Wat ooit begon met Floor-is' post :
Netwerken houdt in dat je bands, managers, podia of andere handige contacten inzet en je laat uitnodigen bij het evenement. Dit kan lastiger zijn om mee te beginnen omdat je vaak moet bewijzen waarom je mee mag. Je hebt dus vaak een portfolio nodig.
Als je bij een een gerenommeerd medium gepubliceerd wordt is het vaak mogelijk om pers accreditatie te bemachtigen. Als het je leuk lijkt om foto's te maken bij een concert kun je eens kijken bij 3VOOR12/lokaal, dat zijn de lokale afdelingen van 3VOOR12. Je kunt je daar aanmelden als vrijwilliger en foto's maken bij een concert, wat je samen met een schijver/-ster uitwerk tot een verslag/recensie.
Maar, sta je als bezoeker bij een concert, laat dan vooral lekker je camera thuis en geniet ervan, in plaats het hele optreden te missen doordat je alleen maar door je zoeker aan het kijken bent en/of aan het klooien bent met je instellingen.
(Met input van Wilko)
Een fullframe camera heeft ook minder last van ruis dan een cropcamera. Dus in zekere mate helpt de gear zeker!
(Met input van qadn)
Klik hier voor een overzicht van popfotografie bij jou in de buurt!
Bij deze zie ik graag weer discussie verschijnen. Blijf constructief, respectvol, en erken dat iedereen zijn best doet voor de foto die hij of zij toont.
Inmiddels is een aantal concert-fotografen flink aanwezig geweest en zijn er wel heel gave foto's gepost. Bij deze deeltje 2! Deel 1 blijft te vinden onder [verzamel] Foto's van pop/rock bands, concerten, publiek etc.Floor-is schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 01:02:
Op GoT hebben we voor zover ik weet nog geen plekje voor foto's van pop/rock bands of zelfs de betere R&B acts. [...]
Welkom zijn alle foto's van bands waarop ze herkenbaar in beeld zijn, of waarop het podium/publiek herkenbaar in beeld wordt gebracht. Het hoeft echt niet loeischerp en 'voorpagina van OOR' mooi, maar een beetje leuk plaatje stellen we wel op prijs. Opbouwende kritiek is ook welkom, vragen over instellingen en dergelijke laat ik aan de poster zelf om te bepalen. Wat we hier niet hoeven te zien zijn opmerkingen over de artiest in kwestie, over de fotografische incapabiliteit van een ander en andersoortig negativisme.
Hoe komen jullie fotografen toch met je camera op de concerten?
Er zijn grofweg twee makkelijke manieren om op een concert te fotograferen. Je kan je netwerk gebruiken of je kan gepubliceerd worden (en dus als pers binnen komen).Netwerken houdt in dat je bands, managers, podia of andere handige contacten inzet en je laat uitnodigen bij het evenement. Dit kan lastiger zijn om mee te beginnen omdat je vaak moet bewijzen waarom je mee mag. Je hebt dus vaak een portfolio nodig.
Als je bij een een gerenommeerd medium gepubliceerd wordt is het vaak mogelijk om pers accreditatie te bemachtigen. Als het je leuk lijkt om foto's te maken bij een concert kun je eens kijken bij 3VOOR12/lokaal, dat zijn de lokale afdelingen van 3VOOR12. Je kunt je daar aanmelden als vrijwilliger en foto's maken bij een concert, wat je samen met een schijver/-ster uitwerk tot een verslag/recensie.
Maar, sta je als bezoeker bij een concert, laat dan vooral lekker je camera thuis en geniet ervan, in plaats het hele optreden te missen doordat je alleen maar door je zoeker aan het kijken bent en/of aan het klooien bent met je instellingen.
(Met input van Wilko)
Hoe worden zulke foto's mooi ruisloos en scherp in het donker?
Voornamelijk een groot gat wat veel licht doorlaat (lichtsterke lenzen), redelijk hoge tot erg hoge iso en een snelle sluitertijd.(ik probleer minimaal 1/125 te hebben, liefst 1/250 of 1/500). Als je RAW schiet is er ook nog veel ruimte voor nabewerking.Een fullframe camera heeft ook minder last van ruis dan een cropcamera. Dus in zekere mate helpt de gear zeker!
(Met input van qadn)
Concertfoto's?
Een greep uit de foto's uit het vorige topic en meteen wat namen van fotografen erbij:En inmiddels zijn er vele andere actieve popfotografen.
Klik hier voor een overzicht van popfotografie bij jou in de buurt!
Bij deze zie ik graag weer discussie verschijnen. Blijf constructief, respectvol, en erken dat iedereen zijn best doet voor de foto die hij of zij toont.
[ Voor 28% gewijzigd door samo op 27-11-2009 12:17 . Reden: faq aangevuld ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana