PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dus AMD en Nvidia hebben exact evenveel aandelen uitgegeven ?Anoniem: 9449 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:06:
[...]
Jij weet dus echt niet waar je het over hebt...
Goh. Toevallig.
Als mensen denken dat alles koen en ei is zullen zij de aandelen toch niet verkopen, wanneer nieuws zoals dit verschijnt en waar blijkt te zijn dan pas zal de massa zijn aandelen gaan verkopen.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:06:
[...]
Jij weet dus echt niet waar je het over hebt...
Verder heeft whiteguy gelijk, de waarde van een bedrijf hangt niet alleen af van de waarde van de aandelen.
[ Voor 13% gewijzigd door SECURITEH op 07-10-2009 19:13 ]
Anoniem: 9449
Ja, in dit geval is dat toevallig zo. Kan ik ook niet helpen. nV heeft er 547.80 mln uitgegeven, bij AMD zijn dat er 667,62 mln.whiteguy schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:09:
[...]
Dus AMD en Nvidia hebben exact evenveel aandelen uitgegeven ?
Goh. Toevallig.
En op die yahoo finance pagina waar je die info vandaan hebt, kan je ook dit vinden.Anoniem: 9449 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:14:
[...]
Ja, in dit geval is dat toevallig zo. Kan ik ook niet helpen. nV heeft er 547.80 mln uitgegeven, bij AMD zijn dat er 667,62 mln.
Advanced Micro Devices Inc. (AMD)
Enterprise Value (7-Oct-09)3: 6.87B
NVIDIA Corporation (NVDA)
Enterprise Value (7-Oct-09)3: 6.23B
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=AMD
http://finance.yahoo.com/q/ks?s=NVDA
Het enige van Nvidia wat twee keer zo groot is als AMD zijn de videochips
Anoniem: 304087
Kom maar met echt nieuws
http://www.nvidia.com/object/fermi_architecture.html
[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 07-10-2009 19:27 ]
Helaas is dat al oud nieuws.Anoniem: 304087 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:24:
Lol wat een bash gedoe hier egt ziekelijk
Kom maar met echt nieuws
http://www.nvidia.com/object/fermi_architecture.html
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 07-10-2009 19:31 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 07-10-2009 19:32 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Nee, jij bent een van de weinigen die hier BS verkoopt, helaas. Er zijn hele duidelijke aanwijzingen dat de GT200 EOL gaat worden/dat de GT300 niet op tijd gelaunched wordt en jij loopt alleen maar te ontkennen en te klagen dat mensen daarover discussiëren.Anoniem: 304087 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:33:
Het zelfde wat iedereen doet bs verkopen
[ Voor 59% gewijzigd door bwerg op 07-10-2009 19:36 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Laten we het er maar op houden dat er verschillende manieren zijn om de waarde van een bedrijf te berekenen. En dat beide niet zo snel zullen verdwijnen voorlopigAnoniem: 9449 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:27:
OK, daar heb je een punt, maar als je 1 hokje hoger kijkt zie je de marktkapitalisatie, en die is bij nV 2x zo hoog als bij AMD. Met andere woorden: de markt vindt (onafhankelijk van allerlei economische benchmarks) nV 2x zoveel waard als AMD.
Maar van beide zou ik momenteel ook geen aandelen inslaan
Fud heeft vandaag overigens nog wat over het batman verhaal gepost:
Battle over Batman: Arkham Asylum AA
Written by Slobodan Simic
Wednesday, 07 October 2009 14:12
vs.
Who did what?
During recent days, you could see a fierce battle between AMD and Nvidia PR teams over Batman: Arkham Asylum and the fact that PhysX and AA works only when you run it on Nvidia GPUs, while on AMD cards the game worked, but without the in-game AA.
Nvidia's team worked with developers and designed the AA engine by themselves. That's a clear fact, and thus the game does indeed look better when paired up with an Nvidia GPU. On the other hand, AMD's PR team is adamant that Nvidia had a lot to do with the fact that the game simply doesn't like AMD GPUs. According to a statement made by AMD's Ian McNaughton, AMD did provide the developer with a solution, but it didn't make its way into the final release of the game.
According to the guys over at PCPer and their sources at Eidos, AMD was offered to send engineers to the studio and do the same work that Nvidia did, but AMD declined. The fact that Nvidia's TWIMTBP team did a better job than AMD's developer relations team is obvious, and it has been like that for a long time. On the other hand AMD's hands aren't exactly clean in this story as some titles that were previously released and will be released in the future, will work better on AMD hardware, especially due to the close relationship between AMD and the developers of those titles.
The bottom line is that this isn't something new and the same situation happened on multiple occasions. The Half-Life 2 was ATI game, Assassins Creed was Nvidia's, HAWX worked better on ATI GPUs, Battleforge was faster on ATI. DIRT 2 will possibly be faster on ATI, and bunch of other titles work faster, or look better on one or the other GPU.
Batman: Arkham Asylum is just a drop in the sea of such titles, but it looks like that the fact that Batman is a decent selling PC game changed the way how things are, and suddenly it became a problem. We've tried the Batman game on an HD 4850 and the game worked flawlessly and looked pretty good even without in-game AA. We will certainly try it on Nvidia hardware as well and we are quite sure that it will look better.
We must give credit to Nvidia for sending a team of people that has designed the AA engine in order to make the game better. The game works on ATI hardware as well, and AMD can still design the AA engine and convince Eidos to make a patch for those users that have ATI hardware.
We are quite sure that ATI will turn its attention to DX 11 titles like Stalker and Dirt 2, which will probably work faster on ATI GPUs, while Nvidia will turn its attention to Assassins Creed 2 which will come next year and the situation will again be the same.
Ik ontken nergens wat, maar iedereen weet toch wel ergens in zijn achterhoofd dat nv met iets komt dit jaar of volgend jaar. Zo stupide zijn wij toch allemaal niet lijkt mij?bwerg schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:34:
Klagen over NVidia-bashingterwijl er toch echt gewoon nieuwsfeiten/gruchten besproken worden in alle redelijkheid en met onderbouwing...
[...]
Nee, jij bent een van de weinigen die hier BS verkoopt, helaas. Er zijn hele duidelijke aanwijzingen dat de GT200 EOL gaat worden/dat de GT300 niet op tijd gelaunched wordt en jij loopt alleen maar te ontkennen en te klagen dat mensen daarover discussiëren.
