ik heb de afgelopen LeGuessWho? geleefd. Er zijn maar weinig festivals die kunnen tippen aan dit mooie festival!samo schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:18:
Laatste ziet er lekker uit Qadn. Ik mis vaak wel wat contact met de muziek, interactie tussen de bandleden in jouw foto's. Misschien ligt dat ook aan de selectie?
Wie gaan er dit w/end allemaal naar LeGuessWho?
Heb ik jou nog gezien daar dan? Ik was gisteren de vanaf 12 u bezig, en vanaf 4u in tivoli dh&og.TomR schreef op zondag 29 november 2009 @ 23:15:
[...]
ik heb de afgelopen LeGuessWho? geleefd. Er zijn maar weinig festivals die kunnen tippen aan dit mooie festival!
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
gisteren was ik om 16u aanwezig in de helling tot 18u30, even iets gegeten en de rest v/d avond in ekko doorgebracht. Te herkennen aan 2 camera's (was enige dit festival geloof ik). Verschillende artiesten backstage geportretteerd & live-shots gedaan gedurende de week.samo schreef op maandag 30 november 2009 @ 07:13:
[...]
Heb ik jou nog gezien daar dan? Ik was gisteren de vanaf 12 u bezig, en vanaf 4u in tivoli dh&og.
Heb ik jou dan even achter de monitortafel gesproken? Ik had ook 2 camera's bij (d80 en lx3)TomR schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:33:
[...]
gisteren was ik om 16u aanwezig in de helling tot 18u30, even iets gegeten en de rest v/d avond in ekko doorgebracht. Te herkennen aan 2 camera's (was enige dit festival geloof ik). Verschillende artiesten backstage geportretteerd & live-shots gedaan gedurende de week.
@Common.Sense: De compressie is inderdaad ontzettend lelijk, ondanks dat vind ik 4, 8, 9 en 10 prima qua licht en compositie.
@Qadn, die van dan sartian vind ik gaaf, misschien mag er wat contrast uit (iig bij de overgang van haar naar zwarte achtergrond).
Bij de 1e van anneke v giersbergen zou ik zelf iets meer ruimte links hebben gelaten (en dus minder rechts), de 2e vind ik mooi, intiem. (een keer wat anders dan 't rauwe wat we gewend zijn
)
Die geflitste foto's vind ik niet zo mooi.
Over die van kyteman had ik ook nog niks gezegd, 1 t/m 4 vind ik goed, lekkere kleuren en eens wat wijder. de rest zou ik weglaten.
@Nostra, best mooie foto's maar eigenlijk vind ik ze allemaal minimaal een stop te donker.
Wat foto's van Maaswater Veenlijk in boxmeer afgelopen zaterdag.

Hier nog wat meer:
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157622898227532/
@Qadn, die van dan sartian vind ik gaaf, misschien mag er wat contrast uit (iig bij de overgang van haar naar zwarte achtergrond).
Bij de 1e van anneke v giersbergen zou ik zelf iets meer ruimte links hebben gelaten (en dus minder rechts), de 2e vind ik mooi, intiem. (een keer wat anders dan 't rauwe wat we gewend zijn
Die geflitste foto's vind ik niet zo mooi.
Over die van kyteman had ik ook nog niks gezegd, 1 t/m 4 vind ik goed, lekkere kleuren en eens wat wijder. de rest zou ik weglaten.
@Nostra, best mooie foto's maar eigenlijk vind ik ze allemaal minimaal een stop te donker.

Hier nog wat meer:
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Je hebt de sfeer lekker te pakken Koen, maar god wat een ranzige kleuren. De lichtman hield zeker van zijn kleurfilters. (hard oranje tegen felgroen? BAH)
foto 1 en 3 zou ik beter vinden zonder de microfoondinges direct links.
Je had het trouwens over flitsen? wablief? ik flits nooit.
foto 1 en 3 zou ik beter vinden zonder de microfoondinges direct links.
Je had het trouwens over flitsen? wablief? ik flits nooit.
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Heb die band ff gecheckt. lekker ruig en vies. Passen de foto's goed bij.
qadn, op zich toffe foto's. Alleen erg jammer dat je objectief zo enorm flaired en enorm in contrast inboet. Als je daar geen last van had gehad waren het echt enorm gave foto's geweest. Vind het echt jammer!
Probeer verder wat vaker met het edit knopje te werken. 3 posts achter elkaar
@Koen
Vind je foto's van je laatste post tegenvallen. Wellicht omdat je mij in het verleden kwa beeld enorm verwend hebt? Komt wellicht ook deels door LJ/locatie, dat valt vanaf hier thuis moeilijk in te schatten.
Probeer verder wat vaker met het edit knopje te werken. 3 posts achter elkaar

@Koen
Vind je foto's van je laatste post tegenvallen. Wellicht omdat je mij in het verleden kwa beeld enorm verwend hebt? Komt wellicht ook deels door LJ/locatie, dat valt vanaf hier thuis moeilijk in te schatten.
Mjah, objectieven vrees ik dan, deze foto's zijn gemaakt met bijna al mijn verschillende objectieven.
Rook + veel tegenlicht werkt niet optimaal blijkt. Alles gaat er van flaren als een malle.
Rook + veel tegenlicht werkt niet optimaal blijkt. Alles gaat er van flaren als een malle.
Verwijderd
Overigens, omdat je er een copyright tekentje bijzet, heb je de voorwaarden van facebook al eens doornomen?Verwijderd schreef op zondag 29 november 2009 @ 19:29:
Er is ook een en ander misgegaan bij uploade, moet ik dus niet op facebook doen... die lijken de foto's aardig te comprimeren... Ga eens andere host zoeken deze week.
Verwijderd
Net ff goed opgezocht... Gaan er toch later af en e kwalitieti is bagger.... De grote high quality staan er niet op.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:32:
[...]
Overigens, omdat je er een copyright tekentje bijzet, heb je de voorwaarden van facebook al eens doornomen?
Komend weekend eerst wat beter examplare eens op flickr o.i.d. zetten. Waar hou je wel je rechten? Welke host comprimeert niet en houdt kwaliteit intact?
Ik vind die lensflare wel gaaf. Vooral op foto 1 en 8.
jup ;-) was nog niet heel erg wakker op dat momentsamo schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:46:
[...]
Heb ik jou dan even achter de monitortafel gesproken? Ik had ook 2 camera's bij (d80 en lx3)
@qadn: ik vind 5 & 6 hele toffe foto's, de rest zou ik niet gekozen hebben vanwege de uitsnede (7), het moment (2,9) en de andere hebben nog wat nabewerking nodig, komen over als net niet af.
[ Voor 22% gewijzigd door TomR op 01-12-2009 09:20 ]
Verwijderd
Klopje Popje @ Amsterdamse Popprijs (winnaar)

