Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
RunaR schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:48:
[...]

Booten met Home en Power naar de recovery. Nandroid backup terug zetten?
Had ik al geprobeerd, ook dan kom hij in dezelfde "loop"

Ik heb nu 2 partities, beide fat16. Is dit goed? Want het werkt niet, zit nogsteeds in dezelfde loop.

[ Voor 17% gewijzigd door m3nno op 04-12-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:58
m3nno schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:58:
[...]

Had ik al geprobeerd, ook dan kom hij in dezelfde "loop"

Ik heb nu 2 partities, beide fat16. Is dit goed? Want het werkt niet, zit nogsteeds in dezelfde loop.
Je moet je SD kaart partitioneren via het recovery menu. 512 MB EXT en de rest FAT32. Hij vraagt ook om swap, maar dat kun je op 0 zetten. Als je dan de Modaco rom erop zet, wordt de EXT partitie automatisch gezien.

Ik heb het idee dat dan ook meteen geïnstalleerde apps worden overgezet, maar dat weet ik niet zeker. Maar na een wipe heb je dan iig je apps nog:)

[ Voor 39% gewijzigd door ignatius op 04-12-2009 14:09 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
ignatius schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:06:
[...]

Je moet je SD kaart partitioneren via het recovery menu. 512 MB EXT en de rest FAT32. Hij vraagt ook om swap, maar dat kun je op 0 zetten. Als je dan de Modaco rom erop zet, wordt de EXT partitie automatisch gezien.

Ik heb het idee dat dan ook meteen geïnstalleerde apps worden overgezet, maar dat weet ik niet zeker. Maar na een wipe heb je dan iig je apps nog:)
In het recovery menu heb ik een optie ALT+F: repair ext filesystem; wanneer ik deze optie selecteer geeft de hero aan dat er een error is bij het controleren van het filesysteem. Run e2fsck manually from console.

Ik doe iets fout, maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37
Heb je je cache en dalvik cache al gewist? bij MCD kan dit een boot loop veroorzaken

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:18
heeft iemand al eens geprobeerd debian te installeren op de hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:27
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=582347 en nog wat andere fora zijn toch niet zo heel moeilijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Maverick schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:33:
Heb je je cache en dalvik cache al gewist? bij MCD kan dit een boot loop veroorzaken
En hoe doe ik dat?

Ik kan de telefoon niet meer opstarten, alleen het recovery menu kan ik benaderen. Verder hangt hij in een loop.

Editje: Home+Power+Search+Back heeft hem een harde reset gegeven. Nu doet hij het weer :)

Edit2: Hoe moet ik de SD kaart formateren? FAT16? FAT32? 1 of 2 partities? ik heb het standaard 2gb kaartje wat erbij zat.

[ Voor 24% gewijzigd door m3nno op 04-12-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Waarschijnlijk vast wel door de geintresseerde gevolgd, desondanks:

HTC Hero 2,1 LOX1.4 is uit http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1417
Lox en Benhaam(oid) zijn nu samen bezig aan deze rom.

werkt erg prettig, denk dat ik hem er maar op hou..
Grootste minpunten tot nu nog wel zijn:
-Nog geen Apps2SD
-Klok crasht
-HTC Widgets werken nog niet, echter mis ik die nou ook niet bepaald.

Verder nog niet echt minpunten kunnen ontdekken. Die nieuwe flash (voor dumpert bijv.) is erg gewaardeerd, echter stottert het als een diashow. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:58
m3nno schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 18:13:
[...]

En hoe doe ik dat?

Ik kan de telefoon niet meer opstarten, alleen het recovery menu kan ik benaderen. Verder hangt hij in een loop.

Editje: Home+Power+Search+Back heeft hem een harde reset gegeven. Nu doet hij het weer :)

Edit2: Hoe moet ik de SD kaart formateren? FAT16? FAT32? 1 of 2 partities? ik heb het standaard 2gb kaartje wat erbij zat.
2 partities
EXT2 voor je A2SD, ik heb 640 MB, maar dat is volgens mij best veel 8)
De rest FAT32. Dit kun je gewoon via de recovery doen, heb je de nieuwste van AmonRa (1.3.2) al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 12:27
Na een weekje Modaco 2.9 op mijn telefoon gehad te hebben (en voor het eerst mijn oude telefoon thuis te laten dit weekend) is ie vandaag finaal op z'n gat gegaan en leek flink wat corrupt:
  • Een tiental apps crasht telkens bij het booten en zijn ook helemaal niet te starten (Force close error)
  • Simpel zoeken in 'People' laat zelfs de people app crashen -> onbruikbaar als telefoon
Nu alles gewiped, Modaco 3.0 en opnieuw nieuwe radio erop en de boel is weer stabiel. Maar even kijken hoe lang dat goed gaat...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
HTC 2.1 Lox / Benhaam mod V1.5 gereleased. nu ook zonder full wipe voor de 1.4 mensen.
http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Wat raden jullie aan voor aps2sd? ext2, 3 of 4 als partitie? Of maakt het geen klote uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Maverick schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:20:
Wat raden jullie aan voor aps2sd? ext2, 3 of 4 als partitie? Of maakt het geen klote uit?
Staat potjandorie 2 posts hierboven!! |:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
je kunt ext2 namen. Maar de recovery image kan daar ook ext3 of 4 van maken. Dat zal niet voor de lol zijn lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Maverick schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:19:
je kunt ext2 namen. Maar de recovery image kan daar ook ext3 of 4 van maken. Dat zal niet voor de lol zijn lijkt me :P
ext3 = ext2 met journalling. Dat lijkt me op flash geheugen erg ongewenst, aangezien journalling voor relatief veel kleine writes zorgt (lees: elke 5 seconde een journal log entry). Dat wil je niet zonder dat je een fancy SSD controller ertussen hebt zitten die de levensduur van je flash geheugen wat beschermt.
ext4 durf ik niet teveel over te zeggen, wel weet ik dat er veel rekening is gehouden met SSDs bij het ontwerpen ervan.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 18:11
Zijn er al goede 1.6/2.0/2.1 roms verkrijgbaar? (Waarin goed als in: alle google apps zoals default, stabiel, enz. Net als de MoDaCo roms) Zou lekker zijn een hogere FW te kunnen krijgen.
gertvdijk schreef op zondag 06 december 2009 @ 02:18:
Na een weekje Modaco 2.9 op mijn telefoon gehad te hebben (en voor het eerst mijn oude telefoon thuis te laten dit weekend) is ie vandaag finaal op z'n gat gegaan en leek flink wat corrupt:
  • Een tiental apps crasht telkens bij het booten en zijn ook helemaal niet te starten (Force close error)
  • Simpel zoeken in 'People' laat zelfs de people app crashen -> onbruikbaar als telefoon
Nu alles gewiped, Modaco 3.0 en opnieuw nieuwe radio erop en de boel is weer stabiel. Maar even kijken hoe lang dat goed gaat...
Apart, draai hier al een maand o.i.d. 2.9 en heb hier geen last van. Alles draait super. Ga ook maar eens updaten naar 3.0 denk ik.

[ Voor 67% gewijzigd door Mikerd op 09-12-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
ik draai nu MDC 3.0 en de telefoon staat aan sinds vrijdag. Nu staat de teller van standby al op 123uren dwz een dikke 5 dagen zonder op te laden en uit te zetten 's avonds! En de batterij heeft nog steeds 48% van zijn capaciteit. Dus ik denk dat ik er wel 6-7 dagen mee kan zonder uit te zetten.

Dus batterijverbruik bij MDC 3.0 is echt wel super(icm met de laatste radio)!!!Alles ook stabiel en geen vastlopers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
M3 SMGII schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:00:
ik draai nu MDC 3.0 en de telefoon staat aan sinds vrijdag. Nu staat de teller van standby al op 123uren dwz een dikke 5 dagen zonder op te laden en uit te zetten 's avonds! En de batterij heeft nog steeds 48% van zijn capaciteit. Dus ik denk dat ik er wel 6-7 dagen mee kan zonder uit te zetten.

Dus batterijverbruik bij MDC 3.0 is echt wel super(icm met de laatste radio)!!!Alles ook stabiel en geen vastlopers
Mee eens. Maar kan je even uitleggen wat je allemaal met je telefoon doet in die tijd en wat er allemaal in de achtergrond draait? Zoals ik heb uitgelegd in deze post waar mensen al verbaasd zijn over 1 dag standbytijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 13:18
M3 SMGII schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:00:

ik kan dan toch moeilijke geloven dat je draadloze connecties aanstaan: gps/bt/wifi en dat je de gsm veel hebt moeten gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
WiFi staat niet continu aan en bt ook niet. Elke dag 3-5 calls van 3min. Geen gebruik van gps. Maar met andere gsms heb ik dat zelden gehaald. Ben er uitermate tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-10 13:04
Ik ga dan ook zeker weten naar modaco 3.0.
Blijkbaar scheelt zo'n radio update ook veel. Ik heb geen idee wat dat betekent of inhoud(firmware update is me duidelijk..) maar een radio update? Het zal wel. Zou iemand me een klein zetje in de goeie richting kunnen geven welke radio de laatste versie? Modaco 3.0 zelf installeren is no problemo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
stijnos1991 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:36:
Ik ga dan ook zeker weten naar modaco 3.0.
Blijkbaar scheelt zo'n radio update ook veel. Ik heb geen idee wat dat betekent of inhoud(firmware update is me duidelijk..) maar een radio update? Het zal wel. Zou iemand me een klein zetje in de goeie richting kunnen geven welke radio de laatste versie? Modaco 3.0 zelf installeren is no problemo.
In de post op xda waar de 3.0 rom wordt gelinkt staat ook gewoon een link naar de laatste radio rom hoor?
Voor het gemak: 63.18.55.06JU_6.35.09.26 .
Ik weet het niet zeker, maar de radio heeft volgens mij iets te maken met de verwerking van het gsm signaal etc. In de nederlandse update staat het aangegeven met Smallbandversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:55
Hallo allemaal,

ik wil mijn HTC Hero ook gaan rooten met behulp van Instantroot.
Omdat het misschien eens nodig zal zijn om het weer terug naar standaart te zetten
wou ik graag weten of dat gebeurt waarneer je de Orginele rom van de htc site terugzet.

[ Voor 11% gewijzigd door WouTer14 op 11-12-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
WouTer14 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:08:
Hallo allemaal,

ik wil mijn HTC Hero ook gaan rooten met behulp van Instantroot.
Omdat het misschien eens nodig zal zijn om het weer terug naar standaart te zetten
wou ik graag weten of dat gebeurt waarneer je de Orginele rom van de htc site terugzet.
Van wat ik begrepen heb flasht de ruu update (officiele update van de htc site) de hele telefoon inclusief recovery exclusief sdcard. Na zo'n flash heb je dus weer een standaard telefoon. Kan iemand dit nog een keer bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Unneoetech schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:34:
[...]

Van wat ik begrepen heb flasht de ruu update (officiele update van de htc site) de hele telefoon inclusief recovery exclusief sdcard. Na zo'n flash heb je dus weer een standaard telefoon. Kan iemand dit nog een keer bevestigen?
Klopt.

Ik zit nu op Modaco 3.0 en het is inderdaad een verbetering: geen spijt en ik hou deze firmware voorlopig.
Batterij is verbeterd, zwaar verbeterd zelfs. Vanochtend om 7 uur uit de oplader gehaald. Wat ik tot nu toe heb gedaan: verveeld bij informatica(=spelen met telefoon) en net belde m'n ex uit het niets: uur lang gebeld. 2 streepjes batterij weg intotaal...

Hij is ook merkbaar sneller. Vooral bij wat standaard programmaatjes zoals 'berichten'. Voorheen merkte je een kleine lag bij het openen (0,5 tot 1 sec) en nu is die lag gewoon helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:52:
[...]

Klopt.

Ik zit nu op Modaco 3.0 en het is inderdaad een verbetering: geen spijt en ik hou deze firmware voorlopig.
Batterij is verbeterd, zwaar verbeterd zelfs. Vanochtend om 7 uur uit de oplader gehaald. Wat ik tot nu toe heb gedaan: verveeld bij informatica(=spelen met telefoon) en net belde m'n ex uit het niets: uur lang gebeld. 2 streepjes batterij weg intotaal...

Hij is ook merkbaar sneller. Vooral bij wat standaard programmaatjes zoals 'berichten'. Voorheen merkte je een kleine lag bij het openen (0,5 tot 1 sec) en nu is die lag gewoon helemaal weg.
Ik krijg die MoDaCo er niet eens op. Ik heb root access en kan daar zelfs partities in maken en van ex2 naar ex3 gaan (wat schijnbaar moest). En dan de update.zip (modaco) installeren.. maar daarna blijft hij bij het opnieuw booten in een loop hangen met de logo's. Ik heb er meerdere posts over gelezen maar een oplossing niet gevonden of het heeft niet gewerkt. Ik niet snap niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-09 13:40
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:04:
[...]

Ik krijg die MoDaCo er niet eens op. Ik heb root access en kan daar zelfs partities in maken en van ex2 naar ex3 gaan (wat schijnbaar moest). En dan de update.zip (modaco) installeren.. maar daarna blijft hij bij het opnieuw booten in een loop hangen met de logo's. Ik heb er meerdere posts over gelezen maar een oplossing niet gevonden of het heeft niet gewerkt. Ik niet snap niet :P
Al eens "gewipet"? Middels de speciale recovery-rom kun je je gegevens helemaal wissen en dan zou het wel moeten werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:54:
[...]

Al eens "gewipet"? Middels de speciale recovery-rom kun je je gegevens helemaal wissen en dan zou het wel moeten werken..
zeker, heb ik meerdere keren gedaan. zelfs de externe sd kaart gewiped en de telefoon naar fabrieksinstellingen. het werkte allemaal niet dus weer nandroid backup gerestored (dat is wel echt geniaal trouwens). maar weet niet wat er nog mis is :/

bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:04:
[...]

Weet niet precies wat je allemaal gewiped heb via het recovery menu, maar weet je of je ook een Dalvik cache wipe heb geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
En heb je ook een radio update gedaan? En beschrijf je bootloop eens? Het kan namelijk makkelijk 10 minuten duren voordat hij doorstart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:02:
En heb je ook een radio update gedaan? En beschrijf je bootloop eens? Het kan namelijk makkelijk 10 minuten duren voordat hij doorstart namelijk.
10 minuten? dat is wel heel lang... ik heb misschien 7 minuten gewacht. Maar hij start ook niet door tot in Android zelf of zo,... hij blijft het Hero en HTC logo laden na elkaar iedere keer. Radio update heb ik ook (eindigt op .29 geloof ik) en ook Dalvik heb ik gewipet in recovery mode of hoe het ook heet.

ik zal het morgen nog wel een paar keer proberen want ik wil die ROM van modaco graag eens uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:20:
10 minuten? dat is wel heel lang... ik heb misschien 7 minuten gewacht. Maar hij start ook niet door tot in Android zelf of zo,... hij blijft het Hero en HTC logo laden na elkaar iedere keer.
Bij mij duurde het tussen de 9 en 10 minuten namelijk en op de site van xda-developers wordt ook gewaarschuwd voor het uitschakelen van het toestel als je niet lang genoeg wacht. Daar wordt ook gesproken over tot 30 minuten!
Gewoon echt geduld hebben! Ik dacht ook mijn telefoon te hebben verneukt ofzo, maar ben gewoon afleiding gaan zoeken terwijl dat dat ding maar bezig was (zenuwen) en heb de tijd goed bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 02:52:
[...]

Bij mij duurde het tussen de 9 en 10 minuten namelijk en op de site van xda-developers wordt ook gewaarschuwd voor het uitschakelen van het toestel als je niet lang genoeg wacht. Daar wordt ook gesproken over tot 30 minuten!
Gewoon echt geduld hebben! Ik dacht ook mijn telefoon te hebben verneukt ofzo, maar ben gewoon afleiding gaan zoeken terwijl dat dat ding maar bezig was (zenuwen) en heb de tijd goed bijgehouden.
hmm, ok, thanks, ga ik vanmiddag eens geduldig iets anders doen terwijl m'n Hero aan het laden is dan. :) toch bijzonder dat het zo lang moet duren zelfs na complete wipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:36
hmm, ok, thanks, ga ik vanmiddag eens geduldig iets anders doen terwijl m'n Hero aan het laden is dan. :) toch bijzonder dat het zo lang moet duren zelfs na complete wipes.
Nee logisch, de eerste keer moet er (zeker met een wipe) heeeeeeeel veel worden gedaan, extra dingen geladen worden, Windows is de alleeerste keer ook erg traag met opstarten...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik had ook een bootloop toen ik Modaco er eergisteren opzette.
Ik denk dat ik 5 min heb gewacht, toen bedacht ik dat ik nog geen wipe had gedaan(internal mem).
Dus: batterij eruit, batterij erin: opstarten met home ingedrukt. Wipe. Opnieuw update.zip, en gaan..
Works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:29:
Ik had ook een bootloop toen ik Modaco er eergisteren opzette.
Ik denk dat ik 5 min heb gewacht, toen bedacht ik dat ik nog geen wipe had gedaan(internal mem).
Dus: batterij eruit, batterij erin: opstarten met home ingedrukt. Wipe. Opnieuw update.zip, en gaan..
Works like a charm.
well what do you know, het heeft gewerkt! Ik heb nu al het idee dat de batterijduur erop vooruit is gegaan.

ik kan alleen wavesecure niet terugvinden en die heb ik los als update file toegevoegd zoals er stond.

gaaf, ik ga er even mee spelen en alles terug zetten zoals ik het graag zie en dan een nandroid backup maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik weet niet zeker of het al gemeld is, maar er is een nieuwe radio beschikbaar: 63.18.55.06JU_6.35.09.26

De oude was 63.18.55.06JU_6.35.08.29. Miniem verschilletje dus, hier te downloaden: http://www.romraid.com/pa...6JU_6.35.09.26-signed.zip (directe link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Die directe links werken op een of andere manier niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stijnos1991 schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:40:
Die directe links werken op een of andere manier niet bij mij.
Via deze link.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ik merk het ook ja, wordt doorverwezen naar Modaco.com. Anyway, ^ werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Er zijn trouwens wel wat mensen die problem hebben met die radio lees ik. Sla hem maar lekker over denk :)

edit: hier op xda zijn ze er dan weer heel erg positief over: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=594804
Ik installeer hem maar gewoon even. Ontvangst blijf ik een rot punt van de hero vinden, iedere verbetering is welkom

[ Voor 53% gewijzigd door Maverick op 13-12-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ik lees dat dit de Eclair radio is. Ze zijn inderdaad wat positiever over deze radio, ontvangst is verbeterd.

EDIT: de Android 2.1 rom van Lox & behnaam zit inmiddels op 1.6 met de changelog:

v1.6
- A2SD added (need to be manually enabled, read first post)
- Some apps moved to data/app for easy uninstall
- Added AOSP's Gallery app
- Added SlideMe app store
- Corrected Jbed error
- Maps 3.3.1
- Zipaligned apk and jar files, may improve performances
- Added wifi tether
+ Some other things I forgot

Al waardig genoeg om van MDC3.0 -> Android 2.1 te gaan?

[ Voor 68% gewijzigd door tomtom137 op 14-12-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
tomtom137 schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:59:
Al waardig genoeg om van MDC3.0 -> Android 2.1 te gaan?
Draai hem al vanaf 1.4 op me hero, functies die het op het moment nog niet doen vind ik totaal geen probleem (geen alarm, geen weather widget).

Al erg stabiel naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Persoonlijk blijf ik nog bij MCD. Ik vind het opzich niet erg om te switchen maar telkens de hele boel wel opnieuw instellen vind ik te veel werk dus zal ik of bij MCD blijven totdat deze ook naar android2 overgaat. Of als blijkt dat de versie van Lox en Behnaam een rom wordt die regelmatig geupdate wordt en kwalitatief consistent blijft dan voorgoed switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Voorlopig zal de rom van Lox en Benhaam bij deze 1.6 versie blijven(of iig niet zo veel updates), ze zien niet echt veel meer dingen om te fixen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:21
Ik heb als laatste Lox en Benhaam 1.5 geprobeerd. Ik had nog steeds geen sync en geen werkende market. Ook de peoples app was er nog niet, die gebruik ik veel.

Werkt dit wel in 1.6?

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RunaR schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:18:
Ik heb als laatste Lox en Benhaam 1.5 geprobeerd. Ik had nog steeds geen sync en geen werkende market. Ook de peoples app was er nog niet, die gebruik ik veel.

Werkt dit wel in 1.6?
Lees hun topic gewoon eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

woutur

Klauwtjes uit!

Als ik een custom rom (modaco 3.0 bijv.) wil gaan draaien op mijn hero, die nu versie 2.73.xx heeft is dan het volgende ongeveer het stappenplan?:
- SDK installeren op computer
- Herinstalleren van de USB drivers
- Installeren QMAT
- Aanmaken 'gold card'
- Downgraden naar versie 1.73.x.x.
- Flashrec installeren op de foon
- Een recovery image installeren
- Nandroid backup maken
- Custom rom flashen (geroot)

Dit is wat ik zo een beetje heb begrepen met verschillende handleidingen (unlockr vooral). Vrij ontmoedigend, ziet er nogal ingewikkeld uit met veel plekken waar het mis kan gaan. Kan dit simpeler?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Laatst online: 13-12-2024
woutur schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:12:
Als ik een custom rom (modaco 3.0 bijv.) wil gaan draaien op mijn hero, die nu versie 2.73.xx heeft is dan het volgende ongeveer het stappenplan?:
- SDK installeren op computer
- Herinstalleren van de USB drivers
- Installeren QMAT
- Aanmaken 'gold card'
- Downgraden naar versie 1.73.x.x.
- Flashrec installeren op de foon
- Een recovery image installeren
- Nandroid backup maken
- Custom rom flashen (geroot)

Dit is wat ik zo een beetje heb begrepen met verschillende handleidingen (unlockr vooral). Vrij ontmoedigend, ziet er nogal ingewikkeld uit met veel plekken waar het mis kan gaan. Kan dit simpeler?
Ja het kan simpeler

edit: Sorry, ik had niet begrepen dat je inmiddels een HTC rom gebruikt van versie 2.73.xx. Ik weet niet welk effect dat heeft. Waar heb jij gelezen dat dat een probleem zou moeten zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door rickiii op 14-12-2009 13:56 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geïnteresseerd in het flashen van mn Hero. Vooral de snelheid en de extra mogelijkheden spreken me aan. Wat zijn verder naast de eerder genoemde dingen echte voordelen?

Ik vind een aantal dingen nog onduidelijk en kan die niet op de Modaco site of hier echt terug vinden. Wat zijn de nadelen van het flashen van een custom rom? Kan ik met de Modaco 3.0 de Sense UI van mn Hero houden? Kan ik met een custom rom zoals de Modaco mijn Hero straks updaten naar Android 2.0? Of moet ik wachten tot Modaco weer met een aangepaste rom komt van Android 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:54:
Ik ben geïnteresseerd in het flashen van mn Hero. Vooral de snelheid en de extra mogelijkheden spreken me aan. Wat zijn verder naast de eerder genoemde dingen echte voordelen?
Die zijn wel genoemd. En als je het topic op xda-developers leest met de aanpassingen kan je toch zelf bedenken welke voordelen voor jou zijn?
Ik vind een aantal dingen nog onduidelijk en kan die niet op de Modaco site of hier echt terug vinden. Wat zijn de nadelen van het flashen van een custom rom?
Wat denk je zelf? Hint: garantie/support.
Kan ik met de Modaco 3.0 de Sense UI van mn Hero houden?
Heb je überhaupt gelezen wat de aanpassingen zijn van die Custom ROM en screenshots bekeken enzo?
Kan ik met een custom rom zoals de Modaco mijn Hero straks updaten naar Android 2.0?
Hoezo zou dat niet kunnen? Je kan altijd een andere ROM erop zetten, ook een Android 2.x ROM.
Of moet ik wachten tot Modaco weer met een aangepaste rom komt van Android 2.0?
Nee, je kan elke ROM installeren die je wil. Je kan weer de HTC Rom erop zetten, een andere ROM, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

rickiii schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:54:
[...]

Ja het kan simpeler

edit: Sorry, ik had niet begrepen dat je inmiddels een HTC rom gebruikt van versie 2.73.xx. Ik weet niet welk effect dat heeft. Waar heb jij gelezen dat dat een probleem zou moeten zijn?
Hier: http://theunlockr.com/200...hero-so-it-can-be-rooted/

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Je hebt nog niet door dat Rooten iets anders is dan een Custom ROM draaien? (Alhoewel een Custom ROM meestal al geroot is voor je)
Dus als je Modaco 3.0 op je telefoon zet heb je hem per definitie geroot. Als je de HTC ROM wil rooten moet je die theunlockr methode toepassen, alhoewel die alweer verouderd is.

[ Voor 21% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Er zitten een aantal extra applicaties in, maar ik gebruik ze niet echt.
Ik vind een aantal dingen nog onduidelijk en kan die niet op de Modaco site of hier echt terug vinden. Wat zijn de nadelen van het flashen van een custom rom?
Ik heb geen nadelen ondervonden.
Kan ik met de Modaco 3.0 de Sense UI van mn Hero houden?
Modaco rom is een aanpassing van de HTC Hero release. Dat is dus inclusief Sense UI.
Kan ik met een custom rom zoals de Modaco mijn Hero straks updaten naar Android 2.0?
Dat kan altijd.
Of moet ik wachten tot Modaco weer met een aangepaste rom komt van Android 2.0?
Modaco is tot nu toe eerder uitgekomen met een aangepaste rom, dan HTC zelf. De release gebaseerd op 2.73.xx was al een maand uit voordat er een versie op de website van HTC verscheen. Maar je kunt altijd op elk gewenst moment overstappen naar elke willekeurige andere rom. Zolang je een backup van je data hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Nevermind

[ Voor 101% gewijzigd door rickiii op 14-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd het idee dat een custom rom anders is dan het OS op je telefoon. Nu staat er dus 2.73.xx op, die vervang je met Modaco toch? Toch niet de 1.5 Android firmware? Vervang je de 1.5 firware ook met Modaco?

Ik heb uiteraard wel de Modaco threads op xda-developers gelezen. Screenshots vind ik nergens, vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem er net op staan en heb nu al het idee dat de batterij langer mee gaat. de komende dagen moeten dat gaan bewijzen. (overigens in combinatie met de nieuwe radio, *8.26 geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
ik gebruik niet de nieuwste radio, maar de versie ervoor (08.29). Ik zou wel graag de nieuwste gebruiken, maar heb ondervonden dat deze radio qua batterijverbruik echt wel super is!
Kan er zeker 3-4 dagen mee rondkomen en met weinig gebruik tot 6 dagen zonder uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3 SMGII schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:44:
ik gebruik niet de nieuwste radio, maar de versie ervoor (08.29). Ik zou wel graag de nieuwste gebruiken, maar heb ondervonden dat deze radio qua batterijverbruik echt wel super is!
Kan er zeker 3-4 dagen mee rondkomen en met weinig gebruik tot 6 dagen zonder uit te zetten.
wow ja dat is wel een verademing. ik hoop dat ik dat ook kan redden, want met redelijk gebruik ga ik maar 24 uur mee of zo..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

gertvdijk schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:13:
[...]

Je hebt nog niet door dat Rooten iets anders is dan een Custom ROM draaien? (Alhoewel een Custom ROM meestal al geroot is voor je)
Dus als je Modaco 3.0 op je telefoon zet heb je hem per definitie geroot. Als je de HTC ROM wil rooten moet je die theunlockr methode toepassen, alhoewel die alweer verouderd is.
Dat heb ik zeker wel door, maar de vraag is (en dat weet ik niet zeker): kan ik een custom rom op mijn Hero zetten zonder de foon eerst geroot te hebben. Is alle software die nodig is om een custom rom erop te zetten te installeren zonder root access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutur schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:51:
[...]

Dat heb ik zeker wel door, maar de vraag is (en dat weet ik niet zeker): kan ik een custom rom op mijn Hero zetten zonder de foon eerst geroot te hebben. Is alle software die nodig is om een custom rom erop te zetten te installeren zonder root access?
rooten is wel nodig (voor zover ik weet, anders kom je ook niet in het recovery menu). wel geniaal trouwens, dat menu, want de nandroid backups van daaruit brengen letterlijk alles terug, subliem. dus wil je modaco niet, of het is mislukt, kun je terug naar je goede settings met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Laatst online: 03-10 16:12
woutur schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:51:
[...]

Je moet rooten want je moet een recovery rom op je telefoon zetten. Deze recovery rom laat jouw je huidige rom backuppen en maakt het mogelijk heel eenvoudig een nieuwe rom te flashen. Ook kan je zeer eenvoudig je sd kaart partitioneren. Ook het rooten is erg eenvoudig.

Zelf heb ik gebruik gemaakt van de Goldcard methode omdat ik een branded T-Mobile hero heb. Na 10 min is je telefoon klaar om een recovery rom erop te zetten. Dit gaat via de android SDK (adb shell) zeer eenvoudig. Vervolgens hoef je alleen maar de nieuwe rom op je sdcard te zetten (nadat je een nandroid backup gedraaid hebt), en kan je de zip aanwijzen als nieuwe rom. Dit laatste geldt ook voor de laatste radio's.

De enige software die je nodig bent is de Android SDK, HxD Hex Editor en natuurlijk de nieuwe en recovery roms.

Voor diegene die al root access hebben en niet de adb shell in willen duiken voor een nieuwe recovery image:
1. Find the recovery image you want and MAKE SURE IT IS FOR YOUR PHONE (should say in where you it what phone it is for).
2. Write down the filename of the recovery image EXACTLY as it is written (i.e. RA-Hero-Recovery-v1.5.1.img).
3. Put the recovery image on the SD card (not in any folders).
4. Download Terminal from the Market if you don’t already have it and install it (there are a few different terminals in the Market some have an onscreen keyboard and some don’t experiment till you get one, also hold down Menu in some of them to bring up the onscreen keyboard if you don’t see it).
5. Open the Terminal program and type the following (with hitting enter at the end of each line):
su
flash_image recovery /sdcard/name-of-recovery.img
6. In the above text, replace name-of-recovery.img with the name of your recovery image (make sure the .img is on the end).
7. Phone should pause for a second and then show you a new blank line. Turn it off and back on by holding down Home and Power to ensure it flashed correctly. Done.
Edit @RocketGuns:
Dat menu van de recovery image is idd geniaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
EnsconcE schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:30:
Je moet rooten want je moet een recovery rom op je telefoon zetten.
Hoe kom je daarbij? Ten eerste laat de HTC Rom het uit zichzelf al toe om een (signed) update.zip te laden vanaf de SD kaart en ten tweede geef je zelf verderop in je post al het voorbeeld waarbij je geen root access nodig hebt. Dat stappenplan werkt namelijk ook zonder dat je je telefoon hebt geroot. Ik had het in elk geval niet nodig.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:25:
Ik had altijd het idee dat een custom rom anders is dan het OS op je telefoon. Nu staat er dus 2.73.xx op, die vervang je met Modaco toch? Toch niet de 1.5 Android firmware? Vervang je de 1.5 firware ook met Modaco?
Volgens mij is dit ongeveer de 1000e keer dat dit op internet te lezen is: de firmware/ROM van HTC is momenteel gebaseerd op Android 1.5. Die Modaco 3.0 ROM is weer gebaseerd op de HTC ROM. Driemaal raden welke Android versie je hebt als je Modaco 3.0 erop zet...
Of had je nog niet door dat de termen firmware en ROM door elkaar gebruikt worden voor hetzelfde beestje dat een naampie moet hebben? :P
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:25:
Ik heb uiteraard wel de Modaco threads op xda-developers gelezen. Screenshots vind ik nergens, vandaar dat ik het vroeg.
In die threads wordt regelmatig HTC Sense genoemd... En screenshots heb ik zelfs geplaatst in dit topic... Kwestie van goed kijken/lezen imo.

[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

gertvdijk schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:01:
[...]

Hoe kom je daarbij? Ten eerste laat de HTC Rom het uit zichzelf al toe om een (signed) update.zip te laden vanaf de SD kaart en ten tweede geef je zelf verderop in je post al het voorbeeld waarbij je geen root access nodig hebt. Dat stappenplan werkt namelijk ook zonder dat je je telefoon hebt geroot. Ik had het in elk geval niet nodig.
Heeee, dat is mooi. Ik heb al in het standaard recovery menu gezeten, en daar heb ik drie opties:
Reboot, update en wipe. Om modaco 3.0 signed dus te flashen lijkt me het dus alleen nodig om te booten in de recovery, een wipe te doen, en daarna via update de custom rom erop te gooien?

Moet ik nog wel iets stabiels vinden om mijn contacten netjes en secuur te backuppen (wavesecure wordt het denk ik, kan ik meteen ook mijn smsjes terugzetten). Kopietje sd kaart is al gedaan, dus die kan ik ook formatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk

How-to Flash Modaco 2.x, 3.0 Custom ROM, Radio en Recovery image

Even een samenvatting/howto voor iedereen die zijn HTC wil flashen met een Modaco Custom ROM, omdat daar volgens mij wel enige behoefte aan is, gezien de onstane verwarring die tussen de regels door te lezen valt. De OP in dit topic is niet al te duidelijk imo en op de site van modaco worden dingen behandeld in aparte topics (recovery image, ROM, radio) en ontbreekt het daar nogal aan samenhang.

N.B. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en dit is dan ook *een* voorbeeld van hoe je je HTC Hero kan flashen. Ik beschrijf hier de methode die Paul (developer Modaco ROM) zelf adviseert in zijn topic op modaco.com. Ik ben me dan ook terdege bewust van andere recovery images, andere custom ROMs en respectievelijke andere methodes om ze te flashen, maar deze methode lijkt me de meest eenvoudige, veilige en duidelijke.
Voordat je begint met klooien aan je telefoon
Belangrijk:
  • Alles hier is op eigen risico! Je verliest waarschijnlijk je garantie en recht op support bij HTC of je leverancier.
  • Zorg dat je telefoon volledig is opgeladen.
  • Lees de hele post door voordat je wat doet.
  • Zorg ervoor dat je begrijpt wat de stappen inhouden.
  • Bereid je voor op de keuzes die je moet maken.
  • Realiseer je dat je je toestel kan 'bricken' als je niet oplet of gewoon veel pech hebt.
  • Let erop dat je altijd kiest voor de GSM versie van de handelingen in externe links, daar ik ervan uit ga dat je een GSM/UMTS versie (met SIM) hebt en dus geen CDMA.
  • Neem de tijd.
  • Lees goed.
Wat heb je nodig?
  • Een opgeladen HTC Hero
  • Een USB verbindingskabel
  • Een PC met Windows, Linux of Mac OS X en USB.
  • Een microSD kaart. De bijgeleverde 2GB kaart voldoet ruimschoots.
  • De custom ROM, radio, recovery image e.d.
Wat is een custom ROM zoals die van Modaco?
Het is kortgezegd een aangepaste ROM van HTC. Wat is er aangepast? Dat kan je lezen in het topic van Paul (de hoofdontwikkelaar van de Modaco ROM) op het Modaco forum, waar je ook de laatste Modaco ROM kan downloaden: [GSM] 02/12 3.0 - MoDaCo Custom ROM Core / Chinese with TCK featuring Wavesecure. Maar om even een kort Nederlands lijstje op te stellen die voor de meeste gebruikers gelden als voordelen:
  • Een getweakte kernel gebaseerd op de release van de source code van de kernel die HTC heeft moeten doen vanwege de GPL licentie op de Linux kernel. 'Teknologist' heeft hieraan wat aanpassingen gedaan die vooral de performance verbeteren, WiFi tethering mogelijk maakt en een aantal features toevoegt.
  • Hij is al 'voorgeroot', dat wil zeggen dat je dus standaard superuser permissions hebt wanneer je klaar bent met flashen.
  • Apps2SD staat standaard ingeschakeld. Met een ext2, ext3 of ext4 partitie op je SD-kaart kan je hiermee applicaties installeren op je SD-kaart die veel meer ruimte biedt voor applicaties. Zo kan je nog meer applicaties installeren! Apps2SD is ook los te installeren op een rooted HTC firmware.
  • SSH toegang tot je telefoon (SSH server Dropbear met random root password, dus maak je geen zorgen om veiligheid)
  • Diverse tools die voor ontwikkelaars en 'nerds' interessant zijn (busybox, nano, etc.)
  • Touch focus in de Camera app.
  • Opstartgeluid is standaard uitgeschakeld, zodat je je telefoon ook kan inschakelen tijdens een vergadering o.i.d.
  • Diverse kleine tweaks in HTC Sense zodat je iets meer mogelijkheden hebt, bijvoorbeeld een paar widget varianten extra o.i.d.
  • De applicatie 'Spare parts' geeft je de mogelijkheid diverse tweaks door te voeren, zoals de snelheid van animaties, het aanzetten van bepaalde 'fancy animations', uitbreiden van de 'haptic feedback' en het veranderen van de globale font-size.
Versienummering
Met Modaco 3.0 heb je Android 1.5. Modaco 2.0 is ook Android 1.5. De 'Android versie' of 'firmware versie' zoals in je telefoon vermeld blijft dus op 1.5 staan na het flashen!
Add-on packs
Ja, om het nog overzichtelijker te maken zijn er op de Modaco ROM ook nog weer varianten, omdat mensen klaagden over de grote hoeveelheid bijgeleverde software. Er is een 'core' versie met daarnaast add-on packs die je eroverheen moet flashen als je dus bijvoorbeeld Wavesecure wil gebruiken. Alléén een add-on pack flashen gaat niet werken.
Wat is een custom Radio?
Voor zover ik weet heeft je telefoon een aparte chip die alle draadloze verbindingen onderhoudt. Dus ook als de CPU even 100% wordt belast kan de telefoon nog steeds antwoorden op signalen van de 'masten' en gaan SMS'jes niet verloren bijvoorbeeld.
Dit deel van je telefoon is afgeschermd (geabstraheerd), zoals bij bijna elke smartphone, om bovengenoemde reden en ook om niet zomaar dingen te kunnen doen op het GSM/UMTS netwerk, zoals het hacken ervan bijvoorbeeld. Die zogenoemde radio (chip) heeft ook een upgradeable firmware en dat noemen we de 'radio update'. Zo'n update ten opzichte van je standaard radio kan als voordelen bieden:
  • Efficiënter energiegebruik -> langere batterijduur
  • Stabielere verbindingen
  • Betere ontvangstkwaliteit
  • Betere gesprekskwaliteit
  • meer?
Persoonlijk heb ik ervaren dat de gesprekskwaliteit nogal verbeterd was en dat mijn Nokia A2DP headset een stabielere verbinding onderhield sinds de update.

In hoeverre de radio updates 'verplicht' zijn bij een ROM update is mij niet geheel duidelijk. Voor zover ik nu weet is het niet noodzakelijk een custom radio te flashen voor de Modaco gebaseerd op Android 1.5. Wel kan het zo zijn dat dat in de toekomst verandert en lees ik tot nu toe alleen maar aanmoedigingen om de radio ook te flashen.

De radio's die 'in omloop' zijn voor de GSM/UMTS (Europese) versie van de HTC Hero kan je hier downloaden: [GSM] 24/11 - Hero ROMs + radios in update.zip format
Stap 1: Custom recovery image flashen
De custom recovery image geeft je in het algemeen de mogelijkheid om
  • custom roms en radio's te flashen/installeren,
  • een zogenaamde 'Nandroid' backup te maken en restoren,
  • je SD-kaart te partitioneren,
  • de data+cache op je telefoon en SD kaart te 'wipen'
  • USB mass storage toegang tot je SD kaart (zonder dus Android op te starten)
  • meer?
Je moet een recovery image dan ook beschouwen als eerste stap tot meer mogelijkheden met je telefoon.
Er zijn op het moment van schrijven een aantal 'bekende' recovery images:
  • Cyanogen's Hero Recovery Image
  • Amon_RA
  • HTC's Hboot
  • meer?
Om terug te gaan naar de oorspronkelijke staat van je apparaat (zonder custom recovery image) kan je gewoon de laatste HTC Rom Update draaien via de RomUpdateUtility (die flasht Hboot er weer op) of de stappen volgen in de link bij methode #3 hieronder.

Let er altijd op dat je een recovery image installeert die hoort bij jouw type telefoon. Beetje lullig voor je als je een HTC Dream/G1 recovery image erop zou zetten, want die verwacht dat je een hardware tobo hebt, bijvoorbeeld...
Amon_RA recovery image installeren (methode #1: ADB shell)
In dit topic staat voor Windows, Linux en Mac beschreven hoe je een Amon_RA recovery image flasht: \[GSM/CDMA] 09/11 - Installing the patched recovery image on your device. Dit gaat dus met een USB-kabel via de Android debug bridge shell (de zogenaamde ADB shell commando's).
Opmerking: Mogelijk moet je nog even USB debugging inschakelen in de Settings op je telefoon alvorens je ADB toegang kan krijgen.
NL: Instellingen -> Toepassingen -> Ontwikkeling -> USB-foutopsporing (aanvinken)
EN: Settings -> Applications -> Development -> USB debugging

Mocht deze methode niet werken, met een foutmelding bij het flashen van de recovery image, dan heb je waarschijnlijk je telefoon al geüpgrade naar de laatste offciële HTC firmware. Daarbij zit een nieuwere HTC recovery image (Hboot) die bescherming biedt tegen het flashen. Kies methode 2 of 3 om het alsnog te proberen. ;)
Amon_RA recovery image installeren (methode #2: Flashrec)
De Flashrec methode. Deze 'oplossing' is ook maar tijdelijk, omdat hierbij een exploit wordt gebruikt die HTC elk moment weer kan patchen in een volgende update.
How to Root HTC Hero and Install RA Recovery Image
Amon_RA recovery image installeren (methode #3: oude Hboot flashen)
Zoals bij methode #2 aangegeven, ligt het aan de nieuwe Hboot die bij de laatste update zit. De 1.76.0004 hboot, that came shipped with the Hero kan je nog altijd zelf terugflashen. Je kan ook gewoon de hele ROM downgraden.
En dan vervolgens weer naar methode #1 gaan.
Stap 2: Backup maken
Nu je je recovery image hebt geladen kan je een zogenaamde 'Nandroid' backup maken. Dit is niet verplicht, maar sterk aan te raden. Met je backup kan je later eventueel alles restoren.
  1. Zorg dat je een paar honderd MB aan vrije ruimte hebt op je SD-kaart. In mijn geval is de backup 210 MB
    vanaf de stock firmware.
  2. Boot in je recovery image door de Home-toets ingedrukt te houden terwijl je het toestel inschakelt totdat het recovery menu verschijnt. Je hoort dan zoiets te zien:

Amon_RA recovery image v1.2.3 screenshot
  3. Kies hier voor Nandroid backup (met je trackball scrollen en kiezen door in te drukken) en volg de verdere instructies op je scherm. Dit duurt een paar minuten voordat je weer in het hoofdmenu belandt.
  4. Kopieer de backup naar je PC (omdat je wellicht je SD-kaart ook wil herpartitioneren zometeen). Schakel daarvoor USB mass storage in en kopieer de map (met submappen) nandroid naar een veilige plek. Schakel daarna USB mass storage weer uit!
Stap 3: Wipen en SD-kaart partitioneren
Indien je nog niet de HTC 2.73.x ROM update hebt gedraaid of eerder een Modaco >v1.2 hebt geïnstalleerd gehad, dan *moet* je een wipe uitvoeren. Dit wist al je persoonlijke gegevens en op je telefoon, maar heeft uiteraard geen invloed op de data die je met Google 'in de cloud' synct (contacten, mail). Ook als je problemen met je nieuwe ROM wil voorkomen raad ik je aan een wipe uit te voeren. En om Apps2SD te gebruiken heb je zoals al gezegd een ext[2,3,4] partitie nodig op je SD-kaart. Als je na het flashen niet kan booten (bootloop) is het niet wipen waarschijnlijk de oorzaak.
  1. Voer een wipe uit met de optie 'Wipe data/factory reset' in het recovery menu.
  2. Partitioneer je SD-kaart met de optie 'Part SD: fat32+ext2+swap' voor het volledig benutten van alle features. Met een 2GB SD-kaart krijg je 32MB swap (virtueel werkgeheugen), 512 MB Apps2SD ext2 partitie en ongeveer 1500MB FAT32 voor je data. Het partitioneren is optioneel.
Naar mijn mening is het converteren van ext2 naar ext3 of ext4, in tegenstelling tot wat je vaak leest, juist onwenselijk op een SD kaart in deze setup, om de reden die ik in deze post beschreef.
Stap 4: Flashen van ROM en Radio
Waarschuwing - TE ALLEN TIJDE: zet je telefoon *nooit* uit en haal *nooit* de batterij eruit tijdens het flashen! Houd rekening met ~10 minuten dat het toestel niks lijkt te doen en op XDA-developers adviseert men enkele uren het toestel te laten voor wat het is alvorens je enige actie onderneemt. Het is tijdens het flashen altijd mogelijk om nog de ADB shell in te gaan om je toestel te 'redden', maar als je de stroom onderbreekt niet meer. Je bent gewaarschuwd!
  1. Zet USB Mass storage weer aan en zet op je SD kaart (in de root op de FAT32 partitie) de ROMs en Radio's (gewoon in .zip formaat) die je wil flashen. Hernoem ze naar een korte, begrijpelijke naam zonder speciale tekens. Bijvoorbeeld update-radio.zip en update-modaco-30.zip. Schakel USB mass storage daarna weer uit (vergeet niet te unmounten/veilig verwijderen op je desktop OS!).
  2. Flash de ROM met de optie 'Apply sdcard: choose zip' en kies de ROM. Volg de instructie op je scherm en dit kan een paar minuten duren.
  3. Flash de Radio op dezelfde manier. Nu gaat je telefoon uit zichzelf herstarten en komt er een tijdje een 'uitpak' icoontje in beeld. Dit is normaal en wacht net zolang tot je weer in het recovery menu komt. De tekst
    Build : RA-hero-v1.2.3
    Formatting CACHE:...
    wil nog wel eens in beeld blijven staan, maar als je terug in het menu bent dan is ie gewoon klaar.
  4. Installeer op eenzelfde manier als je er behoefte aan hebt de add-on packs op de Modaco ROM, die vermeld staan op het Modaco.com forum waar je de 'kale' ROM al hebt gedownload.
  5. Kies voor het rebooten van je telefoon. Houd rekening met een eerste boottijd van ~10 minuten! Gedurende dit proces worden o.a. de caches opnieuw opgebouwd en een 'leeg' userprofiel aangemaakt. Als je ongerust bent over het proces kan je volgen wat er gebeurt met de ADB shell en SDK - die is beschikbaar tijdens het booten als het goed is. Als je bang bent dat je telefoon niet meer opstart kan je daarmee e.e.a. controleren (maar dat valt buiten de scope van deze how-to).

Suggesties, tips, opmerkingen? :+

[ Voor 138% gewijzigd door gertvdijk op 17-12-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Goed dat je eraan begint, was het ook wel eens van plan maar had nog geen tijd gevonden..

Installatie en configuratie van ADB is mischien nuttig / Intressant om op te nemen?

Mischien echter wel een idee om de verschillende Roms en Radios bij te houden in een lijstje met updates?
Momenteel zijn het er nog niet echt bijzonder veel afgezien van Modaco, Lox&Benhaam, Hikari en Cynogen maar zie dat lijst nog niet echt groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Subslider schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:40:
Installatie en configuratie van ADB is mischien nuttig / Intressant om op te nemen?
Staat bij het installeren van de recovery image (in de link). Kan het nauwelijks installeren en configureren noemen, die paar shell commando's.
Subslider schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:40:
Mischien echter wel een idee om de verschillende Roms en Radios bij te houden in een lijstje met updates?
Momenteel zijn het er nog niet echt bijzonder veel afgezien van Modaco, Lox&Benhaam, Hikari en Cynogen maar zie dat lijst nog niet echt groeien.
Jup, maar ik denk dat een how-to van één (deze) specifieke setup al 'moeilijk' genoeg is. Als je het te algemeen maakt dan wordt het ook weer verwarrend denk ik. Bovendien kan je met de uitleg die ik erbij geef volgens mij makkelijk afleiden hoe je het zou kunnen doen met andere Custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ziet er goed uit gert, ik heb ook de beslissing genomen om hem te rooten en Modaco 3.0 er op te zetten. Helaas werkt het nog niet helemaal bij mij:

Als ik de recovery image wil installeren, dan doe ik zoals in die link beschreven staat
sudo ./adb-linux shell reboot bootloader
, mijn hero start dan op in fastboot usb. Op het scherm van mijn Hero staat dan:
FASTBOOT USB

<VOL DOWN> HBoot Mode
<MENU> Reset Device

Als ik dan weer naar mijn terminal ga, en ik doe:
sudo ./fastboot-linux boot recovery-RA-hero-v1.5.2.img

dan krijg ik:
downloading 'boot.img'... FAILED (remote: not allow)

Nu heb ik het een en het ander gelezen en gegoogled, en dat komt waarschijnlijk doordat ik die nieuwe ROM en Hboot heb (de officiële update)

Ik ga nu nog even kloten met flashrec, I'll keep you informed.

Update:

Ok, ik heb nu de recovery van Amon_RA draaien, maar als ik een nadroid backup wil maken zegt die het volgende:
Performing Backup : .

Error : Run 'nandroid-mobile.sh' via adb
Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Sh4wn op 14-12-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:09:
Ziet er goed uit gert, ik heb ook de beslissing genomen om hem te rooten en Modaco 3.0 er op te zetten. Helaas werkt het nog niet helemaal bij mij:

Als ik de recovery image wil installeren, dan doe ik zoals in die link beschreven staat
sudo ./adb-linux shell reboot bootloader
, mijn hero start dan op in fastboot usb. Op het scherm van mijn Hero staat dan:
FASTBOOT USB

<VOL DOWN> HBoot Mode
<MENU> Reset Device

Als ik dan weer naar mijn terminal ga, en ik doe:
sudo ./fastboot-linux boot recovery-RA-hero-v1.5.2.img

dan krijg ik:
downloading 'boot.img'... FAILED (remote: not allow)

Nu heb ik het een en het ander gelezen en gegoogled, en dat komt waarschijnlijk doordat ik die nieuwe ROM en Hboot heb (de officiële update)

Ik ga nu nog even kloten met flashrec, I'll keep you informed.

Update:

Ok, ik heb nu de recovery van Amon_RA draaien, maar als ik een nadroid backup wil maken zegt die het volgende:

[...]

Iemand een idee?
En heb je dat al gedaan? Ik heb een soortgelijk probleem gehad met wissen van de cache. Na het 1 keer vanuit adb te doen deed hij het vanuit de recovery image ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ik probeerde nandroid-mobile.sh te draaien, maar dan krijg ik Permission denied. (Ik heb geen root, alleen recovery is geflashed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:09:
Update:

Ok, ik heb nu de recovery van Amon_RA draaien
Zou leuk zijn als je ook vertelt wat je hebt gedaan (aanvulling op de how-to!). :)
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:45:
Ik probeerde nandroid-mobile.sh te draaien, maar dan krijg ik Permission denied. (Ik heb geen root, alleen recovery is geflashed)
Probeer je dat als je telefoon nog in de recovery image zit of als ie al is geboot?

[ Voor 38% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

http://www.sizzledcore.co...l-amon-ra-recovery-image/

Die tutorial had ik later pas gevonden, maar eigenlijk is dat precies hetzelfde wat ik heb gedaan (met uitzondering van het formatten van de sd kaart).

Laatste probleem is ook opgelost, waarschijnlijk had ik niet genoeg ruimte voor de backup van nandroid, paar dingen verwijderd en nu werkt die.

Nu even modaco erop zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
gertvdijk schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:23:
[...]
Zou leuk zijn als je ook vertelt wat je hebt gedaan (aanvulling op de how-to!). :)
Zojuist iemand geholpen met virgin hero, via SDK recovery installeren is nogal omslachtig van wat ik er van kon uitmaken, moet nu met de laatste stock update via een goldcard aanmaken.

Via Flashrec is dit echter vrij gemakkelijker
flashrec installeren, backup recovery rom maken, recovery rom flashen. klaar.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32715942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Hmz, ik heb nu MoDaCo er op gezet, maar een probleempje.

Na de reboot (toen alles was uitgepakt e.d.), start die niet meer op, Eerst komt die tekst met 'Hero' en die droid die zwaait, daarna komt de HTC tekst, en daarna crashed die op een gegeven moment en start het weer opnieuw.

Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:30:
http://www.sizzledcore.co...l-amon-ra-recovery-image/

Die tutorial had ik later pas gevonden, maar eigenlijk is dat precies hetzelfde wat ik heb gedaan (met uitzondering van het formatten van de sd kaart).
Ik heb me even verdiept in het probleem dat mensen kunnen hebben na het updaten met de laatste officiële HTC ROM en dat geprobeerd uit te leggen in Nederlands in mijn how-to. Weet alleen niet of het allemaal klopt of helder is, dus feedback is ook welkom :P
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:14:
Hmz, ik heb nu MoDaCo er op gezet, maar een probleempje.

Na de reboot (toen alles was uitgepakt e.d.), start die niet meer op, Eerst komt die tekst met 'Hero' en die droid die zwaait, daarna komt de HTC tekst, en daarna crashed die op een gegeven moment en start het weer opnieuw.

Iemand idee?
Heb je >10 minuten gewacht? En heb je een wipe gedaan? En wat bedoel je met 'start het weer opnieuw'? Bedoel je dat de animatie dan weer verandert of dat je hele telefoon reboot (het trillen en full brightness even)? Met dat eerste is het simpel: geduld. Met het tweede: googlen op bootloop. Het is iets dat ik regelmatig voorbij zie komen en vaak blijkt het gewoon te weinig geduld te zijn of vergeten een wipe uit te voeren. :+

[ Voor 43% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

gertvdijk schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:20:
[...]

Ik heb me even verdiept in het probleem dat mensen kunnen hebben na het updaten met de laatste officiële HTC ROM en dat geprobeerd uit te leggen in Nederlands in mijn how-to. Weet alleen niet of het allemaal klopt of helder is, dus feedback is ook welkom :P
[...]

Heb je >10 minuten gewacht? En heb je een wipe gedaan? En wat bedoel je met 'start het weer opnieuw'? Bedoel je dat de animatie dan weer verandert of dat je hele telefoon reboot (het trillen en full brightness even)? Met dat eerste is het simpel: geduld. Met het tweede: googlen op bootloop. Het is iets dat ik regelmatig voorbij zie komen en vaak blijkt het gewoon te weinig geduld te zijn. :+
Het was het 2e geval idd, en had net iets gevonden :) Hij werkt nu, ftw! :D

Thanks in iedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Sh4wn schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:30:
Het was het 2e geval idd, en had net iets gevonden :) Hij werkt nu, ftw! :D
Wat heb je gevonden en wat heb je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

gertvdijk schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:35:
[...]

Wat heb je gevonden en wat heb je gedaan?
Alles gewiped, alles geherformateerd, en toen modaco rom er opnieuw opgezet. Toen deed die het.

Ik had eerst een addon pack geinstalleerd, toen ik er later achter kwam dat dat helemaal niet de modaco rom zelf was, die core rom geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Of het nou aan mij ligt of niet, ik begin het mezelf wel af te vragen.

Ik heb nu Mocado 3.0 geïnstalleerd, echter crasht de telefoon regelmatig. Vanochtend weer, hierdoor ging mijn wekker niet af. (met crash bedoel ik, dat alle applicaties afsluiten)

Enige manier om het op te lossen is de batterij eruit te halen en dan de telefoon te herstarten.

Zijn er meer mensen die hier last van ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3nno schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:10:
Of het nou aan mij ligt of niet, ik begin het mezelf wel af te vragen.

Ik heb nu Mocado 3.0 geïnstalleerd, echter crasht de telefoon regelmatig. Vanochtend weer, hierdoor ging mijn wekker niet af. (met crash bedoel ik, dat alle applicaties afsluiten)

Enige manier om het op te lossen is de batterij eruit te halen en dan de telefoon te herstarten.

Zijn er meer mensen die hier last van ondervinden?
nee, maar ik kwam er bijvoorbeeld achter dat Modaco foutmeldingen gaf i.c.m. 'beautiful widgets'... dus die heb ik er maar af gegooid. nu loopt het stabiel.

echter ben ik toch niet zo tevreden met de laatste radio, ik zou wel eentje terug willen gaan want daar lees ik positievere dingen over... ie dat uberhaupt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heb gisteren een upgrade van modaco 2.2 naar 3.0 gedaan zonder wipe.
Na de reboot lang gewacht zeker langer als 10 minuten, maar hij bleef steken op het HTC logo, dat overigens wel bleef animeren.

Uiteindelijk de nandroid backup terug gezet, zo het met een wipe beter gaan? Zo juist verwachten dat een wipe nu niet nodig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
it0 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:53:
Heb gisteren een upgrade van modaco 2.2 naar 3.0 gedaan zonder wipe.
Na de reboot lang gewacht zeker langer als 10 minuten, maar hij bleef steken op het HTC logo, dat overigens wel bleef animeren.

Uiteindelijk de nandroid backup terug gezet, zo het met een wipe beter gaan? Zo juist verwachten dat een wipe nu niet nodig zou zijn...
Ah ja zonder wipe duurt het nóg langer als je apps2sd gebruikt. Die tijd groeit lineair met het aantal applicaties dat je hebt heb ik ergens gelezed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik draai nu ongeveer een dag de AOSP build van http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1528. (Die is inclusief google apps). Voor de dingen die ik ermee doe echt ideaal, Anroid 2.0 is zoveel beter geworden, alles komt gewoon veel professioneler over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orillion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:
Ik draai nu ongeveer een dag de AOSP build van http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1528. (Die is inclusief google apps). Voor de dingen die ik ermee doe echt ideaal, Anroid 2.0 is zoveel beter geworden, alles komt gewoon veel professioneler over _/-\o_
tof, maar er zijn (voor mij persoonlijk) wel heeeeele belangrijke dingen die niet werken daardoor (o.a. Calendar widget, Light Sensor (voor proximity meter))

edit: even iets anders, stomme vraag misschien, maar waar is WaveSecure trouwens? Ik heb deze als update succesvol geinstalleerd maar hij is niet terug te vinden. toen had ik besloten het zelf maar los te installeren maar het was de bedoeling dat hij volgens mij geintegreerd zou zitten om het veiliger te maken. locken gaat trouwens ook niet altijd even snel bij het uitproberen. wel toffe service. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

gertvdijk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:01:
[...]

Ah ja zonder wipe duurt het nóg langer als je apps2sd gebruikt. Die tijd groeit lineair met het aantal applicaties dat je hebt heb ik ergens gelezed.
Ik gebruik apps2d niet, duurt het dan nog steeds zo lang? Want ik heb er best veel apps op staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:27:
[...]

Ik gebruik apps2d niet, duurt het dan nog steeds zo lang? Want ik heb er best veel apps op staan..
Als het goed is, kan je bij het HTC logo al inloggen via ADB. Met bijvoorbeeld het top en ps commando kan je dan zien waar je foon het zo druk mee heeft. Als het HTC logo verschijnt, is de kernel in ieder geval al geboot en zit je in het init proces (= al redelijk ver dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Uitstekende post!
Deze beschrijft nog duidelijker en overzichtelijker dan de OP welke stappen allemaal uitgevoerd moeten worden voor het flashen van een ROM. Daarnaast worden ook een flink aantal veelgestelde vragen beantwoord.

Toch een aantal verbeterpuntjes
  • Elke kop mag meer de ruimte krijgen (door bijvoorbeeld een extra lege regel voor een nieuwe paragraaf)
  • Bij het installeren van de recovery image noem je de kopjes "Amon-RA" recovery image. Dat is verwarrend aangezien die method werkt voor élke recovery image.
  • De handleiding is zeer specifiek gericht op Modoco versie 2.x en 3.0. Als er nieuwe versies uitkomen moet je dit blijven aanpassen, dus dat lijkt me niet handig. Kan dat iets generieker?
  • Eerst zeg je slechts 1 methode te beschrijven, maar naderhand heb je ook andere toegevoegd.
  • Het partitioneren van de SD kaart is optioneel en staat erbij alsof het een vanzelfsprekenheid is.
Met die aanpassingen erbij ben ik voorstander om de OP aan te vervangen met deze handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
it0 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:27:
Apps2SD zit standaard in Modaco 2.x en 3.x als ik me niet vergis en activeert zich als je een ext[2,3,4] partitie hebt op je SD-kaart.
rickiii schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:14:
Elke kop mag meer de ruimte krijgen (door bijvoorbeeld een extra lege regel voor een nieuwe paragraaf)
Is me ook opgevallen en dat lukte me niet zo snel om dat te fixen. Moet even kijken hoe anderen dat gedaan hebben. met de [br] tag zeker?
Bij het installeren van de recovery image noem je de kopjes "Amon-RA" recovery image. Dat is verwarrend aangezien die method werkt voor élke recovery image.
Ik wist dat niet eens, maar ik heb bij een andere recovery image wel eens heel andere instructies gezien... Zal dat eens onderzoeken.
De handleiding is zeer specifiek gericht op Modoco versie 2.x en 3.0. Als er nieuwe versies uitkomen moet je dit blijven aanpassen, dus dat lijkt me niet handig. Kan dat iets generieker?
Volgens mij is de kans best aanwezig dat er met nieuwe features of nieuwe opzetten (add-on packs zijn er ook later bijgekomen bijv.) veel verandert en dat het een afweging is of je het heel generiek uitlegt of a.d.h.v. een voorbeeld laat zien hoe je *een* custom ROM kan flashen. Ik ben voorstander van het laatste, maar begrijp zeker ook een voorkeur voor iets totaal generieks.
Eerst zeg je slechts 1 methode te beschrijven, maar naderhand heb je ook andere toegevoegd.
Van de recovery image ja. Dat zal wel moeten aangezien een deel waarschijnlijk al de HTC update heeft gedraaid en een ander aanzienlijk deel nog de oude heeft draaien. Kan ik ook weinig aan veranderen, lijkt me. Maar je bedoelt dat er verder geen andere methode is om die custom ROM te flashen verder? Jawel hoor, dat kan gewoon met een update.zip, zonder custom recovery image, maar dan heb je geen nandroid backup mogelijkheid, geen makkelijke partitietool, geen swap, etc.
Het partitioneren van de SD kaart is optioneel en staat erbij alsof het een vanzelfsprekenheid is.
Tja, ik kan twee keer zeggen dat het optioneel is...
[...] om de OP aan te vervangen met deze handleiding.
Dat was ook mijn idee, om een beetje een goede versie te kunnen bediscussiëren alvorens we er gelijk een OP van maken. Verkeerde instructies in een OP nóg is erger dan ergens in het topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
orillion schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:38:
Oeh nice! 2.0 komt erg dichtbij op deze manier! Op het forum zijn ze ook enthousiast. Ik denk dat ik kan leven met de gebreken. Misschien dat pure calendar als calendar widget vervanger kan spelen?
Stel: ik doe nu een nandroid backup van modaco 3.0. Ik installeer daarna de AOSP versie maar wil toch terug naar modaco, dan kan ik die nandroid backup terug zetten, en dan zit ik meteen weer in modaco toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

gertvdijk: bedankt man! Beregoede post. Ik heb methode 2 (installeren Flashrec) toegepast om de laatste recovery image van amon ra op mijn Hero te flashen. Aanwijzing voor mensen die van stock images komen en dit voor de eerste keer doen: Je moet eerst een recovery image backuppen voordat je die van amon ra kan flashen. Dit is de reden waarom deze knop 'greyed out' blijft tot je een backup gemaakt hebt van de huidige recovery image. Ben erg blij dat ik een nandroid backup heb kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
stijnos1991 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:50:
[...]

Oeh nice! 2.0 komt erg dichtbij op deze manier! Op het forum zijn ze ook enthousiast. Ik denk dat ik kan leven met de gebreken. Misschien dat pure calendar als calendar widget vervanger kan spelen?
Stel: ik doe nu een nandroid backup van modaco 3.0. Ik installeer daarna de AOSP versie maar wil toch terug naar modaco, dan kan ik die nandroid backup terug zetten, en dan zit ik meteen weer in modaco toch?
Jup, alles is dan weer precies zoals het was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Beter de 2.1 installeren van Lox en Benhaam.. die heeft tenminste het een en ander gefixt.
http://htcpedia.com/forum/showthread.php?t=1448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 09:52
Weet iemeand of Google Maps nog terug komt in Android Market? Ik kan na een reset deze niet meer terug vinden in Market. Heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom137
Ik meen dat de versie die momenteel in de market staat alleen compatible is met Android 2.0 en hoger. De reden waarom jij hem waarschijnlijk niet meer ziet is omdat je nog op 1.5 zit. (correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ik heb nu AOSP 2.0.1-r5 geïnstalleerd op mijn Hero.Dat is dus met Android 2.0, ik moet eerlijk zeggen.

Het werkt erg lekker! Het beloofd er veel goeds voor de toekomst.

Een opsomming van wat wel en niet werkt staat op het eerder genoemde linkje.

• Subslider
Kleine tip trouwens, mocht het lijken alsof je telefoon niets meer doet tijdens het upgraden van een rom.. dan kun je eventueel via de ADB tools kijken hoe de status is en wat hij aan doen is. (+ screenshots maken ed.)

ADB remount
DDMS

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
Ben ook bezig met de custom rom van Modaco, na de apply van de custom rom en radio zipfiles is 'ie vanzelf gereboot, en staat nu >15 minuten op
code:
1
2

Moet ik wachten tot 'ie klaar is, of simpelweg rebooten?

[ Voor 4% gewijzigd door addictive op 17-12-2009 14:55 ]

• Subslider
Tijdens het uitvoeren van de update.zip of zip file geeft hij geen melding als hij voltooid.. als hij klaar is zijn de opties uit het menu ook terug.. Rebooten en hij maakt de installatie af.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
I noticed. Hij werkt nu inderdaad. Gelukkig :)

• gertvdijk
addictive schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:53:
Ben ook bezig met de custom rom van Modaco, na de apply van de custom rom en radio zipfiles is 'ie vanzelf gereboot, en staat nu >15 minuten op
code:
1
2

Moet ik wachten tot 'ie klaar is, of simpelweg rebooten?
Heb dat ook ff gefixt in mijn how-to. :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.