Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• samo
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23-03 16:24

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
Wat ooit begon met Floor-is' post :
quote:
Floor-is schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:02:
Op GoT hebben we voor zover ik weet nog geen plekje voor foto's van pop/rock bands of zelfs de betere R&B acts. [...]
Welkom zijn alle foto's van bands waarop ze herkenbaar in beeld zijn, of waarop het podium/publiek herkenbaar in beeld wordt gebracht. Het hoeft echt niet loeischerp en 'voorpagina van OOR' mooi, maar een beetje leuk plaatje stellen we wel op prijs. Opbouwende kritiek is ook welkom, vragen over instellingen en dergelijke laat ik aan de poster zelf om te bepalen. Wat we hier niet hoeven te zien zijn opmerkingen over de artiest in kwestie, over de fotografische incapabiliteit van een ander en andersoortig negativisme.
Inmiddels is een aantal concert-fotografen flink aanwezig geweest en zijn er wel heel gave foto's gepost. Bij deze deeltje 2! Deel 1 blijft te vinden onder [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc.
Hoe komen jullie fotografen toch met je camera op de concerten?
Er zijn grofweg twee makkelijke manieren om op een concert te fotograferen. Je kan je netwerk gebruiken of je kan gepubliceerd worden (en dus als pers binnen komen).
Netwerken houdt in dat je bands, managers, podia of andere handige contacten inzet en je laat uitnodigen bij het evenement. Dit kan lastiger zijn om mee te beginnen omdat je vaak moet bewijzen waarom je mee mag. Je hebt dus vaak een portfolio nodig.
Als je bij een een gerenommeerd medium gepubliceerd wordt is het vaak mogelijk om pers accreditatie te bemachtigen. Als het je leuk lijkt om foto's te maken bij een concert kun je eens kijken bij 3VOOR12/lokaal, dat zijn de lokale afdelingen van 3VOOR12. Je kunt je daar aanmelden als vrijwilliger en foto's maken bij een concert, wat je samen met een schijver/-ster uitwerk tot een verslag/recensie.
Maar, sta je als bezoeker bij een concert, laat dan vooral lekker je camera thuis en geniet ervan, in plaats het hele optreden te missen doordat je alleen maar door je zoeker aan het kijken bent en/of aan het klooien bent met je instellingen.
(Met input van Wilko)
Hoe worden zulke foto's mooi ruisloos en scherp in het donker?
Voornamelijk een groot gat wat veel licht doorlaat (lichtsterke lenzen), redelijk hoge tot erg hoge iso en een snelle sluitertijd.(ik probleer minimaal 1/125 te hebben, liefst 1/250 of 1/500). Als je RAW schiet is er ook nog veel ruimte voor nabewerking.
Een fullframe camera heeft ook minder last van ruis dan een cropcamera. Dus in zekere mate helpt de gear zeker!
(Met input van qadn)
Concertfoto's?
Een greep uit de foto's uit het vorige topic en meteen wat namen van fotografen erbij:
quote:
quote:
quote:
quote:
En inmiddels zijn er vele andere actieve popfotografen.

Klik hier voor een overzicht van popfotografie bij jou in de buurt!

Bij deze zie ik graag weer discussie verschijnen. Blijf constructief, respectvol, en erken dat iedereen zijn best doet voor de foto die hij of zij toont.

samo wijzigde deze reactie 27-11-2009 12:17 (28%)
Reden: faq aangevuld

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Werkt bij True | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
TS begint natuurlijk. Vorige week vrijdag een leuk bandje gefotografeerd: Drive Like Maria.

samo wijzigde deze reactie 27-11-2009 12:17 (16%)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Werkt bij True | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• abrakadaver
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-11-2015
Coole foto's van drive like maria!

5D II, 35mm F/1.4L, FujiFilm x100

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:11

qadn

Pinnacle of Perversion

Drive like maria is altijd goed voor de plaatjes :) Ik vind vooral het drummer-shot gaaf :)
(maar ik heb een zwak voor goede drummershots)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
Thanks guys! O+

Hebben jullie trouwens de Rob Acda Award site gezien? Is t wat? Ik vind de voorwaarden nogal onduidelijk en de prijzen nogal hard werken. Mis een beetje de prestige.

• fotoklaasje
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 07-12-2018
quote:
samo schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:04:
Thanks guys! O+

Hebben jullie trouwens de Rob Acda Award site gezien? Is t wat? Ik vind de voorwaarden nogal onduidelijk en de prijzen nogal hard werken. Mis een beetje de prestige.
Leek mij wel leuk, ook eens geen voorwaarden die meteen eigendom van de foto's eisen, klinkt allemaal heel leuk. Jammer dat Haarlem zo ver van Nijmegen ligt, anders had ik me denk ik ingeschreven.

Wat betreft je foto's: Hele leuke momenten, goed gezien! Het lijkt alleen alsof al je kleuren een beetje 'volgelopen' zijn (bij gebrek aan een betere term?) Wat ik bedoel is dat er geen detail meer in zit en dat er een duidelijke (posterisatie) rand zit in de kleurverlopen. Misschien kun je daar nog eens naar kijken, of eens een zw-conversie proberen?