Black Bandit @ Amsterdamse Popprijs

Black Bandit @ Amsterdamse Popprijs

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2009 16:41 ]
Tomr: wat bedoel je qua nabewerking?
leuke plaatjes nostra, fantastisch moment op #2. Dat is overigens ook de foto waarvan ik de kleuren niet zo mooi vind.
leuke plaatjes nostra, fantastisch moment op #2. Dat is overigens ook de foto waarvan ik de kleuren niet zo mooi vind.
Eerste keer in een (warm & bezweet hok) fotos proberen te maken van een rockbandje.
No dice @ JJ Musichouse

Deze hebbik ook in kleur, omdat ik die ook erg sterk vond:

Ik sta open voor commentaar, graag ook wat ik kan verbeteren en waar ik op moet letten.
No dice @ JJ Musichouse

Deze hebbik ook in kleur, omdat ik die ook erg sterk vond:

Ik sta open voor commentaar, graag ook wat ik kan verbeteren en waar ik op moet letten.
[ Voor 9% gewijzigd door mitchdc op 01-12-2009 19:54 ]
De laatste paar doen mij heel flets aan, 3 is best donker, 8 had ik nog recht gezet, dit zijn even snel wat dingen die mij opvallenqadn schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:00:
Tomr: wat bedoel je qua nabewerking?
@TomR: Dan heb ik jou gevonden op LeGuessWho.com! Niet mijn foto, maar je staat hier op de foto...
@NoStra: Lekkere shots hoor. Heel sfeervol.
@Xfix:Wel leuke shots voor een eerste keer. Probeer je de volgende keer meer in te leven in de band, muziek en avond, en zo iets sfeervollere foto's te krijgen.
@Xfix:Wel leuke shots voor een eerste keer. Probeer je de volgende keer meer in te leven in de band, muziek en avond, en zo iets sfeervollere foto's te krijgen.
[ Voor 37% gewijzigd door samo op 02-12-2009 21:24 ]
tomr: #8 had ik juist rechtgezet (op de achtergrond, niet de gitarist, die stond ook niet recht).
3 is wat mij betreft ok (gezien het gezicht), maar ik weet wat je bedoeld.
zijn versterker staat scheef, probeer daar eens op recht te zetten? Weet niet wat jij als uitgangspunt hebt genomen?qadn schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:58:
tomr: #8 had ik juist rechtgezet (op de achtergrond, niet de gitarist, die stond ook niet recht).
lol ja die rechter ben ik, die linker fotograaf is Nick Helderman ( bekijk zeker ook zijn site even, www.nickhelderman.com )samo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:21:
@TomR: Dan heb ik jou gevonden op LeGuessWho.com! Niet mijn foto, maar je staat hier op de foto...
Kan mij die situatie niet eens meer herinneren, weet niet of dat door de drank kwam of door het feit dat ik in die dagen teveel heb gezien/gedaan. 2 shots van dat optreden ( de rest v/d foto's moet ik nog bekijken/bewerken ).
Fucked Up @ Ekko / Le Guess Who

[ Voor 3% gewijzigd door TomR op 03-12-2009 03:42 ]
@TomR: Ja Nick is geen onbekende. Ik heb hem nog even gesproken op zijn tentoonstelling.
Afgelopen weekend dus Le Guess Who in Utrecht. Zondag heb ik doorgebracht in Tivoli de Helling en Tivoli Oude Gracht. De foto's waren geschoten voor Tivoli en dus ook te zien op de festivalsite. Bij deze een selectie.
#1 Bouw een instrument workshop in Tivoli (OG)

#2 Bouw een instrument workshop (OG)

#3 Popfotografie fototentoonstelling met Nick, Annie en Shawn (OG)

#4 Tony Dekker (DH)

#5 William Fitzimmons (DH)

#6 Micah P. Hinson (DH)

#7 Micah P. Hinson gefotografeerd met de Panasonic LX3 compactcamera

#8 El Pino and the Vollunteers

#9 Patrick Watson (OG)

#10 Patrick Watson (OG)

#11 Patrick Watson (OG)
Afgelopen weekend dus Le Guess Who in Utrecht. Zondag heb ik doorgebracht in Tivoli de Helling en Tivoli Oude Gracht. De foto's waren geschoten voor Tivoli en dus ook te zien op de festivalsite. Bij deze een selectie.
#1 Bouw een instrument workshop in Tivoli (OG)

#2 Bouw een instrument workshop (OG)

#3 Popfotografie fototentoonstelling met Nick, Annie en Shawn (OG)

#4 Tony Dekker (DH)

#5 William Fitzimmons (DH)

#6 Micah P. Hinson (DH)

#7 Micah P. Hinson gefotografeerd met de Panasonic LX3 compactcamera

#8 El Pino and the Vollunteers

#9 Patrick Watson (OG)

#10 Patrick Watson (OG)

#11 Patrick Watson (OG)

De balk bovenin beeld. Hij was eerst redenlijk recht onderin, ik vind hem zo vreemd genoeg beter.TomR schreef op donderdag 03 december 2009 @ 03:37:
[...]
zijn versterker staat scheef, probeer daar eens op recht te zetten? Weet niet wat jij als uitgangspunt hebt genomen?
Ik vind deze foto's wat minder. #1 is met toch net teveel groothoek (en iets te extreem te donker/te licht) en nummer 2? tjah geen idee wat ik ermee moet.TomR schreef op donderdag 03 december 2009 @ 03:37:
[...]
Fucked Up @ Ekko / Le Guess Who
[afbeelding]
[afbeelding]
Samo: Micah P. Hinson is een held, erg fijn om live te zien, ik vind de foto's deze keer alleen wat minder. #9 vind ik wel erg gaaf, maar ik hou van tegenlicht
Nummer 2 is vooral als je de locatie kent, dat is namelijk in een heel andere ruimte dan waar ze optreden. Nummer 1 is vooral smaak denk ik.qadn schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:29:
[...]
De balk bovenin beeld. Hij was eerst redenlijk recht onderin, ik vind hem zo vreemd genoeg beter.
[...]
Ik vind deze foto's wat minder. #1 is met toch net teveel groothoek (en iets te extreem te donker/te licht) en nummer 2? tjah geen idee wat ik ermee moet.
Samo: Micah P. Hinson is een held, erg fijn om live te zien, ik vind de foto's deze keer alleen wat minder. #9 vind ik wel erg gaaf, maar ik hou van tegenlicht
Ik moet ze nog steeds eens live zien, ben heel benieuwd hoe Pieter het doet met gitaar ipv drums, foto's vind ik er lekker bij passen. Heb al wel wat stukjes van de cd gehoord, klonk goed & hard.abrakadaver schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog wat meer:
Silouetten en tegenlicht en shizzle.
De staat:

De staat:

Verwijderd
Hierbij plaats ik wat foto's opnieuw aangezien de kwaliteit van de host niet zo goed was (compressie e.d.)
Deze zijn hopelijk beter. Kritiek en feedback welkom. eerste try-out bij een concert.
1

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.
Deze zijn hopelijk beter. Kritiek en feedback welkom. eerste try-out bij een concert.
1

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Dat ziet er al een stuk beter uit, alleen al omdat het niet verneukeratieft is.
Je kleurtjes zijn wel heel erg funky. En je belichting wat inconsistent.
Composities vind ik niet beroerd. Momenten kunnen wat beter, maar is ook neit heel slecht
ook is het overigens leuk en aardig om ook op andermans zooi te reageren.
Je kleurtjes zijn wel heel erg funky. En je belichting wat inconsistent.
Composities vind ik niet beroerd. Momenten kunnen wat beter, maar is ook neit heel slecht
ook is het overigens leuk en aardig om ook op andermans zooi te reageren.
@qadn: 1ste foto vind ik niks; echt way too blown out. Kleurovergangen vind ik ook niet mooi. 2de is dan wel tof, maar jammer dat die monitor zo enorm groot in beeld is. Andere twee vind ik een beetje standaard.
@Common.Sense: Voor een eerste concertshoot is het best aardig gelukt. Leuk spel met het licht. Wel enorm statische beelden allemaal, er mist een verband met de muziek en tussen de artiesten. Dat komt ook bijvoorbeeld doordat de gitarist steeds hetzelfde staat, dat neemt de dynamiek een beetje weg.
@Common.Sense: Voor een eerste concertshoot is het best aardig gelukt. Leuk spel met het licht. Wel enorm statische beelden allemaal, er mist een verband met de muziek en tussen de artiesten. Dat komt ook bijvoorbeeld doordat de gitarist steeds hetzelfde staat, dat neemt de dynamiek een beetje weg.
[ Voor 11% gewijzigd door samo op 08-12-2009 09:33 ]
Verwijderd
Let even goed op je uitsnede (foto 1 en 2 vind ik te krap) en let even op je achtergrond. Ik zie te vaak storende zaken (zoals een deel van een mic) in beeld

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
qadn> #1 is een misser, dat was even een stapje naar rechts teveel. #2 is mij iets te ruim gekaderd, maar erg mooi moment en pose. #3 doet me vrij weinig, en bij #4 heb ik pas echt het 'silhouet' gevoel. Lekker scherp, mooi contrast met dat zwart/rood.
Common.Sense> Niet gek voor een eerste keer bandjes schieten, deze rebound ziet er veel beter uit dan de eerste poging. Composities zijn ook lang niet slecht, maar ik ben persoonlijk meer fan van een consequente aspect-ratio.
ReseTTim> Belichting is goed (pas wel op voor blown highlights), het is scherp, maar die compositie.. de drummer lijkt achterover van zn kruk af te lazeren. Net even te schuin. #2 vind ik helemaal niks, te donker, onscherp, en rare compositie, de gitaar is onthoofd.
Common.Sense> Niet gek voor een eerste keer bandjes schieten, deze rebound ziet er veel beter uit dan de eerste poging. Composities zijn ook lang niet slecht, maar ik ben persoonlijk meer fan van een consequente aspect-ratio.
ReseTTim> Belichting is goed (pas wel op voor blown highlights), het is scherp, maar die compositie.. de drummer lijkt achterover van zn kruk af te lazeren. Net even te schuin. #2 vind ik helemaal niks, te donker, onscherp, en rare compositie, de gitaar is onthoofd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Qadn, de 3e en 4e van de staat vind ik gaaf. Mooi licht, actie.
De 1e van de ene kant wel, ruig maar misschien zijn die keyboards net te onherkenbaar.
2e vind ik niet zo veel aan, ik zie wel wat de bedoeling is maar ik vind 'm wat te donker ofzo en die monitor helpt ook niet mee.
Common.Sense, ik vind ze best mooi. Mn de eerste 5. Let wel op de randen van je beeld, zo snij je op 1 't topje van z'n hoofd af en zijn 2 en 3 wat krap bovenaan. 5 is dan wat prettiger, met en klein beetje meer ruimte.
ReseTTim, Die eerste staat inderdaad wel erg ver achterover, wel lekkere actie. De 2e vind ik te blauw waardoor alle detail verdwijnt. Misschien dat je daar de saturatie wat terug kan trekken (mits RAW).
2 foto's van Walter Trout in 013 een paar weken geleden:

De 1e van de ene kant wel, ruig maar misschien zijn die keyboards net te onherkenbaar.
2e vind ik niet zo veel aan, ik zie wel wat de bedoeling is maar ik vind 'm wat te donker ofzo en die monitor helpt ook niet mee.
Common.Sense, ik vind ze best mooi. Mn de eerste 5. Let wel op de randen van je beeld, zo snij je op 1 't topje van z'n hoofd af en zijn 2 en 3 wat krap bovenaan. 5 is dan wat prettiger, met en klein beetje meer ruimte.
ReseTTim, Die eerste staat inderdaad wel erg ver achterover, wel lekkere actie. De 2e vind ik te blauw waardoor alle detail verdwijnt. Misschien dat je daar de saturatie wat terug kan trekken (mits RAW).
2 foto's van Walter Trout in 013 een paar weken geleden:

Even iets heel anders. Mijn laatste optreden aan het filmen geweest, dit was zo ongeveer het resultaat.
Ik ben nog aan het wachten op wat beeld materiaal van iemand anders die er ook bij was, en morgen avond even een poging doen om de audio nog iets te verbeteren
The Boys and Crash in de Winston voor een eerste voorronde van Emergenza. Ze gingen met de meeste stemmen door naar de 2de voorronde. Die in P60 zal zijn, ergens in april volgend jaar.
Ik ben nog aan het wachten op wat beeld materiaal van iemand anders die er ook bij was, en morgen avond even een poging doen om de audio nog iets te verbeteren
The Boys and Crash in de Winston voor een eerste voorronde van Emergenza. Ze gingen met de meeste stemmen door naar de 2de voorronde. Die in P60 zal zijn, ergens in april volgend jaar.
Grappig wolfensteijn. Het lijkt er wel op dat je de camera gebruikt als een fototoestel, zou fijner wegkijken als het allemaal wat rustiger ging en meer van compo naar compo (maar dan met cutten en niet met pannen).
Koen: ze doen het totaal niet voor me.
CD presentatie Wouter Jaspers (aka Franz Fjodor).

