HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

HDMI kabels van de Action van 1,8 meter lang, twee stuks aangesloten : voor hdd recorder en surroundsetje.
Ongeveer een maand in gebruik, geen enkel probleem, als er al iets niet goed door wordt gegeven zie ik het niet in elk geval.

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel36 op 15-01-2011 11:31 . Reden: slechte grap verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:49

M0nkeymen

Monkeystyle!

Na aanleiding van dat stuk in de PCM begon ik ook te twijfelen, ik heb destijds(2 jaar geleden) ook dit topic doorgespit en heb toen een goedkope gekocht van konig, nog nooit last van artifacts gehad.

Wat kleuren betreft kan ik niks overzeggen, ik dacht dat een hex(#FFFFFF) kleur doorgegeven werd, en dat me tv bepaald hoe dat er dan uitziet en niet de kabel... maar misschien kan iemand anders hier wat meer over vertellen.

Hier wat testen die haaks op die van PCM staan:
deze en deze of deze. Ik zou nu overigens nog steeds voor een goedkope gaan omdat hij me bevalt :)

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
M0nkeymen schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:58:
Wat kleuren betreft kan ik niks overzeggen, ik dacht dat een hex(#FFFFFF) kleur doorgegeven werd, en dat me tv bepaald hoe dat er dan uitziet en niet de kabel... maar misschien kan iemand anders hier wat meer over vertellen.
Nee, valt weinig meer over te vertellen. Dat is eigenlijk wel een simpele, maar 100% correcte manier van uitleggen.

En als een kabel wat langer (5m+) is, mindere kwaliteit is of slechte connectors heeft, dan veranderen sommige van die bitjes willekeurig, en krijg je dus gekleurde spikkels/ruis door je beeld. Dat is het moment om die goedkope kabel van 3 euro te vervangen door een wat duurder en, hopelijk, kwalitatief betere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ik geef het niet graag toe, maar ik heb een soort verkleuring onderin mijn beeld.
Door de goedkope Action HDMI kabel ???
Ik zal ze eens omwisselen en kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Daniel36 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:33:
ik geef het niet graag toe, maar ik heb een soort verkleuring onderin mijn beeld.
Door de goedkope Action HDMI kabel ???
Ik zal ze eens omwisselen en kijken of dat het oplost.
De eerste kabel die bij een digitaal signaal de kleur (op een bepaalde plek) weet aan te passen moet nog uitgevonden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:34
De hdmi-kabels die ik in gebruik heb (1,5 meter merkloos van 5 euro en een 2 meter kabel van 12 euro van de Hema) doen het allebei prima qua beeld; 1080p geven ze zonder morren door en Artefacten heb ik nog niet gezien. Wel irritant is, dat bij de merkloze kabel de autodetectie van de tv niet werkt en ik 'm handmatig op het juiste hdmi-kanaal moet zetten. Daar ontbreekt dus kennelijk een adertje in de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeViE schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:07:
Erg jammer dat ze de test hebben uitgevoerd door zelf te kijken en te luisteren. Het "onderzoek" zou toch stukken waardevoller zijn als ze ze met meetbare resultaten zouden komen. Tot die tijd blijf ik bij mijn standpunt: beeldkwaliteit is niet afhankelijk van de HDMI kabel.
Zou ook makkelijk genoeg moeten zijn, want dan moeten er bits veranderen en dat kan je prima meten/registreren. Nu moet ik vertrouwen op de subjectieve waarneming van een fenomeen dat technisch gezien eigenlijk helemaal niet kan bestaan, terwijl juist dan echt bewijs natuurlijk heul fijn zou zijn.

Wat een pijnlijke nonsens daar zeg, die lui zeggen te weten waar ze het over hebben en roepen vervolgens dingen waar mijn tenen van gaan krommen. Zelfs zonder de materie door en door te kennen zie ik dat het nergens over gaat.
Ten derde: ik heb met een collega simpelweg gekeken naar verschillen in presentatie. Metingen kosten een godsvermogen en voegen in dit geval weinig toe (maar dat is mijn mening). Als er een verschil waarneembaar is, is dat gewoon zo... We willen bij een eventuele volgende test best het team uitbreiden om de statistieken nog betrouwbaarder te maken. Geen probleem.
Men is dus gewoon te goedkoop om degelijke metingen te doen en doen dus een proefje met twee mensen. Nee, lekker.
Er gaat veel meer door de kabel heen dan alleen 1'tjes en 0'len. Allereerst gaat er audio én video door de kabel heen. Ten tweede gaat er nog een kloksignaal doorheen. Het audiosignaal kan gemakkelijk inwerken op het videosignaal en visa versa.
Meneer beweert hier volgens mij glashard dat er analoge elementen over een HDMI-kabel worden verstuurd, want anders kan ik het toch echt niet uitleggen.

Nog een hele interessante opmerking van een bezoeker:
Mijn collega's en ik hebben even een leuk data verkreukelaartje in elkaar gezet.
Het gaat hierbij om het toevoegen fase verschuiving gemoduleerd met een frequentie van 10 Hz to 15 kHz traploos regelbaar.
Een golfvorm filter die van de blokgolf een sinus en driehoek of een puls (in breedte regelbaar) maakt, en nog een verzwakker die het gehele signaal verzwakt regelbaar van 0 to -20 dB.

Hierop hebben wij aan de uitgang via HDMI een Samsung Full HD Plasma scherm aangesloten en als bron HDMI een blue ray speler van Pioneer.

En wat blijkt?
We moeten wel heel gekke dingen uithalen wil er op het beeld iets gebeuren, meestal gaat het beeld gewoon op zwart of er ontstaat blokvorming, we hebben geen contrast verschillen, geen kleur verschuivingen,of teruggang in resolutie waar kunnen nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fimi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10-2017
Nou, heb een paar weken terug een aantal HDMI kabels gekocht van 0,75 meter (0,75 cent) en 1,50 meter (Euro 1,25) bij allekabels.nl

Aangesloten op mijn Sony HT set en Sony Bravia TV: draait als een zonnetje! Bij de mediamarkt hadden ze bijvoorbeeld ook alleen maar kabels vanaf Euro 17,50.....

Overigens: zou gewoon voor de cheapass kabels gaan: mocht het onverhoopt niet werken dan kan je altijd nog switchen. En volgens mij zijn de marges op de kabels in de winkel echt extreem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, op je televisie kunnen ze niet zoveel verdienen want daar is de concurrentie veel te groot. Ze verdienen van wat ik gehoord heb meer op de kabel die ze je aansmeren dan op de televisie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:14
Ik heb een tijd geleden een OEM HDMI-kabel gekocht van tien meter voor een euro of acht. Als ik die kabel op mijn Sony Bravia aansluit en aan mijn Sony Vaio dan is er geen probleem. Sluit ik er een Zotac Zbox aan mijn tv dan krijg ik amper signaal. Dat zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit van de kabel, maar het zegt wel dat er ook naar de omstandigheden moet worden gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Tja, dan heb je het ook over 10 meter kabel. Daarvoor is kwaliteit wel belangrijk (en zoals jij ondervind de apparatuur die je gebruikt).
Je hebt altijd dat hoe langer de kabel, hoe zwakker het signaal. Een betere kabel kan dan een oplossing zijn. Het is alleen niet echt duidelijk wanneer een kabel beter is.

[ Voor 113% gewijzigd door job op 16-01-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GioStyle schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:02:
Ik heb een tijd geleden een OEM HDMI-kabel gekocht van tien meter voor een euro of acht. Als ik die kabel op mijn Sony Bravia aansluit en aan mijn Sony Vaio dan is er geen probleem. Sluit ik er een Zotac Zbox aan mijn tv dan krijg ik amper signaal. Dat zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit van de kabel, maar het zegt wel dat er ook naar de omstandigheden moet worden gekeken.
Dus je Zotac Zbox stuurt een minder sterk signaal uit dan de Sony Vaio, dat is zo'n beetje de enige conclusie die je daaruit kunt trekken.

Volgens mij is het discussiepunt ook niet zozeer dat er verschillen tussen kabels zitten (sommige kabels kunnen langere afstanden zonder problemen overbruggen dan andere) maar dat de kabel invloed zou hebben op de beeldkwaliteit of kleur. Dat een kabel niet of slechter werkt kan natuurlijk prima, maar dan heb je blokjes of geen beeld. Het werkt of het werkt niet. Het probleem is de notie dat een digitaal signaal opeens onderhevig zou worden aan analoge fenomenen als verkleuring en weet-ik-wat of ander verlies van kwaliteit. Dat zou betekenen dat een 0 opeens een 0,2 zou kunnen worden waardoor de kleur rood net anders wordt ofzo, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb zelf nog een aantal HDMI-kabels onderweg van DealExtreme en FocalPrice, waaronder ook een paar nep-Monsters.

Ik heb hier al twee nep-Monsters in huis (zogenaamd zouden het Monster M1000HD kabels zijn) van DealExtreme. Eentje hangt aan een PlayStation 3 gekoppeld aan een Samsung UE46C8700 3D LED-TV. Geen enkel probleem om er 3D Blu-rays mee af te spelen.

Tsja... als de kabel zelfs 3D perfect doet èn de kabel lekker stevig is... dat zegt wel genoeg over de zogeheten 'echte' kabels :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:08:
[...]

Dus je Zotac Zbox stuurt een minder sterk signaal uit dan de Sony Vaio, dat is zo'n beetje de enige conclusie die je daaruit kunt trekken.

Volgens mij is het discussiepunt ook niet zozeer dat er verschillen tussen kabels zitten (sommige kabels kunnen langere afstanden zonder problemen overbruggen dan andere) maar dat de kabel invloed zou hebben op de beeldkwaliteit of kleur. Dat een kabel niet of slechter werkt kan natuurlijk prima, maar dan heb je blokjes of geen beeld. Het werkt of het werkt niet. Het probleem is de notie dat een digitaal signaal opeens onderhevig zou worden aan analoge fenomenen als verkleuring en weet-ik-wat of ander verlies van kwaliteit. Dat zou betekenen dat een 0 opeens een 0,2 zou kunnen worden waardoor de kleur rood net anders wordt ofzo, ik weet het niet.
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. HDMI is een standaard om een digitaal signaal over een kabel te sturen, die ééntjes en nulletjes worden dus gecodeerd in een of ander frequentieblok en electrisch op die kabel gezet. Dan kan het best zo zijn dat een slechtere kabel met een brakke connector slecht werkt in het blok waar volgens de HDMI standaard de bovenste helft van het beeld zit, of de kleur geel, of whatever. Ik heb zelf ook al een paar keer weirde artefacten in een deel van het beeld gehad wegens een kabel die niet helemaal goed zat.

De stelling dat je of wèl of géén beeld hebt met een digitale connector, maar nooit een beetje beeld of een brak beeld is in ieder geval niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke luitjes,

Enige tijd geleden zat ik met het volgende probleem, mijn panasonic blu ray / home theater speler gaf allerlei witte spikkels in het beeld die knipperden. Deze was toen aangesloten met een Action 1.4 HDMI kabel.

Mijn ouders gebruikte dezelfde kabel voor hun tv en die hadden geen problemen. Ik gebruik dezelfde kabel voor mijn 360 en ook geen problemen.

Inmiddels heb ik op advies van dit forum een andere kabel geprobeerd (geleend van vriend, prijs onbekend maar zal niet echt duur zijn geweest) en nu is het beeld via de Panasonic wel perfect.

Erg vreemd verhaal, ik heb het met drie verschillende Action kabels geprobeerd maar deze gaven allemaal ruis (die spikkels). Maar ja probleem opgelost, bedankt voor advies tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik had laatst een paar HDMI kabels nodig, ben bij verschillende winkels geweest: Expert, Multimade, HiFi corner, allemaal €10,- of meer (en soms ook nog eens 1.3 ipv 1.4). Toch maar ff langs de Action geweest. Keb daar 3(+1 reserve :+ ) kabels van 1.8 meter gekocht voor €2,69 per stuk. Het zijn mooie unieke kabels met een oranje aansluiting ;) oh en ze zijn nog verguld ook 8)7

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
TheAmassama schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:42:
Ik had laatst een paar HDMI kabels nodig, ben bij verschillende winkels geweest: Expert, Multimade, HiFi corner, allemaal €10,- of meer (en soms ook nog eens 1.3 ipv 1.4). Toch maar ff langs de Action geweest. Keb daar 3(+1 reserve :+ ) kabels van 1.8 meter gekocht voor €2,69 per stuk. Het zijn mooie unieke kabels met een oranje aansluiting ;) oh en ze zijn nog verguld ook 8)7
Action heeft inderdaad nu echt prachtige kabes liggen voor 2.69. Was echt verrast. Er zit zelfs trek-ontlasting op. En een hele stevige bescherm laag.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/5vzpr4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

yep, dat ziet er goed uit. Hier werken ze ook lekker.
Toch zou ik wel eens willen proberen of andere (duurder=beter?) kabels ook een verschil maken.
Heeft iemand dit misschien als eens geprobeerd (of zal ik zelf ff naar de MM?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Hee is dat mijn kabel ;)
Zijn erg fijn heb ze voor al me apparaten

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:11
Ik heb de oranje HDMI kabel van de Action ook in mijn bezit. Deze zit tussen mijn 25,5 inch beeldscherm en mn Dell laptop. Het doet het allemaal goed. 1080p beeld wordt ook gewoon doorgegeven, voor zover ik weet. Heb dat getest met een 'testfilmpje' van het internet. Ik heb geen blue ray in mn laptop gehad ofzo.

