[Verzamel] Pop/rock bands, concerten, publiek etc deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Bubbles> ik ga mee met qadn, en #3 vind ik wat aan de donkere kant.

Vladimir> inderdaad overkill aan rood licht, wellicht dat dat wat in de nabewerking nog wat bijgeschaafd kan worden. Uitdrukking van de 1e is geweldig.

#1 Ook een roodlicht bommetje van mij, bij de Nachtbrakers
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2706/4216761472_f7b4887f2d.jpg

#2 Nog meer Nachtbrakers
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2745/4216761068_440c1f0e62.jpg

Flinke Namen en Dio op hun "En toen was er licht" tour:

#3 Dio schreeuwt de longen uit zn lijf samen met het publiek
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2768/4216424901_04c2031331.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2746/4216422477_59113d674e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4217195022_2a63219201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2507/4216425281_93c124bea6.jpg

Bij deze laatste serie was het zo druk dat ik alleen maar vanaf de zijkant kon schieten, dus helaas geen goeie foto's van de lichtshow (o.a. soort lamellenprojectiescherm met 3 beamers). De zaal was praktisch 1 grote pit, ging lekker los :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Een paar van gisterenavond, the Dice Rebels.
(rockabilly)

1
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2727/4241609475_aa2b25fdf2.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2721/4242379374_b2db4615b2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2709/4241604801_8e8e0c6f89.jpg
De foto's zijn klikbaar, meer hier.
Ik zal zsm op de rest reageren, nu helaas even geen tijd.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chiron: leuke rood-paars-blauwe kleurtjes. Inderdaad wel een beetje jammer van opzij.
@Abrakadaver: echt een leuke gezellige, warme sfeer die je hebt neergezet, knap.

En nog een vraagje van een newbe:
Ik heb de foto's van een (beginnend) groepje van pukemarock op hun fanpagina gezet en kreeg wel wat leuke reacties. ze hebben me ook gebraagd of ze die foto's op hun nieuwe site mogen zetten. voor mij geen probleem. Ik heb ook voorgesteld om volgende zomer dat nog eens te doen, in ruil voor gratis inkom op de festivalletjes waar ze spelen. Ben nog een complete beginneling met dit soort fotografie. Heb sinds vandaag net een jaar en een maand een dslr, en dan nog een goedkoop instapmodelletje (nikon d50), dus durf er ook niet echt iets voor te vragen. Ik vind het erg leuk om te doen en ben nog behoorlijk onzeker over mijn eigen kunnen. De vrijwilligheid geeft me de geruststellende optie om te 'falen', het verlaagt de druk wat. Hoe doen jullie dat? Worden jullie betaald voor jullie foto's? Of ook gewoon gratis inkom en gratis drank ofzo?

Verder merk ik steeds vaker waar de uitersten van mijn toestel liggen, vooral op pukemarock heb ik dit echt hindelrijk gevonden. Hoge iso's brengen al gauw veel ruis mee en focus hunt maar al te vaak, zeker op de buitenste punten. ik heb nu een nikon D50. Zit er in de praktijk veel verschil kwa af met bijvoorbeeld een D90? Of kan ik dan beter meteen voor een D300 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik had ze al op flickr gezien, gave shit Koen :) Plezier straalt er vanaf.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Een D90 is al een heel stuk beter dan de D50. D300 nog meer.

Ik heb een jaar lang met een D80 concerten gedaan, en ook zoiets met de D300.
Het verschil ertussen in AF en handling merk je erg duidelijk.

Qua hoge ISO's doen ze hetzelfde.
Maar de D90 heeft best wel een ok AF hoor. Dus net wat je zelf wil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Thnx beiden :)
@Teun2: Er is helaas niet echt een stappenplan ofzo, als jij geld wil vragen prima. Mijn ervaring is dat er in de "locale bandjes scene" weinig geld te verdienen is, een geluidsman of roadie gaat in dat wereldje ook gewoon voor gratis drank mee. Je kan daar wel erg veel leren! Sowieso een netwerk opbouwen, ik fotografeer nu denk ik een jaar of 9 met enige regelmaat bandjes en concerten en vanuit mijn locale scene zijn er in die tijd verschillende mensen in nationaal- en internationaal optredende bands gaan spelen. Als je daar tussenzit kan je meeliften als fotograaf. Ik ga dan ook meestal met 'de band' mee ipv als pers naar een show, persoonlijk vind ik dat stukken leuker. Je maakt zo'n band dan van dichtbij mee, niet alleen de eerste 10 minuten voor 't podium in 013. Je kunt je veel beter inleven wat je foto's ten goede komt en bouwt je netwerk ook veel sneller op. 't Backstage wereldje is sowieso een wereld apart wat razend interessant is om te fotograferen. (Hoewel dat meer de documentaire kant opgaat, heel anders dan alleen podiumfotografie :) )
Anyway: op die manier kan je klein beginnen en wanneer je beter gaat fotograferen (en je in de groep past) word je vanzelf vaker meegevraagd.

Een andere manier om snel veel ervaring op te doen is te gaan fotograferen voor een lokale 3voor12 afdeling of kindamuzik, die werken met vrijwilligers en als je wil kan je wekelijks naar de grotere poppodia. Deze vereisen wel een redelijk niveau, maar als je wat basiservaring (en een OV-jaarkaart :P ) hebt kan dat als opstap dienen :)

Ik weet dat Qadn 't ook ongeveer op deze manier doet, misschien dat nog meer mensen hier wat over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Yeah, ik wil eigenlijk overstappen op jouw model Koen ;)
Met de band gezellig is leuker.

Wordt het een socialere happening van.

Ben er overigens ook goed mee aan het werk via een aantal lui (die never nooit niet nationaal worden, maargoed gezellig :D ).

Mijn ervaring met de locale 3voor12 is dat het beginniveau er heel erg laag is. Ze vinden alles best als je maar een camera kan vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:52:
ik heb nu een nikon D50. Zit er in de praktijk veel verschil kwa af met bijvoorbeeld een D90? Of kan ik dan beter meteen voor een D300 gaan?
Tot een maandje geleden heb ik sinds 2005 alle concerten met een D50 geschoten :) Check m'n flickr gallery voor voorbeelden, alles tot en met The Shavers is met de D50 gedaan. Meeste een 50mm F1.4 lens erop, en anders een Tamron 28-75mm F2.8; dat wel.
Ik weet niet wat voor glas je nu bij je D50 hebt, maar een D50 is nog steeds prima bruikbaar voor concerten.

De D90 een stukje beter qua ruis dan de D50 door de nieuwere cmos sensor, en 12MP ipv 6MP. De D300 zit daar puur qua ruis niet zo heel ver van de D90 af, omdat daar praktisch dezelfde sensor in zit. In bouwkwaliteit en bediening is de D300 echter wel een flinke stap omhoog tov. de D90, maar daar betaal je dan ook wel voor.

Schiet je nu echter nog met de D50 kitlens, dan zou ik toch eerder naar fatsoenlijk glas gaan kijken (35mm1.4/50mm1.8/1.4/85mm1.4, of tamron 17-50 F2.8 oid), daar haal je veel meer winst uit dan dat je met een niet-lichtsterke lens en een D90/300 gaat schieten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan allen: mercietjes.
Lenzen: 18-50 2.8 sigma, F50 1.8 en 80-200 2.8 schuif. De MP vind ik eigenlijk niet zo heel interessant, 't zou dus voornamelijk voor de ruis en af (en verlicht top-lcd) zijn.

De D50 geeft inderdaad nog goede resultaten, als hij de focus heeft kunnen vastleggen, wat niet altijd vlot gaat en zeker niet in de buitenste af-punten. In de tijd dat ik een focus heb kunnen vastkrijgen en een foto heb genoemen, heeft een collega met een D3 vaak al gewoon een reeks van 20 opnames kunnen maken waar hij dan de beste kan uitkiezen.