Twijveld iemand daar dan aan?Anoniem: 304087 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:12:
dat nv met iets komt dit jaar of volgend jaar. Zo stupide zijn wij toch allemaal niet lijkt mij?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik hoop niet dat ik hiermee iemand voor het zere been heb getrapt, ik deed alleen wat ik vond dat ik moest doen, nieuws brengen. De bron, semiaccurate, heeft ook de neiging snel geruchten de wereld in te brengen als 'de waarheid'. Ik kon niet anders dan concluderen dat de geruchten in ieder geval goed onderbouwd waren en heb dat zo duidelijk mogelijk geprobeerd te verwoorden, niet meer, niet minder. (Don't kill the messenger!)
De conclusie van mijn bericht laat ik dan ook aan jullie, de tweaker, de hardwaregek, de noob en de 'gewone gebruiker'. Ik zal ook de eerste zijn die goed nieuws zal brengen als daartoe aanleiding toe is, geruchten of niet.
Voor de rest juich ik discussie omtrent dit onderwerp alleen maar toe!
Met vriendelijke groet,
Jeroen Moolenaar AKA jpmillman
Nieuwsposter Techzine
[ Voor 15% gewijzigd door millman op 07-10-2009 22:27 ]
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Erg leuk dat Tweakers en Techzine zo'n afspraak is maar je verwijt nu de simpele forum ganger dat er niet aan de afspraak is gehouden terwijl die hier niet eens bij betrokken is...millman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:29:
Voor de rest juich ik discussie omtrend dit onderwerp alleen maar toe, al had ik wel eerst toestemming willen geven voordat ik hier gequote werd, in plaats van achteraf te lezen dat mijn bericht rechtstreeks is overgenomen in het forum. Er is tussen Techzine en Tweakers de verstandhouding dat we elkaar niet als bron mogen gebruiken en heb daar bij mijn aanstelling als nieuwposter nadrukkelijk een verbod op gehad.
Bij deze alsnog mijn toestemming, maar voortaan dus vooraf! (Er is vast wel iemand hier met een account op TZ die mij een PM had kunnen sturen, of niet?)
Met vriendelijke groet,
Jeroen Moolenaar AKA jpmillman
Nieuwsposter Techzine
De gebruikers hebben hier helemaal niets mee te maken.
Edit: Zoals Reinman zij, het lijkt er op dat je de frontpage en het forum verward.
[ Voor 6% gewijzigd door SECURITEH op 07-10-2009 21:39 ]
Anoniem: 317606
Het blijkt toch dat dat geen drol uitmaakt voor het geheel? Ik ben professioneel genoeg om dat buiten beschouwing te laten, of niet?
Ga de discussie aan over de inhoud van het bericht, niet op de reacties van anderen. Dan doe je zo'n bericht eer aan, denk ik. No hard feelings verder...discussieer!
Lutzers als Chiphell denken dat de nda voor HD5770 pas op 3 November verloopt. Sterker nog.. ik heb drie dagen naar een chinese FP lopen staren waar ze mijn fotosoep GT300 hadden geplaatsmillman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 21:29:
Er is een hele nacht aan onderzoek aan vooraf gegaan, aziatische sites bezoeken, en alle informatie bij elkaar op te tellen voor een zo subjectief mogelijk verhaal.
snel? Stel.. de bron van Charlie stuurt mij diezelfde gegevens in een PM als die hij aan Charlie stuurt.. dan zet ik het 2 of 3 dagen eerder hier of op Beyond3D. Charlie (als professional) controleert echt dingen eerst voordat hij ze post. Sterker nog.. hij kijkt zelfs eerst wat de reactie is die hier plaatsvind en controleert dat ook nog een keer met zijn bronnen, heeft ie meteen een peiling gedaan onder het ati als nvidia gepeupel.De bron, semiaccurate, heeft ook de neiging snel geruchten de wereld in te brengen als 'de waarheid'.
Charlie heeft ook het EOL bericht eerst geverifieerd, dat ik het van AMD hoor (op het moment dat partners verwittigd worden) was bijna een dag voordat CD het op z'n site zette. De man heeft wel een klein stukje integriteit.
[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 07-10-2009 22:12 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Anoniem: 59888
Stiekem wel. Niet om nou moeilijk te doen, maar de nieuwsberichten op de site (incl. reacties) en topics op het forum als deze staan volledig los van elkaar. Sterker nog, jarenlang moest je je apart registreren voor GoT. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee waar deze discussie over gaat, ik volg de FP minder intensief dan GoT. Een quote zou misschien handig zijn?millman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:00:
Klopt, ik heb de FP verward met het forum, is niet zo belangrijk, denk ik?
Of hebben jullie het over iets totaal anders? (lijkt me niet, aangezien jullie aangeven dat jullie niet weten waar het over gaat

[ Voor 38% gewijzigd door bwerg op 08-10-2009 00:01 ]
Nvidia Abandons Market?????
As many of our readers have been discussing Charlie's recent article. There is some serious scuttlebutt going around about NVIDIA's market intentions. Here is what Charlie Demerjian lead with yesterday.
NVIDIA IS KILLING the GTX260, GTX275, and GTX285 with the GTX295 almost assured to follow as it (Nvidia: NVDA) abandons the high and mid range graphics card market. Due to a massive series of engineering failures, nearly all of the company's product line is financially under water, and mismanagement seems to be killing the company.
You can find the rest of the article here.
I have known Charlie for a long time and have shared time with him all over the globe, and I will say that there is almost always a basis of truth in his stories. That said, there is almost always a reach to dramatize and spin the article into line with what I think are personal motivations. Regardless of your opinion on this, I see what Charlie writes as "Tech Tabloid" and I think most of us will agree on this.
Headlines like Charlie is writing now should not go unanswered, so we asked NVIDIA for an official statement as to this topic so we could publish it for [H] readers, and here it is from Ken Brown at NVIDIA PR:
"Hi Kyle,
Thanks for asking.
There is no truth to this. Charlie has become a sponsored site of his sole advertiser. It's no coincidence his website looks like an AMD ad.
Please let your readers know, and let us know if you have any more questions.
Thanks."
Wow. Don't think there is anything left to say on this. Enjoy.
Ok, niet veel interessants dusbwerg schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:59:
Niet veel bijzonders. Om de afspraak dat T.net de bron zou vermelden als ze een artikel van Techzine quote, maar dit in niet T.net maar GoT gebeurde. That's all. (een 'discussie' kan je het dan ook niet echt noemen)
Of hebben jullie het over iets totaal anders? (lijkt me niet, aangezien jullie aangeven dat jullie niet weten waar het over gaat)
Denk ook niet dat nVidia zoiets gaat bevestigen.