Koen: ze doen het totaal niet voor me.
CD presentatie Wouter Jaspers (aka Franz Fjodor).

Verwijderd
Bedankt voor de feedback, framing kan inderdaad soms beter, maar vaak had dat te maken met de snelheid van de shots... Had er naar mijn gevoel de beste uitgehaald.
Kleuren zijn niet echt bijgewerkt, kan dat altijd nog wel doen. Zag de reeks als een eerste experiment waar ik nog van moet leren. Ga ook eens de tijd nemen de andere van commentaar te voorzien dit weekend!
Zou graag wel wat meer onderlinge tips willen zien voor concertfotografie, zoals welke lenzen je prefereert en welke iso en shuutertijden....
Kleuren zijn niet echt bijgewerkt, kan dat altijd nog wel doen. Zag de reeks als een eerste experiment waar ik nog van moet leren. Ga ook eens de tijd nemen de andere van commentaar te voorzien dit weekend!
Zou graag wel wat meer onderlinge tips willen zien voor concertfotografie, zoals welke lenzen je prefereert en welke iso en shuutertijden....
Dat is zo enorm persoonlijk daar is weinig over te zeggen 
Maar als je het echt wilt weten, mijn favoriete lenzen zijn de 35/2 en de 50/1.4
Soms pak ik er ook een 85/1.8 bij of bij grote podia de 70-200/2.8
~80% van mijn foto's is met de 50/1.4.
Sluitertijd: liefst 1/180-1/250, maar afhankelijk van de omstandigheden en wat ik wil anders.
Diafragma: liefst rond F4 (ik zit op FX dus best weinig scherptediepte), maar ondergeschikt aan de ISO
ISO: liefst 1600 of lager, indien nodig voor dat extra stopje of twee licht omhoog tot 6400 voordat ik aan het diafragma ga zitten.
Noot: de D700 is op 6400ISO nog best heel erg acceptabel qua ruis.
(bijvoorbeeld: http://farm3.static.flick...4096210205_377bbe24a9.jpg ) (grooter in de black elk set op mijn flickr)
Maar als je het echt wilt weten, mijn favoriete lenzen zijn de 35/2 en de 50/1.4
Sluitertijd: liefst 1/180-1/250, maar afhankelijk van de omstandigheden en wat ik wil anders.
Diafragma: liefst rond F4 (ik zit op FX dus best weinig scherptediepte), maar ondergeschikt aan de ISO
ISO: liefst 1600 of lager, indien nodig voor dat extra stopje of twee licht omhoog tot 6400 voordat ik aan het diafragma ga zitten.
(bijvoorbeeld: http://farm3.static.flick...4096210205_377bbe24a9.jpg ) (grooter in de black elk set op mijn flickr)
je schetst nu wel de ideale situatie bijnaqadn schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:52:
Dat is zo enorm persoonlijk daar is weinig over te zeggen
Oh ja, ik sfeer bij mijn primes omdat ze me meer leeway geven.
soms kan ik in een donker hol nog gewoon prima plaatjes krijgen op 6400 ISO omdat mijn lens dan open kan tot 1.4
Ik vind het gewoon fijner werken.
Mijn framing is er wel wat minder optimaal door. (vaak net te krap of te los), maar dan neem ik dan op de koop toe.
overigens is een 24-70/2.8 natuurlijk een ideale concert-lens op fullframe als je graag een zoom gebruikt
(en fullframe hebt)
Wat je op een gegeven moment ziet is denk ik 60-70% met die lens (en een 70-200/2.8) en de rest dan met een handje primes (en een 70-200).
Vreemd genoeg is de 70-200 mijn minst gebruikte lens, maar ik zou niet zonder willen eigenlijk op een groot podium.
soms kan ik in een donker hol nog gewoon prima plaatjes krijgen op 6400 ISO omdat mijn lens dan open kan tot 1.4
Ik vind het gewoon fijner werken.
Mijn framing is er wel wat minder optimaal door. (vaak net te krap of te los), maar dan neem ik dan op de koop toe.
overigens is een 24-70/2.8 natuurlijk een ideale concert-lens op fullframe als je graag een zoom gebruikt
Wat je op een gegeven moment ziet is denk ik 60-70% met die lens (en een 70-200/2.8) en de rest dan met een handje primes (en een 70-200).
Vreemd genoeg is de 70-200 mijn minst gebruikte lens, maar ik zou niet zonder willen eigenlijk op een groot podium.
[ Voor 36% gewijzigd door qadn op 11-12-2009 16:42 ]
Verwijderd
Ik had zelf voor mij eerste shoot enkel een 50mm 1.4 erop, iso, sluiter etc varieerden (was testen dus).
Nikon D300s , gewoon DX dus.
Nikon D300s , gewoon DX dus.
dan vind ik 50 wel erg tele eigenlijk, maargoed
Paar van de overige foto's geschoten tijdens Gare du Nord. De volledige set is te vinden op fotowolf.nl
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

Qua tips met betrekking tot instellingen.
Ik probeer zoveel mogelijk op iso 1250 te zitten (a700 is redelijk ruizig), maar in sommige gevallen is dat gewoon niet mogelijk. De sluitertijd zit meestal zo rond de 1/80, maar ik regelmatig zou sneller fijner zijn, maar dan zit ik weer met scherptediepte, of met meer ruis. Diafragma vaak op f/2.8 met de Tamron 17-50/2.8 en Sigma 70-200/2.8 lenzen. Met de 50/1.7 zit ik ook meestal wel op f/2.8, anders is het echt een te korte DoF.
Een idee is om eens een keertje met een concert fotograaf op stap te gaan. Dan kan hij/zij tijdens het fotograferen je foto's checken, en meteen wat tips en adviezen geven. Mocht je concert fotografie echt leuk vinden, probeer dan vrijwilliger te worden bij een 3voor12/lokaak afdeling. Dan kan je zeer regelmatig naar optredens om lekker te oefenen. Mogelijkerwijs bieden zij ook wat tips, adviezen en workshops waar je wat aan kan hebben.
1:

2:

3:

4:

5:

6:

7:

Qua tips met betrekking tot instellingen.
Ik probeer zoveel mogelijk op iso 1250 te zitten (a700 is redelijk ruizig), maar in sommige gevallen is dat gewoon niet mogelijk. De sluitertijd zit meestal zo rond de 1/80, maar ik regelmatig zou sneller fijner zijn, maar dan zit ik weer met scherptediepte, of met meer ruis. Diafragma vaak op f/2.8 met de Tamron 17-50/2.8 en Sigma 70-200/2.8 lenzen. Met de 50/1.7 zit ik ook meestal wel op f/2.8, anders is het echt een te korte DoF.
Een idee is om eens een keertje met een concert fotograaf op stap te gaan. Dan kan hij/zij tijdens het fotograferen je foto's checken, en meteen wat tips en adviezen geven. Mocht je concert fotografie echt leuk vinden, probeer dan vrijwilliger te worden bij een 3voor12/lokaak afdeling. Dan kan je zeer regelmatig naar optredens om lekker te oefenen. Mogelijkerwijs bieden zij ook wat tips, adviezen en workshops waar je wat aan kan hebben.
Ik vind ze eigenlijk nogal onscherp wolf. Nogal heel erg zelfs.
Goed om te zien dat hier wat meer leven is de laatste tijd
@Wolf: ik vind ze ook niet zo, erg donker ook. Ben veel beter van je gewend. Let ook even op je JPG-compressie. Op bv. #3 spatten de artifacts ervan af.
@Wolf: ik vind ze ook niet zo, erg donker ook. Ben veel beter van je gewend. Let ook even op je JPG-compressie. Op bv. #3 spatten de artifacts ervan af.
Dat was gisteravond 'even' snel, dus niet gecontroleerd hoe het er precies uitzag. Voor zover ik kan zien, gaat het fout tijdens de online resize door de zenphoto software.
Linkjes naar de originele uploads:
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01716.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01721.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01762.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01787.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01853.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01856.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01888.jpg
Deze zijn qua scherpte (en compressie) een stuk beter.
Wat het donkere betreft, check mijn exif, ik heb erg veel op iso 3200 lopen schieten om nog iets van een redelijke sluitertijd te kunnen halen. En ja, daar baal ik best wel van.
Linkjes naar de originele uploads:
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01716.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01721.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01762.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01787.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01853.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01856.jpg
http://fotowolf.nl/albums...%20du%20Nord/DSC01888.jpg
Deze zijn qua scherpte (en compressie) een stuk beter.
Wat het donkere betreft, check mijn exif, ik heb erg veel op iso 3200 lopen schieten om nog iets van een redelijke sluitertijd te kunnen halen. En ja, daar baal ik best wel van.
Dat is al behoorlijk beter. Nog steeds niet altijd helemaal fantastisch qua scherpte, maar niet storend meer
Verwijderd
Triggerfinger in de Melkweg op 11-12-09
Hier de hele set:
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157622866869065/

Hier de hele set:
http://www.flickr.com/pho...n/sets/72157622866869065/

Mooie shots Nostra, mooi getimed ook zoals die drummer 
Plafond bij #2 vind ik wat minder mooi uitkomen, dat maakt het shot weer druk. Kan wellicht ook komen omdat ik zelf clean fotografeer.
Plafond bij #2 vind ik wat minder mooi uitkomen, dat maakt het shot weer druk. Kan wellicht ook komen omdat ik zelf clean fotografeer.
Wolf> weer jammer dat het zo donker was @ P60, had er zelf ook last van afgelopen donderdag. Ze doen me vrij donker aan, maar dat donkere hoort ook wel weer een beetje bij het jazzy sfeertje van Gare. #2 had iets krapper gekund, en #5 weer wat wijder.
NoStra> Fantastisch die eerste, ragscherp. In de melkweg hebben ze wel een aardige bak licht zo blijkt maar weer
Gave momenten, #2 kon voor mijn gevoel wel wat minder extreem schuin naar achteren.
Zelf ook maar weer een bijdrage (valt me idd wel op dat het weer wat begint te leven in dit draadje):
Eerste keer buitenspelen met mn D700, op Metal Massacre, in Podium Victorie te Alkmaar. 3 buitenlandse metalbandjes, lekkere bak herrie dus
Was wel ff flink wennen, nu met de Tamron 28-75 F2.8, in plaats van de 50mm1.4 zoals ik meestal op mn D50 schoot. Ineens de beschikking over zoom
Flink rondgeklooid iig, iso6400 is echt ongelofelijk, en 51 individuele focuspunten teveel van het goede. Inmiddels dusdanig ingesteld dat ik gewoon 11 'vaste' punten heb om te selecteren, zodat ik niet meer als een idioot aan het nintendo'en ben om de juiste focuspunt te kiezen 

NoStra> Fantastisch die eerste, ragscherp. In de melkweg hebben ze wel een aardige bak licht zo blijkt maar weer
Zelf ook maar weer een bijdrage (valt me idd wel op dat het weer wat begint te leven in dit draadje):
Eerste keer buitenspelen met mn D700, op Metal Massacre, in Podium Victorie te Alkmaar. 3 buitenlandse metalbandjes, lekkere bak herrie dus
Was wel ff flink wennen, nu met de Tamron 28-75 F2.8, in plaats van de 50mm1.4 zoals ik meestal op mn D50 schoot. Ineens de beschikking over zoom

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
@Nostra
Als je de laatste foto had weggelaten dan had ik het een mooie showcase postserie-tje gevonden.
Erg mooie platen en dan vooral qua timing en standpunt.
Als je de laatste foto had weggelaten dan had ik het een mooie showcase postserie-tje gevonden.
Erg mooie platen en dan vooral qua timing en standpunt.
Verwijderd
Dankje! Check de hele serie op het flickr adres wat bovenaan mijn post staat. Een stuk of 20 platen van hetzelfde concert, van min of meer hetzelfde caliber. Ik vond de laatste gewoon grappig, daarom heb ik hem er bij gezet. Niet, omdat hij fotografisch zo mooi is.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 21:19 ]
Oef, heerlijk funzig Nostra 
Chiron ook errug lekker bezig. Weer eens wat anders
Chiron ook errug lekker bezig. Weer eens wat anders
meer dan strakke serie van triggerfinger nostra. je laat lekker de sfeer overkomen in die foto's, je kunt bijna de muziek in je hoofd horen als je kijkt.
eigen kleine poging tot wat concertfoto's (naja, kiekjes meer misschien in vergelijking met het niveau hier). Gemaakt tijdens missiemax, camera meegesleept en terwijl mijn gezelschap ging genieten van de muziek dacht ik dan amuseer ik me maar met foto's maken
Allen gemaakt met 70-200 L F4
1. even geen idee meer wie dit was

2. nick en simon

3. ook geen idee meer wat de naam was (@#$@#%$ zwart jasje en een zwarte achtergrond)

4.
eigen kleine poging tot wat concertfoto's (naja, kiekjes meer misschien in vergelijking met het niveau hier). Gemaakt tijdens missiemax, camera meegesleept en terwijl mijn gezelschap ging genieten van de muziek dacht ik dan amuseer ik me maar met foto's maken
1. even geen idee meer wie dit was

2. nick en simon

3. ook geen idee meer wat de naam was (@#$@#%$ zwart jasje en een zwarte achtergrond)

4.

