet in de store en toen was het voor mij vrij snel duidelijk, of ik moet telkens inzoomen :+
Ja, dat vind ik nou zo lekker aan die iMac 27. Het is echt super werken op zo'n formaat. Maar die macbook pro's lijkt mij zo irritant klein, vooral de 13 inch modellen? :P

Of vinden julie 13 inch geen probleem in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ik zelf vind 13inch te klein, daarom ook een 15" genomen :) Maar de 13" eigenaren zeggen dat het perfect werkt op 13" :), dus dat is denk ik heel erg afhankelijk van de gebruiker, en wat jouw eisen zijn :) Als je er full time op wil gaan werken lijkt mij 13" gewoon erg klein, maar eerlijk gezegd vind ik 15" ook niet echt heel groot voor full time werken, dan moet je al 17" nemen. Of gewoon een extern scherm ;). Maar qua draagbaarheid lijkt mij 13" het beste, en hoe groter je neemt hoe minder draagbaar hij word :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk eigenlijk zo goed als altijd fulltime op een 13inch MBP en dat is goed genoeg voor me. Toen ik hem kocht was ik ook van plan om snel en groter extern scherm erbij te kopen, maar gezien ik dat nog altijd niet heb (na zo'n 8 maanden), is het dus voor mij persoonlijk niet echt nodig :). Zo'n kleine laptop is heel erg draagbaar en dat is de reden waarvoor ik heb gekocht heb. Ook voor zaken als photoshop of dreamweaver is hij voor mij voldoende. Soms een beetje krap misschien, maar doenbaar. Ik wil nooit nog een grotere laptop, draagbaarheid is voor mij het belangrijkste (en met een resolutie van 1280x800 is een 13inch nu ook weer niet zooo klein ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:13:
Worden die macbook pro's echt heet in het algemeen, dus ook tijdens spelletjes?

Ik zit te denken om een macbook pro aan het te schaffen, maar de laptop moet wel stil en koel zijn tijdens gebruik.
Ik heb de 13,3'' en ik neem aan dat je dan windows gaat draaien voor games. Daarvoor zou ik even Lubbos Fan control 0.1.5 downloade. Daarmee kan je de fanspeed in windows aanpassen. Ik zet hem meestal op 4-5000 rpm en dan kan je gewoon lekker gamen, word niet warmer dan 65 graden bij mij. Dat is dus met de 9400m gpu, hoe het met de 9600 zit weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Ja, dat vind ik nou zo lekker aan die iMac 27. Het is echt super werken op zo'n formaat. Maar die macbook pro's lijkt mij zo irritant klein, vooral de 13 inch modellen? :P

Of vinden julie 13 inch geen probleem in het algemeen?
Het leuke van die 13 inch lijkt me juist dat het een ideale combinatie is van mobiliteit enerzijds, en thuis het comfort van een extern scherm anderzijds. Onderweg die heerlijke accuduur, goed gebouwde en kleine laptop, en thuis het externe scherm.

Die 15 inch vind ik ook erg mooi, mede ook dankzij de resolutie, alleen het prijsverschil is dermate groot dat ik mezelf niet snel een 15 incher zie kunnen betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Delerium schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:23:

[afbeelding]

Zo ziet schijnbaar een brakke 8600GT eruit. Model Santa Rosa 2007 (2.2 GHz, 128 Mb Geforce 8600GT). En doordat ik deze pas sinds januari 2008 in bezit heb en geen Applecare erbij gekocht had, was dat bijna einde oefening (geen applecare omdat ik 350 euro extra voor garantie veeeeeeel te duur vindt).

Maar de 8600GT blijkt een extreem brakke serie van nVidia te zijn, de solderpunten van de chips waren fout en zullen op den duur falen (of niet). In plaats van een recall heeft Apple extra garantie voor dit soort falen, zodat men ook buiten garantieperioden de boel kan repareren. http://support.apple.com/kb/TS2377
Het moederbord met grafische chip is vervangen (zou normaal tegen de 850 euro kosten :X) en mijn Macbook Pro draait weer als een zonnetje (en gratis)

Mijn vader kreeg niet eens een melding, zijn Macbook Pro gaf gewoon van de een op andere dag geen beeld meer evenals de DVI poort die niets meer weergaf na het aansluiten van een externe monitor. Hij flink balen (geen Applecare) dus was het tijd voor een nieuwe vond hij. Nadat hij een nieuwe had gehaald kwam ik op bezoek en hoorde het van zijn oude Pro, dus ik vertellen over die extra garantie van Apple en gelukkig kwam zijn oude Macbook Pro in aanmerking en werd hij gerepareerd. Het is gelukkig omdat hij nu van mij wordt, hij een nieuwe Pro en ik een vervanger voor mijn ouwe trouwe Macbook (die natuurlijk niet wordt afgedankt maar fijn naar mijn vriendin gaat die nu al niet kan wachten eer hij aan komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
N.v.m.

[ Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 17-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik heb een 15 inch MBP late 2008 die sinds kort een bromgeluid, rechts naast het touchpad, produceert.
Daarbij voel ik een trilling die overal op de MBP te voelen is. Maar zodra ik aan de rechterkant een beetje duw, zijn de brom en trilling vrijwel weg.
Weet iemand de oorzaak van dit euvel en valt dit onder garantie?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
Toevallig de harde schijf die niet helemaal gezond is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zou je denken? Dat zou ik wel erg snel vinden.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Moet je even op bijvoorbeeld iFixit kijken wat er rechts van jouw touchpad zit, dan kan je kijken wat het geluid veroorzaakt ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik kon het niet zo snel vinden via de search of Google, want als ik zoek op "vet+toetsenbord+macbook" dan krijg ik vooral resultaten met hele vette specs en vette reacties over de MacBook, en dus niet wat ik bedoel... Vandaar dat ik de vraag hier stel. Anders even een schopje in de goede richting (Google termen of een link).

Het gaat om het volgende. Ik heb best wel last van vettige / zweterige handen. Mijn mooie zwarte toetsenbord is dan ook vergeven van de vettige vlekjes. Maar als ik het er af probeer te poetsen lukt dat niet. Ik heb ook bij een collega gezien dat het zwart van de letters af kan.

Dat brengt me op de volgende vragen:

- Is het vettige er nog af te krijgen, of slijt / bijt dit gewoon in de toetsen?
- Kan de toets zijn zwart ook echt kwijt raken?
- Zijn dergelijke toetsen eventueel te vervangen (ik neem aan dat er sowieso een ander toetsenbord in kan)?
- Hoe kan ik deze vettige vlekken eventueel bestrijden? Iedere dag schoonvegen zie ik niet echt zitten.

Een afbeelding voor de verduidelijking, te zien rechts op de spatietoets.

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/_MG_0771.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.partyfocus.nl/_MG_0768.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nik op 20-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:58
Volgens mij is dat niet meer weg te krijgen, waarom weet ik ook niet eigenlijk..
Maar ik heb dat wel vaker gezien, veelal bij mensen die met vieze handen typen. Of in jouw geval met vette vingers.
Ik was zelf altijd mijn handen iedere keer nadat ik iets gedaan heb (eten, drinken, ik kom van buiten, wc, etc.) en heb daardoor altijd schoon spul. Mss je handen wat vaker wassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

RnB schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:40:
Volgens mij is dat niet meer weg te krijgen, waarom weet ik ook niet eigenlijk..
Maar ik heb dat wel vaker gezien, veelal bij mensen die met vieze handen typen. Of in jouw geval met vette vingers.
Ik was zelf altijd mijn handen iedere keer nadat ik iets gedaan heb (eten, drinken, ik kom van buiten, wc, etc.) en heb daardoor altijd schoon spul. Mss je handen wat vaker wassen?
Dat vaker handen wassen werkt dus niet... Dan moet ik iedere 10 minuten mijn handen wassen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01
Ik heb nog nooit een Mac gezien die intensief werd gebruikt, waarbij bovenstaand effect niet op trad. Volgens mij moet dit dan ook gezien worden als normale slijtage.