Ik heb ook de beeldkwaliteit van de HDMI kabel van de Action kunnen vergelijken met die van een 1,5 meter lange Vivanco kabel van 50 euro. Het is getest icm met een sony nx800 tv en een xbox 360, waarop het spelletje Call of Duty Vietnam. Ik heb geen kleurverschil of iets dergelijks kunnen ontdekken. Niet de beste manier om het te testen, maar toch zal het wel iets zeggen.

Edit:

Ik moet nog wel een kleine kanttekening maken. De Sony tv, herkende het geluidssysteem, een Sony BDVF 500 home cinemaset, niet, toen de goedkope HDMI kabel er tussen zat. De tv zag het geluidssysteem wel, maar de koppeling kon niet gemaakt worden.

Edit 2: Het bleek dat we de HDMI kabel op de verkeerde HDMI-aansluiting hadden aangesloten voor geluid. Dus, uiteindelijk ligt het dus niet aan de kabel zelf. :)

[ Voor 23% gewijzigd door AMD1800 op 28-01-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:35

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Daniel36 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:20:
yep, dat ziet er goed uit. Hier werken ze ook lekker.
Toch zou ik wel eens willen proberen of andere (duurder=beter?) kabels ook een verschil maken.
Heeft iemand dit misschien als eens geprobeerd (of zal ik zelf ff naar de MM?)?
Lees het topic eens door zou ik zeggen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

idd, heb ik gedaan, poosje geleden, maar ik dacht niet dat iemand gepost had die Action kabels gebruikt en ze ff heeft omgewisseld voor "echte" van een Merk.
Mijn dank dus aan AMD1800. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:11
@ Daniel36: Ik heb zojuist nog even een kanttekening geplaatst bij mijn vergelijking van de HDMI kabels. Het lijkt namelijk zo te zijn dat sommige apparaten niet willen koppelen, als je ze met zon goedkope HDMI-kabel aansluit.

Ik weet helaas niet waar dat verder aan ligt. Misschien heeft iemand zin om een goedkope en een dure HDMI-kabel uit elkaar te halen en te kijken wat er in zit? Misschien zit er wel zo'n chip in, die ook vaak in Accu's van camera's zitten (om het gebruik van goedkope namaakbatterijen onmogelijk te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

AMD1800 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:59:
@ Daniel36: Ik heb zojuist nog even een kanttekening geplaatst bij mijn vergelijking van de HDMI kabels. Het lijkt namelijk zo te zijn dat sommige apparaten niet willen koppelen, als je ze met zon goedkope HDMI-kabel aansluit.

Ik weet helaas niet waar dat verder aan ligt. Misschien heeft iemand zin om een goedkope en een dure HDMI-kabel uit elkaar te halen en te kijken wat er in zit? Misschien zit er wel zo'n chip in, die ook vaak in Accu's van camera's zitten (om het gebruik van goedkope namaakbatterijen onmogelijk te maken)
Dat heeft waarschijnlijk te maken met de sterkte van de HDCP handshake-puls.. heb het inmiddels vaker meegemaakt. Dan zorgt een duurdere kabel inderdaad voor een oplossing (door wellicht betere afscherming/geleiding), maar het probleem ligt nog steeds bij het aangesloten apparaat, welke niet voldoet aan de officiele hdmi-spec :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
ik heb ook die oranje kabels van de action gehaald en werken perfect.

werken beter dan mijn andere noname kabels. Had er 1 van 0.75cm en 1 van 100cm. Echter had ik met deze kabels een lichte brom door mijn speakers wanneer ik het volume van mijn Onkyo helemaal open gooide.

Met de kabels van action heb ik dat helemaal niet meer. Dus denk dat deze iets beter afgeschermd zijn.

Voor de rest qua beeld, precies hetzelfde, geen verschillen.

ps: mijn vorige kabels waren 1.3 en deze 1.4, weet niet of dat er nog mee te maken heeft

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Qosmic schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:41:
ik heb ook die oranje kabels van de action gehaald en werken perfect.

werken beter dan mijn andere noname kabels. Had er 1 van 0.75cm en 1 van 100cm. Echter had ik met deze kabels een lichte brom door mijn speakers wanneer ik het volume van mijn Onkyo helemaal open gooide.

Met de kabels van action heb ik dat helemaal niet meer. Dus denk dat deze iets beter afgeschermd zijn.

Voor de rest qua beeld, precies hetzelfde, geen verschillen.

ps: mijn vorige kabels waren 1.3 en deze 1.4, weet niet of dat er nog mee te maken heeft
Verkapte kijk-mij-eens-een-toffe-versterker-hebben-post :').

En nee, 1.3 of 1.4 heeft er niets mee te maken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Leuke aanbieding: 2 stuks 2 meter verguld - € 10,-

http://www.gaveaktie.nl/i...df=true&vmcchk=1&Itemid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Had je beter de actie van 1DayFly gisteren kunnen doen, dan had je voor hetzelfde geld 1.4 kabels. De actie die jij aanhaalt zijn 1.3 kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij de MediaMarkt, voor 150 euro kabels van Oebleuhbleuh (iets in die trend) terwijl ze slechts 1.3a zijn, beetje jammer. Kreeg niet eens BTW korting ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
Tsurany schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:30:
Bij de MediaMarkt, voor 150 euro kabels van Oebleuhbleuh (iets in die trend) terwijl ze slechts 1.3a zijn, beetje jammer. Kreeg niet eens BTW korting ook.
Oehlbach ws, heb je niet echt gekocht neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oehlbach ja, heb hem niet gekocht nee, maar viel me nogal erg op. Denk 80 euro oke, daar kan ik nog wel mee leven, dat is scherper beeld me nog wel waard, maar 150 euro voor wat scherper beeld en heldere kleuren? Kan je het beter in je TV investeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Een HDMI-kabel zorgt toch echt niet voor scherper beeld en heldere kleuren. Een goede el-cheapo kabel levert hetzelfde signaal als een retedure bij maanlicht door elven gesmeden HDMI-kabel. Met andere woorden, pak gewoon een kabel van hooguit een tientje et voila :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 28-01-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
AMD1800 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:59:

Met mijn oude Action HDMI kabels - die zwarte - had ik eigenlijk wel een slecht signaal. Elke tien minuten viel het beeld voor een mini-seconde uit. Met de oranje-Action kabels is het probleem weg... dus het zat wel degelijk in de kabel. (thank god :)).