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 13-12-2009 23:10 ]
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Mja, da's idd behoorlijk wennen aan de D700, opeens 51 focuspunten. Mocht je een SB800 hebben zoals ik dan is het idd een behoorlijke aanrader om hem op 11 vaste focuspunten te zetten. Dit is vanwege het beperkte grid dat de SB800 (en wellicht ook de SB600) kan projecteren. De SB900 heeft hier geen last van.Chiron schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:46:
Was wel ff flink wennen, nu met de Tamron 28-75 F2.8, in plaats van de 50mm1.4 zoals ik meestal op mn D50 schoot. Ineens de beschikking over zoomFlink rondgeklooid iig, iso6400 is echt ongelofelijk, en 51 individuele focuspunten teveel van het goede. Inmiddels dusdanig ingesteld dat ik gewoon 11 'vaste' punten heb om te selecteren, zodat ik niet meer als een idioot aan het nintendo'en ben om de juiste focuspunt te kiezen
Anyway, het mooie van de D700 vind ik verder (mits je voldoende licht hebt), je prima die 51 focuspunten in de continu focusmodus gebruiken door een focus en recompose. Hij blijft behoorlijk goed het onderwerp volgen. Daar is dit focussysteem ook voor ontworpen. Moet er wel bij zeggen dat dit het beste werkt als je snelle focuslenzen hebt, uit de AF-s serie met SWM dus.
Uhu, bij concerten werkt dat systeem toch wat minder in mijn ervaring 
Chiron: en nu binnenkort proberen in een zaal met bijna geen licht
met de 50/1.4.
Dat is de eerste keren ook erg indrukwekkend.
Chiron: en nu binnenkort proberen in een zaal met bijna geen licht
Dat is de eerste keren ook erg indrukwekkend.
Mja sb-800 check, die misbruikte ik al als veredelde focus-assist bij concerten. Projecteert idd een soort rood 'kruis'.
Snelle af-s heb ik nog niet, maar die 24-70 komt er ook ooit nog wel een keer
50/1.4 heb ik wel geprobeerd, maar dat is echt ff wennen nu, moet _nog_ dichter op de band gaan staan, en dat is niet altijd mogelijk/wenselijk. Zit er nu zelfs aan te denken om als volgende nieuwe lens voor de grotere podia aan een 80-200 of 70-200 te halen, in ieder geval iets met meer tele, waar ik eerst nog 85mm1.4 bovenaan mn lijstje had staan.
50/1.4 heb ik wel geprobeerd, maar dat is echt ff wennen nu, moet _nog_ dichter op de band gaan staan, en dat is niet altijd mogelijk/wenselijk. Zit er nu zelfs aan te denken om als volgende nieuwe lens voor de grotere podia aan een 80-200 of 70-200 te halen, in ieder geval iets met meer tele, waar ik eerst nog 85mm1.4 bovenaan mn lijstje had staan.
Thomas Berge is datpolthemol schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:07:
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Foto's van NoStra zijn trouwens zwaar indrukwekkend
[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 14-12-2009 09:45 ]
The devil is in the details.
Chiron: yeah. De 50 is erg fijn ook op grote podia vind ik. maar dan meer voor half-body tot full-body als je een beetje dichtbij staat.
(alles behalve 4 en 5 in dit topic is met de 50 geschoten op een groot podium).
Drummershots, shots van kerels verweg enzo gebruik ik meestal de 85 voor of de 70-200/2.8.
op kleine podia ga ik dan weer voor de 35 voor de full-half body dingetjes.
Anyway qua teletoeter doet alles het eigenlijk wel goed op je D700
Zolang je die tamron met de afschuwelijke focus vermijd.
(alles behalve 4 en 5 in dit topic is met de 50 geschoten op een groot podium).
Drummershots, shots van kerels verweg enzo gebruik ik meestal de 85 voor of de 70-200/2.8.
op kleine podia ga ik dan weer voor de 35 voor de full-half body dingetjes.
Anyway qua teletoeter doet alles het eigenlijk wel goed op je D700
Dan moet het toch ook wel stekedonker zijn. Die keer dat ik dit "ontdekte" was het ook niet bepaald licht, maar het werkte wel prima. Niet helemaal foutloos. Maar goed, ik blame het systeem ook niet als ik een minuut lang de focus probeer vast te houden op een frontman die van links naar rechts over het podium stuitert.... Dat concert was trouwens een zomer avondje waarbij de zon al een tijd weg was en er geen front licht te bekennen was.qadn schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:11:
Uhu, bij concerten werkt dat systeem toch wat minder in mijn ervaring
Mmmm misschien dan toch nog een keer proberen 
Heb het op de D700 nog nooit gedaan, op de D300 ging dat niet zo geweldig.
Eerst afbranden en dan pas zeggen dat je het nog nooit gebruikt hebtqadn schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:45:
Mmmm misschien dan toch nog een keer proberen
Zelfde focus-eenheid Jules.
ik zou eerder zeggen haal een groothoek lens en verplicht jezelf om dicht op de artiest te zitten, zeker als beginnen de fotograaf sta je toch niet voor podia die 3meter hoog zijn en 5meter verder een artiest, maar kan je heel dicht bij de artiest komen, hierdoor kan je veel meer. Maar wie ben ikChiron schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:42:
Mja sb-800 check, die misbruikte ik al als veredelde focus-assist bij concerten. Projecteert idd een soort rood 'kruis'.
bronEven though the D300 has the same AF sensor and settings as the D3, the D300 lacks the D3's computing horsepower to interpret all this data as fast.
Die metal foto's zijn met gemiddeld 1,5 a 3 meter afstand gemaakt, hoe dicht wil je het hebben?TomR schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:04:
[...]
ik zou eerder zeggen haal een groothoek lens en verplicht jezelf om dicht op de artiest te zitten, zeker als beginnen de fotograaf sta je toch niet voor podia die 3meter hoog zijn en 5meter verder een artiest, maar kan je heel dicht bij de artiest komen, hierdoor kan je veel meer. Maar wie ben ik
Verder wil je ook niet al te lang voor mensen hun neus blijven hangen met je camera, in de Victorie is het podium 30cm hoog en dan blokkeer je het zicht voor de mensen toch wel aardig.
In P60 is het podium een meter hoog, en sta je soms wel 4 tot 6 meter bij de artiest vandaan. Dan maak je zonder telelens niet zo makkelijk een close-upje. Laat staan dat het gewoon pokke druk is met mensen, en je simpelweg niet vooraan het podium geraakt.
Tussen de artiesten staan tijdens het optreden is leuk, maar dat moet de artiest ook maar zo tof vinden, laat staan dat je soms uberhaupt de zijkant van het podium op mag.
Zelf heb ik iig nog altijd iets van 'zo onopvallend mogelijk mn werk doen', de band staat er tenslotte voor het publiek, niet voor de fotograaf.
10cm?Chiron schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:35:
[...]
Die metal foto's zijn met gemiddeld 1,5 a 3 meter afstand gemaakt, hoe dicht wil je het hebben?