Maar wat Charlie schrijft lijkt toch wel te kloppen
http://www.hardware.info/...uctie_GTX_285_275_en_260/
UPDATE (11:37): Inmiddels hebben we reactie van één van nVidia's partners. Off-the-record konden zij ons melden dat nVidia hen had verteld dat de GeForce GTX 285 niet end-of-life is, maar tegelijkertijd kregen ze het nieuws te horen dat deze kaart niet langer ingekocht kan worden. Wie hier het verschil tussen snapt, maar het ons uitleggen. Dezelfde partner wist ons te melden dat de levering van de GTX 275 op dit moment zeer moeizaam is, maar dat de GTX 260 wel nog is goede aantallen wordt aangeleverd. Dit alles is redelijk in lijn met verhaal op SemiAccurate.com.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar het lijkt me dat nV uiteindelijk toch nog wel een fatsoenlijke GT3xx op de markt kan zetten, al zal het in het begin erg moeilijk gaan denk ik. Denk dat ze pas bij rond Q2 / Q3 2010 weer de zaken op de rails gaan krijgen als het echt zo een zooitje is allemaal op dit moment met de productie van de GT3xx range.
Maar wie weet is het gewoon allemaal bulls*t en valt het reuze mee, dat het lekker gaat nu is anders maar dat ze ineens aan de noodrem gaan trekken en de markt verlaten lijkt me sterk
[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 08-10-2009 00:54 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Kun je nagaan hoe weinig zo'n PR snor verstand heeft van teh internetz of wat dat betreft z'n eigen producten.
[ Voor 28% gewijzigd door neliz op 08-10-2009 01:14 ]
Lijkt mij gek als ze het dan opeens helemaal opgeven, omdat hun nieuwe generatie videokaarten wat later uitkomt dan verwacht.

Verder hoop ik dat er in dit topic wat minder wordt gebashed en geklaagt over het feit dat AA niet goed werkt in de Batman game icm een Ati kaart. Daar is het ATI topic (of een apart topic desnoods) imho een wat geschiktere plaats voor, want het heeft bar weinig met Nvidia kaarten te maken.
Zal ik het dan maar doen? EOL is dat iets niet meer gemaakt wordt, het bestaat niet meer. Niet ingekocht kan worden kan het nog wel bestaan maar dat ze het niet verkopen, niet leveren.Wie hier het verschil tussen snapt, maar het ons uitleggen.
[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 08-10-2009 02:09 ]
Als je het artikel leest, staat er ook "for the time being"Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:23:
Lijkt mij gek als ze het dan opeens helemaal opgeven, omdat hun nieuwe generatie videokaarten wat later uitkomt dan verwacht.
m.a.w. verwacht voor het komende kwartaal gewoon geen high end videokaart van nvidia.. daarna is het weer een nieuw jaar.
Ik hoop voor jou dat je toch wel iets meer verstand hebt van de aandelenmarkt dan je hier laat blijken, als je nVidia zo graag wil steunen.Anoniem: 9449 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 00:12:
[...]
Grappig, AMD is vandaag meer gezakt dan NVDA.
De doorsnee handelaar zal bij verre niet bekend zijn met Charlie's artikels. Die gaan gewoon af op wat de PR van nVidia nu nog naar buiten gooit, tot echt duidelijk wordt (signalen uit de markt die gebasseerd zijn op feiten) dat er iets meer aan de hand is. Voor alsnog zullen de meeste handelaren er gewoon van uit gaan dat Fermi ergens in november op de markt komt en gelijk de hele markt veroverd.
In principe komt het er op neer dat wanneer nVidia niets anders meer kan dan eerlijk vertellen dat alles echt niet meer is zoals het moet zijn of als het in principe overduidelijk wordt vanuit andere kanalen (meer dan 1).
Als nVidia voet bij stuk blijft houden dat alles is zoals zou moeten, maar het blijkt niet zo te zijn, dan moeten we niet eens bang zijn dat nVidia ten onder gaat vanwege het achterwege blijven van producten, maar vanwege het kapot geprocedeerd worden door aandeelhouders.
Maar eer het zover is, kunnen we wachten op wat er gebeurd tijdens/na de aandeelhouders vergadering/informatie aangaande Q3 en de verwachtingen voor Q4 en verder.
Overigens stond het aandeel nVidia een stuk hoger direct voor en direct na de GT200 launch, maar kakte ineens in toen bleek dan AMD een kaart had uitgebracht die goed mee kon maar veel goedkoper was. Daar is het nVidia-aandeel nooit meer echt van bijgekomen. Het kan net zo'n hit krijgen wanneer Fermi op de markt komt en wederom niet overduidelijk de winnaar is (wat goed aannemelijk is).
Dat heeft met de twimtbp te maken. En nV dubiuze markt werking daarvan.Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:23:
Ik vind de geruchten over Nvidia, die de high-end markt verlaat wel erg ongeloofwaardig. Ten eerste omdat dit al vaker is gezegt als het slecht ging met 1 van de twee fabrikanten (Geforce FX, HD2900), maar ook omdat Nvidia in het verleden altijd zo graag de performance crown in handen wilde hebben.
Lijkt mij gek als ze het dan opeens helemaal opgeven, omdat hun nieuwe generatie videokaarten wat later uitkomt dan verwacht.![]()
Verder hoop ik dat er in dit topic wat minder wordt gebashed en geklaagt over het feit dat AA niet goed werkt in de Batman game icm een Ati kaart. Daar is het ATI topic (of een apart topic desnoods) imho een wat geschiktere plaats voor, want het heeft bar weinig met Nvidia kaarten te maken.
Deze geruchten worden ondersteund door ander hoge waarheidsgehalte geruchten.
We weten dat GT300 als eerste DX11 kaart van nV in aantocht is.
Dat is ook nV eerste 40nm chip.
We weten ook dat het een godzilla chip is
We weten ook dat te grote chips al sneller yield en bin problemen leveren
We weten ook dat met deze twee gegevens de produktie kosten hooghoud en daarme de chip kosten prijs hoog is.
We weten ook de slechte invloed op verkrijgbaarheid.
We weten ook dat nV op korte termijn alleen de GT300 in produktie lijn heeft.
En volgens nV concervatieve High-end eerst aanpak zullen de midrange en lager veel later komen.
En dat is de grootste rampspoed wat nV in zicht heeft.
nV heeft met GT300 al zo'n ramp die we al kennen zoals R520 R600 nV30.
Maar de markt is veranderd. GT300 doet er niet toe als omzet en cash cow. daar zit het grote geld niet.
AMD doet niet mee en gaat keihard voor het grote geld. De budged en midrange. Dat is Volume sales. grote omzet en met economisch verantwoorde chips klein en op 40nm ook met goeie prijs leuke winst marge.
Probleem is dus niet GT300 want dat probleem komt er gewoon bij.
Nee de concurent gaat voor midrange en nV komt eerst alleen maar met top high-end.
Heel crusiaal en belangrijk nV moet veel langer met hun dure oude vorige high-end chipjes concureren met goedkopere krachtigere moderne zuinigere DX11 feature verijkte midrange chips.
Deze ramp is uniek en is kwa cashflow veel destratreuzer dan hun GT300 problemen. Ongeacht hoe de aandelen staan.
De klap die AMD uitdeeld is door hun midrange chips 5850 en 5770.
En nr1 zijn met je te late en dure chip heeft daar weinig invloed op.
Wel nV midrange DX11 40nm chips en wanneer komen die? Dus de GT200b vervangers.
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Waarom zou nVidia nog videokaarten bakken en ze niet verkopen? End of Life houdt inderdaad in dat een product niet wordt meer geproduceerd of ondersteund wordt maar ik zie de logica er niet van in om iets te produceren maar niet te leveren.chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:28:
[...]
Zal ik het dan maar doen? EOL is dat iets niet meer gemaakt wordt, het bestaat niet meer. Niet ingekocht kan worden kan het nog wel bestaan maar dat ze het niet verkopen, niet leveren.
Ik ook niet maar het ging om het verschil wat werd gevraagd.DaMarcus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:05:
[...]
ik zie de logica er niet van in om iets te produceren maar niet te leveren.

Ja het gaat nu niet lekker met nVidia maar dat zegt niet meteen dat het Game over is voor hun. Ik bedoel toekomstige chips zijn al in ontwikkeling. Dus dat licht allemaal al redelijk vast. En die hoeven geen vertraging te hebben zoals de GT300 dat nu heeft.
Daar naast maar ATi op dit moment helemaal geen gebruik van zijn positie. De prijzen die je nu ziet vind ik persoonlijk erg schappelijk. Ze zitten op level van de HD48xx serie. En die chips zijn een stuk kleiner. De kaarten waren kleiner + de cooling minder degelijk. + er is nu geen concurentie. Dus ze hadden er ook 350-400 voor kunnen vragen. Maar dat doen ze niet. Ze zijn gewoon voor 300 euro te koop. Alleen omdat er zo veel vraag naar is zijn die niet aan te slepen.
Dat nVidia de GT200 uit de markt haalt snap ik goed. Ze moeten een kaart die bedoelt was voor het 400-500 euro segment voor 150 euro gaan aanbieden. Dat is natuurlijk niet lekker. Daar maken ze amper winst op of zelfs geen meer. En dan is het goedkoper maar geen kaarten meer te verkopen en ATi wat marktaandeel te lapen pakken.
Zeker als de HD57xx serie komt is het helemaal zuur. Want dan moet de rest ook in prijs omlaag.
Daar naast is de GT300 een chip voor een relatief kleine game markt. De meeste gamers kopen kaarten die zitten in het 100-200 euro segement. Nog meer mensen hebben meer dan genoeg aan alleen een IGP.
Het is dus eigenlijk veel belangrijker om met een goede opvolger voor de G92b te komen. Niet een G92 op 40nm maar een nieuwe chip met DX11 en zo. Maar die zal zeker in de pijplijn zitten.
ATi was ook niet meteen dood na de HD2900 XT. Die was ook veel te laat en de performance viel ook nog eens tegen. En zie hoe ze terug gekomen zijn.
Ik vind het wel een goede zaak dat het marktaandeel nu weer wat beter verdeelt wordt. Dan krijg je een betere concurrentie.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
mijn 9800GT heeft nogal wat problemen, als ik mijn computer van plaats verwissel. De computer boot gewoon, hoor Windows start geluidje, maar krijg geen beeld en van mijn 9800GT en moet soms heel vaak opnieuw opstarten om beeld te krijgen.
Als ik eenmaal beeld heb gekregen, werkt het ook zo lang tot ik de computer weer ergens anders neer zet. Dus ik kan de computer afsluiten, en weer opnieuw opstarten en ik heb meteen beeld, zolang ik de computer niet verplaats.
Maar nu krijg ik alweer geen beeld, en wou het eindelijk ook eens graag repareren. De onboard GPU (HD3300) doet het wel zonder problemen.
Ik heb er overigens een aftermarket cooler opgedaan ( Artic Cooling).
Specs :
AMD Phenom X4 940
4GB Kingston
2x320GB RAID 0
Coolermaster M620
CM690
XFX 9800GT XXX
Heb zelf al op Google gekeken, maar had niks revelants gevonden.
Kabels nagekeken
Kaart zit er goed in
[ Voor 8% gewijzigd door Tankbuster op 08-10-2009 10:37 ]
Kan er trouwens wel deels over mee praten, kreeg sinds een tijd geleden ook last van geen beeld bij het opstarten en dan soms na een paar keer herstarten deed die het weer. Wilde laatst toch al een fresh install doen dus Vista x64 er weer helemaal clean opgegooid en nu doet die het weer perfect. Overigens was dit zonder te verplaatsen, staat gewoon op dezelfde plaats en voor de zomervakantie had ik dit niet
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik reageerde ook meer op de mensen die begonnen met 'geen nvidia meer/ geen concurrentie voor ATI meer, etc'.neliz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:41:
[...]
Als je het artikel leest, staat er ook "for the time being"
m.a.w. verwacht voor het komende kwartaal gewoon geen high end videokaart van nvidia.. daarna is het weer een nieuw jaar.
Verder is het verhaal van semi accurate volgens mij gewoon erg overdreven en kan het best logisch verklaard worden, namelijk;
- Binnekort wordt GT300 gelanceerd en met de lancering van een nieuwe generatie gaat de oude high-end altijd EOL.
- Na vorige problemen met een te hoge voorraad wil Nvidia haar voorraden zo laag mogelijk houden.
- Nvidia wilt zoveel mogelijk capaciteit bij TSMC reserveren voor GT300, vandaar dat de GT200 niet of nauwelijks meer wordt geproduceerd.
Deze uitleg vind ik heel wat logischer en realistischer dan het verhaal van Semi-accurate. Maarja voor het zelfde geld heb ik het totaal fout en hebben we voortaan alleen nog maar ATI voor de high-end markt
@ SG
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat de geruchten dat het twimtbp programma van Nvidia expres ATI tegenwerkt 'een hoog waarheidsgehalte' hebben, want ik heb daar nog nergens bewijs van gezien.Dat heeft met de twimtbp te maken. En nV dubiuze markt werking daarvan.
Deze geruchten worden ondersteund door ander hoge waarheidsgehalte geruchten
Volgens mij concludeer jij dit uit het feit dat AA in Batman automatisch wordt uitgeschakeld als er een Ati kaart in het systeem is, maar ik kan hier duizend andere redenen voor bedenken, bijv. dat Ati Batman niet belangrijk genoeg vond als titel en geen devs heeft gestuurd om AA werkend te krijgen. Als de gamedev dan AA niet heeft getest met Batman kan ik best begrijpen dat ze het dan helemaal uitschakelen, om (mogelijke) problemen met Ati kaarten te voorkomen.
Maar wat ik probeer te zeggen is dat jij en ik helemaal niet weten wie daar nou echt de oorzaak van is en dan vind ik het jammer als het (vorige) Nvidia topic vol wordt gespamd met geklaag zoals "AA doet het niet in Batman icm. met een ATI kaart: Nvidia is schuldig".
Edit:
Verder vind ik het twimtbp programma van Nvidia een goed initiatief, want het zorgt ervoor dat games mooier/beter lopen voor mensen met een Nvidia kaart. En misschien is Nvidia ook wel schuldig aan het tegenwerken van Ati (alleen hebben we daar totaal geen bewijs voor), maar zoals Iltech4 (volgens mij) zei in het vorige topic is daar dan waarschijnlijk een andere afdeling van Nvidia voor verantwoordelijk en niet het twimtbp programma.
[ Voor 9% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2009 11:42 ]
Anoniem: 287880
Laatste punt: AA doet het wel als je het device id verandert, oftwel als het spel denkt dat er een Nvidia kaart in zit als er een ATI kaart in zit. Het punt is dus dat nvidia geld heeft betaald om aa uit te zetten met aan ati kaart, niet om prachtige ondersteuning te bieden voor de meest sexy graphics.Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:30:
[...]
Ik reageerde ook meer op de mensen die begonnen met 'geen nvidia meer/ geen concurrentie voor ATI meer, etc'.
Verder is het verhaal van semi accurate volgens mij gewoon erg overdreven en kan het best logisch verklaard worden, namelijk;
- Binnekort wordt GT300 gelanceerd en met de lancering van een nieuwe generatie gaat de oude high-end altijd EOL.
- Na vorige problemen met een te hoge voorraad wil Nvidia haar voorraden zo laag mogelijk houden.
- Nvidia wilt zoveel mogelijk capaciteit bij TSMC reserveren voor GT300, vandaar dat de GT200 niet of nauwelijks meer wordt geproduceerd.
Deze uitleg vind ik heel wat logischer en realistischer dan het verhaal van Semi-accurate. Maarja voor het zelfde geld heb ik het totaal fout en hebben we voortaan alleen nog maar ATI voor de high-end markt.
@ SG
[...]
Maar wat ik probeer te zeggen is dat jij en ik helemaal niet weten wie daar nou echt de oorzaak van is en dan vind ik het jammer als het (vorige) Nvidia topic vol wordt gespamd met geklaag zoals "AA doet het niet in Batman icm. met een ATI kaart: Nvidia is schuldig".
Daarnaast; GT300 wordt niet binnenkort gelanceerd. Januari-Februari. Kijk naar de symptomen, lees de geruchten, filter de stukjes waarheid eruit.
Dat is dus onzin want GT200b wordt gemaakt op 55nm en GT300 op 40 nm. Dat zijn twee aparte werelden.
Nvidia kan zoveel 55 nm wafers kopen als ze willen en het maakt niet uit voor de 40 nm productie; het zijn andere machines.
Been there, done that!
GFX niet langer core business Nvidia???
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik weet dat AA werkt als je met een ATI kaart de game laat denken dat het een Nvidia kaart is, maar waar haal jij dan het bewijs vandaan dat Nvidia geld heeft betaald, zodat het niet werkt met ATi kaartenAnoniem: 287880 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:48:
[...]
Laatste punt: AA doet het wel als je het device id verandert, oftwel als het spel denkt dat er een Nvidia kaart in zit als er een ATI kaart in zit. Het punt is dus dat nvidia geld heeft betaald om aa uit te zetten met aan ati kaart, niet om prachtige ondersteuning te bieden voor de meest sexy graphics.
Daarnaast; GT300 wordt niet binnenkort gelanceerd. Januari-Februari. Kijk naar de symptomen, lees de geruchten, filter de stukjes waarheid eruit.
Dat is dus onzin want GT200b wordt gemaakt op 55nm en GT300 op 40 nm. Dat zijn twee aparte werelden.
Nvidia kan zoveel 55 nm wafers kopen als ze willen en het maakt niet uit voor de 40 nm productie; het zijn andere machines.
En volgens de laatste geruchten wordt GT300 nog steeds eind november gelanceerd. Echt goede beschikbaarheid van die kaarten bij de winkels is een ander verhaal
Wat denk je nou zelf?
spNk schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:20:
Nee, de ontwikkelaar is gewoon zo pro nvidia dat ze het maar voor de grap disablen op ati kaarten.
Wat denk je nou zelf?
Wat een sterke argumenten weer.

Ik denk zelf dat het de schuld van Nvidia kan zijn, maar dat het net zo goed de schuld van Ati zelf kan zijn, omdat ze geen devs wilden sturen om AA (zonder problemen) goed werkend te krijgen in de game. (omdat ze wellicht de game niet belangrijk genoeg vonden bijv.)
Maar als jij mij bewijs kan laten zien dat Nvidia geld heeft gegeven, zodat AA niet werkt icm een Ati kaart, dan geloof ik je graag. Maar zoals het er nu voorstaat hebben we gewoon geen bewijs en dan is het imho fout om het als feit neer te zetten dat Nvidia erachter zit.
Volgens mij vergeten veel mensen hier dat niet alleen Nvidia een pr-afdeling heeft, maar Ati ook, die jou graag dingen wilt laten geloven.
PS. Het is maar hoe je het bekijkt. Het is kan net zo goed, dat AA in de game standaard uit staat, maar als een nVidia kaart gedetecteerd wordt, AA geactiveerd wordt. I.p.v. dat AA uitgezet wordt als een Ati kaart gedetecteerd wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2009 12:42 ]
Overigens zijn er geruchten dat de GT300 in elke maand van nu tot de volgende zomer gelaunchd kan worden... Totdat er echt geloofwaardig nieuws over komt zou ik dus ook niks aannemen (zoals NVidia die een échte Fermi laat zien, klaar om in massaproductie te gaan. Niemand weet nu zeker hoe het ervoor staat)
[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 08-10-2009 12:44 ]
Zelf ben ik er wel een beetje flauw van hoe nv met name op dit
forum aan aan het daglicht word gebracht ik vind dt best wel jamer van zo'n
goed hardware forum. Bij deze bemoei lik mij ook niet meer met nvidia discussies
Dit is mijn mening dus in neem aan dat dit gezecht mag worden, dit is tenslotte NL
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 08-10-2009 12:47 ]
Het is gewoon slecht voor pc-gaming dit soort dingen, en daar gaat het al slecht mee.
Hier word alleen gelijk opgevat alsof het klopt wat over nvidia word geroddeld. in tegendeel tot ati
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 08-10-2009 12:56 ]
Net zoals ze (o.a. de CEO!) tegen de pers zeiden dat het een echte Fermi was die in zijn handen hield... om later toe te moeten geven dat dit dus niet waar was?Anoniem: 304087 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:54:
Dat ze stoppen met de productie was bullshit hebben ze zelf gezegd tegen de pers.
Die argumenten (iemand van nVidia heeft gezegd dat....) hebben jammer genoeg voor mij niet veel waarde meer aan de kant van nVidia.
[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 08-10-2009 12:57 ]
De site administrator heeft hier laatst ook een reactie op gegeven:neliz schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:14:
Leuk als iemand het over Charlie's "site sponsors" heeft aangezien hij googleAds draait en dus geen vast sponsor heeft maar alleen relevante
Kun je nagaan hoe weinig zo'n PR snor verstand heeft van teh internetz of wat dat betreft z'n eigen producten.
http://www.semiaccurate.c...t.php?p=7521&postcount=11
Yeah, just for the record, Charlie doesn't deal with any of the money stuff for S|A, management, business, or ads. All of that is my area. Which is why I don't write or really participate in discussions. It's also why we have an editor who gets to edit all of the stories, and he has been given leeway to edit or throw out stories that would get us sued. Imagine that, a publisher giving an editor real power to control a newsroom. Gah.
And yes, AMD ads did go up on the site first. They do their ad placement in-house which meant it was easier for me to bend someone's ear there than say... Intel that outsources their ad placement to a large PR firm, which is much harder for a small start-up like us to get in the door.
Rub a couple of brain cells together or have some industry experience and you'd realize how hard it is to sell ads with only so many readers. It's slow growing a site but we're hoping to grow it to be stable for the long run. I know, what a shock. The long-run because what Charlie loves is tech and in many ways the changes in the industry make owning your own site more secure. Go figure.
So yeah, complain about how few ads there are, that's my second job you're talking about there. Have some respect, it's what puts food on the table for us and keeps the power and bandwidth going for the servers that allows you to read this.
Thanks guys,
Copper
Dat Ati zegt dat ze wilden helpen is iets anders dan het ook echt doen. En wat ik er van begrijp is Batman gemaakt met de UT3 engine en in UT3 kon AA ook niet ingame aangezet worden dus zo makkelijk werkt het blijkbaar niet. En zoals ik al zei is AA wellicht niet "uitgezet", maar is het gewoon niet "aangeschakeld" omdat er (bijvoorbeeld) geen dev support van de kant van Ati kwam. Ik ben het met je eens dat het verdacht is, maar ik vind dat er wel andere redenen voor kunnen zijn en dat je niet gelijk ervan uit moet gaan dat 'de grote boosdoener' Nvidia erachter zit.bwerg schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:42:
Ati zelf gaf aan dat ze dat best wilden. Ook werkt AA standaard gewoon al op Ati-kaarten omdat AA gewoon bij DX10 zit. Dit is dus te zien door je pc te laten denken dat je geen Ati hebt en dan werkt het gewoon. Er is dus geen technische reden. Voor de ontwikkelaar is er ook geen reden om het dus uit te zetten. Voor NVidia wel: voila. Dus geen bewijs, maar andere redenen zijn er dus niet. Ze zijn dus op zijn minst verdacht...
Overigens zijn er geruchten dat de GT300 in elke maand van nu tot de volgende zomer gelaunchd kan worden... Totdat er echt geloofwaardig nieuws over komt zou ik dus ook niks aannemen (zoals NVidia die een échte Fermi laat zien, klaar om in massaproductie te gaan. Niemand weet nu zeker hoe het ervoor staat)
Volgens mij heeft Nvidia zelf gezegt dat GT300 eind november uitkomt (kan even geen bron vinden daarvoor) en dat geloof ik eerder dan bijv. een Charlie die het over Nvidia heeft. Goede beschikbaarheid zal waarschijnlijk wel begin 2010 worden.
@Envy007
Uit berichten die Charlie in het verleden heeft gepost kan je aardig goed zien dat hij maar al te graag Nvidia bashed, of het nou klopt of niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2009 13:06 ]
Oh, dus omdat nVidia overduidelijk bezig is met dubieuze (licht, grijs, zwart) praktijken mag het niet besproken worden en zijn we opeens allemaal Pro-ATi / Contra-nVidia en begin je heel flauw over de trucs van de concurrent uit een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verleden (texture filtering op ATi Radeon 8500 in 2000 oid, wat gefixt is na een patch)? Hoezo pot en ketelAnoniem: 304087 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:47:
Alsof ati nooit dingen doet wat niet door de beugel kan.
Zelf ben ik er wel een beetje flauw van hoe nv met name op dit
forum aan aan het daglicht word gebracht ik vind dt best wel jamer van zo'n
goed hardware forum. Bij deze bemoei lik mij ook niet meer met nvidia discussies
Dit is mijn mening dus in neem aan dat dit gezecht mag worden, dit is tenslotte NL

Je merkt zelf al dat de mensen die er oneliners tussengooien, worden getrakteerd op een portie beargumenteerde realiteitszin. Serieus, als het je allemaal niet bevalt, blijf dan weg want ik word niet goed van dat zinloze gezever zonder argumentatie over vermeende partijdigheid. Thumbs down

[ Voor 9% gewijzigd door Jejking op 08-10-2009 13:15 ]
In de jaren dat ik de videokaart business een beetje gevolgd heb zijn er in biede kampen foute dingen gebeurt.
Hou daar dus over op en kijk gewoon naar hoe het nu is.
nVidia heeft nu een probleem, hopenlijk gaan ze reorganiseren en komen ze weer met goede produkten terug.
Helemaal mee eens.Jejking schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:09:
[...]
Je merkt zelf al dat de mensen die er oneliners tussengooien, worden getrakteerd op een portie beargumenteerde realiteitszin. Serieus, als het je allemaal niet bevalt, blijf dan weg want ik word niet goed van dat zinloze gezever zonder argumentatie
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 08-10-2009 13:21 ]
Dr Lup, ik heb verder niks persoonlijks tegen jou, maar als je in een discussie wat post, probeer dat dan wel te onderbouwen met argumenten, bronnen etc.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:20:
Doe even normaal man Jejking ik maak er gene probleem van jij blijkbaar wel weer dit forum is duidelijk het meest anti nvidia als je kijkt weereld wijd op het internet.
Verder heb je niet ongelijk
[ Voor 23% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2009 13:25 ]
Maar ati is wel klantvriendelijker dan nvidia vind ik.
Jawel, met DX10 kan dat dus. Dat is ook hetgene waar ze kritiek op kregen: Als je je pc laat denken dat je geen Ati hebt (een bestandsnaam van iets veranderen, ik weet niet precies hoe en wat) doet AA het gewoon met een Ati.Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:02:
[...]