Tip: ga voorzichtig om met de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik heb goedkope Alleshandel / Discounthal kabels van €3.49 per 5 meter.
Dingen zijn verguld en hebben een erg dikke isolatie om de kabel heen zitten.

Gebruikte hem als beeldkabel van PC - Monitor en nu van PC - HDTV en dit werkt eprfect, erg goede kwaliteit.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

iBurger schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:37:
[...]

Met mijn oude Action HDMI kabels - die zwarte - had ik eigenlijk wel een slecht signaal. Elke tien minuten viel het beeld voor een mini-seconde uit. Met de oranje-Action kabels is het probleem weg... dus het zat wel degelijk in de kabel. (thank god :)).

Tip: ga voorzichtig om met de connector.
Als ik dat hoor denk ik eerder dan het aan de connector(s) ligt dan aan de kabel zelf. De connector is immers de zwakste schakel in het geheel. En nee, een fatsoenlijke connector hoeft niet van goed, koper of ander edelmetaal te zijn. Het hoeft ook niet duur te zijn. Neem bijv je analoge mini-tulp aansluitingen; wie heeft daar niet eens last gehad van storingen of wegvallend geluid, als je in de buurt van de stekker met de kabel morrelde ?
Precies, bij de verbinding tussen kabel en connector.

[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 03-02-2011 14:31 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veldje123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:34
Ben zelf op zoek naar een 5M HDMI 1.4 kabel, zo goedkoop mogelijk. Op internet kom ik uit op zo'n €15 incl. verzendkosten. Volgens mij is 5 meter net iets meer dan wat de gemiddelde dumpwinkel heeft liggen, of zie ik dit verkeerd? Weet iemand nog winkels in de buurt van Nijmegen of moet ik ze toch online kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Veldje123 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 03:14:
Ben zelf op zoek naar een 5M HDMI 1.4 kabel, zo goedkoop mogelijk. Op internet kom ik uit op zo'n €15 incl. verzendkosten. Volgens mij is 5 meter net iets meer dan wat de gemiddelde dumpwinkel heeft liggen, of zie ik dit verkeerd? Weet iemand nog winkels in de buurt van Nijmegen of moet ik ze toch online kopen?
€5,80 + €3,90 porto = €9,70 voor 5 mtr 1.4 HMDI:

http://www.elektronica-on...tent_details.php?id=13046

Is toch weer de helft goedkoper.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door michealmcdermot op 16-02-2011 18:32 ]

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb al tijden de HDMI kabels van 'Monster Cable', heb ook gewoon een onderhoudscontract bij Monster. Eens per jaar komt er een specialist om ze te keuren en onderhouden, kost maar iets van 75 euro per jaar, excl. voorrijkosten. Doe maandelijks ook zelf een kleine onderhoudsbeurt met een reinigingskit van Monster.

Ook is mij verteld dat er een speciale laag over het koper zit, en is de kabel in een bepaalde vloeistof gedaan zodat het 100% bestand is tegen co2. Alleen zo kunnen zij garanderen dat je echte 1080P krijgt.

Ik zweer bij Monster; het beeld wat ik met deze kabels behaal is echt verbluffend.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img.kyon.pl/static/img/remiq.net_9889.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
NLuna schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:38:
Ik heb al tijden de HDMI kabels van 'Monster Cable', heb ook gewoon een onderhoudscontract bij Monster. Eens per jaar komt er een specialist om ze te keuren en onderhouden, kost maar iets van 75 euro per jaar, excl. voorrijkosten. Doe maandelijks ook zelf een kleine onderhoudsbeurt met een reinigingskit van Monster.

Ook is mij verteld dat er een speciale laag over het koper zit, en is de kabel in een bepaalde vloeistof gedaan zodat het 100% bestand is tegen co2. Alleen zo kunnen zij garanderen dat je echte 1080P krijgt.

Ik zweer bij Monster; het beeld wat ik met deze kabels behaal is echt verbluffend.
_O- d:)b :') :F ;w

cat lake

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden 2 hdmi kabels gekocht 4 euro ps.
Waren 1.4 dus voor 3d en 2 meter lang.

Ik ga ook geen dure kopen ik zie geen verschil.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:38:
Dus.... je gaat geen dure kopen en je ziet geen verschil? Beetje vreemd als je alleen de goedkope hebt gekocht :P

Heb vandaag deze gekocht ivm te weinig ruimte: http://www.dealextreme.co...n-cable-1-5m-length-42245. Moet alleen nog ergens een angled voedingskabel vinden :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020

Muhahahaha. :+

Ik heb toch echt 1080p met mijn kabeltjes van € 1,50 per stuk hoor. _/-\o_
SgtStrider schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 23:18:
[...]

Dus.... je gaat geen dure kopen en je ziet geen verschil? Beetje vreemd als je alleen de goedkope hebt gekocht :P

Heb vandaag deze gekocht ivm te weinig ruimte: http://www.dealextreme.co...n-cable-1-5m-length-42245. Moet alleen nog ergens een angled voedingskabel vinden :P
Misschien heeft hij in de winkel het "verschil" bekeken?

[ Voor 24% gewijzigd door bram1984 op 18-02-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29

Daar gaat ons belastinggeld dus naartoe... ;w

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLruben
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:38:
Ik heb 2 weken geleden 2 hdmi kabels gekocht 4 euro ps.
Waren 1.4 dus voor 3d en 2 meter lang.

dat is ook de grap en is geen verschil... hdmi is een digitaal signaal en werkt dus gewoon met 1 en 0... het doet het of het doet het niet al die dure rotzooi is gwn onzin tenzij het een aleloge kabel is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
NLruben schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:12:
[...]

dat is ook de grap en is geen verschil... hdmi is een digitaal signaal en werkt dus gewoon met 1 en 0... het doet het of het doet het niet al die dure rotzooi is gwn onzin tenzij het een aleloge kabel is;)
Inderdaad ja, snap dus ook nog steeds niet dat er überhaupt een markt is voor die Oehlbach kabels van €130, welke idioot geeft dat ervoor? Ik bedoel het is geen Coax bijvoorbeeld.
spoiler:
Ik snap het al, de gemiddelde consument is natuurlijk snel te misleiden door die elegante MediaMarkt mannetjes met hun gladde praatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door NLuna op 18-02-2011 14:35 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Het leukste blijven dan toch de Google adds.. HDMI Kabel vanaf 75 Cent? hahaha Goed bezig Google :p

Enfin,

het lijkt me wel duidelijk dat de goedkope orange Actionkabels net zo goed werken als de duurdere. Winkels moeten ook ergens marge op maken he.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Monstercable plus onderhoudscontract _O-

Als ik de centen had deed ik het nog niet denk ik eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:46