3 voor 12 is er hier in belgië helaas niet, dus ben al blij dat ik gewoon kan gaan fotograferen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt (imo) beter goed leren timen in plaats van oeverloos lopen bursten. Met het uitzoeken word je namelijk niet blij als je opeens 800 shots hebt van een optreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook al wel bedacht, maar 't is maar om aan te tonen dat die af echt kut is en erger me er gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Oh en ik ben er wel bij vergeten te vertellen dat ik vaak ook wel een SB-800 met de flits uit en focus-assist aan zodat ie zo'n zwak rood 'grid' projecteert gebruikte, dat scheelt ook een hoop ;) Als het echt wat donkerder is gaat ie zonder AF assist wel flink hunten inderdaad, en die witte AF assist van de D50 zelf is ook om te huilen (nog even daargelaten dat je bij een concert ook niet met een felle lamp richting de artiest wil schijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mis ik op mijn metz 48 wel. Die geeft alleen afassist als je flits aanstaat. :s Maar zo'n rood grid wordt niet als storend ervaren door de artiesten, want dan is een extra flash wel een 'goedkope' oplossing? Hoe ver werkt zo een af-assist eigenlijk? Ik gebruik die eigenlijk bijna exclusief voor party photography, waarbij de onderwerpen nooit echt ver weg staan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Werkt best redenlijk verweg.
De behulpzaamheid wordt steeds minder, maar zo'n rood grid is beter dan zo'n lampje.

Zeker als het fucking donker is is het fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Teun.

Als je wilt, ik weet nog wel een metal E-zine die op zoek is naar fotografen. Ook in België.
Je krijgt er veel vrijheid en we zijn bezig met workshops voor concertfotografie.
Stuur maar een dm en ik geef je wel een linkje.
(tenzij er meer mensen geïnteresseerd zijn dan dump ik de link wel hier ;) )

edit:

Ik maak zelf in de donkere zaaltjes ook vaak gebruik van de AF assist van mijn 430EX II. De 7D kan ook wel zonder, maar is dan een stuk sneller. Tot een metertje of 8 geen problemen (ook niet met rood licht), daarboven spreek je meestal over een groot podium en die zijn meestal beter uitgelicht.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik heb ook evt wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maken we er een openbaar postje van ;)

Wat is Metalkrant:
Metalkrant is de online krant voor heel headbangend en moshend Metalland. Metalkrant houdt zich bezig bezig met de volgende zaken: het schrijven van recensies over platen en concerten, interviews afnemen met bands, het schrijven van specials over o.a. platenbeurzen en in de toekomst willen wij voor deze rubrieken ook mede headbangers gaan bezoeken. De Metalkrant redactie word aangestuurd door coördinatoren die samen de hoofdredactie vormen. Metalkrant steunt zowel de nationale als internationale bands.

Wie en wat zoeken wij:
Naast al het doodgewone dagelijkse content doet graag wat extra en doet dat dan door middel van specials. Wat houdt de rubriek specials in? in de rubriek schrijven wij artikelen over o.a. platenbeurzen, maar je zult er ook onder andere interviews kunnen lezen met platenlabels en promoters, festivals en ook met mensen metalheads niet direct ergens aan gerelateerd. omj deze rubriek wat uit te breiden zoeken we mensen die ons lezers graag willen voorzien van dat kleine beetje extra.

De vacatures klik

Ik fotografeer nu 2 jaar voor de metalkrant en eigen inbreng word erg op prijs gesteld.
Ook wanneer je zelf concerten ziet waar je graag heen wilt, kan je die gewoon aanmelden.
Dat hoeft trouwens niet altijd metal / hardrock te zijn. Het gaat in principe om rock in de breedste zin van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:46:
Ja dat had ik ook al wel bedacht, maar 't is maar om aan te tonen dat die af echt kut is en erger me er gewoon aan.
Als ik het goed heb is de AF van de mijn D70 niet veel anders dan jouw D50. But please correct me if i'm wrong.

Met die D70 heb ik ook aardig wat concerten geschoten. En ja, de focus van de D70 is aardig wat verrotter dan die van de D700. Ook de burst van de D700 ligt vele malen hoger dan die van een D70. Maar. Ik ben echt enorm blij dat ik heb leren fotograferen met 'maar' een D70. Het is wellicht een handicap in eerste instantie, maar je leert er wel mee te werken. Doordat jij op een gegeven moment weet hoe de focus van die D50 werkt, kun je ook beter omgaan met focussystemen van hogere modellen. Want ook de focussystemen van de betere modellen zijn echt niet feilloos en moet je ook mee ploeteren in moeilijke lichtomstandigheden. Dus verkijk je niet op de body, maar meer op de fotograaf die er mee werkt ;).

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jules: hard, maar wellicht heb je wel gelijk :) Ik weet nu ondertussen wel uit ondervinding in welke richting de sensoren liggen en wat goed en wat minder goed trackt. Ik weet onderhand hoe betrouwbaar mijn af is, maar echt goed geleerd hoe er mee om te gaan heb ik inderdaad nog niet helemaal. Het is zeker werkbaar, maar ik ondervind toch vaak redelijk wat missers, ook door de focus-recompose. Zal dus voorlopig nog maar even de kat uit de boom kijken en kijken hoe ver ik met de D50 geraak.

@Vladimir XVI: ik heb een mailtje gestuurd, hopelijk wordt het wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

De truc is dat je er handigheid mee krijgt. Overigens is een SB800 of een SB900 niet alleen handig vanwege de AF, maar ook omdat je de flitser ook uit kan zetten terwijl de AF aan blijft. Bij de SB600 kan dit bijv niet. Als je van plan bent om in de toekomst een nieuwe body te kopen, dan is de SB900 wel een aanrader. Ik ben op mijn D700 kreupel omdat het AF raster van de SB800 niet uitgebreid genoeg is :/. Dus stiekem ben ik op zoek naar een SB900 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar gaat de af-assistdiscussie van hierboven toch om? De metz 58 (en een sb 600) hebben ook gewoon een af-assist optie, maar kan je alleen laten assisten als je ook flitst (tenzij op de duurdere toestellen), maar dat is uiteraard geen optie.

Die handigheid is er ondertussen al wel een beetje, maar wellicht kan ik er nog wel wat meer uithalen. Zeker in combinatie met een eventuele sb900 of metz 58. Keuzes....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-09 14:56
abrakadaver schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:16:
Thnx beiden :)
@Teun2: Er is helaas niet echt een stappenplan ofzo, als jij geld wil vragen prima. Mijn ervaring is dat er in de "locale bandjes scene" weinig geld te verdienen is, een geluidsman of roadie gaat in dat wereldje ook gewoon voor gratis drank mee. Je kan daar wel erg veel leren! Sowieso een netwerk opbouwen, ik fotografeer nu denk ik een jaar of 9 met enige regelmaat bandjes en concerten en vanuit mijn locale scene zijn er in die tijd verschillende mensen in nationaal- en internationaal optredende bands gaan spelen. Als je daar tussenzit kan je meeliften als fotograaf. Ik ga dan ook meestal met 'de band' mee ipv als pers naar een show, persoonlijk vind ik dat stukken leuker. Je maakt zo'n band dan van dichtbij mee, niet alleen de eerste 10 minuten voor 't podium in 013. Je kunt je veel beter inleven wat je foto's ten goede komt en bouwt je netwerk ook veel sneller op. 't Backstage wereldje is sowieso een wereld apart wat razend interessant is om te fotograferen. (Hoewel dat meer de documentaire kant opgaat, heel anders dan alleen podiumfotografie :) )
Anyway: op die manier kan je klein beginnen en wanneer je beter gaat fotograferen (en je in de groep past) word je vanzelf vaker meegevraagd.