En wat ik er van begrijp is Batman gemaakt met de UT3 engine en in UT3 kon AA ook niet ingame aangezet worden dus zo makkelijk werkt het blijkbaar niet.
Daar kan je best gelijk hebben, ik weet ook niet precies hoe het allemaal werkt. En Nvidia zou best de oorzaak kunnen zijn daarvoor, alleen weten we dat niet zeker en kunnen er ook andere redenen voor zijn. Het enige waar ik een probleem mee heb is als het als een feit wordt gepost hier dat Nvidia erachter zit, Nvidia verdenken heb ik verder geen problemen meebwerg schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:28:
[...]
Jawel, met DX10 kan dat dus. Dat is ook hetgene waar ze kritiek op kregen: Als je je pc laat denken dat je geen Ati hebt (een bestandsnaam van iets veranderen, ik weet niet precies hoe en wat) doet AA het gewoon met een Ati.
Verder nog wat Nv nieuws op de frontpage:
Nvidia staakt ontwikkeling nieuwe chipsets
[ Voor 11% gewijzigd door Tyranium op 08-10-2009 13:42 ]
Zal ik er voor de grap eens een paar posts bijpakken waarbij je zonder reden moord en brand schreeuwt over de anti-nVidioterij? Elke pagina is het wel weer ergens raak, neem jij jezelf nog wel serieus als je nu zegt "dat je er gene probleem van maakt"? Denk dat de mensen hier niet meer bijkomen van het lachen dan.Anoniem: 304087 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:20:
Doe even normaal man Jejking ik maak er gene probleem van jij blijkbaar wel weer dit forum is duidelijk het meest anti nvidia als je kijkt weereld wijd op het internet.
Nogmaals. Reality check. Je had hier eens moeten zijn in het tijdperk rondom het debacle rond ATi R600. Stemming: diepe teleurstelling over al het uitstel, het enorme stroomverbruik, het formaat van de chip, tegenvallende prestaties met AA, enz. Nog steeds posten hier dezelfde mensen, dus wat is je punt nou?
Ontopic: stoppen met chipsetontwikkeling? Auw. Dat was ook nog een flink deel van de omzet en over het algemeen zitten nV's producten redelijk in elkaar op dat gebied. Gevalletje fabrikantje pesten van Intel uit want die timmeren ook aardig aan de weg als ik het me goed herinner.
Wel jammer, dat ze eens wat echt positiefs laten zien/horen. Ik wil concurrentie :(!
Deze ontwikkeling is sowieso jammer, want doordat intel andere chipsetfabrikanten tegenhoudt, is er nog steeds geen concurrentie voor i7 en i5 systemen. En de laatste chipsets van nVidia werden inderdaad erg warm, maar wie zegt dat een nieuwe chipset voor bijvoorbeeld de i7 niet betere performance zou kunnen hebben dan de intel chipsets? En dat zonder veel warmer te worden of meer stroom te verbruiken.Paprika schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:02:
Tja de vraag is of er überhaupt veel nVidia chipsets verkocht zouden worden, laten we even eerlijk zijn: hun chipsets zijn al een heel lange tijd behoorlijk warm (tevens vaak met een hoog energie verbruik) en eigenlijk alleen het kopen waard in de tijd dat je perse een chipset van hun moest kopen om SLI te kunnen draaien. Nu Intel chipsets dit ook kunnen blijven er weinig redenen over.
Wel jammer, dat ze eens wat echt positiefs laten zien/horen. Ik wil concurrentie :(!
Maar zonder concurrentie zullen we dat voorlopig niet weten..
Ik had namelijk de asus striker 2 extreme en die rod maar 50 graden
Was echt het beste nvidia chipset moederbord die ik ooit gehad heb
zieke oc-er tewel het stabiel bleef
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 304087 op 08-10-2009 15:01 ]
Anoniem: 134818
Ik las het, jammer dat ze het stukje van Hardware.info niet mee hebben genomen. Die zet dikke vraagtekens er verder bij. Gezien bij hun een AIB dus ongeveer het toegaf. Het lijkt mij ook sterk dat ze dat doen. Tenzij Fermi dicht genoeg bij isTyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:31:
[...]
Daar kan je best gelijk hebben, ik weet ook niet precies hoe het allemaal werkt. En Nvidia zou best de oorzaak kunnen zijn daarvoor, alleen weten we dat niet zeker en kunnen er ook andere redenen voor zijn. Het enige waar ik een probleem mee heb is als het als een feit wordt gepost hier dat Nvidia erachter zit, Nvidia verdenken heb ik verder geen problemen mee
Verder nog wat Nv nieuws op de frontpage:
Nvidia staakt ontwikkeling nieuwe chipsets

Ik denk, eerlijk is eerlijk, dat je er echt wel vanuit kan gaan dat chipsets ontwerpen bij je eigen processor (beide zeer complexe stukjes silicon) in je eigen beheer je een dermate groot voordeel oplevert dat er niet tegenaan te concurreren valt voor nVidia. AMD heeft dit voordeel natuurlijk óók. Het is echt niet zo dat nVidia even een betere performende chip maakt binnen een half jaar dan dat Intel heeft afgeleverd met de P55/X58. Imo ... it's just not gonna happen.Tyranium schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:32:
[...]
Maar wie zegt dat een nieuwe chipset voor bijvoorbeeld de i7 niet betere performance zou kunnen hebben dan de intel chipsets? En dat zonder veel warmer te worden of meer stroom te verbruiken.
Maar zonder concurrentie zullen we dat voorlopig niet weten..
Jammer dat ze ermee stoppen - concurrentie is altijd goed, daar niet van - maar ik denk niet dat veel tweakers hun chipsets zullen missen eerlijk gezegd. Ik hoop als tweaker juist dat AMD wat betere chipsets gaat maken om meer op gelijke hoogte te komen met intel qua OC potentieel bijvoorbeeld
De meeste mensen deugen!
Je vergeet S3chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
Als Nvidia failliet gaat, moet je dus een ATI kaart kopen als je wilt gamen? Ik weet niet of mensen dat willen, om wat voor reden dan ook. Kan ook niet volgens mij, dat er één videokaart fabrikant is.
Koop je toch een Wiichimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
Ik weet niet of mensen dat willen, om wat voor reden dan ook.
Nee duidelijk heb
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 08-10-2009 16:28 ]
Ja droom lekker verder
[ Voor 4% gewijzigd door EdwardvGelder op 08-10-2009 16:28 ]
Ik dénk dat je hiermee flink op de zaken vooruit loopt, dat zal wel meevallen. Zie bijvoorbeeld hoe lang AMD al rondloopt terwijl de cijfers nog steeds rood zijn.chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
Als Nvidia failliet gaat, moet je dus een ATI kaart kopen als je wilt gamen? Ik weet niet of mensen dat willen, om wat voor reden dan ook. Kan ook niet volgens mij, dat er één videokaart fabrikant is.