Ik vind dat je de rook machines bij 3 ook tof hebt gebruikt btw!

http://www.klaasje.com

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

St. Cornell

• abrakadaver
Van foto's als 1 hou ik zelf niet zo, de achtergrond is een blur dus de bassist moet het onderwerp zijn, maar hij doet nou niet echt iets spannends of interessants. Wat vind je zelf mooi aan deze foto?
2 zou ik rechts effe dat halve hoofd eraf croppen, wordt ie een stuk prettiger van. Coole foto hoor!
Die 3e snap ik niet zo, links veel ruimte en dan rechts de achtergrond afsnijden. Leuk dat ie zo'n transformer masker op heeft, maar die mensen in de achtergrond (en je zwartwit omzetting) zorgen ervoor dat je niet weet wat je ziet. Hij valt nu helemaal weg in de achtergrond. met een klein stapje naar links en de camera iets naar rechts draaien (indien mogelijk) zou ie wel goed zijn. Nu vind ik 't niks.
4 is leuk door dat shirt icm drums, maar ik vind dat je je er wel gemakkelijk af maakt, de foto is verder nogal saai.

Deze keer vind ik ze dus niet zo (op 2 na) jij kan beter :)

abrakadaver wijzigde deze reactie 10-10-2009 15:49 (3%)

• Dimension
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-05-2012

Dimension

Tis allemaal gelogen!

Oeh, Drive Like Maria!

Heb ik ook :D

Meer op http://cbzed.smugmug.com/Nightlife/Drive-Like-Maria/

@Samo: Dus ze heeft toch ogen, jouw foto #3 bewijst het :p

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Koen: aan die eerste vind ik het licht cool (en de flare).
#3 was niets aan te doen qua locatie; maar ik vind hem nog steeds wel gaaf.

Ik heb deze keer anders dan anders ge-edit. Een soort experiment waarmee ik verder ga de komende tijd.
In plaats van foto's het vierkant archief in te sturen omdat ze slecht zijn, ga ik foto's selecteren waarin ik iets cools zie.

Dimension: Ik vind de compo raar (geen ruimte links, teveel rechts), ik vind hem nogal zwaar onderbelicht en het moment is ook niet alles (haar voor de kop, nogal saai). Drive Like Maria is normaal goed voor erg leuke plaatjes, dus dat kan beter!

• Teun_2|IA
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2010
[geen ervaring post]

Tweede festivalletje gefotografeerd, zijnde pukemarock. Hier een kleine selectie

Selah sue

Clement Peerens

Hickey Underworld

Zita Swoon

(onscherpte hier is door facebookcompressie, net zoals de andere fotos hier...

Arno

Arsenal

El creme glas ques

Bart Peeters

De Mens

The Scabs

Allen getrokken met een nikon D50 met sigma 18-50 en noude nikkor 80-200 schuif. Heb liggen vechten met de autofocus en vaak gewoon manueel gefocust.
[/geen ervaring post]

• Wortelsoep
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Niet slecht Teun, alleen die JPG-compressie is echt te erg. Jammer dat je niet even de moeite neemt om hier wat betere versies te plaatsen.

• fotoklaasje
quote:
Teun_2 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:16:
[geen ervaring post]

Tweede festivalletje gefotografeerd, zijnde pukemarock. Hier een kleine selectie

Selah sue
[afbeelding]

Clement Peerens
[afbeelding]

Hickey Underworld
[afbeelding]

Zita Swoon
[afbeelding]
(onscherpte hier is door facebookcompressie, net zoals de andere fotos hier...

Arno
[afbeelding]

Arsenal
[afbeelding]

El creme glas ques
[afbeelding]

Bart Peeters
[afbeelding]

De Mens
[afbeelding]

The Scabs
[afbeelding]

Allen getrokken met een nikon D50 met sigma 18-50 en noude nikkor 80-200 schuif. Heb liggen vechten met de autofocus en vaak gewoon manueel gefocust.
[/geen ervaring post]
Super leuk programma op dat festival! ook leuke foto's trouwens ;)

• Teun_2|IA
quote:
Wilko schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:19:
Niet slecht Teun, alleen die JPG-compressie is echt te erg. Jammer dat je niet even de moeite neemt om hier wat betere versies te plaatsen.
Probleem is dat ik de computer waarop de fotos staan pas volgende week weer ter beschikking heb. Dan zou ik ze pas volgende week kunnen posten, en dat vond ik wat jammer. Ik zal ze volgende week nog eens posten met een wat betere host. Bedankt voor de commentaar. Ik heb zelf meer dan 90% van mijn geschoten fotos kunnen wegsmijten omdat ze kwa belichting en/of focus niet goed waren. is dat normaal, of doe ik iets goed fout? Ik werk manueel, zet de lichtmeter desondanks op spot, zodat ik op de meter kan zien wanneer ik de instellingen echt moet veranderen. Dat ik niet (semi-) automatisch werk is omdat het licht nogal snel verandert op sommige plekken en de lichtmeter dus meestal niet goed zit. De focusproblemen had ik meestal op de buitenste punten, waar die vaak gewoon niet focuste. Middelste hunte erg vaak en zat soms gewoon totaal fout (als in: alles erg wazig). Is hier iets aan te doen, of ligt het gewoon aan de focus van de d50?

Programma was inderdaad erg leuk, had alleen veel meer van the scabs verwacht, was een beetje platte show. Vandaar dus ook de foto van het publiek en niet van de artiesten ;)

Teun_2|IA wijzigde deze reactie 11-10-2009 16:46 (6%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat licht aan je D50 focus unit.
Ik vind het mooie platen qua moment, belichting en scherpte.

90% kut is in het begin heel normaal, met oefening wordt dat vanzelf beter.

Je foto van "de mens" vind ik een stuk minder dan de rest. Ja het licht is wel aardig, maar die kerel kijkt me toch een potje verveeld!