Een andere manier om snel veel ervaring op te doen is te gaan fotograferen voor een lokale 3voor12 afdeling of kindamuzik, die werken met vrijwilligers en als je wil kan je wekelijks naar de grotere poppodia. Deze vereisen wel een redelijk niveau, maar als je wat basiservaring (en een OV-jaarkaart :P ) hebt kan dat als opstap dienen :)

Ik weet dat Qadn 't ook ongeveer op deze manier doet, misschien dat nog meer mensen hier wat over kunnen vertellen?
Helemaal waar idd, kindamuzik is wat te hoog voor een beginner maar mail je lokale 3voor12-site en ga daar lekker in de kleinere kroegen beginnen met fotograferen. Ik lever heel af en toe nog wat foto's af aan een 3v12-lokaal site maar ik heb ze onderhand niet meer nodig. 95% v/d tijd ben ik tegenwoordig via de band binnen, tijdens mijn opleiding ben ik al veel documentair bezig geweest en door met de band mee te reizen, te leven, te eten, te slapen enzo vind ik veel belangrijker dan wat er op het podium gebeurd. Muziek & fotografie zijn nog steeds een van mijn grootste passies maar ik haal veel meer voldoening uit momenten die ik alleen heb met de band, de momenten waar ze eens niet in de spotlight staan maar waar ze echt zichzelf kunnen zijn. Ik wil wel zeggen dat ik in een redelijke unieke positie zit waar de meeste fotografen niet in zitten. Je moet dit laatste ook niet (meteen) verwachten, je moet ook niet verwachten dat je er van kan leven (geloof mij, zelfs bij de wat bekendere internationale bands zit er nog steeds weinig geld), ik mag niet klagen op dit moment maar ik heb bijna geen kosten (cheap-ass st. kamer o.a.). Dit moet in het begin ook niet je doel zijn, zorg ervoor dat je er lekker veel lol in hebt maar als je merkt dat je er steeds beter in gaat worden & je steeds verder gaat, laat je dan betalen, hoeft in het begin niet veel te zijn maar zorg ervoor dat je niet bekend staat over enkele jaren als "de fotograaf die toch altijd wel gratis komt", dit verneukt de branche vind ik.

owja en nog iets... als je heel weinig ervaring heb, begin bij singer-songwriters, deze staan vaak zo goed als still. Ben je net iets verder dan dat pak dan de hiphop & metalavonden. Deze maken er vaak toffe shows van en leveren veel gave foto's op. Is een makkelijke manier om je portfolio snel "levendig" te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx Tom, heb 1x singer songwriter gedaan, maar dat vind ik toch maar fotografisch behoorlijk saai. Het is moeilijk om 10 verschillende foto's van één artiest achter een piano te nemen, zeker als de belichting dan ook nog constant is. Backstage documentair fotograferen is wel iets heel anders, dat gaat al heel ver weg van concertfotografie imho. Voorlopig is ook enkel dat mijn doel: wat meer de gelegenheid hebben om dat soort fotografie te oefenen en daar wat ervaring in op te doen. Ik vind mijn foto's altijd redelijk slecht, anderen vinden ze altijd wel beter. Ergens is dat wel een goede stimulans, omdat ik meteen weet wat er beter aan kan en dus zeker nog ruimte heb om te verbeteren. Nuja, eerst deze maand mijn examens maar eens goed af leggen en dan in februari eens kijken wat ik kan doen voor de website die Vladimir 16 me gegeven heeft, die vonden het meteen goed dat ik wat voor hen zou fotograferen. Nu is Metal niet meteen mijn ding, 'k wil het best een kans geven en ben nu ook totaal niet in de positie om kieskeurig te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Tom: toppie achtergrond informatie :) Daar hebben mensen wat aan!

Ik ben zelf ook langzaam aan het overstappen op minder fotograveren, maar dat wat ik wel doe met de bandjes mee te komen. Ook eens een keertje mee te gaan op tour enzo.
Het regelen daarvan is vrij makkelijk op een gegeven moment. (als men je kent kom je een eind).
Wel heb ik het probleem dat ik eigenlijk minder tijd heb voor fotografie dit jaar :(
Laatste jaar voor mijn proefschrift, dus tjah ...
Kindamusic ziet er best leuk uit qua foto's enzo, maarja het is wel leuk zo qua accreditatiebronnen.
(Als ik meer ga regelen kom ik niet toe aan wat ik wil berijken met de fotografie)

@Vladimir: ffkes rondgebladerd, en tjah ... laat maar denk ik dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@teun

Het is niet alleen metal hoor ;)
Ik ben zelf bij ook nog bij Sinnersday geweest en das new wave en punk.
Zoals ik al aangaf mag je zelf bands aanvragen en dat mag best klassieke rock zijn.
De foto's zijn jouw eigendom en je mag er mee doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:26:
Daar gaat de af-assistdiscussie van hierboven toch om? De metz 58 (en een sb 600) hebben ook gewoon een af-assist optie, maar kan je alleen laten assisten als je ook flitst (tenzij op de duurdere toestellen), maar dat is uiteraard geen optie.

Die handigheid is er ondertussen al wel een beetje, maar wellicht kan ik er nog wel wat meer uithalen. Zeker in combinatie met een eventuele sb900 of metz 58. Keuzes....
Zelf ben ik steeds meer van het merk eigen spul aan het worden. Heb al te veel probs gezien met niet eigen merk spul waar je wellicht wel goedkoper mee uit bent maar wel veel meer problemen mee hebt. Een flitser die geen TTL doet (en vaak te hard flitst), of in jouw geval dus geen AF-light heeft.

@verdienen bij concert fotografie discussie
Er zijn een hoop fans van bands die voor nop fotograferen. Pro's ergeren zich daar al jaren aan. Want er is inmiddels geen klap meer te verdienen.

Wat Abrakadaver en TomR zeggen ben ik het grotendeels mee eens. Maar met dien verstande: zodra een partij geld verdiend met optredens (of iets anders) en jouw fotomateriaal als promotiemateriaal gebruikt, dan vind ik het wel zo fair om daar ook wat voor te krijgen. Wellicht de eerste paar keer niet als onervaren persoon. Maar net als bandleden tijd, geld en energie steken in hun hobby, vind ik ook dat je als fotograaf recht hebt op een vergoeding als je meeloopt.
En daarmee kom je eigenlijk op het volgende punt; ze verdienen niet veel, dus jij kan ook niet super veel vragen.

Wat ik wel een goede tip van TomR vind is om relaties met bands op te bouwen (=netwerken). Probeer er een paar goeie bands uit te lichten en probeer daar mee verder te gaan. Als je je met te veel bands gratis bezig houd, dan krijg je in het wereldje de stempel goedkoop. Bands babbelen ook wel eens met elkaar om tips en tricks op publicatie gebied uit te wisselen. "Weet jij nog een goede en niet al te dure fotograaf?"
Verder ben ik ook een voorstander om voor een enkele stichting of non-profit organisatie te werken.

De minimale verdiensten in alle situaties zouden in mijn optiek eten/drinken moeten zijn en wellicht ook reiskosten/overnachtingen. Daarnaast ook absoluut een vermelding van je naam. Daar is het de bands toch ook meestal om te doen? Waarom zou je anders voor nop fotograferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Ik heb vanavond nog een optreden van de band van een paar vrienden van me: ik rijd met ze mee, drink de hele avond gratis, na afloop ook eten en ik word weer thuisgebracht. Daar staat tegenover dat ze van mij de fotos op 600px (ofzo) krijgen die ze mogen gebruiken op hun site met vermelding van mijn naam. Zij krijgen met zn 6en misschien eens 300 euro op een leuke avond (klein coverbandje) dan zou ik het moeilijk vinden (zeker omdat het vrienden zijn) om nog eens geld te vragen voor de fotos. Ook omdat ik nu nog niet echt van een topniveau ben ofzo.

