Niet geweest helaas, avond ervoor wat te lang doorgegaan.
Redelijke kans dat ik er nog eens kom dus de info komt altijd van pas.
Je ziet trouwens vaak in regels dat deze expres breed worden geformuleerd om mensen af te schrikken. Of een podium spullen (tijdelijk danwel permanent) mag afnemen is iets waarvan ik vermoed dat het juridisch gezien gewoon niet mag.
Anderszijds is het weer zo dat dingen gewoon niet duidelijk worden gecommuniceerd. Wat is nu van toepassing bij de Tivoli, de eerder genoemde "Disclaimer" of nu de "Huisregels". Vermoedelijk dat bij uitgebreide discussies uiteindelijk naar de eerste wordt verwezen.
Omdat ik toch eens een "grote artiest" wil vastleggen ga ik misschien over twee weken naar een
festival in Leeuwarden, alwaar The Devin Townsend Project speelt.
Wederom vaagheid in de regels:
Wil je komen filmen of fotograferen met grote apparatuur, mail ons dan voor een persaccreditatie.
Uiteraard mag je wel meenemen: normale digi-fotocamera’s,
Bij navraag bleken ook mijn spullen (instap DSLR, geen witte schoorsteenpijpen e.d.) onder "grote apparatuur" te vallen.
Maar goed, ik snap het wel, je kan moeilijk van organisaties verwachten dat ze voor specifieke situaties uitzonderingen gaan maken. Het is makkelijker om (te) professionele apparatuur te verbieden ipv iedereen individueel te gaan beoordelen. Dat is jammer voor de "fun" fotograaf met redelijke, niet idioot dure spullen waar ik mezelf onder vind vallen, maar zo is het nu eenmaal.
Ik ga het over twee weken maar gewoon proberen, gewoon "stealth", 1 of 2 lenzen, geen fototas en een zwarte viltstift over de rode en witte letters op de strap

vtpeters schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 07:59:
[...]
En waarom wordt er in dat verband dan onderscheid gemaakt tussen een DSLR en een compact camera? Want het zal een kwestie van tijd zijn en dan kun je met een (super-zoom) compact of mobiele telefoon praktisch net zulke mooie, scherpe, (redelijk) ruisvrije low-light foto's bij een concert maken als nu met een DSLR.
+1, ook van toepassing op de regels van dat festival wat ik hierboven noem. Compacts toelaten betekent tegenwoordig dat er spul tussenzit waarmee je
zeker wel bruikbare foto's kan maken. Het plaatje wat ik link is met een G11 gemaakt, alweer verouderd met zijn "trage" f/2.8 diafragma en "matige" prestaties bij hoge ISO.
Tegenwoordig zijn de kwaliteitscompacts
nog beter geworden. En welke leek ziet op afstand het verschil tussen een compact en een spiegelloze camera met een pancake met groot diafragma erop?