Ook bij de losse toetsenborden van Apple krijg je dit effect, alleen valt dit minder op omdat dit witte toetsen zijn.

Het vervangen van het toetsenbord is mogelijk, maar houdt er rekening mee dat dit vanaf de onderzijde gebeurd. Dus ook je logicboard / harddisk en superdrive moeten eerst verwijderd worden, voordat het toetsenbord er uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Volgens mij is het ook niet zozeer de vettigheid die je ziet maar gewoon de matte bovenlaag die weg gesleten is en je nu naar het glimmende plastic zit te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik

Nik

SyS_ErroR schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:01:
Ik heb nog nooit een Mac gezien die intensief werd gebruikt, waarbij bovenstaand effect niet op trad. Volgens mij moet dit dan ook gezien worden als normale slijtage.

Ook bij de losse toetsenborden van Apple krijg je dit effect, alleen valt dit minder op omdat dit witte toetsen zijn.

Het vervangen van het toetsenbord is mogelijk, maar houdt er rekening mee dat dit vanaf de onderzijde gebeurd. Dus ook je logicboard / harddisk en superdrive moeten eerst verwijderd worden, voordat het toetsenbord er uit kan.
Dan maak ik me minder zorgen. Dit systeem is nu nog maar een paar maandjes oud (nog geen half jaar) dus eigenlijk verbaasde ik me er over dat het zo snel ging. Maar niets aan de hand dus. Een nieuwe toetsenbord is dan ook maar van tijdelijk effect. Alleen als de toesten er echt afslijten, dan ga ik een nieuwe plaatsen. Want dat is werkelijk geen gezicht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Nik: misschien is dit iets: http://www.kbcovers.com/servlet/Detail?no=262 Soort hoesje om je toetsen heen, hoes is ook te wassen om vettigheid er weer af te krijgen. Misschien een beetje te laat omdat je toetsen al deels beschadigd zijn. Voor anderen misschien een tip.

Ben zelf bezig met mijn oude iMac en MacBook verkopen, wil een MacBook Pro gaan kopen. Wacht het komende Apple Event even af, hopelijk een i5 upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:35

rammes

koekebakker 1e klas

lh-Online.nl schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:18:
@Nik: misschien is dit iets: http://www.kbcovers.com/servlet/Detail?no=262 Soort hoesje om je toetsen heen, hoes is ook te wassen om vettigheid er weer af te krijgen. Misschien een beetje te laat omdat je toetsen al deels beschadigd zijn. Voor anderen misschien een tip.

Ben zelf bezig met mijn oude iMac en MacBook verkopen, wil een MacBook Pro gaan kopen. Wacht het komende Apple Event even af, hopelijk een i5 upgrade :)
he das gaaf. valt er ook geen chips tussen met toetsen :D

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Sick Nick schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:04:
Volgens mij is het ook niet zozeer de vettigheid die je ziet maar gewoon de matte bovenlaag die weg gesleten is en je nu naar het glimmende plastic zit te kijken?
Precies mijn gedachte. Zulke slijtplekken had ik ook op keyboards die ik 10 jaar intensief gebruikt heb. Sterker nog; de spatie was daar half weggesleten.

Natuurlijke erosie lijkt mij hier de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:53
Ik wil binnenkort naar een nieuw model overstappen, hoeveel zou het onderstaande nog waard zijn ?

Ik heb een 15.4" Macbook Pro 2.33Ghz Intel Core 2 Duo met de ATI 1600x grafische kaart.
Deze heeft 3GB geheugen (de max) en een 160GB HD een SuperDrive 6x (DVD+R DL/DVD RW/CD-RW).
Hij heeft de Glossy Widescreen en hij is van 2006/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Reveal! schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 10:24:
Ik wil binnenkort naar een nieuw model overstappen, hoeveel zou het onderstaande nog waard zijn ?