Maar goed, ik ben er zeker van dat ze het gewoon zullen overleven.
http://www.techpowerup.co...220_1_GB_OC_Pictured.html
Geforce GT220 to launch October 12Aimed to be a sub-$100 lower-mainstream offering, the GPU is one of NVIDIA's first GPUs to be built on the 40 nm manufacturing technology, which [finally] include DirectX 10.1 support. MSI already has a factory-overclocked graphics card based on the GPU, the MSI N220GT-MD1G-OC. Powered by the GeForce GT 220, it packs 48 shader processors, 1 GB of GDDR3 memory across a 128-bit wide interface, and connectivity that includes DVI-D, D-Sub, and HDMI. While the overclocked speeds isn't known as yet, expect it to be over GeForce GT 220's reference speeds of around 615/1335/1580 MHz (core/shader/memory). The card draws all its power from the PCI-Express 2.0 x16 slot, and uses a simple heatsink with spirally-projecting aluminum fins and a fan, to cool the GPU, and the memory surrounding it. It is expected to be priced under 80 EUR.
http://www.fudzilla.com/content/view/15881/34/
Dit is dus de GT216?40nm DirectX 10.1
Nvidia plans to launch a “new” generation of what´s exclusively been a OEM product and this new card will get a Geforce GT220 brand name.
The launch date is October 12th, which is just one day before the launch of Radeon HD 5770 and 5750, both DirectX 11 cards that might dominate this market segment.
Geforce GT220 works from 615MHz all the way to 700MHz depending on the configuration, while most of the cards use 1GB of 790MHz clocked 128-bit DDR3 memory. This is a single slot card with shader clock at 1335MHz.
The cards we've found listed should be selling from €57 to €72 which sounds quite affordable. Nvidia's DirectX 11 Fermi-based entry level won't arrive until first half of 2010.
[ Voor 29% gewijzigd door Envy007 op 08-10-2009 17:09 ]
*kuch* Larrabee *kuch*chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:07:
Ik zie S3 of Intel geen videokaarten maken a la Nvidia of ATI maar wie weet, misschien verrassen ze ons.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe lang heeft nVidia wel niet een soort van monopoly gehad. Als ze na zo'n lange koningsspot nu al geen geld meer hebben dan doen ze toch iets erg fout....chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:09:
Dat ligt er aan wat je met a la bedoeld. Ala HD4350,4550,GT220. Dan ja.chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:07:
Ik zie S3 of Intel geen videokaarten maken a la Nvidia of ATI maar wie weet, misschien verrassen ze ons.
http://www.tweaktown.com/...fect_htpc_card/index.html
Alles in marketing stoppenPaprika schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:19:
[...]
Hoe lang heeft nVidia wel niet een soort van monopoly gehad. Als ze na zo'n lange koningsspot nu al geen geld meer hebben dan doen ze toch iets erg fout....
Naja, een GTX295 achtig iets zou wel leuk zijn...Anoniem: 134818 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:20:
[...]
Dat ligt er aan wat je met a la bedoeld.
Met Larrabee moet je denken aan GTX285/HD4890/HD5770 performance.chimo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:30:
[...]
Naja, een GTX295 achtig iets zou wel leuk zijn...
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is de claim van Intel ja. Maar dan moeten ze wel een fatsoenlijke driver-support (lees, goed geoptimaliseerd voor gaming) kunnen leveren. Daar heeft het bij Intel altijd wel wat aan geschort. Hoe lang heeft het geduurd eer ze DX9 ondersteunden voor hun DX10 IGP, laat staan hoe lang het duurde voor de DX10 support.-The_Mask- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:33:
[...]
Met Larrabee moet je denken aan GTX285/HD4890/HD5770 performance.
Denk wel dat het met Larrabee zal veranderen, lees moet veranderen willen ze er ooit één verkopen.dahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:49:
Daar heeft het bij Intel altijd wel wat aan geschort.
AMD Nieuwsdiscussie
Alsof hun doelgroep daar uberhaupt op let?dahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:49:
[...]
Dat is de claim van Intel ja. Maar dan moeten ze wel een fatsoenlijke driver-support (lees, goed geoptimaliseerd voor gaming) kunnen leveren. Daar heeft het bij Intel altijd wel wat aan geschort. Hoe lang heeft het geduurd eer ze DX9 ondersteunden voor hun DX10 IGP, laat staan hoe lang het duurde voor de DX10 support.
Ik denk dat de doelgroep van Larrabee daar best wel goed op zal letten.DaMarcus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:55:
[...]
Alsof hun doelgroep daar uberhaupt op let?
Waar ik op doelde waren de IGP's en de DX9- / DX10-supportdahakon schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:57:
[...]
Ik denk dat de doelgroep van Larrabee daar best wel goed op zal letten.
Of het voor nVidia mogelijk is om een betere chipset te maken dan de P55/X58 weet ik niet. En tuurlijk heeft intel een voordeel in deze situatie. Maar nVidia is het hiervoor ook gelukt met chipsets als de 790, 680, nForce 4, nForce2. Dit waren allemaal chipsets die even goed, zo niet betere prestaties hadden dan de Intel/AMD tegenhangers. (ik heb het nu even over prestaties en niet over warmteproductie of verbruik, maar dit vind ik persoonlijk minder belangrijk voor een high-end systeem).Cassius schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:56:
Zucht, sommige mensen qua discussies.
[...]
Ik denk, eerlijk is eerlijk, dat je er echt wel vanuit kan gaan dat chipsets ontwerpen bij je eigen processor (beide zeer complexe stukjes silicon) in je eigen beheer je een dermate groot voordeel oplevert dat er niet tegenaan te concurreren valt voor nVidia. AMD heeft dit voordeel natuurlijk óók. Het is echt niet zo dat nVidia even een betere performende chip maakt binnen een half jaar dan dat Intel heeft afgeleverd met de P55/X58. Imo ... it's just not gonna happen.
Jammer dat ze ermee stoppen - concurrentie is altijd goed, daar niet van - maar ik denk niet dat veel tweakers hun chipsets zullen missen eerlijk gezegd. Ik hoop als tweaker juist dat AMD wat betere chipsets gaat maken om meer op gelijke hoogte te komen met intel qua OC potentieel bijvoorbeeld.
En daarnaast heeft nVidia met hun ION platform op dit moment een veel betere chipset dan Intel zelf heeft voor de Intel Atom processor.
Dit topic is gesloten.