Kijk die kabels zijn tenminste broeikaseffect proof! _/-\o_ Hoe heet dat bedrijf? Ben al maanden bezig met die vervelende co2 van mn kabels te poetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al diegenen die dus nog steeds denken dat HDMI kabeltje = HDMI kabeltje immers digitaal signaal, lees het prima artikel over HDMI kabels in de PCM van januari maar eens.
N.a.v. dit artikel ben ik wat betere kabels gaan halen en had ik net zo'n WTF ervaring als toen ik voor het eerst 1080P op mijn TV zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:15:
Voor al diegenen die dus nog steeds denken dat HDMI kabeltje = HDMI kabeltje immers digitaal signaal, lees het prima artikel over HDMI kabels in de PCM van januari maar eens.
Is hier al besproken en reden om een eventueel abonnement te beëindigen dan wel het blad nooit meer te lezen.
N.a.v. dit artikel ben ik wat betere kabels gaan halen en had ik net zo'n WTF ervaring als toen ik voor het eerst 1080P op mijn TV zag.
Placebo c.q. onzin to the max. Maar goed, jij blij, fabrikant blij, mooi toch.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees anders eerst even het topic door voordat je dit soort dingen zegt (zoekfunctie!). Van dat artikel in de PCM is al lang gebleken dat het op z'n minst een uiterst twijfelachtig basis heeft gehad.

Edit: je eerste post, speciaal om dat te zeggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kijk nou! Morgen bij "de" Aldi. "Draadloze" HDMI kabel. :p

Mèt switch.

Voor slechts 440 gulden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Afbeeldingslocatie: http://media.giantbomb.com/uploads/0/7548/944164-troll_obvious_super.jpg

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:15
Dit was ook voor mij de reden om mijn abbo op de PCM op te zeggen :) Klinkklare onzin en de basis van 't verhaal rammelt aan alle kanten. Jammer dat pcm zich hier zo mee te kijk zet. ik had meer van ze verwacht.

Even serieus, hier ook alles verbonden met simpele kabels van max 15 euro , perfect beeld tot en met 1080p. geen ruis of andere ellende, gewoon prima strak beeld.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
NLruben schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:12:
[...]

Dit is werkelijk zo'n enorme onzin. Er heeft ooit een simpele ziel dit op internet gepost en de halve wereld gelooft het.
(Let wel: ikzelf gebruik al jaren hdmi kabels van Handyman van n tientje en nooit een probleem gehad).

De hdmi kabels van de Action van €2,95 geven echt regelmatig problemen. Je moet dan ook denken aan rode, blauwe of groene pixels of ander ruis.
De keren dat ik lees dat deze problemen verdwenen na het aanschaffen van n iets betere kabel, ligt al op n stuk of tien.

1 of 0 en dus geen beeld?? Denk toch na man.
Een full hd beeld is al 1920x1080 pixels en dat 60 keer per seconde! Dan denk jij dat wanneer er een paar nullen niet aankomen, dat meteen t hele beeld op zwart springt?
Je krijgt hooguit dan hier en daar een verkeerde pixel, wat je waarschijnlijk niet eens opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon jij, dat ze nog in guldens betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Moest lachen :')
Ferry34 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 02:32:
Een full hd beeld is al 1920x1080 pixels en dat 60 keer per seconde! Dan denk jij dat wanneer er een paar nullen niet aankomen, dat meteen t hele beeld op zwart springt?
Je krijgt hooguit dan hier en daar een verkeerde pixel, wat je waarschijnlijk niet eens opvalt.
Enkele DUIZENDEN bits gaan over het wel of niet weergeven van het huidige beeld. (Maar zelfs dan is de kans op een 100% zwart beeld voor meer als 1FPS vrij klein).
De hdmi kabels van de Action van €2,95 geven echt regelmatig problemen. Je moet dan ook denken aan rode, blauwe of groene pixels of ander ruis.
De keren dat ik lees dat deze problemen verdwenen na het aanschaffen van n iets betere kabel, ligt al op n stuk of tien.
Hoe goedkoop de Action ook is, ze zijn verplicht werkende producten te verkopen. Eventjes teruggaan en er een wisselen hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met rode pixels moeten er dus consequent dezelfde bitjes tussen al die miljoenen zo niet miljarden bits uitvallen, terwijl het de rest overslaat. Dat klinkt me toch niet heel realistisch in de oren, eerlijk gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:52
Ferry34 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 02:32:
[...]
Voor zover ik weet werkt HDMI met een checksum wat inderdaad betekend dat als er 1 bitje niet aankomt dit niet geaccepteerd wordt door het ontvangende apparaat en je een zwart beeld krijgt. Dit in tegenstelling tot het analoge signaal dat we vroeger hadden wat gewoon altijd aan komt zonder enige check.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 03:01:
Met rode pixels moeten er dus consequent dezelfde bitjes tussen al die miljoenen zo niet miljarden bits uitvallen, terwijl het de rest overslaat. Dat klinkt me toch niet heel realistisch in de oren, eerlijk gezegd.
Je hebt toch niet consequent dezelfde rode pixel :').
Het idee is dat je met een slechte kabel continu verkeerd gekleurde pixels/blokken random door je scherm hebt voor een hele korte tijd (1 frame). Kleur en locatie is afhankelijk van de fout. Hoe slechter de kabel, hoe meer fouten en hoe meer het dus opvalt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier nog aanraders voor kabels van wat grotere lengte? Ik ben namelijk van plan om mijn tv te verbinden met mijn laptop en hier heb ik wel een meter of 7.5 voor nodig denk ik.
Dus de action-kabel die ik gebruik voor tv-xb360 is hier niet useful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
redwing schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:01:
[...]

Voor zover ik weet werkt HDMI met een checksum wat inderdaad betekend dat als er 1 bitje niet aankomt dit niet geaccepteerd wordt door het ontvangende apparaat en je een zwart beeld krijgt. Dit in tegenstelling tot het analoge signaal dat we vroeger hadden wat gewoon altijd aan komt zonder enige check.
Nogmaals: heb vele klachten gehoord over rode, groene of blauwe pixels in t beeld, zwart dat n rode gloed heeft, blokjes etc etc en bijna altijd is t vervangen door n iets betere kabel de oplossing.
Alleen vorige week al werd ik 2 keer bedankt door mensen met beeldproblemen en was de aankoop van n hdmi kabel van n tientje de oplossing.

Dus dat t beeld zwart zou worden klopt niet. Dit is wèl het geval als de hdcp beveiliging wordt verbroken.

Je bent inderdaad gek als je bij korte afstanden n kabel van €200 ga kopen, maar ik word n beetje moe van die onzinverhalen over digitaal en dus wel of geen beeld en niets ertussen of gesmeden bij maanlicht wat iedereen maar zit na te praten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 28-02-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Je zegt het zelf al, HDMI-kabel van een tientje en je probleem is opgelost. Wat die dure kabels van 200 euro dan nog voor meerwaarde hebben...