Maar binnenkort willen ze wel bandfotos hebben (promotie) en daar hebben ze mij ook voor gevraagd, alleen wat ik daar mee aan moet weet ik nog zo net niet...

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op beperkte resolutie uitleveren is ook een manier om goedkoper je diensten aan te bieden. En wat je verder zegt; vervoer, mee-eten, drinken etc, prima deal, zeker als het (goede) vrienden zijn.
Een valkuil kan wel zijn dat er een hoop mensen zijn die opeens bevriend met je worden. Je maakt foto's voor ze en als ze ergens een betere deal kunnen krijgen dan zien ze je niet meer staan.

Een andere valkuil kan zijn, als het goede vrienden van je zijn, dat je mot krijgt vanwege de foto's. Het is niet de eerste keer dat ik hoor van een collega dat vriendschappen opeens verdampten omdat een kleine onenigheid uitmondde in een grotere ruzie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Als het echt vrienden zijn, gewoon op deze manier blijven doen tenzij ze opeens doorbreken ofzo :)
Dat is gezellig en leuk, en geld is er toch niet te halen :)

En om het maar bezig te houden.

De ploctones:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4258357953_d3f11a8e6b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4259113982_307a1a287f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2731/4259114930_fa848d4ac2.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door qadn op 09-01-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:22

samo

yo/wassup

Topicstarter
@qadn; beetje saai 3x uit dezelfde hoek/houding. Weinig afwisseling en veel van hetzelfde. Dat maakt het erg saai.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, vind het zelf wel meevallen natuurlijk (anders plaatste ik het niet).
Was niet helemaal happy over mijn locatie in de tent, maar het was zo vol en druk dat verplaatsen geen optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
@qadn persoonlijk zou ik die bovenste nog iets croppen aan de boven-/rechterkant & dan die andere 2 weglaten, die eerste is namelijk veel sterker, op die andere 2 gebeurd minder tot niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga met Toms reactie mee.

Om toch nog even tech te doen (hierna stop ik ermee): De metz 48 flister ondersteunt wel degelijk AFassist. Maar net zoals de sb 600, canon 4xx ex reeks doet die dat op de goedkopere bodies enkel als je ook flitst. TTL heb je ook gewoon, je kan die ook gewoon remote ttl aansturen in het nikon CLS systeem met een sb800 ofzo. De enkele keren dat ik dat heb geprobeerd ging dat gewoon prima. De metz is qua compatibiliteit met het merkeigen systeem echt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Topicstarter
qadn schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:22:
Mjah, vind het zelf wel meevallen natuurlijk (anders plaatste ik het niet).
Ja, daarom post ik het. De feedback is bedoeld zodat jij misschien kan inzien hoe jouw foto's ook door anderen kunnen worden bekeken. Het is geen absolute waarheid maar slechts een beschrijving van mijn reactie. Ik ken de artiest, muziek en locatie niet. Vandaar dat dit overblijft als reactie.

Ik vind het zelf altijd enorm lastig om de fotoselectie krachtig te maken, juist doordat ik kennis heb van de band, muziek, locatie maar ook de chronologie. Ik vind het bijvoorbeeld ontzettend lastig om foto's op een andere volgorde dan ze chronologisch gemaakt zijn te zetten. Echter kan dit in sommige gevallen juist enorm krachtig werken. Ook vind ik de selectie welke foto wel / welke foto niet erg moeilijk. Heeft iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nee, maar ik zit wel met hetzelfde probleem. Ook qua volgorde veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qadn schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:54:
Als het echt vrienden zijn, gewoon op deze manier blijven doen tenzij ze opeens doorbreken ofzo :)
Dat is gezellig en leuk, en geld is er toch niet te halen :)

En om het maar bezig te houden.

De ploctones:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
1. Mooie plaat, maar zou ik net als TomR wat meer croppen.
2. Kan een prima foto zijn in een grotere serie, maar doet me als niks.
3. Kan ik niks mee. Had ik persoonlijk ook niet geplaatst. Een vrij statische foto waarbij de bassist met een hand in zijn zak (of zij), naar een heel rustig drummende drummer kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
samo schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:30:
[...]
Echter kan dit in sommige gevallen juist enorm krachtig werken. Ook vind ik de selectie welke foto wel / welke foto niet erg moeilijk. Heeft iemand daar nog tips voor?
Er zijn wel een paar dingen waar je mee rekening kan houden als je maar een beperkte selectie kan laten zien:
- interactie tussen artiesten is altijd interessant
- bijzonder licht is leuk, maar alleen als 't onderwerp ook iets interessants doet
- meerdere standpunten is vaak wel interessanter (je kan dan ook veel makkelijker de focus op een van de artiesten leggen)

Sowieso is 't denk ik niet slecht om een concert samen te vatten in maximaal 6 of 8 foto's, dan is 't veel boeiender om te bekijken en verklein je 't risico dat mensen je beste foto's missen wanneer ze halverwege afhaken omdat er matige shots aan vooraf gaan. Ik zet op m'n flickr meestal wel een grotere selectie, voor de band om wat meer te kiezen te hebben maar nu ik dit typ bedenk ik me dat ik daar ook maar eens wat vaker en rigoreuzer in moet snijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

abrakadaver schreef op maandag 11 januari 2010 @ 11:25:
[...]

Er zijn wel een paar dingen waar je mee rekening kan houden als je maar een beperkte selectie kan laten zien:
- interactie tussen artiesten is altijd interessant
- bijzonder licht is leuk, maar alleen als 't onderwerp ook iets interessants doet
- meerdere standpunten is vaak wel interessanter (je kan dan ook veel makkelijker de focus op een van de artiesten leggen)

Sowieso is 't denk ik niet slecht om een concert samen te vatten in maximaal 6 of 8 foto's, dan is 't veel boeiender om te bekijken en verklein je 't risico dat mensen je beste foto's missen wanneer ze halverwege afhaken omdat er matige shots aan vooraf gaan. Ik zet op m'n flickr meestal wel een grotere selectie, voor de band om wat meer te kiezen te hebben maar nu ik dit typ bedenk ik me dat ik daar ook maar eens wat vaker en rigoreuzer in moet snijden :)
Een beperkte selectie ben ik zelf een groter voorstander van. Zo kun je beter je handtekening in de foto's leggen door meer aandacht in die foto's te leggen. Daarnaast heb je meer controle over wat er de wereld ingeslingerd word en hoe andere mensen jouw kwaliteit beoordelen. Wat je al zei over grotere series, dat mensen eerder afhaken bij het bekijken daarvan en de echt goede foto's daardoor mogelijk missen.

Heb echter enkele klanten die menen dat ze recht hebben op alle foto's, want bij het horen van het uitleveren van een selectie staan bij hun de haren op hun rug overeind.
Hoe ga(an) jij/jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet zegt "ik ga 10 foto's leveren" is er niet veel fout aan om hun alles te geven. Neem er eventueel jouw gekozen uit en de rest kan je nog altijd onbewerkt afleveren als ze erom vragen.
Ene mens zal je betaald hebben voor x uur foto's te nemen en te bewerken. Andere mens zal je betaald hebben om een mooi resultaat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik lever altijd een selectie af.
Op verzoek soms een ruimere selectie, maar ik behoud me het recht voor om het kaf van het koren te scheiden.
Er zit vaak ook veel troep tussen, bij iedereen wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
jules schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:39:
[...]
Heb echter enkele klanten die menen dat ze recht hebben op alle foto's, want bij het horen van het uitleveren van een selectie staan bij hun de haren op hun rug overeind.
Ik vertel ze van tevoren wat ze krijgen dus dan kunnen ze alsnog kiezen om 't door een ander te laten doen. Maar sowieso verwachten mijn opdrachtgevers ook niet alle foto's die ik heb geschoten, alleen 't eindproduct :)
Dat ligt denk ik ook wel een beetje aan de soort fotografie die je doet en hoe je jezelf profileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

*nod*

Ik kan me voorstellen dat het bij party anders is, maar bij concert-fotografie is toch bekend dat een groot deel bij iedereen rommel gaat zijn?