Ik heb een 15.4" Macbook Pro 2.33Ghz Intel Core 2 Duo met de ATI 1600x grafische kaart.
Deze heeft 3GB geheugen (de max) en een 160GB HD een SuperDrive 6x (DVD+R DL/DVD RW/CD-RW).
Hij heeft de Glossy Widescreen en hij is van 2006/11
http://www.mac2sell.net/index.nl.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
even een vraagje. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een MBP aanschaffen (denk via EK), maar ik ik wil eigenlijk nog even wachten totdat de nieuwe MBP er zijn. Hoe werkt dat meestal? Ik las iets dat ze eind deze maand zouden worden aangekondigd op het Apple Event, maar zijn ze er dan ook gelijk of moet ik dan nog maanden wachten totdat ik een MBP kan aanschaffen?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Delerium schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:23:

[afbeelding]

Hoelang duurde het bij jou voordat je em weer terug had? Mijne is ook stuk (zelfde model) en ik moet em nog op laten sturen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

adros schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:47:
even een vraagje. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een MBP aanschaffen (denk via EK), maar ik ik wil eigenlijk nog even wachten totdat de nieuwe MBP er zijn. Hoe werkt dat meestal? Ik las iets dat ze eind deze maand zouden worden aangekondigd op het Apple Event, maar zijn ze er dan ook gelijk of moet ik dan nog maanden wachten totdat ik een MBP kan aanschaffen?
ik zou zeggen, lees de laatste pagina's nog eens door, en anders het macbookof macbook uit het buitenland topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:53
page404 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:26:
[...]

ik zou zeggen, lees de laatste pagina's nog eens door, en anders het macbookof macbook uit het buitenland topic.
Tijdens een Mac presentatie gaat meestal de online shop down om bijgewerkt te worden na de show komt deze weer online en zijn de nieuwe producten meestal meteen te bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Reveal! op 25-01-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vanitas schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:59:
[...]

Hoelang duurde het bij jou voordat je em weer terug had? Mijne is ook stuk (zelfde model) en ik moet em nog op laten sturen.
Langsgebracht bij een Apple-service-centre in de Stad (lees: Groningen) dus de MacMe. En wel op de altijd praktische dag 24 december. :X. maar desalniettemin was de laptop binnen 3 weken gefixed wat misschien tegenvalt maar met al die feestdagen ertussen kan ik mij er wel wat bij voorstellen. Wellicht dat er een Apple-(re)seller bij je in de buurt zit?

Allang blij dat het garantie was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

adros schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 00:47:
Ik heb mijn MBP mid 2009 vrijwel direct besteld na de introductie van de zomer. Omdat ik een US toetsenbord wilde (liggende enter) moest hij uit de fabriek komen. Als ik het goed herinner duurde het iets minder dan 10 werkdagen voor hij er was. Als ik de standaard versie had besteld zou hij er volgens de site binnen 2 werkdagen zijn geweest maar dat kan ik dus niet uit ervaring bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:59
Delerium schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:09:
[...]

Langsgebracht bij een Apple-service-centre in de Stad (lees: Groningen) dus de MacMe. En wel op de altijd praktische dag 24 december. :X. maar desalniettemin was de laptop binnen 3 weken gefixed wat misschien tegenvalt maar met al die feestdagen ertussen kan ik mij er wel wat bij voorstellen. Wellicht dat er een Apple-(re)seller bij je in de buurt zit?

Allang blij dat het garantie was. :)
Of aan Apple vragen of een van hun reparatiecentra bij je in de buurt is en daar langs brengen. In Almere zit bijvoorbeeld RBS Europe, je laat Apple een case aanmaken met het probleem (via serienummer van je Macbook Pro kunnen ze gelijk zeggen of je in aanmerking komt) en je brengt hem daar langs, binnen 1 week kon ik hem weer ophalen (hij was tot dat moment nog van mijn vader maar nu is hij van mij :D). Ze hebben online een track and trace van de status maar die wordt niet echt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het modelnummer van de huidige Macbook Pro 17" Unibody is volgens de website van Apple MC226*/A. Is dit eerste, en tot nu toe enige, revisie van de Macbook Pro 17" Unibody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je had eerder de MB604, 17" standaard met 2,66 en ook de ingebouwde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk is het vanvavond dan zover. De macbook pro krijgt een update kwa specificaties.

Nu was ik van plan deze te gaan halen maar zit ik met het volgende. Er bestaat de mogelijkheid dat er een intel grafische chip in komt die minder presteert dan bijvoorbeeld nvidia of ati. Ik gebruik hem voornamelijk voor 3d renderingen / programmas, adobe pakket, vectorworks (evt. ook in 3d). Nou zijn dit werkzaamheden die wat vragen van je laptop, maar nu weet ik niet of deze werkzaamheden optimaal verricht kunnen worden met deze chip.

Ik weet het ik kan beter een aantal uren wachten voordat er duidelijkheid is, maar miss kan ik me eigen al voorbereiden door te zeggen als er bijvoorbeeld een intel chip in zit deze update tijdelijk over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:24:
Hopelijk is het vanvavond dan zover. De macbook pro krijgt een update kwa specificaties.

Nu was ik van plan deze te gaan halen maar zit ik met het volgende. Er bestaat de mogelijkheid dat er een intel grafische chip in komt die minder presteert dan bijvoorbeeld nvidia of ati. Ik gebruik hem voornamelijk voor 3d renderingen / programmas, adobe pakket, vectorworks (evt. ook in 3d). Nou zijn dit werkzaamheden die wat vragen van je laptop, maar nu weet ik niet of deze werkzaamheden optimaal verricht kunnen worden met deze chip.

Ik weet het ik kan beter een aantal uren wachten voordat er duidelijkheid is, maar miss kan ik me eigen al voorbereiden door te zeggen als er bijvoorbeeld een intel chip in zit deze update tijdelijk over te slaan.
Als jij zoveel rekenkracht nodig hebt dan zou ik in eerst instantie al niet gaan voor een laptop maar ik zou zorgen dat ik een MacPro of iMac krijg ;) die zijn een heel stuk krachtiger :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderPS3 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:26:
[...]

Als jij zoveel rekenkracht nodig hebt dan zou ik in eerst instantie al niet gaan voor een laptop maar ik zou zorgen dat ik een MacPro of iMac krijg ;) die zijn een heel stuk krachtiger :)
Dat krachtig beest heb ik al op me bureau staan. Maar ik moet iets hebben om mobiel te zijn zodat ik ook buitenshuis kan werken, dan zit er niets anders op dan een laptop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wat een domper, geen MBP upgrades... :/
Ik ben nu al ruim twee maanden aan het wachten, iets wat ik er best voor over heb, maar nu heb ik helemaal geen uitzicht op wat er gaat gebeuren.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:11:
Wat een domper, geen MBP upgrades... :/
Ik ben nu al ruim twee maanden aan het wachten, iets wat ik er best voor over heb, maar nu heb ik helemaal geen uitzicht op wat er gaat gebeuren.
Huidige serie is niet goed genoeg voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jawel, dat is het probleem niet, maar als ik iets koop, koop ik het voor de toekomst. (In dit geval is het een laptop van de zaak, ik heb zelf al een huidige generatie MBP die ik nu gebruik.) Daar ik de laptop die ik nu koop waarschijnlijk pas over 2, 3 jaar kan vervangen heb ik er liever eentje die net nieuw is. En niet eentje die nu al achterloopt qua specs op z'n kleinere broertje. (Ook al is het maar minimaal, het gaat om het principe, het klopt nu gewoon niet.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20
--MeAngry-- schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:24:
Jawel, dat is het probleem niet, maar als ik iets koop, koop ik het voor de toekomst. (In dit geval is het een laptop van de zaak, ik heb zelf al een huidige generatie MBP die ik nu gebruik.) Daar ik de laptop die ik nu koop waarschijnlijk pas over 2, 3 jaar kan vervangen heb ik er liever eentje die net nieuw is. En niet eentje die nu al achterloopt qua specs op z'n kleinere broertje. (Ook al is het maar minimaal, het gaat om het principe, het klopt nu gewoon niet.)
Ik heb exact hetzelfde probleem nu...