Je zwartwitomzetting vind ik ook nogal grijzig, gewoon niet lekker.
Zwartwit als noodgreep omdat de kleuren niet uitkomen vind ik ook niets, doe de foto dan gewoon niet.

Ik stoor me ook nogal aan de wisselende foto-verhoudingen. Consistentie is belangrijk als je een serie laat zien.

Anyway, mooie serie als je er net mee begint, mijn complimenten.

• Teun_2|IA
^ thx, zijn tips waar ik wel wat mee ben.

• AugmentoR
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-01 14:19
Dimension's plaat vind ik erg strak
Ook mooie toning op Quadn's platen

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Augmentor: technisch prima, maar waarom? Interesant vind ik hem totaal niet.

3 van Oi Va Voi. Misschien binnenkort een topic voor maken. Ik twijvel nog.
(want dan moet ik resizen voor de horizontalen)

(mmm, benen)

• Teun_2|IA
@Augmentor: ik ga met qadn mee.
@Qadn: mooie 2de!

• Wortelsoep
  • Niet online
Die eerste doet me weinig qadn, 2e is leuk maar vind het jammer dat je zo weinig van haar gezicht/-uitdrukking ziet. Van de derde vind ik je z/w-omzetting mooi, maar verder beetje standaard.

Mbt hand met knopjes: misschien beter in het partytopic, en ik mis de context totaal.

• MTWZZ
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 31-08-2018

MTWZZ

One life, live it!

Mijn eerste poging om eens een band te fotograferen. Belichting in de zaal was zwaar dramatisch waardoor de autofocus niet lekker werkte en aangezien in geen goeie flitser tot mijn beschikking heb ben ik maar aan het klooien geslagen.
Resultaat:
nr 1

Klik voor groter.

nr 2

Wat zijn nou trucs om hier wat beters uit te halen?

MTWZZ wijzigde deze reactie 12-10-2009 20:51 (14%)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Wortelsoep
  • Niet online
Flitsen bij een concert is niet zo gebruikelijk en vaak niet eens toegestaan. De "truc" is gewoon lichtsterke lenzen en hoge ISO's ;)

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

quote:
Wilko schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:53:
Flitsen bij een concert is niet zo gebruikelijk en vaak niet eens toegestaan. De "truc" is gewoon lichtsterke lenzen en hoge ISO's ;)
Die laatste is op 1600 geschoten maar je krijgt echt ontzettende ruis (zie je ook in de rechter bovenhoek).
Nu was het licht dusdanig dat de 1e meter van het podium belicht was en de rest niet :P

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mwuh? de ruis valt best mee vind ik.

Momentel zijn ok, de rest is pruts.
Korter belichten en hogere ISO.

Hell ik heb goede platen op 6400 ISO en dan nog 1-2 stop ophalen in post. (op een D300).
Dat kan best ok in zwart-wit. Dan heb je wel behoorlijke ruis. Maar ruis is beter dan een ongewenst onscherpe brij.

• Wortelsoep
  • Niet online
ISO 1600 is ongeveer het minimum waar ik mee schiet op een concert :P Als je moet kiezen tussen een bewogen of een ruizige plaat, welke kies je dan? Bovendien valt de ruis op jouw 2e plaat echt enorm mee. Gewoon naar 1600 of 3200 of nog hoger schoppen. Een beetje ruis ga je niet kapot aan.

• kaesve
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-03 13:46
maar je schoot met een diafragma-waarde van f/4.4..

met een lichtsterke prime op (ik zeg maar wat) f/1.4 kun je je sluitertijd/iso heel wat inkorten zonder te onderbelichten :3

(//spreekt uit 'ervaring' van 1 avondje fotograferen in een donker zaaltje met een nikon d90 + sigma 30mm/1.4
moet nog zien of ik de foto's hier wil plaatsen, al staat er al 1tje in het testcase topic)

• AugmentoR
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-01 14:19
quote:
qadn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:17:
hmm, niet direct showcase, maar ik vond 'm wel geinig, en ook eens wat anders. Maar goed, volgende post beloof ik beterschap :)
Die 'benen' foto van je vind ik overigens retestrak, mede door de achtergrond...super!

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Wilko en qadn: bedankt voor de feedback. ISO 1600 is helaas de max van mijn camera (Olympus E-510) dus daar zal ik het dan mee moeten doen.

@Teun: Die plaat van Hickey Underworld is tof gedaan!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Je kan altijd onderbelichten en in de nabewerking ophalen.

• Teun_2|IA
quote:
MTWZZ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:42:
Wilko en qadn: bedankt voor de feedback. ISO 1600 is helaas de max van mijn camera (Olympus E-510) dus daar zal ik het dan mee moeten doen.

@Teun: Die plaat van Hickey Underworld is tof gedaan!
quote:
qadn schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:34:
<knip>

Je zwartwitomzetting vind ik ook nogal grijzig, gewoon niet lekker.
Zwartwit als noodgreep omdat de kleuren niet uitkomen vind ik ook niets, doe de foto dan gewoon niet.
<knip>
Gek eigenlijk hoe de meningen kunnen verschillen :)

Anyway, wat ik met mijn d50 soms doe is inderdaad iso 1600 en dan een stop onderbelichten en later ophalen. Werkt redelijk goed, behalve bakken ruis natuurlijk. Als je in zwart wit werkt, is dat niet zo'n probleem, in kleur valt het allemaal wat harder op en is het storender.