Ja, ik kan ook alleen goede platen schieten, maar als je geen risico neemt qua timing/alles mis je ook veel en maak je minder goede foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je moet het er gewoon niet over hebben. Jij levert hun alle foto's (die jij goed genoeg vindt). Gewoon niet te eerlijk zijn.

Een bakker gaat toch ook niet zijn verbrand broodjes meeverkopen. Ook al is het dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dan is het jammerdebammer voor die klanten, want je gaat toch geen foto's afleveren waar je zelf niet achter staat?

Als ze dan toch per se alle foto's willen hebben zou ik per foto gaan factureren, is lekker verdienen zo ;)

Ik snap niet helemaal waarom ze dat willen trouwens, er zijn sowieso altijd foto's bij die de prullenbak in gaan wegens onscherp etc.

Wat betreft de hoeveelheid heb ik meestal niet meer dan 10 foto's van 1 bandoptreden, shotjes van alle leden afzonderlijk, een overzichtje, overzichtje met publiek erbij, en dan nog een handjevol 'speciaaltjes' van opvallende/leuke momenten, en dan heb je het wel gehad.

Al zit ik nu er nu ook flink tegenaan te hikken om een serie van 266 foto's van Epica uit te selecteren, omdat ik wegens ruimtegebrek (heb nog steeds maar 1 4gb kaartje) tijdens de show de echt brakke/onscherpe foto's al gedelete had :+ Daarna ga ik bij het selecteren kijken welke de foto's er direct uit springen (die krijgen meestal meteen een 'pick' in LR), en welke er direct weg kunnen (reject). En dan nog de unflagged foto's een rondje, degenen die het niet halen delete ik ook meteen van de harddisk. Ik weet van mezelf dat ik daar toch niks meer mee ga doen, en het scheelt kostbare schijfruimte.

Als je snoeit in foto's die in principe al goed zijn, hou je zo uiteindelijk alleen nog maar de allerbeste over, en dat is wat je eigenlijk wil laten zien :) Creativiteit is een pijnlijk proces :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Zaterdag dus fotos gemaakt bij dat optreden: weer tegen de beperkingen van mn Sony 18-70 3.5-5.6 aangelopen. Eindelijk maar de knoop doorgehakt en een Minolta 50mm 1.7 besteld, maar dat is mosterd na de maaltijd. Toch wel een aantal leuke shots kunnen maken denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4262219715_91c5c96576_o.jpg

(ik heb een schurfthekel aan flitsen tijdens concerten, maar de drummer zat in zo'n donkere hoek dat ik weinig anders kon)

[ Voor 3% gewijzigd door DonMetal op 11-01-2010 18:00 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:49:
Als je niet zegt "ik ga 10 foto's leveren" is er niet veel fout aan om hun alles te geven. Neem er eventueel jouw gekozen uit en de rest kan je nog altijd onbewerkt afleveren als ze erom vragen.
Ene mens zal je betaald hebben voor x uur foto's te nemen en te bewerken. Andere mens zal je betaald hebben om een mooi resultaat te zien.
Als ze iemand zoeken die alles vast legt huren ze maar een videograaf. Bij het nemen van foto's maak ik al een selectie in momenten. De uiteindelijke selectie is wat mij betreft niet veel anders dan dat. Dus van mij al een opdrachtgever nooit de niet-bewerkte afgekeurde foto's krijgen. Ik wil namelijk niet dat die foto's met mijn naam gepubliceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
[...]

Een beperkte selectie ben ik zelf een groter voorstander van. Zo kun je beter je handtekening in de foto's leggen door meer aandacht in die foto's te leggen. Daarnaast heb je meer controle over wat er de wereld ingeslingerd word en hoe andere mensen jouw kwaliteit beoordelen. Wat je al zei over grotere series, dat mensen eerder afhaken bij het bekijken daarvan en de echt goede foto's daardoor mogelijk missen.

als ze mij inhuren krijgen ze mijn visie, mijn selectie met mijn bewerking en niet foto's die onderdoen aan kwaliteit. Hier heb ik ook nog nooit problemen mee gehad, ze kiezen niet voor niks voor mij.
DonMetal schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:59:
Zaterdag dus fotos gemaakt bij dat optreden: weer tegen de beperkingen van mn Sony 18-70 3.5-5.6 aangelopen. Eindelijk maar de knoop doorgehakt en een Minolta 50mm 1.7 besteld, maar dat is mosterd na de maaltijd. Toch wel een aantal leuke shots kunnen maken denk ik:

[afbeelding]

(ik heb een schurfthekel aan flitsen tijdens concerten, maar de drummer zat in zo'n donkere hoek dat ik weinig anders kon)
ik zou nog iets harder inflitsen en de sluitertijd veel langer maken (weet niet wat je nu had?), krijg je een mooier beeld ondanks dat het geflitst is.

[ Voor 28% gewijzigd door TomR op 11-01-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Goede discussie hier, echt fijn!

Ik heb ook weer eens wat gedaan qua fotos, dus zie alhier:

Automatic Sam:
1
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2761/4266326235_bd8ecb5910.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2681/4267074424_231ca5d93b.jpg

Heretic
3
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2703/4266327937_bcf786184a.jpg

Gingerpig
4
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2769/4267078122_d47757644b.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2783/4267079204_efddd7ff15.jpg

Gingerpig is trouwens echt fucking vet qua muziek, aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DonMetal> ik ben geen fan van flitsen, maar deze is nog best aardig gelukt, had zelfs nog iets harder gemogen. Je kan hem ook omzetten naar z/w, dan valt het nog minder op dat er geflitst is.

qadn> nice, alhoewel ik de laatste tijd wel erg vaak vol tegenlicht shots zie van je met een spot recht de camera in, dat is niet altijd even bevorderlijk voor de detail in de plaat.

En dan zelf even een sneak preview van mn laatste concert:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4004/4267416370_643c4b0d2d.jpg

Dat moment was ff dekking zoeken, camera is wel weathersealed, maar mn lens helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
Qadn, nu je het zegt, ik heb ook nog wat foto's liggen van de cd-release van automatic sam van afgelopen november. Toffe avond was dat, door Pieter nog tegen een versterker aan gegooit haha, heerlijk rock 'n roll avondje. 21 jan in Merleyn (Nijmegen) ep-release van Shaking Godspeed het andere bandje van Pieter Holkenborg (zanger Automatic Sam) samen met Wout Kemkens (Bloody Honkies) & Maarten Rischen (Plastic Halo o.a.).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2521/4121957672_fe16b5dd17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2553/4121185687_d75d4ec4a4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2751/4121185607_d5e9ef4a23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2803/4121185383_48634250c1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2638/4121185045_e92effae93.jpg

flickr: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157622722261965/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Chiron: leuk moment, maar als losse foto vind ik hem minder. in een serie wel toppie denk ik :)
Ik vind detail overrated. Gewoon ruige foto's maken!

Tom: ziet eruit alsof ze goed losgingen :)
#2 vind ik erg leuk.
Verder naar mijn smaak veuls te veel vignetting toegepast, maar weinig keuze denk ik, anders worden de randen te afleidend. (zeker bij #3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qadn schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:53:
Chiron: leuk moment, maar als losse foto vind ik hem minder. in een serie wel toppie denk ik :)
Ik vind detail overrated. Gewoon ruige foto's maken!

Tom: ziet eruit alsof ze goed losgingen :)
#2 vind ik erg leuk.
Verder naar mijn smaak veuls te veel vignetting toegepast, maar weinig keuze denk ik, anders worden de randen te afleidend. (zeker bij #3)
Tom,

Jij kent die Pieter toch? Waar komt die Pieter vandaan? Zit hij ook niet in de organisatie van de Zwarte Cross?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Tom,

Jij kent die Pieter toch? Waar komt die Pieter vandaan? Zit hij ook niet in de organisatie van de Zwarte Cross?
hij doet de marketing voor de zwarte cross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Heeft er nog iemand goede foto's van deze concerten?

2002 Prince One Nite Alone, Ahoy
2005 Queen and Paul Rodgers Ahoy
2009 Lenny Kravitz Westerpark

Dit zijn concerten waar ik met mijn broertje naartoe ben geweest en ben bezig met een fotoboek, ik heb helaas geen goede foto's van deze concerten. Het gaat maar om een paar plaatjes..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Cobb: je kunt het beste even op Flickr kijken denk ik, en de fotograaf contacten als je iets vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@qadn: lekker knallende kleurtjes, geeft een lekker sfeertje. Ik vind eigenlijk geen enkele foto echt goed, maar samen zetten ze wel een leuke serie neer.

@Chiron: heerlijk moment

@Tom: 2 is gewoon super! 4 en 5 ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Waarom vind je geen enkele foto echt goed teun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik heel moeilijk te zeggen. Ze zijn elk wel gewoon goed, maar er zitten voor mij niet echt uitschieters bij. Samen genomen en door de felle kleuren en de sfeer vormen ze wel een leuk geheel, maar elke foto afzonderlijk is meer een gewone foto. in je meeste andere eerder geplaatste series vond ik er altijd één of twee echt bovenuit steken. Dit mis ik in deze reeks een beetje. De drummershot komt nog het meest in de buurt, als die nu nog wat blijer of intenser had gekeken, was het zo een uitschieter geweest voor mij. Ik beweer overigens ook zeker niet dat ik het beter kan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Natuurlijk niet, ik vraag me gewoon af waarom. Daar kan ik van leren enzo.
Ik denk dat ik een beetje snap wat je bedoeld, het was niet zo'n geweldige dag voor me fototechnisch.

Ik ben overigens best blij met 3 en 5. Maar echt eruitspringen doen ze niet. (5 is vrij slordig daar links qua compositie bijvoorbeeld, een klein stapje naar rechts ...)

Volgende week herkansing met incantation (e.a.), stream of passion en triggerfinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triggerfinger is leuk :), maar heeft de neiging om vaak met heel erg veel licht van achteren te spelen.
Heb net de vraag gekregen om begin februari een avondje te gaan fotograferen. Meer onbekende groepjes, maar wel een paar erg leuke vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik vind licht van achteren best leuk :) Helemaal niet erg eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
nog mensen in groningen aanwezig de aankomende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Negatief, wel over een paar weken, maar dat is niet echt nuttig natuurlijk :D

Ik heb geen tijd voor dingen als Eurosonic ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Hoi allemaal!

Eergister een optreden van een aantal studenten die meededen aan een vocalistenproject van de VU Amsterdam. Dit was dus een leuke (en mijn eerste kans) om te oefenen met mijn camera op een optreden. Hieronder zien jullie het resultaat. Wat ik jammer vond is dat er geen gelegenheid was om mezelf te verplaatsen tijdens de optreden. Gelukkig kon ik een zitplaatsje voorin krijgen. Het was een klein zaaltje, en het licht kwam helaas alleen van boven, dus kwa belichting ook niet heel spannend. Verder schoot ik met 50mm f/1.8 (pas aangeschaft, dus kun ik gelijk uittesten in low-light omstandigheden).

Zoals ik al zei, was dit mijn eerste keer dus ze zullen niet tippen aan jullie niveau. Wat ik graag wil weten is of mijn foto's acceptabel zijn, en welke eruit springen. Ook graag tips waar mogelijk.

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4061/4271981583_c5fa199512.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4272010005_69ff981016.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4272430288_69a88932f7.jpg
4.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2738/4272438004_46fa1aeee1.jpg
5.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4010/4275421072_39a5cbab36.jpg
6.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4040/4272559218_3c9aa15659.jpg
7.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2765/4272746922_7247c95aa2.jpg

En een uitbijter wat betreft kleur:
8.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4272035443_65b5758b68.jpg

Natuurlijk was het ook een leermoment voor mij. Na het achteraf bekijken van de foto's kon ik concluderen dat de sluitertijden kort genoeg waren om de diafragma wat dichter te knijpen (meestal schoot ik met f/1.8). Dit omdat de DOF erg klein was waardoor achtergrondzangeressen op bepaalde foto's onbedoeld vaag waren. Ook kon de ISO 1 stop omlaag. Alvast bedankt voor jullie feedback!!

@ qadn: Leuke series (zoals altijd)! Welke bij mij uitspringt is nummer 2. De combinatie van kleuren, rook en perspectief maken het een geslaagde plaat. Ook nummer 4 vind ik goed, voornamelijk door de gezichtsuitdrukking.

@ TomR: Zwart-wit conversie is zeker gelukt. Alleen jammer van de overmatige vignetting, vooral bij nummer 1. Qua compositie is 2 het leukst.

[ Voor 19% gewijzigd door M.E.Amrani op 15-01-2010 01:33 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Eetje: ik vind over het algemeen de composities / momenten redenlijk tot goed.
Qua witbalans en belichting/nabewerking kan je nog behoorlijk wat snel winnen.

Van vanavond:

Noctem:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4285748965_477d41c1f9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2700/4285749441_eac226bc5a.jpg

Divine Eve
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/4285750507_988c7b8704.jpg

Volledige shizzle kan je hier vinden:
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157623238354100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine 'wow' voor die derde! Knap!

@eejtje; ik vind vooral dat je wel heel erg veel ruimte laat rond je ondererpen. Je mag gerust nog wel wwat croppen.

Ik ben nog eens door mijn foto's van pukemarock heen gelopen. Vond deze ook nog wel redelijk goed:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nm18o0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ooh nice :)
Beetje jammer van alle storende elementen, maarja daar is zo te zien niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, was tussen de foto's opz oek naar leuke drummershots en veel leuke zaten er niet echt ussen helaas. Iemand tips voor hoe je een drummer best kan vastleggen? Die zitten vaak zo ver naar achteren en verstopt achter hun drumstel.

'k wil dit echt meer gaan doen. Derde keer ligt nu ook vast. Een aantal mini-optredens in een jeugdhuis met wel wat leuke namen. Niet echt bekend, maar wel leuk. Zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mijn tip is: dichterbij is beter ;)

Het drummershot hierboven (toch wel makkelijk het beste drummershot wat ik gemaakt heb) is van ongeveer 2 meter van zijn hoofd gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij de bovenstaande drummer dat had geprobeerd was ik zo van het festivalterrein afgesmeten denk ik :) 't is wel een erg sprekend en mooi shot.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Tjah, als een drummer achter op een podium staat en je kan er niet bijkomen is het gewoon heel moeilijk denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
qadn> nice! De eerste oogt wat rommelig/donker, maar ik vind de z/w nabewerking op deze 3 foto's erg fijn vergeleken met eerdere zwart/wit foto's van je, vooral #2. En #3 is natuurlijk helemaal super :)

Teun_2> leuk moment, foto kan wel iets meer contrast/blacks gebruiken. De donkere gedeeltes zijn hier niet echt donker, maar een blauwwige waas van ruis. Die drumkit meuk om hem heen is niet eens zo storend, je ziet in ieder geval duidelijk dat ie aan het drummen is :)

Drummers zijn altijd lastig, soms zitten ze echter dusdanig ingebouwd dat er altijd wel een bekken of een statief voor staat, dan is het niet anders.
Verder is de drummer meestal het slechtst verlichte bandlid, dan kan de juiste timing ook nog weleens schelen (of wachten tot de onvermijdelijke drumsolo als alle spots op de drummer staan)
Als je de mogelijkheid hebt, zo dicht mogelijk op de drummer kruipen inderdaad. En als je dicht op je drummer staat, kruip er nog dichter op ;) Vriendjes met de band, of een gesprekje vantevoren met band/manager kan soms wonderen doen. Zeker in de kleinere tentjes als het niet zo superdruk is mag het vaker dan je denkt, maar don't push it ;)

Deze bijvoorbeeld heb ik van ongeveer 2,5 meter genomen vanaf de zijkant op het podium (stond voor het publiek net buiten beeld achter de linker speakers:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3190/2323045381_11878efbda_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nice René. Maar misschien handig om hem naar zwart-wit te converteren? Dit oogt wat viezig nu.

