Iedereen heeft wel eens een dipje, probeer uit te vinden waarom je niet tevreden bent, en kijk waar je nog wat winst op kan behalen.ErikRo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 00:24:
Gisteren weer eens in Utrecht geweest met dit als resultaat.
Merk wel dat ik laatste tijd wat minder plezier in fotograferen van concerten krijg. Ik ben gewoon niet meer tevreden over mn platen. Heb gezien wat de pro's aan geweldige neerzetten. En het soms totaal respectloze omgaan die steeds normaler lijkt te worden.
Hopelijk komt dat plezier toch weer snel terug.
Laatste foto is wel apart ik vind hem de mooiste uit de serie. Wat me verbaasde is dat 6400 iso de echte max is van een D750. Alles erboven zijn truukjes in camera en moet je nooit hoger gaan dan 6400iso anders verlies je kleurdiepte hoor ik overal.
Maar toch is het de scherpste uit mn serie en op 12800 ISO (test).
Normaal wil ik veel licht pakken vandaar dat ik altijd op F1.8 schoot. Nu eens met f4.0 gedaan. Ik wel eens gehoord afstoppen op sommige lenzen betere resultaten geeft en dat lijkt hier te kloppen.
Stof tot nadenken, moet ik F1.8 toch gaan loslaten of niet...
btw de vernagelde spots komen door gmail+ die comprimeert blijkbaar ook nog even stevig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je het niet redt met ISO12800 en F1.8 is het wel absurd donker... Afstoppen doe ik ook regelmatig, ik schiet liever op F2.0-2.2 dan F1.4.
Het 'respectloze omgaan' ben ik ook wel benieuwd naar.
Vaak hangt het ook heel erg af van wat voor bandje er staat. Female fronted metalbandjes doe ik zelf bijvoorbeeld liever niet (meer) vanwege het irritante publiek en de massa 'fotografen' die er altijd op af komt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."