Teun_2|IA wijzigde deze reactie 13-10-2009 11:02 (6%)

• J2S
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-03 16:08

J2S

Hoi?

Hier een paar foto's van Elane op het Elf Fantasy Fair 2009 in Arcen. Omdat ik alleen een 17-55mm lens heb, zijn alle foto's aardig ver gecropped.
Ook ben ik niet geheel onbevooroordeeld omdat dit mijn meest favoriete band is, maar toch vind ik de foto's echt niet slecht.

1.

2.

3.

4.

5. Na het optreden was er een signeer sessie waarna ik voor een foto vroeg, dus poseerde de band voor me, echt geweldig O+

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Teun_2|IA
1.: leuk moment, jammer van de microfoonpaal
2.: Microfoon in de weg, niet echt veel uitdrukking, voor mij de minste uit de reeks.
3.: de monitor is hier echt wel erg storend, verder wel leuke pose
4.: Die vind ik nu niet echt flatterend voor de zangeres eerlijk gezegd, achtergrond is wat te druk.
5.: Ik loop er niet echt warm van, niets leuks mee gedaan. Voor mij meer een radnom shot van een groepje mensen.

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
@J2S: Bands overdag in een tent fotograferen is enorm lastig.Er is gewoon heel veel met daglicht belicht waardoor je alles ziet. Dit leidt bij jouw foto's soms tot storende of sfeer-afbrekende achtergronden. Probeer daar dus op te letten. Als je dit vaker gaat doen in ieder geval.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ga mee met het commentaar voor me.

Amsterdam Klezmer Band:

meer te zien op: http://qadn.shorturl.nl/amsterdam%20klezmer%20band/

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Sondre Lerche;
(voorprogramma van The Fray).

• TomR
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-03 15:47
quote:
qadn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:17:

3 van Oi Va Voi. Misschien binnenkort een topic voor maken. Ik twijvel nog.
(want dan moet ik resizen voor de horizontalen)

[afbeelding]

(mmm, benen)
[afbeelding]

[afbeelding]
geschoten in de 013? dan heb ik naast jou gestaan. Heb er pas 1 online staan van mijn hand, de rest komt later. O.a. ook nog een paar backstage-portretjes van de band.

quote:
J2S schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 04:04:
Hier een paar foto's van Elane op het Elf Fantasy Fair 2009 in Arcen. Omdat ik alleen een 17-55mm lens heb, zijn alle foto's aardig ver gecropped.
Ook ben ik niet geheel onbevooroordeeld omdat dit mijn meest favoriete band is, maar toch vind ik de foto's echt niet slecht.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5. Na het optreden was er een signeer sessie waarna ik voor een foto vroeg, dus poseerde de band voor me, echt geweldig O+
[afbeelding]
Probeer i.p.v.te croppen eens je cam op17mm te zetten en ga tegen de rand van het podium staan, krijg je ineens hele andere foto's dan de foto's die je nu van een afstand geschoten hebt.

TomR wijzigde deze reactie 19-10-2009 02:25 (40%)

Muziek documentaire fotografie [ TomRoelofs.com ]

• Wortelsoep
  • Niet online
Heee, qadn in kleur, da's even wennen :) Vind de eerste en tweede van de Amsterdam Klezmer Band niks, eerste heeft een niet-zo-charmante gezichtsuitdrukking en gewoon gare kleuren, tweede is qua moment wel top maar tamelijk saaie compo. De derde is gewoon leuk, lekkere kleurtjes ook, mooi moment, etc.
Van Sondre Lerche vind ik allemaal wel lekker, goeie kleurtjes, compo's en momenten. #1 heeft een wat gewaagde compo maar wat mij betreft is 'ie erg geslaagd.
Plaat van TomR ook tof.

P.S. was er toevallig iemand bij Nouvelle Vague gisteren of eergisteren in de Tivoli resp. Effenaar? Waren erg fotogeniek :) * Wilko stond er als bezoeker

Wortelsoep wijzigde deze reactie 19-10-2009 11:06 (15%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Yea wilko, ik vond dat het tijd was voor een verandering :)

Over een week maar een paar foto's af laten drukken in kleur voor mijn inspiratiemuur :) (die is nu 100% zwart-wit).

Ik vind zwart-wit nog steeds erg fijn, maar ik zou wat anders voor de verandering.
Ik doe mijn kleur-bewerking wel op dezelfde manier als mijn zwart-wit.
middelhoog contrast, wat curve (op foto aangepast) zorgen dat de hooglichten kloppen met wat ik wil en daarna een sleur aan de black point ;)

TomR: fotogenieke meid he? :D
Ik ben benieuwd naar de rest.
Btw, was jij degene met de leren jas of die andere?

• Xfix
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-03 18:28
Qadn: Nette fotos! heb je misschien ook nog fotos van The Fray zelf? Ik was ook aanwezig maar mijn camera lag thuis (stom!) of misschien iemand anders?

• Isniedood
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 20-03 19:04

Isniedood

nee, echt niet!