Nu zit ik met een Early 2008 van het Powerbook design en mijn schoonbroer(s) hebben allebei een Unibody.
En die zijn gewoon beter te onderhouden, steken beter in mekaar en houden vooral hun waarde langer.
Ik moet gewoon een i3/i5/i7 hebben in de volgende MBP, en vind het ook spijtig dat die er nu nog niet zijn.
Als je nu een C2D koopt, krijg je binnen 2 of 3 jaar gewoon niks meer voor je MBP...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Aries.Mu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:30:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem nu...

Nu zit ik met een Early 2008 van het Powerbook design en mijn schoonbroer(s) hebben allebei een Unibody.
En die zijn gewoon beter te onderhouden, steken beter in mekaar en houden vooral hun waarde langer.
Ik moet gewoon een i3/i5/i7 hebben in de volgende MBP, en vind het ook spijtig dat die er nu nog niet zijn.
Als je nu een C2D koopt, krijg je binnen 2 of 3 jaar gewoon niks meer voor je MBP...
precies, was hier dus ook op aan het wachten en had al dringend een laptop nodig. Moet nu dus gaan kijken naar pc laptops met i7 wat de workflow niet ten goede komt aangezien mijn collega's mac gebruiken. Vrees dat ik geen andere keus heb....

engelijk best dom van Apple als ik er zo over nadenk. Ik hoor overal om me heen dat mensen een i7 laptop willen kopen, maar nog even wachtten op de nieuwe mbp. Denk dat veel van deze mensen net als ik, niet veel langer meer kunnen wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door adros op 27-01-2010 22:35 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier. Ik ga over 2 weken na het buitenland en had al wat geld opzij voor de nieuwe i5 MBP... maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Ook hier bij mij enige teleurstelling, als jarenlange Windows PC/laptop gebruiker stond ik ook op het punt om over te stappen naar een i5 of i7 MBP. Erg jammer en eerlijk gezegd een gemiste kans.

Dan toch maar voor de HP Envy 15... Had graag de stap naar Apple willen zetten. Is alleen nog niet leverbaar in Nederland, maar eens kijken hoe we die het beste kunnen importeren :P

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 27-01-2010 22:51 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex028
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03-2021
Hier hetzelfde probleem.

Na wat lezen op de rumors-sites had ik echter niet verwacht dat de macbook upgrades aangekondigd werden op de persconferentie van vandaag.

Volgens de rumors-sites worden zulke upgrades altijd zonder bericht doorgevoerd in de apple store, voor mij dus nog geen reden tot paniek.
(Was er twee weken geleden ook geen hint via intel dat er i5/i7'ens in de nieuwe macbooks zouden zitten?

Ik heb goede hoop dat ze de nieuwe MBpro's binnen 2 weken alsnog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn ervaring met upgrades is dat het altijd te lang duurt :) . Ongeveer twee jaar geleden wilde ik ook een MBP en toen heb ik ook 2,5 maand moeten wachten op een nieuwe. Uiteindelijk toch gewacht en heb er geen spijt van.

Helaas is hij maandag gestolen ( :( ) dus moet ik binnenkort een nieuwe. Ik wacht nu dus weer vrolijk op een update... Maar ik ga het gewoon volhouden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Laatst online: 11-09 13:05
Lastig, was van plan voor een geupdate 13" MBP te gaan. Wat het voor mij nog net iets moeilijker maakt is dat er vanaf morgen waarschijnlijk weer de actie bij de mediamarkt is dat je geen btw betaalt (ongeveer 16 procent korting dus)

Op zich heb ik aan de huidige specs genoeg, en het scheelt wel ruim 100 euro (1287 met studenten korting vs 1175 bij de mediamarkt)

Wat is wijsheid? Ik neig momenteel voor de mediamarkt aanbieding te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurf1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:52:
Lastig, was van plan voor een geupdate 13" MBP te gaan. Wat het voor mij nog net iets moeilijker maakt is dat er vanaf morgen waarschijnlijk weer de actie bij de mediamarkt is dat je geen btw betaalt (ongeveer 16 procent korting dus)