Digitale beeldruis als in gekke pixels of verkeerde kleuren is zeker mogelijk met slechte kabels. Wat alleen niet bestaat is dat als een Action kabel foutloos beeld geeft, dat een kabel van 200 euro dan beter beeld gaat geven dan die Action kabel. Dat artikel van de PCM wat hierboven aangehaald wordt wil beweren dat dat wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 13:55

NoFearCreations

3DPrint the world!

Volgens mij zijn die mensen die hier de dure kabels goed aan het praten zijn, zichzelf nu voor de kop aan het slaan, dat ze in zo'n verkoop truck zijn getrapt. M'n broer heeft ook een wat duurdere kabel, maar dit omdat die wat netter oogt. Hij zit namelijk in het zicht en dan kan ik het wel begrijpen. Ik gebruiken een kabel die ik hier op tweakers heb gekocht voor €3,50 inc verzenden, werkt perfect.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

lol. CO2? Volgens mij bedoel je O2

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat de kabel niet uitmaakt omdat het toch digitaal is, is uiteraard onzin. Als het oogdiagram dicht gaat krijg je gewoon bit errors, en dus fouten in wat je ziet. De beperkte bandbreedte van een HDMI kabel kan er best voor zorgen dat dat gebeurd, krijg je ISI.

Echter omdat het digitaal is, is er wel degelijk een maximum aan kwaliteit. Als er geen bits verkeerd doorkomen met een kabel van 3 cent dan wordt het beeld er echt niet beter op als je een kabel van 200 euro koopt (en zoals eerder gemeld, het is zelfs twijfelachtig als de kabel van 3 cent het niet goed doet of dat de kabel van 200 euro wel beter is).

Een ander voordeel dat het digitaal is: Je kan repeaters gebruiken. Kan bij analoog uiteraard ook, maar als er eenmaal ruis op je signaal zit krijg je het bij analoog er nooit meer af, als je signaal goed bij de repeater aankomt kan hij het weer perfect maken. Oftewel als jij een lang stuk met HDMI moet overbruggen waarbij je kabel van 10 euro niet voldoende is, koop een repeater en geen kabel van 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
1DayFly bied twee HDGear HDMI 1.4 kabels (2.0 meter) voor 9.95 + 2.95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vraaag schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 12:32:
1DayFly bied twee HDGear HDMI 1.4 kabels (2.0 meter) voor 9.95 + 2.95.
En meteen ook weer iemand die de waanzin van dure kabels gelooft:
Ik zeg niet dat monstercable beter is, maar we hebben het uitgebreid getest, en je ziet wel degelijk verschil tussen kabel en kabel...Moet de rest van je apparatuur natuurlijk ook goed genoeg zijn, maar er zit wel degelijk verschil in...
&
Kan wel zijn wat er op de site van Kassa staat, maar ik weet wat ik zelf gewoon thuis zie, en dat is dat er voornamelijk op donkere vlakken meer detail te zien is.
Heb zelf uit een eerdere 1DayFly deze kabels: uitstekend beeld. En waarom ook niet? Het is niet alsof een Monster van 2 meter beter beeld levert. Integendeel, gewoon hetzelfde beeld als een fatsoenlijke goedkope kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 01-04-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ah, hij reageerde nog op mijn opmerking ook. Nouja, als mensen gelukkig worden van dure kabels, moeten ze vooral dure kabels kopen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Ik heb een 1dayfly kabel van 1 euro incl verzenden, ook van een eerdere 1dayfly :+ Werkt prima..

//edit
OMG de reacties daar :F

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 01-04-2011 14:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:28
furby-killer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:17:
-blablaonzin- . Oftewel als jij een lang stuk met HDMI moet overbruggen waarbij je kabel van 10 euro niet voldoende is, koop een repeater en geen kabel van 200 euro.
Of gewoon een langere kabel van een paar euro?

331770109 HDMI kabel, 1 meter 6,00
331770110 HDMI kabel, 2 meter 7,30
331770111 HDMI kabel, 3 meter 8,40
331770112 HDMI kabel, 5 meter 14,00
331770113 HDMI kabel, 10 meter 20,60
331770279 HDMI kabel, 20 meter 110,00

De Kabel van 20 meter getest met PS3 + Panasonic 50PF12EK + BBC Blu ray
Getest met alle mogelijke "slechte omstandigheden".
Lees; Telefoon al bellend bij de kabels en connectoren houden
- Kabel opgerold laten liggen

Het is een fabeltje dat dure kabels beter zijn.
-Ja ik werk ook met Extron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Net een HDMI-kabel gehaald bij Action, een 1.4, die met die oranje-connectoren.
Kost maarliefst 2.69, zo eens proberen, maar zal wel gewoon werken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SPAM*

[ Voor 99% gewijzigd door FeaR op 10-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bijna 8 euro voor zo'n simpel HDMI-kabeltje vind ik nog best te veel. :z

[ Voor 55% gewijzigd door FeaR op 10-07-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Alweer een leuke actie bij iBood.

3, HDMI 1.4a kabels van Konig. Respectievelijk:
1.5m
2.5m
3m lang.
€9,95 :)

http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Zonet een 10m HDMI kabel gekocht op eBay. Rechtstreeks uit China :Y)

Schade: 10 euro _O-

http://cgi.ebay.com/ws/eB...20701369332#ht_4162wt_922

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hopen dat de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

A.s. maandag in TROS Radar een item over HDMI-kabels. Ze testen diverse kabels in diverse prijssegmenten en de uitslag zou opvallend zijn (m.a.w.: goedkope kabels doen het net zo goed; tenminste ik neem aan dat dat de uitslag zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wildfire schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:35:
A.s. maandag in TROS Radar een item over HDMI-kabels. Ze testen diverse kabels in diverse prijssegmenten en de uitslag zou opvallend zijn (m.a.w.: goedkope kabels doen het net zo goed; tenminste ik neem aan dat dat de uitslag zal zijn).
Anders zou radar ook wel heel hard falen :').

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is dan meteen een leuke voor in de startpost ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:32

Sebazzz

3dp

Tsurany schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:17:
Hopen dat de kwaliteit goed is.
Ongetwijfeld.

Deze heb ik bijvoorbeeld bij Dealextreme besteld: http://www.dealextreme.co...n-cable-1-5m-length-29345
Dat is 4 euro, en het ding werkt perfect voor digitale audio en beeld op mijn Full HD scherm.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Michael Knight schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:39:
Dat is dan meteen een leuke voor in de startpost ;)
Idd. Als de uitzending is geweest kunnen we meteen een korte samenvatting in de startpost gooien met een linkje naar het item zelf.

---

Wat DealExtreme kabels betreft: heb zelf een paar Monster Cable neppers daar vandaan. Gewoon voor de looks, iets duurder dan de standaard cheapo kabels daar. Maar ook op Full-HD komt daar gewoon puik beeld uit, kan ook niet anders, zie nergens fouten in beeld of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34

FeaR

In GoT we trust

Wildfire schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:35:
Hopelijk doen ze die test dan wel een beetje goed en representatief. Want anders krijg je weer van die verhalen dat de test niet goed was en daarom de dure kabels er net zo goed uitkwamen als de goedkope(re) versies.

Dus niet dat je van die tests krijgt van de Consumentenbond die de PS3, XBox 360 en de Wii naast elkaar zetten en dan de beste kiezen 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:42:

[...]

Hopelijk doen ze die test dan wel een beetje goed en representatief. Want anders krijg je weer van die verhalen dat de test niet goed was en daarom de dure kabels er net zo goed uitkwamen als de goedkope(re) versies.
Da's idd de pest met die audiofiele mafkezen. Elke test die tegen hun geloof ingaat: "die test is niet goed uitgevoerd" / "niet representatief" / "fouten gemaakt" / etc.

Ik vrees dat de echte audiofielen zelfs niet overtuigd raken wanneer ze zelf in een uitgebreide blinde test de fout in blijven gaan bij het onderscheiden van de kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mwah, vind het ook wel jammer dat het in deze wereld altijd zwart of wit is. Of je geloofd heilig in dure kabels en merkt verschil en hebt zelf kabel liggen van 45 euro de meter. Of het is allemaal pure marketing en je vind kabels van $1.99 de stuk nog te duur. Er zit ook nog iets tussen namelijk: duurdere kabels kopen omdat het kan en er weer eens wat anders uit ziet. Zo heb ik HDMI kabels liggen van twintig euro de stuk, gewoon omdat ik de mantel mooi vond en het er allemaal net wat leuker uit ziet. Idem met de nog te kopen speakerkabel, niet omdat ik er beter geluid uit denk te krijgen maar ik vind getwiste kabel er gewoon wat leuker uit zien dan de standaard van de Gamma of wat dan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Maar dan koop je de HDMI kabel niet omdat je heilig geloofd dat de beeld/audiokwaliteit hoger is. Dan koop je een dure HDMI kabel omdat de kabelkwaliteit hoger ligt, en dat is geen achterlijk gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:53:
Mwah, vind het ook wel jammer dat het in deze wereld altijd zwart of wit is. Of je geloofd heilig in dure kabels en merkt verschil en hebt zelf kabel liggen van 45 euro de meter. Of het is allemaal pure marketing en je vind kabels van $1.99 de stuk nog te duur. Er zit ook nog iets tussen namelijk: duurdere kabels kopen omdat het kan en er weer eens wat anders uit ziet. Zo heb ik HDMI kabels liggen van twintig euro de stuk, gewoon omdat ik de mantel mooi vond en het er allemaal net wat leuker uit ziet. Idem met de nog te kopen speakerkabel, niet omdat ik er beter geluid uit denk te krijgen maar ik vind getwiste kabel er gewoon wat leuker uit zien dan de standaard van de Gamma of wat dan ook...
Die mening deel ik met jou. Voor de looks wat meer uitgeven is echter een heel ander verhaal dan meer uitgeven aan een kabel omdat het één en ander helderder en meer boeiend word. Dat laatste is in mijn opinie gewoon het placebo-effect. Trouwens, als mensen er blij mee zijn en het verschil denken te horen dan ben ik blij voor hen en wens ik veel luisterplezier aan ze toe.
Mense kopen eigenlijk niet een betere kabel, ze kopen peace of en "they're buying into a certain je ne sais quoi". Al weten ze het vaak wel mooi te verwoorden!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Póg mo Thóin schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:02:
[...]Die mening deel ik met jou. Voor de looks wat meer uitgeven is echter een heel ander verhaal dan meer uitgeven aan een kabel omdat het één en ander helderder en meer boeiend word.
Bij mij is het ook wel een klein beetje dat ik het mijn apparatuur niet waard vind om er goedkope kabels aan vast te hangen. Elk component heeft me flink geld gekost, dus daar mag dan ook wel een kabeltje aan van een paar tientjes. Maar goed, wellicht is dat meer iets voor in Hifi audio bekabeling versus beleving of zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

ha, goed punt, de beleving mogen we niet onderschatten natuurlijk !
die is veeeel hoger bij een kabel van 100 euro de strekkende meter dan bij die kabeltjes van de Wibra !
Om het niet te hebben over onder water dichtgelaste 100% zuurstofvrije dubbelgeluste hdmi kabel van een obscuur merk uit het MiddenOosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11-09 18:49
Heb voor mijn PS3 altijd een HDMI kabel van 1,50 gebruikt, deed het altijd perfect. Dit verkooppraatje lijkt me onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Dure kabels zijn onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sebazzz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:43:
[...]

Ongetwijfeld.

Deze heb ik bijvoorbeeld bij Dealextreme besteld: http://www.dealextreme.co...n-cable-1-5m-length-29345
Dat is 4 euro, en het ding werkt perfect voor digitale audio en beeld op mijn Full HD scherm.
Dat is alleen wel maar 1,5 meter, dat is heel wat anders dan 10 meter.
FeaR1986 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:53:
Er zit ook nog iets tussen namelijk: duurdere kabels kopen omdat het kan en er weer eens wat anders uit ziet. Zo heb ik HDMI kabels liggen van twintig euro de stuk, gewoon omdat ik de mantel mooi vond en het er allemaal net wat leuker uit ziet. Idem met de nog te kopen speakerkabel, niet omdat ik er beter geluid uit denk te krijgen maar ik vind getwiste kabel er gewoon wat leuker uit zien dan de standaard van de Gamma of wat dan ook...
Maar dat is een totaal ander punt wat verder niet relevant is naar mijn mening. Dat is net zoiets als een duurder model auto kopen omdat de bekleding leer is in plaats van stof. Dat kan prima, maar het is een raar argument om aan te halen in een discussie over meer betalen voor meer vermogen en of dat klopt. Prima dat jij liever mooie kabels koopt, het gaat in deze discussie er echter om of goedkope kabels dezelfde kwaliteit leveren. Als dat zo is dan is elke kabel prima en kan je dan kiezen welke je het mooist vind.

Persoonlijk interesseert uiterlijk me niks, een kabel hoor je namelijk niet te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Net op televisie geweest bij Radar/Kassa ofzoiets:

Stonden 5 dezelfde LCD's met 5 verschillende HDMI kabels, heb niet alles gezien maar zo'n beeldscherm 'expert' die moest het mooiste beeld uitkiezen. Zijn keuze was LCD nummer 4 en daar zat een HDMI 1.4 kabel in van Action a 2,99,-. Gaf het mooiste beeld op die LCD, en was de goedkoopste van alle HDMI kabels.