Hoe krijgen jullie het altijd voor elkaar dat jullie foto's mogen maken? Worden jullie gevraag? ik dacht dat het als particulier nooit mocht:o

(niet met een dslr tenminste)

Isniedood wijzigde deze reactie 19-10-2009 11:28 (10%)

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Wortelsoep
  • Niet online
Als het je leuk lijkt om foto's te maken bij een concert kun je eens kijken bij 3VOOR12/lokaal, dat zijn de lokale afdelingen van 3VOOR12. Je kunt je daar aanmelden als vrijwilliger en foto's maken bij een concert, wat je samen met een schijver/-ster uitwerk tot een verslag/recensie.
Maar, sta je als bezoeker bij een concert, laat dan vooral lekker je camera thuis en geniet ervan, in plaats het hele optreden te missen doordat je alleen maar door je zoeker aan het kijken bent en/of aan het klooien bent met je instellingen. Of die mensen die het halve optreden filmen met een mobieltje :X

Misschien een idee om dit soort dingen in de TS op te nemen? ;)

• TomR
quote:
qadn schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:05:
Yea wilko, ik vond dat het tijd was voor een verandering :)

Over een week maar een paar foto's af laten drukken in kleur voor mijn inspiratiemuur :) (die is nu 100% zwart-wit).

Ik vind zwart-wit nog steeds erg fijn, maar ik zou wat anders voor de verandering.
Ik doe mijn kleur-bewerking wel op dezelfde manier als mijn zwart-wit.
middelhoog contrast, wat curve (op foto aangepast) zorgen dat de hooglichten kloppen met wat ik wil en daarna een sleur aan de black point ;)

TomR: fotogenieke meid he? :D
Ik ben benieuwd naar de rest.
Btw, was jij degene met de leren jas of die andere?
ja zeker, leuke meisjes om te fotograferen. Ik heb half lang haar & was de enige met 2 camera's.

TomR wijzigde deze reactie 19-10-2009 11:51 (4%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

quote:
Xfix schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:19:
Qadn: Nette fotos! heb je misschien ook nog fotos van The Fray zelf? Ik was ook aanwezig maar mijn camera lag thuis (stom!) of misschien iemand anders?
http://qadn.shorturl.nl/the%20fray/
Maar de foto's van de band zelf vond ik niet zo boeiend gelukt eigenlijk.

• Xfix
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-03 18:28
quote:
qadn schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:52:
[...]

http://qadn.shorturl.nl/the%20fray/
Maar de foto's van de band zelf vond ik niet zo boeiend gelukt eigenlijk.
Bedankt! Het is ook meer voor het concertarchief hierzo maar vind dat er nog aardig leuke tussen staan hoor!

• TomR
Tof trouwens dat het topic weer open is! Paar shot van verschillende artiesten van de afgelopen periode

01 Das Pop - Doornroosje

02 Lavalu - Paradiso

03 Roosbeef - Lowlands

04 ReBelle - The Move, Arnhem

05 Aux Raus - Doornroosje

06 The Deaf - Appelpop

07 Health - Lowlands

08 Volle Grolsch tent - Lowlands

09 De Staat - Waalkade Nijmegen
quote:
Wilko schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:53:
flitsen licht er een beetje aan waar/hoe/wat. Bij dj's shot & vaak wat hardere muzieksoorten gebruik ik het meestal wel, anders gaat de iso op minimaal 3200 (of hoger).
quote:
samo schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:11:
@J2S: Bands overdag in een tent fotograferen is enorm lastig.Er is gewoon heel veel met daglicht belicht waardoor je alles ziet. Dit leidt bij jouw foto's soms tot storende of sfeer-afbrekende achtergronden. Probeer daar dus op te letten. Als je dit vaker gaat doen in ieder geval.
toch vind ik het buiten festival seizoen geweldig, lekker met buitenlicht werken. Kost je soms wel wat meer werk met het strak krijgen van de platen.
quote:
Isniedood schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:27:
Hoe krijgen jullie het altijd voor elkaar dat jullie foto's mogen maken? Worden jullie gevraag? ik dacht dat het als particulier nooit mocht:o

Zoals hier al gezegd werd, schrijf je in bij je lokale 3voor12 site of je kan je melden bij bandjes die nog niet zo heel lang bezig zijn en vragen of je een keertje live mag fotograferen, deze vinden het vaak heel tof en zo kan jij lekker oefenen. Laat in het begin altijd bij een band weten dat je bij het concert bent geweest en dat je foto's hebt. Vinden ze vaak ook tof en kan ook weer voor extra connecties zorgen. Ik zelf reis veel liever mee met acts en als ik ergens echt geen connecties heb om binnen te komen en wil er toch staan kan ik via www.fileunder.nl aan een fotopas komen.

• Teun_2|IA
Bij mij was het een kwestie van veel geluk. Ik mailde naar een lokale partywebsite of ik zo niet eens een feestje mocht gaan fotograferen en kreeg meteen een mailtje terug met een aanbieding voor twee festivalletjes (crammerock en pukemarock). Wel niet betaald, maar gratis inkom en gratis bonnetjes en perspas voor een complete beginneling vond ik toch al best netjes :) Overigens twee festivalletjes waar ik sowieso wel naartoe had gewillen. Voor pukemarock ging ik sowieso kaartjes bestellen. Ik mocht ook nog iemand meenemen, dus dat was helemaal top. Leuk muzikaal en fotografisch weekendje gehad.

@TomR: die eerste is echt netjes, mijn complimenten!

Over het al dan niet meenemen van een camera als gewone bezoeker kan je discussieren. Ik zou het niet doen, maar er zijn best wel wat mensen die het wel doen, omdat ze nu eenmaal liever fotograferen dan muziek kijken/beluisteren en geen fotopasje hebben. Veel fotografen zie je na de eerste drie nummertjes ook vaak backstage gaan. Ik spring dan liever over de dranghekken en ga nog wat meegenieten van het optreden dan backstage een pint te drinken.

Als je niet zoveel mazzel hebt als ik, kan het handig zijn om als bezoeker al wat fotos te maken die je dan aan eventuele websites ofzo kan laten zien in de hoop dat je dan opdrachten krijgt.

Teun_2|IA wijzigde deze reactie 25-10-2009 15:52 (52%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

quote:
Isniedood schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:27:

Via 3voor12 is een goed beginputn over het algemeen.
Als je het echt leuk vind en er een beetje goed in bent kan je dan contacten maken en in een paar jaar doorgroeien (naar extern) als je dat wilt.

Ikv ind het zelf vooral erg gezellig.

Ook zijn er vaak plenty leuke lokale acts en podia waar je prima mag fotograveren en goed vriendjes kan worden met de bands :)

Het is maar net wat je ermee wilt. Persoonlijk vind ik kleine leuke dingen prettiger.

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
Ik heb de ts enigsins aangepast. Tips mogen nog altijd via dm. ;) (ik ga t nog wel eens mooier maken)

• Teun_2|IA
Tips voor ts

Handige links met tips:

http://liveon35mm.wordpre...e-pit-photographers-help/
http://ishootshows.com/ (en dan bij tips rechts kijken, daarnaast staat er bij elke shoot ook een uitleg bij van hoe het licht was en welke instellingen hij koos en waarom, best leuk om te lezen van zo'n kei van een concertfotograaf)
http://onelouderphoto.com/category/music-photography-tips/

Die laatste heeft ook nog een leuk youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=J6WPl87XQHo
uit dezelfde reeks: http://www.youtube.com/watch?v=Kf7UtCh0rfI en http://www.youtube.com/watch?v=4gKEcF_T-C8 en de wedstrijd: http://www.youtube.com/wa...m1blj5gso&feature=channel

Teun_2|IA wijzigde deze reactie 25-10-2009 18:50 (20%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Coole tips, vooral die eerste link :)

En omdat praatjes geen gaatjes vullen:

Taint

• Wortelsoep
  • Niet online
Die eerste link is echt wel tof, ga ik zeker een keer lezen op een paar regenachtige zondagmiddagen :)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Meer fotows graag :)

• abrakadaver
vet, eagles :)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Zeker vet. Ik had wel een behoorlijke off-day, dus geen ruige toffe foto's ofzo. Alleen een beetje standaard crapola. Maagoed.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-03 14:35
Kleur! :D Heel nice.

Ondanks dat ie in kleur is doet de stijl me meteen aan een 'qadn' denken :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Vooruit dan maar, omdat het hier zo stil is:

• TomR
Vorige week Aux Raus weer geschoten, altijd leuk! Voor meer zie - link -

1

2

3

TomR wijzigde deze reactie 01-11-2009 04:38 (16%)

• Teun_2|IA
@qadn: mooie tweede

@TomR: prachtig de sfeer weergegeven, derde is echt klasse.

• NoStra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Tijdje geleden in de Sugar Factory in Amsterdam...Athlete.

Normaal schiet ik altijd in kleur, dit keer in zwart/wit.

NoStra wijzigde deze reactie 10-11-2009 20:24 (27%)

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nostra: best wel lekkere plaatjes. Sfeer.
Jammer dat die eerste qua moment minder is, maargoed kan niet alles hebben ;)

Hans Vroom, Miners of Muzo:

Ruud Hermans

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Om het topic wat levend te houden ...

Otis:

Black Elk:

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:53

Wolfensteijn

trying to find the balance

Paar weken terug Lady Linn met Caro Emerald als support gefotografeerd. Niets speciaals, vooral om een beetje in oefening te blijven. Merk dat ik het toch wat begonnen ben te verleren.

Maar, volgend jaar kan ik helemaal los, gloednieuw podium hier in Hillywood, waar ik dus lekker elke week kan staan, of vaker mochten ze vaker wat doen :P

1:

2:

3:

4:

5:

6:

Fotoblog
Portfolio

• Chiron
Leuke set Wolf, ondanks dat het weer ff inkomen was merk ik wel dat je je nieuwste camera steeds beter in de vingers krijgt :)

Afgelopen vrijdag, The Shavers:

#1 Johannes de Boom, inmiddels zijn al zn gewrichten vervangen, en ongelofelijk dat ie er weer staat

#5 De trouwe schare fans waren uiteraard ook weer van de partij

#6 een-tweetje tussen Johannes en de gitarist, geschoten met de Peleng (fisheye)

#7 draak die even boven het randje van Johannes z'n broek uitkijkt ;) En tevens een machtige verzameling tattoos

#8 Op het einde deed Del-Toros nog even mee, en Johannes zag dat het goed was.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• fotoklaasje
gisteren: Mumford & Sons, erg lekker optreden :) wel balen soms van al die flare

1.

2.

3.

4.

fotoklaasje wijzigde deze reactie 16-11-2009 15:39 (15%)

• Chiron
fotoklaasje> let op je compositie, op 1 is er een elleboog afgehakt, 2 had beter tot zn recht gekomen in portrait (denk ik), die lampen links voegen niet heel veel toe, en op 4 is ie gescalpeerd ;)

Overall wel nette kleurtoning, flare stoor ik me eigenlijk totaal niet aan.