Nog een drummer van gister:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4041/4286493090_cf0dc78f7f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja dit was een plaat van 2 jaar geleden, en dat zie je idd duidelijk in mijn nabewerking. Daar is ondertussen wel een hoop aan veranderd (hopelijk ten goede :+) en deze plaat zou ik als ik hem nu had gemaakt ook niet zo afleveren. Ik ga echter niet alle foto's die ik ooit gemaakt heb nog een keer processen als ik weer wat nieuws heb geleerd :+ Misschien dat ik wel een keer alle oude/brakke foto's uit flickr trap, maar je kan zo wel goed vergelijken met hoe ik toen en nu schoot.

Recentere drummer dan ;) Bij wijze van voorbeeld. Deze is van afgelopen december.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4181528915_d308c5ee64.jpg

Genomen in de Victorie in Alkmaar, daar heb je rechts langs het podium de gang naar de backstage. Als je de monitortechnicus/crew lief aankijkt kun je vanaf daar redelijk dicht bij de drummer (meter of 2/3) komen, of zelfs sneaky achter de gitaarversterkers langs (als ie tenminste niet helemaal aan de andere kant van het podium is opgesteld) ;)

qadn> Die drummer is ook heel nice. Ik vind wel zijn oog een beetje vaag, dichtgeknepen en schaduw of zwarte make-up? Is niet storend verder. Pas wel op dat de bekkens achter hem door de lichtheid niet teveel afleiden.
Je kan iig aan deze set zien dat er een lekkere bak herrie gemaakt wordt (en dat bedoel ik positief ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Jah veul makeuup die lui. Maarja "HATE" ;) Die hadden allemaal zware zwart-witte makeup op.
Bijvoorbeeld een van de gitaristen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4286493600_8f25f0acf8.jpg

Dit nieuwe drummershot is veel beter qua nabewerking. nice.

In de little devil kan ik altijd aheel dichtbij komen, soms als ze handig staan achter de versterkers langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Topicstarter
@Teun_2: Wel leuk drummershot en leuke actie. Alleen jammer van de bewegingsonscherpte. Hierdoor krijgt de hi-hat veel meer aandacht en begint de omgeving af te leiden. Blijft natuurlijk wel lastig, drummers.
@Chiron: Voor je oude camera best ok. Wel zwemig. Nu verwacht ik beter he ;)
@Qadn: Beter shot dan die vorige qua beeld. Qua inhoud is de eerdere toffer. Maar die is wel uitgebeten en dat is bij deze minder. Wel jammer dat het drumvel door de hihat is afgeschermd en je daarmee niet de muziek ziet.
@Chiron: met die kleurzweem? Yuck! Maar nog wel alle detail, dus netjes ;)

Speciaal om mee te lullen dan ook maar wat oude drummershots opgezocht.
#1 Drive Like Maria. Beetje onscherp. Had felle witte lampen op de grond achter het drumstel staan en veel rook. Qua licht kwam dat best prettig uit. In ieder geval licht waar ik het wou. De microfoon linksboven zou ik nog weg kunnen halen. Als t nodig is... ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2458/3976787474_76784f5577.jpg
#2 Kyteman's Bram Bekkers. Kwestie van t podium oplopen. Ik sta er achter een speakerzuil dus redelijk verdekt. Later ging ik nog wel verder t podium op maar dat was nog niet nodig hier ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3257/3811089965_a428d912e1.jpg
#3 Kyteman's Percussionist. Mooi doorkijkje. Zoiets wil ik ook eens met drums.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2505/3811093817_20ef6f2c06.jpg
#4 Als t goed is krijg je dan zo iets: (Rauw, Melkweg, volgens mij van bovenaf offshoe ingeflitst)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3120/3090629954_2046fbfaa3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
samo> de enige verlichting op die drummer was een knalgroene led par |:( Heb wel wat gespeeld met zwart wit omzetting, maar dan verloor ie toch wat aan power op de een of andere manier. Plus het blijft soms een lapmiddel, dus heb ik er maar voor gekozen de situatie zo te brengen als het was. Als ie minder detail in zijn gezicht had dan was ie de prullenbak in gegaan. Die foto is net als die uit 2007 ook nog geschoten met de D50 trouwens :) Wel met Nikkor 50mm1.4 ipv Tamron 28-75mm2.8.
Lekkere plaatjes van Kyteman, uitstekend voorbeeld voor wat je kan bereiken als je de vrijheid hebt om op het podium rond te lopen :)

qadn> Duidelijk die make-up ;) Bewegingsonscherpte geeft een hoop dynamiek in de plaat.

En dan weer een bijdrage met vers spul, Epica vorige week vrijdag in de P60. Eerste keer echt 'los' daar met de D700, ook meteen met de 1.02 firmware:

#1: Uiteraard veel woest gezwaai met lange haren ;)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4289179838_8e7d5c7fd6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4289178758_379da640b0.jpg

#3: En weer in bedwang
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4288437845_66a2090e19.jpg

#4: Gitarist brulde ook mee
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2757/4289179572_9bca329a4c.jpg

#5: Danseres Claudia in actie tijdens een van de nummers
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/4288438301_0be6cf3654.jpg

#6:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2770/4288439053_2656e907b7.jpg

#7: Tijdens de laatste toegift ff bovenop de bar gaan zitten om over het publiek heen te kunnen schieten:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4289180652_07ab659a46.jpg

Hele set hier of bekijk de slideshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Mmm, best lekker Chiron.
Hoewel onder jouw gebruikelijke niveau (maarja, nieuwe cam dus niet heel vreemd).

#2 is erg fijn, behalve de afgehakte hand. Ik zou hem dan gewoon wat verder afhakken, dan stoort het niet zo.

#4 is een toppertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jij bent ook snel :D

Ik kan er ook nog de vinger niet echt op leggen, ik heb zelf het idee dat er uit de nabewerking nog wel wat meer te halen valt, en het is inderdaad weer enorm wennen, waar ik met de D50 vooral met de 50mm schoot, is het nu met de D700 weer met de 28-75mm2.8. Bediening is in grote lijnen hetzelfde, maar fullframe geeft echt een compleet ander beeld/bereik/dof, en alles is een stuk wijder.
Ik kon bij Epica ook niet ff heen en weer lopen zoals meestal wel kan als het wat minder druk is, want het was stijf uitverkocht en de mensen stonden vanaf het moment dat de deur open ging tegen het podium aan geplet, inclusief mijzelf (was slim genoeg om een half uur voor opening al in de zaal te zijn ;)).
Vrijdag ga ik als alles meezit de tribute band 'a perfect tool' schieten, en dan probeer ik het weer eens met de 50mm. Dat is in de Victorie, kleiner podium dus kan daar ook wat dichter bij de band komen.
Na Epica begint het iig wel te jeuken om iets van een 70-200mm aan te schaffen voor dit soort gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Hehe :) een 70-200 is wel fijn als het uitverkocht is / een groot podium heeft.
Ik heb zelf een oude afgeragde Sigma HSM (de eerste versie). Voldoet prima en niet duur :D

Ik schiet wel 90% van mijn foto's met de 50mm, kwestie van het betere benenwerk.
De D700 heeft heel veel leeway in de nabewerking heb ik gemerkt, zeker als je naar zwart-wit gaat.
Je kan dan makkelijk pushen tot 25600 ISO.
Dankzij dit schiet ik zelfs in kleur tegenwoordig altijd op 1/250 of sneller bij een metal/rock band.
(bij iets rustigs wel op "normale" sluitertijden, of als ik een effect wil berijken).
Het is heel fijn om niet meer te worstelen om de bewegingsonscherpte uit te bannen.

As for snel: ik zag het op mijn ochtend-ronde :D

[ Voor 3% gewijzigd door qadn op 20-01-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ja je moet ook maar net het voordeel hebben dat je rond kan lopen, dat is helaas niet altijd het geval. Persoonlijk vond ik met de 50mm (op crop, dat wel) inderdaad ook wel lekkerder schieten dan met de 28-75mm met zoom. De beperking van de zoomfactor maakte dat ik juist niet meer na hoefde te denken over het zoomen/niet zoomen, maar gewoon een goeie positie/compositie in moest nemen. Het dwingt je echt om meer na te denken over een plaat.

zwart/wit bewerkingen heb ik nog niet echt aan gewaagd, ik vind iso6400 in kleur in ieder geval nog net aan te doen qua ruis. 25600ISO lijkt mij net ff een stap te ver, maar echt superdonkere holen ben ik nog niet geweest. 1/250 is snel zat voor bandjes, ik probeer zelf meestal rond de 1/125 te zitten. Maar ik zat ook bij sommige shots in die epica set op iso6400 en 1/1250 :+

En zo'n D700 is inderdaad wel een zegen, om de barrieres te doorbreken door de limieten van mijn D50. Nu nog meer gaan schieten en klooien en ervaring op doen, want ben er inderdaad nog niet helemaal op 'thuis' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Zijn er nog mensen die morgen bij Stream of Passion gaan zijn? Of vrijdag bij Triggerfinger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik ga zaterdag weer eens een poging wagen bij Drive Like Maria in de Underground te Lelystad.

En in april heb 3 avonden dat ik voor Make More Music bezig ben met de halve en hele finales.

Eens kijken wat ik er dan van kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
qadn schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:16:
Zijn er nog mensen die morgen bij Stream of Passion gaan zijn? Of vrijdag bij Triggerfinger?
morgen is de merleyn in nijmegen the place to be ;) release shaking godspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Gaaf, maar mij veuls te ver weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drummers blijven leuk
Afbeeldingslocatie: http://www.berkhout-online.nl/test+/LD.jpg

Onbewerkt uit de camera.
Dit was trouwens 1 metertje verder genomen dan Qadn. (bij The little Devil kan je leuk spelen ;) )
De rest heb ik nog niet verwerkt maar was een leuk feestje 8) .

Bij mij is trouwens Wolfmother de volgende, nog meer Tweakers daarzo.

@ Qadn
3e is mijn favo.
De 2e is een haarbal niet echt interessant. (Ik heb zelf trouwens ook zat van dat soort foto's, was die avond erug haarballerig :P)

@ Teun 2
Bewerk je foto eens na, trek eens flink aan de Contrast en je foto zal meer knallen. (is nu een beetje flets)

@Samo
Strakke serie leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ja erg mooie locatie daar zo met het drumstel :)

Die lensen komen mooi uit door het flitslicht trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotowilco
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-08-2024

fotowilco

Niet geschoten is altijd mis!

1e band foto's van mij de band WantWant in the livingroom in Zwolle.
Was erg donker en zanger/gitarist is lastig microphone altijd in de weg!

1
Afbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Bands/Want-Want/Want-Want-in-the-livingroom/IMG2147/765688108_gXZKT-L-2.jpg
2
Afbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Bands/Want-Want/Want-Want-in-the-livingroom/IMG2184/765691189_Fbgqv-L-1.jpg
3
Afbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Bands/Want-Want/Want-Want-in-the-livingroom/IMG2179/765690695_PKmb3-L-2.jpg
4
Afbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Bands/Want-Want/Want-Want-in-the-livingroom/IMG2198/765686797_H3Y7x-L-1.jpg
5
Afbeeldingslocatie: http://fotowilco.smugmug.com/Bands/Want-Want/Want-Want-in-the-livingroom/IMG2154/765688947_GMbue-L-2.jpg

Canon 5DIII | Canon 7D | EF 24-70 2.8L | EF 70-200mm f/2.8L USM IS Type II | 50 MM 1.8 | Canon 430 EXII |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ranzig geflits en lelijke kleuren. ook erg matige compo's.

#2 en #4 vind ik daarentegen wel leuk. Nette compositie/moment. Leuke drummer-shots. Nog steeds ranzig geflitst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
#2 en #4 springen er voor mij ook uit inderdaad. Wellicht dat het flitsen nog te verbloemen is door het om te zetten naar zwart/wit. Kijk ook uit met microfoons en standaards, zoals in #3 en #5.

Nog even een simoontje dan maar ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2768/4289178842_c6a8e8e6de.jpg

En nog meer spaflesjes terreur

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2567/4288436909_83f40ceebe.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 21-01-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Nice die tweede. Straalt ook rust uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Vandaag.

Cardamon:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4031/4294279276_a2b7e794a4.jpg

Stream Of Passion:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4294282380_70ffce66b7.jpg
(also: tits)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2774/4293544939_3a54eb9161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4293543985_22df5c009c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4053/4293544415_e270d0a1a8.jpg
(12800 ISO, kleurenplaat. Niet zeuren over dat beetje ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
#2 en #3 _O_

#3 had misschien een haartje naar rechts gekund, maar ik vind dat je jezelf weer overtroffen hebt wat betreft drummershots, die blik van die gast 8)

#1 vind ik het niet helemaal, zo half op haar middel afgekapt (waarschijnlijk een hoop toeschouwerhoofdjes onder in beeld?), en met die gitarist (leuke kop trekt die, dat wel) linksonder komt het op mij een beetje over alsof er teveel in 1 foto gestopt is.

#4 trekt mijn oog teveel naar dat statief achterkantje (wel mooie haarbal) en #5 is ook erg mooi moment, op webformaat en prints kom je inderdaad nog wel weg met ISO12800 zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Oh zeker. #3 en #5 ga ik nog wel laten afdrukken :)
Volgende week heb ik weer mijn maandelijks moment waar ik de beste shots laat afdrukken voor mijn inspiratie-muur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:35
Waar zie je dat aan? Het valt mij nl niet heel erg op als noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

De richting van het licht. Met ranzig bedoel ik dat alle sfeer van het aanwezige licht is weggeflitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
drummer-shot van mijn kant, shaking godspeed in de merleyn gisteren (EP-release):

Afbeeldingslocatie: http://public.tomroelofs.nl/20100121234609_MG_9843.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

WTF, dat voorhoofd man!

Wel jammer dat je de gezichtsuitdrukking niet zo goed kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
qadn schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:13:
WTF, dat voorhoofd man!

Wel jammer dat je de gezichtsuitdrukking niet zo goed kan zien.
vind het opzich nog wel meevallen maar snap wat je bedoelt van het gezicht, doordat je het toch enigszins ziet + houding toch een toffe foto in mijn ogen. Paar andere foto's staan hier: http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157623264078322/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Zeker wel een toffe foto ;) Anders hoor je het wel van me :D

Ik zag vanaaf ook dat ze binnenkort naar Eindhoven komen, en Aux Raus ook. hmmmm.
Dingen te doen \o/

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
~~~[html]Hou het topic waardevol door feedback te geven op foto´s van je voorgangers.~~~[/html]