Op zich heb ik aan de huidige specs genoeg, en het scheelt wel ruim 100 euro (1287 met studenten korting vs 1175 bij de mediamarkt)

Wat is wijsheid? Ik neig momenteel voor de mediamarkt aanbieding te gaan...
Hoe duur is een 15 inch MB met 9600 GT bij MM dan? :*) ( mag je ook nog studentenkorting ervan af halen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:41:
Ook hier bij mij enige teleurstelling, als jarenlange Windows PC/laptop gebruiker stond ik ook op het punt om over te stappen naar een i5 of i7 MBP. Erg jammer en eerlijk gezegd een gemiste kans.

Dan toch maar voor de HP Envy 15... Had graag de stap naar Apple willen zetten. Is alleen nog niet leverbaar in Nederland, maar eens kijken hoe we die het beste kunnen importeren :P
Ik zit daar ook op te wachten. De Sony i5/i7 lijkt me wel een goede optie, misschien zelfs wel beter dan de HP envy ( omdat het toch van HP is :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

[b][message=33364732,noline]
Helaas is hij maandag gestolen ( :( ) dus moet ik binnenkort een nieuwe. Ik wacht nu dus weer vrolijk op een update... Maar ik ga het gewoon volhouden :) .
da's mooi kut dan. ingebroken of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Laatst online: 11-09 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:55:
[...]

Hoe duur is een 15 inch MB met 9600 GT bij MM dan? :*) ( mag je ook nog studentenkorting ervan af halen? )
1799 - 16% = 1511 euro, ik neem aan dat je dan geen studentenkorting meer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer spijtig dat de update nog altijd is uitgebleven. MBP's zijn op dit moment way overpriced.

Thuis hebben wij hier een macbook unibody 13". Zeer mooi ding maar het scherm is echt inferieur vergeleken met mijn MBP 15" early 2008. Zijn de schermen van de nieuwe MBP 13" verbeterd en op het niveau van de 15" of is er nog altijd een (groot) verschil ?

Zijn er overigens laptops die met een IPS paneel zijn voorzien of allemaal nog TN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
De nieuwe iPad's zijn voorzien van een IPS (en dat is 10") maar de gewone macbook en macbook pro 13" hebben inderdaad nog steeds een inferieur scherm t.o.v. de Macbook pro's van 15- en 17" en de iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:45
Ook ik zit er op te wachten.

Maar zou het niet kunnen dat deze upgrade niet belangrijk genoeg is om te melden samen met de iPad?
Weet er iemand hoe de aankondiging vorige keer is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

@ Blackshadow

Ik heb al meerdere berichten op de Macrumors-fora gelezen waarin werd vermeld dat het waarschijnlijk een stille update wordt van de MBP en de Mac Pro's. Op zich is het ook geen ingrijpende verandering. De unibody zal blijven. Hopelijk worden de grafische kaart en de processors geupdatet. En ik hoop op standaard 4GB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Qyx schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:36:
@ Blackshadow

Ik heb al meerdere berichten op de Macrumors-fora gelezen waarin werd vermeld dat het waarschijnlijk een stille update wordt van de MBP en de Mac Pro's. Op zich is het ook geen ingrijpende verandering. De unibody zal blijven. Hopelijk worden de grafische kaart en de processors geupdatet. En ik hoop op standaard 4GB geheugen.
Op een macrumors-forum werd iets "waarschijnlijks" vermeld?

Poeh he. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
DayteX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:10:
De nieuwe iPad's zijn voorzien van een IPS (en dat is 10") maar de gewone macbook en macbook pro 13" hebben inderdaad nog steeds een inferieur scherm t.o.v. de Macbook pro's van 15- en 17" en de iMac
Que? De laatste MacBook en MacBook Pros hebben gewoon een IPS scherm hoor. Mijn 13" en 17" tonen exact het zelfde beeld. Dat kleur, contrast en inkijkhoek -loze beeld dat de witte en zwarte MacBooks vroeger hadden is er al lang niet meer.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.