• TomR
Paar nieuwe foto's, net ook mijn nieuwe huisstijl & portfolio online gegooit... check www.tomroelofs.nl :) :

Danielle Labbate (Krause) - The Sugarfactory - Amsterdam

Jelle Paulusma - Stadsarchief Museumn8 - Amsterdam

(deel van) Oi Va Voi - 013 - Tilburg

• abrakadaver
Die eerste vind ik gaaf, lekker sfeerbeeldje. (misschien die lamp eraf snijden?)
Goed bezig Tom, lekker materiaal op je site :)

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
@Chiron: Lekker kleurrijke set! Fijn om naar te kijken en leuke momenten. Leuke details.

• TomR
quote:
abrakadaver schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:28:
Die eerste vind ik gaaf, lekker sfeerbeeldje. (misschien die lamp eraf snijden?)
Goed bezig Tom, lekker materiaal op je site :)
thanks! trouwens, wij moeten met mike nog steeds onze camera-banden ver-rock-n-rollen ;)

• jules
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, oke, had dit deeltje nog niet meegekregen :?

Anyway, dé verandering van qadn om bij de laatste shoots naar kleur te gaan vind ik iig positief. Zien er mijn insziens beter uit dan je ZW omzettingen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Thank Jules. Ik doe mijn best. Ik was wat vastgeroest. Nu nog meer inhoud erin krijgen, best pittig.
Binnenkort weer eens een cd presentatie documenteren, gaat wel helpen hoop ik met oefenen.

TomR: Nice. Als ik je website bekijk vraag ik me af waar ik mee bezig ben, mooi werk man.

Kytemans Hiphop dingetje:

1

2

3

4

5

6

7

(bij #7 vind ik de versie van erik overigens beter: hiero)

Groter enzo hiero: http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157622849613316/

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
#3 is nais! Erg tof. De rest net wat minder, maar ja ik heb dan ook hoge verwachtigen van Kyteman

• NoStra
Gisteren naar de melkweg geweest bij New Cool Collective en Typhoon. Briljante avond gehad!

NoStra wijzigde deze reactie 23-11-2009 20:55 (64%)

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Op de laatste na vind ik ze allemaal wat donker en matig van kleur.

• TomR
quote:
fotoklaasje schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:37:
gisteren: Mumford & Sons, erg lekker optreden :) wel balen soms van al die flare

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]
ik baal wel, heb ze binnen 2 weken tijd al 2x moeten missen, eerste keer andere opdracht, op crossingborder border stonden ze in een te kleine zaal en kwam ik er niet meer in.

• NoStra
quote:
qadn schreef op maandag 23 november 2009 @ 21:20:
Op de laatste na vind ik ze allemaal wat donker en matig van kleur.
De laatste is geflitst.....

• TomR
Bij dat laatste shot was het beter geweest (vind ik) als je net wat brutaler was geweest en veel dichter erop was gaan zitten, vind dat er teveel te zien is terwijl je bij dat soort shots al snel de indruk krijgt dat hij in het publiek staat door maar enkele personen te laten zien en de artiest groter/dichterbij

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah dat maakt wat dat betreft niet heel veel uit toch? (behalve voor de kleurtemperatuur).
Ik neem aan dat je nabewerkt en dat je dus het een en ander kan proberen recht te trekken.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Anneke van Giersbergen:

Was supportact van Nick Oliveri:

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Dan Sartain:

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
Laatste ziet er lekker uit Qadn. Ik mis vaak wel wat contact met de muziek, interactie tussen de bandleden in jouw foto's. Misschien ligt dat ook aan de selectie?

Wie gaan er dit w/end allemaal naar LeGuessWho?

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik ben dronken en ga zo naar punk ;) Die connectie komt er wel :)
Ahum.

Anyways ik niet dus. Ga dit weekend Lee Perry doen en volbeat.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Snap overigens wat je bedoeld. Mijn huidige actiepnbt: inhoud!

• M.E.Amrani
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-03 23:36

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Qadn: Hoe worden zulke foto's mooi ruisloos en scherp in het donker? Ik neem aan dat de sluitertijd laag moet zijn om bewegingsonscherpte te voorkomen. Wordt de ISO omhoog gegooid? Nabewerkt?

flickr - amraniphoto.com

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Groot gat wat veel licht doorlaat. redenlijk hoge tot erg hoge iso en een snelle sluitertijd.
(ik probleer minimaal 1/125 te hebben, liefst 1/250 of 1/500 (punk, hardcore, enzo))

Raw schieten en nabewerken is wel een must.

In mijn geval helpt het gebruiken van een D700 ook behoorlijk :) Voorheen (met de D300) had ik vaak best ruisbakken.
Aan de andere kant onbedoelde onscherpte is veel erger dan ruisbakken.

• M.E.Amrani
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08-03 23:36

M.E.Amrani

...heeft honger

Prachtige foto's! Bedankt voor de info :)

flickr - amraniphoto.com

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Een korte sluitertijd helpt niet tegen ruis. Hoge iso's ook niet. Wel een goede glasbak en een body die weinig ruis produceert. Verder idd raw schieten en zorgen dat je niet al te veel daar aan moet sleutelen. Te veel pushen zorgt weer voor meer ruis, echter zal het lastiger zijn om overbelichte plekken weg te werken. Met mijn oude body's was het zo erg dat ik wel enigszins onderbelicht moest schieten om ze daarna wat te pushen. Het gebeurde anders te vaak dat ik te dikke highlights had in mijn shots. Onderbelicht schieten betekende wel dat ik een stop met iso's omlaag moest.

Met RAW heb je meer speling. jpg is 8 bits, terwijl raw meestal 12 bits doet en soms zelfs 14 bits (zoals de D700). Meer bits betekend dat er meer detail/kleurdiepte is. En dus kun je achteraf net iets meer spelen met over en/of onderbelichten.