Heb niet heel het stukje gezien dus weet de overige merken niet maar zal wel 3, 10, 30, 60 en 130,- euro zijn en merkje eraan.

Thuis twee HDMI kabels van de Action, en inderdaad niks te klagen. Ga verder geen discussie beginnen, iedereen zijn eigen smaak. In mijn ogen is het zo dat als je een LCD koopt a 3,999,- dat je dan psychologisch een dure kabel erbij wil, omdat je LCD zó goed is dat de kabel ook wel goed moét zijn. Althans, zo zal het bij de gemiddelde consument werken niet bij de gemiddelde Tweaker.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
NeoMe schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:49:
Net op televisie geweest bij Radar/Kassa ofzoiets:

Stonden 5 dezelfde LCD's met 5 verschillende HDMI kabels, heb niet alles gezien maar zo'n beeldscherm 'expert' die moest het mooiste beeld uitkiezen. Zijn keuze was LCD nummer 4 en daar zat een HDMI 1.4 kabel in van Action a 2,99,-. Gaf het mooiste beeld op die LCD, en was de goedkoopste van alle HDMI kabels.
Ik heb me wel geërgerd aan het item. De ""experts"" die het hadden over "betere scherpte" en "alsof er een witte sluier over de andere schermen zit" zijn toch niet serieus te nemen. HDMI is een *digitaal* systeem, waarbij er zonder compressie (en dus zonder artefacts) pixels digitaal worden doorgegeven. Hoe precies zou dat tot verminderde scherpte of tot een "sluier" kunnen leiden?

Lekker subjectief ook meten met een film, ongetwijfeld ook op 24fps. Zet dan tenminste het beeld stil op exact dezelfde frame en pomp die met 60fps op full HD door je HDMI-kabel. Liever nog, gebruik een testpatroon waar bij je zoveel mogelijk van de kabel verlangt - meer dan een normale film.

@Puch-Maxi hieronder: ja, Samsung (de TV's gebruikt in de test) heeft er een handje aan om zelfs panels van verschillende merken in één type TV te zetten. En zelfs als ze daar al op hebben gelet, zouden ze de TV's dan tenminste hebben nagemeten met een colorimeter?...

[ Voor 10% gewijzigd door Fuzzillogic op 18-04-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
Nu moet ik zeggen dat het "onderzoek" van Radar nou niet echt professioneel, uitgebreid te noemen is.
Ze hebben te veel factoren overgehouden en de gebruikte testprocedure valt het één en ander op aan te merken.
Qua bouw/kwaliteit van de kabels was het wel aardig. Toch is de strekking wel duidelijk en ik denk dat veel mensen zich niet zo snel meer een "dure" kabel laten aansmeren :)
edit:
@Fuzzilogic, ik ergerde mij ook aan de verschillende setups. Wie zegt mij dat de TV's 100% identiek zijn, ieder paneel is weer anders. Grote kans dat er ook nog verschillende merken/typen panels in de TV's zaten!

[ Voor 22% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-04-2011 22:03 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mee eens, maar gemiddelde ze gaan uit van gemiddelde consument beleving. Dus stekker erin, Blu-Ray erin en Play. Dat wij er hier heel veel meer van weten, en dat de test niet helemaaaaaaal waterdicht is ben ik het meteen met je eens maar ik vond het wel opmerkelijk.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Fuzzillogic schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:01:
[...]

Ik heb me wel geërgerd aan het item. De ""experts"" die het hadden over "betere scherpte" en "alsof er een witte sluier over de andere schermen zit" zijn toch niet serieus te nemen. HDMI is een *digitaal* systeem, waarbij er zonder compressie (en dus zonder artefacts) pixels digitaal worden doorgegeven. Hoe precies zou dat tot verminderde scherpte of tot een "sluier" kunnen leiden?

Lekker subjectief ook meten met een film, ongetwijfeld ook op 24fps. Zet dan tenminste het beeld stil op exact dezelfde frame en pomp die met 60fps op full HD door je HDMI-kabel. Liever nog, gebruik een testpatroon waar bij je zoveel mogelijk van de kabel verlangt - meer dan een normale film.

@Puch-Maxi hieronder: ja, Samsung (de TV's gebruikt in de test) heeft er een handje aan om zelfs panels van verschillende merken in één type TV te zetten. En zelfs als ze daar al op hebben gelet, zouden ze de TV's dan tenminste hebben nagemeten met een colorimeter?...
Ik heb de uitzending niet gezien maar kan me wel iets voorstellen bij deze "test".
Ik denk dat je niet moet verwachten een absolute 100% gedegen test te krijgen die dubbelblind (met een TV???) uitgevoerd moet worden.

Je zou de kabels tussen de diverse TV's moeten wisselen en daarna nog eens het beeld door de experts laten beoordelen. En dat in alle combinaties. Pas als je die resultaten bij elkaar optelt krijg je een iets beter beeld van de uitslag.
Ik denk dat de conclusie is dat een goedkope kabel ook prima werkt.
Dat weten de meeste Tweakers wel maar de gemiddelde consument weet dat niet.
Als deze consument door een deze test al lang overtuigd is van het feit dat een dure kabel niet nodig is. Dat toont deze test aan en dat voldoet voor de doelgroep.

Een Tweaker zou misschien wel een uitgebreide test willen zien, maar wellicht is de uitslag hetzelfde maar dan beter onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
HoppyF schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:15:
[...]

Ik heb de uitzending niet gezien maar kan me wel iets voorstellen bij deze "test".
Ik denk dat je niet moet verwachten een absolute 100% gedegen test te krijgen die dubbelblind (met een TV???) uitgevoerd moet worden.
Nee, maar iets meer professionaliteit mag er toch wel van uit gaan. En met opmerkingen als "betere scherpte" en "ik zie een sluier" zul je toch weer mensen laten denken dat er wél verschil is in kabels - ook al zou dan de goedkoopste de "betere" zijn. Je geeft daar het verkopersgilde precies weer de middelen mee waarmee ze consumenten verleiden tot de duurdere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Die kerel zat gewoon tegelijk naar 5 schermen te kijken. Dus wat krijg je dan? Inderdaad, andere kijkhoeken..
Daar komt zijn "sluier" vandaan..

Maar gelukkig kwam er wel uit dat de kabels gewoon allemaal precies hetzelfde doen.
Ze noemden Monster nog net geen oplichters, maar zo mogen ze onderhand wel eens genoemd worden..

Mijn SNES verzameling!

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste