Je warpt op 75% van je max snelheid, mits je de goede kant op wijst. Als je 100m/s vliegt draai je zeer traag, lig je stil dan ben je *hop* omgedraaid.
Wat doe je als je gaat warpen? Snelheid maken, en dan gaan draaien (of eigenlijk, beiden tegelijk). De inertia modifier van een freighter zorgt er voor dat dit samen een 30 seconde of langer duurt voordat je de goede kant op kijkt, en voldoende snelheid hebt.
Wat doet een webber? Deze zorgt dat je max snelheid een heel stuk lager ligt (16% van het totaal als je 2x T2 fit). Hierdoor draai je als een dolle, omdat je de hele draai zo goed als stil ligt, en aangezien je acceleratie niet wordt aangetast zit je echt _meteen_ aan die 15 meter per seconde.
Normaal duurt het dus 30 tot 45 seconde na een jump voordat de freighter in warp is. Nu jumpen mijn frigate en freighter tegelijkertijd:
- Freighter: Klik stargate, klik warp
Frigate:
- Klik freighter (enige groene ding, op mijn overview verschijnt deze uit zijn gatecloak exact tussen de stargates en eventueel ander verkeer op grid)
- Klik orbit
- Druk op F3 (MWD)
- Klik Target (ctrl-klik kan ook, maar hoe dichter bij Jita, hoe groter de kans dat mijn overview verspringt en ik een innocent bystander target)
- Druk op F3 (MWD uit, in 1 cycle leg ik die max 30 makkelijk af)
- Klik op stargate
- Wacht nog een halve seconde tot frigje gelockt heeft
- Druk op F1 en F2 (webbers)
- Wacht tot freigher unlocked (meestal instant)
- Klik warp
- Wacht bij de volgende gate tot dat #@%^#$ ding me doorlaat omdat webben hostile is :P-
- jump
Dan is de freighter weer: Wacht tot deze klaar is met warpen, klik jump.
Langste wachten is vaak tot de frigate binnen 10km van de freighter is (kan locken op 40), de rest is instant zo ongeveer (nu ja, op het warpen zelf na dan

Bij een stelsel van 80 AU moet de frigate 2x warpen en moet ik anderhalve minuut wachten tot de freighter aankomt).
30~45 sec -> 5 sec

yup. Frigje krijgt rode brackets als ik web (geel bij locken), maar Concord laat me met rust. Krijg ook geen global agro of zo. Schieten heb ik nooit geprobeerd, bedoeling is juist de freighter in 1 stuk aan te laten komen
@ \/ \/ Ah, dat onderscheid kende ik niet
[
Voor 11% gewijzigd door
Paul op 21-10-2009 15:04
]