Maar denk dat je over het algemeen toch heel wat mazzel moet hebben om dit soort fratsen uit te halen, en mits vriendjes met de band scheelt het ook heel erg natuurlijk.
Bij die metal gasten zou ik minder dan een meter sowieso niet gedaan hebben ,met het risico van een gitaarhals in mn voorhoofd
Mwag, zo erg is dat toch ook niet? 
Risico van het vak enzo.
Plus de muzikanten kijken ook echt wel uit. Zolang je ze niet direct in de ogen flitst zullen ze je niet snel een tikje geven
Risico van het vak enzo.
Plus de muzikanten kijken ook echt wel uit. Zolang je ze niet direct in de ogen flitst zullen ze je niet snel een tikje geven
ik heb pas 1x tegen apparatuur aangezeten en dat kwam omdat ik door de zanger vanuit het publiek het podium op geduwt werd tegen een versterker aan (bevriende artiest gelukkigqadn schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:55:
Mwag, zo erg is dat toch ook niet?
Risico van het vak enzo.
Verwijderd
TomR,
Jij bent van 5d naar 5d mark 2 gegaan. Behalve de hoge Iso's die de mk2 aankan, merk jij nog veel andere verschillen (bv focus) tussen deze 2 camera's in Popfotografie? Ik ben btw @PimHendriksen op twitter
Jij bent van 5d naar 5d mark 2 gegaan. Behalve de hoge Iso's die de mk2 aankan, merk jij nog veel andere verschillen (bv focus) tussen deze 2 camera's in Popfotografie? Ik ben btw @PimHendriksen op twitter
ik gebruik ze beide nog steeds, focus valt wel mee. Groter schermpje werkt fijner & de focusknop achterop gebruik ik heel veel merk ik. Verder weet ik even geen grote verschillen (ja, video functie... maar die gebruik ik niet) uit mijn hoofd. Wat ik eigenlijk wel een gemiste kans vind is nog steeds het focus-systeem, eentje met de focuspunten op logischere plekken i.p.v. allemaal bijna in het midden zou ik graag terug gezien hebben in de mk2Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:43:
TomR,
[ Voor 4% gewijzigd door TomR op 14-12-2009 17:09 ]
Na me in het verkeerde topic gemeld te hebben, doe ik het nu maar even hier. 
Afgelopen zaterdag voor het eerst concertfotografie gedaan met mijn spul (wat ik nu net een half jaartje heb) in Atak tijdens HeadBanging Enschede; een metalfestival.
Van de 560 foto's waren er nog steeds 356 die ik niet gelijk heb weggegooid vanwege onscherpte of te donker/niet interessant. Viel me alweer mee.
Als ik wat meer tijd heb zal ik de beste (in mijn ogen iig) eruit halen en hier posten.
Afgelopen zaterdag voor het eerst concertfotografie gedaan met mijn spul (wat ik nu net een half jaartje heb) in Atak tijdens HeadBanging Enschede; een metalfestival.
Van de 560 foto's waren er nog steeds 356 die ik niet gelijk heb weggegooid vanwege onscherpte of te donker/niet interessant. Viel me alweer mee.
[ Voor 7% gewijzigd door Bubbles op 14-12-2009 22:06 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
We zijn natuurlijk benieuwd
356 uit 560? wow
meestal schiet ik op een avond soms ook wel 300 foto's, maar beperk ik me tot een foto of 12 (per band).
Tjah, het licht was soms lastig te timen, of zangers die nog geen halve seconde stil blijven staan, zodat je rustig kan timen wanneer je je foto neemt. Dus dan burst je er maar op los in de hoop dat er 1 of 2 goede foto's in zo'n serie bij zitten. 
Overigens was dit slechts een eerste filtering door de foto's. Als ik selectiever ga zijn, zullen er ongetwijfeld nog een hoop afvallen. Was overigens wel over zo'n 8 uur verspreid, dus dan kan je er wel aardig op los schieten.
Overigens was dit slechts een eerste filtering door de foto's. Als ik selectiever ga zijn, zullen er ongetwijfeld nog een hoop afvallen. Was overigens wel over zo'n 8 uur verspreid, dus dan kan je er wel aardig op los schieten.

Verwijderd
Och ik kwam terug met 600 foto's van Headbanging Enschede 
Was meteen een mooie proef voor mijn nieuwe canon 7D, die AF unit
Ik ben benieuwd naar je foto's Bubbles, ik ben de mijne aan het verwerken en zal ze zo posten.
Was meteen een mooie proef voor mijn nieuwe canon 7D, die AF unit
Ik ben benieuwd naar je foto's Bubbles, ik ben de mijne aan het verwerken en zal ze zo posten.
*is benieuwd*
Composities zijn allemaal vrij centraal. Dat is minder mooi.
Je belichting is inconsistent. Soms overbelicht, soms onderbelicht.
Een tip hierbij is het gebruik van de manual mode van je camera. Gewoon aan het begin een paar keer vaagjes de juiste kant op richten en met je histogram fixen doen.
Je autofocus lijkt het in ieder geval wel goed te doen
Je belichting is inconsistent. Soms overbelicht, soms onderbelicht.
Een tip hierbij is het gebruik van de manual mode van je camera. Gewoon aan het begin een paar keer vaagjes de juiste kant op richten en met je histogram fixen doen.
Je autofocus lijkt het in ieder geval wel goed te doen
Zo te zien was er een enorme bak met licht. Vind het best knap dat je zowel je onderwerp als de achtergrond behoorlijk scherp te pakken hebt.
Mwah, op F4.5 op 31 mm verbaasd me dat niet heel veel
(de exif zit nog in de ploatjes.
In de kleine zaal (saxionzaal als ik me niet vergis) was het sowieso makkelijker schieten: daar was gemiddeld genomen veel meer licht op het podium. Ik kon daar ook veel makkelijker met mijn niet-zo-lichtsterke-lenzen foto's schieten. Wel zo fijn, want daarmee heb ik wel autofocus.
* Bubbles wilt meer lichtsterke AF lenzen. En een body die minder ruis geeft op iso1600 en hoger. Maar dat wordt nog even flink sparen ben ik bang....
Ik denk dat ik dit weekend mijn foto's een goed ga uitzoeken en dan zal ik mijn spul ook wel eens posten.
* Bubbles wilt meer lichtsterke AF lenzen. En een body die minder ruis geeft op iso1600 en hoger. Maar dat wordt nog even flink sparen ben ik bang....
Ik denk dat ik dit weekend mijn foto's een goed ga uitzoeken en dan zal ik mijn spul ook wel eens posten.
[ Voor 10% gewijzigd door Bubbles op 17-12-2009 00:27 ]
Verwijderd
Autofocus is idd niks mis mee 
Belichting heb ik idd flink mee lopen rotzooien en daar ik te eigenwijs was om mijn oude camera mee te nemen (die ik dus door en door ken).....
Histogram is een goede, ik zal er meer mee gaan doen.
btw alles is op manueel geschoten, het licht was alleen erg wisselend en wat ik al zei, nieuwe cam is ff wennen
*Vlad is ook de donkere achterafholen gewend en heeft op festivals ook altijd moeite met daglicht
*
Belichting heb ik idd flink mee lopen rotzooien en daar ik te eigenwijs was om mijn oude camera mee te nemen (die ik dus door en door ken).....
Histogram is een goede, ik zal er meer mee gaan doen.
btw alles is op manueel geschoten, het licht was alleen erg wisselend en wat ik al zei, nieuwe cam is ff wennen
*Vlad is ook de donkere achterafholen gewend en heeft op festivals ook altijd moeite met daglicht
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 00:30 ]
Lucky Fonz III zonder Otto (klik voor groter), 3voor12 song van het jaar, desmet studios:

[ Voor 38% gewijzigd door TomR op 18-12-2009 15:40 ]
Verwijderd
Mooie plaat Tom. Het blijft me verbazen hoe die 5d mk2 presteerd op hoge iso. Deze bv op iso5000. Echt top! Moet snel ook een 5d mk2 hebben
Niet echt mijn ding Tom. Prima plaat, maar zo los zecht het me erg weinig.
Wat Simple Minds maar
Ze hadden er goed zin in.

Wat Simple Minds maar

Hoei! heb de boel eindelijk verder uitgezocht met als resultaat dat ik 112 foto's overhield. Hier een stel highlights.
Be gentle. Het was mijn eerste keer.
Hackneyed:

Escutcheon:

Ulcerate:

Dead Head:

Krisiun:

The Rotted

Grave:

Disharmonic Orchestra:

Tankard:

Hail Of Bullets:

Nile:

Be gentle. Het was mijn eerste keer.
Hackneyed:
Escutcheon:
Ulcerate:
Dead Head:
Krisiun:
The Rotted
Grave:
Disharmonic Orchestra:
Tankard:
Hail Of Bullets:
Nile:
22, krijg nou wat
Das een beetje veel he?
Nee hoor
Ga ik totaal niet over. Ik vind het alleen teveel om echt wat over te kunnen zeggen.
Je hoeft niet op alle foto's commentaar te geven. 
* Bubbles vond het al moeilijk zat om uit de 300 niet-direct-slechte foto's zo'n 100 goede te selecteren, laat staan dat terug filteren naar 2 per band.
* Bubbles vond het al moeilijk zat om uit de 300 niet-direct-slechte foto's zo'n 100 goede te selecteren, laat staan dat terug filteren naar 2 per band.
mag ik het dan doen? Dan hou ik over: 1, 4 (wel uitsnijden & bewerken nog), 11 (same here), 20 (helaas wel lichtelijk overbelicht, maar het moment compenseert dat enigszins, zou helemaal tof zijn als je nog zo'n plaat hebt waar iedereen in het publiek meegaat met de band), heb je 4 bruikbare foto's over, de rest is of technisch verre van aanvaardbaar, een saai moment of gewoon niet scherp.
Dat mag, ik wil graag andere dingen laten zien dan alleen maar de artiest. Bij de meeste foto's zie je altijd maar de artiest zelf langskomen terwijl ik ook vaak dingen pak die heel veel over de artiest zeggen zonder dat deze erop staat. Alhoewel dit wel een plaat is die je eigenlijk gewoon heel groot aan de muur moet bekijken zodat je echt de details kan zien. Iedereen kan leuke foto's maken na veel oefenen & dan een goede foto hebben van de artiest die aan het performen is maar in mijn ogen is het heel belangrijk dat jij net die dingen eruit vist die eigenlijk niemand ziet of ernaast gebeuren.qadn schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:00:
Niet echt mijn ding Tom. Prima plaat, maar zo los zecht het me erg weinig.
[ Voor 4% gewijzigd door TomR op 21-12-2009 02:49 ]
Uhu, dat snap ik Tom. Hij zou het ook zeker goed doen ik een korte serie over Lucky Fonz. Maar zo los? nee.
Voor qadn dan een serietje van 3 uit de rest van de collectie, mag 'ie de vorige serie vergeten.
#1:

Deze zou nog wat bijsnijwerk kunnen gebruiken, maar daar had ik nu even geen zin in.
#1:

Deze zou nog wat bijsnijwerk kunnen gebruiken, maar daar had ik nu even geen zin in.
1 is qua licht enzo op zich prima, maar het moment is saai.
2 is leuk, maar wat veel ruimte boven.
3 mjah ik vind het hem niet. Nogal rommelig zonder echt een onderwerp. Ik zie ook eigenljk te weinig van de muzikanten of de interactie
2 is leuk, maar wat veel ruimte boven.
3 mjah ik vind het hem niet. Nogal rommelig zonder echt een onderwerp. Ik zie ook eigenljk te weinig van de muzikanten of de interactie
Verwijderd
Ok nu een zaaltje meer naar mijn zin.
Violent Moshground Magazine 21 jaar 2009 @ The Little Devil Tilburg
Ik heb wel na de eerste band gevraagd of er wat minder rood licht gebruikt kon worden
1

2 (iets meer partyshot
en jammer van die arm )

3

4

De rest klik
@bubbles
1. was niet mijn keuze geweest, ik vind het moment niet echt geweldig
2 en 3 geven de sfeer goed weer. 1 grote chaos
Violent Moshground Magazine 21 jaar 2009 @ The Little Devil Tilburg
Ik heb wel na de eerste band gevraagd of er wat minder rood licht gebruikt kon worden
1

2 (iets meer partyshot

3

4

De rest klik
@bubbles
1. was niet mijn keuze geweest, ik vind het moment niet echt geweldig
2 en 3 geven de sfeer goed weer. 1 grote chaos
Hey, ook in tilburg ziet ik?
@Vladimir XVI, die blik op de 1e vind ik heel vet, de compositie van je foto wat minder. (afgehakte hand onder, en rechts die vlek)
Let op:
~~~[html]Hou het topic waardevol door feedback te geven op foto´s van je voorgangers.~~~[/html]
~~~[html]Hou het topic waardevol door feedback te geven op foto´s van je voorgangers.~~~[/html]