Foto's verkleinen zorgt er ook voor dat er minder ruis word weergegeven en dat de foto's scherper kunnen lijken dan ze wellicht daadwerkelijk zijn.

• samo

samo

Moderator Devschuur®

yo/wassup

Topicstarter
@Jules daarom heb ik het antwoord van qadn ook iets aangepast voor het in de startpost Q&A op te nemen ;)

• NoStra
Dit herken ik heel erg met mijn 30d. Ik vind het vaak tot het irritante af.

Ben daarom maar ah sparen voor een 5d mk 2 :)
quote:
jules schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 13:10:
Een korte sluitertijd helpt niet tegen ruis. Hoge iso's ook niet. Wel een goede glasbak en een body die weinig ruis produceert. Verder idd raw schieten en zorgen dat je niet al te veel daar aan moet sleutelen. Te veel pushen zorgt weer voor meer ruis, echter zal het lastiger zijn om overbelichte plekken weg te werken. Met mijn oude body's was het zo erg dat ik wel enigszins onderbelicht moest schieten om ze daarna wat te pushen. Het gebeurde anders te vaak dat ik te dikke highlights had in mijn shots. Onderbelicht schieten betekende wel dat ik een stop met iso's omlaag moest.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, met een 5d mk2 kom je weer andere problemen tegen. Die verschillen niet zo veel met die van de D700. Als je in het verleden al met analoge body's en 'snel' glas geschoten hebt ben je er waarschijnlijk mee bekent. Maar met de fullframe body's krijg je vanwege de grotere sensor een kleinere scherptediepte. Oftewel, het gebied dat scherp is word behoorlijk kleiner als je met het diafragma open schiet. Waar ik op crop camera's overzichtjes schoot met f3.5 (wat an sich al krap was), moest ik met de D700 toch echt naar f4.5. Ga je meer in het tele bereik zitten, dan word dit effect nog groter.

Het komt er dus op neer dat je met fullframe body's meer ruimte hebt om in de hogere iso's te gaan zonder dat je er meer ruis mee op loopt, maar kwa scherptediepte ga je er dus wel op achteruit. Als je de som bij elkaar op telt betaal je flink veel meer, terwijl het kwa scherpte/ruis niet zo heel veel uit maakt.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Hangt ervanaf wat je wilt berijken. Voor overzichtjes ben ik het vaak met je eens, voor shots van een enkele artiest vind ik 1.4 vaak wel prettig. (zie ook Dan Sartain hierboven)

• Chiron
Heb je die op F1.4 geschoten? en hoeveel mm :) Ik krijg de indruk dat F1.4 toch net ff iets teveel van het goede is geweest, foto doet mij wat onscherp aan, alsof er op de microfoon is gefocust, en zijn oog net buiten de DOF valt. (tenzij dat de bedoeling was)
Verder wel nette plaat hoor :) Maar bij die foto's van Anneke (gaaf!) zijn ze wel spot-on scherp.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

50/1.4 Chiron. De microfoon licht zelfs wat voor het scherptevlak, maar met de verkleining zie je dat niet. Zijn oog is wel scherp, maar op 1.4 krijg je wat last van softheid. Ik vind de sfeer wel erg bij de artiest passen zo.

• Chiron
Ah duidelijk :) dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten.. Heb met mijn d700 en 50mm al wat rond zitten klooien, maar nog geen bandjes geschoten. Gisteren helaas gare du nord moeten missen, maar het was gelukkig voor een goed doel (dinnetje werd ontslagen uit ziekenhuis).

Hopelijk volgende week op bandjesjacht :)

• Wolfensteijn
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-03 10:53

Wolfensteijn

trying to find the balance

Gare du Nord was wel erg fijn om bij te zijn. Enige jammere was dat ze hun eigen licht technicus en eigen tafel mee hadden. Vond dat er regelmatig toch wel weinig licht aanwezig was. Veel op iso 3200 geschoten, en zelfs die zijn wat aan de donkere kant. Morgen eens kijken of ik er nog iets moois van kan maken.

Een erg divers publiek qua leeftijd, maar voor iemand was het toch wel erg laat ;)

Fotoblog
Portfolio

• Common.Sense
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-07-2016
Heb ook eens wat ge-experimenteerd tijdens een concertje. Eerste probeersel. Commentaar altijd welkom.
// opnieuw plaatsen op andere host

Common.Sense wijzigde deze reactie 07-12-2009 21:53 (85%)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Is er iets gruwelijk misgegaan bij het verkleinen?

• Chiron
Kleurtjes/belichting ziet er op zich wel oke uit, maar het lijkt wel alsof er Noiseninja standje 100 overheen is gegaan, het ziet er imho niet uit.

Pas er ook op dat je niet teveel dingen wegfikt door overbelichte stukken, de drummer in de laatste foto bijvoorbeeld...

Ik denk dat met een betere nabewerking de foto's veeel beter uit de verf gaan komen. #6, #8, en vooral #4 hebben dan de meeste potentie.

• Common.Sense
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-07-2016
Er is ook een en ander misgegaan bij uploade, moet ik dus niet op facebook doen... die lijken de foto's aardig te comprimeren... Ga eens andere host zoeken deze week.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Oh god ja, Facebook heb ik een keer gedaan, nooit weer. Dat is echt een ramp.

Overigens, Flickr is zo slecht nog niet.
Ook koppelbaar aan je LR enzo :)

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True